Wat heb je zelf al gevonden? In het synology topic zal natuurlijk je een synology aangeraden worden in in het DIY nas topic een eigen build. Maar zo te zien heb je weinig verstand van zaken dus zou ik lekker voor een gebruiksvriendelijke synology gaan.Icekiller2k6 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:56:
Ik ben opzoek naar een 4-Bay NAS voor 4x4tb met raid 5... ik vraag me achter af of ik voor een synology zou gaan of homebuild DIY raid set...
Ik had ze al gevonden, echter (afgaande op de omschrijving) zijn het beide tools die buiten DSM runnen, maw; meer poorten open zetten op de firewall/router wat ik eigenlijk niet wiljob schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:34:
[...]
Probeer dan shellinabox of webconsole eens: http://packages.missilehugger.com/
@bartske,
Ik heb momenteel een windows 2012 r2 server draaien met 4x2tb... issue is dat het geen 4tbs ondersteunt.. dus was ik aan het kijken ofwel een upgrade naar een i3, nieuw moederbord en 16gb ddr of een synology waar ik geen omkijken naar heb. Ik ga als ik voor een synology ga sowieso de windows server laten draaien want ik draai er hyperv images op.. dus kwa moeilijkheid heeft het niets te maken.
Zoals ik zei ik heb de synology gevonden voor 440-550, met andere woorden de DS414 of DS412+.
Het is dus niet dat ik mn werk niet gedaan heb
.
Of kom ik weg met een DS413J?
Ik heb momenteel een windows 2012 r2 server draaien met 4x2tb... issue is dat het geen 4tbs ondersteunt.. dus was ik aan het kijken ofwel een upgrade naar een i3, nieuw moederbord en 16gb ddr of een synology waar ik geen omkijken naar heb. Ik ga als ik voor een synology ga sowieso de windows server laten draaien want ik draai er hyperv images op.. dus kwa moeilijkheid heeft het niets te maken.
Zoals ik zei ik heb de synology gevonden voor 440-550, met andere woorden de DS414 of DS412+.
Het is dus niet dat ik mn werk niet gedaan heb
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
^ (edit) Vergelijk de specs op synology en kijk wat voor jou voldoende is. Zonder eisen/wensen valt er niets zinnigs over te zetten.
Waar doel je op ?Icekiller2k6 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:03:
Maar dan vraag ik me af hoe het zit met de limitaties ivm software op termijn..
[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 23-12-2013 15:08 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Anders zet je eerst een VPN verbinding op. Of wil je die port ook niet open hebben?McLambo schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:58:
Is het overigens mogelijk een CLI te openen binnen DSM? Ik wil graag in de terminal het één en ander doen, maar SSH liever dichthouden op mijn router... ?
👉🏻 Blog 👈🏻
Het mooiste zou zijn gewoon een tootlje waarme je in DSM een terminal venstertje opentrekt.. ik heb al gezocht, maar verbaase me erover dat dit niet zo snel te vinden is....
Er is niet echt de noodzaak vandaar. Je hebt al ssh/vpn wat m.i. veilig genoeg is bij juist gebruik. Wijzig eventueel nog de standaard poort en kies een goed password en zet auto block op strikt en kies een andere niet standaard user.
[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 23-12-2013 15:20 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Als ik het goed begrijp vraag je je af of het mogelijk is om Windows Server te draaien op een synology NAS DS414? Want dat is ook mij vraag of dit mogelijk is? Want dan zou dit echt ideaal zijn, aangezien ik een kleine web omgeving op wil zetten die op Java draait en daar is Windows Server of Ubuntu wel een vereiste voor..Icekiller2k6 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:58:
@bartske,
Het is dus niet dat ik mn werk niet gedaan heb.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Je moet het idee loslaten dat een poort extra openen meteen betekent dat dat onveilig is.McLambo schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:52:
[...]
Ik had ze al gevonden, echter (afgaande op de omschrijving) zijn het beide tools die buiten DSM runnen, maw; meer poorten open zetten op de firewall/router wat ik eigenlijk niet wil
Maar als je dat niet wilt of kan, gebruik dan de proxy module van apache, is hier uitgebreid besproken. Dan hangt alles achter dezelfde poort.
Je bedoelt zoiets als de Shell-in-a-box package van misslehunter ?McLambo schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:14:
Het mooiste zou zijn gewoon een tootlje waarme je in DSM een terminal venstertje opentrekt.. ik heb al gezocht, maar verbaase me erover dat dit niet zo snel te vinden is....
Nee, dat kan niet.. buiten dat, waarom zou je dan een synology nemen waar je met name kiest voor de software (DSM), aangezien je anders wel een 'domme' nas zou kopen. In jouw geval kun je misschien beter naar een HP micro server kijken.Gynnad schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:29:
...Want dan zou dit echt ideaal zijn, aangezien ik een kleine web omgeving op wil zetten die op Java draait en daar is Windows Server of Ubuntu wel een vereiste voor..
[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 23-12-2013 16:44 ]
Is hier al een oplossing voor? Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en mijn DS214 play gebootstrapped, unrar geupgrade, maar SBTPB 'ziet' die nieuwe versie niet...Bender1411 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:26:
[...]
Spoke to soon.
Als ik via ssh unrar open staat erbij dat het versie 5.00 is. Maar zodra ik de optie in SB aanvink krijg ik nog steeds de melding dat ik een niet ondersteunde versie heb:
CP Server Thread-6 :: Rar Not Supported: Unsupported RAR version, expected 4.x or 5.x, found: 3.80
Enig idee hoe dit komt? En hoe ik dit kan veranderen?
Ja die is er:McLambo schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:48:
[...]
Is hier al een oplossing voor? Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en mijn DS214 play gebootstrapped, unrar geupgrade, maar SBTPB 'ziet' die nieuwe versie niet...
http://gathering.tweakers...message/41360375#41360375
@Gynnad.. ik was precies niet wakker toen ik mn uitspraken deed.. aangezien iedereen me verkeerd begrijpt.Gynnad schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:29:
[...]
Als ik het goed begrijp vraag je je af of het mogelijk is om Windows Server te draaien op een synology NAS DS414? Want dat is ook mij vraag of dit mogelijk is? Want dan zou dit echt ideaal zijn, aangezien ik een kleine web omgeving op wil zetten die op Java draait en daar is Windows Server of Ubuntu wel een vereiste voor..
Ik weet dat er een atom board in zit en een variant van linux opdraait.. de vraag is, zijn ze dan flexibeler om eigen software voor te compilen/runnen.
ik wil een nas NAAST mijn windows server...
deze zou ik graag met plex uitrusten zodat ik overal in mn huis er aan kan.
Echter is plex geen must omdat ik een windows server heb..
Dat ik er even snel aan kan als op mijn windows server met gigabit intel kaart is een vereiste.. dat het een beetje snel werkt ook... dat Sabnzbd/sickbeard/... erop draait ook.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Hallo,
ik heb een vraag ik heb een Synology nas met een 2TB en een 800 GB schijf.
nu geeft de nas aan dat er nog maar 200gb vrij is dit terwijl ik maar +/- 700 gb kan vinden als ik elke map langs ga.
wat heb ik al gedaan:
controle alle mappen kwam uit op +/- 700 gb
Cloudstation opslag van reserve bestanden aangepast naar 2 i.p.v. 32
alle prullenbakken geleegd en uitgeschakeld.
wat kan ik nog meer doen?
krijg de resterende 1500gb niet terug.
Alvast bedankt
ik heb een vraag ik heb een Synology nas met een 2TB en een 800 GB schijf.
nu geeft de nas aan dat er nog maar 200gb vrij is dit terwijl ik maar +/- 700 gb kan vinden als ik elke map langs ga.
wat heb ik al gedaan:
controle alle mappen kwam uit op +/- 700 gb
Cloudstation opslag van reserve bestanden aangepast naar 2 i.p.v. 32
alle prullenbakken geleegd en uitgeschakeld.
wat kan ik nog meer doen?
krijg de resterende 1500gb niet terug.
Alvast bedankt
Heb je ze toevallig in mirror/shr staan ?
Dat komt omdat je 2 schijven nodig hebt die even groot zijn. Kijk op synology site, daar vind je een raid-rekenmachine. Daarmee zie je gelijk hoeveel ruimte je ter beschikking hebt bij 2tb +800gb @ raid 0
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Hoi, een vraag?
set: Windows8 pro/ synology ds114 (1.2ghz, 512mb)
1e keer NAS, vandaat synology
...mooie machine, media server perfect!
Wanneer ik file transfer van windows schijf naar NAs (wd red) schijf dan is de transfer rate +/- 11 MB/s. Ik was in de veronderstelling dat dit okay was maar had ik ook nog het idee dat het veel sneller kon.
Ik heb inmiddels een nieuwe cat6 (30meter) kabel aangeschaft omdat bij me netwerksetting speed 100.0 Mpbs staat aangegeven, nu kan dat liggen aan inferieure of oude kabels. Ook weet ik dat het waarschijnlijk geen invloed heeft op de transferspeed van 11MB/s.
Maar goed nu het volgende ik had een wachtrijtje transfer opdrachten gemaakt van bestanden op windows naar de nas schijf/folder. Ik had de overige 'wachtende' op pauze gezet. De 1e download ging dus met 11MB/s, vervolgens toen deze klaar was een volgende van pauze afgehaald. BAM deze schoot omhooog naar 90MB/s 100MB/s...ff stabiel toen terug naar 50MB/s ff wat langer stabiel..om vervolgens weer aftezakken naar de 11MB/s.
Iemand een idee. Ook lees ik op forum dat 11mb wel vaker voorkomt..heb ook nog weinig tijd gehad om helemaal uit te diepen, het werkt in eerste instantie..
1e keer NAS, vandaat synology
Wanneer ik file transfer van windows schijf naar NAs (wd red) schijf dan is de transfer rate +/- 11 MB/s. Ik was in de veronderstelling dat dit okay was maar had ik ook nog het idee dat het veel sneller kon.
Ik heb inmiddels een nieuwe cat6 (30meter) kabel aangeschaft omdat bij me netwerksetting speed 100.0 Mpbs staat aangegeven, nu kan dat liggen aan inferieure of oude kabels. Ook weet ik dat het waarschijnlijk geen invloed heeft op de transferspeed van 11MB/s.
Maar goed nu het volgende ik had een wachtrijtje transfer opdrachten gemaakt van bestanden op windows naar de nas schijf/folder. Ik had de overige 'wachtende' op pauze gezet. De 1e download ging dus met 11MB/s, vervolgens toen deze klaar was een volgende van pauze afgehaald. BAM deze schoot omhooog naar 90MB/s 100MB/s...ff stabiel toen terug naar 50MB/s ff wat langer stabiel..om vervolgens weer aftezakken naar de 11MB/s.
Iemand een idee. Ook lees ik op forum dat 11mb wel vaker voorkomt..heb ook nog weinig tijd gehad om helemaal uit te diepen, het werkt in eerste instantie..
Helemaal overheen gelezen! Vandaag even proberen, thanks
Waarom geen invloed?roycerolls schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:40:
11 MBps * 8 bits/byte = 88 Mbps. Dat komt toch akelig in de buurt van je 100 Mbps.
Dat tweede kan ook gewoon een meetfout zijn, met veel kleine bestanden oid.
Ik zie niks vreemds, als je een gigabyte verbinding neemt ( of nog mooier een '' trunked '' verbinding ) gaan je snelheden pas hoger worden als dat.roycerolls schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:40:
Hoi, een vraag?
1e keer NAS, vandaat synology...mooie machine, media server perfect!
Als ik dat invul en op raid 0 kom ik toch echt uit op 2,7tb beschikbare ruimteRainesh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:22:
Dat komt omdat je 2 schijven nodig hebt die even groot zijn. Kijk op synology site, daar vind je een raid-rekenmachine. Daarmee zie je gelijk hoeveel ruimte je ter beschikking hebt bij 2tb +800gb @ raid 0
Naast de bekabeling moet ook de apparatuur geschikt zijn voor gigabit snelheden.roycerolls schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:40:
Dus bekabeling (minimaal cat 5e)
nic's van je pc en syno (moet met een moderne pc het probleem niet zijn)
de switch/router (hier heb ik je niet over gehoord).
Die raid calculator geeft niet altijd de juiste resultaten terug.Japieh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:23:
[...]
Als ik dat invul en op raid 0 kom ik toch echt uit op 2,7tb beschikbare ruimte
Als het goed is krijg je met raid 0 met twee schijven nooit meer opslagcapaciteit dan twee maal de kleinste schijf. Zie ook de raid faq: RAID FAQ
edit:Als ik jouw was zou ik eens kijken bij de storage manager om te zien hoeveel opslag capaciteit je hebt. Ik heb het idee dat die tweede schijf een eigen volume heeft, en dus nu nog helemaal leeg is.
[ Voor 47% gewijzigd door job op 24-12-2013 13:22 ]
Daarnaast moet je volgens mij bewust de keuze maken voor Raid0, anders wordt er een SHR aangemaakt.
Als ik kijk bij schijf beheer staat er dat hij in raid 0 staat en dat er 1 volume is van 2,8 Tb -dan wat je kwijt bent standaard ik zie inderdaad in de raid FAQ dat het de minst grote schijf keer aantal schijven is. Maar dan nog mis ik 800 gb
Kun je eens wat schermprints plaatsen?
ja hoor bij deze 1 wat heb je nog meer nodig?
[IMG=http://img35.imageshack.us/img35/3127/v7ck.jpg][/IMG]
[IMG=http://img35.imageshack.us/img35/3127/v7ck.jpg][/IMG]
Ik zou met WinSCP gaan kijken waar al je verbruikte data staat denk ik ?Japieh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:18:
ja hoor bij deze 1 wat heb je nog meer nodig?
[afbeelding]
Wat is de beste manier om de Dropbox-alternatief te realiseren in combinatie met je eigen Synology NAS?

krijg dit te zien als ik alles selecteer en dan calculate
iemand die misschien kan kijken voor me via teamviewer o.i.d.?
[ Voor 14% gewijzigd door Japieh op 24-12-2013 14:35 ]
Ik wil graag een NAS kopen en kom bij Synology uit en dan de volgende twee modellen, de 214+ en de 414.
Doel van de NAS:
- Back up van alle foto's die ik heb (ruim 1TB)
- Netwerk shared files, media bestanden, software etc (alles bij elkaar ruim 2TB)
- Eigen bestanden als back up van laptop naar NAS
- Downloaden torrents etc
- Streamen films/muziek
Belangrijk is dat de foto's veilig en redundant zijn opgeslagen.
Harde schijven worden waarschijnlijk de WD 4TB RED
Waarom de 214+:
- Twee harde schijven, 1 voor alle foto's welke ik dan met een losse 4TB externe harde schijf back up, 1 harde schijf voor media en bestanden 4TB (zou voldoende moeten zijn hiervoor)
- Goedkoper
- Nadeel/voordeel zou zijn dat ik mijn foto's steeds naar een externe hd moet back uppen maar is wel veiliger, de externe hd kan ik fysiek ergens anders opslaan
Waarom de 414:
- Twee harde schijven in RAID1 voor de foto's 4TB
- 1 schijf voor media 4TB
- 1 schijf voor bestanden etc
- Voordeel is dat de foto's in de NAS een back up hebben, nadeel als er ingebroken wordt ben ik mijn foto's kwijt zonder externe back up, tenzij ik een externe hd back up maak ervan maar dat maakt het nog een stuk je duurder
- Nadeel is dat dit duurder is
Wat zouden jullie mij aanraden? In eerste instantie als ik voor de 414 ga zal ik 2x 4TB kopen en dan de foto's back uppen daarop en tzt nog 2 x 4TB kopen voor media en bestanden. Deze schijven kunnen dan toch zonder problemen toegevoegd worden?
Prijsverschil tussen de 214+ en de 414 is ongeveer 100 euro, wat zal meer future proof zijn? Ik neig naar de 414 kijkend naar uitbreidbaarheid maar mijn gevoel zegt mij dat 414 overkill is en dat de 214+ voldoende zou moeten zijn.
Wat zouden jullie doen? 214+ of 414?
Doel van de NAS:
- Back up van alle foto's die ik heb (ruim 1TB)
- Netwerk shared files, media bestanden, software etc (alles bij elkaar ruim 2TB)
- Eigen bestanden als back up van laptop naar NAS
- Downloaden torrents etc
- Streamen films/muziek
Belangrijk is dat de foto's veilig en redundant zijn opgeslagen.
Harde schijven worden waarschijnlijk de WD 4TB RED
Waarom de 214+:
- Twee harde schijven, 1 voor alle foto's welke ik dan met een losse 4TB externe harde schijf back up, 1 harde schijf voor media en bestanden 4TB (zou voldoende moeten zijn hiervoor)
- Goedkoper
- Nadeel/voordeel zou zijn dat ik mijn foto's steeds naar een externe hd moet back uppen maar is wel veiliger, de externe hd kan ik fysiek ergens anders opslaan
Waarom de 414:
- Twee harde schijven in RAID1 voor de foto's 4TB
- 1 schijf voor media 4TB
- 1 schijf voor bestanden etc
- Voordeel is dat de foto's in de NAS een back up hebben, nadeel als er ingebroken wordt ben ik mijn foto's kwijt zonder externe back up, tenzij ik een externe hd back up maak ervan maar dat maakt het nog een stuk je duurder
- Nadeel is dat dit duurder is
Wat zouden jullie mij aanraden? In eerste instantie als ik voor de 414 ga zal ik 2x 4TB kopen en dan de foto's back uppen daarop en tzt nog 2 x 4TB kopen voor media en bestanden. Deze schijven kunnen dan toch zonder problemen toegevoegd worden?
Prijsverschil tussen de 214+ en de 414 is ongeveer 100 euro, wat zal meer future proof zijn? Ik neig naar de 414 kijkend naar uitbreidbaarheid maar mijn gevoel zegt mij dat 414 overkill is en dat de 214+ voldoende zou moeten zijn.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
niet echt duidelijk te zienJapieh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:34:
[afbeelding]
krijg dit te zien als ik alles selecteer en dan calculate
iemand die misschien kan kijken voor me via teamviewer o.i.d.?
Dat is zo te zien alleen je backup Maike map als ik het zo ff gauw zie.
Wat zeggen alle andere mappen??
ja ik zie het nu inderdaad.Japieh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:56:
heb alles geselecteerd en toen een calculate gedaan
maar vreemd....lijkt ook wel alsof ik een heleboel mappen mis.
Kan dat nu niet nagaan omdat ik op me werk zit.
Maar ik zie sowieso al niet de system mappen zoals .etc bijvoorbeeld.
ja vind ik ook dacht dat hij vol was totdat ik ging verwijderen en er achter kwam dat ik helemaal niet zoveel data erop had staan. kan alleen niet vinden waar dat nu in zit. al een paar dingen gewijzigd maar helpt allemaal niks
Bedoel je Synology Cloud-station?chronoz schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:33:
Wat is de beste manier om de Dropbox-alternatief te realiseren in combinatie met je eigen Synology NAS?
met welk account log je in via WinSCP ?Japieh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:04:
ja vind ik ook dacht dat hij vol was totdat ik ging verwijderen en er achter kwam dat ik helemaal niet zoveel data erop had staan. kan alleen niet vinden waar dat nu in zit. al een paar dingen gewijzigd maar helpt allemaal niks
Als je met root inlogt even proberen met admin account
anders
Als je met admin inlogt even proberen met root account
meen me te herinneren dat er verschil kan zijn
[ Voor 18% gewijzigd door Buzzie op 24-12-2013 15:37 ]
Dat is een mogelijkheid ja, maar hij vraagt om de beste mogelijkheid
Het ligt er een beetje aan wat je wil. Synology Cloud is het simpelst om in te stellen, maar iets als ownCloud heeft weer meer opties (bijvoorbeeld agenda en contacten synchronisatie).
Gaat het je puur om de bestanden synchroniseren en wil je het zo snel mogelijk ingesteld hebben, dan zou ik voor het pakketje van Synology zelf gaan.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Je kan altijd een 2e synology nas kopen en in je netwerk zetten, werkt uitmuntend, onder smb zelfs mappen van 1 nas op de andere laten zien (gedeelde map) etc.FongWan schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:44:
Ik ga binnenkort mijn 3e synology kopen. Enige nadeel is wel dat het wat meer stroom kost, maarja.... beter dan al mijn data wekenlang overzetten naar een compleet nieuwe nas wat een pain in the ass is als je niet ergens meer dan 12 TB kan backuppen.
Dus je zou prima nu de 214+ kunnen kopen en later een 2e nas als het onverhoopt toch nodig is.
met het admin account hoe komt ik erin met het root account? krijg steeds een foutmelding dat het niet klopt gebruik het admin wachtwoord.Buzzie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:33:
[...]
met welk account log je in via WinSCP ?
Als je met root inlogt even proberen met admin account
anders
Als je met admin inlogt even proberen met root account
meen me te herinneren dat er verschil kan zijn
Japieh, interessant om te weten dat synology met ongelijke schijven onder raid0 toch de volledige capaciteit weet te benutten. 
Maar om je te helpen.
root heeft hetzelfde wachtwoord als admnistrator
Maar om je te helpen.
[ Voor 61% gewijzigd door job op 24-12-2013 15:57 ]
dank voor de antwoorden,job schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:33:
[...]
Naast de bekabeling moet ook de apparatuur geschikt zijn voor gigabit snelheden.
Dus bekabeling (minimaal cat 5e)
nic's van je pc en syno (moet met een moderne pc het probleem niet zijn)
de switch/router (hier heb ik je niet over gehoord).
Ik heb een msi p55dg65 mobo met gigabit lan (PCI Express LAN 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8111DL).
MOdem/router is een ubee evw321B, waar een groen ledje aanstaat met de verbinding met syno (1gigabit) en een blauw ledje voor pc (100.0 Mbps). De nieuwe kabel (cat6 100% koper) is nog niet aangesloten, is nog niet binnen.
Maar is 11 MB/s dan de gemiddelde normale transferspeed? Synology beweert een windows download van > 100.0 MB/s. En wat verklaart dan de tijdelijke hoge transfer snelheden wanneer de file van pauze stand naar play (transfer) stand gaat, loopt op naar +/- 90MB/s, om vervolgens weer te dalen... tis toch stuk sneller dan.
[ Voor 6% gewijzigd door roycerolls op 24-12-2013 16:06 ]
heb ik geprobeerd maar krijg dan dit:job schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:56:
Japieh, interessant om te weten dat synology met ongelijke schijven onder raid0 toch de volledige capaciteit weet te benutten.
Maar om je te helpen.
Authentication failed.
Connection failed.
User root access denied.
@Job ja dat zou hij moeten doen zoals hij aangeeft maar als ik het ook kan gebruiken
[ Voor 12% gewijzigd door Japieh op 24-12-2013 16:00 ]
Ah, dat blauwe ledje geeft het probleem al aan. Je pc heeft een 100mbit verbinding, ipv een gigabit vebinding. Hoger dan 11MB/sec ga je dan ook niet halen.roycerolls schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:57:
Modem/router is een ubee evw321B, waar een groen ledje aanstaat met de verbinding met syno (1gigabit) en een blauw ledje voor pc (100.0 Mbps). De nieuwe kabel (cat6 100% koper) is nog niet aangesloten, is nog niet binnen.
Nee die 11MB is geen gemiddelde snelheid, je kan nu met een 100mbit verbinding naar je modem gewoon niet sneller halen. Zou me niets verbazen als die pauze stand stiekem toch geen pauze stand is.. maar dat al wat gebufferd wordt. Je klikt op hervatten.. en je haalt heel kort incorrecte snelheden.Maar is 11 MB/s dan de gemiddelde normale transferspeed? Want wat verklaart dan de hoge transfer snelheden wanneer de file van pauze stand naar play stand gaat, loopt op naar +/- 90MB/s, om vervolgens weer te dalen... tis toch stuk sneller dan.
Je moet eerst een gigabit verbinding realiseren voordat je hoger gaat halen dan 11MB/sec.
Hoe hoog je kan halen hangt af van je syno, en van de grootte van debestanden die je gebruikt. Maar met een de laatste modellen is 90MB/sec wel haalbaar.
Tja, kan er niets anders van maken. het root wachtwoord is exact gelijk aan het administrator wachtwoord.Japieh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:59:
heb ik geprobeerd maar krijg dan dit:
Authentication failed.
Connection failed.
User root access denied.
@Job ja dat zou hij moeten doen zoals hij aangeeft maar als ik het ook kan gebruikenik mis dus nog steeds dan 800gb
Zeker weten dat je probeert in te loggen via scp? en niet perongeluk via sftp??
@job het is inmiddels gelukt inderdaad moest inloggen via scp.
krijg nu dit te zien
[IMG=http://img34.imageshack.us/img34/8918/asm8.png][/IMG]
is ook niet echt groot te noemen
krijg nu dit te zien
[IMG=http://img34.imageshack.us/img34/8918/asm8.png][/IMG]
yep blauiw is 100mbit verbinding. Ik hoop dat het is opgelost straks met vervangen van de kabel.
Heb je eventueel nog andere suggesties die ik nu kan checken waar het anders aan kan liggen dat er geen gigabit lan verbinding is tussen pc windows 8 en ubee evw321B.
De onboard nic op mobo heeft namelijk wel gigabit lan.
Heb je eventueel nog andere suggesties die ik nu kan checken waar het anders aan kan liggen dat er geen gigabit lan verbinding is tussen pc windows 8 en ubee evw321B.
Instellingen van je nic in windows: zou kunnen dat hij geforceerd op 100Mbit staat. Normaal staat hij op automatisch en kijkt hij zelf naar de kwaliteit van de kabel én het apparaat aan de andere kant van de lijn waarmee gecommuniceerd wordt. Maar misschien dat je het zelf ooit per ongeluk op 100Mbit hebt gezet.
Zo ziet dat eruit bij mijn simpele Realtek:

edit: dit valt wel buiten de scope van dit topic trouwens, dit heeft 0,0 met Synologies en nasjes te maken
Zo ziet dat eruit bij mijn simpele Realtek:

edit: dit valt wel buiten de scope van dit topic trouwens, dit heeft 0,0 met Synologies en nasjes te maken
[ Voor 28% gewijzigd door Gizz op 24-12-2013 16:40 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Japieh,
misschien omslachtig maar probeer dit.
Map je shares in "deze computer" door een netwerkkoppeling te maken en schijf letter aan toe te wijzen. Vervolgens scan je je schijfletter met Spacesniffer ofzo en dan zie je gelijk wat veel ruimte in beslag neemt.
misschien omslachtig maar probeer dit.
Map je shares in "deze computer" door een netwerkkoppeling te maken en schijf letter aan toe te wijzen. Vervolgens scan je je schijfletter met Spacesniffer ofzo en dan zie je gelijk wat veel ruimte in beslag neemt.
Na jaren gerommel wordt het tijd voor een echte NAS. De keuze voor Synology wordt gedreven door het groot aantal addons en de brede support. Ik kom uit op de DS214 of 214play, ik wil een 2-bay NAS en de SE is misschien op korte termijn voldoende maar mijzelf kennende ga ik altijd los als ik iets koop en dan wil ik niet het instapmodel hebben.
Transcoding heb ik eigenlijk niet nodig, ik heb twee xbmc apparaten en die zijn goed in staat om alles af te spelen. De reden dat ik naar de play kijk is gedreven door het grotere geheugen (1GB ipv 512) en de enorme populariteit die ik voor dit model lijk te zien, wat mogelijk later nog tot uiting komt in bredere ondersteuning of extra features. Veiligheidshalve betaal ik liever die paar tientjes extra dan ook, het apparaat gaat toch jaren mee.
De enige vraag die ik niet volledig kan beantwoorden is: mis ik in de 214play ook nog iets tov de 214? Ik denk aan:
-encryptie: heeft de 214 wel hardwarematig, de play (nog) niet maar komt wellicht lees ik her en der.
-andere CPU: hier haak ik af als leek, heeft de 214 of de 214 play door CPU "merk" een streepje voor qua package ondersteuning?
-of iets anders wat ik mis, heeft de 214 voordelen boven de 214play die ik mis?
Transcoding heb ik eigenlijk niet nodig, ik heb twee xbmc apparaten en die zijn goed in staat om alles af te spelen. De reden dat ik naar de play kijk is gedreven door het grotere geheugen (1GB ipv 512) en de enorme populariteit die ik voor dit model lijk te zien, wat mogelijk later nog tot uiting komt in bredere ondersteuning of extra features. Veiligheidshalve betaal ik liever die paar tientjes extra dan ook, het apparaat gaat toch jaren mee.
De enige vraag die ik niet volledig kan beantwoorden is: mis ik in de 214play ook nog iets tov de 214? Ik denk aan:
-encryptie: heeft de 214 wel hardwarematig, de play (nog) niet maar komt wellicht lees ik her en der.
-andere CPU: hier haak ik af als leek, heeft de 214 of de 214 play door CPU "merk" een streepje voor qua package ondersteuning?
Momenteel twijfel ik nog tussen de DS214 en DS214+, het grote verschil lijkt het intern geheugen 512MB om 1GB en de prijs 237 om 309.
Hoe erg merk je het het geheugen verschil en wat zijn de andere voordelen van de + versie? Want ik vind 72,- een behoorlijk verschil. Of zijn er nog andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
Wat ik er mee wil doen:
- Downloaden
- Series/Films streamen naar mediaplayer (HD/1080p)
- Minimaal 2 harde schijven (bij deze is het tot 8TB mogelijk, tot nu voldoende, aangezien ik 1.5 TB aan series momenteel heb staan).
Hoe erg merk je het het geheugen verschil en wat zijn de andere voordelen van de + versie? Want ik vind 72,- een behoorlijk verschil. Of zijn er nog andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
Wat ik er mee wil doen:
- Downloaden
- Minimaal 2 harde schijven (bij deze is het tot 8TB mogelijk, tot nu voldoende, aangezien ik 1.5 TB aan series momenteel heb staan).
Op de Synology website staat een compare optie waarmee je meerdere modellen kunt vergelijken.
[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 24-12-2013 19:48 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Volgens mij heb je het goed op een rijtje. Uit m'n hoofd zal de 214 ook een paar watt zuiniger zijn, maar dat is nauwelijks significant. De 214 had een streepje voor qua packages, maar nu de 214play er alweer wat langer is, is dat verschil weer ingehaald.jaspov schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:56:
AES encryptie is op dit moment nog sneller op de 214. De 214play heeft wel ondersteuning in hardware, maar nog niet de "drivers" om die te benutten.
Ik ben happy met m'n 214play!
512 MB is net krap aan voor NZBGet/SABnzbd met Sick Beard en CouchPotato Server, 1 GB houd je steeds wat over. Ik kan niet natuurlijk in jouw portemonnee kijken maar denk: als je 'm een paar jaar gaat gebruiken, wat is de meerprijs dan per maand? Ik kan het je van harte aanraden.Gynnad schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:36:
Momenteel twijfel ik nog tussen de DS214 en DS214+, het grote verschil lijkt het intern geheugen 512MB om 1GB en de prijs 237 om 309.
Wat ik er mee wil doen:
- Downloaden
Ik wil graag nzbget gaan gebruiken. Kan iemand mij uitleggen waarom op elke site wordt geschreven over bootstrap, ikpg en diverse commando's terwijl het programma via een package gewoon te installeren is.
dit is voor mij een bron voor handleiding info.. @mobile12
https://docs.google.com/d...D7wt7i509JuWdYNUNvYKI/pub
https://docs.google.com/d...D7wt7i509JuWdYNUNvYKI/pub
[ Voor 12% gewijzigd door roycerolls op 24-12-2013 23:59 ]
Heeft iemand misschien nog een antwoord/oplossing op mijn vraag ...?pvdlaan schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:11:
Zaterdag heb ik een extra HDD van 3TB (WD RED) uitgebreid in mijn DS213+
Nu dacht ik, bij prikken, formatteren en ik heb weer 3TB extra ruimte.
Helaas verliep het niet zo ...
Na meerdere pogingen door het aanmaken van een volume, via de aanbevolen SHR variant en meerdere keren rond de 60% de foutmelding te krijgen dat er beschadigde sectoren aanwezig zijn, heb ik het via beheren geprobeerd, samenvoegen naar 1 schijf. Na z'n 10 uur wachten, blijkt het dat er een back-up gemaakt in van mijn eerste WD RED schijf, ook 3TB met ook de melding, ruimte is beschadigd.
Nu mijn vraag, kan ik mijn nieuwe schijf verwijderen, formatteren en als 2e schijf alsnog toevoegen of wanneer hij weer de melding geeft dat er beschadigde sectoren op zitten, terug brengen naar de winkelier. Of is er misschien nog een andere oplossing ...?
Wat me wel opvalt, is dat er maar 1 volume zichtbaar is terwijl er 2 schijven in zitten en wanneer ik de 2e eruit haal dezelfde melding blijft terwijl dat eerst niet het geval was.
Belangrijk is dat de eerst schijf in takt blijft, of eventueel opnieuw gebackupt kan worden met de nieuwe schijf, waarna ik de ouden weer opnieuw kan installeren ...
Heb ondertussen een nieuwe 3TB externe HDD gehaald, dus wil eigenlijk mijn eerste schijf backuppen en de NAS opnieuw installeren ...
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Backup maken op je 3tb externe schijf en dan beide schijven aan een windows pc hangen en even diagnostische tool van WD draaien. Kan even duren, maar dan heb je zekerheid of je schijven niet goed zijn. Mochten ze inderdaad niet goed zijn, gewoon omruilen.
Als je 2 volumes aan wilt maken, maak dan 2 eenvoudige volumes aan ipv SHR.
Als je 2 volumes aan wilt maken, maak dan 2 eenvoudige volumes aan ipv SHR.
Thanks! En inderdaad als je het per maand gaat kijken is het verschil niet zo groot. Vooral als 512 MB maar krap aan is voor NZBGet/SABnzbd met Sick Beard en CouchPotato Server.roderickvd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:57:
[...]
512 MB is net krap aan voor NZBGet/SABnzbd met Sick Beard en CouchPotato Server, 1 GB houd je steeds wat over. Ik kan niet natuurlijk in jouw portemonnee kijken maar denk: als je 'm een paar jaar gaat gebruiken, wat is de meerprijs dan per maand? Ik kan het je van harte aanraden.
Bij het doorlopen van een sneller SMART test komt een van mijn disks niet verder dan 80%.
Test interrupted is dan het resultaat ondanks dat ik de test gewoon laat uitlopen.
Komt dit vaker voor?
(Ben nu de laatste versie van DSM aan het installeren en zal dan nogmaals proberen)
EDIT: ook na het updaten van DSM blijft de test na 80% stoppen, zonder melding
DS209 met Samsung 1,5TB disk HD154UI
Test interrupted is dan het resultaat ondanks dat ik de test gewoon laat uitlopen.
Komt dit vaker voor?
(Ben nu de laatste versie van DSM aan het installeren en zal dan nogmaals proberen)
EDIT: ook na het updaten van DSM blijft de test na 80% stoppen, zonder melding
DS209 met Samsung 1,5TB disk HD154UI
[ Voor 16% gewijzigd door Leader98 op 25-12-2013 10:22 ]
Ik heb een DS111 met 256MB geheugen. Daarop draait:Gynnad schreef op woensdag 25 december 2013 @ 09:10:
Vooral als 512 MB maar krap aan is voor NZBGet/SABnzbd met Sick Beard en CouchPotato Server.
NZBGet
Sick Beard
CouchPotato
Surveillance Station
VPN server
Zonder problemen, extreme traagheid (time outs) of iets dergelijks. Ik kan mij niet voorstellen dat het met 512MB opeens onwerkbaar zou zijn met minder applicaties
Ik herinnerde me een ander topic waarin stond dat de x86 architectuur (Intel Atom) inderdaad meer RAM lijkt te kosten. Na booten van DSM is hier standaard al zo'n 200-300 MB gereserveerd.Gizz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:20:
Ik heb een DS111 met 256MB geheugen. Daarop draait:
NZBGet
Sick Beard
CouchPotato
Surveillance Station
VPN server
Zonder problemen, extreme traagheid (time outs) of iets dergelijks. Ik kan mij niet voorstellen dat het met 512MB opeens onwerkbaar zou zijn met minder applicaties
Interessant. Ik wilde ook antwoord met het feit dat ik zonder problemen een DS211 draai met 256MB geheugen. Maar dat is idd ook geen x86 arch.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb de ds214 met nzbget/couch/sickbeard/vpn en mail server.
Download met 16/17mb/s en werkelijk niets te klagen over performance. Uitpakken en downloaden tegelijk moet ie wel aan de bak maar gaart prima
Download met 16/17mb/s en werkelijk niets te klagen over performance. Uitpakken en downloaden tegelijk moet ie wel aan de bak maar gaart prima
Je zit nu in de folder root. Je moet naar de parent folder daarvan. Dan zit je in / en Kan je de gehele inhoud van de schijven zien en kan je zien waar al je data staat.Japieh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:06:
@job het is inmiddels gelukt inderdaad moest inloggen via scp.
krijg nu dit te zien
[afbeelding]
Kan softwarematig zijn, zie hierboven. Wat ook kan is dat het een probleem is met de bekabeling. Voor gigabit moet je een cat. 5e hebben (of beter). Alle 8 de aders moeten aangesloten worden en in de juiste volgorde.roycerolls schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:18:
yep blauiw is 100mbit verbinding. Ik hoop dat het is opgelost straks met vervangen van de kabel.
Omdat die packages er in het begin nog niet waren.mobile12 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:12:
Ik wil graag nzbget gaan gebruiken. Kan iemand mij uitleggen waarom op elke site wordt geschreven over bootstrap, ikpg en diverse commando's terwijl het programma via een package gewoon te installeren is.
Je moest dan bootstrappen om zelf de benodigde software op je syno te zetten.
[ Voor 61% gewijzigd door job op 25-12-2013 14:28 ]
Ik heb zojuist m'n eerste nas geinstalleerd, een synology ds212j. Nu ben ik mijn muziek en foto's, bedraad, aan het oversluizen. Echter ik haal slechts snelheden van rond de 500 KB/seconde.
Als ik bij opties kijk, staat er dat er geen snelheidslimiet is.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Als ik bij opties kijk, staat er dat er geen snelheidslimiet is.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
toettoett
Tsja lastig te zeggen zonder te weten wat je overige apparatuur is. Heb je een gigabit netwerk? Wat voor PC? Hoe transfer je de files?
Met de 212j moet je toch wel zo'n 40MB/sec kunnen halen gok ik. Echter alleen als elke schakel tussen syno en pc op gigabit snelheden werkt en als je grote bestanden kopieert.
Met kleine bestanden ga je die snelheid nooit halen.
Maar 500KB/sec is wel heel laag. Is je syno al wel volledig klaar met de installatie?
Hoe hoog is de CPU belasting op je syno?
Heb je meerdere kopieeracties tegelijk aangezet?
Met kleine bestanden ga je die snelheid nooit halen.
Maar 500KB/sec is wel heel laag. Is je syno al wel volledig klaar met de installatie?
Hoe hoog is de CPU belasting op je syno?
Heb je meerdere kopieeracties tegelijk aangezet?
[ Voor 12% gewijzigd door job op 25-12-2013 14:33 ]
t is geen gigabit netwerk. Netwerk zit als volgt:
Telfort modem --> Switch (http://www.centralpoint.n...-art-ks-116-d-num-364748/)
Switch gaat naar de synology en naar de pc (en receiver / 2 tv's /raspberry pi).
De computer is een intel e8400 proccessor / 4gb ddr2.
Ik transfer de files via synology dsm 4.3 via filestation...
**EDIT**
Heb even wat kabels opnieuw aangesloten / andere poort in de switch en nu kom ik op 7 MB/sec.
Dat ziet er al beter uit, maar nog niet echt top denk ik..?
Telfort modem --> Switch (http://www.centralpoint.n...-art-ks-116-d-num-364748/)
Switch gaat naar de synology en naar de pc (en receiver / 2 tv's /raspberry pi).
De computer is een intel e8400 proccessor / 4gb ddr2.
Ik transfer de files via synology dsm 4.3 via filestation...
**EDIT**
Heb even wat kabels opnieuw aangesloten / andere poort in de switch en nu kom ik op 7 MB/sec.
Dat ziet er al beter uit, maar nog niet echt top denk ik..?
[ Voor 18% gewijzigd door Thecola op 25-12-2013 15:15 ]
toettoett
je moet je bestanden niet via de dsm filestation overzetten. Mag wel, maar daarmee ga je nooit de max halen.
Gebruik gewoon smb/cifs voor windows, nfs voor linux en appletalk voor macos.
Echter hoger dan zo'n 11MB/sec ga je niet halen, dat is de max voor een 100mbit netwerk.
Gebruik gewoon smb/cifs voor windows, nfs voor linux en appletalk voor macos.
Echter hoger dan zo'n 11MB/sec ga je niet halen, dat is de max voor een 100mbit netwerk.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-12-2013 15:44 ]
Tja, zonder een gigabit netwerk ga je het zeker niet reden.
Dus alles in de keten moet gigabit zijn. Netwerkkart in de PC/Laptop, switch en de NAS.
Max op 100Mbit is 12,5MB per seconde, maar dat haal je alleen met pieken en niet continue (ongeacht de max van je NAS.
Mijn tip: Haal een gigabit netwerkswitch. Zelfs een goedkope moet je performance al kunnen verbeteren.
Mocht je het eerst zeker willen weten, leen er dan desnoods eentje.
En wat job zegt klopt ook: Via DSM ga je nooit een echt hoge performance halen. Daarvoor kun je beter via FTP of SMB overzetten.
Dus alles in de keten moet gigabit zijn. Netwerkkart in de PC/Laptop, switch en de NAS.
Max op 100Mbit is 12,5MB per seconde, maar dat haal je alleen met pieken en niet continue (ongeacht de max van je NAS.
Mijn tip: Haal een gigabit netwerkswitch. Zelfs een goedkope moet je performance al kunnen verbeteren.
Mocht je het eerst zeker willen weten, leen er dan desnoods eentje.
En wat job zegt klopt ook: Via DSM ga je nooit een echt hoge performance halen. Daarvoor kun je beter via FTP of SMB overzetten.
http://www.deyterra.com
Mijn DS107+ met 64mb doet het ook gewoon met sabnzbd, steaming en socks5 proxy via SSH. Alleen met 2.5gb+ bestanden qua parren en uitpakken wil er wel eens iets mis gaan.Gizz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:20:
[...]
Ik heb een DS111 met 256MB geheugen. Daarop draait:
NZBGet
Sick Beard
CouchPotato
Surveillance Station
VPN server
Bij repareren en streamen tegelijk wil het streamen nog wel eens haperen.
Daarnaast hulde aan synology en seagate dat dat ding (uit november 2006 volgens mij) het nog gewoon doet na dag en nacht aan staan.
Ondertussen al wel lang toe aan een verse. Ik ben al sinds de DS712+ van plan hem te vervangen, maar elk nieuw model is zoveel beter
Denk wel dat ik binnenkort de knoop ga doorhakken voor een DS713+, voornamelijk door ondersteuning voor ESXi en Hyper-V omdat ik van plan ben een virtualisatie server neer te gaan zetten en mijn werkstation wat te ontlasten qua VM's.
Hallo allemaal,
Ik had ook een algemeen vraagje over NAS, ben een complete leek op het gebiedt ervan. Momenteel is het zo in mijn home theater room dat de laptop via de hdmi naar de 5.1 receiver gaat en dan verder via hdmi naar de beamer. Nu ben ik aan het denken voor opslag gebruik te maken van een 8 a 16TB NAS voor het opslaan van alle films.
Het eerste gedachte was een simpele NAS zoals "Iomega ix4-300d" te gebruiken. Maar na wat verder te lezen heb ik hier en daar gelezen dat een NAS nog veel meer kan dan alleen een simpel opslag medium? Zoals rechtstreeks downloaden van torrent's en usergroups naar je NAS? en ook de mogelijkheid als stream device?
Zou het mogelijk zijn om in mijn opstelling om de laptop weg te nemen en hiervoor de NAS rechtstreeks te laten streamen naar de de Beamer? Hoe gaat dit in zijn werk via hdmi? en welke NAS komen hier voor in aanmerking?
Ik had ook een algemeen vraagje over NAS, ben een complete leek op het gebiedt ervan. Momenteel is het zo in mijn home theater room dat de laptop via de hdmi naar de 5.1 receiver gaat en dan verder via hdmi naar de beamer. Nu ben ik aan het denken voor opslag gebruik te maken van een 8 a 16TB NAS voor het opslaan van alle films.
Het eerste gedachte was een simpele NAS zoals "Iomega ix4-300d" te gebruiken. Maar na wat verder te lezen heb ik hier en daar gelezen dat een NAS nog veel meer kan dan alleen een simpel opslag medium? Zoals rechtstreeks downloaden van torrent's en usergroups naar je NAS? en ook de mogelijkheid als stream device?
Zou het mogelijk zijn om in mijn opstelling om de laptop weg te nemen en hiervoor de NAS rechtstreeks te laten streamen naar de de Beamer? Hoe gaat dit in zijn werk via hdmi? en welke NAS komen hier voor in aanmerking?
Ja dat kan. Maar niet met ieder merk.hemigidius schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:10:
Zoals rechtstreeks downloaden van torrent's en usergroups naar je NAS?
Bij streaming (al is die term breed) moet je ook een ontvangend apparaat hebben.en ook de mogelijkheid als stream device?
Nope.. jouw beamer kan hoogstwaarschijnlijk geen streams ontvangen.Zou het mogelijk zijn om in mijn opstelling om de laptop weg te nemen en hiervoor de NAS rechtstreeks te laten streamen naar de de Beamer?
Op dit moment is er geen synology te verkrijgen met een hdmi poort. De 714 zal de eerste zijn. Wel zijn er nassen van asustor met hdmi poort. En volgens mij is er nog een merkt die hier al in voorziet maar dan ben ik de naam van kwijt.Hoe gaat dit in zijn werk via hdmi? en welke NAS komen hier voor in aanmerking?
Ik denk dat je de keus moet maken tussen.
1. een nas en een losse mediaplayer - utp tussen nas en mediaspeler.. hdmi tussen mediaspeler en beamer.
2. een nas en je laptop - via utp, vanaf laptop met hdmi.
(xbmc is leuke software om op je laptop te zetten en is er ook voor windows).
3. een nas met hdmi poort.
(zoek goed naar gebruikers ervaringen.. niet iedereen is happy met de asustor modellen, maar dat is ook afhankelijk van je wensen).
[ Voor 16% gewijzigd door job op 26-12-2013 00:30 ]
Mhm intressant intressant. Bedankt.
Aangezien ik nog maar net de wereld van NAS binnen stap was mijn gedachte te gaan voor de:
Synology DS214se DiskStation NAS , volgens de specificaties zou het beschikken over Media Streaming. Deze zou ik dan in combinatie met een WD TV Live Media Player willen gebruiken.
De NAS heeft slechts " Single Core 800 MHz; Speicher: 256MB DDR3".
Is deze combinatie realistisch voor het afspelen van 1080p films?
Aangezien ik nog maar net de wereld van NAS binnen stap was mijn gedachte te gaan voor de:
Synology DS214se DiskStation NAS , volgens de specificaties zou het beschikken over Media Streaming. Deze zou ik dan in combinatie met een WD TV Live Media Player willen gebruiken.
De NAS heeft slechts " Single Core 800 MHz; Speicher: 256MB DDR3".
Is deze combinatie realistisch voor het afspelen van 1080p films?
het afspelen zelf hangt af van de mediaspeler en niet de nas, in dit geval de WD live TV media player.
Zonder enige kennis beginnen met een 'budget-nas', maar toch een model van Synology bevalt mij tot dusver erg goed.
Zonder enige kennis beginnen met een 'budget-nas', maar toch een model van Synology bevalt mij tot dusver erg goed.
Zolang je nas zo'n 10 tot 15 mb/'s kan streamen zou dat geen probleem moeten zijn, zeker niet als hij niets anders tegelijk hoeft te doen zoals torrents, par, rar etc.
Maximaal 40Mb/s voor blu-rays.
Dit zijn gegevens die ik vond in een benchmarks:
http://www.smallnetbuilde...logy_ds214se_nas_rank.jpg
Denk dat ik de NAS gevonden heb wat ik nodig heb.
Even een dom vraagje, maar wat wordt er bedoeld met par en rar?
http://www.smallnetbuilde...logy_ds214se_nas_rank.jpg
Denk dat ik de NAS gevonden heb wat ik nodig heb.
Even een dom vraagje, maar wat wordt er bedoeld met par en rar?
Elke nas is voldoende om 1080P bestanden te sharen naar een ander apparaat. Hiervoor hoef je niet naar benchmarks te kijken. Merk ook op dat mijn genoemde 40Mb/s (kleine b) maar 5MB/s is (grote B ).
Het wordt pas interessant om naar de specificaties van een nas te kijken als je wilt gaan transcoden en dat soort zaken: de nas decodeert de videostream dan al zoveel mogelijk, waardoor het uiteindelijke afspeelapparaat eigenlijk niks meer hoeft te doen.
Maar als je, zoals jij wil doen, een WD TV Live Media Player gebruikt om af te spelen, dan neemt de Media Player al het zware werk op zich. Elke nas is dan in principe voldoende.
RAR: http://www.binaries4all.nl/termen/3.html
PAR: http://www.binaries4all.nl/termen/4.html
Het wordt pas interessant om naar de specificaties van een nas te kijken als je wilt gaan transcoden en dat soort zaken: de nas decodeert de videostream dan al zoveel mogelijk, waardoor het uiteindelijke afspeelapparaat eigenlijk niks meer hoeft te doen.
Maar als je, zoals jij wil doen, een WD TV Live Media Player gebruikt om af te spelen, dan neemt de Media Player al het zware werk op zich. Elke nas is dan in principe voldoende.
RAR: http://www.binaries4all.nl/termen/3.html
PAR: http://www.binaries4all.nl/termen/4.html
Da's alleen video toch? Volgens mij moet je met 54Mbit/s rekening houden. Volgens Wiki:Gizz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:22:
Maximaal 40Mb/s voor blu-rays.
BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s, a maximum AV bitrate of 48 Mbit/s (for both audio and video data), and a maximum video bit rate of 40 Mbit/s
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ah, klopt. Maar allemaal peanuts dus voor een nas van de laatste 6 jaar
Als je al een losse media player hebt moet je juist niet gebruik maken van media streaming.hemigidius schreef op donderdag 26 december 2013 @ 00:49:
volgens de specificaties zou het beschikken over Media Streaming. Deze zou ik dan in combinatie met een WD TV Live Media Player willen gebruiken.
Gewoon gebruik maken van smb of nfs.
Dus het voordeel om de + versie te pakken is vooral dat je dingen tegelijk kunt doen? Zoals downloaden/streamen tegelijk?SndBastard schreef op donderdag 26 december 2013 @ 01:31:
Zolang je nas zo'n 10 tot 15 mb/'s kan streamen zou dat geen probleem moeten zijn, zeker niet als hij niets anders tegelijk hoeft te doen zoals torrents, par, rar etc.
Aah dus Media Streaming betekent dat de nas zelf de hele transcoding doet en dan via DLNA naar een DLNA rdy device stuurt om afgespeeld te worden zonder tussenkomst van een media speler? Is een 800mhz procesor en 256 mb ram hiertoe instaat?
Een optie had dus kunnen geweest zijn een NAS met goede Media streaming , en een chromecast als ontvanger? (chromecast is blijkbaar wel niet optimaal ervoor) maar het kan wel werken lijkt me dan.
Waar ligt dan het verschil met deze "http://www.asustor.com/product?p_id=20#tab2" enkel dat het onmiddelijk over een HDMI uitgang beschikt?
Een optie had dus kunnen geweest zijn een NAS met goede Media streaming , en een chromecast als ontvanger? (chromecast is blijkbaar wel niet optimaal ervoor) maar het kan wel werken lijkt me dan.
Waar ligt dan het verschil met deze "http://www.asustor.com/product?p_id=20#tab2" enkel dat het onmiddelijk over een HDMI uitgang beschikt?
Downloaden en streamen kan zoiezo wel tegelijk, dat trekt mijn ds112j ook prima.Gynnad schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:10:
[...]
Dus het voordeel om de + versie te pakken is vooral dat je dingen tegelijk kunt doen? Zoals downloaden/streamen tegelijk?
Alleen unrarren/parren vereist redelijk wat kracht, maar daar maak ik geen gebruik van aangezien ik alleen download met torrents en niet via nieuwsgroepen.
@hierboven
Een chromecast is afhankelijk van telefoon/tablet met android, dus dan zul je altijd eerst de video op je telefoon/tablet moeten kiezen en die vervolgens door te sturen naar de chromecast. Niet ideaal dus.
Aangezien de mediaspeler ook de meeste formaten wel zal ondersteunen is transcoding niet nodig. Maar dat is ook een nogal intensieve taak en red je dus niet met een goedkope synology.
[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 26-12-2013 12:45 ]
Hallo
Ik ben op zoek naar een NAS-systeem om onderstaande zaken te doen. Mijn oog is gevallen op een NAS van Synology omdat ik gelezen en gezien heb dat deze het makkelijkste zijn in gebruik en om in te stellen. Ik heb ook veel positieve ervaringen gelezen.
Volgende zaken ben ik van plan om met de NAS uit te voeren:
Kan een NAS bijvoorbeeld rechtstreeks naar een Samsung Smart-tv streamen? Zonder dat daarvoor een DuneHD nodig is, dan zou ik die bijvoorbeeld weg kunnen doen.
Ook zie ik dat er een licentie van twee jaar McAfee bij zit, is dergelijke antivirus nodig op een NAS.
Tot slot dus de vraag: welke Synology NAS wordt aangeraden? Ik heb de DS214Play bekeken maar vraag me af indien deze wel geschikt is en als er geen andere aangeraden wordt.
EDIT: Ik had ook graag geweten welke RAID aangeraden wordt, RAID0/1 of de RAID-versie van Synology zelf.
Bedankt!
Ik ben op zoek naar een NAS-systeem om onderstaande zaken te doen. Mijn oog is gevallen op een NAS van Synology omdat ik gelezen en gezien heb dat deze het makkelijkste zijn in gebruik en om in te stellen. Ik heb ook veel positieve ervaringen gelezen.
Volgende zaken ben ik van plan om met de NAS uit te voeren:
- torrents downloaden
- opslagplaats voor al mijn films die ik ophaal met mijn DuneHD om af te spelen
- opslagplaats voor andere bestanden om toegang te hebben vanaf verschillende computers
- iPhoto-bibliotheek op plaatsen
- iTunes bibliotheek (Apple Lossless files) bijhouden in om mijn muziek op verschillende systemen af te spelen (in toekomst ook Sonos)
- automatisch back-uppen van verschillende computers naar de NAS (geen Time Machine)
- automatisch back-uppen van de volledige NAS naar een externe HD
- van buitenaf op de NAS kunnen
- RSS: dienen als een soort van feed catcher zoals feedbin (indien mogelijk)
Kan een NAS bijvoorbeeld rechtstreeks naar een Samsung Smart-tv streamen? Zonder dat daarvoor een DuneHD nodig is, dan zou ik die bijvoorbeeld weg kunnen doen.
Ook zie ik dat er een licentie van twee jaar McAfee bij zit, is dergelijke antivirus nodig op een NAS.
Tot slot dus de vraag: welke Synology NAS wordt aangeraden? Ik heb de DS214Play bekeken maar vraag me af indien deze wel geschikt is en als er geen andere aangeraden wordt.
EDIT: Ik had ook graag geweten welke RAID aangeraden wordt, RAID0/1 of de RAID-versie van Synology zelf.
Bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Tomovich op 26-12-2013 13:47 ]
Verwijderd
Ik heb vanmiddag de DS112j . Ik vermoed voor mij veel te ingewikkeld.
bij DSM diskstation wordt een account gevraagd maaf die heb ik nergens gekregen.
admin al gebruikt.
kan iemand mij een simpel setje de goede richting opgeven?
Tnx
bij DSM diskstation wordt een account gevraagd maaf die heb ik nergens gekregen.
admin al gebruikt.
Tnx
Wat wil je er mee gaan doen?
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Ik wil mijn fotos en muziek daar opslaan. Dus backup en kunnen streamen naar tv.
ik heb een notebook en 2x een samsung tablets.
ik heb een notebook en 2x een samsung tablets.
Default admin password is dacht ik leeg dus geen password. Verder kun je het beste de handleiding eens doornemen. Daar staat goed uitgelegd wat je ermee wilt. Om te beginnen...
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Admin en wachtwoord leeg geeft foutmelding. Hoofdletters of kleine letters maakt niet uit.
bedankt voor het meedenken. Ik lees nog het e.a. door.
bedankt voor het meedenken. Ik lees nog het e.a. door.
http://ukdl.synology.com/...ersGuide_NAServer_nld.pdfVerwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:39:
Ik heb vanmiddag de DS112j . Ik vermoed voor mij veel te ingewikkeld.
admin al gebruikt.
Tnx
Vanaf Pagina 7 en verder.
Inloggen als admin en wachtwoord leeg laten.
Het wordt wel steeds makkelijker gemaaktdutchgio schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:43:
[...]
Downloaden en streamen kan zoiezo wel tegelijk, dat trekt mijn ds112j ook prima.
Alleen unrarren/parren vereist redelijk wat kracht, maar daar maak ik geen gebruik van aangezien ik alleen download met torrents en niet via nieuwsgroepen.
Ook het benaderen van bestanden op een externe computer, maar dat zit er standaard in. Dus ik denk dat ik maar gewoon voor de standaard versie DS214 ga, scheelt toch weer zo'n 70 euro.
Is het met een Synology ook mogelijk om verschillende RAID-levels te combineren?
Uitgaande van een 2-bay NAS: Met mdadm is het heel simpel om bijv 2x 100GB in RAID0 te zetten (tbv virtuele machines), 2x 500GB in RAID1 (foto's e.d.) en de rest als JBOD of concatenated volume.
Ik zit te kijken naar een DS213j of een DS214. Het ding hoeft alleen maar NAS te spelen en wellicht wat iSCSI targets aan te bieden voor virtuele machines (testlab).
Uitgaande van een 2-bay NAS: Met mdadm is het heel simpel om bijv 2x 100GB in RAID0 te zetten (tbv virtuele machines), 2x 500GB in RAID1 (foto's e.d.) en de rest als JBOD of concatenated volume.
Ik zit te kijken naar een DS213j of een DS214. Het ding hoeft alleen maar NAS te spelen en wellicht wat iSCSI targets aan te bieden voor virtuele machines (testlab).
Zit ook met een klein probleempje met hibernate. Heb NZBGet, SickBeard en Couchpotato in etappes geinstalleerd (in die volgorde). Tot en met SickBeard werkte hibernate nog prima. Maar na installeren van Couchpotato niet meer. Nu heb ik natuurlijk de logs aangezet, maar hier staat helemaal niets in:
Ik zie na 00:17 vannacht geen regels meer, maar hij stond niet in hibernate. Rara hoe kan dit
Zie overigens ook dat python 50% cpu gebruikt, heb het idee dat het door sickbeard komt, aangezien die ook wat traag is. Memory blijft dan wel weer laag. Meer mensen die dit effect zien?
Heb overigens de packages van synocommunity geïnstalleerd, en dus niet de nieuwste python versie.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
| Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.236374] physmap-flash physmap-flash.0: map_pr obe failed Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.244604] SPI Serial flash detected @ 0xf000000 0, 8192KB (128sec x 64KB) Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.336075] vender Mac2 checksum error ucSum:0x00 Buf:0x00 Sum:0. Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.342203] vender Mac3 checksum error ucSum:0x00 Buf:0x00 Sum:0. Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.348319] serial number='1390LUN001793' Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.365706] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.365709] INFO: Found spi_flash 0 - base 0xf000 0000, size 0x1000000 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.373502] INFO: flashInfoFill - Found 1 Flash D evices Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.378758] INFO: flash_map_init - detected 1 dev ices Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.384008] MTD: Initialize the spi_flash device at address 0xf0000000 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.390887] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.390889] INFO: Io remapped successfully - phy addr = 0xf0000000, virt addr = 0xc5000000 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.400500] INFO: Using sflash to probe spi_flash at address 0xf0000000, size 0x1000000, width 2mSPI Serial flash detected @ 0xf0 000000, 8192KB (128sec x 64KB) Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.417265] - detected OK - OK. Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.426714] o 4 Giga ports supported Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.430512] o SKB recycle supported (Enabled) Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.435055] o NETA acceleration mode 1 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.438998] o RX Queue support: 1 Queues * 128 Descriptors Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.444673] o TX Queue support: 1 Queues * 532 Descriptors Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.450351] o GSO supported Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.453325] o GRO supported Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.456300] o Receive checksum offload supporte d Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.461106] o Transmit checksum offload support ed Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.465997] o Driver ERROR statistics enabled Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.470542] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.472109] o Loading network interface(s) Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.476399] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.477895] o Port 0 is connected to Linux netd evice Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.483453] giga p=0: mtu=1500, mac=bf835e40 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.491704] o eth0, ifindex = 2, GbE port = 0 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.496250] o eth0, phy chipid = 1410dd0, Sup port WOL = 32 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.502308] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.503810] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.505305] o Port 1 is connected to Linux netd evice Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.510858] giga p=1: mtu=1500, mac=bf835e40 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.519063] o eth1, ifindex = 3, GbE port = 1 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.523608] o eth1, phy chipid = 1410dd0, Sup port WOL = 32 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.529669] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.531167] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.531169] o Warning: GbE port 2 is powered of f Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.531173] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.538960] Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.544669] Syno_HddMon: Initialization completed . Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.733301] md: invalid raid superblock magic on sda5 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.738371] md: sda5 does not have a valid v0.90 superblock, not importing! Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.842053] md: invalid raid superblock magic on sdb5 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.847122] md: sdb5 does not have a valid v0.90 superblock, not importing! Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.907885] md: invalid raid superblock magic on sdc5 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.912968] md: sdc5 does not have a valid v0.90 superblock, not importing! Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.934082] md: sda2 has different UUID to sda1 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.941889] md: sdb2 has different UUID to sda1 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 208.949697] md: sdc2 has different UUID to sda1 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 210.727282] ds414_synobios: module license 'Synol ogy Inc.' taints kernel. Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 210.734112] Disabling lock debugging due to kerne l taint Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 210.740526] correction with 0x03 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 210.749989] Brand: Synology Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 210.752815] Model: DS-414 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 210.755455] This is default settings: set group d isks wakeup number to 1, spinup time deno 1 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 210.776625] synobios: unload Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 211.961641] EXT4-fs (md0): synoacl module has not been loaded. Unable to mount with synoacl, vfs_mod status=-1, ext4_mod status=- 1 Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 212.108864] synoacl module [synoacl_ext4] is not loaded Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 212.114195] synoacl module [synoacl_vfs] is not l oaded Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 212.221364] EXT3-fs (md0): error: couldn't mount because of unsupported optional features (240) Dec 26 22:28:19 NAS kernel: [ 212.348782] EXT4-fs (md0): synoacl module has not been loaded. Unable to mount with synoacl, vfs_mod status=-1, ext4_mod status=- 1 Dec 26 22:28:22 NAS kernel: [ 217.502938] mvCesaInit: channels=2, session=640, queue=64 Dec 26 22:28:22 NAS kernel: [ 217.604688] encryptfs using the OCF package. Dec 26 22:28:23 NAS kernel: [ 218.009878] btrfs: Unknown symbol lzo1x_decompres s_safe (err 0) Dec 26 22:28:23 NAS kernel: [ 218.015847] btrfs: Unknown symbol lzo1x_1_compres s (err 0) insmod: can't insert '/lib/modules/btrfs.ko': unknown symbol in module, or unkno wn parameter Dec 26 22:28:24 NAS kernel: [ 218.150813] correction with 0x03 Dec 26 22:28:24 NAS kernel: [ 218.160304] Brand: Synology Dec 26 22:28:24 NAS kernel: [ 218.163133] Model: DS-414 Dec 26 22:28:24 NAS kernel: [ 218.165775] This is default settings: set group d isks wakeup number to 1, spinup time deno 1 Dec 26 22:28:24 NAS interface-catcher: eth0 () is added Dec 26 22:28:24 NAS interface-catcher: eth1 () is added Dec 26 22:28:24 NAS interface-catcher: lo () is added Dec 26 22:28:24 NAS kernel: [ 218.670206] pool #0: pkt_size=1536, buf_size=1632 - 256 of 256 buffers added Dec 26 22:28:25 NAS kernel: [ 219.710031] pool #1: pkt_size=1536, buf_size=1632 - 256 of 256 buffers added Dec 26 22:28:27 NAS spacetool.shared: spacetool.c:2502 [Info] Old vg path: [/dev /vg1000], New vg path: [/dev/vg1000], UUID: [tNfCX0-hNl5-9bG6-hzbM-8m5h-1OSc-dsi 3Lo] Dec 26 22:28:27 NAS spacetool.shared: spacetool.c:2509 [Info] Activate all VG Dec 26 22:28:27 NAS spacetool.shared: spacetool.c:2520 Activate LVM [/dev/vg1000 ] Dec 26 22:28:27 NAS spacetool.shared: spacetool.c:2543 space: [/dev/vg1000] Dec 26 22:28:27 NAS spacetool.shared: spacetool.c:2571 space: [/dev/vg1000], ndi sk: [3] Dec 26 22:28:28 NAS synovspace: virtual_space_conf_check.c:74 [INFO] No implemen tation, skip checking configuration of virtual space [HA] Dec 26 22:28:28 NAS synovspace: virtual_space_conf_check.c:74 [INFO] No implemen tation, skip checking configuration of virtual space [SNAPSHOT_ORG] Dec 26 22:28:28 NAS synovspace: virtual_space_conf_check.c:78 [INFO] "PASS" chec king configuration of virtual space [FCACHE], app: [1] Dec 26 22:28:28 NAS synovspace: vspace_wrapper_load_all.c:76 [INFO] No virtual l ayer above space: [/volume1] / [/dev/vg1000/lv] Dec 26 22:28:28 NAS s30_synocheckuser: CheckGUserExist(1794): user [nzbget] not found! Dec 26 22:28:28 NAS s30_synocheckuser: CheckConsistentWithPasswd(2005): user not exist in /etc/passwd, and remove it. szBuf=nzbget:*:16065:0:99999:7::: Dec 26 22:28:28 NAS s30_synocheckuser: CheckGUserExist(1794): user [sickbeard] n ot found! Dec 26 22:28:28 NAS s30_synocheckuser: CheckConsistentWithPasswd(2005): user not exist in /etc/passwd, and remove it. szBuf=sickbeard:*:16065:0:99999:7::: Dec 26 22:28:28 NAS s30_synocheckuser: CheckGUserExist(1794): user [couchpotatos erver] not found! Dec 26 22:28:28 NAS s30_synocheckuser: CheckConsistentWithPasswd(2005): user not exist in /etc/passwd, and remove it. szBuf=couchpotatoserver:*:16065:0:99999:7: :: Dec 26 22:28:32 NAS kernel: [ 227.126038] etxhci_hcd_130207 0000:01:00.0: Etron chip found. Dec 26 22:28:34 NAS syno_hdd_util: Model:[ST4000VN000-1H4168], Firmware:[SC43], S/N:[Z300L4VV] in [/dev/sdc] is not ssd Dec 26 22:28:34 NAS syno_hdd_util: Model:[ST4000VN000-1H4168], Firmware:[SC43], S/N:[Z300T9RX] in [/dev/sdb] is not ssd Dec 26 22:28:34 NAS syno_hdd_util: Model:[ST4000VN000-1H4168], Firmware:[SC43], S/N:[Z300TBZD] in [/dev/sda] is not ssd Dec 26 22:28:34 NAS synoprint: synoprint.c:92 Failed to clean CUPS USB Printer c onfig.[0x0900 printer_cups_usb_conf_rm_all.c:28] Dec 26 22:28:35 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service web [1400] Dec 26 22:28:35 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service photo [1400] Dec 26 22:28:35 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service NetBackup [1400] Dec 26 22:28:35 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service download [0000] Dec 26 22:28:35 NAS synocheckshare: service_disable_set.c(74)Not defined date : id=4 Dec 26 22:28:35 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service video [1400] Dec 26 22:28:35 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service music [1400] Dec 26 22:28:35 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service mysql [0000] Dec 26 22:28:36 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service surveillance [1400] Dec 26 22:28:36 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:878 Failed to find folder f or service homes [1400] Dec 26 22:28:36 NAS synocheckshare: synocheckshare.c:916 Failed to disable servi ce homes [2000] Dec 26 22:28:39 NAS synousbdisk: RCClean succeeded Dec 26 22:28:39 NAS synosata: synosata.c:152 no external sata devices granted Dec 26 22:28:40 NAS kernel: [ 234.668956] netlink: 12 bytes leftover after pars ing attributes. Dec 26 22:28:41 NAS heartbeatd: heartbeatd.c:157 Heartbeat is not enabled, skip starting Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: usb_get_device_id.c:56 failed get usb id Vendor=00 00, ProdID=0000, SN=ehci_marvell.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1110 failed get usb device id from usb config, DEVICE=/proc/bus/usb/000/000 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/000/000 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1618 Device is not in hotplugd support ed list. Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: usb_get_device_id.c:56 failed get usb id Vendor=00 00, ProdID=0000, SN=ehci_marvell.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1110 failed get usb device id from usb config, DEVICE=/proc/bus/usb/000/000 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/000/000 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1618 Device is not in hotplugd support ed list. Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: usb_get_device_id.c:56 failed get usb id Vendor=00 00, ProdID=0000, SN=ehci_marvell.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1110 failed get usb device id from usb config, DEVICE=/proc/bus/usb/000/000 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/000/000 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1618 Device is not in hotplugd support ed list. Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1118 failed get usb status from usb con fig, DEVICE=/proc/bus/usb/001/001, usbid=1d6b:0002:ehci_marvell.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/001/001 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVPATH:usb1 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: SUBSYSTEM:usb Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:892 Fail to recognize usb DEVNAME=, DEV PATH=usb1 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1417 failed to setup usb config, (DEVPA TH, DEVICE, ACTION, DEVNAME, INTERFACE)=(usb1, /proc/bus/usb/001/001, add, , ) Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1118 failed get usb status from usb con fig, DEVICE=/proc/bus/usb/001/001, usbid=1d6b:0002:ehci_marvell.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/001/001 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVPATH:1-0:1.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: SUBSYSTEM:usb Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: INTERFACE:9/0/0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1118 failed get usb status from usb con fig, DEVICE=/proc/bus/usb/002/001, usbid=1d6b:0002:ehci_marvell.1 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/002/001 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVPATH:usb2 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: SUBSYSTEM:usb Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:892 Fail to recognize usb DEVNAME=, DEV PATH=usb2 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1417 failed to setup usb config, (DEVPA TH, DEVICE, ACTION, DEVNAME, INTERFACE)=(usb2, /proc/bus/usb/002/001, add, , ) Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1118 failed get usb status from usb con fig, DEVICE=/proc/bus/usb/002/001, usbid=1d6b:0002:ehci_marvell.1 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/002/001 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVPATH:2-0:1.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: SUBSYSTEM:usb Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: INTERFACE:9/0/0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1118 failed get usb status from usb con fig, DEVICE=/proc/bus/usb/003/001, usbid=1d6b:0002:0000:01:00.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/003/001 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVPATH:usb3 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: SUBSYSTEM:usb Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:892 Fail to recognize usb DEVNAME=, DEV PATH=usb3 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1417 failed to setup usb config, (DEVPA TH, DEVICE, ACTION, DEVNAME, INTERFACE)=(usb3, /proc/bus/usb/003/001, add, , ) Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1118 failed get usb status from usb con fig, DEVICE=/proc/bus/usb/003/001, usbid=1d6b:0002:0000:01:00.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/003/001 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVPATH:3-0:1.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: SUBSYSTEM:usb Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: INTERFACE:9/0/0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1118 failed get usb status from usb con fig, DEVICE=/proc/bus/usb/004/001, usbid=1d6b:0003:0000:01:00.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/004/001 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVPATH:usb4 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: SUBSYSTEM:usb Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:892 Fail to recognize usb DEVNAME=, DEV PATH=usb4 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1417 failed to setup usb config, (DEVPA TH, DEVICE, ACTION, DEVNAME, INTERFACE)=(usb4, /proc/bus/usb/004/001, add, , ) Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: hotplugd.c:1118 failed get usb status from usb con fig, DEVICE=/proc/bus/usb/004/001, usbid=1d6b:0003:0000:01:00.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: ##### ACTION:add Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVICE:/proc/bus/usb/004/001 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: DEVPATH:4-0:1.0 Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: SUBSYSTEM:usb Dec 26 22:28:41 NAS hotplugd: INTERFACE:9/0/0 Dec 26 22:28:41 NAS ddnsd: IsDDNSEnable(ddnsd.c:2997): All Config are Disable, S top daemon Dec 26 22:28:47 NAS cupsd[5741]: [conf.c:1893] Filter "pstoraster" not found. Dec 26 22:28:53 NAS kernel: [ 247.404186] NFSD: Using /var/lib/nfs/v4recovery a s the NFSv4 state recovery directory Dec 26 22:28:53 NAS sm-notify[6116]: Failed to open directory sm.bak: No such fi le or directory Dec 26 22:28:53 NAS statd[6115]: Running as root. chown /var/lib/nfs to choose different user Dec 26 22:28:54 NAS synocheckhotspare: synocheckhotspare.c:135 [INFO] No hotspar e config, skip hotspare config check. [0x2000 virtual_space_layer_get.c:98] Dec 26 22:32:05 NAS PkgSynoMan.cgi: pkgtool.cpp:2117 Failed to mkdir /volume1/@t mp/pkglist.tmp/, File exists Dec 27 00:17:45 NAS syno_hibernate_debug_tool: (115): Start Hibernation Debug wi th second [10] Dec 27 00:17:45 NAS kernel: [ 6780.588993] [/etc/passwd] opened by pid 8902 [u:( -ash), comm:(ash)] NAS> |
Ik zie na 00:17 vannacht geen regels meer, maar hij stond niet in hibernate. Rara hoe kan dit
Zie overigens ook dat python 50% cpu gebruikt, heb het idee dat het door sickbeard komt, aangezien die ook wat traag is. Memory blijft dan wel weer laag. Meer mensen die dit effect zien?
Heb overigens de packages van synocommunity geïnstalleerd, en dus niet de nieuwste python versie.
Voor bijvoorbeeld RAID-3 of RAID-4 hgeb je tenminste 4 schijven nodig.Tomovich schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:13:
Met 6Tb aan opslag heb ik voldoende. Ik zie dat er NAS'en bestaan met 2 slots en andere met 4 of meer. Wat is het voordeel van een NAS met 4 slots t.o.v. een NAS met 2 slots?
Wiki: RAID-niveaus
En eventueel kun je dus ook meer data kwijt, in een 2-bay kan (bijv) 2x2TB, terwijl er in een 4-bay uiteraard 4x2TB past.
Wiki: Link aggregationTomovich schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:13:
Ik heb ook opgemerkt dat bepaalde NAS'en twee gigabit ethernet aansluitingen hebben. Wat is het nut hiervan?
How to set up Link Aggregation on Synology NAS
Je kunt dus beide aansluitingen benutten en hiermee een hogere doorvoersnelheid behalen.
Ja, maar...Tomovich schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:13:
Redelijk afhankelijk van je TV. Zo kan mijn TV niet alle formaten afspelen en snapt ie sowieso geen ondertitels (losse srt files). Daarom heb ik dus alsnog een mediaspeler nodig. Kwestie van proberen, maar aangezien je dus al een DuneHD hebt is dat geen probleem.
Synology levert zelf ook een gratis packet, gebaseerd op clamav.Tomovich schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:13:
Ook zie ik dat er een licentie van twee jaar McAfee bij zit, is dergelijke antivirus nodig op ee NAS.
Antivirus voor uw NAS
Antivirus Essential
Ik denk dat alle 2-bay of hoger modellen prima zijn.Tomovich schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:13:
Verder afhankelijk van je budget. Je zegt dat je nu 6TB nodig hebt, de DS214play kan max. 8TB aan.
In mijn ogen is SHR prima en biedt dit meer mogelijkheden dan standaard RAID.Tomovich schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:13:
Ik had ook graag geweten welke RAID aangeraden wordt, RAID0/1 of de RAID-versie van Synology zelf.
Verder: Welkom bij de (Synology-) club!
Voor chouchpotato moet je de couchpotato custom installeren, niet de normale. Die is fubar. De custom laat je dan naar de master repro wijzen: https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer.gitMikeyMan schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:42:
Zit ook met een klein probleempje met hibernate. Heb NZBGet, SickBeard en Couchpotato in etappes geinstalleerd (in die volgorde). Tot en met SickBeard werkte hibernate nog prima. Maar na installeren van Couchpotato niet meer. Nu heb ik natuurlijk de logs aangezet, maar hier staat helemaal niets in:
..
[ Voor 94% gewijzigd door D-Raven op 27-12-2013 12:52 ]
als ik logging aanzet voor hibernating dat zie ik dat de schijven netjes inslapen.
maar om de 30 a 45 minuten weer wakker worden.
echter zie ik niet waardoor ze wakker worden. ik heb sick couh spotweb enz om de zoveel uur staan.
en gebuikt nzbtomedia voor precessing zodat ook de mappen niet uitgelezen worden,
iemand nog ideeen om dit te kunnen zien?
maar om de 30 a 45 minuten weer wakker worden.
echter zie ik niet waardoor ze wakker worden. ik heb sick couh spotweb enz om de zoveel uur staan.
en gebuikt nzbtomedia voor precessing zodat ook de mappen niet uitgelezen worden,
iemand nog ideeen om dit te kunnen zien?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]