Hoe lang moet ik dan wachten?
Ik vond het 2 totaal verschillende berichten vandaar de splitsing.
Ik vond het 2 totaal verschillende berichten vandaar de splitsing.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mooi dat het is gelukt. Ik weet niet wat bij ons de situatie zal zijn, ik heb het verschil nog niet eens uitgezocht tussen de twee tarieven (boven en onder 500m3)
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Anoniem: 656500
[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 23-07-2015 09:43 ]
Ik doel idd op de calorische correctie. Voorbeeldje:Anoniem: 656500 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:34:
@null: je weet dat je je voorschot kunt (laten) verlagen?
@JGC:
1. Ik heb nergens gezien dat er met de "gaskwaliteit" rekening wordt gehouden. Waarschijnlijk bedoel je de calorische waarde, dit varieert inderdaad (in welke mate heb ik niet uitgezocht). Bij NLE staat bij "calorische herberekening" een waarde 1,000000. Dus ze houden er geen rekening mee voor individuele afnemers.
2. Dat 2 huizen in dezelfde straat een verschillende correctiefactor krijgen kan makkelijk. Elke (afgesloten) verbruiksperiode heeft namelijk weer z'n eigen factor, omdat in het onderliggende model voor elke dag een 'profielfractie' wordt bepaald. Dus waar bij !null een verbruik van 480 m3 over sept14-sept15 naar verwachting leidt tot een SJV van 480/0,96=500 m3, zou dit over de periode mrt14-mrt15 hebben geleid tot een SJV van 480/0,89=539 m3. Dus allebei hetzelfde (nominale) verbruik, maar verschillende perioden en dus een verschillend SJV.
Ik denk dat de meeste posters in dit topic met een avondje studeren op de codes (wat sommigen al gedaan hebben) in staat zijn om wel een juiste en leesbare rekening te maken. Typisch dat het de professionals met hulp van de automatisering niet lukt...Anoniem: 656500 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:41:
Kortom, het meeste is wel te verklaren als je de juiste getallen en definities gebruikt (maar ja, wie leest graag die boeiende codes?)
Groeten!
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Anoniem: 238103
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 26-07-2015 07:58 ]
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 23-09-2015 22:15 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
[ Voor 11% gewijzigd door Freemann op 24-09-2015 10:45 ]
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Geen idee, want ik kan/wil niet in hullie portomonnee kijken.Speedy-Andre schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:08:
Als hullie niet naar die rekening omkijken dan kunnen ze het missen
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Of voor een storno.jvanderkroon schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:34:
@PcDealer dat is het lastige van automatische betalingen het geld hebben ze al.
Ik heb het vast staan op EUR 125,00 per maand omdat ik graag mijn vaste lasten stabiel heb. Het is ook een verkapt "vakantiegeld". Ja, ik kan het lager zetten naar 85,00 of zo, maar ik vind het goed zo.Freemann schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:44:
[edit]
Ons maandtermijn staat al jaar en dag op €15(€180 p/j), dat zou niet eens dekkend zijn voor de gasleiding(€202 per jaar).
Afgelopen jaarrekening moesten wij €140 bij(!)betalen
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
494m3 dit jaar. 482m3 vorig jaar. (Beiden zijn al met correctiefactor gecorrigeerd). Beiden jaren zijn precies 365 dagen van 11 september tot 11 september. Kan je zelf zo'n sjv berekening maken? Is die berekening openbaar?Rol-Co schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:26:
En wat was je verbruik?
Toch raar dat het wel afhankelijk is van je verbruik. Je verhaal klopt overigens niet, na twee jaar < 500 m3 te hebben verbruikt, bleef ik toch in het hoge tarief zitten, en ik niet alleen.rik11 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:30:
Het gaat inderdaad om het standaard jaarverbruik. Vergelijk het als volgt. Je wil een nieuwe cv ketel en vraagt je af welk vermogen je nodig hebt. Je gaat een jaar je verbruik meten en komt tot de conclusie dat ie 20 kw moet zijn. In werkelijkheid was het een heel zacht jaar en zou je voor een gemiddelde winter een hoger vermogen nodig hebben.
Het heet ook het capaciteit tarief. Niet het verbruik afhankelijk tarief. Toch is ervoor gekozen om het verbruik, gecorrigeerd naar een standaard jaar, te hanteren voor het tot stand komen van je capaciteitstarief
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel
Zoek in dit topic even op stedin, die geeft een uitleg hoe dit berekend word.jvanderkroon schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:46:
[...]
494m3 dit jaar. 482m3 vorig jaar. (Beiden zijn al met correctiefactor gecorrigeerd). Beiden jaren zijn precies 365 dagen van 11 september tot 11 september. Kan je zelf zo'n sjv berekening maken? Is die berekening openbaar?
Je zit in een capaciteitschaal afhankelijk van je gasmeter. De oude gasmeters registreren geen pieken. Er is gekozen om binnen de kleinste gasmeters onderscheid te maken op basis van verbruik. Iemand met een hoger verbruik heeft over het algemeen een hogere piekcapaciteit nodig. Dat je twee jaar achter elkaar onder de 500 zit, hoeft niet te betekenen dat je in een standaard jaar ook onder de 500 zit. Hier zit inderdaad een formule achter.drielp schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:47:
[...]
Toch raar dat het wel afhankelijk is van je verbruik. Je verhaal klopt overigens niet, na twee jaar < 500 m3 te hebben verbruikt, bleef ik toch in het hoge tarief zitten, en ik niet alleen.
Nee dat niet meer nee, maar dit was duidelijk.PcDealer schreef op zondag 27 september 2015 @ 01:07:
Die webcare die niet meer inhoudelijk reageert toch?
Er wordt een nieuw SJV berekend op het moment dat wij standen ontvangen van de leverancier, waarbij wij eerdere standen hebben waar minstens 300 dagen tussen liggen en januari en februari volledig binnen vallen.
Om van 360 m3 verbruikt ineens 501 m3 te maken hebt je idd een leuke formule nodig. Feit blijft dat je overgeleverd bent aan de netbeheerder en switchen is hiervan alleen mogelijk als je verhuist. En geeft de netbeheerder dus de macht tot willekeur en manipulatie.rik11 schreef op zondag 27 september 2015 @ 07:59:
[...]
Je zit in een capaciteitschaal afhankelijk van je gasmeter. De oude gasmeters registreren geen pieken. Er is gekozen om binnen de kleinste gasmeters onderscheid te maken op basis van verbruik. Iemand met een hoger verbruik heeft over het algemeen een hogere piekcapaciteit nodig. Dat je twee jaar achter elkaar onder de 500 zit, hoeft niet te betekenen dat je in een standaard jaar ook onder de 500 zit. Hier zit inderdaad een formule achter.
Dit neemt niet weg dat die formules altijd juist gehanteerd worden. Meetverantwoordelijkheid ligt bij kleinverbruikers bij de netbeheerder. De facturatie ligt bij de leverancier. Beide kunnen een fout maken. Uiteindelijk bepaalt de netbeheerder je captar.
360 is wel erg extreem. Hierbij kan je gerust van een fout spreken. Ovv je ean code de netbeheerder contacteren en je niet af laten schepen door een studentdrielp schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:07:
[...]
Om van 360 m3 verbruikt ineens 501 m3 te maken hebt je idd een leuke formule nodig. Feit blijft dat je overgeleverd bent aan de netbeheerder en switchen is hiervan alleen mogelijk als je verhuist. En geeft de netbeheerder dus de macht tot willekeur en manipulatie.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Hoezo dan?mkleinman schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:37:
Liander gebeld om mijn SJV op te vragen, dat ging niet zonder slag of stoot.
Die ik aan de lijn kreeg snapte mijn vraag niet. Moest het navragen. Snapte het nog een keer niet. Vroeg hoe ik in de vredesnaam bij die wijsheden kwam etc. Bedoelden uiteindelijk hetzelfde maar hadden moeite om op dezelfde frequentie te komen.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 29-09-2015 20:35 ]
Yep. En dan zullen ze het je heel lastig maken. Boeven zijn het!Pittie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:38:
Dat houdt in dat ik dus ook kan vragen voor het lage tarief?
De afrekening lijkt verdacht veel op die van Essent, met dezelfde > 4000 m3 grens zonder de 500 m3 te noemen. Eerst bellen en als dat niet helpt, een klacht indienen bij de geschillencommissie. Werkt meestal beter dan oeverloos mailen en bellen met de leverancier en netbeheerder.RemcoDelft schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:06:
[...]
Yep. En dan zullen ze het je heel lastig maken. Boeven zijn het!
Vooral dat "lager dan 4000" en niet "500 tot 4000" wat er zou moeten staan... Gewoon helemaal bedoeld om consumenten niet te laten zien dat ze teveel betalen!
Als dit jaar het eerste jaar onder de 500 was, heb je vanaf dit jaar daar recht op. Het captar loopt standaard een jaar achter. Let er wel op dat je leverancier en enexis naar elkaar gaan wijzen. De facturatie is onderdeel van je leverancier. De capaciteitsbepaling is onderdeel van enexis.Pittie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:38:
Ik heb dit jaar 307 m3 gas gebruikt, echter ik zie dit op mijn afrekening staat
[afbeelding]
Afrekening is inderdaad van Essent.drielp schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:26:
Ú
[...]
De afrekening lijkt verdacht veel op die van Essent, met dezelfde > 4000 m3 grens zonder de 500 m3 te noemen. Eerst bellen en als dat niet helpt, een klacht indienen bij de geschillencommissie. Werkt meestal beter dan oeverloos mailen en bellen met de leverancier en netbeheerder.
Ik woon nu hier een jaar en het is dus inderdaad het eerste jaar.rik11 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:27:
[...]
Als dit jaar het eerste jaar onder de 500 was, heb je vanaf dit jaar daar recht op. Het captar loopt standaard een jaar achter. Let er wel op dat je leverancier en enexis naar elkaar gaan wijzen. De facturatie is onderdeel van je leverancier. De capaciteitsbepaling is onderdeel van enexis.
Op zich bizar dat je daar zelf achteraan moet en dat GC dat niet voor je doet. Ik krijg het dit jaar ws. ook. Duik in november voor het tweede achtereenvolgende jaar onder de 500 m3.mkleinman schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:33:
[...]
Die ik aan de lijn kreeg snapte mijn vraag niet. Moest het navragen. Snapte het nog een keer niet. Vroeg hoe ik in de vredesnaam bij die wijsheden kwam etc. Bedoelden uiteindelijk hetzelfde maar hadden moeite om op dezelfde frequentie te komen.
Dingen als capaciteitstarief, StandaardJaarVerbruik, SJV werden niet gesnapt. Ineens was het, uw "vastrechtcategorie", en daarna ging het gelukkig vrij snel.
A'dam PVOutput
Ik had met de klantenservice van enexis gemaild na de eerste keer onder de 500 m3 (ruim net als bij jou) en vragen gesteld. (nog voor de onjuiste afrekening kwam van Essent)Pittie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:38:
Ik heb dit jaar 307 m3 gas gebruikt, echter ik zie dit op mijn afrekening staat
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-09-2015 08:36 ]
Misschien was het wel goed gegaan bij mijn afrekening maar het had me ook niets verbaasd wanneer pas bij mijn afrekening Greenchoice in het CAR had gekeken en mijn rekening dus niet had geklopt.ericplan schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:10:
[...]
Op zich bizar dat je daar zelf achteraan moet en dat GC dat niet voor je doet. Ik krijg het dit jaar ws. ook. Duik in november voor het tweede achtereenvolgende jaar onder de 500 m3.
Ik probeer het eens met een tweetAUijtdehaag schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:01:
[...]
Ik had met de klantenservice van enexis gemaild na de eerste keer onder de 500 m3 (ruim net als bij jou) en vragen gesteld. (nog voor de onjuiste afrekening kwam van Essent)
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ach, mijn netwerkbeheerder is Stedin, toen de meters werden vervangen door Stedin, kwam er een auto van Joulz aangereden en de beide heren hadden een jas van Eneco aan. Dus hoezo geen contact.Freemann schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:42:
@ericplan;
In principe "kan" en "mag" de leverancier geen contact hebben met de netwerkbeheerder.
Daar het het CAR voor en beide partijen moeten het CAR van informatie voorzien en gebruiken voor juiste afrekeningen. Als één van beide partijen dit nalaat, dan gaat het systeem een beetje mank.
Heb eens problemen gehad met een operator waar ik na een maand helpdesk hangen nog steeds niet geholpen was.AUijtdehaag schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:42:
Zouden ze daar van schrikken?
Met degeschillencommissie in ieder geval wel.
[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 30-09-2015 12:39 ]
Je zult weten dat Joulz het uitvoerende onderdeel is van Stedin en dat Stedin het uitvoerende onderdeel was van Eneco.MadDog11 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:21:
[...]
Ach, mijn netwerkbeheerder is Stedin, toen de meters werden vervangen door Stedin, kwam er een auto van Joulz aangereden en de beide heren hadden een jas van Eneco aan. Dus hoezo geen contact.
[ Voor 3% gewijzigd door Freemann op 30-09-2015 13:49 ]
Natuurlijk weet ik dat, maar de onderlinge banden zijn nog steeds hecht bij die club, de heren werden, toen ik er naar vroeg, afgelopen april, wisselend ingezet bij de diverse werkmaatschappijen, Joulz, Stedin en Eneco. We hebben het eigenlijk langer over de Homewizard gehad, aangezien 1 van de heren er ook 1 heeft en verder aantal tips uitgewisseld over domotica onder het genot van een bakje koffieFreemann schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:40:
[...]
Je zult weten dat Joulz het uitvoerende onderdeel is van Stedin en dat Stedin het uitvoerende onderdeel was van Eneco.
Waarschijnlijk hadden de Stedin monteurs nog een oud kloffie
Nou, ik wacht eerst wel even de jaarrekening af over een paar weken, daar zou dan ook het nieuwe capaciteitstarief voor volgend jaar op moeten staan. Eerst zien dat dat goed staat.!null schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:25:
Ik heb nu het eerste jaar afgesloten in ons nieuwbouwhuis, met een verbruik van 411m3 gas (dit nog zonder warmtepomp of zonneboiler). Nu gaat de jaarrekening volgen. Helaas werkt het automatisch doorgeven van de gasmeter stand nog niet. Dit moeten we even plat slaan, en ik moet dus handmatig de meterstanden doorgeven.
Begrijp ik goed dat jullie de energieleverancier (in mijn geval GreenChoice) moeten vragen om de meterstanden door te geven aan Liander? Dit doen ze standaard niet waardoor Liander niet weet welk tarief te hanteren? Of werkt het anders?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2015 19:36 ]
Ik heb dit gevraagd aan de Greenchoice man toen ik hem aan de telefoon had. Hij kon zien dat we in capaciteitstarief tot 500m3 waren geplaatst.Anoniem: 656500 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:50:
Even nog een check: hoe weet je dat je voor het nieuwe jaar in het lage tarief bent geplaatst? Staat dat bij jou op de jaarafrekening of zie je je 'nieuwe' SJV online? Bij NLE is dat allebei niet zo, alhoewel er online een 'verwacht jaarverbruik' staat wat het SJV gewoon is.
Dat snap ik. Bij de vorige afrekening had ik een verbruik van 492 m3, maar daar verwacht ik niet dat ik met terugwerkende kracht een lager capaciteitstarief moet betalen. Ik geef alleen aan dat ik nu al weet dat ik voor de komende afrekening wéér (ruim) onder de 500 m3 ga komen. Dat zijn dus twee jaren achter elkaar minder dan 500 m3, maar ik verwacht dat ik voor de komende afrekening wederom het hoge capaciteitstarief moet betalen, omdat mijn SJV n.a.v. mijn vorige afrekening verlaagd is naar 534 m3. Is het dan nog steeds terecht?Anoniem: 656500 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:15:
@antonboonstra: dat je verbruik twee jaar onder de 500 m3 zit is wil niet zeggen dat je voor die afrekeningen het lage capaciteitstarief betaalt. Die is immers gebaseerd op het StandaardJaarVerbruik, en loopt zogezegd een jaar 'achter'.
"Het levert miljoenen op" lijkt me een eenvoudiger argument.Anoniem: 656500 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:52:
Maar er zijn misschien ook zwaarwegende praktische argumenten (ICT, facturering e.d.) waarom het niet makkelijk is om te veranderen.
[ Voor 13% gewijzigd door BenEco op 26-10-2015 11:10 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.
Waar gebruik je dat beetje gas nog voor dan?BenEco schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:07:
Tja, het idee om gasloos te worden is er op dit moment wel een beetje af, wel netjes in het lager Capaciteitstarief .
15,43 euro op de jaarafrekening.verbruik 27m3 gas.
2016 misschien subsidie regeling voor L/W WP, ga me hier maar eens rustig in verdiepen.
Hmm, inclusief het vastrecht zijn dat erg dure kuubjesBenEco schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:07:
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Maar 27m3 gas gebruiken zou juist het moment moeten zijn om te kijken of je er niet helemaal vanaf kan. Dat scheelt aanzienlijk omdat je geen vastrecht meer hebt. Daar kan je aardig wat kWh voor verstoken om het e.e.a. elektrisch op te vangen.BenEco schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:07:
Tja, het idee om gasloos te worden is er op dit moment wel een beetje af, wel netjes in het lager Capaciteitstarief .
2016 misschien subsidie regeling voor L/W WP, ga me hier maar eens rustig in verdiepen.
[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 26-10-2015 16:05 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
[ Voor 10% gewijzigd door BenEco op 27-10-2015 10:05 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.
Die knop zit ook op de Q voor WW en CV, echter als de gaskraan dicht gaat of de gasaansluiting gaat de deur uit meet de Q dat er geen gasdruk is en valt in storing en dan werkt het ZB gedeelte ook niet meer.PcDealer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:32:
Ik heb in de zomer de cv helemaal uit: geen gasverbruik daar dus. Waarom niet met de Q-Solar? Bovendien scheelt het water (geen bijmenging) en electriciteit (geen cv)
[ Voor 13% gewijzigd door BenEco op 27-10-2015 12:00 ]
A'dam PVOutput
Al aan gedacht om die qsolar om te bouwen naar propaan? Aan de gasfles met dat ding en weg kan je aansluiting.BenEco schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:02:
@ !null, ATS en Speedy-Andre,
Klopt allemaal. Hoop eigenlijk op een echte winter om te kijken of het warm blijft in huis bij bv -10 buiten.
Koken op inductie dus geen gas echter de Q-Solar kan niet zonder gas aansluiting, dan doet die het niet meer.
Helaas niet zo simpel als gedacht, heb namelijk het ZB circuit ervan wel nodig en de aanpassing (nieuwe regeling samen met een extra 100 L boiler) ligt ook een beetje stil op dit moment.
De tijd zal het leren.
Die 15,43 waren de totale kosten van het seizoen 2014-2015 onder de streep, dus dan valt het nog wel mee.
Dat is het eigenlijk al.ericplan schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:53:
Vind dat hele captar grote bureaucratische onzin. Eén tarief met staffels zou een stuk simpeler zijn.
Beetje lastig met de ketel op zolder._JGC_ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:49:
Nee, maar niets houdt je tegen om een leiding door de gevel naarbinnen te voeren. Gasfles mag je in bekisting buitenshuis zetten, zolang je de onderkant maar open laat voor ventilatie.
[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 27-10-2015 23:51 ]
Oh, en waarom mag je geen gasfles in huis hebben? http://www.primagaz.nl/nl-nl/applications/koken_JGC_ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:49:
Nee, maar niets houdt je tegen om een leiding door de gevel naarbinnen te voeren. Gasfles mag je in bekisting buitenshuis zetten, zolang je de onderkant maar open laat voor ventilatie.
[ Voor 33% gewijzigd door drielp op 29-10-2015 01:43 ]
Capaciteitstarief gas / 20 okt 2014 - 31 dec 2014 | 73 dagen | € 0,26370 | 19,25 |
Capaciteitstarief gas / 1 jan 2015 - 11 sep 2015 | 254 dagen | € 0,24960 | 63,40 |
[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 02-11-2015 12:59 ]
[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 02-11-2015 13:54 ]
Helaas voor mij niet, denk ik.!null schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:10:
Bij mij stond gas ook op 800m3 voor het nieuwe jaar, ondanks maar 410m3 in het eerste jaar gebruikt te hebben. Dit stond echter geheel los van het capaciteitstarief, dat stond wel goed!
Dus 1+1 is niet persee 2
[ Voor 12% gewijzigd door ericplan op 12-11-2015 21:05 . Reden: plaatje ]
A'dam PVOutput
A'dam PVOutput
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq