Hm nu word het wel erg aantrekkelijk om van Z1 naar Z2 te gaan... voor maar 10 euro meer, 3x zo snel internet.
Is afhankelijk van welke generatie je hebt, de nieuwste generatie is wel simultaneous dual-bandkunnen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:55:
@de discussie hierboven over 5ghz: houd er rekening mee dat het Ziggo-modem niet zowel op 2.4ghz als 5ghz tegelijk kan werken, dus dat je apparaten die 5ghz niet ondersteunen dan geen verbinding meer kunnen maken. Ik heb zelf vanwege een te drukke 2.4ghz-band het Ziggo-ding op 5ghz staan, en daarachter (via mijn desktop die via 5ghz verbonden is) nog een los 2.4ghz accesspoint voor oude apparaten (telefoon, bezoekers met oudere laptops).
Doen ze dat ook automatisch? Jammer, dan zit straks 5ghz net zo vol als 2.4ghz...nooberke schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:02:
[...]
Is afhankelijk van welke generatie je hebt, de nieuwste generatie is wel simultaneous dual-band
[ Voor 6% gewijzigd door kunnen op 25-04-2014 14:06 ]
Ziggo heeft snel gehandeld, kreeg vandaag de ontbrekende items.raven22 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:37:
Ben overgestapt van telfort naar ziggo. Was erg tevreden over telfort, maar vanwege de afstand van de centrale bleef het bij maximaal 10mb.
Mijn eerste ervaring is niet geweldig. Ik zou vrijdag 18-04 het installatiepakket ontvangen, de 19de was het er nog niet, dus maar eens gebeld. Na lang uitzoek werk bleek het pakket niet verstuurd. Komt vandaag het pakket zit er alleen een modem in (cisco 3928), geen 'splitter', geen kabels. Maar weer gebeld, mevrouw moest wederom lang overleggen en het resterende wordt alsnog nagestuurd. Vandaag loopt wel mijn telfort abo af dus het modem maar rechtstreeks op het punt in de meterkast aangesloten. Kan nu of analoog tv kijken, of internetten.
Aangesloten, werkt prima. Kreeg nog compensatie voor de gemaakte belkosten en te vroege ingangsdatum abo. Ben dus wel tevreden over de service en de oplossing.
Verwijderd
Zou je hier nog de ervaringen ermee willen posten of aan mij in een DM willen sturen? Wellicht is het ook wat voor mij namelijk.TFHfony schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:05:
Maargoed... Komende week komt mijn 300N 5Ghz stickie binnen. Eens kijken wat dat doet. Als dat lekker werkt, koop ik wellicht een Mini PCIe dual band kaartje ;-)
Standaard staat het aan ja, dat is ook iets waar ik me zorgen over maakte...kunnen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:04:
[...]
Doen ze dat ook automatisch? Jammer, dan zit straks 5ghz net zo vol als 2.4ghz...
Maar bedenk wel dat het bereik van 5Ghz sowieso minder is, dus dat je ook minder snel overlap zal krijgen.
Verwijderd
Het komt al amper door je plafond heen, laat staan door de muur naar de buren toe (of je moet in een slecht geisoleeerd huis wonen).nooberke schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:47:
Maar bedenk wel dat het bereik van 5Ghz sowieso minder is, dus dat je ook minder snel overlap zal krijgen.
Ik ga op elke verdieping in ons huis een 5Gz router/switch hangen, nu krijg ik op de 1e verdieping amper 5Ghz netwerk terwijl 2.4 Ghz nog op goede sterkte zit.
Als je Telefonie opzegt bij Ziggo en terugstapt van Alles-in-1 naar Z2, wat gebeurt er dan met je telefoonnummer? Is die nog op een of andere manier via SIP in je router te ontvangen?
Ik zou wel willen terugstappen van Ai1 naar Z2 maar ik wil het telefoonnummer eigenlijk nog wel blijven gebruiken wegens bekendheid enzo.
Ik zou wel willen terugstappen van Ai1 naar Z2 maar ik wil het telefoonnummer eigenlijk nog wel blijven gebruiken wegens bekendheid enzo.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Verwijderd
Dat nummer wordt geplaatst in een database waar andere klanten een nummer uit krijgen. Bij mijn zwager had Ziggo besloten het nummer gewoon te stelen. Kwamen we achter toen ze op vakantie waren. De alarmcentrale van hun huis zit erop en we werden gebeld midden in de nacht toen Ziggo het nummer loskoppelde (zonder reden trouwens, was een fout van Ziggo).WEBsel schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:41:
Als je Telefonie opzegt bij Ziggo en terugstapt van Alles-in-1 naar Z2, wat gebeurt er dan met je telefoonnummer?
Mijn zwager heeft nog geprobeerd het oude nummer terug te krijgen, maar volgens Ziggo kon het niet meer uit die database en niet meer gekoppeld worden aan mijn zwager zijn account omdat het systeem dat niet aankon. Uiteindelijk heeft hij een nieuw nummer gekregen.
Je kan dit dus niet doorsluizen. Een jaar of 6 terug had ik wel bij skype een nummer gekocht en dat kon ik wel koppelen, misschien zijn er nog steeds bedrijven die een voip telefoonnummer verkopen voor een paar euro per jaar?
Heb vandaag de Linksys AE3000 ontvangen (Yonix in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118") en nu kan ik in de studeerkamer genieten van 5Ghz wi-fi in zijn volledige glorie. Top!martinusz schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:59:
[...]
5ghz usb dongle geen optie? Heb een linksys op mijn pc, haal daar 150 mbit(in zelfde ruimte als router)
[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 25-04-2014 17:44 ]
Mooi zo! Al wist ik al dat het een top dongle isYonix schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:43:
[...]
Heb vandaag de Linksys AE3000 ontvangen (Yonix in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118") en nu kan ik in de studeerkamer genieten van 5Ghz wi-fi in zijn volledige glorie. Top!
[afbeelding]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hoezo kan je het niet doorsluizen? Voor nog geen tientje per jaar zet je dat nummer over naar een SIP provider en ben je gewoon bereikbaar op je oude vaste nummer.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:49:
[...]
Dat nummer wordt geplaatst in een database waar andere klanten een nummer uit krijgen. Bij mijn zwager had Ziggo besloten het nummer gewoon te stelen. Kwamen we achter toen ze op vakantie waren. De alarmcentrale van hun huis zit erop en we werden gebeld midden in de nacht toen Ziggo het nummer loskoppelde (zonder reden trouwens, was een fout van Ziggo).
Mijn zwager heeft nog geprobeerd het oude nummer terug te krijgen, maar volgens Ziggo kon het niet meer uit die database en niet meer gekoppeld worden aan mijn zwager zijn account omdat het systeem dat niet aankon. Uiteindelijk heeft hij een nieuw nummer gekregen.
Je kan dit dus niet doorsluizen. Een jaar of 6 terug had ik wel bij skype een nummer gekocht en dat kon ik wel koppelen, misschien zijn er nog steeds bedrijven die een voip telefoonnummer verkopen voor een paar euro per jaar?
Kijk hier eens Het grote CheapConnect discussie- en ervaringentopic
Hoe lang is hij op vakantie geweest? Ik weet niet hoe het bij Ziggo werkt, maar dat zal niet heel anders zijn dan bij Telenet lijkt me. Nummers die komen te vervallen worden standaard een bepaalde periode bevroren (net zoals bij emailadressen ook gebeurd) Meestal is dit 1 tot 3 maanden. Waarom, juist om dit soort situaties op te vangen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:49:
Natuurlijk kan het een hele enkele keer mis gaan, maar dat wil niet zeggen dat het een regel is. Meer een gevalletje (zeer) k*t.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Ik ben echt helemaal klaar met het Ubee modem van Ziggo. Ding kapt halverwege de dag met nuttige dingen doen, moet dan 10 minuten hebben om opnieuw op te starten en is traaaaaaag
Ergste vind ik nog dat je absoluut niets in kunt stellen; om de WifiSpots zooi uit te zetten moet je gvd (pardon) Ziggo zelf bellen. Om je Wifi uit te zetten moet je, je raadt het al, Ziggo bellen. Het is mijn internet, ik bepaal zelf wel hoe ik het moet gebruiken, danku. Ik betaal niet om het modem wat in mijn bloedeigen huis staat door een stel idioten te laten regelen.
Als dit volgende week nog zo is dan ga ik Ziggo bellen voor een nieuw modem.
All rants aside, ook hier de hogere snelheid ontvangen. Maar niet op wifi.
Ergste vind ik nog dat je absoluut niets in kunt stellen; om de WifiSpots zooi uit te zetten moet je gvd (pardon) Ziggo zelf bellen. Om je Wifi uit te zetten moet je, je raadt het al, Ziggo bellen. Het is mijn internet, ik bepaal zelf wel hoe ik het moet gebruiken, danku. Ik betaal niet om het modem wat in mijn bloedeigen huis staat door een stel idioten te laten regelen.
Zowel WiFi als de WiFiSpots kun je gewoon zelfs uitzetten (in het modem en via mijn ziggo)... En als je het ding zat bent koop je een TP-Link van 45 euro en laat je de Ubee in bridge zetten.
Ehm wat hier werkte was de signaalkabel eruit trekken, toen kon ik namelijk wel bij de instellingen. Dus zorgen dat je niet verbonden bentYoshi2889 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:53:
Ik ben echt helemaal klaar met het Ubee modem van Ziggo. Ding kapt halverwege de dag met nuttige dingen doen, moet dan 10 minuten hebben om opnieuw op te starten en is traaaaaaag![]()
Zit trouwens keurig op 90.1 Mbit nu.
[ Voor 3% gewijzigd door Sak3d op 26-04-2014 00:23 ]
Ik sta ook op het punt om een router te kopen en de Ubee als bridge te gebruiken... Maar ik wil geen 4 signalen van 1 cm2 hebben.Timmert schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:17:
Zowel WiFi als de WiFiSpots kun je gewoon zelfs uitzetten (in het modem en via mijn ziggo)... En als je het ding zat bent koop je een TP-Link van 45 euro en laat je de Ubee in bridge zetten.
Ik zal morgen eens kijken of hij meer instellingen geeft zonder signaalkabel. Ik kan wel bij de instellingen maar veel is het niet.
@Sak3d: Als je netwerk goed staat ingesteld kun je altijd bij de instellingen via het IP van het modem (standaard 192.168.178.1). Maar ik geloof dat je gelijk hebt wat betreft het loshalen van de RF-kabel: vorige week hadden we een paar uurtjes downtime hier en toen kreeg ik in plaats van Google of Tweakers of waar ik verder naartoe surfte, ook vanzelf de setuppagina's voorgeschoteld.
@Yoshi: je kunt de WiFi van de Ubee uitzetten door in de setuppagina's naar Geavanceerde Instellingen -> Wireless te gaan. In het linkermenu vind je links naar twee 'Primary Network' pagina's (1 voor 2.4GHz en 1 voor 5GHz), op beide pagina's moet je het Primary Network (je thuisnetwerk) disablen. Het 'Ziggo' netwerk (je WiFi Spot) blijft hij dan nog uitzenden, deze kun je uitzetten via Mijn Ziggo. Dat hebben ze zo gedaan zodat je zelf ook geen toegang meer krijgt op de spots van andere mensen.
@Yoshi: je kunt de WiFi van de Ubee uitzetten door in de setuppagina's naar Geavanceerde Instellingen -> Wireless te gaan. In het linkermenu vind je links naar twee 'Primary Network' pagina's (1 voor 2.4GHz en 1 voor 5GHz), op beide pagina's moet je het Primary Network (je thuisnetwerk) disablen. Het 'Ziggo' netwerk (je WiFi Spot) blijft hij dan nog uitzenden, deze kun je uitzetten via Mijn Ziggo. Dat hebben ze zo gedaan zodat je zelf ook geen toegang meer krijgt op de spots van andere mensen.
@Jerrythafast: Thanks, ik zal er morgen even naar kijken. Wifispots gebruiken we zelf toch niet bij anderen dus voor mij hoeft het niet te blijven.
-
[ Voor 100% gewijzigd door kunnen op 29-03-2015 01:26 . Reden: weg ]
ik heb een raar probleem met het ubee ziggo modem. het wifi signaal stopt na een x aantal dagen opeens met data zenden. Het signaal is er nog wel maar ik kan niet meer browsen enzo met mijn ipad? Waar kan dit aan liggen?
Heb je dit probleem op meerdere apparaten?Tennisbal schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:03:
ik heb een raar probleem met het ubee ziggo modem. het wifi signaal stopt na een x aantal dagen opeens met data zenden. Het signaal is er nog wel maar ik kan niet meer browsen enzo met mijn ipad? Waar kan dit aan liggen?
ja het complete wifi gedeelte is uitgevallen zeg maar. Normaal lan internet gaat gewoon goed. Het signaal van wifi zie ik gewoon maar kan er dus niks meenooberke schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:05:
[...]
Heb je dit probleem op meerdere apparaten?
Zowel het 5Ghz gedeelte als het 2.4Ghz gedeelte? Of heb je een ouder single band modem?Tennisbal schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:08:
[...]
ja het complete wifi gedeelte is uitgevallen zeg maar. Normaal lan internet gaat gewoon goed. Het signaal van wifi zie ik gewoon maar kan er dus niks mee
ik ga hem nu op 5ghz zetten en even aankijken de komende dagennooberke schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:23:
[...]
Zowel het 5Ghz gedeelte als het 2.4Ghz gedeelte? Of heb je een ouder single band modem?
Mensen met een smt-c7140 van Zigoo, is het normaal dat het opstarten steeds zo lang duurt? Dan staat er "please wait"... jezus zeg, wil je even de tv aan zetten...
https://opensea.io/seaart
Nee knuppel...Yoshi2889 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:53:
Ik ben echt helemaal klaar met het Ubee modem van Ziggo. Ding kapt halverwege de dag met nuttige dingen doen, moet dan 10 minuten hebben om opnieuw op te starten en is traaaaaaag![]()
1. Mijn Ziggo: kan je wifispots zowel aan als UIT zetten
2. Wifi kan je, nadat je bent ingelogd in de router zelf uitschakelen. Indien je een standaardkabelmodem wilt hebben dan pas zal je via ziggo je modem in bridge laten zetten.
3. Bekabeld is de snelheid die Ziggo je garandeert. Aangezien wifi via een publieke frequentie gaat is het dus onderhevig aan allerlei invloeden waar ziggo geen invloed op heeft. Kan je wel zeggen dat ze dan een sterkere wifirouter in het modem hadden moeten proppen maar dat wordt dan doorberekend in je abbo prijs. Wifi sucks en zal dat, op de 2.4GHz ook altijd blijven doen, deal with it.
Indien het modem dusdanig reageert kan te ten aller tijde ziggo bellen. Eerste stap in een fabrieksreset. Kan je zelf ook doen op de eerste pagina nadat je bent ingelogd in de router. Helemaal onderop staat dat. Indien geen oplossing ff bellen...
[ Voor 7% gewijzigd door Xessive op 26-04-2014 17:33 . Reden: Aanvulling ]
Seriously? Nope, not a bit...
Verwijderd
Hij was een week op vakantievlijmen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:31:
Hoe lang is hij op vakantie geweest? Ik weet niet hoe het bij Ziggo werkt, maar dat zal niet heel anders zijn dan bij Telenet lijkt me. Nummers die komen te vervallen worden standaard een bepaalde periode bevroren (net zoals bij emailadressen ook gebeurd) Meestal is dit 1 tot 3 maanden. Waarom, juist om dit soort situaties op te vangen.
Ziggo had een fout gemaakt, maar de fout kon niet meer hersteld worden. Althans niet door de helpdesk en mijn zwager heeft geen zin gehad om er meer werk van te maken. Dus maar akkoord gegaan met een nieuw nummer.
Maar erg fijn als ik midden in de nacht uit bed wordt gebeld door het beveiligingsbedrijf omdat Ziggo mijn zwager zijn telefoonlijn afsluit, ik vind het toch vreemd dat dit vaker gebeurd (heb het zelf ook gehad , maar dat was bij UPC). Bij KPN kon je volgens mij nooit je nummer kwijtraken. Maar daar was het core business en Ziggo en UPC e.d. doen het er maar een beetje bij lijkt het wel.
1. Dat wist ik niet, mogen ze wel eens beter aangeven.Xessive schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:32:
[...]
Nee knuppel...
1. Mijn Ziggo: kan je wifispots zowel aan als UIT zetten
2. Wifi kan je, nadat je bent ingelogd in de router zelf uitschakelen. Indien je een standaardkabelmodem wilt hebben dan pas zal je via ziggo je modem in bridge laten zetten.
3. Bekabeld is de snelheid die Ziggo je garandeert. Aangezien wifi via een publieke frequentie gaat is het dus onderhevig aan allerlei invloeden waar ziggo geen invloed op heeft. Kan je wel zeggen dat ze dan een sterkere wifirouter in het modem hadden moeten proppen maar dat wordt dan doorberekend in je abbo prijs. Wifi sucks en zal dat, op de 2.4GHz ook altijd blijven doen, deal with it.
Indien het modem dusdanig reageert kan te ten aller tijde ziggo bellen. Eerste stap in een fabrieksreset. Kan je zelf ook doen op de eerste pagina nadat je bent ingelogd in de router. Helemaal onderop staat dat. Indien geen oplossing ff bellen...
2. Dus kun je het niet zonder Ziggo erbij. Dat je de netwerken zelf kunt uitschakelen is mij net verteld.
3. Aangezien er bij ons een andere router staat (ASUS RT-N66U) die gewoon 80/90 Mbit/s haalt *op mijn telefoon en laptop* en 40 via het modem, denk ik toch dat er bij het modem iets verkeerd/anders zit.
Ik heb Ziggo al eens gebeld, "Ja dan moet je het kanaal veranderen." Ik heb zowat alle kanalen al gehad en het wifi is nog steeds ruk. Wil best nog eens bellen maar heb er zo niet veel vertrouwen meer in.
Je snapt hopelijk dat mensen ook in dit topic niet helderziend zijn... als je goed geholpen wilt worden moet je informatie geven over je situatie. Begin bijvoorbeeld met het lijstje wat ik in je losse topic postte.Tennisbal schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:08:
[...]
ja het complete wifi gedeelte is uitgevallen zeg maar. Normaal lan internet gaat gewoon goed. Het signaal van wifi zie ik gewoon maar kan er dus niks mee
Oslik blyat! Oslik!
Ik ken dat probleem. Mijn Samsung tab3 had verbinding via wifi, stond in de lijst met signalen, maar als ik bv op facebook wilde gaan, bleef deze maar laden. Toen heb ik Chrome opgestart en toen bleek dat ik geen verbinding had met wifi, ondanks dat ik wel verbonden was. Na een tijd, als dit gebeurde, telkens de wifi had uitgeschakeld en daarna weer te hebben aangezet, heb ik het wifi van de Ziggo Hotspots uitgezet en sindsdien doet dit probleem niet meer voor.
Je kunt je nummer van Ziggo gewoon overnemen hoor. Sterker nog, Ziggo is verplicht het nummer af te staan aan de nieuwe provider.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:49:
[...]
Dat nummer wordt geplaatst in een database waar andere klanten een nummer uit krijgen. Bij mijn zwager had Ziggo besloten het nummer gewoon te stelen. Kwamen we achter toen ze op vakantie waren. De alarmcentrale van hun huis zit erop en we werden gebeld midden in de nacht toen Ziggo het nummer loskoppelde (zonder reden trouwens, was een fout van Ziggo).
Zie: https://www.acm.nl/nl/ond...onie/nummerportabiliteit/
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd1 op 27-04-2014 01:37 . Reden: quote teveel ]
Zelfde hier. Nieuwe nummer was in enkele uren online en mijn nummer portatie was binnen 10 werkdagen geregeld met duidelijke communicatie.
Ziggo was automatisch omgezet van Alles-in-een naar Z1 en TV.
Ziggo was automatisch omgezet van Alles-in-een naar Z1 en TV.
http://www.deyterra.com
Net modem even gereset: 3 dagen te vroeg maar wie zeurt daar over

Of was dit al oud nieuws?

Of was dit al oud nieuws?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Thund3r, een aantal mensen hadden het al eerder idd: hjs in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
Over het laagste abo heb ik nog geen bericht gezien, dus ik kan nu melden dat ook de verhoging van Z1 van 20/2 naar 30/3 actief is.
In de topicwarning staat trouwens:
Over het laagste abo heb ik nog geen bericht gezien, dus ik kan nu melden dat ook de verhoging van Z1 van 20/2 naar 30/3 actief is.
In de topicwarning staat trouwens:
Ik vind dat ik het wel mag posten omdat ik nog niemand eerder met de verhoging van Z1 heb gezien.Het is duidelijk.. Jullie hebben de nieuwe snelheidHet is alleen niet de bedoeling dat nu iedereen dit hier gaat melden of zijn speedtest resultaten neer gaat zetten
[ Voor 78% gewijzigd door Mentalist op 27-04-2014 16:46 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Nice, hier ook doorgevoerd na een reset
(ook naar 90mbit)
[ Voor 17% gewijzigd door Tom op 27-04-2014 16:42 ]
Nou meid wat enig.Tom schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:42:
Nice, hier ook doorgevoerd na een reset(ook naar 90mbit)
Zo bijzonder is het niet.
Iedere Ziggo klant krijgt, zeker, vanaf 1 mei de nieuwe snelheden.
[ Voor 20% gewijzigd door Dennis-L op 27-04-2014 17:33 ]
Zitten er hier meer mensen aan te denken om van alles in 1 plus naar de basis te gaan.
Eigenlijk is het internet voor mij snel zat. Sterker nog op de hogere upsnelheid na haalt geen enkel apparaat hier de download snelheid via wifi of powerline.
Eigenlijk is het internet voor mij snel zat. Sterker nog op de hogere upsnelheid na haalt geen enkel apparaat hier de download snelheid via wifi of powerline.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Jup.icecreamfarmer schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:30:
Zitten er hier meer mensen aan te denken om van alles in 1 plus naar de basis te gaan.
Dergelijke downloadsnelheden zijn wat mij betreft alleen interessant als je bijv. films/series snel wil binnenhalen; zeg tijdens eten bedenken welke film je wil zien over een uurtje ofzo.
Wij downloaden met een NAS en die trekt deze snelheid toch nooit. Bovendien volgen we niet bijzonder veel series en downloaden weinig films (in ieder geval in vergelijking met posts die ik hier op Tweakers e.d. zie
We hebben een uitgebreid pakket (AiE plus, VolopBellen en TV-extra).
Die €10 kunnen ze weer in de zak steken.
Hier zitten de 'grootverbruikers' (op de NAS na) ook op Wifi en die haalt momenteel de snelheid ook niet nee. Snelle speedtest geeft op mijn laptop 45.22/8.67Mbps. Upload haalt die dus wel zo ongeveer, maar download totaal niet.
Moet die router overigens ook vervangen; de bekende TP-Link WR1043nd is totaal niet stabiel/snel hier...
[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 27-04-2014 20:40 ]
Jup welkom in het jaar 2014 van tv kijken de samsung van mij doet er ook lang over effe tv kijken is er niet meer bij.enomiss schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:30:
Mensen met een smt-c7140 van Zigoo, is het normaal dat het opstarten steeds zo lang duurt? Dan staat er "please wait"... jezus zeg, wil je even de tv aan zetten...
Snel zappen op de tv trouwens ook niet meer heb zelf een philips en die is erg traag kwa zappen vandaar dat ik liever de samsung gebruik want bij het zappen is ie wel redelijk snel.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Juist het omgekeerde. De stap van 20/2 naar 60/6 leek me niet heel nuttig, het kost wel extra maar geeft eigenlijk weinig extra mogelijkheden. De stap van 30/3 naar 90/9 echter maakt zaken als video streaming (video uploaden bedoel ik dan) en online backup wel aanzienlijk beter mogelijk.icecreamfarmer schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:30:
Dus ik ga er nog even over nadenken.
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 27-04-2014 22:00 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ja vanwege de upload zou ik het aanhouden. Ik betaal het echter niet zelf en mijn ouders hebben die snelheden echt niet nodig.W3ird_N3rd schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:59:
[...]
Juist het omgekeerde. De stap van 20/2 naar 60/6 leek me niet heel nuttig, het kost wel extra maar geeft eigenlijk weinig extra mogelijkheden. De stap van 30/3 naar 90/9 echter maakt zaken als video streaming (video uploaden bedoel ik dan) en online backup wel aanzienlijk beter mogelijk.
Dus ik ga er nog even over nadenken.
Voor mij is de 30 down wel snel zat maar de 3 up is gewoon te weinig..
Daarom blijf ik zitten op de 90/9 nu. Beetje de gouden middenweg.
Kan nu zelfs met plex over het internet 720p materiaal streamen zonder transcoding.
Daarom blijf ik zitten op de 90/9 nu. Beetje de gouden middenweg.
Kan nu zelfs met plex over het internet 720p materiaal streamen zonder transcoding.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Jep, succesvol gedowngrade, voor mij is de snelheid prima zat zo. En het scheelt 10 euro p/m, dat vind ik best veel.
icecreamfarmer schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:30:
Verwijderd
Maanden geleden al gedowngrade en dat bevalt prima. Toen er ook betaald moest worden voor telefonie teruggegaan op alleen internet en TV. Het geld wat ik nu uitspaar steek ik in het Extra TV pakket omdat ik wel graag TV kijk. Per saldo betaal ik eenveel als hiervoor, maar ik krijg er meer voor terug en het pakket past prima binnen het huishouden. Nu met de verhoging van de snelheid kan ik niets anders zeggen dat het ruim voldoende is.
Verwijderd
90 en 180 Mbit zijn simpelweg overbodig voor veel mensen.
95% van de Nederlandse bevolking heeft aan 20-30 Mbit voldoende. Hiermee kun je snel downloaden, HD video streamen, gamen met uitstekende latency (hogere down- en upload betekend niet per definitie een lagere latency), VoIP/video gesprekken voeren. Misschien is 50 Mbit leuk voor als je met meerdere mensen tegelijkertijd online bent, maar meer is echt zonde van je geld.
Hogere snelheden zijn nog helemaal niet nodig. Wellicht straks wel als 4k video meer gebruikt gaat worden, maar voor nu is het alleen 'omdat het kan' (en voor de Tweaker die opgewonden raakt van hoge cijfertjes).
Ziggo en UPC proberen hiermee gewoon te bewijzen dan hun netwerk superieur is aan die van de concurrent (met name DSL providers).
95% van de Nederlandse bevolking heeft aan 20-30 Mbit voldoende. Hiermee kun je snel downloaden, HD video streamen, gamen met uitstekende latency (hogere down- en upload betekend niet per definitie een lagere latency), VoIP/video gesprekken voeren. Misschien is 50 Mbit leuk voor als je met meerdere mensen tegelijkertijd online bent, maar meer is echt zonde van je geld.
Hogere snelheden zijn nog helemaal niet nodig. Wellicht straks wel als 4k video meer gebruikt gaat worden, maar voor nu is het alleen 'omdat het kan' (en voor de Tweaker die opgewonden raakt van hoge cijfertjes).
Ziggo en UPC proberen hiermee gewoon te bewijzen dan hun netwerk superieur is aan die van de concurrent (met name DSL providers).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 11:33 ]
Mee eens. Toen bekend werd dat ze een verhoging in de tarieven gingen doorvoeren heb ik AiE+ de deur uit gedaan en ben ik terug op Z1. De vaste telefoon heb ik toch alleen om op gebeld te worden, dus alleen het nummer was handig om aan te houden. Maar om daar nu elke maand 5 euro voor neer te leggen terwijl je bij Cheapconnect eenmalig 13 euro kwijt bent en nadien jaarlijks 10 euro? Verder is 60/6 leuk, maar 30/3 voldoende. Dus ook gedowngrade, maandje op 20/2 gezeten en met 30/3 vind ik het wel prima zo voor €39,95 elke maand. Bij ADSL haal ik niet meer dan 7/1 maximaalVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:26:
95% van de Nederlandse bevolking heeft aan 20-30 Mbit voldoende.
Verwijderd
Providers roepen altijd dat er veel vraag is naar hogere snelheden, maar dit geloof ik niet. Het gemiddelde gezin heeft, zoals ik al eerder aangaf, aan het goedkoopste abonnement meer dan voldoende.
De enige mensen die vragen naar hogere snelheden, zitten op fora zoals deze, en vallen dus onder de overige 5% waar ik het over had.
Maar ja, het is natuurlijk ook een stukje innovatie van je netwerk, om aan je klanten te laten zien dat je niet stil zit.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 11:56 ]
Ik twijfel nog om terug te stappen. Merk dat met name downloaden op 90 Mbit wel erg lekker gaat. Niet dat ik dat heel vaak gebeurd overigens.
Beter is het om nu snel terug te stappen voor ik aan 90 Mbit gewend ben. Dus maar eens nadenken, het scheelt toch 120 euro per jaar.
Beter is het om nu snel terug te stappen voor ik aan 90 Mbit gewend ben. Dus maar eens nadenken, het scheelt toch 120 euro per jaar.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
En daarom mogen ze van mij part met Ziggo prima allereerst hun duurste abbo's telkens opschroeven, want het sijpelt toch vanzelf door naar de laagste abbo's. Op den duur zit je met AiE+/Z2 op 180/18 (wat AiEE/Z3 nu is) en gaat AiE basis / Z1 op 90/9 over terwijl AiE extra / Z3 dan 240/24 krijgen o.i.d. Goed, daar gaan heus wel de nodige jaren over heen, maar das toch wel de aanpak van Ziggo. Groepsgewijs hun abonnementen opschalen. En alleen daarom al is meer altijd beter, maar ik heb het geduld wel om te wachten op de volgende upgradeVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:55:
[...]
Maar ja, het is natuurlijk ook een stukje innovatie van je netwerk, om aan je klanten te laten zien dat je niet stil zit.
Ik geloof het eigenlijk juist wel. Ze zijn immers een commercieel en geen dienstverlenend bedrijf, dus is winst maken de eerste prioriteit. Al die investeringen zouden ze niet doen als er geen vraag naar was, want dat gaat ten koste van de winst. Met name hogere upload is zeer welkom.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:55:
Providers roepen altijd dat er veel vraag is naar hogere snelheden, maar dit geloof ik niet.
[...]
Eerlijk gezegd zou ik ook niet meer terug willen, sinds ik kortgeleden overgestapt ben van aio+ naar z3
Daar betaal je dus (extra)voor. Snellere verbinding. Heb je het nodig is veelal nee. Websites hebben dat wel nodig, maar dan zit je sowieso al aan andere verbindingen te denken.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:26:
90 en 180 Mbit zijn simpelweg overbodig voor veel mensen.
Ik heb AIO+ en ik vind die 90Mb wel fijn. ALS Ik al wat DL dan zijn het voornamelijk BR rips van 25GB of groter.
Enige wat aan de snelheid fijn is als ik thuis kom en wil een film kijken dan kan dan binnen een uur. Of als ik een serie wil kijken dan is die 1.2GB zo binnen. Dus hoef ik niet lang te wachten.
Maar meestal is het vanaf me werk openVPN en dan SABnzb of Transmission aanzetten en de NAS doet de rest. Dan maakt het ook niet uit of het 1 uur of 6 uur zou duren.
I-net ben ik al vanaf het begin tevreden mee bij Ziggo. Alleen TV hebben we 1 kanaal Net5HD die slecht is. De rest allemaal prima.
Ooit van concurrentie gehoord? Je kunt niet achterblijven in deze tijdgrun93 schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:26:
[...]
Ik geloof het eigenlijk juist wel. Ze zijn immers een commercieel en geen dienstverlenend bedrijf, dus is winst maken de eerste prioriteit. Al die investeringen zouden ze niet doen als er geen vraag naar was, want dat gaat ten koste van de winst. Met name hogere upload is zeer welkom.
Eerlijk gezegd zou ik ook niet meer terug willen, sinds ik kortgeleden overgestapt ben van aio+ naar z3
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Ik heb wat info/hulp nodig om mijn wifi te optimaliseren icm met het Ubee modem.
Ik heb een Dell 1510n wifi kaartje, als ik bedraad verbonden ben haal ik de 90 Mbit, over WiFi haal ik max 20 Mbit.
Wat moet ik instellen om over WiFi boven de 20 Mbit uit te komen?
Ik heb de volgende instellingen in het Ubee modem staan:
-Kanaal 11
-20Mhz Bandbreedte
-B/G/N Mix
Ik heb een Dell 1510n wifi kaartje, als ik bedraad verbonden ben haal ik de 90 Mbit, over WiFi haal ik max 20 Mbit.
-Kanaal 11
-20Mhz Bandbreedte
-B/G/N Mix
Welke concurrent dan? Behalve ziggo kan ik hier geen andere kabelprovider bestellen, als ik dat zou willen tenminste.martinusz schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:46:
Ooit van concurrentie gehoord? Je kunt niet achterblijven in deze tijd
Misschien bedoel je glasvezel? Daar googel ik wel eens op en meestal komt er dan uit dat met name de tv-kwaliteit ver achterblijft bij wat ziggo levert. Dat lijkt me geen verbetering.
Om te beginnen die 20Mhz naar auto of 20/40 gooien, bij 40 haal je hogere snelheden pas.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:54:
Ik heb wat info/hulp nodig om mijn wifi te optimaliseren icm met het Ubee modem.
-Kanaal 11
-20Mhz Bandbreedte
-B/G/N Mix
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het versturen van mail via de smtp.ziggo.nl mailserver met een tablet/gsm?
Ik kan al sinds een week geen mails meer versturen... verzenden mislukt telkens.
Ik dacht slim te zijn en de SMTP van gmail te gebruiken, dat gaat prima, ECHTER zie ik toevallig zojuist dat ondanks dat ik bijv met mijn Ziggo emailadres een mail verstuur ( gebruikmakend van smtp.gmail.com met gmail inloggegevens ) dat het afzenderadres dus "verandert" naar mijn Gmail account.
Ik krijg dus de reactie gestuurd op mijn Gmail account ( dat ik niet gebruik maar alleen heb voor youtube o.i.d. ).
Ik heb al jarenlang een website met emailadressen, echter biedt die provider geen mailserver, dus heb ik al die jaren al smtp.ziggo.nl gebruikt, dat ging dus tot afgelopen week goed ( waarschijnlijk heeft het te maken met de nieuwe webmail? ).
Kortom, meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een goede SMTP server die ik kan gebruiken? ( eigen server opzetten is geen optie ).
Ik kan al sinds een week geen mails meer versturen... verzenden mislukt telkens.
Ik dacht slim te zijn en de SMTP van gmail te gebruiken, dat gaat prima, ECHTER zie ik toevallig zojuist dat ondanks dat ik bijv met mijn Ziggo emailadres een mail verstuur ( gebruikmakend van smtp.gmail.com met gmail inloggegevens ) dat het afzenderadres dus "verandert" naar mijn Gmail account.
Ik krijg dus de reactie gestuurd op mijn Gmail account ( dat ik niet gebruik maar alleen heb voor youtube o.i.d. ).
Ik heb al jarenlang een website met emailadressen, echter biedt die provider geen mailserver, dus heb ik al die jaren al smtp.ziggo.nl gebruikt, dat ging dus tot afgelopen week goed ( waarschijnlijk heeft het te maken met de nieuwe webmail? ).
Kortom, meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een goede SMTP server die ik kan gebruiken? ( eigen server opzetten is geen optie ).
Gaat het toevallig om een apple gsm/tablet?metallicattim schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:30:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het versturen van mail via de smtp.ziggo.nl mailserver met een tablet/gsm?
controleer dan ook even of de uitgaande poort wel op 25 staat, apple wil dit heel vaak aanpassen namelijk
PSN: Europhea
Hebben mensen ook ervaren dat de Hotspot van Ziggo erg in de weg zit met de gewone wifi netwerken?
tevens kan ik deze ook niet uitschakelen in de modem, als ik de hotspots bij mijn ziggo uitzet dan blijft het SSID nog steeds actief in mijn modem..
tevens kan ik deze ook niet uitschakelen in de modem, als ik de hotspots bij mijn ziggo uitzet dan blijft het SSID nog steeds actief in mijn modem..
maar dan blijft deze wel actief in je router, alleen jou toegang tot de hostspots zelf staat uit.Unknown Alien schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:11:
Hopspot moet je uitzetten via MIJNZiggo
Verwijderd
Dat hangt er vanaf. Dat is iets wat hier vaak wordt geroepen, maar dat klopt niet helemaal. Met name glasproviders die via het zogenoemde WBA+ netwerk zitten en deze diensten doorgeven valt wat voor te zeggen, WGDO ligt echter anders. Ik heb ervaring met WGDO met Solcon TV diensten, en dat deed niet onder voor Ziggo qua kwaliteit van het beeld.grun93 schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:03:
[...]
Misschien bedoel je glasvezel? Daar googel ik wel eens op en meestal komt er dan uit dat met name de tv-kwaliteit ver achterblijft bij wat ziggo levert. Dat lijkt me geen verbetering.
Niet waar. Je kunt bij Ziggo kiezen tussen:BugsBunny17 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:17:
[...]
maar dan blijft deze wel actief in je router, alleen jou toegang tot de hostspots zelf staat uit.
- Zelf gebruik kunnen maken van Ziggo WifiSpots en dat anderen jouw WifiSpot kunnen gebruiken
- Zefl geen gebruik kunnen maken van Ziggo WifiSpots en dat anderen jouw WifiSpot niet kunnen gebruiken
Verwijderd
Inderdaad. JouW toegang.BugsBunny17 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:17:
[...]
maar dan blijft deze wel actief in je router, alleen jou toegang tot de hostspots zelf staat uit.
Verwijderd
• Modem in bridge mode laten zetten door de helpdesk, hiermee komt Wifi spots te vervallen.alex3305 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:24:
[...]
Niet waar. Je kunt bij Ziggo kiezen tussen:
- Zelf gebruik kunnen maken van Ziggo WifiSpots en dat anderen jouw WifiSpot kunnen gebruiken
- Zefl geen gebruik kunnen maken van Ziggo WifiSpots en dat anderen jouw WifiSpot niet kunnen gebruiken
Nee, het gaat om een Android (Note3).Razenko schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:33:
[...]
Gaat het toevallig om een apple gsm/tablet?
controleer dan ook even of de uitgaande poort wel op 25 staat, apple wil dit heel vaak aanpassen namelijk
Uitgaande poort staat op 587 TLS, zoals omschreven op ziggo.nl
Verwijderd
Zonde van je geld? Jij denkt kennelijk voor anderen alles te kunnen bepalen?Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:26:
Misschien is 50 Mbit leuk voor als je met meerdere mensen tegelijkertijd online bent, maar meer is echt zonde van je geld.
Hogere snelheden zijn nog helemaal niet nodig.
Er zijn hier genoeg tweakers die graag een paar euro meer betalen voor een snellere downloadverbinding (laat ik maar niet over de uploadsnelheid beginnen), kennelijk zijn er toch veel mensen met jouw mening het oneens aangezien Ziggo een extra abonnement heeft. Als er niemand interesse in had, dan was dit product ook niet beschikbaar.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 15:43 ]
Verwijderd
Lees het zoals jij het wil lezen, maar als je bijv. 10 zakken aardappelen koopt, en je er maar 2 nodig hebt, is het zonde van je geld dat je 8 zakken hebt liggen die je feitelijk kunt weggooien.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:38:
[...]
Zonde van je geld? Jij denkt kennelijk voor anderen alles te kunnen bepalen?
Wat ik bedoel is dat er mensen zijn die een 90 Mbit verbinding nemen, maar gemiddeld gezien makkelijk af kunnen met 30 Mbit, en dus eigenlijk 10 euro per maand 'weggooien'.
En als je m'n andere post leest, zie ik dat het heb over de gemiddelde Nederlander, en niet over Tweakers (de overige 5%).
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 15:46 ]
Onderschat de waarde van meer bandbreedte niet, dit biedt kansen en nieuwe mogelijkheden op het internet, anders zaten we nu nog steeds op 64kbit ipv enkele Mbit. Dan hadden we nu geen NetFlix, films-on-demand of uitzending gemist. Ik ben benieuwd wat we kunnen bedenken met nóg meer bandbreedteVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:44:
[...]
Lees het zoals jij het wil lezen, maar als je bijv. 10 zakken aardappelen koopt, en je er maar 2 nodig hebt, is het zonde van je geld dat je 8 zakken hebt liggen die je feitelijk kunt weggooien.
Wat ik bedoel is dat er mensen zijn die een 90 Mbit verbinding nemen, maar gemiddeld gezien makkelijk af kunnen met 30 Mbit, en dus eigenlijk 10 euro per maand 'weggooien'.
En als je m'n andere post leest, zie ik dat het heb over de gemiddelde Nederlander, en niet over Tweakers (de overige 5%).
Dat voor veel mensen het nu laagste abonnement goed genoeg is om wat te e-mailen en Facebooken, soit. Toch verkopen ze het middelste abonnement het meest, en dat vind ik niet zo gek, voor 22% meer geld krijg je 200% meer snelheid.
Als ik 3 zakken aardappelen nodig heb, maar er 9 kan krijgen voor 22% meer geld, dan doe ik dat. Liever wat teveel aardappelen
I see red pixels.
Verwijderd
Ik snap jouw redenering wel. En het komt mij absoluut niet over alsof jij iets voor anderen of mij wilt bepalen verder. De gedachte erachter verwoord je goed. En het is verder iemands keuze dit wel of niet te doen.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:44:
[...]
Lees het zoals jij het wil lezen, maar als je bijv. 10 zakken aardappelen koopt, en je er maar 2 nodig hebt, is het zonde van je geld dat je 8 zakken hebt liggen die je feitelijk kunt weggooien.
Misschien moet je maar zoiets hebben van ach, als die mensen hiervoor willen betalen laat ze lekker. Wat kan jou dat nou schelen, toch?
Zeker als je dan ook nog is bedenkt dat 99% van de consumenten totaal niet weet hoeveel "aardappelen" ze verbruikenwwwhizz schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:02:
[...]
Als ik 3 zakken aardappelen nodig heb, maar er 9 kan krijgen voor 22% meer geld, dan doe ik dat. Liever wat teveel aardappelen
Ik krijg in de winkel regelmatig klanten welke een router zoeken, standaard vragen zijn dan onder andere wat voor internet abonnement heeft u, wat is het gebruik en wat voor apparaten staan er ongeveer.
Veel gezinnen of wat oudere mensen hebben vaak Plus of Extra met een zwaar verouderde router (G routertjes met Extra komen nog regelmatig voor) of alleen maar draadloze apparatuur, en ze hebben vaak in het verleden hier voor gekozen omdat het internet traag was (wat vermoedelijk eerder aan de prut router lag of aan het wireless)
Jongere mensen hebben vaak Basis of Extra, die lijken deze keuze veel bewuster te maken afhankelijk van hun gebruik en de mensen hiervan met Extra zijn zich veel meer bewust van de snelheden die ze wel of niet halen dan de mensen uit de andere groep
Zou er niet eens raar van op kijken als er meer tweakers een Basis/Z1 abonnement hebben dan de gemiddelde Ziggo abonnee, juist omdat wij ons veel meer bewust zijn van de (on)mogelijkheden
Bizar toch dat in 2009 de snelheid van het snelstepakket (extra) 30Mbit werd, wat nu het langzaamste (basis) is.
nieuws: Ziggo plant verhoging downloadsnelheden
En dat in 5 jaar tijd!
En dat in 5 jaar tijd!
De groei van basis is helemaal bizar! Kan me nog wel herinneren dat me opa en oma dat hadden...800Kbps dat was echt alleen bruikbaar voor gewoon internetten...jongetje schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:49:
Bizar toch dat in 2009 de snelheid van het snelstepakket (extra) 30Mbit werd, wat nu het langzaamste (basis) is.
En dat in 5 jaar tijd!
Geniaal dat dat nu al 30Mbit is ondertussen
Je gaat hier behoorlijk de mist in. Dat gemiddelde gezien dat je eerder aan haalt heeft tegenwoordig steam, origin, xbox live, enz. Als je "even" je origin aan zet heb je voor je het weet een patch van 6 GB te pakken. Dan trekt één programma direct 100% van de bandbreedte weg gedurende 26 minuten. Heb je meerdere computers (laptops) dan wordt dit alleen maar erger. Juist een non-tweaker gaat niet moeilijk lopen doen met Netlimiter en wil gewoon dat alles werkt EN dat hiet niet te lang duurt.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:44:
[...]
Je hoeft geen tweaker te zijn om doodgegooid te worden met gigantische updates.
Eerste ADSL verbinding van HCCNet hier was 256/64. Dat was dus 32 KB per seconde... Via Emule iets downloaden duurde gerust een weeknooberke schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:53:
[...]
De groei van basis is helemaal bizar! Kan me nog wel herinneren dat me opa en oma dat hadden...800Kbps dat was echt alleen bruikbaar voor gewoon internetten...
Geniaal dat dat nu al 30Mbit is ondertussen
[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 28-04-2014 16:54 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Verwijderd
Ja, daar heb je ook gelijk in, alleen ik had zoiets van, waarom word er zoveel geïnvesteerd in veel bandbreedte, terwijl het gros van de huishoudens dit helemaal niet nodig heeft.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:39:
[...]
Ik snap jouw redenering wel. En het komt mij absoluut niet over alsof jij iets voor anderen of mij wilt bepalen verder. De gedachte erachter verwoord je goed. En het is verder iemands keuze dit wel of niet te doen.
Misschien moet je maar zoiets hebben van ach, als die mensen hiervoor willen betalen laat ze lekker. Wat kan jou dat nou schelen, toch?
Ikzelf zit al sinds 1995 op internet, en kom dus uit het tijdperk van 14.4 Kbit modems. Er is uiteraard een hoop veranderd in die jaren, maar ik blijf er bij, dat de snelheden die nu worden aangeboden, puur een gevolg is van de 'bandbreedte strijd' tussen kabel, DSL en glasvezel providers.
En op deze manier worden consumenten overgehaald om een snellere verbinding te nemen. Net zoals bij de megapixel hype op digitale camera's. Meer megapixels = beter.
Voorbeeld, een achterbuurman van ergens in de 70 vraagt mij om hulp bij de installatie van zijn computer. Ik help hem daar netjes bij, en kom er achter, dat deze man (die wat surft op internet, en dus geen complete Blu-ray rips download) Ai1 Extra van 180 Mbit heeft. Heb hem verteld dat hij met 30 Mbit makkelijk kan rondkomen op internet, en dat hem dit 240 euro per jaar bespaard.
Ik snap je beredenering maar dat is toch echt voor iedereen anders, mijn ouders die hebben ook Basis, maar ikzelf wil en heb altijd de max gehad bij Ziggo omdat ik veel download/game en stream tegelijkertijd wil ik gewoon ruim genoeg bandbreedte hebben. Voor mij mogen ze op gaan schroeven richting de 500mbit
Alhoewel ik liever de upload snelheid nu omhoog zien gaan dan de download.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwijderd
Je hebt altijd baas boven baasVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:54:
[...]
Ja, daar heb je ook gelijk in, alleen ik had zoiets van, waarom word er zoveel geïnvesteerd in veel bandbreedte, terwijl het gros van de huishoudens dit helemaal niet nodig heeft.
Ikzelf zit al sinds 1995 op internet, en kom dus uit het tijdperk van 14.4 Kbit modems. Er is uiteraard een hoop veranderd in die jaren, maar ik blijf er bij, dat de snelheden die nu worden aangeboden, puur een gevolg is van de 'bandbreedte strijd' tussen kabel, DSL en glasvezel providers.
En op deze manier worden consumenten overgehaald om een snellere verbinding te nemen. Net zoals bij de megapixel hype op digitale camera's. Meer megapixels = beter.
Voorbeeld, een achterbuurman van ergens in de 70 vraagt mij om hulp bij de installatie van zijn computer. Ik help hem daar netjes bij, en kom er achter, dat deze man (die wat surft op internet, en dus geen complete Blu-ray rips download) Ai1 Extra van 180 Mbit heeft. Heb hem verteld dat hij met 30 Mbit makkelijk kan rondkomen op internet, en dat hem dit 240 euro per jaar bespaard.
Vaak liep ik zelf tegen de upload capaciteit aan wat héél lang laag is gebleven bij veel providers. Want even een pagina opvragen, terwijl er meerdere personen ook die bandbreedte gebruiken doet dit frustreren, omdat de upload zó vol zit (pagina opvragen is dus iets verzenden in eerste aanleg). Lijkt me een zeker niet te onderschatten iets. Maar providers zien dit gelukkig ook meer en meer in. Zeker de kabelaars. Bij glas heb je daar geen omkijken naar.
Dus het verhaal marketingtechnisch zit absoluut een punt, al nuanceer ik zelf het weer wat. Maar inderdaad, vaak heb je niet zoveel nodig en zijn het met name de piekmomenten als even een film willen downloaden. Dat 'even' hangt van je geduld af natuurlijk.
Het s net als met je inkomen. Als je meer te besteden hebt (lees, meer bandbreedte) ga je er ook naar leven: extra etentje, dure auto, groter huis, extra vriendin (lees: eweka abonnement, video on demand, netflix, grotere games downloaden) terwijl je geduld steeds korter wordt (wát! 1 week levertijd op een bankstel? Ben je wijs?), terwijl voor het publiek 6-8 weken normaal is. Je gaat wennen aan het niet hoeven wachten op een .iso of film, terwijl het eigenlijk geen drol uitmaakt, want je kan hem ook 's-achts aanzetten. Ondertussen zitten er in silicon valley knappe koppen nieuwe dingen te bedenken om je bandbreedte vol te proppen (4k tv). Dat geeft de kabelexploitanten tenminste weer een goede reden voor 'innovatie’, ofwel duurdere abonnementen op dezelfde fysieke kabel.
Snap je wat ik bedoel?
Snap je wat ik bedoel?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
mja ik heb mijn ubee in bridge laten zetten.. in router mode kan ik er zowat een EI op bakken zoveel warmte produceert dat ding, alleen Ziggo vind dat normaal, nouja dan maar geen wifispots en mn eigen router.. nu alleen nog eens het opgenomen vermogen van diverse modems achterhalen..Yoshi2889 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:53:
kennissen hebben zo`n Cisco apparaat, en die wordt lang zo warm niet, maar dat zegt nog niet zoveel over het verbruik natuurlijk
404 Signature not found
nou over het algemeen zit daar toch wel een duidelijk verband tussenSMSfreakie schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:23:
[...]
kennissen hebben zo`n Cisco apparaat, en die wordt lang zo warm niet, maar dat zegt nog niet zoveel over het verbruik natuurlijk
Ik heb zelf een cisco EPC3928AD en die doet 11 watt, is niet heel zuinig, maar ook geen slurper
Werkt dat cheapconnect een beetje?Joosie200 schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:51:
[...]
Mee eens. Toen bekend werd dat ze een verhoging in de tarieven gingen doorvoeren heb ik AiE+ de deur uit gedaan en ben ik terug op Z1. De vaste telefoon heb ik toch alleen om op gebeld te worden, dus alleen het nummer was handig om aan te houden. Maar om daar nu elke maand 5 euro voor neer te leggen terwijl je bij Cheapconnect eenmalig 13 euro kwijt bent en nadien jaarlijks 10 euro? Verder is 60/6 leuk, maar 30/3 voldoende. Dus ook gedowngrade, maandje op 20/2 gezeten en met 30/3 vind ik het wel prima zo voor €39,95 elke maand. Bij ADSL haal ik niet meer dan 7/1 maximaalen dan betaal je ongeveer hetzelfde maandelijks (36 bij Telfort, 33 Tele2, 30 Online) Dan heb ik die 4/7/10 euro er elke maand wel voor over om betere televisie en hogere snelheid te halen voor internet. Glasvezel van KPN is er wel maar ze vragen nog meer dan Ziggo en of ik hier 100Mb/s ga halen betwijfel ik, laat staan dat het gewoon gigantisch overkill is.
Wij hielden het aan omdat je gratis naar ziggo mensen kon bellen en mijn opa en oma ook ziggo hadden (90% van de gesprekken
Echter nu dat niet meer geldt leek het mij ook makkelijk om zo'n cheap connect ding te doen.
Heb je daar nog een apart kastje voor nodig?
Het enige nadeel is dat je niet meer gratis de helpdesk kunt bellen.
Dus als ik het goed begrijp verstuur jij van een account een mailtje en daarbij maak je dan gebruik van de smtp-server van Gmail.metallicattim schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:30:
*knip*
Volgens mij is het zo dat als jij mail verstuurt m.b.v. een Gmail server deze altijd aangeeft dat het via Gmail gaat.
Ik gebruik hier zelf de smtp van Ziggo en dat werkt prima (zowel op de laptop, als de iphone als de ipad. Alles gaat via poort 587). Net nog getest voor je
nouja de ubee heeft een 12V 2A voeding geloof ik.. dus die zou maximaal 24 watt kunnen opslurpenraven22 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:44:
[...]
nou over het algemeen zit daar toch wel een duidelijk verband tussen
Ik heb zelf een cisco EPC3928AD en die doet 11 watt, is niet heel zuinig, maar ook geen slurper
404 Signature not found
Dat is iets wat google inderdaad doet.metallicattim schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:30:
dat het afzenderadres dus "verandert" naar mijn Gmail account.
Als je de google smtp wilt gebruiken met als afzender een ander domein dan moet je dit email adres eerst verifieren: https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=en
Ja, maar ik zit er pas een maandje of twee. Wel heb ik de afgelopen week gemerkt dat in geval van storing je per email meteen op de hoogte gesteld wordt. Dat heb ik anderen nooit zien doen.icecreamfarmer schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:16:
[...]
Werkt dat cheapconnect een beetje?
Heb je daar nog een apart kastje voor nodig?
Het enige nadeel is dat je niet meer gratis de helpdesk kunt bellen.
Je hebt er inderdaad een apart kastje genaamd analoge telefoon adapter kortweg ATA naast je huidige vaste telefoon voor nodig. Of je tikt zoals ik gedaan heb goedkoop tweedehands een Siemens Gigaset / Panasonic IP telefoon op de kop. In het Cheapconnect topic staat genoeg verdere info.
Fair enough, maar in alle eerlijkheid: de keren dat ik naar de helpdesk belde was om als bestaande klant de korting voor nieuwe klanten te fixen
Andere vraag die ik even crosspost.
Ik zat vandaag opeens aan mijn datalimiet en wat schetst mijn verbazig:
De Ziggo app heeft 104mb verbruikt waarvan de laatste paar dagen 30mb per dag.
Nu merkte ik al wel dat de app niet meer vloeiend werkte en vaak vastliep maar hebben meer mensen hier last van?
Ik zat vandaag opeens aan mijn datalimiet en wat schetst mijn verbazig:
De Ziggo app heeft 104mb verbruikt waarvan de laatste paar dagen 30mb per dag.
Nu merkte ik al wel dat de app niet meer vloeiend werkte en vaak vastliep maar hebben meer mensen hier last van?
ik heb de App verwijderd. deze werkt bij mij totaal niet meer sinds de laatste grote update..
voor streaming TV kijken heb ik wel een Enigma2 doos met 2 tuners. en dat ging al best aardig over 6mbit up :-)
voor streaming TV kijken heb ik wel een Enigma2 doos met 2 tuners. en dat ging al best aardig over 6mbit up :-)
404 Signature not found
Iemand ook problemen met GuidePlus op het Ziggo netwerk? Wij ontvangen sinds eind vorige week geen nieuwe gegevens meer...
Sometimes you need to plan for coincidence
Toeval? Guide plus systeem, werkt niet meer? Bij UPC blijkbaar ook niet.
Een paar weken geleden werkte het nog wel, hoewel de data van GuidePlus verre van correct was.
Een paar weken geleden werkte het nog wel, hoewel de data van GuidePlus verre van correct was.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 29-04-2014 14:15 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
- Niemand kan de wifi hotspot uitschakelen in het modem, dat kan alleen via mijn ziggo of klantenservice.Yoshi2889 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:53:
- wifi uitzetten kan de klantenservice niet uitzetten, dat kan alleen jij zelf als je inlogt op het modem. Ze kunnen alleen je modem herstarten fbi herstel en het modem activeren.
Ik begrijp al die opmerkingen ook niet. Je kan het allemaal namelijk gewoon indtellen
[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 29-04-2014 14:59 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Dit kan wel, via je "Mijn Ziggo" account. Dit kan ook de klantenservice voor je doen, en het gebeurd ook als je door de klantenservice het modem in bridge mode laat zetten.White_Collar schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:55:
[...]
- Niemand kan de wifi hotspot uitschakelen in het modem, dat kan alleen via mijn ziggo of klantenservice.
- wifi uitzetten kan de klantenservice niet uitzetten, dat kan alleen jij zelf als je inlogt op het modem. Ze kunnen alleen je modem herstarten fbi herstel en het modem activeren.
Dus ik begrijp je zieke flame alles behalve
Kortom, verdiep je even in de zaak. En ik denk niet dat degene bewust aan het flamen was. Doe een beetje aardig tegen elkaar.
Zie ook: https://www.ziggo.nl/klan...ernet/gebruiken/wifispots
Jongens, ik snap het niet helemaal, ik 100% ontvangst op mijn humax en 80% kwaliteit maar alleen de zenders met 100% kwaliteit doen het..... dus ik heb 5 zenders die niks doen ;/ ja blokjes beeld of zwart.
Iemand een tip?
Iemand een tip?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Kabels en connectoren nalopen. Heb je wel beeld als je een goede kabel meteen vanuit de aansluiting aan je tv hangt?
Vaak is het een connector die niet goed is, en dan kun je inderdaad zoiets raars krijgen dat alleen bepaalde zenders het niet doen, die zitten dan op een frequentie die verstoord is.
Je moet een connector hebben die volledig afgeschermd is met metaal, niet zo'n ding met een plastic kapje erop, want dan zit er nog een klein stukje onafgeschermd. In de huidige tijd met digitenne en 4G levert dit vaak problemen op.
Vaak is het een connector die niet goed is, en dan kun je inderdaad zoiets raars krijgen dat alleen bepaalde zenders het niet doen, die zitten dan op een frequentie die verstoord is.
Je moet een connector hebben die volledig afgeschermd is met metaal, niet zo'n ding met een plastic kapje erop, want dan zit er nog een klein stukje onafgeschermd. In de huidige tijd met digitenne en 4G levert dit vaak problemen op.
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-04-2014 15:13 ]
Dat zeg ik dus net, lol: je kan de wifi hotspot niet uitschakelen rechtstreeks in het admin paneel van je modem. Dat kan alleen via mijn ziggo of de klantenservice.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:59:
[...]
Dit kan wel, via je "Mijn Ziggo" account. Dit kan ook de klantenservice voor je doen, en het gebeurd ook als je door de klantenservice het modem in bridge mode laat zetten.
Kortom, verdiep je even in de zaak. En ik denk niet dat degene bewust aan het flamen was. Doe een beetje aardig tegen elkaar.
Zie ook: https://www.ziggo.nl/klan...ernet/gebruiken/wifispots
Daarnaast, nogmaals: de klantenservice kan je wifi netwerk niet alleen uitschakelen op het modem.
( en ik heb het niet over de wifihotspots want daar heeft tie het namelijk ook over
Dat kan alleen jijzelf
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
vooral die push-on F connectors vind ik een drama..... doe mij maar gewone krimp F-connectors.)CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:11:
Kabels en connectoren nalopen. Heb je wel beeld als je een goede kabel meteen vanuit de aansluiting aan je tv hangt?
zitten tenminste echt vast op de coax, en ze draaien ook nog eens fijner op de aansluitingen, en ik heb ze er sneller aan dan zo`n push ding :-)
404 Signature not found
Verwijderd
My bad, lees het inderdaad. Het klopt wat je zei. Sorry.White_Collar schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:16:
[...]
Dat zeg ik dus net, lol: je kan de wifi hotspot niet uitschakelen rechtstreeks in het admin paneel van je modem. Dat kan alleen via mijn ziggo of de klantenservice.
Dat de klantenservice niet alles kan in het modem wil ik best aannemen tot op zekere hoogte. Zal wel afhangen van het soort level van de betreffende helpdesk. Ik denk dat de mannetjes van wat levels hoger toch echt wel erbij kunnen en SU rechten hebben. (nou ja, dit denk ik niet, dat is gewoon zo alleen weet ik dit niet officiëel zeg maar).Daarnaast, nogmaals: de klantenservice kan je wifi netwerk niet alleen uitschakelen op het modem.
( en ik heb het niet over de wifihotspots want daar heeft tie het namelijk ook over)
Dat kan alleen jijzelf
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]