Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik had dus eerst 4G instraling , na lang zoeken bleken de connectoren de boosdoeners te zijn. Ik had dus alles geprobeert zelfs een versterker er tussen gezet wat wel iets hielp.
Maar nu alles goed dicht zit , zit de versterker er nog steeds tussen , nadat ik gister de kabel die ik van ziggo heb gekregen rechtstreeks op het AOP had aangesloten stond de signaal sterkte zo rond de 48 tot 52 procent.
Opeens ging de BER iets omhoog en schoot de signaal sterkte naar de 75% bleef een aantal minuten hier opstaan en zakte toen weer naar rond de 50%
Heb het nu pas 1 keer gezien maar kan het zo zijn dat het signaal hier dus steeds zo schommelt en dat met de versterker er tussen dus het signaal zo hard wordt versterkt dat de decoder er van over zijn nek gaat , glitches krijgt en zelfs af en toe helemaal het signaal kwijt raakt??
Kabel komt binnen in meterkast, ondersteunt men het leveren van een los modem + extra mediabox voor TV?
Van welk modem? Er zijn er nogal een paar op dit moment. Ik heb hier sinds enkele dagen de Technicolor TC7210 en ben zeer tevreden over het bereik en de snelheid welke ik er mee haal. Maar stel je vraag eens iets specifiekerivo-nl schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:52:
Ik woon in ex-UPC gebied, heb nu DSL. Hoe is de WiFI-functionaliteit van het modem?
Kabel komt binnen in meterkast, ondersteunt men het leveren van een los modem + extra mediabox voor TV?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Wat ook nog kan is een oude TRAS AOP. Die hebben last van 4G instraling, wat niet altijd constant hoeft te zijn.rick77 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:13:
Met die sterktes die zo schommelen zit er waarschijnlijk iets mis aan de Ziggo kant van het AOP. Het kan ook zijn dat het AOP niet goed op de binnenkomende groene kabel bevestigd is.
Een monteur zou ook als het niet gebeurd alsnog moeten kunnen opsporen waar het probleem zich bevind. Houdt er rekening mee dat het aan je eigen binnenhuis installatie kan liggen en Ziggo daarvoor kosten in rekening kan brengen.Dancis schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:27:
nee het is geen TRAS , daar heb ik al naar gekeken het is DIO. Het probleem is dat het niet continue gebeurt dus waarschijnlijkt ziet de monteur geen problemen totdat het daadwerkelijk optreedt. En dat gebeurt de ene keer wat vaker dan de andere
Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz
welk modem ? weet ik nog niet... ben aan het overstappen (en voorbereidenTFHfony schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:01:
[...]
Van welk modem? Er zijn er nogal een paar op dit moment. Ik heb hier sinds enkele dagen de Technicolor TC7210 en ben zeer tevreden over het bereik en de snelheid welke ik er mee haal. Maar stel je vraag eens iets specifieker

Gedaan, maar net zo kansloos.Raven schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:49:
@fredgroes Jij doelt waarschijnlijk op de out of service zijnde oude directe link naar Mijn Ziggo die bij Google resultaten bovenaan staat?
[...]
Maak dan (weer) een Twitter account aan?
Ik betaal dan gewoon maar niet, kijken hoe snel ze het dan oplossen.
Eventuele kosten trek ik gewoon van de factuur af, moeten ze het maar oplossen.
Doe nu al twee weken moeite. Ik ga GTA spelen. Ze zoeken het maar uit. Klaar er mee.
* Derice hoopt op glasvezel.
Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben
Verder ben ik benieuwd of het iemand gelukt is om bij de afdeling opzeggingen ook tevens het nieuwe Technicolor modem te regelen.
[Voor 24% gewijzigd door andy88 op 03-05-2015 22:22]
Hebben meer mensen hier last van? Is er iets aan te doen of zit het gewoon in het signaal van Ziggo? In dat laatste geval wel slecht.
Kareem Abdul-Jabbar
Verhuis naar Enschede of Almere, heb je gelijk een gigabit-verbindingDerice schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:46:
[...]
Gedaan, maar net zo kansloos.
Ik betaal dan gewoon maar niet, kijken hoe snel ze het dan oplossen.
Eventuele kosten trek ik gewoon van de factuur af, moeten ze het maar oplossen.
Doe nu al twee weken moeite. Ik ga GTA spelen. Ze zoeken het maar uit. Klaar er mee.
* Derice hoopt op glasvezel.

Wat zegt je tv/decoder over de signaalsterkte/-kwaliteit en BER?Kareem schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:17:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dwarrels/blokken in het beeld. Ik denk zo'n beetje sinds het samengaan met UPC. Voorbeeld:
[afbeelding]
Hebben meer mensen hier last van? Is er iets aan te doen of zit het gewoon in het signaal van Ziggo? In dat laatste geval wel slecht.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat heb ik ook. En daarbij op veel zenders een E48-32 melding, een E101 melding en nog wat van die meldingen met andere cijfers. En er is al een monteur geweest, en die kan niets vinden.
Vanmiddag nog contact gehad met Ziggo omdat ik een wesstrijd besteld had en geen beeld kreeg. Signaal is bij zwak, zo'n 22% en dat zou aan de kabels liggen. Onzin natuurlijk en dat had ik ook al uitgesloten toen de monteur hier was. "Ja, dan weten wij het ook niet meneer. Hebt u verder nog vragen?" I kid you not.
Ik leef maar met die blokjes in beeld, en heb sinds de harmonisatie nog maar een handvol keren Veronica kunnen zien. Die stat bijna pertinent op zwart met een E46 melding.
Anoniem: 26235

Anyway, ik ga Ziggo deze maand opzeggen. Ik internet toch niet meer zo intensief en gamen al helemaal niet. En als ik al de 2 uur per week aan TV kijken haal dan is dat veel. Dus daar ga ik niet meer 42,50 euro voor betalen. En met al die reclame op TV zou TV kijken gratis moeten zijn in deze tijd imho.
Tele2 maar even proberen met internet only, dus voor het eerst in mijn leven niet meer betalen voor TV omdat Ziggo weigert dit los te koppelen (my ass dat dit technisch niet wil)

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 03-05-2015 23:36]
Tuner 1: 43%Raven schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:25:
[...]
Wat zegt je tv/decoder over de signaalsterkte/-kwaliteit en BER?
BER [E-6]: 0 (grotendeels, een paar keer 2 en een keer 8 bij blokjes/dwarrels)
Tuner 2: 47%
BER [E-6]: 0 (grotendeels, een paar keer 2 en een keer 13 bij blokjes/dwarrels)
Benieuwd wat jij uit deze cijfers af kunt leiden.
Kareem Abdul-Jabbar
Hoe zit 't aangesloten op het AOP, rechtstreeks/splitter/versterker/etc? Afgeschermde connectors? Dat laatste maakt al heel wat uit heb ik hier gemerkt, ging van
naar Hirschman spul, toen ging de signaalsterkte wel even wat de hoogte in.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het zit rechtstreeks. Ik heb juist gisteren de splitter/versterker er tussen uit gehaald en hoopte dat het daar beter van zou worden.Raven schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:44:
43 en 47%? Dat is niet bepaald goed te noemen....
Hoe zit 't aangesloten op het AOP, rechtstreeks/splitter/versterker/etc? Afgeschermde connectors? Dat laatste maakt al heel wat uit heb ik hier gemerkt, ging van [afbeelding]
naar Hirschman spul, toen ging de signaalsterkte wel even wat de hoogte in.
Het snoer dat uit de muur komt zit nu rechtstreeks in mijn Humax 5050c.
Kareem Abdul-Jabbar
Ik weet niet of je op mij doelt, maar mijn kabels zijn van uitstekende kwaliteit. Daarnaast gebruik ik alleen Hirschmann connectoren. Ook de monteur heeft de officiële kabels gebruikt die geleverd worden bij het pakket en ook toen was het bagger. Bij mij ligt het niet aan de kabels, dat is 100% uitgesloten. Ook de AOP is vervangen en is splinternieuw. Mijn signaalstatus slingert tussen de 12% en 25%. Maar het ligt zeker niet bij Ziggo, zeggen ze.Anoniem: 26235 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:34:
Andere en betere kabel gebruiken, zeker sinds dat het UPC is geworden moet dat helaas... stijfkoppige mensen ook die dat niet eens willen proberen "omdat het altijd gewerkt heeft" of "deze en deze expert zei dat het goed was" ...![]()
Aanstaande week gaat de Samsung recorder eruit en komt er een andere recorder. Misschien dat het daar aan ligt maar dat lijkt mij sterk aangezien het voor de harmonisatie feilloos werkte. Maar dat is volgens Ziggo de oplossing voor mijn TV problemen. Ik wacht af, in ongeduld.
https://community.ziggo.n...rsteuning-horizon-go-3531
Laat uw stem even horen.
Die signaal sterkte in % moet je totaal niet naar kijken. Een ontvanger meet totaal niet nauwkeurig en signaal is niet in % uit te drukken. Bij kwaliteit kun je wel naar % kijken maar is nog steeds slechts een indicator en ook hier is de kwaliteit eigenlijk niet in % uit te drukken. Waar een ontvanger al snel blij is en 100% geeft valt er qua kwaliteit vrij vaak nog winst te behalen.Anoniem: 235591 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 00:19:
[...]
Ik weet niet of je op mij doelt, maar mijn kabels zijn van uitstekende kwaliteit. Daarnaast gebruik ik alleen Hirschmann connectoren. Ook de monteur heeft de officiële kabels gebruikt die geleverd worden bij het pakket en ook toen was het bagger. Bij mij ligt het niet aan de kabels, dat is 100% uitgesloten. Ook de AOP is vervangen en is splinternieuw. Mijn signaalstatus slingert tussen de 12% en 25%. Maar het ligt zeker niet bij Ziggo, zeggen ze.
Aanstaande week gaat de Samsung recorder eruit en komt er een andere recorder. Misschien dat het daar aan ligt maar dat lijkt mij sterk aangezien het voor de harmonisatie feilloos werkte. Maar dat is volgens Ziggo de oplossing voor mijn TV problemen. Ik wacht af, in ongeduld.
Een verkeerd gemonteerde connector of AOP kan ook problemen geven. Direct roepen dat dat uitgesloten is zou ik niet doen. Als je gaat meten zie je inderdaad weinig problemen maar sluit je de kabel aan op de ontvanger zie je toch met vlagen blokjes. Naar Ziggo wijzen kun je doen. Maar de kans dat het daar ligt is klein. Ligt het bij Ziggo spelen er vaak meer en grotere problemen en zou de monteur van Ziggo dit zelf ook geconstateerd hebben.
Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz
gestemdJonathan-458 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 02:41:
Ben op het Ziggo Forum een Google Chromecast & Apple Airplay ondersteuning Horizon Go poll gestart:
https://community.ziggo.n...rsteuning-horizon-go-3531
Laat uw stem even horen.

Zit jij in ziggo of ex upc gebied? Ik woon in ex upc en wil ook graag dit modem maar ik krijg hem niet, volgens td is dit modem alleen voor ziggo gebied en niet voor ex upc. Ik vind het belachelijk dat ziggo al 2 simultanius dual band modems levert en upc nog niet, ook ondersteunen ze nog geen wifi ac wat ik graag wil hebben. Advies van td, koop maar een router.TFHfony schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:01:
[...]
Ik heb hier sinds enkele dagen de Technicolor TC7210
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik (Ziggo gebied) heb vorige week mijn Horizonbox aangesloten en naar gelang ik aanpassingen deed, was het ene moment alles goed en het andere moment niet. De Horizonbox rechtsreeks aangesloten zonder splitter voor de TV boven en het was slecht, vooral met de portal voor on demand.
Omdat de gratis monteur nog niet geweest was heb ik het even aangekeken tot hij er vrijdag was. Na een onderzoekje met wat metingen, ontdekte hij dat het signaal bij mij te sterk was (>72DB?) Dit is voor de Horizonbox een echt probleem.
Met de splitter (merkloos, geen kabelkeur), die ik nog had voor TV op de slaapkamer, ertussen werkt alles perfect. Sluit ik echter de oude kabel naar de slaapkamer ook aan op die splitter dan is het weer slecht.. Deze wordt daarom deze week vervangen voor een Hirschman. Speelt het probleem dan wel weer, dan kan ik ze weer bellen.
Ik moet echter opmerken dat de monteur wel degelijk een duidelijk issue heeft kunnen constateren en ook heeft laten zien.
Veel van de genoemde klachten in dit topic zijn volgens mij ook echt te danken aan het feit dat mensen denken alles goed voor elkaar te hebben (zoals ik met een beste signaalsterkte) maar waarbij toch blijkt dat een stukje kennis ontbreekt (signaalwaardes waar de Horizon mee kan omgaan) en het gebrek aan gereedschap (om de signaalsterktes in het AOP te meten bijvoorbeeld) ervoor zorgt dat het niet allemaal zo goed is als verwacht.
Verder kan ik mijn eerste ervaringen met de Horizonbox (type 7400, helaas nog de oude) hier nu wel neerzetten.
Situatie:
UBEE modem -> Router Sitecom WL351 (wordt eerdaags vervangen).
Horizonbox opgenomen in WIFI netwerk tezamen met verschillende telefoons, tablets en een PC (bekabeld), Samsung TV, HUMAX 5200C (slaapkamer) en wat ik evt. ben vergeten te noemen.
Alles werkt nog steeds uitstekend samen en de Horizon ziet ook de films op mijn NAS. Ik heb echter nog niet getest of hij ze ook kan afspelen..
De functies van de Horizonbox werken allemaal naar behoren en ook de gewraakte traagheid heb ik nog niet kunnen ontdekken. Het apparaat levert geweldig beeld op mijn TV. De apps zal ik wellicht niet/bijna niet gebruiken maar een snelle test leert me dat ook die soepel werken.
Al met al ben ik nog steeds tevreden.
Wat ik wel jammer vind is dat mijn UBEE modem geen wifi ac ondersteund en ook mijn router niet meer helemaal mee kan komen met mijn nieuwe 200mb verbinding. Ik had gehoopt dat Ziggo hierin toch iets meer zou tegemoetkomen
Ik zit in Ziggo (voorheen Casema) gebied (Bavel, bij Breda...). Ik ben wel blij met het modem. Het bereik is prima en zelfs met een behoorlijk volle 2,4Ghz haal ik hier over een 144mbit radio connectie 100mbit. Met 5Ghz trek ik netjes de hele 200mbit vol.gielie schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:15:
[...]
Zit jij in ziggo of ex upc gebied? Ik woon in ex upc en wil ook graag dit modem maar ik krijg hem niet, volgens td is dit modem alleen voor ziggo gebied en niet voor ex upc. Ik vind het belachelijk dat ziggo al 2 simultanius dual band modems levert en upc nog niet, ook ondersteunen ze nog geen wifi ac wat ik graag wil hebben. Advies van td, koop maar een router.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Mijn UPC-modem hoort dat ook te kunnen, maar het is niet mogelijk met de UPC-firmware..gielie schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:15:
[...]
Zit jij in ziggo of ex upc gebied? Ik woon in ex upc en wil ook graag dit modem maar ik krijg hem niet, volgens td is dit modem alleen voor ziggo gebied en niet voor ex upc. Ik vind het belachelijk dat ziggo al 2 simultanius dual band modems levert en upc nog niet, ook ondersteunen ze nog geen wifi ac wat ik graag wil hebben. Advies van td, koop maar een router.
De downstream signaalsterktes in je modem geven wel een indicatie, alhoewel deze volgens mij ook niet heel precies zijn. Ik had een Ubee en daar lagen de waardes rond de +9 tot +10 dB. Nu heb ik een Technicolor en liggen de waardes rond de +7 tot +8 dB. Ook geeft de signaalsterkte (niet signaalkwaliteit, deze hoort 100% te zijn) in je STB een indicatie.Gadgeteer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:18:
Veel van de genoemde klachten in dit topic zijn volgens mij ook echt te danken aan het feit dat mensen denken alles goed voor elkaar te hebben (zoals ik met een beste signaalsterkte) maar waarbij toch blijkt dat een stukje kennis ontbreekt (signaalwaardes waar de Horizon mee kan omgaan) en het gebrek aan gereedschap (om de signaalsterktes in het AOP te meten bijvoorbeeld) ervoor zorgt dat het niet allemaal zo goed is als verwacht.
Maar inderdaad: precies kun je het niet meten. Wel apart dat Ziggo zo een sterk signaal naar je toestuurt. Middels de multitaps in de straatkasten kunnen ze de signaalsterkte over het algemeen een stuk beter regelen. In jouw geval pakt het eigenlijk alleen maar goed uit als je middels splitters toch het signaal gaat verdelen. Je zult minder snel een versterker nodig hebben.
Let wel, ik bedoel niet de waardes naar het modem. Het gaat bij mij om de waardes die naar de horizonbox gaan (deze zit niet op het modem maar direct op coax). Ik weet niet of daar verder verschil in zit.rick77 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:04:
[...]
De downstream signaalsterktes in je modem geven wel een indicatie, alhoewel deze volgens mij ook niet heel precies zijn. Ik had een Ubee en daar lagen de waardes rond de +9 tot +10 dB. Nu heb ik een Technicolor en liggen de waardes rond de +7 tot +8 dB. Ook geeft de signaalsterkte (niet signaalkwaliteit, deze hoort 100% te zijn) in je STB een indicatie.
Maar inderdaad: precies kun je het niet meten. Wel apart dat Ziggo zo een sterk signaal naar je toestuurt. Middels de multitaps in de straatkasten kunnen ze de signaalsterkte over het algemeen een stuk beter regelen. In jouw geval pakt het eigenlijk alleen maar goed uit als je middels splitters toch het signaal gaat verdelen. Je zult minder snel een versterker nodig hebben.
Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

2250 WP Zuid PVoutput
De signaalsterkte is bij mij 47%, signaalkwaliteit is 100%, zal het beeld dan beter worden als de sterkte beter is? Beeld ziet er opzich prima uit nu, maar ben altijd benieuwd of het beter kan.rick77 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:04:
[...]
De downstream signaalsterktes in je modem geven wel een indicatie, alhoewel deze volgens mij ook niet heel precies zijn. Ik had een Ubee en daar lagen de waardes rond de +9 tot +10 dB. Nu heb ik een Technicolor en liggen de waardes rond de +7 tot +8 dB. Ook geeft de signaalsterkte (niet signaalkwaliteit, deze hoort 100% te zijn) in je STB een indicatie.
Heb sinds gisteren dan TV Standaard met een Humax 5100C meen ik, maar wat een sloom ding zeg. Op die Ziggo Portal niet vooruit te branden, loopt regelmatig vast en het zappen gaat zeer traag. Ervaren jullie dit ook?
[Voor 59% gewijzigd door MdO82 op 04-05-2015 11:39]
2250 WP Zuid PVoutput
Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!
Dit topic is gesloten.
~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~[/html]