Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 02:23
Nieuw hoofdstuk in Ziggo gate...

Begon rond december met random timeouts. Monteur kon niks constateren maar heeft toch Modem vervangen. Dit hielp niet. Dezelfde monteur deed 2 dagen later een wat betere controle. Toen bleek mijn kabel op het slot van nummer 12 te zitten. Dit gecorrigeerd en nieuwe connector aan de kabel aan de kant van de wijkkast. Daarna leek alles goed te gaan, geen timeouts meer.

Helaas het mocht niet zo blijven. Mijn modem gaf vandaag een keer of 5 niet thuis. Blauwe status lampjes, lijkt wel een reboot. Vervolgens tijdje geen WAN ip en geen telefoon. Ziggo support gebeld en hij bleek sinds gisteren al geen status updates meer richting Ziggo te geven. Komt volgende week weer een monteur. *Zucht*.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 30-04-2015 22:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancis schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:46:
[...]

Ik heb het ook , gister is er een monteur voor geweest die zei dat er waarschijnlijk sluiting zat in de UMU maar die is er nu tussen uit en alles loopt via de versterker.

Maar er zijn nog steeds glitches in beeld en soms het weg vallen van het signaal met de E48 melding.

Denk dat ik maar weer een monteur moet laten komen. :o
Houd er rekening mee dat een versterker ook ruis versterkt, dus zorg dat je direct bij binnenkomst in huis het signaal versterkt en niet pas na 100 koppelingen en afsplitsingen. Maar belangrijker nog: houd er rekening mee dat je ook te veel kunt versterken! Soms wil het helpen om de versterking juist te verlagen. Vergelijk het hiermee: als ik hard in jouw oren brul versta je vast ook niet alles van wat ik zeg. Het signaal is dan 'overstuurd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:12
Pinjataaa schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:26:
Gewoon een eigen router kopen, als je Ziggo belt en het voorstelt krijg je van Ziggo €50 retour op de volgende afrekening.
Waarom zou je dit doen? de gebruikskosten van je wireless modem zitten in je abonnementskosten verwerkt. Daarnaast adverteert Ziggo duidelijk op hun site dat ze goed wireless internet leveren.
Ga je recht claimen zou ik zeggen, ipv zelf rond de 100 euro uit te geven aan een betere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45
Jerrythafast schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:43:
[...]

Houd er rekening mee dat een versterker ook ruis versterkt, dus zorg dat je direct bij binnenkomst in huis het signaal versterkt en niet pas na 100 koppelingen en afsplitsingen. Maar belangrijker nog: houd er rekening mee dat je ook te veel kunt versterken! Soms wil het helpen om de versterking juist te verlagen. Vergelijk het hiermee: als ik hard in jouw oren brul versta je vast ook niet alles van wat ik zeg. Het signaal is dan 'overstuurd'.
Versterker zit rechtstreeks op het AOP en zelfs op de hoogste versterking is de signaal sterkte 70 tot 75 %

Ber is 0 tot dat er een glitch/storing komt dan schiet ie omhoog en valt zelfs het beeld af en toe helemaal weg.

Kijk het wel even aan anders maar weer een monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:24
Helaas heeft de nieuwe technicolor modem nog wat bugjes:

Heb de modem in bridge staan, met hier achter een asus rt-ac87, in combinatie met ZZP Pro 200/40.
Alles werkt prima, en ook de snelheden haal ik met gemak. 205/42 Mbit.

Maar... de modem heeft een standaard lease-tijd van 48 uur, en wanneer de modem in bridge staat, wordt er geen nieuwe lease vrijgegeven. Dus om de 48 uur modem rebooten.

Er wordt gewerkt aan nieuwe firmware, dus even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01
Wat boeit die lease tijd als het modem in bridge mode staat? Die IP's wisselen toch eigenlijk nooit? Mits je opeens nieuwe router erachter hangt.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
tcviper schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:55:
Wat boeit die lease tijd als het modem in bridge mode staat? Die IP's wisselen toch eigenlijk nooit? Mits je opeens nieuwe router erachter hangt.
Volgens mij moet de modem nog steeds een extern IP ophalen...

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01
Ja maar dat doet ie 1x en dan is het normaal gesproken prima, heb in 4 jaar Ziggo nog nooit een ander IP gekregen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58
En als je de lease op je modem op 60min of bijvoorbeeld een week zet blijft hij dan toevallig niet in de timers zodat het blijft werken?

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 01-05-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
`Ziggo- modems verversen de lease elke 48 uur. ( Althans de technicolor, bij m'n oude ubee nooit op gelet) Met normaal gesproken behoud van IP inderdaad.

En zolang de modem in bridge staat, is er niets te wijzigen aan deze settings.

Bij het verversen volgt in mijn geval een T3 time-out in de logs.

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=58:23:8c:ea:23:f6;CMTS-MAC=00:01:5c:70:a6:4b;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;

[ Voor 7% gewijzigd door MrPompidom op 01-05-2015 10:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
tcviper schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:42:
Ja maar dat doet ie 1x en dan is het normaal gesproken prima, heb in 4 jaar Ziggo nog nooit een ander IP gekregen.
Dat betekend niet dat je een oneindige lease krijgt van je ip-adres. Zolang je modem online is zal hij dus elke 48uur opnieuw moeten vragen of hij dit ip-adres mag houden. Natuurlijk is dat meestal gewoon het geval, alleen als er dan geen antwoord terugkomt van Ziggo dan kan de modem het ip-adres dus niet vasthouden en heeft dus geen verbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 15:11
Vraagje:
Afgelopen dinsdag had ik en mijn ouders (die een paar 100 meter verder wonen) opeens geen internet meer :(
Ik dacht in eerste instantie Ziggo probleem, maar dat bleek het niet te zijn.
Eerst bij m'n ouders gaan kijken; er brandde geen enkel lampje op het modem, dus maar bellen met Ziggo. Die zeiden dat het aan de adapter lag van het oude UBee modem (geen router!) zonder wifi. Ze zouden een nieuwe adapter opsturen.

Toen ik daarna thuis kwam bleek het ook aan het modem te liggen (identiek modem als bij mijn ouders). Alleen brandde bij mij wel zowat alle LED's groen, maar ze knipperden niet meer.
Bellen met Ziggo en ja, volgens hen lag het aan de adapter..... :? :X

Ik het hele verhaal uitleggen van mijn ouders en hoe toevallig gaan 2 adapters op hetzelfde moment kapot ;w
Ik had geen zin in een nieuwe adapter want volgens mij is het modem zelf kapot en dan moet ik 2x wachten.
Dus maar meteen een nieuw modem aangevraagd en dat werd ook toegezegd. Nu is dat modem zojuist met de post binnengekomen. Het is de Technicolor TC7210.

Mijn ouders hebben een simpel netwerkje, alles via DHCP, PC met vaste verbinding, een tablet en een smartphone. Alles wordt naast het UBee modem geregeld via een oude Linksys WRT54GL router van mij.
Ikzelf heb een behoorlijk netwerk met zowel fixed IP als DHCP, meer dan 20 clients diverse Wifi etc etc. .
Alles wordt via een Netgear 3700 geregeld.

Nu mijn vraag:
Wat is nu verstandig, het Ubee modem van mijn ouders ophalen en bij mij ertussen en alles werkt weer zoals het was? Mijn ouders krijgen dan die TC7210 en hebben tevens de Linksys niet meer nodig.

Of die TC7210 zelf houden en dan laten bridgen en misschien nog wel meer ellende...
Ik ben tot nu toe nog altijd tevreden geweest over het UBee, Wifi van Ziggo gebruik ik toch niet en van die TC7210 lees ik hier wisselende verhalen.

Wat zouden jullie doen??

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 21:30
Ik ben weg bij Ziggo en overgestapt naar KPN. Het leek me nuttig deze ervaring te delen, want er zijn meer Ziggo gebruikers die een overstap overwegen.

Vandaag was de grote dag, mijn Ziggo is per vandaag stopgezet en mijn KPN abonnement is ingegaan. Afgelopen week al de voorbereidingen getroffen door de Experiabox van de KPN alvast aan te sluiten. Dit was erg simpel, even een kabeltje vanaf de lasdop door de muur naar de woonkamer laten lopen en daar de aansluiting maken. Ik moest helaas wachten tot vandaag om te kijken of de Experiabox verbinding zou maken met de KPN. Ik heb de telefoonverbinding namelijk nog nooit gebruikt in de 9 jaar dat ik hier woon. :) Mijn Ziggo werkt vanochtend in ieder geval niet meer, dus dat hebben ze wel goed voor elkaar. :P

Anyway, vanochtend de Experiabox aangezet, de telefoon eraan gekoppeld en de interactieve tv erop aangesloten. Wonder boven wonder, maar alles werkte gewoon in 1x. Tegen geen enkele issue aangelopen! Mijn vrouw was volledig verbaasd dat alles zo soepel en zo snel alles werkte. :*) Ook het meenemen van mijn telefoonnummer bij Ziggo naar de KPN is dus goed gegaan. So far, so good.

Eerste indruk is positief. Ik kreeg bij Ziggo steeds meer last van haperingen bij het internetten, en ik hoop dat dit beter is bij de KPN. Dit zal nog moeten blijken. Waar ik in ieder geval al wel positief over verrast ben is de interactieve tv. Het beeld op mijn tv is haarscherp en ik heb eindelijk geen last meer van haperingen en blokjes op sommige zenders. _/-\o_ (Note: ik had vorig jaar mijn kabels vervangen door Hischmann kabels en alle aansluitingen nog eens goed nagelopen, maar dit zorgde nog altijd niet voor perfect beeld en sinds de overstap op het UPC netwerk waren sommige zenders echt compleet drama). De menu's van de interactieve tv van KPN zijn ook snel, die bij de Ziggo interactieve HD recorder (Cisco) waren dramatisch langzaam. Wat een verademing opeens. :9

Kortom, op dag 1 heb ik nog geen enkele spijt gehad van de overstap. Fingers crossed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29
KoffieAnanas schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Ik ben weg bij Ziggo en overgestapt naar KPN. Het leek me nuttig deze ervaring te delen, want er zijn meer Ziggo gebruikers die een overstap overwegen.
Hoort goed inderdaad. Mag ik vragen wat voor internetsnelheid je bij Ziggo had en bij KPN hebt, en of je dat ook daadwerkelijk haalt op Speedtest.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
SooK schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:31:
[...]
Hoort goed inderdaad. Mag ik vragen wat voor internetsnelheid je bij Ziggo had en bij KPN hebt, en of je dat ook daadwerkelijk haalt op Speedtest.net?
Ik had vanochtend niet heel veel tijd, dus ik heb dat nog niet getest. Ik heb geen glasvezelverbinding hier en zou 50Mb/s moeten hebben. Bij de Ziggo had ik 120Mb/s na de laatste upgrade, maar dat is voor mij echt overkill. Ik ben geen grootverbruiker (meer). Ik zal binnenkort even een speedtest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal deze vraag in het KPN topic vragen het gaat hier natuurlijk om ziggo ;)

[ Voor 90% gewijzigd door MdO82 op 01-05-2015 14:04 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
Hoeveel tv's heb je? Ik kan hier geen glasvezel krijgen en heb 3 tv's. Ik wil zeker geen digitenne. Zolang een 3e tv niet mogelijk is ben ik veroordeeld tot ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Laudor schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:46:
Hoeveel tv's heb je? Ik kan hier geen glasvezel krijgen en heb 3 tv's. Ik wil zeker geen digitenne. Zolang een 3e tv niet mogelijk is ben ik veroordeeld tot ziggo.
Ik heb 1 tv. Echter, het moet gewoon mogelijk zijn om een 3e ontvanger aan te sluiten. De aansluiting op de Experiabox verloopt via internet(kabels), dus wat dat betreft zou er geen limiet moeten zijn. De experiabox kent 4 internetaansluitingen, maar met een router erbij kan je dit uitbreiden. Wat googelen levert op dat een extra (3e) ontvanger 4 euro per maand kost. Deze zal je dus extra erbij moeten bestellen, en het is dus mogelijk.
NB: De eerste twee ontvangers kosten ook 4 euro per maand, maar dit wordt verrekend met 4 euro korting per maand voor de eerste 2 ontvangers.

http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/15282
http://forum.kpn.com/t5/I...-tv-ontvanger/td-p/127034

Nog een voordeel is dat de interactieve tv ontvanger van KPN maar 5,8 watt verbruikt bij tv-kijken en 5,2 watt bij stand-by. Dit was bij de Ziggo HD recorder 27 watt bij tv kijken en 20 watt(!!!) bij stand-by. Bespaart je dus bijna 2,50 euro per maand aan energie als je de Ziggo HD recorder nooit van het stopcontact haalt. :+ Nadeel is uiteraard wel dat je opnames in de Cloud van KPN worden gezet, waar ze een jaar bewaard blijven. Ieder voordeel heb z'n nadeel... :/

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieAnanas op 01-05-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Die derde decoder geldt op dit moment alleen voor glasvezel.

Ik was genoodzaakt om met devolo's te werken in huis omdat mijn meterkast op de begane grond zit en mijn woonkamer op de eerste verdieping.

Naast dat er gewoon iets met de lijn niet in orde was was het gebruik van die devolo's ook niet optimaal. Mijn verblijf bij KPN heeft drie maanden geduurd en toen werd uit coulance het contract ontbonden omdat het probleem niet opgelost kon worden.

Heb uiteindelijk ook nog cat6 door wat loze leidingen staan trekken maar het loste het probleem niet op. Beeldkwaliteit is lang niet altijd vergelijkbaar.

Persoon A zweert bij Ziggo/UPC de ander bij KPN en weer een ander neemt genoegen met digitenne. Zo hebben we allemaal wat

[ Voor 9% gewijzigd door Koekenbakkertje op 01-05-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... De Ziggo monteur is langs geweest en mijn nieuwe lijn is opgeleverd:

Snelheid

So far, so good. Gewoon mijn 5 kaartjes kunnen houden (jippie). Als modem heb ik nu een Technicolor TC7210 gekregen. Ik heb hier thuis een klein webservertje staat waar ik nu een forward rule voor heb aangemaakt:

Netwerk

Helaas heeft dit niet het effect dat deze poort ook echt open gaat. Heeft iemand anders hier al portforwardingrules aangemaakt in deze modem/router welke wel werken?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je op een andere device geprobeerd te internetten ?
Want als ik de forward zo lees wil je het internetverkeer (poort 80) alleen beschikbaar hebben op 1 device (192.168.1.19)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:59:
Heb je op een andere device geprobeerd te internetten ?
Want als ik de forward zo lees wil je het internetverkeer (poort 80) alleen beschikbaar hebben op 1 device (192.168.1.19)
Yep.. .Alle devices kunnen gewoon browsen op dit moment.(tablet, laptop, telefoon & TV)
Bovenstaande is ingevuld op de pagina met portforwarding rules.

/edit/
Het probleem lijkt al opgelost. Na het resetten van het modem werkt het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 01-05-2015 16:38 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Raar verhaal met Ziggo hoor...
Heb in maart een Mijn Ziggo account aangemaakt.
Die doet het sinds een week of wat niet meer.
Dus ik meld me bij de klantenservice.
Telefonisch komen ze niet verder dan er is een storing, probeer het later opnieuw. Leuke storing die al 2,5 weken duurt.
Via de mail al niet veel beter, zou aan mijn pc/browser liggen. Ik moest maar een andere proberen. Terwijl ik in de case meld wat er gebeurd en wat ik heb ondernomen. 6x nou geprobeerd, geen oplossing.
Nu wordt het 't probleem van Ziggo zelf, de factuur staat klaar, maar die kan ik niet betalen omdat ik niet kan inloggen. Heb ze dat nu maar aangegeven, met daarbij hen aansprakelijk gesteld voor enige kosten die hier uit voort komen mocht ik niet op tijd kunnen betalen door hun toedoen.. Ik wacht nog steeds op de reactie.

Iemand enig idee wat je als klant moet doen om te kunnen inloggen op mijn ziggo en je facturen te betalen? Bellen met de opzeglijn of zo?

(Inmiddels al 2 uur aan belkosten naar Ziggo gespendeerd voor deze onzin, hele fijne wachtrijen, die kosten declareer ik maar bij ze. Geen oplossing = niet mijn conto. En nee ik heb geen Ziggo telefoonlijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Probeer het eens via Twitter? Meestal kunnen de medewerkers daar iets meer dan de 1e lijns medewerkers.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede tip, echter heb ik geen Twitter/Facebook/etc (meer).
De opzeglijn kan me ook niet helpen "wegens een techinsche storing kunnen wij u niet verder helpen". :D
Begint zowaar bijna grappig te worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 21:19
Goede mijn Ziggo site te pakken? https://www.ziggo.nl/login/?URL=selfcare werkt bij mij perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, die exact. Maar ik vul mijn gegevens in, klik op Log In, geen foutmelding niks en weer een blanco formulier.
Heb voorheen UPC gehad (zelfde username) wellicht dat het daar in zit, maar dan zou je volgens mij een melding moeten krijgen van 'kies een nieuwe username', wat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@fredgroes Jij doelt waarschijnlijk op de out of service zijnde oude directe link naar Mijn Ziggo die bij Google resultaten bovenaan staat?
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:44:
Goede tip, echter heb ik geen Twitter/Facebook/etc (meer).
De opzeglijn kan me ook niet helpen "wegens een techinsche storing kunnen wij u niet verder helpen". :D
Begint zowaar bijna grappig te worden. :P
Maak dan (weer) een Twitter account aan? :P

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 01-05-2015 17:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Hoe lang duurt voordat je een extra zenderpakket kan ontvangen?

Omdat het 1 mei is heb ik een extra pakket aangevraagd via de online portal.
Ik heb een orderbevestiging en een mail dat ik over 5 dagen een definitieve bestelbevestiging krijg.

Duurt het echt vijf dagen? Als ik aan het eind van de maand wil opzeggen, moet ik dat dan ook 5 dagen van tevoren aangeven? Ik dacht dat het wijzigen van zenderpakketten geautomatiseerd ging en de zenders dezelfde dag nog te zien zijn.

Edit: Ik hoor net dat de zenders het doen.
Ik hoop dat eventueel opzeggen ook zo vlot gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Shmoopy op 01-05-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 21:19
Raven schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:49:
@fredgroes Jij doelt waarschijnlijk op de out of service zijnde oude directe link naar Mijn Ziggo die bij Google resultaten bovenaan staat?

[...]

Ja die werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:24
Shmoopy schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:42:
Hoe lang duurt voordat je een extra zenderpakket kan ontvangen?

Omdat het 1 mei is heb ik een extra pakket aangevraagd via de online portal.
Ik heb een orderbevestiging en een mail dat ik over 5 dagen een definitieve bestelbevestiging krijg.

Duurt het echt vijf dagen? Als ik aan het eind van de maand wil opzeggen, moet ik dat dan ook 5 dagen van tevoren aangeven? Ik dacht dat het wijzigen van zenderpakketten geautomatiseerd ging en de zenders dezelfde dag nog te zien zijn.

Edit: Ik hoor net dat de zenders het doen.
Ik hoop dat eventueel opzeggen ook zo vlot gaat.
Laatst 's avonds laat Sport 1 aangevraagd en een half uur later werkte het al. Weet niet of dat voor alle extra pakketten zo werkt. (sorry, zie nu je edit pas, het werkte al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 20:30
Mijn horizonbox valt na 10 minuten uit met de melding fan error. Iemand die dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MdO82 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:05:
Draait de fan wel (neem aan dat je dat aan de achterkant kan voelen)
Volgens mij niet. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MdO82 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:34:
Ik weet niet hoelang je hem hebt. Maar ik zou even bellen naar Ziggo
Heb h`m even uit de kast gehaald.
De fan draait dus wel.
Naar een paar minuten stopt de horizon er mee met de melding "fan alarm".
De ventilator aan de onderkant draait dan nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477732

pitchdown schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:41:
[...]

Heb h`m even uit de kast gehaald.
De fan draait dus wel.
Naar een paar minuten stopt de horizon er mee met de melding "fan alarm".
De ventilator aan de onderkant draait dan nog wel
waarschijnlijk is het gewoon de fan, dan is die gewoon stuk of iets.
maar je heb nu de nieuwe horizon boxen daarbij zit de fan aan de zijkant ipv de onderkant.
maar je hebt daar ook geen scart en de rode en witte tulp aansluitingen zijn er ook niet meer.
ook is de box iets lichter en kleiner dan de oude horizon box.
Gewoon bij de klanten service vragen voor een nieuwe als dat lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
pitchdown schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:02:
Mijn horizonbox valt na 10 minuten uit met de melding fan error. Iemand die dit herkend?
Oud probleem.
Box kanje gewoon om laten ruilen... ;)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
TFHfony schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:57:
Zo... De Ziggo monteur is langs geweest en mijn nieuwe lijn is opgeleverd:

[afbeelding]
40 Mbit up? Nieuw?
200 Mb/s download- en 20 Mb/s uploadsnelheid is de ideale internetsnelheid voor gezinnen en de meer veeleisende gebruiker.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Napsju schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:53:
[...]
40 Mbit up? Nieuw?
[...]
Nop.. Voor een paar euro meer een zakelijke lijn genomen:

https://www.ziggo.nl/zakelijk/zelf-samenstellen/

Levert mooi een dubbele upstream. En als je wilt kan je deze zelfs gewoon nemen zonder TV ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:15
niet erg indrukwekkende upload snelheiden. Jammer dat zo laag blijft bij ziggo :(
TFHfony schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:57:
[...]

Nop.. Voor een paar euro meer een zakelijke lijn genomen:

https://www.ziggo.nl/zakelijk/zelf-samenstellen/

Levert mooi een dubbele upstream. En als je wilt kan je deze zelfs gewoon nemen zonder TV ;-)
Wel iets meer dan een paar euro. Btw komt er nog bij. Of reken ik nu verkeerd?
"Alle bedragen excl. btw"

[ Voor 106% gewijzigd door White_Collar op 02-05-2015 12:58 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
tellavist schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:41:
[...]

Oud probleem.
Box kanje gewoon om laten ruilen... ;)
Heb ik zojuist gedaan!
Helaas werkt nu weer mijn extra mediabox niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

White_Collar schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:54:
niet erg indrukwekkende upload snelheiden. Jammer dat zo laag blijft bij ziggo :(
Is helaas een beetje inherent aan de techniek. Glasvezel is hier helaas gewoon niet beschikbaar, dus 40mbit is het snelste wat ik momenteel kan krijgen.
[...]
Wel iets meer dan een paar euro. Btw komt er nog bij. Of reken ik nu verkeerd?
"Alle bedragen excl. btw"
Daar had ik zelf al wel rekening mee gehouden hoor ;-) Maar als je het een beetje vergelijkt, vallen de meerkosten best wel mee (vind ik), gezien de dubbele upload. Incl BTW:

Connect Max (200/20mbit) + Play Start & TV Royaal = 68,95 euro
Connect ZZP Pro (200/40mbti) + Play Start & TV Royaal = 82,55 euro

Voor die 13,60 euro meer heb ik wel een dubbele upstream. En die is voor mij zeer gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Gisteren mijn horizon box binnen gekregen, nieuwste model ! :D.

Aangesloten en wandcontact doosje vervangen en draaien, lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 17:43
Mektheb schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:18:
Gisteren mijn horizon box binnen gekregen, nieuwste model ! :D.

Aangesloten en wandcontact doosje vervangen en draaien, lekker :D
Hoe ziet die nieuwe versie er uit als ik vragen mag? Kan er weinig specs of fotos van vinden op het internet.

Slapers zijn het wel, sturen ze een retourdoos voor de horizon box (1.0), past ie er samen met de power brick en afstandsbediening niet in :+ Heb de bijgeleverde retoursticker maar op de originele doos geplakt en zo teruggestuurd. Daar kon tenminste alles netjes en veilig in.

Moment dat de standaard horizon even groot is als de extra dan mag ie misschien weer eens binnenkomen O+ , maar voor nu die standaard hd boxen werken veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 23:58
Vanochtend ineens geen internet meer hier (Utrecht, Ubee-modem). Blijkbaar het gevolg van nieuwe firmware die IPv6 ondersteunt. Bij 'IPv4-adres WAN' toonde het modem ineens een link-local IPv6-adres (??!).

Opgelost door modem te resetten naar factory defaults - ik vermoed dat een en ander te maken had met mijn gebridgde router (vroeger zat er in het menu een optie om een enkel mac-adres te bridgen, andere devices functioneerden ongebridgd. We hadden hier dus effectief ook twee WAN-IP's. Optie is uit het menu verdwenen maar bleef wel werken zoals ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik had last van storingen en wegvallende tv signaal. Na wat zoeken was het niet G4 maar wifi wat stoorde op mijn AOP , de bleek aan een kant niet vast te zitten en dus "open" te staan.

Deze goed en kwaad als het kon weer vast gezet want het hangt van ellende aan elkaar :+

Moet ik hier een monteur voor laten komen ?

Want de groene kabel heeft een aardige lengte en is nu in het plastic kastje van het aop gepropt en drukt dus alles naar buiten .
Waarschijnlijk door de vorige bewoners aangelegd ofzo. :(

Of moet ik een stuk groene kabel afknippen en zelf via webcare een nieuwe AOP aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
MusicAddict schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:46:
[...]

Hoe ziet die nieuwe versie er uit als ik vragen mag? Kan er weinig specs of fotos van vinden op het internet.

Slapers zijn het wel, sturen ze een retourdoos voor de horizon box (1.0), past ie er samen met de power brick en afstandsbediening niet in :+ Heb de bijgeleverde retoursticker maar op de originele doos geplakt en zo teruggestuurd. Daar kon tenminste alles netjes en veilig in.

Moment dat de standaard horizon even groot is als de extra dan mag ie misschien weer eens binnenkomen O+ , maar voor nu die standaard hd boxen werken veel beter.
Zelfde als de 1e alleen dan met een Ziggo tekst erop en geen bloem van UPC.

En er is een ander cijfertje op het model nummer, verder heb ik niks wat ik kan vinden wat anders is behalve hij best rap is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 14:44
Dancis schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:08:
Ik had last van storingen en wegvallende tv signaal. Na wat zoeken was het niet G4 maar wifi wat stoorde op mijn AOP , de bleek aan een kant niet vast te zitten en dus "open" te staan.

Deze goed en kwaad als het kon weer vast gezet want het hangt van ellende aan elkaar :+

Want de groene kabel heeft een aardige lengte en is nu in het plastic kastje van het aop gepropt en drukt dus alles naar buiten .

Of moet ik een stuk groene kabel afknippen en zelf via webcare een nieuwe AOP aanvragen?
Stukje van de kabel af en zelf een AOP erop zetten.
Als je in de buurt van een Ziggo Studio woont zou je hem nu nog gratis kunnen ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Nee geen ziggo studio hier in de buurt. Heb webcare een tweet gestuurd nu maar kijken wat ze doen. Of ze een monteur of nieuwe AOP sturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 06:53
Dancis schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:04:
Nee geen ziggo studio hier in de buurt. Heb webcare een tweet gestuurd nu maar kijken wat ze doen. Of ze een monteur of nieuwe AOP sturen :9
Waarschijnlijk sturen ze dan een nieuw AOP op als je zoiets zelf kunt bevestigen. En anders een monteur, heb kennissen die dat ook zo gedaan hebben en dat was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Dancis schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:04:
Oude UPC winkel?
Hebben het ook :)
dat zijn alleen WCD's
Sawry :+

[ Voor 6% gewijzigd door tellavist op 02-05-2015 16:10 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kun je de groene kabel wel wat terug de muur in duwen. Kon bij ons ook, bij ons komt de kabel binnen in de kruipruimte waar nog een lus van een meter of 3 ligt en gaat dan door een buisje in de muur naar de woonkamer daarboven (zal een centimeter of 30 zijn in de muur). Kon de kabel dus gewoon een paar centimeter terug duwen omdat hij gewoon vrij in de kruipruimte onder het huis ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 02-05-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dancis schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:08:

Wees blij dat die kabel een aardige lengte heeft, als ie hier om wat voor reden ook bijgesneden moet worden, dan wordt ie zo kort dat het AOP er niet meer op kan :X

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Aantal beschikbare mediaboxen blijft op 0 staan. Ondanks een refresh bij ziggo. iemand die deze ellende herkend met een extra media box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMMY1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 06:54
Ik heb een vraag over kabel doorvoer. Vanaf woonkamer AOP wil ik een splitter gebruiken. Astro HFT 2 met kabelkeur. 1 uit kant gaat na 1.5 kabel in de Humax 5200C en de andere kant moet naar een kleine TV boven. Ik heb vanaf boven naar beneden een kabel met 2 einddozen lopen. Kan ik vanaf de splitter de kabel in de tv-uit stoppen van de einddoos en tv-uit dus als tv-in gebruiken?

Lisse Live 4400Wp ZZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Raven schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:13:
[...]

Wees blij dat die kabel een aardige lengte heeft, als ie hier om wat voor reden ook bijgesneden moet worden, dan wordt ie zo kort dat het AOP er niet meer op kan :X
Maar hier zit er dus een centimeter of 10 in het plastic omhulsel wat dus zo veel druk geeft op het aansluit punt dat de schroefjes er zowat uitgedrukt worden en dus los komen te zitten.

Anders moet ik het aop hoger ophangen want nu hangt ie zowat op de grond 😩 maar dan zit je met de groene kabel die dus een stuk langs de muur loopt plus het feit dat ik het gereedschap er niet voor heb om hier in de muren te boren :o

Want de groene kabel komt hier in de flat raar binnen. Via het balkon aan de achterkant komt de kabel via de deurpost binnen en dan precies in de hoek van deurpost en verwarmings buizen zit het aop.

Dus iets meer van de deurpost en buizen af zou prettiger zijn.

Doet een monteur van ziggo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
TOMMY1985 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:58:
Ik heb een vraag over kabel doorvoer. Vanaf woonkamer AOP wil ik een splitter gebruiken. Astro HFT 2 met kabelkeur. 1 uit kant gaat na 1.5 kabel in de Humax 5200C en de andere kant moet naar een kleine TV boven. Ik heb vanaf boven naar beneden een kabel met 2 einddozen lopen. Kan ik vanaf de splitter de kabel in de tv-uit stoppen van de einddoos en tv-uit dus als tv-in gebruiken?
Geen idee in hoeverre einddozen 2 richting toestaan over het volledige frequentie gebied..

Waarom beneden niet gewoon de doos demonteren, kabel verlengen met 2 f-connectors en een koppelstuk en geen twijfels over de werking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 15:19

WeirdEye

Eindbaas

pitchdown schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:15:
Aantal beschikbare mediaboxen blijft op 0 staan. Ondanks een refresh bij ziggo. iemand die deze ellende herkend met een extra media box?
Horizon even helemaal van de stroom af en opnieuw aan, dan zou hij die refresh binnen moeten halen.
Is bekend probleem, meestal is dat de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
WeirdEye schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:59:
[...]

Horizon even helemaal van de stroom af en opnieuw aan, dan zou hij die refresh binnen moeten halen.
Is bekend probleem, meestal is dat de oplossing ;)
Was ouderwets administratief gerommel weer bij ziggo.
Na opnieuw een belletje moest in het "andere systeem" dit gecorrigeerd worden.

Dit is niet de eerste keer dat de ene medewerker iets anders zegt dan de andere...--> pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 16:16
C:\Windows\System32>tracert www.ziggo.nl

Tracing route to ssl-www.ziggo.nl.c.footprint.net [8.247.16.202]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 7 ms 7 ms 7 ms 10.208.0.1
3 14 ms 7 ms 8 ms gn-rc0002-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.138.193]
4 13 ms 10 ms 11 ms asd-tr0610-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.16]
5 * * * Request timed out.
6 14 ms 13 ms 13 ms ae-2-3201.edge3.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.161.134]
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * ^C

Tracing route to ssl-www.ziggo.nl.c.footprint.net [8.247.8.202]

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
2 13 ms 6 ms 6 ms 10.208.0.1
3 8 ms 7 ms 7 ms gn-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51.138.161]
4 12 ms 12 ms 12 ms asd-tr0042-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.142]
5 11 ms 13 ms 12 ms lag-19.ear2.Amsterdam1.Level3.net [212.72.42.245]
6 14 ms 12 ms 11 ms ae-234-3610.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.214]
10 * * ^C

2 8 ms 7 ms 7 ms 10.208.0.1
3 8 ms 17 ms 25 ms gn-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51.138.161]
4 14 ms 12 ms 12 ms asd-tr0042-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.142]
5 * 12 ms 13 ms lag-19.ear2.Amsterdam1.Level3.net [212.72.42.245]
6 33 ms 11 ms 11 ms ae-234-3610.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.214]
10 * * * Request timed out.
11 ^C

2 5 ms 7 ms 7 ms 10.208.0.1
3 8 ms 7 ms 7 ms gn-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51.138.161]
4 11 ms 15 ms 12 ms asd-tr0042-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.142]
5 * 11 ms 12 ms lag-19.ear2.Amsterdam1.Level3.net [212.72.42.245]
6 12 ms 11 ms 12 ms ae-234-3610.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.214]
8
Ik vraag mij af waarom ik via Dusseldorf ging?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af waarom je vanaf je modem (192.168.178.1 is het default LAN IP van de Ziggo modems) naar een ander private range adres (10.208.0.1) gaat. Heb jij geen eigen publiek IP van Ziggo gekregen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:58
Sommige CMTSen vullen hun management IP-adres (uit 10/8) in bij een TTL exceeded. Niet echt fout, maar kan verwarrend zijn als het niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mell33 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:18:
[...]

Ik vraag mij af waarom ik via Dusseldorf ging?
Wellicht een knooppunt van het bedrijf level3 ?
Althans ik zie bij jouw en bij mijn tracert Amsterdam1.level3.net en Dusseldorf1.level3.net staan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:52:
Sommige CMTSen vullen hun management IP-adres (uit 10/8) in bij een TTL exceeded. Niet echt fout, maar kan verwarrend zijn als het niet verwacht.
Ooh, aha, dat kan het ook verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 16:16
Kan ik iets tegen een TTL exceed doen?
Ik heb hem nu op 1440minuten (1dag), is minder misschien beter?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb eens zitten denken hier maar kan het zijn dat mijn tv signaal zo sterk schommelt dat het signaal te sterk wordt met de versterker?

Ik had dus eerst 4G instraling , na lang zoeken bleken de connectoren de boosdoeners te zijn. Ik had dus alles geprobeert zelfs een versterker er tussen gezet wat wel iets hielp.

Maar nu alles goed dicht zit , zit de versterker er nog steeds tussen , nadat ik gister de kabel die ik van ziggo heb gekregen rechtstreeks op het AOP had aangesloten stond de signaal sterkte zo rond de 48 tot 52 procent.
Opeens ging de BER iets omhoog en schoot de signaal sterkte naar de 75% bleef een aantal minuten hier opstaan en zakte toen weer naar rond de 50%

Heb het nu pas 1 keer gezien maar kan het zo zijn dat het signaal hier dus steeds zo schommelt en dat met de versterker er tussen dus het signaal zo hard wordt versterkt dat de decoder er van over zijn nek gaat , glitches krijgt en zelfs af en toe helemaal het signaal kwijt raakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:26

rick77

... get to the point!

Met die sterktes die zo schommelen zit er waarschijnlijk iets mis aan de Ziggo kant van het AOP. Het kan ook zijn dat het AOP niet goed op de binnenkomende groene kabel bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:16
Ik woon in ex-UPC gebied, heb nu DSL. Hoe is de WiFI-functionaliteit van het modem?

Kabel komt binnen in meterkast, ondersteunt men het leveren van een los modem + extra mediabox voor TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ivo-nl schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:52:
Ik woon in ex-UPC gebied, heb nu DSL. Hoe is de WiFI-functionaliteit van het modem?

Kabel komt binnen in meterkast, ondersteunt men het leveren van een los modem + extra mediabox voor TV?
Van welk modem? Er zijn er nogal een paar op dit moment. Ik heb hier sinds enkele dagen de Technicolor TC7210 en ben zeer tevreden over het bereik en de snelheid welke ik er mee haal. Maar stel je vraag eens iets specifieker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
rick77 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:13:
Met die sterktes die zo schommelen zit er waarschijnlijk iets mis aan de Ziggo kant van het AOP. Het kan ook zijn dat het AOP niet goed op de binnenkomende groene kabel bevestigd is.
Wat ook nog kan is een oude TRAS AOP. Die hebben last van 4G instraling, wat niet altijd constant hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
nee het is geen TRAS , daar heb ik al naar gekeken het is DIO. Het probleem is dat het niet continue gebeurt dus waarschijnlijkt ziet de monteur geen problemen totdat het daadwerkelijk optreedt. En dat gebeurt de ene keer wat vaker dan de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 15:32
Dancis schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:27:
nee het is geen TRAS , daar heb ik al naar gekeken het is DIO. Het probleem is dat het niet continue gebeurt dus waarschijnlijkt ziet de monteur geen problemen totdat het daadwerkelijk optreedt. En dat gebeurt de ene keer wat vaker dan de andere
Een monteur zou ook als het niet gebeurd alsnog moeten kunnen opsporen waar het probleem zich bevind. Houdt er rekening mee dat het aan je eigen binnenhuis installatie kan liggen en Ziggo daarvoor kosten in rekening kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:16
TFHfony schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:01:
[...]

Van welk modem? Er zijn er nogal een paar op dit moment. Ik heb hier sinds enkele dagen de Technicolor TC7210 en ben zeer tevreden over het bereik en de snelheid welke ik er mee haal. Maar stel je vraag eens iets specifieker :)
welk modem ? weet ik nog niet... ben aan het overstappen (en voorbereiden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Die extra mediabox kun je gewoon aanvinken bij je bestelling dus die snap ik niet zo. Wat betreft de WiFi van het modem is er al veel genoemd. In het ergste geval kun je er een eigen router of accesspoint aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raven schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:49:

[...]

Gedaan, maar net zo kansloos.
Ik betaal dan gewoon maar niet, kijken hoe snel ze het dan oplossen.
Eventuele kosten trek ik gewoon van de factuur af, moeten ze het maar oplossen.
Doe nu al twee weken moeite. Ik ga GTA spelen. Ze zoeken het maar uit. Klaar er mee.
* Anoniem: 111246 hoopt op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:18
Ik ga mijn abonnement verlengen/vernieuwen. Ik wil de gok eens wagen en kijken of de Horizon Box al volwassen is, dit is nu voor mij als Ziggo klant ook mogelijk. Weet iemand of je je huidige modemrouter gewoon kunt aanhouden (met en zonder bridge mode actief) of ben je verplicht de Horizon ook je internet te laten regelen?

Verder ben ik benieuwd of het iemand gelukt is om bij de afdeling opzeggingen ook tevens het nieuwe Technicolor modem te regelen.

[ Voor 24% gewijzigd door andy88 op 03-05-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Ik heb de laatste tijd regelmatig dwarrels/blokken in het beeld. Ik denk zo'n beetje sinds het samengaan met UPC. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2gxjsif.jpg

Hebben meer mensen hier last van? Is er iets aan te doen of zit het gewoon in het signaal van Ziggo? In dat laatste geval wel slecht.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 111246 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:46:
[...]

Gedaan, maar net zo kansloos.
Ik betaal dan gewoon maar niet, kijken hoe snel ze het dan oplossen.
Eventuele kosten trek ik gewoon van de factuur af, moeten ze het maar oplossen.
Doe nu al twee weken moeite. Ik ga GTA spelen. Ze zoeken het maar uit. Klaar er mee.
* Anoniem: 111246 hoopt op glasvezel.
Verhuis naar Enschede of Almere, heb je gelijk een gigabit-verbinding :9~
Kareem schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:17:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dwarrels/blokken in het beeld. Ik denk zo'n beetje sinds het samengaan met UPC. Voorbeeld:

[afbeelding]

Hebben meer mensen hier last van? Is er iets aan te doen of zit het gewoon in het signaal van Ziggo? In dat laatste geval wel slecht.
Wat zegt je tv/decoder over de signaalsterkte/-kwaliteit en BER?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@ Kareem

Dat heb ik ook. En daarbij op veel zenders een E48-32 melding, een E101 melding en nog wat van die meldingen met andere cijfers. En er is al een monteur geweest, en die kan niets vinden.

Vanmiddag nog contact gehad met Ziggo omdat ik een wesstrijd besteld had en geen beeld kreeg. Signaal is bij zwak, zo'n 22% en dat zou aan de kabels liggen. Onzin natuurlijk en dat had ik ook al uitgesloten toen de monteur hier was. "Ja, dan weten wij het ook niet meneer. Hebt u verder nog vragen?" I kid you not.

Ik leef maar met die blokjes in beeld, en heb sinds de harmonisatie nog maar een handvol keren Veronica kunnen zien. Die stat bijna pertinent op zwart met een E46 melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Andere en betere kabel gebruiken, zeker sinds dat het UPC is geworden moet dat helaas... stijfkoppige mensen ook die dat niet eens willen proberen "omdat het altijd gewerkt heeft" of "deze en deze expert zei dat het goed was" ... :/ :|

Anyway, ik ga Ziggo deze maand opzeggen. Ik internet toch niet meer zo intensief en gamen al helemaal niet. En als ik al de 2 uur per week aan TV kijken haal dan is dat veel. Dus daar ga ik niet meer 42,50 euro voor betalen. En met al die reclame op TV zou TV kijken gratis moeten zijn in deze tijd imho.

Tele2 maar even proberen met internet only, dus voor het eerst in mijn leven niet meer betalen voor TV omdat Ziggo weigert dit los te koppelen (my ass dat dit technisch niet wil) :) behalve de npo zenders dan via de belasting :/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 03-05-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Raven schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:25:
[...]

Wat zegt je tv/decoder over de signaalsterkte/-kwaliteit en BER?
Tuner 1: 43%
BER [E-6]: 0 (grotendeels, een paar keer 2 en een keer 8 bij blokjes/dwarrels)

Tuner 2: 47%
BER [E-6]: 0 (grotendeels, een paar keer 2 en een keer 13 bij blokjes/dwarrels)

Benieuwd wat jij uit deze cijfers af kunt leiden.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

43 en 47%? Dat is niet bepaald goed te noemen....

Hoe zit 't aangesloten op het AOP, rechtstreeks/splitter/versterker/etc? Afgeschermde connectors? Dat laatste maakt al heel wat uit heb ik hier gemerkt, ging van Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/422-0/coax-stekker-male-aansluiting-iec-male.jpg
naar Hirschman spul, toen ging de signaalsterkte wel even wat de hoogte in.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Raven schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:44:
43 en 47%? Dat is niet bepaald goed te noemen....

Hoe zit 't aangesloten op het AOP, rechtstreeks/splitter/versterker/etc? Afgeschermde connectors? Dat laatste maakt al heel wat uit heb ik hier gemerkt, ging van [afbeelding]
naar Hirschman spul, toen ging de signaalsterkte wel even wat de hoogte in.
Het zit rechtstreeks. Ik heb juist gisteren de splitter/versterker er tussen uit gehaald en hoopte dat het daar beter van zou worden.

Het snoer dat uit de muur komt zit nu rechtstreeks in mijn Humax 5050c.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Anoniem: 26235 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:34:
Andere en betere kabel gebruiken, zeker sinds dat het UPC is geworden moet dat helaas... stijfkoppige mensen ook die dat niet eens willen proberen "omdat het altijd gewerkt heeft" of "deze en deze expert zei dat het goed was" ... :/ :|
Ik weet niet of je op mij doelt, maar mijn kabels zijn van uitstekende kwaliteit. Daarnaast gebruik ik alleen Hirschmann connectoren. Ook de monteur heeft de officiële kabels gebruikt die geleverd worden bij het pakket en ook toen was het bagger. Bij mij ligt het niet aan de kabels, dat is 100% uitgesloten. Ook de AOP is vervangen en is splinternieuw. Mijn signaalstatus slingert tussen de 12% en 25%. Maar het ligt zeker niet bij Ziggo, zeggen ze.

Aanstaande week gaat de Samsung recorder eruit en komt er een andere recorder. Misschien dat het daar aan ligt maar dat lijkt mij sterk aangezien het voor de harmonisatie feilloos werkte. Maar dat is volgens Ziggo de oplossing voor mijn TV problemen. Ik wacht af, in ongeduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:18
Ben op het Ziggo Forum een Google Chromecast & Apple Airplay ondersteuning Horizon Go poll gestart:
https://community.ziggo.n...rsteuning-horizon-go-3531

Laat uw stem even horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 15:32
Anoniem: 235591 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 00:19:
[...]

Ik weet niet of je op mij doelt, maar mijn kabels zijn van uitstekende kwaliteit. Daarnaast gebruik ik alleen Hirschmann connectoren. Ook de monteur heeft de officiële kabels gebruikt die geleverd worden bij het pakket en ook toen was het bagger. Bij mij ligt het niet aan de kabels, dat is 100% uitgesloten. Ook de AOP is vervangen en is splinternieuw. Mijn signaalstatus slingert tussen de 12% en 25%. Maar het ligt zeker niet bij Ziggo, zeggen ze.

Aanstaande week gaat de Samsung recorder eruit en komt er een andere recorder. Misschien dat het daar aan ligt maar dat lijkt mij sterk aangezien het voor de harmonisatie feilloos werkte. Maar dat is volgens Ziggo de oplossing voor mijn TV problemen. Ik wacht af, in ongeduld.
Die signaal sterkte in % moet je totaal niet naar kijken. Een ontvanger meet totaal niet nauwkeurig en signaal is niet in % uit te drukken. Bij kwaliteit kun je wel naar % kijken maar is nog steeds slechts een indicator en ook hier is de kwaliteit eigenlijk niet in % uit te drukken. Waar een ontvanger al snel blij is en 100% geeft valt er qua kwaliteit vrij vaak nog winst te behalen.

Een verkeerd gemonteerde connector of AOP kan ook problemen geven. Direct roepen dat dat uitgesloten is zou ik niet doen. Als je gaat meten zie je inderdaad weinig problemen maar sluit je de kabel aan op de ontvanger zie je toch met vlagen blokjes. Naar Ziggo wijzen kun je doen. Maar de kans dat het daar ligt is klein. Ligt het bij Ziggo spelen er vaak meer en grotere problemen en zou de monteur van Ziggo dit zelf ook geconstateerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 23:58
Jonathan-458 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 02:41:
Ben op het Ziggo Forum een Google Chromecast & Apple Airplay ondersteuning Horizon Go poll gestart:
https://community.ziggo.n...rsteuning-horizon-go-3531

Laat uw stem even horen.
gestemd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:00
TFHfony schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:01:
[...]

Ik heb hier sinds enkele dagen de Technicolor TC7210
Zit jij in ziggo of ex upc gebied? Ik woon in ex upc en wil ook graag dit modem maar ik krijg hem niet, volgens td is dit modem alleen voor ziggo gebied en niet voor ex upc. Ik vind het belachelijk dat ziggo al 2 simultanius dual band modems levert en upc nog niet, ook ondersteunen ze nog geen wifi ac wat ik graag wil hebben. Advies van td, koop maar een router.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 08:37
Voor alle tweakers hier die aangeven dat er geen problemen in hun kabels kunnen zitten omdat dit eerder ook niet zo was...

Ik (Ziggo gebied) heb vorige week mijn Horizonbox aangesloten en naar gelang ik aanpassingen deed, was het ene moment alles goed en het andere moment niet. De Horizonbox rechtsreeks aangesloten zonder splitter voor de TV boven en het was slecht, vooral met de portal voor on demand.

Omdat de gratis monteur nog niet geweest was heb ik het even aangekeken tot hij er vrijdag was. Na een onderzoekje met wat metingen, ontdekte hij dat het signaal bij mij te sterk was (>72DB?) Dit is voor de Horizonbox een echt probleem.

Met de splitter (merkloos, geen kabelkeur), die ik nog had voor TV op de slaapkamer, ertussen werkt alles perfect. Sluit ik echter de oude kabel naar de slaapkamer ook aan op die splitter dan is het weer slecht.. Deze wordt daarom deze week vervangen voor een Hirschman. Speelt het probleem dan wel weer, dan kan ik ze weer bellen.

Ik moet echter opmerken dat de monteur wel degelijk een duidelijk issue heeft kunnen constateren en ook heeft laten zien.

Veel van de genoemde klachten in dit topic zijn volgens mij ook echt te danken aan het feit dat mensen denken alles goed voor elkaar te hebben (zoals ik met een beste signaalsterkte) maar waarbij toch blijkt dat een stukje kennis ontbreekt (signaalwaardes waar de Horizon mee kan omgaan) en het gebrek aan gereedschap (om de signaalsterktes in het AOP te meten bijvoorbeeld) ervoor zorgt dat het niet allemaal zo goed is als verwacht.

Verder kan ik mijn eerste ervaringen met de Horizonbox (type 7400, helaas nog de oude) hier nu wel neerzetten.
Situatie:

UBEE modem -> Router Sitecom WL351 (wordt eerdaags vervangen).
Horizonbox opgenomen in WIFI netwerk tezamen met verschillende telefoons, tablets en een PC (bekabeld), Samsung TV, HUMAX 5200C (slaapkamer) en wat ik evt. ben vergeten te noemen.

Alles werkt nog steeds uitstekend samen en de Horizon ziet ook de films op mijn NAS. Ik heb echter nog niet getest of hij ze ook kan afspelen..
De functies van de Horizonbox werken allemaal naar behoren en ook de gewraakte traagheid heb ik nog niet kunnen ontdekken. Het apparaat levert geweldig beeld op mijn TV. De apps zal ik wellicht niet/bijna niet gebruiken maar een snelle test leert me dat ook die soepel werken.

Al met al ben ik nog steeds tevreden.

Wat ik wel jammer vind is dat mijn UBEE modem geen wifi ac ondersteund en ook mijn router niet meer helemaal mee kan komen met mijn nieuwe 200mb verbinding. Ik had gehoopt dat Ziggo hierin toch iets meer zou tegemoetkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

gielie schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Zit jij in ziggo of ex upc gebied? Ik woon in ex upc en wil ook graag dit modem maar ik krijg hem niet, volgens td is dit modem alleen voor ziggo gebied en niet voor ex upc. Ik vind het belachelijk dat ziggo al 2 simultanius dual band modems levert en upc nog niet, ook ondersteunen ze nog geen wifi ac wat ik graag wil hebben. Advies van td, koop maar een router.
Ik zit in Ziggo (voorheen Casema) gebied (Bavel, bij Breda...). Ik ben wel blij met het modem. Het bereik is prima en zelfs met een behoorlijk volle 2,4Ghz haal ik hier over een 144mbit radio connectie 100mbit. Met 5Ghz trek ik netjes de hele 200mbit vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:13
gielie schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Mijn UPC-modem hoort dat ook te kunnen, maar het is niet mogelijk met de UPC-firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Gadgeteer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:18:
Veel van de genoemde klachten in dit topic zijn volgens mij ook echt te danken aan het feit dat mensen denken alles goed voor elkaar te hebben (zoals ik met een beste signaalsterkte) maar waarbij toch blijkt dat een stukje kennis ontbreekt (signaalwaardes waar de Horizon mee kan omgaan) en het gebrek aan gereedschap (om de signaalsterktes in het AOP te meten bijvoorbeeld) ervoor zorgt dat het niet allemaal zo goed is als verwacht.
De downstream signaalsterktes in je modem geven wel een indicatie, alhoewel deze volgens mij ook niet heel precies zijn. Ik had een Ubee en daar lagen de waardes rond de +9 tot +10 dB. Nu heb ik een Technicolor en liggen de waardes rond de +7 tot +8 dB. Ook geeft de signaalsterkte (niet signaalkwaliteit, deze hoort 100% te zijn) in je STB een indicatie.

Maar inderdaad: precies kun je het niet meten. Wel apart dat Ziggo zo een sterk signaal naar je toestuurt. Middels de multitaps in de straatkasten kunnen ze de signaalsterkte over het algemeen een stuk beter regelen. In jouw geval pakt het eigenlijk alleen maar goed uit als je middels splitters toch het signaal gaat verdelen. Je zult minder snel een versterker nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 08:37
rick77 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:04:
[...]

De downstream signaalsterktes in je modem geven wel een indicatie, alhoewel deze volgens mij ook niet heel precies zijn. Ik had een Ubee en daar lagen de waardes rond de +9 tot +10 dB. Nu heb ik een Technicolor en liggen de waardes rond de +7 tot +8 dB. Ook geeft de signaalsterkte (niet signaalkwaliteit, deze hoort 100% te zijn) in je STB een indicatie.

Maar inderdaad: precies kun je het niet meten. Wel apart dat Ziggo zo een sterk signaal naar je toestuurt. Middels de multitaps in de straatkasten kunnen ze de signaalsterkte over het algemeen een stuk beter regelen. In jouw geval pakt het eigenlijk alleen maar goed uit als je middels splitters toch het signaal gaat verdelen. Je zult minder snel een versterker nodig hebben.
Let wel, ik bedoel niet de waardes naar het modem. Het gaat bij mij om de waardes die naar de horizonbox gaan (deze zit niet op het modem maar direct op coax). Ik weet niet of daar verder verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Direct op het AOP zijn dit dezelfde signaalsterktes. Splitters, connectoren, wandcontactdozen, etc. dempen het signaal binnenshuis. Hoe goed verschillende apparaten met een bepaalde (te hoge) signaalsterkte om kunnen gaan varieert. Ziggo levert aan iedereen een ongeveer even sterk signaal. Heel precies kunnen ze dit niet regelen, maar globaal gezien kunnen ze dit redelijk goed regelen door een uitgang te kiezen op de multitap in de straatkast met geschikte demping,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 20:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Zou iemand een nieuwe topicstart kunnen maken waarin we Ziggo en ook oud UPC ervaringen bespreken. Met zo'n 13k aan berichten in dit topic wordt het wat groot en een nieuwe start is gewenst :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:53
rick77 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:04:
[...]

De signaalsterkte is bij mij 47%, signaalkwaliteit is 100%, zal het beeld dan beter worden als de sterkte beter is? Beeld ziet er opzich prima uit nu, maar ben altijd benieuwd of het beter kan.

Heb sinds gisteren dan TV Standaard met een Humax 5100C meen ik, maar wat een sloom ding zeg. Op die Ziggo Portal niet vooruit te branden, loopt regelmatig vast en het zappen gaat zeer traag. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 20:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie ^^

We gaan hier verder: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]