• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:32
Sinds een tijdje kunnen we geen tv meer opnemen door simpelweg een programma uit de lijst te kiezen met onze (oude) harddisk recorder.

De opnames lukken op zich nog prima maar de lijst met programma's wordt niet meer binnengehaald.

Is het guide+ systeem buiten gebruik?

Ik heb het kanaal nog gecontroleerd en UPC meldt guide plus nog steeds op zijn site. Ze geven er alleen geen support voor.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Laatst, maandje of zo terug, had ik het daar nog met Ziggo over. Het signaal is er vooralsnog wel, maar deze wordt niet meer ondersteund of gewijzigd. Daardoor staat er nog wel eens niet kloppende programma-info in en kloppen de zenders in Guide plus ook niet meer.

Dus voor opnames maar de tijd en zender met de hand invullen :P

Maar terug naar het probleem: Dit had ik ook toen de HDD-recorder lange tijd uit (stroomloos) stof heeft staan vangen. Daarna 't ding maar een paar dagen van stroom voorzien waarna ie regelmatig spontaan aanging en er EPG op het display kwam te staan. Daarna werkte Guide plus weer.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 21-04-2014 20:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:32
Deze hdd-r is niet van de stroom afgeweest. Ik heb ook al een paar keer de gegevens opnieuw laten inlezen eh, de opdracht daartoe gegeven.

Maar als de gegevens in principe nog worden doorgegeven, dan zla ik upc eens bellen of ze er iets van kunnen zeggen, eh unsupported support zeg maar.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik denk dat je beter kan Tweeten. Als de klantenservice van UPC ook maar iets lijkt op die van Ziggo, dan bestaat de 1e lijns alleen maar uit lui die een script moeten oplezen waar Guide plus waarschijnlijk niet op staat vermeld. De mensen achter 't Twitter-account zitten ze niet vast aan een script ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:52
Guide Plus+ wordt voor Nederland meegezonden met Eurosport (link), controleer ook even of de analoge ontvangst van deze zender goed is, specifiek of er geen fouten in de teletekstgegevens zitten.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17
Ah, ik heb (op Ziggo weliswaar) hetzelfde probleem. Ben via twitter in contact gekomen met Eurosport, zal dit topic ook even linken...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 18:23
Op de oude Sony HDD/DVD-recorder (RDR-HX950) bij mij werkte het van ongeveer 21 tot 29 april ook niet. Rond 3 mei ging het weer enkele dagen goed en ik had een "volle" EPG. Ik krijg sinds eergisteren weer de melding dat GuidePlus+ een tijdlang niet geupdatet is. Ik zie de gaten in het EPG weer steeds groter worden. (Ik heb tv via Ziggo trouwens).

De instellingen zijn goed. Jammer, ik maakte er goed gebruik van. Bij handmatig opnemen stond vroeger automagisch de titel van het programma in de Title list. Nu staat er alleen de zendernaam.

Het apparaat probeert maar liefst 3 x 2 uur per dag GuidePlus+ te updaten. Nu slaat het voor niets aan. De functie uitschakelen kan ook niet. Handmatig de recorder aanzetten en uitzetten kan natuurlijk wel. (Of drie keer per dag een minuut timergestuurd opnemen om het updaten te stoppen, kan ook).

[ Voor 15% gewijzigd door Shmoopy op 10-05-2014 04:32 ]

• Shmoopy
Sinds gisteren doet GuidePlus+ het weer. Ik ben benieuwd of het blijft werken....

Verwijderd

Shmoopy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 02:51:
Sinds gisteren doet GuidePlus+ het weer. Ik ben benieuwd of het blijft werken....
Sedert 26 april j.l. was het bij mij kommer en kwel. Ik krijg Guideplus analoog op Eurosport1 binnen.
Soms deed Guide+ het wel en soms weer niet. Het vaakst heb ik alleen N1, 2 en 3 in de tabel gezien. Maar ook helemaal LEEG kwam voor.
16 mei weer thuisgekomen en gekeken, de hele tabel was weer gevuld! rara politiepet.
Wat is het toch gruwelijk moeilijk hier relevante info over te vinden. Weet ook niet wat er nou aan de hand is geweest. Wie wel?
Ik woon in het Ziggo verzorgingsgebied nabij Eindhoven.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17
Dat NLD1, 2 en 3 langer zichtbaar zijn komt doordat die veel meer gegevens doorgeven, een week tegenover 3 dagen voor de commerciëlen.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Shmoopy
Relevante informatie over GuidePlus+ is eigenlijk niet te vinden. Ik heb me ook gek gezocht. Er is alleen algemene informatie over het instellen te vinden, maar geen informatie over doorgifte, actuele storingen, enz...

Wat ik ook jammer vind is, dat niet alle (25 analoge) zenders in GuidePlus+ staan. Ook klopt de programmering bij enkele zenders structureel niet.

Maar voorlopig lijkt het weer als vanouds goed te gaan. (Afkloppen _O- )

[ Voor 3% gewijzigd door Shmoopy op 18-05-2014 04:46 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Shmoopy schreef op zondag 18 mei 2014 @ 04:44:
Wat ik ook jammer vind is, dat niet alle (25 analoge) zenders in GuidePlus+ staan. Ook klopt de programmering bij enkele zenders structureel niet.
Dat komt omdat GuidePlus+ al een hele tijd niet meer bijgewerkt is, TMF en Talpa staan er bijv. nog in terwijl die er beide dacht ik niet meer zijn :P Volgens Ziggo mogen we blij zijn dat GuidePlus+, hoewel niet bepaald correct, er nog is en dat we niet op onderhoud/wijzigingen hoeven te wachten.

Oscar Wilde

• Shmoopy
Talpa? Dat is wel heel lang geleden. Die heb ik bij mijn nooit zien staan. :)
TMF is hier inderdaad vervangen door Comedy Central (waar ik regelmatig naar kijk). Animal Planet is hier vervangen door TLC. Helaas is er geen EPG van Comedy Central maar staat TMF net als Animal Planet in het lijstje.

T.z t. misschien toch maar overstappen naar digitale tv. Daar werkt de EPG goed bij alle zenders voor zover ik dat zeer regelmatig heb gezien bij verschillend familieleden en kennissen. Kan ik ook naar 24Kitchen kijken..... ;)

Ik moet het voorlopig maar doen met wat ik hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Shmoopy op 19-05-2014 05:27 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die heb ik er hier een maand of 2 terug bij zien staan, al zou het alleen het zenderlogo/naam kunnen zijn, ik heb niet gekeken of de programmering wel klopte en TMF stond er ook ipv CC.

Oscar Wilde

Pagina: 1