De GOUDEN tip!job schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:48:
[...]
Dat is iets wat google inderdaad doet.
Als je de google smtp wilt gebruiken met als afzender een ander domein dan moet je dit email adres eerst verifieren: https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=en
Pushon, krimp of compressie bieden de beste bescherming. De krimp en compressie zijn steviger op de kabel gemonteerd en pushon is handig voor de doe het zelfer.SMSfreakie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:25:
[...]
vooral die push-on F connectors vind ik een drama..... doe mij maar gewone krimp F-connectors.)
zitten tenminste echt vast op de coax, en ze draaien ook nog eens fijner op de aansluitingen, en ik heb ze er sneller aan dan zo`n push ding :-)
Opschroef f-connectoren liever niet gebruiken. Deze zijn niet altijd voldoende afschermend. Een lek in een schroef connector kan alsnog tot bitfouten leiden.
Daarbij is signaal sterkte op 100% nooit goed. Dan zit je op de max van de specs van DVB-C. Kwaliteit moet wel altijd 100% zijn. Eigenlijk zegt dat ook alles. Kwaliteit <100% = slechter signaal = slechter beeld.
100% Signaal / Kwaliteit wisseld ook per tuner, uiteraard is de kwaliteit van het signaal boeiender dan de signaal sterkte :-)MediaZoo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:19:
[...]
Pushon, krimp of compressie bieden de beste bescherming. De krimp en compressie zijn steviger op de kabel gemonteerd en pushon is handig voor de doe het zelfer.
Opschroef f-connectoren liever niet gebruiken. Deze zijn niet altijd voldoende afschermend. Een lek in een schroef connector kan alsnog tot bitfouten leiden.
Daarbij is signaal sterkte op 100% nooit goed. Dan zit je op de max van de specs van DVB-C. Kwaliteit moet wel altijd 100% zijn. Eigenlijk zegt dat ook alles. Kwaliteit <100% = slechter signaal = slechter beeld.
404 Signature not found
Verwijderd
Het erop schroeven zorgt er ook vaak voor dat de buitenmantel beschadigd. Die haartjes van de buitenmantel worden gewoon fijngemalen door het erop te schroeven.MediaZoo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:19:
Klopt. Helemaal correct. 100% kwaliteit heeft meer prio dan 100% signaalsterkte, al moet die natuurlijk ook binnen de grenzen blijven.Daarbij is signaal sterkte op 100% nooit goed. Dan zit je op de max van de specs van DVB-C. Kwaliteit moet wel altijd 100% zijn. Eigenlijk zegt dat ook alles. Kwaliteit <100% = slechter signaal = slechter beeld.
Hangt ook vaak af van de versterking of verzwakking per tuner. Je kan bij sommige tuners en/of DVB-C tv's de verzwakking instellen. Op mijn Panasonic plasma bijvoorbeeld kan ik een extra verzwakking toevoegen voor als het signaal te sterk is. Dus wat dat betreft in de lijn qua signaalsterkte. De 100% kan wellicht teveel zijn (te sterk, want 150% wordt ook als 100% weergegeven en kan mogelijk oversturing inhouden. En dat kan nooit de bedoeling zijn).SMSfreakie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:15:
100% Signaal / Kwaliteit wisseld ook per tuner, uiteraard is de kwaliteit van het signaal boeiender dan de signaal sterkte :-)
Ik heb mijn Ubee dicht bij mij aansluiting in de muur omdat er maar een meter kabel bij zit. Kan ik hiervoor een 2 meter of 3 meter kabel gebruiken? Want dan kan het modem op een wat gunstigere plek staan.
Verwijderd
Moet op zich geen probleem zijn, zolang je signaal niveaus maar acceptabel zijn.DJ-Promo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:52:
Ik heb mijn Ubee dicht bij mij aansluiting in de muur omdat er maar een meter kabel bij zit. Kan ik hiervoor een 2 meter of 3 meter kabel gebruiken? Want dan kan het modem op een wat gunstigere plek staan.
Ivm een tijdje buitenland, sluiten we het internet en digitale tv van Ziggo uit. Er komt een goede kennis in het huis, en die zou graag af en toe tv willen kijken.
Weer iemand of het analoge signaal wel op de kabel blijft, als je alles opzegt?
Weer iemand of het analoge signaal wel op de kabel blijft, als je alles opzegt?
American Express vraagbaak
Ze sluiten dat wel af, alleen niet per direct.. dus het zou kunnen dat die kennis nog een tijd analoog kan kijken.
Zo de eerste rekening gekregen na de nieuwe beltarieven.
Wij belden voornamelijk binnen het Ziggo netwerk dus ouders, zussen etc hebben allemaal Ziggo en nu moeten we daar voor betalen. Dat loopt leuk op à 9 cent per minuut.
Op deze manier loont het weer de moeite om de alternatieven uit te gaan zoeken, we hebben namelijk ook een glasvezelverbinding liggen eens kijken of we daar wel flatfree kunnen bellen binnen het tarief.
Ik vind het namelijk een aardige naaistreek om het gratis onderling bellen te schrappen. Ze hebben natuurlijk wel het onbeperkt bellen pakket à 9,95, maar dan zijn we sowieso duurder uit dan we hiervoor aan bellen kwijt waren.
En qua internet snelheid is een basis glasvezel verbinding mooi zat, alleen qua TV is het flink puzzelen om op een soortgelijk nivo als bij Ziggo uit te komen (zonder dan je aan IPTV vast zit).
Wij belden voornamelijk binnen het Ziggo netwerk dus ouders, zussen etc hebben allemaal Ziggo en nu moeten we daar voor betalen. Dat loopt leuk op à 9 cent per minuut.
Op deze manier loont het weer de moeite om de alternatieven uit te gaan zoeken, we hebben namelijk ook een glasvezelverbinding liggen eens kijken of we daar wel flatfree kunnen bellen binnen het tarief.
Ik vind het namelijk een aardige naaistreek om het gratis onderling bellen te schrappen. Ze hebben natuurlijk wel het onbeperkt bellen pakket à 9,95, maar dan zijn we sowieso duurder uit dan we hiervoor aan bellen kwijt waren.
En qua internet snelheid is een basis glasvezel verbinding mooi zat, alleen qua TV is het flink puzzelen om op een soortgelijk nivo als bij Ziggo uit te komen (zonder dan je aan IPTV vast zit).
Daarom bel ik alleen nog maar mobiel (Sim only via simyo, kost 3 cent/minuut).Barrycade schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:10:
Arriving Somewhere but not here....
freevoipdeal icm cheapconnect voor je nummer, staat uitgebreid beschreven in dit topicBarrycade schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:10:
Idem hier. Werkt uitstekend icm een Gigaset IP.raven22 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:34:
[...]
freevoipdeal icm cheapconnect voor je nummer, staat uitgebreid beschreven in dit topic
Lekker!
Nice. Net via Sunny 22.3 MB/s. Dacht dat de snelheidsverhoging pas vanaf morgen zou zijn?
Verwijderd
de meesten waaronder ik hadden het een week geleden al.Cloggs schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:23:
Nice. Net via Sunny 22.3 MB/s. Dacht dat de snelheidsverhoging pas vanaf morgen zou zijn?
Mmm maar een IP telefoon kopen of een Voip router kost ook geld. En ik ben wel een actieve tweakers.net gebruiker, maar niet echt een Tweaker.
Maar als ik standaard 72 euro (pluspakket TV + volopbellen) per maand moet aftikken. Dan komt een glasvezel abbotje ook in zicht als optie.
En ik heb persé de 90/9 niet nodig. Dus ik zou ook kunnen downgraden naar 30/3 en vollop bellen kunnen nemen. Alleen dat voelt gewoon zuur, dat ik dan voor dezelfde prijs minder af ben.
Maar als ik standaard 72 euro (pluspakket TV + volopbellen) per maand moet aftikken. Dan komt een glasvezel abbotje ook in zicht als optie.
En ik heb persé de 90/9 niet nodig. Dus ik zou ook kunnen downgraden naar 30/3 en vollop bellen kunnen nemen. Alleen dat voelt gewoon zuur, dat ik dan voor dezelfde prijs minder af ben.
Ik heb inderdaad dat plastic ding erop gezet van Ziggo zelf, en alles doet het echt perfect tot op 5 zenders na ofzo.... was ook een heel gedoe om zelf die kabel te strippen zonder dat het koper kapot raakt.....CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:11:
Kabels en connectoren nalopen. Heb je wel beeld als je een goede kabel meteen vanuit de aansluiting aan je tv hangt?
Vaak is het een connector die niet goed is, en dan kun je inderdaad zoiets raars krijgen dat alleen bepaalde zenders het niet doen, die zitten dan op een frequentie die verstoord is.
Je moet een connector hebben die volledig afgeschermd is met metaal, niet zo'n ding met een plastic kapje erop, want dan zit er nog een klein stukje onafgeschermd. In de huidige tijd met digitenne en 4G levert dit vaak problemen op.
Maar ik ga eens op zoek naar een ander ding in de muur zonder plastic....
Thanks voor je hulp.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
dat is waar, maar je bespaart zo 150 euro per jaar, dus die is gauw terug verdiend.Barrycade schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:32:
Mmm maar een IP telefoon kopen of een Voip router kost ook geld. En ik ben wel een actieve tweakers.net gebruiker, maar niet echt een Tweaker.
De panasonic tgp500 met meerdere handsets wordt regelmatig voor weinig (<60 euro) aangeboden op internet.
Staat je niet blind op plastic. Het komt vaak genoeg voor dat er plastic gebruikt is om het mooier te maken. In de muur, wandcontactdozen, zijn allemaal van metaal. Alleen het kapje is van plastic. Let wel goed op bij aansluiten van materialen dat je voldoende contact maar met de buitenmantel. Deze is er juist voor om storingen te voorkomen.Bschnitz schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:11:
[...]
Ik heb inderdaad dat plastic ding erop gezet van Ziggo zelf, en alles doet het echt perfect tot op 5 zenders na ofzo.... was ook een heel gedoe om zelf die kabel te strippen zonder dat het koper kapot raakt.....
Maar ik ga eens op zoek naar een ander ding in de muur zonder plastic....
Thanks voor je hulp.
Coax stripper is het beste, voor een kleine €10 heb je er al een. Bespaart je een hoop ergenis ermee
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik heb een Ubee modem. Wat zijn nou de beste wifi settings? Heb nu:
802.11 band 5ghz
802.11 n band: auto
802.11 support required: off
bandwidth: 20hz
Control channel: auto
regulatory mode: off
STBC tc: auto
rest is grijs en kan ik niks mee.
security:
WPA2-PSK
AES
advanced:
xpress : disabled
802.11n protection: auto
short guard interval: auto
Basic rate set: default
multicast rate: auto
nphy: auto
beacon interval: 100
dtim interval: 1
fragmentation treshold: 2346
RTS treshold: 2347
Is de 5 ghz band beter dan 2.4?
802.11 band 5ghz
802.11 n band: auto
802.11 support required: off
bandwidth: 20hz
Control channel: auto
regulatory mode: off
STBC tc: auto
rest is grijs en kan ik niks mee.
security:
WPA2-PSK
AES
advanced:
xpress : disabled
802.11n protection: auto
short guard interval: auto
Basic rate set: default
multicast rate: auto
nphy: auto
beacon interval: 100
dtim interval: 1
fragmentation treshold: 2346
RTS treshold: 2347
Is de 5 ghz band beter dan 2.4?
[ Voor 37% gewijzigd door Tennisbal op 30-04-2014 19:28 ]
Er zitten doorgaans minder netwerken op 5Ghz omdat die band nog niet zo lang ondersteunt wordt door de meerderheid van wifi-modules. In het algemeen kun je dus stellen dat je op 5Ghz een stabielere, snellere verbinding zult hebben dan op 2.4Ghz.
Nee, merp!
5 Ghz kan beter zijn net als 40 mhz beter kan zijn dan 20Tennisbal schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:21:
Ik heb een Ubee modem. Wat zijn nou de beste wifi settings?
Heb je je al een beetje verdiept in waar je naar vraagt? Dit is een hulp forum maar een beetje zelf zoeken mag ook gebeuren, als je daarna nog vragen hebt horen we het wel:
https://www.ziggo.nl/klan...iseren-draadloos-internet
http://www.allesoverdraad.../wifi/80211n-basiskennis/
[ Voor 30% gewijzigd door vlijmen op 30-04-2014 19:31 ]
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Mijn internetsnelheid is al sinds ik verhuisd ben iets langzamer dan de 60Mbit (nu dus 90Mbit) die ik moet krijgen. Dit stoorde niet gezien de 6.8MB/s die ik kreeg snel genoeg was, maar nu wil ik wel eens weten wat het probleem kan zijn. Ik krijg nu, na de verhoging, ~72Mbit/s. Dit ligt een goed stuk onder de 90Mbit. Onderaan heb ik een screen gemaakt van de Docsis waarden, volgens de eerste post in dit topic lijken die in orde (ik ben een leek in Docsis gebied). Hiernaast is de signaalsterkte voor TV 42%, kwaliteit 100% (dit zegt mijn Philips TV). Ik haal de 72Mbit/s wireless op mijn PC (5Ghz) en via Ethernet op de laptop.
Wat kan hier het probleem zijn? Ik heb een Linksys E4200 achter de Ubee hangen, de Linksys doet al het werk.
http://nl.tinypic.com/r/2vhvmo4/8
Wat kan hier het probleem zijn? Ik heb een Linksys E4200 achter de Ubee hangen, de Linksys doet al het werk.
Heb je ook een plaatje van je upstream channels? Downstream ziet er inderdaad prima uit. Ik heb geen idee of er tijdens zo'n speedtest enige vorm van terugkoppeling met de server is (upstream data dus), maar als er iets met de upload is zou het misschien daar aan kunnen liggen.
Als die ook goed blijkt zou je eigenlijk bekabeld rechtstreeks op je Ubee een test moeten doen om al het andere uit te sluiten.
Als die ook goed blijkt zou je eigenlijk bekabeld rechtstreeks op je Ubee een test moeten doen om al het andere uit te sluiten.
Interessant. Ik had 60/6Mbit/s , na een reset is het nu 60/9Mbit/s. Ik mag niet harder downloaden maar wel uploaden blijkbaar
. Reset morgen nog wel es een keer.
En hoe heb je dat getest?mister_S schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:13:
Mijn internetsnelheid is al sinds ik verhuisd ben iets langzamer dan de 60Mbit (nu dus 90Mbit) die ik moet krijgen. Dit stoorde niet gezien de 6.8MB/s die ik kreeg snel genoeg was, maar nu wil ik wel eens weten wat het probleem kan zijn. Ik krijg nu, na de verhoging, ~72Mbit/s. Dit ligt een goed stuk onder de 90Mbit. Onderaan heb ik een screen gemaakt van de Docsis waarden, volgens de eerste post in dit topic lijken die in orde (ik ben een leek in Docsis gebied). Hiernaast is de signaalsterkte voor TV 42%, kwaliteit 100% (dit zegt mijn Philips TV). Ik haal de 72Mbit/s wireless op mijn PC (5Ghz) en via Ethernet op de laptop.
Maak eens een screenshot van http://speedtest.ziggo.nl
Ik dacht al dat ik gek was. Onze down kwam niet voorbij de 19, terwijl de up al wel op 3 staat. Straks nog maar eens proberen.Xfade schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 01:23:
Interessant. Ik had 60/6Mbit/s , na een reset is het nu 60/9Mbit/s. Ik mag niet harder downloaden maar wel uploaden blijkbaar. Reset morgen nog wel es een keer.
EDIT:
[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 01-05-2014 14:27 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Kom ook niet voorbij de 80/8 ipv 90/9. Heb al meerdere keren gereset dus dat is 't ook niet.Hmmbob schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:07:
[...]
Ik dacht al dat ik gek was. Onze down kwam niet voorbij de 19, terwijl de up al wel op 3 staat. Straks nog maar eens proberen.
Reset over een paar weken wel weer
Net even modem van stroom gehaald. Haal nu 180/18
Is uiteraard niet exact 180/18. Haalde met download net 185 en upload 16, en daarna 178/18.
Is uiteraard niet exact 180/18. Haalde met download net 185 en upload 16, en daarna 178/18.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Geweldig!ASNNetworks schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:12:
Net even modem van stroom gehaald. Haal nu 180/18![]()
Maar de topicwaarschuwing lezen was teveel werk?
Verwijderd
Je solliciteert voor de functie van mod?Dennis-L schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:22:
[...]
Geweldig!
Maar de topicwaarschuwing lezen was teveel werk?
Heb je de stappen al doorgenomen van wat te doen bij een storing? Heb je al getest met je laptop of PC in veilige modus met netwerkmogelijkheden rechtstreeks op je modem zonder je externe router ertussen? Wat haal je dan qua snelheid?mister_S schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:13:
Ik heb net even mijn modem gereset. Ik zit nog steeds op de oude snelheid (60/6). Utrecht Het Zand...
Mag ik nogmaals wijzen op de topicwarning 
Tevens zie ik liever een topicreport dan dat gebruikers anderen op de vingers tikken
Tevens zie ik liever een topicreport dan dat gebruikers anderen op de vingers tikken
En dan is het nu wachten op de eerste mensen die gaan "klagen" om 200/20
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mijn modem is al sinds de oplevering 2 jaar geleden in bridge mode gezet (heb non-wifi
) modem, dus ik kan gewoon de wifi op andere plekken van ziggo gebuiken \o/..
Ik haal met mijn Linkssys E3000 (met dd-wrt) niet de snelheden van 180Mbit, mijn router heeft alles gbit qua poortjes.
Doorvoersnelheid tussen mijn router (E3000) en een zelfde model ook met DD-wrt haal ik 500Mbit traffic
Als ik iets upload haal ik gewoon netjes de 18Mbit, als ik via sabnzb met 12 lijntjes iets echter download kom ik niet hoger dan ongeveer 100-120Mbit
Directe werkcollega, heeft ook 180/18 en hij haalt wel de 21MB/sec (ook via xsnews, met 12 lijntjes)
Welke dingen moet ziggo nog weten alvorens dit opgelost kan worden?
Mijn verbinding is stabiel.. maar de beloofde snelheid haal ik (helaas) niet...
Ik haal met mijn Linkssys E3000 (met dd-wrt) niet de snelheden van 180Mbit, mijn router heeft alles gbit qua poortjes.
Doorvoersnelheid tussen mijn router (E3000) en een zelfde model ook met DD-wrt haal ik 500Mbit traffic
Als ik iets upload haal ik gewoon netjes de 18Mbit, als ik via sabnzb met 12 lijntjes iets echter download kom ik niet hoger dan ongeveer 100-120Mbit
Directe werkcollega, heeft ook 180/18 en hij haalt wel de 21MB/sec (ook via xsnews, met 12 lijntjes)
Alleen downloaden van newsservers haalt de snelheid niet?Dutch2007 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:28:
Mijn modem is al sinds de oplevering 2 jaar geleden in bridge mode gezet (heb non-wifi) modem, dus ik kan gewoon de wifi op andere plekken van ziggo gebuiken \o/..
Of ook de ziggo speedtest niet?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bij de ziggo newstest haal ik de snelheid al helemaal niet, bij de ziggo speed test haal ik 70-80Mbit... (bij de andere test sites zoals speedtest.nl en speedtest.net ook niet...)martinusz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:33:
[...]
Alleen downloaden van newsservers haalt de snelheid niet?
Of ook de ziggo speedtest niet?
zou je je situatie even kunnen schetsen (routers/switches), eventueel ook rechtstreeks testen.Dutch2007 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:46:
[...]
Bij de ziggo newstest haal ik de snelheid al helemaal niet, bij de ziggo speed test haal ik 70-80Mbit... (bij de andere test sites zoals speedtest.nl en speedtest.net ook niet...)
graag ook even je signaalwaardes uit je modem hier neerzetten
en als het lukt ook even de snelheid van je netwerkkaart
(windows vista & 7 is het ctrl + shift + esc en dan op netwerk, graag snelheid achter LAN noteren)
[ Voor 3% gewijzigd door Razenko op 01-05-2014 16:52 ]
PSN: Europhea
Verwijderd
Als ik een aanbeveling mag doen voor een hele goede coaxkabelstripper dat instelbaar is, deze:Sepp14 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:22:
Coax stripper is het beste, voor een kleine €10 heb je er al een. Bespaart je een hoop ergenis ermee

O.a. bij de mediamarkt te verkrijgen. merk Hirschmann / Cableconn Donkergrijze stripper zoals in het plaatje hierboven. Als je die goed afstelt dan haal je daar hele mooie resultaten mee, kan het iedereen aanbevelen voor als je vaker kabeltjes legt en stript. Met een (kabel)mes of je kniptang is een doodzonde.
Ik laat newsleecher of IE een groot bestand downloaden, gedurende de download houd ik de snelheid in de gaten met DU meter. Aan de upload zal het niet liggen gezien bij volle snelheid (nu ~75Mbit) maar 600Kb/s wordt geupload. Rechtstreeks via de Ubee heb ik nog niet geprobeerd (omdat ik het op een rotplek heb verstopt), maar ik zal het proberen. Wat kan er mis gaan tussen een Linksys E4200 en de Ubee met een 5m Cat6?Dennis-L schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:34:
[...]
En hoe heb je dat getest?
Maak eens een screenshot van http://speedtest.ziggo.nl
Ik vind het wel vreemd dat het verschil met max snelheid is opgelopen van 5Mbit (60-55) naar 15Mbit (90-75).
Modem Ziggo (in bridge mode,,een ubee non-wifi) --> E3000 (router, DHCP) --> E3000 (switching)Razenko schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:52:
[...]
zou je je situatie even kunnen schetsen (routers/switches), eventueel ook rechtstreeks testen.
(windows vista & 7 is het ctrl + shift + esc en dan op netwerk, graag snelheid achter LAN noteren)
1e router doet DHCP
2e router doet alleen switching
bij download zie ik op de DHCP router de load niet boven de 0.5 a max de 0.6 komen (met een single core en een op linux gebaseerde router moet / wordt het pas problematisch bij 0.99 - 1.0 load....
eerst even eten
[ Voor 7% gewijzigd door Dutch2007 op 01-05-2014 18:02 ]
Verwijderd
Meer dan jij denkt. Zie het even los van de spullen die je gebruikt. Het kan allemaal perfect ogen, het kan fantastisch zijn volgens de technische specificaties maar het zegt totaal niets hoe het uiteindelijk met elkaar communiceert. Dus daarom dien je even wat standaard stappen door te lopen om het e.e.a. uit te sluiten. Wat bij een ander werkt, hoeft niet altijd bij jou het geval te zijn met dezelfde spullen.mister_S schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:11:
[...]
Wat kan er mis gaan tussen een Linksys E4200 en de Ubee met een 5m Cat6?
Je geeft aan dat je nog niet rechtstreeks hebt getest. Dus probeer dit eerst even. Hang je PC of laptop rechtstreeks aan het modem. Start het op in veilige modus met netwerkmogelijkheden (in het geval van Windows OS). En bekijk dan nogmaals wat je qua resultaten boekt op de website van Ziggo met de betreffende speedtest. Post dan hier de uitslag, en zoek weer verder.
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Bedoel je niet modem?Guillermow93 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:17:
Zojuist mijn router gereset zie hieronder!
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Ach, voor die paar keer dat je dit gebruikt. Als je gaat verhuizen zou ik hem wel kopen, maar voor een ieder die heel heel af en toe een kabeltje stript werkt een mesje ook prima. Je moet wel even een meter speling nemen weet ik uit ervaringVerwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:01:
Met een (kabel)mes of je kniptang is een doodzonde.
Nergens last van, gewoon niet te diep insnijden en als je het niet vertrouwt kan je altijd nog het mes op het uiteinde zetten en een stukje van de mantel snijden.
Binnenkern is een ander verhaal, als je daar een keer met mes in zit kan je opnieuw beginnen.
Binnenkern is een ander verhaal, als je daar een keer met mes in zit kan je opnieuw beginnen.
Tijdens zeer heftig onweer even de coax eruit gehaald, bleek die los te zitten. Opnieuw gestript met een scherp mesje en werkt weer als een zonnetje
Het kan prima met een mesje, ik buig de kabel altijd een beetje om te kijken of ik door de isolatie heen ben. Echt een goed scherp mesje is dan wel een must.
Maar bij een fatsoenlijke kabel kan je best je mes op de kern zetten, dat is dik koper en heb je echt niet zomaar door hoor?
Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe ik wel recht op wifispots behoud maar geen NAT op dat ubeeding hoef te doen. Vind het een onding
p.s. hier ook de nieuwe snelheden
Maar bij een fatsoenlijke kabel kan je best je mes op de kern zetten, dat is dik koper en heb je echt niet zomaar door hoor?
Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe ik wel recht op wifispots behoud maar geen NAT op dat ubeeding hoef te doen. Vind het een onding
p.s. hier ook de nieuwe snelheden
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Hier word ik als techneut echt droevig van, sorryNoxiuZ schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:15:
Tijdens zeer heftig onweer even de coax eruit gehaald, bleek die los te zitten. Opnieuw gestript met een scherp mesje en werkt weer als een zonnetjeHet kan prima met een mesje, ik buig de kabel altijd een beetje om te kijken of ik door de isolatie heen ben. Echt een goed scherp mesje is dan wel een must.
Zet gerust de mes op de kern, maar klaag niet als er problemen zijn tzt met jouw diensten. Ik bedoel dit niet als flame of je onderuit te halen. Ik wil je enkel meegeven dat de kabelstrippers er niet voor niets zijn. Als een mes zo geweldig is dan zouden alle monteurs die met kabeldiensten werken geen kabelstripper in de koffer hebben liggen.
Maar goed, het kán, maar het verdient niet de aanbeveling.
kabelstrippers is toch alleen nodig bij kabels waarvan de kern echt dun is? Voor gewoon electriciteitsdraad bijv. heb ik het nooit nodig gehad.
Verwijderd
Kabelstrippers is op alle vlakken van het strippen van draad nodig. Anders zouden er geen kabelstrippers zijn. Want een sneetje in de kern kan gevolgen hebben voor enkel al het signaaloverdracht ten aanzien van bijv. een coaxkabel. Daarbij, bij mechanische belasting heeft dit eveneens gevolgen als een kabel ooit is aangeraakt met een mes. Een krasje kan al voldoende zijn voor toekomstige ellende op het koper.Caelorum schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:03:
kabelstrippers is toch alleen nodig bij kabels waarvan de kern echt dun is? Voor gewoon electriciteitsdraad bijv. heb ik het nooit nodig gehad.
Dus vandaar: gebruik bij voorkeur altijd een kabelstripper. Als je lichtelijk snijdt in koperdraad kan het zorgen voor toekomstige storingen en gedoe. Zowel mechanisch als bij overdracht op bepaalde frequenties over koper. Nou MediaZoo, jij nog aanvullingen?
Ik haak graag even aan. Leuke discussie.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:31:
[...]
Kabelstrippers is op alle vlakken van het strippen van draad nodig. Anders zouden er geen kabelstrippers zijn. Want een sneetje in de kern kan gevolgen hebben voor enkel al het signaaloverdracht ten aanzien van bijv. een coaxkabel. Daarbij, bij mechanische belasting heeft dit eveneens gevolgen als een kabel ooit is aangeraakt met een mes. Een krasje kan al voldoende zijn voor toekomstige ellende op het koper.
Dus vandaar: gebruik bij voorkeur altijd een kabelstripper. Als je lichtelijk snijdt in koperdraad kan het zorgen voor toekomstige storingen en gedoe. Zowel mechanisch als bij overdracht op bepaalde frequenties over koper. Nou MediaZoo, jij nog aanvullingen?
Ik vraag me af waarom mensen electra erbij halen. Signaal techniek is toch echt andere techniek dat electra. Bij electra kun je een hoop doen met kabels voor het fout gaat. Je hebt niet te maken met afschermingen en maximale buigradiussen. Bij signaal gaan er of beeld/geluid of 1 en 0 door de kabel. Ja er loopt een stroompje maar die is minimaal. Maar dat werkt anders dan ff meten of er spanning op staat.
Zelf heb ik wel een kabelmes en stanleymes bij de hand. Maar nog nooit nodig gehad en gebruikt om kabel aan te snijden. Een kabel stripper is er juist voor gemaakt en met goed zoekwerk vind je ze in meerdere afmetingen dus heb je geen messen nodig. Veel gemaakte fout is ook dat de buitenmantel/massa geraakt wordt. Ook als deze beschadigd is heb je grote kans dat je signaal niet meer goed te krijgen is. Daarbij komt ook dat schade aan de antenne draad het signaal wordt verstoord. Daarvoor moet je wel weten hoe het signaal intern over een kabel loopt. Nu heb ik daar jammer genoeg geen illustratie van
Maar kort gezegd hoe lager de frequentie hoe dichter in het middenpunt van de kern, hoe hoger de frequentie hoe verder van de kern af. Daarom moet een antenne draad voor digitale tv altijd massief zijn. Je hebt ook coaxkabels met lossen antenne draadjes. Dat geeft als snel overslag intern op de kabel en dan bye bye kwaliteit van signaal.
Een kabelmes kun je beter gebruiken voor de grote maten coax, 3 en 6.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:01:
Als ik een aanbeveling mag doen voor een hele goede coaxkabelstripper dat instelbaar is, deze:
[afbeelding]
Met een (kabel)mes of je kniptang is een doodzonde.
Maar ook alleen om de buiten mantel in te snijden op de juiste maat. Dit is alleen voor de buitenkabel. Heb je ook speciaal gereedschap voor nodig om de connectoren te plaatsen en met een krimptang vast te zetten.
Voor coax 12 heb je speciale F- connectoren die je met een schroefbevestiging op zet. Ook kan het met die je moet krimpen maar dan moet je wel een speciale tang ervoor hebben.
Heb er ooit zo een gehad Krimptang voor BNC connectoren en Krimptang voor F-Connectoren. Op de laatste hadden wij een steun op gezet om met het krukje de F connectoren op te zetten. Die kon je ook gebruiken voor binnenkabel moest je wel even de bekken een beetje kleiner maken met tape anders schoot de kabel weg. Die is namelijk dunner dan buitenkabel.
Ik gebruik dan ook voor de binnenkabel deze Je kunt er ook buitenkabel mee doen ook grote kabels. Maar daar heb ik wisselende successen mee gehad.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik ben sinds kort bij Ziggo. Daarvoor zat ik bij XMS en had toen mijn eigen router op glasvezel aangesloten. Op mijn router zat onder meer een Synology NAS. Nu heb ik diezelfde NAS op Ziggo's Cisco modem aangesloten. Mijn router heb ik er af gehaald, want bij instellen van de Cisco als bridge kun je geen gebruik meer maken van Wifi-spots in den lande, volgens Ziggo.
Sindsdien werkt de DLNA-functie van de NAS echter niet meer. Ik krijg hem niet meer aan de praat, wat ik ook verander aan de instellingen van de Cisco.
Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb me al suf gezocht.
Sindsdien werkt de DLNA-functie van de NAS echter niet meer. Ik krijg hem niet meer aan de praat, wat ik ook verander aan de instellingen van de Cisco.
Zijn die wifi-spots zo belangrijk? Gewoon lekker in bridge zetten als je zelf een fatsoenlijke router hebt liggenbooboo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:28:
Ik ben sinds kort bij Ziggo. Daarvoor zat ik bij XMS en had toen mijn eigen router op glasvezel aangesloten. Op mijn router zat onder meer een Synology NAS. Nu heb ik diezelfde NAS op Ziggo's Cisco modem aangesloten. Mijn router heb ik er af gehaald, want bij instellen van de Cisco als bridge kun je geen gebruik meer maken van Wifi-spots in den lande, volgens Ziggo.
Of je eigen router als AP/switch instellen en kijken of DLNA dan wel werkt. Als je de Cisco niet in bridge modus laat zetten kun je je eigen router beter wel in het zelfde subnet houden, dus NAT uitzetten.
Als je een Ziggo Mobiel abonnement neemt/bezit heb je 4 WiFi spots inlogcodes heb je het geneuzel van die wifi modem ook niet meer. Beetje een maas in de spelregels als je het kort door de bocht bekijktnooberke schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:31:
[...]
Zijn die wifi-spots zo belangrijk? Gewoon lekker in bridge zetten als je zelf een fatsoenlijke router hebt liggen
zoals eerder vermeldRazenko schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:52:
[...]
zou je je situatie even kunnen schetsen (routers/switches), eventueel ook rechtstreeks testen.
Modem (ubee) --> E3000 (dd-wrt, DHCP) --> E3000 2e verdieping (bekabeld, 1Gbit, "switch")
Portstatus op me download server : 1Gbit (het draaid op ZFSguru, met 16GB ram en een i3)
modem draait in bridge mode, zijn de ggevens dan ook nog te benaderen??
directe test:

http://i.imgur.com/5ofst9J.png - speedtest.nl
http://i.imgur.com/Yaghztd.png - ziggo speedtest
abbo: het 180/18
http://192.168.178.1/ kan je het modem benaderen...ook in bridge
Zou je ook een computer direct op het modem kunnen proberen? Dan kunnen we heel gemakkelijk uitsluiten of het aan je router ligt of niet...
Persoonlijk denk ik dat je router het simpelweg niet trekt bij gebruik van DD-WRT
Zou je ook een computer direct op het modem kunnen proberen? Dan kunnen we heel gemakkelijk uitsluiten of het aan je router ligt of niet...
Persoonlijk denk ik dat je router het simpelweg niet trekt bij gebruik van DD-WRT
Je had volkomen gelijk, de E4200 doet zijn werk niet goed. Direct op de Ubee aangesloten haal ik de volle 90Mbit, via de Linksys schommelt het tussen de 65-75 Mbit. Ik heb de kabel die naar de E4200 loopt getest, die geeft ook de volle 90Mbit door, dus aan de kabel ligt het niet. Waar kan dit door komen? De Ubee staat niet op bridge modus, ik heb DHCP uitgeschakeld en DMZ op 192.168.178.2 gezet. De E4200 op static 192.168.178.2 verdeeld dan weer IPs in de 10.0.0.1-50 range.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:16:
[...]
Meer dan jij denkt. Zie het even los van de spullen die je gebruikt. Het kan allemaal perfect ogen, het kan fantastisch zijn volgens de technische specificaties maar het zegt totaal niets hoe het uiteindelijk met elkaar communiceert. Dus daarom dien je even wat standaard stappen door te lopen om het e.e.a. uit te sluiten. Wat bij een ander werkt, hoeft niet altijd bij jou het geval te zijn met dezelfde spullen.
Je geeft aan dat je nog niet rechtstreeks hebt getest. Dus probeer dit eerst even. Hang je PC of laptop rechtstreeks aan het modem. Start het op in veilige modus met netwerkmogelijkheden (in het geval van Windows OS). En bekijk dan nogmaals wat je qua resultaten boekt op de website van Ziggo met de betreffende speedtest. Post dan hier de uitslag, en zoek weer verder.
Verder is er eigenlijk niets bijzonders te melden.
CPU van de E4200 is niet snel genoeg om die snelheden te routeren.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Dit was direct met een pc (met SSD)nooberke schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:31:
http://192.168.178.1/ kan je het modem benaderen...ook in bridge
Modem was via het IP niet te benaderen, moet ik me IP zelf soms in de zelfde range handmatig zetten? e.g. 192.168.178.2?
Apart mijn E4200 (V1) haalt hier zonder problemen de 90Mbit, heb hem in het verleden ook met 120Mbit gebruikt...
Kan me herinneren dat daar toentertijd wel wat haken en ogen aanzetten, als ik het goed herinner moest je de nieuwste firmware hebben en zou het uitmaken of er ergens één of andere optie aan of uit stond ...zal even rond snuffelen
@Dutch:
Dat sluit de router in ieder geval uit als het direct op het modem was, mogelijk dat voor jou modem een ander IP nodig is? Mogelijk dat google je wat info kan geven
Kan me herinneren dat daar toentertijd wel wat haken en ogen aanzetten, als ik het goed herinner moest je de nieuwste firmware hebben en zou het uitmaken of er ergens één of andere optie aan of uit stond ...zal even rond snuffelen
@Dutch:
Dat sluit de router in ieder geval uit als het direct op het modem was, mogelijk dat voor jou modem een ander IP nodig is? Mogelijk dat google je wat info kan geven
Hier zonder problemen 150mbit gehad WiFi via de e4200 zonder trucjes of wat dan ook, aangesloten en gaan!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Een FW update heeft helaas niets veranderd.
[ Voor 7% gewijzigd door mister_S op 02-05-2014 21:23 ]
Ziggo, bedankt voor de snelheidsverhoging. Maar zouden jullie de modemreboot die jullie daarvoor uitvoeren voortaan 's nachts willen uitvoeren ipv 's avonds terwijl ik druk bezig ben op internet?
---
Met andere woorden... m'n internetverbinding viel zojuist dus weg en kort daarna bleek waarom, het modem was aan het rebooten en ik heb nu de 180mbit. Maar wel een onhandig tijdstip om een modemreboot uit te voeren...
---
Met andere woorden... m'n internetverbinding viel zojuist dus weg en kort daarna bleek waarom, het modem was aan het rebooten en ik heb nu de 180mbit. Maar wel een onhandig tijdstip om een modemreboot uit te voeren...
Ik begrijp er niets van. Ik heb alle firewalls in de Ubee en E4200 uitgeschakeld, geen effect op snelheid. De E4200 gereset, geen effect. Ik heb werkelijk geen enkel idee hoe en waar het fout kan gaan.
Verwijderd
Ach, het zal toch niet zo zijn dat er nu opeens een dag aan werk verloren gaat?Wildfire schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:52:
Ziggo, bedankt voor de snelheidsverhoging. Maar zouden jullie de modemreboot die jullie daarvoor uitvoeren voortaan 's nachts willen uitvoeren ipv 's avonds terwijl ik druk bezig ben op internet?
---
Weet iemand hoe ik een oud Ziggo modem van Motorola via mijn browser kan benaderen? 192.168.178.1 werkt niet. Ik heb alle IP-adressen van 192.168.178.1 tot 192.168.178.50 geprobeerd. Ik heb een Motorola modem waar ik geen fysieke toegang tot heb, dus ik wil het via mijn browser rebooten om de snelheidsverhoging te krijgen.
Toch bijzonder, in vier jaar tijd is mijn internetsnelheid vertienvoudigd (!). Van 3 mbit naar 30 mbit. 3 mbit was minder dan ik nodig had, 30 mbit is meer dan ik nodig heb.
Verwijderd
mister_S schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:57:
[...]
Je had volkomen gelijk, de E4200 doet zijn werk niet goed. Direct op de Ubee aangesloten haal ik de volle 90Mbit, via de Linksys schommelt het tussen de 65-75 Mbit. Ik heb de kabel die naar de E4200 loopt getest, die geeft ook de volle 90Mbit door, dus aan de kabel ligt het niet. Waar kan dit door komen? De Ubee staat niet op bridge modus, ik heb DHCP uitgeschakeld en DMZ op 192.168.178.2 gezet. De E4200 op static 192.168.178.2 verdeeld dan weer IPs in de 10.0.0.1-50 range.
Ik lees hier en daar performanceproblemen met dit type router, sommigen hebben dit wel anderen niet, en vaak ten aanzien van draadloos. Het gaat bij jou juist bekabeld niet goed.mister_S schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:12:
Ik begrijp er niets van. Ik heb alle firewalls in de Ubee en E4200 uitgeschakeld, geen effect op snelheid. De E4200 gereset, geen effect. Ik heb werkelijk geen enkel idee hoe en waar het fout kan gaan.
Een van de dingen die worden geopperd is om QoS uit te zetten in je instellingen, de router niet te resetten maar even stekker eruit en weer aanzetten na het wijzigen hiervan, of reboot de router.
Een ander instelling (voor wireless) betreft het WMM gedeelte. Die kan je gerust aan laten staan, zet dan onder: administration > management, CTF op disable.
Dit zou je voor zowel bedraad als de wireless functie kunnen uitproberen.
Het kan evenzo dat het beter is om je Ubee modem door Ziggo in de bridge mode te laten zetten en het daarna nog eens te proberen op jouw router. Dit kun je doen als laatste optie. Er gaat namelijk ergens niet goed door de combinatie Ubee / settings / router waardoor er ergens een bottleneck is in de throughput.
Kortom, probeer eerst bovenstaande, zet QoS eens uit als eerste op die router. En probeer het met die instellingen.
192.168.100.1. Sommige uitvoeringen vereisen helaas een wachtwoord.Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:43:
Weet iemand hoe ik een oud Ziggo modem van Motorola via mijn browser kan benaderen
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden terwijl ik jouw advies opvolgde. Na even de stroom eraf halen, de router de tijd geven om te booten, kreeg ik de volle snelheid. Na een paar keer speedtest echter viel het weer terug naar 70Mbit. Dus ik haal de stroom er weer af, laat de router weer even ~30 sec booten, hup weer 90 Mbit een paar keer en 70Mbit erna. Het eerste waar ik aan denk is hitte, al wordt de router niet erg warm. Zou het dan toch zo zijn dat de E4200 het gewoon niet aankan en de CPU naar beneden schakelt omdat het te snel gaat?Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:48:
[...]
[...]
Een van de dingen die worden geopperd is om QoS uit te zetten in je instellingen, de router niet te resetten maar even stekker eruit en weer aanzetten na het wijzigen hiervan, of reboot de router.
Ik denk dat ik een kabel direct naar de Ubee moet trekken voor de PC boven, dat wordt boren dus
Of er loopt iets vol... Qos al uitgezet?
Warmte lijkt mij sterk, mijn E4200 zit helemaal boven in de meterkast, in dezelfde ruimte zit ook de warmte wisselaar, pompen e.d. Van de stadsverwarming.. Zeker als de verwarming aan staat is het daar hartstikke warm..
Warmte lijkt mij sterk, mijn E4200 zit helemaal boven in de meterkast, in dezelfde ruimte zit ook de warmte wisselaar, pompen e.d. Van de stadsverwarming.. Zeker als de verwarming aan staat is het daar hartstikke warm..
Dat niet, maar ik was toevallig nèt klaar met een on-line training van m'n werk waar ik punten voor krijg. En heb al eens eerder gehad dat de verbinding even haperde (alhoewel dat destijds aan de router lag, niet aan het modem) waardoor ik de test opnieuw mocht gaan doen. Gelukkig was ik net klaar toen het modem rebootte, anders had ik echt flink zitten vloeken...Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:43:
[...]
Ach, het zal toch niet zo zijn dat er nu opeens een dag aan werk verloren gaat?
[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 03-05-2014 08:18 ]
Ik ben er inmiddels achter waaorm ik in een speedtest maar 80 a 85 MBIT haal ipv 90
Als ik test met router (Draytek 2850Vn) dan haal ik 80 a 85
ping is 9 ms
Als ik test zonder router haal ik 90
ping 9 ms
Iets in de router dus. Snelheid loopt na de 80 langzaam op, ik denk als ik iets van usenet trek, ik wel mijn 90 MBIT haal.
Als ik test met router (Draytek 2850Vn) dan haal ik 80 a 85
ping is 9 ms
Als ik test zonder router haal ik 90
ping 9 ms
Iets in de router dus. Snelheid loopt na de 80 langzaam op, ik denk als ik iets van usenet trek, ik wel mijn 90 MBIT haal.
In voorkomende gevallen kun je zelf een reboot uitvoeren, dan kun je zelf ook het tijdstip kiezen. Zo heb ik het gedaan: op donderdagmorgen even getest of de nieuwe snelheid al doorgevoerd was (dat bleek niet het geval), daarna zelf even gereboot waarna onmiddellijk ook de nieuwe snelheid beschikbaar kwam.Wildfire schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:18:
Dat niet, maar ik was toevallig nèt klaar met een on-line training van m'n werk waar ik punten voor krijg. En heb al eens eerder gehad dat de verbinding even haperde (alhoewel dat destijds aan de router lag, niet aan het modem) waardoor ik de test opnieuw mocht gaan doen. Gelukkig was ik net klaar toen het modem rebootte, anders had ik echt flink zitten vloeken...
Volgens mij doet ziggo het daarna zelf niet nog een keer, tenminste dat is me niet opgevallen. Waarschijnlijk kunnen ze op afstand zien dat mijn modem niet meer hoeft dan.
Ik snap niet de Ziggo de klant zelf niet laat rebooten. De mensen die de nieuwe snelheid erg graag willen rebooten hem na 1 mei en iedereen kan zijn eigen tijdstip uitkiezen. De mensen die het niets uitmaakt rebooten hem vanzelf wel een keer op een moment dat de stroom een keer uitvalt of wanneer ze zelf willen. Ik zou het niet prettig vinden als Ziggo het op enig moment doet als we (over Voip) aan het bellen zijn of ik een VPN heb lopen om een storing te verhelpen.
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 03-05-2014 11:09 ]
Je weet dat de gemiddelde consument nog net het aan- en uitknopje van de computer kan vinden? Vervolgens gaan ze de helpdesk bellen, omdat ze de 'beloofde snelheid' niet halen. Ik vind het prima dat Ziggo dit doet.
Als je echt zo erg begaan ben met je uptime van je internet, dan heb je natuurlijk ook al een fail-over internet van een andere provider? Right?
Als je echt zo erg begaan ben met je uptime van je internet, dan heb je natuurlijk ook al een fail-over internet van een andere provider? Right?
Ziggo mag ook wel wat meer informatie per mail geven.
Ik moet het uit de media vernemen dat er een snelheidsverhoging heeft plaatsgevonden. De factuur-mail en de nieuwsbrief ontvangen we wel, maar nergens daarover wat gelezen. En anders heeft het heel klein gestaan.
Waarom niet iedereen een mail zenden met dát ze een snelheidsverhoging kunnen verwachten en wanneer ze en hoe ze hun modem kunnen resetten. En als ze dat bijvoorbeeld niet vóór 1 mei hebben gedaan Ziggo zelf 's nachts dit gaat resetten.
Ik moet het uit de media vernemen dat er een snelheidsverhoging heeft plaatsgevonden. De factuur-mail en de nieuwsbrief ontvangen we wel, maar nergens daarover wat gelezen. En anders heeft het heel klein gestaan.
Waarom niet iedereen een mail zenden met dát ze een snelheidsverhoging kunnen verwachten en wanneer ze en hoe ze hun modem kunnen resetten. En als ze dat bijvoorbeeld niet vóór 1 mei hebben gedaan Ziggo zelf 's nachts dit gaat resetten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
4 April ontvangen:Onbekend schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:53:
Geachte heer .....,
Bij Ziggo zijn we constant bezig met het verbeteren van onze diensten. We willen u namelijk graag het beste bieden. In dit kader verhogen we regelmatig uw internetsnelheid. Ook nu wordt deze weer verhoogd:
• uw downloadsnelheid gaat van 60 Mbit/s naar 90 Mbit/s
• uw uploadsnelheid gaat van 6 Mbit/s naar 9 Mbit/s
Uw internetverbinding wordt dus nóg sneller dan u al gewend was, terwijl uw abonnementskosten gelijk blijven.
Hét bewijs dat het goed zit met uw internetverbinding werd onlangs geleverd. Ziggo werd in januari 2014 door Tweakers.net voor de 4e keer op rij verkozen tot beste internetaanbieder. Bij Ziggo zit u dus goed. Een fijn idee!
Vanaf mei
De snelheden worden in mei verhoogd. U ontvangt een persoonlijk bericht zodra de snelheidsverhoging op uw adres is doorgevoerd.
Heeft u nog vragen?
Wilt u contact met onze klantenservice? Bel dan gratis 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut). U bereikt ons op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur. Of stel uw vraag aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Wilt u ons een vraag via e-mail stellen, surf dan naar www.ziggo.nl/contactformulier.
Met vriendelijke groet,
Harry de Haas
Directeur Consumentenmarkt
Grr, ik krijg van begin af aan ontzettend vaak de e-melding 34. Als ik dan de smartcard eruit haal en erin doe, doet ie het weer prima.
Als ik Ziggo mail geven ze aan dat ik een andere smartcard moet proberen om uit te sluiten of het nou aan mijn kaart ligt, maar een andere heb ik dus niet.
Als ik Ziggo mail geven ze aan dat ik een andere smartcard moet proberen om uit te sluiten of het nou aan mijn kaart ligt, maar een andere heb ik dus niet.
Ze hebben iedereen een mail verzonden.Onbekend schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:53:
Heb je het stappenplan voor E34 meldingen al gevolgd? Indien ja, kijk dan eens of er een update is voor jouw CAM firmware. De meeste televisies kunnen online de CAM updaten, ik weet niet of het met een (losse) ontvanger ook kan.Anne87 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:08:
Grr, ik krijg van begin af aan ontzettend vaak de e-melding 34. Als ik dan de smartcard eruit haal en erin doe, doet ie het weer prima.
Helpt dat allemaal ook niet, dan zou ik bekabeling nakijken en oude/verdachte onderdelen vervangen.
[ Voor 0% gewijzigd door DeBolle op 03-05-2014 12:19 . Reden: Jaaa hoor, altijd weer een tikfout ]
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Warm worden van de router is het enige dat ik kan bedenken. Ik heb vrijwel alles in de E4200 uitgezet, firewalls, wireless, QoS. Ook CTF staat nu op disabled. Het heeft allemaal geen effect.nooberke schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 00:34:
Of er loopt iets vol... Qos al uitgezet?
Ik heb het zelfs per brief mogen ontvangen.
[ Voor 75% gewijzigd door Equator op 03-05-2014 14:28 ]
Ik heb een kleine uitbreiding gemaakt aan mijn DOCSIS parser tooltje zodat de inhoud van de Upstream Channel Descriptors (UCD) wordt getoond die via de Internet downstreams door de CMTS naar de kabelmodems worden gestuurd. Voor iedere gedefinieerde Upstream wordt er een dergelijke UCD verstuurd (onderstaand voorbeeld van Upstream channel 1 zoals ontvangen via de Internet downstream op 274 MHz in mijn coax segment):Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:37:
Hier in Utrecht (postcode 3511) zijn het 8 upstream kanalen.
│ ├─■ Upstream Channel Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0 Only)
│ │ ├─■ Upstream Channel ID = 1
│ │ ├─■ Configuration Change Count = 71
│ │ ├─■ Mini-Slot Size = 2
│ │ ├─■ Downstream Channel ID = 73
│ │ └─■ TLVs:
│ │ ├─■ Modulation Rate = 5120 { Ksym/sec }
│ │ ├─■ Frequency = 52000000 { Hz }
│ │ ├─■ Maintain Power Spectral Density = off
│ │ ├─■ Ranging Required = no ranging required
│ │ ├─■ Preamble Pattern
│ │ │ └─■ data = 0000 03 F0 28 33 EB F0 28 33 EB F0 28 33 EB F0 28 33 ..(3..(3..(3..(3
│ │ │ 0010 EB F1 64 28 92 A9 97 47 67 DA 04 17 BB C2 75 8F ..d(...Gg.....u.
│ │ │ 0020 36 FF 57 39 35 0D C1 87 19 88 D3 D2 2B 60 3F 29 6.W95.......+`?)
│ │ │ 0030 6B 0D F3 DE C0 ED F3 DE C0 ED F3 DE C0 ED F3 DE k...............
│ │ │ 0040 C0 ED F1 64 28 92 A9 97 47 67 DA 04 17 BB C2 75 ...d(...Gg.....u
│ │ │ 0050 8F 36 FF 57 39 35 0D C1 87 19 88 D3 D2 2B 60 3F .6.W95.......+`?
│ │ │ 0060 29 6B 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 )k..............
│ │ │ 0070 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
│ │ ├─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)
│ │ │ ├─■ Interval Usage Code = Request
│ │ │ └─■ Upstream Physical-Layer Burst Attributes:
│ │ │ ├─■ Modulation Type = 16-QAM
│ │ │ ├─■ Differential Encoding = off
│ │ │ ├─■ Preamble Length = 36
│ │ │ ├─■ Preamble Value Offset = 396
│ │ │ ├─■ FEC Error Correction (T) = 0
│ │ │ ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 16
│ │ │ ├─■ Scrambler Seed = 338
│ │ │ ├─■ Maximum Burst Size = 0
│ │ │ ├─■ Guard Time Size = 22
│ │ │ ├─■ Last Codeword Length = fixed
│ │ │ ├─■ Scrambler on/off = on
│ │ │ ├─■ R-S Interleaver Depth (Ir) = 1
│ │ │ ├─■ R-S Interleaver Block Size (Br) = 2048
│ │ │ └─■ Preamble Type = QPSK1
│ │ │ ├─■ Interval Usage Code = Initial Maintenance
│ │ │ ├─■ Preamble Length = 384
│ │ │ ├─■ Preamble Value Offset = 6
│ │ │ ├─■ FEC Error Correction (T) = 5
│ │ │ ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 34
│ │ │ ├─■ Guard Time Size = 48
│ │ │ ├─■ Interval Usage Code = Station Maintenance
│ │ │ ├─■ Preamble Length = 384
│ │ │ ├─■ Preamble Value Offset = 6
│ │ │ ├─■ FEC Error Correction (T) = 5
│ │ │ ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 34
│ │ │ ├─■ Guard Time Size = 48
│ │ │ ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Short Data Grant
│ │ │ ├─■ Modulation Type = 64-QAM
│ │ │ ├─■ Preamble Length = 64
│ │ │ ├─■ FEC Error Correction (T) = 6
│ │ │ ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 76
│ │ │ ├─■ Maximum Burst Size = 6
│ │ │ ├─■ Last Codeword Length = shortened
│ │ │ ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Long Data Grant
│ │ │ ├─■ Modulation Type = 64-QAM
│ │ │ ├─■ Preamble Length = 64
│ │ │ ├─■ FEC Error Correction (T) = 9
│ │ │ ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 232
│ │ │ ├─■ Last Codeword Length = shortened
│ │ │ ├─■ R-S Interleaver Depth (Ir) = 0
│ │ └─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)
│ │ ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Unsolicited Grant
│ │ └─■ Upstream Physical-Layer Burst Attributes:
│ │ ├─■ Modulation Type = 16-QAM
│ │ ├─■ Differential Encoding = off
│ │ ├─■ Preamble Length = 64
│ │ ├─■ Preamble Value Offset = 396
│ │ ├─■ FEC Error Correction (T) = 9
│ │ ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 232
│ │ ├─■ Scrambler Seed = 338
│ │ ├─■ Maximum Burst Size = 53
│ │ ├─■ Guard Time Size = 22
│ │ ├─■ Last Codeword Length = shortened
│ │ ├─■ Scrambler on/off = on
│ │ ├─■ R-S Interleaver Depth (Ir) = 1
│ │ ├─■ R-S Interleaver Block Size (Br) = 2048
│ │ └─■ Preamble Type = QPSK1
Door alle UCDs te analyseren kan in mijn coaxsegment het volgende Upstream frequentie lijst worden samengesteld (in Hz):
52000000
44500000
36000000
58800000
Dit frequentie lijstje zie ik ook terug in de meeste dumps van de statuspagina's van kabelmodems bij Ziggo.
Als er iemand in Utrecht woont met een DVB-C PC-TV kaart die een capture wil maken van één of meerdere Internet downstreams, dan hoor ik dat graag. Dat levert mij weer test materiaal voor het tooltje op.
Als je linked/DM't hoe dit op een linux machine kan dan doe ik een poging.ArChie schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:55:
[...]
Als er iemand in Utrecht woont met een DVB-C PC-TV kaart die een capture wil maken van één of meerdere Internet downstreams, dan hoor ik dat graag. Dat levert mij weer test materiaal voor het tooltje op.
Je zou kunnen proberen om de E4200 in Access Point stand te zetten als dat kan. De Ubee doet dan DHCP/NAT en de E4200 hoeft weinig intelligente dingen te doen. Je zou dan dezelfde throughput moeten krijgen vanaf de Ubee als op dit moment bij WLAN <-> LAN.mister_S schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:57:
[...]
De Ubee staat niet op bridge modus, ik heb DHCP uitgeschakeld en DMZ op 192.168.178.2 gezet. De E4200 op static 192.168.178.2 verdeeld dan weer IPs in de 10.0.0.1-50 range.
Zojuist mijn abonnement bij Ziggo verlengd met een jaar icm een HD recorder. De medewerker kon mij niet aangeven welke recorder op de planken ligt om uitgeleverd te worden. Weet iemand toevallig welke dezer dagen worden geleverd?
Daarnaast kon ik via eweka vóór de snelheidsverhoging op een 60Mbit verbinding met 74Mbit downloaden. Na de verhoging heb ik even een poging gewaagd en daar kom ik niet boven de 84Mbit.
Is er een manier om dit te "tunen"? (modem heb ik al gereset voor de zekerheid)
Daarnaast kon ik via eweka vóór de snelheidsverhoging op een 60Mbit verbinding met 74Mbit downloaden. Na de verhoging heb ik even een poging gewaagd en daar kom ik niet boven de 84Mbit.
Misschien stel ik nu een domme vraag, maar bekabeling en oude/verdachte onderdelen vervangen van?DeBolle schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:19:
[...]
Heb je het stappenplan voor E34 meldingen al gevolgd? Indien ja, kijk dan eens of er een update is voor jouw CAM firmware. De meeste televisies kunnen online de CAM updaten, ik weet niet of het met een (losse) ontvanger ook kan.
Helpt dat allemaal ook niet, dan zou ik bekabeling nakijken en oude/verdachte onderdelen vervangen.
Hier hetzelfde issue (Router: Linksys WRT320N met DD-WRT firmware mini)
Laptop rechtstreeks aan modem -> 90 Mbit.
Via Router max -> 75 Mbit
Resources heeft de router nog genoeg. Zit te denken om hem vanavond te flashen met een nieuwe ROM.
Resources heeft de router nog genoeg. Zit te denken om hem vanavond te flashen met een nieuwe ROM.
Helaas heb ik geen Linux/DVB-C ervaring waardoor ik geen idee heb welke methoden er zijn voor een dergelijke combinatie om alleen packets met PID 0x1FFE te capturen in een bestand. In ieder geval bedankt voor het aanbod.ANdrode schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:56:
Als je linked/DM't hoe dit op een linux machine kan dan doe ik een poging.
Ik heb vorige maand een samsung geleverd gekregenEskiya schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:40:
Zojuist mijn abonnement bij Ziggo verlengd met een jaar icm een HD recorder. De medewerker kon mij niet aangeven welke recorder op de planken ligt om uitgeleverd te worden. Weet iemand toevallig welke dezer dagen worden geleverd?
... van die bekabeling.Anne87 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:05:
[...]
Misschien stel ik nu een domme vraag, maar bekabeling en oude/verdachte onderdelen vervangen van?
Geoxideerde contactvlakken van de stekers schoonmaken, plastic "afschermingen" vervangen door metalen stekers, kabels opnieuw strippen, enz.
Heb je nog gekeken naar firmware voor de CAM? Enkele weken bleek dat erg oude firmware in de CAM bij mij de oorzaak was van storing in de ontvangst bij een nieuwe TV. Na de update, die geheel automatisch ging in het instellingenmenu van de TV, was alles weer goed.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Verwijderd
Het lijkt er op dat jouw router en PC gewoon niet fijn samenwerken, want als je de router er tussenuit laat en rechtstreeks op het modem zit gaat het juist wel goed. Kan een combinatie zijn van jouw PC en E4200 router. Ik lees elders meer problemen met dit type router, ten aanzien van de throughput. Er zijn problemen mee, wat ook mede afhankelijk is van de combinatie hardware.mister_S schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 00:25:
[...]
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden terwijl ik jouw advies opvolgde. Na even de stroom eraf halen, de router de tijd geven om te booten, kreeg ik de volle snelheid. Na een paar keer speedtest echter viel het weer terug naar 70Mbit. Dus ik haal de stroom er weer af, laat de router weer even ~30 sec booten, hup weer 90 Mbit een paar keer en 70Mbit erna. Het eerste waar ik aan denk is hitte, al wordt de router niet erg warm. Zou het dan toch zo zijn dat de E4200 het gewoon niet aankan en de CPU naar beneden schakelt omdat het te snel gaat?
Ik denk dat ik een kabel direct naar de Ubee moet trekken voor de PC boven, dat wordt boren dus
Hoe staan de instellingen van jouw netwerkkaart op jouw PC? Half duplex, fullduplex of auto negotiation? Het verdient de aanbeveling dit op Auto negotiation te zetten of te laten staan.
Voor de rest zoals eerder geopperd: QoS uitzetten op jouw router.
Ik adviseer je trouwens om de drivers van je moederbord eens aan een kritische blik te onderwerpen. Vaak worden bij die drivers ook de drivers voor jouw netwerkkaart geleverd, ik ga ervan uit dat jouw netwerkinterface een on-board type is. Dit zeg ik omdat het juist de combinatie van router en jouw netwerkkaart kennelijk niet lekker loopt, en soms wil een driver update dit verhelpen!
Dus als volgend advies en probeersel is om de drivers van jouw onboard netwerkkaart cq. de moederbord drivers te updaten door de laatste te downloaden van de site van jouw moederbord fabrikant.
Voor jouw overzicht een lijstje wat je nog zou kunnen doen n.a.v. bovenstaande post van mij:
- Kijk hoe de instellingen staan van jouw netwerkkaart op je PC, zet het op auto negotiation. Deze kun je vinden onder de instellingen van je netwerkkaart tabblad geavanceerde instellingen en de optie speed&duplex of iets soortgelijks.
Zie onderstaand plaatje:
In dit geval dient het op Auto of auto negotiation te staan, en niet zoals in het plaatje op 100 full duplex
- download de laatste moederbord drivers van de site van de fabrikant en/of de laatste drivers voor jouw netwerkkaart. Installeer deze, reboot de handel. Wees er zeker van dat QoS in de router uitstaat.
Succes.
Ik lees meer issues met de WRT320n router.
Schijnbaar is de CPU van de Router de bottleneck. Maar ik wil nu ook niet de CPU overclocken
Schijnbaar is de CPU van de Router de bottleneck. Maar ik wil nu ook niet de CPU overclocken
Maar is je modem geconfigureerd als router (zoals meestal door Ziggo geleverd) of is 'ie in bridge gezet?DaYwaLkUr schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:07:
Hier hetzelfde issue (Router: Linksys WRT320N met DD-WRT firmware mini)
Kan mij voorstellen dat twee routers in serie ook voor een lagere snelheid zorgen.
Ik heb alle functies van het Ubee modem direct uitgeschakeld (Wifi en Router) ;-)
Maar ik heb het issue gefixed
ik heb de CPU van mijn WRT320n naar 400 Mhz overgeclocked. Nu haal 85 Mbit!! CPU was de bottleneck
Maar ik heb het issue gefixed
DD-WRT schijnt niet zo efficiënt om te gaan met hoge snelheid internetverbindingen, lees daar wel vaker problemen over
DD-WRT kost door de load aan functies meer CPU kracht. Overigens is het voor de 320N geen overklok om hem naar 400 te gooien, meen zelfs dat 420 de standaard CPU modus is
Dit kan ik tegenspreken. Ik heb medio april mijn modem handmatig gereboot om de nieuwe snelheid alvast te krijgen. Gisterochtend om kwart over negen werd mijn modem gereboot terwijl ik het nieuws van de vrijdagochtend zat te lezen op de Frontpage.grun93 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:02:
[...]
Volgens mij doet ziggo het daarna zelf niet nog een keer, tenminste dat is me niet opgevallen. Waarschijnlijk kunnen ze op afstand zien dat mijn modem niet meer hoeft dan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]