• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
En beetje tweaker zorgt voor en goede router, ik vervang de mijne iedere twee jaar voor en nieuwe Netgear, dan weet ik zeker dat ik geen gezeik heb met nieuwe snelheden. Ik verwacht dat binnen nu en twee jaar we wel bij Ziggo op 200/20 zitten.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
vanaalten schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:39:
[...]
Maar is je modem geconfigureerd als router (zoals meestal door Ziggo geleverd) of is 'ie in bridge gezet?

Kan mij voorstellen dat twee routers in serie ook voor een lagere snelheid zorgen.
Het hoeft weinig impact op de snelheid te hebben, maar het is veel zwaarder voor de router om NAT te doen dan om in AP mode te werken.

In het algemeen zou ik er naar streven om maar 1x nat te doen als dat kan; In dit geval dus modem in bridge + NAT door de router.

En als het modem wel goed is ik ken alleen de CISCO...: NAT door modem, AP stand op eigen access point.

De provider levert immers het modem en is er dus voor verantwoordelijk dat hij bij WAN <-> LAN zijn volle snelheid haalt.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

marcel23456 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:46:
En beetje tweaker zorgt voor en goede router, ik vervang de mijne iedere twee jaar voor en nieuwe Netgear, dan weet ik zeker dat ik geen gezeik heb met nieuwe snelheden. Ik verwacht dat binnen nu en twee jaar we wel bij Ziggo op 200/20 zitten.
Of je gebruikt gewoon geen htk-router meer :P * Raven heeft alleen een Asus WL-500g Deluxe gehad.
Die kon het niet meer bijbenen nadat Z3 voorbij de 25Mb ging. Sindsdien gebruik ik http://www.msi.com/product/ipc/IM-945GSE-A.html als router-pc en die kan nog wel een hele tijd mee :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Kan deze sterk aanbevelen trouwens voor degene die net ff iets anders zoekt dan de htk router, gebruik em thuis en bij midden en klein bedrijf veel, 2x gigabit WAN en 4x LAN, wel zonder wifi want die zet je er los op (ca 900mbit throughput en volgens tests kan die makkelijk een gigabit verbinding aan): pricewatch: Cisco RV320-K9-G5

[ Voor 35% gewijzigd door tcviper op 04-05-2014 11:28 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:29:
Ik lees meer issues met de WRT320n router.

Schijnbaar is de CPU van de Router de bottleneck. Maar ik wil nu ook niet de CPU overclocken :P
Ik heb ook altijd enorm veel gezeik met de WRT320n en de WRT610n gehad.

Nu is het eindelijk de laatste tijd redelijk stabiel (150mbit voor het laatst getest voor de snelheidsverhoging van mei) met een Ubee > WRT320n > EA6500 > Gbit PC bekabeld. Maar eens in de zoveel dagen moet ik één van de routers / modem wel weer resetten, omdat de snelheid dan ingekakt is naar ~5MB/s. Het lijkt een beetje random te zijn, de ene keer lijkt het de 320n te zijn, de andere keer helpt een reset van de Ubee weer.

Mijn volgende router wordt er in elk geval niet één van Linksys / Cisco. Ben wel een beetje klaar met dit merk. Ben dan ook benieuwd of ik de 180mbit ga trekken. Alhoewel ik al prima tevreden ben met 150mbit eigenlijk, het zal misschien bij een Bluray iso een minuut of twee schelen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• tcviper
  • Nu online
Linksys is sowieso niet meer van Cisco (al een tijdje) dat is nu belkin, ik kan je wel van harte de MKB reeks aanbevelen, ik gebruik die thuis ook en dat ding vliegt (wat ik hierboven gepost heb).

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Vreemd. Ik haal normaal altijd de maximum snelheid van 150 mbit, na resetten van de moden haal ik 102 i.p.v 180 mbit!! Heeft iemand einge idee?

De computer is rechtsstreeks op de router van ziggen aangesloten met een cat 6 kabel.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:05
Iemand problemen met ziggo dns server? Ik kreeg maar geen internet hele tijd problemen met dns server, google dns gepakt en alles werkt gewoon weer.
Welke DNS server gebruik(te) je van Ziggo ze hebben er 3 namelijk? Hier geen problemen.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55
Cyclonic schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:47:
Iemand problemen met ziggo dns server? Ik kreeg maar geen internet hele tijd problemen met dns server, google dns gepakt en alles werkt gewoon weer.
Ik heb ook een flinke tijd problemen gehad. De Ziggo DNS deed bij random adressen enorm lang over het resolven van een IP wat met name in programma's voor een timeout zorgde. Nu maar DNS van OpenDNS ingesteld. Werkt een stuk beter en sneller.

UNOX: The worst operating system

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tcviper schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:28:
Linksys is sowieso niet meer van Cisco (al een tijdje) dat is nu belkin, ik kan je wel van harte de MKB reeks aanbevelen, ik gebruik die thuis ook en dat ding vliegt (wat ik hierboven gepost heb).
MKB reeks van Cisco heeft alleen als voordeel dat je lifetime garantie en goede RMA afhandeling krijgt. De rotzooi die je koopt is niet veel beter dan wat ze naar Belkin hebben doorgeschoven.

Verwijderd

Ben een uur bezig geweest met een Exchange probleem van mijn server.. Wat bleek nou, het lag niet aan mijn server maar Ziggo blokkeert Telnet! GRRRRRRRRRR

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:28:
Ben een uur bezig geweest met een Exchange probleem van mijn server.. Wat bleek nou, het lag niet aan mijn server maar Ziggo blokkeert Telnet! GRRRRRRRRRR
Inkomt of uitgaande verkeer? Waarom gebruik je telnet? Je weet dat je username en password als plain text over internet gaat. Gebruik liever SSH of IPsec VPN.

Verwijderd

"Het is duidelijk.. Jullie hebben de nieuwe snelheid "

Valt hier niet te merken. Ik rock nogsteeds de solide 20/2 Mbps snelheid, terwijl ik ook weldegelijk snelheidsverhoging hoor te krijgen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
Wat heb je eraan gedaan om de nieuwe snelheid te krijgen? Modem gereset, Ziggo gebeld? Ik kan namelijk jouw snelheid niet verhogen vanaf hier...

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Door de hele kassa-snelheid discussie en de recente snelheidsverhoging vond ik het ook maar eens tijd om hier aandacht aan te besteden.
Mijn config is een Ubee EVW32 als dhcp, wireless uit. En een Zyxel NBG460N als wireless AP.
Speedtest.net gebruikt:
Met een desktop die bedraad aangesloten is op de zyxel komt er netjes 90/9 Mbit/s uit.
Met een Nexus 7, tab10.1 en een ouder netbookje kom ik wireless amper boven de 20/9 Mbit/s uit. Een paar keer een uitschieter boven de 25. Wireless van de ubee is dramatisch <10Mbit/s Maar daar zijn geloof ik ook geen succesverhalen van.

Mijn verwachting is dat ik een 50 Mbit/s zou moeten kunnen halen met de Zyxel.
Bedraad heeft de zyxel dus geen probleem, is het wireless deel van de zyxel gewoon brak?
Al gekeken naar het aantal WiFi-netwerken dat door je huis raast? Kun je doen met inSSIDer. Als er erg veel netwerken zijn haal je een lagere snelheid op WiFi. Vergelijk het als een heel druk café of restaurant, als er veel mensen door elkaar heen tetteren moet je regelmatig dingen herhalen omdat het niet is verstaan etc.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
ebk71 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:23:
Door de hele kassa-snelheid discussie en de recente snelheidsverhoging vond ik het ook maar eens tijd om hier aandacht aan te besteden.
Mijn config is een Ubee EVW32 als dhcp, wireless uit. En een Zyxel NBG460N als wireless AP.
Speedtest.net gebruikt:
Met een desktop die bedraad aangesloten is op de zyxel komt er netjes 90/9 Mbit/s uit.
Met een Nexus 7, tab10.1 en een ouder netbookje kom ik wireless amper boven de 20/9 Mbit/s uit. Een paar keer een uitschieter boven de 25. Wireless van de ubee is dramatisch <10Mbit/s Maar daar zijn geloof ik ook geen succesverhalen van.

Mijn verwachting is dat ik een 50 Mbit/s zou moeten kunnen halen met de Zyxel.
Bedraad heeft de zyxel dus geen probleem, is het wireless deel van de zyxel gewoon brak?
Wat voor kaarten zitten er in de gebruikte nexus 7 etc. volgens mij zit daar ook geen kaartje in die 90Mbit gaat halen :) Denk dat het probleem in de ontvangende apparaten zit.

Als je bijvoorbeeld een goede usb wifi stick in de desktop zou steken, zou er waarschijnlijk een hogere snelheid over wifi behaald worden. Nog beter is natuurlijk op 5ghz signaal, dan heb je minder last van storende netwerken.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 05-05-2014 09:46 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
martinusz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:39:
[...]

Wat voor kaarten zitten er in de gebruikte nexus 7 etc. volgens mij zit daar ook geen kaartje in die 90Mbit gaat halen :) Denk dat het probleem in de ontvangende apparaten zit.

Als je bijvoorbeeld een goede usb wifi stick in de desktop zou steken, zou er waarschijnlijk een hogere snelheid over wifi behaald worden. Nog beter is natuurlijk op 5ghz signaal, dan heb je minder last van storende netwerken.
Voor zover ik begrepen heb ondersteund de Nexus 7 geen 5ghz. En ik zoals ik al aangaf verwacht ik ook geen 90Mbit te halen op wireless. Maar ik ga nog maar eens spelen met de kanalen om te kijken wat dat scheelt. En anders downgraden omdat ik toch voornamelijk wireless gebruik.....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:28:
Je bedoelt poort 25 uitgaand... was bekend, doen bijna alle ISPs op consumentenlijnen. Ook wel terecht trouwens.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ebk71 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:17:
[...]

Voor zover ik begrepen heb ondersteund de Nexus 7 geen 5ghz. En ik zoals ik al aangaf verwacht ik ook geen 90Mbit te halen op wireless. Maar ik ga nog maar eens spelen met de kanalen om te kijken wat dat scheelt. En anders downgraden omdat ik toch voornamelijk wireless gebruik.....
De nexus 7 2012 heeft geen 5ghz, de 2013 wel. Mijn 2013 doet rond de 90 max

Samsung tab heeft ook 5ghz dacht ik

Verwijderd

mister_S schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:23:
[...]

Warm worden van de router is het enige dat ik kan bedenken. Ik heb vrijwel alles in de E4200 uitgezet, firewalls, wireless, QoS. Ook CTF staat nu op disabled. Het heeft allemaal geen effect.
De E4200 (V1) moet het goed aan kunnen, het is om te flashen een van de beste routers. Installeer eens met de laatste DW-WRT patch 22000M van Kong. Je hebt dan ook gelijk de Heartbleed fix te pakken. Of probeer Tomato.

Deze blog geeft een duidelijk voorbeeld van alle instellingen om de maximale snelheid uit de E4200 te halen.

http://stevejenkins.com/b...t-settings-for-max-speed/

Prima vertrekpunt als je daarna nog verder wilt experimenteren, de blog wordt ook steeds bijgewerkt. Ik heb deze KingKong nv60k patch nu draaien van april 2014 en het gaat allemaal flitsend snel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 23:19 ]

• Anne87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-03-2023
DeBolle schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:17:
[...]

... van die bekabeling.
Geoxideerde contactvlakken van de stekers schoonmaken, plastic "afschermingen" vervangen door metalen stekers, kabels opnieuw strippen, enz.

Heb je nog gekeken naar firmware voor de CAM? Enkele weken bleek dat erg oude firmware in de CAM bij mij de oorzaak was van storing in de ontvangst bij een nieuwe TV. Na de update, die geheel automatisch ging in het instellingenmenu van de TV, was alles weer goed.
Okay.. Het zijn inmiddels E04-4 meldingen geworden.

Dus laat ik maar niet aan de bekabeling gaan zitten (sowieso interne bekabeling niet, want ik heb de ontvanger ook maar in bruikleen), want mijn vermoeden is dat het aan de kaart ligt.

De beste oplossing lijkt mij gewoon dat Ziggo mij een nieuwe kaart toestuurt. Mocht het dan nog niet werken, dan ligt het dus wel echt aan de ontvanger.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
Anne87 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:48:
[...]

Dus laat ik maar niet aan de bekabeling gaan zitten (sowieso interne bekabeling niet, want ik heb de ontvanger ook maar in bruikleen), want mijn vermoeden is dat het aan de kaart ligt.

De beste oplossing lijkt mij gewoon dat Ziggo mij een nieuwe kaart toestuurt. Mocht het dan nog niet werken, dan ligt het dus wel echt aan de ontvanger.
E04-4 zijn smartcard fout meldingen.

Kun je misschien bij buren/familie/vrienden/etc. een smartcard lenen en deze in de ontvanger steken. Als dan je problemen zijn opgelost was dat het en is er een vervangende nodig. Ik heb nog niet eerder gezien dat kabels de oorzaak zijn van smartcard fouten.

• Anne87
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:12:
[...]

E04-4 zijn smartcard fout meldingen.

Kun je misschien bij buren/familie/vrienden/etc. een smartcard lenen en deze in de ontvanger steken. Als dan je problemen zijn opgelost was dat het en is er een vervangende nodig. Ik heb nog niet eerder gezien dat kabels de oorzaak zijn van smartcard fouten.
Ik ken dus niemand die ook een Ziggo-abonnement heeft :'( . Dat is ook steeds het advies dat ik van Ziggo krijg. Ze zijn dus niet zo happig op het opnieuw versturen van een nieuwe/andere smartcard?

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:31
Anne87 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:05:
[...]

Ik ken dus niemand die ook een Ziggo-abonnement heeft :'( . Dat is ook steeds het advies dat ik van Ziggo krijg. Ze zijn dus niet zo happig op het opnieuw versturen van een nieuwe/andere smartcard?
in welke regio ben je woonachtig?
als het friesland is kan ik wel een keer langs rijden, testen we mijn ci+ met en zonder module :)

PSN: Europhea

• tcviper
  • Nu online
WTF? niemand die ook ziggo heeft? Is dat in the middle of nowhere dan? :P
Zowat iedereen om mij heen hier heeft het (Zuid limburg).

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
[...]

Ik neem aan dat iemand van hier toch wel op een redelijke afstand woont van jou... :>

Verwijderd

Ze zijn dus niet zo happig op het opnieuw versturen van een nieuwe/andere smartcard?
jawel, maar je vraagt het verkeerd. Zeg gewoon dat je kaart doormidden gebroken is.
Of je belt Ziggo op en je zegt dat je telkens de melding krijgt "kaartfout" ook dat je dit krijgt nadat je je fabrieksinstellingen terug hebt gezet.

Meestal is dit voldoende om een andere smartcard te krijgen.
De medewerkers doen hier (is mijn ervaring dan) niet moeilijk over.

2250 WP Zuid PVoutput

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:39

The_Worst

Unox

Ik ben nu 3 weken abonnee Ziggo en morgen kan ik voor de derde keer thuis blijven om te wachten op de Ziggo-monteur. :-( Het modem krijgt nu wederom weer geen linesync. Soms krijgt het modem wel een downsteamsync maar dan weigert de upstreamsync nog steeds.

Nu moet ik wel zeggen dat ik erg goede ervaringen heb met hun helpdesk. Geen vervelende vragen maar er wordt direct een monteur ingepland en boden direct compensatie aan voor het abonnementsgeld en de telefoonkosten. Nu alleen hopen dat het probleem morgen definitief is opgelost. ;(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:36

Coehinator

Hocus Pocus!

Meer mensen last van storing? Ik heb geen telefoon en geen digitale tv en geen internet.

[ Voor 1% gewijzigd door Coehinator op 06-05-2014 16:19 . Reden: typo ]

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Bij mij in t dorp zit iedereen bijna met dit probleem zo te horen. Regio Joure/Lemmer

• Razenko
Coehinator schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:22:
Bij mij in t dorp zit iedereen bijna met dit probleem zo te horen. Regio Joure/Lemmer
al een postcode check gedaan op de website?
lijkt op een netwerkstoring :)

Regio Wolvega geen probleem trouwens.

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Stond zonet nog niks op, ik zal nog eens even kijken.

• Razenko
Coehinator schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:27:
Stond zonet nog niks op, ik zal nog eens even kijken.
aangezien meerdere mensen er last van hebben durf ik wel zeker te zeggen dat het een netwerkstoring is.
hun website heeft altijd wat vertraging, eerst wordt onderzocht wat het is en hoelang het ongv gaat duren, ook wachten ze op meerdere meldingen hier over om de impact te bepalen.

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Razenko schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:28:
[...]

aangezien meerdere mensen er last van hebben durf ik wel zeker te zeggen dat het een netwerkstoring is.
hun website heeft altijd wat vertraging, eerst wordt onderzocht wat het is en hoelang het ongv gaat duren, ook wachten ze op meerdere meldingen hier over om de impact te bepalen.
Inmiddels lijkt alles weer te werken, nog niet op volle snelheid maar het internet werkt weer.
Korte storing is het geweest dan. het begon namelijk met gekraak en ruis op de TV.
Waarschijnlijk gewoon een netwerkstoring indd.

• Anne87
Razenko schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:07:
[...]

in welke regio ben je woonachtig?
als het friesland is kan ik wel een keer langs rijden, testen we mijn ci+ met en zonder module :)
Noord-Limburg :P. Dus da's niet echt om de hoek vanuit Friesland. Toch bedankt voor het aanbod d:)b .

Ik ga gewoon nog even verder zeuren bij Ziggo! Totdat ze eindelijk overstag gaan om mij gewoon een nieuwe kaart toe te sturen. In de tussentijd zal ik ook nog even rondvragen in mijn buurt.

Verwijderd

Bij Ziggo is geen UTP kabel toch nodig om een decoder met smartcard te gebruiken?

Ik zit te dubben maar dat komt omdat ik hier zelf op het moment KPN glasvezel heb. De decoders moeten een UTP kabel of draadloos via het stopcontact hebben om TV te kunnen kijken. Een decoder is gewoon plug and play in wandcontactdoos toch?

Het is namelijk een nieuwbouw woning, er komt beneden een splitter met simpel "Data" op waarop het modem komt, de rest loopt door naar boven zowel woon als slaapkamer(s). Daar sluit ik de decoder toch gewoon op aan tesamen met smartcard toch?

Internet / TV only met 60mbit in huis gehaald, voorlopig genoeg zo.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
Bij Ziggo sluit je de decoders aan op de (coax)kabel. Vandaar dat het ook wel kabeltv wordt genoemd ;-)

Je kunt interactieve decoders met een wifi dongel of UTP voor het stuursignaal aansluiten. Het beeld gaat dan alsnog gewoon over de coax.

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Sinds 2 weken ziggo abbonee en heb hier alleen maar problemen. Internet werkt zonder problemen.
Maar zeker 20+ tv kanalen geven de melding E48-32 geen signaal.
Heb werkelijk alles geprobeerd, vrijdag komt er een monteur voor kijken.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Verwijderd

Sinds 3 weken nu ziggo, aanmelding ging 3x mis... dit door hun automatische systemen en onbekwaamd personeel ( ze vergeten een rekeningnummer te vragen maar ipv te bellen sluiten ze gewoon alles en krijg ik ineens geen abbo).

Ziggo monteur is uiteindelijk ingepland en tot nu toe helemaal geen problemen. De monteur was vriendelijk en netjes.

Wel even een andere vraag, welke Interactieve hd recorder is volgens jullie tot nu toe de beste?

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Anne87 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:48:
[...]

E04-4 betekent dat de kaart niet gedetecteerd wordt. Ligt over het algemeen niet aan de kaart maar aan de ontvanger. Die registreert of er een kaart ingevoerd zit of niet. Indien de ontvanger denkt van niet: E04-4. Indien wel maar de ontvanger kan er niets mee: E06-4.

Ben toch bang dat een nieuwe smc niets gaat oplossen. je kan als test een bankpas erin doen en kijken of de melding veranderd naar E06-4. Indien niet, Decoder defect.
Probeer eens een fabrieksreset.

Seriously? Nope, not a bit...

• Anne87
Xessive schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:52:
[...]

E04-4 betekent dat de kaart niet gedetecteerd wordt. Ligt over het algemeen niet aan de kaart maar aan de ontvanger. Die registreert of er een kaart ingevoerd zit of niet. Indien de ontvanger denkt van niet: E04-4. Indien wel maar de ontvanger kan er niets mee: E06-4.

Ben toch bang dat een nieuwe smc niets gaat oplossen. je kan als test een bankpas erin doen en kijken of de melding veranderd naar E06-4. Indien niet, Decoder defect.
Probeer eens een fabrieksreset.
Ga ik vanavond allebei eens proberen, thanks! Zal de uitkomst wel even laten weten.

Verwijderd

Ik heb net deze mail gehad:
Bij Ziggo zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. In de toekomst breiden wij het digitale televisieaanbod uit en komen we met nog sneller internet. Om deze uitbreidingen mogelijk te maken, gaat een aantal digitale televisiezenders technisch van frequentie wisselen. Dit gebeurt in de nacht van woensdag 7 op donderdag 8 mei 2014 tussen 1.00 en 6.00 uur.
Dus meer zenders en nog sneller internet? Ben benieuwd.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:50:

[...]

In de toekomst ja... snelheid is net verhoogd dus dat zie ik in ieder geval het komende jaar niet nog eens gebeuren. En meer zenders? Ik mag hopen dit jaar nog... :X

I intend to live forever. So far, so good.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999

Snuffel

Vroem!

(jarig!)
Even een vraag over Ziggo modems: op mijn oude adres heb ik vermoedelijk nog een werkende internetverbinding (foutje Ziggo mbt afsluiten).
Nu ben ik daar af en toe aanwezig, en lijkt het me makkelijk om daar gebruik te maken van het internet.

Nu heb ik geen modem meer van Ziggo, maar heb ik een specifieke Ziggo modem nodig?
Zo ja: kan ik die buiten Ziggo om verkrijgen?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51
Ik heb zitten spitten op internet en dit topic, maar werkt de cashback nu wel of niet op de tab3 welke je met korting kunt bestellen bij paradigit. Officieel niet begrijp ik, maar in de praktijk?

Verwijderd

IkWilbert schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:00:
En meer zenders? Ik mag hopen dit jaar nog... :X
Lijkt me wel? Voor de 180mbit hoeven ze het in mijn wijk niet te doen, dat werkt uitstekend. Persoonlijk heb ik liever niet meer zenders, maar SD naar HD wisselingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 09:44 ]

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41
Snuffel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:13:
Even een vraag over Ziggo modems: op mijn oude adres heb ik vermoedelijk nog een werkende internetverbinding (foutje Ziggo mbt afsluiten).
Nu ben ik daar af en toe aanwezig, en lijkt het me makkelijk om daar gebruik te maken van het internet.

Nu heb ik geen modem meer van Ziggo, maar heb ik een specifieke Ziggo modem nodig?
Zo ja: kan ik die buiten Ziggo om verkrijgen?
MAC-adres van je modem moet worden toegevoegd door Ziggo in hun systeem.
Alleen je oude modem zal werken.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)

[...]

Verdorie. Kan ik wéér alle kanalen gaan zitten scannen/filteren/sorteren.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

The Executer

Lekker belangrijk!

In navolging van mijn eerdere post in dit topic heb ik een poos geleden de einddoos vervangen. Helaas paste deze niet op de normale manier in de inbouwdoos en zit er nu op de kop in. Door het vervangen is de storing die we hadden op FoxHD verholpen. Wel zitten we nog met storing als gevolg van de DECT toestel wat bij de televisie staat. Daarnaast heeft de coax kabel onlangs een knoei gehad door de tv dressoir die er tegenaan geschoven is. Nu wil ik nieuwe kabel en connectors bestellen, maar bij de connectors twijfel ik welke te nemen. De kabel is duidelijk, KOKA799 zwart. Qua connectors staan de KOSWI/KOKWI als goed bekend, maar de Tratec lijkt me net wat beter. Welke is de beste?

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/443-0/hirschmann-antenne-stekker-aansluiting-iec-male.jpg
Vs Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1196837-0/technetix-tratec-antenne-connector-aansluiting-iec-male.jpg

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb de bovenste, en dat werkt prima.

Denk dat er geen verschil in zit, de bovenste is ook volledig metaal. Onder de witte schroeftule zit ook nog een stuk metaal namelijk.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Snuffel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:13:
[..]
Inloggen op de Ziggo wifi hotspot van de buren (via WifiSpots account) ?

Oeps, dubbelpost

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

The Executer schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:27:
In navolging van mijn eerdere post in dit topic heb ik een poos geleden de einddoos vervangen. Helaas paste deze niet op de normale manier in de inbouwdoos en zit er nu op de kop in. Door het vervangen is de storing die we hadden op FoxHD verholpen. Wel zitten we nog met storing als gevolg van de DECT toestel wat bij de televisie staat. Daarnaast heeft de coax kabel onlangs een knoei gehad door de tv dressoir die er tegenaan geschoven is. Nu wil ik nieuwe kabel en connectors bestellen, maar bij de connectors twijfel ik welke te nemen. De kabel is duidelijk, KOKA799 zwart. Qua connectors staan de KOSWI/KOKWI als goed bekend, maar de Tratec lijkt me net wat beter. Welke is de beste?

[afbeelding]
Vs [afbeelding]
Die onderste is geen Tratec, maar een Televes. Geen slechte connector, maar de KOKWI/KOSWI is beter. Die laatste heeft ook kabelkeur.
Persoonlijk vind ik deze: http://www.electrokarweis...elkeur-5707957063687.html makkelijker monteren dan de Hirschmann. Ook is deze iets beter bestand tegen interferentie en mechanisch wat degelijker dan de KOKWI en KOSWI.
Ik heb de afgelopen dagen bij mijn schoonouders een lagere snelheid gehad.
Dit resulteerde in een download van 5 tot 10 mb (getest met speedtest).

Nu vermoed ik dat dit een tijdelijke hik geweest is, maar ik heb de waardes van het modem toch even uitgelezen.

Wat vinden jullie hiervan ?

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -7.4 dBmV 39.0 dB
Channel 2: -6.3 dBmV 38.6 dB
Channel 3: -6.9 dBmV 39.0 dB
Channel 4: -8.5 dBmV 38.6 dB
Channel 5: -7.9 dBmV 39.0 dB
Channel 6: -7.7 dBmV 39.4 dB
Channel 7: -8.1 dBmV 39.0 dB
Channel 8: -7.8 dBmV 39.0 dB

We hebben hier een Cisco EPC3212 staan.

2250 WP Zuid PVoutput

• Dennis-L
raven22 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:24:
Ik heb zitten spitten op internet en dit topic, maar werkt de cashback nu wel of niet op de tab3 welke je met korting kunt bestellen bij paradigit. Officieel niet begrijp ik, maar in de praktijk?
In de praktijk lijkt me ook niet, je moet immers een kopie van je aankoopbon opsturen naar Samsung en daar zullen ze vast wel zien dat het een tab verkregen is bij paradigit n.a.v. een actie bij Ziggo.

Kan ik gebruik maken van de cashback actie van Samsung?

Nee, de cashback actie die bij Samsung loopt is niet geldig op de tablets die u kunt verkrijgen via de Ziggo actie. .

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis-L op 07-05-2014 11:50 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:27
MdO82 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:35:
[...]
Nu vermoed ik dat dit een tijdelijke hik geweest is, maar ik heb de waardes van het modem toch even uitgelezen.

Wat vinden jullie hiervan ?
[...]
Ik dacht dat tot -10/+10 alles nog goed was. Heb hier zelf alles opnieuw aangesloten. Had nog een oude splitter enz. en die was al niet al te best aangesloten bleek. Nu heb ik het ook niet erg netjes kunnen doen, omdat ik wel zo'n kabel ding heb, maar niet een die de grote van de buitenste koperdraad zooi aankan. Dat heb ik dus alsnog met een mes gedaan.
Hoe dan ook heb ik hier nu -2 tot -4 dBmV en alles werkt perfect hier. Wel met een Ubee btw.

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:08
Dennis-L schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:47:
[...]

In de praktijk lijkt me ook niet, je moet immers een kopie van je aankoopbon opsturen naar Samsung en daar zullen ze vast wel zien dat het een tab verkregen is bij paradigit n.a.v. een actie bij Ziggo.

Nee, de cashback actie die bij Samsung loopt is niet geldig op de tablets die u kunt verkrijgen via de Ziggo actie. .
Indien u kiest voor de 10 inch variant kunt u gebruik maken van de Samsung €50,- cashback actie.
Lees hiervoor de voorwaarden van Samsung.

Dit staat in de mail van de bestelcode, zou nogal krom zijn als dan nog niet in aanmerking zou kunnen komen voor de cashback...

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:22
Een paar Franse zenders erbij zou fijn zijn.

• Dennis-L
IseT schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:47:
[...]

Indien u kiest voor de 10 inch variant kunt u gebruik maken van de Samsung €50,- cashback actie.
Lees hiervoor de voorwaarden van Samsung.

Dit staat in de mail van de bestelcode, zou nogal krom zijn als dan nog niet in aanmerking zou kunnen komen voor de cashback...
Dan liegt de FAQ van paradigit :)

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:08
Dennis-L schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:05:
[...]

Beetje zooitje ongeregeld daarzo dan, de mail komt van ziggo@paradigit.nl dus dan mag ik er vanuit gaan dat er enige communicatie is tussen beide partijen en de mail wordt ook nog eens afgesloten met vriendelijke groet,
Paradigit in samenwerking met Ziggo.

2 tegenstrijdige berichten wat betreft de cashback aktie van dezelfde afzender....
Dennis-L schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:05:
[...]

Het lijkt mij inziens dat Paradigit dit niet bepaald.
Het staat dan wel in de FAQ van paradigit, maar zijn dat dezelfde voorwaarden als die van Samsung ?
Volgens mij als het productnummer klopt die Samsung stelt en je zit in de actieperiode, dan zou de cashback geldig moeten zijn.

Maar nogmaals ik weet niet welke productcode op de tablets van Samsung staat die Paradigit uitlevert. :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 13:58
kan iemand mij vertellen wat het nut is van de spectrum analyzer in de ubee modems?
Surf eens naar http://192.168.178.1:8080

erg leuk, maar wat kan ik er mee :)

• Caelorum
Reloader schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:43:
kan iemand mij vertellen wat het nut is van de spectrum analyzer in de ubee modems?
Surf eens naar http://192.168.178.1:8080

erg leuk, maar wat kan ik er mee :)
OMG wat slecht.. Open ik het in IE11 "This browser is nog supported". Vervolgens geef ik een chrome useragent door en alles werkt perfect (zoals te verwachten) :X

Neem aan dat je aan de hand daarvan kan kijken of het signaal in orde is? Lijkt mij meer iets voor de onderhoudsmannetjes in ieder geval.

• Dennis-L
MdO82 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:20:
[...]

Het lijkt mij inziens dat Paradigit dit niet bepaald.
Het staat dan wel in de FAQ van paradigit, maar zijn dat dezelfde voorwaarden als die van Samsung ?
Volgens mij als het productnummer klopt die Samsung stelt en je zit in de actieperiode, dan zou de cashback geldig moeten zijn.

Maar nogmaals ik weet niet welke productcode op de tablets van Samsung staat die Paradigit uitlevert. :)
Dit lijkt mij geen Chinees:

Nee, de cashback actie die bij Samsung loopt is niet geldig op de tablets die u kunt verkrijgen via de Ziggo actie.

:)

Maar goed, je kan het altijd proberen natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 07-05-2014 18:33 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:40

icecreamfarmer

en het is

[...]

Mag ook wel, als je tv extra hebt dan zijn er nogal wat zenders weggevallen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• nFo
  • Nu online

nFo

Ik heb even een probleem, ik heb een Ziggo abonnement voor een huur woning.
Maar die woning beviel niet, dus maar weer verhuist naar mijn ouders, die hebben al een: Alles in één van KPN.
Dus Ziggo even gebeld om het op te zeggen, maar de resterende maanden van het jaar contract moet ik dan in één keer betalen: 10x € 49,- / € 490,-.
En dat wilde ik niet, dus ja...abonnement maar door laten lopen ?

• Dennis-L
nFo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:50:
Ik heb even een probleem, ik heb een Ziggo abonnement voor een huur woning.
Maar die woning beviel niet, dus maar weer verhuist naar mijn ouders, die hebben al een: Alles in één van KPN.
Dus Ziggo even gebeld om het op te zeggen, maar de resterende maanden van het jaar contract moet ik dan in één keer betalen: 10x € 49,- / € 490,-.
En dat wilde ik niet, zo dus ja...abonnement maar door laten lopen ?
Wonen je ouders niet in een Ziggo gebied?
Dan zou je kunnen kijken of KPN op te zeggen is

• nFo
  • Nu online

nFo

Dennis-L schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:51:
[...]

Wonen je ouders niet in een Ziggo gebied?
Dan zou je kunnen kijken of KPN op te zeggen is
Ja, maar die waren vorig jaar overgestapt naar KPN glasvezel.

• Caelorum
Erg vervelend. Je had beter kunnen hebben dat je was verhuist naar een gebied waar Ziggo niet kan leveren, omdat dan je abonnement vervalt met 1 maand opzegtermijn (artikel 17 van de voorwaarden). Nu ben je eigenlijk verplicht het door te laten lopen of dus af te kopen. Wellicht dat je nog kan vragen om coulance en dat ze zo met minder genoegen nemen, maar anders heb je denk ik pech.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 07-05-2014 18:55 ]

• Dennis-L
nFo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:53:
[...]

Ja, maar die waren vorig jaar overgestapt naar KPN glasvezel.
Ja dan heb je helaas pech. :/

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-11 11:52
Tweakers,

Geen idee of ik hier kan posten maar goed.

Nu we te maken hebben met het illegaal download verbod in nederland zit ik me wat dingen af te vragen.

1. via usenet (newsdemon) gebruik ik SSL... is dit veilig genoeg?
2. via tranmission download ik wel wat films maar seed maar kort terug ratio van 1.00
3. Kan ziggo zomaar mijn gegevens door geven aan b.v. universal ofzo?

Thanks !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Dennis-L
Njay schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:10:
Tweakers,

Geen idee of ik hier kan posten maar goed.

Nu we te maken hebben met het illegaal download verbod in nederland zit ik me wat dingen af te vragen.

1. via usenet (newsdemon) gebruik ik SSL... is dit veilig genoeg?
2. via tranmission download ik wel wat films maar seed maar kort terug ratio van 1.00
3. Kan ziggo zomaar mijn gegevens door geven aan b.v. universal ofzo?

Thanks !
Denk niet dat dit echt het juiste topic is, het is immers niet Ziggo gerelateerd.
Overigens is het verbod op downloaden niet illegaal, het is strafbaar om uit illegale bron te downloaden ;)

1. Ze kunnen nog steeds zien waar je van downloadt, alleen kunnen ze niet eenvoudig zien wat je downloadt.
3. Volgens mij moeten ze dat afstaan met een gerechtelijk bevel.

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-11 11:52

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• SemperFidelis
  • Laatst online: 24-11 12:13
Ik heb een UE40EH6030 gekocht voor thuis, en nu wil ik daar graag een Ziggo CI+ module voor kopen...

Alleen waar moet ik op letten?
Ik kom verschillende modules tegen:
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit)
pricewatch: Ziggo CI+ Module Smit 3D (exclusief smartcard)
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)

Dit zijn 3 hele goedkope.. Maar er staan ook modules van 120 euro in de pricewatch?
De H6030 is een 3D TV btw, maar ik houd hier niet van dus maak hier amper gebruik van.

Wat moet ik aanschaffen?

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
SemperFidelis schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:55:
Ik heb een UE40EH6030 gekocht voor thuis, en nu wil ik daar graag een Ziggo CI+ module voor kopen...

Dit zijn 3 hele goedkope.. Maar er staan ook modules van 120 euro in de pricewatch?
De H6030 is een 3D TV btw, maar ik houd hier niet van dus maak hier amper gebruik van.

Wat moet ik aanschaffen?
1 van die drie.
Heb zelf een Smit en nooit problemen mee gehad.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als je gebruik wil maken van interactive tv heb je deze (of iets verglijkbaars) nodig

pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3

• Caelorum
^ Moet je tv het wel ondersteunen natuurlijk.

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:24:
^ Moet je tv het wel ondersteunen natuurlijk.
Anders krijg je alleen digitale TV, en geen interactieve diensten :)

• Caelorum
Ja, maar dan kan je net zo goed een andere kaart kopen en die ~20E ofzo besparen :)

• Anne87
Anne87 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:01:
[...]

Ga ik vanavond allebei eens proberen, thanks! Zal de uitkomst wel even laten weten.
Nog geen foutmeldingen gehad, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik heb ze niet elke dag ;) :P

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Bij Ziggo zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. In de toekomst breiden wij het digitale televisieaanbod uit en komen we met nog sneller internet. Om deze uitbreidingen mogelijk te maken, gaat een aantal digitale televisiezenders technisch van frequentie wisselen. Dit gebeurt in de nacht van woensdag 7 op donderdag 8 mei 2014 tussen 1.00 en 6.00 uur.

Lekker dat die zenderwijziging er ook voor heeft gezorgd dat een boel opnames van onze Humax 5200 eruit zijn geknald. De kleine was niet blij dat Klokhuis niet was opgenomen - NLD3 HD is waarschijnlijk ook verhuisd.

De moeite waard dus om even te checken.
Om welke zenders gaat het?
Het gaat om: Nederland 3 HD, RTL 5, SBS 6, SBS 6 HD, RTL 7, Veronica, Net 5 HD, 24Kitchen, Nostalgienet, brava nl klassiek en Ziggo TV. En enkele digitale radiozenders.

[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 08-05-2014 19:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Ik heb de Smith en een neonation. De smith was mee ik beter voor sony en de neonation voor panasonic, althans dat had ik gelezen. Ik meen ook gelezen te hebben dat het voor de samsung niks uitmaakt. Wel ideaal die kaartjes. Ik heb zelf 1.2 kaartjes zonder interactieve dingen, maar dat interactieve hoef ik ook niet.

• nooberke
  • Nu online
Die Samsung is al wat ouder zo te zien...zal vermoedelijk dus ook vast geen interactief ondersteunen

Ik dacht dat het volgende ook door de CI+ kwam naar niet zeker:
Onze nieuwe Sony TV (2013) met CI+ 1.3 hoeft niet elke start de authenticatie te doorlopen, waar onze LG's van het eerste uur met oudere modules dat wel moeten...ik had begrepen dat dat komt door de nieuwere module...

Zorgt er voor dat de TV stuk sneller aan staat
Mijn CI+ 1.2 LG uit 2012 doorloopt ook niet de hele authenticatieprocedure bij elke start. Dit gebeurt alleen nog na installatie van sommige software updates. Lijkt me toch niet dat de TV bij elke start helemaal opnieuw moet autenticeren? Was dit in het begin echt zo? Dan ben ik blij dat ik toen nog lekker ouderwets naar analoge TV zat te kijken. Die vage schimmen kwamen tenminste meteen op het scherm :p

• tiguan
  • Laatst online: 16:55
Ik zet mijn tv helemaal uit, het kaartje krijgt daardoor geen stroom meer. Het authenticatieproces moet daardoor elke keer wel doorlopen worden. Misschien dat nieuwere tv's in standby stand het kaartje actief houden?
Hmm, dat zou wel kunnen. Ik zou eens kunnen proberen om de stekker d'r een minuutje uit te halen en te zien wat-ie dan doet.

De Sony uit 2011 (ook CI+ 1.2) hier in de woonkamer heeft twee standby-standen: gewoon standby en 'snelle start'. Je kunt hem op bepaalde tijden tussen deze standen laten wisselen, waarbij je een klik van een relais of iets dergelijks hoort wanneer de TV switcht. Vanuit 'snelle start' heb je bijna gelijk beeld, terwijl vanuit de gewone standby-stand het een aantal seconden duurt voordat er beeld wordt getoond. Dus dat zou er best op kunnen wijzen dat er inderdaad een authenticatie nodig is bij het inschakelen.

• tiguan
  • Laatst online: 16:55
Ja dat heeft mijn Sony dus ook. Ik heb een knop aan de zijkant, daarmee zet je 'm echt uit. Maar je kan ook instellen dat ie in standby, bepaalde levels heeft van standby die meer of minder stroom verbruiken. Meer stroom, betekent idd dat ie sneller opgestart is.

Ook een leuk feitje, als je 'm op standby zet en langer dan 20 minuten (ongeveer) wacht met weer aanzetten, moet ie ook weer opnieuw authenticeren. Als je er bij blijft hoor je op een gegeven moment ook inderdaad zo'n tikje in de tv, wat aangeeft dat de stroom er af gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 08-05-2014 20:29 ]

• nooberke
  • Nu online
Jerrythafast schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:45:
Mijn CI+ 1.2 LG uit 2012 doorloopt ook niet de hele authenticatieprocedure bij elke start. Dit gebeurt alleen nog na installatie van sommige software updates. Lijkt me toch niet dat de TV bij elke start helemaal opnieuw moet autenticeren? Was dit in het begin echt zo? Dan ben ik blij dat ik toen nog lekker ouderwets naar analoge TV zat te kijken. Die vage schimmen kwamen tenminste meteen op het scherm :p
Die LG's waren in 2010 één van de eerste TV's welke een certificatie hadden, en die doen inderdaad iedere start authentificeren...ongeacht wat er eerder is gebeurd

Bij de nieuwere Sony zie ik het eigenlijk nooit gebeuren?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 22:44

Wat moet ik aanschaffen?
Samsung TV's werken het beste met Smit of Quantis CI+ modules. Neotion modules leveren vaak problemen op.

Ik heb een D7000 met een Smit module en een F5410 met Quantis module. Niet interactief dat wel.
De Samsung EH serie zou moeten werken met de Ziggo interactieve CI+ module. Echter geen idee van welk merk die is.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Masimo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:32:
[...]

Samsung TV's werken het beste met Smit of Quantis CI+ modules. Neotion modules leveren vaak problemen op.

Ik heb een D7000 met een Smit module en een F5410 met Quantis module. Niet interactief dat wel.
De Samsung EH serie zou moeten werken met de Ziggo interactieve CI+ module. Echter geen idee van welk merk die is.
Quantis = Neotion
En zijn tv ondersteunt geen CI+ Interactief.

[ Voor 4% gewijzigd door SAWYER op 08-05-2014 21:41 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 22:44
SAWYER schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:41:
[...]

Quantis = Neotion
En zijn tv ondersteunt geen CI+ Interactief.
In principe wel ja, dat klopt. Maar de Quantis modules hebben geen issues met Samsung TV's.

De veiligste keuze in dit geval is dus een Smit CI+ module.

• SemperFidelis
  • Laatst online: 24-11 12:13
hjs schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:11:
Als je gebruik wil maken van interactive tv heb je deze (of iets verglijkbaars) nodig

pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3
TV heeft geen Smart TV ;)
Dan ga ik wel lekker voor een goedkope. Zo te zien wordt het dan de Smit.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door SemperFidelis op 09-05-2014 16:45 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
zij er sinds het onderhoud meer meer mensen welke bijv 538 danwel geen slamFM meer kunnen kijken?

538 deed heeeel soms even een halve seconde haperen en dan liep het weerk een uur ofzo goed...

nu heb ik dus geen beeld bij 538 (kanaal 354 meen ik)....
Klinkt een beetje alsof je al wat storing incasseerde die af en toe bitfouten veroorzaakte, en nu storing die zoveel bitfouten veroorzaakt dat er geen beeld komt. Ik vermoed een brak kabeltje of connector. Probeer als het kan eens met een goede, korte kabel rechtstreeks op het punt waar de kabel je huis binnen komt te testen.

Verwijderd

SemperFidelis schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:45:
[...]

TV heeft geen Smart TV ;)
Dan ga ik wel lekker voor een goedkope. Zo te zien wordt het dan de Smit.

Bedankt voor de hulp!
Je bedoeld dat de TV geen interactieve TV ondersteund cq. geen CI+ 1.3 ondersteunt en niet verder gaat dan CI+ v1.2. ;) Dan kun je inderdaad een goedkopere nemen.

Verwijderd

nooberke schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:40:
[...]

Die LG's waren in 2010 één van de eerste TV's welke een certificatie hadden, en die doen inderdaad iedere start authentificeren...ongeacht wat er eerder is gebeurd

Bij de nieuwere Sony zie ik het eigenlijk nooit gebeuren?
Totaal niet relevant of een TV al dan niet authentificatie doet. Het opstarten in koude toestand heeft met meerdere factoren te maken. Of je TV wel of niet op standby staat, je smartcard wordt sowieso onderworpen aan controle, dus maak je hierover maar geen zorgen. ;)
Pagina: 1 ... 76 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]