Ik heb een Humax 5200c en sinds kort een tv waar een ci+ slot in past.
Mijn vraag is het mogelijk om bijv. 2 programma's op te nemen op de humax en een andere stream kijken via de ci+ kaart via de tv?
oftewel, kan je tegelijkertijd meerdere smartcards gebruiken met 1 kabelsignaal
www.casarodriguillo.com
Geen probleem. Complete signaal gaat naar alle apparaten. Hier drie smartcards in gebruik met verschillende apparaten.Pinin schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:23:
De vraag is vast wel eerder gesteld maar ik kan het niet vinden.
Ik heb een Humax 5200c en sinds kort een tv waar een ci+ slot in past.
Mijn vraag is het mogelijk om bijv. 2 programma's op te nemen op de humax en een andere stream kijken via de ci+ kaart via de tv?
oftewel, kan je tegelijkertijd meerdere smartcards gebruiken met 1 kabelsignaal
Verwijderd
Ja, je kunt meerdere smartcards gebruiken met 1 kabelsignaal.Pinin schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:23:
kan je tegelijkertijd meerdere smartcards gebruiken met 1 kabelsignaal
Speel ook Balls Connect en Repeat
Nee wel meer, je kan er echter maar zelf 3 registeren geloof ik.Onbekend schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:22:
Ik dacht dat het max. 4 was, maar misschien is dit inmiddels al aangepast.
Als je er meer wil moet je even Ziggo webcare vragen
Nu heb ik even bij hem gekeken in het modem en daar zie ik dat er 2 wifi signalen zijn (dual band).
Ziggo stelt standaard dezelfde netwerknaam en wachtwoord in bij beide netwerken. Dus 2,4 en 5 ghz.
Ik vermoed dat de apparaten nu gaan flipperen tussen beide netwerken... en dat hij daardoor regelmatig de verbinding verliest.
Ik neig ernaar om het 5 ghz netwerk een andere naam te geven zodat een telefoon/tablet niet meer continue gaat switchen.
Hoe hebben jullie zoiets ingericht met dat modem?
www.casarodriguillo.com
Ik houd altijd de namen van 5ghz/2.4 gelijk, apparaten kunnen zelf bepalen waar ze naar connecten en dat behoort gewoon prima te werken. Feit blijft dat wifi van die modems zwak is en ik persoonlijk gebruik wifi niet meer via dat modem en heb zelf access points (WAP561 cisco in ons geval) door het huis geplaatst.schwarzenegger schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:45:
Collega van mij heeft een Cisco epc3928 modem en klaagt dat de apparaten geen wifi hebben (wegvalt.).
Nu heb ik even bij hem gekeken in het modem en daar zie ik dat er 2 wifi signalen zijn (dual band).
Ziggo stelt standaard dezelfde netwerknaam en wachtwoord in bij beide netwerken. Dus 2,4 en 5 ghz.
Ik vermoed dat de apparaten nu gaan flipperen tussen beide netwerken... en dat hij daardoor regelmatig de verbinding verliest.
Ik neig ernaar om het 5 ghz netwerk een andere naam te geven zodat een telefoon/tablet niet meer continue gaat switchen.
Hoe hebben jullie zoiets ingericht met dat modem?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Heb bij mijn in de buurt meerdere ziggo modems met ssids aan staan, maar nergens zie ik alleen het Ziggo ssid voor wifispots zoals vroeger.
American Express vraagbaak
Dat maakt niks uit. Ik verschillende namen (maar gelijk wachtwoord) voor de 2,4 en 5Ghz van m'n dual radio Asus router. Zowel m'n smart phone als laptop konden echter ook automatisch verbinding maken met de 5Ghz toen ik voor 2,4 het wachtwoord invoerde.tcviper schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:25:
[...]
Ik houd altijd de namen van 5ghz/2.4 gelijk, apparaten kunnen zelf bepalen waar ze naar connecten en dat behoort gewoon prima te werken. Feit blijft dat wifi van die modems zwak is en ik persoonlijk gebruik wifi niet meer via dat modem en heb zelf access points (WAP561 cisco in ons geval) door het huis geplaatst.
_██_
(ಠ_ృ)
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ik heb er nog 2, tegen zendkosten kan ik deze wel opsturen.The Executer schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:15:
Toevallig iemand nog het stuk aarddraad over wat bij het AOP geleverd word? Monteur heeft deze zeer kort afgewerkt. Doordat ik het AOP wat opgeschoven heb is deze nu te kort. Aangezien de aansluiting in de AOP zo'n schuiflipje is draai ik liever het draad er niet omheen.
[ Voor 66% gewijzigd door Caelorum op 13-05-2014 12:48 ]
Is enkel voor wanneer je hem in de meterkast aansluit.Caelorum schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:47:
Wat moet je eigenlijk met dat aardraad doen? Stond niet in de beschrijving die erbij zat, en zat ook niet in de oude die in de muur zat. Die overigens enorm crappy was aangesloten, al deed het signaal het altijd wel goed.
Zelf heb ik de wanddoos in de woonkamer, dus vandaar dat ik hem over heb.
Omdat een AOP voorzien is van galvanische scheiding en je in de meterkast over het algemeen de mogelijkheid hebt om te aarden terwijl je dat in de woonkamer meestal niet hebt.Jerrythafast schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:29:
Waarom moet dat in de meterkast eigenlijk wel en elders niet?
Ik heb het AOP verlegd naar de meterkast, daar netjes een klem op de aarddraad geschroefd, draad met aardrail richting AOP en patchbox en die allebei geaard op de aardrail met een kort draadje met oogje of schuifstekker.
Bij mijn ouders heb ik ook niet de mogelijkheid om het AOP te aarden, maar als je met sokken op de koude betonvloer van de kelder staat en je komt met je hand tegen een splitter of connector aan, dan krijg je gewoon een niet prettig gevoel...
Nooit gedacht dat ik nog eens in het Ziggo topic zou posten
Ik ga verhuizen ('s hemelsbreed zo'n 5 kilometer) en tot mijn verrassing kom ik in Ziggo gebied terecht (terwijl ik altijd UPC gehad heb).. Nu maakt het me niet zoveel uit, ze zullen allebei hun voor en nadelen hebben, maar bij UPC wist ik in ieder geval wat ik in huis had
Ik ga voor een 2-in-1 pakket (zonder telefonie) en vraag me daarbij een paar dingen af:
1) Kan de modem/router die nu uitgeleverd wordt in bridge gezet worden (zodat ik mijn eigen router kan gebruiken) en zoja, moet dat via de helpdesk of kan ik dat zelf?
2) Ik wil er wel een recorder hebben. Niet dat ik zoveel opneem, 2 of 3 programma's per week. Live pauzeren vind ik ook gemakkelijk. Alle andere functionaliteiten boeien me minder, gebruik ik nu (bij Horizon) ook niet. Wat is wijsheid, gewoon meebestellen bij Ziggo en hopen dat je de Humax krijgt (daar lijken de meeste hier toch de voorkeur voor te hebben?), of de 6-maanden korting pakken en zelf ergens een Humax regelen? En welk type? De HUMAX IHDR-5200C?
3) Ik bel momenteel via SIP en mijn telefoonnummer loopt via CheapConnect. Bij UPC werkt dit allemaal prima. Blokt Ziggo daar nog iets mee, of gaat dat allemaal prima?
Alvast bedankt
2. Ziggo levert verschillende HD recorders uit en voor zover ik weet is dat nu de Humax 5200.
3. Ziggo blokkeert geen poorten voor zover ik weet
U ontvangt na bestelling een Samsung SMT-C7140B of een Humax iHDR-5200C, afhankelijk van de voorraad op dat moment. Beide recorders beschikken bovenstaande specificaties.allure schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:16:
1. Ja dit kan, moet de helpdesk doen.
2. Ziggo levert verschillende HD recorders uit en voor zover ik weet is dat nu de Humax 5200.
3. Ziggo blokkeert geen poorten voor zover ik weet
https://www.ziggo.nl/televisie/interactieve-hd-recorder
@FreakNL
Als je echt per sé een Humax wil hebben dan zal je die zelf ergens los op de kop moeten tikken, met de kans dat dat duurder gaat worden dan bij je aanvraag bij Ziggo.
[ Voor 27% gewijzigd door Dennis-L op 13-05-2014 16:27 ]
Zoals gezegd, ik gebruik er weinig functies van de recorder, als de Samsung gewoon stabiel is, is dat wat mij betreft prima.
Maar als er echt goede argumenten zijn om voor de Humax te gaan kan ik dat natuurlijk gewoon regelen, maar dat kost wel weer wat moeite, aangezien ik dan beter een losse kan regelen, omdat je bij een bestelling via Ziggo nooit zeker weet wat je krijgt natuurlijk
[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 13-05-2014 16:26 ]
Als je ook altijd tv gaat kijken via de Samsung, zou dat best wel een irritatiepunt kunnen worden.
Je kan ook de Humax 5300c nemen, bij Ziggo bekend als de HD-ontvanger. Die heeft geen interne schijf, maar je kan er zelf een USB-schijf aan hangen en dan heeft ie volgens mij dezelfde functionaliteit als de 5200.
[ Voor 66% gewijzigd door tiguan op 13-05-2014 16:38 ]
Met 5300 kun je als je iets opneemt niet iets anders kijken.
Met de 5200C kun je een programma opnemen en iets anders tegelijk kijken.
Uit de handleiding;
De USB-poorten van het product leveren in totaal 850 mA. Deze 850mA wordt verdeeld over alle
apparaten die op het product zijn aangesloten.
[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 13-05-2014 16:50 ]
Verwijderd
80x gegevens invullen...Uiteindelijk omdat de website van activatie een storing gaf maar telefonisch gedaan.
Enige nadeel is dat ik met surfen regelmatig langer wachten moet op het opvragen van een website dan voorheen (KPN Glasvezel). Maar dat is toen met @Home ook nooit anders geweest omdat die DNS Servers van hun het nogal druk kunnen hebben.
Omwisselen van DNS servers (Dus primair naar secundair en terug) lost dat op. Over TV kijken geen klachten. HD ziet er netjes uit op 1080i.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 16:50 ]
Dank voor de nuttige tips jongens. Ik denk dat het toch een 5200c wordt dan, even kijken of ik er eentje ergens kan vinden...
wanneer geld geen issue is dan zou ik meteen gaan voor de pricewatch: Humax IHDR-5400CFreakNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:53:
Dan valt de 5300 gelijk weer af. Dat is namelijk wel een vereisteMet de Horizon kan ik 1 programma opnemen en tegelijkertijd een andere programma bekijken (en pauzeren!). Dat is wel het minimum. De 4 tuners van de Horizon (meerdere programma's tegelijkertijd opnemen) is weer wat overdreven.
Dank voor de nuttige tips jongens. Ik denk dat het toch een 5200c wordt dan, even kijken of ik er eentje ergens kan vinden...
Wat voegt die 5400c toe voor mij, als casual TV kijker (af en toe wat opnemen (en tegelijkertijd naar een andere zender kunnen kijken) en live pauzeren zijn zo'n beetje mij enige eisen)?
De voordeel van de 5200c is dat je via FTP de opnames naar je PC kan sturen
Als je de Humax wilt, kan je proberen te vragen dat je deze persé wilt. Immers ik kreeg een Humax omdat ik daar om heb gevraagd. Mijn pa daartegen, 2 weken later, een Samsung. Vanuit gaande dat deze ook een Humax kreeg
Ow enne 2uur time-shift buffer, ideaal
[ Voor 45% gewijzigd door ThaHandy op 13-05-2014 18:00 ]
Ik ga het even uitzoeken
5200c is wel the way to go als ik het zo hoor.
Net als eigenlijk elke Ziggo geschikte HDD HD ontvanger heeft de 5200 ook de nodige "nukken", er is volgens mij geen enkel zaligmakend model, allemaal hebben ze wel wat.FreakNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:05:
Ik kan er vast 1 op internet scoren, de kortingsactie van de eerste 6 maanden voor 30 euro/maand zorgt voor genoeg budget
Ik ga het even uitzoeken
5200c is wel the way to go als ik het zo hoor.
Testing, one, two ...
Dit kan zowel met de 5200 als ook met de 5100 5300 en 5400. Bij de 5100 en de 5300 moet er dan wel USB opslag zijn aangekoppeld daar dit standaard geen PVR is.De voordeel van de 5200c is dat je via FTP de opnames naar je PC kan sturen
Dit kun je zo expliciet aangeven als je wilt, het gaat je niet verder helpen. Ik kan bevestigen dat de medewerker die jouw bestelling invoert het product 'hd ontvanger' of 'hd recorder' besteld en hierin GEEN merk kan selecteren.Als je de Humax wilt, kan je proberen te vragen dat je deze persé wilt
Helaas dus. Je hebt dus gewoon met puur geluk de Humax gekregen
[ Voor 16% gewijzigd door andy88 op 13-05-2014 23:37 ]
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap
Handig, want m'n moeder (en vele andere Ziggo gebruikers) zit nog op POP3, en daarmee kun je eigenlijk niet fatsoenlijk e-mail op meerdere devices hebben. Met IMAP wel. Al is 2GB wel wat weinig..
Binnenkort maar even mee spelen. Al ben ik zelf nog altijd van mening dat je geen mailbox bij je ISP moet nemen, iedere keer weer gezeur als je naar een andere ISP overstapt. Gewoon een adres bij Outlook.com/Gmail nemen, of een eigen domein
[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2014 11:39 ]
Dat is inderdaad sinds kort. Om precies te zijn sinds ze het nieuwe mailplatform gebruikenThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:24:
Hmmm ik zie dat Ziggo nu ook IMAP ondersteund? Volgens mij is dat pas sinds kort.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap
Handig, want m'n moeder (en vele andere Ziggo gebruikers) zit nog op POP3, en daarmee kun je eigenlijk niet fatsoenlijk e-mail op meerdere devices hebben. Met IMAP wel. Al is 2GB wel wat weinig..
Binnenkort maar even mee spelen. Al ben ik zelf nog altijd van mening dat je geen mailbox bij je ISP moet nemen, iedere keer weer gezeur als je naar een andere ISP overstapt. Gewoon een adres bij Outlook.com/Gmail nemen, of een eigen domein
Ik gebruik nooit de DNS server van m'n provider. Altijd OpenDNS of GoogleDNS. Die van providers zijn traag, en willen er ook nog wel eens uitliggen. Om te kijken wat voor jou de snelste DNS is kun je 'namebench' gebruiken. Tooltje wat je zo kunt downloaden.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:50:
[..]
Enige nadeel is dat ik met surfen regelmatig langer wachten moet op het opvragen van een website dan voorheen (KPN Glasvezel). Maar dat is toen met @Home ook nooit anders geweest omdat die DNS Servers van hun het nogal druk kunnen hebben.
Omwisselen van DNS servers (Dus primair naar secundair en terug) lost dat op.
DNS stel je dan gewoon in op je router, zodat al je devices er automatisch gebruik van maken
Op m'n telefoon (Android) ook, met "Set DNS" overrule ik de DNS voor mobiel internet, en van WiFi
[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2014 12:29 ]
MdO82 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:35:
[...] Nu vermoed ik dat dit een tijdelijke hik geweest is, maar ik heb de waardes van het modem toch even uitgelezen.
Wat vinden jullie hiervan ?
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -7.4 dBmV 39.0 dB
Channel 2: -6.3 dBmV 38.6 dB
Channel 3: -6.9 dBmV 39.0 dB
Channel 4: -8.5 dBmV 38.6 dB
Channel 5: -7.9 dBmV 39.0 dB
Channel 6: -7.7 dBmV 39.4 dB
Channel 7: -8.1 dBmV 39.0 dB
Channel 8: -7.8 dBmV 39.0 dB
[...]
Iemand die nog wat over de "Signal to Noise Ratio"-waardes kan zeggen? Wat zijn de minimale en maximale waardes waarbij alles nog goed zou moeten werken?Caelorum schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:28:
[...]
Ik dacht dat tot -10/+10 alles nog goed was.[...] Hoe dan ook heb ik hier nu -2 tot -4 dBmV en alles werkt perfect hier. Wel met een Ubee btw.
Verwijderd
Verwijderd
DVB-T Digitale aardse services (MPEG2 en MPEG4-AVC(H.264))tiguan schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:19:
Als je tv een HD tuner heeft wel.
DVB-C Digitale kabelservices (MPEG2 en MPEG4-AVC(H.264))
Dat heeft die volgens de gebruiksaanwijzing. Dus dan zou die HD moeten ondersteunen als ik het goed begrijp.
Dank je. Ik heb er blijkbaar een paar keer overheen gelezen..stormfly schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:05:
Check de openingspost staan de waardes benoemd.
Kom er nu wel achter dat ik ineens nog maar 1 downstream kanaal heb (maar wel 40mbit/s
Hmm, reset was blijkbaar voldoende om het (tijdelijk) te verhelpen. Is dit iets dat vaker voorkomt met Ubee modems?
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 15-05-2014 20:11 ]
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? CPE staat of 64, zou genoeg moeten zijn maar ik zie dat er maar iets van 10 apparaten een IP hebben in het statuswindow terwijl er dat minstens 20 moeten zijn.
Natuurlijk doet ie dan HD gebruiken mits je een TV voor 2008 ofzo hebtVerwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:25:
[...]
DVB-T Digitale aardse services (MPEG2 en MPEG4-AVC(H.264))
DVB-C Digitale kabelservices (MPEG2 en MPEG4-AVC(H.264))
Dat heeft die volgens de gebruiksaanwijzing. Dus dan zou die HD moeten ondersteunen als ik het goed begrijp.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Tenzijtcviper schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:48:
Natuurlijk doet ie dan HD gebruiken mits je een TV voor 2008 ofzo hebt
Nickname does not reflect reality
Speelt de EPC3928 als enigste DHCP server?Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? CPE staat of 64, zou genoeg moeten zijn maar ik zie dat er maar iets van 10 apparaten een IP hebben in het statuswindow terwijl er dat minstens 20 moeten zijn.
Iets zegt mij dat een ander apparaat de boel van tijd tot tijd blokkeert. Ik heb trouwens genoeg voorbeelden gezien waarin dit apparaat 30+ apparaten in de DHCP lease tabel heeft staan dus het lijkt me geen beperking van het apparaat.
Vraag blijft natuurlijk wel wat doen je clients? Staan die te idlen of trekken ze al je connecties dicht met news/torrent diensten?
Klopt, de 50 Euro cashback is hier dan ook net bijgeschreven. Tablet kost nu netto 130 Euro, which is niceIseT schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:47:
Indien u kiest voor de 10 inch variant kunt u gebruik maken van de Samsung €50,- cashback actie.
Lees hiervoor de voorwaarden van Samsung.
Dit staat in de mail van de bestelcode, zou nogal krom zijn als dan nog niet in aanmerking zou kunnen komen voor de cashback...
Nickname does not reflect reality
Zojuist even gechecked of ik de nieuwe snelheid heb: nope. Ik hang nogsteeds op de 20/2 verbinding van Z1.
Afijn, Ziggo klantenservice gebeld:
- "heeft u uw modem al gereset?"
ja, al tweemaal gedaan voor de zekerheid, 5 seconden pauze
- "is dit ook bekabeld?"
Ja, dit is ook bekabeld (ook al heb ik WiFi-N, wat mij lokaal zo'n 8-13 MB\s oplevert).
- "Probeert u eens de verbinding rechtstreeks op uw computer"
Ok, ik pak de laptop even en ik hang hem rechtstreeks eraan.
....
Warempel! 30/3 ineens.
Meneer vriendelijk bedankt, opgehangen en alles teruggekoppeld aan mijn eigen router. Wederom 20/2 ?
Had iemand dit probleem ook, dat er een profiel lijkt te blijven hangen? Ik laat voor de zekerheid het modem even 4 uur uit om een nieuw ip adres te krijgen. Hopelijk is het dan wel opgelost
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Welke router gebruik je? Het klinkt alsof je router de bottleneck is. Misschien andere router aanschaffen?Beerkeeper schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:36:
Ik heb een raar probleem:
Zojuist even gechecked of ik de nieuwe snelheid heb: nope. Ik hang nogsteeds op de 20/2 verbinding van Z1.
Afijn, Ziggo klantenservice gebeld:
- "heeft u uw modem al gereset?"
ja, al tweemaal gedaan voor de zekerheid, 5 seconden pauze
- "is dit ook bekabeld?"
Ja, dit is ook bekabeld (ook al heb ik WiFi-N, wat mij lokaal zo'n 8-13 MB\s oplevert).
- "Probeert u eens de verbinding rechtstreeks op uw computer"
Ok, ik pak de laptop even en ik hang hem rechtstreeks eraan.
....
Warempel! 30/3 ineens.
Meneer vriendelijk bedankt, opgehangen en alles teruggekoppeld aan mijn eigen router. Wederom 20/2 ?
Had iemand dit probleem ook, dat er een profiel lijkt te blijven hangen? Ik laat voor de zekerheid het modem even 4 uur uit om een nieuw ip adres te krijgen. Hopelijk is het dan wel opgelost
Wat bedoel je met "hangend profiel"? Als je direkt aan de Ubee/Cisco hangt haal je 30/3, ga je via jouw router dan haal je 20/2. Dan lijkt mij dat het zit ergens na jouw Ubee/Cisco. Of ik begrijp jou niet helemaal, dat kan ookBeerkeeper schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:44:
Het is een netgear wndr3700 die ook 150/15 makkelijk aan kan, vandaar dat het een hangend profiel lijkt...
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 17-05-2014 12:53 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik ga eerst een terrasje pakken, dan ga ik meteen kijken!
Bij mijn weten niet. De modem heeft wel de vervelende gewoonte mac-adressen te onthouden, vandaar dat je na het vervangen van het aangesloten apparaat de modem een schop onder de kont moet geven, maar er wordt voor zover ik weet niet per apparaat een profiel bijgehouden mbt snelheid.Beerkeeper schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:00:
Meer in de richting van: er wordt ook een IP adres per gekoppeld apparaat gegeven door de ubee modem (hij staat als bridged ingesteld). Misschien dat er dan ook een snelheid is profiel aanhangt in de systemen van ziggo?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je kan wellicht, om e.a. uit te sluiten, het MAC adres van je router even vernieuwen/spoofen.
woohoo 30 Mbit
[ Voor 3% gewijzigd door Beerkeeper op 17-05-2014 15:12 ]
Althans ik kwam hier een handleiding over tegen op de website van ziggo.
2250 WP Zuid PVoutput
Ja dat kan, maar het wordt niet aangeraden. Je hebt dan router <> router en dat werkt niet al te prettig kan ik je uit ervaring vertellenMdO82 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:40:
Was het jullie bekend dat je nu een router achter een cisco wifi en ubee wifi modem kan zetten zonder dat de helpdesk deze in bridge hoeft te zetten ?
Althans ik kwam hier een handleiding over tegen op de website van ziggo.
Nee, merp!
3) Dat wordt helemaal niet gelogd. Dit wordt gelogd.Dennis-L schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:10:
[...]
Denk niet dat dit echt het juiste topic is, het is immers niet Ziggo gerelateerd.
Overigens is het verbod op downloaden niet illegaal, het is strafbaar om uit illegale bron te downloaden
1. Ze kunnen nog steeds zien waar je van downloadt, alleen kunnen ze niet eenvoudig zien wat je downloadt.
3. Volgens mij moeten ze dat afstaan met een gerechtelijk bevel.
Als je alleen download zie ik het nut van SSL en VPN op het moment niet zo.
Idd, bij een Cisco werkt dat iig best wel klootjes eigenlijk, nee, niet mee te werken eerlijk gezegd, zo instabiel. Dezelfde dag na het aansluiten heb ik hem al in bridge laten zetten, maar dat dat zou moeten wist ik eigenlijk al voordat ik hem binnenkreeg. Vanaf bridge actief ook geen enkel probleem met de verbinding gehad, dat is nu ruim 'n week terwijl ik na het aansluiten keer op keer geconfronteerd werd met een wegvallende internet-verbinding. Ik moest overigens wel naar een nieuw modem, ik zou anders nooit de 150-180Mbit hebben kunnen halen terwijl ik er toch het geld voor neer moet leggen.PauseBreak schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:49:
[...]
Ja dat kan, maar het wordt niet aangeraden. Je hebt dan router <> router en dat werkt niet al te prettig kan ik je uit ervaring vertellen
Testing, one, two ...
Wel een beetje een late reactie.immetjes schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:20:
[...]
3) Dat wordt helemaal niet gelogd. Dit wordt gelogd.
Als je alleen download zie ik het nut van SSL en VPN op het moment niet zo.
Maar zijn orginele vraag was: "3. Kan ziggo zomaar mijn gegevens door geven aan b.v. universal ofzo? "
Aldus jouw link:
Bij internettoegang:
- Inlognaam (toegewezen gebruikersidentificatie)
- IP adres (gebruikersidentificatie van elke communicatie met het netwerk)
- NAW gegevens van de gebruiker en NAW gegevens van de beoogde ontvanger
Je gegevens worden dus wel degelijk gelogd.
Middels een civielrechtelijke procedure kan een organisatie jou aanklagen.
Zij hebben jouw ipadres, je provider heeft jouw NAW gegevens.
Echter is het niet eenvoudig om aan te tonen dat jij iets illegaal hebt gedownload dus het zal zo'n vaart echt niet gaan lopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 18-05-2014 00:54 ]
Ik heb ook een Cisco en een eigen tp-link router erachter. Dit werkt uitstekend en ik ben blij ook de lan poorten van de Cisco nog tot mijn beschikking te hebben want die heb ik wel nodig.hardware-lover schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:43:
[...]
Idd, bij een Cisco werkt dat iig best wel klootjes eigenlijk, nee, niet mee te werken eerlijk gezegd, zo instabiel. Dezelfde dag na het aansluiten heb ik hem al in bridge laten zetten, maar dat dat zou moeten wist ik eigenlijk al voordat ik hem binnenkreeg. Vanaf bridge actief ook geen enkel probleem met de verbinding gehad, dat is nu ruim 'n week terwijl ik na het aansluiten keer op keer geconfronteerd werd met een wegvallende internet-verbinding. Ik moest overigens wel naar een nieuw modem, ik zou anders nooit de 150-180Mbit hebben kunnen halen terwijl ik er toch het geld voor neer moet leggen.
Ziggo haalt de snelheid altijd, omdat afstand tot de centrale bij kabelinternet geen issue is. Als de snelheid toch meer dan 10% afwijkt, stelt Ziggo een onderzoek in en gaan ze het voor je verhelpen.Simontjee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:47:
Is ziggo een beetje aan te raden als provider in Leiden? Of halen ze hier de snelheden niet? ben aan het oriënteren.
Dus ja, Ziggo is zeker aan te raden.
Volgens mij deugde de test wel, maar hebben ze resultaten gehad van een test die ze niet wilden uitvoeren.Simontjee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:08:
Lees net hier: http://kassa.vara.nl/tv/a...netsnelheid-niet/speel/1/ dat Ziggo het aanzienlijk beter doet dan de andere providers alleen ook daar haalt niet iedereen de snelheid.. Maar nu lees ik op tweakers ook dat de test niet helemaal deugde.
Het doel van de test was om internet providers te vergelijken om o.a. de echte snelheid te meten. In de test die ze gedaan hebben, hebben ze inderdaad de echte snelheid gemeten. Maar deze snelheid werd negatief beïnvloed door andere factoren wat niet direct op de internet providers te verhalen viel.
Veelal waren het de draadloze netwerken zelf, goedkope routers en slecht aangelegde bedrading de oorzaken van de langzamere internetverbinding.
Speel ook Balls Connect en Repeat
De afstand van mijn nieuwe huis is 2km tot de dichtstbijzijnde centrale volgens verschillende checks. Weet alleen niet of dit normaal is of niet. Het probleem is alleen zo dat als je gaat zoeken naar ervaringen van providers je altijd wel hele slechte verhalen tegenkomt.
Dus jep, het is goedkoper om een ADSL-aanbieder te nemen, maar in ieder geval hier is Ziggo inmiddels meer dan 2 keer zo snel. Komt nog bij dat bij Ziggo het TV-signaal je internet niet vertraagt.
[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 18-05-2014 12:06 ]
Mijn ervaring is dat het per regio verschild. Dus het kan zijn dat Tele2 in Leiden prima verbinding heeft en in Utrecht slechte verbinding heeft. Hetzelfde geld voor Ziggo. Op internet lees je eenmaal slechte ervaring, omdat mensen eenmaal klagen.Simontjee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:51:
Oke bedankt voor de info! neemt niet weg dat Ziggo er vrij goed vanaf komt. Toch twijfel ik nog over Tele2, aangezien deze een stuk goedkoper is. 15 euro eerste jaar, 33 euro tweede jaar, gemiddeld dus 24 euro p.j.
De afstand van mijn nieuwe huis is 2km tot de dichtstbijzijnde centrale volgens verschillende checks. Weet alleen niet of dit normaal is of niet. Het probleem is alleen zo dat als je gaat zoeken naar ervaringen van providers je altijd wel hele slechte verhalen tegenkomt.
Let wel op dat Tele2 brakke consument modem/router heeft, en bij Ziggo kan de modem in bridge mode zetten en eigen router gebruiken. Weeg de voor- en nadelen van bij providers en kies eentje die bij je past.
Verwijderd
zeker in combi met jouw afstand en je tv kijk wens de beste keuze. ADSL werkt wel prima, maar als je verder dan 1200 meter van een centrale zit is het vaak niet de beste keuze.Simontjee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:22:
Dan zal het ziggo worden denk ik
Ik zat bij Telfort en kwam niet verder dan 10mb vanwege afstand tot centrale. Nu bij Ziggo betaal ik ietsje meer, maar wel 3x zo snel internet.Simontjee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:22:
Dan zal het ziggo worden denk ik
Als Telfort mij meer snelheid had kunnen bieden was ik wel gebleven, want ik heb nooit te klagen gehad in vele jaren dat ik klant was.
Of door Ziggo zelf verzorgde ongeschikte hardware waardoor de snelheid niet gehaald kan worden. Ik heb die Kassa test ook van resultaten voorzien en ik haalde op dat moment ook de snelheid niet die theoretisch haalbaar moest zijn. Een ieder die nog met een Arris TM702 modem werkt, komt niet hoger dan 120/10 ook al wordt er 150/15 of nu zelf 180/18 geboden. Ik vond het ook van de zotte dat een klant zelf actie moet nemen om de ongeschikte hardware te laten vervangen en Ziggo stelde me daarin ook gelijk. Ik koos overigens zelf in eerste instantie voor stabiliteit van mijn internet-verbinding en daarmee voor het aanhouden van het Arris modem maar ik ben natuurlijk ook geen gekke Henkie en blijf maar betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken, dus heb ik uiteindelijk wel voor een ander modem gekozen en deze direct in bridge laten plaatsen. Het gevolg is dan wel het verlies aan Wifi spots (boeien), iets wat met het Arris modem n.v.t. was, maar je wilt wat voor je geld. Ik vind het toch nog steeds een vreemde zaak dat er nog geen modem type is wat blijkbaar stabiel genoeg is waarmee alles aan mogelijkheden beschikbaar is. Ieder type heeft wel iets wat niet lekker werkt.Onbekend schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:31:
[...]
Volgens mij deugde de test wel, maar hebben ze resultaten gehad van een test die ze niet wilden uitvoeren.
Het doel van de test was om internet providers te vergelijken om o.a. de echte snelheid te meten. In de test die ze gedaan hebben, hebben ze inderdaad de echte snelheid gemeten. Maar deze snelheid werd negatief beïnvloed door andere factoren wat niet direct op de internet providers te verhalen viel.
Veelal waren het de draadloze netwerken zelf, goedkope routers en slecht aangelegde bedrading de oorzaken van de langzamere internetverbinding.
Hoe dan ook, elke Arris TM702 bezitter met een AIE-Extra abonnement haalt nog steeds de maximaal haalbare Ziggo snelheid niet.
Testing, one, two ...
Ik werk nog steeds met de Arris modem (nieuwe door Ziggo toegezonden modem/router staat nog in de doos ernaast).hardware-lover schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:29:
[...]
.... Een ieder die nog met een Arris TM702 modem werkt, komt niet hoger dan 120/10 ook al wordt er 150/15 of nu zelf 180/18 geboden.
Hoe dan ook, elke Arris TM702 bezitter met een AIE-Extra abonnement haalt nog steeds de maximaal haalbare Ziggo snelheid niet.
Een beetje afhankelijk van:
- het moment van de dag/nacht
- de computer waarmee ik test (snelle computer haalt betere resultaten
haal ik inderdaad niet de 180 megabits down, maar 160/17 is voor mij een acceptabele snelheid. Mijn interne netwerk is stabiel, dus waarom de complicatie van een nieuwe router introduceren?
Je kan je nieuwe modem toch in bridge zetten. Zo pak je al snel 20 mbit meer en behoud je de stabiliteit van je eigen router.Mijn interne netwerk is stabiel, dus waarom de complicatie van een nieuwe router introduceren?
Verwijderd
Ziggo.nl & ziggozakelijk.nl werken niet en tweakers.net wel weer.
DNS probleempje? Ik gebruik die van google en hier werkt ziggo.nl bijvoorbeeld prima.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:11:
Ziggo.nl & ziggozakelijk.nl werken niet en tweakers.net wel weer.
December jl. heb ik mijn bestaande abonnement laten verhuizen naar een nieuw adres. Ging relatief makkelijk, behalve dan dat de service niet op de afgesproken datum beschikbaar was. Geen onoverkomelijk probleem, maar het kostte mij ruim drie uur telefoneren om de mensen aan het verstand te brengen dat de verhuizing niet goed is gegaan. Uiteindelijk (na twee weken) opgelost.
Afgelopen maandag heb ik op mijn oude adres een nieuw Ziggo pakket aangevraagd, dit i.v.m. gewijzigde omstandigheden. Mag op zich niet lastig zijn, nieuwe aansluiting, nieuwe klant, zo geregeld dus.
Zou je denken.
Via het webformulier kon ik geen pakket aanvragen, de melding: Ziggo levert hier geen diensten.
Raar: de afgelopen 7 jaar heb ik daar toch echt Ziggo gehad. Dan maar bellen.
Duurde een uurtje en een aantal afdelingen later voordat men door had wat de bedoeling was, en werd ik geregistreerd in het systeem als nieuw klant met een nieuw abonnement. Prima.
Afgelopen zaterdag gebeld met Ziggo wanneer het pakket geleverd zou worden. En toen kwam de aap uit de mouw.
Aangezien Ziggo met het verhuizen iets administratiefs niet goed had geregeld was het niet mogelijk om een nieuwe aansluiting aan te vragen.
Men zou onderzoeken wat er precies mis is gegaan, echter dat onderzoek kon wel eens maanden duren.
Ik kon beter naar een andere provider (zijn een ADSL ISP) gaan.
WTF? Maanden wachten? Het is toch te bizar voor woorden dat dit kan gebeuren?
Ziggo maakt kennelijk een fout, maar kan/wil het niet herstellen. Ik snap dit niet, en ben ook redelijk klaar met dit bedrijf. Maar ja: veel keuze is er ook weer niet.... of ik moet ADSL nemen.. niet echt mijn idee.
Kortom: in korte tijd veel ellende en met name frustratie gehad met Ziggo.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Klopt het zo? Maakt het misschien wat duidelijker
Kon je het pakket niet weer terug laten verhuizen naar je oorspronkelijke plek A?
Als je een partner hebt op zijn/haar naam het pakket opnieuw aanvragen?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
U mag door naar ronde 2. En geen partner? Geef achternaam van je moeder / vader op (welke jij niet draagt). Werkt ook wel prima.martinusz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:48:
Als je een partner hebt op zijn/haar naam het pakket opnieuw aanvragen?
B blijft dus gewoon bestaan.
Het heeft niets met de te naam stelling te maken, maar met het adres.
Bestellen op een andere naam heeft geen zin, het zit hem in het locatie. Kennelijk heeft Ziggo iets niet goed afgemeld waardoor het voor niemand mogelijk is een nieuwe aansluiting te realiseren op A.
[ Voor 53% gewijzigd door Snuffel op 19-05-2014 13:54 ]
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Dan snap ik op zich best wel dat dat administratief niet helemaal goed is gegaan, is wel een uitzonderlijke situatie denk ik.Snuffel schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:52:
Nee, ik heb de verhuizing van A naar B gerealiseerd en wil nu een nieuwe aansluiting op A.
B blijft dus gewoon bestaan.
Vermoedelijk zit jouw oude pakket op 1 of andere manier toch nog gekoppeld aan je adres van plek A, waardoor een nieuw pakket op zelfde naam aanvragen waarschijnlijk niet meteen lukt.
edit: oh je edit net je reactie, aha ze hebben dus de aansluiting helemaal dichtgegooid of iets dergelijks, dat is wel erg slordig, had ook lullig geweest voor eventueel nieuwe bewoners als je wel echt verhuisd was bijvoorbeeld. Maar is denk ik wel een uitzonderlijke situatie, maakt het voor jou niet minder vervelend natuurlijk
[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 19-05-2014 13:58 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Stel ik heb een koopwoning en verkoop deze aan partij X.
Ik verhuis naar nieuw adres waar ook Ziggo actief is en verhuis mijn aansluiting van A naar B.
Partij X wil ook Ziggo, maar kan niet aanvragen omdat Ziggo het niet goed heeft afgemeld.
Klopt niet wel?
Ik zou Ziggo Webcare er even achter aan sturenSnuffel schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:02:
Dan nog is het een rare situatie.
Stel ik heb een koopwoning en verkoop deze aan partij X.
Ik verhuis naar nieuw adres waar ook Ziggo actief is en verhuis mijn aansluiting van A naar B.
Partij X wil ook Ziggo, maar kan niet aanvragen omdat Ziggo het niet goed heeft afgemeld.
Klopt niet wel?
Grappig te lezen.... Ik gebruik zo'n opstelling al jaren zonder problemen.PauseBreak schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:49:
[...]
Ja dat kan, maar het wordt niet aangeraden. Je hebt dan router <> router en dat werkt niet al te prettig kan ik je uit ervaring vertellen
Heb via mijn UBEE een 5ghz wifi netwerk lopen en op mijn router die daaraan hangt heb ik een 2.4ghz netwerk hangen voor mijn oudere apparaten.
Het 5Ghz netwerk gebruik ik in de praktijk weinig maar als ik mijn laptop eens aan het downloaden zet, haal ik op dat netwerk gewoon meer snelheid.
[ Voor 13% gewijzigd door Gadgeteer op 20-05-2014 10:27 ]
Het verschil zal 'm wel zitten in Ubee <> Cisco. Overigens is een van de eerste dingen die de helpdesk je laat doen, het uitzetten van de routerfunctie op het modem als je problemen hebt.Gadgeteer schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:25:
[...]
Grappig te lezen.... Ik gebruik zo'n opstelling al jaren zonder problemen.
Heb via mijn UBEE een 5ghz wifi netwerk lopen en op mijn router die daaraan hangt heb ik een 2.4ghz netwerk hangen voor mijn oudere apparaten.
Het 5Ghz netwerk gebruik ik in de praktijk weinig maar als ik mijn laptop eens aan het downloaden zet, haal ik op dat netwerk gewoon meer snelheid.
Nee, merp!
Ik heb een cisco en ook daarmee gaat dit uitstekend, je moet natuurlijk wel even weten (inlezen) hoe je je instellingen moet zettenPauseBreak schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:02:
[...]
Het verschil zal 'm wel zitten in Ubee <> Cisco. Overigens is een van de eerste dingen die de helpdesk je laat doen, het uitzetten van de routerfunctie op het modem als je problemen hebt.
dan zou ik toch 90 mbit moeten halen?
via de speedtest kom ik uit op ongeveer 44mbit, nog niet eens de helft.
waar kan ik dit aanliggen?
ik heb gebruik een gigabit router, tplink 1043nd v2
en ik heb een ubee moden van ziggo. (model evm302b)
Bekabeld of draadloos? Staat je modem in bridge ja of nee?Aggressor schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:18:
ff een vraagje, ik heb het plus pakket.
dan zou ik toch 90 mbit moeten halen?
via de speedtest kom ik uit op ongeveer 44mbit, nog niet eens de helft.
waar kan ik dit aanliggen?
ik heb gebruik een gigabit router, tplink 1043nd v2
en ik heb een ubee moden van ziggo. (model evm302b)
More info plzzz
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]