• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:50
Bekabeld ... en wat houdt bridge in?
Ik heb gewoon de moden aangesloten op de tplink, en vanaf de tplink een kabel naar de pc.

-edit-

ik zal hem nu rechtstreeds op de modem aansluiten en kijken wat het resultaat dan is

[ Voor 27% gewijzigd door Aggressor op 20-05-2014 19:29 ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:45
En als de TP er tussen weg haalt. Dus gewoon de pc aan de Ubee? Gaat het dan wel goed?

U+

• Aggressor
Jaa dan gaat het wel goed, dan zit ik rond de 89 / 91mbit.

maar pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND moet het toch wel aankunnen of moet ik nog wat anders instellen?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Heeft die variant Ubee meerdere lan aansluitingen/wireless of slechts één bekabelde aansluiting?

• Aggressor
1 maar,

maar nu werkt het inmiddels wel .. alle kabels weer in de router gedaan, en weer normaal aangesloten. En vervolgens het stroom van de modem/router gehaald.
nu haal ik wel 90 mb/s.

Maar de ubee die ik heb heeft maar 1 internet aansluiting.
Is deze alweer verouderd? als ik met ziggo bel krijg ik dan een nieuwe?

want deze heb ik een aantal jaar geleden gekocht van iemand op marktplaats. (hiervoor had ik een oude motorola)

-edit-

offtopic

okee thanks voor jullie hulp.
EN bij mijn netwerken staat "netwerk 2"

hoe kan ik deze veranderen naar Netwerk 1 of een andere naam??

komt omdat ik de kabels eruit heb gehaald, veranderd.

[ Voor 19% gewijzigd door Aggressor op 20-05-2014 19:56 ]

• nooberke
  • Laatst online: 21:38
Nee dan is het gewoon prima!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:53

PauseBreak

derp!

raven22 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:32:
[...]

Ik heb een cisco en ook daarmee gaat dit uitstekend, je moet natuurlijk wel even weten (inlezen) hoe je je instellingen moet zetten
De instellingen zijn het probleem niet, het modem wel. Dat is gewoon niet echt geweldig. Niet voor niets zijn er al 3 gesneuveld.

Nee, merp!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Aggressor schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:50:
want deze heb ik een aantal jaar geleden gekocht van iemand op marktplaats. (hiervoor had ik een oude motorola)
Waarom zou je een modem via marktplaats kopen? Die levert Ziggo gratis bij je abonnement!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
Gisteravond TV kijken. De kanalen gaven geen info en sommige werkte niet meer of waren verdwenen. Herinner me een mail van Ziggo dus de kanalen opnieuw opgezocht. En alles draait weer.

2 jaar lang had Net5HD een signaalsterkte van max. 3%. Deze staat nu fijn op 100% en het beeld is top. Alleen de favorieten weer sorteren en instellen.

Ben nu toch 6 jaar klant wij Ziggo met AIO+ en ben vrijwel altijd tevreden geweest. 2 x een periode gehad dat de i-net verbinding er steeds tussen uit lag. En 1 TV kanaal half gaar.

Zolang je niet de helpdesk hoeft te bellen dan is alles prima.

De NAS geeft een DL snelheid aan van 10.6Mb en UL 980KB
Een aantoonbaar onjuiste bewering van de directeur van het National Operations Centre van Ziggo via getwitter van NLkabel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fWT4o6R.png

Gewoon technisch incompetent of een poging tot opzettelijke misleiding?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
ArChie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:14:
Een aantoonbaar onjuiste bewering van de directeur van het National Operations Centre van Ziggo via getwitter van NLkabel:

[afbeelding]

Gewoon technisch incompetent of een poging tot opzettelijke misleiding?
Als je het artikel lees bedoel ze dat je niet de kabel deelt naar de Ziggo-eindversterker. Vanaf daar deel je wel de kabel met de rest van de straat maar dat staat helaas weer niet. Ik neem aan dat de Ziggo-eindversterker niet op glasvezel is aangesloten.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
De bewering klopt, ieder heeft zijn eigen kabel aansluiting die niet gedeeld wordt met buren. Hoe het in het netwerk geregeld is maakt niet uit. Glasvezel deel je namelijk ook net zo hard aan de andere kant van de kabel.

De glasvezel is tegenwoordig niet ver meer verwijderd van de klant. Waar vroeger gesproken werd over wijkcentrums is bijv. UPC al in gebieden glasvezel naar de groepsversterkers aan het brengen.

En het maakt niet uit of je wel of niet de kabel met de buren deelt. Er is capaciteit voldoende voor iedereen ;)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:47
Ja, precies. De tijd dat er 1 kabel door de hele straat liep is al lang voorbij. Vermoed dat ze op een gegeven moment gewoon zat waren dat een hele straat liep te klagen over geen internetverbinding, omdat 1 iemand de kabel doorgeknipt of losgetrokken ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 21-05-2014 12:51 ]

plizz schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:25:
[...]

Als je het artikel lees bedoel ze dat je niet de kabel deelt naar de Ziggo-eindversterker. Vanaf daar deel je wel de kabel met de rest van de straat maar dat staat helaas weer niet. Ik neem aan dat de Ziggo-eindversterker niet op glasvezel is aangesloten.
Incorrect: Een multitap/eindversterker is geen router of switch. Over jouw stuk kabel van AOP naar multitap/eindversterker gaan ook de datapakketjes die bestemd zijn voor de overige kabelmodems in jouw coaxsegment. Als dat namelijk niet het geval zou zijn, dan zou ik die overige datapakketjes voor de andere kabelinternet klanten nooit op mijn AOP binnenkrijgen. De inhoud van de 16 Downstreams en 4 Upstreams is op alle kabelaansluiting in mijn coaxsegment gelijk en als zodanig deel je dus de capaciteit van die coaxkabel tussen AOP en multitap met de rest van het segment.

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:47:
[...]

Incorrect: Een multitap/eindversterker is geen router of switch. Over jouw stuk kabel van AOP naar multitap/eindversterker gaan ook de datapakketjes die bestemd zijn voor de overige kabelmodems in jouw coaxsegment. Als dat namelijk niet het geval zou zijn, dan zou ik die overige datapakketjes voor de andere kabelinternet klanten nooit op mijn AOP binnenkrijgen. De inhoud van de 16 Downstreams en 4 Upstreams is op alle kabelaansluiting in mijn coaxsegment gelijk en als zodanig deel je dus de capaciteit van die coaxkabel tussen AOP en multitap met de rest van het segment.
Correct.

Plaatje geeft wellicht verduidelijking van het HFC-netwerk (Vlaamse variant):

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/HFC_Network_Diagram.svg/864px-HFC_Network_Diagram.svg.png

Quote wiki: Een HFC-netwerk in Nederland is doorgaans een zogenaamde 'mini-ster'.

Veelal ligt van het head end (kopstation/hoofdeinde) tot de optical nodes (wijkcentrale) een glasvezelverbinding. Vanaf het wijkcentrale tot de eindgebruiker ligt coax. De fiber optic nodes converteren het optische signaal naar een elektronisch signaal en vice versa zonder dit te interpreteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 17:33 ]

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:31:
[...]
Correct.

Plaatje geeft wellicht verduidelijking van het HFC-netwerk (Vlaamse variant):

[afbeelding]

Quote wiki: Een HFC-netwerk in Nederland is doorgaans een zogenaamde 'mini-ster'.

Veelal ligt van het head end (kopstation/hoofdeinde) tot de optical nodes (wijkcentrale) een glasvezelverbinding. Vanaf het wijkcentrale tot de eindgebruiker ligt coax. De fiber optic nodes converteren het optische signaal naar een elektronisch signaal en vice versa zonder dit te interpreteren.
Of we nemen het TNO rapport er nog eens bij dat in 2012 in opdracht van NLkabel, de branchvereniging van de Nederlandse kabelbedrijven, is gemaakt. Daarin geeft TNO de volgende schematische voorstelling van de HFC topology:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AYQq0Sn.png

En zoals je al aangeeft wordt in Nederland tegenwoordig voornamelijk de ster architectuur toegepast door de kabelbedrijven. In die ster architectuur heb ik even aangegeven wat er gebeurt als in de optical node een signaal met een 'A' op de coaxkabel wordt gemoduleerd: Die 'A' komt vervolgens aan bij alle aangesloten klanten in het coaxsegment dat begint bij die optical node. Wij klanten maken ook van deze eigenschap de coax infrastructuur gebruik door het signaal vanaf het AOP met splitters, multitaps, versterkers, coaxbekabeling verder te verspreiden door het gehele huis.

Opmerkelijk dat NLkabel en deze Ziggo manager kennelijk niet de moeite nemen om dit rapport te lezen en te begrijpen.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:42:
[...]

Zou je hier nog de ervaringen ermee willen posten of aan mij in een DM willen sturen? Wellicht is het ook wat voor mij namelijk.
Dus even terug komende op:

http://gathering.tweakers...ind/poster/46215/messages

Inmiddels heb ik er mee getest en ik haal netjes 90mbit met deze USB stick. Over het netwerk haal ik 12mbyte als ik grote bestanden kopieer, kortom... Een goede oplossing. Als ik de stick een tikkie groter dan verwacht.
Overigens heb ik de zending van dx.com nooit binnengekregen, dus uiteindelijk heb ik hem bij Amazon.de besteld waar hij nog goedkoper is ook

http://www.amazon.de/Teck...3%BCsselung/dp/B00E38ALDG

Met de meegeleverde drivers kreeg ik 5Ghz niet aan de gang, maar dit was simpel opgelost door de nieuwste drivers op de Ralink site te downloaden.

Sorry voor de wat late reactie ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:31

Snuffel

Vroem!

(jarig!)
andy88 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:00:
[...]

Ik zou Ziggo Webcare er even achter aan sturen :)
Ondertussen contact gehad met Ziggo, ze hebben het overgedragen aan de afdeling nieuwbouw (vreemd voor een 120 jaar oud huis, maar goed) en gaan wat 'vinkjes' in het systeem omzetten zodat het pakket alsnog uitgeleverd kan worden.
Duurt ws. 1.5 week...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
Ik ga van de week eens kijken of ik mijn eigen TP Link erachter kan hangen. Toen wij net over gingen op Ziggo kwam de monteur de Cisco modem installeren. Echter kon dat ding niet in bridge mode omdat de instellingen dan verloren gingen elke keer. Dit was hetzelfde bij de tweede modem die hij had meegenomen. Weinig hoop dus dat het nu wel allemaal werkt, maar toch weer even checken.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:43
Je kunt beter de Cisco uberhaupt in Bridge modus (puur als modem) laten zetten (dan heb je dus ook geen settings nodig) en dan eigen router erachter hangen :) Levert bij mij in ieder geval toch altijd beste resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 22-05-2014 11:49 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• vinom
Dat probeerde ik eigenlijk ook te zeggen in mijn vorige comment, ghehe. Echter lukte dat dus niet omdat die zijn instellingen dan kwijt raakte (de Cisco modem) zodra die in Bridge modus ging. Gekke is dat dit toentertijd bij alle twee de modems waren die de monteur bij zich had.

Ik zag ook een lampje knipperen van de week bij mijn modem bij die twee pijltjes. Wellicht dat ie een firmware update moet, maar dan moet ik eerst even inloggen op dat ding.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55
Het is logisch dat ie de instellingen kwijt is, want in bridge mode, fungeert ie als een modem en verder niet.

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:58:
[...]
Opmerkelijk dat NLkabel en deze Ziggo manager kennelijk niet de moeite nemen om dit rapport te lezen en te begrijpen.
Niet echt. Hoort bij de strategie van Ziggo om glasaanbieders het vuur aan de schenen te leggen. Ik weet niet wie van de Ziggo abonnees hier op Tweakers.net inmiddels een brief van Ziggo hebben gehad met die JA/NEE sticker voor op je brievenbus (tegen glasaanbieders)? ;)

Geeft aan dat het menens is, en ze de hete adem in de nek voelen. Een beetje 'misleiding' of niet het hele verhaal vertellen kennen we uit de politiek, dus een toekomstige carrière move van deze mevrouw richting die politiek sluit ik dan ook niet uit. Past haar goed wat dat betreft.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Glas komt er hier denk ik nooit in. :p
Leuk die symmetrische snelheden, maar de prijzen komen verhoudingsgewijs absoluut niet in de buurt.
Ziggo: €47,50 p/mnd voor triple play met 180/18Mbit.
Glasvezel: ~€55-70 p/mnd voor triple play 100/100Mbit.

Dan maar wat minder uploadsnelheid. Ik ga niet mijn downloadsnelheid zowat halveren voor wat extra upload, tegen bovendien een fors hogere maandprijs.

Verwijderd

Zorian schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:43:
Leuk die symmetrische snelheden, maar de prijzen komen verhoudingsgewijs absoluut niet in de buurt.

Dan maar wat minder uploadsnelheid. Ik ga niet mijn downloadsnelheid zowat halveren voor wat extra upload, tegen bovendien een fors hogere maandprijs.
Dan ben je wel erg slecht geïnformeerd. Het is om het even, een alles in één pakket met 180/18 of hetzelfde bij iets als bijv. Solcon. Daar krijg je 100/100, maar internet is daar net zo goedkoop/duur.

47,50 per maand bij Ziggo heb je enkel basis internet met 30/3 voor 44,95 per maand. Alles in één met 180/18 is toch echt 64,95 per maand. Is bij Solcon goedkoper met 59,95 per maand.

• White_Collar
  • Nu online
Zorian schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:43:
Vergelijk dan eerlijk, triple play kost 65 euro per maand en geen 47,50.

Ziggo: € 64,95 180/18
Glas: €47,50 100/100

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:52:
[...]

Dan ben je wel erg slecht geïnformeerd. Het is om het even, een alles in één pakket met 180/18 of hetzelfde bij iets als bijv. Solcon. Daar krijg je 100/100, maar internet is daar net zo goedkoop/duur.

47,50 per maand bij Ziggo heb je enkel basis internet met 30/3 voor 44,95 per maand. Alles in één met 180/18 is toch echt 64,95 per maand. Is bij Solcon goedkoper met 59,95 per maand.
White_Collar schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:53:
[...]

Vergelijk dan eerlijk, triple play kost 65 euro per maand en geen 47,50.

Ziggo: € 64,95 180/18
Glas: €47,50 100/100
Laat ik dan nog even erbij vermelden dat ik het standaardpakket radio/TV niet hoef te betalen aangezien de woningbouw dat al voor mij doet. Dat scheelt €17,50 per maand. ;)

• White_Collar
  • Nu online
Dan nog klopt je vergelijking niet......

• Zorian

Zorian

What the fox?

White_Collar schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:56:
Dan nog klopt je vergelijking niet......
€47,50 voor 180/18 of 100/100. Dan kies ik toch echt voor het eerste. Download gebruik ik namelijk meer dan upload, en om nou bijna de helft van de download in te leveren voor wat extra uploadsnelheid? Meh, nee.

• White_Collar
  • Nu online
Zorian schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:57:
[...]

€47,50 voor 180/18 of 100/100. Dan kies ik toch echt voor het eerste. Download gebruik ik namelijk meer dan upload, en om nou bijna de helft van de download in te leveren voor wat extra uploadsnelheid? Meh, nee.
Nee hoor, je krijgt een gratis settopbox erbij en je hebt een veel lagere ping.
Ik had het wel geweten. Die 180 mbit heb je echt niet nodig, upload heb je veel meer aan.

• Zorian

Zorian

What the fox?

White_Collar schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:58:
[...]

Ik had het wel geweten. Die 180 mbit heb je echt niet nodig, upload heb je veel meer aan.
Ik denk niet dat je het verschil tussen 8ms ping van Ziggo en 3ms ping van glasvezel gaat merken om heel eerlijk te zijn.
Bovendien, mijn pa heeft Solcon gehad, en ik kan dus uit ervaring spreken dat die provider 1 drama is. Als hij meer haalt dan 60/60 mag hij in zijn handjes klappen, de Experiabox is 1 brak brouwsel, de TV hapert vaak en telefoneren is near impossible.
Nee, doe mij maar stabielere spullen. Nog nooit mijn snelheid niet gehaald bij Ziggo.
Bovendien, waar heb je die upload voor nodig? Ik upload geen films, ik download ze. Idem met games (Steam).

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

White_Collar schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:58:
[...]

Die ping is afhankelijk van de rest van je netwerk. Met Ziggo heb ik doorgaans een ping die net zo laag ligt als bij mijn ouders (die op OBN zitten, 100/100).
Persoonlijk gebruik ik de upload ook niet zoveel. De 90/9 is voor mij ruim voldoende.
Overigens vraag ik me af waar jullie de prijzen vandaan toveren. Ziggo.nl geeft voor AIE Plus €54,95/maand en voor Extra €64,95/maand.

Nee, merp!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wees blij dat je zowel kabel als glasvezel kunt krijgen.

Hebben hier gelukkig gewoon Ziggo (moet nog steeds even inloggen en van AiO plus naar basis gaan :$ ), maar ben voor iemand tv, internet (en telefonie) aan het uitzoeken waar geen van beide beschikbaar zijn.
Dus ze zitten vast aan ADSL (3KM van centrale) en/of CanalDigitaal.

De horror :X ...

Er waren in de gemeente eens plannen voor glasvezel genoemt maar daar hebben we niets meer van gehoord. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 22-05-2014 17:11 ]

• Caelorum
Ik ben een paar weken geleden overgestapt van glasvezel naar de kabel. Van een 100/100 abbo naar een 90/9. Vooralsnog maar 1x gehad dat ik een hogere upload wel had kunnen waarderen, maar het prijsverschil (door de korting van Ziggo voor nieuwe abonnees) heeft het mij snel doen vergeven :)
Overall is het internet op de glasvezel wel een stuk consistenter. De ping verschillen merk ik ook wel. Ping naar google.nl is gegaan van 2ms (glasvezel) naar 17ms (ziggo). Ik vermoed dat de Ubee er ook wel wat mee te maken heeft en ik er nog een paar ms vanaf kan schaven, maar dat is nog best wel een verschil (niet dat je het echt merkt overigens).

Overigens waar Vodafone levert kan je voor 65E/maand een 500/500 triple-play abbo halen (helaas kan het netwerk hier maar tot 100/100, slechte keuze bij de aanleg geweest). Tegen zo'n abonnement kan Ziggo niet op de komende 5 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 22-05-2014 17:08 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Zorian schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:01:
[...]

Ik denk niet dat je het verschil tussen 8ms ping van Ziggo en 3ms ping van glasvezel gaat merken om heel eerlijk te zijn.
Bovendien, mijn pa heeft Solcon gehad, en ik kan dus uit ervaring spreken dat die provider 1 drama is. Als hij meer haalt dan 60/60 mag hij in zijn handjes klappen, de Experiabox is 1 brak brouwsel, de TV hapert vaak en telefoneren is near impossible.
Nee, doe mij maar stabielere spullen. Nog nooit mijn snelheid niet gehaald bij Ziggo.
Bovendien, waar heb je die upload voor nodig? Ik upload geen films, ik download ze. Idem met games (Steam).
Ehh, Solcon heeft NOOIT maar dan ook NOOIT Experiaboxen gehad?? En TV is gewoon Glashart Media en dus hetzelfde als bij de overige non-KPN providers. Als je internet bagger werkte is telefonie automatisch ook slecht ja ;)

Momenteel heeft Solcon overigens Fritzboxen. Prima spul als je het mij vraagt.

Verwijderd

tha_bulldog schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:23:
[...]

Ehh, Solcon heeft NOOIT maar dan ook NOOIT Experiaboxen gehad?? En TV is gewoon Glashart Media en dus hetzelfde als bij de overige non-KPN providers. Als je internet bagger werkte is telefonie automatisch ook slecht ja ;)

Momenteel heeft Solcon overigens Fritzboxen. Prima spul als je het mij vraagt.
Dat heeft het wel, de Thomson TG789 ;) Overigens, je kan gewoon je eigen router gebruiken bij Solcon. MAC adres klonen en gaan. Geen enkel probleem.

Telefonie sluit je aan op je glasmodem zelf i.p.v. je router. TV net zo, allemaal rechtstreeks op de Genexis aan de muur (of soortgelijk merk/model).

Ik denk dat het ook scheelt welk glasnetwerk je zit. WGDO is beter dan WBA+, helemaal ten aanzien van TV.

• RadioAir
Nee, de Thomson TG789vn en de Technicolor 789v3 van Solcon zijn volledig open boxen en je krijgt als je er om vraagt ook gewoon de admin gegevens van.

Telefonie direct op de Genexis? Niet bij Solcon hoor, je krijgt van hun gewoon SIP gegevens en als je de modems van hunzelf gebruikt worden ze met TR069 gepusht bij de eerste keer aansluiten ;) Dat het bij andere providers anders werkt weet ik.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Piet91 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:03:
Wees blij dat je zowel kabel als glasvezel kunt krijgen.

Hebben hier gelukkig gewoon Ziggo (moet nog steeds even inloggen en van AiO plus naar basis gaan :$ ), maar ben voor iemand tv, internet (en telefonie) aan het uitzoeken waar geen van beide beschikbaar zijn.
Dus ze zitten vast aan ADSL (3KM van centrale) en/of CanalDigitaal.

De horror :X ...

Er waren in de gemeente eens plannen voor glasvezel genoemt maar daar hebben we niets meer van gehoord. :/
http://www.skydsl.eu/en-NL/Internet-via-satellite ? Daarmee haal je waarschijnlijk hogere snelheden dan met adsl op 3km afstand.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

tha_bulldog schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:32:
Nee, de Thomson TG789vn en de Technicolor 789v3 van Solcon zijn volledig open boxen en je krijgt als je er om vraagt ook gewoon de admin gegevens van.
Zijn het niet, kan ik melden uit eigen ervaring. Ik heb er diverse keren mailwisseling met de klantenservice gehad maar SU rechten kreeg je er niet mee. Enkel Admin rechten, dus geen volledige controle over dat modem. Net een stap eronder dus, waarbij de box dus niet volledig open is. Om die reden heb ik daar dus een eigen router achter gezet, wat gewoon dus kan bij Solcon zodat je niet langer afhankelijk bent van die Experiabox.
Telefonie direct op de Genexis? Niet bij Solcon hoor, je krijgt van hun gewoon SIP gegevens en als je de modems van hunzelf gebruikt worden ze met TR069 gepusht bij de eerste keer aansluiten ;) Dat het bij andere providers anders werkt weet ik.
Dat kan inderdaad per provider verschillen, en het kan heel goed dat Solcon dit tussentijds weer heeft veranderd. :)

Maargoed, laten we weer verder over Ziggo kletsen. Glas heeft een ander topic. Was enkel om even de verschillen in prijzen te benadrukken (hoe groot dat wel/niet is). Waar iemand anders over begon.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Lekker hoor dat 30/3 pakket. Een torrent trek ik met 3,6MB/s binnen, met uitschieters naar 3,9MB/s :P
Prima tevreden zo, goedkoopste pakket is snel genoeg voor die incidentele downloads.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2014 18:47 ]

• Piet91
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:52:
http://www.skydsl.eu/en-NL/Internet-via-satellite ? Daarmee haal je waarschijnlijk hogere snelheden dan met adsl op 3km afstand.
Best stevig geprijsd.

Internetsnelheid is niet zo belangrijk; het gaat er meer om dat ze op hun locatie dus misschien niet eens 10Mb/s halen; iemand op een ander forum haalt op 2.5KM pas 6Mb/s.
Een IPTV schijnt daar al 4Mb/s af te halen; dus tv kijken en internetten tegelijk zal al moeilijk worden.
Laat staan TV kijken op 2 TV's.

Dus zij moeten geen TV via koper nemen, maar Digitenne of Satelliet. Met wat Satelliet kost en hun persoonlijke situatie zal het wel digitenne i.c.m. e.o.a. goedkoop ADSL internet worden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor satelliet-internet is dat volgens mij redelijk betaalbaar, maar dat kan aan mij liggen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Caelorum
Raven schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:44:
Voor satelliet-internet is dat volgens mij redelijk betaalbaar, maar dat kan aan mij liggen :P
80E (abbo+rental) voor een 20/6 verbinding met eenmalig ~90E "aansluitkosten" is natuurlijk best duur tov kabel of adsl. Kan je beter als je een zichtlijn hebt met antennes overstralen van iemand die in de buurt kabel heeft. Of anders een 4g abbo nemen als dat beschikbaar is.

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:07:
Overigens waar Vodafone levert kan je voor 65E/maand een 500/500 triple-play abbo halen (helaas kan het netwerk hier maar tot 100/100, slechte keuze bij de aanleg geweest). Tegen zo'n abonnement kan Ziggo niet op de komende 5 jaar.
Heb je dan ook een download limiet? Dat is wel heel snel en heel goedkoop anders.

Maarja, hier is geen glasvezel en even mijn ouders hun adres geprobeerd en daar kan je alleen 100Mbit up/down krijgen. Kennelijk alleen voor de randstad ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 21:20 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Caelorum schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:01:
[...]

80E (abbo+rental) voor een 20/6 verbinding met eenmalig ~90E "aansluitkosten" is natuurlijk best duur tov kabel of adsl. Kan je beter als je een zichtlijn hebt met antennes overstralen van iemand die in de buurt kabel heeft. Of anders een 4g abbo nemen als dat beschikbaar is.
Ik keek alleen naar internet, niet tv enzo ;)

Oscar Wilde

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:19:
[...]
Heb je dan ook een download limiet? Dat is wel heel snel en heel goedkoop anders.

Maarja, hier is geen glasvezel en even mijn ouders hun adres geprobeerd en daar kan je alleen 100Mbit up/down krijgen. Kennelijk alleen voor de randstad ofzo.
500/500 is volgens mij alleen mogelijk in wijken die zo na ongeveer 2012 zijn aangelegd. Verder heb je zoals gewoon is bij glasvezel geen datalimiet maar een FUP. Maar moet zeggen dat ik zelf met mijn 100/100 verbinding nooit een waarschuwing of iets dergelijks heb gekregen.
Raven schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:21:
[...]

Ik keek alleen naar internet, niet tv enzo ;)
ahzo :)

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Piet91 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:03:

Hier zou het ook komen, veel reclame en uiteindelijk de inschrijfdatum verlengd maar het is er nooit gekomen.

Maar met Ziggo zit denk ik 80% goed in ons dorp. Qua tv is Ziggo gewoon goed, en internet heeft Ziggo ook al tot 180/18. Alleen die 100 in ons dorp die wat willen uploaden is glasvezel leuk, voor de andere duizenden niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Piet91
  • Niet online
Zombymario schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:35:
Hier zou het ook komen, veel reclame en uiteindelijk de inschrijfdatum verlengd maar het is er nooit gekomen.

Maar met Ziggo zit denk ik 80% goed in ons dorp. Qua tv is Ziggo gewoon goed, en internet heeft Ziggo ook al tot 180/18. Alleen die 100 in ons dorp die wat willen uploaden is glasvezel leuk, voor de andere duizenden niet.
Het is geloof ik een keer geopperd door de gemeente; maar daarna niets meer gehoord.
Zou wel welkom zijn; want er ligt dus nu alleen koper.

Maar goed; het is inderdaad ook maar zeer de vraag of de bewoners behoefte hebben aan glasvezel; ik gok een zeer groot deel niet namelijk.

Maar goed; we gaan een beetje off-topic zo; mijn zoektocht kan hier verder:
Internet, TV en eventueel telefonie, maar zonder kabel.

• Caelorum
Piet91 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:56:
[...]
Het is geloof ik een keer geopperd door de gemeente; maar daarna niets meer gehoord.[...]
Zombymario schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:35:
[...]
Hier zou het ook komen, veel reclame en uiteindelijk de inschrijfdatum verlengd maar het is er nooit gekomen. [...]
Dat zal dan de vraagbundeling zijn geweest. Kans is best aanwezig dat er gewoon niet genoeg huishoudens waren die geïnteresseerd waren en dan komt het er inderdaad niet.
Hier in deze stad zijn er iets van 8 wijken en maar 2 hebben uiteindelijk glasvezel gekregen. Een nog maar nauwelijks nadat ze de percentages hadden verlaagd en zowel de gemeente als de woningbouw besloten de aansluitkosten te betalen (en voor huurhuizen het te verplichten). Resultaat is een stad waarin rondom op de bedrijventerreinen glasvezel ligt, maar de kern van de stad niet. (op nu 4 wijken na, want 2 zijn er paar jaar later nog bij gekome).

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 22-05-2014 22:08 ]

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:12
Sinds enkele weken blijft af en toe mijn beeld stilstaan en zie ik af en toe de welbekende blokjes in beeld op meerdere zenders. Waardes welke ik af kan lezen uit mijn Cisco interactieve recorder zijn als volgt:

Tuner 1
  • Signaal: 49%
  • Kwaliteit: 51%
  • BER: 2.5E-4
Tuner 2
  • Signaal: 0%
  • Kwaliteit: 0%
  • BER: 0.0E-4
Het betreft hier een nieuwbouw appartement waarbij het voorheen wel goed werkte, mijn internet verbinding (alles-in-1) is wel stabiel.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 43% gewijzigd door nielsn op 23-05-2014 00:34 . Reden: Te vroeg gepost ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kwaliteit hoort 100% te zijn en BER 0. Alles wat afwijkt is over het algemeen brakke kabels of slechte connectors.
Uiteraard kan je tuner ook gewoon kapot zijn, maar eerste verdenking is toch kabels en connectoren.

• nielsn
Daar dacht ik ook aan, kan het ook van de een op andere dag verslechteren bij nieuwbouw?

• MrDirect
  • Laatst online: 01-12 19:13
Of de versterker in de straatkant is kapot. Ik had ook blokjes en stilstaand beeld, en de speedtest op ziggo zakte soms tot nul in en liep dan weer omhoog.
Monteur zei ook gelijk zal wel aan je kabels of connectors liggen, maar bleek de versterker in zo'n grijze kast op straat te zijn.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:53
Ze hebben wel laatst de frequenties lichtelijk aangepast; dus misschien even testen bij het opnieuw scannen van je zenders.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nielsn schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 01:17:
Daar dacht ik ook aan, kan het ook van de een op andere dag verslechteren bij nieuwbouw?
Jazeker. Als Ziggo de frequenties aanpast en wat hebben ze gedaan? Precies ;) Even opnieuw alle zenders installeren en klaar ben je hopelijk :)

Nee, merp!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb een nieuwe tv gekocht en kreeg de CI+ module niet aan de praat. Na contact met Ziggo bleek ik die module te moeten updaten, maar die update kreeg ik niet binnen. Waarschijnlijk omdat mijn tv nog te nieuw was en die uitrol nog moest plaatsvinden.

Bij Ziggo heb ik TV+Internet Z2. Nu leek er op mijn vorige factuur een fout te zijn gemaakt, tv was in mindering gebracht. De tweede (meest recente) factuur bevat alleen internet. Dat kun je los helemaal niet afnemen, alleen in combinatie met tv. In het portaal zie ik bij 'mijn producten' ook alleen internet.
Verklaart ook mijn probleem :+

Geen idee hoe het kan. Ik kijk toch zelden tv, dus eigenlijk bevalt het mij wel. Betaal nu € 32,20 voor 90mbps (Z2). Denk dat ik het zo laat, maar snap niet hoe het komt. Iemand ooit eerder mee gemaakt?

• vinom
tiguan schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:42:
Het is logisch dat ie de instellingen kwijt is, want in bridge mode, fungeert ie als een modem en verder niet.
Ik denk dat ik het niet helemaal goed verwoord. Ik ga het weer testen binnenkort dus dan kan ik het beter vertellen. Is alweer een tijd geleden.

• nielsn
PauseBreak schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:03:
[...]

Jazeker. Als Ziggo de frequenties aanpast en wat hebben ze gedaan? Precies ;) Even opnieuw alle zenders installeren en klaar ben je hopelijk :)
Volgens de site van Ziggo moet ik mijn frequentie op 356000 zetten om de zenders te vinden. Deze frequentie is ongewijzigd.
Wel heb ik mijn ontvanger opnieuw zenders laten zoeken. Helaas is de kwaliteit niet beter geworden.

Ik denk dat ik mijn TV meubel overhoop moet halen om mijn ontvanger en TV naar de meterkast te sjouwen om het daar eens te proberen. :/

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nielsn schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:21:
[...]

Volgens de site van Ziggo moet ik mijn frequentie op 356000 zetten om de zenders te vinden. Deze frequentie is ongewijzigd.
Wel heb ik mijn ontvanger opnieuw zenders laten zoeken. Helaas is de kwaliteit niet beter geworden.

Ik denk dat ik mijn TV meubel overhoop moet halen om mijn ontvanger en TV naar de meterkast te sjouwen om het daar eens te proberen. :/
Ja, die primaire frequentie klopt, die is onveranderd. Er zijn echter wel een aantal zenders van frequentie veranderd. Als je het ding opnieuw hebt geïnstalleerd dan zal het inderdaad liggen aan je bekabeling, of een externe bron zoals een gsm-/tv-mast van KPN die te hard staat te blazen.

Nee, merp!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:40:
[...]

Niet echt. Hoort bij de strategie van Ziggo om glasaanbieders het vuur aan de schenen te leggen. Ik weet niet wie van de Ziggo abonnees hier op Tweakers.net inmiddels een brief van Ziggo hebben gehad met die JA/NEE sticker voor op je brievenbus (tegen glasaanbieders)? ;)

Geeft aan dat het menens is, en ze de hete adem in de nek voelen. Een beetje 'misleiding' of niet het hele verhaal vertellen kennen we uit de politiek, dus een toekomstige carrière move van deze mevrouw richting die politiek sluit ik dan ook niet uit. Past haar goed wat dat betreft.
Ja en ik erger me heel erg aan de "volledigheid" en superioteit vanuit de communicatie van ziggo.
Van de week deze sticker/brief ook gehad.

Mijn eerste reactie was. Eens kijken naar welke glasvezel provider ik het beste kan overstappen. Het enige wat mij tegenhoud is dat ik een fijne Humax 5200C heb gekocht 2 jaar geleden. En dat je bij bijna alle glasvezelproviders elke maand moet betalen voor opnamenpakket.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TurboTon1973 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:41:
[...]

Ja en ik erger me heel erg aan de "volledigheid" en superioteit vanuit de communicatie van ziggo.
Van de week deze sticker/brief ook gehad.

Mijn eerste reactie was. Eens kijken naar welke glasvezel provider ik het beste kan overstappen. Het enige wat mij tegenhoud is dat ik een fijne Humax 5200C heb gekocht. En dat je bij bijna alle glasvezelproviders elke maand moet betalen voor opnamenpakket.
...en dat de tv-kwaliteit niet zo goed is als bij Ziggo en dat bij glasvezelproviders geen maandcontracten worden gebruikt, maar 1 of 2-jarige contracten. Qua prijs scheelt het niet veel meer.

Nee, merp!

• MediaZoo
  • Laatst online: 13:38
PauseBreak schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:23:
[...]

Ja, die primaire frequentie klopt, die is onveranderd. Er zijn echter wel een aantal zenders van frequentie veranderd. Als je het ding opnieuw hebt geïnstalleerd dan zal het inderdaad liggen aan je bekabeling, of een externe bron zoals een gsm-/tv-mast van KPN die te hard staat te blazen.
Als een DVB-T of GSM mast te hard uitzend is dit voor iedereen merkbaar en zal er direct actie ondernomen worden door Ziggo en beheerder van de betreffende mast. Anders zal deze nooit te hard zenden maar is je bekabeling van dermate slechte kwaliteit dat deze onvoldoende bescherming biedt tegen het toegestane zendvermogen.

• Caelorum
Vandaag Ziggo de router functionaliteit van de UBEE hier uit laten zetten. Eigen router eraan en alle wifi problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Daarnaast is mijn download-snelheid ook ineens een stuk stabieler. Ook meteen ~4ms van mijn ping af kunnen schaven, dus dat is ook wel mooi meegenomen (zit nu op ~12 naar google.com).

Is er eigenlijk al iets meer bekend over ipv6 bij Ziggo? De website geeft alleen zo'n nietszeggend verhaaltje en dat het ergens in 2014 wordt ingeschakeld.

• nielsn
Heb net even alles naar de meterkast verhuisd en daar had ik kwaliteit van 100 en een BER van 0.

Het ligt aan de bekabeling. Best irritant omdat het hier om nieuwbouw gaat.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MediaZoo schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:57:
[...]

Als een DVB-T of GSM mast te hard uitzend is dit voor iedereen merkbaar en zal er direct actie ondernomen worden door Ziggo en beheerder van de betreffende mast. Anders zal deze nooit te hard zenden maar is je bekabeling van dermate slechte kwaliteit dat deze onvoldoende bescherming biedt tegen het toegestane zendvermogen.
Mwah, dat te hard uitzenden kan in de praktijk wel wat langer duren dan "direct" voordat er actie wordt ondernomen.

@nielsn:
Vervang je kabels en connectoren dan door spul met kabelkeur waarvan je zeker weet dat de isolatie goed is. Je kunt beter iets meer uitgeven aan kabels en lange tijd ongestoord genieten dan steeds blijven kloten hiermee.

Nee, merp!

• nielsn
Het is van de woningbouw. Ik heb zelf een Hirschmann kabel van 10 meter naar mijn ontvanger lopen. De rest van de kabels zit in de muur.

• RadioAir
Heb je die kabel dan al wel uitgesloten? In de nieuwbouw wordt eigenlijk alleen nog maar goede coax gebruikt. Het kan zomaar dat de kabel van jouzelf het probleem geeft.

Heb zelf Vodafone 4G en SBS6 HD zit hier op dezelfde frequentie (andere kabelaar). Als ik op de bank zat met mijn telefoon had ik ook alleen maar blokjes en wegvallend beeld. Alle pluggen waren (dacht ik) al goed, maar pas nadat ik de Hirschmann pluggen had vervangen door imitatie Hirschmann (ja echt) met metalen schroefdoppen ipv de normale plastic versies was het probleem opgelost en bleef mijn BER netjes op 0...

Verwijderd

Ik ben over alles met Ziggo tevreden, echter 1 ding, en daar stoor ik me mateloos aan.

Het opvragen, van websites. Schijnbaar zit er een delay in een DNS query. Ik heb die van Google al geprobeerd, ik heb die van Ziggo omgekeerd (Dus de secundaire als primaire en vice versa).

Voorheen met KPN had ik dat niet. Aangezien ik vele uren per dag achter een PC stuif is het opvragen van websites wel zo belangrijk. Soms duurt het gewoon een anderhalve tot 2 seconden eerdat een pagina resolved.

Alles is al gecleared, met een kabel direct op het modem, google Chrome enz. Complimenten aan de nieuwe snelheidsverhoging. Eindelijk een keerpunt in waarin kabel-internet daadwerkelijk beter kan bieden dan traditioneel ADSL. :)
En als je de externe DNS direct op je PC inklopt ipv je PC naar het modem te laten verwijzen? Met NSlookup kan je zien hoe lang een query duurt, wat krijg je dan als output?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:59:
Het opvragen, van websites. Schijnbaar zit er een delay in een DNS query. Ik heb die van Google al geprobeerd, ik heb die van Ziggo omgekeerd (Dus de secundaire als primaire en vice versa).
Mijn problemen waren opgelost door OpenDNS in te stellen. Probeer dat voor de grap eens. Ik moet daarbij wel vermelden dat Google DNS ook geen problemen gaf.. maar beide Ziggo DNS'en zijn rampzalig.

UNOX: The worst operating system

Hmmm hier weinig problemen, beide 45ms.

MacBook-Air:~ foobar$ dig www.apple.com

; <<>> DiG 9.8.3-P1 <<>> www.apple.com
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 6240
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 4, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;www.apple.com. IN A

;; ANSWER SECTION:
www.apple.com. 1386 IN CNAME www.isg-apple.com.akadns.net.
www.isg-apple.com.akadns.net. 35 IN CNAME www.apple.com.edgekey.net.
www.apple.com.edgekey.net. 42 IN CNAME e3191.dscc.akamaiedge.net.
e3191.dscc.akamaiedge.net. 20 IN A 2.23.109.15

;; Query time: 45 msec
;; SERVER: 208.67.222.222#53(208.67.222.222)
;; WHEN: Fri May 23 20:23:58 2014
;; MSG SIZE rcvd: 161

MacBook-Air:~ foobar$ dig www.apple.com

; <<>> DiG 9.8.3-P1 <<>> www.apple.com
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 33066
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 4, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;www.apple.com. IN A

;; ANSWER SECTION:
www.apple.com. 1219 IN CNAME www.isg-apple.com.akadns.net.
www.isg-apple.com.akadns.net. 59 IN CNAME www.apple.com.edgekey.net.
www.apple.com.edgekey.net. 134 IN CNAME e3191.dscc.akamaiedge.net.
e3191.dscc.akamaiedge.net. 17 IN A 2.23.109.15

;; Query time: 46 msec
;; SERVER: 212.54.44.54#53(212.54.44.54)
;; WHEN: Fri May 23 20:24:15 2014
;; MSG SIZE rcvd: 161

MacBook-Air:~ foobar$

• schwarzenegger
  • Laatst online: 30-11 21:51
nielsn schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:43:
Heb net even alles naar de meterkast verhuisd en daar had ik kwaliteit van 100 en een BER van 0.

Het ligt aan de bekabeling. Best irritant omdat het hier om nieuwbouw gaat.
Hoeft nog niet helemaal het geval te zijn. Ik heb exact hetzelfde gehad met die zwarte cisco decoder/recorder en daar was gewoon de tuner kapot. Bij mij vertoonde tuner 1 kuren terwijl tuner 2 (opnemen) gewoon perfect was. Dit gemeld bij ziggo en daar garantie van ontvangen.

Echter zie ik dat bij jou geen enkele tuner 100% kwaliteit geeft en dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de bekabeling liggen.

Heb je wel retoursignaal (constant brandend lampje links van de klok/zender)

[ Voor 16% gewijzigd door schwarzenegger op 23-05-2014 20:46 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:59:
Ik ben over alles met Ziggo tevreden, echter 1 ding, en daar stoor ik me mateloos aan.

Voorheen met KPN had ik dat niet. Aangezien ik vele uren per dag achter een PC stuif is het opvragen van websites wel zo belangrijk. Soms duurt het gewoon een anderhalve tot 2 seconden eerdat een pagina resolved.

Alles is al gecleared, met een kabel direct op het modem, google Chrome enz. Complimenten aan de nieuwe snelheidsverhoging. Eindelijk een keerpunt in waarin kabel-internet daadwerkelijk beter kan bieden dan traditioneel ADSL. :)
Heb je dat testen vandaag toevallig gedaan? Probeer dan later nog een keer: nieuws: Korte storing Googles dns-server leidt tot dip in AMS-IX-verkeer

Oscar Wilde

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:10:
[...]

Heb je dat testen vandaag toevallig gedaan? Probeer dan later nog een keer: nieuws: Korte storing Googles dns-server leidt tot dip in AMS-IX-verkeer
Nee is al sinds ziggo in nieuwbouw woning ligt. Meteen merkbaar want ik was voor een jaar of 2 KPN glasvezel gewend. Op het moment dat je een internet adres intikt, of gewoon een zoekresultaat uit google klikt, duurt het altijd even voordat de daadwerkelijke pagina naar voren komt.

De ping is wel goed, gemiddeld 10ms naar m'n eigen server(s) en gemiddeld 12 tot 16ms naar verschillende sites. Ik had een alternatieve DNS nog niet ingesteld. Nu sinds vanmiddag wel google dns, dat werkt zoverre. Maar het viel me net op dat soms de browser bezig is met "wachten op adblock extensie..." > op waarop het een seconde duurt.

Volgens mij heb ik het probleem gevonden. Als inderdaad het een seconde langer duurt zo'n query is de schuld te wijten aan ABP.

Edit: Nee toch niet. IE laat exact hetzelfde gedrag zien, het opvragen van een website zit bijna 2 seconden tussen vanaf google. En die is zonder ABP. Wat kan het anders zijn dan de DNS?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2014 04:55 ]

Probeer eens het verkeer te capturen met wireshark dan kan je precies zien wie waar op wacht...

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51
Ik kijk TV op een Philips smart tv (jaar of 3-4 oud), met een CI insteekkaart. Nu kan ik daar een harde schijf aan hangen om tv op te nemen.
Werkt dat met Ziggo? Of is dat beveiligd op een of andere manier. Zou ik graag weten voor ik een harde schijf aanschaf.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Zou gewoon moeten werken. Probeer het anders met een USB stick, heb je vast liggen. Als je paar minuten kunt opnemen en volgende dag weer kunt afspelen dan is het geen probleem.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:04
Werkt hier (op een Panasonic weliswaar) ook prima ja. Let wel, ik kan de HD niet naar een ander meenemen en daar de opgenomen content bekijken, dit werkt echt alléén op de tv waarmee de opname is gemaakt. Geen idee of dat bij de Philips ook zo is maar vermoed van wel. De HD wordt ook geformatteerd door de tv zelf en is zodoende niet een standaard NTFS disk die je even op je PC kunt bekijken dus :)

Nickname does not reflect reality

• Onbekend
  • Laatst online: 18:27

Onbekend

...

Het werkt wel, maar let er op dat oudere tv's soms moeite hebben met grote harde schijven (groter dan 2TB).
Verder is het niet zo dat je tegelijkertijd naar een ander programma kunt kijken, aangezien de tv maar 1 tuner heeft.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:55
Probeer OpenDNS anders eens.

En je kunt trouwens via www.myresolver.info zien welke DNS je nu gebruikt (dan kun je ff double checken of je daadwerkelijk Google DNS / OpenDNS gebruikt).

• tweakje-2018
  • Laatst online: 21:37
Een vraag die ik hoop ik in dit topic mag stellen.

Maandag (26 ste) mag ik het huur contract van mijn woning ondertekenen en krijg ik gelijk de sleutel. Nu zag ik dat ziggo overstapweken heeft tot de25ste. Ik neem aan dat de overstap gewoon vandaag of morgen al mag aanvragen?
Via de breedband winkel kan ik nog een extra cashback van 60 euro krijgen. Zal een aanvraag via de breedband winkel nog in het weekend verwerkt worden?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:01
mrt-tweak schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:18:
Via de breedband winkel kan ik nog een extra cashback van 60 euro krijgen. Zal een aanvraag via de breedband winkel nog in het weekend verwerkt worden?
Ik zou ze gewoon even bellen voor alle zekerheid, zowel de breedbandwinkel als ziggo zijn vanmiddag telefonisch te bereiken, de eerste zelfs gratis.

• tcviper
nvm... delete.

[ Voor 94% gewijzigd door tcviper op 24-05-2014 18:25 ]

• tweakje-2018
  • Laatst online: 21:37
grun93 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:40:
[...]

Ik zou ze gewoon even bellen voor alle zekerheid, zowel de breedbandwinkel als ziggo zijn vanmiddag telefonisch te bereiken, de eerste zelfs gratis.
Bedankt voor de tip. Volgens de breedbandwinkel kon ik gewoon meedoen. Wel een levertijd van 4 weken.

• tcviper
Als je de Cisco EPC3928AD of erachter Cisco RV320 hebt, die routers werken prima (na veel testen), alleen wifi is bagger dus die kun je handmatig ook uitschakelen en dan eigen access points ophangen.

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 25-05-2014 14:10 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Zodra ik een film wil gaan streamen in popcorn-time (torrent systeem), dan klapt mijn hele verbinding dicht.
Iemand bekend of er een setting is waardoor mijn ubee modem over zijn nek gaat?
Zal waarschijnlijk een kwestie zijn van of te veel upload of te veel gelijktijdige connecties.
Neem aan dat je beiden aan kan passen?

• tcviper
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:03:
[...]

Nee is al sinds ziggo in nieuwbouw woning ligt. Meteen merkbaar want ik was voor een jaar of 2 KPN glasvezel gewend. Op het moment dat je een internet adres intikt, of gewoon een zoekresultaat uit google klikt, duurt het altijd even voordat de daadwerkelijke pagina naar voren komt.

De ping is wel goed, gemiddeld 10ms naar m'n eigen server(s) en gemiddeld 12 tot 16ms naar verschillende sites. Ik had een alternatieve DNS nog niet ingesteld. Nu sinds vanmiddag wel google dns, dat werkt zoverre. Maar het viel me net op dat soms de browser bezig is met "wachten op adblock extensie..." > op waarop het een seconde duurt.

Volgens mij heb ik het probleem gevonden. Als inderdaad het een seconde langer duurt zo'n query is de schuld te wijten aan ABP.

Edit: Nee toch niet. IE laat exact hetzelfde gedrag zien, het opvragen van een website zit bijna 2 seconden tussen vanaf google. En die is zonder ABP. Wat kan het anders zijn dan de DNS?
Ik heb ook sinds de 'verhoging' last van time outs, moet je voor de flauwekul es proberen te pingen naar bijv ziggo.nl (ping ziggo.nl -t) en dan opletten, eens in de 20-30 sec krijg je een time out. Morgen even bellen met ziggo want dit is wel heel erg vreemd, krijg hetzelfde met Ziggo modem/router als met eigen router. De modem waardes zijn opzich prima, en de snelheid is ook 100%, het is puur die rare time outs.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 25-05-2014 14:58 ]

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51
jongetje schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:55:
Zou gewoon moeten werken. Probeer het anders met een USB stick, heb je vast liggen. Als je paar minuten kunt opnemen en volgende dag weer kunt afspelen dan is het geen probleem.
usb stick wordt niet geaccepteerd, ik dacht eerst te langzaam maar nu hoor ik van iemand anders dat het minstens 250GB moet zijn (en de stick was maar 32)
Denk dat ik maar een 250gb drive koop.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hey Ziggo'ers ;)

Even een vraagje, over de situatie van mijn vriendin.

Ze heeft een nieuwe insteek kaart en tv gekocht, en de smartcard zal ook geactiveerd zijn voor HD. Het heeft daarna een tijd(2-4weken) goed gewerkt, alle zenders(indien mogelijk) ook HD kwaliteit.
Nu van de een op de andere dag werken er nog maar 2/3 HD zenders en NL1/2 echot het geluid(wordt dubbel afgespeeld lijkt wel). De foutmelding op andere HD zenders is iets met de CI module, geen pakket/geen rechten. edit: Ik heb de CI+ module al los gehaald en weer terug geplaatst.

Waar moet ik hier naar kijken?
Smartcard werkt gewoon prima in andere tv. Andere tv's zijn of analoog of met een tuner, dus kan helaas de CI+ module niet testen.
Ik denk persoonlijk de CI+ module, maar vreemd dat dan NL1/2 ook slecht geluid heeft, waardoor ik weer meer de kabel zou denken dat die de capaciteit mogelijk niet aan kan, maar ik heb van de kabel tv ook niet veel verstand :(

Iemand enig idee of tips voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door True op 26-05-2014 12:21 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Caelorum
Heb je de module er al eens uitgehaald en opnieuw ingestoken?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Caelorum schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:48:
Heb je de module er al eens uitgehaald en opnieuw ingestoken?
Ja heb dat ook al geprobeerd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

tcviper schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:56:
[...]

Ik heb ook sinds de 'verhoging' last van time outs, moet je voor de flauwekul es proberen te pingen naar bijv ziggo.nl (ping ziggo.nl -t) en dan opletten, eens in de 20-30 sec krijg je een time out. Morgen even bellen met ziggo want dit is wel heel erg vreemd, krijg hetzelfde met Ziggo modem/router als met eigen router. De modem waardes zijn opzich prima, en de snelheid is ook 100%, het is puur die rare time outs.
Hier in Zoetermeer heb ik ook last van de time outs, herstart modem wilt even werken.. maar na een paar minuten heb ik weer last ervan.
Deze time outs heb ik gekregen sinds de upgrade.
Inmiddels via email, de klacht ingediend.

• tcviper
Gek genoeg heb ik sinds deze morgen (weer opnieuw in bridge laten gooien) met mijn Cisco RV320 router erachter nog nauwelijks of geen time outs ondervonden, heel apart dit, houden we even in de gaten. Als nog meer mensen dit hebben hoor ik het ook graag want heb een case lopen via Ziggo Zakelijk hierover.

Wat ik wel merkte is als de time outs deden optreden ik ook problemen had met de LAN poorten pingen naar het modem.

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 26-05-2014 12:19 ]

• Galaxis
  • Laatst online: 22:09
Even een korte vraag,

Ik kan met mogelijkheid meer thuis via mijn ziggo lijn inloggen op mijn Strato ftp.

Vanaf mijn werk gaat wel prima. Moet ik dit probleem nu aankaarten bij ziggo, of bij strato ?

Ik krijg de melden , cannot resolve host.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Jouw probleem lijkt mij, in volgorde van waarschijnlijkheid:
- tikfoutje in naam
- host/domein niet publiek
- nameserver kent jouw ftp (nog) niet

Probeer het via IP in plaats van naam, dan kun je uitsluiten dat het aan de verbinding ligt. Lukt dat, dan zul je verder moeten kijken waarom de naam niet resolved.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• White_Collar
  • Nu online
True schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:42:
Hey Ziggo'ers ;)

Even een vraagje, over de situatie van mijn vriendin.

Ze heeft een nieuwe insteek kaart en tv gekocht, en de smartcard zal ook geactiveerd zijn voor HD. Het heeft daarna een tijd(2-4weken) goed gewerkt, alle zenders(indien mogelijk) ook HD kwaliteit.
Nu van de een op de andere dag werken er nog maar 2/3 HD zenders en NL1/2 echot het geluid(wordt dubbel afgespeeld lijkt wel). De foutmelding op andere HD zenders is iets met de CI module, geen pakket/geen rechten. edit: Ik heb de CI+ module al los gehaald en weer terug geplaatst.

Waar moet ik hier naar kijken?
Smartcard werkt gewoon prima in andere tv. Andere tv's zijn of analoog of met een tuner, dus kan helaas de CI+ module niet testen.
Ik denk persoonlijk de CI+ module, maar vreemd dat dan NL1/2 ook slecht geluid heeft, waardoor ik weer meer de kabel zou denken dat die de capaciteit mogelijk niet aan kan, maar ik heb van de kabel tv ook niet veel verstand :(

Iemand enig idee of tips voor mij?
Ziggo netwerk west heeft een herindeling gehad van de zenders om meer ruimte vrij te maken voor meer hdzenders en hogere internet snelheden. Zenders opnieuw zoeken lost het probleem meestal op mits er kabel keur kabels gebruikt worden.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
Yup. Zenders opnieuw laten zoeken was bij ons thuis de truuk.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:02
True schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:05:
[...]

Ja heb dat ook al geprobeerd.
TV even opnieuw installeren (ZONDER ci+ module erin!)

Verwijderd

tcviper schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:56:
[...]

Ik zie niets vreemds na een minuut lang pingen. Soms een positieve uitschieter naar 10ms , soms naar 13. Gemiddeld is 12 MS.

Mischien dat het modem er iets te maken mee heeft. Ik wil dat ziggo hotspot uitzetten. Heb nergens (Ook niet op mijn ziggo) de mogelijkheid. Ik betaal voor internet, niet een vreemde. Straks wordt er gegald vanaf mijn IP adres ... geen zin aan. En al helemaal niet dat m'n upload volgestookt wordt met een downloadende buurman ofzo.
Pagina: 1 ... 78 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]