Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:37:
Mischien dat het modem er iets te maken mee heeft. Ik wil dat ziggo hotspot uitzetten. Heb nergens (Ook niet op mijn ziggo) de mogelijkheid.
Zou gewoon moeten kunnen via de website van ziggo.
edit: of zoals hieronder gezegd word.. helpdesk of webcare kan je ook helpen.
Ik betaal voor internet, niet een vreemde. Straks wordt er gegald vanaf mijn IP adres ... geen zin aan.
hotspot gebruikers krijgen een eigen ip en de netwerken zijn gescheiden van elkaar
En al helemaal niet dat m'n upload volgestookt wordt met een downloadende buurman ofzo.
Hotspot gebruikers krijgen hun eigen deel van de download/upload stream en het heeft geen invloed op jouw snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 26-05-2014 20:26 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:52
[...]
Ik wil dat ziggo hotspot uitzetten. Heb nergens (Ook niet op mijn ziggo) de mogelijkheid.
Had ik precies hetzelfde, even naar Ziggo webcare twitteren en ze lossen het voor je op zodat je bij je internet instellingen op mijn ziggo die keuze alsnog krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Mediacj op 26-05-2014 19:39 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:53

PauseBreak

derp!

Mediacj schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:38:
[...]

Had ik precies hetzelfde, even naar Ziggo webcare twitteren en ze lossen het voor je op zodat je bij je internet instellingen op mijn ziggo die keuze alsnog krijgt.
Of 1200 bellen en je modem in bridge-modus laten zetten.

Nee, merp!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09
DeBolle schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:56:
Jouw probleem lijkt mij, in volgorde van waarschijnlijkheid:
- tikfoutje in naam
- host/domein niet publiek
- nameserver kent jouw ftp (nog) niet

Probeer het via IP in plaats van naam, dan kun je uitsluiten dat het aan de verbinding ligt. Lukt dat, dan zul je verder moeten kijken waarom de naam niet resolved.
Het heeft altijd gewerkt.

Instellingen staan als een profiel opgeslagen in flashfxp. Als ik de laptop op het werk aan het netwerk hangt werkt het namelijk wel gewoon prima.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
En nu dus niet meer dus je moet gaan troubleshooten

Op een of andere manier kent de dns server je adres niet meer. Verwijder eens de a record van het domein en maak deze 5 minuten later weer eens aan met een super lage ttl aan.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 16:50
PauseBreak schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:33:
[...]

Of 1200 bellen en je modem in bridge-modus laten zetten.
Ik heb afgelopen weekend een eigen router (TP-link TL-WDR4300) gekocht aangezien ik de ellende met het Ziggo Ubee modem een beetje zat ben.

Maar wat ik nergens vind is wat is nu het verschil tussen: Bridge mode en het Router na Router verhaal van Ziggo (https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router)?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29
Bridge mode dan geeft het modem het publieke IP adres door naar de TP router. En bij router na router mode krijgt de TP router een intern IP van de Ubee.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Ik zie niets vreemds na een minuut lang pingen. Soms een positieve uitschieter naar 10ms , soms naar 13. Gemiddeld is 12 MS.

Mischien dat het modem er iets te maken mee heeft. Ik wil dat ziggo hotspot uitzetten. Heb nergens (Ook niet op mijn ziggo) de mogelijkheid. Ik betaal voor internet, niet een vreemde. Straks wordt er gegald vanaf mijn IP adres ... geen zin aan. En al helemaal niet dat m'n upload volgestookt wordt met een downloadende buurman ofzo.
Hotspots gaan vanaf ander IP adres (ga maar eens op je eigen hotspot zitten en dan je IP checken), verder heeft Ziggo extra bandbreedte gereserveerd voor Hotspots die jij zelf niet kunt aanspreken, en andersom dus ook geen effect heeft op eigen gebruik. En aan en uitzetten kan ook via Mijn ziggo: https://mijn.ziggo.nl/#mijn-instellingen/internet

Dit zijn de basic vragen die in ieder stukje informatievoorziening rondom Hotspots zijn opgenomen, dus iets meer zoeken had wel gemogen.

Overigens heb ik (zowel voor als na verhoging) nog steeds last van regelmatige drops. Ik merk het vooral bij intensief gebruik van Skype. Na uitzetten UPNP op het modem van ziggo is het een stuk beter geworden, maar bij een ping gedurende 24 uur naar zowel het modem, als de eerste hop achter modem, zie ik toch dat er ongeveer 1 keer per uur een drop is van 10 seconden. Na modem reset is het soms iets minder, bijv eens in de 2 uur, maar later gaat het toch weer richting eens per uur.

Gebeurt dat net tijdens een Skype call dan is dat erg vervelend en moet ik weer opnieuw bellen of call joinen terwijl anderen wachten. Iemand enig idee? Ziggo helpdesk is waardeloos, gebeurd niet vaak genoeg om voorbij stapje 'Reboot modem' te komen in het helpdesk verhaal en een ping dump bekijken doen ze ook niet aan.

• nooberke
  • Nu online
Sander schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:00:
[...]

Hotspots gaan vanaf ander IP adres (ga maar eens op je eigen hotspot zitten en dan je IP checken), verder heeft Ziggo extra bandbreedte gereserveerd voor Hotspots die jij zelf niet kunt aanspreken, en andersom dus ook geen effect heeft op eigen gebruik. En aan en uitzetten kan ook via Mijn ziggo: https://mijn.ziggo.nl/#mijn-instellingen/internet

Dit zijn de basic vragen die in ieder stukje informatievoorziening rondom Hotspots zijn opgenomen, dus iets meer zoeken had wel gemogen.

Overigens heb ik (zowel voor als na verhoging) nog steeds last van regelmatige drops. Ik merk het vooral bij intensief gebruik van Skype. Na uitzetten UPNP op het modem van ziggo is het een stuk beter geworden, maar bij een ping gedurende 24 uur naar zowel het modem, als de eerste hop achter modem, zie ik toch dat er ongeveer 1 keer per uur een drop is van 10 seconden. Na modem reset is het soms iets minder, bijv eens in de 2 uur, maar later gaat het toch weer richting eens per uur.

Gebeurt dat net tijdens een Skype call dan is dat erg vervelend en moet ik weer opnieuw bellen of call joinen terwijl anderen wachten. Iemand enig idee? Ziggo helpdesk is waardeloos, gebeurd niet vaak genoeg om voorbij stapje 'Reboot modem' te komen in het helpdesk verhaal en een ping dump bekijken doen ze ook niet aan.
Gooi hem is in bridge?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@Sander:
Ik heb het advies gekregen om het modem iedere nacht uit te zetten. Dat zou die problemen moeten verhelpen. Ik heb er nog niks van gemerkt, maar goed, ik ben ook pas net begonnen met die 'oplossing' :P

Nee, merp!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 16:50
stormfly schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:14:
Bridge mode dan geeft het modem het publieke IP adres door naar de TP router. En bij router na router mode krijgt de TP router een intern IP van de Ubee.
Bedankt voor je reactie. Heeft al eens iemand getest of er snelheisverschil is tussen beide oplossingen?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
jbcyber schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Bedankt voor je reactie. Heeft al eens iemand getest of er snelheisverschil is tussen beide oplossingen?
Dat zal allemaal wel verwaarloosbaar zijn, of je moet een brakke router van jezelf erachter hangen of iets dergelijks. Denk dat er genoeg voorbeelden in dit topic ook zijn van bridge-modus die de volle snelheid trekken, dus ik zou mij daar niet zo druk over maken :)

en het is ook vrij lastig te testen, want iedereen heeft een andere setup, kabels etc. te veel variabelen die kunnen verschillen per persoon ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 27-05-2014 10:43 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
[...]

Is een bekend probleem volgens de helpdesk. Speelt in verschillende regio's. Ligt niet aan jouw, maar aan ziggo. Advies is inderdaad om upnp uit te zetten en anders in bridge modus.

Monteur is hiet net geweest en heeft hier nieuwe wandcontactdoos aangelegd, moet het signaal beter afschermen. Komt er in het kort op neer dat het signaal dus kan lekken en dan de modom denkt: wut en dus gaat rebooten. Aldus de monteur...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Hoe heet het installatiebedrijf van Ziggo in regio Amstelveen? Ik weet dat het niet altijd eigen monteurs zijn. 3 jaar terug was het van een extern bedrijf die de boel bij me installeerde.
Gisteren zou er monteur langs komen, hele dag gewacht, geen berichtje nada noppes. In 2011 gebeurde precies hetzelfde.

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 18:32
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:44:
Hoe heet het installatiebedrijf van Ziggo in regio Amstelveen? Ik weet dat het niet altijd eigen monteurs zijn. 3 jaar terug was het van een extern bedrijf die de boel bij me installeerde.
Gisteren zou er monteur langs komen, hele dag gewacht, geen berichtje nada noppes. In 2011 gebeurde precies hetzelfde.
Ik weet niet wie dat voor Ziggo in Amstelveen doet, maar belangrijk is wel om te weten dat voor installatie en reparatie meestal niet dezelfde techniekers gebruikt worden. Een reparatie techneut heeft (meestal) wat meer kennis dan een installateur. Daardoor worden er ook voor beide zaken verschillende bedrijven gebruikt.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 20:56
Toch jammer dat Ziggo niets doet voor bestaande klanten.
Ben sinds 2002 klant, en iets meer dan een jaar geleden overgestapt naar alles in 1.

Ivm de actie dacht ik over te stappen naar een ander pakket (bijv van 90 naar 150), maar dan mogen ze het voordeel niet geven.

En nog zo iets, het abbonnement staat op de naam van mijn vrouw. Als ik dat zou opzeggen en een nieuw abbonement zou opstarten dan is Alles in 1 niet mogelijk want dat mag dan 6 maanden niet op dat adres geleverd worden. Leuk voor mensen die verhuizen, en in je oude huis komen wonen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 18:32
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:10:
En nog zo iets, het abbonnement staat op de naam van mijn vrouw. Als ik dat zou opzeggen en een nieuw abbonement zou opstarten dan is Alles in 1 niet mogelijk want dat mag dan 6 maanden niet op dat adres geleverd worden. Leuk voor mensen die verhuizen, en in je oude huis komen wonen.
Er wordt gezegd dat het niet mag om het proberen te ontmoedigen, maar als het op een andere naam is dan valt het risico om gesnapt te worden reuze mee. En wordt je gesnapt, dan verlies je je voordeel.
Het gaat meestal pas opgemerkt worden als er financiële zaken verder terug gekeken worden of problemen optreden die in het verleden al speelde. Ook bij om het jaar switchen van naam val je sneller door de mand natuurlijk.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

En nog zo iets, het abonnement staat op de naam van mijn vrouw. Als ik dat zou opzeggen en een nieuw abonnement zou opstarten dan is Alles in 1 niet mogelijk want dat mag dan 6 maanden niet op dat adres geleverd worden. Leuk voor mensen die verhuizen, en in je oude huis komen wonen.
Dat lijkt me een gevalletje verkeerde voorlichting. De bewoners voor mij hadden ook AiE hier en dit huis heeft één week leeggestaan. Ziggo had geen problemen met een AiE-aansluiting hier.

Nee, merp!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 20:56
[...]

Mocht dit zo zijn, dan kan je met wat simpele hardware/software truukjes je download/upload toch enorm verhogen? (of een load balancer)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Martinusz
Dit is wel degelijk mogelijk hoor :)

En daarbij krijgen bestaande klanten wel degelijk acties voorgeschoteld, regelmatig folder in de bus met korting op decoders etc.
Dat je niet alles gratis krijgt als je langer lid bent is volgens mij gewoon normaal, ik snap nog steeds niet waarom mensen dat ineens bij deze diensten verlangen, want het is helemaal niet zo gangbaar bij allerlei andere diensten waar men lang lid van is.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinusz op 27-05-2014 14:26 ]

Verwijderd

@djNeoZiggo: Downgrade eerst naar een z3 pakket en dan weer naar allesineen. Je bent dan wel je telnr kwijt.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:53
Sinds hoe lang is de freeview periode al niet meer actief bij het activeren van een nieuwe smartcard?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:20:
[...]

Mocht dit zo zijn, dan kan je met wat simpele hardware/software truukjes je download/upload toch enorm verhogen? (of een load balancer)
Enorm niet, je kan zelf max 3x ingelogd zijn en voor de hotspots is meen ik max 10Mb beschikbaar. En je kan je load wat balanceren maar dat heeft alleen zin met torrents of meerdere usenetproviders :)

@hierboven: Op de eerste drie kaarten heb je altijd freeview, kaart 4 en 5 nooit. Bij mijn weten is dit niet recentelijk gewijzigd...

[ Voor 12% gewijzigd door RadioAir op 27-05-2014 14:44 ]

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
G.Scholtens schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:43:
Sinds hoe lang is de freeview periode al niet meer actief bij het activeren van een nieuwe smartcard?
een jaar of 2?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
martinusz schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:42:
[...]

Dat zal allemaal wel verwaarloosbaar zijn, of je moet een brakke router van jezelf erachter hangen of iets dergelijks. Denk dat er genoeg voorbeelden in dit topic ook zijn van bridge-modus die de volle snelheid trekken, dus ik zou mij daar niet zo druk over maken :)

en het is ook vrij lastig te testen, want iedereen heeft een andere setup, kabels etc. te veel variabelen die kunnen verschillen per persoon ;)
Een beetje Tweaker heeft het modem in bridge staan en regelt zelf z'n router gebeuren toch?

Ziggo spul staat allemaal dichtgetimmerd, en als ik de reacties hier zo lees hoef je van het Ziggo modem als router ook niet vrolijk te worden. Leuk voor tante Grietje met haar iPadje, maar ik regel het liever zelf met een eigen router, zodat het wel stabiel is.

Maar dat is mijn idee erbij. Een provider voorziet mij van een apparaat met RJ45 poort waar internetsignaal op staat, en vanaf daar pak ik het zelf wel over met m'n router/switch etc etc

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 27-05-2014 14:59 ]

• Martinusz
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:57:
[...]

Een beetje Tweaker heeft het modem in bridge staan en regelt zelf z'n router gebeuren toch?

Ziggo spul staat allemaal dichtgetimmerd, en als ik de reacties hier zo lees hoef je van het Ziggo modem als router ook niet vrolijk te worden. Leuk voor tante Grietje met haar iPadje, maar ik regel het liever zelf met een eigen router, zodat het wel stabiel is.

Maar dat is mijn idee erbij. Een provider voorziet mij van een apparaat met RJ45 poort waar internetsignaal op staat, en vanaf daar pak ik het zelf wel over met m'n router/switch etc etc
Hij heeft het over snelheidsverschil, ik neem aan in Mbit/sec, jij hebt het over stabiliteit en mogelijkheden van een router. Dat is volgens mij wat anders, vandaar dat ik zeg dat de snelheidsverschil wel verwaarloosbaar is :) Hier staat ie overigens ook in bridge modus met eigen router erachter.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 27-05-2014 15:28 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00

FreakNL

Well do ya punk?

Heb het TV + Internet Z3 abbo genomen bij Ziggo en zelf mijn decoder gekocht (Humax 5200c). Heb het pakket van Ziggo inmiddels binnen, maar daar zit dus geen smartcard bij.. Kan ik die gewoon bij Foka ofzo kopen? Want bij Ziggo kost het 40 euro :/

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 27-05-2014 15:38 ]

• G.Scholtens
Maand of 2 heb een een nieuwe smartcard geactiveerd (nr.2) maar niet alles zenders tijdelijk.

• Martinusz
FreakNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:37:
Heb het TV + Internet Z3 abbo genomen bij Ziggo en zelf mijn decoder gekocht (Humax 5200c). Heb het pakket van Ziggo inmiddels binnen, maar daar zit dus geen smartcard bij.. Kan ik die gewoon bij Foka ofzo kopen? Want bij Ziggo kost het 40 euro :/
Nieuw pakket? Dan zou je volgens mij een smartcard erbij moeten krijgen?
Chat anders even met 1 van de medewerkers via ziggo.nl

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-12 22:00

B4tman_DH

To the Bat.....

martinusz schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:43:
[...]

Nieuw pakket? Dan zou je volgens mij een smartcard erbij moeten krijgen?
Chat anders even met 1 van de medewerkers via ziggo.nl
Als je geen module of decoder mee besteld krijg je geen SC :>

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

G.Scholtens schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:40:
[...]

Maand of 2 heb een een nieuwe smartcard geactiveerd (nr.2) maar niet alles zenders tijdelijk.
Klopt, is al jaren niet meer zo

• G.Scholtens
B4tman_DH schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:47:
[...]

Klopt, is al jaren niet meer zo
Jammer, maar oke.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Wel nieuw pakket, maar inderdaad geen decoder erbij.

Moet wel zeggen dat ik het behoorlijk irritant vind dat Ziggo er geen SC bij levert, stelletje gieren. Dat ik mijn eigen decoder erbij gekocht heb doet er niet toe, ook als ik alleen mijn TV zou gebruiken zou ik zo'n SC nodig hebben (toch?)...

Kom bij UPC vandaan en ga nu gedwongen naar Ziggo, en sommige zaken zijn toch wel anders geregeld bij Ziggo.. Kan nog geen definitief oordeel vellen, maar het feit dat je de decodere leasde bij UPC was wel fijn, ook bij defecten (na meer dan 2 jaar)....

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:29
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:57:
[...]

Nee hoor, vind het ubee (321b) modem/router eigenlijk prima werken. Alleen het wifi bereik valt wat tegen.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

TFHfony

Professional Weirdo

FreakNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:08:
maar het feit dat je de decodere leasde bij UPC was wel fijn, ook bij defecten (na meer dan 2 jaar)....
Tja... Als je ziet wat je daar dan ook voor betaald, dan mag dat wel. Ik ben juist wel blij dat ik zelf kan kiezen welke hardware ik gebruik. En als ik zie hoe vaak ik met een kapotte decoder te maken heb gehad (nooit), dan is dat leasen/huren nogal duur...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ga ik inderdaad eens doen, alhoewel ik hotspots wel een handige feature vindt heb ik liever gewoon stabiel internet @ home en dan maar iets meer 3G gebruik ;-)
Iekozz schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:42:
[...]

Is een bekend probleem volgens de helpdesk. Speelt in verschillende regio's. Ligt niet aan jouw, maar aan ziggo. Advies is inderdaad om upnp uit te zetten en anders in bridge modus.

Monteur is hiet net geweest en heeft hier nieuwe wandcontactdoos aangelegd, moet het signaal beter afschermen. Komt er in het kort op neer dat het signaal dus kan lekken en dan de modom denkt: wut en dus gaat rebooten. Aldus de monteur...
Hmm, laten we hopen dat bridge het oplost, anders moet ik inderdaad ook hier maar eens naar gaan kijken. Wel goed dat de helpdesk het inmiddels onderkend, want dat heb ik tot nu toe niet voor elkaar gekregen.

Heb me uiteindelijk 3 maanden geleden maar ingeschreven voor het glasvezelproject in onze gemeente. Alhoewel ik dan met 2 rommel partijen te maken heb, Ziggo voor TV en een glas provider voor internet (heb geen zin in kastje aan iedere TV), maar wel 100/100.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:47
FreakNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:08:
Wel nieuw pakket, maar inderdaad geen decoder erbij.

Moet wel zeggen dat ik het behoorlijk irritant vind dat Ziggo er geen SC bij levert, stelletje gieren. Dat ik mijn eigen decoder erbij gekocht heb doet er niet toe, ook als ik alleen mijn TV zou gebruiken zou ik zo'n SC nodig hebben (toch?)...
Bel ze eens op zou ik zeggen :) Wie weet willen ze em wel wat goedkoper leveren of gratis. En anders even in de pricewatch kijken hier, want ik zie ze al voor 12E staan.
[...] Kan nog geen definitief oordeel vellen, maar het feit dat je de decodere leasde bij UPC was wel fijn, ook bij defecten (na meer dan 2 jaar)....
Kan zijn dat iedereen om mij heen geluk heeft, maar heb nog nooit gehoord van een decoder (op het ziggo netwerkt) die kapot is gegaan. Voordeel van systeem van Ziggo is dat je keuze hebt en dus een fatsoenlijke decoder kan kopen in plaats van die meuk van UPC opgedrongen krijgen. :)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

TFHfony schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:40:
[...]

Tja... Als je ziet wat je daar dan ook voor betaald, dan mag dat wel. Ik ben juist wel blij dat ik zelf kan kiezen welke hardware ik gebruik. En als ik zie hoe vaak ik met een kapotte decoder te maken heb gehad (nooit), dan is dat leasen/huren nogal duur...
Ben ik wel met je eens, ga ook als eerste mijn modem in bridge zetten :)

Wilde nog even reageren dat ik nu ongeveer hetzelfde betaal als bij UPC, maar dat is niet eerlijk, want bij UPC heb ik het "middenpakket", bij Ziggo het "hoogste" pakket Uploadsnelheid is bij Ziggo ook nog eens een stuk hoger, ga van 10mbit naar 18mbit upload :)

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Mijn vraag is simpel : Ik heb een Fritzbox 7140 wifirouter. Kan ik die ook instellen zodat ik mijn "gehele internet thuis" via een wifispot ontvang? :?

spek pc, spek hifi, last.fm

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
YoG schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:07:
Mijn vraag is simpel : Ik heb een Fritzbox 7140 wifirouter. Kan ik die ook instellen zodat ik mijn "gehele internet thuis" via een wifispot ontvang? :?
ja...

DHCP in t apparaat uit zetten en alleen de LAN poortjes gebruiken (of je modem in bridge mode)

• YoG
  • Niet online

YoG

Dutch2007 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:26:
[...]

ja...

DHCP in t apparaat uit zetten en alleen de LAN poortjes gebruiken (of je modem in bridge mode)
Ik zet DHCP uit en dan vul ik het ipnummer in van de wifispot, neem ik aan...? Subnetmask wordt dan 255.255.255.0 en default gateway kan ik dan zetten op xxx.xxx.xxx.1 ?

inloggen op je fritzbox. schakel dhcp uit, geef het ding (aan de lan kant) een ip in de range van je ziggo modem, maar buiten de dhcp scope. subnet 255.255.255.0, gateway het ip adres van je ziggo modem (192.168.178.1).
En alleen de lan-poorten gebruiken.

Er vanuitgaand dat jouw ziggo modem een router functie heeft. Als je een bridge modem hebt moet het anders (kans dat het dan niet mogelijk is).

[ Voor 34% gewijzigd door job op 27-05-2014 19:03 ]

Verwijderd

Ik was weer vergeten waarom er een downside aan ziggo alweer zat: http://multirbl.valli.org/lookup/212.54.42.166.html

Veel uitgaande emails worden op dit moment geblokkeerd.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KVNEAqMjBPCfNsObauQhcfag/full.jpg
*O*

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 23:34 ]

• YoG
  • Niet online

YoG

job schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:01:
inloggen op je fritzbox. schakel dhcp uit, geef het ding (aan de lan kant) een ip in de range van je ziggo modem, maar buiten de dhcp scope. subnet 255.255.255.0, gateway het ip adres van je ziggo modem (192.168.178.1).
En alleen de lan-poorten gebruiken.

Er vanuitgaand dat jouw ziggo modem een router functie heeft. Als je een bridge modem hebt moet het anders (kans dat het dan niet mogelijk is).
Nou, vanaf 1 juni heb ik geen Ziggo meer. Ik wil dan met behulp van de login gegevens van een vriend toch gebruik maken van de wifispot. Werkt jouw oplossing dan nog steeds?

Aha, volgens mij wil je je FritzBox zo instellen dat die via WiFi met een Ziggo WiFi-hotspot verbindt en dan als router optreedt tussen de WiFi-verbinding en de LAN-poorten. Interessante set-up. Ik verwacht niet dat het mogelijk is, maar aangezien ik zelf geen ervaringen met FritzBoxen kan ik dat niet met zekerheid zeggen.

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Volgens http://www.mediazoo.nl/bl...sie-oorzaak-en-oplossing/ heb ik ook een paar kanalen die voor 4g storing zorgen. Heel irritant aangezien ik 2 maanden geleden er nog geen last van had.

Nieuwe coaxkabel gekocht met kabelkeur merk maar heeft niet geholpen. Had ook al een goede versterker.

Volgens de Ziggo site zijn er ook storingen op mijn postcode, dus dat gaat ook lekker.

Is er nog iets wat ik hier tegen kan doen?

motabeatz.com

YoG schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:13:
Nou, vanaf 1 juni heb ik geen Ziggo meer. Ik wil dan met behulp van de login gegevens van een vriend toch gebruik maken van de wifispot. Werkt jouw oplossing dan nog steeds?
Ah, ik had het ook verkeerd begrepen.
Of dat kan is geheel afhankelijk van de mogelijkheden van de firmware van je fritzbox. Lijkt me een mooi klusje om zelf uit te zoeken.
Als je het al aan de praat krijgt verwacht er dan niet te veel van. De snelheden zijn laag.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 28-05-2014 08:08 ]

Verwijderd

Hi Enver,

Gaat het hier om een installatie of storing? als het namelijk om een installatie afspraak gaat kan ik jou wel verder helpen.

• MediaZoo
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:22:
[...]

Hi Enver,

Gaat het hier om een installatie of storing? als het namelijk om een installatie afspraak gaat kan ik jou wel verder helpen.
Ik denk dat de betreffende bedrijven die deze werkzaamheden uitvoeren dit niet opprijs stellen wat je doet.

De klant moet voor een afspraak contact onderhouden met Ziggo. Ziggo heeft contact met zijn uitvoerende partijen. Er zijn immers verschillende onderaannemers waar de werkzaamheden aan uitbesteed zijn. Laat Ziggo dit met deze partijen uitzoeken.

• SniperGuy
  • Laatst online: 01-12 14:10
NickySantoro schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:06:
Volgens http://www.mediazoo.nl/bl...sie-oorzaak-en-oplossing/ heb ik ook een paar kanalen die voor 4g storing zorgen. Heel irritant aangezien ik 2 maanden geleden er nog geen last van had.

Nieuwe coaxkabel gekocht met kabelkeur merk maar heeft niet geholpen. Had ook al een goede versterker.

Volgens de Ziggo site zijn er ook storingen op mijn postcode, dus dat gaat ook lekker.

Is er nog iets wat ik hier tegen kan doen?
Same here: sinds enkele weken storing op DTV :( Voornamelijk op de RTL4 + 5
Geen blokjes, maar om de x minuten dat de framerate naar 0 gaat (en je dus een fractie van ene seconde naar een still kijkt). Het geluid loopt wel door. BER waarde veranderd niets en ik heb het op alle TV's.
Nieuwbouw + alles aangesloten met kablekeur spul...

Edit: Ah op https://www.ziggo.nl/klan...lannen/blokken-of-strepen staat een "signaalstoring" al langere tijd open. ben benieuwd of ze op korte termijn met een oplossing komen :(

[ Voor 10% gewijzigd door SniperGuy op 28-05-2014 09:44 ]

• MediaZoo
  • Laatst online: 13:38
SniperGuy schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:40:
[...]

Geen blokjes, maar om de x minuten dat de framerate naar 0 gaat (en je dus een fractie van ene seconde naar een still kijkt). Het geluid loopt wel door. BER waarde veranderd niets en ik heb het op alle TV's.

Edit: Ah op https://www.ziggo.nl/klan...lannen/blokken-of-strepen staat een "signaalstoring" al langere tijd open. ben benieuwd of ze op korte termijn met een oplossing komen :(
Dit zijn opzich relatief simpele storingen. Het fenomeen zie je ook heel veel bij Horizon voorbij koment.

De oorzaak is niet terug te vinden in de kabels zelf maar wel in de aansluitingen van wcd's en connectoren. Veelal is of de massa draad weggesneden, weggedraaid of om de binnenisolatie gedraaid. Hierdoor krijgt je signaal toch fouten al zijn die niet te zien als BER fouten op de televisie. Maar staar je niet blind op de meting van je televisie. Het is geen gekalibreerde meet apparatuur en meet niet exact wat er op je kabel gebeurd. Het geeft slechts een indicatie van de status van het signaal.

Zolang je de exacte installatie intructie bij connectoren en wcd's volgt zou er niets mis mogen gaan. Ik heb het in ieder geval zelf nog nooit gezien dat het of de apparatuur of het buitennetwerk is die het af laat weten bij deze storingen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Alleen stilstaand beeld of ook daarna heel kort zwart voor ie weer doorloopt? Dat heb ik namelijk nog steeds, bij RTL4 en RTL8.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

MediaZoo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat de betreffende bedrijven die deze werkzaamheden uitvoeren dit niet opprijs stellen wat je doet.

De klant moet voor een afspraak contact onderhouden met Ziggo. Ziggo heeft contact met zijn uitvoerende partijen. Er zijn immers verschillende onderaannemers waar de werkzaamheden aan uitbesteed zijn. Laat Ziggo dit met deze partijen uitzoeken.
Geen probleem, ik werk namelijk voor het bedrijf wat werkzaamheden uitvoert in Amstelveen. Daarom gaf ik aan als het om een installatie gaat kan ik hem verder helpen.

• SniperGuy
MediaZoo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:51:
[...]

Zolang je de exacte installatie intructie bij connectoren en wcd's volgt zou er niets mis mogen gaan.
[...]
Gedaan en misgaan doet het helaas dus wel. Alles is goed aangesloten (ben een kampioen mierenneuker wat dat betreft)
Raven schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:07:
[...]

Alleen stilstaand beeld of ook daarna heel kort zwart voor ie weer doorloopt? Dat heb ik namelijk nog steeds, bij RTL4 en RTL8.
Beeld loopt daarna wel gewoon door en gaat niet op zwart. Het is gewoon irritant met bewegende beelden; mensen die bv door het beeld lopen staan ineens stil om vervolgens aan de andere kant van het scherm te lopen op het moment dat het wel weer vloeiend loopt

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:06
Mensen in Den Haag last van geen internet?
Volgens de Ziggo site staan er werkzaamheden gepland in de nacht van de 29e (maar dat is het nu dus nog niet).
Router heb ik al uit/aan gezet >.>

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Doe eens een:
code:
1
ping 8.8.8.8

Kan ook dat de Ziggo DNS plat ligt. Met bovenstaand commando ping je een adres van Google, zonder dat je daarbij DNS nodig hebt.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:06
De doelhost is niet bereikbaar.
Time-out bij opdracht.

Ik heb sowieso die 8.8.8.8 als 1e dns ingesteld.

--

Ik heb heel even mijn Netgear switch er tussen uit gehaald en de lijn vanuit de patchpanel rechtstreeks op de router aangesloten en nu heb ik wel internet.
Waarschijnlijk als ik later/morgen de switch weer koppel, heb ik op die manier ook gewoon weer internet.
Waar zou zoiets aan kunnen liggen?

[ Voor 90% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-05-2014 12:59 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:02
[...]

Speelt dit ook wanneer je met een kabeltje rechtstreeks op AOP in meterkast test? Zo ja Ziggo bellen zij zullen gelijk een monteur sturen. Als het op het AOP wel goed is zou ik de aansluitingen van de WCD's checken wellicht raakt de mantel ergens de kern met een vezeltje. Dit geeft storing op bepaalde transportstromen.

• SniperGuy
andy88 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Speelt dit ook wanneer je met een kabeltje rechtstreeks op AOP in meterkast test? Zo ja Ziggo bellen zij zullen gelijk een monteur sturen. Als het op het AOP wel goed is zou ik de aansluitingen van de WCD's checken wellicht raakt de mantel ergens de kern met een vezeltje. Dit geeft storing op bepaalde transportstromen.
Direct op het AOP staat idd in de planning :)

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:31
Ziggo verlaagt bitrate HD zenders

Ziggo heeft de bitrate van verschillende HD zenders verlaagd van 12Mbps naar 9Mbps. De reden hiervoor is nog niet bekend gemaakt. De kijker zal de verlaging merken in een slechtere beeldkwaliteit.

In ieder geval van Net5 HD, Veronica HD, HISTORY HD en NGC HD zijn de bitrates verlaagd van 12Mbps naar 9Mbps, wat de kans op artefacten vergroot.

Het verlagen van de bitrate komt tegelijk met het verplaatsen van enkele zenders. Daarmee wil Ziggo meer ruimte vrijmaken voor toekomstige uitbreidingen.

Ziggo staat onder druk van abonnees om meer HD zenders door te gaan geven. Zo geeft Ziggo momenteel geen een BBC zender of ARD/ZDF in HD door.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:43
Dat ze maar es opschieten met zoveel mogelijk in HD door te geven, vooral Film 1 en Syfy is belachelijk dat alleen de 1e zender HD is (niet dat ik abonnee ben, maar dat is wel een van de redenen waarom niet).

We zitten in 2014 niet in 2005 :P inmiddels heeft een hoop mensen een HD tv.

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 28-05-2014 15:55 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• stormfly
  • Laatst online: 22:29
WhySoSerious? schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:42:

Ziggo heeft de bitrate van verschillende HD zenders verlaagd van 12Mbps naar 9Mbps. De reden hiervoor is nog niet bekend gemaakt. De kijker zal de verlaging merken in een slechtere beeldkwaliteit.
Kan je zelf als gebruiker checken wat de bitrate is per zender in een menu oid?

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52
Ik heb na het verlopen van mijn jaarabonnement bij Ziggo mijn internet van Z3 naar Z2 gezet. Krijg ik net een brief waarin staat dat ik wederom een contract ben aangegaan voor 12 maanden. Heb ik nou niet zitten opletten of wat is dit? Niet dat ik van plan ben om weg te gaan bij ziggo, maar irriteert het me gewoon enorm dat dit nu ineens gemeld wordt.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Crazyanz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:46:
Ik heb na het verlopen van mijn jaarabonnement bij Ziggo mijn internet van Z3 naar Z2 gezet. Krijg ik net een brief waarin staat dat ik wederom een contract ben aangegaan voor 12 maanden. Heb ik nou niet zitten opletten of wat is dit? Niet dat ik van plan ben om weg te gaan bij ziggo, maar irriteert het me gewoon enorm dat dit nu ineens gemeld wordt.
Waarschijnlijk heb je ergens overheen gelezen. Ziggo hanteert namelijk abonnementsvormen met lengtes van 1 maand tot 2 jaar. Wat staat er dus in de overeenkomst die je bent aangegaan?

Nee, merp!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:47
Dacht dat 1 jaar sowieso al standaard was als je iets van korting accepteert. Wellicht dat gedaan Crazyanz?

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52
Ik heb niets van korting oid geaccepteerd, puur internet snelheid een trap terug gezet. Morgen maar eens bellen.

Verwijderd

Maar dat is een wijziging van je contract, en in dat geval ga je een nieuw contract aan, en zit je er minimaal een jaar aan vast tenzij je opzegt of terug wil naar de oude situatie (opzegtermijn/bedenkfase/afkoelperiode).

• andy88
Crazyanz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:21:
Ik heb niets van korting oid geaccepteerd, puur internet snelheid een trap terug gezet. Morgen maar eens bellen.
Als je niet van een 'Kies je voordeel' actie gebruik maakt krijg je geen jaarcontract! Gewoon even bellen zal vast een foutje betreffen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17
Of de @ziggowebcare benaderen...

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:42:

In ieder geval van Net5 HD, Veronica HD, HISTORY HD en NGC HD zijn de bitrates verlaagd van 12Mbps naar 9Mbps, wat de kans op artefacten vergroot.

Het verlagen van de bitrate komt tegelijk met het verplaatsen van enkele zenders. Daarmee wil Ziggo meer ruimte vrijmaken voor toekomstige uitbreidingen.

Ziggo staat onder druk van abonnees om meer HD zenders door te gaan geven. Zo geeft Ziggo momenteel geen een BBC zender of ARD/ZDF in HD door.
Doe gelijk even een bronvermelding aub :)

bron: http://derotsmedia.com/20...laagt-bitrate-hd-zenders/ en
http://www.totaaltv.nl/ni...eedte-bij-hd-zenders.html
Er wordt bij die TotaalTV link wel gezegd/gespeculeerd dat er betere encoding voor in de plaats is gekomen. Valt dat op een of andere manier te bevestigen?

Verwijderd

Jerrythafast schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:34:
Er wordt bij die TotaalTV link wel gezegd/gespeculeerd dat er betere encoding voor in de plaats is gekomen. Valt dat op een of andere manier te bevestigen?
Niet tot op heden en bij mijn weten. Dat zou iemand van Ziggo kunnen bevestigen die hier meekijkt. Wellicht komt daar nog wel antwoord op. Ik denk overigens wel dat het waar is, satellietprovider Canal Digitaal haalt degelijke trucs ook uit om bandbreedte te besparen, en meer kwijt te kunnen. Daarbij willen ze zo kosten op de niet al te goedkope transponders op de Astra 3 besparen. (Astra1 wordt langzaam maar zeker uitgefaseerd, ook vanwege kosten). Op het besparen op bandbreedte door de bitrate omlaag te schroeven is toen veel kritiek gekomen vanuit de abonneehoek van Canal Digitaal. Dit is alweer enkele jaren geleden. Nu lijkt met het bandbreedteprobleem bij de kabelboeren hetzelfde probleem de kop op te steken.

Best frappant, gezien ze toch vaak lopen te schemeren met dat het einde nog lang niet in zicht is en ze glasvezel het vuur aan de schenen leggen. Is dit wellicht een omwenteling en is het einde langzaam in zicht voor Ziggo/UPC?

Verwijderd

MediaZoo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:34:
[...]

En dat doe jij niet met je "bedrijfsaccount", logo en reclame te etaleren voor jouw installatiebedrijf? Sorry hoor, wat een hypocriete reactie.

• andy88
Dat zou iemand van Ziggo kunnen bevestigen die hier meekijkt.
Hier is mij persoonlijk niks van bekend wat ik wel weet is dat samen met de zenderaanpassingen vorige week een update is gepusht naar alle Humax modellen 5100, 5200 5300 en 5400C. Hierin zijn o.a. de HDMI protocollen geupdate wat zich in een betere beeldkwaliteit uit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:26
Encoding kan nog zoveel beter zijn, maar als je een 12Mbit H264 stream als input neemt, deze vervolgens door een encoder gooit die er 9Mbit H264 van maakt, dan verlies je onderweg nogal wat informatie. Ze comprimeren een stream die al eens eerder lossy is gecomprimeerd. Klinkt als het hercoderen van je 320Kbit MP3 collectie naar 256Kbit, dat ga je ook merken.

Idee bij Ziggo was altijd: je krijgt gewoon de stream van de contentproviders, daar kloten ze niet mee dus je beeldkwaliteit is zo goed mogelijk. Als je hergecomprimeerde streams wilt kan je net zogoed bij KPN kijken, die verprutst de beeldkwaliteit gewoon volledig omdat ze nog met oude ADSL2 abonnees zitten die ook interactief TV willen kijken. Alleen jammer dat de glas en VDSL klanten daar ook last van hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door _JGC_ op 29-05-2014 21:02 ]

Verwijderd

Hier is mij persoonlijk niks van bekend wat ik wel weet is dat samen met de zenderaanpassingen vorige week een update is gepusht naar alle Humax modellen 5100, 5200 5300 en 5400C. Hierin zijn o.a. de HDMI protocollen geupdate wat zich in een betere beeldkwaliteit uit.
Nee, maar diverse bronnen vermelden dit. Neem maar aan dat het klopt. TotaalTV is wel een hele betrouwbare bron overigens.

Verwijderd

_JGC_ schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:00:
[...]

Encoding kan nog zoveel beter zijn, maar als je een 12Mbit H264 stream als input neemt, deze vervolgens door een encoder gooit die er 9Mbit H264 van maakt, dan verlies je onderweg nogal wat informatie. Ze comprimeren een stream die al eens eerder lossy is gecomprimeerd. Klinkt als het hercoderen van je 320Kbit MP3 collectie naar 256Kbit, dat ga je ook merken.
Die streams worden via de uitzendstraat vanuit Hilversum aangeleverd (Technicolor, zie ook: Wikipedia: Technicolor Nederland ), naar Ziggo. Dat gaat allemaal via glas, en Ziggo maakt er vervolgens weer iets anders van. Als ze daadwerkelijk alles 1 op 1 zouden doorgeven is er geen plek meer op de hun zo superieure coaxkabel. :+ maar ze beweerden toch altijd van niet? Aap komt langzaam maar zeker uit de mouw bij de kabelaars.
Idee bij Ziggo was altijd: je krijgt gewoon de stream van de contentproviders, daar kloten ze niet mee dus je beeldkwaliteit is zo goed mogelijk. Als je hergecomprimeerde streams wilt kan je net zogoed bij KPN kijken, die verprutst de beeldkwaliteit gewoon volledig omdat ze nog met oude ADSL2 abonnees zitten die ook interactief TV willen kijken. Alleen jammer dat de glas en VDSL klanten daar ook last van hebben.
Bij KPN is dit inderdaad met name bij het WBA+ netwerk extra vanwege dat xDSL verhaal. WGDO is beter en hetzelfde als het Ziggo verhaal. Vanuit Hilversum 1 op 1 Technicolor streams, en of feeds vanaf satelliet naar schotel. Dus met glas is het maar net via welk netwerk je zit.

Canal Digitaal doet al jaren hetzelfde, de handel flink knijpen. Zijn ze berucht om onder de abonnees. Er wordt daarover nog steeds flink geklaagd op o.a. Sat4all (grootste satellietforum van NL). Maar gelukkig is er qua distributie keuze zat en maak je als Tweaker een combi indien een schotel plaatsen tot de mogelijkheden behoort. Via schotel zijn met name de buitenlandse kanalen veel toereikender, vaak FTA, en van veel hogere kwaliteit. Neem iets als een Dreambox met dual tuner (DVB-S en DVB-C). Neem voor de reguliere NL zenders een basis abo bij ZIggo en combineer dit met de FTA zenders van de schotel. Kijk je kwalitatief beter, heb je méér keuze en aanbod, en het bespaart je kosten op een duurdere abo bij Ziggo voor die extra zenders.

Verwijderd

Ik zie zo 123 geen verschil met de hd zenders?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

andy88 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:58:
[...]

Ja, daar is mijn Humax flink van over zijn nek gegaan. Er is iets toch niet helemaal lekker met die update, want het ding liep vast tijdens het updateproces en liep _heel_ erg warm. Wi-Fi stick die erin zat is er ook mee opgehouden. Een harde reset later werkt het ding weer (en staat de nieuwe firmware erop), maar die Wi-Fi stick, die ik er zelf bij heb gekocht? Nee, die werkt niet meer.

Nee, merp!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:03:
Ik zie zo 123 geen verschil met de hd zenders?
Schijnt dat het bij een aantal inmiddels is teruggedraaid. Je zult het ook niet bij alle zenders zien, de meest bekeken zenders gaan ze uiteraard niet kreupel maken.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:23
PauseBreak schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:12:
[...]

Ja, daar is mijn Humax flink van over zijn nek gegaan. Er is iets toch niet helemaal lekker met die update, want het ding liep vast tijdens het updateproces en liep _heel_ erg warm. Wi-Fi stick die erin zat is er ook mee opgehouden. Een harde reset later werkt het ding weer (en staat de nieuwe firmware erop), maar die Wi-Fi stick, die ik er zelf bij heb gekocht? Nee, die werkt niet meer.
Ik heb ook een Humax 5200 en heeft dus ook automatisch een update gehad. Kan het door de update komen dat er een paar programma's niet zijn opgenomen en dat de Humax ook niet meer aan of uit ging met de afstandbediening?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

mike123 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:00:
[...]

Ik heb ook een Humax 5200 en heeft dus ook automatisch een update gehad. Kan het door de update komen dat er een paar programma's niet zijn opgenomen en dat de Humax ook niet meer aan of uit ging met de afstandbediening?
Dat laatste zou kunnen, mijn 5200c reageerde ook niet meer op de afstandbediening totdat ik 'm een harde reset gaf. Opnemen doe ik er niet mee, dus daar kan ik niks over zeggen.

Nee, merp!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55
Kan je ergens aan zien dat ie geupdate is ? Ik heb er niks van gemerkt, behalve dan dat m'n Big bang theory niet meer in de timerlijst stond :(

Verwijderd

De originele bron is een GOT-er. Zie topic Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel.

Dit is opgepikt door Mediamagazine met een reactie van Ziggo. Vervolgens hebben anderen dit nieuws ook overgenomen c.q. uitgewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 08:36 ]

• andy88
tiguan schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:39:
Kan je ergens aan zien dat ie geupdate is ? Ik heb er niks van gemerkt, behalve dan dat m'n Big bang theory niet meer in de timerlijst stond :(
Menu > Instellingen > Systeem > Systeeminformatie

Hier vind je de 'datum opwaardering' terug. Verder is de update niet te missen geweest want je krijgt dan na het inschakelen de melding 'Wilt u het opwaarderen starten?'

Verdere changelog:
- versnelde navigatie door het interactieve portaal
- verbeterde WiFi ondersteuning
- verbeterde ondersteuning voor USB opslag (voor time shift)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55
Oh die melding heb ik nog niet gehad.

• andy88
tiguan schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:47:
Oh die melding heb ik nog niet gehad.
Dan kan je de update forceren via Instellingen > Installatie.
Laten we de reactie van Ziggo via Twitter er eens bij halen:
Ziggo @ZiggoCompany · 28 mei

@Mediamagazine Bij paar HD-zenders nieuwe techniek van transcoderen toegepast, minder bandbreedte nodig, geen zichtbaar kwaliteitsverlies.
Ziggo heeft het dus over transcoderen. Ik ben voor de aardigheid eens gaan zoeken naar meer informatie over transcodering. De volledige term blijkt Compressed Domain Transcoding te zijn. De volgende site geeft in begrijpelijke taal wat meer uitleg over de verschillen tussen MPEG her-coderen en transcoderen:
http://www.labdv.com/learning/techniques/transcoding-nl.html

Vooral het stukje over kwaliteit is interessant:
Kwaliteit

Om het verschil in kwaliteit te begrijpen is het noodzakelijk om de werking van de methodes in iets meer detail uit te leggen. Voor een korte uitleg over de werking van MPEG encoderen verwijzen we weer naar de het hoodstuk MPEG encoderen in het al genoemde artikel MPEG achtergronden. Het komt er op neer dat de MPEG encodering wordt uitgevoerd door het toepassen van wiskundige compressie algoritmes op zogenaamde macroblocks. Belangrijk daarbij is vast te stellen dat informatie in een gegeven macroblock in een MPEG afhankelijk kan zijn van informatie uit het oorspronkelijke beeld en van informatie van andere beelden daar rond omheen. Dit wordt schematish weergegeven in het onderstaande figuur.

Afbeeldingslocatie: http://www.labdv.com/images/library/techniques/transcoding/blockdependency.png

Als een MPEG wordt omgezet met behulp van de her-encodeer methode, dan wordt de 'originele’' ongecomprimeerde informatie opnieuw bepaald uit de gecomprimeerde informatie (‘originele’ tussen aanhalingstekens omdat de gedecomprimeerde informatie niet exact gelijk is aan de oorspronkelijke informatie omdat er tijdens MPEG compressie altijd enige informatie verloren gaat). De gedecomprimeerde informatie wordt vervolgens opnieuw gecomprimeerd.

Bij het gebruik van Compressed Domain Transcoding wordt de informatie in het macroblock gewoon verder gecomprimeerd door het 'weggooien' van wat informatie in het block zonder eerst terug te gaan naar de 'originele' ongecomprimeerde informatie.

Het zal duidelijk zijn dat bij het gebruik van een goed encodeer algorithme, de her-encodeer methode altijd betere resultaten zal opleveren dan compressed domain transcoding.

Het verschil in kwaliteit in een gegeven situatie hangt af van een aantal factoren
• de kwaliteit van de encoder die gebruikt word in de her-encodeer methode
• het algorithme dat wordt gebruikt in de compressed domain transcoding methode
• de hoeveelheid extra compressie die wordt toegepast in het transcodeer proces

Als vuistregel is aan te houden dat als de extra compressie kleiner is dan 15%, compressed domain transcoding zeer goede resultaten oplevert. Als de benodigde extra compressie groter is dan is het her-encoderen gewoonlijk beter.
Dus transcoding is in feite niets anders dan het weggooien van data uit de origele gecomprimeerde MPEG data stream. Bij de MPEG-2 SD kanalen noemt Ziggo dit proces bitrate shaping.
_JGC_ schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:00:
Ik dacht in eerste instantie ook aan het MPEG hercoderen van de originele 12 Mbps H.264 MPEG stream, maar gezien de reactie van Ziggo via Twitter gaat het hier om transcoderen wat in feite niets anders is dat het verwijderen van extra MPEG data uit de ongecomprimeerde 12 Mbps H.264 MPEG input stream. Er is dus geen sprake van MPEG hercompressie waarbij je je tenminste nog kan voorstellen dat er betere MPEG compressie technieken worden toegepast die de originele kwaliteit van de 12 Mbps nog enigszins kan benaderen.
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:17:
TotaalTV is wel een hele betrouwbare bron overigens.
Sinds wanneer is TotaalTV een bron en laat staan een betrouwbare bron? Het enige dat de "schrijvers" van TotaalTV doen is berichten die ze bij andere bronnen lezen in hun eigen bewoordingen veelal zonder bronvermelding overschrijven voor plaatsing in de nieuwssectie op de TotaalTV website. In sommige gevallen wordt nog een mailtje gestuurd naar de woordvoerders van het bedrijf dat het onderwerp van het bericht. En de reactie van die woordvoerders wordt dan klakkeloos toegevoegd aan het bericht zonder te onderzoeken of die reactie (technisch) correct is. Daarmee verwordt TotaalTV dus een soort spreekbuis van die woordvoerders omdat allerlei lezers denken dat die door TotaalTV gepubliceerde uitspraken wel zullen kloppen.

• White_Collar
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:17:
[...]

Nee, maar diverse bronnen vermelden dit. Neem maar aan dat het klopt. TotaalTV is wel een hele betrouwbare bron overigens.
Dit, is het meeste onjuiste bericht dat ik tot nu toe heb gelezen op tweakers.
Totaaltv is alles behalve een betrouwbare bron.

Ik zal zeggen: doe je huiswerk en je komt er redelijk snel achter dat ze niet betrouwbaar zijn ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:39:
Die streams worden via de uitzendstraat vanuit Hilversum aangeleverd (Technicolor, zie ook: Wikipedia: Technicolor Nederland ), naar Ziggo. Dat gaat allemaal via glas, en Ziggo maakt er vervolgens weer iets anders van. Als ze daadwerkelijk alles 1 op 1 zouden doorgeven is er geen plek meer op de hun zo superieure coaxkabel. :+ maar ze beweerden toch altijd van niet? Aap komt langzaam maar zeker uit de mouw bij de kabelaars.
Ziggo krijgt in geval van de SBS groep zenders gewoon een 12 Mbps signaal aangeleverd uit de MPEG encoders van de zenders. Dat 12 Mbps bronsignaal gaat vervolgens de Transport Stream multiplexers van Ziggo in om doorgegeven te worden aan de klant. Bij o.a. Veronica en Net 5 heeft Ziggo echter dat 12 Mbps bronsignaal even door de transcoder gehaald om nog wat extra MPEG data uit de stream te gooien zodat de bitrate werd terug gebracht naar 9 Mbps waarna het de Transport Stream multiplexer in ging. Na het commentaar is alleen bij Veronica en Net 5 die transcoder weer uitgezet waarna dus het 12 Mbps bronsignaa weer de Ziggo multiplexers in ging.

Bronsignaal voor Ziggo is dus het uitgangssignaal van de MPEG encoders van de zenders.
andy88 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:58:
Huh? Wat heeft HDMI nu van doen met MPEG data en compressie van bronsignalen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:34:
[...]

De originele bron is een GOT-er. Zie topic Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel.

Dit is opgepikt door Mediamagazine met een reactie van Ziggo. Vervolgens hebben anderen dit nieuws ook overgenomen c.q. uitgewerkt.
Dat zal best, ik zit hier niet 24/7 om dat allemaal bij te houden. Ik heb ook nog een leven. ;) Maar bedankt voor je toevoeging. Nieuwssites als mediamagazine en anderen doen onderzoek, en vragen na bij de bron Ziggo in dit geval. Is inmiddels ook bevestigd zie ik al inde berichten na jou. Totaal TV is een van de bronnen, en mijn ervaring is dat zij in 99% van de gevallen juiste informatie verstrekken.
ArChie schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:22:
[...]

Sinds wanneer is TotaalTV een bron en laat staan een betrouwbare bron? Het enige dat de "schrijvers" van TotaalTV doen is berichten die ze bij andere bronnen lezen in hun eigen bewoordingen veelal zonder bronvermelding overschrijven voor plaatsing in de nieuwssectie op de TotaalTV website. In sommige gevallen wordt nog een mailtje gestuurd naar de woordvoerders van het bedrijf dat het onderwerp van het bericht. En de reactie van die woordvoerders wordt dan klakkeloos toegevoegd aan het bericht zonder te onderzoeken of die reactie (technisch) correct is. Daarmee verwordt TotaalTV dus een soort spreekbuis van die woordvoerders omdat allerlei lezers denken dat die door TotaalTV gepubliceerde uitspraken wel zullen kloppen.
Ik heb geen idee hoe een bron als Totaal TV verder werkt met zijn/haar redactie. Maar toevallig weet ik dat een van de redacteurs in het wereldje zit en ook in Hilversum werkt. Het is niet een redactie dat vanuit 110 hoog etage in Rotterdam in een met TL verlichte koud kantoortje artikeltjes zit te tikken als je dat soms wil bedoelen. Overigens, vanwaar zo'n zure reactie richting Totaal TV? Lijkt wel of je daar hele nare ervaringen mee hebt? Klopt dit? Hebben ze jou iets verkeerds gedaan? Maakt mij niet uit hoor maar je doet alsof je ze erg goed kent en weet hoe het op de redactie gaat. Dus die kennis kan alleen een insider hebben vandaar die vraag.
White_Collar schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:26:
[...]

Dit, is het meeste onjuiste bericht dat ik tot nu toe heb gelezen op tweakers.
Totaaltv is alles behalve een betrouwbare bron.

Ik zal zeggen: doe je huiswerk en je komt er redelijk snel achter dat ze niet betrouwbaar zijn ;)
Dit is wel de meest trieste reactie tot op heden in dit topic. Zeker gezien je aantijgingen richting een ander bedrijf waar jij helemaal niets van weet. Begrijp me niet verkeerd ik ga hier niet Totaal TV verdedigen, maar iets onbetrouwbaar noemen zonder enige onderbouwing is nou iets wat totaal Tweaker onwaardig is. Die onderzoekt, net zoals Archie heeft gedaan m.b.t. de streams, en doet navraag en verifieert. Wat jij hier doet is de populist uithangen, waar kennen we dit toch van? Dus doe jij maar eerst jouw huiswerk en kom met feiten en onderbouwing waarom jij vindt dat Totaal TV een onbetrouwbare bron is i.p.v. wat te schreeuwen. ;)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:45

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ArChie schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:14:
Ik dacht in eerste instantie ook aan het MPEG hercoderen van de originele 12 Mbps H.264 MPEG stream, maar gezien de reactie van Ziggo via Twitter gaat het hier om transcoderen wat in feite niets anders is dat het verwijderen van extra MPEG data uit de ongecomprimeerde 12 Mbps H.264 MPEG input stream. Er is dus geen sprake van MPEG hercompressie waarbij je je tenminste nog kan voorstellen dat er betere MPEG compressie technieken worden toegepast die de originele kwaliteit van de 12 Mbps nog enigszins kan benaderen.
Dat zou kunnen maar het hoeft niet perse. Als je het eerst decodeert dan krijg je niet de oorspronkelijke kwaliteit terug, er zit al wat extra ruis bij van de eerste compressieslag. Als je vervolgens opnieuw gaat comprimeren dan ga je ook die ruis mee comprimeren. Ik kan me voorstellen dat onder bepaalde omstandigheden er betere resultaten te bereiken zijn door een paar door een paar weinig-relevante bitjes weg te gooien.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• andy88
Huh? Wat heeft HDMI nu van doen met MPEG data en compressie van bronsignalen?
Niets, dat suggereer ik ook niet. Ik geef alleen aan dat deze geupdate zijn op de interactieve Humax modellen.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:11
PauseBreak schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:12:
[...]

Sinds die update. Heb ik geen storingen meer op bepaalde zenders, zoals fox.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
Mijn probleem is het Ziggo-forum. Dat is zo traag als het maar zijn kan. Je kan daar voor vragen, opmerkingen etc niet meer terecht.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• B4tman_DH

B4tman_DH

To the Bat.....

Als het om een installatie monteur gaat:

Guidion = Zuid-west en Noord-west
Centric = Noord-oost en Oost
Simac = Zuid en Zuid-oost

[ Voor 10% gewijzigd door B4tman_DH op 31-05-2014 23:48 ]

• deuzige
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2023

deuzige

2nd best person ever!!

YoG schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:13:
[...]

zolang die vriend maar 1 ander apparaat via die hotspot id laat connecten moet het wel gaan. Je mag maar 2 apparaten met dat id laten connecten.

Spawned from the awesomeness of deuZige!

Pagina: 1 ... 79 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]