Ik heb problemen met het bufferen van alles (behalve Netflix) op mijn ziggo 180/18 verbinding.
Nu ben ik niet de enige die problemen heeft met bufferen als ik dit topic doorzoek maar toch wil ik jullie mijn probleem even voor leggen want misschien zie ik iets over het hoofd ofz.
Ik zal even mijn situatie schetsen.
Ik woon in een (nieuw) appartement met de meterkast op de gang.
Daar heb ik het modem hangen (aangesloten door een ziggo monteur), er loopt vervolgens een utp kabel naar mijn woonkamer waar een Apple Time capsule staat die de DHCP regelt (modem staat in bridge).
WiFi is door het hele appartement prima en ik haal zowel bedraad als draadloos elke Speedtest mijn max download en upload. Ook tijdens downloaden (usenet) haal ik bijna altijd de volledige snelheid.
Toch heb ik een probleem met bufferen van alles en met alles bedoel ik ook echt bijna alles, YouTube, rtlXL, uitzending gemist, reviews hier op tweakers god zelfs Nederland.fm werkt niet. Ze beginnen allemaal keurig maar stoppen na een paar seconden met afspelen waarna er Eem buffer en stotter galore begint.
Je denkt dan aan een WiFi probleem, drukte op het kanaal enz maar omdat mijn bedrade verbindingen het ook hadden lijkt dat uitgesloten. Niet ben ik 1 voor een devices gaan ontkoppelen maar het probleem bleef.
Om een lang verhaal niet nog langer te maken. Als ik alles van mijn modem afkoppel en met een utp kabel een MacBook aansluit (Twee verschillende geprobeerd, voor de zekerheid) op het modem is het probleem ook.
Als ik dan vervolgens het modem opnieuw laat starten is het probleem verdwenen. De verbinding blijft dan ongeveer 24 à 48 uur goed waarna het probleem weer optreed. Reboot ik hem dan weer lost het zich weer op.
Na contact met de ziggo helpdesk willen ze een monteur langs sturen, omdat ze vermoeden dat het in mijn thuis situatie ligt. Iets wat ik toch wel redelijk uitgesloten heb maar goed.
Omdat het probleem zich niet altijd voor doet verwacht ik alleen niet zoveel van dit thuis bezoek.
Jullie nog tips die ik kan proberen?
Edit: Ooh en als dit probleem zich voordoet heb ik ook een Pageload waar je eng van wordt, een paar seconden wachten op tweakers.net is dan geen uitzondering.
[
Voor 3% gewijzigd door
Donstil op 06-06-2014 00:13
]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans