Verwijderd

B4tman_DH schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:43:
[...]

Als het om een installatie monteur gaat:

Guidion = Zuid-west en Noord-west
Centric = Noord-oost en Oost
Simac = Zuid en Zuid-oost
Dat zijn inderdaad de grote onderaannemers, veelal werken ze met ZZP of uitzendkrachten. En vaak (ondanks de opleiding) werken deze monteurs onder grote tijdsdruk, opgelegd vanuit de opdrachtgever. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat het gros er niet in slaagt om (zonder gehaast over te komen) service op maat te verlenen. Vaak is er nog een 2e bezoek nodig om een escalatie weer recht te trekken. Hopeloze situatie met Guidion, Centric en Simac. Maar goed, het gaat uiteindelijk om scores en geld. Het wordt namelijk allemaal bijgehouden, en een monteur wordt daar op afgerekend.

Gevolg: veel klanten voelen zich uiteindelijk als nummer behandeld. En dit zal altijd zo blijven, omdat deze score-kneuzen bagger aannemers nou eenmaal gaan voor de pegels i.p.v. echte service. ;)

Verwijderd

Erikrijnders schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:15:
Mijn probleem is het Ziggo-forum. Dat is zo traag als het maar zijn kan. Je kan daar voor vragen, opmerkingen etc niet meer terecht.
Ja, want het ligt allemaal aan Ziggo dat jij wel hier kunt posten maar niet op het Ziggo forum ;(

Dus...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

B4tman_DH schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:43:
[...]

Als het om een installatie monteur gaat:

Guidion = Zuid-west en Noord-west
Centric = Noord-oost en Oost
Simac = Zuid en Zuid-oost
Hoi collega d:)b

Voor wat betreft de kwaliteit van het werk van de aannemers, dit wordt weldegelijk zeer streng in de gaten gehouden.

Verwijderd

Ben ik de enige of hebben er meer last van een super trage verbinding sinds gisteren (postcode 3761)? Ik heb m'n modem al powered down 30 seconden en m'n router gereboot. Ik krijg bizarre responstijden van 800 tot 1500ms van alleen al www.google.nl op IPv4. De rest is ook zo traag als wat..

Tracing route to www.google.nl [173.194.65.94]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 (router)
2 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1 (modem)
3 948 ms 491 ms 754 ms 53553801.cm-6-6a.dynamic.ziggo.nl [83.85.56.1]
4 494 ms 568 ms 733 ms amf-rc0004-ds102-vl212.core.as9143.net [213.51.162.161]
5 584 ms 571 ms 673 ms mnd-rc0001-cr102-ae12-0.core.as9143.net [213.51.160.162]
6 781 ms 835 ms 630 ms asd-tr0610-cr101-ae7-0.core.as9143.net [213.51.158.10]
7 676 ms 719 ms 727 ms 213.51.156.110
8 781 ms 795 ms 961 ms 209.85.254.92
9 777 ms 782 ms 1240 ms 209.85.253.249
10 717 ms 649 ms 668 ms 209.85.255.75
11 622 ms 607 ms 602 ms 209.85.255.51
12 * * * Request timed out.
13 512 ms 714 ms 504 ms ee-in-f94.1e100.net [173.194.65.94]

Trace complete.

Edit, voor wat het waard is de DOCSIS modem gegevens
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  178000000 Hz    -3.1 dBmV   37.2 dB
2   Locked  QAM256  186000000 Hz    -3.5 dBmV   37.1 dB
3   Locked  QAM256  194000000 Hz    -3.6 dBmV   37.5 dB
4   Locked  QAM256  202000000 Hz    -4.1 dBmV   37.5 dB
5   Locked  QAM256  210000000 Hz    -3.4 dBmV   37.3 dB
6   Locked  QAM256  218000000 Hz    -3.9 dBmV   36.2 dB
7   Locked  QAM256  226000000 Hz    -4.6 dBmV   37.2 dB
8   Locked  QAM256  234000000 Hz    -5.0 dBmV   36.8 dB

Correctables    Uncorrectables
2870736 8094521

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 41.0 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 41.0 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 41.0 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 41.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  29
T4 Timeout  0

edit2: de uncorrectables lopen wel aardig op:
code:
1
2
Correctables    Uncorrectables
3300634 10184277

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 08:59 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:08

Onbekend

...

Wat is de beste weg hoe je Ziggo kunt benaderen om hun spamfilter te verbeteren?
Ik krijg de laatste tijd meer e-mails (op ziggo-account) die zeer duidelijk te herkennen zijn als phishingberichten, maar totaal niet als spam worden aangemerkt. Het zou zelfs mooier zijn als ziggo ze direct op de server zou verwijderen.

Ik herken die berichten gelukkig wel, maar ik kan mij zo voorstellen dat minimaal 50% van de gebruikers dat niet gemakkelijk herkennen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 02:38:
[...]

Dat zijn inderdaad de grote onderaannemers, veelal werken ze met ZZP of uitzendkrachten. En vaak (ondanks de opleiding) werken deze monteurs onder grote tijdsdruk, opgelegd vanuit de opdrachtgever. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat het gros er niet in slaagt om (zonder gehaast over te komen) service op maat te verlenen. Vaak is er nog een 2e bezoek nodig om een escalatie weer recht te trekken. Hopeloze situatie met Guidion, Centric en Simac. Maar goed, het gaat uiteindelijk om scores en geld. Het wordt namelijk allemaal bijgehouden, en een monteur wordt daar op afgerekend.

Gevolg: veel klanten voelen zich uiteindelijk als nummer behandeld. En dit zal altijd zo blijven, omdat deze score-kneuzen bagger aannemers nou eenmaal gaan voor de pegels i.p.v. echte service. ;)
Ik ben destijds door Guidion benaderd om voor UPC installatiewerk te verrichten. Eerst wordt je beloofd dat je zoiets in ongeveer 3 kwartier kunt doen, dat je er 30 euro aan overhoudt en dat soort dingen. Het zou heel nuttig zijn om mijn loze uurtjes wat op te vullen, aldus de kerel van Guidion die mij benaderde. Als je dan op gesprek bent geweest en je hele bult papier meeneemt naar huis kom je erachter dat je:
- eerst 5 dagen op training mag in Amsterdam op eigen kosten
- een week mee moet lopen met een andere monteur
- een paar duizend euro moet investeren in apparatuur
- je geen voorrijdkosten vergoed krijgt
- die 30 euro ook nog wat provisie af gaat richting Guidion en je zelf aansprakelijk bent voor garantie op dat werk

Oftewel: ze schuiven alles af op de onderaannemers, risico, investering, training, terwijl daar niet voor betaald wordt. Ik zit als ZZP'er liever zonder werk dan dat ik voor Guidion ga werken. Als ik nu een installatiebedrijf was met een handvol werknemers die ik aan het werk moest houden was het een ander verhaal geweest, maar als ZZP'er doe je jezelf gewoon tekort.

• tikimotel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 20:04
Interessant onderwerp over tracert (traceroute) en netwerken.
"How to properly use traceroute to troubleshoot the internet"
https://feld.me/pub/RAS_Traceroute_N47_Sun.pdf

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-01 15:49
Erikrijnders schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:15:
Mijn probleem is het Ziggo-forum. Dat is zo traag als het maar zijn kan. Je kan daar voor vragen, opmerkingen etc niet meer terecht.
Oké :/

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vandaag eens de tijd genomen om mijn netwerk opnieuw in te delen vanwege tegenvallende snelheden. In principe is alles redelijk gelukt maar ik zit nog met twee problemen. De snelheid valt nog steeds tegen en ik heb een raar probleem met het Ubee 3200EVW modem icm wifi.

Ik heb een Ziggo Z2 abonnement en zou dus max 90Mbps moeten kunnen halen. Ik verwacht hier toch wel zo'n 70/80Mbps van te moeten kunnen halen. Ik kom echter niet verder dan +/- 45 Mbps:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3536826342.png

Dit haal ik zowel draadloos als bekabeld, in beide gevallen rechtstreeks verbonden met het Ubee modem. In het modem zie ik de volgende gegevens onder basic:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sSeBE3R.png

Ondanks de info in de startpost kan ik er niet helemaal uitkomen hoe ik deze gegevens moet interpreteren. Kan iemand hier zien of er iets mis is met deze waardes en dat ik hiervoor contact op kan/moet nemen met Ziggo of dat ik zelf wat aan mijn bekabeling moet doen?

Het tweede probleem zit hem zoals gezegd in een probleem met Safari en het Ubee modem. Wanneer ik met Safari in probeer te loggen op het modem dan reboot het modem uit zichzelf! Ik kom wel op de login pagina alwaar ik de gebruikersnaam en het ww in kan vullen. Zodra ik echter op 'inloggen' probeert Safari 192.168.178.1/goform/login te laden, dit lukt echter niet en na een seconde of 10 start het modem opnieuw op. Met andere browsers lukt het echter wél om in te loggen! Herkent iemand dit probleem of heeft iemand zelfs een mogelijke oplossing? Safari is mijn primaire browser dus dit is erg vervelend.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik vermoed dat er iets niet OK is bij je AOP.
Zo te zien heb je namelijk maar 2 down channels die aankomen, de rest is unknown.

En waarschijnlijk als gevolg daarvan heb je ook zo'n berg uncorrectables.

Verwijderd

_JGC_ schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:00:
[...]

Oftewel: ze schuiven alles af op de onderaannemers, risico, investering, training, terwijl daar niet voor betaald wordt. Ik zit als ZZP'er liever zonder werk dan dat ik voor Gudion ga werken. Als ik nu een installatiebedrijf was met een handvol werknemers die ik aan het werk moest houden was het een ander verhaal geweest, maar als ZZP'er doe je jezelf gewoon tekort.
Ik heb een goede kennis (zelfstandig ondernemer) die al jaren van Gudion gebruikt maakt, deze vertelde mij dat hij op korte termijn zijn vaste monteur via Gudion moet bestellen maar dat deze wel als zelfstandige gaat komen, Gudion berekend (zit goed) 83 euro ex per uur aan mijn kennis, en de monteur heeft al gezegd dat hij dan beter hem rechtstreeks kan bellen want dan rekent deze monteur maar 40 euro ex per uur. kortom, Gudion jaagt zo zijn eigen klanten in de handen van voorheen hun eigen monteurs. Nog opmerkelijker is dat Gudion ook aansluitwerk bij Ziggo klanten doet en daarvoor via Ziggo 35 ex krijgt per klant, dik verschil als je ziet wat mijn kennis moest betalen per uur 8)7

Daarbij zijn ze bij Gudion laaie lichters eerste klas, mijn kennis is bijna 70 en niet onderlegt, hij belde Gudion op dat zijn ietwat traag liep, Gudion stelde gelijk voor om maar de harde schijf om te zetten naar ssd's (128gb) voor beide pc waarvoor hij 525 euro Inc. moest betalen maar ex de installatiekosten, reken voor 2 pc maar 2 uur erbij dan was die bijna 700 euro krijt, heb hem daarvoor net kunnen behoeden, maar je gaat toch voor en traag lopende pc geen ssd's voorstellen. Afijn, vind het een rommelbedrijf dat hele Gudion.

• Dick
  • Niet online
schwarzenegger schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:32:
Ik vermoed dat er iets niet OK is bij je AOP.
Zo te zien heb je namelijk maar 2 down channels die aankomen, de rest is unknown.

En waarschijnlijk als gevolg daarvan heb je ook zo'n berg uncorrectables.
Bedankt! Ik heb even wat geprutst aan het AOP en de stekkertjes goed aangedraaid en ik haal nu het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3537310052.png

Draadloos hangt dit tegen de 54Mbps aan wat ook de max in van de draadloze verbinding. Super dus!

Het probleem dat een inlogpoging van Safari een herstart van het Ubee modem tot gevolg heeft blijft echter bestaan.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren is mijn snelheid verlaagd van 90 naar 30. Van Z2 naar Z1 dus. Nu op vakantie, dus kon maar even testen. Het is toch wel even wennen. Een maandje aankijken of er mee te werken valt.

60 was lekker, 90 was heel lekker, dus naar 30 is wel 66% trager dan ik de laatste maand gewenst was, maar ook nog 50% trager dan ik voorheen gewend was.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44
THE_BASE schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:44:
Gisteren is mijn snelheid verlaagd van 90 naar 30. Van Z2 naar Z1 dus. Nu op vakantie, dus kon maar even testen. Het is toch wel even wennen. Een maandje aankijken of er mee te werken valt.

60 was lekker, 90 was heel lekker, dus naar 30 is wel 66% trager dan ik de laatste maand gewenst was, maar ook nog 50% trager dan ik voorheen gewend was.
Heb van de week aangevraagd om van alles-in-1 extra (180-18) naar Z2 terug te gaan (90-9) zonder vaste telefonie. Toch 15,- per maand in de zak houden voor iets wat we niet meer gebruiken. Vaste telefonie alleen opgezegd omdat onderling 'gratis' bellen niet meer is. Met 90-9 valt prima te leven, al is de upload nog steeds triest laag op de kabel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:42:
Hey Ziggo'ers ;)

Even een vraagje, over de situatie van mijn vriendin.

Ze heeft een nieuwe insteek kaart en tv gekocht, en de smartcard zal ook geactiveerd zijn voor HD. Het heeft daarna een tijd(2-4weken) goed gewerkt, alle zenders(indien mogelijk) ook HD kwaliteit.
Nu van de een op de andere dag werken er nog maar 2/3 HD zenders en NL1/2 echot het geluid(wordt dubbel afgespeeld lijkt wel). De foutmelding op andere HD zenders is iets met de CI module, geen pakket/geen rechten. edit: Ik heb de CI+ module al los gehaald en weer terug geplaatst.

Waar moet ik hier naar kijken?
Smartcard werkt gewoon prima in andere tv. Andere tv's zijn of analoog of met een tuner, dus kan helaas de CI+ module niet testen.
Ik denk persoonlijk de CI+ module, maar vreemd dat dan NL1/2 ook slecht geluid heeft, waardoor ik weer meer de kabel zou denken dat die de capaciteit mogelijk niet aan kan, maar ik heb van de kabel tv ook niet veel verstand :(

Iemand enig idee of tips voor mij?
Na aanraden van sommige in dit topic, heb ik fabrieksinstellen hersteld met de CI+ module er uit. Nu heb ik weer beeld _/-\o_ op Ned 1/2/3, RTL 4/5, SBS6, RTL 8.

Ik mis nog een aantal zenders: RTL 7 / Veronica / Net 5 en nog een aantal die daar achter liggen. Fox HD doet het bijv. wel weer en Ziggo HD werkt(werkt ook zonder CI+ dacht ik). Op die zenders welke het nog niet doen krijg ik: 'Geen service' welke een denk ik een melding van de tv is. Waar moet ik nu verder naar kijken?
Krijg dus wel weer beeld/geluid op HD zenders met CI+ module, alleen aantal zenders willen nog niet lukken waar ik melding 'Geen service' krijg.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

info@email.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<info@email.nl>:
host mail.email.nl [x.x.x.x]:
550 Email blocked by bl.spamcop.net
:/

Kan ik iets anders instellen dan Ziggo uitgaande SMTP?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:18:
[...]

:/

Kan ik iets anders instellen dan Ziggo uitgaande SMTP?
Je kunt een andere SMTP server instellen als jij je kunt authenticeren bij die SMTP.
Anders wordt het zo goed als zeker een NO GO.

Verwijderd

schwarzenegger schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:48:
[...]

Je kunt een andere SMTP server instellen als jij je kunt authenticeren bij die SMTP.
Anders wordt het zo goed als zeker een NO GO.
Hoe stom. :z

Inmiddels SSL met m'n eigen uitgaande SMTP in weten te stellen.

Ik dacht altijd dat uitgaande niet mogelijk was; totdat je inderdaad schreef dat bij aanmelden dat wel natuurlijk kon.

Nadeel van ziggo is wanneer iemand bakken met spam aan het versturen is iedereen meteen in een blacklist komt.

Ik had het met regelmaat, dat emails gewoon terugkwamen. Beetje storend.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 16:28
Onbekend schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:41:
Wat is de beste weg hoe je Ziggo kunt benaderen om hun spamfilter te verbeteren?
Ik krijg de laatste tijd meer e-mails (op ziggo-account) die zeer duidelijk te herkennen zijn als phishingberichten, maar totaal niet als spam worden aangemerkt. Het zou zelfs mooier zijn als ziggo ze direct op de server zou verwijderen.

Ik herken die berichten gelukkig wel, maar ik kan mij zo voorstellen dat minimaal 50% van de gebruikers dat niet gemakkelijk herkennen.
Je kan het filter niveau wat strenger instellen door dit te wijzigen in Mijn Ziggo.
info@email.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<info@email.nl>:
host mail.email.nl [x.x.x.x]:
550 Email blocked by bl.spamcop.net
Dit probleem is bekend Ziggo staat op de blacklist bij Spamcop inmiddels word er met beide partijen naar een oplossing gezocht.

[ Voor 18% gewijzigd door andy88 op 02-06-2014 20:07 ]

True schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:47:
Op die zenders welke het nog niet doen krijg ik: 'Geen service' welke een denk ik een melding van de tv is. Waar moet ik nu verder naar kijken?
Krijg dus wel weer beeld/geluid op HD zenders met CI+ module, alleen aantal zenders willen nog niet lukken waar ik melding 'Geen service' krijg.
Dat is een signaalprobleem, en meestal een te zwak signaal.

Kijk eens in je tv of het signaal inderdaad vrij zwak is, dat kan je met elke tv wel zien in het instellingen menu.
Als je een te zwak signaal op wilt lossen moet je de bekabeling eens kritisch bekijken. Is de bekabeling oke, zitten de stekker juist gemonteerd. Zijn de kabels niet te lang.
Een signaalversterker kan de oplossing zijn, maar vaak is het al opgelost door de bekabeling goed aan te sluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 02-06-2014 22:15 ]

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat betreft de HD ontvanger die je kunt krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement, klopt het dat dit de Humax 5300c is?

Volgens de actievoorwaarden wordt die pas van jou na 2 jaar, dus ik even te kijken of het niet beter is om hem zelf te kopen.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Twist schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:25:
Wat betreft de HD ontvanger die je kunt krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement, klopt het dat dit de Humax 5300c is?

Volgens de actievoorwaarden wordt die pas van jou na 2 jaar, dus ik even te kijken of het niet beter is om hem zelf te kopen.
Dat betreft idd de 5300C :) Kost los iets van 100 euro, dus de afweging is aan jou.

• Onbekend
  • Laatst online: 00:08

Onbekend

...

andy88 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:05:
[...]
Je kan het filter niveau wat strenger instellen door dit te wijzigen in Mijn Ziggo.
We krijgen nauwelijks spam binnen, dus dat zit wel goed. Maar het gaat mij om de zeer gemakkelijk te herkennen phishingberichten, die eigenlijk altijd geblokkeerd zouden moeten worden. Ook voor andere gebruikers met minder kennis over spam zou die troep ook helemaal niet mogen krijgen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01 18:28

T.C

Heb net de 5400c gekocht.
Durfde de gok op een gesponserde 5200c niet aan, ben ik net degene die een samsung kreng krijgt.

Nu mogen ze mijn internet opleveren.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• NiGeLaToR
Zit net te denken; vind het vreemd dat het downgraden van abo zo makkelijk gaat - werd al vanzelfsprekend, logisch en wenselijk gezien. Terwijl ze nu minder geld krijgen. Zou het kunnen dat de hogere abo's vooral een marketing waarde hebben, maar als teveel klanten die hebben/houden/nemen er problemen ontstaan met de snelheden? Hersenscheet van de morgen.

Gesponsord apparaat is vooral kwestie van een totaalplaatje berekenen. Samsung ding wil je niet, dus als die kans er is, niet doen. Kreeg tzt aan de telefoon netjes te horen dat ze toentertijd alleen Humax uitleverden, dus dat vond ik veilig genoeg. Die 2 jaar zijn zo om, wissel niet zo vaak van internet abo.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:07:
Zit net te denken; vind het vreemd dat het downgraden van abo zo makkelijk gaat - werd al vanzelfsprekend, logisch en wenselijk gezien. Terwijl ze nu minder geld krijgen. Zou het kunnen dat de hogere abo's vooral een marketing waarde hebben, maar als teveel klanten die hebben/houden/nemen er problemen ontstaan met de snelheden? Hersenscheet van de morgen.
Kabel kan knetterhard gaan. De apparatuur die erachter ligt is voldoende om een gehele wijk van rap internet te voorzien.

Vroeger waren die problemen inderdaad heel erg, herinnert iemand zich casema in de eerste maanden nog? :+ Maar tegenwoordig is kabelinternet volwassen en zelfs een betere concurrent voor ADSL.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:28
Betere concurrent voor ADSL? Sinds kabel hogere snelheden haalt dan ADSL en vooral de upload een tienvoud hoger ligt dan ADSL is ADSL achterhaald. VDSL is leuk, maar behalve dat de snelheid naar 50/5 omhoog gaat, gaat ook de latency door foutcorrectie flink omhoog. Bij ADSL en kabel had je nog 10ms pingtijden, bij VDSL kom je al op 40ms naar de eerste gateway.
Verder heb ik een broertje dood aan die gare PPPoE tunneling die veel DSL (en glas) aanbieders gebruiken, MTU is kleiner dan 1500, dus mag je allerlei gare hacks zoals MSS Clamping gebruiken om dat verschil op te lossen.

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Laatste tijd steeds vaker last van heel langzame host resolving bij het laden van webpagina's. Torrents en spellen lopen ondertussen gewoon door. Router herstarten en DNS cache leegmaken lijkt geen langduring effect te hebben. Ik gebruik Chrome maar daar ligt het volgens mij niet aan want als het gebeurt en ik een webpagina in IE probeer te openen dan heb ik hetzelfde probleem. Zie ik een mogelijke oorzaak over het hoofd?

[ Voor 22% gewijzigd door Da_DvD op 03-06-2014 15:20 ]

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 21:43
_JGC_ schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:35:
Betere concurrent voor ADSL? Sinds kabel hogere snelheden haalt dan ADSL en vooral de upload een tienvoud hoger ligt dan ADSL is ADSL achterhaald. VDSL is leuk, maar behalve dat de snelheid naar 50/5 omhoog gaat, gaat ook de latency door foutcorrectie flink omhoog. Bij ADSL en kabel had je nog 10ms pingtijden, bij VDSL kom je al op 40ms naar de eerste gateway.
Verder heb ik een broertje dood aan die gare PPPoE tunneling die veel DSL (en glas) aanbieders gebruiken, MTU is kleiner dan 1500, dus mag je allerlei gare hacks zoals MSS Clamping gebruiken om dat verschil op te lossen.
Dat over ping is niet waar, ik heb een ping van 18 naar 8.8.8.8 met snelheden van 47,5 mbit down en 4,3 mbit up... VDSL

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 05:30
Da_DvD schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:19:
Laatste tijd steeds vaker last van heel langzame host resolving bij het laden van webpagina's. Torrents en spellen lopen ondertussen gewoon door.
Dit heb ik ook en is hoogst irritant. Vaak een seconde of langer wachten tot er ook maar iéts gebeurd :(

Nickname does not reflect reality

• plizz
  • Laatst online: 22:45
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:57:
[...]

Dit heb ik ook en is hoogst irritant. Vaak een seconde of langer wachten tot er ook maar iéts gebeurd :(
Gebruik je de DNS servers van Ziggo? Misschien handig om een andere secundair DNS te gebruiken.

Verwijderd

[...]

Adblock lijkt vaak de boosdoener te zijn. Die vraagt namelijk iets op voordat je een webpagina opent.

Ik heb het weten te verminderen door alternatieve DNS servers te gebruiken (Op m'n pc in te stellen).

Maar echt opgelost is het nog niet. Met KPN glasvezel was de ping weliswaar wat hoger, maar het opvragen van websites gewoon veel sneller.

Bij ziggo is het omgekeerd. Een lagere ping maar hogere query-tijd om een website op te vragen.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-01 14:26
[...]

hier ook, met opendns

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 05:30
plizz schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:09:
Gebruik je de DNS servers van Ziggo? Misschien handig om een andere secundair DNS te gebruiken.
Yup. Dat heeft geen zin.
Indeed...

Nickname does not reflect reality

• Da_DvD
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb de optie "Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren" in Chrome uitgevinkt, kijken of dat helpt..

[ Voor 3% gewijzigd door Da_DvD op 03-06-2014 17:52 ]

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-01 21:05

icecreamfarmer

en het is

[...]

Hier ook, was het eerste wat mij opviel toen ik van adsl naar kabel was gegaan.
Gebruik de google dns.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Ik zie ook geen mogelijkheid om in het modem DNS instellingen te wijzigen.
IPv4 DNS Servers:
212.54.44.54
212.54.40.25
Als dat eens aangepast kon worden, denk ik dat grootste problemen verdwenen zijn.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:15
Ik heb al honderden tests gedaan mbt dns benchmarks etc maar het blijft gewoon een feit dat de ISP's DNS servers sneller en beter zijn, vooral ivm het zogeheten Akamai probleem met public DNS servers zoals die van Google en OpenDNS: http://lifehacker.com/578...isps-dns-server-after-all en http://www.labnol.org/internet/changing-dns-servers/18996/

Zolang als dat nog blijft spelen merk je gewoon teveel verschil vooral in downloads/streaming vanaf akamai diensten: "Note, however, that because nameservers geolocate according to the resolver's IP address rather than the user's, Google Public DNS has the same limitations as other open DNS services: that is, the server to which a user is referred might be farther away than one to which a local DNS provider would have referred. This could cause a slower browsing experience for certain sites"

Mits dit gisteren verandert is en ik hier nog niks van weet?

Update: Volgens mij heeft OpenDNS dit inmiddels aangepast en beter gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 03-06-2014 19:18 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vandaag gebeld met Ziggo voor een probleem dat ik sinds ongeveer een week ervaar; ongeveer eens per minuut heeft mijn verbinding last van een 'hickup'. Ping naar modem en internet blijft hangen, geeft soms een time-out maar is meestal eenmalig rond de 3000ms. Intern loopt alles wel netjes door, ook naar apparaten die op de lanpoorten van het modem aangesloten zijn.

Ziggo stuurt donderdag een monteur langs die de boel na komt kijken, als hij het ook niet opgelost krijg komt er een ander modem, cisco (staat nu een ubee). Iemand hier die last heeft (gehad) van hetzelfde probleem?

edit: modem al meerdere malen langer dan een minuut van hett stroom gehaald en ook al verschillende keren een factory reset uitgevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Wlie op 03-06-2014 19:10 ]

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:39
Hier de laatste tijd ook wel wat problemen, krijg onder havenklap mailtjes met de melding dat de NAS de verbinding verloren heeft met de DDNS service. Net even een ping gedaan naar ziggo.nl en nu.nl en beide geven vrij hoge response tijden >100ms met uitschieters naar 900ms maar ook waardes van 18ms er tussen.

Na resetten van de router is het eigenlijk <10ms dus lijkt in mij geval daar aan te liggen, komende week maar is kijken of het probleem weer terug komt als de modem langer aan staat.

• LongBowNL
  • Laatst online: 20:19
Ik heb de laatste tijd wel een aantal keer 'package loss' gehad (soms 2% soms wel 30%). Hier staat een Cisco modem, maar die zorgt alleen voor de vertaling van kabel naar ethernet. Er staat een TP-Link modem tussen die zorgt voor de rest.

Op dit moment is er geen package loss. Ik zal de volgende keer proberen om mijn Cisco modem te pingen.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 15:05
Christiaan676 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:40:
Hier de laatste tijd ook wel wat problemen, krijg onder havenklap mailtjes met de melding dat de NAS de verbinding verloren heeft met de DDNS service. Net even een ping gedaan naar ziggo.nl en nu.nl en beide geven vrij hoge response tijden >100ms met uitschieters naar 900ms maar ook waardes van 18ms er tussen.
Je kunt beter mijn.ziggo.nl pingen want die is binnen ziggo gehost en www.ziggo.nl is extern gehost, wel zo handig om je storingen pagina up te hebben als heel je eigen netwerk plat ligt ;-)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:29
Sinds de snelheidsupgrade naar 90/9 is blijkbaar ook de modem firmware geüpdate. Versie is nu epc3925-E10-5-v302r125572-130520c-ZIG.

Ik kom nu echter tot de ontdekking dat er geen mogelijkheid meer is om wifi op 5GHz om te schakelen. Wifi kan alleen nog op 2,4GHz. Voor de update was er wel een 2,4 of 5GHz optie. Instellingen als Radio Band, Channel Width zijn weg.
Waar is de dual-band functionaliteit gebleven? Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 03-06-2014 22:45 ]

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Masimo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:43:
Sinds de snelheidsupgrade naar 90/9 is blijkbaar ook de modem firmware geüpdate. Versie is nu epc3925-E10-5-v302r125572-130520c-ZIG.

Ik kom nu echter tot de ontdekking dat er geen mogelijkheid meer is om wifi op 5GHz om te schakelen. Wifi kan alleen nog op 2,4GHz. Voor de update was er wel een 2,4 of 5GHz optie. Instellingen als Radio Band, Channel Width zijn weg.
Waar is de dual-band functionaliteit gebleven? Meer mensen met dit probleem?
Was die 5 Ghz-optie niet al heel lang weg, om precies te zijn sinds de lancering van WifiSpots? De Cisco heeft namelijk het nadeel dat 'ie maar op één soort band tegelijk kan zenden, terwijl de Ubee dat op zowel 2,4 als 5 Ghz tegelijk kan. Aangezien een hoop apparaten geen 5 Ghz ondersteunen hebben ze ivm WifiSpots de Cisco dus vastgezet op 2,4 Ghz. Het zou kunnen dat je dat weer om kan zetten als je WifiSpots uit zet... maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

• Masimo
Ik gebruikte de wifi-functie van de EPC3925 zowiezo niet. Wifispots stond ook uit (al vóór de snelheidsupgrade). Maar zoonlief heeft sinds gisteren Ziggo Mobiel, dus wilde ik Wifispots weer aan zetten. Maar dan inderdaad op 5GHz, omdat er hier al te veel 2,4GHz netwerken actief zijn.

Ondanks dat Wifispots uit stond had ik tot voor de firmware-update de optie om of 2,4 of 5GHz te gebruiken.
Ik ga Wifispots maar weer eens aanzetten, en kijken wat dat oplevert.

Update 23:20: Wifispots weer aan, maar toch geen 5GHz meer. Tot zover keuzevrijheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 03-06-2014 23:21 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Masimo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:02:
Maar zoonlief heeft sinds gisteren Ziggo Mobiel
Je kunt je zoon natuurlijk ook gewoon toegang geven tot je eigen WiFi?

Als jij WiFi Spots uitzet dan heb je via ziggo mobiel altijd nog via 1 account tot WiFi spots. Dat staat los van je vaste wifi spots instelling.

• fotojunk
  • Laatst online: 18-11-2025
Blacklist problemen bij Ziggo..sommige mails komen terug:

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<xxxx@xxxx.nl>:
host mx1.atratoip.net [80.94.70.151]: 550-Blacklisted in bl.spamcop.net:
Blocked - see
550 http://www.spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.167

• tcviper
Wlie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:09:
Vandaag gebeld met Ziggo voor een probleem dat ik sinds ongeveer een week ervaar; ongeveer eens per minuut heeft mijn verbinding last van een 'hickup'. Ping naar modem en internet blijft hangen, geeft soms een time-out maar is meestal eenmalig rond de 3000ms. Intern loopt alles wel netjes door, ook naar apparaten die op de lanpoorten van het modem aangesloten zijn.

Ziggo stuurt donderdag een monteur langs die de boel na komt kijken, als hij het ook niet opgelost krijg komt er een ander modem, cisco (staat nu een ubee). Iemand hier die last heeft (gehad) van hetzelfde probleem?

edit: modem al meerdere malen langer dan een minuut van hett stroom gehaald en ook al verschillende keren een factory reset uitgevoerd.
Ervaar hetzelfde maar merk met bijv een ping dat ook de LAN poorten naar het ziggo modem (Cisco in dit geval) ook time out leveren op zo'n moment. Dit gebeurt voornamelijk als er veel data in een keer over het internet gaat merk ik, heb eigen router ook geprobeerd erachter (en ziggo modem in bridge, zelfde probleem) ben in gesprek met Ziggo Zakelijk over oplossing.

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:18:
[...]

Kabel kan knetterhard gaan. De apparatuur die erachter ligt is voldoende om een gehele wijk van rap internet te voorzien.

Vroeger waren die problemen inderdaad heel erg, herinnert iemand zich casema in de eerste maanden nog? :+ Maar tegenwoordig is kabelinternet volwassen en zelfs een betere concurrent voor ADSL.
En toen kwam je bij de AMS-IX uit. Als ze meerdere 10G koppelingen hebben dan nog is dat een flinke versnijding op miljoen abonnees. Stel dat 20% 180mbit heeft, dan zijn dat tienduizenden 10G verbindingen als deze abo's allemaal tegelijk 180mbit trekken. Dat risico wordt groter naarmate meer mensen zo'n abo hebben natuurlijk.

Geloof best dat je in de straat een eind kan komen, dat ook de infra vanuit de wijk naar Ziggo datacenter aansluiting best prima is, maar een van de meest kostbare aspecten van het hele network is de aansluiting op een internetknooppunt. Dus daar ga je voorzichtig op sizen, niet te weinig, maar zeker niet te veel.

Maargoed, was maar een gevoel, op de site prijzen ze het medium abo aan als 'meest gekozen' en aan de telefoon werd zo gereageerd van 'ja dat 180mbit heeft niemand nodig'. Verbaasde me nogal voor een commerciele partij ;)

• Wlie
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:30:
[...]

Ervaar hetzelfde maar merk met bijv een ping dat ook de LAN poorten naar het ziggo modem (Cisco in dit geval) ook time out leveren op zo'n moment. Dit gebeurt voornamelijk als er veel data in een keer over het internet gaat merk ik, heb eigen router ook geprobeerd erachter (en ziggo modem in bridge, zelfde probleem) ben in gesprek met Ziggo Zakelijk over oplossing.
Heb het probleem inmiddels opgelost, het bleek een bug in de plex software te zijn die op mijn server draait. (die ik sinds ongeveer een week heb ;)) Wanneer ik de PMS uitzet is het probleem weg.

• tcviper
Wat heeft plex server nu te maken met time outs van je verbinding dan?

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik wou graag morgen een ziggo abonnement gaan afsluiten, en ik krijg hier een gratis HD ontvanger en een Samsung TAB Kado.

Mijn vraag is echter, heb ik deze HD ontvanger wel nodig? Ik heb namelijk een optie om een CI+ module in de TV te doen, maar dat kost ook aardig wat.

Hebben jullie misschien tips hoe ik het goedkoopste uit ben? Het lijkt me wel leuk een tablet te hebben om bepaalde dingetjes bij te houden zoals eten (kcal e.d.), agenda, kalender etc.

Ik wil graag een alles in 1 basis, of een plus pakket, maar weet niet welke snelheid ik nodig zal hebben.
Online gamen doe ik wel eens (BF3, GTA, etc)
Er zullen tijden zijn dat er 2 computers op het zelfde moment op het internet aan het gamen zijn, met bijvoorbeeld een weekendje lannen.

Waar zou ik naar moeten uitkijken en op letten? Bedankt voor jullie tips!

https://www.ziggo.nl/alles-in-1
Mvg

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor de 6 maanden korting kun je die CI+ module + smart card wel aanschaffen. Scheelt je een apparaat en werkt ook fijner. Als je de tablet ook wilt dan is dat dan natuurlijk de betere keus..

Basis of Plus is puur bandbreedte.. Voor gamen maakt het niet zoveel uit, kwestie van hoelang je wilt wachten op grote downloads..

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-01 18:21

B4tman_DH

To the Bat.....

fotojunk schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:56:
Blacklist problemen bij Ziggo..sommige mails komen terug:

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<xxxx@xxxx.nl>:
host mx1.atratoip.net [80.94.70.151]: 550-Blacklisted in bl.spamcop.net:
Blocked - see
550 http://www.spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.167
Klopt, is reeds 8 dagen bekend. Hoe moeilijk kan het zijn om dit op te lossen zou je zeggen :?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:21

OMX2000

By any means necessary...

Doet ziggo nog aan acties voor bestaande klanten zonder meerjarig contract?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-01 18:21

B4tman_DH

To the Bat.....

OMX2000 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:14:
Doet ziggo nog aan acties voor bestaande klanten zonder meerjarig contract?
Nope

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Tenzij je dreigt met opzegging. Als in: zeggen dat je naar de lokale glasvezelboer wil overstappen, dan komt 9 van de 10x de vraag of ze je nog een aanbod mogen doen. Zit je wel vast aan een jaarcontract.

Even zoeken in dit topic, zijn genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld 6 maanden korting, nieuwe interactieve HD-ontvanger voor dezelfde prijs als nieuwe klanten, etc.

Sometimes you need to plan for coincidence

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

The.Terminator

Un boer met bier

B4tman_DH schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:03:
[...]

Klopt, is reeds 8 dagen bekend. Hoe moeilijk kan het zijn om dit op te lossen zou je zeggen :?
Mhhh nou lekker is dat.
Vandaar dat ik ineens mail terug kreeg.
Nouja afwachten / klagen maar :)

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Hmmbob schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:36:
Tenzij je dreigt met opzegging. Als in: zeggen dat je naar de lokale glasvezelboer wil overstappen, dan komt 9 van de 10x de vraag of ze je nog een aanbod mogen doen. Zit je wel vast aan een jaarcontract.

Even zoeken in dit topic, zijn genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld 6 maanden korting, nieuwe interactieve HD-ontvanger voor dezelfde prijs als nieuwe klanten, etc.
same story hier. ik wilde een nieuwe modem maar kreeg die niet. toen gedreigd weg te gaan en binnen een week kreeg ik de modem plus 60 euro korting op abonnement verdeeld over een paar maanden...

• Masimo
jongetje schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:32:
[...]

Je kunt je zoon natuurlijk ook gewoon toegang geven tot je eigen WiFi?

Als jij WiFi Spots uitzet dan heb je via ziggo mobiel altijd nog via 1 account tot WiFi spots. Dat staat los van je vaste wifi spots instelling.
Thuis gebruikt ie uiteraard de eigen wifi, maar ik wist niet dat je bij Ziggo Mobiel ook nog aparte WifiSpots toegang kreeg 8)7
Bedankt voor de tip.

"U krijgt gratis WifiSpots toegang bij elk Ziggo Mobiel abonnement. Met onderstaande gebruikersnaam en wachtwoord heeft u toegang tot WifiSpots. Hiermee kunt u met 4 apparaten online zijn."

Dan kan de WifiSpots van Alles-in-1 weer uit. Ik gebruik het zelf nooit.

• White_Collar
  • Laatst online: 19:51
Tennisbal schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:43:
[...]

same story hier. ik wilde een nieuwe modem maar kreeg die niet. toen gedreigd weg te gaan en binnen een week kreeg ik de modem plus 60 euro korting op abonnement verdeeld over een paar maanden...
Belachelijk triest dat er tegenwoordig niet eens zelf meer word geinvesteerd in het eigen thuis netwerk maar dat word verhaalt op een provider. Triest triest

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Firewall in het modem op light instellen levert een shitload aan timeouts in directadmin op:
No input given before connect_timeout reached
Zo verrot.. Sla je net een bestand op > Pats.

Verwijderd

Hmm heb ook last v hoge responstijden tussen 16u en 23u.. naar ziggo.nl en google.nl van 100ms tot 200ms en soms hogere uitschieters.. Is t al bekend wat de oorzaak is?

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-01 20:20
Wat is de echte snelheid ongeveer als je 90/9 abbo neemt?

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:23
lHybridl schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:54:
90/9 :?

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:23
Wat is nu je vraag?
Het staat toch vrij duidelijk op die pagina.

• tiguan
  • Laatst online: 00:02
De snelheid van Z2 is 90/9. Ik kan er ook echt geen ander antwoord op geven 8)7

• Dennis-L
lHybridl schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:54:
Ongeveer 90/9

• lHybridl
Maar dat is toch nooit de realistische snelheid zoals bij iedere provider?
Meestal zit je er toch wat onder?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:47
Alleen als je de pech hebt dat al je buren tegelijkertijd zitten te downloaden. Heb het hier nog nooit onder de 90/9 gehad. Ohja.. of je moet brakke kabels en/of apparatuur hebben, maar dan is het ook gewoon je eigen schuld :P

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 05-06-2014 12:10 ]

• tiguan
Bij Ziggo is dat heel weinig dat je er onder zit. jij heb 't over ADSL zeker, ja daar heb je onwijze overhead. Bij Ziggo valt dat heel erg mee. Lees: Je merkt het niet eens.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 05-06-2014 12:10 ]

• Dennis-L
lHybridl schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:08:
Bij kabel haal je eigenlijk praktisch de snelheid die geleverd wordt.
Bij xDSL ligt het er vaak onder, daar is de afstand tot de centrale heel erg van belang.

• lHybridl
Oke cool. Thanks.
Nog een vraagje. Bij Ziggo gaat alles toch via coax?

• Dennis-L
lHybridl schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:11:
Oke cool. Thanks.
Nog een vraagje. Bij Ziggo gaat alles toch via coax?
Yup

• lHybridl
Oke. Dus bestaande coax kabels die bijvoorbeeld naar de eerste verdieping lopen naar andere TV's kan ik gewoon dan aansluiten op die breedbandversterker?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Ja, alleen moet je dan wel een breedband versterker kopen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Jee, dit zijn wel heel basale vragen die je ongetwijfeld zelf ook kan vinden, ofwel hier in dit topic, ofwel op ziggo.nl... :(

Sometimes you need to plan for coincidence

• lHybridl
jongetje schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:16:
Ja, alleen moet je dan wel een breedband versterker kopen.
Oke zit er dus niet standaard bij. Thanks.
Hmmbob schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:23:
Jee, dit zijn wel heel basale vragen die je ongetwijfeld zelf ook kan vinden, ofwel hier in dit topic, ofwel op ziggo.nl... :(
Dus mag alleen moeilijke vragen stellen?..

[ Voor 39% gewijzigd door lHybridl op 05-06-2014 13:30 ]

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
lHybridl schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:08:
Bij ADSL is je snelheid afhankelijk van hoever je van de centrale woont, bij kabel en glasvezel haal je 99% (zeg maar) waar je voor betaalt.

Je snelheid kan wel bij kabel lager worden als je via wifi zit, of heel veel mensen in jouw buurt ook via de kabel aan het downloaden zijn, alleen dat komt weinig voor. Natuurlijk is de installatie ook van belang, maar dat is ook bij satelliet/adsl ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Dennis-L

• Masimo
Tsja, helaas niks te kiezen (qua kabelproviders). Maar Ziggo zal t.z.t. wel weer volgen. Ze hebben niet voor niks de beeldkwaliteit naar beneden bijgesteld.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:58

PauseBreak

derp!

Masimo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:27:
Tsja, helaas niks te kiezen (qua kabelproviders). Maar Ziggo zal t.z.t. wel weer volgen. Ze hebben niet voor niks de beeldkwaliteit naar beneden bijgesteld.
En ze zijn van plan om één bedrijf te worden :P

Nee, merp!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb problemen met het bufferen van alles (behalve Netflix) op mijn ziggo 180/18 verbinding.
Nu ben ik niet de enige die problemen heeft met bufferen als ik dit topic doorzoek maar toch wil ik jullie mijn probleem even voor leggen want misschien zie ik iets over het hoofd ofz.

Ik zal even mijn situatie schetsen.
Ik woon in een (nieuw) appartement met de meterkast op de gang.
Daar heb ik het modem hangen (aangesloten door een ziggo monteur), er loopt vervolgens een utp kabel naar mijn woonkamer waar een Apple Time capsule staat die de DHCP regelt (modem staat in bridge).

WiFi is door het hele appartement prima en ik haal zowel bedraad als draadloos elke Speedtest mijn max download en upload. Ook tijdens downloaden (usenet) haal ik bijna altijd de volledige snelheid.

Toch heb ik een probleem met bufferen van alles en met alles bedoel ik ook echt bijna alles, YouTube, rtlXL, uitzending gemist, reviews hier op tweakers god zelfs Nederland.fm werkt niet. Ze beginnen allemaal keurig maar stoppen na een paar seconden met afspelen waarna er Eem buffer en stotter galore begint.

Je denkt dan aan een WiFi probleem, drukte op het kanaal enz maar omdat mijn bedrade verbindingen het ook hadden lijkt dat uitgesloten. Niet ben ik 1 voor een devices gaan ontkoppelen maar het probleem bleef.

Om een lang verhaal niet nog langer te maken. Als ik alles van mijn modem afkoppel en met een utp kabel een MacBook aansluit (Twee verschillende geprobeerd, voor de zekerheid) op het modem is het probleem ook.

Als ik dan vervolgens het modem opnieuw laat starten is het probleem verdwenen. De verbinding blijft dan ongeveer 24 à 48 uur goed waarna het probleem weer optreed. Reboot ik hem dan weer lost het zich weer op.

Na contact met de ziggo helpdesk willen ze een monteur langs sturen, omdat ze vermoeden dat het in mijn thuis situatie ligt. Iets wat ik toch wel redelijk uitgesloten heb maar goed.

Omdat het probleem zich niet altijd voor doet verwacht ik alleen niet zoveel van dit thuis bezoek.
Jullie nog tips die ik kan proberen?

Edit: Ooh en als dit probleem zich voordoet heb ik ook een Pageload waar je eng van wordt, een paar seconden wachten op tweakers.net is dan geen uitzondering.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-06-2014 00:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12
Hoe is de signaalsterkte op je tv?

• Donstil
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:16:
Hoe is de signaalsterkte op je tv?
Prima.
Toevallig storing gister (ook volgens de Ziggo site) maar daarbuiten prima.

Heb een tv met een module erin, waar ik HD op kijk zonder problemen.
En een tweede tv waar we nog SD op kijken in de slaapkamer (maar wel 47" is 8)7 )

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12
Ook als je in het menu kijkt?

En als je een groot bestand download (10gb.bin of grote torrents bijv) is je connectie dan stabiel?

• Donstil
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:32:
Ook als je in het menu kijkt?

En als je een groot bestand download (10gb.bin of grote torrents bijv) is je connectie dan stabiel?
ik kan in het menu van mijn tv verder niet zien hoe goed het signaal is als jet goed is.
De tv geeft het alleen aan als het signaal matig of slecht is (raar genoeg)

Downloaden is altijd prima stabiel, test files, usenet en torrents (al gebruik ik dat niet vaak)

• Ikokke
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Het is mogelijk als ziggo-klant om zonder wachtwoord een mailbericht te sturen, vanaf het mailadres van een ander.
Maak een nieuw account aan, gebruik een mailadres van iemand anders.
Vul dan een verzonnen wachtwoord in.
Dan natuurlijk pop.ziggo, en smtp.ziggo.

Je kunt dan gewoon uit naam van een ander mailtjes sturen.
Ziggo zelf zegt dat dit niet mogelijk is.
Maar probeer het maar eens.

Als de ontvanger dan op reply klikt komt het maitje aan bij de zogenaamde verzender.

• tiguan
In feite kan je elk e-mail adres als afzender gebruiken, dat is niet alleen bij Ziggo een probleem.

• andy88
  • Laatst online: 11-01 16:28
Dat is niks nieuws en al jaaaaren mogelijk bij heel veel mailservices. Gmail en Hotmail gebruikers krijgen dan bijvoorbeeld ook een melding te zien dat de afzender niet geauthoriseerd kan worden.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:47
Daarom dat eigenlijk iedereen ook pgp zou moeten gebruiken. Is alleen wat omslachtig in gebruik nog, dus neem het de huis tuin en keuken gebruiker niet kwalijk dat ze er niet van hebben gehoord en gebruiken.

• Masimo
Masimo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:02:
Ik gebruikte de wifi-functie van de EPC3925 zowiezo niet. Wifispots stond ook uit (al vóór de snelheidsupgrade). Maar zoonlief heeft sinds gisteren Ziggo Mobiel, dus wilde ik Wifispots weer aan zetten. Maar dan inderdaad op 5GHz, omdat er hier al te veel 2,4GHz netwerken actief zijn.

Ondanks dat Wifispots uit stond had ik tot voor de firmware-update de optie om of 2,4 of 5GHz te gebruiken.
Ik ga Wifispots maar weer eens aanzetten, en kijken wat dat oplevert.

Update 23:20: Wifispots weer aan, maar toch geen 5GHz meer. Tot zover keuzevrijheid.
Quote even mezelf.

Probleem is opgelost.
5GHz instelling kwam weer te voorschijn door de "Network mode" op "B/G/N mixed" in te stellen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 15:03
Heeft iemand wel eens getest hoeveel stroom de USB-poort van de EPC3925 kan leveren?

Ik wil http://www.ebay.com/itm/290897354889 eraan hangen voor wat extra netwerkpoortjes zonder weer een adapter erbij te krijgen. Ik hoop maar dat de EPC3925 daar genoeg stroom voor kan leveren, anders moet ik alsnog weer een adapter erbij doen. :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:08
Afgelopen week zag ik abri's bij bushaltes hangen met daarop een aanbieding van Ziggo: korting op een LG TV bij een Alles in 1 abonnement. Er stond een specifieke URL bij. Helaas zijn deze posters nu weg en kan ik via Google en de Ziggo site niks meer over deze actie terugvinden. Weet iemand van jullie de URL misschien wel? Ben benieuwd wat de actie inhoud, een vriend van me wil overstappen naar Ziggo én is op zoek naar een nieuwe TV.

• grun93
  • Laatst online: 16:22
musicfreak schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:46:
Weet iemand van jullie de URL misschien wel? Ben benieuwd wat de actie inhoud, een vriend van me wil overstappen naar Ziggo én is op zoek naar een nieuwe TV.
Ik denk dat het deze actie was, maar die is inmiddels beeindigd. (Even naar beneden scrollen tot je bij de smarttv actie komt met 189 euro korting).

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:08
Ik weet niet wanneer deze mail is verstuurd maar volgens de site liep de actie tot 30 augustus 2013.

Zou het geen andere actie zijn?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 15:03
Met de zoekmachine kwam ik ook alleen uit op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=44196 over dezelfde actie.

Weet je zeker dat het geen oude posters waren?

Met dit soort dingen is het zeer twijfelachtig of dit echt goede acties zijn - een gratis recorder oid waar toch iedereen dezelfde wil kan dat wel zijn, maar met een televisie is de kans toch groot dat het eigenlijk net niet het model is wat je had willen hebben. Bovendien is een televisie te duur om gratis weg te geven, dus zal je er wel voor moeten betalen in de maandprijs. En dat is zelden aantrekkelijk.

Verder stunten elektronicazaken redelijk vaak met televisies, terwijl stunts met recorders (buiten aanbiedingen van Ziggo zelf) vrij zeldzaam zijn. Het is makkelijker om een televisie voor een goede prijs te scoren buiten Ziggo om dan een recorder.

Als je vriend over wil stappen naar Ziggo (en nu nog helemaal niets van Ziggo heeft) kan het de moeite zijn om even te bellen. Voor een nieuwe klant kan er allicht wel iets bijzonders uit de kast getrokken worden. Verzin wel van tevoren wat je wil hebben, bijvoorbeeld een gratis HD-recorder of een bepaalde korting. Wees wel klaar om je voor minimaal een jaar en misschien zelfs 2 vast te leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 07-06-2014 19:44 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 22:03
Mijn schoonouders zijn overgestapt naar Ziggo. Kregen kort daarna ook een receiver met airplay en toen ik ze wilde laten zien hoe handig dat is kreeg ik maar geen airplay icoon op iPhones of iPads op hun netwerk.

Toen stond me wat bij, dat er volgens mij issues waten met het Ziggo modem (Ubee geval). Kan iemand dir beamen? Dan hoef ik niet naar een oplossing te zoeken neem ik aan omdat Ziggo het hopelijk een keer zal fixen.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
Valderrama schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:59:
Mijn schoonouders zijn overgestapt naar Ziggo. Kregen kort daarna ook een receiver met airplay en toen ik ze wilde laten zien hoe handig dat is kreeg ik maar geen airplay icoon op iPhones of iPads op hun netwerk.

Toen stond me wat bij, dat er volgens mij issues waten met het Ziggo modem (Ubee geval). Kan iemand dir beamen? Dan hoef ik niet naar een oplossing te zoeken neem ik aan omdat Ziggo het hopelijk een keer zal fixen.
Denk dat het eerder aan het 5 of 2,4 GHz wifi netwerk ligt, de Apple tv zal wel niet op de zelfde wifi band zitten als de idevices.
Pagina: 1 ... 80 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]