• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 01:48:
Heeft iemand wel eens getest hoeveel stroom de USB-poort van de EPC3925 kan leveren?

Ik wil http://www.ebay.com/itm/290897354889 eraan hangen voor wat extra netwerkpoortjes zonder weer een adapter erbij te krijgen. Ik hoop maar dat de EPC3925 daar genoeg stroom voor kan leveren, anders moet ik alsnog weer een adapter erbij doen. :P
Die hele USB-poort is uitgeschakeld dus dat gaat niet werken helaas

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 16:28
Bij mijn ouders op de EPC3928 is ie na de laatste firmware update gewoon actief. De EPC3925 is intern precies hetzelfde behalve dat deze niet simultaan dual band WiFi heeft, dus ook hiermee zou het gewoon mogelijk kunnen zijn.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 15:03
Tha_T schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:59:
[...]

Die hele USB-poort is uitgeschakeld dus dat gaat niet werken helaas
Ik heb eerder in dit topic een reactie gelezen van iemand die een harde schijf had aangesloten waar het lampje wel op ging branden.

Ik ben me ervan bewust dat de EPC3925 waarschijnlijk niets met de data kan, maar ik gebruik alleen de 5V die eruit komt.

Misschien kan iemand die makkelijk bij z'n modem kan het zelfs even testen.. Random USB device erin prikken (muis ofzo :P) en kijken of er een lampje op je muis/USB-stick/etc gaat branden, dan staat er spanning op.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 08-06-2014 00:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 22:03
Mediacj schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:10:
[...]

Denk dat het eerder aan het 5 of 2,4 GHz wifi netwerk ligt, de Apple tv zal wel niet op de zelfde wifi band zitten als de idevices.
Het gaan in dit geval om een Marantz receiver die bedraad naar het ziggo modem gaat. Geen enkele wireless client, iPhone of iPad, krijgt het airplay icoon. De marantz wordt dus niet gevonden.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01 23:40
Heb je de firewall al eens uitgezet in de EPC3925? Als bij mijn EPC3925 de firewall aan staat dan zie ik mijn Samsung Smart TV, die daarop bekabeld is aangesloten, niet in mijn netwerk.
Geavanceerde instellingen, Security, tab Firewall, optie SPI Firewall Protection.

Mogelijk ook nog uPnP aanzetten, mocht dit niet het geval zijn.
Geavanceerde instellingen, Adminstration, tab Management, optie uPnP

[ Voor 24% gewijzigd door Masimo op 08-06-2014 23:32 ]

Verwijderd

Weet iemand de oplossing met name tot het opvragen van websites al?

Ik heb bijna alles geprobeerd,

- Google DNS / OpenDNS
- Adblock uit
- Zitten spelen met firewall in modem
- Haren eruit getrokken ...

En het probleem is nog aanwezig. Het opvragen van een website, laat ik zeggen gewoon een willekeurig adres, duurt altijd een irriterende 1.5 seconde om deze op te vragen. Pingtijden en downloadsnelheid is wel allemaal puik in orde.

Met streamen enzo via Netflix op de PS3 met wireless nergens last van.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

En welke browser je gebruikt maakt ook niet uit?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31
Of een keertje een Linux live-distributie opstarten en kijken of het van daaruit ook 1,5 seconde per request duurt? Kan je je Windows-config uitsluiten.

Verwijderd

hjs schreef op maandag 09 juni 2014 @ 07:57:
En welke browser je gebruikt maakt ook niet uit?
Chrome, IE, allemaal hetzelfde.

Als ik een IP adres gewoon zo benader gaat het direct. Vraag ik echter een website adres op dan zit er anderhalve seconde tussen query en het daadwerkelijk tonen van die website.

Duidelijk een DNS probleem dus.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 19:27
Er zit geen router tussen, je zit rechtstreeks op het modem (die als router werkt)?

Alleen op je eigen PC / laptop, of ook op de andere systemen in huis?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Valderrama
Masimo schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:13:
Heb je de firewall al eens uitgezet in de EPC3925? Als bij mijn EPC3925 de firewall aan staat dan zie ik mijn Samsung Smart TV, die daarop bekabeld is aangesloten, niet in mijn netwerk.
Geavanceerde instellingen, Security, tab Firewall, optie SPI Firewall Protection.

Mogelijk ook nog uPnP aanzetten, mocht dit niet het geval zijn.
Geavanceerde instellingen, Adminstration, tab Management, optie uPnP
Ze hebben een Ubee EVW321B. Deze heeft geen SPI firewall protection optie. Wel de (enige) IPv4 firewall protection uit gezet, nog steeds geen airplay te zien op iPhones of iPads. UPnP staat enabled.

Is er iemand met een EVW321B die kan aangeven of airplay wel of niet werkt?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 16:28
Laat het modem tijdelijk in bridge zetten en test een uurtje met een andere router? Dan kan je e.a. uitsluiten.
Valderrama schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:57:
Ze hebben een Ubee EVW321B. Deze heeft geen SPI firewall protection optie. Wel de (enige) IPv4 firewall protection uit gezet, nog steeds geen airplay te zien op iPhones of iPads. UPnP staat enabled.
Staat ap isolation misschien per ongeluk aan? Die moet uit staan namelijk. :)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 22:42

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 00:47:
Weet iemand de oplossing met name tot het opvragen van websites al?

Ik heb bijna alles geprobeerd,

- Google DNS / OpenDNS
- Adblock uit
- Zitten spelen met firewall in modem
- Haren eruit getrokken ...

En het probleem is nog aanwezig. Het opvragen van een website, laat ik zeggen gewoon een willekeurig adres, duurt altijd een irriterende 1.5 seconde om deze op te vragen. Pingtijden en downloadsnelheid is wel allemaal puik in orde.

Met streamen enzo via Netflix op de PS3 met wireless nergens last van.
Welke router heb je er achter hangen? Ik had precies dit probleem totdat ik mijn DIR-655 verruilde voor een RT-AC56U. Sindsdien geen problemen meer. Volgens mij is er iets veranderd in het modem <> routerverkeer, want de D-Link ging constant over zijn nek door een gigantisch aantal verbindingen actief te houden tussen router en modem. Dat was voor de snelheidsupgrade niet zo. De Asus-router kan hier blijkbaar wel mee overweg en daardoor heb ik er verder geen problemen meer mee, maar ik vind het wel wat vreemd. De D-Link is nu niet echt een lichtgewicht routertje.

Nee, merp!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb de laatste tijd weer een zelfde probleem wat ik een half jaar terug 'opgelost' is met het vervangen van mijn Ubee modem met een nieuwere type Ubee modem.

Bedraad en draadloos heb ik geen verbinding met het modem. Wifi valt helemaal weg op mijn telefoon en het netwerkicoontje in Windows (bedraad) geeft een uitroeptekentje. Haal ik de stroom er even af, dan komt de AP even terug, maar ik heb dan geen internetverbinding en gelijk daarna is de AP ook weer weg. Na een aantal keer de stroom er af, gaat het dan weer een tijd (dagje of zo) goed. Dan is de snelheid verder prima.

Iemand die dit herkent? Bij de laatste keer modemomwisselen heeft de monteur ook de aansluitingen vernieuwd.

Dat internet eens weg valt is vervelend, maar als mijn hele interne netwerk weg valt, is dat bijzonder irritant. Film streamen vanaf mijn server naar mijn tv wil dan ook niet meer, lampen schakelen vanaf mijn telefoon wil niet meer etc.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22
Je hebt dus geen router? Dat zou ik dan als eerste fiksen. Voor vijf tientjes ben je dan van al het gezever af en je wifi is sterker waarschijnlijk

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

true, maar in principe zou dat natuurlijk niet nodig hoeven zijn.

en ik heb al een gebridgede router in de gangkast staan met mijn server, en ook een gebridgede router is de meterkast voor de slimme meter uitlezen. Nog een router is een beetje zot.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Zijn er meer mensen die last hebben van packetloss? het treedt altijd s'avonds op. 6172
musicfreak schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:46:
Afgelopen week zag ik abri's bij bushaltes hangen met daarop een aanbieding van Ziggo: korting op een LG TV bij een Alles in 1 abonnement. Er stond een specifieke URL bij. Helaas zijn deze posters nu weg en kan ik via Google en de Ziggo site niks meer over deze actie terugvinden. Weet iemand van jullie de URL misschien wel? Ben benieuwd wat de actie inhoud, een vriend van me wil overstappen naar Ziggo én is op zoek naar een nieuwe TV.
Vanochtend kwam ik in groningen nog een abri poster tegen. Ik reed er langs en kon zo snel geen url zien.
Wel kon ik duidelijk zien dat het een actie was van de mediamarkt (hun naam stond er groot boven). Op de mediamarkt site kan ik helaas niets vinden. Als ik er vanmiddag nog langskom zal ik nog eens aandachtig kijken of er een url bij staat.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 10-06-2014 11:27 ]

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik krijg binnenkort de Samsung UE48H6500SL en hier kan een CI+ 1.3 in. Ik heb even gekeken in de Pricewatch en snel door dit topic gescand en kwam uit op de pricewatch: Ziggo CI+ Module Smit 3D (exclusief smartcard)

Het lijkt erop dat deze smartcard vrij recent is uitgebracht. Iemand hier ervaringen mee en in hoeverre wordt er nu al van 3d gedeelte gebruik gemaakt? (In combinatie met Ziggo uiteraard)
Die common interface module waarnaar je verwijst is een ci+ 1.2 module.
Gaat prima werken, maar interactieve tv ondersteunt het ding niet, daarvoor heb je een 1.3 module nodig.

Wat 3D betreft... daar speelt de module geen rol in. Zo'n module neemt samen met de smartcard het decoderen voor zijn rekening. De tv handelt het signaal af, en als dat 3D is moet je tv dat ondersteunen. Als ziggo een 3D stream uitzendt gaat dat ook met een 1.2 module werken. Het is echter al weer enige tijd geleden dat ziggo in 3D heeft uitgezonden.

Mijn advies: Wil je een goedkope module, koop een ci+ 1.2 module 2e hands via marktplaats (zo'n 25 euro).
Wil je een module die ook interactieve tv ondersteunt, koop een 1.3 cam.. die zijn verkrijgbaar vanaf 65 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 10-06-2014 11:58 ]

• Junketsu
OK, duidelijk. Hartelijk bedankt!
Oh bedenk me net dat de H serie van samsung nog niet is goedgekeurd voor gebruik met interactieve tv van Ziggo. Daarvoor is het model te nieuw.

En zoek dan ook uit of het wel een nederlands model is. Ziggo test en certificeert alleen NL modellen.
Of buitenlandse modellen wel werken met interactieve tv durf ik je niet te beloven, misschien dat iemand daar ervaring mee heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 10-06-2014 11:41 ]

• Junketsu
Ik probeer het gewoon uit en ik post het wel in dit topic :)

Zit er nog een verschil tussen deze smartcards?
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit)
pricewatch: Ziggo CI+ Module Smit 3D (exclusief smartcard)
Die paarse is ouder, zie de topicstart van het volgende topic: \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat

De blauwe schijnt sneller te zijn. Dit snelheidsverschil zie je terug als je een zender kiest.
Een snellere module zorgt ervoor dat de zender eerder in beeld is.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 10-06-2014 11:44 ]

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:19
[...]

Even getest, en hier werkt het gewoon! :)
Zal vanavond onze instellingen eens bekijken.

• Valderrama
job schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:33:
[...]

Staat ap isolation misschien per ongeluk aan? Die moet uit staan namelijk. :)
Nee. Die staat uit.

Ik heb airplay zichtbaar weten te krijgen, door de Marantz toe te voegen als static route. Daarna de ubee uit en aangezet en Airplay verscheen ineens voor enkele seconden en ik kon er muziek naar de Marantz toe sturen. MAAR: na enkele tientallen seconden verdwijnt Airplay ineens en komt deze ook niet meer terug. Totdat je de Ubee weer uit en aan zet....

Wat een gedoe.

[ Voor 46% gewijzigd door Valderrama op 10-06-2014 19:57 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:31
Koop een fatsoenlijke router en laat de Ubee in bridge zetten...bespaar jezelf de moeite en het gedoe...

• Valderrama
Het gaat niet om de situatie bij mij thuis maar bij mijn schoonouders. Die willen niet nog een extra apparaat. Daarbij komt dat Ziggo gewoon een fatsoenlijk werkende modem/router moet kunnen leveren. Airplay is er nu al enkele jaren en het gros van de Routers heeft hier nul komma nul moeite mee.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Valderrama schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:04:
Het gaat niet om de situatie bij mij thuis maar bij mijn schoonouders. Die willen niet nog een extra apparaat. Daarbij komt dat Ziggo gewoon een fatsoenlijk werkende modem/router moet kunnen leveren. Airplay is er nu al enkele jaren en het gros van de Routers heeft hier nul komma nul moeite mee.
Heb je die Ubee al eens een factory reset gegeven met een papierclip aan de achterkant?

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-12-2025

Midas.e

Is handig met dinges

Iemand dit al gezien? https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/ipv6 Hopelijk gaat de uitrol nu een stuk sneller.

Hacktheplanet / PVOutput

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Hoezo? Dat staat er al een aantal maanden.

Verwijderd

Valderrama schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:04:
Het gaat niet om de situatie bij mij thuis maar bij mijn schoonouders. Die willen niet nog een extra apparaat.
Nou, dan ben je toch klaar? Ik wil niet , ik wil niet...
Dan niet toch? Maar hou dan op met klagen, de oplossing is al meermaals genoemd hier. Modem in bridgemode en een eigen router.

• vanaalten
Zou je hooguit nog een eigen router tijdelijk kunnen uitproberen om aan te tonen dat dat het probleem oplost. Heb je tijdelijk router-na-router, maar goed.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:56
[...]

Hier geen problemen met airplay icm met een 321b. Van zowel een iphone als ipad word er regelmatig gebruik van gemaakt. Streamen alleen wel naar een aTV.

• Valderrama
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:45:
[...]

Nou, dan ben je toch klaar? Ik wil niet , ik wil niet...
Dan niet toch? Maar hou dan op met klagen, de oplossing is al meermaals genoemd hier. Modem in bridgemode en een eigen router.
Ik vind dit een aardig suffe opmerking. De vraag is simpel, werkt het of werkt het niet net een Ubee van het genoemde model. Als er elke keer dat iets niet werkt de oplossing moet zijn om er een ander apparaat bij te zetten dan worden dingen nooit beter.

Jouw 'oplossing' is een work around en daar moet je principieel niet mee tevreden zijn.

• Valderrama
Domino schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:47:
[...]

Hier geen problemen met airplay icm met een 321b. Van zowel een iphone als ipad word er regelmatig gebruik van gemaakt. Streamen alleen wel naar een aTV.
Top, dankjewel. Het moet dus gewoon werken. Vreemd dat het met de Ubee van hen niet meteen werkt. Ik zal de Ubee eens resetten en kijken of dat wat oplevert.

EDIT: een reset heeft niets opgeleverd. Airplay werkt nog steeds niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Valderrama op 11-06-2014 18:41 ]

Verwijderd

Een reactie van Ziggo in het topic "Ziggo maakt weg vrij voor meer HD" op www.ziggo-gebruikers.nl:

Wij hebben binnen Ziggo vorig jaar uitgebreid onderzoek gedaan naar effecten van transcoderen om efficiënter gebruik te kunnen maken van de beschikbare bandbreedte op ons netwerk. Uit onderzoek waarbij gebruik is gemaakt van een panel aan testers bleek dat een significante reductie van bandbreedte niet door panel leden werd opgemerkt, sterker nog sommige mensen vonden dat de kwaliteit met een bepaalde reductie zelfs beter was geworden. Door deze positieve resultaten is besloten deze reductie op een aantal kanalen door te voeren en zorgvuldig de effecten te monitoren.

De reductie is een ruim aantal weken geleden al doorgevoerd zonder dat dit opgemerkt is. Doordat de bitrate ook af te lezen via bv dtv monitor focussen een aantal gebruikers nu op een specifiek getal zonder daarbij de feitelijke kwaliteit te beschouwen. Doordat er op het forum een melding kwam over een waas bij History HD hebben we twee weken geleden twee versies live gezet (met / zonder reductie) waarbij wij geen verschil hebben kunnen waarnemen.

De meest recente technologie stelt ons instaat om de bandbreedte beter te managen zonder dat dit moet leiden tot een zichtbare reductie. Daarom hebben we gemeend dit met de nodige voorzichtigheid in te voeren.

De reductie heeft inmiddels ook zijn intrede gedaan bij bepaalde content aanbieders omdat recentere encoders beter performen dan de oudere encoders. De combinatie van de zeer geavanceerde h.264 transcoders stelt ons instaat om juist in combinatie met minder efficiënte gecodeerde h.264 content een reductie te bereiken.

Het doel is uiteraard een groter aanbod van HD kanalen voor een groot deel van de vrijgekomen bandbreedte. Het is zeker niet de bedoeling om ten koste van meer kanalen op de kwaliteit in te leveren.
We hopen dat we hiermee wat toelichting hebben kunnen geven op onze aanpassing van de bitrate.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:36
Valderrama schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:51:
[...]

Top, dankjewel. Het moet dus gewoon werken. Vreemd dat het met de Ubee van hen niet meteen werkt. Ik zal de Ubee eens resetten en kijken of dat wat oplevert.

EDIT: een reset heeft niets opgeleverd. Airplay werkt nog steeds niet.
Airplay heeft multicast nodig; sommige routers moet je dit aan zetten. Wellicht staat het uit?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:44
Nog meer mensen die in omgeving Enschede (centrum) ineens ontzettend lage internet snelheden halen?
Heb het Z2 pakket van Ziggo, maar haal nog geen 1,5 Mb/s volgens Speedtest.

Standaard procedures al gedaan zonder resultaat helaas..

Edit: Nog steeds niet optimaal, maar zonder verder iets te doen gaat de snelheid omhoog richting 33Mb/s

[ Voor 19% gewijzigd door MartijnMartijn op 11-06-2014 22:22 ]

musicfreak schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:46:
Afgelopen week zag ik abri's bij bushaltes hangen met daarop een aanbieding van Ziggo: korting op een LG TV bij een Alles in 1 abonnement. Er stond een specifieke URL bij. Helaas zijn deze posters nu weg en kan ik via Google en de Ziggo site niks meer over deze actie terugvinden. Weet iemand van jullie de URL misschien wel? Ben benieuwd wat de actie inhoud, een vriend van me wil overstappen naar Ziggo én is op zoek naar een nieuwe TV.
Nogmaals gekeken, en nergens een url te vinden. Neem aan dat je de lokale mediamarkt binnen moet lopen om het aanbod te kunnen gebruiken. Althans zoals het in Groningen is geregeld. Hoe andere mediamarkten dat doen weet ik niet.
ziggo mediamarkt lg

[ Voor 37% gewijzigd door job op 11-06-2014 22:37 ]

• nooberke
job schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:15:
[...]

Nogmaals gekeken, en nergens een url te vinden. Neem aan dat je de lokale mediamarkt binnen moet lopen om het aanbod te kunnen gebruiken. Althans zoals het in Groningen is geregeld. Hoe andere mediamarkten dat doen weet ik niet.
[afbeelding]
Hier in Breda hangen ze ook!

Had begrepen dat ze daar sowieso meer opties konden bieden (tablet meteen meenemen, cadeaubon ipv de normale acties)

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Vandaag bij iemand een modem geplaatst, DS brand na ongeveer een halve minuut steady, maar US blijft maar knipperen.. tot de modem op een gegeven moment het weer opnieuw probeert.
Modem zit direct op het aansluitpunt (wel met zo'n AOP data/tv/radio splitter) maar dat is het dan ook wel.

Ziggo monteur kan pas op de 19e komen, wat natuurlijk op z'n zachtst gezegd rijkelijk laat is.

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2025
moppentappers schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:58:
Ziggo monteur kan pas op de 19e komen, wat natuurlijk op z'n zachtst gezegd rijkelijk laat is.
Ik weet het, duurt enorm lang voordat Ziggo een monteur langs stuurt...

Ik zit met het probleem dat mijn verbinding iedere 10 minuten 1 minuut lang uitvalt, gisteren 2x een half uur aan de telefoon gehangen met Ziggo, zelf al alles uitgesloten binnenshuis. Helaas kan er pas de 16e een monteur langs komen. Terwijl er 3 anderen huishoudens in de straat hetzelfde probleem hebben, en de afdeling storingen geeft ook aan dat ze het signaalverlies zien op de lijn, ook naar de andere 3 huishoudens.

Daarnaast hebben ze hier de dag voordat de problemen kwamen in een wijkkast in de buurt 'reguliere werkzaamheden' uitgevoerd... Schijnbaar iets niet goed gegaan, maar is geen groot probleem voor Ziggo, dus het heeft niet veel prio. Wel jammer aangezien ik vaak via VPN verbinding maak met mijn werk.

Helaas is er geen andere provider die deze snelheden aanbiedt in Bergen op Zoom...

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om 'druk' op de situatie te zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door psnepvangers op 12-06-2014 00:04 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

moppentappers schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:58:
Vandaag bij iemand een modem geplaatst, DS brand na ongeveer een halve minuut steady, maar US blijft maar knipperen.. tot de modem op een gegeven moment het weer opnieuw probeert.
Modem zit direct op het aansluitpunt (wel met zo'n AOP data/tv/radio splitter) maar dat is het dan ook wel.

Heb je het AOP vervangen voor een DIO01? Of modem aangesloten op een bestaand AOP?
Indien bestaand: ik zou die eens vervangen door de meegeleverde DIO01. Indien nieuw: check heel goed of je de kabel exact zo hebt aangesneden zoals Ziggo zegt en of er geen haartjes van de buitengeleider contact maken met de kern. Kernschroefje moet ook stevig vast (maar geen brute kracht uitoefenen!), wordt vaak vergeten. Ten slotte zou je nog kunnen proberen de binnenhuisinstallatie los te koppelen en het modem dan online laten komen, al zou dat in geval van een UMU (die radio/tv/data splitter) niet perse de oplossing moeten zijn.

Werkt dat allemaal niet, dan is de kans heel groot dat de oorzaak buiten zit en er echt een storingsmonteur moet komen.

• Valderrama
NiGeLaToR schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:48:
[...]

Airplay heeft multicast nodig; sommige routers moet je dit aan zetten. Wellicht staat het uit?
Multicast staat aan... Airplay komt enkel zichtbaar als ik de Marantz NR1504 als static route toevoeg, moet ik wel de ubee uit en aanzetten. Daarna verdwijnt airplay weer na enkele tientallen seconden en komt het niet meer terug. Zeer vreemd. Zeker wanneer iemand met hetzelfde type ubee modem meld dat het feilloos werkt...

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:22
2 maanden geleden vroeg ik onderstaande:
Anakha schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:42:
Vraag: ik heb een Ziggo-abonnement opgezegd en elders een nieuw Ziggo-abonnement gestart (nieuwe klant zijn levert meer op dan bestaande klant blijven). Bij het nieuwe abonnement kreeg ik het Ubee WiFi-modem. Dat heb ik een paar dagen uitgeprobeerd, maar de verbinding bleef wegvallen en ik zag geen voordelen. Om te checken of het aan het modem lag, toen de Ubee zonder WiFi (van het oude abonnement) geïnstalleerd. Sindsdien loopt het als een zonnetje en ik had zelf al een (betere) WiFi-router, dus ik heb het maar zo gelaten.

Nu moet ik het modem van het oude abonnement gaan terugsturen. Ik heb toevallig nog het oude Motorola-modem liggen (heb ik nooit hoeven terugsturen nadat hij werd vervangen door de Ubee) en wil de oude niet-Wifi-Ubee liefst blijven gebruiken bij het nieuwe abonnement. Gaat er bij Ziggo iemand miepen als ik nu de Motorola terugstuur in plaats van de oude Ubee?
Daar kwamen wel reacties op, maar geen antwoord op die vetgedrukte vraag. Voor wie zich in de toekomst hetzelfde afvraagt kom ik er daarom nog even op terug: Ik heb het maar gewoon geprobeerd. Ziggo heeft dus 2 maanden geleden de Motorola ontvangen en ik heb ze sindsdien niet meer gehoord en de huidige opstelling (met de oude Ubee op de nieuwe aansluiting) werkt nog steeds prima. Ik denk dus dat het antwoord is: nee, er gaat niemand miepen als je een ouder modem terugstuurt. Mocht dat nog veranderen, dan laat ik het hier weten (en dan ligt de nieuwe Ubee in de kast om alsnog gebruikt te worden).

Vandaag trouwens per post een zakje magnetron-popcorn van Ziggo gekregen om me te bedanken als nieuwe klant. Grappenmakers.

[ Voor 3% gewijzigd door Anakha op 12-06-2014 14:31 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53
Je kunt in principe altijd beste echt de Cisco/Ubee van Ziggo in Bridge modus laten gooien (aka Router uit) en dan eigen router erachter, in ons geval plaats ik meestal de Cisco RV320 erachter of een andere consumenten router kan ook natuurlijk. Dan heb je alles zelf in de hand en werkt het naar behoren en heb je normaal gesproken veel meer functionaliteit. Ook dingen als Airplay/DLNA/Multicast werken dan gewoon stukken beter.

Als men echt geen eigen router wilt kopen dan zul je genoegen moeten nemen met wat je kunt met je Cisco/Ubee ziggo modem-router. Die dingen zijn zeker niet slecht maar beperkt in routing functionaliteiten.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
Abonnement van Ziggo naar beneden geschroefd, we zaten thuis op alles-in-1 extra, nu naar plus. De snelheid is leuk als je vaak en regelmatig download. Dit is echter veel minder geworden en voor het vullen van de wifi-bandbreedte en zo nu en dan wat downloaden is 90mbit snel zat :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:41
Kan iemand al bevestigen of de LG TV actie van Ziggo ook voor andere MM filialen geldt buiten Groningen?
Zou namelijk zonde zijn als ik voor noppes naar de MM zou gaan.
Ik heb namelijk onlangs mijn abo. Z2 icm interactieve HD ontvanger voor €49 verlengd en tot teleurstelling de Samsung SMT-7140 ontvangen ipv de gehoopte Humax 5200c .Ik zit nog in mijn bedenktermijn van 14 dgn namelijk en heb eigenlijk nog een (smart) TV nodig voor de wasruimte, die ook de CI+ module van Ziggo ondersteund. En dan is dit natuurlijk een leuke actie.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 15:02
Anakha schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:30:
2 maanden geleden vroeg ik onderstaande:

[...]

Daar kwamen wel reacties op, maar geen antwoord op die vetgedrukte vraag. Voor wie zich in de toekomst hetzelfde afvraagt kom ik er daarom nog even op terug: Ik heb het maar gewoon geprobeerd. Ziggo heeft dus 2 maanden geleden de Motorola ontvangen en ik heb ze sindsdien niet meer gehoord en de huidige opstelling (met de oude Ubee op de nieuwe aansluiting) werkt nog steeds prima. Ik denk dus dat het antwoord is: nee, er gaat niemand miepen als je een ouder modem terugstuurt. Mocht dat nog veranderen, dan laat ik het hier weten (en dan ligt de nieuwe Ubee in de kast om alsnog gebruikt te worden).

Vandaag trouwens per post een zakje magnetron-popcorn van Ziggo gekregen om me te bedanken als nieuwe klant. Grappenmakers.
Ik stuur de modems eigelijk nooit op ben ik te lui voor.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 08:55

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Storing in Oss. Geen internet en TV. Modem herstart mag niet baten. Klantenservice heeft het te druk om me snel ter woord te staan. Iemand meer?

EDIT: Na een uur is het automagisch opgelost...

[ Voor 15% gewijzigd door majoh op 13-06-2014 11:04 ]

• nooberke
Eskiya schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:07:
Kan iemand al bevestigen of de LG TV actie van Ziggo ook voor andere MM filialen geldt buiten Groningen?
Zou namelijk zonde zijn als ik voor noppes naar de MM zou gaan.
Ik heb namelijk onlangs mijn abo. Z2 icm interactieve HD ontvanger voor €49 verlengd en tot teleurstelling de Samsung SMT-7140 ontvangen ipv de gehoopte Humax 5200c .Ik zit nog in mijn bedenktermijn van 14 dgn namelijk en heb eigenlijk nog een (smart) TV nodig voor de wasruimte, die ook de CI+ module van Ziggo ondersteund. En dan is dit natuurlijk een leuke actie.
Zoals gepost is het ook hier in Breda te krijgen...zo ver ik begreep heeft het te maken of er een speciale Ziggo "stand" is in de MM

Je kan altijd even bellen?

• 418O2
jaaoie17 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:43:
[...]

Ik stuur de modems eigelijk nooit op ben ik te lui voor.
Ik heb daar een keer gezeik mee gehad. Belde ze na een maand of 6 op dat ze hem niet hadden ontvangen, had hem wel verstuurd. Kon gelukkig nog een bonnetje van de post terugvinden.

Was echt een domme situatie. Kon wel een abo aanvragen, maar het bleek dat ziggo helemaal geen diensten leverde op dat adres. Een paar straten in Zwolle (assendorp) vielen nog onder een particuliere leverancier.
ArChie schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:55:
[...]
Dit frequentie lijstje zie ik ook terug in de meeste dumps van de statuspagina's van kabelmodems bij Ziggo.

Als er iemand in Utrecht woont met een DVB-C PC-TV kaart die een capture wil maken van één of meerdere Internet downstreams, dan hoor ik dat graag. Dat levert mij weer test materiaal voor het tooltje op.
Ik heb iemand gevonden die in Utrecht woont en bereid was om een capture te maken van een paar Internet downstreams. Onderstaand het resultaat:

│ │ └─■ MAC Domain Descriptor
  │ │   ├─■ Configuration Change Count = 8
  │ │   ├─■ Number Of Fragments = 1
  │ │   ├─■ Fragment Sequence Number = 1
  │ │   ├─■ Current Channel DCID = 121
  │ │   └─■ TLVs:
  │ │     ├─■ Downstream Active Channel List
  │ │     ├─■ MAC Domain Downstream Service Group (MD-DS-SG)
  │ │     ├─■ Downstream Ambiguity Resolution Frequency List
  │ │     │ └─■ Center Frequencies:
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 178000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 186000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 194000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 202000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 210000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 218000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 226000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 234000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 242000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 250000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 258000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 266000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 274000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 282000000
  │ │     │   ├─■ Center Frequency = 290000000
  │ │     │   └─■ Center Frequency = 298000000
  │ │     ├─■ IP Initialization Parameters
  │ │     │ └─■ TLVs:
  │ │     │   └─■ IP Provisioning Mode = IPv4 Only
  │ │     ├─■ Receive Channel Profile Reporting Control
  │ │     ├─■ Early Authentication and Encryption (EAE) Enable/Disable = early authentication and encryption disabled
  │ │     ├─■ Symbol Clock Locking Indicator = Symbol Clock is locked to Master Clock
  │ │     ├─■ CM-STATUS Event Control
  │ │     ├─■ Upstream Active Channel List
  │ │     │ └─■ TLVs:
  │ │     │   ├─■ Channel ID = 1
  │ │     │   └─■ CM-STATUS Event Enable Bitmask
  │ │     │     ├─■ T4 timeout = true
  │ │     │     ├─■ T3 re-tries exceeded = true
  │ │     │     └─■ Successful ranging after T3 re-tries exceeded = true
  │ │     │ └─■ TLVs:
  │ │     │   ├─■ Channel ID = 2
  │ │     │ └─■ TLVs:
  │ │     │   ├─■ Channel ID = 3
  │ │     │ └─■ TLVs:
  │ │     │   ├─■ Channel ID = 4
  │ │     ├─■ Upstream Ambiguity Resolution Channel List
  │ │     │ └─■ Upstream Channel IDs:
  │ │     │   ├─■ Channel ID = 1
  │ │     │   ├─■ Channel ID = 2
  │ │     │   ├─■ Channel ID = 3
  │ │     │   └─■ Channel ID = 4
  │ │     ├─■ Upstream Frequency Range = Extended Upstream Frequency Range
  │ │     ├─■ Upstream Transmit Power Reporting = CM reports transmit power in RNG-REQ, INIT-RNG-REQ, and B-INIT-RNG-REQ messages
  │ │     └─■ CM-STATUS Event Enable for Non-Channel-Specific Events

│   ├─■ Upstream Channel Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0 Only)
  │   │ ├─■ Upstream Channel ID = 1
  │   │ ├─■ Configuration Change Count = 11
  │   │ ├─■ Mini-Slot Size = 2
  │   │ ├─■ Downstream Channel ID = 121
  │   │ └─■ TLVs:
  │   │   ├─■ Modulation Rate = 5120 { Ksym/sec }
  │   │   ├─■ Frequency = 52000000 { Hz }
  │   │   ├─■ Maintain Power Spectral Density = off
  │   │   ├─■ Ranging Required = no ranging required
  │   │   ├─■ Preamble Pattern
  │   │   ├─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)
  │   │   └─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)
  │   │ ├─■ Upstream Channel ID = 2
  │   │ ├─■ Configuration Change Count = 9
  │   │ └─■ TLVs:
  │   │   ├─■ Frequency = 44500000 { Hz }
  │   │ ├─■ Upstream Channel ID = 3
  │   │ ├─■ Configuration Change Count = 9
  │   │ └─■ TLVs:
  │   │   ├─■ Frequency = 36000000 { Hz }
  │   └─■ Upstream Channel Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0 Only)
  │     ├─■ Upstream Channel ID = 4
  │     ├─■ Configuration Change Count = 9
  │     ├─■ Mini-Slot Size = 2
  │     ├─■ Downstream Channel ID = 121
  │     └─■ TLVs:
  │       ├─■ Modulation Rate = 5120 { Ksym/sec }
  │       ├─■ Frequency = 58800000 { Hz }
  │       ├─■ Maintain Power Spectral Density = off
  │       ├─■ Ranging Required = no ranging required
  │       ├─■ Preamble Pattern
  │       ├─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)
  │       └─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)

Ook in deze steekproef dus vier Internet upstreams op de volgende frequenties: (in Hz):
52000000
44500000
36000000
58800000

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Onlangs had ik Ziggo gevraagd een huidig model van de AOP op te sturen ivm 't vage digi-tv probleem dat we hier hebben, dat het beeld op RTL4 en 8 even blijft hangen, dan zwart wordt en weer verder gaat terwijl het geluid niet onderbroken wordt. In de hoop dat een modernere (en hopelijk beter afgeschermde) AOP het oplost. De afgeschermde coax-connectors hielpen in ieder geval niet, al ging de signaalsterkte wel iets omhoog.

Het nieuwe AOP zit nu aan de muur, kostte wel 't nodige bloed en zweet (maar geen tranen :P ). De groene kabel hier bleek net maar dan ook echt nét lang genoeg te zijn na het eraf knippen van de F-connector die er voor het oude model op zat, die moest er voor het nieuwe model af.

Gelukkig lijkt het goed gegaan te zijn, signaalsterkte lijkt weer een paar % gestegen te zijn. Nu RTL4 en 8 maar een beetje in de gaten houden of dit probleem er nog is.

En anders ook maar de coax-kabel vervangen, die ligt al klaar.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01 23:52

Barrycade

Through the...

Vanmorgen even druk gemaakt op de chat, maar nieuwe klanten krijgen 100 euro Paradigit bonnen en dan ook nog de decoder of de tablet, maar een betalende bestaande klant al meer dan 12 jr krijgt niks nada noppes.

Dus in dit geval ga ik toch maar eens naar mijn glasvezel aanbod kijken.

Want nadat ze het onderling gratis bellen hebben afgeschaft in ons belang (jaja not dus) is het wel allemaal prijzig geworden. Maar blijkbaar betaal ik voor de nieuwe klanten hun tv en tablet :(

[ Voor 27% gewijzigd door Barrycade op 14-06-2014 18:12 ]

Verwijderd

Barrycade schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:10:
Vanmorgen even druk gemaakt op de chat
Volgens mij was de truuk om te bellen om op te zeggen, dan vragen ze een reden en geef je dit en krijg je het alsnog en blijf je klant.

Je hebt echter wel een probleem als ze je abonnement daadwerkelijk cancellen, dan heb je geen internet meer :P

Ik snap trouwens niet waarom je bij ziggo zit als je glas kan nemen, ik had het wel geweten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 19:01 ]

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:13
Vanmorgen even druk gemaakt op de chat, maar nieuwe klanten krijgen 100 euro Paradigit bonnen en dan ook nog de decoder of de tablet, maar een betalende bestaande klant al meer dan 12 jr krijgt niks nada noppes.

Want nadat ze het onderling gratis bellen hebben afgeschaft in ons belang (jaja not dus) is het wel allemaal prijzig geworden. Maar blijkbaar betaal ik voor de nieuwe klanten hun tv en tablet :(
Tja, zo werkt het nu eenmaal. Waarschijnlijk heb je destijds als nieuwe klant ook gebruik kunnen maken van zo'n mooi lokkertje.

Het zou natuurlijk mooi zijn als ze met een interessante aanbieding komen voor de huidige klanten, maar dat hoeven ze niet te doen.

Ik vind dat ze qua internetsnelheid prima stappen hebben gemaakt. Enige minpunt is idd dat ze van het gratis onderling bellen zijn afgestapt, de zogenaamde beredenering slaat ook nergens op.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-01 21:05

icecreamfarmer

en het is

Dat blijf ik idd een naaistreek vinden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:10

Nox

Noxiuz

tcviper schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:32:
Je kunt in principe altijd beste echt de Cisco/Ubee van Ziggo in Bridge modus laten gooien (aka Router uit) en dan eigen router erachter, in ons geval plaats ik meestal de Cisco RV320 erachter of een andere consumenten router kan ook natuurlijk. Dan heb je alles zelf in de hand en werkt het naar behoren en heb je normaal gesproken veel meer functionaliteit. Ook dingen als Airplay/DLNA/Multicast werken dan gewoon stukken beter.

Als men echt geen eigen router wilt kopen dan zul je genoegen moeten nemen met wat je kunt met je Cisco/Ubee ziggo modem-router. Die dingen zijn zeker niet slecht maar beperkt in routing functionaliteiten.
Naar mijn idee laten ze die dingen standaard uit. Ziggo levert een Internetverbinding, geen privénetwerk. Gewoon iedereen een publiek IP-adres en zoek het verder maar uit wat je ermee doet.

Helaas is voor sommige mensen die niet met ICT om kunnen gaan dit noodzakelijk. Ik denk dat de helpdesk het ook fijn vindt als ze geen support meer hoeven te leveren voor interne netwerken. Heb dat modem nu ook in bridge en alles werkt veel beter zonder hun ingebouwde router.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024

Waarom zou ziggo jou moeten gaan belonen als zij gewoon de service bieden die zij ook beloven te leveren en jij netjes dat geld daarvoor betaalt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:50

Verder heeft het weinig nut om een actie voor nieuwe klanten uit te gaan kauwen. Een tablet kun je zelf ook kopen, en bij veel providers krijg je gratis zut als nieuwe klant, maar vaak niet als bestaande.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 21:21
Ik ga ook over op glasvezel, waarbij je oude apparatuur gewoon via de glasvezel naar Coax-aansluiting te gebruiken is.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• 418O2
Heb de aanbieding met 100 euro korting en een half jaar 30pm genomen. Had laatst bewust al gedowngrade van aie naar tv+internet. Dat was 5 euro per maand goedkoper. Nu een half jaar 25 euro per maand korting, dus dat scheelt op jaarbasis toch weer 60 euro ofzo. En 100 euro korting bij paradigit en ik zat al te loeren naar een nas ofzo, dus dat komt wel goed.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:57:
[...]
[knip]

Ik snap trouwens niet waarom je bij ziggo zit als je glas kan nemen, ik had het wel geweten.
We hebben hier een prachtige glasvezel-kabel liggen tot in de meterkast, er is echter geen enkele provider (en ik kan er toch aardig wat kiezen), die me meer dan 100Mbit kan bieden. Daarbij kan ik niet alle extra TV pakketten kiezen die ik nu wel allemaal beschikbaar heb. Komt ook nog eens bij dat, in tegenstelling tot diverse ander abonnees, wij al beschikten over het volop bellen pakket, waardoor wij nu gratis kunnen bellen naar vast én mobiel. Voor ons was de verandering dus wel gunstig en als we gebeld worden door een ander, en deze zou moeten betalen voor zijn telefoon-tikken, dan bellen we toch gewoon even terug ;)

Testing, one, two ...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, net 2 uur RTL8 ervoor gehad zonder dat het beeld ook maar één keer bleef hangen, zou het nieuwe AOP dan toch echt geholpen hebben? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:57:
Volgens mij was de truuk om te bellen om op te zeggen, dan vragen ze een reden en geef je dit en krijg je het alsnog en blijf je klant.

Je hebt echter wel een probleem als ze je abonnement daadwerkelijk cancellen, dan heb je geen internet meer :P
Ik heb zelf een mail gestuurd met de vraag naar wat ze aanbieden omdat ik er over nadenk om over te stappen.
De enige concurrentie is een DSL-verbinding met 60% verlies, maar dat heb ik niet aangegeven.
Heb nu +/- 200 euro korting gekregen op mijn 3in1-Extra.

Zolang je niet écht opzegt is er geen enkel probleem, die opzegging zou je sowieso kunnen annuleren.
CI+, hogere download, betere TV-beelden en meer ervaring ;)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:49
Zombymario schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:58:
[...]

Waarom zou ziggo jou moeten gaan belonen als zij gewoon de service bieden die zij ook beloven te leveren en jij netjes dat geld daarvoor betaalt?
Inderdaad, ik stoor mij daar ook vreselijk aan hier.
Maar het wel een beetje typisch Nederlands:
"Hij heeft een tablet gratis gekregen als nieuwe klant en nu eis ik dat als bestaande klant ook! :'( "

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 15-06-2014 22:38 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dennis-L schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:37:
[...]

Inderdaad, ik stoor mij daar ook vreselijk aan hier.
Maar het wel een beetje typisch Nederlands:
"Hij heeft een tablet gratis gekregen als nieuwe klant en nu eis ik dat als bestaande klant ook! :'( "
Aan de andere kant is het ook wel typisch Nederlands dat bestaande klanten niet kunnen meeprofiteren van extraatjes. Dat heb je in verschillende andere landen vaak wel.

Nee, merp!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05:30
Dennis-L schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:37:
[...]
Je krijgt als vaste klant nul voordeel, iets waar ik mij ook mateloos aan stoor. Al zouden ze maar iets doen als x% korting na y-jaar abonnee te zijn geweest of zo. Vind daar niets vreemds aan.

Nickname does not reflect reality

• Dennis-L
PauseBreak schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:40:
[...]

Aan de andere kant is het ook wel typisch Nederlands dat bestaande klanten niet kunnen meeprofiteren van extraatjes. Dat heb je in verschillende andere landen vaak wel.
Dan moet je in verschilende andere landen gaan wonen :)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50
Brad Pitt schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:40:
[...]

Je krijgt als vaste klant nul voordeel, iets waar ik mij ook mateloos aan stoor. Al zouden ze maar iets doen als x% korting na y-jaar abonnee te zijn geweest of zo. Vind daar niets vreemds aan.
Je kan ook zelf de moeite nemen om ieder jaar te switchen tussen Ziggo en een andere provider. Krijg je elk jaar goedies. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Dennis-L
Brad Pitt schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:40:
[...]

Zoals Zombymario ook zegt, waarom moeten ze jou belonen als jij netjes betaalt voor wat zij leveren?
Zombymario in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

• Brad Pitt
chaoscontrol schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:41:
[...]
Je kan ook zelf de moeite nemen om ieder jaar te switchen tussen Ziggo en een andere provider. Krijg je elk jaar goedies. :)
Nee, want dan ben je een zuinige gieringe Nederlander en da's echt not done. Je moet gewoon elk jaar braaf 600 Euro lappen en nul leuke dingen er voor terug krijgen, da's wat men wil.
Dennis-L schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:42:
Zoals Zombymario ook zegt, waarom moeten ze jou belonen als jij netjes betaalt voor wat zij leveren?
Zombymario in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
Waarom moet iemand die net abonnee wordt wel iets leuks krijgen? Die mensen weten toch ook gewoon wat ze gaan krijgen? Waarom dan een beloning? Oh wacht, om zieltjes te lokken. Waarom mogen de mensen die braaf 600 Euro per jaar lappen dan geen goodie krijgen om er te blijven?

[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 15-06-2014 22:44 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50
Brad Pitt schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:42:
[...]

Nee, want dan ben je een zuinige gieringe Nederlander en da's echt not done. Je moet gewoon elk jaar braaf 600 Euro lappen en nul leuke dingen er voor terug krijgen, da's wat men wil.
Dat is wat de luie man krijgt. Het is niet alleen bij Ziggo hoor, ook electriciteit etc. Veel mensen weten dat het geld kost om lui te zijn, maar doen dit toch. Je kan de kortingen van providers ook zien als stimulans om juist te switchen en bewust met je geld om te gaan. Ze hebben juist het beste met ons voor. O+

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Dennis-L
Brad Pitt schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:42:
[...]

[...]

Waarom moet iemand die net abonnee wordt wel iets leuks krijgen? Die mensen weten toch ook gewoon wat ze gaan krijgen? Waarom dan een beloning? Oh wacht, om zieltjes te lokken. Waarom mogen de mensen die braaf 600 Euro per jaar lappen dan geen goodie krijgen om er te blijven?
Die worden beloond omdat ze nieuwe klant zijn en vaak zijn overgestapt van een andere leverancier.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dennis-L schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:41:
[...]

Dan moet je in verschilende andere landen gaan wonen :)
Of gewoon op een nette manier proberen het huidige systeem te veranderen. Dat het anders kan is namelijk al wel bewezen.

Nee, merp!

• Dennis-L
chaoscontrol schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:44:
[...]

Dat is wat de luie man krijgt. Het is niet alleen bij Ziggo hoor, ook electriciteit etc. Veel mensen weten dat het geld kost om lui te zijn, maar doen dit toch. Je kan de kortingen van providers ook zien als stimulans om juist te switchen en bewust met je geld om te gaan. Ze hebben juist het beste met ons voor. O+
Wij snappen het wel :*)

Waar ik trouwens benieuwd naar ben is of al die "doordrammers" hier ook bij alle andere bedrijven (elektra, water, gas, telefoon, verzekeringen) waar ze klant van zijn hebben gekeken wat nieuwe klanten daar krijgen.
En hebben ze vervolgens de klantenservices van al die andere bedrijven gebeld en ook opgeëist wat nieuwe klanten daar krijgen?
Of zullen ze het alleen maar bij Ziggo doen/durven, want tablet?

[ Voor 30% gewijzigd door Dennis-L op 15-06-2014 23:11 ]

• Brad Pitt
Dennis-L schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:45:
Die worden beloond omdat ze nieuwe klant zijn en vaak zijn overgestapt van een andere leverancier.
Uiteraard heb je meer aan iemand die eventjes voor 1 of 2 jaar bij je komt neuzen en daarbij een goodie krijgt dan iemand die in 10 jaar 5000 Euro bij je heeft afgetikt? Ja, da's logisch.

Het loont gewoon om elke keer weer opnieuw te switchen dan wel te gaan huilen bij een loyalty afdeling/waar je kan opzeggen om ook maar iets voor elkaar te krijgen. Al die papieren rompslomp vinden ze blijkbaar ideaal.

• vanaalten
Brad Pitt schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:48:
Het loont gewoon om elke keer weer opnieuw te switchen dan wel te gaan huilen bij een loyalty afdeling/waar je kan opzeggen om ook maar iets voor elkaar te krijgen. Al die papieren rompslomp vinden ze blijkbaar ideaal.
'Al die papieren rompslomp' zal wel veel minder kosten dan elke klant jaarlijks een tablet kado doen.

• Brad Pitt
vanaalten schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:52:
'Al die papieren rompslomp' zal wel veel minder kosten dan elke klant jaarlijks een tablet kado doen.
Jaarlijks een tablet, Waar komt zoiets nu opeens vandaan :? Uiteraard is dat geheel onmogelijk.

• Dennis-L
Brad Pitt schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:48:
[...]

Uiteraard heb je meer aan iemand die eventjes voor 1 of 2 jaar bij je komt neuzen en daarbij een goodie krijgt dan iemand die in 10 jaar 5000 Euro bij je heeft afgetikt? Ja, da's logisch.

En op welke cijfers baseer jij je conclusie dat alle klanten die naar Ziggo zijn overgestapt en een tablet hebben gekregen na 1 of 2 jaar weer opstappen?

• Brad Pitt
Dennis-L schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:03:
En op welke cijfers baseer jij je conclusie dat alle klanten die naar Ziggo zijn overgestapt en een tablet hebben gekregen na 1 of 2 jaar weer opstappen?
Nergens op. De mensen die reeds duizenden en duizenden betaald hebben blijven toch wel. Alleen de slimmeriken die om de zoveel tijd even switchen/klagen worden gepleased. De rest is slechts betalend vee.

• Dennis-L
Brad Pitt schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:06:
[...]

Nergens op. De mensen die reeds duizenden en duizenden betaald hebben blijven toch wel. Alleen de slimmeriken die om de zoveel tijd even switchen/klagen worden gepleased. De rest is slechts betalend vee.
Alleen de slimmeriken.....

:*)

Dat is overigens wat chaoscontrol ook al zei ;)
chaoscontrol in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

[ Voor 21% gewijzigd door Dennis-L op 16-06-2014 09:15 ]

• Zombymario
[...]

Maar waarom is het dan een "straf" om te betalen voor een dienst/product die gewoon (ik laat natuurlijk even de storingen/problemen hier buiten) werkt?

Zien mensen gewoon niet dat die decoders/tablets gewoon alleen maar lokkertjes zijn voor nieuwe klanten, na een maand is die "verwende" nieuwe klant voor Ziggo precies hetzelfde als een klant die al 5 jaar lid is, gewoon een klant die betaalt voor wat Ziggo belooft en levert. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Sumuhtsop
  • Niet online
[...]
De rest is slechts betalend vee.
Deze opmerking slaat echt nergens op vind ik. Ik snap niet waarom Ziggo zijn klanten zou moeten belonen met aanbiedingen en kortingen omdat ze bij hun klant blijven. Ik zit al jaren bij Ziggo ( voorheen casema) en kies er zelf voor daar bij te blijven. Je bent tevreden over een dienst en betaald daar gewoon voor, anders ga je naar een andere provider.

Dan nog even algemeen over de acties van Ziggo: de tablet betaal je gewoon, door een contract aan te gaan voor minimaal 1 jaar wordt dat vanzelf terug verdient omdat ze jou als klant hebben weten te lokken. Daarin is meegenomen dat je waarschijnlijk wel een keer overstapt naar een hoger abbo of dat je eens een extra TV pakket neemt of extra bel inkomsten. Die tablet zit gewoon verwerkt in de maand tarieven ( aanbieding voor nieuwe klant ). Dit werkt precies hetzelfde als de "gratis telefoon" bij je mobiel abbo. Ook die zijn niet gratis. De drive naar "gratis" goodies is echt onbegrijpelijk vind ik, niets is gratis.
vanaalten schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:52:
[...]

dan elke klant jaarlijks een tablet kado doen.
Dit werkt natuurlijk zo niet.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:48
Postjuh schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:30:
[...]

Deze opmerking slaat echt nergens op vind ik. Ik snap niet waarom Ziggo zijn klanten zou moeten belonen met aanbiedingen en kortingen omdat ze bij hun klant blijven. Ik zit al jaren bij Ziggo ( voorheen casema) en kies er zelf voor daar bij te blijven. Je bent tevreden over een dienst en betaald daar gewoon voor, anders ga je naar een andere provider.

Dan nog even algemeen over de acties van Ziggo: de tablet betaal je gewoon, door een contract aan te gaan voor minimaal 1 jaar wordt dat vanzelf terug verdient omdat ze jou als klant hebben weten te lokken. Daarin is meegenomen dat je waarschijnlijk wel een keer overstapt naar een hoger abbo of dat je eens een extra TV pakket neemt of extra bel inkomsten. Die tablet zit gewoon verwerkt in de maand tarieven ( aanbieding voor nieuwe klant ). Dit werkt precies hetzelfde als de "gratis telefoon" bij je mobiel abbo. Ook die zijn niet gratis. De drive naar "gratis" goodies is echt onbegrijpelijk vind ik, niets is gratis.

[...]

Dit werkt natuurlijk zo niet.
We gaan nu wellicht een beetje offtopic, maar bij mobiele providers word je als vaste klant vaak wél beloond. Als je een contract hebt van bijvoorbeeld 2 jaar, en dat loopt af, dan kun je dat contract verlengen en staan daar (als je erom vraagt!) premies tegenover. Zo heb ik bij KPN nu €5 extra korting per maand, omdat ik na mijn eerste contracttermijn van 2 jaar er nog eens 2 jaar aan vast geplakt heb. Idem dito bij energiebedrijven. Je wordt niet zozeer beloond omdat je al klant bent, je wordt beloond omdat je je nog eens voor een bepaalde periode vastlegt.

omniscale.nl

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toch is het allemaal vreemd met betrekking tot de beloning van vaste abonnees. Ik heb toevallig een week of 4/6 terug gebeld (n.a.v. een flyer van Ziggo) en ik heb netjes een nieuwe decoder gekregen (Interactieve decoder was gratis, Interactieve decoder + recorder was € 50). Ik heb niet hoeven zeuren of dreigen, er stond immers op de folder zelf: Aanbieding geldt niet voor bestaande abonnees, bestaande abonnees moeten bellen met 0900-0730 voor een passende aanbieding. De 6 maanden voor € 30 was overigens niet mogelijk, maar ik kon wel kiezen uit de "gratis" decoder.

Dus voor mijn gevoel hebben ze wel geleerd van het commentaar uit het verleden.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Scheelt ze ook bakken met geld in administratie. Nieuwe klanten kosten geld doordat je allerlei administratieve processen moet starten om ze fatsoenlijk aan hun dienst te krijgen. Komt dus nog bovenop de "cadeau's". Overigens kosten vertrekkende klanten ook nogal wat. Eigenlijk zijn klanten die blijven gewoon goedkoper ^^

• Zombymario
posttoast schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:34:
[...]

We gaan nu wellicht een beetje offtopic, maar bij mobiele providers word je als vaste klant vaak wél beloond. Als je een contract hebt van bijvoorbeeld 2 jaar, en dat loopt af, dan kun je dat contract verlengen en staan daar (als je erom vraagt!) premies tegenover. Zo heb ik bij KPN nu €5 extra korting per maand, omdat ik na mijn eerste contracttermijn van 2 jaar er nog eens 2 jaar aan vast geplakt heb. Idem dito bij energiebedrijven. Je wordt niet zozeer beloond omdat je al klant bent, je wordt beloond omdat je je nog eens voor een bepaalde periode vastlegt.
Een kabel-provider (tv, internet en bellen) is anders dan een mobile (telefoon) provider en werkt natuurlijk anders qua bedragen, contractduur en "beloningen" enzovoort.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik denk dat mensen ivm de mobiele telefoon die ze hebben of gaan krijgen veel meer geneigd zijn om over te stappen. Bij de internetaanbieder is dat denk ik anders.

Kijk anders eens naar de energieaanbieders. Als je de berichtgeving van consumentenorganisaties moet geloven blijven mensen daar ook vastgeroest zitten. Want ja overstappen... wat een gedoe en ik krijg niks nieuws...

• weertenaar
  • Laatst online: 13:45
een beetje off topic, maar toen ze vorig jaar de actie hadden met een Galaxy tab 7 voor nieuwe abonnees heb ik even gebeld en ook de tablet gekregen, wel een brief erbij dat ik nog 2 jaar abonnee moest blijven.

Dus ik zou gewoon ff bellen :)

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:39
Acties voor nieuwe klanten zijn er altijd. Ikzelf heb ook een actie gehad toen ik abonnee werd bij Ziggo, waarom zou ik dan nu als bestaande klanten gaan klagen? Beetje dubbelop/van twee walletjes eten.

Trouwens, een tijdje terug is er voor bestaande klanten wel degelijk een actie geweest, namelijk de interactieve decoder/recorder tegen een zeer gunstige prijs. Call me crazy, maar ik heb die recorder voor mezelf aangeschaft, vond het een goede prijs voor wat je er voor krijgt en heb er een hoop plezier van. De webpagina was ook alleen bereikbaar voor bestaande klanten.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickPR op 16-06-2014 10:52 ]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

TFHfony

Professional Weirdo

En uiteindelijk is het zo dat ze al die "gratis" cadeaus gewoon in de prijs verwerken. Als we met zijn allen elke 2 jaar een gratis decoder willen, gaat de abbo-prijs gewoon met (waardedecoder/24)+rentederving omhoog.
Geen enkel cadeau welke je krijgt is gratis. Uiteindelijk betaal je het zelf. Elke 2 jaar iets krijgen is niets anders dan jezelf een sigaar uit eigen doos geven.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Brad Pitt
Als ik op de sportschool mijn abo verleng, omdat ik al klant bén, betaal ik minder dan een nieuw lid. Zoiets vind ik echt helemaal niéts raars aan. Kost hen weinig, klant is tevreden, iedereen blij.

En ja, dat een nieuw lid een handdoekje gratis krijgt is leuk, maar ik krijg óók iets, als vaste klant.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:50
Verder heeft het weinig nut om een actie voor nieuwe klanten uit te gaan kauwen. Een tablet kun je zelf ook kopen, en bij veel providers krijg je gratis zut als nieuwe klant, maar vaak niet als bestaande.

• Paul Baan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-12-2022
Hallo, ik heb een vraagje aan mijn mede Tweakers en Ziggo gebruikers. Ik heb het Alles in 1 extra pakket van Ziggo met volgens Ziggo de nieuwe beloofde snelheid. !80 om 18. Als ik de snelheidstest doe de via Ziggo speedtest thttp://speedtest.ziggo.nl/ krijg ik ALTIJD een beter resultaat dan via de andere (Ookla) tests.
Het wij van wc eend gehalte is mij toch wat te hoog. De verschillen zijn ook aanmerkelijk, het scheelt vaak wel 50 a 60 Mbps.

Zijn er nog meer mensen met deze opmerkelijke verschillen ?

Grt Paul

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 15:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

80Mbps halen is lastig op het internet, dan moet je met meerdere verbindingen gaan downloaden van een supersnelle server. Met nieuwsgroepdownloads haal ik die 90Mbit vaak wel, maar in die speedtests wisselt het nogal inderdaad, die zijn volgens mij niet helemaal goed berekend op verbindingen sneller dan 40Mbit..

Als je tegelijkertijd wat downloads aanzet van een aantal sites, wat zegt je pc dan qua netwerkgebruik?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-06-2014 12:52 ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
Paul Baan schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:47:
Hallo, ik heb een vraagje aan mijn mede Tweakers en Ziggo gebruikers. Ik heb het Alles in 1 extra pakket van Ziggo met volgens Ziggo de nieuwe beloofde snelheid. !80 om 18. Als ik de snelheidstest doe de via Ziggo speedtest thttp://speedtest.ziggo.nl/ krijg ik ALTIJD een beter resultaat dan via de andere (Ookla) tests.
Het wij van wc eend gehalte is mij toch wat te hoog. De verschillen zijn ook aanmerkelijk, het scheelt vaak wel 50 a 60 Mbps.

Zijn er nog meer mensen met deze opmerkelijke verschillen ?

Grt Paul
De speedtest van Ziggo staat in hun eigen core backbone, en dat het stukje waar ze garanties over (kunnen) afgeven. Geen enkele provider kan garanderen dat jij naar een test site in polen met 3 tussenliggende woekietoekie internet providers 180Mbit kan halen.

Elke ISP garandeert de snelheid in hun eigen core, en ze proberen zo goed mogelijk om alle upstream verbindingen naar de rest van het internet te schalen op het aantal gebruikers en de piek momenten.

Dus je resultaten kloppen dus wel, nu is de speedtest.net site wel een van de betere sites. Al eens handmatig een andere server geselecteerd of getest vanaf een andere pc bedraad?
Pagina: 1 ... 81 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]