Verwijderd

stormfly schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:59:
Elke ISP garandeert de snelheid in hun eigen core, en ze proberen zo goed mogelijk om alle upstream verbindingen naar de rest van het internet te schalen op het aantal gebruikers en de piek momenten.
Een collega van mij zit bij UPC en die haalt met de Ziggo speedtest wel zijn snelheid, maar met de UPC speedtest niet. Die van Ziggo is vrij goed denk ik, ook voor buiten het ziggo netwerk.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Vandaag ook maar even mijn ubee in bridge mode laten zetten door Ziggo. Gepiept in enkele minuten via de facebook webcare. Byebye double NAT en andere problemen. Moest wel even mijn poorte forwarden in mijn router maar verder werkt nu alles zoals het moet.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-01 21:05

icecreamfarmer

en het is

Zie dit topic:
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-44214.html

Ik ga een weekend weg naar leipzig kijk tv de avond voor vertrek zet de decoder uit dmv de schakelaar en ga weg.
Kom ik terug wil ik tv kijken start dat apparaat op zegt hij dat er geen signaal is op beide tuners.
Het rare is dat interactieve tv wel lijkt te werken :?

Allemaal leuk en wel en was dat trage apparaat toch beu maar vind het wel frappant dat ook bij mij de tuner na precies 3 jaar er mee stopt.

Hebben meer mensen hier last van gehad?
Verder valt het te repareren of kan ik nog iets met de HDD doen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
Cisco? Soms geven ze spontaan een E52 op alle zenders, staat ook op de storingspagina. Even terug naar de fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw zoeken.

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01 00:17
alleen zenders opnieuw zoeken is voldoende

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

hcQd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:12:
Cisco? Soms geven ze spontaan een E52 op alle zenders, staat ook op de storingspagina. Even terug naar de fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw zoeken.
Al geprobeerd maar werkte niet, kreeg gelijk foutmelding installatie mislukt.
De tuners zeggen gewoon geen signaal meer te ontvangen.
http://www.sat4all.com/fo...8485-hdtv-tuner-probleem/

[ Voor 23% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-06-2014 19:19 ]

• Janus Bier
smartcard eruit coax los, stroom er af na 10 sec stroom erop, als die helemaal opgestart is coax aansluiten en smartcard plaatsen

edit: oh zal je al gedaan hebben waarschlijk had erover heen gelezen dat je al een topic had lopen

[ Voor 28% gewijzigd door Janus Bier op 16-06-2014 19:17 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Janus Bier schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:15:
smartcard eruit coax los, stroom er af na 10 sec stroom erop, als die helemaal opgestart is coax aansluiten en smartcard plaatsen

edit: oh zal je al gedaan hebben waarschlijk had erover heen gelezen dat je al een topic had lopen
Ook al gedaan, heb hem ook al rechtstreeks op de aop aangesloten.

Overigens krijg je er gratisch de wifi dongle bij bij de humax 5200c?

• Janus Bier
ja zit er bij

[ Voor 158% gewijzigd door Janus Bier op 16-06-2014 19:26 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zou ik wat ik heb opgenomen van de schijf af kunnen halen?
Ik heb een hotswapbay in mijn pc zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-06-2014 19:32 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:31

PauseBreak

derp!

icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:18:
[...]

Ook al gedaan, heb hem ook al rechtstreeks op de aop aangesloten.

Overigens krijg je er gratisch de wifi dongle bij bij de humax 5200c?
Ik heb die wifi dongle apart moeten kopen.

Nee, merp!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:21:
Zou ik wat ik heb opgenomen van de schijf af kunnen halen?
Als je een effectieve manier weet om 3DES te kraken misschien wel, anders zeker niet.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PauseBreak schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:33:
[...]

Ik heb die wifi dongle apart moeten kopen.
Apart, twee verschillende verhalen.
Ander raar probleem, zender 999 doet het wel met 24 tot 40% signaal.
Alle andere zenders (sd/hd) niet.

Software probleem of los contact?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 18:48
Ik heb ook een raar probleem, ik kan een bepaalde website niet benaderen over mijn gehele verbinding (dus bedraad, wifi)
Das www.foxconnchannel.com en alles wat met deze range te maken heeft.
Als ik bijvoorbeeld via mijn werk of via mijn 3g benader doet hij het wel.

Met ziggo gebeld en die gaven doodleuk aan dat er geen support is op een site.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:10:
Ik heb ook een raar probleem, ik kan een bepaalde website niet benaderen over mijn gehele verbinding (dus bedraad, wifi)
Das www.foxconnchannel.com en alles wat met deze range te maken heeft.
Als ik bijvoorbeeld via mijn werk of via mijn 3g benader doet hij het wel.

Met ziggo gebeld en die gaven doodleuk aan dat er geen support is op een site.
Hier op ziggo doet hij het wel.
Is het geen hostfile

• Dj Neo Ziggy
icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:12:
[...]

Hier op ziggo doet hij het wel.
Is het geen hostfile
Nee, als ik de site benader via wifi op mijn telefoon doet hij het ook niet.
Als ik mijn telefoon overzet op 3g, en de pagina herlaad doet hij het wel.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:13:
[...]

Nee, als ik de site benader via wifi op mijn telefoon doet hij het ook niet.
Als ik mijn telefoon overzet op 3g, en de pagina herlaad doet hij het wel.
Routerinstelling?

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
DNS issue? probeer eens 8.8.8.8 als DNS.

• Dj Neo Ziggy
Yup dat was het, DNS veranderd naar 8.8.8.8. en gewoon werken.

Wie is hier nu fout? Ziggo? of ben ik abuis?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 12:22

Zorian

What the fox?

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:20:
Yup dat was het, DNS veranderd naar 8.8.8.8. en gewoon werken.

Wie is hier nu fout? Ziggo? of ben ik abuis?
Met 8.8.8.8 doet hij het hier niet anders.

Krijg direct dit:

Foutcode: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 16-06-2014 23:41 ]

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-01 10:08
Ik zit met een irritant probleem op digitale TV:

Eind mei heeft Ziggo een kleine zenderherindeling gedaan op DTV. Kort daarna heb ik de zenders opnieuw automatisch laten scannen. Sindsdien doet o.a. National Geographic HD (kanaal 18) het niet meer. Ik kan op mijn TV een signaaltest uitvoeren en daaruit blijkt dat de hele 170Mhz frequentie 0% signaalsterkte (ja nul) en dus ook signaalkwaliteit heeft. Het hele blok zenders op die frequentie doet niks.

Het kan best zijn dat dit al langer is, maar dat op die frequentie voorheen alleen zenders zaten buiten mijn pakket. Alle andere frequenties hebben minsten 65% signaalsterkte, waaronder ook nog 162Mhz lagere frequentie. Op internet lees ik verhalen dat mensen storing hebben op 162 én 170 omdat deze storingsgevoelig zijn. Ik heb de tv afgelopen weken nog een paar keer laten scannen om uit te sluiten dat het een korte storing was.

Rechtstreeks aan het AOP en in de slaapkamer heb ik dit probleem niet (zelfde coax aansluitkabel gebruikt). Alleen in de huiskamer is iets wat alleen 170Mhz frequentie constant totaal verdrukt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

TFHfony

Professional Weirdo

Maranello schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:13:

Eind mei heeft Ziggo een kleine zenderherindeling gedaan op DTV. Kort daarna heb ik de zenders opnieuw automatisch laten scannen. Sindsdien doet o.a. National Geographic HD (kanaal 18) het niet meer. Ik kan op mijn TV een signaaltest uitvoeren en daaruit blijkt dat de hele 170Mhz frequentie 0% signaalsterkte (ja nul) en dus ook signaalkwaliteit heeft. Het hele blok zenders op die frequentie doet niks.

Het kan best zijn dat dit al langer is, maar dat op die frequentie voorheen alleen zenders zaten buiten mijn pakket. Alle andere frequenties hebben minsten 65% signaalsterkte, waaronder ook nog 162Mhz lagere frequentie. Op internet lees ik verhalen dat mensen storing hebben op 162 én 170 omdat deze storingsgevoelig zijn. Ik heb de tv afgelopen weken nog een paar keer laten scannen om uit te sluiten dat het een korte storing was.

Rechtstreeks aan het AOP en in de slaapkamer heb ik dit probleem niet (zelfde coax aansluitkabel gebruikt). Alleen in de huiskamer is iets wat alleen 170Mhz frequentie constant totaal verdrukt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Je hebt draadloze microfoon systemen die deze frequentie gebruiken, maar verder durf ik het zo 1,2,3 ook niet te zeggen. Maar los daarvan is het probleem dus waarschijnlijk op te lossen door de de kabel van je AOP naar de woonkamer eens goed aan beide uiteinden te strippen en er goede connectoren/WCD's aan te zetten. Gewoon zorgen dat die storende frequentie niet op je kabel binnenkomt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Maranello
TFHfony schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:19:
[...]

Je hebt draadloze microfoon systemen die deze frequentie gebruiken, maar verder durf ik het zo 1,2,3 ook niet te zeggen. Maar los daarvan is het probleem dus waarschijnlijk op te lossen door de de kabel van je AOP naar de woonkamer eens goed aan beide uiteinden te strippen en er goede connectoren/WCD's aan te zetten. Gewoon zorgen dat die storende frequentie niet op je kabel binnenkomt.
Geen draadloze apparatuur in huis verder behalve wifi en mobiele telefoon. Ik kan niet uitsluiten dat mijn (onder)buurman wel zoiets heeft, maar dan zou ik ook in andere kamers van mijn appartement last hebben en het is nog geen 65m2. Ik ga inderdaad de WCD maar opnieuw aansluiten (JUNG digitaal geschikt spul). Zou toch iets van een "lek" kunnen zijn.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

65% signaalsterkte bij de rest van de zenders? Zelfs ik krijg met standaard bouwmarkt/onderdelenhuis coaxkabel en niet afgeschermde connectors ~80% signaal, ~90% met hirschmann connectors en nog een paar % meer sinds 't nieuwe AOP.

Overigens, dit is waarschijnlijk optimistisch, maar het lijkt erop dat 't nieuwe AOP het digitv probleem op heeft gelost. Zondagavond 2 uur lang RTL8 erop en gister een uur RTL4 en heb het beeld niet één keer zien bevriezen+zwart worden :o Of 't moet gebeurt zijn terwijl ik in 't kleine kamertje zat :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Paul Baan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-12-2022
stormfly schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:59:
[...]

De speedtest van Ziggo staat in hun eigen core backbone, en dat het stukje waar ze garanties over (kunnen) afgeven. Geen enkele provider kan garanderen dat jij naar een test site in polen met 3 tussenliggende woekietoekie internet providers 180Mbit kan halen.

Elke ISP garandeert de snelheid in hun eigen core, en ze proberen zo goed mogelijk om alle upstream verbindingen naar de rest van het internet te schalen op het aantal gebruikers en de piek momenten.

Dus je resultaten kloppen dus wel, nu is de speedtest.net site wel een van de betere sites. Al eens handmatig een andere server geselecteerd of getest vanaf een andere pc bedraad?
Yep gedaan, getest van af andere draadloze pc, handmatig andere server geselecteerd, maakt allemaal niet uit, zelfde resultaat

• Maranello
Raven schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:01:
65% signaalsterkte bij de rest van de zenders? Zelfs ik krijg met standaard bouwmarkt/onderdelenhuis coaxkabel en niet afgeschermde connectors ~80% signaal, ~90% met hirschmann connectors en nog een paar % meer sinds 't nieuwe AOP.
Correctie: Het slechtste signaal rechtstreeks op het AOP is 82% sterkte en dat is die 170Mhz frequentie. Dus dat is acceptabel. (kan Ziggo niet de schuld geven). Dezelfde is in de slaapkamer 66% (wel 100% kwaliteit), ~6m vanaf AOP. En dus in de woonkamer 0% op ~15m vanaf AOP. Splitsing zit naast het AOP. Die zou ik ook nog kunnen testen.

De andere frequenties heb ik niet in detail genoteerd, maar sprongen in het overzicht er niet uit als slecht of matig. Dus echt 1 frequentie die ergens in huis verstoord word.

[ Voor 3% gewijzigd door Maranello op 17-06-2014 16:50 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 16:28
Wellicht raakt de mantel v/d coax kabel ergens de kern of zitten je connectoren niet goed gemonteerd op de 15m kabel? Of er zit ergens een breukje... anders kan dit niet gebeuren :)

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik lees dat veel mensen hier hun Ziggo routers in bridge laten zetten, zodat ze hun eigen router kunnen gebruiken. Ik wil jullie graag het volgende voorleggen:

Ik wil graag mijn WNDR3700v2 als bedraad wifi AP gebruiken. Ik woon in een nieuwbouw woning en de cisco van Ziggo staat in de meterkast a.k.a. dead wifi on first floor....
Nu heb ik inmiddels op de 2e etage een UTP getrokken en wil hier dan graag mijn netgear hangen als switch/AP. Volgens verschillende fora moet dit ook kunnen, ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar...

Dit heb ik gedaan:
  • IP adres van Cisco naar 192.168.0.1 gewijzigd
  • Comp in netgear geplugged
  • SSID, WPA settings, encryption en passphrase allemaal gelijk gemaakt aan Cisco modem.
  • Netgear IP adres gewijzigd naar 192.168.0.2 en subnetmask aangepast, IP gateway gezet op 192.168.0.1
  • Statisch IP ingesteld op 192.168.0.2
  • DHCP uitgeschakeld.
Afhankelijk van de volgorde van bovengenoemde acties gaat de Netgear of over op 10.0.0.x of als ik dan de UTP in bijv LAN 1 van de netgear plug en mijn comp in LAN 2, heb ik wel internet maar ik kom niet meer bij de admin van de netgear...

Iemand een suggestie of een betere oplossing?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 19:54
Pabz schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:32:
Ik lees dat veel mensen hier hun Ziggo routers in bridge laten zetten, zodat ze hun eigen router kunnen gebruiken. Ik wil jullie graag het volgende voorleggen:

Ik wil graag mijn WNDR3700v2 als bedraad wifi AP gebruiken.
OK, maar dat laatste heeft dus niets te maken met je Ziggo router in bridge laten zetten. Wat jij probeert is de Ziggo modem/router als modem/router te gebruiken en je Netgear router enkel als wireless access point gebruiken. Ter info: ja, dat kan perfect, heb ik thuis ook aan het werk met zowel een v1 als v2 WNDR3700 (maar vooruit, wel met een Ubee i.p.v. Cisco modem/router).
Dit heb ik gedaan:
  • IP adres van Cisco naar 192.168.0.1 gewijzigd
  • Comp in netgear geplugged
  • SSID, WPA settings, encryption en passphrase allemaal gelijk gemaakt aan Cisco modem.
  • Netgear IP adres gewijzigd naar 192.168.0.2 en subnetmask aangepast, IP gateway gezet op 192.168.0.1
  • Statisch IP ingesteld op 192.168.0.2
  • DHCP uitgeschakeld.
Afhankelijk van de volgorde van bovengenoemde acties gaat de Netgear of over op 10.0.0.x of als ik dan de UTP in bijv LAN 1 van de netgear plug en mijn comp in LAN 2, heb ik wel internet maar ik kom niet meer bij de admin van de netgear...
Dat laatste stuk maakt het voor mij onduidelijk. Wat bedoel je met volgorde van de acties? En wat heb je allemaal nog meer aan apparatuur in het netwerk?
Voor de constructie die je wil moet er een netwerk kabel van een Cisco LAN-poort naar een Netgear LAN poort. De WAN van de Netgear moet je NIET meer gebruiken.
Na het aangesloten te hebben: reboot de PC eens en kijk eens welk IP adres je netwerkkaart heeft gekregen?
Misschien ook nuttig om te checken dat óf de Cisco óf de Netgear wél DHCP doet. Laat ze IP-adressen uitdelen in de range 192.168.0.3 of hoger (aangezien .1 en .2 al in gebruik zijn).

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:01:

Overigens, dit is waarschijnlijk optimistisch, maar het lijkt erop dat 't nieuwe AOP het digitv probleem op heeft gelost. Zondagavond 2 uur lang RTL8 erop en gister een uur RTL4 en heb het beeld niet één keer zien bevriezen+zwart worden :o Of 't moet gebeurt zijn terwijl ik in 't kleine kamertje zat :P
Toevallig had ik ook problemen met mijn AOP. Ik had (wel eens) last van blokkerig beeld bij Discovery Channel en verder viel het me eigenlijk nauwelijks op. Vanmorgen was de aannemer er (kabel was te kort, dus straat moest open om de kabel te verleggen) en die legde uit dat het nieuwe AOP vooral verbetering gaf op de hogere frequenties. Als voorbeeld haalde hij aan blokkerig beeld bij Discovery Channel (zit vrij hoog in de frequentie bandbreedte). Dus nu maar eens kijken of het ook echt zo is :).

Het modem was direct weer online dus de kabel was goed, maar vanwege de getoonde interesse trok hij nog even zijn meetapparaat uit de auto om eea te laten zien betreffende mijn kabel. Hij liet in ieder geval zien dat de kabel 61,54 meter lang is van mijn AOP naar het verdeelstation :). Verder zat er wel wat vocht in de kabel, maar dat mocht geen naam of effect hebben.

Overigens wel prima service van Ziggo, vrijdag gebeld, maandag morgen monteur om te kijken, woensdag (vandaag dus) een aannemer om een en ander even te corrigeren. Alles werkte verder gewoon, ik wilde alleen mijn AOP vernieuwen omdat ik uit het niets een installatiepakket toegestuurd had gekregen (of het moet door de verhoging zijn gekomen van Basis naar Plus).

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 13:45

na de herindeling deden mijn zenders ook raar, soms vond hij een aantal zenders niet ook niet bij opnieuw zoeken. Ik heb toen mijn tv teruggezet naar fabrieksinstellingen (LG 760S met CI+ kaart), daarna opnieuw laten scannen en sindsdien geen problemen meer gehad, geen idee wat het precies was.

Overigens werd het op de site vanZiggo ergens aangeraden dat je je tv terug naar fabrieksinstellingen moest zetten....

• andy88
Iemand een suggestie of een betere oplossing?
En als je i.p.v. de Netgear een laptop of pc aan die kabel hangt met eenzelfde statisch IP adres, werkt het dan wel? Zo ja dan moet je het in de Netgear zoeken. Anders wellicht je Netgear een factory reset geven en nog eens opnieuw instellen.

• Pabz
vanaalten schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:10:
Dat laatste stuk maakt het voor mij onduidelijk. Wat bedoel je met volgorde van de acties? En wat heb je allemaal nog meer aan apparatuur in het netwerk?
Voor de constructie die je wil moet er een netwerk kabel van een Cisco LAN-poort naar een Netgear LAN poort. De WAN van de Netgear moet je NIET meer gebruiken.
Na het aangesloten te hebben: reboot de PC eens en kijk eens welk IP adres je netwerkkaart heeft gekregen?
Ik weet dat je bij dit soort acties je de LAN poort moet gebruiken. In een eerdere setting heb ik wel de WAN gebruikt, maar dat was om bewust 2 gescheiden netwerken te maken.

Volgende acties heb ik gedaan met enkel een utp van mijn PC naar de Netgear in de LAN poort.
Ik ben begonnen met de SSID, encryptie en passphrase van de WIFI, dat geeft geen problemen. Hierna LAN gewijzigd in hetzelfde domein als de Cisco. De Cisco had oorspronkelijk 192.168.178.1, maar de Netgear geeft aan dat hij deze range niet accepteert. Daarom beide gewijzigd naar 192.168.0.x met de Cisco nummer 1 en de Netgear nummer 2.
Hierna wilde ik de Netgear een statische IP geven (192.168.0.2) met hetzelfde submasknet als de Cisco en met het IP van de Cisco als Gateway. Hierna kreeg ik van de Netgear de melding dat dit niet kan en hij switcht naar 10.0.0.1.
Factory-reset gedaan en nu voor het toekennen van een statisch IP de DHCP-server uitgezet. Dit werkt. Als ik dan alles ontkoppel en de UTP van de Cisco in de Netgear (LAN) plug en mijn computer in de Netgear, heb ik wel internet maar ik kan de Netgear niet meer benaderen voor instellingen. Is dit dan normaal? Wifi heb ik nog niet kunnen testen.
Jerrythafast schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:29:
Misschien ook nuttig om te checken dat óf de Cisco óf de Netgear wél DHCP doet. Laat ze IP-adressen uitdelen in de range 192.168.0.3 of hoger (aangezien .1 en .2 al in gebruik zijn).
DHCP van de Cisco geeft pas uit vanaf 192.168.0.10 en ik zie bij verbonden apparaten dat er 2 IP adressen zijn toegekend, maar dat 192.168.0.10 en 192.168.0.11 en niet 192.168.0.2... Met beide kan ik trouwens geen verbinding krijgen via mijn PC (ben vergeten te checken welke dan van mijn PC is... 8)7 )
andy88 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:55:
[...]
Anders wellicht je Netgear een factory reset geven en nog eens opnieuw instellen.
Al meerdere reset erop zitten... :|

[ Voor 3% gewijzigd door Pabz op 18-06-2014 16:30 ]

• vanaalten
Pabz schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:23:
Ik ben begonnen met de SSID, encryptie en passphrase van de WIFI, dat geeft geen problemen. Hierna LAN gewijzigd in hetzelfde domein als de Cisco. De Cisco had oorspronkelijk 192.168.178.1, maar de Netgear geeft aan dat hij deze range niet accepteert. Daarom beide gewijzigd naar 192.168.0.x met de Cisco nummer 1 en de Netgear nummer 2.
Hierna wilde ik de Netgear een statische IP geven (192.168.0.2) met hetzelfde submasknet als de Cisco en met het IP van de Cisco als Gateway. Hierna kreeg ik van de Netgear de melding dat dit niet kan en hij switcht naar 10.0.0.1.
Factory-reset gedaan en nu voor het toekennen van een statisch IP de DHCP-server uitgezet. Dit werkt. Als ik dan alles ontkoppel en de UTP van de Cisco in de Netgear (LAN) plug en mijn computer in de Netgear, heb ik wel internet maar ik kan de Netgear niet meer benaderen voor instellingen. Is dit dan normaal? Wifi heb ik nog niet kunnen testen.

[...]

DHCP van de Cisco geeft pas uit vanaf 192.168.0.10 en ik zie bij verbonden apparaten dat er 2 IP adressen zijn toegekend, maar dat 192.168.0.10 en 192.168.0.11 en niet 192.168.0.2... Met beide kan ik trouwens geen verbinding krijgen via mijn PC (ben vergeten te checken welke dan van mijn PC is... 8)7 )
Als je de netgear een vast IP adres hebt gegeven, dan zal dat adres juist niet door een DHCP server gegeven worden - dus het klopt dat je 192.168.0.2 niet in de lijst met toegekende IP adressen ziet.

Wat ik mij afvraag, juist door je opmerkingen over gateway adres: op welk scherm precies voer je dit alles in? Kan je eens wat screenshots plaatsen?

Ik gok namelijk dat je dit alles invoert in het 'basic settings' scherm, onder 'Internet IP address' - en dat zou denk ik verkeerd zijn.
Bij mij is het IP adres van de Netgear ingevoerd onder 'Advanced', "LAN TCP/IP Setup". Daar kan je ook geen gateway adres invoeren. Op dat scherm kan je ook de DHCP server uitzetten.

Mijn Netgear is ook een v2 en kan ik vanaf het LAN dus gewoon via z'n IP adres bereiken.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:49

Barrycade

Through the...

Dennis-L schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:42:
[...]

Zoals Zombymario ook zegt, waarom moeten ze jou belonen als jij netjes betaalt voor wat zij leveren?
Zombymario in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
Toch nog even inhaken (was een tijdje druk, dus kon niet reageren). Even recht zetten:

Ik heb de service desk ook aangegeven dat ik niet hetzelfde hoefde te hebben als nieuwe abbonnees. Ik snap dat uit een ander potje komt. Maar ik wilde een blijk van waardering voor mijn brave tijdige betaling voor hun diensten al meer dan 12 jaar. Zonder zelfs een koffiebeker/ muismat/ ballon als blijk van waardering voor zo'n trouwe klant.

En ik heb geen luxe lokkertjes gehad bij lid worden. Dat was toendertijd niets, maar je kreeg 10 jaar teug een crappy Samsung SD decoder.

Dus ik kreeg tijdens mijn gesprek een onattractieve HD decoder aangeboden voor een contractsverlenging. Maar ik heb al zelf 2 CI+ modules en een HDD recorder met CI+. Dus wat moet ik daar mee?

Maar ik kreeg geen euro korting maar een "jammer maar helaas".

En dan kan je wel de stelling: maar je krijgt toch waar je voor betaald? Uit de kast halen. Maar blijkbaar betaal ik per 2 jaar 200 euro te veel, want dat krijg je als nieuwe klant wel als korting gedurende die 2 jaar.

En let wel die tablet/100 euro bonnen kan ik prima zelf betalen, maar het gaat om het gevoel dat ik er bij krijg. Tja wij zitten alleen maar op je kabel dus wees blij dat we je aansluiten, maar niet zeuren he.

Maar ondertussen is MDV ook om en gaan we nadat we alle e-mailadressen hebben omgegooid een paar jaar op glasvezel expeditie. Kpn heeft tenminste een klanten behoud afdeling. Eens kijken hoe we daar ontvangen worden.

Eerste jaar is in ieder geval al 20 euro per maand goedkoper dan Ziggo. En dat is zelfs nog los van mijn Spotify wat bij KPN ook in het alles in 1 er zit, scheelt me ook weer een tientje per maand.

• Korvaag
  • Laatst online: 22:12
weertenaar schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:12:
[...]

na de herindeling deden mijn zenders ook raar, soms vond hij een aantal zenders niet ook niet bij opnieuw zoeken. Ik heb toen mijn tv teruggezet naar fabrieksinstellingen (LG 760S met CI+ kaart), daarna opnieuw laten scannen en sindsdien geen problemen meer gehad, geen idee wat het precies was.

Overigens werd het op de site vanZiggo ergens aangeraden dat je je tv terug naar fabrieksinstellingen moest zetten....
Ik had inderdaad ook helemaal geen zenders meer.. ik kijk eigenlijk nooit tv, dus ik kwam er net achter :P
Idd eerste reflex: resetten maar, en dan zien we het wel.

En bingo :)

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Beetje een long shot, maar kent iemand het bestaan van een ci+ rcorder die op mijn nas kan opslaan?
Ik kom alleen maar oplossingen tegen die niet werken met het Nederlandse systeem.

Mag ook iets als een slingbox zijn, dus een soort ci+ met hdd die een app heeft en ook het netwerk kan benaderen. Ik zoek niet een hdd recorder die je vanaf een pc kan benaderen, maar iets wat net wat meer zelf kan.

Een ci+ tv kaart voor een synology zou ook werken.

Kent iemand zoiets?

• Pabz
vanaalten schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 18:46:
[...]

Ik gok namelijk dat je dit alles invoert in het 'basic settings' scherm, onder 'Internet IP address' - en dat zou denk ik verkeerd zijn.
Bij mij is het IP adres van de Netgear ingevoerd onder 'Advanced', "LAN TCP/IP Setup". Daar kan je ook geen gateway adres invoeren. Op dat scherm kan je ook de DHCP server uitzetten.

Mijn Netgear is ook een v2 en kan ik vanaf het LAN dus gewoon via z'n IP adres bereiken.
Dat was inderdaad het probleem! Ik was te complex bezig nav een handleiding die ik ergens had opgeduikeld. Thanks hij draait nu als een zonnetje! ;)

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:02
Zijn er nog meer die last hebben van storing in de regio Groningen? Net heel de verbinding weg, nu heel traag (http://www.speedtest.net/my-result/3571993145) op een bekabelde aansluiting (180/18, wordt normaal gewoon gehaald). Heb al een factory reset geprobeerd maar dat verhelpt het niet, kan verder niets vreemds vinden.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nee, geen problemen hier. Misschien een wijkprobleem?

Nee, merp!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 12:33

Zowel bij mij als bij mijn ouders thuis exact hetzelfde probleem.

Ik heb zelf wel een monteur ingeschakeld, deze gaf aan dat het komt omdat KPN aan het testen is met 4g in de regio ofzo (omgeving Zwolle). Ze konden dit wel in orde maken maar dan moesten ze de coax kabel vervangen. Dan maar geen Nat. Geo :(.

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Feralio schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:36:
Zowel bij mij als bij mijn ouders thuis exact hetzelfde probleem.

Ik heb zelf wel een monteur ingeschakeld, deze gaf aan dat het komt omdat KPN aan het testen is met 4g in de regio ofzo (omgeving Zwolle). Ze konden dit wel in orde maken maar dan moesten ze de coax kabel vervangen. Dan maar geen Nat. Geo :(.
Je kunt ook beginnen met gewoon de connectors te vervangen. Mogelijk is het daarmee al opgelost.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 12:33
vlijmen schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:25:
[...]

Je kunt ook beginnen met gewoon de connectors te vervangen. Mogelijk is het daarmee al opgelost.
Heb al meerdere geprobeerd, sorry dat ik dat niet had neergezet. Tevens ook al andere kabels geprobeerd. Ook contact gehad met de helpdesk, alleen had ik het gevoel dat ze niet goed wist hoe ze hiermee om moest gaan. :)

Verwijderd

Feralio schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:30:
[...]

Heb al meerdere geprobeerd, sorry dat ik dat niet had neergezet. Tevens ook al andere kabels geprobeerd. Ook contact gehad met de helpdesk, alleen had ik het gevoel dat ze niet goed wist hoe ze hiermee om moest gaan. :)
Is de groene kabel die vanuit de grond in het AOP (wandcontactdoos) gaat, wel goed afgemonteerd?

Als de mantel is beschadigd, kan er instraling van buitenaf ontstaan, waar je door je gehele installatie last van zult hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 11:33 ]

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:05
Ik heb een Ubee evw320b, in de meterkast. Bereik in huis valt al maanden tegen (eigenlijk sinds het begin al, het is nieuwbouw uit 2009) en ik wil er iets aan doen. Mijn eerste idee was om een antenne aan te schaffen en die aan te sluiten, maar ik lees dat dat niet kan. Is het mogelijk om mijn oude wifi router te gebruiken als versterker (Netgear wgr614v9)?
En moet ik er dan een access point of repeater van maken? Beide instellingen lijken obv de handleiding wel mogelijk namelijk.

Een wifi repeater (zo'n stopcontact ding) zou ook nog kunnen, maar ik heb daar niet zo heel goede ervaringen mee.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24

MsG

Forumzwerver

Als je meer bereik in huis wil kan je gewoon de Netgear als access point instellen, met dezelfde wifinaam(SSID) en wachtwoord hetzelfde + zelfde wachtwoordprotocol, je telefoon schakelt dan blind over. De routers van Ziggo zijn qua wifi zeer brak.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:05
Maar moet er dan een kabeltje tussen de LAN poort op de Netgear en de Ubee, of kan dit draadloos?

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hier een tevreden klant met een 180/18 abonnement. Ik heb nog een oud Ubee modem/router zonder wifi, en daar zelf, sinds kort, een ASUS RT-AC68U router achter hangen. Mijn hele thuisnetwerk bevindt zich achter de ASUS-router.
Ik lees hier veel mensen die de router door Ziggo in de bridge mode hebben laten instellen. Nu vraag ik mij af: wat is hier het voordeel van? Zoals gezegd ben ik tevreden. Kan van buitenshuis mijn netwerk benaderen met dmv een dyndns account, ftp'en naar en van mijn nas gaat goed, mijn Linksys SPA 3102 ATA met Voipbuster functioneert goed. Brengt het mij nog iets wanneer ik de modem in bridge laat zetten?
Ik overweeg om een vpn server op Openwrt in te richten; wellicht dat het dan een noodzaak wordt? Ik ben erg nieuwsgierig; wil het niet doen 'omdat het kan'.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
GEi schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:44:
Hier een tevreden klant met een 180/18 abonnement. Ik heb nog een oud Ubee modem/router zonder wifi, en daar zelf, sinds kort, een ASUS RT-AC68U router achter hangen. Mijn hele thuisnetwerk bevindt zich achter de ASUS-router.
Ik lees hier veel mensen die de router door Ziggo in de bridge mode hebben laten instellen. Nu vraag ik mij af: wat is hier het voordeel van?
Bridge mode is alleen van toepassing voor modems met wifi.

Het modem met wifi is zelf ook een router. Als men een eigen router wilt gebruiken, en niet router achter router wilt plaatsen, dan moet je het router gedeelte in de Ubee uit laten zitten. Dit wordt bridge mode genoemd.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:24
Wat je vervolgens rare vragen oplevert bij de helpdesk als je een probleem hebt. Twee keer gebeld en twee keer leidde het script de personen aan de lijn langs de opmerking "ik zie dat je de router functionaliteit uit hebt laten zetten" met vervolgens de opmerking of het wifi het dan wel deed. Hilarisch, aangezien het een probleem is met bonding en dus niets te maken heeft met de apparatuur die er vervolgens nog aanhangt ^^
Ben ook benieuwd naar wat de monteur morgen gaat lopen vragen :)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

In mijn ervaring vragen de monteurs niks. Die sluiten hun laptop aan op het modem met kabel, kijken e.e.a. na, resetten het ding, kijken het na, en als dat niet helpt krijg je een nieuw modem :+

Nee, merp!

• Caelorum
Vraag ik me af of dat wel gaat helpen ^^
We gaan het zien. De beste mensen aan de telefoon wisten ook niet wat er was en 1 durfde zelfs te zeggen dat hij nog nooit een probleem met een modem was tegengekomen dus dat dit wellicht de eerste keer gaat zijn. Vraag me af hoe lang die er al werkt. Zeker geen jaren, want in 2010 ben ik juist naar glasvezel gegaan, omdat mijn verbinding elke 5 minuten voor een halve minuut eruit lag. Je kon zowat meetellen met de T3 en T4 errors toen ^^ En daar zal ik vast niet de enige mee zijn geweest hier in de straat.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 19-06-2014 18:23 ]

Verwijderd

GEi schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:44:
Ik lees hier veel mensen die de router door Ziggo in de bridge mode hebben laten instellen. Nu vraag ik mij af: wat is hier het voordeel van?
2 apparaten die nat hebben kan problemen geven, verder schakel je wifi hotspots hiermee uit wat mijn inziens een bijkomend voordeel is, al denkt niet iedereen daar zo over. :+

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Heb 3 dagen een nieuwe decoder aangevraagd bij ziggo toen de andere er na 3 jaar al ophield.
Was goed met bijbetaling en een jaar abbo.

Nu ontvang ik dit met de brief:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2dhzk75.jpg

Ziggo gebeld en die zeggen dat dat klopt wat inhoud dat ik er toch 2 jaar aan vastzit.

Verwijderd

Anakha schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:30:
2 maanden geleden vroeg ik onderstaande:

[...]

Daar kwamen wel reacties op, maar geen antwoord op die vetgedrukte vraag. Voor wie zich in de toekomst hetzelfde afvraagt kom ik er daarom nog even op terug: Ik heb het maar gewoon geprobeerd. Ziggo heeft dus 2 maanden geleden de Motorola ontvangen en ik heb ze sindsdien niet meer gehoord en de huidige opstelling (met de oude Ubee op de nieuwe aansluiting) werkt nog steeds prima. Ik denk dus dat het antwoord is: nee, er gaat niemand miepen als je een ouder modem terugstuurt. Mocht dat nog veranderen, dan laat ik het hier weten (en dan ligt de nieuwe Ubee in de kast om alsnog gebruikt te worden).

Vandaag trouwens per post een zakje magnetron-popcorn van Ziggo gekregen om me te bedanken als nieuwe klant. Grappenmakers.
Krijg je eens een presentje is het nog niet goed :9 Het is ook nooit goed he ..
Mooi ze hebben dus nog niet gemiept.. Maar pas op , dat kunnen ze alsnog wel gaan doen , zelfs jaren later. Succes ermee. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 19:12 ]

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:09:
Heb 3 dagen een nieuwe decoder aangevraagd bij ziggo toen de andere er na 3 jaar al ophield.
Was goed met bijbetaling en een jaar abbo.

Nu ontvang ik dit met de brief:
[afbeelding]

Ziggo gebeld en die zeggen dat dat klopt wat inhoud dat ik er toch 2 jaar aan vastzit.
Heb je daar geen bewijs van? Dat het goed was met bijbetaling en een jaar abbo ?
Zo nee , dan is er vrees ik niks tegen te doen .. Je moet zo opassen met afspraken want ze naaien je zo
3 nieuwe oren aan :(

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:16:
[...]

Heb je daar geen bewijs van? Dat het goed was met bijbetaling en een jaar abbo ?
Zo nee , dan is er vrees ik niks tegen te doen .. Je moet zo opassen met afspraken want ze naaien je zo
3 nieuwe oren aan :(
Nee de afspraak is ook 1 jaar contract staat ook in de brief (ook in dat stukje).
Echter als je goed leest moet je alsnog de decoder afgeven als je binnen 2 jaar opzegt.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 23:01
Ook typisch: extra zenderpakketten kun je prima via Mijn Ziggo aanvragen, maar om Sport1 op te zeggen moet je bellen en een flink telefoonmenu doorlopen. Had dat toch liever via Mijn Ziggo gedaan...

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Tackleberry schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:43:
Ook typisch: extra zenderpakketten kun je prima via Mijn Ziggo aanvragen, maar om Sport1 op te zeggen moet je bellen en een flink telefoonmenu doorlopen. Had dat toch liever via Mijn Ziggo gedaan...
Dat kun je gewoon opzeggen via MijnZiggo hoor.
Je logt in en dan ga je naar producten meen ik. Daar zie je alles staan en kun je kiezen voor pas aan.

Vervolgens krijg je daarna keurig een mail met een pdf met de datum van opzegging. Werkt prima.

Ik vind het alleen jammer dat je niet al vooraf pakketten kunt bestellen met ingangsdatum x (is handig voor sport1 en foxsports ;))

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-01 22:51
Nieuwe actie van Ziggo. Gratis beveiliging. F secure verzorgt dit, lijkt goed denk je. Helaas, een smerige truuk van Ziggo waar denk ik veel mensen in trappen met weinig kennis. het is halve beveiliging, geen firewall, en surfen en downloaden is niet beveiligd, dan moet je de uitgebreide versie a 3,95 per maand nemen. Eigenlijk misdadig deze actie, virussen via de mail komen niet veel meer voor, maar infecties tijdens surfen des te meer, en dat is niet beveiligd. Ben heel tevreden over ziggo maar zo zorgt ziggo voor veel kwetsbare systemen. Booeeh!!!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 23:01
schwarzenegger schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:53:
[...]

Dat kun je gewoon opzeggen via MijnZiggo hoor.
Je logt in en dan ga je naar producten meen ik. Daar zie je alles staan en kun je kiezen voor pas aan.

Vervolgens krijg je daarna keurig een mail met een pdf met de datum van opzegging. Werkt prima.

Ik vind het alleen jammer dat je niet al vooraf pakketten kunt bestellen met ingangsdatum x (is handig voor sport1 en foxsports ;))
Er staat overal een knop <Pas aan> of <Bestel>, behalve bij Sport1. Daar staat alleen bij dat het opzegbaar is per datum x.

Heb zo wel de wijziging van TV Extra naar TV Plus door kunnen voeren.
Kismodrx04 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:19:
Nieuwe actie van Ziggo. Gratis beveiliging. F secure verzorgt dit, lijkt goed denk je. Helaas, een smerige truuk van Ziggo waar denk ik veel mensen in trappen met weinig kennis. het is halve beveiliging, geen firewall, en surfen en downloaden is niet beveiligd, dan moet je de uitgebreide versie a 3,95 per maand nemen. Eigenlijk misdadig deze actie, virussen via de mail komen niet veel meer voor, maar infecties tijdens surfen des te meer, en dat is niet beveiligd. Ben heel tevreden over ziggo maar zo zorgt ziggo voor veel kwetsbare systemen. Booeeh!!!
Ziggo biedt F-Secure al zeker een jaar aan, maar erg blij word ik er ook niet van. Heb het een jaartje geleden bij een kennis geïnstalleerd die daar zo'n mailtje over kreeg en dat toch graag wilde uitproberen. Nou prima, heb ik hem even bij geholpen. Maar dat programma veroorzaakt zo onmogelijk veel disk IO dat zijn computer er haast onbruikbaar traag van werd (denk aan 3 minuten opstarten op een verder schone Windows 7 installatie en laden van Windows Mail wat gerust 5 minuten kan duren). Hij heeft het wonderwel maanden volgehouden (had ook eerst niet door dat het door dit programma kwam) maar Sysinternals Process Monitor was onverbiddelijk: F-Secure was de boosdoener. Hoeveel IOPS denken die mensen dat een oude harde schijf aankan?

Verwijderd

F-secure heb ik ook even gebruikt, onwerkbaar proggie en bagger slecht. Ziggo vraagt 4 euro per maand PER computer, ik neem wel Norton (ja-ja ik weet volgens velen ook niet alles) dan heb ik 3 pc's voor 29 euro voor en heel jaar.

• andy88
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 01:05:
F-secure heb ik ook even gebruikt, onwerkbaar proggie en bagger slecht. Ziggo vraagt 4 euro per maand PER computer, ik neem wel Norton (ja-ja ik weet volgens velen ook niet alles) dan heb ik 3 pc's voor 29 euro voor en heel jaar.
Dat is onjuist het is 3,95 euro voor 5 pc's, een snel rekensommetje leert dat Norton duurder is per maand per pc.

• Caelorum
Woohoo! vandaag dus Ziggo monteur langs gehad, omdat ik wat problemen had met bonding (7 v/d 8 kanalen werden om de zoveel tijd gedropt). Plugde zijn ding op de kabel en was eigenlijk al meteen duidelijk dat er iets niet goed zat buiten het huis. Hij is naar de straatkast gelopen, heeft daar iets gedaan en de kwaliteit van de verbinding is echt zoveel beter. Waardes in de power kolom zijn gezakt met 1 van -3 tot -5 naar -2 tot -4. 6 uur later nog steeds geen correctables en uncorrectables en nog steeds alle 8 downstream kanelen open. Al met al een veel stabielere verbinding dus :)

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verdomme heb ipv de humax de Samsung gehad.
Is dat ding veel slechter dan de humax of niet.
Zijn er functies die ik mis?

Kortom terug sturen of niet?

• andy88
icecreamfarmer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:39:

Functies zijn gelijk evenals de opslagcapaciteit. Zijn allebei even 'goed' de rest is allemaal persoonlijke voorkeur :)

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

andy88 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:58:
[...]

Functies zijn gelijk evenals de opslagcapaciteit. Zijn allebei even 'goed' de rest is allemaal persoonlijke voorkeur :)
De humax heeft ook een mediaserver en player.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

icecreamfarmer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:02:
[...]

De humax heeft ook een mediaserver en player.
Dat is mooi meegenomen, maar daar heeft Ziggo natuurlijk niets mee te maken. Zij leveren jou een interactieve harddisk recorder, en geen mediaplayer ;)

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is bij die Samsung ook de USB- en netwerkpoort dichtgespijkerd zoals eens bij de Cisco was?
Ik neem aan dat dit niet het geval is bij de door Ziggo geleverde Humax...

Achteraf gezien ben ik ontzettend blij met de (elders zelfgekochte) Humax 5300c en zodoende deze poorten kunnen gebruiken. Zou achteraf gezien helemaal niet zonder kunnen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
USB doet het volgens mij wel, maar je kan er alleen maar foto's en muziek mee afspelen. Films niet dacht ik.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Timmert schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:25:
[...]

Dat is mooi meegenomen, maar daar heeft Ziggo natuurlijk niets mee te maken. Zij leveren jou een interactieve harddisk recorder, en geen mediaplayer ;)
Klopt maar voor mij zou het goed uitkomen.
Verder blijf ik het systeem van 2 verschillende producten apart vinden.
De humax staat nu eenmaal beter aangeschrevend an de samsung.
Zeker als ik lees dat laatst genoemde traag opstart en hij verbruikt 2 maal zo veel.

Maar heeft iemand ervaringen met de samsung?

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 20-06-2014 20:47 ]

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:08
icecreamfarmer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:39:

Terugsturen omdat jij aan Ziggo een Interactieve HD recorder vroeg en ze jou die ook netjes en keurig hebben geleverd?
Het is hier al zovaak voorbij gekomen.
Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, met als risico dat je dan een Samsung krijgt.
Als mensen die dan krijgen dan zijn ze meteen teleurgesteld maar dat is nou eenmaal het risico van deze actie/aanbieding.
Ziggo biedt jou een Interactieve HD recorder aan, dat kan een Samsung of een Humax zijn.
Wil je dat risico niet nemen, dan zal je iets meer uit moeten geven :/

[ Voor 36% gewijzigd door Dennis-L op 21-06-2014 12:56 ]

• andy88
Verder blijf ik het systeem van 2 verschillende producten apart vinden.
Wanneer de Humax voorraad tijdelijk op is worden Samsung apparaten uitgeleverd en andersom. Zelfde reden waarom er niet alleen Cisco EPC3928 modems worden uitgeleverd maar soms ook Ubee EVW321b.

Media Server op de Humax werkt alleen voor avi/divx deze speelt geen mkv dus niet echt bruikbaar als je regelmatig HD files wilt bekijken. Als je een mediaspeler wilt moet je een mediaspeler kopen en geen interactieve recorder :)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Sinds enkele dagen heb ik last van vertraagde WhatsApp-berichten op mijn HTC One (M8) als deze via WiFi verbonden is met het internet.

Nu heb ik op internet gelezen dat dit een bekend probleem is bij Ziggo-abonnees, dus vroeg ik mij af of er inmiddels een oplossing beschikbaar is voor dit probleem.

De opstelling is als volgt: het internet wordt via het Cisco 3928-modem van Ziggo doorgestuurd naar mijn TP-Link TL-WDR4300 router. Mijn telefoon maakt via een 5Ghz WiFi-connectie verbinding met de router.
Alleen de router zend een WiFi-signaal uit. Deze optie heb ik uitgeschakeld op het modem van Ziggo.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:57
Laat het Cisco modem/router in bridge zetten als dat nog niet gebeurd is

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

andy88 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:53:
[...]

Wanneer de Humax voorraad tijdelijk op is worden Samsung apparaten uitgeleverd en andersom. Zelfde reden waarom er niet alleen Cisco EPC3928 modems worden uitgeleverd maar soms ook Ubee EVW321b.

Media Server op de Humax werkt alleen voor avi/divx deze speelt geen mkv dus niet echt bruikbaar als je regelmatig HD files wilt bekijken. Als je een mediaspeler wilt moet je een mediaspeler kopen en geen interactieve recorder :)
Dat snap ik echter is deze voor de tv boven (hij hangt aan mijn pc monitor).
Als ik die nas functie zou ik via dlna mijn opgenomen programma's ook beneden kunnen zien.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
nooberke schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:00:
Bedoel je het onderstaande?
Cisco:
DHCP Server aan

TP Link
DHCP Server uit

Dan een kabel van de Cisco LAN poort naar de TP Link LAN poort.
Let op: Geen WAN kiezen bij de TP Link. Deze poort moet leeg zijn.

Dan krijgt alles een IP adres van de Cisco.

• nooberke
Yonix schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:18:
[...]

[...]
Als je naar Ziggo belt om hem in bridge te laten zetten dan heb je slecht een modem in plaats van een modem/router in één en de TP-link kan prima als router fungeren

• vanaalten
Yonix schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:18:
[...]

[...]
Nee, juist niet. Met die handleiding is je Cisco nog steeds de baas in je netwerk en doet al het routen, DHCP en zo (en whatsapp berichten vertragen).

Inderdaad doen wat nooberke schrijft:
Ziggo bellen en je Cisco in bridge mode laten zetten.
Daarna je andere router even terug naar factory defaults zetten en een aansluiting maken van de Cisco LAN1 naar TP-Link WAN poort. En daarna je TP-Link configureren zoals gewenst (maar DHCP aanlaten en zo)

Let op, je kan daarna geen gebruik meer maken van Ziggo Hotspots!

• b0art
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11-2025
Hee tweakers

Vraagje ik heb het alles in 1 extra pakket besteld. Maar nu wil mijn moeder geen internet kabels door het huis heen. Nu wil ik natuurlijk wel gebruik maken van de volledige snelheid van mijn pakket. Hoe zal ik dit aanpakken?

Groetjes

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01 14:43
nooberke schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:00:
Dat lost niets op. Althans, hier niet. En bij vele anderen ook niet.

Nickname does not reflect reality

• Caelorum
b0art schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:11:
[...] Vraagje ik heb het alles in 1 extra pakket besteld. Maar nu wil mijn moeder geen internet kabels door het huis heen. Nu wil ik natuurlijk wel gebruik maken van de volledige snelheid van mijn pakket. Hoe zal ik dit aanpakken? [...]
Wireless AC router en dongle halen :) Of anders de netwerkkabels door de muren heen trekken?

• b0art
Caelorum schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:20:
[...]

Wireless AC router en dongle halen :) Of anders de netwerkkabels door de muren heen trekken?
Bedankt voor je reactie! Zou ik 18mb/seconden halen met een dongel en wat voor router zou ik dan nodig hebben?

• nooberke
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:13:
[...]

Dat lost niets op. Althans, hier niet. En bij vele anderen ook niet.
Dat lost over het algemeen juist WEL de whatsapp problemen op, net als het openhouden van andere connecties.

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
b0art schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:23:
Bedankt voor je reactie! Zou ik 18mb/seconden halen met een dongel en wat voor router zou ik dan nodig hebben?
Of kiezen voor powerline adapters, geen voorstander van (kabels!), maar werkt op zich ook prima.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• Caelorum
b0art schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:23:
[...]
Een goede Wireless AC router + dongle haal je zo'n 400mbit/s mee, dus dat zou de beperkende factor niet zijn. Een powerline set, zoals vlijmen voorstelt, is alleen een stuk goedkoper en zou ook gewoon moeten werken zolang je geen rare zaken in de bedrading in de woning hebt. Ik zou dus eerst daar naar kijken tenzij je ook bijv. met je laptop overal in de woning snel internet wilt hebben (en deze al AC hardware heeft of je met een uitstekende dongle kan leven).

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-01 11:30
Vannochtend zou de monteur langs komen om Ziggo aan te sluiten, maar die is mooi niet langs gekomen. Vanmiddag heeft mijn vader nog drie keer geprobeerd te bellen, maar je raad het al: "al onze medewerkers zijn in gesprek."

Zojuist nog een keer geprobeerd en gelukkig iemand aan de lijn gekregen, die wist te vertellen dat de afspraak wel geregistreerd stond. Hij gaat het registeren dat ik gebeld heb en dat de monteur niet is langs gekomen. Maar ik moet maandag wel even opnieuw bellen voor een nieuwe afspraak, die dan als het goed is met prioriteit gemaakt kan worden.
Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat aflopen..

Overigens pakket heb ik ook niet ontvangen, dus zelf installeren gaat hem ook niet worden.

• b0art
Caelorum schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:17:
[...]

Een goede Wireless AC router + dongle haal je zo'n 400mbit/s mee, dus dat zou de beperkende factor niet zijn. Een powerline set, zoals vlijmen voorstelt, is alleen een stuk goedkoper en zou ook gewoon moeten werken zolang je geen rare zaken in de bedrading in de woning hebt. Ik zou dus eerst daar naar kijken tenzij je ook bijv. met je laptop overal in de woning snel internet wilt hebben (en deze al AC hardware heeft of je met een uitstekende dongle kan leven).
Wat voor router is hier geschikt voor?
En ik heb een desktop dus is een dongle dan de beste oplossing of kan ik beter een wifi card nemen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:35
Is bij jullie tijdens gebruik de Humax IRHD-5000C ook zo warm? Voelde laatst toevallig dat hij na een uur of 4 aardig warm is. Net even gemeten met IR-thermometer, en op sommige plekken is hij echt WARM. Linksvoor 41,5 graden Celsius :?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-01 06:51
Is normaal. Daarom gaan de elco's er in ook zo snel stuk :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05

Onbekend

...

Ja, dat wordt ook vaak warm.
Het is eigenlijk een gewone (kleine) computer met processor, maar dan zonder een ventilator er in.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

b0art schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:01:
[...]

Wat voor router is hier geschikt voor?
En ik heb een desktop dus is een dongle dan de beste oplossing of kan ik beter een wifi card nemen?
Dat hangt af van je eisenpakket. Een goede site om rond te neuzen is deze. Die lui testen alle routers erg grondig.

Nee, merp!

• Caelorum
PauseBreak schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:21:
[...]
Dat hangt af van je eisenpakket. Een goede site om rond te neuzen is deze. Die lui testen alle routers erg grondig.
Als het om goedkoop gaat (zoals zoveel mensen) ben je denk ik wel het beste uit bij tp-link. Daar krijg je over het algemeen best veel waar voor je geld. Een wifi insteekkaart heeft denk ik altijd wel de voorkeur boven een usb ding.

• sander817
  • Laatst online: 12-01 10:32

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is bij ziggo onderling bellen tussen ziggo klanten niet meer gratis?

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 20:35
sander817 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:27:
Dat is volgens mij inderdaad aangepast met ingang van de nieuwe tarieven..

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:22

IkWilbert

Het is mij!

sander817 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:27:
Nee niet meer gratis, nu vollop bellen voor 9.95 met onbeperkt bellen naar vast en mobiel binnen Nederland.

I intend to live forever. So far, so good.

• sander817
  • Laatst online: 12-01 10:32

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ok, meteen maar aangevraagd. Zag ineens een fikse telefoonrekening langskomen...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
sander817 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:44:
ok, meteen maar aangevraagd. Zag ineens een fikse telefoonrekening langskomen...
Dat is al sinds maart... er zijn toen een aantal mensen overgstapt op VOIP zoals ik.
Pagina: 1 ... 82 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]