Internet, TV en eventueel telefonie, maar zonder kabel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn broer gaat in augustus een woning betrekken en nou vroeg hij of ik ook kon kijken wat daar mogelijk is qua internet, TV en eventueel telefonie. Dat laatste is niet echt belangrijk overigens.
Ze hebben geen strenge eisen; als het maar gewoon goed werkt.

Als er nou kabel lag dan was de keuze makkelijk: Ziggo.
Maar die ligt er niet; dus zijn ze toegewezen aan koper of schotel.

Nou heb ik even proberen op te zoeken wat mogelijk is (eenmalige kosten nog niet meegerekend)

KPN (max. 10Mb/s, standaard is max. 50Mb/s)
- Ai1 instap: 1 (interactief) IPTV, 60 zenders. Eerste 6 maanden €35, daarna €45.
- Ai1 standaard: 2 (interactief) IPTV's, 60 zenders. Eerste 7 maanden €35, daarna €59.
- TV opnemen is €5 p/maand extra.

Digitenne
- 28 zenders. 1 ontvanger is €12.50 p/maand. 2e tv is €4 p/maand extra.

XS4ALL (max. 20/2Mb/s)
- Geen TV mogelijk.
- Internet basis: €30.50 p/maand.
- Bellen basis €5.08 p/maand. Of Mobiel = Vast €10.16 p/maand. (Ze bellen minstens zoveel naar mobiel en wordt met die 2e optie wat goedkoper).

Scarlet (max. 5Mb/s)
- TV (Digitenne achtig) €11.55. Extra TV(-ontvanger) is €8.13 p/maand extra.
- Internet: €23.34 p/maand.
- One (internet + telefonie): €30.46 p/maand.
- Family (internet+telefonie+tv): max. 30 zenders: €36.53 p/maand.

Tele2 (max. 20/1 Mb/s)
- Internet: bij 1-jarig abonnement 8 maanden €10, bij 2-jarig 12 maanden €10, daarna €23 p/maand.
(de 40Mb/s optie van €2 p/maand extra zal wel niet lukken op hun locatie)

- Internet + Bellen: bij 1-jarig abonnement 8 maanden €15, bij 2-jarig 12 maanden €15, daarna €23 p/maand.
- Internet + TV (Digitenne achtig): momenteel krijg ik op hun site een foutmelding bij dit pakket.
- Internet + Interactief TV (IPTV): 49 zenders. Bij 1-jarig abonnement 8 maanden €15, bij 2-jarig 12 maanden €15, daarna €33 p/maand. Opnemen en pauzeren kost €8 p/maand extra, 2e tv/decoder kost €5 p/maand extra.
- Alles in 1: staat gelijk aan/kost evenveel als Internet + TV.

Telfort (max. 8/2 Mb/s)
- Internet instap: €18.50 p/maand.
- Internet + Bellen: €21 (zogenaamd met max. 30 Mb/s)
- Internet + Interactief TV: 60 zenders: €33.50 p/maand.
- Alles in 1: 60 zenders: €6 p/maand.
De laatste 2 opties kunnen uitgebreid worden met 2e decoder (€4 p/maand extra) en opnemen (€5 p/maand extra)

CanalDigitaal (max. 20 MB/s)
- Internet + Bellen: €25.
- Internet + TV: 205 zenders. €42.95 p/maand. Of 248 zenders, opnemen en live-tv pauzeren voor €54.95 p/maand.
- TV BasisHD: 212 zenders: €17.95 p/maand. Of 248 zenders, opnemen en live-tv pauzeren voor €29.95 p/maand.
- Alles in 1: 205 zenders. €42.95 p/maand. Of 248 zenders, opnemen en live-tv pauzeren voor €54.95 p/maand. (staat dus gelijk aan Internet + TV).
Een extra tv/decoder kost €1.50 p/maand extra. Bovenop de eenmalige kosten voor een 2e insteekkaart (€69), decoder €99 of recorder (€299).

Een heleboel opties natuurlijk maar ik heb daar hulp bij nodig. :+

Even wat punten waar ik over nadenk:
- Boel wordt verbouwd; er is dus momenteel geen enkele aansluiting, ook niet om te testen.
(Dus kan niet een test doen wat de daadwerkelijke snelheid is bij de woning)

EDIT: diverse sites geven aan dat ze zo'n 3KM van de centrale zitten :/

- Internet is niet heel belangrijk voor hen; ze wonen daar straks met z'n 2en en zijn geen zware gebruikers.
Dat ze dus de mogelijke 20 Mb/s o.i.d niet halen is dus niet zo heel erg.
Moet natuurlijk niet te erg worden. ;)

- Je hebt 3 manieren op aan tv te komen; via koper, (versie van) Digitenne of schotel.
Via de koper loopt je internet dus langzamer zodra je gaat tv kijken. Mogelijk is 2 tv's plus internet niet of nauwelijks mogelijk.
Digitenne is spotgoedkoop (al is dat via bijv. Scarlett nog goedkoper dan Digitenne zelf); maar ik vind het zelf eigenlijk niets. EDIT: en inderdaad; wat gaat daar over een paar jaar mee gebeuren...
Schotel is erg goed; maar alle schotels, satelliet koppen, decoders, smartcards e.d. maken het wel duur tv kijken.

- Schotel aan de muur / in de tuin moeten ze maar net willen. Dat zal ik ze nog eens vragen.

Concrete vragen. Wat is hier nou slim om te doen?

Schotel van Canaldigitaal en internet/telefonie (eventueel van bijv. Telfort) zal waarschijnlijk de beste kwaliteit geven; maar ook (bijna) het duurst (minimaal €36.45 p/maand, maar met 2 tv's €37.95 p/maand plus €99 eenmalig voor 2e decoder). Plus natuurlijk de schotel aan de muur / in de tuin.
Een volledig Ai1 pakket van CanalDigitaal kost minimaal €42.95 p/maand, plus de (maandelijkse en eenmalige) kosten voor de eventuele 2e tv.

Een Ai1 pakket van KPN is veruit het duurst. Plus dat je daar IPTV hebt i.c.m. waarschijnlijk erg lage internetsnelheid wat waarschijnlijk 2 TV's plus internet tegelijkertijd haast onmogelijk maakt.
Dit probleem speelt zich overigens ook op bij Tele2 (als je je de interactieve TV optie neemt) en Telfort; beiden ook IPTV.
Plus dat je hier natuurlijk qua kabels/netwerk/apparatuur moet opletten aangezien hier alles over het netwerk(kabels) gaat.

- XS4ALL, Scarlet, Tele2: geen ervaring mee. Zijn er ook directe afraders?

Kan iemand mij helpen; of in de goede richting duwen? Wat is hier verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou heb ik geen idee in welke bitrate KPN de HD zenders doorgeeft via interactive TV.. maar denk dat het niet overhoud met maximaal 10mbit,

Digitenne is ook niet echt een geweldig kwaliteits product, en het is na 2017 nog maar de vraag wat er mee gaat gebeuren.

Canal Digitaal bied wel een leuk TV aanbod, zeker als je een multisat installatie neer zet, helaas is de prijs daarvan weer minder aantrekkelijk.

Zelf zou ik als met een 10mbit lijntje daar geen TV over trekken, en wel een schotel aan de muur hangen :-) heb je meer plezier van dan van de 23 zenders van Digitenne...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34
ik heb alleen Tele2 internet voor 12,50(40MB) en dan digitenne via canaltenne voor 9.95
voor 22.50 per maand alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 00:14:
nou heb ik geen idee in welke bitrate KPN de HD zenders doorgeeft via interactive TV.. maar denk dat het niet overhoud met maximaal 10mbit,

Digitenne is ook niet echt een geweldig kwaliteits product, en het is na 2017 nog maar de vraag wat er mee gaat gebeuren.

Canal Digitaal bied wel een leuk TV aanbod, zeker als je een multisat installatie neer zet, helaas is de prijs daarvan weer minder aantrekkelijk.

Zelf zou ik als met een 10mbit lijntje daar geen TV over trekken, en wel een schotel aan de muur hangen :-) heb je meer plezier van dan van de 23 zenders van Digitenne...
Ik heb eens verder gezocht en hun locatie is op zo'n 3KM afstand van de centrale...ver dus.
Verschillende tests en ervaringen vergeleken zal totaalsnelheid zo'n 5-10Mb/s zijn.

Ik heb begrepen dat IPTV al zo'n 4Mb/s is; dus op die manier tegelijk 2 TV's gebruiken gaat niet lukken.
Laat staan daarnaast nog internetten.

CanalDigitaal is qua basis nog niet eens zo heel erg duur:
Voor €17.95 p/maand heb je een zooi zenders en de decoder, schotel, stuk coax (voor tussen schotel en decoder) heb je in bruikleen. Komen nog wel €99(!) activatiekosten bij.
Schijnt dat je de schotel e.d. na een jaar of 2 gewoon kunt houden mocht je van provider wisselen.
Dus op zich niet zo heel duur.

Maar als je een 2e tv wil komen er €7.50 maandelijkse kosten bij plus de eenmalige kosten voor een insteekkaart (€69) of decoder (€99).
Kunt ook voor €1.50 extra p/maand 2e toestel krijgen, maar dan krijg je op dat toestel veel minder zenders. (hebben die lui bij CD heel sneaky verborgen).

Je kunt ook zelf schotel, LNB en decoders kopen, maar dan zijn je eenmalige kosten veel hoger; de €400-500 tik je zo aan. Dat is helemaal geen optie.
saharoen schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 07:49:
ik heb alleen Tele2 internet voor 12,50(40MB) en dan digitenne via canaltenne voor 9.95
voor 22.50 per maand alles.
Dit is eigenlijk ook nog wel een optie.
Kans is dat gewoon goedkoop ADSL + Digitenne, niet optimaal maar wel goedkoop en ze hebben nu wel belangrijkere zaken die geld kosten.

Ik heb nu verzameld wat mogelijk is. Hopelijk zijn hier nog mensen die bijv. bepaalde providers kunnen aanraden of juist afraden en dan kan ik ze het voorleggen wat kunnen krijgen en kunnen zij bepalen wat ze willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de decoder is het duurste bij een SAT setup, al kan je natuurlijk ook een 2de handsje nemen,
moet je er alleen opletten dat die DVB-S2 kan, anders schiet het nog niet zo op :)
en verder zijn er natuurlijk ook oplossingen als een smartwi etc om geen 2de kaart te moeten kopen inc bijbehorende maandelijkse kosten..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hebben onlangs nog gesproken met buren en die hebben ook Digitenne afgeraden (vanwege locatie aan de weg wat storingen gaf).
Bovendien zitten ze dus op 3KM afstand van de wijkcentrale (heb opgezocht en ze blijven precies in het midden van 2 centrale te zitten :') ) dus met 1 of 2 TV"s en internet houdt dat dus ook niet over.

Zal dus waarschijnlijk wel schotel met een goedkoop internet of internet+bellen ADSL-abonnementje moeten worden; eventueel Alles in 1 van CD. Los internet abonnement is Tele2 veruit het goedkoopst maar Telfort is misschien verstandiger (lees toch wel twijfelachtige verhalen over Tele2; hoewel negatieve zaken natuurlijk véél vaker benoemd worden dan positieve zaken).

Zouden ze schotel nemen dan kunnen ze in theorie vanaf €17.95 p/maand klaar zijn (naast de €99(!) activatiekosten); dan krijgen ze een zwik zenders en de decoder, schotel en stuk coax-kabel in bruikleen.
Dat is op zich helemaal niet zo gek. Voor hen voldoet dit waarschijnlijk prima; live TV-pauzeren en opnemen lijkt me niet belangrijk; desnoods nemen wij wat voor hen op :P

Een eventuele extra TV kost óf €1.50 p/maand extra (maar dan krijg je op die tv veel minder zenders) of €7.50 p/maand extra (als ik het goed heb voor meer/alle(?) zenders op dat 2e toestel).
Naast de kosten voor een extra decoder (€99) of insteekkaart €69).

Nou begrijp ik dat CanalDigitaal zélf niet alleen smartcards o.i.d. verkoopt zodat je zélf de apparatuur kunt kopen/configureren; maar dat je via via dat wel kunt bestellen. Dan moet je dus wel zelf de apparatuur (schotel, LNB('s) etc.) bestellen.
Is dit aan te raden; zou dit bijvoorbeeld ook kunnen schelen in kosten of meer bang for the buck?

Iemand ervaring hiermee; wat is aan te raden als het uiteindelijk toch schotel zou moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eigen installatie opknopen heb je wel meer vrijheid.. idem voor een eigen gekozen ontvanger.. alleen je hebt dan wel 0,0 support vanuit Canal Digitaal.. als je bv een VU+ Duo als ontvanger neemt (twin tuner) kan je evt op een 2de toestel met een Raspberry Pi kijken via het netwerk oid :)

kost alleen wel meer dan zo`n huur ontvanger met al t gemak ( en ongemak :+ )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SMSfreakie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:14:
eigen installatie opknopen heb je wel meer vrijheid.. idem voor een eigen gekozen ontvanger.. alleen je hebt dan wel 0,0 support vanuit Canal Digitaal.. als je bv een VU+ Duo als ontvanger neemt (twin tuner) kan je evt op een 2de toestel met een Raspberry Pi kijken via het netwerk oid :)

kost alleen wel meer dan zo`n huur ontvanger met al t gemak ( en ongemak :+ )
Tja, dan maar niet.

Klopt het wat ik hieronder neerzet?

CanalDigitaal bij 1 TV:
€99 activatiekosten, €17.95 p/maand. Apparatuur in bruikleen. Eventuele installatie gratis.

Maar bij 2 TV's raak ik de draad wat kwijt.
Een extra kaart (incl. CI-module) kost bij CD zelf €89, plus €9.95 activatiekosten. ( 8)7 )
Als je bij de bestelling een aangeeft op een 2e televisie te willen kijken kost een insteekkaart €69 en een decoder €99 (beide neem ik aan zonder 2e smartcard?).

Als je het basispakket neemt (BasisHD) dan kun je voor €1.50 p/maand een 2e smartcard gebruiken; alleen kun je bij die 2e kaart maar 9 'bekende' zenders kijken (NED 1-3, RTL4-7, SBS, Veronica en Net5), plus een zwik vrij te ontvangen zenders.
Kan zou niet vinden wat het kost om op die 2e kaart gewoon alle zenders te krijgen die je ook op de eerste kunt zien. In totaal €7.50 p/maand extra ofzo? Of kan het helemaal niet?

Neem je FamilieHD (€19.95 i.p.v. €17.95 p/maand) dan krijg je je wel wat meer zenders op die extra smartcard, maar daar springt ook niet echt veel soeps uit (behalve dan Discovery, Comedy Central en National Geographic). Maar dan kost je 2e smartcard ook €2.50 p/maand extra i.p.v. €1.50 t.o.v. BasisHD).

Voor €49 kun je een TripleSat schotel krijgen waarmee je ook de (vrij te ontvangen) Engelse zenders kunt ontvangen; die krijg je overigens ook gewoon op je extra tv's te zien dan.

Even samengevat:

Willen ze simpel op 1 televisie kijken; dan is gewoon alles in bruikleen voor €17.95 p/maand (plus €99 activatiekosten) het beste en goedkoopste.
Je zou los apparatuur (schotel, LNB, decoder) kunnen kopen en zo de €99 activatiekosten kunnen besparen (geloof ik), maar je alleen al de CI-module+smartcard kosten al zoveel; dan moeten daar nog de schotel, LNB en coax bij.

Willen ze op 2 televisies kijken (en die kans acht ik groot, desnoods niet gelijk maar later) dan kunnen ze óf:
- €17.95 + €1.50 p/maand (en dan weinig - relevante - zenders op de 2e tv). Plus eenmalige kosten voor een (eventuele) decoder, CI-module en smartcard. CI-module + smartcard kost je dus €89 (geloof ik). Ga je voor decoder dan kost het eenmalig €99 (exclusief smartcard?) Ze zouden ook voor de 2e tv een goedkope decoder van Marktplaats o.i.d. kunnen halen.

- €19.95 + €2.50 p/maand (en dan wat meer - relevante - zenders op de 2e tv).
Verder dezelfde kosten als optie 1 hierboven.

En verder als ze Britse zenders willen ontvangen eenmalig €49 betalen voor dergelijke schotel/LNB.
Zo'n set kost je bijv. LNB / schotel zo'n €120. (nieuw)
Zou je dus Britse zenders willen ontvangen en zélf apparatuur kopen ben je onderstaande kwijt:
- LNB/schotel: €120
- Insteekmodule + Smartcard €89 (eventueel 2x voor 2 tv's)
- Decoder (2e hands van Marktplaats): €?? (eventueel 2x voor 2 tv's).

Ik begin langzaamaan te snappen hoe dit hele Schotel-TV gebeuren werkt maar qua kopen/huren en zenderaanbod (op 2e TV) zie ik door het bos de bomen haast niet meer.
Bovendien; alle prijzen hierboven zijn gebaseerd op de site van CanalDigitaal zélf (tenzij aangegeven).
Is dergelijke spul ook elders goedkoper te krijgen; dus bijv. i.p.v. bij CD zelf het hele startpakket te kopen/huren elders dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
sowieso zou ik geen 60/64cm schoteltje nemen, dan heb je elke keer met een mooie zomerse stortbui geen TV :-P

en je kan natuurlijk ook gewoon 1 smartcard nemen, en wel de apparatuur voor 2 TVs nemen, moet je alleen wel de kaart mee nemen.. en tegelijk kijken gaat hem dan niet worden.
ook zou ik gewoon 3 Losse LNBs nemen ipv zo`n multi oplossing.. ervaring is dat het toch minder goed werkt dan je graag zou willen :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:43:
sowieso zou ik geen 60/64cm schoteltje nemen, dan heb je elke keer met een mooie zomerse stortbui geen TV :-P
Is dat zo erg?

Maar goed; dat zou alleen spelen als ze al die zenders (lees: BBC e.d.) willen hebben; anders voldoet de standaard bruikleen-spul van CD ook wel.
En dan zouden ze dat spul ook moeten kopen want CD biedt zelf een 64cm schotel i.c.m. TripleSat aan.
Dan zouden ze het dus moeten kopen en zo'n LNB + 78cm schotel kost nieuw zo'n €130.
Wat zou betekenen dat ze de schotel+lnb van CD op zolder kunnen leggen en de decoder gebruiken.

Of ook de decoder(s) zelf kopen; waarschijnlijk 2e-hands. Maar schotel + TripleSat LNB + decoder(s) + smartcard(s) gaat flink in de kosten lopen;
Een snelle rekensom (78cm. schotel €39, TripleSat LNB €89, 1e smartcard €65, 2e-hands HD decoder €50?(?), €99 of €9.95 activatiekosten voor smartcard #1). Plus coax-kabel.
Dan zijn ze voordat ze überhaupt kijken al minstens €253 (of zo'n €330 als die activatiekosten €99 zijn).
Maak daar 2 tv's van (dus nog een extra decoder à €50 en smartcard à €39.95 + activatiekosten €9.95) en je bent €353 / €430 kwijt. 8)7
Dat gaan ze dus sowieso niet doen.
en je kan natuurlijk ook gewoon 1 smartcard nemen, en wel de apparatuur voor 2 TVs nemen, moet je alleen wel de kaart mee nemen.. en tegelijk kijken gaat hem dan niet worden.
Dat wordt 'm dus ook niet; geen zin in dat gedoe.
ook zou ik gewoon 3 Losse LNBs nemen ipv zo`n multi oplossing.. ervaring is dat het toch minder goed werkt dan je graag zou willen :')
Mwah, ik lees toch heel aardige verhalen op internet waaronder sat4all.

Moet tezijnertijd maar vragen wat ze willen (Schotel, IPTV of Digitenne) en dan maar weer verder kijken.
Jammer dat er glas of kabel ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ze gaan voorlopig voor telefonie/tv/internet via de koperkabel.
Directe buren hebben het ook en bevalt hen prima. Geen problemen met internet of tv op die manier.

Plus het scheelt ze het gedoe van een schotel (ophangen).

Ze hebben genoeg extra (loze) leidingen getrokken; dus mocht het later toch nog veranderen dan is dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heb de boel eens vergeleken en ze de opties voor KPN Alles-in-1 Instap, Telfort Internet & Interactieve TV of Telfort Alles-in-1 basispakket gegeven.

Bieden alle drie min of meer hetzelfde (behalve de 2e dan; die heeft geen telefonie wat ze niet echt nodig vinden) maar zit wel aardig prijsverschil tussen:
KPN is €45 p/maand, maar 6 maanden €10 korting en geen aansluitkosten à €35, Telfort is voor Ai1 €37 p/maand en wel aansluitkosten à €30. 2e TV kost bij Telfort i.i.g. €4 p/maand extra, bij KPN geen idee, waarschijnlijk ook. Zal in beide gevallen voor een 2e TV wel via Digitenne moeten gaan vanwege de snelheid.
Eventueel opnemen is bij beide ook €5 p/maand.

Zie verder eigenlijk geen verschil tussen de Ai1 pakketten van beide. Telfort is dus wel wat goedkoper maar ergens neig ik naar KPN; omdat je dan ook direct bij KPN zit qua onderhoud en service e.d. (ook omdat er ook nog een nieuwe AOP geregeld moet worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 is nog goedkoper. Wij hebben dit nu sinds kort en bevalt goed. De eerste 12 maanden is €15 en daarna €33. Ze rekenen ook geen lijnhuur als je nog geen KPN-aansluiting actief hebt. Echt een heel mooie actie nu.

Verder mis ik nog een bekende aanbieder in je lijstje: Tweak.nl. Is weer duurder, er lopen hier ook een aantal topics over. En XS4all biedt wel televisie aan voor €15,25 extra. Ik ken de prijzen nog uit mijn hoofd, want heb ook flink zitten vergelijken. :P

Grappig je opmerking over Telfort en dat je voorkeur KPN is. Telfort is namelijk gewoon KPN, alleen een ander naamplaatje.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:51:
Tele2 is nog goedkoper. Wij hebben dit nu sinds kort en bevalt goed. De eerste 12 maanden is €15 en daarna €33. Ze rekenen ook geen lijnhuur als je nog geen KPN-aansluiting actief hebt. Echt een heel mooie actie nu.
Het is goedkoop; dat is waar. Maar ik lees toch wel erg veel negatieve verhalen over Tele2; van het modem tot aan de kwaliteit/decoder van TV.
Verder mis ik nog een bekende aanbieder in je lijstje: Tweak.nl. Is weer duurder, er lopen hier ook een aantal topics over.
Ah, ik kende Tweak wel maar die kwam nergens naar voren als beschikbaar op het adres.
Maar een postcodecheck op hun eigen site zegt dat het wel beschikbaar is.
Voor hun zou een Ai1 pakket op zo'n €40 uitkomen; niet gek.
Maar...
*) Indien sprake is van kabelwerkzaamheden om de kale koperlijn aan te moeten leggen zullen wij, voordat de werkzaamheden hun aanvang nemen, contact met u opnemen of u akkoord gaat met de verhoogde eenmalige aansluitkosten van € 590,-. De opdracht kan dan gratis worden geannuleerd. (Let op: andere providers zullen deze kosten ook doorberekenen)
Dáag Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/bye.gif

Je providers is nog altijd verplicht dit aan te leggen; en alles voor het AOP is verantwoordelijkheid voor de provider. Deze kosten zijn dus én onzin én veeeeeeeel te hoog.
En XS4all biedt wel televisie aan voor €15,25 extra. Ik ken de prijzen nog uit mijn hoofd, want heb ook flink zitten vergelijken. :P
XS4ALL geeft aan op hun adres geen TV te kunnen leveren; alleen internet en telefonie.
Grappig je opmerking over Telfort en dat je voorkeur KPN is. Telfort is namelijk gewoon KPN, alleen een ander naamplaatje.
I know; daarom liever ook KPN of Telfort i.p.v. Tele2 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een handig overzichtje wat mij heeft geholpen. Een recente test van de Consumentenbond met 11.000 mensen. Afgezien van enkele uitschieters ontlopen de providers elkaar helemaal niet zoveel. Behalve in prijs. Vandaar dat ik gok met Tele2 wel aandurfde, VDSL wordt geleverd op het KPN-netwerk. De meeste berichten op internet lees je toch veel als mensen wat te klagen hebben.

Als je in augustus de aansluiting rond wilt hebben mag je trouwens wel opschieten. Tussen aanvraag en oplevering gaat snel een maand of langer overheen. Verleden maand is de wettelijke bedenktijd ook nog eens verlengt naar 14 dagen. In die tussentijd doen ze niets, alleen soms kun je daar onderuit komen.

http://www.consumentenbon...rs/extra/providermonitor/

Afbeeldingslocatie: http://www.consumentenbond.nl/tests/afbeeldingen/elektronica-communicatie/Internetproviders/4671245/triple-play-publicatie-juni-2014-consumentenbond

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 22:03 ]

Pagina: 1