Ik werk voor een ander kabelbedrijf en begrijp heel goed dat de achterliggende oorzaak van deze storing moeilijk op te sporen is. Het is niet iets wat een helpdeskmedewerker of een monteur zal kunnen oplossen/opsporen, je zal echt de medewerking van een engineer moeten hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:51:
[...]
Balen. Was er echt geen mogelijkheid meer om toch te kijken of het probleem kon worden opgelost? Ik las in je posthistory dat je al vaker problemen hebt gehad, modem al eens vervangen, AOP, etc. Vaak is er een onderliggende oorzaak wat iets net doet balanceren op het randje van storing. Al snap ik dat je er geen energie meer in gaat steken als het teveel moeite kost. De stap naar Tele2 (is dit ADSL?) is toch een grote.
Juist door de kennis en ervaring die ik heb weet ik dat ik tegen vele muren aan zal lopen wanneer ik dit opgelost zou willen krijgen. Daar heb ik geen zin in, dan maar Tele2 (ADSL). Ik lever flink in op de download- en uploadsnelheid, maar krijg er wel een veel stabiele verbinding voor terug.
Ik verwacht binnen enkele maanden te verhuizen naar een ander gebied (verzorgingsgebied van mijn werkgever), daar zal ik dan gewoon weer overstappen op de kabel. Dan maar tijdelijk dubbele lasten: ADSL kost mij het eerste jaar € 175, met verhuiskosten erbij kom ik uit op € 205 ofzo voor het eerste jaar (en dan zeg ik het ook op