• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:51:
[...]

Balen. Was er echt geen mogelijkheid meer om toch te kijken of het probleem kon worden opgelost? Ik las in je posthistory dat je al vaker problemen hebt gehad, modem al eens vervangen, AOP, etc. Vaak is er een onderliggende oorzaak wat iets net doet balanceren op het randje van storing. Al snap ik dat je er geen energie meer in gaat steken als het teveel moeite kost. De stap naar Tele2 (is dit ADSL?) is toch een grote.
Ik werk voor een ander kabelbedrijf en begrijp heel goed dat de achterliggende oorzaak van deze storing moeilijk op te sporen is. Het is niet iets wat een helpdeskmedewerker of een monteur zal kunnen oplossen/opsporen, je zal echt de medewerking van een engineer moeten hebben.

Juist door de kennis en ervaring die ik heb weet ik dat ik tegen vele muren aan zal lopen wanneer ik dit opgelost zou willen krijgen. Daar heb ik geen zin in, dan maar Tele2 (ADSL). Ik lever flink in op de download- en uploadsnelheid, maar krijg er wel een veel stabiele verbinding voor terug.

Ik verwacht binnen enkele maanden te verhuizen naar een ander gebied (verzorgingsgebied van mijn werkgever), daar zal ik dan gewoon weer overstappen op de kabel. Dan maar tijdelijk dubbele lasten: ADSL kost mij het eerste jaar € 175, met verhuiskosten erbij kom ik uit op € 205 ofzo voor het eerste jaar (en dan zeg ik het ook op :P). Valt nog te overzien imho.

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:10
Ik heb de laatste week last van een onstabiel netwerk van Ziggo.
Als ik game merk ik het duidelijk, alles werkt gewoon zoals het hoor voor 5 min bv. vervolgens lag ik heel erg voor 5 seconde ongeveer, daarna is het gewoon weer goed, en dat herhaald zich regelmatig.

Meer mensen hier last van? ik heb niks veranderd thuis.

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:13:
[...]

Ik werk voor een ander kabelbedrijf en begrijp heel goed dat de achterliggende oorzaak van deze storing moeilijk op te sporen is. Het is niet iets wat een helpdeskmedewerker of een monteur zal kunnen oplossen/opsporen, je zal echt de medewerking van een engineer moeten hebben.

Juist door de kennis en ervaring die ik heb weet ik dat ik tegen vele muren aan zal lopen wanneer ik dit opgelost zou willen krijgen. Daar heb ik geen zin in, dan maar Tele2 (ADSL). Ik lever flink in op de download- en uploadsnelheid, maar krijg er wel een veel stabiele verbinding voor terug.

Ik verwacht binnen enkele maanden te verhuizen naar een ander gebied (verzorgingsgebied van mijn werkgever), daar zal ik dan gewoon weer overstappen op de kabel. Dan maar tijdelijk dubbele lasten: ADSL kost mij het eerste jaar € 175, met verhuiskosten erbij kom ik uit op € 205 ofzo voor het eerste jaar (en dan zeg ik het ook op :P). Valt nog te overzien imho.
:)

Ja, ik snap het wel, al die moeite om je punt duidelijk te maken terwijl je net even iets meer weet als je al in het vak zit. Loop ik ook wel eens tegenaan, met name als het een provider betreft waar de opdrachtgever niets voor doet. Ik zie er al tegenop om een helpdesk te bellen en me maar ondergeschikt op te stellen, ramp is dat. Ik weet dat die jongens hun best doen. Niets ten nadele van Ziggo. Maar goed, je wilt goed geholpen worden, en gelijk even op niveau je verhaal kunnen doen zonder alles weer te moeten doorlopen. Het blijft lastig. Het ligt vaak wat makkelijker als je opdrachtgever ook met de betreffende provider te maken heeft, dan is één telefoontje vaak al genoeg. Kan je zelf wel afhandelen dan.

Trouwens, qua monteurs wil het nog wel eens verschillen. Volker Wessels heeft vaak wel vakkundige monteurs in dienst is me opgevallen. Moet je maar net treffen!

iig succes en sterkte ;)

Verwijderd

blackspeedy schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:35:
Als ik game merk ik het duidelijk, alles werkt gewoon zoals het hoor voor 5 min bv. vervolgens lag ik heel erg voor 5 seconde ongeveer, daarna is het gewoon weer goed, en dat herhaald zich regelmatig.

Met gamen hoeft het vaak niet aan de verbinding met Ziggo te liggen maar aan betreffende gameserver. Daarbij kan het verschillen qua routering in netwerk per provider. Zolang je enkel het met gamen en betreffende server ervaart zal je ermee moeten leven. Is het permanent en ook andere diensten, dan is nader onderzoek nodig, en kan je zelf via de openingspost in dit topic het nodige doorspitten en doorlopen om e.e.a. uit te sluiten.

Daarvoor heet het tenslotte Tweakers, zelf op onderzoek uit en je ervaringen delen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 23:41 ]

• blackspeedy
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:39:
[...]

Met gamen hoeft het vaak niet aan de verbinding met Ziggo te liggen maar aan betreffende gameserver. Daarbij kan het verschillen qua routering in netwerk per provider. Zolang je enkel het met gamen en betreffende server ervaart zal je ermee moeten leven. Is het permanent en ook andere diensten, dan is nader onderzoek nodig, en kan je zelf via de openingspost in dit topic het nodige doorspitten en doorlopen om e.e.a. uit te sluiten.

Daarvoor heet het tenslotte Tweakers, zelf op onderzoek uit en je ervaringen delen. :P
  • Ik weet zeker dat het aan Ziggo ligt, voor deze punten had ze net nog niet genoemt ;)
  • Vrienden van mij zitten in de zelfde server en hebben geen last.
  • Met meerder spellen heb ik er last van
  • Met skype heb ik dus ook af en toe lag voice
  • het is niet alleen op mijn pc ook bij mijn broertje
Was dus nieuwsgierig of iemand anders er ook last van had, wilde het even afwachten, maar ik heb het nog steeds en het begint erg irritant te worden. Heb een paar pagina's terug gelezen, maar niet echt wat relevants gevonden :)

Verwijderd

blackspeedy schreef op zondag 20 april 2014 @ 00:04:
[...]
  • Ik weet zeker dat het aan Ziggo ligt, voor deze punten had ze net nog niet genoemt ;)
Was dus nieuwsgierig of iemand anders er ook last van had, wilde het even afwachten, maar ik heb het nog steeds en het begint erg irritant te worden. Heb een paar pagina's terug gelezen, maar niet echt wat relevants gevonden :)
Wat je zou kunnen doen is checken of er toevallig een lokale storing is bij jou in de buurt via de site van Ziggo. Je kan de PC (postcode) invoeren, en je ziet vanzelf of er issues zijn. Zo niet, zou je de standaard dingen nog kunnen doornemen ten aanzien van je installatie. Ik weet verder niet of je er nog een router tussen hebt zitten, welk type/model modem je hebt, hoe het signaal is. Heb je het modem al uitgelezen, hoe is het signaal? Down/upstream? Etc. Werk je met Wifi of niet, want spelen deze problemen via bedraad of wifi bijvoorbeeld.

Als je dit even allemaal op een rijtje kunt zetten en posten, dan kun je aan de hand hiervan bepalen of je alsnog de helpdesk benaderd. :)

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024

Gisteren ook nog last met BO II op de WiiU, even voor 5 seconden lag en daarna weer niet. Eergisteren had ik er geen last van.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:36:
[...]

:)

Ja, ik snap het wel, al die moeite om je punt duidelijk te maken terwijl je net even iets meer weet als je al in het vak zit. Loop ik ook wel eens tegenaan, met name als het een provider betreft waar de opdrachtgever niets voor doet. Ik zie er al tegenop om een helpdesk te bellen en me maar ondergeschikt op te stellen, ramp is dat. Ik weet dat die jongens hun best doen. Niets ten nadele van Ziggo. Maar goed, je wilt goed geholpen worden, en gelijk even op niveau je verhaal kunnen doen zonder alles weer te moeten doorlopen. Het blijft lastig. Het ligt vaak wat makkelijker als je opdrachtgever ook met de betreffende provider te maken heeft, dan is één telefoontje vaak al genoeg. Kan je zelf wel afhandelen dan.

Trouwens, qua monteurs wil het nog wel eens verschillen. Volker Wessels heeft vaak wel vakkundige monteurs in dienst is me opgevallen. Moet je maar net treffen!

iig succes en sterkte ;)
De medewerkers op de helpdesk moeten het ook maar doen met de middelen en kennis die ze hebben. Ik heb ook een tijdje op de helpdesk van een provider gewerkt, zelfs medewerkers lopen tegen vele muren aan. :P

Als de oorzaak niet in het RF-domein ligt, dan wordt het voor een monteur gewoon lastig om het op te sporen, laat staan op te lossen. Hoe goed die monteur ook is...

• blackspeedy
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 00:48:
[...]

Wat je zou kunnen doen is checken of er toevallig een lokale storing is bij jou in de buurt via de site van Ziggo. Je kan de PC (postcode) invoeren, en je ziet vanzelf of er issues zijn. Zo niet, zou je de standaard dingen nog kunnen doornemen ten aanzien van je installatie. Ik weet verder niet of je er nog een router tussen hebt zitten, welk type/model modem je hebt, hoe het signaal is. Heb je het modem al uitgelezen, hoe is het signaal? Down/upstream? Etc. Werk je met Wifi of niet, want spelen deze problemen via bedraad of wifi bijvoorbeeld.

Als je dit even allemaal op een rijtje kunt zetten en posten, dan kun je aan de hand hiervan bepalen of je alsnog de helpdesk benaderd. :)
Ik heb even het lijstje afgelopen.
Op mijn postcode heb ik geen storingen of dergelijke.
Ik heb de standaard modem van ziggo staan en daar een Asus AC66U ingesteld als acces point.
Ik heb elke keer als ik de speed test run gewoon de volledige snelheid 60/6 vaak kom ik er iets boven.
Ik werk gewoon bedraad. Gisteren ging ik een filmpje op mijn laptop kijken, en als je die precies kijkt als het netwerk ff niet wil dan stop ik ook, en na ongeveer 5 sec soms iets lang schiet hij gewoon weer door. Zit op het 5g netwerk met een mbpr die ook ac ondersteund. Ook als ik daar de speed test run ook volledige snelheid. Is het trouwens beter om de modem in bridge mode te zetten? Ik heb altijd al last gehad op het wifi met vertragende WhatsApp berichten, dat zit hem in de packeten die de modem verstuurd of ontvangt?

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Die Asus AC66U is toch een beest van een router, waarom heb je die ingesteld als acces point? Dat is een beetje als een Ferrari gebruiken om boodschappen mee te doen.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:53

PauseBreak

derp!

[...]
Klinkt precies hetzelfde als wat ik heb. Bij mij was het probleem heel even weg toen ik een nieuw modem had, maar is inmiddels gewoon weer terug.

Nee, merp!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[modbreak]Zo, ik heb even het e.e.a. aan offtopic gezeur verplaatst naar de prullenbak. Inclusief de interne mededeling welke de oorzaak was van deze klaagzang.

Laat ik daar even heel kort over zijn. De poster is zelf verantwoordelijk voor hetgeen hij of zij plaatst op Tweakers. Als dat een interne mededeling of een bedrijfsgeheim is maakt dan niet uit. Dat er anderen zijn die daar vragen bij stellen kan ik me prima voorstellen, maar uiteindelijk is het de poster die de klappen opvangt mocht dit tot problemen komen.

Laten we nu weer ontopic verder gaan :)

[ Voor 94% gewijzigd door Equator op 20-04-2014 20:19 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:40

icecreamfarmer

en het is

[...]
Heb ik ook lang gehad deed dan een ping test van 100 en om de zoveel pings schoot de waarde gigantisch omhoog. Had het ook bij Skype. Is bij ons opgelost door een nieuwe kabel van wijkkast naar ons huis, die was lek.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Verstekbakker schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:03:
Die Asus AC66U is toch een beest van een router, waarom heb je die ingesteld als acces point? Dat is een beetje als een Ferrari gebruiken om boodschappen mee te doen.
Inderdaad...

Laat als eerste je modem/router is naar een modem omzetten door Ziggo...wie niet waagt wie niet wint...

• blackspeedy
nooberke schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:28:
[...]

Inderdaad...

Laat als eerste je modem/router is naar een modem omzetten door Ziggo...wie niet waagt wie niet wint...
Zal binnenkort wel even actie ondernemen en hem in bridge-mode laten zetten:)
Want dit is 3x niks :S, betwijfel of het hier aan ligt, maar dit moet sowieso gebeuren..

[ Voor 12% gewijzigd door blackspeedy op 21-04-2014 18:20 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Kan het zijn dat Ziggo bezig is met nieuwe DNS servers? Zie steeds vaker 212.54.44.54 terug komen als DNS adres naast de reguliere 212.54.40.25 en 212.54.35.25.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 22:44
Ja moet wel. Ik check net even mijn modem en zie daar ook 212.54.44.54 als tweede DNS server staan.
Onderhoud wellicht?
Goed opgemerkt trouwens. Mochten ze toch gaan wisselen, weet ik tenminste waarom sommige apparaten eerdaags mogelijk geen verbinding met de buitenwereld kunnen maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Masimo op 22-04-2014 19:03 ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik heb hem primair staan, denk dat ze nav alle recente problemen wat meer aan het " load balancen" zijn

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb een klein probleem, sinds een maand ofzo heb ik een signaal probleem met het 24kitchen kanaal!
En die storing is alleen boven in mijn slaapkamer, voorheen had ik dit probleem niet en ik heb ook niets veranderd.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
NrG! schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:18:
Ik heb een klein probleem, sinds een maand ofzo heb ik een signaal probleem met het 24kitchen kanaal!
En die storing is alleen boven in mijn slaapkamer, voorheen had ik dit probleem niet en ik heb ook niets veranderd.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Kabel/splitters/versterker controleren en of vervangen

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:31
SAWYER schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:20:
[...]

Kabel/splitters/versterker controleren en of vervangen
dit heeft 99 van de 100 problemen opgelost.

als je tv/mediabox makkelijk kan loskoppelen kan je hem ook op andere plek aansluiten en weer testen.

PSN: Europhea

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben er meer mensen last met de Ziggo hotspots? Vaak pagina's niet gevonden, dus drie keer laden voordat ik er ben.

En dan doen plaatjes het vaak ook niet.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
Probleem is dat het WiFi bereik van de Ziggo modems onder de maat is (zoals hier al vaker genoemd).

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Nog meer mensen hier issues met de vernieuwde webmail toevallig? Als ik op mijn werk probeer de webmail te openen, werkt het an sich prima, maar na het openen van een aantal mailtjes begint deze trager en trager te worden.. Kijk ik naar memory gebruik van Firefox/Aurora, dan loopt dit als een gek op.. Vervolgens verschijnt er een "dit script reageert niet" melding (boot.js?) en als ik kies voor "doorgaan", dan hangt de hele browser. :P IE lijkt hetzelfde te doen. Schiet niet echt op zo.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Normaliter geen problemen met Ziggo maar de afgelopen weken kregen we steeds meer problemen met artifacts op digitale televisie. Dus op Tweede Paasdag Ziggo gebeld en gisteren al een monteur langsgekomen.

Echter toen de monteur wat aan het prutsen was met kabeltjes om het een en ander te testen werkte ineens digitale televisie op de huiskamertelevisie plots niet meer. Volgens de monteur lag het aan onze televisie en was die gewoonweg stuk. Maar die deed het toch gewoon toen hij binnenkwam? Ja, ehh.. dat wist hij ook niet, want hij was stuk 8)7.

Anyway, uiteindelijk maar de Ziggo klantenservice gebeld en gevraagd om een oplossing, maar helaas konden die natuurlijk niet meer doen dan de klacht noteren en een nieuwe monteur inplannen. Uiteindelijk bleek de televisie (natuurlijk) helemaal niet stuk te zijn, want na een belletje naar LG bleek dat er een aantal instellingen veranderd waren waardoor er geen digitale televisiekanalen meer gevonden konden worden. Tja... dat viel uiteindelijk best tegen :|.

Overigens denk ik persoonlijk dat het aan het AOP ligt, dat ding is volgens mij al 10 jaar oud en zit maar een beetje houtje-touwtje vast op de muur. De rest van de bekabeling is namelijk relatief nieuwe (1 jaar oud) Hirschmann met Hirschmann kopjes en f-connectoren, waarnaast er ook een Kabelkeur versterker is aangesloten voor de overige televisies. Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
alex3305 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:00:
Normaliter geen problemen met Ziggo maar de afgelopen weken kregen we steeds meer problemen met artifacts op digitale televisie. Dus op Tweede Paasdag Ziggo gebeld en gisteren al een monteur langsgekomen.

Echter toen de monteur wat aan het prutsen was met kabeltjes om het een en ander te testen werkte ineens digitale televisie op de huiskamertelevisie plots niet meer. Volgens de monteur lag het aan onze televisie en was die gewoonweg stuk. Maar die deed het toch gewoon toen hij binnenkwam? Ja, ehh.. dat wist hij ook niet, want hij was stuk 8)7.

Anyway, uiteindelijk maar de Ziggo klantenservice gebeld en gevraagd om een oplossing, maar helaas konden die natuurlijk niet meer doen dan de klacht noteren en een nieuwe monteur inplannen. Uiteindelijk bleek de televisie (natuurlijk) helemaal niet stuk te zijn, want na een belletje naar LG bleek dat er een aantal instellingen veranderd waren waardoor er geen digitale televisiekanalen meer gevonden konden worden. Tja... dat viel uiteindelijk best tegen :|.

Overigens denk ik persoonlijk dat het aan het AOP ligt, dat ding is volgens mij al 10 jaar oud en zit maar een beetje houtje-touwtje vast op de muur. De rest van de bekabeling is namelijk relatief nieuwe (1 jaar oud) Hirschmann met Hirschmann kopjes en f-connectoren, waarnaast er ook een Kabelkeur versterker is aangesloten voor de overige televisies. Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag.
Dat televisie het opeens niet doet komt vaak toch, omdat connectoren los moeten. Als hij na zijn werkzaamheden het niet werkend op kon leveren ligt dat aan de monteur van Ziggo. Het is dan ook niet wenselijk om een werkende situatie niet werkend achter te laten voor de klant.

Dat een AOP los aan de muur hangt zegt helemaal niets. Het gaat erom hoe de kabel IN het AOP gemonteerd is. Als daar fouten gemaakt zijn, tja het woord zegt het al fout. Een AOP van 10 jaar is niet oud en kan tegenwoordig nog prima werken.

Zoals je de gebruikte materialen omschrijft heb je de juiste materialen gebruikt. Toch kun je bij de beste materialen montage fouten maken waardoor er alsnog storing op je binnenhuis installatie kan ontstaan. Staar je niet blind op een kabel die nieuw is. Optisch is veel waar te nemen maar ook bij de kabel speelt meten is weten.

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:58

Hier (Postcode 5683) ook sinds 1 à 2 weken problemen:
  • Hoge ping tijdens gamen / disconnects / netwerk niet bereikbaar
  • Hapering tijdens TV-kijken; af en toe hangen met 'blokjes'
Er staat een of andere generieke storingsmelding op de pagina van Ziggo, maar ik kan me daaraan niet helemaal relateren, of dat ook echt mijn probleem is.

Van de week toch maar eens bellen...

• alex3305
  • Nu online
MediaZoo schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:12:
[...]

Dat televisie het opeens niet doet komt vaak toch, omdat connectoren los moeten. Als hij na zijn werkzaamheden het niet werkend op kon leveren ligt dat aan de monteur van Ziggo. Het is dan ook niet wenselijk om een werkende situatie niet werkend achter te laten voor de klant.
Ik snap het ook wel maar het was gewoon niet netjes van de monteur, viel me gewoon erg tegen eigenlijk.
Dat een AOP los aan de muur hangt zegt helemaal niets. Het gaat erom hoe de kabel IN het AOP gemonteerd is. Als daar fouten gemaakt zijn, tja het woord zegt het al fout. Een AOP van 10 jaar is niet oud en kan tegenwoordig nog prima werken.
Ik snap wat je bedoeld, maar we hebben eerder al problemen gehad met het AOP, deze was destijds zo'n 25 jaar oud en echt, echt, echt versleten :+. Toen heeft een monteur heel wat jaar geleden een AOP geplaatst die toevallig nog in z'n bus lag, dus daar heb ik dan toch niet 100% vertrouwen in.
Zoals je de gebruikte materialen omschrijft heb je de juiste materialen gebruikt. Toch kun je bij de beste materialen montage fouten maken waardoor er alsnog storing op je binnenhuis installatie kan ontstaan. Staar je niet blind op een kabel die nieuw is. Optisch is veel waar te nemen maar ook bij de kabel speelt meten is weten.
Ik snap wat je bedoeld, maar we zijn alles nog nagelopen (een aantal keer trouwens) en de kabels zijn netjes gesneden met de Hirschmann kabelstripper, dus daar zou het probleem toch echt niet in moeten zitten. Daarnaast is het pas sinds een paar weken dat het echt vervelend begint te worden. Gisteren dus nadat de monteur weg was ook een nieuwe kabel gepakt, maar ook daar is het niet beter van geworden.

Het vreemde is overigens wel dat de signaalsterkte altijd tussen de 98% - 100% blijft hangen (zo goed als altijd op 100% bij de meeste zenders) maar dat af en toe de signaalkwaliteit incidenteel terugzakt naar soms wel 20% - 60%. Waardoor het beeld tijdelijk weg- of stilvalt. Ook bij het rechtstreeks aansluiten van de tv op het AOP (met verschillende kabels) blijven de problemen aanhouden...

• MediaZoo
Dan zou de monteur toch, als hij zijn werk goed uitvoerde, gemeten moeten hebben dat er iets niet goed zit. Of dit het AOP of het netwerk is doet er niet toe maar er ontstaan dus duidelijk fouten wat hij had moeten kunnen vinden.

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jongetje schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:22:
Probleem is dat het WiFi bereik van de Ziggo modems onder de maat is (zoals hier al vaker genoemd).
Ook met vol bereik heb ik deze problemen. Denk dus dat het niet zozeer aan het bereik ligt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Signaalsterkte op 100% en kwaliteit zakt weg? Lijkt me dat je signaal veel te hard is waardoor je tuner overstuurd wordt en dus de kwaliteit wegzakt. Ik heb hier 50% signaalsterkte en 100% kwaliteit, dat is zoals het hoort.

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:42:
Ik heb hier 50% signaalsterkte en 100% kwaliteit, dat is zoals het hoort.
Je signaalsterkte hoort gewoon 100% te zijn. 50%, dan is er iets flink mis met de bekabeling in je huis.

• MediaZoo
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:06:
[...]

Je signaalsterkte hoort gewoon 100% te zijn. 50%, dan is er iets flink mis met de bekabeling in je huis.
Signaal sterkte van 100% wil je nooit op je installatie en apparatuur hebben. Dit is een overstuurt signaal waardoor de kwaliteit sterk terugzakt.

Je kwaliteit wil je op 100% hebben. Het gaat er tenslotte om dat alles goed bij de apparatuur aan komt. Hoe sterk het is doet er dan niet toe.

• alex3305
  • Nu online
Dat geloof ik goed, maar momenteel wordt er dus niets versterkt naar die televisie toe, dus dat komt gewoon zo uit de muur. Misschien zo toch nog even Ziggo bellen of zij het eea door kunnen meten eventueel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je ook een overzicht van signaalsterktes uit je modem? Kan je aan downstream powerlevel wel zien of iets binnen of buiten de marges valt. Liefst zit je daarmee op 0, iets erboven of eronder is ook prima, maar meer dan 10dB eronder of erboven is gewoon niet goed.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jerrythafast schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:53:
[...]

Ik wel. Volgens je SRT moet die eerste zin bij 3 minuten en 34,840 seconden in beeld komen en bij 7 minuten en 14,076 seconden weer verdwijen. Dat betekent dat het zoals jij zegt 3 minuten en 39,236 seconden in beeld blijft staan. Ik heb geen idee hoe dit is gebeurd, maar 't programma dat die ondertitels heeft geproduceerd heeft aardig met de timing gerotzooid. Dat kan door een bug in één van de door jou genoemde programma's veroorzaakt zijn, maar als het zo'n geïsoleerd geval is lijkt het mij meer waarschijnlijk dat de ondertitels al bij het opnemen niet goed zijn binnengekomen. Een hele enkele keer zie ik die bij live TV ook wel eens haperen.
Piet91 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:58:
[...]

[afbeelding]

Heb je het nog wel een paar keer bekeken ook. [afbeelding]

Jammer, want voor de rest werkt het programma uitstekend en snel. Nergens problemen mee.
Dit programma maar niet ondertitelen dan...
Programma was pas nog een keer voor. Zojuist weer door VideoRedo en CCextractor gehaald en werkt nu prima. Lag dus inderdaad gewoon aan de uitgezonden stream.

Mooie combinatie van programma's zo; ben al lang op zoek geweest naar een programma('s) die opnames goed kon verwerken (lees: 'normaal' formaat zoals .mp4 en losse subs). :9

Nu eens kijken waarom onze TV ontvangst zo beroerd is (lees: rond de kanalen RTL5 t/m RTL7 slecht/geen ontvangst en je ziet de vorige zender; dus zappen van RTL5 naar SBS6 geeft slecht RTL5 beeld).
Kan zo ook niet zien hoe ik signaalontvangst op de TV kan testen; dus even uitzoeken alemaal.
Probleem speelt zich overigens ook nog altijd af.

• MediaZoo
_JGC_ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:39:
Heb je ook een overzicht van signaalsterktes uit je modem? Kan je aan downstream powerlevel wel zien of iets binnen of buiten de marges valt. Liefst zit je daarmee op 0, iets erboven of eronder is ook prima, maar meer dan 10dB eronder of erboven is gewoon niet goed.
Dit zou je kunnen doen. Ware het niet dat je er 0,0 aan hebt. Het geeft alleen op die frequenties weer hoe het signaal binnenkomt.

Als je een DVB-T mast en een 4G mast in de buurt hebt staan en je het slechte kabels, wcd, noem maar op. Dan zie je op je modem een keurige strakke verbinding maar kijk je op de betreffende frequenties dan komt er niets meer binnen.

Het zelfde geld voor de signaal sterkte. Ik heb genoeg modems keurig op 0 zien staan waar 132 Mhz keurig op -5 zat en 818 keurig op +17. Het is een indicatie waar je niets aan past kunt pinnen. En alsnog is het leuk dat je signaal sterkte meet. Modulatie fouten zijn bij digitaal signaal belangrijker dan signaal sterkten. Al zijn ze wel weer gerelateerd maar dat is op het gebied van te lage en te hoge signaal sterkte. Dan heb je alsnog een gebied van 20dB waar je alleen naar modulatie en bit fouten kijkt Er voor de echte nerds is er nog veel meer maar dit is 99.9% niet nodig.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nog niemand de nieuwe snelheid gekregen?
Over een week is het al mei, meestal begint Ziggo eerder met uitrollen toch :?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hjs schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:46:
Ik heb al wel de e-mail gehad, maar de snelheid zit nog op de 'gewone' 60/6. Persoonlijk heb ik ook liever dat ze de verbinding eens wat stabieler maken en betere modems gaan inzetten dan weer een snelheidsverhoging. Zo'n snelheidsverhoging is leuk, maar wat heb ik eraan als mijn internetverbinding constant uitvalt zonder waarneembare reden? ;(

Nee, merp!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:44

TFHfony

Professional Weirdo

Vanaf 1 mei start Ziggo met het op afstand resetten van de modems, waarna abonnees automatisch de nieuwe snelheden hebben. Dit proces duurt in totaal 8 weken. Klanten die vanaf 1 mei zelf hun modem resetten hebben vanaf dat moment ook de nieuwe snelheden
Wat zijn mensen toch altijd ongeduldig....

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 23-04-2014 15:54 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:52
xxxneoxxx schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:28:
Nog meer mensen hier issues met de vernieuwde webmail toevallig? Als ik op mijn werk probeer de webmail te openen, werkt het an sich prima, maar na het openen van een aantal mailtjes begint deze trager en trager te worden.. Kijk ik naar memory gebruik van Firefox/Aurora, dan loopt dit als een gek op.. Vervolgens verschijnt er een "dit script reageert niet" melding (boot.js?) en als ik kies voor "doorgaan", dan hangt de hele browser. :P IE lijkt hetzelfde te doen. Schiet niet echt op zo.
Yep, precies zoals jij het omschrijft, in IE. Als het wel werkt is het nog steeds, wat mij betreft, niet echt een vooruitgang.

zeker, zeker

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27
Ik krijg binnenkort een nieuw modem opgestuurd na klachten met de huidige. Hoop de cisco met met de dual band wifi te ontvangen. :) Lost een hoop op hier in de buurt vermoed ik daar iedereen op 2.4 zit hier.

• ldopa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Sinds vandaag is hier (alphen a/d rijn) bij mij de beloofde snelheidsverhoging ingegaan :)

• hjs
  • Niet online

hjs

TFHfony schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:54:
[...]

[...]

Ja, en ervaring heeft geleerd dat ze meestal eerder beginnen ;)
Kreeg wel een mailtje over onderhoud in de wijk binnenkort, wie weet :+

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

TFHfony schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:54:
[...]

[...]

Snap de beredenering wel, als ze op 1 mei gaan resetten om de hogere snelheid te activeren, dan moet het profiel al voor 1 mei actief zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:27
ldopa schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:26:
[...]

Sinds vandaag is hier (alphen a/d rijn) bij mij de beloofde snelheidsverhoging ingegaan :)
Welk abonnement heb jij dan? Screenshot?

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:38

Shabbaman

Got love?

Voor wie niet meer met de Ziggo newsserver kan verbinden: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=46882

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• hjs
  • Niet online

hjs

Even het modem van het stroom gehad en nu zegt de ziggo speedtest 67,5 vs 8,75 up & down.
De Ookla Speedtest op de Nexus 7 tablet geeft 87,3 vs 9.8 :+

[ Voor 26% gewijzigd door hjs op 23-04-2014 20:32 ]

• alex3305
  • Nu online
_JGC_ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:39:
Aangezien ik nu thuis ben, nog even ter referentie. De waardes momenteel zijn:

Downstream Bonded Channels
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  324000000 Hz     0.1 dBmV   39.4 dB
2   Locked  QAM256  292000000 Hz     0.7 dBmV   38.6 dB
3   Locked  QAM256  300000000 Hz     0.2 dBmV   38.6 dB
4   Locked  QAM256  308000000 Hz    -0.1 dBmV   38.6 dB
5   Locked  QAM256  316000000 Hz    -0.2 dBmV   38.6 dB
6   Locked  QAM256  332000000 Hz     0.6 dBmV   39.5 dB
7   Locked  QAM256  340000000 Hz     0.7 dBmV   39.9 dB
8   Locked  QAM256  348000000 Hz     0.4 dBmV   39.5 dB

code:
1
2
Correctables    Uncorrectables
18819           3864

Upstram is 40Mhz rond bij alle kanalen
System Up Time 1 days 06h:13m:25s

Volgens mij dus niet heel veel mis mee... Momenteel toch maar een splitter tussen de televisie en de kabel geplaatst om het signaal expres te dempen, maar het lijkt vooralsnog niet echt te werken.

Edit: Net ook even stroom van het modem afgehaald en jahoor!

Download / Upload: 87.58 / 8.58.

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 23-04-2014 20:44 ]

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:38

IJsrace

null

Ook hier in Leiden is de snelheidsverhoging al doorgevoerd. Zojuist stroom even van de modem af en welnu:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8kw8B.png

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:27
Net ook modem gereset, maar helaas niks. Misschien handig om regio te vermelden. Zuid Limburg hier.

• nooberke
hjs schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:30:
Even het modem van het stroom gehad en nu zegt de ziggo speedtest 67,5 vs 8,75 up & down.
De Ookla Speedtest op de Nexus 7 tablet geeft 87,3 vs 9.8 :+
Wat voor accespoint gebruik je dat je Nexus 7 zo snel gaat? Die gaat maximaal 70/75 hier

Vanmorgen gereset... Toen nog de oude snelheid.. Net gereset... En ja hoor!

Breda hier

• hjs
  • Niet online

hjs

nooberke schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:56:
[...]

Wat voor accespoint gebruik je dat je Nexus 7 zo snel gaat? Die gaat maximaal 70/75
TP-Link Archer C7 op de 5ghz band.
Regio Hoorn btw nu 90/9,5 op de nexus.

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 23-04-2014 21:39 ]

• ldopa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Untouchablezz20 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:28:
[...]

Welk abonnement heb jij dan? Screenshot?
Z3, van 150 naar 180Mb

• FlorisD
  • Laatst online: 28-11 08:49
Untouchablezz20 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:48:
Net ook modem gereset, maar helaas niks. Misschien handig om regio te vermelden. Zuid Limburg hier.
Wellicht dat 't met de verschillende oude provider-netwerken te maken heeft? Hier in Bussum (ex-Casema) is het in ieder geval al wel doorgevoerd, van 20/2 naar 31.42/2.88 (via de Ziggo speedtest).

• nooberke
hjs schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:38:
[...]

TP-Link Archer C7 op de 5ghz band.
Regio Hoorn btw nu 90/9,5 op de nexus.
De Nexus koos gewoon zijn rate niet helemaal goed bleef op 72Mbit hangen ook zit ik beneden wat verder van het ap, nu hij boven op 150Mbit rate gaat haal ik netjes 90/10

Beneden een Cisco E4200 en boven tp link 4300 beide op 5ghz

Verbaas me eigenlijk dat de Nexus 7 dat haalt, mijn S4 rate ook op 150 Mbit maar red amper de 80

Hier ook oud casema, vorige keer kon het ook al eerder hier..

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Ah, daar gaan we weer.
Blijkbaar is Ziggo alvast begonnen om de profielen aan te passen naar de nieuwe snelheden en ze zullen dit ongetwijfeld per regio doen.
Het voegt echter niks aan dit topic toe als iedereen hier van die nutteloze kreten gaat roepen als "Ik heb de nieuwe snelheid al" of "Ik heb nog steeds de oude snelheid"
Vanaf 1 mei zal Ziggo de modems/routers in fases op afstand herstarten. Kan je daar absoluut niet op wachten start dan af en toe zelf je modem/router op en test hier of je de nieuwe snelheden hebt.
Heb je het, gefeliciteerd :9
Heb je het nog niet, pech. Volgende dag beter :P
Is het inmiddels half mei en heb je na tig keer je modem/router opnieuw opstarten nog steeds de oude snelheden, klop dan hier eens aan of probeer Ziggo Webcare.

• RonnieGoodvibes
  • Laatst online: 01-12 11:36
Nou ik doe ook maar mee :-) regio almelo na reset alles in 1 180Mbit :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3457784805.png

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-12 22:10

PBP

Hier ook na een reset (Utrecht)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3457881283.png

• FatalError
  • Laatst online: 30-11 18:12
Het is duidelijk.. Jullie hebben de nieuwe snelheid :) Het is alleen niet de bedoeling dat nu iedereen dit hier gaat melden of zijn speedtest resultaten neer gaat zetten ;)

If it ain't broken, tweak it!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:04
nooberke schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:18:
[...]
Verbaas me eigenlijk dat de Nexus 7 dat haalt, mijn S4 rate ook op 150 Mbit maar red amper de 80
SGS4 haalt hier i.i..g. wel het maximale uit m'n 90/9 abonnement :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-04-24-07-57-46_qeqsgs420140424_075810s.png

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

offtopic:
Oh noes, ik heb m'n snelheidsverhoging nog niet! Ze gaan me vast vergeten!!

Mensen, gewoon geduld hebben. Ze hebben niet voor niets gezegd dat het pas per 1 mei ingaat. Heb je de verhoging al eerder? Mooi meegenomen! Heb je hem nog niet? Jammer voor je, gewoon wachten.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FatalError schreef op donderdag 24 april 2014 @ 01:54:
[mbr]Het is duidelijk.. Jullie hebben de nieuwe snelheid :) Het is alleen niet de bedoeling dat nu iedereen dit hier gaat melden of zijn speedtest resultaten neer gaat zetten ;) [/mbr]
Bij de vorige verhoging stond daar wat over in de topicwarning.... O-) ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:18
Opmerking: Dit gaat niet over de huidige snelheidsverhoging die door Ziggo is ingezet. Mijn vraag/probleem richt zich op iets waar ik al enige tijd last van heb.

Hier thuis maak ik sinds enige tijd gebruik van een Ziggo Z2-abonnement (60Mbps/6Mbps). Aan het Cisco-modem heb ik een router (TP-Link TL-WDR4300) 'gehangen' en deze verdeeld het internet binnen de woning (appartement) via wi-fi. Voor de duidelijkheid: het Cisco-modem zend dus geen wi-fi uit.

Alle laptops en smartphones in het appartement zijn via wi-fi verbonden met de router (2,4Ghz) en daarmee met het internet; alleen mijn PlayStation 4 maakt gebruik van een vaste verbinding. Deze setting is wegens gebrekkige aansluitmogelijkheden niet anders te verwezelijken.

Nu is het zo dat mijn laptop in de studeerkamer staat en deze zo'n twee meter verwijderd staat van de router. Echter, deze afstand wordt gescheiden door een grote, betonnen muur. Het signaal is altijd goed, maar de internetsnelheid fluctueert enorm. Het ene moment haal ik volgens Speedtest.net 65Mbps down en het andere moment is dat nog geen 5Mbps.

Vandaag blijft de internetsnelheid rond de 20Mbps plakken, zoals in de onderstaande afbeelding is te zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aLyf0Qm1vZjBGSSouHfQF1z3/full.jpg

Wat meestal helpt, hoewel voor korte duur, is het modem en/of de router even van het stroom halen. Maar er moet toch een oplossing zijn voor dit probleem? Ik heb namelijk geen zin om drie keer per dag een dergelijke handeling uit te voeren.

Daarnaast begrijp ik dat een internetverbinding via wi-fi niet altijd de oplossing is en een kabelverbinding nog altijd 'the way to go is', maar dat is hier thuis - op dit moment - geen optie. Daarnaast had ik bij mijn vorige provider zelden last van dit probleem en dat was Online.nl i.c.m, een Huawai-modem. :s

Dus mijn vraag: wass ist loss?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

@Yonix,

Installeer InSSIDer eens en kijk eens naar de hoeveelheid netwerken in de buurt? Als dat er veel zijn heb je maar 2 oplossingen;

* 5Ghz WiFi gaan gebruiken
* Bekabeld gaan werken

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Yonix
InSSIDer laat mij het volgende zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bLdVwUmvst6uThMzikKbZipf/full.jpg

Is een ander kanaal geen optie? De wi-fi adapter in mijn laptop ondersteunt geen 5Ghz. En mocht ik dan toch een wi-fi adapter kopen die dat wel doet, is er dan de garantie dat het (5Ghz) signaal sterk genoeg is? Er staat, ondanks de kleine afstand, een muur tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 24-04-2014 11:10 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Het klinkt wellicht wat vreemd, maar zet hem eens op 20Mhz ipv 40Mhz.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:37
Heb je de radio settingd bij wireless al op N-only gezet?
Dat hielp bij mij.
Moeten wel alle devices N ondersteunen.

[ Voor 22% gewijzigd door beascob op 24-04-2014 11:20 ]

gewaarwordingshorizon

• Yonix
TFHfony schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:15:
Het klinkt wellicht wat vreemd, maar zet hem eens op 20Mhz ipv 40Mhz.
Resultaten met 20Mhz:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3458736173.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5UZnJldB06jfcLTCxNxAgdy7/full.png
beascob schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:19:
Heb je de radio settingd bij wireless al op N-only gezet?
Dat hielp bij mij.
Moeten wel alle devices N ondersteunen.
Ga ik even checken. :)

Verwijderd

Is inSSIDer home een betere tool om mee te testen dan een simpele app op een android telefoon, of zit er niet zoveel verschil tussen?

• Yonix
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3458765401.png

Jeej, internet! :*) .... :s

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:40:
Is inSSIDer home een betere tool om mee te testen dan een simpele app op een android telefoon, of zit er niet zoveel verschil tussen?
WiFi Analyzer op je Android telefoon is ook prima. Maar over het algemeen is de antenne in je telefoon niet zo gevoelig als in je laptop. Maargoed, we dwalen nu inmiddels aardig af van het topic waar we in zitten ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:40:
De wifi-chips/antennes in telefoons zijn volgens mij over het algemeen niet zo heel erg geweldig. Als je echter een laptop/pc met externe netwerkkaart hebt (zoals de bekende AWUS036H of AWUS036NH) dan heb je een gevoelige externe netwerkkaart die heel erg geschikt is voor dit soort scans.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Yonix schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:25:
[...]

Resultaten met 20Mhz:
[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Ga ik even checken. :)
Ik denk dat je gewoon de pech hebt dat er teveel netwerken in je omgeving zijn. Kanaal 1 zou je nog eens kunnen proberen, die ziet er wat rustiger uit. En anders wordt het toch een kabeltje trekken...

Of 5Ghz gebruiken zoals hieronder gezegd wordt idd.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2014 12:15 ]

• nooberke
Yonix schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:09:
InSSIDer laat mij het volgende zien:
[afbeelding]

Is een ander kanaal geen optie? De wi-fi adapter in mijn laptop ondersteunt geen 5Ghz. En mocht ik dan toch een wi-fi adapter kopen die dat wel doet, is er dan de garantie dat het (5Ghz) signaal sterk genoeg is? Er staat, ondanks de kleine afstand, een muur tussen.
Op 2.4Ghz ga je nooit een fatsoenlijk resultaat behalen, veels te veel storing in de lucht..

Heb je geen enkel apparaat wat 5Ghz ondersteund? Tablets en smartphones willen het ook nog wel is hebben. Een andere wifi kaart inbouwen in je laptop kan veel uitmaken...voor 20 euro kan je dan gewoon je 90Mbit halen straks >:)

• Yonix
ThinkPadd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat je gewoon de pech hebt dat er teveel netwerken in je omgeving zijn. Kanaal 1 zou je nog eens kunnen proberen, die ziet er wat rustiger uit. En anders wordt het toch een kabeltje trekken...

Of 5Ghz gebruiken zoals hieronder gezegd wordt idd.
Ik heb de instellingen inmiddels weer teruggezet naar 'auto' en ben toen eens gaan kijken naar de driver voor de netwerkkaart in mijn laptop: de Qualcomm Atheros AR9285 (802.11b/g/n). Een echte tweaker zou misschien als eerste naar de driver kijken, maar ik niet. ;) Ik heb nu de standaard HP-drivers geïnstalleerd met het onderstaande resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3458830944.png

Voor nu prima natuurlijk, maar ik blijf toch ergens een beetje sceptisch.
Mocht ik toch willen overschakelen op 5Ghz, heb ik dan genoegen aan een wi-fi adapter? Zo ja, wat is dan een geschikte? Een Belkin? Sitecom? Of toch TP-Link?

Update: De driver doet wonderen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3458846610.png ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Yonix op 24-04-2014 12:39 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt er (als je HP geen whitelist heeft :/ ) zo een ander mini-PCIe kaartje in drukken. Een Intel is dan een goede keus.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2014 12:41 ]

• Brad Pitt
nooberke schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:14:
Op 2.4Ghz ga je nooit een fatsoenlijk resultaat behalen, veels te veel storing in de lucht..
Haal dit op 2.4GHz en vind dat alleszins acceptabel eigenlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-04-15-14-57-17_hfesgs420140415_145730s.png

• nooberke
Brad Pitt schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:21:
[...]

Haal dit op 2.4GHz en vind dat alleszins acceptabel eigenlijk :)

[afbeelding]
Ja ik neem aan dat jij geen 40 netwerken ontvangt, het ging niet om de 2.4Ghz band op zich maar om de storing op die band in zijn situatie

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ThinkPadd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:41:
Je kunt er (als je HP geen whitelist heeft :/ ) zo een ander mini-PCIe kaartje in drukken. Een Intel is dan een goede keus.
Of Atheros, ook niks mis mee. Heb zelf kaartjes met de AR9380, die ook als access point ingesteld kunnen worden :)

Oscar Wilde

• Brad Pitt
nooberke schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:34:
Ja ik neem aan dat jij geen 40 netwerken ontvangt, het ging niet om de 2.4Ghz band op zich maar om de storing op die band in zijn situatie
Oh ja zie het inderdaad, my bad... Da's wel een extreem bezet Wifi-gebeuren dan, mijn God :/

Denk dat een 5GHz-able kaartje of een kabel trekken dan inderdaad de enige écht werkende optie is.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is het nadeel van in een stad wonen :/ Raven in "Hoeveel stoorzenders/SSID's kun je ontvangen?" :+

Oscar Wilde

• Yonix
Dat klopt. :( Maar goed, voor nu is het goed zo. Helaas maakt HP gebruik van diverse 'white lists', dus zomaar een nieuwe netwerkkaart installeren zal niet gaan. Misschien deze zomer maar eens een vaste kabel gaan leggen. :)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
Yonix schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:49:
[...]

Dat klopt. :( Maar goed, voor nu is het goed zo. Helaas maakt HP gebruik van diverse 'white lists', dus zomaar een nieuwe netwerkkaart installeren zal niet gaan. Misschien deze zomer maar eens een vaste kabel gaan leggen. :)
5ghz usb dongle geen optie? Heb een linksys op mijn pc, haal daar 150 mbit :) (in zelfde ruimte als router)

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 24-04-2014 14:02 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• raven22
  • Nu online
Ben overgestapt van telfort naar ziggo. Was erg tevreden over telfort, maar vanwege de afstand van de centrale bleef het bij maximaal 10mb.
Mijn eerste ervaring is niet geweldig. Ik zou vrijdag 18-04 het installatiepakket ontvangen, de 19de was het er nog niet, dus maar eens gebeld. Na lang uitzoek werk bleek het pakket niet verstuurd. Komt vandaag het pakket zit er alleen een modem in (cisco 3928), geen 'splitter', geen kabels. Maar weer gebeld, mevrouw moest wederom lang overleggen en het resterende wordt alsnog nagestuurd. Vandaag loopt wel mijn telfort abo af dus het modem maar rechtstreeks op het punt in de meterkast aangesloten. Kan nu of analoog tv kijken, of internetten.

• Yonix
martinusz schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:59:
[...]

5ghz usb dongle geen optie? Heb een linksys op mijn pc, haal daar 150 mbit :) (in zelfde ruimte als router)
Thanks for the tip! Ik heb hem besteld. :)

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-12 16:13
raven22 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:37:
Ben overgestapt van telfort naar ziggo. Was erg tevreden over telfort, maar vanwege de afstand van de centrale bleef het bij maximaal 10mb.
Mijn eerste ervaring is niet geweldig. Ik zou vrijdag 18-04 het installatiepakket ontvangen, de 19de was het er nog niet, dus maar eens gebeld. Na lang uitzoek werk bleek het pakket niet verstuurd. Komt vandaag het pakket zit er alleen een modem in (cisco 3928), geen 'splitter', geen kabels. Maar weer gebeld, mevrouw moest wederom lang overleggen en het resterende wordt alsnog nagestuurd. Vandaag loopt wel mijn telfort abo af dus het modem maar rechtstreeks op het punt in de meterkast aangesloten. Kan nu of analoog tv kijken, of internetten.
Ik heb 2 nieuwe ziggo wifi modems kompleet in doos liggen, je mag er zo een op halen.

Gr

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Martinusz
Yonix schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:55:
[...]

Thanks for the tip! Ik heb hem besteld. :)
Hopelijk wel goedkoper dan bij Bol, want volgens mij istie daar duurder :P

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb afgelopen week deze besteld:

http://www.dx.com/p/300mb...less-n-usb-adapter-232834

14,16 euro incl. verzending. ;-) Eens kijken of ik daarmee wel de volledige 90mbit kan trekken. De interne WiFi van mijn laptop houdt op bij 55mbit :-(

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Voor dat geld heb je een soortgelijke wifi adapter bij de Mediamarkt.

Nee, merp!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:07:
Eens kijken of ik daarmee wel de volledige 90mbit kan trekken. De interne WiFi van mijn laptop houdt op bij 55mbit :-(
je zou eens kunnen kijken of je de router ipv op bijv. 300mbit op 145mbit kan zetten, dat hielp hier wel (wat).
Voor veel downloaden maar een utp kabel gemonteerd bij de tv (had ik nog een poort over op een switch), dan maar de laptop daar, zeker met de 180mbit die hier nu is is dat toch wel fijn, toch een verschil 50 of 180 mbit :P

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

PauseBreak schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:04:
Voor dat geld heb je een soortgelijke wifi adapter bij de Mediamarkt.
Dual Band 300N voor 14 euro bij de mediamarkt? Mag ik een linkje?
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:46:
[...]

je zou eens kunnen kijken of je de router ipv op bijv. 300mbit op 145mbit kan zetten, dat hielp hier wel (wat).
Voor veel downloaden maar een utp kabel gemonteerd bij de tv (had ik nog een poort over op een switch), dan maar de laptop daar, zeker met de 180mbit die hier nu is is dat toch wel fijn, toch een verschil 50 of 180 mbit :P
Mwoah... Downloaden doe ik via mijn "server" welke gewoon bedraad aangesloten is ;)
De router gaat alleen naae 300Mhz door hem op 40Mhz te zetten (Zowel mijn Draytek als TP Link), maar op 40Mhz haal ik 10 a 15 mbit met enorme ping-spikes. Met 20Mhz heb in een nette ping naar mijn router van <1ms en een stabiele 50gbit.
Maargoed... Komende week komt mijn 300N 5Ghz stickie binnen. Eens kijken wat dat doet. Als dat lekker werkt, koop ik wellicht een Mini PCIe dual band kaartje ;-)

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Vanavond modem even van de stroom gehad en speedtest gedaan, ben voorzien van een hogere snelheid in Deventer. Toch mooi dat Ziggo daar meestal wel wat eerder mee begint met het doorvoeren van verhogingen.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52
Mijn uploadsnelheid is nu 17,5 Mbps download nog maar 145. Maar voorheen zat ik meestal rond de 135 ipv 150 dus wellicht is dit het gewoon. Woon trouwens in den haag.

nvm ik download nu met 21,5mb/s via usenet :D Totaal useless maar het kan

[ Voor 28% gewijzigd door haakjesluiten op 24-04-2014 22:34 ]

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
xxxneoxxx schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:28:
Er zijn wel wat problemen met de nieuwe mailomgeving.
Welk OS en welke browser (versie) gebruik je?

Seriously? Nope, not a bit...

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 14:23
Let op:
Het is duidelijk.. Jullie hebben de nieuwe snelheid :) Het is alleen niet de bedoeling dat nu iedereen dit hier gaat melden of zijn speedtest resultaten neer gaat zetten ;)

Verder heeft het weinig nut om een actie voor nieuwe klanten uit te gaan kauwen. Een tablet kun je zelf ook kopen, en bij veel providers krijg je gratis zut als nieuwe klant, maar vaak niet als bestaande.
--------------------------

Het is echter wel handig om te weten in welke postcodes de snelheid al doorgevoerd is. DUS.
Censuur. China here we come. Don't we miss the good old tweaker days.

Hier in DH 2592 snelheid "half" doorgevoerd. Nog instabiel. Even een modem resetje doen!?

TY

[ Voor 7% gewijzigd door Nexxexium op 25-04-2014 04:56 ]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 19:32
2324 XA Leiden

Gisteravond en nu op speedtest.net en speedtest.nl en 1000mb.bin van een snelle server
max 81 Mbit down & 8.3 Mbit up
zou van 60>90 gaan

Maar zolang het niet officieel is :)

• Martinusz
boekee schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:12:
2324 XA Leiden

Gisteravond en nu op speedtest.net en speedtest.nl en 1000mb.bin van een snelle server
max 81 Mbit down & 8.3 Mbit up
zou van 60>90 gaan

Maar zolang het niet officieel is :)
10% afwijking valt nog binnen de marge ook ;)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Nexxexium schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 04:48:
Let op:

Verder heeft het weinig nut om een actie voor nieuwe klanten uit te gaan kauwen. Een tablet kun je zelf ook kopen, en bij veel providers krijg je gratis zut als nieuwe klant, maar vaak niet als bestaande.
--------------------------

Het is echter wel handig om te weten in welke postcodes de snelheid al doorgevoerd is. DUS.
Censuur. China here we come. Don't we miss the good old tweaker days.

Hier in DH 2592 snelheid "half" doorgevoerd. Nog instabiel. Even een modem resetje doen!?

TY
Haha doe even zielig met je cencuur.
Wat is precies het nut van het weten waar de verhoging al is doorgevoerd?
Af en toe je modem/router resetten en je komt er vanzelf achter. Daar komt bij dat het, althans volgens mijn kalender, nog niet 1 mei is.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-

[ Voor 130% gewijzigd door kunnen op 29-03-2015 01:27 . Reden: weg ]

Pagina: 1 ... 73 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]