sdk1985 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:33:
[...]
Ik heb ook geen disconnects. Ik zit vrolijk op teamspeak/steam/teamviewer/websites. Alleen heel specifiek verkeer komt gewoon niet op gang (tot ik dus iets zwaars als speedtest.net doe, dan gaat het een paar minuten goed).
Oh... dan heb ik je verkeert begrepen.. Zelfs doe ik eigenlijk maar bar weinig met m'n internet verbinding wat dat betreft. Ik surf en IRC eigenlijk alleenmaar..

- peter - schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:50:
[...]
Dat is standaard als je de firewall aan hebt staan of dergelijks. Heb ik ook met Ziggo idd. Kon t niet oplossen in het modem. Maar wel een oplossing is om gewoon
in /etc/sshd_config te zetten van je server. Dat is hoe ik t heb opgelost. Dan houdt hij de verbinding levend.
Dat is inderdaad een optie dan.. Ik zal er eens naar kijken.. thanx

DeBolle schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:03:
[...]
Voor wat het waard is, over een VPN blijven alle SSH verbindingen (PuTTY en kornuiten) bij mij altijd open, ook als ze een hele nacht geen activiteit hebben. Dat is de voornaamste reden dat ik elke keer als ik hoor van deze klachten opkijk, omdat ik dat nog nooit heb ervaren. Dat zou thuiswerken vrijwel onmogelijk maken namelijk.
Zo te horen is het verschil dan de VPN waarmee ik de verbinding maak, dus als je de mogelijkheid hebt een VPN op te zetten ....
Ik zal er even wat gedetaileerder op in
Ik draai een paar
Eggdrop's vanaf meerdere locaties. Waaronder vanaf mijn Ziggo verbinding. De bots moeten ingesteld staan dat ze connecten naar elkaar op het externe ip, anders werkt ook het DCC'en naar de bots niet vanuit de irc-client.
Ze praten dus over de externe poort met elkaar, zoals het vragen om unban's, invites, ops, etc.. En ook de userfile wordt via een telnet overgezet zodra er een bot connect op het botnet. Een VPN zou kunnen, maar dan is alles enkel vanuit de VPN beschikbaar, en kan vanaf internet niemand de bots meer in, tenzij die mensen ook in het VPN hangen, en dat is niet wenselijk.
Ik zie om de 20 minuten dus dat mijn bot van het botnet lazert, en opnieuw connect, en ook de userfile weer gaat downloaden. Ik ga er dan vanuit dat die bots elkaar over de telnet-verbinding om de 20 minuten pingen, en merken dus op dat de verbinding niet meer bestaat.
Wat ik nu gedaan heb is een klein script geschreven voor de bots die elke 2 minuten data over het botnet sturen, en de disconnects behoren tot het verleden (van het botnet dan he).
Als ik naar andere bots connect met m'n client om in de bots te komen, lazert de verbinding er nogsteeds uit, maar dat is dan weer geen enkel probleem, want de bot die in m'n LAN hangt gaat via m'n client natuurlijk via 192.168.* en niet door de NAT..
Nu is het wel mogelijk de source van de bots te patchen, maar ik draai maar een paar bots in het totale botnet, en het gaat er blijkbaar om of er data binnen komt, wat data uitsturen om de 2 minuten was niet voldoende. Als mijn andere bot (die op een Telfort-lijn draait) van het botnet afvalt (door zegmaar dat dat ding uitgezet wordt), valt de mijne er na 20 minuten ook weer vanaf..
Waar ik het van de week had getest op een andere Ziggo-lijn waar die telnets ook om de 20 minuten uitknalde stond bij nader informeren niet in bridge-mode, maar DMZ aan naar de andere router, waardoor ik dus eigenlijk verkeerde informatie aan Ziggo heb gemeld. Volgende week maar eens bellen, want om alle forwards weer om te gooien en internet ip's aan te passen vind ik wat omslachtig gezien het de problemen niet zal verhelpen..