Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:17:
Ziggo stuurt een e-mail naar alle klanten om hen te informeren over de aanstaande snelheidsverhoging, en daar stond toch wel iets merkwaardigs in.
[...]
Ik kan me toch goed herinneren dat we vanaf 1 april meer zijn gaan betalen.. ook al is het maar 1 euro..
Ja, en ze verhogen dus niet nogmaals de kosten
Verder heb ik hier toch echt iets raars aan de hand. Hopelijk dat iemand hier een idee heeft.
Het probleem begon in december vorig jaar. Drie weken geleden is het modem vervangen (van Cisco naar Cisco), maar de problemen zijn er eigenlijk nog steeds. Belangrijk om te weten is dat de Cisco alleen modemt en verder niks mag doen.
Wat is het probleem?
Op compleet willekeurige momenten houdt het modem op met modemen. Daar komt het eigenlijk op neer

Om de een of andere reden schiet het modem in een reboot-cyclus. Iedere 30 - 40 seconden verbreekt het ding alle verbinding. Áls ik er toevallig in kan komen dan is te zien dat het upstream signaal op zo'n moment ontbreekt. Meer informatie heb ik niet want als ik naar de geavanceerde instellingen probeer te gaan dan klapt het ding er weer uit en er staat niks in de logs.
Er is dus al een monteur geweest (drie weken geleden dus). Die heeft het AOP gecontroleerd, doorgemeten en alles was keurig in orde. Het modem hangt ook op de plek waar Ziggo het ding graag wil hebben: in de meterkast, die overigens gewoon gekoeld wordt door de vloerkoeling en geventileerd is (onder en boven ongeveer 20cm open).
Als het modem normaal functioneert dan zijn de signaalwaardes allemaal precies wat ze moeten zijn.
Nu wil het zo zijn dat ik dit probleem wel kan reproducerenl. Ik zet namelijk een download aan. Het maakt niet uit wat, zolang die maar >100MB groot is. Na 10 minuten klapt het modem er dan uit en blijft zich rebooten. Nu zou dat niet zo'n probleem zijn, maar het ding gaat tegenwoordig ook rebooten zónder dat ik iets download of stream.
Soms helpt het om het modem gewoon een kwartier lang van de stroom af te halen, maar de laatste paar keer dat ik dit heb gehad hielp dat niet. De verbinding werd pas halverwege de nacht weer hersteld als ik de logs van mijn router mag geloven. (Router is een D-Link DIR-655.) Het probleem doet zich echter ook voor als ik de router er tussenuit haal.
TV blijft gewoon functioneren. Telefoon weet ik niet.