• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:59

Accountant

Mindset+goal= Succes

THE_BASE schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:03:
Iemand een idee: ik heb nu Z2 met 60 Mbps, die naar 90 Mbps gaat. Wat ik doe is:

- Surfen en e-mail
- Heel af en toe een filmpje downloaden van max. 1GB
- Regelmatig Uitzending Gemist, RTL XL, YouTube of Netflix
- Online met iPhones en iPads

Is een Z1 met 30 Mbps een gigantisch verschil: kortom, is het zo zwart/wit dat als ik nu met 60 Mbps een film in 6 minuten download, dat het straks in 4 minuten gebeurd is en met Z1 in 12 minuten? :)
Ik heb nu sinds een half jaar Z1 daarvoor altijd Z2 gehad (dacht Z2 nodig te hebben, en dat Z1 voor opa's en oma's was). Waar ik het zelf alleen mee merk is downloaden dat gaat de helft trager (nog steeds rond de 2 mb per seconde). Netflix ken ik alleen onder Z1 dus weet niet of het met Z2 sneller zou zijn.

Wij zitten zelf regelmatig met 2 devices op netflix en dat gaat allemaal perfect, als ik het zo lees hebben we hetzelfde gebruiksprofiel. Dus ik zeg gewoon doen en je hebt iedere maand geld over voor wat lekkers bij de film :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Accountant op 01-04-2014 12:11 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:11
@raven

Heb je je kabels al vervangen? Of zijn je problemen al opgelost?

Ik heb ook zon ctu-01 geval.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mad Marty schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:59:
[...]

Stap 1 in deze is altijd checken welke WiFi netwerken nog meer in de buurt zitten en van welke kanalen deze gebruik maken. Dan je eigen verbinding op een rustig kanaal instellen.
Moet je wel een rustig kanaal hebben, die heb ik iig niet :+

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 01-04-2014 12:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Exception schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:44:
[...]

En dit trek je 100% af? Of gebruik je een verdeelsleutel? Ik werk thuis als zelfstandige en trek nu 75% af, omdat ik ook TV kijk. Internet is grotendeels zakelijk. Zou mooi zijn als ik het compleet mag aftrekken.
Net nog even de grootboekrekeningen nagekeken, boekhouder gooit het 100% op de zaak, geen post voor privegebruik ertegenover.

Belastinginspecteur is de kwaadste niet overigens, als je gebeld wordt voor een eerste boekenonderzoek schijt je eerst 7 kleuren, maar als die kerel uiteindelijk met een kop koffie door je boekhouding zit te spitten is het best relaxed. Zolang jij maar plausibele verklaringen kunt geven voor de dingen die je doet is er niks aan de hand.
Zo heb ik nog een coloserver draaien op een contract dat is afgesloten toen ik nog bij mijn ouders woonde. Colocatieprovider wil adres/tenaamstelling/benkrekening niet aanpassen zonder het over te sluiten naar een veel duurder contract, dus die staat nog altijd op prive en oude adres, maar voor de inspecteur is dat geen enkel probleem omdat ik kan verklaren wat een factuur met een totaal ander adres in mijn bedrijfsboekhouding doet.

Wat prive televisiekijken betreft, zonder televisieaansluiting kan je ook geen internet afnemen. Zolang je geen extra zenderpakketten aanschaft kan je die zo in de boekhouding drukken.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11 10:45
Accountant schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:09:
[...]

Ik heb nu sinds een half jaar Z1 daarvoor altijd Z2 gehad (dacht Z2 nodig te hebben, en dat Z1 voor opa's en oma's was). Waar ik het zelf alleen mee merk is downloaden dat gaat de helft trager (nog steeds rond de 2 mb per seconde). Netflix ken ik alleen onder Z1 dus weet niet of het met Z2 sneller zou zijn.

Wij zitten zelf regelmatig met 2 devices op netflix en dat gaat allemaal perfect, als ik het zo lees hebben we hetzelfde gebruiksprofiel. Dus ik zeg gewoon doen en je hebt iedere maand geld over voor wat lekkers bij de film :) .
Ik ga hem ook omlaag gooien denk ik. Ik heb die 60 / 6 (en straks 90 / 9) niet bepaald (meer) nodig...

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:08
90/9 is prima! wordt mijn usenet abbo van 100mbit *eindelijk* volledig gebruikt ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• dop33
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Raven schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:35:
[...]

Moet je wel een rustig kanaal hebben, die heb ik iig niet :+
Deze stap is gedaan. Dit is ook de enige kennis qua instelling die ik heb!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:53
Bockelaar schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:44:
90/9 is prima! wordt mijn usenet abbo van 100mbit *eindelijk* volledig gebruikt ;)
Ik heb hier een 80mbit abonnement (nieuwsgroepen) waarmee ik 150mbit kan downloaden, ben benieuwd of ik de 180 daarmee haal. :+

Verwijderd

Accountant schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:09:
Mijn schoonzus en schoonouders hebben beiden ziggo alles in 1 basis en dat is 20Mbit momenteel en die halen gewoon beiden full hd op netflix via wifi.

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:59

Accountant

Mindset+goal= Succes

_JGC_ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:38:
[...]

Net nog even de grootboekrekeningen nagekeken, boekhouder gooit het 100% op de zaak, geen post voor privegebruik ertegenover.

Belastinginspecteur is de kwaadste niet overigens, als je gebeld wordt voor een eerste boekenonderzoek schijt je eerst 7 kleuren, maar als die kerel uiteindelijk met een kop koffie door je boekhouding zit te spitten is het best relaxed. Zolang jij maar plausibele verklaringen kunt geven voor de dingen die je doet is er niks aan de hand.
Zo heb ik nog een coloserver draaien op een contract dat is afgesloten toen ik nog bij mijn ouders woonde. Colocatieprovider wil adres/tenaamstelling/benkrekening niet aanpassen zonder het over te sluiten naar een veel duurder contract, dus die staat nog altijd op prive en oude adres, maar voor de inspecteur is dat geen enkel probleem omdat ik kan verklaren wat een factuur met een totaal ander adres in mijn bedrijfsboekhouding doet.

Wat prive televisiekijken betreft, zonder televisieaansluiting kan je ook geen internet afnemen. Zolang je geen extra zenderpakketten aanschaft kan je die zo in de boekhouding drukken.
Het zijn inderdaad ook maar mensen. Zolang het binnen een grens blijft kost corrigeren hem meer dan het opbrengt. Formeel gezien heb je er prive voordeel bij en zou je een correctie moeten toepassen maar aangezien we hier over een correctie van maximaal 200 per jaar praten zou ik lekker alles zakelijk boeken. Gewoon je van de domme houden bij een controle en je excuseren en zeggen dat de inspecteur het maar moet aanpassen, dan corrgigeert hij waarschijnlijk niets en zal er een opmerking over maken in zijn rapport. Ze zullen zich bij een controle toch meer concentreren op je autotje want daar is meer geld te halen. Gewoon zorgen dat je administratie netjes verzorgd is en dan vallen ze absoluut niet over relatief kleine foutjes. En zolang het je eigen dommigheid is zullen er ook geen boetes of iets dergelijks volgen die volgen pas bij opzettelijke fraude.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:56

Pubbert

random gestoord

ik lees her en der dat de snelheidsverhoging al doorgevoerd is op sommige plekken, ben zelf niet thuis maar iemand die het merkt?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27
Hier nog 60mbit helaas: )

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 11:18

Bouli

9000 rpm

Je krijgt bericht (per e-mail) van Ziggo wanneer de snelheidsverhoging is uitgevoerd.
Geachte heer Aguilera,

Bij Ziggo zijn we constant bezig met het verbeteren van onze diensten. We willen u namelijk graag het beste bieden. In dit kader verhogen we regelmatig uw internetsnelheid. Ook nu wordt deze weer verhoogd:

• uw downloadsnelheid gaat van 60 Mbit/s naar 90 Mbit/s
• uw uploadsnelheid gaat van 6 Mbit/s naar 9 Mbit/s
Uw internetverbinding wordt dus nóg sneller dan u al gewend was, terwijl uw abonnementskosten gelijk blijven.

Hét bewijs dat het goed zit met uw internetverbinding werd onlangs geleverd. Ziggo werd in januari 2014 door Tweakers.net voor de 4e keer op rij verkozen tot beste internetaanbieder. Bij Ziggo zit u dus goed. Een fijn idee!

Vanaf mei
De snelheden worden in mei verhoogd. U ontvangt een persoonlijk bericht zodra de snelheidsverhoging op uw adres is doorgevoerd

[ Voor 83% gewijzigd door Bouli op 01-04-2014 15:39 ]

K20A daily :-)

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

BvH

Zo maar even een observatie, als ik kijk naar ziggo zakelijk 'alles in 1 office basis' dan zou ik (vanaf mei) het volgende kunnen afnemen:

https://www.ziggozakelijk...office_basis#/officebasis

200/20 Mbit (met SLA uptime garantie etc)
2-telefoonlijnen waarbij staat "gratis bellen naar meer dan 1 miljoen Ziggo Telefonie abonnees"
Tv gelijk aan Ziggo tv standaard

Dit alles voor 65,-.... en dat is net zo duur als mijn 'alles in 1 extra' abbo wat ik nu heb!

Verschil: 20/2Mbit meer down/up stream, uptime garanties, een extra telefoonlijn en gratis bellen naar ziggo abonees.

Ik denk dat ik maar een eenmans zaakje begin, dit is een veel betere deal.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:54
Verschil is dat bij de zakelijke deal de prijs EXCL BTW is.

[ Voor 10% gewijzigd door Napsju op 01-04-2014 16:12 ]

Lekker!

• BvH
  • Laatst online: 30-11 22:30

BvH

Daar heb je een punt maar mag je dat niet weer afrekken van de belasting als handelsonderneming?

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:34
BvH schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:12:
Daar heb je een punt maar mag je dat niet weer afrekken van de belasting als handelsonderneming?
Als je aan kunt tonen dat je het voor het bedrijf nodig hebt, ja. Een private telefoonlijn is bijvoorbeeld al niet noodzakelijk voor je eenmanszaak :)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03

m0nk

16-09-2003 15.15

BvH schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:12:
Moet je dan niet een minimale omzet hebben? Anders zou iedereen zich zomaar kunnen inschrijven bij de KVK voor de btw aftrek.. Of je moet al een bedrijf hebben.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:26
Over routers gesproken, heb me toevallig vandaag dit ding besteld hier in NL: http://www.ubnt.com/edgemax#edge-router De pro edition dan wel :P Leuk om es mee te stoeien, schijnt helemaal geweldig te zijn dat ding.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• tcviper
m0nk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:19:
[...]

Moet je dan niet een minimale omzet hebben? Anders zou iedereen zich zomaar kunnen inschrijven bij de KVK voor de btw aftrek.. Of je moet al een bedrijf hebben.. :)
Nee dat hoeft niet, en ja dat zou iedereen kunnen ;)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BvH schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:09:

2-telefoonlijnen waarbij staat "gratis bellen naar meer dan 1 miljoen Ziggo Telefonie abonnees"
Tv gelijk aan Ziggo tv standaard
Gratis bellen is verleden tijd per 1 april, ook voor zakelijke ZZ deals.
tcviper schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:01:
Over routers gesproken, heb me toevallig vandaag dit ding besteld hier in NL: http://www.ubnt.com/edgemax#edge-router De pro edition dan wel :P Leuk om es mee te stoeien, schijnt helemaal geweldig te zijn dat ding.
Inderdaad veel lyrische verhalen, alleen lastig in te stellen schijnbaar. Lijkt mij absoluut een separaat topic waardig :*)

[ Voor 42% gewijzigd door Wolly op 01-04-2014 17:36 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 13:58
Kijkt u als veelbeller liever niet op de klok? Breid dan uw Telefonie abonnement uit met VolopBellen Altijd. Voor maar € 9,95 extra per maand belt u onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers met uitzondering van betaalde servicenummers.

De voordelen van VolopBellen Altijd
Onbeperkt gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland
Onbeperkt gratis bellen naar alle Nederlandse mobiele nummers
Voor bellen naar het buitenland geldt een starttarief van € 0,09
Voor de meeste Europese landen en Amerika slechts € 0,09 per minuut

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:22:
Wordt het Wikipedia: Guide Plus signaal nog steeds over het analoge signaal geleverd/doorgegeven door Ziggo? Mijn Pioneer DVR-540H-S HDD-recorder klaagt over het gebrek aan Guide Plus+, of komt dat doordat die lange tijd heeft uitgestaan?

edit: En nog een raar iets:
Zo nu en dan blijft het beeld van RTL8 even hangen, geluid gaat door, dan wordt het beeld zwart (geluid gaat nog steeds door) en dan is het weer normaal.

Is dat een issue met de decoder (DCB-9401r)?
Guide Plus+ lijkt te werken, heb de HDD-recorder een tijd in standby laten staan waarna ie regelmatig spontaan aanging en er EPG op het display verscheen. Blijkbaar had ie tijd nodig om de gids helemaal binnen te halen.

Er is wel een klein probleem: Niet alle zendernamen/logo's staan op de juiste plek en ik krijg in de gids op het kanaal waar Comedy Central op staat de logo en programmering van TMF te zien :?

edit: Volgens Ziggo wordt Guide Plus+ niet meer ondersteund en gewijzigd....

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 01-04-2014 19:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:16
Goedenavond allen!

Ik heb een vreemd probleem met mijn ziggo ontvangt op TV. Eigenlijk werkt alles perfect. Behalve fox sports 2. Deze kan ik niet goed ontvangen. Constant blokken en strepen. Het geluid loopt wel goed door.
Nu heb ik even gebeld met de klantenservice. En als tip gekregen om rechtstreeks aan te sluiten. Dit heb ik gedaan, maar met weinig resultaat. Volgens de medewerker moet het dan wel aan de coax kabel liggen.. Nu ben ik hierin geen expert, maar is dat niet vreemd dat de kabel defect is en daarom ik 1 zender niet kan ontvangen en de rest uitstekend? De kabel is verder nog geen half jaar oud.

Nu kan ik er voor een paar euro achter komen. En vind het zeker de moeite waard om dit te testen, maar wilde het eerst even voorleggen hier.

• tcviper
Wolly schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:34:
[...]

Gratis bellen is verleden tijd per 1 april, ook voor zakelijke ZZ deals.

[...]

Inderdaad veel lyrische verhalen, alleen lastig in te stellen schijnbaar. Lijkt mij absoluut een separaat topic waardig :*)
Blijkbaar sinds nieuwe update gaat alles via wizard :) alleen fijn dat je zelf kan tweaken ;)

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:42:
maar is dat niet vreemd dat de kabel defect is en daarom ik 1 zender niet kan ontvangen en de rest uitstekend? De kabel is verder nog geen half jaar oud.
Dat zou inderdaad wel goed kunnen. Ik zou echter het proberen uit te sluiten door de tuner van de tv met een kabeltje van 1 meter ofzo te verbinden en het dan te testen.

Ik heb zelf geen fox abonnement, dus kan niet zien hoe het met fox 2 zit. Maar er zijn een paar kanalen die bij een mindere kabel wel problemen kunnen geven en de rest kan dan prima 100% goed werken.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:53
http://www.techpowerup.co...or-service-providers.html

En nu hopen dat Ziggo deze gaat testen + uitrollen!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

WiFi speeds up to 1900 (600+1300) Mbps
600Mbit down, 1300Mbit up :+

Wel een erg mooi apparaat. Gaan alle Netgears wit worden? Dat zou ik wel zeer waarderen. Zou wel mooi zijn als je hem zelf kan kopen en als modem dan kan gebruiken, ik zou hem zo kopen (even aangenomen dat hij minder dan 200 euro gaat kosten). Ik heb alles al van netgear, past er prima bij en dat wifi verhaal klinkt als een must have.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 23:02 ]

• M3!
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-10 15:36

M3!

Geen idee of dat dit al bekend is, maar een beetje spelen met de disabled attributes op sommige form elementen in de html van de Cisco EPC3928AD levert een werkende USB poort op. Helaas maar met een write snelheid van ~420 KB/s en een read van 1.2MB/s.

Je moet op de pagina van de media server de radiobutton van Media Server even van disabled af halen en datzelfde doen met de knop "Scan Now". Daarna komt de share in je netwerk te staan.
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:42:
Volgens de medewerker moet het dan wel aan de coax kabel liggen.. Nu ben ik hierin geen expert, maar is dat niet vreemd dat de kabel defect is en daarom ik 1 zender niet kan ontvangen en de rest uitstekend? De kabel is verder nog geen half jaar oud.
Dat kan inderdaad heel goed en komt heel vaak voor bij brakke kabeltjes of connectoren. Er is dan een storingsbron in de buurt die storing instraalt op je kabel precies op de frequentie waarop Fox Sports 2 wordt doorgegeven. Andere zenders, die op andere frequenties worden doorgegeven, hoeven hier helemaal geen hinder van te ondervinden.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
Korte uitleg over interferentie:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediazoo.nl/wp-content/uploads/2014/04/interferentie.jpg

Boven de kanalen en zenders op je kabel (Fictief)

Onder ether 4g + Digitenne

de 4G Vodafone straalt door de isolatie van je kabel heen op freq 802 en 810 Mhz.

De overige zenders doen het prima maar op 802 en 810 ervaar je storing. Dat is de reden om goede kabels te kopen en waardoor sommige zenders perfect werken en andere blokken, strepen en zelfs E48 of E52 geven.

• Lekkerboeie86
Bedankt allemaal voor de hulp. Morgen een goeie kabel kopen. Zal ook even laten weten of het heeft geholpen :)

Nogmaals bedankt!

Verwijderd

m0nk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:19:
[...]

Ziggo Zakelijk Office Basis kun je trouwens ook afnemen zonder KVK nummer (uiteraard blijf je dan wel gewoon BTW plichtig), alleen voor de overige abonnementen heb je wel een KVK nummer nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 09:32 ]

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:31:
[...]

Ziggo Zakelijk Office Basis kun je trouwens ook afnemen zonder KVK nummer (uiteraard blijf je dan wel gewoon BTW plichtig), alleen voor de overige abonnementen heb je wel een KVK nummer nodig.
Nice, dan ga ik dat maar eens doen

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Verwijderd

mr.babek schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:22:
[...]

Nice, dan ga ik dat maar eens doen
Je weet dat Office Basis ZZ3 (dus 200 Mbit) uitkomt op 78,65 euro per maand?

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:00:
[...]

WiFi speeds up to 1900 (600+1300) Mbps
600Mbit down, 1300Mbit up :+

Wel een erg mooi apparaat. Gaan alle Netgears wit worden? Dat zou ik wel zeer waarderen. Zou wel mooi zijn als je hem zelf kan kopen en als modem dan kan gebruiken, ik zou hem zo kopen (even aangenomen dat hij minder dan 200 euro gaat kosten). Ik heb alles al van netgear, past er prima bij en dat wifi verhaal klinkt als een must have.
Beetje rare marketing.. Ik denk dat het hetzelfde is als bij mijn DLINK 868l, die is 1750 (450+1300). Dat wil zeggen 450Mbit/s 802.11n en 1300Mbit/s 802.11ac. Deze router heeft dus schijnbaar 4 spatial streams op 802.11n ipv 3 spatial streams wat resulteert in 600Mbit/s ipv 450Mbit/s.

Waarom ze dit bij elkaar optellen is een raadsel, behalve mooie cijfertjes voor de marketing. In dat geval is mijn 9 poorts mikrotik board ook 9Gbit/s.. (1+1+1+1+1+1+1+1+1 Gbit/s). Juist. :/

Kortom, op wireless-N gaat je link snelheid maximaal 600Mb/s zijn MITS je een zeer uitzondelijke wireless kaart in je laptop hebt met 4 spatial streams en die zijn vrij zeldzaam. Op wireless-AC ga je maximaal 1300Mb/s halen. En dit zijn dus allemaal theoretische link snelheden zonder overhead, in de praktijk ga je natuurlijk nooit 1300/8=162MB/s halen via wireless. Denk dat je je handjes dicht mag knijpen als je in de buurt van 50MB/s komt.

Anyhow, collega van mij uit Den Haag heeft zijn modem gereset en haalt al 90Mbit/s.. Helaas in het gooi waar ik woon nog niet zo ver ;( 1 april schijnbaar..

[ Voor 16% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-04-2014 18:24 ]

• Lekkerboeie86
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:11:
Bedankt allemaal voor de hulp. Morgen een goeie kabel kopen. Zal ook even laten weten of het heeft geholpen :)

Nogmaals bedankt!
Nieuwe kabel gekocht! Alles werkt weer perfect :)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 22:44
Pakjebakmeel schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:01:
[...]
.... En dit zijn dus allemaal theoretische link snelheden zonder overhead, in de praktijk ga je natuurlijk nooit 1300/8=162MB/s halen via wireless. Denk dat je je handjes dicht mag knijpen als je in de buurt van 50MB/s komt.
...
Dat laatste gaat wel lukken vermoed ik. Ik haal met een Netgear R7000 i.c.m. de twee spatial streams van een Intel AC7260 in mijn laptop momenteel snelheden van rond de 40 MB/sec. De Intel heeft een 867 Mb verbinding met de router. De 40MB/s is naar mijn Syno DS210j NAS, waarvan ik vermoed dat die niet meer aankan.

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 12:33
Dat valt dan weer mee, de laatste tijd lijkt het beter te gaan maar 'vroeger' was het een beetje hit-n-miss wat betreft het mixen van merken enzo. Mijn Netgear 54Mbit haalde maar 12Mbit/s in de praktijk, echter deed mijn ALIX board met PfSense tegen de 30Mbit/s. Beide 54g dus.

Tegenwoordig lijkt het allemaal wat beter samen te weken. Zit nu met een Intel 6300 kaartje op een d-link 868l, 450Mbit-N dus en haal in de praktijk 22 a 25 MB/s. Bottleneck hier is de CPU van mijn gare laptop.

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:24:
[...]

Je weet dat Office Basis ZZ3 (dus 200 Mbit) uitkomt op 78,65 euro per maand?
Yup dat weet ik. zie alleen nu dat je dan ook geen extra tv pakketten hebt voor dat geld. Wordt me dan toch te gortig.

[ Voor 19% gewijzigd door mr.babek op 03-04-2014 09:24 ]

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:44
Ik heb nog een router (gigaset SSX551) achter het ziggo modem/router, maar volgens mij geeft deze wat problemen. Ik heb deze 2de router nodig om wifi en lan op de zolder te krijgen.
Ik heb deze tijdelijk afgesloten en nu lijkt het ziggo router het beter te doen. Wanneer de gigaset is verbonden krijg ik minutenlange (soms wel een kwartier) ip-adres zoeken of proberen verbinding te maken en het lukt vaak gewoon niet.
Nu is de Gigaset dus er tussenuit gehaald en krijg ik direct wifi met de laptops bij het ziggo modem maar de verbinding is nog steeds super traag (terwijl ik niet aan het downloaden ben, en via lan haal ik wel 60/10MB en een lage ping van 10-15ms). Ofterwel de wifi is waardeloos :? ?

Via het gigaset router (als ik er verbinding mee heb) is deze via wi-fi wel gewoon snel. Moet ik andere instellingen gebruiken met het gigaset router of het ziggo modem? Zodat de gigaset router voorhang krijgt ofzo?

Die standaard routers zijn echt waardelooooos :O :O .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08
alaintje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:32:
Ik heb nog een router (gigaset SSX551) achter het ziggo modem/router, maar volgens mij geeft deze wat problemen.
(...)
Via het gigaset router (als ik er verbinding mee heb) is deze via wi-fi wel gewoon snel. Moet ik andere instellingen gebruiken met het gigaset router of het ziggo modem? Zodat de gigaset router voorhang krijgt ofzo?
Bekend probleem voor zover ik zie. Oplossing is:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:54
*** Ziggo verhoogt de internetsnelheid van dit pakket. De hierboven vermelde snelheid gaat in mei 2014 in.

Altijd tof, hogere snelheid voor dezelfde prijs. :)

Z1 wordt 30/3, Z2 wordt 90/9 en Z3 wordt 180/18

• GioStyle
Ik heb nu al 230/23. :9

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
? Speedtest or it didn't happen

• GioStyle
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7171/13610524943_a61e70936b_h.jpg

Gelijk daarna speedtest.ziggo.nl gedaan en zelfde uitkomst, maar als ik het nu opnieuw probeer zit ik weer op 150/15. Beetje te vroeg gejuicht. :'(

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:42

Snippertje

Light up your life

Heb ik ook weleens gehad, ook een paar achter elkaar. Kort erna echter gewoon weer 150. Lijkt wel alsof ze het dan kort even testen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Untouchablezz20
  • Nu online
GioStyle schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:27:
[afbeelding]

Gelijk daarna speedtest.ziggo.nl gedaan en zelfde uitkomst, maar als ik het nu opnieuw probeer zit ik weer op 150/15. Beetje te vroeg gejuicht. :'(
Apart dat ze het profiel zo gemakkelijk kunnen aanpassen, zonder reboot of wat dan ook.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Untouchablezz20 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:57:
[...]

Apart dat ze het profiel zo gemakkelijk kunnen aanpassen, zonder reboot of wat dan ook.
Heeft niet zozeer met profiel te maken.

Het is een geautomatiseerde capaciteitstest die meestal wordt uitgevoerd voor een snelheidsverhoging of na onderhoud. Profiel blijft hetzelfde. Al heb je Alles in een Basis, dan zul je op dat moment ook een snelheid halen tegen de 240Mb.

• Untouchablezz20
  • Nu online
Ah oke, thanks.

Verwijderd

MediaZoo schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:08:
Korte uitleg over interferentie:

[afbeelding]

Boven de kanalen en zenders op je kabel (Fictief)

Onder ether 4g + Digitenne

de 4G Vodafone straalt door de isolatie van je kabel heen op freq 802 en 810 Mhz.

De overige zenders doen het prima maar op 802 en 810 ervaar je storing. Dat is de reden om goede kabels te kopen en waardoor sommige zenders perfect werken en andere blokken, strepen en zelfs E48 of E52 geven.
Mooi weergegeven met dit voorbeeld. Zoals eerder besproken, en wat je zelf al onder de aandacht bracht, heeft dit te maken met wat voor soort coaxkabel er wordt gebruikt. Met name de bouwmarktkabels moet men echt links laten liggen. De merken die jij hebt benoemd (o.a. Hirshmann) voldoen prima. :)

Goed afgeschermde connectoren uiteraard, en degelijke interferentie hou je buiten huis. Ondanks eerdere kritiek waardeer ik deze post. :)

Verwijderd

Ziggo stuurt een e-mail naar alle klanten om hen te informeren over de aanstaande snelheidsverhoging, en daar stond toch wel iets merkwaardigs in.
Uw internetverbinding wordt dus nóg sneller dan u al gewend was, terwijl uw abonnementskosten gelijk blijven.
Ik kan me toch goed herinneren dat we vanaf 1 april meer zijn gaan betalen.. ook al is het maar 1 euro..

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:17:
Ziggo stuurt een e-mail naar alle klanten om hen te informeren over de aanstaande snelheidsverhoging, en daar stond toch wel iets merkwaardigs in.

[...]

Ik kan me toch goed herinneren dat we vanaf 1 april meer zijn gaan betalen.. ook al is het maar 1 euro..
Slim gedaan van ze want de verhoging gaat in per 1 mei en per 1 mei volgt er geen tariefswijziging....

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:53

PauseBreak

derp!

[...]

Ja, en ze verhogen dus niet nogmaals de kosten :P

Verder heb ik hier toch echt iets raars aan de hand. Hopelijk dat iemand hier een idee heeft.
Het probleem begon in december vorig jaar. Drie weken geleden is het modem vervangen (van Cisco naar Cisco), maar de problemen zijn er eigenlijk nog steeds. Belangrijk om te weten is dat de Cisco alleen modemt en verder niks mag doen.
Wat is het probleem?
Op compleet willekeurige momenten houdt het modem op met modemen. Daar komt het eigenlijk op neer :+ Om de een of andere reden schiet het modem in een reboot-cyclus. Iedere 30 - 40 seconden verbreekt het ding alle verbinding. Áls ik er toevallig in kan komen dan is te zien dat het upstream signaal op zo'n moment ontbreekt. Meer informatie heb ik niet want als ik naar de geavanceerde instellingen probeer te gaan dan klapt het ding er weer uit en er staat niks in de logs.
Er is dus al een monteur geweest (drie weken geleden dus). Die heeft het AOP gecontroleerd, doorgemeten en alles was keurig in orde. Het modem hangt ook op de plek waar Ziggo het ding graag wil hebben: in de meterkast, die overigens gewoon gekoeld wordt door de vloerkoeling en geventileerd is (onder en boven ongeveer 20cm open).
Als het modem normaal functioneert dan zijn de signaalwaardes allemaal precies wat ze moeten zijn.

Nu wil het zo zijn dat ik dit probleem wel kan reproducerenl. Ik zet namelijk een download aan. Het maakt niet uit wat, zolang die maar >100MB groot is. Na 10 minuten klapt het modem er dan uit en blijft zich rebooten. Nu zou dat niet zo'n probleem zijn, maar het ding gaat tegenwoordig ook rebooten zónder dat ik iets download of stream.

Soms helpt het om het modem gewoon een kwartier lang van de stroom af te halen, maar de laatste paar keer dat ik dit heb gehad hielp dat niet. De verbinding werd pas halverwege de nacht weer hersteld als ik de logs van mijn router mag geloven. (Router is een D-Link DIR-655.) Het probleem doet zich echter ook voor als ik de router er tussenuit haal.

TV blijft gewoon functioneren. Telefoon weet ik niet.

Nee, merp!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:08:
Vanmorgen is mijn telefonie geporteerd naar CheapConnect dus vanavond maar eens gebeld met Ziggo.

De meneer aan de telefoon was nogal gewillig met opzeggen :D Geen vragen waarom en was allemaal geen probleem. Maaarrrrrr, dat was nu net wat ik niet wilde ;) Dus zelf het gesprek maar gestuurd op of ik na afloop maanden moest wachten om nieuwe klant te worden met de korting op TV + Z2. Toen had ie het door en vanaf 1 maart heb ik dus 6 maanden voor 30 euro, zoals ik wilde.
Enige opmerking was dat het een contract voor 2 jaar is, maar aangezien je altijd kan opschalen en bij prijsverhogingen mag opzeggen zie ik dat niet als een probleem of risico.
Forza UUU!!! Bij mij ook gelukt. Alleen werd het 33 per maand de eerste 6 maanden. Omdat ik Telefonie had opgezegd, bla bla... moeilijk.

Nu nog even zoeken naar een mooie app om cheapconnect te draaien op mijn mobiel. _/-\o_

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46

[...]

Ja dus?
Per 1 mei wordt het abonnement toch niet duurder, je krijgt meer snelheid voor hetzelfde (al sinds 1 april geldende) bedrag.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 07:48

maontje

better off Playing

Meer mensen last van supertraag internet van ziggo Tilburg EO.

Volgens de website van ziggo geen storing. Ook de buren hebben er last van.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Snowwie
  • Laatst online: 27-11 04:51
Hmm dus 60/6 wordt 90/9

Ik heb liever 40/40 of zo, een beetje meer upload zou prettiger zijn.

Mijn YouTube Channel

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

maontje schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:46:
Meer mensen last van supertraag internet van ziggo Tilburg EO.

Volgens de website van ziggo geen storing. Ook de buren hebben er last van.
Wat zeiden ze bij de helpdesk?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

PauseBreak schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:32:
[...]
Op compleet willekeurige momenten houdt het modem op met modemen. Daar komt het eigenlijk op neer :+ Om de een of andere reden schiet het modem in een reboot-cyclus. Iedere 30 - 40 seconden verbreekt het ding alle verbinding.

(...)

Als het modem normaal functioneert dan zijn de signaalwaardes allemaal precies wat ze moeten zijn.
Ik heb een paar maandjes geleden precies hetzelfde meegemaakt bij familie van mij. Ook een Cisco die met volstrekt perfect signaal de verbinding niet kon houden. Daar is het destijds door een monteur opgelost die er een Ubee voor in de plaats heeft gezet. Sindsdien werkt het internet er weer prima.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:52
Snowwie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:49:
Hmm dus 60/6 wordt 90/9

Wat is het voordeel van meer upload ?

Ik merk geen verschil tussen een upload van 2mb of 40mb, dat is ook de reden waarom ik terug ben gegaan van alles in 1 extra naar alles in 1 plus.

Sterker nog sinds ik terug ben naar alles in 1 plus daait mijn hele internet 3x beter.

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:49:
Hmm dus 60/6 wordt 90/9

Deze discussie komt iedere keer weer terug, maar is technisch niet mogelijk door de beperkingen van het EuroDOCSIS 3.0 systeem.

De door het EuroDOCSIS gereserveerde frequentiebereik voor upstream is veel kleiner dan die voor downstream. 5 tot 65 MHz is gereserveerd voor upstream verkeer, en alles daar boven kan worden ingezet voor downstream verkeer, maar daar zitten bijvoorbeeld ook analoge en digitale TV zenders doorheen.

De huidige configuratie op het Ziggo netwerk bestaat uit 16 downstream kanalen (800 Mbit), en 8 upstream kanalen (216 Mbit) per segment. Deze kanalen worden gedeeld door meerdere huishoudens op het betreffende segment.

Je modem ondersteunt echter maar 8 downstream en 4 upstream kanalen, dus theoretisch is de maximale download snelheid met de huidige modems 400 Mbit down en 108 Mbit up, maar nogmaals, deze bandbreedte wordt gedeeld met andere klanten in de wijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 14:19 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:07:
De huidige configuratie op het Ziggo netwerk bestaat uit 16 downstream kanalen (800 Mbit), en 8 upstream kanalen (216 Mbit) per segment. Deze kanalen worden gedeeld door meerdere huishoudens op het betreffende segment.
4 upstream kanalen i.p.v. 8 volgens de MAC Domain Descriptors die ik geraadpleegd heb in twee verschillende coaxsegmenten in het Ziggo netwerk.

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:32:
[...]

4 upstream kanalen i.p.v. 8 volgens de MAC Domain Descriptors die ik geraadpleegd heb in twee verschillende coaxsegmenten in het Ziggo netwerk.
Hier in Utrecht (postcode 3511) zijn het 8 upstream kanalen.

• ldopa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Iemand ook last van een trage snelheid bij Usenetgebruik bij andere aanbieders. Via newsgrabber en sunny usenet komt ik niet boven de 1.25 MB terwijl dat normaal gesproken rond de 20MB dient te liggen.

Ziggo helpdesk heeft hier geen antwoord op.

Probleem verholpen. Newsleecher heeft op een of andere manier een maximale snelheid van 10 Mb in zijn settings staan.

[ Voor 20% gewijzigd door ldopa op 04-04-2014 15:32 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:53

PauseBreak

derp!

Jerrythafast schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:00:
[...]

Ik heb een paar maandjes geleden precies hetzelfde meegemaakt bij familie van mij. Ook een Cisco die met volstrekt perfect signaal de verbinding niet kon houden. Daar is het destijds door een monteur opgelost die er een Ubee voor in de plaats heeft gezet. Sindsdien werkt het internet er weer prima.
Aha, dat wordt dus nogmaals de helpdesk net zo lang lastigvallen totdat ze een monteur sturen met een nieuw modem :P

Nee, merp!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 18:32
RoaDHouse schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:02:
Wat is het voordeel van meer upload ?

Ik merk geen verschil tussen een upload van 2mb of 40mb, dat is ook de reden waarom ik terug ben gegaan van alles in 1 extra naar alles in 1 plus.

Sterker nog sinds ik terug ben naar alles in 1 plus daait mijn hele internet 3x beter.
Waarom ik graag meer upload zou willen is zodat alle diensten sneller werken. Websites laden, streams kijken en downloaden e.d. dat gaat allemaal vlot genoeg. Echter hebben wij op 5 apparaten continue online backups lopen, worden er veel foto's ge-upload en zetten we regelmatig filmpjes online.

Ik kan je vertellen dat je daarbij liever een iets hoger upload snelheid zou hebben. Dit is natuurlijk persoonlijk en jij maakt er waarschijnlijk minder gebruik van aangezien je het niet merkt, maar veel andere klanten zouden dit wel prettig vinden.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik ben niet gauw tevreden, maar dit wil ik toch wel effe delen. Twee weken geleden de stap gezet en de KPN ADSL opgezegd. Ik kreeg maar 12Mbps down en 0.8Mpbs up van de beloofde 40/4. Ik was er helemaal klaar mee omdat ik wel TV van Ziggo afnam, en 2 apart contracten is best prijzig.

Half uur geleden het installatiepakket aangesloten en wauw. 149Mbps down/19Mps up en een ping van 10. En dat op mijn WiFi. Ok, het is een AirPort Extreme (801.11ac) maar dit is wel effe wat anders.

Helemaal top. Ik zat op KPN ADSL + Bellen (€39 p/mnd) + Ziggo TV (in geloof €27 p/mnd) en zit nu op Ziggo Z3 voor €59, de eerste 6 maanden €30. Prima deal dus. Oh ja, Bellen gebruik ik niet. Alles gaat hier via 06 of Skype. Installatie van de Router was een fluitje van een cent, prima handleiding en geen gezeur.

Een warme douche dus voor Ziggo.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:37:
[...]

Hier in Utrecht (postcode 3511) zijn het 8 upstream kanalen.
Interessant. Als er iemand in Utrecht woont en beschikt over een DVB-C PC-TV kaart en Transedit van DVBViewer, dan hoor ik dat graag zodat er een capture van een Internet downstream gemaakt kan worden voor analyse doeleinden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10
RobV schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:53:
Ik ben niet gauw tevreden, maar dit wil ik toch wel effe delen. Twee weken geleden de stap gezet en de KPN ADSL opgezegd. Ik kreeg maar 12Mbps down en 0.8Mpbs up van de beloofde 40/4. Ik was er helemaal klaar mee omdat ik wel TV van Ziggo afnam, en 2 apart contracten is best prijzig.

Half uur geleden het installatiepakket aangesloten en wauw. 149Mbps down/19Mps up en een ping van 10. En dat op mijn WiFi. Ok, het is een AirPort Extreme (801.11ac) maar dit is wel effe wat anders.

Helemaal top. Ik zat op KPN ADSL + Bellen (€39 p/mnd) + Ziggo TV (in geloof €27 p/mnd) en zit nu op Ziggo Z3 voor €59, de eerste 6 maanden €30. Prima deal dus. Oh ja, Bellen gebruik ik niet. Alles gaat hier via 06 of Skype. Installatie van de Router was een fluitje van een cent, prima handleiding en geen gezeur.

Een warme douche dus voor Ziggo.
En dan ga je 1 dezer dagen ook nog naar 180/18 :)
Waar geeft KPN Digitenne een DVB-T Transport Stream door op de 825 MHz?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10

Matis

Rubber Rocket

Ik kreeg gisten een email waarin stond dat onze snelheid wederom verhoogd wordt.
Nu gaan we al naar de 30Mbit, waar we met 10Mbit zijn begonnen.
Dat is een van de redenen dat we het minimum abonnement hebben.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
ArChie schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:28:
[...]

Waar geeft KPN Digitenne een DVB-T Transport Stream door op de 825 MHz?
Het is dan ook een fictief voorbeeld :F
MediaZoo schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:26:
Het is dan ook een fictief voorbeeld :F
Bedankt voor de toelichting. Je bedoelde dus: "Onder ether 4g + Digitenne (Ook fictief)".

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Even een andere vraag kan in een ander topic ook maar omdat ik bij ziggo zit stel ik hem hier.

Als ik een nieuwe router koop kan ik dan gewoon de poort forwarding van de oude opschrijven ofzo.

Oude weghalen en nieuwe router er tussen zetten?
Daarna de port fwd weer goed zetten.

Ik heb nu een sitecom 300 n x3 en ik wil naar een x6 n900

Of zijn er nog lastige configs die gedaan moeten worden

Burp

• vanaalten
Wii4all schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:18:
Even een andere vraag kan in een ander topic ook maar omdat ik bij ziggo zit stel ik hem hier.

Als ik een nieuwe router koop kan ik dan gewoon de poort forwarding van de oude opschrijven ofzo.

Oude weghalen en nieuwe router er tussen zetten?
Daarna de port fwd weer goed zetten.

Ik heb nu een sitecom 300 n x3 en ik wil naar een x6 n900

Of zijn er nog lastige configs die gedaan moeten worden
Het zit nog wel iets ingewikkelder in elkaar. Je moet er als eerste op letten dat je nieuwe router in dezelfde IP range werkt. Zit je huidige op 192.168.1.x en de nieuwe op bijvoorbeeld 10.0.0.x of 192.168.2.x, dan zou ik die range als eerste weer terugzetten op je huidige waarde.

Verder: het object waar je naartoe forward, heeft die een vast IP adres of een dynamisch adres? Indien dat laatste, dan goede kans dat 'ie een nieuw adres gaat krijgen en de port forward niet zonder aanpassen zal werken.

Maar als je binnen een merk blijft, dan heb je een aardige kans dat het allemaal redelijk gelijk blijft.

En voor een volgende keer: beter het in een apart topic te plaatsen, want gewoon omdat je bij Ziggo zit hier plaatsen is een slechte reden... :N

[ Voor 6% gewijzigd door vanaalten op 06-04-2014 13:39 ]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Meer mensen met internet problemen? Lijkt op de DNS issues van laatst. Wifi verbinding is er maar om de zoveel minuten geen internet. Zowel bedraad als draadloos.

Regio Twente

I intend to live forever. So far, so good.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier in het westen is het ook al meer dan een uur drama. Helpdesk heeft het te druk om op te nemen, en op twitter ook eea aan meldingen..
Modem al paar keer gereset.. Heel af en toe verbinding maar valt dan weer weg..
Op site staat storing vreemd genoeg nog niet vermeld, enkel dat email niet werkt..

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
problemen met webmail ook al:"

Geachte Ziggo Klant,

Helaas is er iets mis gegaan.

Probeer het nogmaals over 5 minuten. Voor algemene hulp kunt u terecht op Hulp bij Ziggo Mail.

Foutmelding:

LGI-0005 Categories=SERVICE_DOWN Message='Login not possible at the moment.' exceptionID=-432648732-1734

Burp

Verwijderd

Het viel me net op dat poort 25 uitgaand ineens openstaat op mijn verbinding.
Voorheen was deze altijd geblokkeerd, waardoor ik de (authenticated) SMTP server van mijn mailprovider nooit kon gebruiken.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 19:32
Omdat mijn laatste provider XMS qua service bar slecht was, draaide ik zoveel mogelijk diensten zelf.

DNS Resolver
E-mail (via Google Apps en eigen domein)
Bellen (via SIP breezz platform)

Dit doe ik met ziggo uiteraard ook nog steeds, en zal dit ook altijd blijven doen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 19:36
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:16:
Het viel me net op dat poort 25 uitgaand ineens openstaat op mijn verbinding.
Voorheen was deze altijd geblokkeerd, waardoor ik de (authenticated) SMTP server van mijn mailprovider nooit kon gebruiken.
Inkomend lijkt ie ook open te staan:

Apr 7 22:25:34 nas3 kernel: ipfw: 1 Deny TCP 149.210.x.x:46596 84.24.x.x:25 in via re0

uit m'n eigen firewall ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Wii4all schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:08:
problemen met webmail ook al:"

Geachte Ziggo Klant,

Helaas is er iets mis gegaan.

Probeer het nogmaals over 5 minuten. Voor algemene hulp kunt u terecht op Hulp bij Ziggo Mail.

Foutmelding:

LGI-0005 Categories=SERVICE_DOWN Message='Login not possible at the moment.' exceptionID=-432648732-1734
Het vreemde van de storing is dat het bij het mail.ziggo.nl (dus de nieuwe mail)is.
Daar ik een ander account ook bezit waar het oude webmail nog niet omgezet is naar mailziggo.nl, deze oude nog wel werkt.

Op de website Ziggo.
Storingsmelding: onopgelost/ 07-04-2014 20:26
Verwachte oplossing: voor 08-04-2014 3:00
U kunt geen mail versturen/of ontvangen.

EDIT: Bij mij werkt de ziggo mail weer (22:45). :)

[ Voor 14% gewijzigd door donnervogel op 07-04-2014 22:53 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier werkt het nu ook weer.. Precies op moment dat @ZiggoWebcare op twitter reageerde..

Naja, hopelijk is dit de eerste en voorlopig laatste storing waar ik last van heb..

• MrDirect
  • Laatst online: 01-12 19:13
Keiichi schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:26:
[...]

Inkomend lijkt ie ook open te staan:

Apr 7 22:25:34 nas3 kernel: ipfw: 1 Deny TCP 149.210.x.x:46596 84.24.x.x:25 in via re0

uit m'n eigen firewall ;)
Inkomend 25 heeft altijd al open gestaan. Je eigen mailserver draaien was nooit een probleem.

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:08
Ik heb een vreemd probleem wanneer ik probeer om iets op te nemen op de samsung HD recorder. Wanneer er iets wordt opgenomen of in de planning staat wordt het beeld op dezelfde zender of een andere aanzienlijk slechter met blokjesbeeld etc. Iemand enig idee hoe dit komt?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zwak signaal.

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 14:43
Wij hebben sinds ongeveer 1 week internet z2 van ziggo. Over de snelheid van het internet zijn wij tevreden.
Over het wegvallende wifi signaal echter niet. Aan de thuisinstallatie kan het niet liggen aangezien wij met een andere router op dezelfde plek met dezelfde thuisinstallatie geen problemen hadden.
Ik denk dan ook dat het aan de door ziggo geleverde router ligt (Cisco EPC3928AD)
Ik heb alle stappenplannen (Resetten router, opnieuw opstarten enz.) al uitgevoerd, helaas zonder resultaat. Op mijn desktop die met kabel aan de router is bevestigd ken ik geen problemen. Vandaar dat ik er zeker van ben dat het aan het (te) zwakke signaal van de cisco ligt.
Wat is hiervoor de oplossing?

Geen flauwekulletjes

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Klantenservice bellen en modem in bridge-mode laten zetten en je eigen router weer gebruiken.

• vanaalten
Of je eigen router configureren als wireless access point.

• bartburg
  • Laatst online: 18-11 22:05
Ik twijfel om over te stappen naar ziggo heb alleen een uitdaging
Boven hebben de kids allebei een tv nu via kpn werkt dit via het stopcontact /netwerk
Heeft ziggo ook zo een oplossing kon het niet vinden op de site
Kabel naar boven leggen vind ik eigenlijk geen optie namelijk

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
Je kunt proberen om op die tv's boven met een android dongel de ziggo app te gebruiken. Alleen is een coax kabel een stuk handiger. Hebben ze "gewoon" analoge tv.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:11

Daniel36

vernieuwde formule

Sinds een paar dagen storing op diverse digitale kanalen, blijkbaar veroorzaakt door 4G als ik afga op de verschillende berichten in de media.
Kabeltje met Kabelkeurmerk gekocht van Elro (bij de Karwei) en probleem is opgelost.
Op zich mooi natuurlijk, maar wat me opviel is dat volgens de site van Ziggo je een kabeltje met kabelkeurmerk moet kopen, zij linken naar de site van Kabelkeur en daar kun je verkooppunten in je omgeving zoeken: staan allerlei speciaalzaken maar genoemde Karwei dan weer niet.
Waarom zo ingewikkeld vraag ik me dan af?
Gewoon ff bij de Karwei binnenlopen en goed kijken en hop, problem solved :)

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 18:32
bartburg schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:24:
Ik twijfel om over te stappen naar ziggo heb alleen een uitdaging
Boven hebben de kids allebei een tv nu via kpn werkt dit via het stopcontact /netwerk
Heeft ziggo ook zo een oplossing kon het niet vinden op de site
Je zou hier eens naar kunnen kijken, maar is zeker niet ideaal.
http://www.marmitek.com/e...e/watch-tv-wirelessly.php

Zoals al aangegeven het beste is gewoon toch een kabel trekken. Vergeet zeker niet het voordeel dat als de kids via ziggo TV gaan kijken dit geen invloed meer heeft op je internet verbinding. Bij KPN DTV heeft elke TV beduidend invloed op de toch al beperkte bandbreedte.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Verwijderd

bartburg schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:24:
Ik snap dit soort argumenten nooit. Leg gelijk een utp kabel aan naast de coax kabel, je wilt toch op termijn op elke verdieping een 5Gz wifi netwerk hebben draaien.

Een gat door het plafond boren, kabelgoten installeren, kabels trekken, ik lees zo vaak dat iedereen daar tegenopziet en ik snap echt niet wat nu het probleem is. Het is een uurtje of twee werk, stelt niks voor. En als je het lastig vind kan je het laten doen, beetje klusjesman regelt het voor 100 tot 200 euro, dat zijn ook niet de bedragen. Zo'n wireless audio set als hierboven werkt een stuk minder en is ook niet goedkoop.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 11:13 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:11:
[...]

Ik snap dit soort argumenten nooit. Leg gelijk een utp kabel aan naast de coax kabel, je wilt toch op termijn op elke verdieping een 5Gz wifi netwerk hebben draaien.

Een gat door het plafond boren, kabelgoten installeren, kabels trekken, ik lees zo vaak dat iedereen daar tegenopziet en ik snap echt niet wat nu het probleem is. Het is een uurtje of twee werk, stelt niks voor.
Bedenk ook dat het per huis nogal kan uitmaken hoe makkelijk het is, waar een wil is is een weg zeggen ze altijd...maar toch kan het nogal verschillen

Naar zolder hebben we netjes een tv kabel lopen via een loze leiding en daarna een kabelgoot, naar de voorkamer is echter zo goed als onmogelijk hier of er moet echt een metertje of 20 aan kabelgoot gemaakt worden langs enkele duidelijk zichtbare plekken.

Mijn ouders hebben onder voorbehoud een ander huis gekocht, een bungalow, daar kan gemakkelijk via de kruipruimte of de ruimte onder het dak een kabel getrokken worden (als het doorgaat komt er dan ook Coax+data in iedere kamer ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:11:
[...]

Een gat door het plafond boren, kabelgoten installeren, kabels trekken, ik lees zo vaak dat iedereen daar tegenopziet en ik snap echt niet wat nu het probleem is. Het is een uurtje of twee werk, stelt niks voor.
Dan heb je dat waarschijnlijk nog nooit gedaan, of ga je enkel uit van de ideaalste situatie. Dat is in enkele gevallen zo, maar zeer zeker geen allerdaagse realiteit. Het boren in een plafond neemt risico's met zich mee, zoals het door een bestaande leiding boren, en andere onvoorziene zaken zoals beschadigingen. Dus het is goed voor te stellen dat hier tegenop wordt gekeken. Natuurlijk kan een klusjesman uitkomst bieden, maar ook die kan deze problemen (bouwkundig/bouwtechnisch, en leidingen) tegenkomen. Het lijkt allemaal makkelijk, en 'dat is toch zo gedaan? '. Tja, als je teveel kijkt naar spotjes van de bouwmarkt zul je dit zeker gaan geloven. Praktijk wijst echter anders uit. :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een abonnement hebt die sneller is dan het Motorola modem aan kan, kom je dan in aanmerking voor een nieuw modem? Volgens mij staat bij vriendin nog een modem uit het jaar kruik, dat ding is ondertussen al ruim 7 jaar oud, en halen ze daarmee nooit de 60Mbit die ze zouden moeten halen. Toch eens tijd dat te veranderen denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:58
Volgens mij kunnen ze zelfs de nieuwe snelheden van het instap-abonnement niet goed aan, hopelijk zet Ziggo een beetje vaart achter de omruil van die fossielen.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
hcQd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:49:
Volgens mij kunnen ze zelfs de nieuwe snelheden van het instap-abonnement niet goed aan, hopelijk zet Ziggo een beetje vaart achter de omruil van die fossielen.
Het genoeg op voorraad hebben van nieuwe modems was de grootste reden dat de snelheidsverhoging van het basis pakket niet eerder kwam.
Pagina: 1 ... 71 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]