Heb je de standaard overeenkomst en de artikelsgewijze toelichting ook al bekeken? Hier te vinden, wel even de juiste overeenkomst kiezen. Normaal gesproken staan in artikel 5 de termijnen en de momenten waarop je die moet gaan betalen. Afhankelijk van je hypotheekverstrekker ga je doorgaans netto rente betalen op het moment dat je voor het eerst geld uit je depot haalt. Dat kan dus al bij de aankoop van de grond zijn, voordat ze zijn begonnen met bouwen. Daarna volgen de bouwtermijnen doorgaans de ontwikkeling van het huis (1e termijn beganegrondvloer, 2e termijn verdiepingsvloer, etcetera).Milmoor schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:27:
We zijn onze Koop Aanneem Overeenkomst aan het doorworstelen. De makelaar gaat ons daar nog aardig wat moeten uitleggen voordat we tekenen. Het lukt me niet om de mijlpalen en de onderlinge afhankelijkheden te vertalen naar een tijdslijn. Wanneer gaat welke stadium in, en wat zijn we dan verschuldigd? Vanaf wanneer betalen we waarover rente? Ik wil dit snappen voordat we tekenen, het zijn geen dubbeltjes waar we over praten. De toelichting op de site van Woningborg is hiervoor onvoldoende. Ik ga er trouwens van uit dat het helemaal klopt en logisch is. Het is nagenoeg overal 1:1 gelijk aan de Woningborg standaard. Ik moet het alleen nog even snappen.
Iemand interesse om er ook een blik op te werpen? Zo ja, dan open ik er een los topic voor, want dat lijkt me hier niet handig.
Ik ben toch malle pietje niet!