Leuk, veel positieve reacties!
Fiber schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:19:
Enige dingetje is dat die wc deur boven wellicht wat weinig ruimte heeft en je leidingwerk zou eventueel nog wat eenvoudiger worden als je de badkamer boven de keuken plaatst. En ik zie geen trap naar de zolder, maar die zit waarschijnlijk pal boven de eerste trap...
WC was in eerste instantie in de badkamer getekend op dezelfde plaats, maar vrouwlief had hem toch graag apart (ivm opgroeiende kinderen, visioenen van een rij wachtenden voor de deur

). Was kwestie van wandje doortrekken bij de wastafel en deur erbij. Warmwater/ CV-ketel is gepland op zolder recht boven de badkamer. Trap is inderdaad boven de eerste trap.
NovapaX schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:56:
Grootste probleem bij bovenstaande plattegrond is inderdaad de standleiding voor afvoer.
(beetje hetzelfde als bij kees schilder)
een riolering rond 100/110 versleep je niet zomaar even, (7 meter verslepen en je bent zowat door je vloerdikte heen.) Je bochten snoepen namelijk stiekum ook nog aardig wat van de ruimte af.
Volgens mij was de bedoeling om afvoer in een koof in het uitbouwtje te maken. Voor de doucheafvoer met WTW wel ideaal, bijna recht omlaag. Als het via de WC beneden zou kunnen zoals hier geopperd zou dat wel mooier zijn, afstand zal dan denk ik zo'n 3,5 meter zijn.
zonoskar schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:20:
Waarom trek je de kleine overkapping bij de voordeur niet nog een paar meter door naar voren, dan heb je een carport. En ik (persoonlijk) zou een rond raampje doen boven in de uitbouw aan d zijkant, net onder het dak. Maar wel weinig raamoppervlak. Verder inderdaad een mooi ruim huis.
/edit: Over de rolgordijnen: Ik zou ze gewoon bestellen bij de leverancier van de aannemer. Het kost wat meer, maar dan heb je later ook geen gezeik als er wat lekt of kapot is.
Carport lijkt me wel praktisch, maar eigenlijk niet mooi. Kan eventueel later ook nog. Klein rond raampje zat ik inderdaad ook nog over te twijfelen, maar maakt het aan de andere kant misschien weer te druk. Omdat het bovenste deel wit gestuct is ben ik ook bang dat het onder dat raampje dan snel lelijk wordt (druipsporen). Voordeel van de huidige opzet is juist dat de stuclaag stopt aan de onderzijde van de ramen. In combinatie met de dakoverstek hoop ik dat de vervuiling meevalt (nadeel van gestucte gevels wat mij betreft).
Zat ik ook wel aan te denken, maar zou dat dmv isolatie van de bak niet op te lossen zijn?
PaT schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:10:
Dat dakkapelletje op zolder, wil je dat echt? Het levert nauwelijks extra ruimte op (de binnenmaat lijkt minder dan een meter) en wel een puist onderhoud om de x jaar. Als je die ruimte niet om een of andere reden echt nodig heb, dan zou ik daar lekker een dakraam in steken.
Dakkapel is eigenlijk ook puur voor het zicht, waarschijnlijk komen er (later) aan de zijkant nog wel dakramen. Om er qua ruimte ook nog wat aan te hebben had ik liever een bredere, maar dat ziet er niet meer uit. Maar goed, ruimte hebben we al zat eigenlijk. Waaraan moet ik denken qua onderhoud? Is ombouw van zink, met kunststof kozijn.
Haha, was in eerste instantie ook zo getekend, maar afgekeurd bij het vooronderzoek door de gemeente. Niet symmetrisch schijnt moderner te zijn...