Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee hoor het is gratis! Ze willen je graag als klant😀Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:24:
Kabel wordt in de regel al geplaatst. Degene die het eerste abo neemt betaalt iets van 150 euro aansluitkosten.
Volgens mij dient elk kavel (in de bebouwde kom) voorzien te worden van elektra, kabel en dsl (of glasvezel). Dit is kosteloos.TripleQ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:21:
Wie heeft er hier ervaring met de aansluitkosten van ziggo?

Kan het zo snel niet op de site van Ziggo vinden, maar voor een eerste aansluiting betaal je een aansluitbijdrage, dit is los van het installeren van het pakket in de woning.
@hierboven.
Reken er niet al te hard op. Vooral KPN is notoir in hoge bedragen doorberekenen aan ontwikkelaars. Dan is het ook weleens de keuze om KPN helemaal niet in de woning te brengen, maar alleen een mantelbuis aan te brengen.
[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2015 22:32 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Eigenlijk een opmerking over elektra.feddesman schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:41:
Zo in 2e is het een stuk duidelijker.[afbeelding]
[afbeelding]
5 kamers zijn zeker geen eis,dit is een eerste opzet waar we nog even over na moesten denken.
Ik merk op dat je veel spotjes wilt, maar op maar 1 punt kunt schakelen en dimmen, komt er nog domotica? Ook zie ik een schakelaar "achter" een deur staan.
Anders zou ik hier toch nog eens naar kijken. Ik zou tevens veel elektra leidingen voor netwerkaansluitingen aanleggen.
Wissel/kruisschakelaar in (slaap)kamers is ook heerlijk, of ben jij niet die gene die als laatste het licht uit doet
Meterkast is krap als je nog eens lekker wilt uitbreiden,
Ik zie in de berging de aantekening "Vide (geen plafond)" hoe moet ik dat zien met een kamer er boven.?
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Mooie maatvoering maar de veel genoemde enkele badkamer is ook nog eens erg klein. Of een apart toilet dan misschien?feddesman schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:41:
[afbeelding]
5 kamers zijn zeker geen eis,dit is een eerste opzet waar we nog even over na moesten denken.
Grappig dat het gros van de huizen een "hap" uit de woonkamer hebben voor de hal terwijl dat in dit geval niet perse noodzakelijk is.
En een huis met meer dat 600m3 zonder slaapkamer op de begane grond kan echt niet

Echt onzin, nogmaals ziggo is gratis voor particulier. Desgewenst post ik morgen de brief die ik hierover heb. Volgens mij ook te vinden bij aansluitingen.nl maar dat weet ik niet zeker. En nee ik werk niet bij ziggoSeñor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:31:
Bedenk vantevoren hoe je je verlichting met de grondkabels wil doen overigens. 10 meter is peanuts. Heb net in een tuin van tien bij tien ongeveer 80m nodigVier aderige kabel is ook niet heel onhandig als je ook buiten elektra wilt hebben.
Kan het zo snel niet op de site van Ziggo vinden, maar voor een eerste aansluiting betaal je een aansluitbijdrage, dit is los van het installeren van het pakket in de woning.
@hierboven.
Reken er niet al te hard op. Vooral KPN is notoir in hoge bedragen doorberekenen aan ontwikkelaars. Dan is het ook weleens de keuze om KPN helemaal niet in de woning te brengen, maar alleen een mantelbuis aan te brengen.
[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 08-06-2015 23:06 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Toch snap ik dat wel en het heeft zeker ook voordelen. Het geeft toch een beetje meer 'privacy' en 'geborgenheid' in de hoeken voor bijvoorbeeld de keuken aan de ene kant en bijvoorbeeld een relax- of multimedia- of kinderhoek aan de andere kant. Anders wordt het helemaal zo'n enorme balzaal...nokiaan958GB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:41:
[...]
Grappig dat het gros van de huizen een "hap" uit de woonkamer hebben voor de hal terwijl dat in dit geval niet perse noodzakelijk is...
Ach, dat is een keuze, ik zou ook boven gaan slapen geloof ik. Maar als de garage goed geïsoleerd is kan die altijd nog omgebouwd worden tot slaapkamer, als je de trap niet meer opkomt. En ook in de woonkamer is vrij eenvoudig een extra handje te plaatsen voor een slaapkamer, en dan past daar nog wel een douchecabine in ook als dat nodig is.nokiaan958GB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:41:
[...]
En een huis met meer dat 600m3 zonder slaapkamer op de begane grond kan echt niet
[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 08-06-2015 23:32 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hoezo niet? Ik zou eerder kiezen voor kantoor/study/home theatre/kinderspeelunit/gamekamer op de begane grond.nokiaan958GB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:41:
[...]
Mooie maatvoering maar de veel genoemde enkele badkamer is ook nog eens erg klein. Of een apart toilet dan misschien?
Grappig dat het gros van de huizen een "hap" uit de woonkamer hebben voor de hal terwijl dat in dit geval niet perse noodzakelijk is.
@Ziggo klanten, dat is dan vrij nieuw, want tot voor kort vroegen ze er gewoon geld voor.
[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2015 23:32 ]
Daar heb je geen kamer voor nodig. Dat stuk van de woonkamer 'links onderin' is daar afgescheiden genoeg voor. Desnoods zet je er nog wat room deviders of kasten tussen.Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:32:
[...]
Hoezo niet? Ik zou eerder kiezen voor kantoor/study/home theatre/kinderspeelunit/gamekamer op de begane grond...
[ Voor 22% gewijzigd door Ernemmer op 08-06-2015 23:59 ]
Echt niet, je betaald er echt voor. Kijk maar op huisaansluitingen.nlDeveon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:29:
[...]
Volgens mij dient elk kavel (in de bebouwde kom) voorzien te worden van elektra, kabel en dsl (of glasvezel). Dit is kosteloos.
Die hap zorgt voor wat sfeer in de woning en waarom zou iemand in hemelsnaam beneden 1 slaapkamer willen? Zeker als dit ten koste gaat van andere ruimtes.nokiaan958GB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:41:
[...]
Wij gaan dat zeker in een aparte ruimte doen, kunnen de kinderen gewoon herrie maken en wij rustig tv kijken. Zelfde geldt voor werkkamer, kindere maken herrie in de woonkamer en pa kan toch gewoon zakelijke gesprekken voeren.Fiber schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:35:
[...]
Daar heb je geen kamer voor nodig. Dat stuk van de woonkamer 'links onderin' is daar afgescheiden genoeg voor. Desnoods zet je er nog wat room deviders of kasten tussen.
[ Voor 61% gewijzigd door Señor Sjon op 09-06-2015 09:32 ]
Met gestrekt been.
[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 09-06-2015 09:32 ]
Met gestrekt been.
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 09-06-2015 09:32 ]
Met gestrekt been.
Ik moest als particulier ook 750,- aftikken voor ziggo. Twijfel nu over kpn of ziggo (gevoelsmatig heb ik liever kabel voor tv/internet vanwege snelheid) Ben benieuwd naar die brief, wil je hem posten?PolderPloer! schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:46:
[...]
Echt onzin, nogmaals ziggo is gratis voor particulier. Desgewenst post ik morgen de brief die ik hierover heb. Volgens mij ook te vinden bij aansluitingen.nl maar dat weet ik niet zeker. En nee ik werk niet bij ziggo
Via www.aansluitingen.nl hebben wij een aanvraag ontvangen voor het realiseren van kabelaansluiting(en). Onderaan deze brief vindt u een specificatie van de aanvraag.RobinE schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:37:
[...]
Ik moest als particulier ook 750,- aftikken voor ziggo. Twijfel nu over kpn of ziggo (gevoelsmatig heb ik liever kabel voor tv/internet vanwege snelheid) Ben benieuwd naar die brief, wil je hem posten?
Wij brengen geen aanlegkosten in rekening
Omdat wij erg blij zijn met de aanvraag voor een nieuwe (coax)aansluiting op ons netwerk, nemen wij de aanlegkosten volledig voor onze rekening.
Het is mogelijk dat er in uitzonderlijke gevallen (tijdens de uitvoering) onvoorziene aspecten aangetroffen worden. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan bodemvervuiling. In dit soort situaties kunnen kosten van toepassing zijn. Hier zullen wij u natuurlijk vooraf over informeren. De werkzaamheden zullen dan na uw akkoord voortgezet worden, waarna de kosten in rekening worden gebracht. De algemene basisvoorwaarden van Ziggo vindt u op onze website: www.ziggo.nl/voorwaarden
Zo leggen wij een kabelaansluiting aan
- Het aansluitpunt wordt in de meterkast afgemonteerd.
- In de meeste gevallen is de aansluiting binnen 4 tot 14 weken gerealiseerd. Dit is echter geheel afhankelijk van een eventuele graafvergunning en/of gelijktijdige aanleg met andere voorzieningen (zoals: gas, water, elektra).
- Wij zorgen ervoor dat er na de aanleg meteen gebruik gemaakt kan worden van ons (analoge) televisie en radio signaal.
Laat veh dan met de bron komen, daar betaal je ze voorTristan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:54:
Mijn oplevering is volgende week maar bij de oplevering van 1 van onze buren in het rijtje is vorige week naar boven gekomen dat de kruipruimte van onze woningen niet geventileerd is. De uitvoerder gaf aan dat dit niet meer verplicht is maar de bouwkundige van VEH zegt dat dit wel in het bouwbesluit staat en dus nog steeds verplicht is. Wie heeft er gelijk? Ik kan het niet vinden in het bouwbesluit online omdat ik niet weet waar ik naar moet zoeken.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zou je niet willen eten op de plek waar de keuken komt, en de keuken in lijn met de woonkamer? ( voor openslaande deuren ) ?feddesman schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:41:
[afbeelding]
heb je wat meer verbinding tijdens koken, en rust tijdens eten
En je wasmachine/wasdroger, staan 'tegenover' je stortkoker voor vuile was. kan je deze ruimte niet anders indelen zodat je je machines naast je stortkoker kunt plaatsen, mogelijk integreren in 1 wandmeubel ( machines stapelen, en daarnaast de stortkoker achter een deurtje ofzo )
Das een foutje idd.rewind. schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:13:
Waarom staat er bij de garage vide en zie ik op de bovenverdieping wel een slaapkamer? Kopieerfoutje?
Domotica ,daar had ik eerlijk gezegt nog nooit over gehoord.Zeker iets om over na te denken .Kan je dan vanaf je gsm ook alles bedienen?ollie1965 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:33:
[...]
Eigenlijk een opmerking over elektra.
Ik merk op dat je veel spotjes wilt, maar op maar 1 punt kunt schakelen en dimmen, komt er nog domotica? Ook zie ik een schakelaar "achter" een deur staan.
Anders zou ik hier toch nog eens naar kijken. Ik zou tevens veel elektra leidingen voor netwerkaansluitingen aanleggen.
Wissel/kruisschakelaar in (slaap)kamers is ook heerlijk, of ben jij niet die gene die als laatste het licht uit doet![]()
Meterkast is krap als je nog eens lekker wilt uitbreiden,
Ik zie in de berging de aantekening "Vide (geen plafond)" hoe moet ik dat zien met een kamer er boven.?
Ja een apart toilet maar we zitten nu toch te denken om slaapkamer 4 en 5 gelijk te trekken en een grotere badkamer te nemen.nokiaan958GB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:41:
[...]
Mooie maatvoering maar de veel genoemde enkele badkamer is ook nog eens erg klein. Of een apart toilet dan misschien?
opbergruimte, technische ruimteErnemmer schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:57:
Misschien ook een technische ruimte opnemen in je plattegrond, een plek voor je CV-ketel, zonneboiler, PV-omvormers en ventilatie-unit is wel handig.

De keuken op deze plek is juist onze wens,aan het kookeiland de lunch als je wat meer haast hebt( richting sport ,school werk) normaal diner aan de lange tafel met uitzicht op de tuin.HyperTrophy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:23:
[...]
Zou je niet willen eten op de plek waar de keuken komt, en de keuken in lijn met de woonkamer? ( voor openslaande deuren ) ?
heb je wat meer verbinding tijdens koken, en rust tijdens eten
En je wasmachine/wasdroger, staan 'tegenover' je stortkoker voor vuile was. kan je deze ruimte niet anders indelen zodat je je machines naast je stortkoker kunt plaatsen, mogelijk integreren in 1 wandmeubel ( machines stapelen, en daarnaast de stortkoker achter een deurtje ofzo )
De stortkoker verdwijnt mischien wel helemaal.Leuk idee opzich .
In ons huidige huis hebben op zolder een betegelde waskamer met 3 manden voor de was (gekleurd,wit en beddengoed) zoiets is eigenlijk ideaal maar we hebben er nog geen plek voor gevonden.
We zitten te denken om de deur van de gang te verplaatsen naar de bijkeuken,2 deuren naar de garage word ook wat overdreven .Fiber schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:52[/message]:[/b]
Vooral beneden is erg mooi en praktisch ingedeeld. Wellicht nog een deur vanuit de garage naar de bijkeuken maken. Is handig voor je boodschappen en zo.
Boven is al het een en ander over gezegd en daar sluit ik me wel bij aan. Ruimte zat denk ik voor een tweede badkamer bij de 'master bedroom' en een slaapkamer minder zodat de overige slaapkamers en de overloop nog wat groter kunnen.
Ps als iemand een ander opzetje van de 1 verdieping wil maken graag.
We hebben ons zo op deze indeling gefocused dat we door de bomen het bos niet meer zien.
Standaard wordt er sinds 2 jaar niet meer automatisch een aansluiting gemaakt door de KPN, alleen als er een abonnement wordt afgesloten. De kosten werden hiervoor te hoog in verhouding tot het aantal abonnementen dat er anders werd afgesloten.[b][message=44381864,noline]Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015
@hierboven.
Ik zou dit mooier vinden.
Waar mijn oog op valt is dat als je de trap oploopt je boven bijna letterlijk tegen een muur loopt.
Ook niet handig met de verhuizing of als je grote spullen naar boven moet brengen een draai moet maken.
Het kan soms handig zijn natte ruimtes aan elkaar te laten grenzen in verband met de aansluitingen. Als ik het goed inschat komt er in de woonkamer een koof waardoor de (riolerings)leidingen van de badkamer naar de kruipruimte lopen. Laat die koof dan wel van geluidsisolatie voorzien.
Even nieuwsgierig, wat is de oriëntatie van de woning?feddesman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:17:
[...]
Das een foutje idd.
[...]
Domotica ,daar had ik eerlijk gezegt nog nooit over gehoord.Zeker iets om over na te denken .Kan je dan vanaf je gsm ook alles bedienen?
[...]
Ja een apart toilet maar we zitten nu toch te denken om slaapkamer 4 en 5 gelijk te trekken en een grotere badkamer te nemen.
[...]
opbergruimte, technische ruimte [afbeelding]
[...]
De keuken op deze plek is juist onze wens,aan het kookeiland de lunch als je wat meer haast hebt( richting sport ,school werk) normaal diner aan de lange tafel met uitzicht op de tuin.
De stortkoker verdwijnt mischien wel helemaal.Leuk idee opzich .
In ons huidige huis hebben op zolder een betegelde waskamer met 3 manden voor de was (gekleurd,wit en beddengoed) zoiets is eigenlijk ideaal maar we hebben er nog geen plek voor gevonden.
[...]
We zitten te denken om de deur van de gang te verplaatsen naar de bijkeuken,2 deuren naar de garage word ook wat overdreven .
Ps als iemand een ander opzetje van de 1 verdieping wil maken graag.
We hebben ons zo op deze indeling gefocused dat we door de bomen het bos niet meer zien.
Ik zie toch nog vaak dat dakdoorvoeren bij nieuwbouwwoningen aan de zonzijde van een woning worden geplaatst.
Nu ben ik ook even nieuwsgierig, wat maakt het uit als dakdoorvoeren bij een woning aan de zonzijde geplaatst worden? (er even vanuit gaande dat de we het niet over het aanzuigpunt van een wtw hebben)Niek_ schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 06:51:
[...]
Even nieuwsgierig, wat is de oriëntatie van de woning?
Ik zie toch nog vaak dat dakdoorvoeren bij nieuwbouwwoningen aan de zonzijde van een woning worden geplaatst.
Daarvoor kan de dakdoorvoer behoorlijk in de weg zitten, en net een mooie verdeling verknallen
Heb ik nu op mijn huidige huis ook, en mede daarom ook geen panelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Rob-T6 op 11-06-2015 08:09 ]
zonnepaneel komt er met de bouw al op.Je ziet nu ook varianten die er uitzien als normale dakpannen, stuk mooier maar blijft de opbrengst dan nog hetzelfde?Rob-T6 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:09:
Waarschijnlijk met het oog op toekomstige zonnepanelen.
Daarvoor kan de dakdoorvoer behoorlijk in de weg zitten, en net een mooie verdeling verknallen
Heb ik nu op mijn huidige huis ook, en mede daarom ook geen panelen.
Een bovenkwart in de trap zorgt er ook voor dat je wat ruimer bovenkomt, alleen dan komt de WC onder de trap in de knel, maar die zou ik daar sowieso weghalen. De MV onder een trap plaatsen is met ravelingen e.d. een klein drama.nokiaan958GB schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:25:
[...]
Ik zou dit mooier vinden.
Waar mijn oog op valt is dat als je de trap oploopt je boven bijna letterlijk tegen een muur loopt.
Ook niet handig met de verhuizing of als je grote spullen naar boven moet brengen een draai moet maken.
Het kan soms handig zijn natte ruimtes aan elkaar te laten grenzen in verband met de aansluitingen. Als ik het goed inschat komt er in de woonkamer een koof waardoor de (riolerings)leidingen van de badkamer naar de kruipruimte lopen. Laat die koof dan wel van geluidsisolatie voorzien.
Klopt, de indeling van de plattegrond gaat 99% van de gevallen voor zonnepanelen. Met een geclusterde combipijp verlies je ook maar één paneel. Werk je met optimizers of thinfilmpanelen dan is de schaduw van het pijpje ook niet meer zo'n drama.Niek_ schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 06:51:
[...]
Even nieuwsgierig, wat is de oriëntatie van de woning?
Zonnepanelen die er uitzien als dakpannen lijkt mij niet optimaal. Het aantal componenten neemt daarmee flink toe. Een ander alternatief is helemaal geen pannen, maar de panelen direct op het dak, waarop de waterkering is aangebracht, of de panelen zijn waterdicht en aan randen van het vlak voorzien van een goot. Dan vallen de panelen dus tussen de pannen, in plaats van er op. Ziet er m.i. een stuk beter uit.feddesman schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:26:
[...]
zonnepaneel komt er met de bouw al op.Je ziet nu ook varianten die er uitzien als normale dakpannen, stuk mooier maar blijft de opbrengst dan nog hetzelfde?
Zo dus:

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 11-06-2015 10:03 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Het is al eerder genoemd, maar een technische ruimte voor je omvormers en zo is dan inderdaad wel erg handig om direct te plannen.
[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 11-06-2015 10:11 ]
http://onsnieuwehuis.be/een-weekend-vol-nieuwe-dingen/
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."
Of verkijk ik mij en zit hier een plat dak boven?
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar bij mij is het geen zoldervloer, maar de verdiepingsvloer. Die rust op I-joists van James Jones, zogenoemde JJI-joists : http://www.jji-joists.co.uk/nl/nokiaan958GB schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:21:
Ik heb nog nooit zoiets gezien. Een houten zoldervloer zonder balken.
Of verkijk ik mij en zit hier een plat dak boven?
Maar is het niet slecht voor de draagkracht als je gaten voor de ventilatie in aan gaat brengen? Just curious.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nu serieus, als ik zie hoe snel dat houtskeletbouw vooruitgaat ben ik jaloers. Bij mij lijkt het geen scheet op te schieten, we hadden bij aanvang van de bouw reeds 2,5 maand vertraging en op dit moment zijn dat er ruim 3... Ik heb nu nog een 3-tal weken speling en dan is oplevering in 2016.
Ben wel bezig met de 'afwerking', badkamer is volledig uitgetekend en besteld, ben inbouwspotjes aan het testen, lichtpunten en stopcontacten aan het bepalen etc. We houden ons dus bezig.
Ik kan me je gevoel wel voorstellen, maar de voordelen van een I-profiel maken het mogelijk op een verhoudingsgewijs goedkope en vooral ook eenvoudige manier een vergelijkbare draagkracht te realiseren. Elke balk in dit ontwerp is individueel doorgerekend. Hier op het vaste land zie je dit misschien wat minder vaak, maar in de UK is dit een ingeburgerde vervanging voor volle balken.zonoskar schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:41:
Die metalen raampjes zullen dat wel opvangen. Maar ik vind ook wel dat de vloer wat licht uitgevoerd is. Als je bij ons kijkt, daar liggen om de 80cm balken van 112x188mm om de verdiepingsvloer te dragen. Zelfs op ons vlierinkje heb ik 69x168mm balken liggen.
[afbeelding]
Die metalen raampjes vangen inderdaad de grote openingen op. Verder kan je nog behoorlijk wat bijboren zonder problemen te veroorzaken.
Overigens, als referentiekader, alleen al de fabriek van ons huis produceert dagelijks 6 van deze woningen, en dat al 25 jaar lang. Ik mag er van uit gaan dat zowel zijzelf, als James Jones weten wat er nodig is voor een draagkrachtige vloerconstructie.
Ik geloof er ook in dat je het altijd zwaarder kan uitvoeren, zoals Stewie bijvoorbeeld met kanaalplaten/breedplaten en een druklaag van beton
Je bent inbouwspotjes aan het testen? Ben wel benieuwd naar je bevindingen!Engineer Stewie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:38:
Nu serieus, als ik zie hoe snel dat houtskeletbouw vooruitgaat ben ik jaloers. Bij mij lijkt het geen scheet op te schieten, we hadden bij aanvang van de bouw reeds 2,5 maand vertraging en op dit moment zijn dat er ruim 3... Ik heb nu nog een 3-tal weken speling en dan is oplevering in 2016.
Ben wel bezig met de 'afwerking', badkamer is volledig uitgetekend en besteld, ben inbouwspotjes aan het testen, lichtpunten en stopcontacten aan het bepalen etc. We houden ons dus bezig.
[ Voor 35% gewijzigd door Rtificial op 15-06-2015 15:11 ]
Dat had ik wel verwacht, maar het blijft er iel uitzienRtificial schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:06:
Ik kan me je gevoel wel voorstellen, maar de voordelen van een I-profiel maken het mogelijk op een verhoudingsgewijs goedkope en vooral ook eenvoudige manier een vergelijkbare draagkracht te realiseren.
Ik ook.Rtificial schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:06:
Je bent inbouwspotjes aan het testen? Ben wel benieuwd naar je bevindingen!
Ah,dáár ben ik het helemaal mee eenszonoskar schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:16:
[...]
Dat had ik wel verwacht, maar het blijft er iel uitzien
Is ook vrij schokkend om te zien dat het eerste deel van de verdiepingsvloer, van een dikke 9 meter bij 2,5 meter aan één stuk in de vrachtwagen lag, en in één stuk geplaatst is
De draagkracht komt voor het overgrote deel uit de flenzen, de gaten zitten in het lijf.nokiaan958GB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:10:
Maar is het niet slecht voor de draagkracht als je gaten voor de ventilatie in aan gaat brengen? Just curious.
Ik hou daar wel van.
(niet van houten vloeren in het bijzonder, maar van efficientie)
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Hoe wordt bij jullie voorkomen dat contact geluid een probleem wordt? Hoe is de opbouw van de vloer erboven?Rtificial schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:22:
Is ook vrij schokkend om te zien dat het eerste deel van de verdiepingsvloer, van een dikke 9 meter bij 2,5 meter aan één stuk in de vrachtwagen lag, en in één stuk geplaatst is
Het plafond van de begane grond bestaat uit 15mm gipsplaat.zonoskar schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:04:
[...]
Hoe wordt bij jullie voorkomen dat contact geluid een probleem wordt? Hoe is de opbouw van de vloer erboven?
De vloercassette wordt gevuld met 10cm akoestische isolatie. Daarboven is het 15mm OSB, met hierop gelijmd 22mm vloerplaten. Daarop komen MFlor vinylstroken. Maar ik moet eerlijk zeggen dat contactgeluid voor ons geen issue is. We zijn maar met ons tweetjes. Ik heb me er nog nooit druk om gemaakt eigenlijk.
Ook nu als we aan het klussen zijn valt het me trouwens goed mee, en zit de isolatie er nog niet in.

[ Voor 10% gewijzigd door Artbij op 17-06-2015 08:54 ]
Met gestrekt been.
Ook wel duidelijk hoeveel ruimte je nu echt hebt, met de eerste schetsen leek het veel groter dan het is.
De inrichting (meubilair, keuken) is wat ongelukkig geplaatst vind ik.
Ik zou sowieso afzien van zo'n groot losstaand kookeiland.... maak er desnoods een 'schiereiland' van. Scheelt je veel ruimte.
Je kan nu niet eens tussen de tafel en de keuken en salontafel doorlopen.
Ook nogal een grote tafel.
Waarom is dit zo ingetekend? Op basis van jullie wensen, of heeft de ontwerper dat zelf verzonnen?
Qua indeling vind ik het wel lekker duidelijk.
Ik weet niet hoe je de bijkeuken wil gebruiken, maar die is vrij groot. (als je daar ook wilt strijken enzo dan valt het wel weer mee.)
Hetzelfde voor de speelkamer, maar die is dan weer vrij klein. Is natuurlijk afhankelijk van het idee wat je bij zo'n kamer hebt.
Als je er een piano, tv-meubel met bank en een flipperkast neer wilt zetten gaat het niet lukken... Maar een kast en speelruimte voor de duplo/lego gaat prima passen... dat bedoel ik.
Hoe ziet het er boven uit?
[ Voor 25% gewijzigd door NovapaX op 17-06-2015 09:18 ]
Sparql TV wiki
Kook eiland komt er welNovapaX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:14:
De indeling is in mijn ogen al een stuk beter dan eerst.
Ook wel duidelijk hoeveel ruimte je nu echt hebt, met de eerste schetsen leek het veel groter dan het is.
De inrichting (meubilair, keuken) is wat ongelukkig geplaatst vind ik.
Ik zou sowieso afzien van zo'n groot losstaand kookeiland.... maak er desnoods een 'schiereiland' van. Scheelt je veel ruimte.
Door architect.Waarom is dit zo ingetekend? Op basis van jullie wensen, of heeft de ontwerper dat zelf verzonnen?
Veel kastruimte, wasmachine etc. Volgens mij wel mooi formaat, door het rechte van die ruimtes krijg je ook een recht woon/eet/keuken gedeelte.Qua indeling vind ik het wel lekker duidelijk.
Ik weet niet hoe je de bijkeuken wil gebruiken, maar die is vrij groot. (als je daar ook wilt strijken enzo dan valt het wel weer mee.)
Speelkamer wordt speelkamer tot de kinderen wat ouder zijn, die verkassen dan naar beneden en dan wordt het een werkkamer. Dus ruimte is groot genoeg voor kast met speelgoed etc. Kom waarschijnlijk een shuifdeur in die we open kunnen zetten.Hetzelfde voor de speelkamer, maar die is dan weer vrij klein. Is natuurlijk afhankelijk van het idee wat je bij zo'n kamer hebt.
Als je er een piano, tv-meubel met bank en een flipperkast neer wilt zetten gaat het niet lukken... Maar een kast en speelruimte voor de duplo/lego gaat prima passen... dat bedoel ik.
Dat post ik straks.Hoe ziet het er boven uit?
Zit vooral te denken aan de ramen, is het geen overkill.....
Met gestrekt been.
Zorg wel dat ze zeer goed isolerend zijn, anders kan het snel onbehaaglijk voelen in de kamer. (niet zozeer koude lucht, maar vooral straling waardoor het kouder aanvoelt binnen)
Dat een architect de inrichting dan zo intekent snap ik echt niet. Maak je zo'n groot zichtvenster, zet je de zithoek compleet de andere kant op zodat je tegen een muur aan zit te kijken.
En ambitieus is het ook niet echt, is het echt niet mogelijk om die dikke kolommen voor het raam achterwege te laten?
Waar zijn de schetsen van de architect die de kwaliteiten van het ontwerp benadrukken? Wat zijn de kansen die het perceel beidt, en hoe worden die gebruikt.
Een huis tekenen kan iedereen, een huis ontwerpen is andere koek.
[ Voor 7% gewijzigd door NovapaX op 17-06-2015 10:04 ]
Sparql TV wiki
Hoe is de ligging / lichtinval? Zorgt het niet voor hinder? Wordt het niet te warm binnen (waar ik mij meer zorgen om zou maken dan kou)? Ben je fanatiek glazenwasser? Is het een bezwaar dat je weinig ruimte hebt om een kast neer te zetten of iets aan de muur te hangen? Daarnaast hangt het esthetische succes van een dergelijke gevel nauw samen met de detaillering.artbij schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:56:
[...]
Zit vooral te denken aan de ramen, is het geen overkill.....
Natuurlijk kan dat, maar omdat de glasgevel niet dragend zal zijn, zal het neerkomen op een flink overstek. Daar zit een kostenplaatje aan.NovapaX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:02:
En ambitieus is het ook niet echt, is het echt niet mogelijk om die dikke kolommen voor het raam achterwege te laten?
[ Voor 43% gewijzigd door argro op 17-06-2015 10:36 ]
Maak ze dan in ieder geval niet zo dik, daar kun je drie verdiepingen bovenop zetten...
Sparql TV wiki
Een architect is ook geen constructeur natuurlijk. Al is het vaak zo dat architecten nogal zuinig zijn met de dimensionering van constructieve elementen in hun impressies. In dit geval is dat inderdaad eerder andersom.NovapaX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:34:
Ja, dat begrijp ik. Daarom dat ik het op 'ambitieus' heb gegooid.
Maak ze dan in ieder geval niet zo dik, daar kun je drie verdiepingen bovenop zetten...
Zithoek is naar de tv gedraaid en dat is inderdaad niet de goede kant
De kolommen zijn bouwtechnisch verplicht geloof ik.
Met gestrekt been.
Nu zijn ze centimeter of 30 denk ik, dat is toch niet heel dik?argro schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:40:
[...]
Een architect is ook geen constructeur natuurlijk. Al is het vaak zo dat architecten nogal zuinig zijn met de dimensionering van constructieve elementen in hun impressies. In dit geval is dat inderdaad eerder andersom.
Met gestrekt been.
Glas ligt op NO. Dus qua zon geen probleem denk ik. Wellicht wel qua kou. Grote bijkeuken dus weinig ruimte is geen probleem.argro schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:30:
[...]
Hoe is de ligging / lichtinval? Zorgt het niet voor hinder? Wordt het niet te warm binnen (waar ik mij meer zorgen om zou maken dan kou)? Ben je fanatiek glazenwasser? Is het een bezwaar dat je weinig ruimte hebt om een kast neer te zetten of iets aan de muur te hangen? Daarnaast hangt het esthetische succes van een dergelijke gevel nauw samen met de detaillering.
Overstek? Wat is dat?[...]
Natuurlijk kan dat, maar omdat de glasgevel niet dragend zal zijn, zal het neerkomen op een flink overstek. Daar zit een kostenplaatje aan.
Met gestrekt been.

De TV kan overigens best tegen de zijmuur, dan kun je de zithoek 90 graden draaien.
Zolang de constructeur aantoont dat met de gekozen wijze van uitvoering de boel voldoet aan de wettelijke eisen van sterkte kun je best af zonder die kolommen. Ga er wel van uit dat er dan een paar flinke balken of dikkere vloeropbouw nodig is. Afhankelijk van de gekozen bouwmethode.
Alles kost natuurlijk geld, het is maar net welke kwaliteiten je zoekt in je huis. Een architect moet je daarin juist begeleiden.
[ Voor 16% gewijzigd door NovapaX op 17-06-2015 10:54 ]
Sparql TV wiki
Dat is constructief een hele andere (meer eenvoudige) opzet. Het gaat hier om een hoek, terwijl het bij artbij om een glaswand over de gehele breedte gaat.zonoskar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:50:
Paar stalen kolommen tussen de kozijnen moet kunnen toch? Ik zou ook zeker geen kolommen voor mijn ramen willen. Ons huis heeft ook een redelijke glaswand en daar zit alleen wat dikkere houten balken tussen de ramen.
[afbeelding]
Overigens is uitkraging een beter woord dan overstek bedenk ik mij nu. Feitelijk krijg je zoiets, maar dan met ramen er omheen.

Constructief gezien kun je dergelijke zaken op meerdere manier oplossen. Je kunt het zoeken in de vloer, maar ook een wandligger is een optie. Dat laatste is eenvoudiger, maar brengt wat beperkingen met zich mee qua ramen in die wand, vanwege diverse kruisverbanden.NovapaX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:50:
Zolang de constructeur aantoont dat met de gekozen wijze van uitvoering de boel voldoet aan de wettelijke eisen van sterkte kun je best af zonder die kolommen. Ga er wel van uit dat er dan een paar flinke balken of dikkere vloeropbouw nodig is. Afhankelijk van de gekozen bouwmethode.
Alles kost natuurlijk geld, het is maar net welke kwaliteiten je zoekt in je huis. Een architect moet je daarin juist begeleiden.
[ Voor 53% gewijzigd door argro op 17-06-2015 10:59 ]
Overigens is een groot raam op NO niet de meest gunstige opstelling. Veel warmte verlies (zelfs met 3-laags HR++++++++ glas) en vrijwel geen warmte opbrengst.
Zo'n grote overhang willen we niet, dan heb ik liever een paar pilaren denk ik.argro schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:54:
[...]
Dat is constructief een hele andere (meer eenvoudige) opzet. Het gaat hier om een hoek, terwijl het bij artbij om een glaswand over de gehele breedte gaat.
Overigens is uitkraging een beter woord dan overstek bedenk ik mij nu. Feitelijk krijg je zoiets, maar dan met ramen er omheen.
[afbeelding]
[...]
Constructief gezien kun je dergelijke zaken op meerdere manier oplossen. Je kunt het zoeken in de vloer, maar ook een wandligger is een optie. Dat laatste is eenvoudiger, maar brengt wat beperkingen met zich mee qua ramen in die wand, vanwege diverse kruisverbanden.
Met gestrekt been.
Het gaat niet om de uitkraging als zodanig, meer om de raampartij. Als zo'n uitkraging kan, dan kan een raampartij zoals in jullie huis ook zonder kolommen (pilaren zijn Griekse dingen uit de oudheid). In feite is dat namelijk zo'n uitkraging, met een raampartij onderlangs.artbij schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:13:
[...]
Zo'n grote overhang willen we niet, dan heb ik liever een paar pilaren denk ik.
Ok duidelijkargro schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:23:
[...]
Het gaat niet om de uitkraging als zodanig, meer om de raampartij. Als zo'n uitkraging kan, dan kan een raampartij zoals in jullie huis ook zonder kolommen (pilaren zijn Griekse dingen uit de oudheid). In feite is dat namelijk zo'n overkraging, met een raampartij onderlangs.
Met gestrekt been.
De orientatie van de zithoek is al besproken, dat is een beetje vreemde insteek van de architect, net als de kolommen overigens.
Zoals hierboven ook al aangehaald is het zelfs mogelijk zonder kolommen.
Als je iets met zoveel glas succesvol wil doen heb je wel een budget nodig dat past bij precies de juiste raamprofielen hiervoor, denk heel dunne profielen, en een mogelijkheid om de kolommen weg te halen. Anders wordt het gewoon een rij ramen. Dan mist het de kracht van zo'n ontwerp.
eehm, zonder kolommen?artbij schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:28:
[...]
Ok duidelijkOf er lucht of raam onder zit maakt niet uit natuurlijk
.
waar ligt/steunt/draagt je verdiepingsvloer dan op?

Worden drempelloze deuren. Moeten nog precies kijken hoever en waar ze open gaan. Die pilaren maken schuifdeuren of harmonicadeuren ook weer lasiger.Rtificial schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:31:
De woonkamer lijkt heel erg vol, deels ook door dat kookeiland.
De orientatie van de zithoek is al besproken, dat is een beetje vreemde insteek van de architect, net als de kolommen overigens.
Zoals hierboven ook al aangehaald is het zelfs mogelijk zonder kolommen.
Als je iets met zoveel glas succesvol wil doen heb je wel een budget nodig dat past bij precies de juiste raamprofielen hiervoor, denk heel dunne profielen, en een mogelijkheid om de kolommen weg te halen. Anders wordt het gewoon een rij ramen. Dan mist het de kracht van zo'n ontwerp.
Met gestrekt been.
Op de wand verderop of op de wandligger, zoals in het hier aangehaalde voorbeeld. Een vloer die op alle hoeken / randen moet liggen / steunen / dragen is wel een hele beperkte opvatting van constructietechniek.HyperTrophy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:37:
[...]
eehm, zonder kolommen?
waar ligt/steunt/draagt je verdiepingsvloer dan op?
In zo'n ontwerp, om het echt indrukwekkend te maken, zou ik zoeken naar een manier om 2 schuivende glaspanelen van volledige kamerhoogte te voorzien. Verzonken rails in vloer en plafond, zodat je in feite de hele wand open kan schuiven. Nu is 5 meter per paneel misschien wat veel, je zou het ook in 3 delen kunnen doen, zolang het profiel er tussen minimaal is.artbij schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:49:
[...]
Worden drempelloze deuren. Moeten nog precies kijken hoever en waar ze open gaan. Die pilaren maken schuifdeuren of harmonicadeuren ook weer lasiger.
Maar goed, dat zou ik persoonlijk in zo'n ontwerp mooi vinden.
Als inspiratie:
http://www.brixtonblog.co...oads/2013/10/IMG_3076.jpg
http://www.dailymotion.com/video/x2go2b4
Van alles mogelijk verzonken in de grond of het plafondartbij schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:41:
Achter het huis zit een 40 meter diepe tuin, daarachter weiland met paarden. Dus naar buiten kijken is wel de bedoeling.
Zithoek is naar de tv gedraaid en dat is inderdaad niet de goede kant, voor TV moet een oplossing gevonden worden. Door de hoeveelheid glas is dat wat lastiger omdat je weinig muur hebt. En je wilt vanuit de bank de tv kunnen zien maar ook naar buiten kunnen kijken.
Zomaar een voorbeeld
Flinke H(EB) balk en alleen kolom in de hoekenDe kolommen zijn bouwtechnisch verplicht geloof ik.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Thanks! Dat huis in dat fimpje is echt super!Rtificial schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:14:
[...]
In zo'n ontwerp, om het echt indrukwekkend te maken, zou ik zoeken naar een manier om 2 schuivende glaspanelen van volledige kamerhoogte te voorzien. Verzonken rails in vloer en plafond, zodat je in feite de hele wand open kan schuiven. Nu is 5 meter per paneel misschien wat veel, je zou het ook in 3 delen kunnen doen, zolang het profiel er tussen minimaal is.
Maar goed, dat zou ik persoonlijk in zo'n ontwerp mooi vinden.
Als inspiratie:
http://www.brixtonblog.co...oads/2013/10/IMG_3076.jpg
http://www.dailymotion.com/video/x2go2b4
Met gestrekt been.
Dat is een leuk ontwerp. Vooral een praktische indeling.artbij schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:32:
We hebben weer een nieuwe tekening. Is vooral om een indruk te krijgen, nog niet gedetailleerd. Commentaar welkom.
[afbeelding]
Extra kamer op de begane grond die ook eventueel als slaapkamer te gebruiken is. Zo te zien is die minimaal 3x4 dus dat is mooi zat.
In de hal heb je nog een inham. Wordt dat de garderobe of heb je dat gereserveerd voor een eventuele douche?
Bij nader inzien zou ik denk ik toch liever de deur van de speelkamer in de hal hebben (of beide
Ondanks de ligging van de woonkamer op het noorden zul je door de vele ruiten toch genoeg licht binnenhalen.
Moet nog een meterkast en evt kapstok in de hal. Dus daar is die inham voor te gebruiken. Deur hebben we wel over gedacht, maar het huis is ook onderkelderd, waarschijnlijk willen we daar een deur naar buiten maken voor zakelijk bezoek.nokiaan958GB schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:01:
[...]
Dat is een leuk ontwerp. Vooral een praktische indeling.
Extra kamer op de begane grond die ook eventueel als slaapkamer te gebruiken is. Zo te zien is die minimaal 3x4 dus dat is mooi zat.
In de hal heb je nog een inham. Wordt dat de garderobe of heb je dat gereserveerd voor een eventuele douche?
Bij nader inzien zou ik denk ik toch liever de deur van de speelkamer in de hal hebben (of beide). Dan hoef je als je het als studeerkamer of werk-aan-huis gebruikt, bezoek niet eerst door je woonkamer te loodsen.
Ondanks de ligging van de woonkamer op het noorden zul je door de vele ruiten toch genoeg licht binnenhalen.
Kans dat die kamer een slaapkamer wordt is bijna nul
Met gestrekt been.
beperkt nee, ervaren ja!argro schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:50:
[...]
Op de wand verderop of op de wandligger, zoals in het hier aangehaalde voorbeeld. Een vloer die op alle hoeken / randen moet liggen / steunen / dragen is wel een hele beperkte opvatting van constructietechniek.
in dat gevallen, ook van je voorbeeld, is een dergelijk overstek alleen haalbaar wanneer het overstek gemiddeld 1/4 van de totale overspanning is, met name wanneer er nog belasting ( woonetage ) boven zit.
en dat zie ik in je tekening niet terug, er van uitgaande dat je die pilaren weg wilt. ik zou dan opperen om die draagconstructie ( pilaren ), in de pui te verwerken
Als er een klassiekere uitstraling gezocht wordt dan is een open glaswand zonder pilaren of stijlen misschien weer helemaal niet passend.
Daarom mij opmerking ook over de gedachte achter het ontwerp, de inpassing, uitstraling etcetera.
Het valt mij gewoon tegen dat een architect niet het voortouw neemt en het ontwerp en de mogelijkheden en onmogelijkheden bespreekt.
Als je gaat voor een moderne woning met dat maximale uitzicht zal de (eerste) concepttekening ongetwijfeld die grote vrije opening betreffen.
Dat er dan bij de verdere uitwerking concessies gedaan worden is logisch.
Sparql TV wiki
Dat hangt, naast zijn expertise, ook van de opdracht af die de betreffende architect gekregen heeft. Als je om een vrijblijvende tekening vraagt, gratis en voor niks, dan mag je m.i. geen uitgebreide studie verwachten. Wanneer je de architect een fatsoenlijk honorarium betaald, dan mag inderdaad iets verwacht worden zoals jij dat aangeeft, te beginnen met een inventarisatie van eisen en wensen.NovapaX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:07:
Het valt mij gewoon tegen dat een architect niet het voortouw neemt en het ontwerp en de mogelijkheden en onmogelijkheden bespreekt.
Met gestrekt been.
Integendeel zou ik willen zeggen. Honoraria staan zwaar onder druk. Minder budget betekent minder beschikbare tijd. Een veel gekozen oplossing is om uitwerking / engineering aan een ander (de aannemer) over te laten. Overigens is er ook wel iets voor te zeggen om degene die iets moet maken ook (mede)verantwoordelijk te maken voor de maakbaarheid. De tijd met een architect in de rol van bouwmeester, waar de architect van begin tot eind dé spin in het web was, is al lang voorbij.HyperTrophy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:49:
ok, maar een beetje architect/ondernemer die ontwerpt naar maakbaarheid. De tijd dat architecten het uitvoerbaar maken doorschoven naar de aannemer is nu wel voorbij hoop ik
[ Voor 10% gewijzigd door argro op 17-06-2015 15:03 ]
Shuifpij is al plan, TV kan daar inderdaad. Naar de pilaren moeten we eens goed kijken, vooral qua kosten. WC vond ik op oudeplaats beter, de deur naar de woonkamer kan nog glas worden ivm licht en warmte vanuit de vide aan de voorkant.Rob-T6 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:50:
Qua indeling op de begane grond zou ik kijken of ik het naar zoiets toch kon aanpassen
[afbeelding]
Met gestrekt been.
Dat is ook mijn huidige ervaring. Het vooraf aangegeven prijsniveau werd uiteindelijk met zo'n 60% overschreden (1.6x zo duur dus). Wel een mooi bouwsel als resultaat...argro schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:51:
[...]
Integendeel zou ik willen zeggen. Honoraria staan zwaar onder druk. Minder budget betekent minder beschikbare tijd. Een veel gekozen oplossing is om uitwerking / engineering aan een ander (de aannemer) over te laten. Overigens is er ook wel iets voor te zeggen om degene die iets moet maken ook (mede)verantwoordelijk te maken voor de maakbaarheid. De tijd met een architect in de rol van bouwmeester, waar de architect van begin tot eind dé spin in het web was, is al lang voorbij.
Wat heeft dat met de architect te maken? Of had hij je een te rooskleurig beeld geschetst?Terpen Tijn schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:11:
[...]
Dat is ook mijn huidige ervaring. Het vooraf aangegeven prijsniveau werd uiteindelijk met zo'n 60% overschreden (1.6x zo duur dus). Wel een mooi bouwsel als resultaat...
Met gestrekt been.
Bij een kuubprijs weet ik niet welke ruimtes meetellen.
Bedoel je hier woonoppervlakte volgens NEN2580?Rtificial schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:24:
Ik ga uitkomen op zo'n 1350€/m2 bewoonbaar oppervlakte, incl BTW.
Bij een kuubprijs weet ik niet welke ruimtes meetellen.
"Bewoonbaar oppervlakte" kan niemand iets mee.
Als je woonoppervlakte bedoelt is 1350/m2 inclusief afwerking, btw en architectkosten een normale prijs. Er zijn natuurlijk veel factoren die de prijs beinvloeden zoals heien, de onderkeldering die je noemt en vele andere.
Wordt de kelder woonruimte? Zo nee, dan is de kelder niet in het woonoppervlakte meegenomen en is je prijs helemaal netjes.
[ Voor 21% gewijzigd door nokiaan958GB op 17-06-2015 23:05 ]
Ik weet dat m'n prijs ook vrij normaal te noemen is, aan de lage kant zelfs. We doen ook heel erg veel zelf.
Met gestrekt been.
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 18-06-2015 09:35 ]
Cementtegels in de keuken tegen inkoopprijs, gewoon een IKEA keuken, eventueel met een ander werkblad, een keuken van de veiling in de bijkeuken.
Dit topic is gesloten.
Dit topic kent een alias in Duurzame Energie & Domotica. Let er dus op dat duurzame installaties en domotica eigen topics hebben die veel meer diepgang hebben over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.
Voor projectmatige woningbouw: Het nieuwbouwwoning topic