Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 804.595 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:38:
Ik heb tekeningen, maar die zijn nog niet definitief en de woningen zijn nog niet in verkoop (23 mei). Dan vind ik het niet kloppen ze op internet te posten. Zie hier voor tekstuele details: Milmoor in "Ervaringen met het bouwen van een huis". Hij wordt (10.2 x 5.7), drie verdiepingen met serre van 2.4 x 5.7 van 1 verdieping. Kavel is 201 m2 Ik schrik nog wat van de uiteindelijke afmetingen.
Er is inmiddels een website: http://woonzoalsjijwilt.nl/herenhuizen/. Een eerste impressie:
Afbeeldingslocatie: http://woonzoalsjijwilt.nl/wp-content/uploads/2015/05/herenhuizen-668x350px.jpg

Mijn eerste schetsen voor de indeling:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wAP5m0hFPUCVwIa3Vghkz05K/full.png

Op dit moment ben ik met de tweede verdieping aan het worstelen. Daar willen we graag én genoeg ruimte voor ons bed (220 diep), én een groot bad en én deur voor het toilet. De trap is niet verplaatsbaar.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Bij 1500 m2:
800×400 + 200×300 + 500x160 = 460.000
x1,21 = 556.600

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:20
Señor Sjon schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:13:
Bij 1500 m2:
800×400 + 200×300 + 500x160 = 460.000
x1,21 = 556.600
Ok nog erger dat is dus 94.000 schenkbelasting. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:54
feddesman schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:45:
[...]
Ok nog erger dat is dus 94.000 schenkbelasting. 8)7
Schenkbelasting? hoe bedoel je, krijg je dit bedrag van iemand of zo? Daar zijn wel andere methodes voor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
PolderPloer! schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:35:
[...]

Schenkbelasting? hoe bedoel je, krijg je dit bedrag van iemand of zo? Daar zijn wel andere methodes voor hoor.
Schoonvader doneert de grond aan mn vrouw.Helaas telt het niet dat het nu nog agrarisch grond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
Dit grond?

Kijk eens wat kavels in de omgeving kosten. En voor de belasting moet je meestal een taxatie hebben, dus je kunt ook een makelaar bellen of die een schatting wil geven.

En dan nog, stel je moet 96.000,- betalen voor 1500m2....volgens mij heb je dan nog steeds een koopje.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bij een schenking per heden telt de waarde per heden. Als het nog niet bouwrijp is geldt nog niet de kavelprijs.
Als het bestemmingsplan nog niet klaar is zou je van een nog lagere waarde uit kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
artbij schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:29:
Dit grond?

Kijk eens wat kavels in de omgeving kosten. En voor de belasting moet je meestal een taxatie hebben, dus je kunt ook een makelaar bellen of die een schatting wil geven.

En dan nog, stel je moet 96.000,- betalen voor 1500m2....volgens mij heb je dan nog steeds een koopje.
Ik snap wat je bedoelt maar het is toch zonde als het al familie eigendom is.
Er staat nu een kavel te koop van 1400m2 voor 489.500.
Er zal vast wel een verschil in bouwklaar of een stuk land waar alles nog gedaan moet worden.
De kavels zijn reeds aangelegd en voorzien van beplanting t.b.v. de erfafscheidingen. Tevens zijn de wegen en de oprijlaan al gereed.
Ik ga dinsdag wel ff buurten bij de makelaar,notaris en bouwbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
feddesman schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:51:
[...]

Ik snap wat je bedoelt maar het is toch zonde als het al familie eigendom is.
Er staat nu een kavel te koop van 1400m2 voor 489.500.
Er zal vast wel een verschil in bouwklaar of een stuk land waar alles nog gedaan moet worden.

[...]

Bouwklaar of niet scheelt ook weer in overdrachtsbelasting of btw. Slim dat je even naar de notaris gaat, zorg dat het er een is die aan Estate Planning doet.

Is je schoonvader agrarier en wil hij stoppen? in brabant hebben ze Ruimte voor Ruimte, waarin boeren kavels kunnen verkopen of weggeven in ruil voor het stoppen met boeren. Wellicht ook iets voor jou.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
feddesman schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:47:
[...]

Schoonvader doneert de grond aan mn vrouw.Helaas telt het niet dat het nu nog agrarisch grond is.
feddesman schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:51:
[...]

Je schoonvader kan beter een lening afsluiten bij jullie, das veel voordeliger. Vraag je notaris maar eens.

Klein tipje van de sluier:
  1. Sluit een lening af bij je schoonpa en laat deze vastleggen door notaris en meld het aan bij de belastingdienst als een hypothecaire lening: http://www.belastingdiens...pgaaf_lening_eigen_woning
  2. Betaal 7% rente
  3. Krijg hypotheekrenteaftrek over de lening
  4. Krijg elk jaar 5000 belastigvrije schenking
Netto betaal je bijna niets en het scheelt je dus een portie schenkbelasting. Volkomen legaal, mits je niet vastlegt dat je elk jaar 5000 van je schoonpa krijgt, want dan is het geen vrijwillige schenking meer. Dus je moet je relatie met je schoonouders goedhouden en dan is er niets aan de hand. Een goede notaris kent de constructie.

[ Voor 0% gewijzigd door PolderPloer! op 24-05-2015 23:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
PolderPloer! schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:59:
[...]

[...]

Je schoonvader kan beter een lening afsluiten bij jullie, das veel voordeliger. Vraag je notaris maar eens.

1. Sluit een lening af bij je schoonpa en laat deze vastleggen door notaris en meld het aan bij de belastingdienst als een hypothecaire lening: http://www.belastingdiens...pgaaf_lening_eigen_woning
  2. Betaal 7% rente
Netto betaal je bijna niets en het scheelt je dus een portie schenkbelasting. Volkomen legaal, mits je niet vastlegt dat je elk jaar 5000 van je schoonpa krijgt, want dan is het geen vrijwillige schenking meer. Dus je moet je relatie met je schoonouders goedhouden en dan is er niets aan de hand. Een goede notaris kent de constructie.
Een goede notaris komt hier niet mee aan want het is helemaal niet interessant in dit geval.

Wat jij beschrijft is alleen interessant als ouders geld willen uitlenen aan kinderen, niet als ze willen schenken.

[ Voor 4% gewijzigd door Artbij op 25-05-2015 09:47 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
PolderPloer! schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:59:
[...]

2. Betaal 7% rente
Bij een dergelijke constructie is een marktconforme rente van belang. In dat kader is een onderhandse lening zonder hypothecaire zekerheid veel interessanter. 7% is namelijk niet echt marktconform voor een hypothecaire lening, voor een onderhandse lening wel.
Milmoor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:06:
Je wil naar een constructie toe dat je wel HRA krijgt...
Met dien verstande dat de term 'HRA' suggereert dat een hypotecaire lenig vereist is om HRA te krijgen. Feitelijk gaat het echter om de aftrek van de rentekosten van een lening voor een eigen woning. Een hypotheek komt daar helemaal niet in voor. In de volksmond heet het HRA omdat het bij de meeste mensen om een hypothecaire lening gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 25-05-2015 10:11 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je wil naar een constructie toe dat je wel HRA krijgt, met een zo hoog mogelijk percentage. Zoek in dit topic op familiebank en je vindt vele links met meer info. Je moet ook niet krampachtig binnen het van schenkbelasting vrijgestelde gedeelte proberen te blijven, ook daarbuiten is het interessant. Tarieven: http://www.belastingdiens...31-403b-bbc3-15ba9adaae65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Milmoor schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:12:
[...]

[afbeelding]
Ben je een definitieve planning aan het tekenen?
Ligt dat nu aan mij of het je een zeer kleine keuken navenant de ruimte? Waar laat je je etenswaar voor de komende paar weken, je poetsgerief ed? Ik zie nergens bergruimte/bijkeuken...

Verder zit je wel ontzettend ver van de TV zo. Ik zou je zetels/tafeltje richting TV zetten en achter de zetel een mooie kast oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Engineer Stewie schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Verder zit je wel ontzettend ver van de TV zo. Ik zou je zetels/tafeltje richting TV zetten en achter de zetel een mooie kast oid.
Afstand van de tv is geen probleem als je tv maar groot genoeg is :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Probleem lost zich vanzelf op met een 84" tv. >:)

De discussie over schenking en fiscale zaken kunnen beter in een apart topic in WI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Engineer Stewie schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Eens. Dat is ook nog eens ideaal voor surroundspeakers... Onze woning heeft een zeer vergelijkbare lay-out en wij hebben dat ook zo opgelost. TV aan de muur. Bank halverweg en een kast er achter. Mogelijk is de TV aan de andere muur zelfs beter. Dan is de loop naar de tuin / openslaande deuren niet over de salontafel heen, maar achter de bank langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Jullie hebben gelijk. Wat er nu op de BG staat is 1:1 overgenomen van de tekening van de projectontwikkelaar. Alleen heb ik de trap vervangen door een die op de woonkamer i.p.v. bij de voordeur uitkomt. Er is toch een open verbinding via de vide.

Aangezien ik op de BG genoeg ruimte heb, heb ik me daar verder nog niet druk over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Laatst online: 11-09 15:50
Eindelijk is ons huis zo goed als af dus een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.vanstralen.org/images/huis_fr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.vanstralen.org/images/huis_bg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.vanstralen.org/images/huis_ev.jpg

De bestrating is eindelijk ook klaar, de hele kavel moest afgedekt worden i.v.m. vervuiling van de grond. Een grote oplichting maar goed zonder bouwvergunning mag je niet bouwen en dan houd het op.

Huis heeft een EPC van 0 (eigenlijk -0.09 8) ), is voorzien van een warmtepomp, 52 zonnepanelen die op de schuur ernaast liggen en heeft balansventilatie. In de zomer hebben we topkoeling door de warmtepomp. Er is geen gas en koken gaat op inductie. We hebben een zogenaamde generatie of kangoeroe woning. Dus mijn vader woont bij ons in het appartement aan de linkerkant.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46
Mooi hoor, helemaal op de toekomst ingericht. Lekker ruim ook als ik het zo snel inschat. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Wom schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:17:
Mooi hoor, helemaal op de toekomst ingericht. Lekker ruim ook als ik het zo snel inschat. :)
Niet echt op de toekomst, zijn vader gaat er NU wonen. Als pa ergens anders gaat wonen zit je met een appartement waar je niets meer mee doet.

Wat zijn daar je plannen mee @pietvs?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
artbij schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:45:
[...]

Niet echt op de toekomst, zijn vader gaat er NU wonen. Als pa ergens anders gaat wonen zit je met een appartement waar je niets meer mee doet.

Wat zijn daar je plannen mee @pietvs?
Mijn vader is 73 dus ik hoop dat hij nog tientallen jaren gezond en wel bij ons inwoont. Hij heeft nog 12000m2 grond om het huis heen liggen die van hem zijn. Het huis staat op een kavel in dat perceel. Hij heeft zijn hele leven hier gewoond en ik zie hem echt niet vertrekken. Dat zal alleen gebeuren als hij komt te overlijden of naar een verzorgingshuis moet omdat het niet meer te doen is. Dan kan altijd een van mijn kinderen in het appartement gaan wonen. Die zijn nu nog 12 en 13 maar over een jaar of 5 a 8 zou dat toch geweldig zijn als je op je zelf woont maar gewoon voor het eten aan kan schuiven :) Maar alsnog gaan we er vanuit dat mijn pa dan nog steeds lekker geniet in het appartement.

En anders is het altijd nog in te richten als kantoor aan huis ;-) Woonkamer als kantoor, slaapkamer als vergaderruimte en een keukentje.

Het appartement voldoet aan alle fiscale eisen dat het als aparte woning gezien wordt zodat we geen financiële partners enzovoort worden. Het heeft een eigen afsluitbare deur, een woonkamer, een keuken, toilet en slaapkamer.

Tegen de tijd dat het leeg komt ga ik me daar wel zorgen om maken.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
pietvs schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:54:
[...]

Mijn vader is 73 dus ik hoop dat hij nog tientallen jaren gezond en wel bij ons inwoont. Hij heeft nog 12000m2 grond om het huis heen liggen die van hem zijn. Het huis staat op een kavel in dat perceel. Hij heeft zijn hele leven hier gewoond en ik zie hem echt niet vertrekken. Dat zal alleen gebeuren als hij komt te overlijden of naar een verzorgingshuis moet omdat het niet meer te doen is. Dan kan altijd een van mijn kinderen in het appartement gaan wonen. Die zijn nu nog 12 en 13 maar over een jaar of 5 a 8 zou dat toch geweldig zijn als je op je zelf woont maar gewoon voor het eten aan kan schuiven :) Maar alsnog gaan we er vanuit dat mijn pa dan nog steeds lekker geniet in het appartement.

En anders is het altijd nog in te richten als kantoor aan huis ;-) Woonkamer als kantoor, slaapkamer als vergaderruimte en een keukentje.

Het appartement voldoet aan alle fiscale eisen dat het als aparte woning gezien wordt zodat we geen financiële partners enzovoort worden. Het heeft een eigen afsluitbare deur, een woonkamer, een keuken, toilet en slaapkamer.

Tegen de tijd dat het leeg komt ga ik me daar wel zorgen om maken.
Goed over nagedacht dus :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pietvs schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:09:
Eindelijk is ons huis zo goed als af dus een paar foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De bestrating is eindelijk ook klaar, de hele kavel moest afgedekt worden i.v.m. vervuiling van de grond. Een grote oplichting maar goed zonder bouwvergunning mag je niet bouwen en dan houd het op.

Huis heeft een EPC van 0 (eigenlijk -0.09 8) ), is voorzien van een warmtepomp, 52 zonnepanelen die op de schuur ernaast liggen en heeft balansventilatie. In de zomer hebben we topkoeling door de warmtepomp. Er is geen gas en koken gaat op inductie. We hebben een zogenaamde generatie of kangoeroe woning. Dus mijn vader woont bij ons in het appartement aan de linkerkant.
Gaaf hoor, ik zou zoiets eigenlijk ook best graag willen realiseren voor mijn moeder tzt. Wat ik mij altijd afvraag in dit soort gevallen, hoe gaat dat met de financiering? Dragen jullie beide bij of heb jij gewoon een hypotheek voor het hele huis?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 08:34
Fraai huis, en de verschillende functies zijn mooi ingepast. Heel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
PaT schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:32:
[...]

Gaaf hoor, ik zou zoiets eigenlijk ook best graag willen realiseren voor mijn moeder tzt. Wat ik mij altijd afvraag in dit soort gevallen, hoe gaat dat met de financiering? Dragen jullie beide bij of heb jij gewoon een hypotheek voor het hele huis?
Ik heb een "kleine" kavel van ongeveer 750m2 in een kavel van dik 13000m2. De kleine kavel is van mij en die grote van mijn vader. Het huis is volledig van mij en de gehele hypotheek staat op mijn naam. Als er wat met mijn vader gebeurd dan is het niet zo dat ze aan het huis kunnen komen. We hebben ook alles bij de notaris vastgelegd en ook dat ik recht van overpad heb op het perceel van mijn vader. Zodat mocht dat later niet aan mij verkocht worden ze er eigenlijk niets aan hebben. Het is agrarisch dus je mag er niet op bouwen. De schuur en bijgebouwen staan allemaal op het perceel van mijn vader. Ook het oude huis staat daar nog wat we nu aan het leeghalen zijn en dan gaat de sloopkogel erin. Want hier is de regel een huis voor een huis. Dus nieuw bouwen dan moet het oude huis om.

Ook heb ik een overlijdensrisico verzekering afgesloten want stel je voor dat er wat met mij gebeurd over bijvoorbeeld 3 jaar dan is het niet zo dat mijn vader en mijn kinderen het huis uit moeten. Het huis is dan hypotheekvrij en dan kunnen ze er rustig blijven wonen.

De bank had als eis dat de grond onder het huis van mij zou zijn, dus daarom hebben we het perceel opgesplitst. De gemeente eist dat het huis van mij is en er zijn regels voor een inpandige zorgwoning. Dat wordt allemaal vastgelegd en daar moet je ook voor tekenen. Er komt dus best wel veel bij kijken maar je moet gewoon stap voor stap alles regelen. Mijn vader heeft wel een schenking gedaan wat voorgaande jaren mocht. Ik woonde in een rijtjeshuis en betaal nu voor dit huis bijna de helft aan hypotheeklasten. Dat komt natuurlijk omdat de rente op het moment gewoon enorm laag is. Maar al zou de rente verdubbelen betaal ik nog steeds minder. En dat voor een prachtig groot huis op een geweldige locatie in een dorp en heerlijk vrijstaand. Niet dat je geeneens om je huis kan lopen omdat daar het volgende vrijstaande huis staat.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Knap hoor @pietvs. Ook al is het agrarisch, 13000 vierkante meter is een serieuze lap grond.

De bouw van mijn huis vlot nu (eindelijk) ook redelijk goed, al gaat dat met de aankomende vakantie weer stilvallen. Eind volgende week zouden de daken erop moeten liggen :).
Begin December is de oplevering voorzien, dan nog enkele kleine dingen zelf uitvoeren (keuken tegelen, badkamermeubel plaatsen en laminaat boven leggen) en dan kunnen we januari 2016 verhuizen (ook om fiscale redenen is dat nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Knap huis Piet, en vooral een mooi concept. Leuk :)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Wij komen langzaamaan ook steeds verder met ons huisje. Voorlopig vooral bezig met het leggen van de pannen, en het afwerken van de dakranden met boeiboorden en alles wat er bij hoort. Lastig werk, zeker als je onervaren bent.
Het pannen leggen is betrekkelijk eenvoudig, maar aan de schuine lijnen bij de dakkapellen ben je toch gewoon veel tijd kwijt als je het netjes wilt doen.

Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10411302_828327653915345_8165769357027515796_n.jpg?oh=02117e64a21c55bd276f3f98f9e3cc81&oe=55C0E5AD&__gda__=1438636316_4c5a4c4ca89a5e06c017b80c16ad7154

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11206040_828054377276006_1249842025267882369_n.jpg?oh=fc9fa6b26371c2da3f4105aabefb7a52&oe=55F9EC6F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb je nou twee kleuren dakpannen of hele rare belichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Begint al aardig op een echt huis te lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Bij mij staat de stelling er nog voor, maar de werken schieten aardig op :).

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7756/18123410286_0cfc35bbdf_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Beekforel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:27:
Heb je nou twee kleuren dakpannen of hele rare belichting?
Nee, 1 kleur natuurlijk :-)
De ene foto is vanuit de schaduw genomen, met het huis in de zon, dus ietwat overbelicht, de ander in de zon. Dus dan krijg je een verschil.

De pannen zijn donkerbruin met een lichte glans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Ben 30 december werd ik ingeloot bij een huizenproject met starterswoningen. Nu bijna 6 maanden later ben ik nog nauwelijks een steek verder. Alle informatie die ik nu heb, die heb ik omdat ik daar zelf achteraan gebeld heb. Het project is bijvoorbeeld een keer opgehouden in de gemeenteraad, daarna nog een bezwaarprocedure en de hele rambam, hele proces heb ik in de krant kunnen lezen maar niet via de makelaar. Ook voor de koop- aannemersovereenkomst heb ik zelf kunnen bellen, bleek dat die was blijven liggen waarna ze nog een keer de verkeerde overeenkomst opgestuurd hadden van iemand anders. Na dat ik een keer boos geworden ben is er beterschap beloofd maar nu is het volgende week al weer een maand stil (twee weken terug zou er een overleg zijn met makelaar en bouwer).

Wat zijn jullie ervaringen voor wat betreft nieuwbouwprojecten en makelaars? Heb het idee dat ze me met zo min mogelijk werk de zooi willen aansmeren. Mag toch aannemen dat het normaal is dat er op regelmatige basis even een update komt in de trant van, "Het gaat wat langer duren door de gemeente", "Gemeente is akkoord", "Planning word nu zus en zo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

The Legend

*Plop*

Heb in ieder geval niet de illusie dat het daadwerkelijk beter gaat worden qua communicatie. Zeker als dingen tegen zitten dan is de klant eerder een 'lastige bijkomstigheid' dan 'koning' heb ik de indruk. Als je definitief instapt kun je (reeel gezien) niet meer terug en de bouwwereld lijkt dat goed door te hebben.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja, ik dus 12 mei met secretaresse afgesproken dat ik de aannemersovereenkomst niet hoef te hebben voor dat ze een update zouden sturen van het het overleg met de aannemer. Dag erna 13 mei belde de makelaar zelf even, die gaf toen aan dat ze daarin wel wat verbetering aan wilden brengen qua communicatie.

Vond ik die avond tot mijn grote verbazing toch die overeenkomst in de bus. Die is dus 12 mei gewoon opgestuurd :? Gezien positieve telefoontje maar door de vingers gezien toen, maar vertrouwen daarin blijkt dus weer beschaamd. Grove schatting was dat ze na de bouwvak zouden gaan beginnen. Hoe willen ze dat ooit doen als ik nu nog niets concreets in gang heb qua financiering, en "ter indicatie" een meer- minderwerklijst heb. Je begint vol enthousiasme aan zo iets, maar het vertrouwen is echt 0,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
jip_86 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:40:
Ja, ik dus 12 mei met secretaresse afgesproken dat ik de aannemersovereenkomst niet hoef te hebben voor dat ze een update zouden sturen van het het overleg met de aannemer. Dag erna 13 mei belde de makelaar zelf even, die gaf toen aan dat ze daarin wel wat verbetering aan wilden brengen qua communicatie.

Vond ik die avond tot mijn grote verbazing toch die overeenkomst in de bus. Die is dus 12 mei gewoon opgestuurd :? Gezien positieve telefoontje maar door de vingers gezien toen, maar vertrouwen daarin blijkt dus weer beschaamd. Grove schatting was dat ze na de bouwvak zouden gaan beginnen. Hoe willen ze dat ooit doen als ik nu nog niets concreets in gang heb qua financiering, en "ter indicatie" een meer- minderwerklijst heb. Je begint vol enthousiasme aan zo iets, maar het vertrouwen is echt 0,0.
Ik kan dit wel beamen. Ik bouw dan niet via een project, maar gewoon onderhands weggegeven aan het beste gevoel / prijs en kwaliteit. Mijn vertrouwen is nog steeds hoog en ze zijn al begonnen.

Tijdens het offertetraject kom je er wel achter dat bouwbedrijven vooral bouwers zijn en geen communicators. De communicators die er zijn, zijn vaan afgestudeerde HBO bouwkunde mannetjes, die dan weer weinig van de praktijk af weten.

In grote projecten gaat het maar om 2 dingen: kosten drukken en meerwerk maken. Neem van mij aan dat bij zo'n inschrijving (voor bouwbedrijven) het gaat om de laagste prijs, om dan toch marge te maken wordt meerwerk met dikke pen geschreven. Wil je als consument hangtoiletten? Das meerwerk en fors ook! Scherpe kale prijzen, net aan de EPC halen dmv enkele trucjes en dikke bruto meerprijzen. Kosten drukken kunnen ze ook realiseren door veel meters te maken, dus veel van hetzelfde.

En nu kom jij om de hoek kijken, slim, bovengemiddeld verdiept in de materie en dan ook nog eens hier op dit forum een stel erbij die het wel weten hoe het moet en met cijfers dit ook bewijzen (denk aan MKleinman, EricPVT en nog een paar (sorry dat ik jullie niet bij naam noem, frequente lezers weten wie ik bedoel)). Voor de aannemer / projectontwikkelaar ben je al snel een lastige klant. Jij wil zaken duurzamer, slimmer, voorbereid op de toekomst enz. Allemaal zaken die niet standaard zijn en die de standaard klant/koper ook geen zak interesseert. Vraag 10 willekeurige mensen van wat voor soort materiaal hun binnenblad is gebouwd en 9 zullen antwoorden met: "wat is het binnenblad?" Laat staan dat ze weten wat voor materiaal het is.

Voor een projectbouw zou ik niet veel samenwerking en meedenken verwachten. Mocht je in de mogelijkheid zijn om wat anders te regelen zou ik dat niet direct afkappen. Een nieuw huis is mooi, maar als jij nu al voor de bouw, zelfs voor de financiering en voordat je weet wat je kwijt bent al 0,0 vertrouwen hebt, vraag ik me af of je eraan moet beginnen. Of je kunt je gevoel opzij zetten voor 2 jaar en dan hopen dat het huis er staat (ik weet niet welk percentage verkocht moet zijn voordat ze starten).

Nog een laatste nabrander: De bouwwereld is zo ouderwets, dat zelfs de bouwvak anno 2015 in de vierentwintiguurs economie nog in stand is op veel plaatsen / bouwbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
haha, inderdaad. Gelukkig krijgen bouwvakkers ook kinderen die in de zomervakantie vrij zijn en hebben ze partners die hun vakantieplanning hebben :+

Buiten werken is heerlijk. Maar in de periode met de grootste kans op hitte en huidkanker zit ik ook liever in de schaduw onder een pereboom met een glaasje prik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
nokiaan958GB schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:08:
haha, inderdaad. Gelukkig krijgen bouwvakkers ook kinderen die in de zomervakantie vrij zijn en hebben ze partners die hun vakantieplanning hebben :+

Buiten werken is heerlijk. Maar in de periode met de grootste kans op hitte en huidkanker zit ik ook liever in de schaduw onder een pereboom met een glaasje prik :)
Alsof het dak op de laatste dag van bouw geplaatst wordt en de dag erna sleuteloverdracht 8)7

Ik denk eerder dat het 50/50 is. Wel heb je te maken met specialisatie, zoals metselaars, die altijd buitenmuren metselen e.d. Maar dan nog, alsof de zon buiten de bouwvak om niet fel kan schijnen. Daarnaast zijn er genoeg beheersmaatregelen te bedenken.

Nee hoor, bouwvak is gewoon een verworven recht van een oude ambacht die grotendeels vergeet met de tijd mee te gaan. We hebben nog 7 crisisjaren nodig voordat het echt beter gaat ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben zelfs nog niet eens bij het punt aangekomen waar ik moeilijke vragen kan gaan stellen. Alle informatie over waar de keuken en sanitair in eerste instantie vandaan moet komen of meerkwerk afspreken is gewoon nog niet langs gekomen.

Ik vind het gewoon absurd dat ik in de krant moet lezen dat de procedure wat moeilijker is gelopen en dat ik naar een raadsvergadering moet gaan luisteren of het bestemmingsplan aangenomen is. Als ik er op mijn werk zo'n puinhoop van maakte had ik toch op zijn minst een forse uitbrander gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
jip_86 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:20:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben zelfs nog niet eens bij het punt aangekomen waar ik moeilijke vragen kan gaan stellen. Alle informatie over waar de keuken en sanitair in eerste instantie vandaan moet komen of meerkwerk afspreken is gewoon nog niet langs gekomen.

Ik vind het gewoon absurd dat ik in de krant moet lezen dat de procedure wat moeilijker is gelopen en dat ik naar een raadsvergadering moet gaan luisteren of het bestemmingsplan aangenomen is. Als ik er op mijn werk zo'n puinhoop van maakte had ik toch op zijn minst een forse uitbrander gehad.
Bij mij exact hetzelfde! Ik moet die praktijken eens op het werk proberen, komt mijn beoordeling zeker niet ten goede. Het is natuurlijk bizar dat je tonnen gaat uitgeven op basis van een vage offerte van 2 a4tjes.

Toch wil ik je niet teveel ontmoedigen. Ik geloof er ook wel in dat als je er eenmaal woont en de restpunten zijn verholpen je deze aanloop periode wel weer vergeet. Het is doorbijten en af te toe water bij de wijn. Of besluiten echt alles zelf te (laten) doen, maar dan moet je geen projectbouw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, even van de andere kant.

Alles wat je een koper vertelt, wordt verkeerd geïnterpreteerd. Zeg je Q3 klaar, dan hangen ze eind Q1 al wekelijks aan de telefoon. Lever je halverwege Q3 op, berg je dan maar. Heb je 30 kopers die elk een uur praattijd willen, dan ben je dus 1 poppetje een werkweek kwijt. Makelaars zijn van veel dingen niet op de hoogte. Eigenlijk is dat 1 van de minst geïnformeerde partijen. :p Wij hebben er na tekenen K/A ook weinig meer mee van doen, dan gaan de koper een traject in met de kopersbegeleiding.

En je hebt inderdaad goed geïnformeerde kopers. Die verwachten in projectbouw dat alles aanpasbaar is, overal offertes voor maken in het meerwerktraject geen geld kost, etc.

Een beetje aanbesteding duurt 6-10 weken en kost in uren/adviseurs rustig 15-20k, vaak wel meer. In die zin is de sector verrot dat we er allemaal aan meedoen. Want 20% binnenhalen betekent een ton aan acquisitiekosten.

De bouwvak... tsja, volgens mij wil de halve sector daar wel vanaf. Het is meer om bouwplaatsen op halve kracht te voorkomen als leveranciers, halve ploegen of wat dan ook weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Señor Sjon schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:04:
Tsja, even van de andere kant.

Alles wat je een koper vertelt, wordt verkeerd geïnterpreteerd. Zeg je Q3 klaar, dan hangen ze eind Q1 al wekelijks aan de telefoon. Lever je halverwege Q3 op, berg je dan maar. Heb je 30 kopers die elk een uur praattijd willen, dan ben je dus 1 poppetje een werkweek kwijt. Makelaars zijn van veel dingen niet op de hoogte. Eigenlijk is dat 1 van de minst geïnformeerde partijen. :p Wij hebben er na tekenen K/A ook weinig meer mee van doen, dan gaan de koper een traject in met de kopersbegeleiding.

En je hebt inderdaad goed geïnformeerde kopers. Die verwachten in projectbouw dat alles aanpasbaar is, overal offertes voor maken in het meerwerktraject geen geld kost, etc.

Een beetje aanbesteding duurt 6-10 weken en kost in uren/adviseurs rustig 15-20k, vaak wel meer. In die zin is de sector verrot dat we er allemaal aan meedoen. Want 20% binnenhalen betekent een ton aan acquisitiekosten.

De bouwvak... tsja, volgens mij wil de halve sector daar wel vanaf. Het is meer om bouwplaatsen op halve kracht te voorkomen als leveranciers, halve ploegen of wat dan ook weg zijn.
Helemaal mee eens, je kunt niet zoveel verwachten in projectbouw. Mooi dat je het met cijfers onderbouwd.

Over de bouwvak ben ik het niet met je eens, in Duitsland kennen ze geen bouwvak. De halve sector wil er misschien wel vanaf, maar dat betekent nog steeds 50% niet... Zolang leveranciers het nog te goed hebben zal het nog niet veranderen. Gewoon alles op internet bestellen mensen, dan wordt het vanzelf beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Señor Sjon schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:04:Wij hebben er na tekenen K/A ook weinig meer mee van doen, dan gaan de koper een traject in met de kopersbegeleiding.
Heb 18-03 K/A al getekend, lijkt me nog steeds niet goed dat ik dan niet weet hoe nu verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier ook een nieuwbouw project rijtjeswoning gekocht. We hadden keuze uit de drie plaatselijke makelaars. Op goed geluk maar naar eentje gegaan. Nou de informatie die hij ons wist te vertellen stond ook al in de online brochure... We hebben bijna twee maand lang een vrijblijvende optie op een woning gehad. En pas na aandringen van ons is dat nu twee weken geleden omgezet in een koopaannemers overeenkomst. Financiering is nu ook zo goed als rond.

Maandje geleden gesprek bij de aannemer gehad om de meer/minderwerk lijst door te spreken. En toen gaven ze aan dat ze na de bouwvak gingen beginnen met de bouw. Dus ben benieuwd hoelang ze erover gaan doen! Is het derde blok van 12 woningen. Het eerste wordt bijna opgeleverd, en het tweede heeft bijna een dak :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
PolderPloer! schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:10:
[...]

Helemaal mee eens, je kunt niet zoveel verwachten in projectbouw. Mooi dat je het met cijfers onderbouwd.

Over de bouwvak ben ik het niet met je eens, in Duitsland kennen ze geen bouwvak. De halve sector wil er misschien wel vanaf, maar dat betekent nog steeds 50% niet... Zolang leveranciers het nog te goed hebben zal het nog niet veranderen. Gewoon alles op internet bestellen mensen, dan wordt het vanzelf beter.
Je moet de halve sector ruim interpreteren. Zeker op kantoor(UTA) zit niemand op de vastgestelde bouwvak te wachten. Maarja continuïteit vindt men altijd erg prettig. Timmerlui werken vaak in koppels, die afzonderlijk op vakantie laten gaan is onhandig.

En de EPG... daar wil ik het niet over hebben. Bureaucratisch kloteding. GPR is ook zo'n fijn modeverschijnsel. Al die dingen zijn te manipuleren als je de knoppen weet. Beide zaken zeggen vrijwel niks, de gebruiker bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:12:
Er is inmiddels een website: http://woonzoalsjijwilt.nl/herenhuizen/. Een eerste impressie:
[afbeelding]

[afbeelding]

Op dit moment ben ik met de tweede verdieping aan het worstelen. Daar willen we graag én genoeg ruimte voor ons bed (220 diep), én een groot bad en én deur voor het toilet. De trap is niet verplaatsbaar.
Volgens mij ben ik er nu aardig uit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6Qa0RfyDMCpd0MkBbWxL1LYA/medium.png
Als je er lang genoeg naar staart zie je vaak heel veel over het hoofd. Wat mis ik? We zijn met zijn tweeën en er is geen uitbreiding gepland. Meer context: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44209169.

[ Voor 2% gewijzigd door Milmoor op 06-06-2015 10:53 . Reden: Plaatjes opschoont ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt eraan of je wilt verkopen later. Het is een formaat gezinswoning, maar de indeling met maar 2 slaapkamers is dan onhandig en maakt je woning bijna onverkoopbaar. Je moet altijd twee trappen omhoog voor je slaapkamer. Door de uitbouw verlies je wel het effect van de vide. Voordeur en hal vind ik niet logisch. Je loopt letterlijk tegen de wc aan.

Ik zou je washok afsluiten i.v.m. wasrommel, geluid e.d. Komt er nog een grote badkamer? Deze is volgepropt en wastafel x2 gaat denk ik niet passen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limojo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-08 23:26
Milmoor schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:32:
[...]

[afbeelding]
Als je er lang genoeg naar staart zie je vaak heel veel over het hoofd. Wat mis ik? We zijn met zijn tweeën en er is geen uitbreiding gepland. Meer context: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44209169.
Om te beginnen, weg met die zinloze vide, architektenkronkel noem ik dat, dure ruimte verspillen.

Daarna indeling 1e en 2e verdieping zowieso omwisselen, deze indeling (1e / 2e verd.) is niet logisch.
Als je ooit je huis gaat verkopen kom je daar wel achter.

Dan goed nadenken hoe de 1e verdieping anders in te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zou de trap bij de hal betrekken. En een gameroom die aan de vide grenst lijkt me ook niet handig. Zit je lekker te gamen, kun je beneden niet rustig een boek lezen of kletsen met je vriend(inn)en. Badkamer is ook heel klein voor de afmetingen van het huis. Ik zou zo al geen vide nemen, maar dat schijnt 'in' te zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Limojo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:03:
Om te beginnen, weg met die zinloze vide, architektenkronkel noem ik dat, dure ruimte verspillen.
Met zo'n vide kun je anders wel een lekker hoge kerstboom kwijt :) maar verder schiet me niets te binnen inderdaad. Je had daar ook een lekker ruime slaapkamer kunnen plaatsen op de 1e. Ik weet ook niet of ik de logeerslaapkamer direct naast mijn eigen slaapkamer zou willen maar dat is gekniesoor.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik snap jullie opmerkingen, maar... Op dit moment woon ik in de Kasbah, een architectonische kronkel van Piet Blom (van de kubus-woningen);). Ik heb nu een een vide (net als elke woning in dit complex) en mijn studeerkamer heeft een open verdieping met de woonkamer. Dit voelt heerlijk ruim. Voor de verkoopbaarheid hebben jullie helaas waarschijnlijk gelijk, maar hij is gewoon fijn. Bovendien, wat doe ik anders met de ruimte ;).
Effertief is de nieuwe woning intern vergelijkbaar, alleen zit de slaapkamer boven i.p.v. In het verlengde van de studeer/computerkamer.

Voor geluid in de de logeerkamer ben ik niet zo bang, weinig logees. We krijgen geen zolder, dus het is vooral bergruimte. Anders zouden we mogelijk badkamer en logeerkamer omdraaien.
Señor Sjon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:59:
Ligt eraan of je wilt verkopen later. Het is een formaat gezinswoning, maar de indeling met maar 2 slaapkamers is dan onhandig en maakt je woning bijna onverkoopbaar. Je moet altijd twee trappen omhoog voor je slaapkamer.
Ik verwacht dat nieuwe bewoners de tussenverdieping zullen verbouwen zodat er daar weer kamers zijn.
Door de uitbouw verlies je wel het effect van de vide.
Ik snap je punt. De serre/veranda zou visueel de tuin binnen moeten te halen, waardoor hij de vide intern niet breekt: het is "buiten".
Voordeur en hal vind ik niet logisch. Je loopt letterlijk tegen de wc aan.
Mee eens, maar hoe anders? Ik kan de deur en trap niet schuiven (projectbureau).
Ik zou je washok afsluiten i.v.m. wasrommel, geluid e.d. Komt er nog een grote badkamer? Deze is volgepropt en wastafel x2 gaat denk ik niet passen zo.
Goede punten, ga ik over nadenken.

[ Voor 40% gewijzigd door Milmoor op 05-06-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je maakt een denkfout. Kopers haken al af als de verkeerde kleur op de muren zit. Een vloer ertussen leggen zal vrijwel niemand doen en derhalve een huis van je buren kopen. Huidige woningen hebben een vrije hoogte van 2,6 meter. Een vide moet wel nut hebben, die komt in dit soort standaardmaat woningen vaak niet tot zijn recht.

Serres zie je eigenlijk nooit meer, men heeft liever de hele ruimte beschikbaar.

Heb je die vide zelf zo ingetekend? Mis de constructie om de vloer op te vangen bij de trap. Ravelen gaat lastig zonder vloer ernaast. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 05-06-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

De hele plattegrond is zelf getekend/aangepast vanaf de standaard. Dus ook de vide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Milmoor schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:32:
[...]

[afbeelding]
Geen idee hoe oud je bent en of je altijd met z'n tweeen blijft maar ik ben bang dat je ooit spijt zal krijgen met deze indeling. Het doet mij eerder denken aan een typische dink-huis dan een familiehuis. Voor de rest is het meeste al gezegd.
Milmoor schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 23:05:
I

Ik verwacht dat nieuwe bewoners de tussenverdieping zullen verbouwen zodat er daar weer kamers zijn.
Ik denk eerder dat ze een ander huis opzoeken. "Even" een tussenverdieping leggen is niet iets voor de gemiddelde doe-het-zelver.

[ Voor 19% gewijzigd door vhal op 06-06-2015 06:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

vhal schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 06:52:
Geen idee hoe oud je bent en of je altijd met z'n tweeen blijft maar ik ben bang dat je ooit spijt zal krijgen met deze indeling. Het doet mij eerder denken aan een typische dink-huis dan een familiehuis. Voor de rest is het meeste al gezegd.
Klopt, het is inderdaad een huis voor dinkies. Ik ben van '71, mijn vriendin is jonger. We hebben geen kinderwens.
Ik denk eerder dat ze een ander huis opzoeken. "Even" een tussenverdieping leggen is niet iets voor de gemiddelde doe-het-zelver.
Mee eens, maar een muurtje plaatsen zou denk ik wel haalbaar zijn. Ik heb een variant in het rood ingetekend.

Ik heb jullie terechte op- en aanmerkingen verwerkt in een nieuwe poging. De badkamer ben ik nog niet uit. De ruimte is inderdaad krap en ik zit nog met de leidingschacht.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wqyuYihvmchFjm7FnfmT3Uym/medium.png
vernieuwde plattegrond

Om een beeld te hebben van wat wij gaaf vinden in een vide: www.maxhuis.nl (het gaat mij hier om de hoogte, de glaswand zal er bij ons niet zijn, zie hieronder).
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Gn0S7rVYyF2mBd2vbfj1Tnp5/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iBaxRVvxLRet69HdVGcji54X/medium.jpg
Entresol woning (dit is dus niet ons huis, maar een voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Wel mooi met die grote ramen en de vide. Ben je niet bang dat het geluid van de gameroom naar beneden galmt via de muren?

Je washok lijkt mij overigens aan de krappe kant voor het in- en uitladen van je was.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Maar heeft de serre dan ook een dubbele hoogte? Zo niet, dan doe je het effect grotendeels teniet. Je hebt dan namelijk halverwege de vide het dak van de serre zitten en, hoewel dat uit veel glas zal bestaan, neemt het toch flink wat licht weg en is het vooral voor de ruimtelijke beleving nadelig.

[ Voor 50% gewijzigd door argro op 06-06-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

In tegenstelling tot het voorbeeld zal er bij ons een balk in het midden zitten waar normaal gesproken de vloer zit. Daarboven en onder komen meerdere manshoge ramen. Effectief is de buitengevel dus een standaardgevel. Op mijn werk hebben ze zo'n muur (maar dan slechts een verdieping hoog) en dat geeft bakken met licht. De uitstraling is anders dan van een glaswand, maar wat mij betreft ook mooi. Hierdoor is er wel visueel een afscheiding tussen vide en serre. Vanuit het huis gezien hoort de serre bij de tuin, vanuit de tuin gezien is het een aanbouw van het huis. Oranjerie of tuinkamer zouden misschien betere omschrijvingen zijn.
vhal schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:09:
Wel mooi met die grote ramen en de vide. Ben je niet bang dat het geluid van de gameroom naar beneden galmt via de muren?
We zijn maar met zijn tweeën. Meestal hebben we een koptelefoon op, tenzij we samen hetzelfde doen.
Je washok lijkt mij overigens aan de krappe kant voor het in- en uitladen van je was.
Goed punt, maar ik verwacht dat we de wasmachine/droger tegen de zijmuur kunnen schuiven en de rest van de apparatuur ernaast kwijt kunnen. Maar dat hangt er ook vanaf hoe breed het toilet precies wordt. Het is nu eigen creativiteit in Paint.

Achtergevel zonder serre:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OGvHFYatPnzbz7DuEnbSyYKY/medium.png

[ Voor 39% gewijzigd door Milmoor op 06-06-2015 11:59 . Reden: kleine aanvullingen/correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Milmoor schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:50:
[...]

Klopt, het is inderdaad een huis voor dinkies...
Dan zou ik het zelf nog wat extremer doen en de bovenste etage helemaal 'privé' maken met bijvoorbeeld een 'walk in' kledingkast en een ruime 'en suite' badkamer. De logeerkamer, liefst met eigen douche/toilet/wasbak, en het washok/schoonmaakhok zou ik dan verhuizen naar de middelste etage. Als dat niet past eventueel de vide een metertje korter maken...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 06-06-2015 13:46 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
Onze architect heeft de 1e schetsen klaar, we moeten onze 1e bevindingen nog doorgeven dus echt 1e schets, vind het zelf al veelbelovend! We willen het nog wel wat ruimtelijker in de breedte en diepte, hoogte van plafond 1e verdieping is 3,20M voor veel licht. Detail is aan beide zijdes hebben we buren (kavel is 23M breed op het voorste stuk) Maar achter (op het zuiden) hebben we een hectare grond, daarom veel op het zuiden gericht:

Huis
1ebgachterkant
zijkantvoorkant

[ Voor 3% gewijzigd door rewind. op 06-06-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:05
rewind. schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:13:
Onze architect heeft de 1e schetsen klaar, we moeten onze 1e bevindingen nog doorgeven dus echt 1e schets, vind het zelf al veelbelovend! We willen het nog wel wat ruimtelijker in de breedte en diepte, hoogte van plafond 1e verdieping is 3,20M voor veel licht. Detail is aan beide zijdes hebben we buren (kavel is 23M breed op het voorste stuk) Maar achter (op het zuiden) hebben we een hectare grond, daarom veel op het zuiden gericht:
Leuke schetsjes! nog wel een paar opmerkingen:

- Wordt de begane grond of de 1e verdieping 3.20 meter? Hoogte is altijd wel mooi maar de oppervlakte van je ruimtes moeten wel enigszins in verhouding zijn, anders lijken ze door de hoogte kleiner.
- Ik zie ontzettend veel deuren in je huis. Mijn ouders hebben dat ook en geloof me: daar wordt je niet vrolijk van als je 4 deuren tegenkomt als je van 1 plek in het huis naar de andere moet.
- Je washok vindt ik een beetje vreemd. Als mensen nu naar je voordeur lopen hebben ze door de grote ramen vol zicht op al je was en bovendien staat het washok in open verbinding met je slaapkamer, niet heel fijn als 1 iemand nog in bed ligt en de ander wil gaan wassen.
- Waarom een aparte entree en een aparte ruimte met de trap? zo krijg je 2 aparte kleine ruimtes, extra deuren en bovendien kun je zo in de entree niet echt je meterkast kwijt die (volgens mij verplicht) in de buurt van je entree moet komen.
- Verder voelt met name de slaapkamer op de begane grond wat klein aan, ondanks de behoorlijke afmetingen van het huis. Ik zie geen interne maten maar het lijkt alsof je geen nachtkastjes kwijt kunt en dat de deur naar de badkamer strak tussen het bed en de kast komt, ook niet heel loyaal (draairichting deur).
- Het lijkt me bewust dat jullie geen ramen aan de zijkant hebben gedaan vanwege de buren, maar persoonlijk zou ik dan net het gevoel hebben dat ik in een rijtjeshuis zou wonen.

Ondanks mijn opmerkingen vindt ik het een leuk ontwerp! Ik zou er alleen nog wat aan bij schaven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Begane grond wordt 3,20. We willen de ruimtes wat groter, breedte richting 14/15M en lengte ook wat groter. Hierdoor zullen de slaapkamer beneden maar ook boven ook ruimer worden. We gaan op het platteland wonen en oprit / carport zijn aan de achterzijde. Voordeur zullen we dus niet gebruiken, behalve voor de post :P Wassen en slapen vonden we zelf ook, de slaapkamer willen we voor ons gevoel ook helemaal kunnen afsluiten maar dan komt er wel nog een extra deur. Het mooie van het ontwerp vind ik dat het slaapgedeelte goed afgesloten is van het woongedeelte, nadeel is dat je daardoor wel die extra deuren krijgt. Vanuit de hal is er trouwens een kleine vide naar boven toe.

Huis staan aan een drukke weg (wel 50km/h) en zo'n 20M er vanaf, ben daarom niet zo bang voor het washok aan de voorkant ook op te lossen met plissegordijnen, muur aan voorzijde is ook extra dik tegen geluid.

Ramen aan de zijkant is een twijfelpunt, de badkamer willen we sowieso een raam, al is het om te ventileren. Idee van de architect was om rondom aan de bovenkant ramen in de badkamer te plaatsen voor licht maar een raampje voor ventilatie vind ik wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:05
rewind. schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:50:
Begane grond wordt 3,20. We willen de ruimtes wat groter, breedte richting 14/15M en lengte ook wat groter. Hierdoor zullen de slaapkamer beneden maar ook boven ook ruimer worden. We gaan op het platteland wonen en oprit / carport zijn aan de achterzijde. Voordeur zullen we dus niet gebruiken, behalve voor de post :P Wassen en slapen vonden we zelf ook, de slaapkamer willen we voor ons gevoel ook helemaal kunnen afsluiten maar dan komt er wel nog een extra deur. Het mooie van het ontwerp vind ik dat het slaapgedeelte goed afgesloten is van het woongedeelte, nadeel is dat je daardoor wel die extra deuren krijgt. Vanuit de hal is er trouwens een kleine vide naar boven toe.

Huis staan aan een drukke weg (wel 50km/h) en zo'n 20M er vanaf, ben daarom niet zo bang voor het washok aan de voorkant ook op te lossen met plissegordijnen, muur aan voorzijde is ook extra dik tegen geluid.

Ramen aan de zijkant is een twijfelpunt, de badkamer willen we sowieso een raam, al is het om te ventileren. Idee van de architect was om rondom aan de bovenkant ramen in de badkamer te plaatsen voor licht maar een raampje voor ventilatie vind ik wel een must.
Zelf zou ik denk ik op de begane grond de 2 halletjes samen trekken en dan wellicht de toilet iets de gang in schuiven zodat de keuken iets groter wordt (cm of 40). Verder zou ik het washok direct toegankelijk maken vanuit de gang en afsluiten van de slaapkamer. Op de 1e verdieping zou ik de deur tussen de overloop en het "halletje" bij het toilet en de badkamer laten vervallen, dat gaat nooit goed met draairichtingen.

Je kunt er ook nog voor kiezen om de badkamer en washok een kwartslag te draaien. Je kunt dan het raam naast de voordeur gebruiken voor het washok en het andere raam voor de badkamer. ik denk dat je dan ook wat lekkerder uitkomt met je indeling aan de gehele rechterkant.

Owja: vergeet niet dat je ergens nog 1 of meerdere leidingschachten kwijt moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Heb je nou ook op de veranda een stuk keuken? Zou in ieder geval wel stoer zijn: buiten koken. Beneden heb je wat namen in de plattegrond gezet. Boven heb ik wat problemen met het herkennen van wat nou wat is.

Als ik zo'n lap grond had zou ik kijken naar een horizontale aardwarmtewisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Ja vanuit de keuken zit een raam waarbij aan de andere kant sowieso een wasbak / aanrecht zit. De indeling van de bovenverdieping moeten we nog goed naar kijken. De badkamer boven mag van ons stukje kleiner zonder bad en losse toilet zit een beetje raar met een deur teveel. Verder zijn er 3 slaapkamers, verhouding daarvan moet nog beter, hal is open tot het plafond met aan beide zijdes zolderruimte, en openslaande deuren naar dakterras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...] We gaan op het platteland wonen...
Wil je dan geen dichte woonkeuken en een echte bijkeuken...? Wel cool die veranda, dat zeker. Maar als je de voordeur niet gebruikt staan binnenkomende mensen nu direct in je woonkamer lijkt mij. In de zomer wellicht niet zo'n punt maar in de winter toch niet zo fijn, in verband met binnenkomende kou en gebrek aan kapstokken. Sowieso willen veel gasten toch graag even in de hal 'acclimatiseren' en bijvoorbeeld hun haar kammen.

Dit doet op zich wel weer denken aan Amerikaanse films en series, waar de buitendeur ook vaak direct in de huiskamer zit...

En ik heb het idee dat de slaapkamers boven erg donker worden met 'alleen maar' een dakraam...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Fiber schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:58:
[...]

...

En ik heb het idee dat de slaapkamers boven erg donker worden met 'alleen maar' een dakraam...
Er zijn eisen (bouwbesluit) aan bepaalde hoeveelheid daglicht/glas per vierkante meter per ruimte.

http://www.ekbouwadvies.n...ht/daglichtberekening.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Huis
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Zijn dát schetsen van een architect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het vrij hokkerig aandoen. Het huis lijkt veel kleiner dan hij werkelijk is. De pannenlijn tekenen ze op 1,5 meter, dus je moet half gebukt langs elk bed op de slaapkamer op de verdieping, laat staan dat er kastruimte is. Voor jezelf zou ik de gangzones eens inkleuren, je hebt erg veel verkeersruimte. De entree met hal is vrij gekunsteld, daar kan je zoveel meer doen. Trap op de plek van de wc, wc naar de zijkant waar de deur van het washok zit. Die kan je immers vanaf de slaapkamer al bereiken.

Bij een wasmachine moet je denken aan een matje van 1,8x0,6 incl. apparaat.

Even een alternatiefje zonder slapen op de begane grond.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YkFvHSDGCOUiRKVo2n8EV2XC/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 06-06-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Señor Sjon schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:01:
[...]

Even een alternatiefje zonder slapen op de begane grond.

[afbeelding]
Op zich wel grotendeels mee eens...

Maar...
  • Er zal wel bewust gekozen zijn voor beneden slapen.
  • Zo heb je wel een slaapkamer minder.
  • Trap verplaatsen heeft ook consequenties voor de bovenverdieping.
  • Washok beneden kan ook een bewuste keus zijn
  • Er zullen ook wel regels zijn voor goot- en nahoogtes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Snap ik, maar als je zo'n huis hebt, waarom zou je dan in je grote slaapkamer gaan zitten als je de rest ook hebt? Uitgaaande va de maatvoering is het 10x5 meter bruto. Imo zonde van je begane grond. Trap zit aan de dakopbouw aan de achterkant zo te zien, kan je nog een vide bij maken.

Je kan ook van de eetkamer een eetkeuken maken en van de keuken een bijkeuken. Heb je je washok ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Breedte is nu al een meter 6 lijkt mij, en:
Begane grond wordt 3,20. We willen de ruimtes wat groter, breedte richting 14/15M en lengte ook wat groter. Hierdoor zullen de slaapkamer beneden maar ook boven ook ruimer worden...
Dus eigenlijk is het zinloos om hier nog commentaar op te geven. Eerst maar eens een tekening met de echte buitenmaten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik vind de indeling ook wel een beetje raar, maar wat ik eigenlijk nog raarder vind is de uitwerking van de schetsen. Een goede architect doet dat meestal toch iets netter en een stuk duidelijker.
https://www.google.nl/sea...zVb3tAsyvUei3gLgL#imgrc=_
Ook zie ik niks terugkomen over energiebewust ontwerpen. Dit huis zou je zo op elk kavel kunnen zetten volgens mij. Is de architect al een keer op locatie wezen kijken?

Heb je misschien ook een paar 3d plaatjes vanuit sketchup van het ontwerp?

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 06-06-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Dit is echt het 1e ontwerp wat ze ons hebben laten zien, ik heb nog meer afbeeldingen met uitleg over de zoneverdeling (links wonen, recht slapen, blok in het midden voor keuken etc.) Ontwerp van de buitenkant hebben we ook 3D maar is nog iets te strak naar onze smaak. Uiteindelijk krijgen we ook 3D renders met lichtinval en geshopt op de kavel.

Punten die we zelf als twijfel hebben over lichtinval, ruimte kamers boven zie ik hier ook terug komen idd, klapramen boven zijn wel van groot formaat (1,20).

Huis
3d 23d 1

[ Voor 51% gewijzigd door rewind. op 06-06-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ga je dat balkon/dakterras nou echt gebruiken? Anders kun je net zo goed de bovenverdieping een stuk groter maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Nog groter? Het huis is al gigantisch. Zijn begane grond is groter dan mijn huidige huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
We zijn en blijven met z'n 3en plus nog een hond en straks 2 paarden, 3 slaapkamers boven is voor ons voldoende waarvan 1 wel kleiner mag als soort van hobbykamer. Zoals nu getekend ga je idd gebukt langs je bed dus dat mag wel wat ruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
Wellicht nog wel handig voor die gene die hun huis willen verbouwen. Een petitie om de 6% regeling te verlengen. https://www.btw-nee.nl/

Bijbehorend nieuwsbericht http://www.nu.nl/economie...itie-hogere-bouw-btw.html

[ Voor 200% gewijzigd door Morpheusk op 07-06-2015 10:07 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Milmoor schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:25:
Nog groter? Het huis is al gigantisch. Zijn begane grond is groter dan mijn huidige huis.
Beneden wel, maar boven is volgens mij niet veel groter, of zelfs kleiner, dan een doorsnee rijtjeshuis. En je hebt hier geen zolder. Maar goed, zonder de meer definitieve tekeningen en maten valt er niet veel zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Bij ons dit weekend het dak aan de achterkant zo ver mogelijk dichtgelegd.
Mooi werk, pannen leggen, wel een beetje warm :-)

Afbeeldingslocatie: http://onsnieuwehuis.be/wp-content/uploads/2015/06/IMG_9708-copy-1280x540.jpg

http://onsnieuwehuis.be/dakwerken-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Dat ziet er goed uit! Wat komt er aan de buitenzijde van de woning? En ga je dat ook zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

Huis
[afbeelding][afbeelding]
Mis een bijkeuken, wel onmisbaar denk ik als je buiten met de paarden bezig geweest bent en schoenen oid uit wilt doen.

Daarnaast zit in het washok geen deur. Wasmachines zijn luidruchtig, dus een deur daarin is wellicht ook handig.

Verder zou ik mijn archtitect betere tekeningen laten leveren, vooral in 3d.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
3D is leuk, maar goede 2D tekeningen een must. Een schetsrol en een stift levert meer op dan dit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:17:
3D is leuk, maar goede 2D tekeningen een must. Een schetsrol en een stift levert meer op dan dit. ;)
ik vind het toch erg leuk om 3d aanzichten te hebben van mijn tekening.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Van het weekend een bezichtiging gedaan bij open huis van allurebouw.
Viel me alles mee qua afwerking en gebruikte materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
artbij schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Mis een bijkeuken, wel onmisbaar denk ik als je buiten met de paarden bezig geweest bent en schoenen oid uit wilt doen.

Daarnaast zit in het washok geen deur. Wasmachines zijn luidruchtig, dus een deur daarin is wellicht ook handig.

Verder zou ik mijn archtitect betere tekeningen laten leveren, vooral in 3d.
Ik wil die paardenschoenen etc. niet in huis hebben, daarom komt er bij de stallen een hokje en sowieso een wateraansluiting. Daarnaast zit er op de veranda nog een "buitenkeuken" met wasbak.

Deur in washok is inderdaad een punt, gister hebben we een waslijst aan punten ook mede uit dit topic doorgegeven, ook wat betreft de dubbele gang, afsluitbare slaapkamer en washok. Door een enkele gang te creeren hoop ik ook dat het hokkerige meevalt.

Uiteindelijk krijgen we een volledige 3D impressie binnen (ook voor lichtinval) en buiten die op onze kavel is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

rewind. schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:34:
Dat ziet er goed uit! Wat komt er aan de buitenzijde van de woning? En ga je dat ook zelf doen?
De buitenkant werken we af met Eternit Cedral vezelcement planken in een soort lichte kleikleur. En dat gaan we inderdaad ook zelf doen. In principe zo veel mogelijk zelf.
Deze week beginnen we aan de installatie van het ventilatiesysteem met warmtewisselaar, of plaatsen we de dakramen (afhankelijk van het weer, ik denk dat we nogal wat tijd nodig hebben voor ons eerste dakraam :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Huis
[afbeelding][afbeelding]
Ik hou er wel van. Eenvoudige lijnen, eenvoudige indeling. Of ik 2 blinde zijgevels in de praktijk zou waarderen weet ik niet. Is eigenlijk ergens ook zonde als je vrijstaand bouwt, zeker als er aan beide kanten voldoende vrije ruimte is.
Het concept van de veranda is heerlijk :)

Wat is de bestemming van de ruimte rechtsboven op de begane grond? Is dat een slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ja. Van boven naar beneden: Slaapkamer (zonder deur), 'en suite' badkamer (ideaal!) en washok (ook zonder deur).

Ik snap het idee van een deurloze slaapkamer op zich wel, maar hier lig je min of meer op de gang te slapen. Is toch wat armoedig op de één of andere manier...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 08-06-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Wat vinden jullie van deze indeling?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg1_9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Beganegrond vind ik een prima, eenvoudig ontwerp. Veel ruimte, en die zie je terug in de ruimtes.
Op de verdieping is het op zich in orde, maar 1 badkamer voor 5 slaapkamers vind ik wel wat zuinig.

Het is overigens wat moeilijk te zien zo. Of voor mij toch tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Rtificial schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:54:
Beganegrond vind ik een prima, eenvoudig ontwerp. Veel ruimte, en die zie je terug in de ruimtes.
Op de verdieping is het op zich in orde, maar 1 badkamer voor 5 slaapkamers vind ik wel wat zuinig.

Het is overigens wat moeilijk te zien zo. Of voor mij toch tenminste.
Er worden maar 3 slaapkamers standaard gebruikt.De andere 2 worden logeerkamer en hobbykamer.Aparte wc is wel fijn met 2 opgroeiende dochters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

ik zou nooit m'n badkamer met de kinderen delen, maarja, ik heb ook geen kinderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die was toch al gepost? Oh nee, dat was deze: pietvs in "Ervaringen met het bouwen van een huis"

Goed (tekening is wat klein):
Waar is het toilet van de begane grond? Onder de trap? Die zou ik eerder van de bijkeuken afhalen. Hal is wel lang, wellicht een open hardhouten trap in de woonkamer als een soort meubelstuk? En dat gedeelte van de hal afhalen en bij de woonkamer voegen? Dan kan je ook met een dubbele deur naar binnenkomen als je dat wilt. Waar je de trap bovenkomt sta je gelijk met je neus tegen een deur. Dat vind ik persoonlijk minder. Het is een groot huis, dan is bovenkomen op een vierkante meter wat schraal.

Zijn de vijf slaapkamers een eis? Verder wel eens dat 1 op 5 badkamers te weinig is. Ik zou toch het e.e.a. straktrekken aan muurtjes en nisjes om de verdieping op te schonen, bijvoorbeeld door 4 en 5 samen te voegen en de overloop iets meer lucht te geven. Logeren kan immers ook op de hobbykamer. Doordat die deur niet meer in het hoekje hoeft, kan je ook de badkamer iets naar beneden schuiven en de deur bij slk 2 + 3 wat netter maken.

Waarom zit die nis bij jullie hoofdslaapkamer? Ik zou neigen bij die ruimte naar een en suite badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

feddesman schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:49:
Wat vinden jullie van deze indeling?

[afbeelding]
Plaatje is veel te klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Zo in 2e is het een stuk duidelijker.Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg2_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/feddesman/image.jpg1_10.jpg

5 kamers zijn zeker geen eis,dit is een eerste opzet waar we nog even over na moesten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Wie heeft er hier ervaring met de aansluitkosten van ziggo?

Ons huis wordt geleverd zonder media aansluitingen..

Exclusief:
* aansluitkosten incl. bekabeling t.b.v. media en communicatie;
Verder is het een bestaande nieuwbouwwijk waar gewoon ziggo leverbaar is. Wordt er dan per huis die het aanvraagt bij ziggo een kabel gegraven naar de wijkkast?(kan mij niet voorstellen)

Wat rekent ziggo voor zoiets gemiddeld? En wat is de doorlooptijd voor zoiets? Duurt nog jaartje, dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kabel wordt in de regel al geplaatst. Degene die het eerste abo neemt betaalt iets van 150 euro aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Thx! Iets om mee rekening te houden dus.
Gaat op de todo lijst voor de te regelen dingen
Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic kent een alias in Duurzame Energie & Domotica. Let er dus op dat duurzame installaties en domotica eigen topics hebben die veel meer diepgang hebben over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.

Voor projectmatige woningbouw: Het nieuwbouwwoning topic