Zoiets vereist een aanpassing in de firmware en ik geloof niet dat Telfort dat op verzoek van één gebruiker gaat doen.StephanVierkant schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:34:
Weet iemand of het mogelijk is Radius in te stellen op de P-2812HNU-F1? De optie zit in de router, maar is dichtgezet door Telfort. Is het mogelijk dat Telfort die optie alsnog openstelt op verzoek?
Maar je kunt toch een eigen modem/router gebruiken?
Ik gebruik mijn Telfort verbinding i.c.m. een Draytek Vigor 2860n+ en dat gaat prima.
Dan heb je volledige controle.
Ik gebruik mijn Telfort verbinding i.c.m. een Draytek Vigor 2860n+ en dat gaat prima.
http://www.deyterra.com
Zijn er meer mensen die problemen hebben het analoog radio signaal van Radio Gelderland ?
Glasvezel (WBA+) analoog Frequentie : 103.3 Winterswijk of omgeving Oost Gelderland
Glasvezel (WBA+) analoog Frequentie : 103.3 Winterswijk of omgeving Oost Gelderland
Niet een aanpassing in de firmware, maar gewoon andere (originele) firmware. De optie zit al in de router, maar is geblokkeerd.Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:55:
[...]
Zoiets vereist een aanpassing in de firmware en ik geloof niet dat Telfort dat op verzoek van één gebruiker gaat doen.
Dat kan, maar aangezien de router verder goed bevalt is een nieuwe kopen niet echt nodig. Daarvoor is Radius niet belangrijk genoegrally schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:21:
Maar je kunt toch een eigen modem/router gebruiken?
Verwijderd
Telfort heeft deze optie blijkbaar geblokkeerd omdat Radius niet direct iets is dat de doorsnee consument gebruikt.StephanVierkant schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:12:
[...]
Niet een aanpassing in de firmware, maar gewoon andere (originele) firmware. De optie zit al in de router, maar is geblokkeerd.
Zo zijn er meer functies in de fabrieksfirmware onbruikbaar gemaakt, de reden zal wel zijn dat, als abonnees hier mee gaan zitten stoeien, er allerelei problemen kunnen ontstaan die door de helpdesk opgelost moeten worden en daar zitten ze niet echt op te wachten.
Er wordt ook geen ondersteuning op gegeven.
Is er iemand van telfort aanwezig die mij kan helpen? Het gaat om een vdsl abbonement.
Je kan beter naar het Telfort eigen forum gaan, Daar zit hun webcare ook actief op.
https://forum.telfort.nl/
https://forum.telfort.nl/
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
mijn glaslijntje werkt EINDELIJK ! het modem had de verkeerde config van XMS er nog inzitten. ze hebben een factory default ingesteld en natuurlijk hun eigen config erin geladen en nu werkt alles
100mbit up en down
+ tv werkt ook goed.
Van ConceptsICT afgelopen maand helaas automatisch overgegaan naar telfort, was al een keer dat het internet er uit vloog voor ongeveer 10minuten en nu is het weer lekker bezig.
Nog nooit zoeits gehad met ConceptsICT, ook ping zit normaliter lager. Gelukkig zit ik nergens aan vast, normaliter zat de ping ook stabiel rond de 3.Ping statistics for 31.22.80.140:
Packets: Sent = 155, Received = 126, Lost = 29 (18% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 4ms, Maximum = 25ms, Average = 10ms
wij zijn hier thuis overgestapt van telfort naar online (was iets gekoper met de snelheden die we hier halen). Nu moet ik dus het oude moden (zyxel P2601HN-F1) terugsturen of naar een kiala punt brengen. Maar ik heb geen retour sticker of iets dergelijks ontvangen. Kan ik daar dan gewoon binnen lopen en zeggen "jow retour pakketje voor telfort" ding op de toonbank gooien en dat hun weten wat ze er mee moeten dan? Lijkt me niet? Hoe zit dat?
2 tellen zoeken op Telfort site: Ze sturen niet meer uit zichzelf een doos naar je toe, maar opsturen kan gewoon overal in naar een antwoordnr, dus gratis:michiel_hc schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:24:
wij zijn hier thuis overgestapt van telfort naar online (was iets gekoper met de snelheden die we hier halen). Nu moet ik dus het oude moden (zyxel P2601HN-F1) terugsturen of naar een kiala punt brengen. Maar ik heb geen retour sticker of iets dergelijks ontvangen. Kan ik daar dan gewoon binnen lopen en zeggen "jow retour pakketje voor telfort" ding op de toonbank gooien en dat hun weten wat ze er mee moeten dan? Lijkt me niet? Hoe zit dat?
Eerdere post van webcare:
Indien u na wijziging of opzegging van uw abonnement de modem of Interactieve TV hardware moet retourneren, kan dat kostenloos naar:
BNS Data Logistics
O.v.v. aansluitnummer
Antwoordnummer 42
4100VP Vianen
Let op dat u daarbij wel uw aansluitnummer (in de vorm 12345678/S001) vermeldt.
Van gisteravond tot vanochtend lag bij mij internet eruit. Gelukkig draait het nu weer.
Het lijkt erop dat het wat te maken had met een storing bij de KPN.
Het lijkt erop dat het wat te maken had met een storing bij de KPN.
Volgens Wikipedia: Wi-Fi Protected Setup is WPS "broken".
Toch staat het in de Telfort VGV7519 volgens mij (standaard) aan. Is dit veilig? Zo nee, zou het dan niet uit moeten staan?
Toch staat het in de Telfort VGV7519 volgens mij (standaard) aan. Is dit veilig? Zo nee, zou het dan niet uit moeten staan?
Je krijgt binnen enkele weken vanzelf een brief van Telfort met het retouradres en een retour-code.michiel_hc schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:24:
Een doos om het modem in te verzenden, moet je idd zelf regelen.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Na een paar maand probleemloos glasvezel via telfort, had ik plots geen internet meer, wel tv. Als ik kijk in de door telfort geleverde sitecom router (X4 N300), zie ik geen gegevens, zie afbeelding.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJBOOYYS.jpg
Als ik de router herstart, krijgt hij daar weer netjes ip adressen, en heb ik weer internet, na 10 minuten tot een uur is de pret weer voorbij.
Wat kan dit zijn. Heb de router compleet teruggezet naar fabrieksinstellingen, nieuwe firmware er op, probleem blijft. Er is niks gewijzigd sinds het probleem is ontstaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJBOOYYS.jpg
Als ik de router herstart, krijgt hij daar weer netjes ip adressen, en heb ik weer internet, na 10 minuten tot een uur is de pret weer voorbij.
Wat kan dit zijn. Heb de router compleet teruggezet naar fabrieksinstellingen, nieuwe firmware er op, probleem blijft. Er is niks gewijzigd sinds het probleem is ontstaan.
Je zou tijdelijk kunnen proberen IP & DNS er vast in te zetten.vanWalsum schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:04:
Wat kan dit zijn.
Helpt helaas niet, krijg dan totaal geen internet meer door.Olaf van der Spek schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:55:
[...]
Je zou tijdelijk kunnen proberen IP & DNS er vast in te zetten.
Verwijderd
Werkt ook niet omdat je geen vast ip adres hebt bij Telfort glasvezel. Je kunt wel proberen je pc rechtsreeks aan te sluiten om te testen (dus zonder router) omdat de pc en router je verschillend mac-adres hebben kan het een uur duren voordat je een ipadres krijgt als je omwisseld. Blijf het ipadres bij de pc wel aanwezig dan is het waarschijnlijk de router het probleem.vanWalsum schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:58:
[...]
Helpt helaas niet, krijg dan totaal geen internet meer door.
Anders kun je de vraag beter stellen in bijv dit topic Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?
Omdat op het gebied van het ipadres Telfort glasvezel. geheel anders werkt dan Telfort ADSL
Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 23:32 ]
Ik heb Telfort Internet+Bellen voor 20 euro per maand (8 Mbit). Dit werkt allemaal perfect totdat er meer dan 8 apparaten via wifi verbonden zijn met het modem (Zyxel P-2812HNU-F1). Het negende apparaat ziet wel het wifi netwerk, maar kan er niet mee verbinden. Zodra er een wifi verbinding vrijkomt omdat er ander een apparaat uitgeschakeld wordt, is de verbinding binnen drie seconden tot stand gebracht. Het lijkt er dus op dat er een limiet is op het aantal wifi verbindingen.
Ik heb in in het configuratie van router de DHCP pool verhoogd van 32 naar 192, maar dit heeft niet geholpen. Er zijn geen andere wifi netwerken of andere wifi apparaten in de buurt (het is buitengebied), dus een storing op het wifi kanaal is niet aan de orde. Het herstarten van de router heeft ook geen positief effect.
Wie heeft hier nog meer last van? Is dit een bekend probleem? En heeft iemand een oplossing hiervoor?
Ik heb in in het configuratie van router de DHCP pool verhoogd van 32 naar 192, maar dit heeft niet geholpen. Er zijn geen andere wifi netwerken of andere wifi apparaten in de buurt (het is buitengebied), dus een storing op het wifi kanaal is niet aan de orde. Het herstarten van de router heeft ook geen positief effect.
Wie heeft hier nog meer last van? Is dit een bekend probleem? En heeft iemand een oplossing hiervoor?
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Verwijderd
En nog steeds geen diensten van telfort na migratie van uit tweak glasvezel.
telfort zegt afhankelijk te zijn van de aannemer (erg makkelijk om je eigen daar achter te verschuilen) maar kunnen mij hier geen gegevens van geven.
heeft er iemand een brilliant idee want ik ben ondertussen radeloos..
telfort zegt afhankelijk te zijn van de aannemer (erg makkelijk om je eigen daar achter te verschuilen) maar kunnen mij hier geen gegevens van geven.
Ik zou even op het forum van Telfort gaan melden wat je situatie is. Mijn ervaring is dat het webcare team daar zaken heel snel op pakt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
mja ook daar loopt al een draadje hier over echter nog steeds geen oplossing wordt er echt verdrietig vanPaT schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:23:
Ik zou even op het forum van Telfort gaan melden wat je situatie is. Mijn ervaring is dat het webcare team daar zaken heel snel op pakt.
Verwijderd
Je kan de 8 IP-adressen van die aangesloten apparaten eens een static IP-adres geven door ze te reserveren in Static DHCP.Kappie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:02:
Is dit een bekend probleem? En heeft iemand een oplossing hiervoor?
Zie 'Network Setting/Home Networking/Static DHCP'.
Misschien dat het 9e apparaat dan wel wordt gezien en opgepikt.
Ik overweeg om van Ziggo naar Telfort glasvezel over te stappen. Je krijgt bij Telfort een losse wifirouter erbij in bruikleen maar ik gebruik mijn eigen router. Krijg je aan de WAN kant een public ipadres?
Verwijderd
Ja via DHCP krijg aan de WAN kant een ip adreszx9r_mario schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:55:
Ik overweeg om van Ziggo naar Telfort glasvezel over te stappen. Je krijgt bij Telfort een losse wifirouter erbij in bruikleen maar ik gebruik mijn eigen router. Krijg je aan de WAN kant een public ipadres?
Je kan het beste alle apparaten een vast IP geven buiten de DHCP range. Deze begint bij de standaard instelling na 192.168.1.33. Dus je apparaten een vast IP geven tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.32, dan heb je geen last meer.Kappie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:02:
Ik heb Telfort Internet+Bellen voor 20 euro per maand (8 Mbit). Dit werkt allemaal perfect totdat er meer dan 8 apparaten via wifi verbonden zijn met het modem (Zyxel P-2812HNU-F1). Het negende apparaat ziet wel het wifi netwerk, maar kan er niet mee verbinden. Zodra er een wifi verbinding vrijkomt omdat er ander een apparaat uitgeschakeld wordt, is de verbinding binnen drie seconden tot stand gebracht. Het lijkt er dus op dat er een limiet is op het aantal wifi verbindingen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Laat even weten hoe het gaat, ik migreer op 3 maart van Tweak naar Telfort (als het goed is)Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:19:
Verwijderd
Ja inderdaad als je maand zonder diensten zit. Maar wat is dan het probleem dan moet de aannemer een nieuwe POP bouwen of zijn de patch kabels op?Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:19:
Misschien helpt dit.
code:
1
| Heb je een vraag, klacht of suggestie over glasvezel of onze dienstverlening? Laat het ons even weten met het contactformulier. |
https://www.eindelijkglasvezel.nl/contact/
Of bellen met Reggefiber.
https://www.google.nl/#q=telefoonnummer+reggefiber
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 08:28 ]
Verwijderd
Nee bij KPN en XS4ALL glasvezel zit het ipadres al vast aan de poort van de dslam dit werkt op dezelfde manier als bij ADSL van KPN.Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:48:
Altijd toch bij een provider?
KPN glas gebruikt een PPPoE verbinding en bij Telfort glasvezel is dat niet zo. De MTU is daar gewoon 1500
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 08:32 ]
Verwijderd
Ben benieuwd hoe jouw migratie gaat.joop99 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 06:29:
[...]
Laat even weten hoe het gaat, ik migreer op 3 maart van Tweak naar Telfort (als het goed is)
Verwijderd
Volgens mij zijn IP-adressen nooit 'hard-coded' vanaf een DSLAM-poort, je hebt altijd een dynamisch IP-adres.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:23:
[...]
Nee bij KPN en XS4ALL glasvezel zit het ipadres al vast aan de poort van de dslam dit werkt op dezelfde manier als bij ADSL van KPN.
KPN glas gebruikt een PPPoE verbinding en bij Telfort glasvezel is dat niet zo. De MTU is daar gewoon 1500
Bij zoiets simpels als een modemwissel krijg je al een ander WAN IP-adres en gaat er echt geen monteur naar de wijkcentrale om je op een andere DSLAM-poort te zetten.
Verwijderd
Ik heb al 4,5 jaar KPN glasvezel en heb nog steeds hetzelfde ipadres ondanks 6 of 7 verschillende modems (Thomson).Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:38:
[...]
Volgens mij zijn IP-adressen nooit 'hard-coded' vanaf een DSLAM-poort, je hebt altijd een dynamisch IP-adres.
Bij zoiets simpels als een modemwissel krijg je al een ander WAN IP-adres en gaat er echt geen monteur naar de wijkcentrale om je op een andere DSLAM-poort te zetten.
Verwijderd
@spaceone
telfort zegt niet exact het probleem te weten. stuurt hierop kpn itns aan met escalatie.
reggefiber medewerker in winkel dordrecht weet te melden dat er nog minstens 1 klant het zelfde prbleem heeft.
aannemer als in monteur die hier zo'n beetje elke week een nieuw ntu op komt hangen zegt ja ik moet alleen een ntu ophangen......
en ik zit maar te kijken naar een knippert power lampje
even een aanvulling en kudos richting medewerker reggefiber winkel deze beste man doet alles in zijn bereik om te helpen tot aan mee geven demo ntu met de hoop dat deze wel werkt ( mocht je mee lezen TOP!)
@joop99. het schijnt een lokaal probleem te zijn volgens telfort zijn er geen andere problemen bekent maar bij voorbaat suc6
telfort zegt niet exact het probleem te weten. stuurt hierop kpn itns aan met escalatie.
reggefiber medewerker in winkel dordrecht weet te melden dat er nog minstens 1 klant het zelfde prbleem heeft.
aannemer als in monteur die hier zo'n beetje elke week een nieuw ntu op komt hangen zegt ja ik moet alleen een ntu ophangen......
en ik zit maar te kijken naar een knippert power lampje
even een aanvulling en kudos richting medewerker reggefiber winkel deze beste man doet alles in zijn bereik om te helpen tot aan mee geven demo ntu met de hoop dat deze wel werkt ( mocht je mee lezen TOP!)
@joop99. het schijnt een lokaal probleem te zijn volgens telfort zijn er geen andere problemen bekent maar bij voorbaat suc6
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 08:58 ]
Verwijderd
Dan zit er blijkbaar verschil tussen een xDSL en glasvezel DSLAM...Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:41:
[...]
Ik heb al 4,5 jaar KPN glasvezel en heb nog steeds hetzelfde ipadres ondanks 6 of 7 verschillende modems (Thomson).
Weer heeft iemand anders mijn Telfort internet verbinding opgezegd, en zelfs nu ik het voor de afsluitingsdatum aangeef zeggen ze niets te kunnen doen, niet eens te zeggen wie de nieuwe provider is.
Hoe ga ik er nou ooit achter komen wie op mijn adres steeds een nieuwe verbinding aanvraagt?
Ik wordt er helemaal gek van.
Hoe ga ik er nou ooit achter komen wie op mijn adres steeds een nieuwe verbinding aanvraagt?
Ze kunnen bij Telfort toch wel overleggen waar vandaan etc?moppentappers schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:39:
Weer heeft iemand anders mijn Telfort internet verbinding opgezegd, en zelfs nu ik het voor de afsluitingsdatum aangeef zeggen ze niets te kunnen doen, niet eens te zeggen wie de nieuwe provider is.
Ipadres, of brief overleggen?
Ik zou de rechtsbijstand maar eens inschakelen
GerkeP
Inderdaad..en raar, want zelfs een opzegging kun je vaak nog annuleren.GerkeP schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:43:
[...]
Ze kunnen bij Telfort toch wel overleggen waar vandaan etc?
Ipadres, of brief overleggen?
Ik zou de rechtsbijstand maar eens inschakelen
Kan het misschien om een verwisseling gaan of administratieve fout?
Had bij een recent testje met een andere router van het werk ook direct een totaal ander IP, zodra ik mijn eigen router aansloot kreeg ik het ''bekende" IP-adres weer terug. Inmiddels ben ik volgens mij alsnog gewisseld, maar dat kan random zijn (bij Concepts is m'n IP nooit veranderd). Maakt me verder niet uit omdat ik toch een no-ip-accountje heb, maar het viel wel op dat er bij een andere router meteen een ander adresje werd geserveerdVerwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:38:
[...]
Volgens mij zijn IP-adressen nooit 'hard-coded' vanaf een DSLAM-poort, je hebt altijd een dynamisch IP-adres.
-edit-
sorry, ben gewoon gaan typen maar ik heb glasvezel, geen vdsl, negeer m'n gekwetter maar
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 12-02-2014 14:13 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Zit je met een vdsl abonnement bij telfort vast aan een vast IP adres?
De stekker eruit halen voor een paar uur werkt in ieder geval niet. Ik gebruik een zyxel modem.
En mag dat wel zomaar gaat telfort dan niet moelijk doen?
De stekker eruit halen voor een paar uur werkt in ieder geval niet. Ik gebruik een zyxel modem.
Dus als je een ander modem.router aanlsuit in je woning dan krijg je een ander IP-adres?2Dutch schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:55:
Had bij een recent testje met een andere router van het werk ook direct een totaal ander IP, zodra ik mijn eigen router aansloot kreeg ik het ''bekende" IP-adres weer terug. Inmiddels ben ik volgens mij alsnog gewisseld, maar dat kan random zijn (bij Concepts is m'n IP nooit veranderd). Maakt me verder niet uit omdat ik toch een no-ip-accountje heb, maar het viel wel op dat er bij een andere router meteen een ander adresje werd geserveerd
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 02:22 ]
Sorry ik had het woordje VDSL gemist, my bad, het gaat bij mij om glasvezelVerwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 02:19:
[...]
Dus als je een ander modem.router aanlsuit in je woning dan krijg je een ander IP-adres?
Maar ook bij VDSL heb ik zelf een FritzBox aangesloten gehad, Telfort had daar zelfs kant en klare profielen voor, inclusief IPtv. Kan me niet meer herinneren of toen m'n IP is gewijzigd..te lang geleden
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Telfort werkt niet met vaste IP-adressen maar ze wijzigen zelden.Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 02:19:
[...]
Dus als je een ander modem.router aanlsuit in je woning dan krijg je een ander IP-adres?
Alleen als er een technische reden is voor Telfort (onderhoud, wijzigingen in de centrale) kán je een ander IP-adres krijgen.
Ook als je van modem wisselt krijg je een nieuw IP-adres maar dit kan je ook niet onbeperkt in een korte tijd doen i.v.m. reservering van schaarse IPv4-adressen.
Telfort doet hier uiteraard niet moeilijk over anders zou je nooit van modem kunnen wisselen.
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:06:
[...]
Je kan de 8 IP-adressen van die aangesloten apparaten eens een static IP-adres geven door ze te reserveren in Static DHCP.
Zie 'Network Setting/Home Networking/Static DHCP'.
Misschien dat het 9e apparaat dan wel wordt gezien en opgepikt.
Bedankt voor de suggesties. Ben vrijdag weer op lokatie dus dan ga ik dat uitproberenJumpman schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:10:
[...]
Je kan het beste alle apparaten een vast IP geven buiten de DHCP range. Deze begint bij de standaard instelling na 192.168.1.33. Dus je apparaten een vast IP geven tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.32, dan heb je geen last meer.
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
In Vlaardingen is Telfort internet al bijna twee dagen niet vooruit te branden. Ook porblemen gehad met Telfort bellen.
Iemand hier ook last van?
Iemand hier ook last van?
Onderstaande gegevens lijken mij prima om een goede snelheid te halen of denk ik nu te simpel? Met moeite raak ik nl boven de 18Mb down en 1Mb up.
VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate: 3080 (Kbps.) 31996 (Kbps.)
Attainable Rate: 15202 (Kbps.) 59620 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin: 29.7 dB 17.7 dB
Attenuation: 0.0 dB 12.7 dB
VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate: 3080 (Kbps.) 31996 (Kbps.)
Attainable Rate: 15202 (Kbps.) 59620 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin: 29.7 dB 17.7 dB
Attenuation: 0.0 dB 12.7 dB
Verwijderd
Waarschijnlijk met wifi gemeten op speedtest.net of iets dergelijks?Razkin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:11:
Actual Data Rate: 31996 (Kbps.)
Attainable Rate: 59620 (Kbps.)
Niet echt een zuivere indicatie helaas.
De modem geeft een actuele snelheid downstream aan van 32 Mbps en die moet je gewoon kunnen halen.
[Edit:typo]
Het is meer een gemiddelde van diverse metingen zowel bekabeld als wifi. Neemt de actual data rate af bij drukte op het netwerk?
Nee, dat is gebaseerd op de lengte en kwaliteit van de kabels tussen kpn en jouw modem.Razkin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:47:
Neemt de actual data rate af bij drukte op het netwerk?
Verwijderd
Dan zou ik maar eens naar de verbinding zelf kijken en dan met name naar de aansluiting binnenshuis.Razkin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:47:
Het is meer een gemiddelde van diverse metingen zowel bekabeld als wifi.
Wat voor ISRA-punt heb je (woonkamer of meterkast) ?
Hoe is de modem daarop aangesloten?
Modem hangt in de meterkast en de kabel tussen ISRA en het modem is +/- 40cm. Vanaf het modem ligt Cat5E(herkomst UPC)naar de woonkamer. Qua bekabeling verwacht ik weinig te kunnen winnen. Ik denk dat het regelmatig "te" druk is waardoor de snelheid tegen valt. Hele buurt bestaat uit 3 woonlaag appartementen en aan de benaming van de diverse wifi modems te zien behoorlijk wat ADSL/VDSL spul.
Verwijderd
Als je test met een kabel en je haalt wél de maximale snelheid dan is het idd een wifikwestie.Razkin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:31:
Modem hangt in de meterkast en de kabel tussen ISRA en het modem is +/- 40cm. Vanaf het modem ligt Cat5E(herkomst UPC)naar de woonkamer. Qua bekabeling verwacht ik weinig te kunnen winnen. Ik denk dat het regelmatig "te" druk is waardoor de snelheid tegen valt. Hele buurt bestaat uit 3 woonlaag appartementen en aan de benaming van de diverse wifi modems te zien behoorlijk wat ADSL/VDSL spul.
Eén PC bedraad --> 28/2,5Mbit
Diezelfde bedrade PC en de laptop via wifi die idle staat te zijn -> 20/1,5Mbit
Diezelfde bedrade PC en de laptop via wifi die idle staat te zijn, maar zonder draadloze Logitech MX620(oid oud ding) muis --> 28/2,5Mbit
Kwam er bij toeval achter dat wifi en m'n muis invloed op elkaar hadden toen ik vanaf de laptop via wifi aan het uploaden was naar de bedrade PC en heel mijn systeem vertraagde alsof het systeem overbelast was.
Heb nu enkel de 802.11n band en een andere kanaal toegewezen in het modem en dat lijkt te werken.
Diezelfde bedrade PC en de laptop via wifi die idle staat te zijn -> 20/1,5Mbit
Diezelfde bedrade PC en de laptop via wifi die idle staat te zijn, maar zonder draadloze Logitech MX620(oid oud ding) muis --> 28/2,5Mbit

Kwam er bij toeval achter dat wifi en m'n muis invloed op elkaar hadden toen ik vanaf de laptop via wifi aan het uploaden was naar de bedrade PC en heel mijn systeem vertraagde alsof het systeem overbelast was.
Heb nu enkel de 802.11n band en een andere kanaal toegewezen in het modem en dat lijkt te werken.
Tijdens de inventarisatie heb ik een alles-in-1 glasvezel abonnement bij Telfort genomen. Eind deze maand wordt het abonnement geactiveerd. Ik heb van Telfort een brief gekregen met daarop de abonnementskosten zoals die in april 2013 golden. Maar inmiddels is de prijs 5 euro gedaald (januari 2014?). Enig idee wat de policy van Telfort is mbt de prijsverlaging en mijn aanvraag van bijna een jaar geleden?
PS 14 feb de vraag op het Telfort forum gesteld, maar nog geen reactie.
PS 14 feb de vraag op het Telfort forum gesteld, maar nog geen reactie.
Bel ze op 0900-9596, leg het voor en geef aan dat je bereid bent om een jaarcontract aan te gaan mits je de nieuwe prijzen mag betalen. Ga er tenminste van uit dat je daar toe bereid bent, aangezien je dat anders ook al had gehad.
Kan ik proberen, ja. Maar eind deze maand gaat mijn abonnement pas in (voor één jaar), dus ik weet niet of dat argument gaat werken
EDIT: Ik heb gebeld en ze hebben mij ook de nieuwe prijs "gegeven".
EDIT: Ik heb gebeld en ze hebben mij ook de nieuwe prijs "gegeven".
[ Voor 22% gewijzigd door pvtonger op 24-02-2014 09:45 ]
Nee heb je...etc.
Verwijderd
bij mij zeiden ze direct ja maar misschien een andr verhaalpvtonger schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:45:
Kan ik proberen, ja. Maar eind deze maand gaat mijn abonnement pas in (voor één jaar), dus ik weet niet of dat argument gaat werken
Krijg veel meer papieren spam van Telfort dan toen ik nog VDSL van ze had.
Dienstje zus, optie zo. Dat ze dat per mail doen prima, maar ouderwets boompjes kappen en m'n brievenbus volplempen met die onzin ben ik niet zo weg van. Iemand ervaring met het stopzetten van de papieren troep bij Telfort?
Dienstje zus, optie zo. Dat ze dat per mail doen prima, maar ouderwets boompjes kappen en m'n brievenbus volplempen met die onzin ben ik niet zo weg van. Iemand ervaring met het stopzetten van de papieren troep bij Telfort?
Krijg je bij Telfort glasvezel de beschikking over de SIP gegevens van de voip connectie? Of is dat allemaal afgeschermd?
Nee, die krijg je niet. ZIt geprovisioned in de Genexis NT.
Het lijkt me raar dat je niet een los modern Voip-telefoontoestel kan gebruiken, mocht dat zo zijn dan zal dat wel weer met het "in eigen vlees snijden" te maken hebben. Wel dient Telfort de SIP registratie uit de Glas-NT/Genexis te halen als je daar zelf niet bij kan! -> 2 actieve registraties gaat niet (goed) werken.pacificocean schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:49:
Krijg je bij Telfort glasvezel de beschikking over de SIP gegevens van de voip connectie? Of is dat allemaal afgeschermd?
De mij laatst bekende algemene Telfort SIP gegevens zijn:
Telfort bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem: http://klantenservice.internet.telfort.nl/Hulp-bij-installatie/Vast-bellen.aspx#faq10747
Er zijn winkels die internetmodems verkopen die geschikt zijn voor bellen via internet. Telfort geeft echter geen ondersteuning op modems die niet via Telfort geleverd zijn. Indien u toch besluit een ander modem aan te schaffen, dient deze het SIP-protocol te ondersteunen. Uit ervaring blijkt dat veel modems niet optimaal functioneren. Wij raden u daarom ook aan om een modem via Telfort te bestellen.
Indien u een modem heeft die het SIP-protocol ondersteunt, kunt u gebruik maken van de volgende gegevens:
Gebruikersgegevens:
SIP number: Persoonlijke Telfort bellen inloggegevens (= je volledige 10-cijferige Tel.nummer)
Username: Persoonlijke Telfort bellen inloggegevens (= je volledige 10-cijferige Tel.nummer)
Password: Persoonlijke Telfort bellen inloggegevens
Algemene instellingen:
SIP proxy: sip.telefoniedienst.nl
SIP service location: sip.telefoniedienst.nl
SIP signaling port: UDP 5060
SIP register service location: tel.telefoniedienst.nl
SIP register signaling port: UDP 5060
SIP domain: tel.telefoniedienst.nl
URL type coding: SIP
Registration interval: 6000 seconds (bij problemen, gebruik dan hier 300 seconden)
Session expires: 1800 seconds
Reserved RTP port range: UDP 16384-32767
Codecs:
First negotiated: G.729
Secondly negotiated: G.711 a-law type
DTMF mode: PCM
Sending INVITE Anonymous: Not permitted
Echo Cancellation G.168: In use
Voice Activation Detection: Not in use
SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted
Early Media acknowledge: Not in Use
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Dat is Telfort XDSL. Compleet ander platform. Glasvezel loopt via de ISP fabriek van KPN ITNS.
Dus je wilt zeggen dat, mocht ik Glas via Telfort gaan afnemen, ik mijn moderne Tiptel voip-toestel niet kan gebruiken?Barre73 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:44:
Dat is Telfort XDSL. Compleet ander platform. Glasvezel loopt via de ISP fabriek van KPN ITNS.
Als dat zo is, dan zal ik mijn Tel.nr wel van te voren bij een provider als Cheapconnect onder brengen, en nog harder roepen om alleen "Internet" via glasvezel, en dus niet onnodig bijbetalen voor het "Bellen"-deel à E 2,50 per maand.
ps. Barre73, jij werkt toch bij KPN? Wat vind jij er nou zelf van? (eigen mening)
[ Voor 7% gewijzigd door bitshape op 17-02-2014 19:03 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik werd verplicht om glasvezel af te nemen op mijn nieuwe woonadres (nieuwbouw). Gekozen voor Telfort, omdat ik altijd ADSL + Interactieve tv via Telfort gebruikte. Tevreden!
Ik heb nu een een Motorola VIP kastje over. Weet iemand of ik deze kan aansluiten en werkende kan krijgen op mijn tweede tv? Vind het namelijk zonde om hem weg te doen of een kastje voor 4E per maand te huren. (kan ik er beter 1 kopen op MP).
Ik heb nu een een Motorola VIP kastje over. Weet iemand of ik deze kan aansluiten en werkende kan krijgen op mijn tweede tv? Vind het namelijk zonde om hem weg te doen of een kastje voor 4E per maand te huren. (kan ik er beter 1 kopen op MP).
Je Motorola werkt alleen op het xDSL platform.
Wegdoen mag alleen naar het retour adres van Telfort aangezien deze nog steeds eigendom is van Telfort. Het verdienmodel van Telfort laat niet toe dat je een zelf gekochte decoder aansluit.
Wegdoen mag alleen naar het retour adres van Telfort aangezien deze nog steeds eigendom is van Telfort. Het verdienmodel van Telfort laat niet toe dat je een zelf gekochte decoder aansluit.
Ik overweeg Telfort te nemen maar je leest over glasvezel aansluitingen nog wel wat gezeur mbt aansluiten. Nu kan ik natuurlijk mijn huidige lijn aanhouden tot het glasvezel daadwerkelijk werkt. Maar stel het loopt fout, na hoe lang zou ik het contract eenzijdig op kunnen zeggen wegens het niet leveren van overeengekomen diensten? Verder is onze huidige lijn ook van Telfort, zouden we met Telfort af kunnen spreken dat de ADSL verbinding ophoud zodra het glasvezel werkt? Of zullen ze moeilijk doen over een opzegtermijn?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
heb hier ook glasvezel van telfort maar heb een super stabiele verbinding down 96 up 96 naar a-dam 2 ms
dus dik tevereden
dus dik tevereden
Ik zie op marktplaats vele tv-ontvangers langskomen.
Kan ik die gewoon kopen en aansluiten, en wellicht iets instellen in het modem, of is daar 100% zeker een extra abonnement voor nodig? Ik heb op dit moment dus 1 tv, maar zou graag 2 willen hebben. En gezien ik zo de ontvanger niet hoef te huren, zou het me zo 4eur per maand kunnen schelen.
Kan ik die gewoon kopen en aansluiten, en wellicht iets instellen in het modem, of is daar 100% zeker een extra abonnement voor nodig? Ik heb op dit moment dus 1 tv, maar zou graag 2 willen hebben. En gezien ik zo de ontvanger niet hoef te huren, zou het me zo 4eur per maand kunnen schelen.
[ Voor 42% gewijzigd door GAIAjohan op 19-02-2014 11:48 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hoo...hoo.... Ik werk niet bij KPN. Ik zeg alleen dat ik ook bij Telfort wilde proberen om de SIP instellingen in de Genexis aan te passen zodat ik een VOIP account kon nemen. Maar dat wilden ze niet doen want ik mocht niet in de Genexis..bitshape schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:49:
[...]
Dus je wilt zeggen dat, mocht ik Glas via Telfort gaan afnemen, ik mijn moderne Tiptel voip-toestel niet kan gebruiken?
Als dat zo is, dan zal ik mijn Tel.nr wel van te voren bij een provider als Cheapconnect onder brengen, en nog harder roepen om alleen "Internet" via glasvezel, en dus niet onnodig bijbetalen voor het "Bellen"-deel à E 2,50 per maand.
ps. Barre73, jij werkt toch bij KPN? Wat vind jij er nou zelf van? (eigen mening)
Of het andersom kan (dus de Telfort SIP instellingen in je eigen VOIP toestel) heb ik niet geprobeerd maar ik sprak de verwachting uit van niet.
En wat ik nog meer aangaf was dat de opgegeven link met instellingen niet voor telfort Glasvezel was maar voor DSL. Dus dat zal wss niet werken. Of je ze voor Glasvezel kan krijgen is mij nog steeds niet bekend.
Verwijderd
Al koop je er 100, er is gewoon een extra abonnement voor nodig...GAIAjohan schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:47:
Ik zie op marktplaats vele tv-ontvangers langskomen.
Kan ik die gewoon kopen en aansluiten, en wellicht iets instellen in het modem, of is daar 100% zeker een extra abonnement voor nodig?
Je betaalt geen € 4,- huur voor de ontvanger, maar voor het activeren van een tweede stream op het netwerk.En gezien ik zo de ontvanger niet hoef te huren, zou het me zo 4eur per maand kunnen schelen.
Dat is ook de reden waarom het aanschaffen van een eigen ontvanger geen zin heeft.
Ze komen écht niet uit een ei ofzo, bij Telfort.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 17:01 ]
Verwijderd
hehe mijn ervaring zegt toch wel anders sins migratie tweak glas telfort glas op 07-01-2014 ! heelemaal niets meer ook een heel groot gebrek aan communicatie over hoe en wat...
hehe mijn ervaring zegt toch wel anders sins migratie tweak glas telfort glas op 07-01-2014 ! heelemaal niets meer ook een heel groot gebrek aan communicatie over hoe en wat...
Verwijderd
Wat heeft dat nou met een abonnement op een tweede TV-ontvanger te maken..?Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:06:
Trouwens, alle iTV providers werken zo, het is toch logisch dat ze hun inkomsten willen beschermen en er voor zorgen dat je niet met een zelfgekochte ontvanger gratis kan gaan zitten kijken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 17:15 ]
Telfort DSL: Geen idee maar je zou gelijk kunnen hebben aangezien dat bij KPN ook zo is.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:59:
[...]
Al koop je er 100, er is gewoon een extra abonnement voor nodig...
[...]
Je betaalt geen € 4,- huur voor de ontvanger, maar voor het activeren van een tweede stream op het netwerk.
Dat is ook de reden waarom het aanschaffen van een eigen ontvanger geen zin heeft.
Telfort glasvezel: Absoluut onzin antwoord. Als jij een tweede Amino wil kopen of een derde of vierde dan kan je die gewoon aansluiten en TV kijken. Er is alleen maar 1 TV poort op het glasmodem dus je zal er een (domme) switch tussen moeten zetten.
Die 4 euro per maand is wel degelijk huur voor de ontvanger. Tweede stream activeren is ook onzin.
Let wel even op dat je een wat recentere koopt (A130 of 140, of M532 of 540). De hele oude kunnen niet overweg met alle huidige codecs namelijk.
Erm.. Als ik dit draadje bij KPN lees, zou het wel moeten kunnen, en klopt het verhaal van speedking niet.
http://forum.kpn.com/t5/T...open-mogelijk/td-p/116372
Verder moet je sowieso een hebben die niet bij Telfort geregistreerd staat (lees ik zo her en der), dus volledig nieuw. En een tweede stream lijkt ook niet te kloppen, aangezien je ze gewoon in hetzelfde netwerk kan plaatsen.
Overigens gaat het bij mij om vdsl, en er is sowieso meer dan genoeg bandbreedte.
http://forum.kpn.com/t5/T...open-mogelijk/td-p/116372
Verder moet je sowieso een hebben die niet bij Telfort geregistreerd staat (lees ik zo her en der), dus volledig nieuw. En een tweede stream lijkt ook niet te kloppen, aangezien je ze gewoon in hetzelfde netwerk kan plaatsen.
Overigens gaat het bij mij om vdsl, en er is sowieso meer dan genoeg bandbreedte.
[ Voor 48% gewijzigd door GAIAjohan op 19-02-2014 19:08 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Bij xDSL gaat het echt niet werken om een 2e decoder van marktplaats af aan te sluiten.
Voor glasvezel is het een ander verhaal, daar kan je inderdaad middels een switch een 2e of 3e decoder aansluiten.
Voor glasvezel is het een ander verhaal, daar kan je inderdaad middels een switch een 2e of 3e decoder aansluiten.
Zie ook dit recente antwoord van Denan (expert) in het Lijbrandt topic. Wat Telfort glasvezel betreft is dit identiek aan elkaar.
denan in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"
Wat dsl betreft: officieel kan het niet. Officieus wel, maar geen garanties...had iets te maken met geregistreerde decoders of zoiets...
denan in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"
Wat dsl betreft: officieel kan het niet. Officieus wel, maar geen garanties...had iets te maken met geregistreerde decoders of zoiets...
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 19-02-2014 20:34 ]
Momenteel ligt Telfort adsl er compleet uit hier (Venlo) . Nog meer mensen met hetzelfde probleem ?
Modem heeft totaal geen DSL-synchronisatie
edit: na een telefoontje met de supportdesk is hij weer online
Oorzaak niet duidelijk
edit: na een telefoontje met de supportdesk is hij weer online
[ Voor 41% gewijzigd door Henk007 op 25-02-2014 11:00 ]
Verwijderd
Gisteren middag twee monteurs hier aan de de deur.
1 haalt modem van de muur en 2 loopt naar de centrale. ( hier tegen over mijn huis)
1 zet een laser pen op glasvezel en krijgt gelijk een telefoontje dat de modem terug mag.
nadat modem terug was geplaatst werkt alles ineens. wij super blij natuurlijk.
echter blijkt er een patch verkeerd inde administratie te zitten waardoor wij op "iemand anders" zijn patch zitten.
Monteur verwacht dan ookdat als die iemand anders ook glasvezel aanvraagt wij weer zonder diensten zitten.
voor nu werkt alles en mag ik het administratieve gevecht aan gaan met telfort na bijna 2 maanden zonder.
1 haalt modem van de muur en 2 loopt naar de centrale. ( hier tegen over mijn huis)
1 zet een laser pen op glasvezel en krijgt gelijk een telefoontje dat de modem terug mag.
nadat modem terug was geplaatst werkt alles ineens. wij super blij natuurlijk.
echter blijkt er een patch verkeerd inde administratie te zitten waardoor wij op "iemand anders" zijn patch zitten.
Monteur verwacht dan ookdat als die iemand anders ook glasvezel aanvraagt wij weer zonder diensten zitten.
voor nu werkt alles en mag ik het administratieve gevecht aan gaan met telfort na bijna 2 maanden zonder.
Gisteravond lag internet er volledig uit, vanaf ca 19:00 tot na 23:00. Vanmorgen weer een hickup. Regio Lunteren. Niets op de telfort site.
facts don't care about your feelings
Is het niet de verantwoordelijkheid van de monteurs om als ze fouten constateren dit in de administratie goed te laten zetten....Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 07:09:
....
...
Ik zou de baas van die jongens even inlichten.....
Inderdaad, ze constateren iets en weten waar ze het over hebben. Als jij dat gaat roepen moeten ze toch die heren weer gaan vragen of het wel zo is, krijg je weer dat kastje/muur verhaal.Mafketel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:04:
[...]
Is het niet de verantwoordelijkheid van de monteurs om als ze fouten constateren dit in de administratie goed te laten zetten....
Ik zou de baas van die jongens even inlichten.....
Verwijderd
Dus als jouw patch nodig is voor een andere klant (welke volgens de administratie bij die poort hoort) trekt dan de monteur jouw patch er gewoon uit?Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 07:09:
Wat voor wild west praktijken zijn dat in POP van Reggefiber.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 11:12 ]
Dat hoort ook helemaal niet te gebeuren. Als de heren dat nu zo geconstateerd hebben dan moet dat teruggemeld worden zodat de aanleggende aannemer in staat kan worden gesteld om het probleem echt op te lossen. en dat blijkt meestal een kruising te zijn in de DP in de straat. Die dus echt open moet en beide huizen moeten worden losgekoppeld en opnieuw gelast. Maar dan goed.
Dat zou de beste manier zijn om een kruising op te lossen.
Dat zou de beste manier zijn om een kruising op te lossen.
Verwijderd
zojuist ben ik gebeld door reggefiber met de mededeling dat de debetreffende patch exclusief gereserveerd word voor mijn adres hier door is het onmogelijk dat een andere monteur deze er uithaalt waardoor ik dan weer zonder zit.
en nu maar hopen op geen storing anders weten ze natuurlijk niet waar ze moeten kijken:-)
en nu maar hopen op geen storing anders weten ze natuurlijk niet waar ze moeten kijken:-)
En dat was weer een hickup. @Webcare, werkzaamheden ivm glasvezel?
facts don't care about your feelings
@webcare zal je op het telfort forum moeten zoeken denk iko_f_course schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:09:
En dat was weer een hickup. @Webcare, werkzaamheden ivm glasvezel?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Sticker met postcode en huisnummer eropVerwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:13:
zojuist ben ik gebeld door reggefiber met de mededeling dat de debetreffende patch exclusief gereserveerd word voor mijn adres hier door is het onmogelijk dat een andere monteur deze er uithaalt waardoor ik dan weer zonder zit.
tijdje terug was de UPC-straatkast slachtoffer van slecht rijgedrag (gemeld btw) maar even een kijkje genomen want hij stond half open..huisnummers met labeltjes op de kabels geplakt. Dit zag er vrij nieuw uit, wat wel kan kloppen, aangezien toen wij UPC opzegden wat jaren gelee onze buren zonder signaal kwamen te zitten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=59 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=59 Request timed out. Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=20ms TTL=59 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=20ms TTL=59 Request timed out. Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=20ms TTL=59 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=21ms TTL=59 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=21ms TTL=59 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=20ms TTL=59 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=20ms TTL=59 Request timed out. Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=22ms TTL=59 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=24ms TTL=59 Request timed out. Request timed out. |
Gaat weer goed met telfort glasvezel, ben pas 18januari overgegaan helaas automatisch van ConceptICT (geen jaar contract gelukkig)
Heb sinds 2009 glasvezel, in de afgelopen 5jaar 1keer storing geweest en dat was toen er zware wateroverlast was. Nu? 2x internet slechte kwaliteit en 1keer globale storing inclusief TV in Deventer in 1 maand!
Gaat goed, maar weer even naar Fype,Vodafone etc gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 25-02-2014 18:52 ]
Nu alweer een storing, maar nu wel een adsl-synch maar geen internet. Geen enkele host is bereikbaar, ook niet op ip-adres (het is dus geen DNS probleem). Zelfs de WAN-gateway die aan mijn modem is toegewezen kan ik niet pingen.Henk007 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:20:
Momenteel ligt Telfort adsl er compleet uit hier (Venlo) . Nog meer mensen met hetzelfde probleem ?
edit: na een telefoontje met de supportdesk is hij weer onlineOorzaak niet duidelijk
Ik heb deze lijn al meer dan 4 jaar, met misschien 3 keer een (korte) storing.
Nu 2 verschillende (lange) storingen in 48 uur.
edit: Schijnbaar weer opgelost nu.
[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 26-02-2014 10:40 ]
Even terugmelden:vliegnerd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:57:
Ik denk ook dat het "gewoon" goed moet gaan. Maar ben echt heel huiverig voor een "per ongeluk" afgesloten ADSL verbinding.
Deze week mijn telefoonnummer weg-geporteerd (sp?) naar CheapConnect. Is goed gegaan: ADSL is ondertussen niet afgesloten. Nog even bij de telefonische helpdesk gechecked en alleen mijn telefoonabo is automatisch stopgezet op de dag van portering.
Fijn!
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Grappig, als je een voicemailbericht hebt op je vaste telefoon krijg je een mailtje. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Best wel netjes!
Gisteren succesvol van Tweak glasvezel naar Telfort glasvezel gemigreerd binnen een dag, alleen een beetje jammer dat de kabel tv vezel die bij aanleg 4 jaar gelden kapot bleek in de centrale nog steeds kapot was. De monteur heeft hem in ieder geval direct gerepareerd(was voor hem ook uurtje factuurtje).
Ik probeer interactieve tv (via glasvezel) bij mijn tv te krijgen. Ik heb eerst van die kastjes gebruikt om ethernet via het stroomnetwerk te laten lopen. Helaas werkt dat niet goed genoeg. Krijg maximaal 10 a 15 mbit bij mijn TV. Met data heb ik hetzelfde probleem, maar dat heb ik opgelost met een wireless AP van TP-Link (WA801ND). Die staat in Client mode, hetgeen betekent dat het wifi signaal in een LAN verbinding wordt "omgezet", Nu heb ik nog zo'n AP gekocht maar dan voor het iTV signaal. Het interactieve TV signaal wil ik via de meegeleverde sitecom gebruiken. Helaas krijg ik dat niet aan de praat. Ik heb het AP eerst met data geprobeerd. Werkt prima. Maar als ik vervolgens de iTV kabel op de sitecom aansluit, krijg ik een foutmelding op de TV: netwerk biedt niet de benodigde diensten. Ook rebooten van router en genexis modem helpen niet.
Ik heb op de sitecom zowel de WAN als de LAN poorten geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
Is het uberhaupt mogelijk om het zo te doen?
Ik heb op de sitecom zowel de WAN als de LAN poorten geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
Is het uberhaupt mogelijk om het zo te doen?
Gaat TV niet over een ander VLAN? Mogelijk dat die sitecom geen VLAN's ondersteunt.
Ik heb van de week een Netgear R7000 gekocht, die ondersteunt wel VLAN's.
Ik heb van de week een Netgear R7000 gekocht, die ondersteunt wel VLAN's.
Mijn vriendin (want ik kijk zelf nauwelijks tv
) meldde aan me dat het Telfort gelabelde decodergebeuren (menu's ed) nu is veranderd in Glashartmedia. Lijkt me een beetje raar om niet je eigen naam/logo meer te gebruiken. Het is een tijd terug wel veranderd van Concepts > Telfort gaf ze aan.
Iemand nog meer deze aanpassing gezien?
[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 07-03-2014 10:22 ]
Sinds kort is er een nieuwe firmware voor de Arcadyan VGV7519, die van mij is geüpdatet naar:
02.00.131W4 (20.01.2014-14:17:10)
Er zijn een aantal wifi fixes in opgenomen, hopelijk is het wifi nu wat stabieler
.
02.00.131W4 (20.01.2014-14:17:10)
Er zijn een aantal wifi fixes in opgenomen, hopelijk is het wifi nu wat stabieler
My favorite programming language is solder.
Eigenlijk ben ik verbaasd over de kwaliteit van IPTV bij telfort glasvezel. De Animo oplossing lis een stuk handiger als de Motorala oplossing van KPN (maar het kan ook zijn dat Telfort minder behoefte heeft gehad om aan een "proven" oplossing te gaan sleutelen.
Ik denk dan met name aan de volgende zaken:
- HD zenders op plek SD zenders
- Opname instellen is makkelijker
[ Voor 19% gewijzigd door joop99 op 08-03-2014 10:58 ]
Vandaag spontaan een factory reset van m'n Zyxel modem nadat ik het Wi-Fi kanaal veranderd had.
Lekker, m'n port forwards verdwenen en helaas geen recente backup.....
Lekker, m'n port forwards verdwenen en helaas geen recente backup.....
Ik denk dat die Animo een erfenis is van Lijbrandt. KPN heeft nu naast de Motorola 1853 ook een nieuwe STB van Arcadyan. Telfort doet hier momenteel een Pilot mee op xDSL (geen glasvezel).joop99 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:56:
Eigenlijk ben ik verbaasd over de kwaliteit van IPTV bij telfort glasvezel. De Animo oplossing lis een stuk handiger als de Motorala oplossing van KPN (maar het kan ook zijn dat Telfort minder behoefte heeft gehad om aan een "proven" oplossing te gaan sleutelen.
- HD zenders op plek SD zenders
- Opname instellen is makkelijker
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Ze hebben vanuit Reggefiber gister de Genexis opgehangen (brede variant). Kan ik ook in de instellingen van dat ding komen om straks de VOIP instellingen om te katten? Ik gebruik Budgetphone en geen telefonie van Telfort.
Ik zit nu nog te wachten tot ik een publiek ip van dat ding krijg, ik kom nu op een of ander intern netwerk van ispfabriek uit (10.x.x.x) helaas
Maar waarom ze 100baseT modems uitleveren in een vers aangelegd netwerk is me een raadsel, of is het modem wel gbit capable en hebben ze de utp poort gewoon op 100mbit gezet?
Ik zit nu nog te wachten tot ik een publiek ip van dat ding krijg, ik kom nu op een of ander intern netwerk van ispfabriek uit (10.x.x.x) helaas
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 13:21 ]
Dan is de decoder terug gesprongen naar zijn fabrieksinstelling. Evt extra zenderpakketten heeft ze dan ook ineens niet meer.2Dutch schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:21:
Mijn vriendin (want ik kijk zelf nauwelijks tv) meldde aan me dat het Telfort gelabelde decodergebeuren (menu's ed) nu is veranderd in Glashartmedia. Lijkt me een beetje raar om niet je eigen naam/logo meer te gebruiken. Het is een tijd terug wel veranderd van Concepts > Telfort gaf ze aan.
Oplossing: Stekker eruit en er weer in. Na het opnieuw opstarten zou het weer goed moeten zijn,.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie