Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:39
Sinds vandaag ligt DVB-C eruit. Meer mensen hier last van?
Dat is in Hilversum. Iptv en internet werken wel, lampje analoog op modem brandt wel.

[ Voor 7% gewijzigd door connos op 07-01-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:24:
Ik zit sinds kort ook bij Telfort. Ben verhuisd, en in mijn nieuwe woning was de glasvezel al tot binnen afgemonteerd, maar de lijn was nog niet geactiveerd.

Ik heb Telfort Internet+interactieve tv gekozen. (bewust geen bellen; ik bel toch vooral met mijn mobiel)

Er vielen mij 3 dingen tegen:
- Van aanvragen tot oplevering duurt 3-5 weken. Terwijl alleen een modem opgehangen moet worden en het signaal geactiveerd. Tja, dat is op zich geen ramp (ik moest toch eerst verbouwen voordat ik zou verhuizen) maar voor mensen die wat sneller verhuizen is dat niet echt handig.
- De administratie-/verzendkosten à 30 euro zouden gratis zijn. Toch zijn die met de eerste factuur vrolijk afgeschreven. Na een mailtje van mijn kant wordt dat wel weer rechtgezet, maar een beetje jammer is het wel.
- Na de melding dat alles opgeleverd was, zou ik moeten kunnen internetten en tv-kijken. Ik had op dat moment nog geen tv staan (nog geen fysiek scherm dus ;) ), maar internet was toch wel handig. Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen; ik kreeg gewoon geen ip-adres toegewezen, ook niet als ik de laptop direct met het modem verbond. Ik bel de helpdesk, en vraag om te beginnen of inderdaad én Interactieve TV, én internet geactiveerd zijn in mijn abbo.
De betreffende helpdeskmedewerker was bijzonder behulpzaam en getuigde van technische kennis, echt mijn complimenten. (Heb ik toen ook na 20 minuten proberen uitdrukkelijk tegen die meneer gezegd, dus misschien herken je je hier nu wel in. ;) )
Maar, toch kwam die beste man er niet uit, en zou het doorzetten naar een andere afdeling. Waarschijnlijk moest de call terug naar Reggefiber omdat het mogelijjk een probleem met het modem was.
In de tussentijd had ik even een UTP kabel naar de buren gelegd, om daar de tv-ontvanger even te proberen op hun tv: die deed het direct.

Een dag later, zet ik mijn laptop aan, en die maakt automatisch verbinding met de wifi, en wat schetst mijn verbazing: de mails stromen opeens binnen. Het internet deed het dus opeens wel.
Een dag daarna kreeg ik opeens een telefoontje van Telfort dat het probleem was opgelost. Ja, prima, maar wat was het probleem nou? Nou, het internet was in mijn abbo nog niet geactiveerd...

Maar, de positieve kant van het verhaal:
- Het internet werkt prima.
- Snelheid is 6 keer meer dan ik gewend ben, dus ik voel me nou super verwend. Totdat ik eraan gewend ben natuurlijk. :+
- het beeld is van goede kwaliteit. Again, ik ben nog geen HD-zenders gewend, dus zo veel wil dit nou ook weer niet zeggen.
- Ondanks dat ik nooit onder de indruk ben geweest van Sitecom, werkt het meegeleverde routertje prima. Voldoende instelmogelijkheden en een vrij sterk WiFi signaal. Ook de mogelijkheid van een gast-ssid vind ik wel prettig, om zo gasten toch internet- maar geen netwerktoegang te geven.
kon die man niet zien dat het internet nog niet geactiveerd was dan? :'(

Ik heb ook Telfort sinds begin december. Werkt prima maar bij mij zijn er inderdaad ook 30 euro administratiekosten in rekening gebracht. Kan me echter niet herinneren of deze gratis zouden zijn. Staat bij jou in je overeenkomst dat deze € 0,- zouden bedragen?

Voor de rest geen problemen gehad met internet of TV. Alles werkte in één keer :)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, helaas kon hij dat niet. Dit was de technische support, maar die heeft blijkbaar geen inzicht in administratieve zaken. (Gaf ie ook aan, hij deed zelfs een deel van de support uit zijn hoofd)

Over die 30 euro; daar werd mee geadverteerd en in mijn bestelbevestiging stond het ook expliciet vermeld.
Ze noemen het trouwens aansluitkosten, maar dat komt natuurlijk op hetzelfde neer. Zie ook http://www.telfort.nl/persoonlijk/glasvezel.htm, in het oranje bolletje.
Ik heb in november aangevraagd, en toen was die actie al. Als jij dus ook glasvezel hebt aangevraagd zou ik er gewoon even een mailtje naar Telfort aan wagen.
Ik heb via de site een berichtje gestuurd; 2 dagen later kreeg ik antwoord dat het wordt gecorrigeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-01-2014 11:15 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik zit nu bij telfort althans is de bedoeling.

ik kom van tweak glas en ben dus bezig met een migratie nu vandaag komt er een monteur om het modem te vervangen hij doet een aantal dingen zegt opeens "ohja dat is waar reggefiber heeft iets veranderd waardoor deze modem het niet doet" in mijn hoofd ging het van *plop* zwart gelijk gevraagt waarom hij dan niet een ander modem bij zich heeft "bij andere klanten doet hij het wel" en ging gelijk weer weg.

heb ik zelf de modem van tweak weer opgehangen en werkte tot 30 minuten geleden zit nu dus met helemaal niet .

gelijk telfort gebelt en die geven er nu de hoogste prio eraan om het opgelost te worden.

vraag heeft iemand hier enig idee wat reggefiber dan veranderd zou moeten hebben ? en wat is de hoogste prio bij telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Telfort heeft het opgelost: Nieuwe modem + Migratie naar KPN koper (was BBned).
Geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:24
Hopelijk kan iemand mij helpen, want zit met een dilemma.

Ben op dit moment aan het verhuizen, naar een appartement in een oude binnenstad, tweede verdieping.
Het probleem is echter dat de meterkast en dus de lasdop (het is een oud pand in een binnenstad, is in de jaren 80 aangelegd allemaal) op de begane grond is... van daaruit gaat er via een loze leiding een kabel richting de hoofdaansluiting in het appartement zelf. Ik gok dat de kabel zon 8 meter is (lasdop <> aansluiting).

Zal dit van veel invloed zijn op de snelheid van het internet?
Voor zover ik weet komt VDSL uit de straatkast, 20 meter verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Zojuist nogmaals mogen aanhoren van de webcare van KPN en Telfort dat de komende 12 maanden weer niks omgebouwd zal worden in onze omgeving. Er staan al 2 omgebouwde kasten in een straal van een km, maar de onze staat nog steeds niet op de nominatie. En dat terwijl ze al sinds 2009 bezig zijn. Naar glasvezel kan ik komende 6 jaar ook fluiten volgens hen.

Mijn vraag nu: Worden er nog steeds (oude) wijkkasten omgebouwd, of alleen nog maar bestaande kasten voor de vectoring? Maw: worden er nog steeds oude wijkverdeelkasten geupgrade met actieve DSLAM's erin?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:52

Nikeo

Jawelles

Mijn ADSL2+ contract met T-mobile (online) loopt hier over anderhalve maand af. Om te testen heb ik eens de helpdesk gemaild van Telfort en KPN. Vraag: ik ben me aan het oriënteren op Internet (VDSL) + interactieve TV. Is dat mogelijk en staan er VDSL-geschikte wijkkasten in mijn wijk.

- Het snelst kreeg ik een mail van Telfort waarin helaas half ingegaan werd op mijn vragen en het er min of meer op neer kwam dat als ik dit zou bestellen beide producten toch op een ADSL2+ lijn geleverd zou worden met geschatte snelheid van 11 mbit. Dit klopt met wat ik nu haal op mijn huidige ADSL2+ lijn. De wijkkast op ongeveer 500. (centrale zit op zo'n 2600 meter). Als ik verdere info wou moest ik maar bellen (10cpm). Niet heel sjiek.

- Door KPN werd ik gebeld door een medewerker. Hij vertelde me ook dat ik zo'n 2600 meter van de ADSL-centrale af zat en 500 meter van de wijkkast voor VDSL. Hij beloofde mij zonder pair bonding een voorzichtig geschatte snelheid van maximaal 50mbit over VDSL naar die wijkkast.

Wat ik dan raar vind is dat ze beide toch over hetzelfde netwerk leveren (dochterbedrijven) en verschillende antwoorden geven. Weet iemand of het klopt wat met name Telfort zegt? Het lijkt me dat als ik TV kijk er dan geen bandbreedte meer overblijft voor internet. Bedankt als iemand zijn kunde hier over kan laten blijken!

Edit: Gemiste kans van de helpdesk dus ik blijf lekker aanmodderen met een 20mbit adsl2+lijntje (10 werkelijk) bij Tele2. Dat kost me omgerekend 13,42 pm.

[ Voor 5% gewijzigd door Nikeo op 29-01-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe glasvezel abo.
Ik heb nu OnsBrabantNet en overstappen naar Telfort is goedkoper voor de zelfde setup.
Ik lees dat je er een router bij krijgt. Kan je ook zonder deze router?
Nu heb ik al een switch met VLAN ondersteuning waarover IPTV, INET en LAN gaat.
De VOIP kan ik instellen op me Gigaset N300a.
Hoe is IPv6 geregeld? Bij Onsbrabantnet wordt er een 6RD optie meegestuurd via dhcp is dat ook bij Telfort?

[ Voor 14% gewijzigd door vDorst op 09-01-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

Yucko

One clown to rule them all !

vDorst schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:52:
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe glasvezel abo.
Ik heb nu OnsBrabantNet en overstappen naar Telfort is goedkoper voor de zelfde setup.
Ik lees dat je er een router bij krijgt. Kan je ook zonder deze router?
Nu heb ik al een switch met VLAN ondersteuning waarover IPTV, INET en LAN gaat.
De VOIP kan ik instellen op me Gigaset N300a.
Hoe is IPv6 geregeld? Bij Onsbrabantnet wordt er een 6RD optie meegestuurd via dhcp is dat ook bij Telfort?
die Sitecom router hoef je niet te gebruiken, doe ik ook niet (ik gebruik dezelfde Draytek Vigor 2130 die ik ook gebruikte tijdens mijn Ziggo periode en dat werkt perfect).
Ik heb wel eens door de interface gebladerd van de Sitecom die Telfort je geeft, maar het houdt niet over qua opties vind ik zelf. Hij ligt hier in een rek voor het geval mijn Draytek ooit de geest geeft door bv. een blikseminslag :P

Wat betreft IPv6 vind ik de volgende opmerking op het Telfort forum in dit topic:
...

IPv6
IPv6 ondersteuning is op het Telfort glasvezel netwerk nog niet overal beschikbaar. Als het bij jou beschikbaar is zal dit zijn met de instelling IPv6RD of Autoconfiguration. Meer informatie over de beschikbaarheid van IPv6 volgt zo spoedig mogelijk.

...

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik heb een Linux Ubuntu PC als router enzo. icm met een Netgear GS108v2.
Met OnsBrabantNet krijgt je dat ook via de 6RD optie. Eveneens heb ik ook nog een Sixxs tunnel.
Dus Telfort kan voor mij een goede optie gaan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door vDorst op 10-01-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:59
@vDorst, kijk even naar onderstaande reactie

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41567901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Wat wil je hier precies mee zeggen?
IPTV op me PC. Theoretisch kan ik het. Maar heb het nooit ingesteld. Ik ga er ook vanuit dat OBN nu al en bij een volgende abonnement dat alles gecodeerd is. Ik gebruikt een DVB-C kaart in de PC. Ik mis niks qua kanalen.

Geblokkeerde poorten: 25 is ook geblokkeerd bij OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ging meer om de blokkades omdat je een Linux PC als router gebruikte. (DNS & mailserver)
Also, ik zat een aantal stappen te ver met me gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:05:
ook ik zit nu bij telfort althans is de bedoeling.

ik kom van tweak glas en ben dus bezig met een migratie nu vandaag komt er een monteur om het modem te vervangen hij doet een aantal dingen zegt opeens "ohja dat is waar reggefiber heeft iets veranderd waardoor deze modem het niet doet" in mijn hoofd ging het van *plop* zwart gelijk gevraagt waarom hij dan niet een ander modem bij zich heeft "bij andere klanten doet hij het wel" en ging gelijk weer weg.

heb ik zelf de modem van tweak weer opgehangen en werkte tot 30 minuten geleden zit nu dus met helemaal niet .

gelijk telfort gebelt en die geven er nu de hoogste prio eraan om het opgelost te worden.

vraag heeft iemand hier enig idee wat reggefiber dan veranderd zou moeten hebben ? en wat is de hoogste prio bij telfort ?
Totale onzin. Reggefiber kan niks veranderen in het actieve domein waardoor het ene modem het niet zou doen en het andere wel. Enige wat ik kan verzinnen is dat Reggefiber netjes heeft uitgevoerd wat KPN (de operator dus) hen heeft opgedragen. Namelijk de patchkabels van jouw adres in de wijkcentrale eruit gehaald en op een andere actieve KPN poort gezet. Eentje die de Telfort diensten levert (dus via KPN ITNS in plaats van KPN WBA).
Als je het mij vraagt heeft hij gewoon een verkeerd type NT meegenomen en probeert hij dat met een smoes te verbergen. Heb je een nieuw model FTU op je aansluiting zitten? Eentje van ca 24 x 28 cm met 2 witte of oranje kappen naast elkaar erop?

Ofgf heb je nog een ouder type Genexis met het formaat van een melkpak?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie1 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:40:
Zojuist nogmaals mogen aanhoren van de webcare van KPN en Telfort dat de komende 12 maanden weer niks omgebouwd zal worden in onze omgeving. Er staan al 2 omgebouwde kasten in een straal van een km, maar de onze staat nog steeds niet op de nominatie. En dat terwijl ze al sinds 2009 bezig zijn. Naar glasvezel kan ik komende 6 jaar ook fluiten volgens hen.

Mijn vraag nu: Worden er nog steeds (oude) wijkkasten omgebouwd, of alleen nog maar bestaande kasten voor de vectoring? Maw: worden er nog steeds oude wijkverdeelkasten geupgrade met actieve DSLAM's erin?
Waar woon je dan dat KPN en Telfort zeggen dat er de komende zes jaar geen glas zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Barre73 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:32:
[...]

Waar woon je dan dat KPN en Telfort zeggen dat er de komende zes jaar geen glas zal komen?
Hetzelfde geldt voor (een groot deel van) Leiden, toch niet een klein stadje, zou je denken, maar hier denkt KPN kennelijk anders over. Ik heb met Telfort geen vooruitzicht op snel(ler) internet, hier geen VDSL en geen glasvezel beschikbaar. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Telfort (met name webcare), maar heb om de belabberde snelheid (en jaren wachten en hopen op VDSL) nu toch besloten om Telfort de deur uit te doen en volledig over te stappen op kabel internet.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@barre

het is momenteel een genexis met alleen gigabit er op melkpak formaat idd.

zit nogsteeds zonder diensten en telfort geeft dat er een monteur aangestuurd moet worden maar wanner hoe en wat weten ze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Barre73 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:32:
[...]

Ik woon in 3e grootste stadje van Zeeland. Die provincie wordt bijna volledig overgeslagen in glasvezelaanleg. Zelfs VDSL schijnt te moeilijk(lees: te duur) te zijn. *zucht*

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb op dit moment een zyxel modem ( P-2812HNU-F1), kan ik deze in Bridge zetten? Of eigenlijk belangrijker, als ie in bridge staat, werkt m'n telefonie dan nog?
Een tijdje geleden had ik IPv6 weer aangezet, dat werkte, maar toen werkte m'n telefonie dus niet meer. Vandaar dat ik het even vraag.

Verder vroeg ik mij af dit modem wat Wi-Fi problem kan krijgen als je iets van 6/7 devices eraan hebt hangen.
Heeft iemand hier daar negatieve ervaring mee? Ik liep te denken om een dual band Wi-Fi access point aan te schaffen. Zodat ik ook op de 5GHz band kan werken en om klaar te zijn voor 802.11ac. De 5Ghz band zou ik dan willen gebruiken voor het streamen van video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Weet iemand of het mogelijk is om via glasvezel router van telfort (welk merk dit ook mag zijn) meerdere tv's interactief aan te sluiten met de motorola's via poort 3 of 4 middels één cat5e of cat6 kabel naar de boven etage en dit te doen met een huis en tuin gewone switch van bv sweex of d-link? Of moet je dan met zo'n Netgear 105 switch aan de gang met vlan's? Btw ik merk net dat met (adsl2+) van de zyxel alleen maar port 4 voor itv werkt, ik dacht dat port 3 ook daarvoor zou werken? Of kan je in de zyxel P-2812 HNU-F1 port 3 zelf ook ergens omzetten van internet naar iptv?

[ Voor 22% gewijzigd door scofield op 11-01-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonneke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09-2018
scofield schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:05:
Weet iemand of het mogelijk is om via glasvezel router van telfort (welk merk dit ook mag zijn) meerdere tv's interactief aan te sluiten met de motorola's via poort 3 of 4 middels één cat5e of cat6 kabel naar de boven etage en dit te doen met een huis en tuin gewone switch van bv sweex of d-link? Of moet je dan met zo'n Netgear 105 switch aan de gang met vlan's? Btw ik merk net dat met (adsl2+) van de zyxel alleen maar port 4 voor itv werkt, ik dacht dat port 3 ook daarvoor zou werken? Of kan je in de zyxel P-2812 HNU-F1 port 3 zelf ook ergens omzetten van internet naar iptv?
Had hetzelfde probleem met port 3 .

Heb gister door de helpdesk port 3 van internet naar iptv over laten zetten.

Volgens mij kan je dat niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Heb zonet in de configuratie van de 2812 HNU bij Broadband een vinkje gezet ergens bij port 3 enable IPTV en het werkte. Dus volgens mij is het zelf goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonneke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09-2018
scofield schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:04:
Heb zonet in de configuratie van de 2812 HNU bij Broadband een vinkje gezet ergens bij port 3 enable IPTV en het werkte. Dus volgens mij is het zelf goed te doen.
dat blijkt dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:52:
Ik heb op dit moment een zyxel modem ( P-2812HNU-F1), kan ik deze in Bridge zetten? Of eigenlijk belangrijker, als ie in bridge staat, werkt m'n telefonie dan nog?
Een tijdje geleden had ik IPv6 weer aangezet, dat werkte, maar toen werkte m'n telefonie dus niet meer. Vandaar dat ik het even vraag.

Verder vroeg ik mij af dit modem wat Wi-Fi problem kan krijgen als je iets van 6/7 devices eraan hebt hangen.
Heeft iemand hier daar negatieve ervaring mee? Ik liep te denken om een dual band Wi-Fi access point aan te schaffen. Zodat ik ook op de 5GHz band kan werken en om klaar te zijn voor 802.11ac. De 5Ghz band zou ik dan willen gebruiken voor het streamen van video.
Probeer het, je kan het altijd weer terug zetten. Meestal is het zo: bridge, geen telefonie. De WiFi van de Zyxel vinden veel gebruikers niet echt best. 6 of 7 die er flink aan trekken, tsja denk niet dat je er blij van wordt.
Dualband AP is of 5 of 2,4GHz. Zet je hem op 5 dan zien de 2,4 GHz WiFi gebruikers hem niet.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 18:28
P.K. schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:33:
Het probleem is echter dat de meterkast en dus de lasdop (het is een oud pand in een binnenstad, is in de jaren 80 aangelegd allemaal) op de begane grond is... van daaruit gaat er via een loze leiding een kabel richting de hoofdaansluiting in het appartement zelf. Ik gok dat de kabel zon 8 meter is (lasdop <> aansluiting).

Zal dit van veel invloed zijn op de snelheid van het internet?
Voor zover ik weet komt VDSL uit de straatkast, 20 meter verderop.
Dit hangt onder andere af van het soort kabel. Het beste is UTP, maar de binnengeleiding die KPN veel gebruikt is ook goed.

Het is wel belangrijk dat er een aderpaar is aangesloten die samen 1 twisting vormen. Bij UTPkabel is dit bijvoorbeeld blauw/blauw-wit. Bij de KPN binnengeleiding die bestaat uit een rode, blauwe, oranje en een witte ader, zijn de aderparen rood/blauw en oranje/wit.

Let er ook op dat de kabel rechtstreeks naar het aansluitpunt bij je modem loopt. Als er ergens in het gebouw nog een contactdoos zit waar de kabel splitst naar bijvoorbeeld 2 kabels, is er sprake van een bridge tap en dit zorgt voor verslechtering van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
scofield schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:05:
Kan inderdaad met een huis-tuin-en-keuken (unmanaged) switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

OgWok schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:18:
[...]

Probeer het, je kan het altijd weer terug zetten. Meestal is het zo: bridge, geen telefonie. De WiFi van de Zyxel vinden veel gebruikers niet echt best. 6 of 7 die er flink aan trekken, tsja denk niet dat je er blij van wordt.
Dualband AP is of 5 of 2,4GHz. Zet je hem op 5 dan zien de 2,4 GHz WiFi gebruikers hem niet.
Kijken wat er gebeurd met telefonie als ik het modem in bridge zet is een optie.

Een dualband AP zou volgens 5 en 2.4GHz te gelijk moeten kunnen doen. Anders heb ik idd een probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13:02
Coenen schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:36:
[...]
Een dualband AP zou volgens 5 en 2.4GHz te gelijk moeten kunnen doen. Anders heb ik idd een probleem. :)
Die worden meestal aangeduid met simultaneous dual band, tegenwoordig redelijk standaard maar zeker in het begin waren de meeste 2.4/5 GHz routers selectable dual band, of of dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Las via Twitter vanmorgen dat Mijn Telfort ff dicht is gezet vanwege een of andere malafide Windows -app..jammer dat er zulke figuren rondlopen :/
Grappig genoeg viel vandaag de brief met hoe/wat/waar inloggen bij Telfort (ben nu over van Concepts, waar ik niet bepaald blij was met de service). Telfort geeft netjes een maand gratis :)

Ben blij weer 'terug' te zijn bij Telfort, effectief slechts van koper naar glas gehopt met wat maandjes Concepts ertussen.

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 16-01-2014 09:30 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk heb ik een update weten lostepeuteren bij reggefiber zelf omtrend het niet werken van modems (van telfort)

firmware blijkt niet juist te zijn volgens een group ticket blijken er meer mensen last van te hebben.
volgens regefiber gaan ze maandag samen met kpn itns een nieuwe type glasvezel modem proberen mocht dit werken wordt ik ook weer aangesloten.

echter wel jammer van telfort dat ik zelf achter deze informatie moest gaan terwijl hun komen met regefiber moet monteur aansturen en ik als klant moet daar maar op wachten.

tot volgende update

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 22:11 . Reden: stel letters die maar doen wat ze zelf willen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Iemand met Glasvezel bij Telfort (of 1 van de andere onderdelen van KPN) die Glashart gebruikt op een andere tablet dan de voorgeschreven? Ik heb ondertussen uitgedokterd dat dit bijv. een stream is van een zender:
http://wowza.phqstreamer2...QqBw==.smil/playlist.m3u8
via een Galaxy Tab, maar zou de app graag werkend krijgen op een Android TV Stick, zodat je mooi alles in 1 hebt. Heb los de app wel gedownload en geinstalleerd, maar hij blijft maar zeggen, fout bij laden.

Anyone?

Edit:
Ondertussen uitgevonden dat als je al die URL's ript (zoals deze hierboven, te doen via MXPlayer op Android), je direct de zender fullscreen kan afspelen, zelfs na het verwijderen van de App op je Android Tablet!

[ Voor 14% gewijzigd door Dimiz op 18-01-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Vandaag bericht gehad dat concept nu overgaat in telfort, ik had een contract voor 35 euro alleen glasvezel
internet, nu komt telfort met een tabel dat mijn lijn 40,65 koste bij concepts en nu voor 40 euro bij telfort terwijl dit helemaal niet waar is, ik krijg dus in eens met een verhoging van 5 euro te maken per maand.

Kan dit zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
NLsandman schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:54:
Vandaag bericht gehad dat concept nu overgaat in telfort, ik had een contract voor 35 euro alleen glasvezel
internet, nu komt telfort met een tabel dat mijn lijn 40,65 koste bij concepts en nu voor 40 euro bij telfort terwijl dit helemaal niet waar is, ik krijg dus in eens met een verhoging van 5 euro te maken per maand.

Kan dit zo maar?
Het enige wat je kunt doen is dit aangeven bij Telfort en kijken of ze een beter bod gaan doen. Doen ze dit niet, dan mag je opzeggen. Maar je hebt geen dwangmiddel om die 35 euro p/m af te dwingen. Of je moet gaan klagen via Kassa of een vergelijkbaar TV programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of gewoon overstappen naar een andere provider. Er zijn er niet heel veel met internet only maar toch nog wel een aantal. Ben alleen bang dat voor 35 euro dat wel erg goedkoop was...

Telfort kent geen internet-only. Wat ze je nu aanbieden is Internet+bellen. Waarbij je voor het bellen niets betaalt zolang je niet belt. Geen vaste kosten, alleen flexibele kosten als je belt (met hun voiplijn dan wel te verstaan)

Ik kan me trouwens niet helemaal voorstellen dat je bij Concepts 35 euro betaalde voor 50 Mbit.. Was dat toevallig voor 30Mbit?

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 19-01-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Is er hier een gebruiker die via glasvezel van telfort ook nog gebruik maakt van z'n coax kabel om bv op een slaapkamer televisie te kijken? Zo ja, wat is hier de kwaliteit van en ook hoe zit het met de gebruikte kwaliteit van de coax. Moet dit liefst coax zijn met een harde kern of geeft een flexibele binnenkern ook een goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. Kwaliteit is zeer goed. Signaal komt beter binnen dat dat van Ziggo deed. Mijn slaapkamer TV heeft ook nog eens een DVB-C decoder dus ik profiteervan digitale TV via de coax (ongecodeerd). Ned 1, 2 en 3 in HD en de rest in strakke SD.
Ik heb dikke kwaliteitskabel maar dat is uiteraard altijd aan te bevelen. Ik kan hier niet aanraden om flexibele dunne coax te nemen maar dat geldt eigenlijk altijd. Het is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Neen, dat dacht ik al. Zowieso coax dus met een harde kern en liefst dan nog een aluminium folie eromheen en een gevlochten bescherming daar weer overheen waarschijnlijk. Ik dacht gelezen te hebben dat de huidige coax nogal last kan hebben van interferentie van bv smartphones of tablets of van alles wat tegenwoordig als draadloos door de woning zweeft. Of is dit alleen maar zo met coax van de bouwmarkten zoals de elro kwaliteit? En hoe kan je zien of je tv een dvb-d decoder in zich heeft? Bedoel jij met dikke kwaliteitskabel iets van Hirschmann of dat soort merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat interferentie probleem kan inderdaad worden voorkomen met goede kabel van bijvoorbeeld inderdaad Hirschmann. Maar eigenlijk alles waar het Kabelkeur logo op staat. Dat logo Is weliswaar een initiatief van de kabelmaatschappijen maar het achterliggende idee is goed.

Een TV met een CI+ slot (dus waar je zo'n Ziggo/UPC smartcard in kan steken) beschikt per definitie over een DVB-C decoder. Je hebt alleen dat slot niet nodig omdat de signalen bij Telfort geen decodering vereisen. En dus ook geen smartcard.

Weet je het niet zeker dan zou ik aanraden om het merk en type van je TV even te Googlen en de specs door te lezen die je vindt.

Mocht 'ie geen DVB-C hebben dan neemt je TV automatisch het analoge signaal en kan je de zenders opzoeken en instellen zoals je vroeger altijd al deed. Ook een prima signaal natuurlijk maar niet digitaal dus per definitie iets minder.

Of de laatste optie (wat veel mensen ook doen): Via MP een gebruikte DVB-C decoder kopen. Er zijn er heel veel en je hebt al een eenvoudige voor een paar tientjes. Die zet je bij je slaapkamer-TV en daar sluit je de coax op aan. En de decoder dan weer op je TV natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Het hoeft per definitie hier geen digitale tv te zijn op de slaapkamers. De tv's zijn van dien aard dat je dat m.i. niet gaat merken. Maar ik begreep wel van jouw Barre73 dat het beeld beter is via glasvezel maar dan analoog als dat het was via ziggo/casema? Heb hier in het ergste geval nog een zgn antenne/signaal versterker van een bepaald merk, nu ff geen idee, maar het is een metalen uitvoering en nog redelijk zwaar van gewicht met als aansluitingen F-connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht niet dat je een versterker nodig hebt, zeker niet als de slaapkamer de enige is die het signaal gaat ontvangen (dus zonder splitter). Ervanuit gaande dat je in de woonkamer de interactieve TV aansluit (IPTV dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Het zal in ons geval dus dan 2 tv's worden aan de coax middels een splitter en 1 via iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zal het afhangen van de gebruikte kabel en de lengte. Bij een goede kwaliteit kabel en minder dan 15 meter (per TV) vanaf je glasvezelmodem gezien, verwacht ik nog niet dat je een versterker nodig hebt. Maar goed, dat weet je pas als je het probeert. Het signaal dat Telfort levert is in ieder geval prima. De rest is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Goed om te lezen Barre73, de coax wil ik idd van goede kwaliteit hebben. Dat wordt koka977, dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=41630555,noline].... Heb hier in het ergste geval nog een zgn antenne/signaal versterker van een bepaald merk, nu ff geen idee, maar het is een metalen uitvoering en nog redelijk zwaar van gewicht met als aansluitingen F-connectoren.
Heb hier ook zo'n geval liggen, wel aangesloten. Prima (analoog) signaal overal in huis. Via de vloer, via de koker naar de zolder bij de rest vd leidingen en vandaar af terug naar de slaapkamers, echt tientallen meters...Zonder versterker relatief veel sneeuw, met ok dus.
Ik had wel standaardkabel, dus das niet super. Ik heb het niet met goede kabel geprobeerd, de versterker lag bij Radio Piet in de aanbieding, zo goedkoop dat ik de duurdere kabel niet meer uitgezocht heb.
Zal nog eens proberen er achter te komen wat voor een het is.
Edit.... het staat toch op het deksel zie ik net... Kubler AVN1700
http://www.kuebler-at.de/...ebersicht/bk-verstaerker/
Lijkt het meest dus op 1700F, hele kleine spec verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Weet iemand de maximale wifi n snelheid van de VGV7519? Mn ouders hebben een macbook met nas backup en dat gaat erg langzaam op het moment dus ik wil het netwerk upgraden. De macbook heeft ondersteuning voor 3 spatial streams maar doet op t moment slechts 72mbit. Als ik het goed begrijp kan de macbook (retina 2012 15") tot 450 mbps wat natuurlijk 6,5 x beter is.

Ik kan enkel nederlanders vinden die de vgv7519 in gebruik hebben, wat is het internationale typenr van dit modem? En heeft er al iemand openwrt op gezet (http://wiki.openwrt.org/t...#oem.easy.installation)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
nog meer mensen die sinds 2 dagen problemen hebben met internet.
mijn moden geeft aan dat er 30mbit binnenkomt maar zodra ik iets ga downloaden hou ik nog maar 10mbit over. lokale netwerk is niks veranderd. reset van de modem heeft ook niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Neen, hier, 2405, geen problemen met inet. Heb hier "maar" adsl2+ en intrainen is zoals het kwa afstand hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiceWorm schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:20:
Weet iemand de maximale wifi n snelheid van de VGV7519?
Bij was dat wel hoog rond de 140 Mbps...maar super instabiel...
Dus ik heb hem via het Telfort forum mbv moderator Henk ingeruild voor een P-2812HNU-F1.
Die draait probleemloos, dezelfde snelheid maar stabieler.
De antenne is in al die modems niks, dus het bereik is slecht. Als je de antenne gaat modden (extern) dat zal zeker helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 14:16
hey dit is jammer;
geen IPv6 meer... :(
Ook niet meer een IPv6 relay gok ik, die van mij geeft al een paar dagen kuren :(

Het bericht van "Hugo - Telfort" op 20-11-2013
--------------------
Het datacenter waar de IPv6 pilot hardware van Telfort nu draait gaat binnenkort sluiten. Er is besloten de IPv6 pilot daarmee ook te beëindigen.

Telfort zal in de toekomst meegaan met de IPv6 introductie bij KPN, maar dit betekend wel dat er tussen het sluiten van het datacenter en de commerciële introductie van IPv6 bij Telfort een periode zal vallen waarin IPv6 ondersteuning niet beschikbaar is. Wanneer het datacenter precies gaat sluiten is nog niet bekend, daarover later meer.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor alle feedback en ervaringen!
-----------
Bron; https://forum.telfort.nl/...nenkort-bea-indigd-38242/
(alleen als je een account hebt daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
NLsandman schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:54:
In mijn brief stond de correcte prijs van €36,09 voor 50 MBps wat bij Telfort €40 wordt. Je krijgt er dan "bellen" bij. Maar dat had ik en wil ik niet (ik heb immers al een mobiele telefoon). De hele toon in die brief van Concepts/Telfort staat me ontzettend tegen. Ze doen of dit goed nieuws is, dat Telfort ontzettend voordelig is. Ze stoppen er een onzinnige slinger bij, met teksten als "Telfort werkt in je voordeel" maar voor mij wordt het gewoon een dikke 10% duurder, dus dat "voordeel" zie ik helemaal niet! Op Reggefiber.nl staat een erg mooie vergelijker voor het lokale aanbod op de glasvezel, overstappen kan wel. Ik was erg tevreden over Concepts, dat deed het gewoon altijd, jammer dat ze ten onder gaan in de KPN waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ruim een half jaar geleden werd in de ene helft van mijn woonplaats geïnventariseerd voor aanleg van glasvezel door Reggefiber. Telfort stapte net in de Glasvezelmarkt en het eerste aanbod van Telfort 50/50 Internet+Bellen zou € 31,50 kosten, niet veel later was dit aangepast in € 40,- . Volgens mij klopte de € 31,50 wel t.o.v. hun andere pakketten zonder TV, en is men door KPN teruggefloten dat men te goedkoop aanbiedt t.o.v. de andere (KPN) aanbieders die allen voor hetzelfde pakket op of boven de € 40,- zitten.

M.a.w. je betaald standaard teveel met glasvezel indien je niet geïnteresseerd bent in het TV product. Bij Telforts xDSL pakketten is dit niet zo > Geen TV? dan € 12,50 van het maandbedrag eraf.

De genoemde € 31,50 zou na de recente Telfort prijsverhoging (door btw-verhoging) nu € 32,50 moeten zijn.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft niks met terugfluiten te maken. Telfort had een fout gemaakt destijds. Misschien mogen ze het wel aanbieden voor die prijs maar dan zou het verlies opleveren. Heel simpel gezegd moet in de vraagprijs aan de consument in ieder geval de kosten zitten die Telfort betaalt aan de netwerkbeheerder. Zowel bij ADSL als bij glasvezel is dat KPN Wholesale. Alleen de prijs bij ADSL is lager dan die bij glasvezel. En dat laatste komt omdat daar nog een laag onder zit, namelijk Reggefiber.
Dus Reggefiber berekent een lijnhuur aan KPN Wholesale (die door de ACM is bepaald) en KPN berekent dat door + de prijs voor hun pakket diensten aan Telfort (ook meebepaald door de ACM.
Bij ADSL is dat in beide gevallen KPN Wholesale en kan het dus wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:04

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik wil mijn telefoonnummer verhuizen van Telfort naar een andere SIP aanbieder (CheapConnect). Verhuizen (nummerbehoud) is geen probleem, maar ik wil voorkomen dat Telfort tegelijkertijd mijn ADSL abonnement opzegt en mijn lijn afsluit en dat ik worst case een paar weken zonder ADSL zit.

Iemand een tip om de kans zo groot mogelijk te maken dat Telfort mij niet afsluit zodra ik mijn telefoonnummer verhuis?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:43
Je zou het eens voor kunnen leggen op het Telfort forum, misschien dat daar wat meer ervaringsdeskundigen zitten. Overigens lijkt het mij geen probleem om puur telefonie weg te porteren omdat bij mijn weten Internet en bellen nog steeds twee losse onderdelen zijn (denk aan de mensen die al op VDSL zitten maar nog steeds het oude Vast Bellen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe momenteel hetzelfde bij Telefort. Heb ze vooraf even gebeld en ze geven aan dat een VOIP aanbieder die een uitgaande portering aanvraagt (namens jou dus) niet wordt gezien als een opzegging van je abonnement.
Dis moet gewoon goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:04

vliegnerd

Nintendo fan.

Ok, ik ben benieuwd naar jouw ervaring @Barre73. (Mijn jaarcontract loopt op 28 februari af, dus ik porteer op of na 1 maart).

Maar ik zal het inderdaad eens op het Telfort forum posten @tha_bulldog.

Ik denk ook dat het "gewoon" goed moet gaan. Maar ben echt heel huiverig voor een "per ongeluk" afgesloten ADSL verbinding.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 09:29
Medic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:49:
hey dit is jammer;
geen IPv6 meer... :(
Ook niet meer een IPv6 relay gok ik, die van mij geeft al een paar dagen kuren :(
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Mijn 6rd werkt nu nog wel op Telfort, maar toevallig had ik van de week ook last van een slechte (ipv6?) youtube stream, zoals iemand op het Telfort forum ook meldde.

Komt de 6rd niet van de ISP fabriek van KPN in plaats van Telfort servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vliegnerd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:57:
Ok, ik ben benieuwd naar jouw ervaring @Barre73. (Mijn jaarcontract loopt op 28 februari af, dus ik porteer op of na 1 maart).

Maar ik zal het inderdaad eens op het Telfort forum posten @tha_bulldog.

Ik denk ook dat het "gewoon" goed moet gaan. Maar ben echt heel huiverig voor een "per ongeluk" afgesloten ADSL verbinding.
Kleine nuance: Ik doe het vanuit een Telfort glasvezel verbinding en niet een ADSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:53

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik zit er aan te denken om mijn abo bij Telfort uit te breiden naar alles in 1. Weg dus bij Ziggo wat betreft Televisie, internet en bellen heb ik al bij Telfort. Ik heb het internet standaard abo, 30 Mbit en dat haal ik ook stabiel.
De enige vraag die ik eigenlijk nog heb, neemt het TV signaal niet teveel bandbreedte weg? Wij eisen namelijk wel een goede internetsnelheid en TV kijken tegelijk.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 14:16
ik heb mijn IPv6 relay uitgezet en de verbinding gereset, voor mijn gevoel is het internet nu weer stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

nickvanozzie schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:11:
De enige vraag die ik eigenlijk nog heb, neemt het TV signaal niet teveel bandbreedte weg? Wij eisen namelijk wel een goede internetsnelheid en TV kijken tegelijk.
Kabeltelevisie werkt volgens een geheel ander principe dan vdsl/adsl. Alle zenders en internet komt tegelijkertijd binnen, of je nou naar een zender kijkt of niet. Wat een kabelmodem (of tv/radio) doet is afstemmen op de juiste frequentie (tunen). tv kijken heeft geen invloed op je internet snelheid.

edit: aanvulling
Bij adsl/vdsl is het anders. tv gaat daarbij via het internet, en de bandbreedte moet je dan ook delen.
tv heeft voorrang op het 'normale' internet verkeer en zorgt er tijdens kijken voor dat je internet langzamer gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 28-01-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Medic schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:18:
ik heb mijn IPv6 relay uitgezet en de verbinding gereset, voor mijn gevoel is het internet nu weer stabiel...
Dat kan best. Als je PC een IPv6 adres heeft, zal hij de voorkeur hebben om dat te gebruiken.
En als het niet werkt dan gaat hij vanzelf terug op ipv4. Maar daar zit wel een timeout op.
Dus nu heb je de timeout niet meer en voelt het zeker beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

job schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:34:
[...]

Kabeltelevisie werkt volgens een geheel ander principe dan vdsl/adsl. Alle zenders en internet komt tegelijkertijd binnen, of je nou naar een zender kijkt of niet. Wat een kabelmodem (of tv/radio) doet is afstemmen op de juiste frequentie (tunen). tv kijken heeft geen invloed op je internet snelheid.
Bedankt voor de uitleg! Dan wordt het een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al geruime tijd dat mijn internet er ineens uit ligt.
Al weer wat maanden geleden overgestapt op de Arcadyan Experia Box v8, kort daarna ben ik ook Interactieve TV van Telfort gaan afnemen.

Probleem met het af en toe eruit klappen van internet is gebleven.
Reset van het modem verhelpt dit dan weer.
Recentelijk kabeltje plus telefoonstekker tussen ISRA en router ook al vernieuwd.

Nu belde ik pas met de helpdesk n.a.v. bovenstaande en daar werd gezien dat ik af en toe wat download. Werd me toen gezegd de downloadsnelheid omlaag te schroeven, daar het enkele uren op volle snelheid downloaden, de stabiliteit van de router zou kunnen beïnvloeden.

Is dit een plausibele verklaring, of klinkklare onzin?
Is het anno 2014 niet mogelijk met volle snelheid te downloaden bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:19:
Heb al geruime tijd dat mijn internet er ineens uit ligt.
Al weer wat maanden geleden overgestapt op de Arcadyan Experia Box v8, kort daarna ben ik ook Interactieve TV van Telfort gaan afnemen.

Probleem met het af en toe eruit klappen van internet is gebleven.
Reset van het modem verhelpt dit dan weer.
Recentelijk kabeltje plus telefoonstekker tussen ISRA en router ook al vernieuwd.

Nu belde ik pas met de helpdesk n.a.v. bovenstaande en daar werd gezien dat ik af en toe wat download. Werd me toen gezegd de downloadsnelheid omlaag te schroeven, daar het enkele uren op volle snelheid downloaden, de stabiliteit van de router zou kunnen beïnvloeden.

Is dit een plausibele verklaring, of klinkklare onzin?
Is het anno 2014 niet mogelijk met volle snelheid te downloaden bij Telfort?
Wat een onzin..een apparaat dat er niet tegen kan dat jij je volledige lijnspeed gebruikt..dan zouden ze het ding niet standaard moeten uitleveren :P Moest even kijken, dat apparaat is dus alles in 1..
Heb (met de ZyXEL P-2812HNU-F1) ook gewoon de 40mbit van mijn lijn volledig kunnen gebruiken voor mijn serie/filmverslaving via usenet..maar daardoor klapte echt niet m'n verbinding eruit.

Als ik het goed begrijp, had je dat eruit klappen ook al met je -vorige- modem/router? Dan zou dus het probleem ergens anders moeten liggen..maar: heb je eens een router/modem geleend, Fritzboxje ofzo, en had je toen ook dat alles eruit klapte? Zo ja, dan moet Telfort het toch echt ergens anders op gaan gooien dan dit slappe smoesje over een apparaat dat je downloadgedrag niet trekt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 28-01-2014 11:54 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor met de ZyXEL modems (heb er meerdere gehad in de loop der jaren), had ik inderdaad ook geregeld dat mijn verbinding eruit klapte.

Deze maand alleen al, is het 4x gebeurd dat mijn verbinding eruit lag, de laatste keer vanmorgen nog.
Dit lijkt me toch wat te veel van het goede.
Heb al contact met Telfort, ook op hun forum heb ik een topic geopend hierover.
Wat mij betreft tijd dat er eens een monteur langskomt om eens e.e.a. na te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:10:
Hiervoor met de ZyXEL modems (heb er meerdere gehad in de loop der jaren), had ik inderdaad ook geregeld dat mijn verbinding eruit klapte.

Deze maand alleen al, is het 4x gebeurd dat mijn verbinding eruit lag, de laatste keer vanmorgen nog.
Dit lijkt me toch wat te veel van het goede.
Heb al contact met Telfort, ook op hun forum heb ik een topic geopend hierover.
Wat mij betreft tijd dat er eens een monteur langskomt om eens e.e.a. na te zien!
Ja dat lijkt me niet de bedoeling, goed dat je blijft pushen tot een oplossing. Webcare zal wel zsm contact zoeken en het een en ander doornemen. Laat je even weten hoe het afloopt? Hopelijk ben je snel van je onstabiele verbinding af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickvanozzie schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:13:
[...]

Bedankt voor de uitleg! Dan wordt het een makkelijke keuze.
Welke uitleg? Jij vroeg hoe het zou gaan bij Telfort ADSL/VDSL. Hij vertelt hoe het gaat bij kabel maar jij wilde juist allen van de kabel af en naar Telfort toe.

Het antwoord op je vraag: 1 HD zender bij Telfort gebruitk ca 7 tot 8 Mbit van je bandbreedte. Die gaat dus af van je totaal. Op twee televisies kijken (boven en beneden) dus het dubbele uiteraard..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:43:
[...]

Welke uitleg? Jij vroeg hoe het zou gaan bij Telfort ADSL/VDSL. Hij vertelt hoe het gaat bij kabel maar jij wilde juist allen van de kabel af en naar Telfort toe.

Het antwoord op je vraag: 1 HD zender bij Telfort gebruitk ca 7 tot 8 Mbit van je bandbreedte. Die gaat dus af van je totaal. Op twee televisies kijken (boven en beneden) dus het dubbele uiteraard..)
Tja, dat krijg je als je snel tussendoor leest. Heb even gemist dat zijn uitleg over kabel ging. 8)7
Het ging mij dus met name om op 1 tv kijken en tegelijk internetten. Dan hou ik dus 30-8 = 22 Mbps over voor internet. Snel zat.
Jij bedankt voor de uitleg Barre73!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
ik heb telfort adsl met digitale tv

zonder tv's aan haal ik 20.8 mbps (via kabel) op 1,6km van de centrale.. Met tv's meestal nog 17/18.. Dus valt wel mee.

Bij tele2 was het erger (12 zonder tv, 7 met.. en dat op een 20mb abbo, zelfde wijkcentrale)

[ Voor 23% gewijzigd door nebur86 op 28-01-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:43:
[...]

Oh verrek, ik dacht dat even dat in het ziggo topic zat en las de post totaal verkeerd 8)7 .
Televisie snoept inderdaad bandbreedte van je vdsl/adsl snelheid af, dit in tegenstelling tot ziggo.
nebur86 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:06:
ik heb telfort adsl met digitale tv

zonder tv's aan haal ik 20.8 mbps (via kabel) op 1,6km van de centrale.. Met tv's meestal nog 17/18.. Dus valt wel mee.
Dat gaat dan neem ik aan om een sd stream.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 28-01-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Zo migratie van Tweak groen naar Telfort lijkt te zijn gestart, vandaag een brief met het verzoek gekregen om een afspraak te maken voor de migratie datum. Dat lijkt alleen geen vrijdag te mogen zijn.

De brief wekt wel de suggestie dat de procedure echt bestaat maar helaas wel 4 weken duurt.

[ Voor 19% gewijzigd door joop99 op 28-01-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:07:
Zo migratie van Tweak groen naar Telfort lijkt te zijn gestart, vandaag een brief met het verzoek gekregen om een afspraak te maken voor de migratie datum. Dat lijkt alleen geen vrijdag te mogen zijn.

De brief wekt wel de suggestie dat de procedure echt bestaat maar helaas wel 4 weken duurt.
suc6 bij ligt alles plat sinds 7 januari ok migratie tweak groen naar telfort als het goed is komt er morgen hier een monteur om weer maar eens iets te doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ik weet niet of het al genoemd is, maar voor de overstappers die meelezen. (anders excuses voor double post)

Ze hebben net een regel op de site toegevoegd waarin ze aangeven dat de STB's anders dan die van Telfort niet werken met opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ook ik ga over van KPN Glasvezel naar Telfort Glasvezel, en heb ook de brief ontvangen om een overstapdatum af te spreken over minimaal 4 weken.
Ik heb net gebeld, maar volgens de telefoniste neemt Reggefiber contact op voor het maken van een afspraak, en kan dat niet via Telfort. Dat is raar, want dat staat toch heel anders in de brief. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik heb afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en glasvezel alles in 1 telefonisch besteld. En wacht nu maar geduldig op de dingen/brieven/mail die komen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mijn overstap van Tweak naar Telfort (ADSL) ging het opzeggen bij Tweak fout. Dit was niet gedaan.
Dus mijn lijn was fysiek over naar Telfort, alleen had ik nog wel een abbo bij Tweak.
Misschien goed om even in de gaten te houden. Uiteindelijk heeft Telfort het goed opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
davegriffejoen schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:35:
Ook ik ga over van KPN Glasvezel naar Telfort Glasvezel, en heb ook de brief ontvangen om een overstapdatum af te spreken over minimaal 4 weken.
Ik heb net gebeld, maar volgens de telefoniste neemt Reggefiber contact op voor het maken van een afspraak, en kan dat niet via Telfort. Dat is raar, want dat staat toch heel anders in de brief. 8)7
Dat is apart, ik heb deze brief gisteren gehad en vandaag een afspraak voor 3 maart gemaakt via het contact center van Telfort.
Zodra deze bevestigd is kan ik Tweak opzeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 29-01-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:51:
[...]

Zodra deze bevestigd is kan ik Tweak opzeggen.
Is dit dan veranderd? want tot voorkort leverde het zelf opzeggen bij migratieverzoek downtime op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Nu online
Dan ga ik morgen nog maar eens bellen. Misschien krijg ik dan een ander aan de lijn die wel weet hoe deze procedure loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:59:
[...]

Is dit dan veranderd? want tot voorkort leverde het zelf opzeggen bij migratieverzoek downtime op.
Ik heb begrepen dat ik na de bevestiging van de migratie op kan zeggen met een datum die na de migratie datum ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt dan wel weer logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft Telfort dan de 100% garantie dat de migratie op die datum doorgaat? Want anders heeft de klant een probleem. Als je voor het eerst glasvezel krijgt wordt ook altijd het advies gegeven te wachten met opzeggen tot alles echt is aangesloten.

Je hebt een opzegtermijn van 1 maand en als je zelf opzegt tot welke datum ga je dan betalen de migratie datum of je eigen opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer een monteur op bezoek geweest met een modem waar alleen de power knippert telfort heeft het nu in escalatie staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:47:
Geeft Telfort dan de 100% garantie dat de migratie op die datum doorgaat? Want anders heeft de klant een probleem. Als je voor het eerst glasvezel krijgt wordt ook altijd het advies gegeven te wachten met opzeggen tot alles echt is aangesloten.

Je hebt een opzegtermijn van 1 maand en als je zelf opzegt tot welke datum ga je dan betalen de migratie datum of je eigen opzegtermijn?
Ik wacht tot ik de datum op papier bevestigd heb en tel daar denk ik 1 week bij op, dan heb ik wat marge. Ik ga er hoe dan ook van uit dat Tweak mij wel zal laten betalen tot de opzegdatum en niet de migratie dat, zijn dan de kosten voor een stukje zekerheid aan mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:00

Speedmaster

Make my day...

joop99 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:36:
[...]

Ik wacht tot ik de datum op papier bevestigd heb en tel daar denk ik 1 week bij op, dan heb ik wat marge. Ik ga er hoe dan ook van uit dat Tweak mij wel zal laten betalen tot de opzegdatum en niet de migratie dat, zijn dan de kosten voor een stukje zekerheid aan mijn kant.
Ik zou bij tweak wel duidelijk melding maken bij het opzeggen dat je een migratie naar Telfort hebt lopen, anders loop je het risico dat ze een blokkade plaatsen waardoor de overname stuk loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Speedmaster schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:45:
[...]

Ik zou bij tweak wel duidelijk melding maken bij het opzeggen dat je een migratie naar Telfort hebt lopen, anders loop je het risico dat ze een blokkade plaatsen waardoor de overname stuk loopt.
Dat ga ik sowieso doen naast aangetekend opzeggen. Ik verwacht echter dat Tweak tegen de tijd dat ik opzeg sowieso weet dat er een migratie loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Laatst online: 09-04 01:11
Nou ik heb ook een abbo bij Telfort lopen. Alleen wil het nu zo zijn ( glasvezel ) dat ik totaal geen signaal lijk te hebben. heb al een uur lopen hannesen tussen de amino op poort 1/2 op mijn genexis glasmodem beneden en mn router maar ik krijg zowel op mijn amino en mijn router ( door Telfort geleverd sitecom dingetje ) geen enkel IP adres !.

heb ze beide al een paar x omgewisseld op de poort. Maar ik krijg helemaal NIKS :( . De router hangt er al zeker 3 uur aan dus een modem reset of zo is het niet. heb ook het modem al zeker 10x gereset. en ook de knop die erop zit ( naast de 4 netwerk poorten ) 10 tellen ingedrukt. Maar krijg geen enkele signaal.

Ik heb er een aantal jaren terug XMS op gehad en dat werkte toen prima. Wel moesten ze toen in het begin ook iets doen voordat het hele handeltje aan de gang ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb geen idee, maar ik zou vandaag de helpdesk nog bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:00

Speedmaster

Make my day...

timbosie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:50:
Nou ik heb ook een abbo bij Telfort lopen. Alleen wil het nu zo zijn ( glasvezel ) dat ik totaal geen signaal lijk te hebben. heb al een uur lopen hannesen tussen de amino op poort 1/2 op mijn genexis glasmodem beneden en mn router maar ik krijg zowel op mijn amino en mijn router ( door Telfort geleverd sitecom dingetje ) geen enkel IP adres !.

heb ze beide al een paar x omgewisseld op de poort. Maar ik krijg helemaal NIKS :( . De router hangt er al zeker 3 uur aan dus een modem reset of zo is het niet. heb ook het modem al zeker 10x gereset. en ook de knop die erop zit ( naast de 4 netwerk poorten ) 10 tellen ingedrukt. Maar krijg geen enkele signaal.

Ik heb er een aantal jaren terug XMS op gehad en dat werkte toen prima. Wel moesten ze toen in het begin ook iets doen voordat het hele handeltje aan de gang ging doen.
Genexis stroom loos zetten, daarna opnieuw starten, Amino hoort op poort 2...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Spullen zijn door Telfort nu al opgestuurd terwijl ik pas 3 maart aangesloten wordt, dat is wel erg vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heeft er hier iemand ervaring met Telfort glasvezel en een Fritzbox? Heb een 7490 tijdelijk te test/leen en die haalt veel lagere speeds dan mijn Asus RT-AC66U, vooral de upload blijft ver achter. Zou iemand aan kunnen geven hoe z'n Fritzbox is ingesteld? (gaat alleen om internet, WAN via LAN 1, poorten staan allemaal op gigabit) Dan kan ik instellingen uitsluiten :)
Vind het vreemd, want mijn vorige ervaringen met Fritzboxen zijn prima, zeker qua snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:41:
Heeft er hier iemand ervaring met Telfort glasvezel en een Fritzbox? Heb een 7490 tijdelijk te test/leen en die haalt veel lagere speeds dan mijn Asus RT-AC66U, vooral de upload blijft ver achter. Zou iemand aan kunnen geven hoe z'n Fritzbox is ingesteld? (gaat alleen om internet, WAN via LAN 1, poorten staan allemaal op gigabit) Dan kan ik instellingen uitsluiten :)
Vind het vreemd, want mijn vorige ervaringen met Fritzboxen zijn prima, zeker qua snelheden.
Ik heb verder geen ervaring met de 7490 maar is QoS ingeschakeld waardoor de upload eerst nog wordt beperkt.

Speedtest van Telfort glasvezel (KPN-ITNS)

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Laatst online: 09-04 01:11
Heb Telfort gebeld, wat bleek ze hebben de buren gepatcht op MIJN aansluiting ! gaat zeker tot donderdag duren om te ongedaan te maken en mijn huis alsnog aan te sluiten. Ze konden ook nadat ik mijn glas modem beneden helemaal van de strook trok nog steeds het apparaat uitlezen. Dan weet je genoeg.

Vind het wel erg slecht dat ze kennelijk niet goed gedocumenteerd hebben wie op welke patch zit op de switch. 1 klein lullig kabeltje en mijn glasvezel ervaring wordt meteen een week uitgesteld.
Heb ze wel gezegd dat ik mijn contract pas in laat gaan op het moment dat er een aansluiting IS en dat ik KAN internetten. Eerder ga ik niks betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

timbosie schreef op zondag 02 februari 2014 @ 02:03:
Heb Telfort gebeld, wat bleek ze hebben de buren gepatcht op MIJN aansluiting ! gaat zeker tot donderdag duren om te ongedaan te maken en mijn huis alsnog aan te sluiten. Ze konden ook nadat ik mijn glas modem beneden helemaal van de strook trok nog steeds het apparaat uitlezen. Dan weet je genoeg.

Vind het wel erg slecht dat ze kennelijk niet goed gedocumenteerd hebben wie op welke patch zit op de switch. 1 klein lullig kabeltje en mijn glasvezel ervaring wordt meteen een week uitgesteld.
Heb ze wel gezegd dat ik mijn contract pas in laat gaan op het moment dat er een aansluiting IS en dat ik KAN internetten. Eerder ga ik niks betalen.
tip:
hou de facturen in de gaten. Mijn eerste factuur was er eentje voor 7+ maanden omdat ze als aansluitdatum (en dus begin facturatie) de inschrijfdatum (toen nog geeneens een glasvezel in de grond lag hier) hadden genomen 8)7 En het bleef niet bij 1 foute factuur.

Probleem is echter dat de financiele administratie daar een lachertje is, beloftes over het niet daadwerkelijk incasseren gewoonweg leugens zijn, en ze uiteindelijk niet weten wat ze allemaal doen daar. Dus indien je een foute factuur krijgt, vraag credit-nota's en storneer de foute facturen gewoon. Laat Telfort het maar zelf oplossen aan hun kant,

[ Voor 16% gewijzigd door Yucko op 02-02-2014 09:49 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@timbosie; Als je gaat storneren, dan ga je herinneringen krijgen, daarna volgt blokkade. Dan ben je verder van huis... Pas als het is opgelost gaan (als het goed is) kijken naar coulance.

Ik zou er zelf ook niet gelukkig van woden en ik begrijp je reactie, maar storneren kan het erger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:04:
[...]
Ik heb verder geen ervaring met de 7490 maar is QoS ingeschakeld waardoor de upload eerst nog wordt beperkt.

Speedtest van Telfort glasvezel (KPN-ITNS)

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
Bedankt voor het meedenken. Die speedtest gebruik ik idd al een tijdje (speedtest.net is wat wisselvallig), die lijkt me namelijk het meest accuraat. Vind het niet erg dat het schommelt tussen de 85-100 Mbit, maar met slechts 15-20 Mbit up ga je toch denken: wat is er mis met het apparaat, waardoor zit er zo'n rem op? Heb QoS ff nagekeken, deze staat niet aan. Ik zal nog wel een aantal dingetjes uitproberen, wie weet is het iets heel sufs of anders mag AVM uitleg gaan geven wat er aan de hand is :)
Coenen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:23:
@timbosie; Als je gaat storneren, dan ga je herinneringen krijgen, daarna volgt blokkade. Dan ben je verder van huis... Pas als het is opgelost gaan (als het goed is) kijken naar coulance.
Ik zou er zelf ook niet gelukkig van woden en ik begrijp je reactie, maar storneren kan het erger maken.
Mee eens. Zorg dat je webcare ook betrekt, zodat ze een oogje voor je in het zeil kunnen houden.
Je kunt wel iets roepen tegen een klantenservice medewerker, maar beide partijen moeten afspraken maken om iets op te lossen, anders gaan er dingen scheef lopen en dan gaat het van kwaad tot erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Coenen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:23:

2x gestorneerd, geen blokkade en/of herinnering gekregen. Wel is het zo dat ik Telfort via de helpdesk en via hun eigen forum op te hoogte gebracht dat ik ging storneren en de reden waarom.

Ik heb het idee dat de bedrijven nogal eens de "blokkade" opmerking eruit gooien richting hun klanten om te voorkomen dat deze volledig terecht gaat storneren hetgeen een bedrijf zijn automatische incasso rechten kan kosten wanneer het tevaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Laatst online: 08-09 16:22
Weet iemand of het mogelijk is Radius in te stellen op de P-2812HNU-F1? De optie zit in de router, maar is dichtgezet door Telfort. Is het mogelijk dat Telfort die optie alsnog openstelt op verzoek?
Pagina: 1 ... 22 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie