DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:24:
Ik zit sinds kort ook bij Telfort. Ben verhuisd, en in mijn nieuwe woning was de glasvezel al tot binnen afgemonteerd, maar de lijn was nog niet geactiveerd.
Ik heb Telfort Internet+interactieve tv gekozen. (bewust geen bellen; ik bel toch vooral met mijn mobiel)
Er vielen mij 3 dingen tegen:
- Van aanvragen tot oplevering duurt 3-5 weken. Terwijl alleen een modem opgehangen moet worden en het signaal geactiveerd. Tja, dat is op zich geen ramp (ik moest toch eerst verbouwen voordat ik zou verhuizen) maar voor mensen die wat sneller verhuizen is dat niet echt handig.
- De administratie-/verzendkosten à 30 euro zouden gratis zijn. Toch zijn die met de eerste factuur vrolijk afgeschreven. Na een mailtje van mijn kant wordt dat wel weer rechtgezet, maar een beetje jammer is het wel.
- Na de melding dat alles opgeleverd was, zou ik moeten kunnen internetten en tv-kijken. Ik had op dat moment nog geen tv staan (nog geen fysiek scherm dus

), maar internet was toch wel handig. Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen; ik kreeg gewoon geen ip-adres toegewezen, ook niet als ik de laptop direct met het modem verbond. Ik bel de helpdesk, en vraag om te beginnen of inderdaad én Interactieve TV, én internet geactiveerd zijn in mijn abbo.
De betreffende helpdeskmedewerker was bijzonder behulpzaam en getuigde van technische kennis, echt mijn complimenten. (Heb ik toen ook na 20 minuten proberen uitdrukkelijk tegen die meneer gezegd, dus misschien herken je je hier nu wel in.

)
Maar, toch kwam die beste man er niet uit, en zou het doorzetten naar een andere afdeling. Waarschijnlijk moest de call terug naar Reggefiber omdat het mogelijjk een probleem met het modem was.
In de tussentijd had ik even een UTP kabel naar de buren gelegd, om daar de tv-ontvanger even te proberen op hun tv: die deed het direct.
Een dag later, zet ik mijn laptop aan, en die maakt automatisch verbinding met de wifi, en wat schetst mijn verbazing: de mails stromen opeens binnen. Het internet deed het dus opeens wel.
Een dag daarna kreeg ik opeens een telefoontje van Telfort dat het probleem was opgelost. Ja, prima, maar wat was het probleem nou? Nou, het internet was in mijn abbo nog niet geactiveerd...
Maar, de positieve kant van het verhaal:
- Het internet werkt prima.
- Snelheid is 6 keer meer dan ik gewend ben, dus ik voel me nou super verwend. Totdat ik eraan gewend ben natuurlijk.
- het beeld is van goede kwaliteit. Again, ik ben nog geen HD-zenders gewend, dus zo veel wil dit nou ook weer niet zeggen.
- Ondanks dat ik nooit onder de indruk ben geweest van Sitecom, werkt het meegeleverde routertje prima. Voldoende instelmogelijkheden en een vrij sterk WiFi signaal. Ook de mogelijkheid van een gast-ssid vind ik wel prettig, om zo gasten toch internet- maar geen netwerktoegang te geven.