Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 48 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:12:
[...]
Het Grijsfilter:
Als je naar de CCS competitie gaat kijken zie ja dat stuk voor stuk ze vele malen donkerder zijn dan nu door jullie gekozen. Dit geeft aan dat daar de meerderheid voor een donkere variant gaat dan het nu is. Nu heeft degene die de knopen doorhakt teveel zijn eigen zin doordrijft en zitten we nu WEER met een halfbakken oplossing.
Helemaal mee eens. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat men zo voorzichtig is met grijs.
Laat het schuifbalkje gewoon doorlopen van wit naar zwart en iedereen is tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gomez12 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:10:
[...]

Mag ik hier uit concluderen dat het verder afmaken van de slider op de lange termijn geschoven wordt en dat ik hierop dus niet meer hoef te wachten en maar beter naar het custom-css topic kan gaan om er daar 1 uit te kiezen?
Als jij dat wil concluderen uit de tekst 'wat meer' dan moet je dat zelf weten. Wij maken de afweging tussen voor een beperkt aantal users blijven fijnslijpen aan deze functionaliteit en het zetten van grotere stappen die voor iedereen nut hebben. Zoals alle delen van de site blijven we ook aan deze functie schaven maar het zal niet bovenaan de priolijst staan nee.
MikeyMan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:38:
Hierop inhakend; ook het kiezen van donkerder kleuren blijft dus een utopie?

Moet zeggen dat ik het design intussen echt prima vind. Maar het grijs is echt nog te licht!
1 van de redenen is dat het logo van onze sponsor True bij donkerder achtergrondkleuren niet meer zichtbaar zal zijn. Dat is nogal een probleem (onderdeel van de deal is dat het logo op die plek staat). We zouden daar dus een oplossing voor moeten verzinnen (ik sta open voor suggesties) voordat we donkerder grijstinten mogelijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 08:23
Daniel schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:34:

1 van de redenen is dat het logo van onze sponsor True bij donkerder achtergrondkleuren niet meer zichtbaar zal zijn. Dat is nogal een probleem (onderdeel van de deal is dat het logo op die plek staat). We zouden daar dus een oplossing voor moeten verzinnen (ik sta open voor suggesties) voordat we donkerder grijstinten mogelijk kunnen maken.
En er werd gezegd dat externe partijen geen invloed hadden op de site/design. Ik bespeur toch nu echt iets anders is.

Ik vindt het genoeg met Tweakers 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ok, valide punt...
Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel even op zoek moest naar het logo overigens...

Wellicht denk ik er te makkelijk over, maar het is toch niet heel lastig om een achtergrondkleur mee te geven aan het logo? Valt het zelfs nog meer op ook.
Eventueel deels doorzichtig, zodat het toch een beetje meekleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

josvane schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:37:
[...]

En er werd gezegd dat externe partijen geen invloed hadden op de site/design. Ik bespeur toch nu echt iets anders is.
Externe partijen dicteren niets, maar er is volgens mij nergens gezegd dat we geen rekening moeten houden met de belangen van sponsors en adverteerders. Uiteindelijk moet de site wel rendabel blijven.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:50
Ik draai nu Custom CSS waamee het nog donkerder is (eigenlijk zo donker als het vroeger was).
Maar het True logo is nog steeds goed zichtbaar, voornamelijk omdat ik nog wel een wit "vak" heb.
Komt ook een beetje omdat mijn CSS de zoekbalk naar binnen het witte "vak" verplaatst en wat kleiner maakt (levert soms wel wat gare uitlijning op, maargoed ik gebruik de search nooit)
Dus het is zeker mogelijk lijkt mij. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 09-11-2012 09:48 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
josvane schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:37:
[...]

Ik vindt het genoeg met Tweakers 8)7 ;w
True is een partij die ons al bijna 10 jaar sponsort met gratis hosting en dat scheelt ons tonnen per jaar, wat er bijvoorbeeld voor zorgt dat wij niet onze toevlucht hoeven te nemen tot absurde hoeveelheden advertenties. Vergeef ons dat we daar een beetje rekening mee houden bij het aanpassen van de site naar de wens van de gebruiker - er zijn zo nog wel meer afhankelijkheden (zoals dat we toch ruimte moeten reserveren voor advertenties). Op een gegeven moment ben ik wel een beetje klaar met de verdachtmakingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Daniel op 09-11-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:29

MadEgg

Tux is lievvv

Ik vind het effect dat de compact-cozy-normaal setting heeft op de layout op mijn MBP best aardig. Op compact zijn de paddings en line-height nog net wat groter dan dat ik zelf had ingesteld maar hier kan ik best mee leven.

Wat ik wel jammer vind is dat de tabs op de frontpage ook verdwijnen op de cozy-setting. Op die manier verhoog je de informatiedichtheid toch niet, door elementen weg te halen? Het ging er juist om om witruimte weg te halen, niet andere elementen. En haal dan nog liever die plaatjes weg ipv de tabs, die bieden meer functie.

De donkere omlijsting is wat mij betreft al stukken beter!

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildewouter
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 10:44
MadEgg schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:52:
Wat ik wel jammer vind is dat de tabs op de frontpage ook verdwijnen op de cozy-setting. Op die manier verhoog je de informatiedichtheid toch niet, door elementen weg te halen?
Bij mij is dat niet het geval. Weet je zeker dat je niet per ongeluk de compact setting hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Zoals alle delen van de site blijven we ook aan deze functie schaven maar het zal niet bovenaan de priolijst staan nee.
Ok, thnx dat is duidelijk.
[...]
Goed bedoeld idee, maar wellicht het logo in een wit blokje plaatsen? Dan valt het niet op in de bedoelde template (wit op wit) en als mensen zelf de achtergrond veranderen dan wordt het hun eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Laatst online: 08:29

MadEgg

Tux is lievvv

wildewouter schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:54:
[...]

Bij mij is dat niet het geval. Weet je zeker dat je niet per ongeluk de compact setting hebt gekozen?
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb inderdaad de compact setting, omdat die nog net iets meer witruimte heeft dan dat mijn custom CSS had. Nog iets te veel naar mijn smaak dus, maar wel acceptabel. Daarin verdwijnen de tabs, bij cozy blijven ze wel staan, maar die vind ik zeker nog te veel witruimte hebben.

Maar al met al een goede zaak, ik heb mijn custom CSS ernstig uitgedund. Nu alleen nog wat regels om de border-radius op 5px te zetten op veel elementen; al dat superstrakke met rechte hoekjes hoeft van mij niet zo ;) Maar da's erg persoonlijk denk ik.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 16:51
Maak je het logo toch groter met een ander achtergrond.
denk niet dat er veel over vallen, beetje reclame van de trouwe hoster moet kunnen.

Gewoon een vraag:
Zijn de afbeeldingen nou kleiner geworden in de vraag en aanbod/pricewatch.
en als dat zo is zou het niet mooi zijn als je een mouseover doet dat er dan een groter plaatje komt.
want ik zit nou te turen naar het plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
De settings hebben nog geen invloed op GoT zo te zien.
- Witregel tussen posts niet weg.
- Header boven elke bericht een contrasterende kleur?
- TS een eigen kleur, net als je eigen posts?
- even/oneven berichten een andere kleur.
Ik snap dat jullie gesnoeid hebben in de opties, maar het tweaken (hence the name ;)) van de site is nu minder dan vroeger.

Dit topic kan je beter openhouden, ik vind de LD topics teveel op één zaak richten en een algemeen topic over T7 is mijns inziens gerechtvaardigd. Met allerlei losse topics raak je het overzicht over het groter geheel kwijt, zeker als user.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Compact. Donker. Hatseflats! Goed begin. Hoewel ik het wel grappig vindt dat donker nog steeds lichtgrijs is. Mag van mij tussen wit en bijna zwart gaan.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gomez12 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:56:

Goed bedoeld idee, maar wellicht het logo in een wit blokje plaatsen? Dan valt het niet op in de bedoelde template (wit op wit) en als mensen zelf de achtergrond veranderen dan wordt het hun eigen probleem.
Tsja dat laatste komen wij helaas niet mee weg :) (zie de helft van dit topic): gebruikers gaan er van uit dat als wij een bepaalde optie bieden die wij controleren - zoals zo'n slider - die ook meteen perfect werkt.
Het logo staat overigens normaal niet in wit maar in lichtgrijs. Als je dat dan op een gegeven moment gaat uitlichten (als de achtergrond donkerder moet worden dan wat nu de max is) krijg je zoiets (even heel vies geshopped met de achtergrond een stuk donkerder dan ie nu kan):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qtJ5KIiAENbGo0ZGIi4nRcH8/full.png

Tsja, ik weet het niet - nog los van hoe je zorgt dat dat plaatje boven een bepaalde gradient ineens een border krijgt en de achtergrond niet meer meekleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Mijn eerste ingeving: zodra de achtergrond donkerder is dan x% een inverted logo tonen. Dus donkergrijs -> lichtgrijs, zwart-> wit, rood laten zoals het is. Heb geen Photoshop hier dus of het er ook mooi uit komt te zien weet ik niet :)

Edit: automatisch op tijd, leuk bedacht! Ik was eigenlijk wel gewend geraakt aan het wit maar dit ga ik toch even proberen :D

[ Voor 21% gewijzigd door Rafe op 09-11-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Daniel schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:11:
[...]
Het logo staat overigens normaal niet in wit maar in lichtgrijs. Als je dat dan op een gegeven moment gaat uitlichten (als de achtergrond donkerder moet worden dan wat nu de max is) krijg je zoiets (even heel vies geshopped met de achtergrond een stuk donkerder dan ie nu kan):

[afbeelding]

Tsja, ik weet het niet - nog los van hoe je zorgt dat dat plaatje boven een bepaalde gradient ineens een border krijgt en de achtergrond niet meer meekleurt.
Lijkt mij de beste oplossing: logo van sponsor valt beter op -> sponsor blij
achtergrond kan (nog) donkerder -> tweakers blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Tsja dat laatste komen wij helaas niet mee weg :) (zie de helft van dit topic): gebruikers gaan er van uit dat als wij een bepaalde optie bieden die wij controleren - zoals zo'n slider - die ook meteen perfect werkt.
Zie de antwoorden van t.net in dit topic waar jullie simpelweg zeggen dat de gebruikers pech hebben als die meer willen dan jullie bieden (heel erg cru gezegd).

Ik blijf het interessant vinden hoe t.net richting gebruikers op 2 ideeen hinkt :
- aan de ene kant wordt er gezegd dat er geen/weinig quickfixes komen want het moet meteen perfect zijn (en dit leidt tot lange doorlooptijden)
- aan de andere kant beantwoord het opgeleverde niet de initiele vraag en moeten de gebruikers het er daarna maar mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

Lees ik het nou goed, of ben ik een van de weinigen die de nieuwe instelling voor de achtergrond wél kan appreciëren? Ook de informatiedichtheid is wat mij betreft een pak verbeterd (en als ik het goed begrijp, zal nog verbeterd worden!)

Voor zij die terugwillen naar donker donkergrijs (zoals het 'vroegah' was) en zoals de footer nu is, dat zal niet gebeuren. Er is een duidelijke keuze gemaakt om de site 'witter' te maken. Dat het nu na een aantal tweaks grijzer is, is voor mij al een hele stap vooruit. Terug naar donker donkergrijs gaat niet, omdat je dan tegen een aantal andere praktische problemen aanloopt (contrast ed, zoals eerder aangegeven) die niet stroken met de eerdere designkeuzes..

Trouwens, het lichtere thema heeft zich in de meeste layouts gemanifesteerd, enkel T6 was een pakje donkerder, en zelfs dat enkel door de tracker!
Kijk maar eens goed naar de screenshots onderaan deze .plan

plan: Tweakers.net lanceert vernieuwde site

Volgens mij zullen de meeste bezoekers zich wel kunnen vinden in het nieuwe design op het moment dat de fixed tracker geïmplementeerd wordt zoals Femme het voor ogen heeft.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1350921716.png

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[afbeelding]

Is dat niet simpel op te lossen door -zoals ik aangaf- het logo deels doorzichtig te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

ScSi schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:20:
Lees ik het nou goed, of ben ik een van de weinigen die de nieuwe instelling voor de achtergrond wél kan appreciëren? Ook de informatiedichtheid is wat mij betreft een pak verbeterd (en als ik het goed begrijp, zal nog verbeterd worden!)
Mee eens d:)b

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Ik zou het anders doen: het plaatje van het logo veranderen naar één met witte tekst wanneer de achtergrond donkerder wordt (het rode kan hetzelfde blijven, dat kan zowel op een lichte als donkere achtergrond). Zo'n grijs vlak om het logo heen is erg lelijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Nordlys schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:30:
[...]
Ik zou het anders doen: het plaatje van het logo veranderen naar één met witte tekst wanneer de achtergrond donkerder wordt (het rode kan hetzelfde blijven, dat kan zowel op een lichte als donkere achtergrond). Zo'n grijs vlak om het logo heen is erg lelijk imo.
Ik denk niet dat True het leuk vind als er opeens aan hun logo wordt gesleuteld. Een consistente weergave van het logo zorgt voor de herkenning van klanten en dus mag dat niet zomaar worden aangepast omdat het anders niet in de site past.
Is een beetje als het oude Windows logo met andere kleuren maken. Dit is niet toegestaan en heft ook de herkenbaarheid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[afbeelding]

Ik heb hier niet zo'n moeite mee. Aangezien het een redelijk scrollfest is, verdwijnt dat logo sowieso heel snel uit beeld. Ik denk dat de designers zich er drukker om maken dan de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MuddyMagical schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:37:
[...]
Ik denk niet dat True het leuk vind als er opeens aan hun logo wordt gesleuteld.
...
In het geval van TRUE lijkt me dat geen enkel probleem, ze stellen zelf op hun site al verschillende varianten artwork beschikbaar:
http://www.true.nl/over-true/artwork/
Zowel licht met donkere achtergrond, als donker met lichte achtergrond :)

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 09-11-2012 10:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das inderdaad ook nog een goed punt...

Dat hele logo zie je ongeveer 0,2% van de tijd omdat je constant je de ziekte zit te scrollen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:01

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

zeef schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:01:
Ik wil eigenlijk voorstellen om dit topic langzaam aan te gaan sluiten en vervolgens door te praten in LD in losse topics per issue. Dat maakt het iets makkelijker behapbaar voor de devvers omdat hier alles doorelkaar gaat. Van klachten, fixes, bugs, issues, features etc. etc.
Losse topics per issue gaat in sommige gevallen niet op ben ik bang, als je bijvoorbeeld kijkt naar mijn eerdere posts:

floriske.nl in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"

Dan zijn dit meerdere issues en opmerkingen in 1 post, opsplitsen zou 1 grote bende opleveren.

Ik gok zelfs dat als ik bijvoorbeeld van de hierboven aangegeven eerste post een apart topic aan zou maken er net zo hard een slotje op geknikkerd zou worden omdat "al deze opmerkingen al eens voorbij gekomen zijn" in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 09-11-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:50
Orion84 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:45:
[...]

In het geval van TRUE lijkt me dat geen enkel probleem, ze stellen zelf op hun site al verschillende varianten artwork beschikbaar:
Ik zie daar een heel mooi donkergrijs logo :Y)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je maakt een logo dat hier in alle gevallen goed zichtbaar is en mailt/belt dan even met True of ze het zo goed vinden. Zeggen ze ja ben je klaar. Communicatie dus weer.

Of denk ik nou te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik zie nu een tandwieltje waar ik een paar instellingen kan aanpassen, inclusief achtergrond helderheid. Als ik dit aanpas blijft de kolom in het midden nog steeds spiertwit. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
floriske.nl schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:06:
[...]

Losse topics per issue gaat in sommige gevallen niet op ben ik bang, als je bijvoorbeeld kijkt naar mijn eerdere posts:

Dan zijn dit meerdere issues en opmerkingen in 1 post, opsplitsen zou 1 grote bende opleveren.

Ik gok zelfs dat als ik bijvoorbeeld van de hierboven aangegeven eerste post een apart topic aan zou maken er net zo hard een slotje op geknikkerd zou worden omdat "al deze opmerkingen al eens voorbij gekomen zijn" in dit topic.
En toch gaat het gebeuren. Dit weekend laat ik de boel nog even open voor reacties en daarna gaan we echte terug naar losse issues. Want die lijst die je aanhaalt is inmiddels volledig buiten het zicht geraakt van iedereen en dat is gewoon zonde van het werk dat je er in hebt gestoken.

Maak topics in LD of reageer in topics die over je klacht gaan. Hoe meer reacties in een topic over klacht X, hoe duidelijker voor ons wordt dat we die specifieke klacht moeten oppakken. Dat overzicht hebben we nu gewoonweg niet in voldoende mate. Buiten de lijst in de TW dan.

Het kan best dat je topic in LD dan wordt gesloten omdat er al een ander topic is over die specifieke klacht of opmerking. Reageer dan gewoon in dat al bestaande topic.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 09-11-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

EnigmaNL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:27:
Ik zie nu een tandwieltje waar ik een paar instellingen kan aanpassen, inclusief achtergrond helderheid. Als ik dit aanpas blijft de kolom in het midden nog steeds spiertwit. Jammer!
Dat was vroeger ook wit. De oplossing met slider is gebouwd om het extra wit dat met T7 geïntroduceerd werd te verhelpen :)
Zie ook WoutF in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"

(Ik snap dat het dat voor jou niet minder jammer maakt, maar dan weet je in elk geval waarom het zo is)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Orion84 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:56:
[...]

Dat was vroeger ook wit. De oplossing met slider is gebouwd om het extra wit dat met T7 geïntroduceerd werd te verhelpen :)
Zie ook WoutF in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"

(Ik snap dat het dat voor jou niet minder jammer maakt, maar dan weet je in elk geval waarom het zo is)
Was het echt zo wit als nu? Is m'n geheugen zo slecht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
EnigmaNL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:27:
In 6.9 was dat ook wit. Zie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lshAYni6iqBU5fM9cRRwSMVy/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

EnigmaNL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:57:
[...]

Was het echt zo wit als nu? Is m'n geheugen zo slecht? :?
Ja, zie ook de screenshot van Zeef.

Op het forum viel het wat minder op natuurlijk, omdat je daar voorheen niet die kolom aan de rechterkant had voor de tags en dergelijke. Maar daarvoor wordt al naar alternatieven gekeken meen ik, zodat die witte kolom wellicht weg kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 09-11-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zoek de verschillen:
verschil6en7

De oude layout was alleen wat grijzer aan de bovenkant, verder is de witte achtergrond hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 22:05

XanderDrake

Build the future!

als ik die screenshot zie wordt ik nostalgisch ;(

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:06
Nah, het screenshot maakt voor mij nogmaals duidelijk dat ik an sich wel tevreden ben met de nieuwe layout, maar dat die witte (of te licht grijze nu) achtergrond aan de zijkanten mij niet kan bekoren.

De donkerste stand is mij niet donker genoeg, dus ik heb gewoon mijn custom css weer aangezet. De custom css die alleen maar die zijbalken donker kleurt en de overgang witte content - donkere achtergrond via een verloopje doet.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lettertype en de kleur op de nieuwe layout is in vergelijking met de oude toch wel slechter. Maar waar het precies aan ligt? Het zou de blauwe kleur kunnen zijn die de huidige tekst heeft.

Heb je ook nog een screenshot van de comment structuur vs de huidige structuur?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:45:
[...]

De grote vraag is dus waarom moet jij dit nu weer opdiepen en doen de devvers dit niet zelf in eerste instantie :?. Als ik dit zie is het toch een piece of cake om de witte letters met rood icoontje te tonen bij de donkere tinten en de zwarte letters met rood icoontje bij de lichte tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En waar moet je bovenstaande reactie kwijt als dit topic dicht is. :?

Het is niet 3 weken users laten razen hier en vervolgens het topic dichtgooien en dan maar alles gefragmenteerd door LD laten gaan. Hell, de ontwikkeling duurde 2 jaar, dan kan dit topic ook wel 2 jaar blijven staan. :+

[ Voor 61% gewijzigd door Señor Sjon op 09-11-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:43:
[...]

De grote vraag is dus waarom moet jij dit nu weer opdiepen en doen de devvers dit niet zelf in eerste instantie :?. Als ik dit zie is het toch een piece of cake om de witte letters met rood icoontje te tonen bij de donkere tinten en de zwarte letters met rood icoontje bij de lichte tinten.
De devvers bepalen de layout niet, die doen hun uiterste best om te voldoen aan de wensen van de ontwerpers én de users. De developers dit soort dingen aanrekenen is niet eerlijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmm, bemerkte ineens dat mijn custom css er niet meer uitzag zoals hiervoor...maar weet nu waarom, er zijn wat features toegevoegd :) .

Helaas ziet het er imo nog steeds niet uit (come on, dat witte middengedeelte met drijvende posts erin is toch spuuglelijk?).

Maar goed ik pas mijn custom css wel weer aan, no problem.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
NMe schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:52:
[...]

De devvers bepalen de layout niet, die doen hun uiterste best om te voldoen aan de wensen van de ontwerpers én de users. De developers dit soort dingen aanrekenen is niet eerlijk.
Ik denk dat je devvers hierin moet lezen als ontwerp + implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Senor Sjon schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat je devvers hierin moet lezen als ontwerp + implementatie.
Maybe, maar dat zal niet iedereen erin lezen, dus dat soort misopvattingen wil ik liever in de kiem smoren. De devvers doen echt hun stinkende best. Als ik een stuiver moest betalen voor elke keer dat bijvoorbeeld crisp 's avonds laat nog in zijn eigen tijd ergens aan zat te werken dan ga ik daar financieel bepaald niet op vooruit, zeg maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 16:40
NMe schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:56:
[...]

Maybe, maar dat zal niet iedereen erin lezen, dus dat soort misopvattingen wil ik liever in de kiem smoren. De devvers doen echt hun stinkende best. Als ik een stuiver kreeg voor elke keer dat bijvoorbeeld crisp 's avonds laat nog in zijn eigen tijd ergens aan zat te werken dan ga ik daar financieel bepaald niet op vooruit, zeg maar. :P
Dan ga je er toch juist wel op vooruit? Of suggereer je nu dat Crisp een luie donder is? ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

posttoast schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:58:
[...]

Dan ga je er toch juist wel op vooruit? Of suggereer je nu dat Crisp een luie donder is? ;)
Ik denk dat NMe 'ik een stuiver gaf' bedoelde in plaats van 'ik een stuiver kreeg' :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

posttoast schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:58:
[...]

NMe heeft te weinig koffie op vandaag ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Iets met een andere zin schrijven dan er in mijn hoofd zat. :X
MueR schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:59:
[...]

NMe heeft te weinig koffie op vandaag ;)
Hoezo, vandaag? :P

[ Voor 59% gewijzigd door NMe op 09-11-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NMe schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:59:
Iets met een andere zin schrijven dan er in mijn hoofd zat. :X

[...]

Hoezo, vandaag? :P
Naar wie mag ik de factuur sturen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ScSi schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:20:
Kijk maar eens goed naar de screenshots onderaan deze .plan

plan: Tweakers.net lanceert vernieuwde site
Bedankt voor de link !! Daar staat een screenshot van de layout der alle T.net layouts : Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1215430291.png O+ _O_ d:)b 8) Alleen heeft iemand vergeten Hardware Rendering of ClearType uit te zetten :+
GAIAjohan schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:49:
Als jij dat te donker vindt doe je dat niet ;). Ik heb dat liever wel.
Uiteraard, maar wel maf dat je het ZO donker wil hebben ... iets donkerder dan nu mag best, maar dat is echt heeeel donker !!
Leuk dat de fixed tracker donker wordt Femme, Maar stel dat ik de achtergrond graag ook in die kleur heb? (Lijkt me eigenlijk zelfs mooi)..
Aparte slider voor de Tracker dan maar ?? Mag van mij wel wat lichter... :$
crisp schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 00:47:
Ik kan je in ieder geval alvast verklappen dat:
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage
in de release van volgende week zitten ;)
Mooi d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
nero355 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:01:
[...]

Bedankt voor de link !! Daar staat een screenshot van de layout der alle T.net layouts : [afbeelding] O+ _O_ d:)b 8) Alleen heeft iemand vergeten Hardware Rendering of ClearType uit te zetten :+

[...]

Uiteraard, maar wel maf dat je het ZO donker wil hebben ... iets donkerder dan nu mag best, maar dat is echt heeeel donker !!

[...]

Aparte slider voor de Tracker dan maar ?? Mag van mij wel wat lichter... :$

[...]

Mooi d:)b
wat dacht je van
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
O+ Wat een heerlijke overzichtelijke frontpage, mooie mockup! O+ .... oh wacht.... ;w

Ik weet dat het niet gaat gebeuren, maar ik zou het liefste de oude lay-out terug hebben. Er wordt nu, een paar weken na de release van tweakers 7, al gewerkt met lapmiddelen... Hopen dat de devvers weer aan de slag gaan en dat we over een jaartje een fatsoenlijke tweakers 8 hebben. (Back-end van tweakers 7, met verbeterde tweakers 6 lay-out)

[ Voor 37% gewijzigd door yannickie111 op 09-11-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat ik het niks vind :? Veel te donker :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nero355 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:01:
[...]

Bedankt voor de link !! Daar staat een screenshot van de layout der alle T.net layouts : [afbeelding] O+ _O_ d:)b 8) Alleen heeft iemand vergeten Hardware Rendering of ClearType uit te zetten :+
En het mooie bijbehorende paarse forum.
Ik denk dat we dat helaas niet meer teruggaan krijgen. Jammer, want het maakte de site wel een stuk unieker.

Maar goed, als we de tracker terugkrijgen vind ik 't al wel prima. De rest van de bugs fix ik zelf wel met wat CSS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Laguna

Connaisseur

Momenteel ziet de FP er bij mij erg strak uit (met dank aan de CSS van cpt.skydiver en wat kleine aanpassingen van mijzelf):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uqaxQ.png

Als ik de pagina fullscreen bekijk komt de tracker er ook nog naast te staan, maar ik bekijk Tweakers over het algemeen in een venster van +/- 1000 pixels breed.

Enige wat ik nog mis en graag terug zie (of voor iedereen terug of middels opties bij voorkeuren) zijn de meuktracker en de gewaardeerde productreviews op de FP (niet in de tracker).

Uit de community is prima voor populaire topics op het forum, maar productreviews horen daar gewoon niet thuis en blijven ook maar kort staan (momenteel staan er ook helemaal geen productreviews tussen). Deze verdienen gewoon meer aandacht, omdat gebruikers daar veel tijd insteken (en uit eigen ervaring weet ik hoe veel tijd er in een review kan gaan zitten).

Verder zijn de foto's van de review artikelen op de reviews pagina echt veel te groot en dominant aanwezig en totaal niet in verhouding met de plaatjes erboven van de diverse product categorieën (gold ook voor de items op de FP, maar dat is nu opgevangen met CSS).

Bij de pricewatch geldt hetzelfde voor de best buy guides ook veel te groot en dominant aanwezig. Verder wordt de ruimte op die pagina slecht benut. Populaire producten kunnen daar makkelijk in 2 kolommen naast elkaar worden getoond.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 09-11-2012 16:52 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Vraag over de tracker op de pagina:
tracker
De tracker is nergens op uitgelijnd. Zowel boven als links niet. Is dat bewust gedaan? Ik zou hem voor het mooi liever gewoon netjes uitgelijnd hebben gezien.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

c70070540 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:54:
Vraag over de tracker op de pagina:
[afbeelding]
De tracker is nergens op uitgelijnd. Zowel boven als links niet. Is dat bewust gedaan? Ik zou hem voor het mooi liever gewoon netjes uitgelijnd hebben gezien.
Vind het juist wel mooi dat ie half over de content valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Laguna schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:48:
Uit de community is prima voor populaire topics op het forum, maar productreviews horen daar gewoon niet thuis en blijven ook maar kort staan (momenteel staan er ook helemaal geen productreviews tussen). Deze verdienen gewoon meer aandacht, omdat gebruikers daar veel tijd insteken (en uit eigen ervaring weet ik hoe veel tijd er in een review kan gaan zitten).
Eensch.
De goede productreviews zijn van een wat ander kaliber dan de redactiereviews, dus het lijkt me wel mooi om die een goede plek te geven. Ik merk dat ik echt heel veel minder reviews lees dan eerst. Ik vond het altijd leuk om ze te lezen als ik weer tegen een interessante aanliep. Maar nu ze niet meer op de FP staan moet je een stuk meer zoeken, en dat is minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netraam
  • Laatst online: 22-09 17:11
Helaas biedt de nieuwe optie met de slider voor mij niet de gewenste uitwerking.
Lang leve de Stylish extensie voor Chrome. Samen met de style van Cpt.Skydiver is de nieuwe layout weer acceptabel voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Laguna schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:48:

Op de productreviews op de oude frontpage werd nauwelijks geklikt (op nieuws en reviews werd meer dan 300 keer vaker geklikt). Hetzelfde gold voor Hot op GoT, vandaar dat we ze hebben samengevoegd. Het algoritme dat de rangschakking van de artikelen onder Uit de community bepaald kan nog wel getweakt worden zodat productreviews een betere kans hebben om hierin te verschijnen.

Op de reviewhomepage staan ook populaire gebruikersreviews (waar op dit moment weliswaar vreemde resultaten uit komen). We moeten eerst maar eens gaan kijken hoe goed er op wordt geklikt en wat de meest gebruikte pad is om bij een review te komen.

Voor het volgen van nieuwe reviews is de tracker een betere tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

hoe kan ik de software updates lijst vinden in die waardeloze update ?

[ Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 09-11-2012 21:57 . Reden: typo ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Femme schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:15:
[...]

Op de productreviews op de oude frontpage werd nauwelijks geklikt (op nieuws en reviews werd meer dan 300 keer vaker geklikt). Hetzelfde gold voor Hot op GoT, vandaar dat we ze hebben samengevoegd. Het algoritme dat de rangschakking van de artikelen onder Uit de community bepaald kan nog wel getweakt worden zodat productreviews een betere kans hebben om hierin te verschijnen.

Op de reviewhomepage staan ook populaire gebruikersreviews (waar op dit moment weliswaar vreemde resultaten uit komen). We moeten eerst maar eens gaan kijken hoe goed er op wordt geklikt en wat de meest gebruikte pad is om bij een review te komen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1oiT0
8)7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRaSH schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:57:
hoe kan ik de software updates lijst vinden in die waardeloze update ?
http://tweakers.net/meuktracker/

En/of toevoegen aan je eigen tracker (meest rechter icoontje in de menubar- en dan de instellingen wijzigen)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Thnx,
had hem er al tussen staan maar moet nu veel meer scrollen om het te vinden.
jammer dat je geen 2de tracker kan toevoegen zodat je het kan splitsen en overzichtelijker kan maken

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat je de volgorde in je tracker kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Femme schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:15:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er nauwelijks op geklikt werd, maar goed. Je begrijpt wel dat je hiermee mensen demotiveert om een uitgebreide review te schrijven? Als er vroeger nauwelijks op geklikt wordt, komt er nu al helemaal niemand meer bij je review terecht waar je veel tijd in hebt gestoken. Dat is momenteel ook wel terug te zien in de huidige reviews er worden bijna geen reacties meer geplaatst.
Daarnaast zijn de populaire gebruikersreviews gewoon de meest recente reviews die ook in de tracker staan, dus die functie is duidelijk kapot.

Geef dan in ieder geval de optie om deze categorie weer op de FP weer te geven net als de meuktracker. In de losse tracker valt het gewoon niet op, net als op een willekeurige positie tussen de dagelijkse nieuwsitems. Wie verzint dat in godsnaam?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laguna schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:58:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er nauwelijks op geklikt werd, maar goed. Je begrijpt wel dat je hiermee mensen demotiveert om een uitgebreide review te schrijven? Als er vroeger nauwelijks op geklikt wordt, komt er nu al helemaal niemand meer bij je review terecht waar je veel tijd in hebt gestoken. Dat is momenteel ook wel terug te zien in de huidige reviews er worden bijna geen reacties meer geplaatst.
Daarnaast zijn de populaire gebruikersreviews gewoon de meest recente reviews die ook in de tracker staan, dus die functie is duidelijk kapot.

Geef dan in ieder geval de optie om deze categorie weer op de FP weer te geven net als de meuktracker. In de losse tracker valt het gewoon niet op, net als op een willekeurige positie tussen de dagelijkse nieuwsitems. Wie verzint dat in godsnaam?
Ik zal eens kijken of ik inzichtelijk kan krijgen wat het verkeer was en is naar de reviews. Want reacties vind ik geen goede graadmeter, views wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik denk dat het probleem zit in de Tracker die op dit moment niet werkt op kleine resoluties (of users met een browser die niet idioot groot fullscreen is ingesteld op een 1920x1200 scherm 8)7 ;) ) en daarom krijgt zo goed als niemand updates door van de reviews en worden ze niet gelezen ??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Voor wat betreft het onderdeel "Uit de community". Waarom eigenlijk niet gewoon de linker rij populaire topics uit het forum en de rechter rij gewaardeerde productreviews (of andersom)?
Dat lijkt mij een simpele goed uit te voeren oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:33:
[...]

Ik denk dat het probleem zit in de Tracker die op dit moment niet werkt op kleine resoluties (of users met een browser die niet idioot groot fullscreen is ingesteld op een 1920x1200 scherm 8)7 ;) ) en daarom krijgt zo goed als niemand updates door van de reviews en worden ze niet gelezen ??!
idd, ik browse op mn 1920x1080-scherm altijd in een window (1400 breed ofzo). Fullscreen is veel te lomp. Maar daardoor heb ik idd ook geen tracker. Ik mis die wel, want op de oude site scande ik hem altijd even snel voor interessante (gebruiker)reviews, blogs e.d. Dat wordt allemaal naar de achtergrond gezet. Vraag me ook af wat het idee daarachter is. Volgens mij is de enige logische verklaring dat men langzaam van die onderdelen van de site af wil stappen (gebruikerreviews, blogs e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:33:
[...]
...(of users met een browser die niet idioot groot fullscreen is ingesteld op een 1920x1200 scherm 8)7 ;) ) ...
Ik heb o.a. een 18" nogwat laptopscherm met 1080p en daarnaast een 24" 1080p scherm, en die wil ik wel gewoon in de volle breedte kunnen gebruiken ;)

En ja, vrijwel al mijn programma's draaien full screen. Wat moet ik met een klein rotvenstertje. Multitasken? Ik kan maar 1 muispointer en tobo tegelijk bedienen en met meerdere vensters open raak je snel het overzicht kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:47:
Ik heb o.a. een 18" nogwat laptopscherm met 1080p en daarnaast een 24" 1080p scherm, en die wil ik wel gewoon in de volle breedte kunnen gebruiken ;)

En ja, vrijwel al mijn programma's draaien full screen. Wat moet ik met een klein rotvenstertje. Multitasken? Ik kan maar 1 muispointer en tobo tegelijk bedienen en met meerdere vensters open raak je snel het overzicht kwijt :P
Dan is dit waarschijnlijk iets voor jou: https://www.google.com/intl/nl/chrome/multitask.html :)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha,.wat flauw :P

Maar ik zie wel iets in een 2+ muis/tobo voor het aantal schermen dat je hebt.

Ik muis me gek af en toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Omdat je dus alles Full Screen doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gvd ik trapte daar in tot het moment dat hij zij dat zodra ze dicht bij elkaar kwamen je computer automatisch uit ging _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 11:20

Royale de Luxe

The limit is out there

IK WIL DE OUDE SITE TERUG.

Ik betrap me er op dat ik tweakers laat vallen in voordeel van andere sites... waar ik vroeger heel wat rondkeek wil ik nu niet meer. Een site moet intuitief zijn en niet zijn gebruikers afschrikken.

Dit is de 2de maal dat ik commentaar geef op de site, omdat hij faalt in wat tweakers ooit was. Sorry guys maar deze jonge gaat er stilltjes vandoor om op een ander zijn info te krijgen.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:02:
Je weet dat je de volgorde in je tracker kan aanpassen?
ja dat weet ik maar aangezien je boven aan bepalde dingen wilt hebben wat belangrijk is,
en mijn laptop een scherm in het breedte heeft ipv van lengte zou ik altijd moet scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er nauwelijks op geklikt werd, maar goed. Je begrijpt wel dat je hiermee mensen demotiveert om een uitgebreide review te schrijven? Als er vroeger nauwelijks op geklikt wordt, komt er nu al helemaal niemand meer bij je review terecht waar je veel tijd in hebt gestoken. Dat is momenteel ook wel terug te zien in de huidige reviews er worden bijna geen reacties meer geplaatst. Daarnaast zijn de populaire gebruikersreviews gewoon de meest recente reviews die ook in de tracker staan, dus die functie is duidelijk kapot.
Ik geef toe dat we nog het een en ander moeten verbeteren zoals het algoritme dat de positie bepaald van de artikelen in Uit de community (staan momenteel geen productreviews tussen), op de reviewhomepage (daar staan onder populairere reviews alleen maar reviews met weinig views en een lage score) en in de zoekresultaten van reviews.

Ik denk dat momenteel vooral het ontbreken van een goede tracker views scheelt in nieuwe reviews.

Verder is het niet alleen maar kommer en kwel. We hebben redactionele en gebruikersreviews gebundeld in de bestemming Reviews. Als je hierin zoekt vind je zowel redactionele als gebruikersreviews. Dat was voorheen niet het geval. Gebruikersreviews worden ook getoond bij categorieën, merken en productseries. Omdat beoordelingen niet meer los worden getoond in de reviewtab vallen de hoogwaardige reviews beter op.
Er komt in de toekomst waarschijnlijk een optie om losse lijsten per contenttype op de frontpage weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Euh... de tracker is weer stuk. Ik moet uitzoomen naar 90% om hem op mijn 1680x1050-scherm tevoorschijn te toveren. Tot gisteren deed hij het nog gewoon. What has changed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 12-09 10:18
Royale de Luxe schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:01:
IK WIL DE OUDE SITE TERUG.

Ik betrap me er op dat ik tweakers laat vallen in voordeel van andere sites... waar ik vroeger heel wat rondkeek wil ik nu niet meer. Een site moet intuitief zijn en niet zijn gebruikers afschrikken.

Dit is de 2de maal dat ik commentaar geef op de site, omdat hij faalt in wat tweakers ooit was. Sorry guys maar deze jonge gaat er stilltjes vandoor om op een ander zijn info te krijgen.
Ik sluit me vrees ik bij je aan, kom hier nou al 12 jaar en ik merk dat ik bijna alleen nog in dit forum te vinden ben en verder nergens meer. Pricewatch en Vraag en Aanbod waren 2 onderdelen waar ik zeker 0,5 - 1 uur per dag rondhing + het nieuws via de tracker, elke keer dat ik nu op de pagina kom ben ik alweer weg binnen 5 minuten.
Pricewatch is knudde ondanks alle fijne aanwijzingen hoe ik nu moet navigeren (wat ben ik blij dat tweakers geen auto's maakt), blijf de komende tijd wel kijken hoe het wordt maar ik gok dat de 1-2 uur per dag rondkijken die ik eerst deed weg is en niet meer terug komt. :'(

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Ik denk dat het inmiddels wellicht tijd is voor een nieuwe poll zoals in de TS staat..
Mijn mening is echter nog niet omgedraaid.. Er is gewoon iets minder prettig aan T7 als ik nieuws aan het scannen ben. Zijn het de blauwe letters ipv zwart? De imo veel te lichte achtergrond? Of gewoon dat de site over het algemeen errug wit is.. Ik ben er nog niet uit.
Wat ik wel weet, mocht er gezegd worden "Morgen gaan we terug naar tweakers6 design", dan spring ik een gat in de lucht.
1366*768
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jWPyMl.jpg

1920*1080:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YLrQHl.jpg

Beide klikbaar

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 10-11-2012 12:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
GAIAjohan schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:58:
Ik denk dat het inmiddels wellicht tijd is voor een nieuwe poll zoals in de TS staat..
Mijn mening is echter nog niet omgedraaid.. Er is gewoon iets minder prettig aan T7 als ik nieuws aan het scannen ben. Zijn het de blauwe letters ipv zwart? De imo veel te lichte achtergrond? Of gewoon dat de site over het algemeen errug wit is.. Ik ben er nog niet uit.
Wat ik wel weet, mocht er gezegd worden "Morgen gaan we terug naar tweakers6 design", dan spring ik een gat in de lucht.
1366*768
[afbeelding]

1920*1080:
[afbeelding]

Beide klikbaar
We kunnen niet meer terug naar 6.9. Dat hebben ik en anderen al vaker uitgelegd. Daarvoor is er in de backend teveel gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Maar dan mag ik toch wel zeggen dat ik bij een Tweakers 6 uiterlijk dat werkt met de backend van Tweakers 7 een gat in de lucht zou springen? En ja, ik snap dat je niet terug kunt naar de oude T6. En daar zijn natuurlijk verschillende redenen voor, die denk ik niet alleen aan de backend liggen. Ik denk ook dat 'gezichtsverlies' er 1 is, en de 'verloren tijd en kosten voor T7' een andere is.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 10-11-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er eens gewoon over op. De energie die in T.net gestoken moet worden, moet gestoken worden in vooruitgang, niet in een stap terug. Het is echt niet zo dat er nu een draak van een website staat, er moet op sommige punten gewoon wat aan gesleuteld worden. Ik denk dat het geven van zinvolle input meer resultaat oplevert dan blijven herhalen dat het vroeger beter was. Op sommige gebieden is dat zo, op andere gebieden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:11:
Houd er eens gewoon over op. De energie die in T.net gestoken moet worden, moet gestoken worden in vooruitgang, niet in een stap terug. Het is echt niet zo dat er nu een draak van een website staat, er moet op sommige punten gewoon wat aan gesleuteld worden. Ik denk dat het geven van zinvolle input meer resultaat oplevert dan blijven herhalen dat het vroeger beter was. Op sommige gebieden is dat zo, op andere gebieden niet.
Helemaal met je eens! Ik word ook erg moe van het 'ik wil de vorige site terug'-geroep want die was beter...
Mensen zijn bang voor verandering, dat blijkt maar weer eens...

Users: kom met zinvolle tips met goeie onderbouwing
Tweakers (als in het bedrijf): luister goed naar de gebruiker

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Rob schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:30:
[...]

Helemaal met je eens! Ik word ook erg moe van het 'ik wil de vorige site terug'-geroep want die was beter...
Mensen zijn bang voor verandering, dat blijkt maar weer eens...

Users: kom met zinvolle tips met goeie onderbouwing
Tweakers (als in het bedrijf): luister goed naar de gebruiker
Als ik bang zou zijn voor veranderingen was ik vanaf dag 1 weg geweest.
Verder heb ik eerder in dit topic al een lijst met zaken opgesteld die imo anders moeten. Maar we zullen zien, ik hoop sowieso dat de stylesheet wint die ik heb gekozen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Femme schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:05:

Verder is het niet alleen maar kommer en kwel. We hebben redactionele en gebruikersreviews gebundeld in de bestemming Reviews. Als je hierin zoekt vind je zowel redactionele als gebruikersreviews. Dat was voorheen niet het geval. Gebruikersreviews worden ook getoond bij categorieën, merken en productseries. Omdat beoordelingen niet meer los worden getoond in de reviewtab vallen de hoogwaardige reviews beter op.
En dat vind ik juist onhandig, nu alle reviews op 1 hoop zijn gegooid. Ik wil juist alleen maar userreviews hebben. Redactiereviews lees ik vrij zelden, userreviews vind ik veel waardevoller.
Vroeger hadden ze een mooie plek op de site onder het kopje 'top reviews' en als je daarop klikte kreeg je gewoon alle userreviews in 1 keer te zien.
Nu kan ik dat nergens meer terugfilteren (tenzij ik handmatig ga filteren ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
Leuk, maar de instellingen op compact en donker halen het nog niet bij de custom css die ik uit deze htread gehaald heb. Op de frontpage is het verschil tussen cozy en normaal miniem, en op het forum scheelt het tussen normaal en compact slechts 3-5 regels, al naar gelang welke monitor ik kijk. Compacter graag. Donkerder graag. Als je ons de mogelijkheid geeft, doe het dan goed.

Waarom staat die zoekbalk nog steeds onder het menu en niet in de rode balk? Kostbare hoogte wordt nog altijd verspild. De regelafstand op de tracker wordt zelfs helemaal niet meegenomen. Reacties op de frontpage zweven nog steeds in een zee van wit zonder kadering. Ik blijf de ontwikkelingen volgen maar blijf voorlopig nog bij de custom css'en van mijn mede-bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Inderdaad nog steeds veel te wit zelfs op de donkerste instelling.

En de zoekveld en balk nemen nog altijd onnodig veel verticale ruimte in beslag. Mijn eerste nieuwsberichten beginnen helemaal onder aan mijn scherm en ik moet met elke keer opnieuw laden van de frontpage weer naar onderscrollen om voldoende nieuwsberichten van de dag in beeld te zien.
En dan meestal komen eerst nog die veel te grote ads in beeld moet ik nog veel verder naar beneden scrollen voor mijn nieuwsberichten. Echt balen dat tweakers zo erg commercieel geworden is.

Kan je de tracker niet gewoon fixed en always-on maken... dan kan je het zoekveld veel beter daarin bovenaan plaatsen.... dat staat nog veel mooier ook. Weet zeker dat er wel een ander mooi plaatsje gevonden kan worden voor het True logo.

[ Voor 16% gewijzigd door SpitfireNL op 10-11-2012 16:09 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Van mij hoeft de oude site niet per se terug hoor. Ik snap prima dat de backend veranderd is en dat de FrontPage anders is geworden. Maar als het niet snel veel beter gaat worden dan zullen ze denk ik uiteindelijk gaan zien in de statistieken dat de aantallen minder worden. Ik ben al minder op Tweakers te vinden dan voorheen. En aangezien ik een betalende gebruiker ben en zeer binnenkort mijn abo moet verlengen... Ik twijfel ten zeerste of ik dat weer ga doen.
Helemaal mee eens. Als de site niet aantrekkelijk meer is dan ga je er minder naar toe.
Het zou al een heel stuk schelen als de vier grote blokken bovenaan de pagina weg zouden zijn. Probeer eens een andere oplossing daarvoor te bedenken zou ik zeggen tegen Tweakers...
Uiteindelijk gaat Tweakers het zien in de bezoekersaantallen denk ik.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vinden jullie de PW? Ik hoor daar niet heel veel mensen buiten LD over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:41:
Hoe vinden jullie de PW? Ik hoor daar niet heel veel mensen buiten LD over klagen.
De PW is net zo goed een ramp geworden. Het is hier al eerder gezegd dat bladeren door de subcategorieen onoverzichtelijk is omdat ze verborgen blijven totdat je de categorie opend.
Ik wil ook graag alle categorieen en subcategorieen in 1 oogopslag onder elkaar kunnen zien in een lijst. Dan weet ik zeker dat ik de goeie kies.
Ik snap uberhaupt niet hoe ze voor de huidige oplossing hebben kunnen kiezen,.. de ontwerpers waren denk ik dronken ofzo.
Op deze manier zal tweakers veel bezoekers veliezen die vertrekken naar kieskeurig.nl en beslist.nl andere productsites.
Dit is misschien hard uitgedrukt maar mogelijk wel gewoon de realiteit.(dan bedoel ik niet het dronken zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door SpitfireNL op 10-11-2012 17:07 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4QoptfDOcYet6IKHeL49TMvK/full.png
Kan er ook wel uitgesloopt worden wegens enig gebrek aan zin om iets te veranderen :O

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Resistor schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:24:
[afbeelding]
Kan er ook wel uitgesloopt worden wegens enig gebrek aan zin om iets te veranderen :O
Oh wat heb ik nu opeens zin om twee keer zo hard mijn best te doen..... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
NMe schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:00:

Het sarcasme is wel degelijk gepast als je bedenkt dat er tig verschillende issues zijn geweest waarvan een aantal ook functionaliteit braken en die dus prioriteit hebben gekregen. Het sarcasme is zeker op zijn plek als mensen hier maar blijven roepen dat het schandalig is dat spul dat bij wijze van spreken vandaag gemeld is niet gisteren gefixt werd.
Sarcasm is for winners.
Er is een heel schema met prioriteiten voor issues, een verminderde bezetting, en dit allemaal nog bovenop het feit dat er een devver daadwerkelijk tijd in moet stoppen, gevolgd door tests door een apart team van testers.

Is het nu nog steeds een feit dat "een stelletje knappe koppen het niet geregeld krijgen" of is het misschien een feit dat hier veel een véél te hard gezeurd en in sommige gevallen zelfs geëist wordt?
Ik ben zelf developer en weet dus ook dat een aanpassing meer inhoudt dan een aanpassing maken. Daarentegen hoeven een aantal simpele aanpassingen - die toegezegd zijn - niet zo lang te duren. Als ik op die manier met mijn klanten om zou gaan, dan zou ik wel een probleem hebben. :)

Ondanks alles: Bedankt voor de nieuwe achtergrond! Dit is veel beter. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat ik me onder andere afvraag is hoe de webshops die (veel) geld betalen om in die PriceWatch te staan denken over de veranderingen. Zijn die happy of ervaren die (negatieve?) veranderingen in het aantal hits naar hun in de PW aangeprezen artikelen?

Nou verwacht ik misschien niet echt dat Tweakers op dit punt al dit soort informatie met ons zal willen delen maar wellicht dat er onder de gebruikers ook mensen zitten die wat meer directe informatie hebben uit de hoek van die webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:22:
[...]

Wat ik me onder andere afvraag is hoe de webshops die (veel) geld betalen om in die PriceWatch te staan denken over de veranderingen. Zijn die happy of ervaren die (negatieve?) veranderingen in het aantal hits naar hun in de PW aangeprezen artikelen?

Nou verwacht ik misschien niet echt dat Tweakers op dit punt al dit soort informatie met ons zal willen delen maar wellicht dat er onder de gebruikers ook mensen zitten die wat meer directe informatie hebben uit de hoek van die webshops.
Ja natuurlijk gaan we hier met z'n alle concurrentiegevoelige data delen. 8)7

Ik wil echt iedereen vriendelijk vragen om nu in LD de losse topics voor issues/fixes/bugs te gaan gebruiken. Problemen die hier gemeld worden sneeuwen volledig onder in de uiteen waaierende discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Dubbel gevoel, de navigatie vind ik slechter, maar de onderliggende taxonomie en tabbladen en wat er getoond kan worden per merk / productgroep etc vind ik dan weer fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:37:
[...]

Ja natuurlijk gaan we hier met z'n alle concurrentiegevoelige data delen. 8)7
Ik zei dus zelf al dat ik dat niet van Tweakers zelf verwachtte. Maar gebruikers die evt. banden hebben met webshops zouden dat uit eerste hand kunnen weten. Als die daar dan iets over zouden willen mededelen dan staat hun dat natuurlijk vrij en zou ik dat op zich interessant vinden.
Pagina: 1 ... 48 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.