Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 49 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.469 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:41:
Hoe vinden jullie de PW? Ik hoor daar niet heel veel mensen buiten LD over klagen.
Ik kan nog steeds wel vinden wat ik zoek, maar ik vind het wel omslachtiger geworden en ik gebruik het ook echt minder.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 21:14

Royale de Luxe

The limit is out there

Rob schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:30:
[...]

Helemaal met je eens! Ik word ook erg moe van het 'ik wil de vorige site terug'-geroep want die was beter...
Mensen zijn bang voor verandering, dat blijkt maar weer eens...

Users: kom met zinvolle tips met goeie onderbouwing
Tweakers (als in het bedrijf): luister goed naar de gebruiker
Hoe moeilijk is dit te begrijpen voor jullie. Ik heb geen nieuwe layout gevraagd van een site waar ik veel tijd passeer. Ik denk ook niet dat het aan veel mensen is gevraagd trouwens; ik las hier dat ze input gevraagd hebben aan 150 mensen wat volgens mij veel minder is dan 1% van populatie die de site rijk is.

Dat er plannen zijn en dat een site moet mee evolueren met de tijd kan ik goed begrijpen. Dat een site mobiel vriendelijker moet zijn kan ik ook begrijpen. Maar maak die dan op een manier waarop de aanpassingen voor de niet mobiele gebruikers niet zo groot zijn. Van V5 naar V6 was er zoveel ingrijpend veranderd, toegevoegd en vooral verbeterd dat bijna iedereen gelukkig was. Nu is het gewoon zo dat alle info die je bij de hand had ergens onderliggend zit en niet meer in 1-view-klik mode direct aanwezig is. Dit noem ik geen vooruitgang maar achteruit gaan, zelfs voor een mobiele site is dit een brug te ver.

Indien hier geen rekening wordt mee gehouden dan zal het in de toekomst ook niet meer nodig zijn. Er zijn genoeg andere bronnen van informatie. Ik zou het gewoon spijtig vinden na een decade om hier niet meer te komen door een beslissing die genomen is omdat men denkt het leven wat simpeler te hebben en op de lange termijn zo meer winst te maken in onderhoud en uiteindelijk ook geld.

Als ik een ding geleerd heb is dat één goed voor alles niet bestaat.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Royale de Luxe schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:53:
[...]

Hoe moeilijk is dit te begrijpen voor jullie. Ik heb geen nieuwe layout gevraagd van een site waar ik veel tijd passeer.
Als het aan de massa zou liggen, zou er nooit wat veranderen, dus pas dingen veranderen als erom gevraagd wordt is meestal niet echt een optie (want dat zou nooit zijn).
Dat er plannen zijn en dat een site moet mee evolueren met de tijd kan ik goed begrijpen.
Je eerste stuk doet anders denken.
Van V5 naar V6 was er zoveel ingrijpend veranderd, toegevoegd en vooral verbeterd dat bijna iedereen gelukkig was.
Whehe, denk dat je geheugen je een beetje in de steek laat. Bij de invoering van v6 werd er ook moord en brand geschreeuwd. Nu is het wel een graadje erger, maar de overgang naar v6 was ook niet bepaald vol lof ontvangen.
Indien hier geen rekening wordt mee gehouden dan zal het in de toekomst ook niet meer nodig zijn. Er zijn genoeg andere bronnen van informatie.
Ik ben ook niet blij met veel van de veranderingen van v7, ook al ben ik al wel redelijk gewend, maar ik zou geeneen site op kunnen noemen die ik net zo goed of beter vind werken dan Tweakers (behalve dan v6 :+).

Dat er andere bronnen van informatie zijn, is zeker zo, maar T.net heeft wel het geluk dat ze (ondanks deze dramatisch verlopen/ontvangen update) nog steeds voorop lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

SpitfireNL schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:00:
[...]

De PW is net zo goed een ramp geworden. Het is hier al eerder gezegd dat bladeren door de subcategorieen onoverzichtelijk is omdat ze verborgen blijven totdat je de categorie opend.
Ik wil ook graag alle categorieen en subcategorieen in 1 oogopslag onder elkaar kunnen zien in een lijst. Dan weet ik zeker dat ik de goeie kies. Ik snap uberhaupt niet hoe ze voor de huidige oplossing hebben kunnen kiezen,.. de ontwerpers waren denk ik dronken ofzo.
Het oude categorieoverzicht had ook veel nadelen. Het was eigenlijk niet berekend op verdere groei van het aantal verschillende soorten producten in de Pricewatch omdat er enorm veel categorieën op de frontpage stonden. Categorieën die niet op de homepage stonden maar in overigen waren lastig te vinden (je moest daarvoor telkens aparte pagina's bezoeken, in de nieuwe categoriebrowser kun je klikken zonder paginarefresh) en belangrijke categorieën zoals mobiele telefoons zonder onder de fold.

Er zijn nog wel wat dingen te verbeteren aan de categoriebrowser. Misschien moeten we 'm wat groter maken zodat op de homepage de 20 ipv 15 populairste categorieën direct zichtbaar zijn en er niet meer gescrollt hoeft te worden in subcategorieën. Voor power users hebben we een krachtige search waarmee je snel een categorie kunt vinden.
SeismicCharge schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:07:
Leuk, maar de instellingen op compact en donker halen het nog niet bij de custom css die ik uit deze htread gehaald heb. Op de frontpage is het verschil tussen cozy en normaal miniem, en op het forum scheelt het tussen normaal en compact slechts 3-5 regels, al naar gelang welke monitor ik kijk. Compacter graag. Donkerder graag. Als je ons de mogelijkheid geeft, doe het dan goed.
De krappe layout van T6 met een kleine 11 pixels lettergrootte voor bijvoorbeeld de headlines is gewoon niet meer van deze tijd. Als je dat wil moet je custom css gebruiken. De middenste dichtheid is bedoeld voor beeldschermmen met een middelmatige resolutie. De marges mogen dan wat minder zijn omdat er minder informatie tegelijkertijd in beeld staat. De meest compacte settings is voor mensen zoals jij en zorgt ervoor dat je veel meer headlines boven de fold kunt zien op de frontpage. We houden wel vast aan een 12px lettergrootte omdat dit veel beter leesbaar is dan 11px. Dat betekent automatisch ook iets meer padding dan in een tabel met 11px letters.
Waarom staat die zoekbalk nog steeds onder het menu en niet in de rode balk? Kostbare hoogte wordt nog altijd verspild.
De search staat onder de hoofdnavigatie omdat de zoekopdracht plaatsvindt in de actieve bestemming. Dat betekent dat de search ondergeschikt is aan de bestemming en er logischerwijs dus onder moet staan in plaats van erboven. Een zoekformulier dat boven de navigatie staat suggereert zoeken over de hele site en dat doet hij dus niet.
De regelafstand op de tracker wordt zelfs helemaal niet meegenomen.
Daar kunnen we vast nog wel wat aan doen. De huidige tracker is sowieso een stop-gap-oplossing totdat we een implementatie hebben die optimaal gebruikmaakt van de nieuwe layout.
Reacties op de frontpage zweven nog steeds in een zee van wit zonder kadering. Ik blijf de ontwikkelingen volgen maar blijf voorlopig nog bij de custom css'en van mijn mede-bezoekers.
Ik kan me vinden in deze klachten. Er zal gekeken moeten worden hoe we het beter kunnen oplossen.
TERW_DAN schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:51:
[...]

En dat vind ik juist onhandig, nu alle reviews op 1 hoop zijn gegooid. Ik wil juist alleen maar userreviews hebben. Redactiereviews lees ik vrij zelden, userreviews vind ik veel waardevoller.
Ik denk dat je hierin een uitzondering bent. In de usabilitytests hebben we van de testpersonen vaak gehoord dat ze meer waarde hechten aan redactionele reviews dan gebruikersreviews. Natuurlijk hebben we wel gebruikersreviews van zeer hoge kwaliteit en we zouden ervoor moeten zorgen dat die goed vindbaar zijn. Zoals gezegd kunnen we hier nog wel wat verbeteringen doen.
Vroeger hadden ze een mooie plek op de site onder het kopje 'top reviews' en als je daarop klikte kreeg je gewoon alle userreviews in 1 keer te zien.
Nu kan ik dat nergens meer terugfilteren (tenzij ik handmatig ga filteren ).
We zouden onder 'Populaire gebruikersreviews' op de reviewhomepage een linkje kunnen zetten naar een listing met alleen de nieuwste gebruikersreviews.
GAIAjohan schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:58:
Ik denk dat het inmiddels wellicht tijd is voor een nieuwe poll zoals in de TS staat..
Mijn mening is echter nog niet omgedraaid.. Er is gewoon iets minder prettig aan T7 als ik nieuws aan het scannen ben. Zijn het de blauwe letters ipv zwart? De imo veel te lichte achtergrond? Of gewoon dat de site over het algemeen errug wit is.. Ik ben er nog niet uit.
Zo'n poll heeft mijn inziens niet zoveel zin zolang we nog een aantal belangrijke issues zoals de tracker moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:49
Bij T6 kon je bij V&A direct naar de nieuwste aanbod advertenties. Nu moet ik eerst naar beneden scrollen dan alle advertenties aanklikken dan weer naar beneden scrollen en vervolgens het inkje bij aanbod aanzetten. Ik moet nu dus 4(!) handelingen verrichten in plaats van 1. Zijn er meer mensen die dit bloed irritant vinden of ben ik de enige die me er aan stoort?

[ Voor 5% gewijzigd door jbhc op 10-11-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 23:31
jbhc schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:02:
Bij T6 kon je bij V&A direct naar de nieuwste aanbod advertenties. Nu moet ik eerst naar beneden scrollen dan alle advertenties aanklikken dan weer naar beneden scrollen en vervolgens het inkje bij aanbod aanzetten. Ik moet nu dus 4(!) handelingen verrichten in plaats van 1. Zijn er meer mensen die dit bloed irritant vinden of ben ik de enige die me er aan stoort?
Zet dat alsjeblieft even in Lieve Devvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Laguna

Connaisseur

@Femme

Voor wat betreft het "Uit de community gedeelte" is onderstaand daar geen goede oplossing voor?
Laguna schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:38:
Waarom eigenlijk niet gewoon de linker rij populaire topics uit het forum en de rechter rij gewaardeerde productreviews (of andersom)?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Femme schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:38:
[...]
De krappe layout van T6 met een kleine 11 pixels lettergrootte voor bijvoorbeeld de headlines is gewoon niet meer van deze tijd.
offtopic:
Rant : Wie bepaalt dat? Ik bedoel het lijkt mij dat een site layout brak lanceren en daarna weken/maanden aan het fixen zijn om ongeveer het oude niveau te halen ook niet van deze tijd meer is, maar dat gebeurde ook. Ik vind het argument "niet van deze tijd" wat gemakzuchtig.
Ik denk dat je hierin een uitzondering bent. In de usabilitytests hebben we van de testpersonen vaak gehoord dat ze meer waarde hechten aan redactionele reviews dan gebruikersreviews.
Door wie zijn die usabilitytests gedaan? Als dat t.net staff voor 2 jaar (en een paar maanden 150 man community) was dan vind ik het niet raar dat ze kiezen voor eigen content of content van een collega.
Als wc-eend gaat testen of wc-eend beter is dan een ander dan weet ik de vermoedelijke uitslag ook wel.
[...]
Zo'n poll heeft mijn inziens niet zoveel zin zolang we nog een aantal belangrijke issues zoals de tracker moeten fixen.
Ik vraag me uberhaupt of een poll het eerste half jaar zin heeft. Op een poll stemt over het algemeen 99% niet, en momenteel zijn er nog te grote meningsverschillen over de totale layout van de site tussen t.net en de nostalgische t6 fans, daar gaat een simpel ja-nee niet genoeg voor zijn ;)

Wat me wel een idee lijkt is om deel-polls op te zetten. Dus als de tracker af is en live staat dan bijv een poll enkel over de tracker zodat je resultaten niet meteen scheef gaan door een groep mensen die over 1 of 2 dingetjes valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:49
zeef schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:12:
[...]

Zet dat alsjeblieft even in Lieve Devvers.
Zal ik doen, maar ik was vooral benieuwd of ik de enige was die hier mee zit. O-)

/edit: done!

@hieronder:

Gelukking ben ik niet specifiek op zoek naar dingen maar struin gewoon graag de aanbodadvertenties af. 8) Persoonlijk vindt ik het schuifje met en minimale / maximale prijs wel echt een enorme vooruitgang. _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door jbhc op 10-11-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbhc schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:48:
[...]

Zal ik doen, maar ik was vooral benieuwd of ik de enige was die hier mee zit. O-)
Nee, de oude versie van V&A was overzichtelijker en werkte sneller wanneer je bijv. specifieke dingen zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:38:
[...]

Het oude categorieoverzicht had ook veel nadelen. Het was eigenlijk niet berekend op verdere groei van het aantal verschillende soorten producten in de Pricewatch omdat er enorm veel categorieën op de frontpage stonden. Categorieën die niet op de homepage stonden maar in overigen waren lastig te vinden (je moest daarvoor telkens aparte pagina's bezoeken, in de nieuwe categoriebrowser kun je klikken zonder paginarefresh) en belangrijke categorieën zoals mobiele telefoons zonder onder de fold.

Er zijn nog wel wat dingen te verbeteren aan de categoriebrowser. Misschien moeten we 'm wat groter maken zodat op de homepage de 20 ipv 15 populairste categorieën direct zichtbaar zijn en er niet meer gescrollt hoeft te worden in subcategorieën. Voor power users hebben we een krachtige search waarmee je snel een categorie kunt vinden.
Die zogenaamde krachtige search is nu net niet wat de poweruser wil. Het vorige systeem werkte prima en het enige wat er aan de pricewatch en V&A verbeterd had moeten worden was dat er meer en betere filters in hadden moeten komen. Die search is leuk in een forum waar je 1 bepaald onderwerp zoektt maar niet voor een pricewatch of V&A waar je juist meerdere dingen wil zoeken en vergelijken en met het gemak van een vinkje aan of uit zetten meer of minder keuzes te krijgen.
Verder is het zoeken in V&A juist minder functioneel geworden. Waarom heeft V&A niet gewoon meer filters gekregen?
Ga voor de grap eens zoeken naar socket 1155 cpu, dan komt er dus zo goed als niets tevoorschijn terwijl een groot deel van de aangeboden ads wel netjes gekoppeld zijn aan de PW. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:07:
[...]

Die zogenaamde krachtige search is nu net niet wat de poweruser wil. Het vorige systeem werkte prima en het enige wat er aan de pricewatch en V&A verbeterd had moeten worden was dat er meer en betere filters in hadden moeten komen. Die search is leuk in een forum waar je 1 bepaald onderwerp zoektt maar niet voor een pricewatch of V&A waar je juist meerdere dingen wil zoeken en vergelijken en met het gemak van een vinkje aan of uit zetten meer of minder keuzes te krijgen.
Verder is het zoeken in V&A juist minder functioneel geworden. Waarom heeft V&A niet gewoon meer filters gekregen?
Ga voor de grap eens zoeken naar socket 1155 cpu, dan komt er dus zo goed als niets tevoorschijn terwijl een groot deel van de aangeboden ads wel netjes gekoppeld zijn aan de PW. 8)7
Als zoek op 1155 en dan het vinkje bij processors zet krijg ik er 104:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FwvZh5RvaiYMLWgzBJXsHt17/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 19:00
Heb forum tijdje niet ingelezen maar kan het niet vinden:

Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area??? als night mode je te donker is DONE..

Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld

Neem aan als ik het eerste vindt de 2e ook kan vinden?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
zeef schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:24:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij heeft 'ie het over V&A.
Offens1490 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:25:
Heb forum tijdje niet ingelezen maar kan het niet vinden:

Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area??? als night mode je te donker is DONE..

Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld

Neem aan als ik het eerste vindt de 2e ook kan vinden?
Rechtsboven het tandwieltje, naast het zonnetje en het ballonnetje.

[ Voor 50% gewijzigd door Hahn op 10-11-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:24:
[...]

[afbeelding]
In de pricewatch wel ja. Doe dat nu eens in V&A.

Het is toch sowieso van de gekke dat er in de "verbeterde" van V&A minder selectie methodes zijn. Voorheen kon je nog selecteren op Intel of AMD bij de cpu's. Bij de videokaarten op Nvidia, AMD of Matrox. Nu nergens meer op. Hoe is dat een verbetering?

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 22:36
Gooi dit topic maar dicht. Allemaal oude wijn in oude zakken en weinigen hebben het geduld om te wachten op de oplossing van T.net die onderweg zijn.

spoiler:
And for the love of god, STFU en ga nuttige dingen doen met die 4000 uur die sommige bezoekers in dit topic hebben zitten. Boodschap is aangekomen, geduld is een schone zaak, chill out

[ Voor 40% gewijzigd door Clock op 10-11-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Waar stel ik eigenlijk Night Mode in? Die grijze achtergrond van de slider is me niet donker genoeg.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat ís de night mode. Het enige wat je verder kan doen is het ding automatisch aan laten passen op basis van het tijdstip.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Hahn schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:25:

[...]

Bedankt maar miscchien zie ik het niet op tablet. Ik zie mijn naam,-> driehoek beneden, ->ballon -> zonnetje -> wifi(tracker)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:45

crisp

Devver

Pixelated

Offens1490 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:58:
[...]

Bedankt maar miscchien zie ik het niet op tablet. Ik zie mijn naam,-> driehoek beneden, ->ballon -> zonnetje -> wifi(tracker)
Is op dit moment inderdaad alleen voor desktop beschikbaar.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Joh, dat is de night mode?! :P Okay, Custom CSS maar weer aan, dit wordt niets zo. :D

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
crisp schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:02:
[...]

Is op dit moment inderdaad alleen voor desktop beschikbaar.
Mmh, denk je dat het gaat komen? Er staat nl done. :/
Knijpen met je ogen blijf je doen en tablet of smartphone hou je dichter bij je gezicht .

Informatie dichtheid neem ik aan ook pc-only?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Offens1490 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:08:
[...]

Mmh, denk je dat het gaat komen? Er staat nl done. :/
Knijpen met je ogen blijf je doen en tablet of smartphone hou je dichter bij je gezicht .
De vraag is hoeveel je er aan hebt op een tablet of smartphone; enkel de achtergrond links en rechts naast de content wordt grijs gemaakt (zie screenshots bij GAIAjohan in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achterui..."). De achtergrond van de content zelf blijft gewoon wit, maar dat was het in 6.9 ook.
Informatie dichtheid neem ik aan ook pc-only?
Klopt

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:26:
[...]

In de pricewatch wel ja. Doe dat nu eens in V&A.

Het is toch sowieso van de gekke dat er in de "verbeterde" van V&A minder selectie methodes zijn. Voorheen kon je nog selecteren op Intel of AMD bij de cpu's. Bij de videokaarten op Nvidia, AMD of Matrox. Nu nergens meer op. Hoe is dat een verbetering?
Hahn schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:25:
[...]

Volgens mij heeft 'ie het over V&A.

[...]

Ik noteer : "betere filters in V&A" in de komende top5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

NMe schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:54:
Dat ís de night mode. Het enige wat je verder kan doen is het ding automatisch aan laten passen op basis van het tijdstip.
Als ik dat aanvink gaat het, atm is het kwart voor 0, gaat het balkje van hoe donker het is naar de helft.. er wordt duidelijk geen rekening gehouden met hoe laat de zon onder gaat enz. Zelfs in de zomer is het op dit uur al donker. En wanneer wordt het dan wel het allerdonkerste? Om 4 uur 's nachts ofzo? Dan is er niemand online...

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

witeken schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:43:
[...]

Als ik dat aanvink gaat het, atm is het kwart voor 0, gaat het balkje van hoe donker het is naar de helft.. er wordt duidelijk geen rekening gehouden met hoe laat de zon onder gaat enz. Zelfs in de zomer is het op dit uur al donker. En wanneer wordt het dan wel het allerdonkerste? Om 4 uur 's nachts ofzo? Dan is er niemand online...
Op automatisch zijn er 2 standen; respectievelijk #edeeee overdag en #dbdcdc 's avonds en 's nachts

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

crisp schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:46:
Op automatisch zijn er 2 standen; respectievelijk #edeeee overdag en #dbdcdc 's avonds en 's nachts
En 's nachts is niet eens het donkerste :X? Achja, dat gebruikt toch niemand want iedereen wilt gewoon donkere achtergrond. Sowieso belachelijk dat je maar tot lichtgrijs kunt verdonkeren...

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
witeken schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:57:
[...]

En 's nachts is niet eens het donkerste :X? Achja, dat gebruikt toch niemand want iedereen wilt gewoon donkere achtergrond. Sowieso belachelijk dat je maar tot lichtgrijs kunt verdonkeren...
Ja, belachelijk dat een site voor jou bepaalt welke kleur(en) de achtergrond kan zijn! Ow wacht...

Ik snap wat je bedoelt, ik heb zelf ook liever een donkerdere grijs (heb ik nu ook ingesteld met CSS), maar hoeveel sites ken jij naast T.net die je überhaupt de mogelijkheid aanbieden om de achtergrondkleur aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hahn schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:08:
[...]

Ja, belachelijk dat een site voor jou bepaalt welke kleur(en) de achtergrond kan zijn! Ow wacht...

Ik snap wat je bedoelt, ik heb zelf ook liever een donkerdere grijs (heb ik nu ook ingesteld met CSS), maar hoeveel sites ken jij naast T.net die je überhaupt de mogelijkheid aanbieden om de achtergrondkleur aan te passen?
Ik ken er een. Niet de minste overigens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:35:
[...]

[...]

Whoohoooe :+ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05

Onbekend

...

Dat V&A en de Pricewatch zouder toch bijna identiek moeten zijn?
Het enige wat verschilt is dat er bij de V&A een extra beschrijving van de staat van het product er bij staat.
Verder is er toch niet veel anders?

Ik hoop dat er binnenkort wel een verbetering van de Pricewatch wordt doorgevoerd zoals het kunnen sorteren op Alle beschikbare gevens die je ook in de filters hebt.
Maar ook het filter op die productbeoordeling mag van mij uitgebreidt worden. Ik wil meestal alleen de slechte producten eruit hebben. Maar ook de producten nog niet beoordeeld zijn verdwijnen dan ook meteen uit het overzicht. Van mij mag hij ook de productbeoordelingen op basis van één gebruikerservaring ook wel negeren....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
zeef schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:35:
[...]

[...]

En de "Ik Henk 'm" staat zeker ook hoog in de top5?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hahn schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:08:

Als een site de mogelijkheid geeft om de achtergrond aan te passen, moeten ze het wel goed doen, en niet je alleen tussen wit en heel licht grijs laten kiezen. Ze negeren hun bezoekers gewoon... niemand vroeg om een klein beetje donkerder. Wij wouden gewoon (de donkere achtergrond van) T.net 6.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Groentenboer schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:59:
[...]

En de "Ik Henk 'm" staat zeker ook hoog in de top5?
Ik vind 'm hartstikke leuk maar als ik eerlijk ben heb ik liever dat we met de beschikbare tijd eerst irritaties oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
witeken schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:35:
[...]

Als een site de mogelijkheid geeft om de achtergrond aan te passen, moeten ze het wel goed doen, en niet je alleen tussen wit en heel licht grijs laten kiezen. Ze negeren hun bezoekers gewoon... niemand vroeg om een klein beetje donkerder. Wij wouden gewoon (de donkere achtergrond van) T.net 6.
Wie bepaalt wat dat 'goed doen' is dan? Tweakers wil een bepaalde look uitstralen en misschien past donkergrijs daar helemaal niet bij. Wie ben jij dan om te eisen/zeuren dat je het grijs niet donker genoeg vindt? Als je per se donkerder wilt, dan gebruik je maar CSS.

Straks krijg je mensen die geen donkergrijs willen, maar lichtgroen, moet daar dan ook maar gehoor aan gegeven worden, want anders 'doen ze het niet goed genoeg'?

En dat die optie er überhaupt is gekomen dat de achtergrond aangepast kan worden is énkel en alleen door de bezoekers, dus dat ze bezoekers negeren is dikke onzin en dat weet je best. Maarja, zeiken is zo lekker, begrijpelijk.
zeef schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:36:
[...]

Ik vind 'm hartstikke leuk maar als ik eerlijk ben heb ik liever dat we met de beschikbare tijd eerst irritaties oplossen. :)
Ik vind het zó irritant dat ik niet standaard kan Henken..! Wanneer komt 'ie in de top 5?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
zeef schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:36:
[...]

Eens, maar ik doelde op de user-initiated top5 voor de 30 uur devtijd. Daar valt hij in toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 11-11-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Groentenboer schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:27:
[...]

Eens, maar ik doelde op de user-initiated top5 voor de 30 uur devtijd. Daar valt hij in toch?
Daar heb ik 'm nu wel bij staan op de longlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij werd er toch voornamelijk gevraagd om 'minder wit' ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:23
Persoonlijk merk ik dat ik steeds minder op Tweakers kom. De onoverzichtelijkheid die ik ervaar blijft voor mij een hekel punt. Uiteraard heeft alles z'n tijd nodig, maar voor mij is het na zoveel dagen/weken nog steeds niet duidelijk genoeg. (tuurlijk, ben een ouwe l*l, maar toch)

- Even snel kijken voor drivers/firmware voor aparaat x of y
- Alternatief software zoeken (b.v. adobe reader) en reactie daarop lezen.
- etc.

Windows 8 die ik vanaf 15 augustus virtueel heb draaien, was ik sneller aangewend dan versie 7 van Tweakers.

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Jerk61 schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:10:
Persoonlijk merk ik dat ik steeds minder op Tweakers kom. De onoverzichtelijkheid die ik ervaar blijft voor mij een hekel punt. Uiteraard heeft alles z'n tijd nodig, maar voor mij is het na zoveel dagen/weken nog steeds niet duidelijk genoeg. (tuurlijk, ben een ouwe l*l, maar toch)

- Even snel kijken voor drivers/firmware voor aparaat x of y
- Alternatief software zoeken (b.v. adobe reader) en reactie daarop lezen.
- etc.

Windows 8 die ik vanaf 15 augustus virtueel heb draaien, was ik sneller aangewend dan versie 7 van Tweakers.

Jammer!
Je wil gewoon geen verandering aan je site. Je laat het wel toe aan Windows8 omdat je zelf kiest voor de verandering, maar een site die veranderd mag dus niet van jou

Overigens heeft de meuktracker een veel uitgebreidere pagina gekregen dan hij vroeger had: http://tweakers.net/meuktracker/

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:19:
[...]

Je wil gewoon geen verandering aan je site. Je laat het wel toe aan Windows8 omdat je zelf kiest voor de verandering, maar een site die veranderd mag dus niet van jou

Overigens heeft de meuktracker een veel uitgebreidere pagina gekregen dan hij vroeger had: http://tweakers.net/meuktracker/
De usability is stukken minder sinds de nieuwe versie. Ik kan ermee inkomen. Ik gebruik nog net het forum, een beetje de frontpage, maar dat is het. Er is in de loop der jaren een hoop userbase naar HWI vertrokken en denk ik dat nog meer volgen zult.

Ondanks m'n registratie uit 2002 en 27k aan posts, kan ik er nog niet echt aan wennen. Biedt dan het oude ter betaling aan ofzo als er dan toch winsten gemaakt dienen te worden met advertenties.

P.s; bij klikken op toon voorbeeld krijg je niet je voorbeeld van wat je typt in het forum maar de Topicwarning. Ook slim.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bk4gSL4aGfp7znp5Qv7lJPcr/full.jpg

Und; de padding bij het uploaden van een foto klopt niet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CQAf554gb6Es6yM2FbKhGFGi/full.jpg

Mijn button begint precies waar het onderstreept is. m.a.w waar de "Choose file" knop staat zit er geen functie om op te klikken. Pas een stukje verder. Had ik ook al gereport als bug maar werd het topic verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:45:
[...]

P.s; bij klikken op toon voorbeeld krijg je niet je voorbeeld van wat je typt in het forum maar de Topicwarning. Ook slim.

[afbeelding]

Und; de padding bij het uploaden van een foto klopt niet:

[afbeelding]

Mijn button begint precies waar het onderstreept is. m.a.w waar de "Choose file" knop staat zit er geen functie om op te klikken. Pas een stukje verder. Had ik ook al gereport als bug maar werd het topic verwijderd.
Allebei bekende issues die tzt zullen worden opgelost :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:55:
[...]

Allebei bekende issues die tzt zullen worden opgelost :)
Thanks. Maar kan je wellicht terugkomen op usability en dat het minder is dan voorheen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:17:
[...]

Thanks. Maar kan je wellicht terugkomen op usability en dat het minder is dan voorheen? ;)
Dat ben ik niet met je eens. Daar waar de beleving van Tweakers verbeterd kan worden doen we ons uiterste best om een en ander aan te passen. Zoals je ziet hebben we al aardig wat zaken die in dit topic genoemd zijn gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En ik moet je eerlijk bekennen: met de laatste wijzigingen ben ik weer een stuk meer tevreden. Met de dichtheid op compact en een custom-css om de achtergrond donker te maken (#444) ben ik eigenlijk wel tevreden met T7. Jammer dat de achtergrond niet net zo donker kan als dat ik hem heb via de slider, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDSilver
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Tweakers 7 is voor mij in alle opzichten een achteruitgang.
Zelfs op het niveau dat ik hier eigenlijk niet meer kom.
Ik wilde net de prijs van een behuizing opzoeken en typte nog half instinctief de URL van de PW in, maar had hier eigenlijk al direct spijt van.

Ik dacht nog even mijn mening achterlaten en kijken hoe tweakers er zelf tegenover staat. Nu is het mij duidelijk, er moet gezocht worden naar een alternatief.

Het is jammer, maar tweakers bestaat niet meer. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Nou moet ik mijn custom css weer aanpassen... In compacte mode verdwijnen er gewoon dingen van het scherm. moet ik vanavond maar even naar kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Groentenboer schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:20:
En ik moet je eerlijk bekennen: met de laatste wijzigingen ben ik weer een stuk meer tevreden. Met de dichtheid op compact en een custom-css om de achtergrond donker te maken (#444) ben ik eigenlijk wel tevreden met T7. Jammer dat de achtergrond niet net zo donker kan als dat ik hem heb via de slider, maar niet meer dan dat.
Ik vind de frontpage items bij "compact" geen gezicht met de tekst half over het plaatje. Hier daarom cozy gekozen en met custom css de items verkleind en in een blok van 4 rechts naast de headlines gezet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar het bugforum.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als ik naar de poll op de FP kijk kijk zie ik dat 85% van de mensen nog een dekstop gebruikt.

* witeken kijkt naar de scores van de poll in dit topic

Wat blijkt... ;)?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gomez12 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:45:
[...]

Rant : Wie bepaalt dat? Ik bedoel het lijkt mij dat een site layout brak lanceren en daarna weken/maanden aan het fixen zijn om ongeveer het oude niveau te halen ook niet van deze tijd meer is, maar dat gebeurde ook. Ik vind het argument "niet van deze tijd" wat gemakzuchtig.
De leesbaarheid van letters met een grootte van 11 pixels is een stuk minder dan 12 pixels. In de afgelopen jaren is de pixeldichtheid van met name laptopschermen groter geworden en dus is het ook wenselijk om de lettergrootte wat te verhogen. Ook wordt een layout die wat ruimer is opgezet als overzichtelijker ervaren. Omdat we tegenwoordig achter grotere beeldschermen met een hogere pixeldichtheid zitten kiezen ontwerpers voor grotere letters en een ruimere opmaak. Dat bedoel ik met 'van deze tijd'. Scrollen is ook de moeite niet meer dankzij multitouch gestures en vrijlopende scrollwieltjes.

Wij willen dat de layoutsettings die we aanbieden voor onze bezoekers een goede gebruikerservaring bieden. Er zouden ingrijpende wijzigingen nodig zijn om een zeer compacte layout met kleinere letters een evenwichtige uitstraling te geven. Het is niet fraai als lijsten op de frontpage erg compact worden weergegeven terwijl de header naar verhouding lomp groot is en productlijsten ruim zijn opgezet omdat de hoogte van de rijen wordt bepaald door een thumbnail. Dan moet je alles kleiner maken inclusief de thumbnail (maar ook de header van de pagina). Het kost veel werk om te maken en te onderhouden en we zouden er een resultaat aan overhouden waar we eigenlijk niet achter staan.
Door wie zijn die usabilitytests gedaan? Als dat t.net staff voor 2 jaar (en een paar maanden 150 man community) was dan vind ik het niet raar dat ze kiezen voor eigen content of content van een collega.
Als wc-eend gaat testen of wc-eend beter is dan een ander dan weet ik de vermoedelijke uitslag ook wel.
De testpiloten waren een nieuwe stagiair en vrienden of partners van medewerkers. Ze waren wisselend bekend bij de site, sommigen konden hun weg goed vinden op de oude site en anderen waren er helemaal niet bekend mee.
Wat me wel een idee lijkt is om deel-polls op te zetten. Dus als de tracker af is en live staat dan bijv een poll enkel over de tracker zodat je resultaten niet meteen scheef gaan door een groep mensen die over 1 of 2 dingetjes valt.
We gaan de nieuwe tracker door gebruikers laten testen voordat hij live wordt gezet. Verder komen er polls waarin de users mogen kiezen welke verbetering of nieuwe feature als eerste gerealiseerd moet worden.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:07:
[...]

De Google-generatie is gewend om een trefwoord in een zoekmachine te mikken. Met onze search kun je naar alle soorten onderwerpen zoeken dus bijvoorbeeld ook categorieën. Power users willen snel kunnen navigeren met een minimum aan handelingen. Dat kan met deze nieuwe search. Naar een categorie navigeren is in veel gevallen een kwestie van de eerste twee of drie letters uit de categorienaam intikken in de search op een willekeurige pagina en je komt er. Dan kom je ook nog eens op een pagina waar je meteen alles over die categorie kunt vinden in plaats van alleen producten.
Verder is het zoeken in V&A juist minder functioneel geworden. Waarom heeft V&A niet gewoon meer filters gekregen? Ga voor de grap eens zoeken naar socket 1155 cpu, dan komt er dus zo goed als niets tevoorschijn terwijl een groot deel van de aangeboden ads wel netjes gekoppeld zijn aan de PW. 8)7
Dat is inderdaad een duidelijke regressie in functionaliteit waar een oplossing voor zal moeten komen door filters te implementeren in V&A.
Onbekend schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:45:

Ik hoop dat er binnenkort wel een verbetering van de Pricewatch wordt doorgevoerd zoals het kunnen sorteren op Alle beschikbare gevens die je ook in de filters hebt.
Maar ook het filter op die productbeoordeling mag van mij uitgebreidt worden. Ik wil meestal alleen de slechte producten eruit hebben. Maar ook de producten nog niet beoordeeld zijn verdwijnen dan ook meteen uit het overzicht. Van mij mag hij ook de productbeoordelingen op basis van één gebruikerservaring ook wel negeren....
Ik weet eigenlijk niet waarom er verschillen zijn in filters en de informatie die je in de kolommen kunt tonen. Bij bijv. tablets kun je sorteren op bijna alles behalve taal. Ik zal het eens navragen.

Het probleem met complexe filters zoals een filter waarmee je producten met een bepaalde minimumbeoordeling én producten zonder beoordeling kunt laten zien is dat het de interface nodeloos ingewikkeld maakt want je moet er wel controls in stoppen die zo'n filter mogelijk maken. Dit terwijl het vaak om edge cases gaat die zelden voorkomen in de praktijk. De meeste gebruikers zullen bij het filteren op een beoordeling daadwerkelijk producten met een beoordeling willen zien.
[...]

Als de nieuwe tracker er is zal de site weer veel meer de look & feel hebben van T6, vooral als je op breedtes tussen de 1280 en 1500 pixels gebruikmaakt van de site. Een deel van het scherm is dan permanent donkergrijs.

De achtergrond van de site donkergrijs maken vraagt om veel aanpassingen in de onderwerpomgevingen waarvan de header met de ontwerpnaam en metagegevens zoals laagste prijs en aantal gebruikers die een product heeft of wil hebben niet geschikt is voor weergave op een donkere achtergrond. Het witprobleem hebben we mijn inziens doeltreffend aangepakt met een lichtgrijze achtergrond, de look & feel van T6 zul je grotendeels terug kunnen krijgen door de nieuwe tracker aan te zetten als die af is. Er gaan ook nog mogelijkheden komen om de layout van de frontpage te customizen en aan de navigatie in de onderwerpomgevingen kunnen we ook nog het een en ander verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
DDSilver schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:41:
Ik wilde net de prijs van een behuizing opzoeken en typte nog half instinctief de URL van de PW in, maar had hier eigenlijk al direct spijt van.

Ik dacht nog even mijn mening achterlaten en kijken hoe tweakers er zelf tegenover staat. Nu is het mij duidelijk, er moet gezocht worden naar een alternatief.

De afgelopen weken heb ik veel van dit soort reacties gelezen, maar zijn er nou serieus zoveel mensen die de inhoud van de website volledig negeren? Hoe kan je beweren dat T7 op alle fronten een achteruitgang is terwijl de content nog net zo goed is als voorheen? En wat is de reden dat jij een website bezoekt?

Overigens vind ik T7 op sommige punten veel fijner dan T6.9. M.n. GoT vind ik veel rustiger en fijner lezen. Maar daar gaat dit topic niet meer over geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Pimzm schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:12:
[...]

De afgelopen weken heb ik veel van dit soort reacties gelezen, maar zijn er nou serieus zoveel mensen die de inhoud van de website volledig negeren? Hoe kan je beweren dat T7 op alle fronten een achteruitgang is terwijl de content nog net zo goed is als voorheen? En wat is de reden dat jij een website bezoekt?
Dan moet je wel bij die content kunnen komen en die leesbaar op je scherm krijgen.

let op: dit is nu niet meer 100% de situatie.
Vroeger kon ik gewoon even snel de myreact en active topics langslopen, ondertussen rechts nog even in de tracker checken of er nog interessante dingen op de FP staan, of dat er nog een leuke blog bij is gekomen.
Met een klik of 3/4 had ik de hele site gescand voor voor mij interessante dingen.

Nu begin ik maar op mijn myreact (want er is momenteel geen directe knop terug hiernaartoe), waar ik eerst 3km kan scrollen vanwege een giga-notepad en padding van hier tot tokio.
Ben ik uitgescrolled / heb ik de relevante tabbladen geopend dan kan ik nog even naar active topics gaan.
Nieuwe FP dingen zie ik niet meer, leuke tweakblogs zie ik niet meer, nieuwe meuk zie ik niet meer (of ik zou spontaan fullscreen moeten gaan browsen).
En alles wat ik wel zie is scrollen, scrollen, scrollen (alhoewel wel stukken minder met cozy)

Oftewel de content is er vast nog wel, maar ik kan niet overal meer beginnen zonder tig klikken extra te moeten doen. Dus voor mij als casual lezer is die content gewoon verdwenen behalve als ik me er echt toe zet om er naar toe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Femme schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:40:
[...]

Als de nieuwe tracker er is zal de site weer veel meer de look & feel hebben van T6, vooral als je op breedtes tussen de 1280 en 1500 pixels gebruikmaakt van de site. Een deel van het scherm is dan permanent donkergrijs.
In de topicwaarschuwing staat:

• Tracker fixeerbaar (jury is still out over meescrollen) op smallere viewports (vanaf ±1150 px)

Ik hoop dat dit wel gerealiseerd gaat worden vanaf +/- 1150 px en niet pas vanaf 1280 px. Ik bekijk websites nooit fullscreen op m'n monitor met een resolutie van 1920x1080 en daar ben ik niet alleen in. Dit omdat websites (zoals je zelf al eerder aangaf) over het algemeen ontwikkeld worden voor een breedte van 1000 px. De loze (witte) ruimte ernaast hoef ik dan ook niet te zien en daarom is het fijner browsen in een venster.
Ik kijk dan veel liever naar een mooie wallpaper om het venster en tevens maakt het multitasken makkelijker. Ik kan daarbij bepaalde zaken in de gaten houden zoals m'n afspeellijst voor muziek en downloads (vroeger zaten hier ook nog MSN en mIRC bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-10 09:39

Daniel

Kapitein NCC-1701
DDSilver schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:41:

Tsja. Ik snap niet helemaal wat je dan verwacht - even los van het delen van je gevoel van teleurstelling.
Je wilde de prijs van een behuizing opzoeken, ik neem aan dat je dan weet wat je wilde hebben (de kritiek op de category browser als je het niet precies weet is bekend) - laten we als voorbeeld even een Antec One pakken. Je gaat naar de PW (tweakers.net -> pricewatch in het hoofdmenu, net zoals op de oude site), of tikt pw.tweakers.net in. Vervolgens Antec One in de zoekbalk invoeren, op enter rammen en je hebt meteen de prijzen. Hell, je hoeft eigenlijk niet eens eerst naar de PW te gaan, een search op de home op Antec One levert direct de laagste prijs (49 euro) en het staat zonder op enter te drukken al direct in de resultaten. Zocht je enkel een Antec maar weet je niet welk type? Antec intypen en je kunt direct door naar alle Antec-producten, 1 vinkje en je filtert op alle behuizingen en klaar.

En daar heb je spijt van? Ik heb echt moeite met bedenken hoe dit a) in de oude site makkelijker was (daar functioneerde de search namelijk niet en kon je alleen bij die prijs komen door een categorie te kiezen en vervolgens te hopen dat het een populair artikel was, of de filters gebruiken om de lijst te verkleinen) en b) anders dan telepathisch, hoe we deze use case simpeler zouden moeten maken.
[...]

Dit heeft niks met negeren te maken maar met het feit dat het wat lastiger is dan ff een paar gradients aanpassen. Het probleem is dat de achtergrond onder de menubalk op een aantal plekken wordt gebruikt voor informatie, bijvoorbeeld meta-data in de Pricewatch zoals productnaam, plaatjes, prijzen, linkjes, breadcrumb etc. (pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw). Als we de mogelijkheid zouden geven de achtergrond extreem donker te maken valt dat weg. Nu kun je natuurlijk zeggen 'probleem van de user' als ie de site zo wil gebruiken maar op het moment dat wij standaard zo'n functie bieden moet die natuurlijk wel overal 99% goed werken - kleine issues zijn bijna altijd niet te voorkomen.
Wat mensen met custom CSS doen moeten ze zelf weten, maar een zeer donkere achtergrond zorgt in de standaardlayout voor allerlei issues waar we dan weer een oplossing voor moeten vinden door zaken te verplaatsen of in aparte blokjes die wél een lichte achtergrond hebben te zetten. Dat wordt er allemaal niet bepaald mooier of beter onderhoudbaar op. De enige relatief haalbare oplossing die ik zie is een gradient gebruiken die de bovenkant max. medium grijs houdt (de donkerste stand die er nu is) en vervolgens de achtergrond langs de zijkanten wel donkerder laten worden. Mooi is echter anders (imho dan):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/reh0ZykZqKQFQup48OZBXZXE/medium.png

Zonder gradient is niet bepaald veel beter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wa3VTrYbffz9tPagAowQWJnE/medium.png

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 13-11-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Daniel schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:01:
...
De enige relatief haalbare oplossing die ik zie is een gradient gebruiken die de bovenkant max. medium grijs houdt (de donkerste stand die er nu is) en vervolgens de achtergrond langs de zijkanten wel donkerder laten worden. Mooi is echter anders (imho dan):

[afbeelding]
Nee, dit maakt imho de site niet bepaald 'rustiger' ofzo. Die gradient is inderdaad niet zo aantrekkelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimzm schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:12:
[...]

Overigens vind ik T7 op sommige punten veel fijner dan T6.9. M.n. GoT vind ik veel rustiger en fijner lezen. Maar daar gaat dit topic niet meer over geloof ik ;)
Voor mij als hoofdzakelijk lurker/casual lezer is juist de content hard achteruit gehold de laatste jaren. Het komt niet zelfden voor (het is eigenlijk eerder regel dan uitzondering) dat ik nieuws 1 of 2 dagen eerder ergens anders zie dan hier. Ook zitten er vaak fouten in de nieuwsartikelen. De redesign is gewoon iets wat daar nog bovenop komt, en het totaal plaatje is dan gewoon niet fraai. Ik check af en toe nog een beetje wat er verbetert, De hoofdreden dat ik zo af en toe check is eigenlijk nog dat de firewall op het werk moeilik doet met veel andere nieuwssites omdat die zogenaamd niet werkgerelateerd zijn, en deze het wel doet (god weet waarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Tweakers was imo altijd al een beetje verzamelsite. Niet vaak met het laatste nieuws als eerste. Dan is de redesign des te pijnlijk door het verminderen van de informatiedichtheid, juist een kernwaarde van tweakers omdat je er alles kon vinden. Nu moet je zoeken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 11:03

TheTeek

TheTeek

Wat hebben jullie gedaan met de vraag en aanbod...:(
Waarom kan ik niet gewoon terug naar de subcategorie, het overzicht is weg, het lijkt of iedereen tegenwoordig maar wil versimpelen, wat is er mis met sub categoriën, waarin je zelf stapjes terug kan.

Het klinkt misschien een veel gehoord iets, maar waarom iets kapot maken wat goed was, Vraag en aanbod was goed, zo niet bijna perfect.

De focus ligt heel sterk op de pricewatch, maar vraag en aanbod is juist een aparte functie, ook in de navigatiebalk bovenin staan V&A apart van de pricewatch.
Toch kom ik iedere keer terug in de pricewatch als ik een stap terug ga.

Ik heb een beetje een "Windows 8" gevoel, alles is er wel, maar beschikbaar op een heel andere manier dan vroeger logisch leek.
Ik denk dat ik te oud wordt..., wennen aan de nieuwe versimpelde versie is lastiger dan vroeger ?!

iig inovatie is goed, maar draaf niet door.

Nog een nadelige verandering, de tracker balk kan vast gezet worden, maar verdwijnt als de pagina in een smaller venster wordt getoont.
Het grote lettertype, de ruimtelijke opzet, heel erg in your face.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Daniel schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:01:
[...]
Tsja. Ik snap niet helemaal wat je dan verwacht - even los van het delen van je gevoel van teleurstelling.
Je wilde de prijs van een behuizing opzoeken, ik neem aan dat je dan weet wat je wilde hebben (de kritiek op de category browser als je het niet precies weet is bekend) - laten we als voorbeeld even een Antec One pakken. Je gaat naar de PW (tweakers.net -> pricewatch in het hoofdmenu, net zoals op de oude site), of tikt pw.tweakers.net in. Vervolgens Antec One in de zoekbalk invoeren, op enter rammen en je hebt meteen de prijzen.
En daar heb je spijt van? Ik heb echt moeite met bedenken hoe dit a) in de oude site makkelijker was (daar functioneerde de search namelijk niet en kon je alleen bij die prijs komen door een categorie te kiezen en vervolgens te hopen dat het een populair artikel was, of de filters gebruiken om de lijst te verkleinen) en b) anders dan telepathisch, hoe we deze use case simpeler zouden moeten maken.
Er was hier een heel passend plaatje bij... die ik niet kan vinden :(

Mensen moeten leren de search te gebruiken op de site, met de search heb je je product nu binnen een paar seconden gevonden

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rob schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:24:
[...]

Mensen moeten leren de search te gebruiken op de site, met de search heb je je product nu binnen een paar seconden gevonden
We hebben het onszelf niet bepaald makkelijk gemaakt door jarenlang een search te hebben die zo tranentrekkend slecht was dat er allerlei workarounds nodig waren. Daardoor hebben mensen een ander soort gedrag aangeleerd om bij producten te komen, voornamelijk het heen en weer klikken door allerlei categorie-lijsten en breadcrumbs. Nu is er een search die goed werkt en hebben we die lijsten eigenlijk niet meer nodig, maar mensen zijn zo gewend aan dat 'foute' gedrag dat ze het als een gemis ervaren als het niet meer kan.
Nu wordt 'goed' gedrag van een site vooral gedefinieerd door de tevredenheid van de mensen die het gebruiken dus we kijken naar manieren om een meer classic navigatie terug te brengen voor wie dat wil, maar in de tussentijd hoop ik toch dat mensen er aan wennen de search meer te gebruiken.

't is een beetje zoals Yahoo vroeger was:
Afbeeldingslocatie: http://pulllava360.saturn.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2010/08/10years_olddesign1.jpg
Een taxonomie om tekortkomingen van de search te ontwijken. Toen kwam Google, en had niemand die categoriestructuur nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Dat is contra intuitief... Een goede site leeft imo niet van de search. Om de rest deels weg te halen en te zeggen: "maar de search is nu goed!" is een beetje de omgekeerde wereld. Ik kan het ook niet echt meer uitleggen, daarvoor zit ik echt veel minder op de site. Zelfde gevoel had ik bij de T5 > T6 GoT layout. Daar kon ik ook niet aan wennen en ben teruggegaan naar de T5 versie.

En kom niet aan met Google, die is juist begonnen met een search :P

Edit en een Yahoo FP uit 199x? helpt ook niet. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 13-11-2012 13:40 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Senor Sjon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:39:
Edit en een Yahoo FP uit 199x? helpt ook niet. ;)[/small]
2000! ;) Het is verder niet zo dat Yahoo anno 2000, of Yahoo uberhaupt een voorbeeld voor ons is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Rob schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:24:
[...]

Bedoel je deze pagina? (excuses voor weggevallen plaatjes)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zfQWQ8Md3snxX4UU2mg1rHaF/medium.png
Senor Sjon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:39:
Dat is contra intuitief... Een goede site leeft imo niet van de search. Om de rest deels weg te halen en te zeggen: "maar de search is nu goed!" is een beetje de omgekeerde wereld. Ik kan het ook niet echt meer uitleggen, daarvoor zit ik echt veel minder op de site. Zelfde gevoel had ik bij de T5 > T6 GoT layout. Daar kon ik ook niet aan wennen en ben teruggegaan naar de T5 versie.

En kom niet aan met Google, die is juist begonnen met een search :P

Edit en een Yahoo FP uit 199x? helpt ook niet. ;)
De 'fout' was natuurlijk eerder gemaakt. Het toevoegen van workarounds omdat de search niet optimaal werkte. Alhoewel dat laatste wel een beetje meeviel. Want de Antec One was ook via de oude search in een keer te vinden. :P

[ Voor 44% gewijzigd door zeef op 13-11-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die search is het probleem niet in de pricewatch. Wel in V&A waar iedereen in zijn advertentie kan zetten wat hij wil.
Blijkt ook dat die search daar gewoon dus niet werkt.

@Femme, de google generatie is inderdaad gewend om maar een term in dat balkje te gooien en dan komt er meestal wel het juiste tevoorschijn. Probleem bij de search van T7 is dat het niet de google zoekmachine is en dus, bijvoorbeeld voor V&A, niet het gewenste resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gomez12 schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:34:
[...]

Dan moet je wel bij die content kunnen komen en die leesbaar op je scherm krijgen.

let op: dit is nu niet meer 100% de situatie.
Vroeger kon ik gewoon even snel de myreact en active topics langslopen, ondertussen rechts nog even in de tracker checken of er nog interessante dingen op de FP staan, of dat er nog een leuke blog bij is gekomen.
Met een klik of 3/4 had ik de hele site gescand voor voor mij interessante dingen.
Het probleem onderkennen we. In de komende iteratie gaat er gewerkt worden aan de tracker. Zodra we een implementatie hebben gaan we betatesten met gebruikers om te testen of het aan de verwachtingen voldoet. De site gaat er compleet anders uitzien zodra je weer een goed gevulde tracker naast de pagina kunt zetten.
Laguna schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:08:
[...]

• Tracker fixeerbaar (jury is still out over meescrollen) op smallere viewports (vanaf ±1150 px)

Ik hoop dat dit wel gerealiseerd gaat worden vanaf +/- 1150 px en niet pas vanaf 1280 px. Ik bekijk websites nooit fullscreen op m'n monitor met een resolutie van 1920x1080 en daar ben ik niet alleen in. Dit omdat websites (zoals je zelf al eerder aangaf) over het algemeen ontwikkeld worden voor een breedte van 1000 px.
De layout heeft een vaste breedte van ongeveer 1000 pixels. De tracker heeft minimaal 200 pixels nodig plus wat witruimte. De minimumbreedte om de tracker permanent te kunnen weergeven wordt ongeveer 1260 pixels. Daar is voorlopig niet zoveel aan te doen. In de oude site was er wat minder breedte nodig omdat de pagina's daar zonder witruimte 840 ipv 980 pixels breed waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:50:
Die search is het probleem niet in de pricewatch. Wel in V&A waar iedereen in zijn advertentie kan zetten wat hij wil.
Blijkt ook dat die search daar gewoon dus niet werkt.

@Femme, de google generatie is inderdaad gewend om maar een term in dat balkje te gooien en dan komt er meestal wel het juiste tevoorschijn. Probleem bij de search van T7 is dat het niet de google zoekmachine is en dus, bijvoorbeeld voor V&A, niet het gewenste resultaat geeft.
Wat werkt er dan concreet niet aan de search in Vraag & Aanbod, even buiten het ontbreken van de filters in categorieën (staat op todo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Femme schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:07:
[...]

Wat werkt er dan concreet niet aan de search in Vraag & Aanbod, even buiten het ontbreken van de filters in categorieën (staat op todo).
Zoekt de V&A search alleen in titel+advertentietekst, of ook in de specs van gekoppelde producten?

Volgens mij dat eerste. Waardoor je dus bijvoorbeeld als je zoekt op een bepaald socketnummer lang niet alle relevante advertenties vindt. Aanbieders koppelen een product en gaan er van uit dat ze dan niet de specs ook nog eens in de advertentietekst/titel moeten herhalen.

En juist voor dat soort dingen kon je vroeger nog gebruik maken van de diepere categorieniveau's.

De PW filters kunnen gebruiken in V&A zou natuurlijk fantastisch zijn (mits het overgrote deel van de advertenties een product gekoppeld heeft), maar het meenemen van de specs van gekoppelde producten in de search zou al een goede eerste stap zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 13-11-2012 14:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:39:
Nu wordt 'goed' gedrag van een site vooral gedefinieerd door de tevredenheid van de mensen die het gebruiken dus we kijken naar manieren om een meer classic navigatie terug te brengen voor wie dat wil, maar in de tussentijd hoop ik toch dat mensen er aan wennen de search meer te gebruiken.
Ik deel de mening van Senor Sjon hier; een goede search is leuk, maar vooral als je wilt zoeken op specifieke artikelen. Over het algemeen gebruik ik de pricewatch eerder om meerdere producten met elkaar te vergelijken of om te kijken wat binnen een bepaalde selectie valt en daarvoor zijn de categorieën een stuk handiger. Of in ieder geval brengt de search met niet direct naar een categorie toe.

En in de categorieën is de huidige pricewatch gewoon niet handig. Te veel kliks om tot een bepaalde categorie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hoezo brengt de search je niet direct naar een categorie toe? Typ bijvoorbeeld eens in "geheugen", dan krijg je direct bovenaan de resultaten de twee geheugen cats te zien (intern en multimedia). Klik op "$aantal producten" en je zit direct in de betreffende PW categorie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
* Hmmbob heeft een voorzichtige vraag, zonder de bedoeling te hebben om mensen op te jagen: Wanneer wordt de volgende iteratie verwacht / opgeleverd?

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 13-11-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
henkie196 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:53:
[...]

Ik deel de mening van Senor Sjon hier; een goede search is leuk, maar vooral als je wilt zoeken op specifieke artikelen. Over het algemeen gebruik ik de pricewatch eerder om meerdere producten met elkaar te vergelijken of om te kijken wat binnen een bepaalde selectie valt en daarvoor zijn de categorieën een stuk handiger. Of in ieder geval brengt de search met niet direct naar een categorie toe.

En in de categorieën is de huidige pricewatch gewoon niet handig. Te veel kliks om tot een bepaalde categorie te komen.
Noem eens een paar voorbeelden, dan ga ik tellen. We hebben intern nog een oude testversie draaien dus ik kan het vergelijken. :)
Groentenboer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:01:
* zeef heeft een voorzichtige vraag, zonder de bedoeling te hebben om mensen op te jagen: Wanneer wordt de volgende iteratie verwacht / opgeleverd?
vandaag :)

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 13-11-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Groentenboer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:01:
* crisp heeft een voorzichtige vraag, zonder de bedoeling te hebben om mensen op te jagen: Wanneer wordt de volgende iteratie verwacht / opgeleverd?
We zijn as we speak bezig de iteratie af te ronden, dus vandaag of morgen in het ergste geval :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Femme schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:05:
De layout heeft een vaste breedte van ongeveer 1000 pixels. De tracker heeft minimaal 200 pixels nodig plus wat witruimte. De minimumbreedte om de tracker permanent te kunnen weergeven wordt ongeveer 1260 pixels. Daar is voorlopig niet zoveel aan te doen. In de oude site was er wat minder breedte nodig omdat de pagina's daar zonder witruimte 840 ipv 980 pixels breed waren.
Komt er wel een optie om de tracker altijd te forceren, ook al heb ik niet zo'n breede monitor (want 1260 pixels is wel erg breed voor een browser window, als je scherm niet breder is dan 1366pixels). Dan maak ik met customCSS alles wel wat smaller en kleiner zodat het er goed uitziet en ik niet horizontaal hoef te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:04:
[...]

Komt er wel een optie om de tracker altijd te forceren, ook al heb ik niet zo'n breede monitor (want 1260 pixels is wel erg breed voor een browser window, als je scherm niet breder is dan 1366pixels). Dan maak ik met customCSS alles wel wat smaller en kleiner zodat het er goed uitziet en ik niet horizontaal hoef te scrollen.
Ik kan nog niet echt vooruit lopen op wat de uiteindelijke implementatie zal worden, maar ik voorzie wel dat er op z'n minst een truuk zal zijn om 'm te forceren (desnoods met horizontale scrollbalk) ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

crisp schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:06:
[...]

Ik kan nog niet echt vooruit lopen op wat de uiteindelijke implementatie zal worden, maar ik voorzie wel dat er op z'n minst een truuk zal zijn om 'm te forceren (desnoods met horizontale scrollbalk) ;)
Mooi, dan kunnen we daar vast wel iets creatiefs op bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
crisp schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:04:
[...]

We zijn as we speak bezig de iteratie af te ronden, dus vandaag of morgen in het ergste geval :)
Cool, thanks. Ben erg benieuwd naar zowel de implementaties als de 'communityreacties' erop :+

BTW, over de topicwarning: de CSS wedstrijd is afgelopen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 13-11-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Groentenboer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:08:
[...]

Cool, thanks. Ben erg benieuwd naar zowel de implementaties als de 'communityreacties' erop :+

BTW, over de topicwarning: de CSS wedstrijd is afgelopen :)
Het meeste is gedurende de rit al gecommit. Dan moet je denken aan de slider voor grijs/informatiedichtheid.

CSS is :w

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 13-11-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:07:
[...]

Orion84 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:09:
[...]

Zoekt de V&A search alleen in titel+advertentietekst, of ook in de specs van gekoppelde producten?

Volgens mij dat eerste. Waardoor je dus bijvoorbeeld als je zoekt op een bepaald socketnummer lang niet alle relevante advertenties vindt. Aanbieders koppelen een product en gaan er van uit dat ze dan niet de specs ook nog eens in de advertentietekst/titel moeten herhalen.

En juist voor dat soort dingen kon je vroeger nog gebruik maken van de diepere categorieniveau's.

De PW filters kunnen gebruiken in V&A zou natuurlijk fantastisch zijn (mits het overgrote deel van de advertenties een product gekoppeld heeft), maar het meenemen van de specs van gekoppelde producten in de search zou al een goede eerste stap zijn.
Tik in de search op V&A inderdaad maar eens een socket in. 1155 bijv. 3 advertenties waarvan 2 een vraag. Dat terwijl er voldoende socket 1155 cpu's worden aangeboden die ook nog eens gekoppeld zijn aan hun nieuwe broertje in de PW.
Dan is het toch raar dat die search die V&A cpu's niet tevoorschijn tovert?

Maar goed, ik val in herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

zeef schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:48:
[...]

Bedoel je deze pagina? (excuses voor weggevallen plaatjes)

[afbeelding]
Nee, was een plaatje van vele jaren geleden.
Iets in de trend van 'wat de klant wil', met heel veel filters en opties etc
en wat het hoort te zijn: een zoekveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
crisp schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:04:
[...]

Dat was snel: plan: Development-round-up - Iteratie #25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is de shortcut voor Myreact niet bovenin ?

Een gemis als je van DM naar myreact wil voor het forumoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:20:
Waarom is de shortcut voor Myreact niet bovenin ?

Een gemis als je van DM naar myreact wil voor het forumoverzicht.
Wordt aan gewerkt, zie het puntje "Verbetering navigatie naar myreact/activetopics en bookmarks" uit het lijstje onderaan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:29:

Tik in de search op V&A inderdaad maar eens een socket in. 1155 bijv. 3 advertenties waarvan 2 een vraag. Dat terwijl er voldoende socket 1155 cpu's worden aangeboden die ook nog eens gekoppeld zijn aan hun nieuwe broertje in de PW.
Dan is het toch raar dat die search die V&A cpu's niet tevoorschijn tovert?

Maar goed, ik val in herhaling.
een search op een website heeft wel meerwaarde, maar je moet er niet van afhankelijk zijn om je doel te bereiken.
In mijn geval doorliep ik vroeger verschillende vraag en aanbod delen op zoek naar wat ik nodig had, in die speur actie, kwam ik geregeld ook iets tegen wat ik eerder niet in overweging nam.
Nu ben je bijna verplicht de search te gebruiken die blijkbaar niet eens het goede resultaat geeft. Ik wil zelf kunnen kiezen, ik wil zelf door categorieën heen wandelen, ik wil terug kunnen naar bovenliggende categorieën zonder vreemde toeren uit te moeten halen, zoals terug vallen naar de pricewatch.
Daarbij valt en staat een search bij 1 je eigen manier van zoeken, wat wil je wel en niet in je resultaat zien, en 2 in de manier waarop een resultaat volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je hier nu specifiek mee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
TheTeek schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:51:[...]
een search op een website heeft wel meerwaarde, maar je moet er niet van afhankelijk zijn om je doel te bereiken.
In mijn geval doorliep ik vroeger verschillende vraag en aanbod delen op zoek naar wat ik nodig had, in die speur actie, kwam ik geregeld ook iets tegen wat ik eerder niet in overweging nam.
Nu ben je bijna verplicht de search te gebruiken die blijkbaar niet eens het goede resultaat geeft. Ik wil zelf kunnen kiezen, ik wil zelf door categorieën heen wandelen, ik wil terug kunnen naar bovenliggende categorieën zonder vreemde toeren uit te moeten halen, zoals terug vallen naar de pricewatch.
Daarbij valt en staat een search bij 1 je eigen manier van zoeken, wat wil je wel en niet in je resultaat zien, en 2 in de manier waarop een resultaat volgt.
Dit, inderdaad. De pricewatch oude stijl was niet prettig omdat het eigenlijk een workaround was voor een gebrekkige zoekfunctie, dat is echt een misvatting. De pricewatch oude stijl was prettig omdat het je via alle filters en categorieen snel liet vergelijken tussen een trits producten binnen jouw wensen.

De nieuwe informatiedichtheid in combinatie met de afwezigheid van de frontpage met categorieen maakt de pricewatch per definitie minder bruikbaar als een vergelijkingstool, want dat is wat het is en moet zijn. Daarin is het ook uniek. Die zoekbalk is heel leuk, en ook fijn dat ie werkt nu, maar daar heb ik Google al voor.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:59:
Hoezo brengt de search je niet direct naar een categorie toe? Typ bijvoorbeeld eens in "geheugen", dan krijg je direct bovenaan de resultaten de twee geheugen cats te zien (intern en multimedia). Klik op "$aantal producten" en je zit direct in de betreffende PW categorie.
Ik zie nu inderdaad dat ik het mogelijk zou zijn om via de search op de categorie terecht te komen. Zoeken op bv. lenzen geeft me tig individuele hits, maar het was me niet eerder opgevallen dat ook de categorieën erbij genoemd worden. Lijkt me ook niet een logische manier om tot een bepaald zoekresultaat te komen, ik had namelijk eerder een link naar de categorie verwacht als een apart zoekresultaat dan dat ik het indirect via een resultaat er kom.

Dan nog vind ik het niet logisch om de navigatie van je webpagina af te laten hangen van de search, in plaats van dat dingen op een min of meer logische plek ook direct te vinden zijn.
zeef schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:01:
Noem eens een paar voorbeelden, dan ga ik tellen. We hebben intern nog een oude testversie draaien dus ik kan het vergelijken. :)
Ik ga naar tweakers.net, klik op pricewatch. Vervolgens mag ik om bv. op lenzen te komen, nog op "Beeld en geluid", "Camera's" en uiteindelijk "Cameralenzen" klikken om op de gewenste categorie te komen.

Ook via de search naar de categorie, zoals hierboven gesuggereerd, levert me niet een snellere navigatie op. Dan type ik namelijk eerst de zoekterm (x aantal 'kliks'), dan Enter (of klik), vervolgens filter ik de juiste categorie eruit bij één van de resultaten, en vervolgens kan ik nog een keer op "Produkten" klikken om tot de juiste pagina te komen. Omslachtiger dus nog als de eerst genoemde manier.

In de T6 pricewatch kon ik gewoon naar pricewatch en dan direct de categorie aanklikken. Afhankelijk van of je de pricewatch meetelt met de kliks, is dat dus 2 of 3x zoveel klikken voor T7.

[ Voor 0% gewijzigd door henkie196 op 13-11-2012 17:35 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Femme schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:40:
De leesbaarheid van letters met een grootte van 11 pixels is een stuk minder dan 12 pixels. In de afgelopen jaren is de pixeldichtheid van met name laptopschermen groter geworden en dus is het ook wenselijk om de lettergrootte wat te verhogen. Ook wordt een layout die wat ruimer is opgezet als overzichtelijker ervaren. Omdat we tegenwoordig achter grotere beeldschermen met een hogere pixeldichtheid zitten kiezen ontwerpers voor grotere letters en een ruimere opmaak. Dat bedoel ik met 'van deze tijd'. Scrollen is ook de moeite niet meer dankzij multitouch gestures en vrijlopende scrollwieltjes.
Dit heb je nu al een paar keer genoemd en ik ben het eigenlijk totaal niet met je eens : Tenzij iedereen ineens Mac's heeft gekocht met Retina schermen klopt je stelling totaal niet gewoon.

De meeste mensen zitten met schermen van 22/23/24 inch met 1080 of 1200 pixels in de hoogte en ik denk een nog grotere groep met laptops van 15,6 inch op 1366x768 of 1280x800 pixels. En daar tussen zullen nog wat 1280x1024/1440x900/1680x1050 monitoren zitten voor desktops en laptops waarbij er nog wat laptops zijn die misschien het geluk hebben om voor 1600x900 te kiezen.

Hoge PPI ?? Ik denk het niet... :? Jullie hadden toch hier voor zo'n leuke statistieken pagina vroeger ?? Wat zegt die over de resoluties ?!
Wij willen dat de layoutsettings die we aanbieden voor onze bezoekers een goede gebruikerservaring bieden.
En dat vinden we helemaal geweldig, maar we zijn allemaal mensen en die willen altijd meer ;)
De testpiloten waren een nieuwe stagiair en vrienden of partners van medewerkers. Ze waren wisselend bekend bij de site, sommigen konden hun weg goed vinden op de oude site en anderen waren er helemaal niet bekend mee.
Vreemde keuze vind ik dat. Ik zou de layout eerder ergens op GoT plaatsen waar niet iedereen 1,2,3 bij kan en vragen wat wij als community ervan vinden :)
De Google-generatie is gewend om een trefwoord in een zoekmachine te mikken. Met onze search kun je naar alle soorten onderwerpen zoeken dus bijvoorbeeld ook categorieën. Power users willen snel kunnen navigeren met een minimum aan handelingen. Dat kan met deze nieuwe search. Naar een categorie navigeren is in veel gevallen een kwestie van de eerste twee of drie letters uit de categorienaam intikken in de search op een willekeurige pagina en je komt er. Dan kom je ook nog eens op een pagina waar je meteen alles over die categorie kunt vinden in plaats van alleen producten.
In tegenstelling tot heel GoT zowat vond ik de oude search ook prima en kon ik er alles mee vinden, maar toch was het fijn om met 1 click bijvoorbeeld naar "Behuizingen" of "Moederborden" te gaan : Dat kan nu niet meer ;(
Bij T6 was het toch zo dat de Tracker op 1280 pixels een gedeelte van de text met ... liet zien ??
Dat was IMHO een prima oplossing voor lage resoluties :)

Ohh en ehh tip voor de volgende keer : Met deze layout had denk ik zo goed als niemand moeite gehad => WouterKvG in "Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic" d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

nero355 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:27:
Ohh en ehh tip voor de volgende keer : Met deze layout had denk ik zo goed als niemand moeite gehad => WouterKvG in "Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic" d:)b
Ik wel. Ik vind het lelijk. om maar even aan te geven dat je het nooit iedereen helemaal naar de zin kan maken

[ Voor 11% gewijzigd door MueR op 13-11-2012 17:42 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
MueR schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:40:
[...]

Ik wel. Ik vind het lelijk. om maar even aan te geven dat je het nooit iedereen helemaal naar de zin kan maken
Ik vind 't ook niet mooi. Niet om 'wit' op te hemelen want bij mij staat de slider op vol grijs. Maar zo heeft een ieder zijn eigen smaak. :)
TheTeek schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:51:
[...]

Eigenlijk wil je het beste van twee werelden. (en ik vind dat je gelijk hebt). En een goede search én ouderwets (sub)categorie browsen. Dat je niet meer terug naar 0 moet voor de vorige categorie. Dat eerste hebben we al en het tweede staat op de todo lijst. Ik weet niet of het in de komende iteraties zit maar het staat op de 'fix' lijst.

[ Voor 61% gewijzigd door zeef op 13-11-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vayra schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:01:
[...]

De pricewatch oude stijl was prettig omdat het je via alle filters en categorieen snel liet vergelijken tussen een trits producten binnen jouw wensen.
Dat kan toch nog steeds? Alleen in V&A missen we even wat functionaliteit door het opheffen van subcategorieën en het ontbreken van filters die daarvoor in de plaats hadden moeten komen.
De nieuwe informatiedichtheid in combinatie met de afwezigheid van de frontpage met categorieen maakt de pricewatch per definitie minder bruikbaar als een vergelijkingstool, want dat is wat het is en moet zijn.
Overdrijven is ook een vak. Er staan vijftien populaire categorieën op de frontpage en de rest kun je bereiken via de categoriebrowser. We gaan nog wat verbeteren aan de navigatie om de flow sneller te maken.
henkie196 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:23:

Ik ga naar tweakers.net, klik op pricewatch. Vervolgens mag ik om bv. op lenzen te komen, nog op "Beeld en geluid", "Camera's" en uiteindelijk "Cameralenzen" klikken om op de gewenste categorie te komen.

Ook via de search naar de categorie, zoals hierboven gesuggereerd, levert me niet een snellere navigatie op. Dan type ik namelijk eerst de zoekterm (x aantal 'kliks'), dan Enter (of klik), vervolgens filter ik de juiste categorie eruit bij één van de resultaten, en vervolgens kan ik nog een keer op "Produkten" klikken om tot de juiste pagina te komen. Omslachtiger dus nog als de eerst genoemde manier.

In de T6 pricewatch kon ik gewoon naar pricewatch en dan direct de categorie aanklikken. Afhankelijk van of je de pricewatch meetelt met de kliks, is dat dus 2 of 3x zoveel klikken voor T7.
In dit geval werkt het niet zo goed omdat bij een zoekopdracht op 'lenzen' de categorie cameralenzen niet wordt genoemd in de searchpreview. Als je zoekt op 'obj' van objectieven werkt het overigens wel. Dan kun je vanaf de frontpage al direct naar een categorie en hoef je maar twee clicks te doen (focusklik op het zoekveld meegerekend).

Er komt nog een alternatieve weergave in de categoriebrowser waarin we de subcategorieën van een segment in één keer tonen. Dat scheelt weer een klik.
nero355 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:27:
[...]

Dit heb je nu al een paar keer genoemd en ik ben het eigenlijk totaal niet met je eens : Tenzij iedereen ineens Mac's heeft gekocht met Retina schermen klopt je stelling totaal niet gewoon.

De meeste mensen zitten met schermen van 22/23/24 inch met 1080 of 1200 pixels in de hoogte en ik denk een nog grotere groep met laptops van 15,6 inch op 1366x768 of 1280x800 pixels. En daar tussen zullen nog wat 1280x1024/1440x900/1680x1050 monitoren zitten voor desktops en laptops waarbij er nog wat laptops zijn die misschien het geluk hebben om voor 1600x900 te kiezen.
1366x768 is tegenwoordig standaard op 13 inch. Een MBA heeft 1440x900 en de betere ultrabooks 1600x900. Dat is een dichtheid van minimaal 118ppi wat al flink meer is dan de ~95ppi die lang standaard is geweest voor desktopbeeldschermen. Modernere desktopbeeldschermformaten zoals 27 inch 2560x1440 en 21,5 inch 1080p zitten op 109 of 102 ppi.
Hoge PPI ?? Ik denk het niet... :? Jullie hadden toch hier voor zo'n leuke statistieken pagina vroeger ?? Wat zegt die over de resoluties ?!
We hebben wel stats van resoluties maar niet van het beeldschermdiagonaal dat daarbij hoort.
Bij T6 was het toch zo dat de Tracker op 1280 pixels een gedeelte van de text met ... liet zien ??
Dat was IMHO een prima oplossing voor lage resoluties :)
Dat gaan we nu ook wel doen. Een breedte van 200 pixels is het minimum om iets zinnigs op een regel in de tracker te kunnen zetten. Omdat de layout exclusief tracker breder is geworden (van 840 naar 980 pixels) is er een bredere viewport nodig om dit samen met de tracker in de viewport te laten passen.

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 13-11-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:05:
[...]

1366x768 is tegenwoordig standaard op 13 inch. Een MBA heeft 1440x900 en de betere ultrabooks 1600x900. Dat is een dichtheid van minimaal 118ppi wat al flink meer is dan de ~95ppi die lang standaard is geweest voor desktopbeeldschermen. Modernere desktopbeeldschermformaten zoals 27 inch 2560x1440 en 21,5 inch 1080p zitten op 109 of 102 ppi.
23" en 24" zijn er ook nog, en die doen "gewoon" respectievelijk 1920x1080 of 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me steeds meer aan die ondoordachte pricewatch structuur te storen. De vorige structuur werkte gewoon prima maar nee het moet weer allemaal anders. Nu ontbreekt de helft van de functionaliteit en het is er niks beter op geworden :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:17:
Ik begin me steeds meer aan die ondoordachte pricewatch structuur te storen. De vorige structuur werkte gewoon prima maar nee het moet weer allemaal anders. Nu ontbreekt de helft van de functionaliteit en het is er niks beter op geworden :/.
'Use the search luke'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De search als volwaardige vervanger voor de oude situatie zien is ook weer zoiets. Browsen hoor eigenlijk ook lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NMe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:27:
De search als volwaardige vervanger voor de oude situatie zien is ook weer zoiets. Browsen hoor eigenlijk ook lekker te werken.
En daarom wordt dat ook teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

zeef schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:03:

Eigenlijk wil je het beste van twee werelden. (en ik vind dat je gelijk hebt). En een goede search én ouderwets (sub)categorie browsen. Dat je niet meer terug naar 0 moet voor de vorige categorie. Dat eerste hebben we al en het tweede staat op de todo lijst. Ik weet niet of het in de komende iteraties zit maar het staat op de 'fix' lijst.
Idd _/-\o_

Thanks, daar zullen jullie veel tweakers blij mee maken, waaronder mij.
De nieuwe Site vind ik verder best ok, de regels mogen wat mij betreft iets korter op elkaar, er is nu veel ruimte wat het overzicht iets beperkt.
De tracker gaat ook aangepast worden lees ik, allemaal goed nieuws!

Goed dat jullie iig luisteren en proberen mee te denken, soms kan een reactie bot overkomen, maar onthou dat dit komt omdat veel mensen echt tweakers addict zijn, verandering kan dan soms verkeerd uitpakken en mensen echt boos maken. Ook ik was redelijk teleurgesteld bij het eerste aanblik...
Reageer iig netjes en laat je zelf niet meeslepen, niemand valt iemand persoonlijk aan..., iig dat zou niet mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:48
Wat vinden jullie trouwens van de BO II take-over advertentie op de FP?
Daardoor worden de zijkanten wel erg donker (zwart).

Ik zeg, voor altijd doen! Een win-win situatie. De tweakers blij met zwart, en tweakers blij met advertentie-inkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan
Correct me if I'm wrong, maar dit staat toch al live? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Misha schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:51:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar dit staat toch al live? :+
De daglinks vind ik niks teveel scrollen, ik lees altijd selectief. Maar fijn voor de mensen die het wel gebruiken.

• link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE

Voor wat betreft de link naar het nieuwsarchief die verwijst nu naar een zoekpagina van al het nieuws (geen nieuwslisting). Ik zie hier graag een listing zoals bij T6 het geval was, alle headlines netjes onder elkaar en geen verhalen erbij. Het nieuwsarchief van T6 bood een goed overzicht om snel alle headlines van afgelopen dagen na te lopen, dat kan op deze manier niet.

Hier was ook door de gebruikers om gevraagd en vervolgens wordt het alsnog (helaas verbaast me dit niet) niet op deze wijze geïmplementeerd.

Verder misschien een idee om "Uit de community" ook klikbaar dit maken en deze te laten verwijzen naar een nog in te richten pagina die puur aan de community gewijd is. Zoals populaire topics op het forum, populaire productreviews, populaire producten, tweakblogs en misschien nog wat nader te bepalen extra's?

Kan er trouwens wat gedaan worden aan al die gebruikers die zo nodig een +2 of +3 logo als usericon kiezen? Erg irritant.. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Laguna op 14-11-2012 01:58 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.