Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 22 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bierkameel schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 03:14:
Ik gebruik zelf al jaren V5 en heb V7 nu aardig gepimpt met CSS dus het ziet er alweer aardig uit maar wat ik wel mis van V5 zijn de posts in afwisselende kleuren, die waren eerder om en om grijs/beige in een verschillende tint, dat las een stuk makkelijk dan 1 grote grijze balk
Aangezien de betreffende elementen in de code voorzien zijn van alternating css classes is dat supersimpel te fixen met een custom css.

Cascading Stylesheet:
1
2
.altmsg1 .post { background-color: #ff0000; }
.altmsg2 .post{ background-color: #00ff00; }

maakt ze lekker rood en groen :P

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2012 03:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

-----------------------------------

edit: even referentie weg - morgen weer meer

[ Voor 95% gewijzigd door franssie op 20-10-2012 03:39 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik weet niet of dit hier al genoemd is, maar de kleuren van de scores die je voorheen bij Shopreviews had, dus groen voor 4-5 sterren, lichtgroen voor 3, oranje voor 2 en rood voor 1 ster, zijn niet meer. Of je nu 1 ster of 5 sterren geeft, de kleur blijft groen.
Dit lijkt mij de lading niet voldoende te dekken, is het mogelijk dat de oude kleuren weer gehanteerd worden?

En de FP poll is ook (nog) foetsie -O- ;)

[edit]vanwege het vele scrollen, zou ik persoonlijk het ook heel handig vinden als het menu bovenin en de tracker mee gaan naar beneden met het scrollen.
[edit2]het was nog vroeg, de tracker kan niet mee naar beneden, zie ik nu (i.v.m. lengte tracker) 8)7 .

[ Voor 23% gewijzigd door KillerBee op 20-10-2012 09:19 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Sjonge, mijn eerste forum comment in jaren... en dat door een layout verandering. :P

Allereerst, goed dat jullie blijven veranderen. Niets ergers dan een conservatieve houding... dan kan je beter het risico lopen op een tegenvaller. Die tegenvaller wordt wel weer weggepoetst en over een tijdje maakt dit gewoon deel uit van de mooie geschiedenis van Tweakers.

Goed, wat (hopelijk) constructieve feedback:
Ik denk dat jullie ietwat te ver zijn doorgeschoten in de minimalistische trend die gaande is in webland. Hartstikke leuk dat mobiele devices zo populair zijn, maar vergeet niet dat een groot deel van de mensen hier gewoon keurig 8 uur per dag achter de computer zit en zo nu en dan even Tweakers opzoekt. Ik vond de oude site net weer wat te druk en gebruikte 70% van de voorpagina niet dus ik begrijp de intentie van deze verandering wel. Helaas is mijn widescreen is wel erg leeg nu dus hopelijk weten jullie een balans te vinden tussen wat was en wat is.

Verder is het nieuwe uiterlijk enorm licht, zeker op een widescreen waar de zijkanten nu dienst doen als TL-verlichting. Ik sluit me aan bij anderen dat een ietwat minder lichte achtergrond een stuk rustiger zou zijn.

Veel succes jongens, blijven vernieuwen... hier komen we ook wel weer overheen met zijn allen! :P

[edit]lol... heb zelfs nog mijn oude RTCW avatar... schitterende indicatie van mijn afwezigheid. :P

[ Voor 3% gewijzigd door RedTop op 20-10-2012 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Wat ik me vooral afvraag, waarom worden we gedwongen deze layout te gebruiken?
Eerst kon je nog zelf kiezen welke je wilde, die hele optie is eruit gesloopt |:(

Als ik als "iemand die er iets over heeft te zeggen" die poll in de startpost had gezien had ik niet geweten hoe snel ik de zooi weer moest terugdraaien...

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

Ik zit momenteel offshore, en gebruik een niet al te snelle Vsat verbinding. De eerste keer dat ik tweakers 7 op m'n scherm kreeg dacht ik dat de verbinding weg was gevallen en de site niet goed geladen was, pas na een paar sec had ik door dat dit de nieuwe layout was.

Ik vind het geen verbetering sinds de vorige layout. Ik mis de side bar, en vind de "uit de community" sectie erg onoverzichtelijk, er staat van alles wat.

Dat vraag en aanbod nu een eigen knop heeft op de home page is erg fijn, echter in vraag en aanbod zelf is het overzicht weer minder. Waar vroeger alle info stond moet ik nu door meerdere sub menu's heen clicken.

Stilstand is achteruitgang, maar vernieuwing is ook niet altijd verbetering. Ik hoop iig snel dat er een tweakers 7.1 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45
Ik ben absoluut voor vooruitgang maar deze layout slaat alles... wat een 13 in een dozijn uiterlijk is dit zeg :?
Dit is natuurlijk weer door zo'n joker bedacht die vond dat de FP teveel info bevatte en er meer rust diende te komen |:(

Daarnaast is het waarschijnlijk al voorbij gekomen maar hoe zoek in godsnaam in een topic? en de manier van navigeren binnen GoT was zwaar relaxt door het gebruik van verschillende kleurtjes. Ik gebruikte dat veel om even snel doormiddel van een scroll naar een betreffende sub-categorie te navigeren. Nu zie ik een lange lijst en wat kekke icoontjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
CaDje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 08:57:
Ik zit momenteel offshore, en gebruik een niet al te snelle Vsat verbinding. De eerste keer dat ik tweakers 7 op m'n scherm kreeg dacht ik dat de verbinding weg was gevallen en de site niet goed geladen was, pas na een paar sec had ik door dat dit de nieuwe layout was.

Ik vind het geen verbetering sinds de vorige layout. Ik mis de side bar, en vind de "uit de community" sectie erg onoverzichtelijk, er staat van alles wat.

Dat vraag en aanbod nu een eigen knop heeft op de home page is erg fijn, echter in vraag en aanbod zelf is het overzicht weer minder. Waar vroeger alle info stond moet ik nu door meerdere sub menu's heen clicken.

Stilstand is achteruitgang, maar vernieuwing is ook niet altijd verbetering. Ik hoop iig snel dat er een tweakers 7.1 komt.
De tracker is gewoon 'terug' te zetten door op het RSS-Feed achtige icoontje te drukken naast je nickname (3e icoon). Je kan er dan voor kiezen om de tracker links of rechts te fixeren.
Katseviool schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:01:
Ik ben absoluut voor vooruitgang maar deze layout slaat alles... wat een 13 in een dozijn uiterlijk is dit zeg :?
Dit is natuurlijk weer door zo'n joker bedacht die vond dat de FP teveel info bevatte en er meer rust diende te komen |:(

Daarnaast is het waarschijnlijk al voorbij gekomen maar hoe zoek in godsnaam in een topic? en de manier van navigeren binnen GoT was zwaar relaxt door het gebruik van verschillende kleurtjes. Ik gebruikte dat veel om even snel doormiddel van een scroll naar een betreffende sub-categorie te navigeren. Nu zie ik een lange lijst en wat kekke icoontjes 8)7
Zoeken binnenin een topic is helaas, nog, niet mogelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Perkouw op 20-10-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:37
Perkouw schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:07:
[...]

De tracker is gewoon 'terug' te zetten door op het RSS-Feed achtige icoontje te drukken naast je nickname (3e icoon). Je kan er dan voor kiezen om de tracker links of rechts te fixeren.

[...]

Niet als je beeldscherm een resolutie heeft van minder dan 1650 pixels o.i.d. 8)7 .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Wietsee. schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:08:
[...]

Niet als je beeldscherm een resolutie heeft van minder dan 1650 pixels o.i.d. 8)7 .
Ouch, inderdaad dat was ik vergeten erbij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:07
Perkouw schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:07:
[...]

Waaaaat? |:( Dat is wat mij betreft dan echt wel echt het grootste gemis, ik heb gisteren ontzettend lang gezocht. Niks gevonden, ik dacht al dat ik scheel geworden was maar dat was het dus niet, de functie is er gewoon uitgesloopt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CyBeR schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:58:
[...]

Ik denk dat 't voor een flink deel de enorme regelafstand is. Ik heb die in m'n custom css (die ik trouwens gisteren voor het eerst gebruikt heb) omlaag gebracht en dat scheelt al aardig.
Dat denk ik ook. Zelf vind ik de oplossing van Bitshape ook qua kleur al een hele verbetering. Veel rustiger en veel sneller te scannen.

bitshape in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"
Plus dat er nu allerlei informatie door elkaar staat (downloads, .plan, video's hoewel dat geloof ik al zo was) en de icoontjes daarvan allemaal niet snel te onderscheiden zijn omdat ze allemaal grijs zijn.
Nee stond niet allemaal door elkaar. Je kunt ook niet meer op de dag klikken en dan alle items van die dag zien. Dit is een bewuste nieuwe designkeus die Femme ergens toegelicht heeft.

Alleen, ik vind het totaal niet werken en zeker ook niet logisch.
Overigens, de regelafstand van de artikeltekst zelf vind ik prima leesbaar. Het probleem is de afstand tussen de nieuwsitems op de fp he.
Voor mijn gevoel is ook daar de afstand iets te groot en kan ook het lettertype wel een pixeltje kleiner.
KillerBee schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 07:02:
Ik weet niet of dit hier al genoemd is, maar de kleuren van de scores die je voorheen bij Shopreviews had, dus groen voor 4-5 sterren, lichtgroen voor 3, oranje voor 2 en rood voor 1 ster, zijn niet meer. Of je nu 1 ster of 5 sterren geeft, de kleur blijft groen.
Dit lijkt mij de lading niet voldoende te dekken, is het mogelijk dat de oude kleuren weer gehanteerd worden?
Ook goed punt imho.

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 20-10-2012 09:35 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Help!!!! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:32:
[...]
Nee stond niet allemaal door elkaar. Je kunt ook niet meer op de dag klikken en dan alle items van die dag zien. Dit is een bewuste nieuwe designkeus die Femme ergens toegelicht heeft.

Alleen, ik vind het totaal niet werken en zeker ook niet logisch.
Heel vreemde beslissing inderdaad. Als je enkele dagen niet geweest bent, dan moet je heel erg goed nadenken en scrollen over wat je nu al wel of niet gelezen hebt. Voorheen zocht je de dag, en hoppa je was er.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat laatste doelde ik op de videos he.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Nu die laatste enquête erbij wordt gehaald wil ik toch even iets opmerken.

Daar kon ik met de beste wil van de wereld op een van de eerste vragen, meen de derde al, geen antwoord geven. Daardoor was het voor mij einde oefening. Of je bent eerlijk en je stop of je vult maar wat in.
Dat maakt voor mij die enquête behoorlijk ongeloofwaardig.

Er zijn best voorbeelden te vinden waar een te grote veranderingen tot afhaken leidt. Neem een winkel dat klein begint. Het is daar knus en gezellig. Mensen komen daar graag voor alleen maar een praatje. Dan wordt er besloten uit te breiden naar een groter pand in de buurt. Alles wordt ruimer en strakker. Na een mooie heropening komen in de loop van de eerste week al steeds minder mensen voor dat praatje. Een lege winkel trekt ook minder koop publiek. Na een half jaar is het gedaan.
Zoiets zelf meegemaakt.

Dat groter moeten gaan, zaken beter aanpakken is goed. De sfeer eruit halen dat is funest. Dat heb ik nu als ik op GoT kom. Als je een aantal forums sluit omdat je die niet dagelijks wilt volgen dan is het grijs en wit. Daartussen, niet echt mooie, grote icoons met een even grote rode tekst. De sfeer is er uit.
Een zakelijk site wordt dan ook zakelijk bezocht. Alleen als je wat moet zoeken. Daar zijn anderen ook goed in. Halen het voor je zelfs uit deze "winkel".

Dan nog even een gewetensvraag voor de top hier.
Wanneer "De site van het jaar" prijs wordt gewonnen komt dat logo dat op deze nieuwe site te staan?

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23
Wbt alle opmerkingen over het zoeken binnen een topic ga ik nu toch even reageren: wat te denken van CTRL-F ??? Als ik al iets moet zoeken werkt dat altijd perfect, daar heb ik geen forumzoekfunctie voor nodig. Deze zoekfunctie werkt altijd en met alles dat je op je browserscherm hebt staan, dus ook buiten Tweakers.net om.
Bierkameel schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 03:14:
Ik gebruik zelf al jaren V5 en heb V7 nu aardig gepimpt met CSS dus het ziet er alweer aardig uit maar wat ik wel mis van V5 zijn de posts in afwisselende kleuren, die waren eerder om en om grijs/beige in een verschillende tint, dat las een stuk makkelijk dan 1 grote grijze balk
Absoluut ja. V5 O+

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/beigeforumlayout2.jpg
MadMan schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 08:35:
Wat ik me vooral afvraag, waarom worden we gedwongen deze layout te gebruiken?
Eerst kon je nog zelf kiezen welke je wilde, die hele optie is eruit gesloopt |:(

Als ik als "iemand die er iets over heeft te zeggen" die poll in de startpost had gezien had ik niet geweten hoe snel ik de zooi weer moest terugdraaien...
Idd, goede vraag, ben daar ook erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk, maar dat werkt niet als je een heel topic wilt doorzoeken. :+

O en waarom dat niet kan, ik kan de post niet meer terugvinden maar er is teveel veranderd waardoor het gebruiken van een oude template niet meer mogelijk is.

[ Voor 54% gewijzigd door Joopieboy op 20-10-2012 09:54 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt de FP nu na een paar dagen wennen een grote brei.
Er zit geen logica in en alles staat maar door elkaar en is niet te onderscheiden.

Ik zou toch om te beginnen de meuk en video's en nieuwsberichten scheiden.
Ook weer met kleuren gaan werken om het scannen naar wat je interesseert makkelijker te maken.

Daarnaast Mogen de plaatjes boven aan en de witruimte 50% minder ik zie nu 0 nieuws artikelen als ik de site open, echt WTF.

Ik merk nu dat ik meteen naar GoT (oh nee sorry het forum) ga en de FP vermijd omdat ik er toch niet snel kan vinden wat ik wil.

En die tracker MOET er weer terug komen op ELKE resolutie. Anders is voor mij de FP onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 16:23
Joopieboy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:53:
Leuk, maar dat werkt niet als je een heel topic wilt doorzoeken. :+

O en waarom dat niet kan, ik kan de post niet meer terugvinden maar er is teveel veranderd waardoor het gebruiken van een oude template niet meer mogelijk is.
Dat werkt ook dan prima, al moet je het per pagina opnieuw doen. Stel het forum in op zoals ik heb 100 ppp of meer en dan heb je daar niet snel last van. Het is niet het meest handige, maar het WERKT in ieder geval WEL :)

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 20-10-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:26
Knightwolf schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:57:
[...]

Dat werkt ook dan prima, al moet je het per pagina opnieuw doen. Stel het forum in op zoals ik heb 100 ppp of meer en dan heb je daar niet snel last van. Het is niet het meest handige, maar het WERKT in ieder geval WEL :)
Per pagina, spit maar even 85 pagina's door met CTRL-F ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:18

RMX

Een ding stemt me hoopvol; statistieken liegen niet, en ik verwacht dat zeer snel duidelijk word dat de homepage minder bezocht word, en er minder doorgeklikt word. Als ik de reacties hier lees, en naar mezelf kijk, gebruik ik de site een stuk minder. We zullen zien. Maar ontbreken van zoeken in forum, niet snel kunnen scannen naar nieuwe items en de verneukte breadcrumbs in de pricewatch zorgen voor mij voor een mindere gebruikeervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-08 10:59
Ik sluit me aan bij hen die het (wat) vinden tegenvallen :O

Het heeft idd veel weg van een mobiele website en ik zit toch het meest achter m'n desktop/ laptop.
Met de tijd meegaan is goed maar ik geloof niet dat deze manier de juiste is.

*Te veel lege ruimte op m'n scherm.
*Meuktracker is weg van de frontpage :F ;w
*De frontpage van T6 was een stuk overzichtelijker en prettiger voor het oog.
*T7 komt over het algemeen wat boring over, sorry :|

Misschien moet ik nog wat wennen maar ik zag zojuist een plaatje van T6 naast die van T7 en het was me gelijk duidelijk: voor mij is het toch echt nog T6 die bij Tweakers hoort.

Overigens natuurlijk alle respect voor de developers, er is duidelijk erg veel werk in gestopt _/-\o_
Over smaak valt echter niet te twisten in dit is mijn standpunt op dit moment.

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 17:10
Misschien de mogelijkheid om te kunen switchen tussen de "klasieke" T6 look en de nieuwe T7 look.

Dat zou werelds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

6 is niet klassiek, Paars is klassiek :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Er zijn 1.811 berichten geplaatst door Le_Freak !. Sorteer op laatste reactie.

Er zijn ongeveer 35 resultaten, verdeeld over 2 pagina's.

Je hebt 431 verborgen topics.

Op de vorige site kon ik veel makkelijker een overzicht zien van alle topics waar ik als laatste een reactie gegeven had.
Nu met de nieuwe site moet ik eerst naar profiel en dan op mijn aantal berichten klikken voordat ik de optie "sorteer op laatste reactie Le_Freak !" Krijg.
Of kan ik daar sneller komen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:26
Kijk ik bedoel geen zoek forum functie zoek hier maar eens iets op: Google Galaxy Nexus 265 pagina's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik vind het vooral heel kinderlijk lijken door alle grote icons en dergelijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

SkyStreaker

Move on up!

CyBeR schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 03:18:
[...]

Aangezien de betreffende elementen in de code voorzien zijn van alternating css classes is dat supersimpel te fixen met een custom css.

Cascading Stylesheet:
1
2
.altmsg1 .post { background-color: #ff0000; }
.altmsg2 .post{ background-color: #00ff00; }

maakt ze lekker rood en groen :P
Dank je, zeker handig, alleen heb ik ze even zo, voor beter gebruik in combi met de custom grijze achtergrond via Stylish:

Cascading Stylesheet:
1
2
.altmsg1 .post { background-color: #ccccff; } 
.altmsg2 .post{ background-color: #cccccc; }

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
NMe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:10:
Als jullie nou eerst eens een paar uurtjes met de nieuwe layout werken om eraan te wennen voor je een mening geeft, dan komt de "het is allemaal kut"-kritiek misschien wat serieuzer over. ;)
Bij deze dan. 2 dagen later nog steeds allemaal kut ben ik bang. Ik kan het ook wat minder cru verwoorden hoor daar niet van. Ik heb mijn best gedaan om wat positieven te vinden en als je voor het eerst op tweakers komt bijv denk je misschien dis wel aardige site, maar het is een enorme achteruitgang ten opzichte van 6. Ik heb de css aan moeten passen want dat wit kreeg ik pijn aan de ogen van (geen grapje)

De informatiedichtheid alles snel onder de hand was nu juist wat tweakers 6 zo bruikbaar maakte.

ik moet nu veel meer scrollen en klikken, echt veeeeeel meer
Er zitten wat leuke technische snufjes nu in en de pricewatch bevalt me prima, maar de homepage en het forum is ben ik bang een aardige faal. Ik ben ook niet de enige als ik dit zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

In mijn ogen is er maar een enkele aanpassing nodig.

#menubar{
width: 100%;
}

De width van de menubar staat nu namenlijk op 90%.

Dan verberg je de lelijke afronding bij lichtgrijs en rood en de lelijke hoeken van het rechthoek die niet bij de rest van het design passen.

Voor de rest is het gewoon wennen voor iederen, vind het er fris en vernieuwend uitzien. Vind het juist erg prettig lezen nu het zo licht is.

Iedereen die moeite heeft met het licht in het donker 's avonds kan Flux gaan gebruiken.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

Ik vind het persoonlijk een zwaktebod dat ik nu ineens een cursus CSS moet nemen om mijn favoriete website weer bruikbaar te maken. Maar goed, na twee pogingen en de hulp van andere tweakers heb ik de layout die ik wil. Zucht :F

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimm
  • Laatst online: 08-09-2024
De nieuwe layout van tweakers vind ik waardeloos. Belangrijkste redenen voor mij:
Veels te lage informatiedichtheid, te veel witte achtergrond (lasogen), ontbrekende sidebars.

Sorry dat ik het hier vraag, maar wat is een goed alternatief voor tweakers? (dit is een serieuze vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

Grimm schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:10:
De nieuwe layout van tweakers vind ik waardeloos. Belangrijkste redenen voor mij:
Veels te lage informatiedichtheid, te veel witte achtergrond (lasogen), ontbrekende sidebars.
De eerste blijft, dat is permanent.

De twee anderen zijn makkelijk te voorkomen met CSS. Maar daarvoor moet je karma hebben. Dus als je een casual gebruiker bent en zelfs een intensieve lezer: jammer maar helaas, koop een zonnebril 8)7

En dat de sidebars niet werken omdat je een te klein scherm hebt. Dit laatste is ook echt b*llshit.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:49:

[...]
Weet niet of dat terugkomt. Veel mensen boeide het niet toen het er was (volgens enquêtes etc. etc.) maar nu het weg is mist er iets.
Geen idee wat voor enquete dat geweest is, maar het lijkt me sterk:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=383284&layout=2&sort=prc
Wat mij betreft moet dit gewoon terugkomen. Dit verhoogt de bruikbaarheid zo veel! (En vroegah kon je dat ook gewoon uitzetten met CSS. Dat uitzetten is makkelijker dan het weer aanzetten denk ik ;)

Grimm schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:10:

Sorry dat ik het hier vraag, maar wat is een goed alternatief voor tweakers? (dit is een serieuze vraag)
Ga je mond spoelen jij. Met zeep. En een schuurspons :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:31

Pierre

Van nature lui!

Hmm kan er inderdaad maar niet aan wennen, van mij mag de oude layout gewoon terug

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik vind het een beetje raar dat veel mensen opeens willen switchen naar een andere tech-site alleen omdat er een nieuw design is uitgerold.

Zoals in de aankondiging stond:
De vandaag vrijgegeven versie 7.0 van Tweakers is niet het eindpunt, maar een nieuw heel begin. Om te voorkomen dat we ten prooi vallen aan het DNF-syndroom is de reikwijdte van dit project scherp bewaakt. Tweakers 7.0 bevat het minimum aan vernieuwingen dat volgens ons voor het uitbrengen van een nieuwe versie van de site noodzakelijk is.
Bij zo'n grote site als Tweakers is het heel lastig om met een nieuw design alles in één keer goed te maken. In de komende weken/maanden zal het devteam denk ik nog een hoop verbeteringen aanbrengen.
En het is gewoon even wennen, sommige zaken zitten op een andere plek, maar als je eens door de verschillende onderdelen van de site bladert is alles véél consistenter. Ook de zoekfunctie is enorm verbeterd.

Ik ben overigens wel van mening dat het beter was geweest als alle users van te voren de mogelijkheid hadden gekregen om dit nieuwe design uit te proberen. Dan waren de grootste ergernissen die nu naar voren komen toch wel opgelost voor de final release. Nu duurt dat nog even, maar dat is toch geen reden om de site links te laten liggen? Ik neem tenminste aan dat je Tweakers voor de inhoud bezoekt en niet voor het design (die je op een heel aantal manieren naar je eigen hand kunt zetten, zoals via Custom CSS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Chris7 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:24:
Bij zo'n grote site als Tweakers is het heel lastig om met een nieuw design alles in één keer goed te maken.
Alles: ja.
De belangrijkste dingen: nee.

Er zijn imho gewoon een berg fouten gemaakt die de site nu veel minder plezierig maken om te gebruiken. Als voorbeeld bijvoorbeeld iemand die op de FP nog maar 1 (!) nieuwsartikel zag als hij hem opende.... (combinatie van lage resolutie, ads en lage informatiedichtheid)
Het is toch belachelijk dat je met CSS aan de gang moet om de site leesbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Ik kan ook maar niet wennen, krijg al koppijn om naar te felle achtergrond die prominent aanwezig is en nee ik ga niet de brightness lager zetten vanwege fotografie... En daarbij was de oude layout jullie handelsmerk die zich onderscheidt van andere websites. (Sorry devvers voor jullie harde werk, maar ik vind het 3x niks en luister ook naar grote massa die ook wat te zeggen heeft want dat is jullie doelgroep!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:18

vhal

ಠ_ಠ

Ebonite schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:28:
Ik kan ook maar niet wennen, krijg al koppijn om naar te felle achtergrond die prominent aanwezig is en nee ik ga niet de brightness lager zetten vanwege fotografie... En daarbij was de oude layout jullie handelsmerk die zich onderscheidt van andere websites. (Sorry devvers voor jullie harde werk, maar ik vind het 3x niks en luister ook naar grote massa die ook wat te zeggen heeft want dat is jullie doelgroep!)
De grote massa is eerder jan met de pet gezien de (halve pagina grote) tweakers pricewatch advertentie die ik zag in de zaterdageditie van het AD.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Eerste paar uur had ik ook zoiets van WTF is dit, maar als je er even mee werkt, die video kijkt van wat er allemaal nieuw is, is dit toch wel heen hele vooruit gang, wat wel minder is, met mijn 3 mb/s internet (jaja), duurt sommige price watch dingen opzoeken aardig lang, omdat hij alles moet opzoeken in 1 scherm (of hoe leg ik dat uit), en het wit...

tja,, ik run ook met 1920 x 1080 en mijn halve scherm is ook wit, maar het typt wel fijner, omdat je niet steeds word afgeleid door andere dingen (felle kleuren, topics, etc). Ik vind het eigenlijk een beetje op windows 8 lijken, beetje aparte vergelijking, maar zo simpel en duidelijk! Toch wel een compliment naar de redactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24

aex351

I am the one

Ik vind de nieuwe website wel een verbetering. Mijn Feedback:
  • [+] Het menu is duidelijker geworden
  • [+] Zoekbalk heeft een beter formaat en beter bruikbaar
  • [+] Gebruikersprofiel heeft een duidelijkere plek
  • [+] Forum heeft nog steeds een breadcrumb trail
  • [+] Afbeeldingen bij de forum categorien (beter dan de kleuren).
  • [-] De quickreply zou onder de normale reply knop moeten zitten. Nu is niet duidelijk, wat de normale reply knop doet.
  • [+/-] Toegenomen bruikbaarheid voor tablets.
  • [-] Geen breadcrumb trail op niet-forum pagina's.
  • [-] Software updates tussen normale nieuwsberichten in.
  • [-] Geen centrale plek meer voor software updates, kortom niet meer bruikbaar.
  • [-] Minder informatie aanbod, wegvallen software updates etc.
  • [-] Teveel niet gebruikte ruimte in de pricewatch
  • [-] Geen overzicht in pricewatch, lijkt wel één grote wizard. (zelfde geldt voor Reviews)

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 20-10-2012 11:49 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Laatst online: 07-09 10:12
WAARDELOOS deze site voor desktop. Gauw terug svp want ik stop anders met deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Even een vraagje, is er iemand die weet of er op het forum al een request loopt voor het terugbrengen van de kleurtjes op het forum?
Vond ze juist zo makkelijk, ook al wist je niet direct waar ze voor stonden ik koppelde ze altijd aan de onderwerpen.
Hoop echt dat ze terug komen, en dat 1 of andere enquete aangeeft dat mensen niet wisten waar ze voor stonden zegt me niet zo veel, kleuren worden imo sneller gekoppeld in onze hersenen dan tekst en ik vond het nog overzichtelijker ook. :)
edklavertje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:00:
WAARDELOOS deze site voor desktop. Gauw terug svp want ik stop anders met deze site
In plaats van te roepen en te dreigen dat je weg gaat kan je ook even onderbouwen wat er exact waardeloos is in je ogen? en wat er volgens jou aangepast moet worden, beetje een constructieve bijdrage hebben we allemaal veel meer aan. :)

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 12:06 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meen dat gisteren een crewmember zei dat die kleurtjes niet terug gaan komen, omdat 90 procent toch niet wist wat ze betekenden.

Pin me d'r alleen even niet op vast, want ik kan het niet terugzoeken, dankzij het nog steeds ontbreken van een zoekfunctie in topics...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hmm zou zonde zijn, ik gebruikte ze toch wel.. denk dat meer mensen ze toch wel gebruikten ook al wisten ze niet waar ze exact voor stonden.
Zal je er verder niet op vast pinnen ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
De nieuwe website vindt ik echt niks. Ik moet meer klikken om bij mijn doel te komen
voorbeeld naar pricewatch videokaarten browsen:
- moet ik 4 links doorklikken voordat ik er ben. Dat waren er eerst maar 2 in tweakers 6.
Mijn inventaris: waar zit dat opeens verstopt? is ook meer links klikken voordat ik er eindelijk ben.

Daarnaast vindt ik tweakers 7 echt saai en karakterloos... het is geen "design" meer te noemen maar gewoon een witte pagina met tekst er op. Geef ons a.u.b. een echt design terug.
Ook voor mij zijn de bright colors a BIG NO-GO. custom CSS is leuk maar het wordt er nooit mooier op alleen misschien iets minder bright.

De 4 highlighted articles bovenaan op de frontpage zijn veel te groot. Ik heb deze al lang gzien maar wordt ik steeds weer eindeloos mee gepresenteerd. Maak ze bijvoorbeeld kleiner in hoogte en breedte en plaats dan 6 articles naast elkaar.
Of beter nog plaats de 4 articles weer terug in de sidebar zoals ze in tweakers 6 ook stonden. Als ik tweakers bezoek wil ik graag het allerlaatste nieuws bovenaan zien.. niet steeds de highlighted articles die ik al 10x heb gezien.
Zet alle inhoud bijvoorbeeld wat korter op elkaar zodat er meer invulling is in de layout.

[ Voor 17% gewijzigd door SpitfireNL op 20-10-2012 12:13 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik persoonlijk heb nooit de kleurtjes gebruikt. Was wel handig om op het zicht te zien ah deze topics horen bij elkaar, voor de rest had ik er toch niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Naast het al vele malen gemelde hoofdpijn veroorzakende overvloedige wit (en nee, ik ga geen CSS trucs uithalen, is gewoon een designfout voor een site waar mensen veel op lezen), een paar functionele opmerkingen. Mogelijk dat deze al voorbij gekomen zijn, maar zie daarom punt 1:

GoT
  1. Ik kan alleen maar een "Zoek in het Forum" optie vinden boven in? Ik kan niet meer zoeken binnen een topic of binnen een subforum?
  2. Als ik in een topic zit, wil ik graag weer de mogelijkheid hebben om "My React" te klikken, nu moet ik terug naar het forum, om weer terug te kunnen. Ik heb die optie veel liever terug dan dat ik bovenin op GoT, kan klikken op allerlei Tweakers links.
Tweakers
  1. "Uitgelicht" springt er niet uit als "uitgelicht", lijkt gewoon op een lijstje met artikelen en op een gegeven moment kom je er achter dat je een artikel twee keer in de lijst zit staan. De eerste oogopslag, als je naar de topicslist kijkt, is nu een lijstje van 3 artikelen waarvan de kans groot is dat je die al gelezen hebt en die erg vaak 2 regels eronder ook staan.
  2. Misschien gewenning, maar de geneste reacties vind ik verwarrend ... maar valt me ook op dat op mijn iPad ik allerlei "hulplijntje" zie links van de reacties om een beetje (je moet héél goed kijken) te zien waar ergens een reactie op is, maar op mijn IPS scherm krijg ik die met geen mogelijkheid te zien (lopen spelen met alle mogelijke instellingen). Dus nu moet je een beetje aan de ident zien waar het bij hoort: niet intuïtief.
  3. Terugvinden van shop- en productreviews: Nu moet je eerst op Pricewatch klikken en dan zie je een stukje lager aan de rechterkant 2 linkjes (niet de grote buttons, want dan moet je zelf wat schrijven) waarop je kan klikken om andermans reviews te zien ... Zou iets prominenter aanwezig mogen zijn.
Wat is wel goed:
  • Toegankelijkheid van je profiel (fotoalbum, blog etc etc).
  • Layout op een klein scherm, a la iPad

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Laatst online: 10-09 09:54
Vind de nieuwe layout heerlijk, maar alléén met deze custom css: digital GrooV: Mijn custom CSS

Veel fijner, minder licht en compacter. Die bugs worden vanzelf wel geplet, daar heb ik alle vertrouwen in :) Maar buggy is het, potverdorie. Ik kan amper berichten plaatsen, ben benieuwd of het met dit bericht wél gaat lukken..

Edit: ja dus, na 2x proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door kmsch op 20-10-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Weer veel foutmeldingen ala :
Er ging iets mis met het ophalen van deze pagina, probeer het zo nog een keer. (503 Service Unavailable 1105167223)

Zelfs in het weekeind aan het werk zo te zien :)
Vroeg me ook opeens af gezien de stemmen op de poll, de hoeveelheid bedoel ik dan.. 3500 votes is dat wel eens vaker voorgekomen op het forum zelf, dus niet op de fp?
S913 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:08:
Naast het al vele malen gemelde hoofdpijn veroorzakende overvloedige wit (en nee, ik ga geen CSS trucs uithalen, is gewoon een designfout voor een site waar mensen veel op lezen), een paar functionele opmerkingen. Mogelijk dat deze al voorbij gekomen zijn, maar zie daarom punt 1:

GoT
[list=1]
• Ik kan alleen maar een "Zoek in het Forum" optie vinden boven in? Ik kan niet meer zoeken binnen een topic of binnen een subforum?

Die zoek functie is er niet meer maar de crew gaat deze wel terug zetten, wanneer weten we niet.

[ Voor 47% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 12:11 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
wildhagen schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:01:
Meen dat gisteren een crewmember zei dat die kleurtjes niet terug gaan komen, omdat 90 procent toch niet wist wat ze betekenden.

Pin me d'r alleen even niet op vast, want ik kan het niet terugzoeken, dankzij het nog steeds ontbreken van een zoekfunctie in topics...
80% was het. Ik zeg niet dat ze niet terugkomen (of wel), ik zei dat we daar nog eens goed naar moeten kijken. Het is een van die dingen die heel weinig actief gebruikt wordt of herkend als het er is maar wel enorm gemist als het weg is. Ik gebruikte ze zelf ook onderbewust waarschijnlijk.

Dan de topic search. Die komt terug. Echt, dat doen we zo snel als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:09
edklavertje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:00:
Nah, beetje kort door de bocht, niet? :|

Ik vind het ook geen onverdeelde vooruitgang, maar om dan maar meteen een site waar ik al jaren gebruik van maak meteen af te schrijven is wel het andere uiterste.

Mijn grootste kritiekpunt is de overdaad aan wit op mijn full HD monitor, de andere veranderingen zijn IMHO gewoon een kwestie van wennen.

Plus dat er nu zoveek kritiek is losgebarsten over de upgrade dat je logischerwijze wel kunt verwachten dat het eea wel op korte termijn aangepast zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Error 503's komen nog altijd veel voor idd. Heeft denk ik niet met drukte oid te maken, want zelfs vanochtend rond 7:00 trader er regelmatig 503's op :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:10:
[...]

80% was het. Ik zeg niet dat ze niet terugkomen (of wel), ik zei dat we daar nog eens goed naar moeten kijken. Het is een van die dingen die heel weinig actief gebruikt wordt of herkend als het er is maar wel enorm gemist als het weg is. Ik gebruikte ze zelf ook onderbewust waarschijnlijk.

Dan de topic search. Die komt terug. Echt, dat doen we zo snel als het kan.
Ik denk dat het probleem punt is dat je niet kan pollen op gebruik je de kleurtjes, denk dat heel veel mensen ze onbewust toch gewoon gebruiken maar dat niet per definitie zelf door hebben.
En de topic search, denk je dat deze vandaag wellicht nog of over paar dagen terug zal komen? van mij mag het na het weekeind,jullie hebben ook recht op weekeind ;)

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 12:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1t
  • Laatst online: 09-06-2023

w1t

verdwenen functionaliteit:

- op frontpage is de button "nieuwsarchief" onderaan de nieuwsitems verdwenen.

Als je daar op klikte kon je perfect door de nieuwstracker van afgelopen week gaan met 2 a 3 muisclicks. Bijzonder functioneel als je doordeweeks beperkt tijd hebt om nieuws te volgen. Nu scroll en klik ik mezelf helemaal suf als ik via "nieuws" bovenaan de pagina terug in de dagen wil scannen op nieuws. De nieuwsarchieftracker is compleet verdwenen. Onacceptabel. Heeft Tweakers liever dat ik elders ga terugkijken voor IT-nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gaat niet helemaal goed met de caching/apache's geloof ik. Echt constant time-outs, geen response van Tweakers.net, 503's, en foutmeldingen :( Hopelijk is er op Zaterdag iemand aanwezig bij Tweakers die er naar kan kijken :O

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SpitfireNL schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:05:
De nieuwe website vindt ik echt niks. Ik moet meer klikken om bij mijn doel te komen
voorbeeld naar pricewatch videokaarten browsen:
- moet ik 4 links doorklikken voordat ik er ben. Dat waren er eerst maar 2 in tweakers 6.
Ik heb er maar twee nodig. Eerst op http://tweakers.net/pricewatch/ en dan rechts het plaatje van de videokaarten.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumbmini/1337589665.jpeg

Die dus. ;)
Mijn inventaris: waar zit dat opeens verstopt? is ook meer links klikken voordat ik er eindelijk ben.
3 deze keer. Naast je icon rechts, dan mijn profiel en dan het tabje Inventaris
Daarnaast vindt ik tweakers 7 echt saai en karakterloos... het is geen "design" meer te noemen maar gewoon een witte pagina met tekst er op. Geef ons a.u.b. een echt design terug.
Ook voor mij zijn de bright colors a BIG NO-GO. custom CSS is leuk maar het wordt er nooit mooier op alleen misschien iets minder bright.
Minder wit wordt aan gewerkt.
De 4 highlighted articles bovenaan op de frontpage zijn veel te groot. Ik heb deze al lang gzien maar wordt ik steeds weer eindeloos mee gepresenteerd. Maak ze bijvoorbeeld kleiner in hoogte en breedte en plaats dan 6 articles naast elkaar.
Zet alle inhoud bijvoorbeeld wat korter op elkaar zodat er meer invulling is in de layout.
Dat zou ik in een LD topic zetten. Ik weet dat er ook gewerkt wordt aan wat minder afstand tussen de regels etc. etc. maar of dit er ook bij zit, om eerlijk te zijn heb ik geen idee.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 20-10-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
w1t schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:15:
verdwenen functionaliteit:

- op frontpage is de button "nieuwsarchief" onderaan de nieuwsitems verdwenen.

Als je daar op klikte kon je perfect door de nieuwstracker van afgelopen week gaan met 2 a 3 muisclicks. Bijzonder functioneel als je doordeweeks beperkt tijd hebt om nieuws te volgen. Nu scroll en klik ik mezelf helemaal suf als ik via "nieuws" bovenaan de pagina terug in de dagen wil scannen op nieuws. De nieuwsarchieftracker is compleet verdwenen. Onacceptabel. Heeft Tweakers liever dat ik elders ga terugkijken voor IT-nieuws?
Probeer http://tweakers.net/nieuws/zoeken eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:11
Even mijn korte reactie:
Ik zie helaas voornamelijk negatieve dingen veranderd.

Negatief
- Ik kan niets meer vinden op de FP
- Na veel gepiel toch de tracker terug op zijn vertrouwde plek weten te zetten. Nu nog uitzoeken hoe ik de kleurstelling weer negatief krijg (dus witte achtergrond met zwarte tekst).
- Wat een hoop witte vlakken zeg, overal die spatiëring, erg vervelend, en overbodige inname van niks.
- Regelmatig 503's, maar dat zal snel worden weggepoetst dacht ik ergens gelezen te hebben.

Positief
- De site lijkt sneller te laden
- In de pricewatch kan ik sneller dingen vinden en beter filteren dan voorheen.

Wat mij betreft zijn er dus cosmetische problemen (witte vlakken/tracker kleurstelling) en gewenningsproblemen op de FP (zoeken/vinden) met tweakers 7.

Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dat ook had met alle voorgaande overgangen naar verversde tweakers.net's. Wellicht is het wennen, hoewel ik het veelvuldige gebruik van witte vlakken erg zinloos vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Chris7 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:24:
Ik vind het een beetje raar dat veel mensen opeens willen switchen naar een andere tech-site alleen omdat er een nieuw design is uitgerold.
Dat heeft er alles mee te maken dat er in dat design voor is gekozen om jip en janneke te pleasen en de professionals die Tweakers maken of breken het veel moeilijker te maken om te vinden waarvoor ze komen.

Ik ga dit cru stellen: dit design is gewoon slecht voor professionals die met een desktop/laptop werken, zoals verreweg de meeste professionals. En ik ga niet nuanceren... > 80% van de reagerende userbase vind het slecht, dus het IS slecht. Ongeacht wat de designer vindt, of wat men uit welk theorieboekje getrokken heeft.

Desigers vinden zichzelf en hun mening veels te belangrijk in de IT afgezet tegen wat de gebruiker wil. Dat is van oudsher een probleem, dat normaalgesproken ondervangen wordt met public beta's. Zit je voor jezelf en je eigen site te hobbyen, dan whatever. Een designer voor een website als Tweakers ontwerpt echter niet voor zichzelf maar voor zijn userbase. Een designer die dat niet doet is een slechte designer. Je kunnen verplaatsen in je userbase is een 1e essentieel onderdeel van de functie. Je users om input vragen een 2e. Deze user-response laat duidelijk zien dat de designers hiervan dat blijkbaar niet kunnen. Punt.

Tweakers zou niet absoluut de eerste site zijn die relevante userbase verliest door dit soort grappen. Het is dat er geen serieuze "techsites voor professionals" concurrentie is op de Nederlandse markt want anders had Tweakers nu stanta pede al een fiks probleem gehad met weglopende userbase.
Zoals in de aankondiging stond:

Bij zo'n grote site als Tweakers is het heel lastig om met een nieuw design alles in één keer goed te maken. In de komende weken/maanden zal het devteam denk ik nog een hoop verbeteringen aanbrengen.
Als je niet in 1x een goed design kunt neerzetten dat het oude evenaart of verbetert dan moet je het oude design houden totdat het nieuwe op dat niveau is. IT 1-0-1: "If it aint broke don't fix it. And most definately don't break it more and then call that a 'fix'.". Niemand onder de users heeft hierom gevraagd, dat geef ik je op een briefje mee. Dit is typisch een hersenspinsel van designers en devvers die samen 2 jaar in hun eigen realiteit hebben geleefd. Gebruikers hebben een gruwhekel aan verslechtering, zeker ernstige veslechtering, en vooral aan ontbrekende nuttige functionaliteiten waar die eerst wel waren.
In de snelle IT wereld heb je normaalgesproken geen weken en maanden om een zo'n fail te fixen. Klanten lopen gewoon weg als er alternatieven zijn. Tweakers heeft op dit moment in de tijd de mazzel dat die er dus nauwelijks zijn. Maar wat niet is kan nog komen, en de juist userbase van Tweakers is op dat gebied precies de verkeerde om teveel tegen de haren in te strijken...
En het is gewoon even wennen, sommige zaken zitten op een andere plek, maar als je eens door de verschillende onderdelen van de site bladert is alles véél consistenter. Ook de zoekfunctie is enorm verbeterd.
Oh ja? Probeer jij maar eens iets elementairs als een V&A advertentie linken aan een Pricewatch item. Dan krijg je dit.
Ik ben overigens wel van mening dat het beter was geweest als alle users van te voren de mogelijkheid hadden gekregen om dit nieuwe design uit te proberen. Dan waren de grootste ergernissen die nu naar voren komen toch wel opgelost voor de final release.
QFT. Dat heb ik meteen geroepen toen ik 'dit' zag.
Nu duurt dat nog even, maar dat is toch geen reden om de site links te laten liggen? Ik neem tenminste aan dat je Tweakers voor de inhoud bezoekt en niet voor het design (die je op een heel aantal manieren naar je eigen hand kunt zetten, zoals via Custom CSS).
De belangrijkste reden om de site nu niet links te laten liggen is de informatie die er te krijgen is. Alleen is deze informatie veel minder makkelijk toegankelijk nu. Men moet of zich een ons zoeken, of zich een ons scrollen. Met in het achterhoofd hoe de vorige site werkte wekt dat ergernis... en je gebruiker ergeren is je op heel glad ijs begeven... vooral als het goed geinformeerde gebruikers zoals Tweakers' userbase betreft, die hun weg qua informatievoorziening ook vrij eenvoudig elders weten te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 22-10-2012 09:09 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Ik hem maar de addon stylish geinstalleerd en een dark (global) theme aangezet.
Werkt niet 100% op elke website maar beter dan die grote witte vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

pino85 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:13:
[...]

Ik denk dat het probleem punt is dat je niet kan pollen op gebruik je de kleurtjes, denk dat heel veel mensen ze onbewust toch gewoon gebruiken maar dat niet per definitie zelf door hebben.
En de topic search, denk je dat deze vandaag wellicht nog of over paar dagen terug zal komen? van mij mag het na het weekeind,jullie hebben ook recht op weekeind ;)
Er is een LD-topic over de kleuren: [Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?

Ik mis ze ook. Paars voor Devschuur, groen voor gaming, geel voor General Chat, rood voor netwerken en hardware en verder kom ik nergens. :+

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 20-10-2012 12:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Voor nu hier maar met Stylisch de website bezoeken, dat oogt al een stuk rustiger.
Heb template Tweakers 7.0 Grey & Compacted iets aangepast naar mijn wens.

Had zoiets in het verleden niet nodig, denk dat de groep die nu eigen CSS gebruikt flink is toegenomen. Weet niet of dat de bedoeling was met het vernieuwen van de website, maar geeft wel aan dat veel gebruikers het nu bewust aanpassen om voor nu de website nog steeds te kunnen bezoeken op een bruikbare manier.

Zal de updates in de gaten houden om te kijken of het zonder custom CSS weer leesbaar wordt op de desktop, dan gaat het vanzelf weer uit.

Het is goed om te lezen dat de devvers er druk mee aan de slag zijn, die zullen voorlopig wel vele aanpassingen gaan doorvoeren om het ons allen weer wat aangenamer te maken. Veranderingen zijn prima, maar complete make-overs zijn niet altijd geweldig.

Benieuwd hoe het testen er voor een volgende versie uit gaat zien, denk dat er genoeg input vanaf dit forum is geweest hoe je toch stappen kan maken zonder hier ladingen van kritiek/feedback te krijgen die mensen er toe zet om heel hard te knutselen met eigen CSS.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

CodeCaster schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Er is een LD-topic over de kleuren: [Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?

Ik mis ze ook. Paars voor Devschuur, groen voor gaming, geel voor General Chat, rood voor netwerken en hardware en verder kom ik nergens. :+
Dank je wel! heb er maar meteen gepost. :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 13:11
LMD schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:30:
Voor nu hier maar met Stylisch de website bezoeken, dat oogt al een stuk rustiger.
Heb template Tweakers 7.0 Grey & Compacted iets aangepast naar mijn wens.
Prettig, danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik moet zeggen dat de witte achtergrond op een iMac 27inch echt heel vel is. Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over het nieuwe design en de navigatie op de site. Natuurlijk zijn er hier en daar wat verbeteringen mogelijk, maar ik denk dat het ook een kwestie van even wennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

LMD schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:30:
Had zoiets in het verleden niet nodig, denk dat de groep die nu eigen CSS gebruikt flink is toegenomen. Weet niet of dat de bedoeling was met het vernieuwen van de website [...]
Kan me niet voorstellen, de functionaliteit was er natuurlijk altijd al wat door velen (?, geen idee) gebruikt werd, maar op het moment dat iedereen zoiets gaat doen om een site "leesbaar" te houden, dan verlies je als site natuurlijk wel je identiteit, want ieder die op je site komt, ziet wat anders.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Stylish of andere plugins om websites er anders te laten uit zien zijn geen oplossing voor mij. Ik gebruik tweakers over 5 verschillende computers/devices

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

S913 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:33:
[...]

Kan me niet voorstellen, de functionaliteit was er natuurlijk altijd al wat door velen (?, geen idee) gebruikt werd, maar op het moment dat iedereen zoiets gaat doen om een site "leesbaar" te houden, dan verlies je als site natuurlijk wel je identiteit, want ieder die op je site komt, ziet wat anders.
Het is zelf met Karma te unlocken ;) en dit werd zeker wel door redelijk wat mensen gedaan. De vraag is of ze hier een klein onderdeel naar wens zette of de gehele website, zoals nu gebeurd bijvoorbeeld. En ja, ga met het laatste stuk geheel akkoord, voor mensen die af en toe bezoeken is het wel een identiteit, maar voor mensen die comments/forum posts maken en modderaten zal de website zeker nu erg verschillen als ik de forums hierover zo lees.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreakje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:54
my eyeeeeesss. wat the hell is er gebeurd?

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nieuwe layout happened
reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?
plan: Een dag met Tweakers 7

[ Voor 85% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 12:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Ik zou het in ieder geval fijn vinden, nu je vooral bij reacties 10x zo veel moet scrollen, als de tracker meebeweegt. Er zit toch niks links en rechts in het scherm. En anders moet ik weer helemaal terug naar boven om de tracker te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hebben meer mensen er last van dat de website traag reageert ? Sinds de launch reageert tweakers een stuk trager bij mij, ook de tracker laden verloopt moeizaam.

Dit in tegenstelling tot voorheen, toen was alle instant geladen. En nee, geen downloads aan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Therapy777 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:46:
Ik zou het in ieder geval fijn vinden, nu je vooral bij reacties 10x zo veel moet scrollen, als de tracker meebeweegt. Er zit toch niks links en rechts in het scherm. En anders moet ik weer helemaal terug naar boven om de tracker te bekijken.
Er wordt op iedere pagina in dit discussietopic wel een keer of vijf een feature aangevraagd waarvoor al een featurerequest in LD loopt. Zie hier: [Feat] Tracker meescrollen

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 12-09 11:51
SpitfireNL schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:37:
Stylish of andere plugins om websites er anders te laten uit zien zijn geen oplossing voor mij. Ik gebruik tweakers over 5 verschillende computers/devices
Stylish past alleen maar een aparte CSS toe.
Datzelfde stukje CSS code kun je ook bij je profiel (T.net) gebruiken als custom CSS.
Dan geld diezelfde CSS op al je devices, zolang je maar ingelogd bent. ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Perkouw schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:48:
Hebben meer mensen er last van dat de website traag reageert ? Sinds de launch reageert tweakers een stuk trager bij mij, ook de tracker laden verloopt moeizaam.

Dit in tegenstelling tot voorheen, toen was alle instant geladen. En nee, geen downloads aan niets.
De eerste dag was het inderdaad traag, gisteren leek het een stuk beter. Maar helaas is het vandaag weer net zo traag als net na de lancering van de nieuwe site.

Ook komt het vaak voor dat pagina's niet laden of dat er foutmeldingen tevoorschijn komen. Ben dit niet gewend van tweakers, ik zou bijna nog eerder aan mijn eigen netwerk / pc gaan twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ik222 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

De eerste dag was het inderdaad traag, gisteren leek het een stuk beter. Maar helaas is het vandaag weer net zo traag als net na de lancering van de nieuwe site.

Ook komt het vaak voor dat pagina's niet laden of dat er foutmeldingen tevoorschijn komen. Ben dit niet gewend van tweakers, ik zou bijna nog eerder aan mijn eigen netwerk / pc gaan twijfelen :P
Ik was even bang dat het aan mij lag, gelukkig dus niet het geval.
Het valt me wel op dat tracker echt extra traag laad wanneer ik naar de homepage ga bijvoorbeeld. Ben benieuwd wat er aan de hand is waardoor alles zo traag is geworden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

CodeCaster schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:49:
[...]

Er wordt op iedere pagina in dit discussietopic wel een keer of vijf een feature aangevraagd waarvoor al een featurerequest in LD loopt. Zie hier: [Feat] Tracker meescrollen
Hieruit blijkt maar hoe belangrijk men het vind ;) en met zoveel pagina's en zonder zoekfunctie kun je me dat niet kwalijk nemen ;) ik ga echt niet elke pagina doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Koenvh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:24:
[...]

Niemand houd je tegen om de tracker gewoon weer neer te zetten... Tracker (rechtsbovenaan), Fixeer rechts... Simpel toch ;)
jawel hoor, als ik een browser venster van <1400 pixels breed heb dan heb ik geen tracker meer... |:(
sinds wanneer leven we weer in 1999 waar geen flexibele sites mogelijk waren?
menig laptop en scherm <24" kan dit niet weergeven (zeker als je niet fullscreen werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:48:

Ja, we hebben wat last van een bokkende server. Teveel wit is ook voor onze servers niet goed. ;) :P

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 20-10-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

lol! Zeef :D

Als zelfs de server het eens is.. :+

[ Voor 58% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 13:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien nog te vroeg om echt te beoordelen, maar tot nu toe nodigt de site mij niet uit om vaker te komen. Ik kom voor zowel nieuws als "eigen" content, zoals de reviews en handons. Qua nieuws is de hoeveelheid informatie op 1 scherm veel te weinig, is de vormgeving te abstract en qua eigen content is deze te "verstopt" tussen de nieuwsfeeds of via diepere linkjes. (is misschien/waarschijnlijk aan te passen, maar ik heb het over de "vanilla" layout, die elke bezoeker ziet.)

Tot nu toe heeft de nieuwe layout me de site minder doen bezoeken, iets wat me niet het idee van een vernieuwing lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.van.Dijck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:06
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Ja, we hebben wat last van een bokkende server. Teveel wit is ook voor onze servers niet goed. ;) :P
Geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Fly-guy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:07:
Misschien nog te vroeg om echt te beoordelen, maar tot nu toe nodigt de site mij niet uit om vaker te komen. Ik kom voor zowel nieuws als "eigen" content, zoals de reviews en handons. Qua nieuws is de hoeveelheid informatie op 1 scherm veel te weinig, is de vormgeving te abstract en qua eigen content is deze te "verstopt" tussen de nieuwsfeeds. (is misschien/waarschijnlijk aan te passen, maar ik heb het over de "vanilla" layout, die elke bezoeker ziet.

Tot nu toe heeft de nieuwe layout me de site minder doen bezoeken, iets wat me niet het idee van een vernieuwing lijkt...
Probeer http://tweakers.net/nieuws/zoeken eens voor een compact nieuws overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Dan moet je nog steeds meer scrollen dan voorheen..

En waarom zit de wenslijst niet bij de PW.. dat was juist lekker handig. Nu moet je via je profiel daarna toe. Voelt als een onnodige omweg.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Knud schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:11:
Dan moet je nog steeds meer scrollen dan voorheen..

En waarom zit de wenslijst niet bij de PW.. dat was juist lekker handig. Nu moet je via je profiel daarna toe. Voelt als een onnodige omweg.
Je kan er op de specifieke productpagina bij (klikken op 'willen' rechtsbovenaan) of via je profiel.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 20-10-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Je kan op de FP niet eens meer klikken op bv Zaterdag 20 oktober om zo alle nieuwberichten van vandaag te kunnen lezen, is dit een grap ofzo?

Als je dit al niet opmerkt tijdens testen kan je beter de tent gaan sluiten en lekker overgaan op een fulltime dienstverband bij Microsoft of 1 van de andere sponsors.

Over de nieuwe less-is-more Windows 8-achtige look kan je nog discussieren, maar niet direct het nieuws van vandaag kunnen lezen op een nieuwssite is lachwekkend.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45
Cheetah schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:27:
[...]
Dat heeft er alles mee te maken dat er in dat design voor is gekozen om jip en janneke te pleasen en de professionals die Tweakers maken of breken het veel moeilijker te maken om te vinden waarvoor ze komen.

Ik ga dit cru stellen: dit design is gewoon slecht voor professionals die met een desktop/laptop werken, zoals verreweg de meeste professionals. En ik ga niet nuanceren... > 80% van de reagerende userbase vind het slecht, dus het IS slecht. Ongeacht wat de designer vindt, of wat men uit welk theorieboekje getrokken heeft.

Desigers vinden zichzelf en hun mening veels te belangrijk in de IT afgezet tegen wat de gebruiker wil. Dat is van oudsher een probleem, dat normaalgesproken ondervangen wordt met public beta's. Zit je voor jezelf en je eigen site te hobbyen, dan whatever. Een designer voor een website als Tweakers ontwerpt echter niet voor zichzelf maar voor zijn userbase. Een designer die dat niet doet is een slechte designer. Je kunnen verplaatsen in je userbase is een 1e essentieel onderdeel van de functie. Je users om input vragen een 2e. Deze user-response laat duidelijk zien dat de designers hiervan dat blijkbaar niet kunnen. Punt.

Tweakers zou niet absoluut de eerste site zijn die relevante userbase verliest door dit soort grappen. Het is dat er geen serieuze "techsites voor professionals" concurrentie is op de Nederlandse markt want anders had Tweakers nu stanta pede al een fiks probleem gehad met weglopende userbase.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:14:
[...]

Je kan er op de specifieke productpagina bij (klikken op 'willen' rechtsbovenaan) of via je profiel.
Maar voorheen kon je er vanaf de PW meteen naar toe.
Ik zie het nu niet staan hoor..

Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/1sni.png

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
HyperMan schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:22:
Je kan op de FP niet eens meer klikken op bv Zaterdag 20 oktober om zo alle nieuwberichten van vandaag te kunnen lezen.
Nee, dat is iets wat rechtgezet gaat worden. Mea maxima culpa.

Voor nu kun je als workaround http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Knud schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:24:
[...]

Maar voorheen kon je er vanaf de PW meteen naar toe.
Ik zie het nu niet staan hoor..

[afbeelding]
Nee, die is weg, dat klopt. Het is of via je profiel of via een productpagina. We wilden juist snoeien in het aantal linkjes en menu's die door heel weinig mensen werden gebruikt. Blijkbaar ben jij een van de happy few die ze wel gebruikte. Meer dan een welgemeend excuses en een kop koffie op kantoor heb ik je helaas niet te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:27:
Meer dan [...] een een kop koffie op kantoor heb ik je helaas niet te bieden.
Ik zie een megameeting op Tweakers HQ aankomen :+

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1t
  • Laatst online: 09-06-2023

w1t

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

Probeer http://tweakers.net/nieuws/zoeken eens voor een compact nieuws overzicht.
Thanks zeef, dat nieuwsoverzicht is enigszins bruikbaar (helaas 25 resultaten per pagina met gescroll tegen volgens mij meer resultaten vroeger zonder gescroll)

Ik zat net ff te bladeren door tweakers.net van de afgelopen jaren en volgens mij is dit voor het eerst dat het nieuwsarchief van de voorpagina af is. Nu kom je er via 'nieuws' bovenin en vervolgens het zoeksymbooltje, dus 2 kliks i.p.v. 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
S913 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:30:
[...]

Ik zie een megameeting op Tweakers HQ aankomen :+
Dan zal ik veel koffie moeten zetten. Maar 't is misschien een goed idee om dat eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Ik moet zeggen dat ik het ook geen verbetering vind, Tweakers 6 was misschien toe aan een face-lift, maar was wel vele malen overzichtelijker dan Tweakers 7. Ik heb geen zin om mij helemaal te moeten gaan verdiepen hoe ik nu toch op het HTC One X forum kan komen zonder dan ik naar Pricewatch wordt genavigeerd. Een website hoort in beginsel makkelijk te zijn qua structuur, dat vind ik hier nu juist echt waardeloos.
Plus het feit dat topics veel te fel qua achtergrondkleur zijn, het leest gewoon niet lekker, en dat is misschien wel het belangrijkste van zo'n topic.

Nee Tweakers.net, mij hebben jullie (nog) niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:32:
[...]

Dan zal ik veel koffie moeten zetten. Maar 't is misschien een goed idee om dat eens te doen.
Eindbaas! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Rubén89 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:14:
[...]

Zou je een paar voorbeelden kunnen noemen van de bewuste linkjes en wat voor tablet gebruik je? probeer ik het hier ook even.
Ik zal het even proberen te reproduceren, ik heb dit bericht gequote en nu is het gewoon zichtbaar in hetzelfde tabblad (standaard TF101 browser).

Na een aantal testen kwam ik erachter dat ik er vandaag geen last meer van heb gehad.
Het gebeurde op het moment dat ik een reactie gaf op diverse fora berichten en als ik een nieuw onderwerp had geopend (bij geachte redactie).

Momenteel heb ik het gelukkig/helaas niet meer zodat het niet door mij gereproduceerd kan worden, maar wellicht hadden meerdere deze bug al vermeld.

Jeej ik heb het probleem nog steeds.
Ik plaatste deze reactie en daarna krijg je het bericht dat je reactie is geplaatst en dan blijft het stil.
-----------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe reactie

Bericht geplaatst in topic: Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang.

Je wordt automatisch doorgestuurd.
-------------------------------------------
Op de achtergrond wordt vervolgens doorgestuurd naar waar ik was. Dit hoort normaal allemaal in hetzelfde tabblad te zijn.

edit: Ok het probleem ligt waarschijnlijk aan mijn browser icm Tweakers 7.0, met Opera heb ik nergens last van. Is er nog iemand met een Asus Transformer 1 met ICS 4.04 dit dit kan verifieren met de standaard browser?

[ Voor 32% gewijzigd door Kiswum op 20-10-2012 14:16 . Reden: probleem is browser icm T7.0 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Nee, die is weg, dat klopt. Het is of via je profiel of via een productpagina. We wilden juist snoeien in het aantal linkjes en menu's die door heel weinig mensen werden gebruikt. Blijkbaar ben jij een van de happy few die ze wel gebruikte. Meer dan een welgemeend excuses en een kop koffie op kantoor heb ik je helaas niet te bieden.
Fair enough. Misschien een idee/optie om dit te integreren in de meuktracker? (Past er niet direct bij, dat snap ik. Maar de meuktracker is wel iets wat nu meer custom kan zijn.)

En kop koffie klinkt goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Toch is het opmerkelijk dat het 'Marketing 101' is waar Tweakers tegen gezondigd heeft met dit veel te uitgebreide redesign van de site.

Ik heb een boekje dat heet "Hoe Pepsi de Cola Oorlog Won". Daarin beschrijft een voormalige CEO van Pepsi de toenmalige marketingstrijd tussen Coca Cola en Pepsi ('De Pepsi Proef'/Michael Jackson/New Coke periode). Hij beschreef ook als voorbeeld van hoe het niet moet hoe hij eerder in zijn carrière had meegemaakt dat een of andere product manager van een al lang goedverkopend zoutje van een groot bedrijf, dat dus ook een constante inkomstenstroom genereerde, besloot dat hij het wel een goed idee vond om iets aan het recept te veranderen (omdat dat iets goedkoper was of zo) wat er prompt toe leidde dat de verkoop van dat zoutje fors terugliep omdat de klanten het niet lekker meer vonden omdat het niet meer de smaak had waar zij het zoutje voor kochten.

De conclusie/marketingregel die hij daarmee presenteerde was:

"BLIJF MET JE TENGELS VAN EEN GOEDLOPEND PRODUCT AF!".

Tweakers is groot en wordt steeds groter begrijp ik. Tweakers wint website prijzen. Dan heb je dus een goedlopend product en wat doet men dan....?

Hmm.... laten we het eens dramatisch veranderen.

En dat DOE je dus niet. Dat is allang bekend.

Maar ja... mensen...

Vele Tweakers vinden het zoutje niet lekker meer. Gek hè? ;)
Pagina: 1 ... 22 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.