Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 23 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.380 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Th_mas schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:34:
Ik moet zeggen dat ik het ook geen verbetering vind, Tweakers 6 was misschien toe aan een face-lift, maar was wel vele malen overzichtelijker dan Tweakers 7. Ik heb geen zin om mij helemaal te moeten gaan verdiepen hoe ik nu toch op het HTC One X forum kan komen zonder dan ik naar Pricewatch wordt genavigeerd. Een website hoort in beginsel makkelijk te zijn qua structuur, dat vind ik hier nu juist echt waardeloos.
Plus het feit dat topics veel te fel qua achtergrondkleur zijn, het leest gewoon niet lekker, en dat is misschien wel het belangrijkste van zo'n topic.

Nee Tweakers.net, mij hebben jullie (nog) niet overtuigd.
Ik ben het helemaal met je eens. De makke is dat GoT nog niet aangesloten is op de sitewide search. Zo makkelijk als je nu alle andere content van je One X kan vinden op de FP en in de PW, zo zal dat ook voor het forum moeten gaan werken. Onze uitgever heeft dat overigens ook bevestigd dat die search aantakken een prio 1 klus is. Ik weet dat je daar nu niet mee geholpen bent maar ik zet in op het woordje (nog). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Een optie "het valt nog wel mee" of "voor verbetering vatbaar" had ook niet misstaan in de poll.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Voor de geinteresseerden een beetje Cola-oorlog achtergrondinformatie. :p

[ Voor 14% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-10-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Je kan er over door blijven gaan, hoe fout, dom en stout het allemaal wel niet was maar zoals ik al eerder heb gezegd : ik kijk liever vooruit. Tweakers 7 is qua code zo anders dan de vorige versie dat teruggaan niet kan. Dan moet je oude templates flink gaan verbouwen en die tijd en moeite steken we liever in het verbeteren van TWK 7.

Uiteraard gaan we dit proces nog evalueren en daar zal de community ook in betrokken worden. Dat is het moment om er nog eens uitgebreid over te filosoferen. Nu is het alle hens aan dek en de zaak verbeteren waar dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:42:
Toch is het opmerkelijk dat het 'Marketing 101' is waar Tweakers tegen gezondigd heeft met dit veel te uitgebreide redesign van de site.

Rest geknipt~
Er is alleen 1 groot verschil met de situatie hier. De klant binding, de enorme berg goodwill die Tweakers.net heeft opgebouwd door jaren lang een exceptioneel goed product te brengen. Dit gekoppeld met het community gevoel doet de reacties veel meer uit emotie voortvloeien, die dan ook heftiger zijn, maar ook zorgen dat men bereid is te kijken of er een verbetering komt.

Als het nieuwe recept van het zoutje niet te vreten is koop je een ander merk, het gaat met een paar zakken niet beter smaken. De posts van de mods in dit thread lezende zijn ze hard bezig met het tweaken, kon het niet laten, van het huidige design om tegemoet te komen aan de klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Je informatie is helaas outdated. Coca Cola is weer de baas.

Cola Wars today

Pepsi was knocked to third place behind Coca-Cola and Diet Coke, Diet Coke outsold Pepsi in 2010. Coca-Cola sold 1.6 billion cases of its regular soda and 927 million cases of its diet soda, while Pepsi sold only 892 million cases.

Er is dus nog hoop voor Tweakers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:32:
[...]

Dan zal ik veel koffie moeten zetten. Maar 't is misschien een goed idee om dat eens te doen.
Ik zie het voor me honderden tweakers naar HQ :)
Ik zeg gewoon een keer doen, goed voor de binding enzo maar ben toch bang dat zoiets nooit zal gebeuren,maar wie weet zit ik er naast en zal dat in de toekomst wel waarheid worden 8)

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 14:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

SkyStreaker

Move on up!

Goed. Dag 2 voor mij, beetje CSS hier en daar en een kleine fontgrootte verder voor mijn tracker lukt het absoluut om de nieuwe versie beter te waarderen.

De optie om zelf het tekstgedeelte links, rechts of in het midden te houden zouden in de voorkeuren moeten staan. Als ik de boel links kan zetten, hoef ik mijn fontgrootte ook niet op 9 te zetten in chrome om mijn tracker te behouden.

Wat ik inmiddels heb begrepen is dat ze zoekfunctie aangepast gaat worden. Graag exact (of zo goed als mogelijk) als de oude, daar was helemaal niks mis mee!

Voor de rest bedank ik de crew dat jullie bezig zijn met vooruitgang en toegankelijkheid. De misstappen zijn niets meer dan menselijk en jullie geven het idee dat er van fouten geleerd wordt. Het is nogal wat. Wellicht zou je het kunnen zien als je favoriete biertje met nieuwe genetische gemanipuleerde hop geproduceerd wordt. Het is wat het is, alleen anders en dan kan het moeilijker slikken zijn.

Verder, en dit zal al vast eens gezegd zijn, wil ik Zeef en publique bedanken voor zijn tomeloze inzet. Ik zie je overal en veel reageren in de topics aangaande het nieuwe uiterlijk. Wederom: bedankt!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:56:
Je kan er over door blijven gaan, hoe fout, dom en stout het allemaal wel niet was maar zoals ik al eerder heb gezegd : ik kijk liever vooruit. Tweakers 7 is qua code zo anders dan de vorige versie dat teruggaan niet kan. Dan moet je oude templates flink gaan verbouwen en die tijd en moeite steken we liever in het verbeteren van TWK 7.

Uiteraard gaan we dit proces nog evalueren en daar zal de community ook in betrokken worden. Dat is het moment om er nog eens uitgebreid over te filosoferen. Nu is het alle hens aan dek en de zaak verbeteren waar dat nodig is.
Alleen denk ik, en flink wat anderen met mij als ik het zo gelezen heb, dat men beter bijv. twee van de drie grote onderdelen van Tweakers (FP/GoT/PW) weer terug kan veranderen naar V6 en dan aan één onderdeel tegelijk gaan sleutelen. Alles tegelijk is gewoon onverstandig en leidt tot vervreemding van de user base.

Zo doorgaan omdat 'het allemaal wel goed komt' is wat mij betreft niet de beste strategie omdat het wel eens tot een veel te lange periode van ontevredenheid zou kunnen leiden.

Het in drie stukken opbreken van een redesignperiode lijkt mij veel verstandiger en niet zo in strijd met marketing 101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
pino85 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:02:
[...]

Ik zie het voor me honderden tweakers naar HQ :)
Ik zeg gewoon een keer doen, goed voor de binding enzo maar ben toch bang dat zoiets nooit zal gebeuren,maar wie weet zit ik er naast en zal dat in de toekomst wel waarheid worden 8)
Project X Tweakers HQ te Amsterdam.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

Ik vind de nieuwe FP nog wel aardig al lijkt er behoorlijk veel ruimte niet gebruikt te worden en is het minder overzichtelijk geworden (minder in 1 oogopslag). Op het forum gebruikte ik nog altijd de oude layout en ook hier weer is het met de nieuwe layout allemaal uitgerekter, witter en minder prettig lezen. Zeker op bv een mobile device betekent dat nog meer scrollen.
Al met al snap ik niet dat een goed werkende en goed ogende site ineens zo nodig verbouwd moet worden maar ok, we wennen er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Nee, dat is iets wat rechtgezet gaat worden. Mea maxima culpa.

Voor nu kun je als workaround http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ gebruiken.
Waar het ook om gaat is dat je nu onder "Zaterdag 20 oktober" de volgende zaken ziet staan:
  • nieuws headlines
  • video's
  • plans
  • meuk (gecomprimeerd tot 1 regel)
Maar als je op nu bovenin de menubalk op "Nieuws" of straks als het gefixed is op "zaterdag 20 oktober" klikt, dan ga je alleen de nieuws headlines tegenkomen. :? 8)7

Femme heeft er een toelichting qua designfilosofie op gegeven maar ik zie echt niet in hoe dit ook maar in de verste verte logisch, handig, bruikbaar of een verbetering is.

Ander punt:
Je hebt nu de vier grote items bovenin in de vorm van een plaatje. Neemt megaveel real estate in maar ok soit.
Waarom daaronder ook nog een keer "uitgelicht'' wat voegt dit toe. :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Alleen denk ik, en flink wat anderen met mij als ik het zo gelezen heb, dat men beter bijv. twee van de drie grote onderdelen van Tweakers (FP/GoT/PW) weer terug kan veranderen naar V6 en dan aan één onderdeel tegelijk gaan sleutelen. Alles tegelijk is gewoon onverstandig en leidt tot vervreemding van de user base.

Zo doorgaan omdat 'het allemaal wel goed komt' is wat mij betreft niet de beste strategie omdat het wel eens tot een veel te lange periode van ontevredenheid zou kunnen leiden.

Het in drie stukken opbreken van een redesignperiode lijkt mij veel verstandiger en niet zo in strijd met marketing 101.
We verzanden in een theoretische discussie want het is simpelweg niet mogelijk om 'zo' terug te gaan. Daarvoor is de structuur onder de motorkap teveel gewijzigd. Op de beta site werd elke nacht een conversie gedraaid om een redelijk identieke set data te hebben. Dan zou je nu deels terug moeten converteren en dan straks weer herterugconverteren van de 'oude' delen? Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeg ik : gaat niet gebeuren. Die tijd kunnen we beter steken in fixen van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
persoonlijk vind ik het juist fijner werken op een mobile,op mijn ipad en op iphone is het gewoon fijner surfen.

Op mijn pc is de lay out met windows 7 juist minder,grote lege velden inderdaad en de achtergrond is te hard qua kleur,nu ben ik wel blij dat ik geen led backlightLCD scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Helemaal mee eens en ik waardeer de manier waarop jullie omgaan met deze enorme stroom van kritiek op iets waar jullie (neem ik aan) zelf erg trots op zijn (ook omdat zoals je zelf zegt er ook enorm veel veranderd is in de back-end, waar wij minder zicht op hebben), dus daarvoor hulde _/-\o_

Maar 1 vraag heb ik toch: ik begrijp dat er beta testen geweest zijn en niet met maar een man of 10. Is er tijdens die testen op geen enkel moment dit soort reacties voorzien? Van al die testers zullen er toch ook mensen geweest zijn die pijn in hun ogen kregen van al dat wit? Of is het geen van de testers opgevallen dat een zo fundamentele feature als de zoekfunctie opeens een stuk minder functioneel is geworden? Dat zijn toch redelijk standaard zaken bij gebruikerstesten zou je zeggen?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Ik ben thuis en heb nu even een normale pc tot mijn beschikking ipv mijn laptop aan een TV te hangen voor fullHD.
Ik moet zeggen de fp is op 1920*1080 nu wel nice. Alleen vind ik nog steeds dat er veel te weinig informatie staat. Gelukkig kan ik op deze resolutie de tracker gewoon links fixeren, waardoor ik toch de hoofdinformatie heb die ik nodig heb, want centraal is de homepage nog veel te leeg. Leuk dat die uitgelicht balk er nu is, en dat is zeker op deze hoogte een goede feature. Op deze monitor van de standaard pc is het wit ook een stuk beter uit te houden dan op de laptop.

Echter op lagere resoluties zoals standaard laptopschermen (1366*768) is het nog steeds huilen met de pet op. Ik begrijp dat de tracker uiteindelijk fixed moet kunnen worden, en als dat gebeurt zal de site al tig malen beter op mijn wensen aansluiten. Echter blijft het probleem bestaan dat centraal op de fp gewoon bijna 0 informatie staat. En om het nieuws daar te scannen moet ik veel, heel veel gaan scrollen. Daar heb ik simpelweg geen zin in. De manier van HWI vind ik echter ook helemaal niets. Ik wil gewoon een headline hebben en geen extra informatie, want dat levert ook idioot veel scrollen op. Ik vind HWI zelfs bagger op een fullHD scherm. Aan de hand van die headline bepaal ik dan of ik wil lezen of niet, en dát was zo fantastisch aan Tweakers6. Alle informatie direct in beeld. Als nieuwe gebruiker misschien overwhelming, als fervent en gewend gebruiker was het fantastisch.

Ik vind het gewoon zo jammer dat we tegenwoordig blijkbaar weer terug moeten naar veel scrollen om maar content te zien, terwijl we jaren bezig zijn geweest om dat scrollen te verminderen met hogere resoluties. Waarbij helaas zelfs een tijdje de resoluties juist terug liepen.
In 2000 had ik een 19" scherm met 1600*1200 als resolutie.. Die hoogte is tegenwoordig haast niet te krijgen..

Ik mis nog een knopje "Mijn actieve topics" of iets dergelijks, Voorheen klikte je op je naam, en dan zag je ze. Nu roep ik ze op met een bookmark waar ik alleen niet zo blij mee ben..

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 20-10-2012 14:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
S913 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:25:
[...]

Helemaal mee eens en ik waardeer de manier waarop jullie omgaan met deze enorme stroom van kritiek op iets waar jullie (neem ik aan) zelf erg trots op zijn (ook omdat zoals je zelf zegt er ook enorm veel veranderd is in de back-end, waar wij minder zicht op hebben), dus daarvoor hulde _/-\o_

Maar 1 vraag heb ik toch: ik begrijp dat er beta testen geweest zijn en niet met maar een man of 10. Is er tijdens die testen op geen enkel moment dit soort reacties voorzien? Van al die testers zullen er toch ook mensen geweest zijn die pijn in hun ogen kregen van al dat wit? Of is het geen van de testers opgevallen dat een zo fundamentele feature als de zoekfunctie opeens een stuk minder functioneel is geworden? Dat zijn toch redelijk standaard zaken bij gebruikerstesten zou je zeggen?
Er zijn inderdaad dat soort dingen gemeld maar waarom ze wel of niet zijn aangepakt of wel of niet afgehandeld door productteam? Geen idee. Ga ik ook niet over filosoferen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:29:
Er zijn inderdaad dat soort dingen gemeld maar waarom ze wel of niet zijn aangepakt of wel of niet afgehandeld door productteam? Geen idee. Ga ik ook niet over filosoferen. ;)
Ok duidelijk en dat hoeft ook niet en zeker ook niet publiekelijk, maar ik zou het verstandig vinden als het intern wel meegenomen wordt in de evaluatie en zgn. "lessons learned" van dit project om dit te voorkomen bij V8 ;)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Ja, we hebben wat last van een bokkende server. Teveel wit is ook voor onze servers niet goed. ;) :P
Duidelijk. Ben wel benieuwd wat er aan de hand is met de betreffende server.
Krijgen we dit misschien nog te horen ? Ben wel nieuwsgierig nu. Net als de CPU spikes gisteren waardoor het leek alsof de site een DDOS o.i.d. te verwerken had.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 20-10-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
We zijn nu dagen verder en de eerste schrik over Tweakers 7 is inmiddels geweest.. En ik moet zeggen dat het eigenlijk al aardig begint te wennen. De zaken die veranderd zijn afgelopen dagen zijn hebben daar zeker aan bijgedragen.

Wat mij betreft komen we alweer aardig naar een punt dat ik de nieuwe layout begin te waarderen.. Achtergrond is nog wel te wit naar mijn mening, maar goed..

Het enige wat ik nog echt mis is de welkommelding op GOT zodat je in 1 klik de topics ziet waar je aan deelneemt..Dat moet waarschijnlijk niet zo heel moeilijk zijn O-) O-)

Ga zo door..

[ Voor 18% gewijzigd door M@cer op 20-10-2012 15:11 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

Probeer http://tweakers.net/nieuws/zoeken eens voor een compact nieuws overzicht.
Daar is weinig compacts aan op mijn scherm. Ik zie maar liefst 7 items, voor de rest moet ik scrollen.. En dat is nu net iets wat ik niet wil. Ik wil in een scherm een flink aantal items zien waar ik eventueel op kan klikken.

Ook op dit scherm is de informatie dichtheid veel te klein. Vind het er kinderlijk en te casual uitziet, totaal niet wat ik zou verwachten van een techsite als tweakers.

Rechts van het nieuws te veel onnodige ruimte, zowel als een wit vlak als in vakjes waar ik niets mee kan (Pricewatch, IT banen en een nieuwsbrief?) en tussen de items zelf ook een zee van ruimte.

[ Voor 14% gewijzigd door Fly-guy op 20-10-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Er valt mij zojuist iets op en ik weet niet of dit klopt.. Bij voorkeuren kan je de abo (bannervrij) aan/uitzetten.
Zo ver ik zelf weet (begin door dit nu te twijfelen) heb ik dit abo en zou dit dus ingeschakeld moeten zijn. Echter is het uitgeschakeld en is de optie greyed out. Als je gaat kijken bij abo zie ik alleen mijn oude abo en niet eens de optie om te verlengen.

Momenteel even aan het opzoeken waar mijn factuur was, maar ik dacht zeker te weten dat ik de abo functie heb en aan had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Tsja, ik heb vandaag en gisteren misschien maar 3 artikelen gelezen op de FP. Het trekt mij gewoon niet.
Waar je eerst in een oogopslag zag wat belangrijk was moet je nu geconcentreerd lezen en dat is gewoon niet aantrekkelijk met de meuk updates etc er tussen door.

Ik weet het gewoon niet.

Tevens vind ik de reclame boven de quickreply maar irritant, had er van mij best onder gemogen want nu moet ik alsnog naar boven scrollen om eventueel ergens goed in houdelijk te kunnen reageren. Ik onthou ook niet alles :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik wil mijn stem op tweakers als beste website van het jaar terug draaien...

Ik volg enkel nog een paar topics doormiddel van directe links. De rest laat ik links liggen. De redenen zijn al vaak genoeg opgesomd, dus die zal ik niet nogmaals herhalen. FP is echt verschrikkelijk. Je wordt gewoon gedwongen op op kruisje te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Quad schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:19:
Tsja, ik heb vandaag en gisteren misschien maar 3 artikelen gelezen op de FP. Het trekt mij gewoon niet.
Waar je eerst in een oogopslag zag wat belangrijk was moet je nu geconcentreerd lezen en dat is gewoon niet aantrekkelijk met de meuk updates etc er tussen door.

Ik weet het gewoon niet.

Tevens vind ik de reclame boven de quickreply maar irritant, had er van mij best onder gemogen want nu moet ik alsnog naar boven scrollen om eventueel ergens goed in houdelijk te kunnen reageren. Ik onthou ook niet alles :).
Welke browser gebruik, ik heb nergens last van met de standaard settings van FF en de standaard Android en Opera browser op mijn tablet, ik zag dat Chrome wel last heeft van reclame.
Kortom ik nauwelijk last van reclame. Ik zie het maar zelden :?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Kom er net achter dat je niet meer direct iets aan een wenslijst toe kunt voegen en dat je dus verplicht bent om door te klikken naar de prijslijst/details. Onnodig bandbreedte verknallen zo + voor mij nogal eens onnodige wachttijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Kiswum schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:33:
[...]

Welke browser gebruik, ik heb nergens last van met de standaard settings van FF en de standaard Android en Opera browser op mijn tablet, ik zag dat Chrome wel last heeft van reclame.
Kortom ik nauwelijk last van reclame. Ik zie het maar zelden :?
Gewoon IE, de GoogleAds boven quick reply zorgen ervoor dat ik het niet echt een quickreply meer vind. Puntje van aandacht vind ik.

endemion schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:35:
Kom er net achter dat je niet meer direct iets aan een wenslijst toe kunt voegen en dat je dus verplicht bent om door te klikken naar de prijslijst/details. Onnodig bandbreedte verknallen zo + voor mij nogal eens onnodige wachttijden.
Dat vind ik dus ook, gewoon dat mandje voor het product zetten ipv dat je hem moet openen en op ik wil hem moet klikken.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 20-10-2012 15:38 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:13:
[...]

Die tijd kunnen we beter steken in fixen van dingen.
Blijkbaar heeft men bij Tweakers.net nog steeds niet door dat de massa dit gedrocht NIET wil en de enige fix TERUG naar de vorige versie is !

Hoe hard je hier ook gaat aan prutsen... het is en blijft gewoon slecht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 11:01
Ik heb mijn custom stylesheet Tweakers.net Dark Compact vanmiddag nog even aangepast. Wie m al gebruikt, update naar de laatste versie! :)

http://userstyles.org/styles/76828/tweakers-net-dark-compact

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5gnqZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 11:01
r2504 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Blijkbaar heeft men bij Tweakers.net nog steeds niet door dat de massa dit gedrocht NIET wil en de enige fix TERUG naar de vorige versie is !

Er zitten echt wel een hoop verbeteringen in de nieuwe versie. Ze hebben alleen het witgebruik en de 'less is more' gedachte iets te ver doorgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Wat is er trouwens met het nieuws archief gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

Terug naar de vorige versie gaat gewoonweg niet. Dan kun je caps gebruiken en weet ik wat nog meer maar dat gaat niets veranderen. Het spijt me maar mooier kan ik het niet maken. Het is Tweakers 7 en we gaan heel hard ons best doen om de grootste irritaties in 7.0.1 en verder op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 20-10-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

Duidelijk. Ben wel benieuwd wat er aan de hand is met de betreffende server.
Krijgen we dit misschien nog te horen ? Ben wel nieuwsgierig nu. Net als de CPU spikes gisteren waardoor het leek alsof de site een DDOS o.i.d. te verwerken had.
Caching problemen, zo wordt mij ingefluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]

'prutsen' :/

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Quad schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:37:
[...]

Gewoon IE, de GoogleAds boven quick reply zorgen ervoor dat ik het niet echt een quickreply meer vind. Puntje van aandacht vind ik.

[...]
Die heb ik momenteel niet geinstalleerd staan in Win7 ;)

Ik heb eens zitten kijken op de site en volgens mij is dit allemaal bewust gedaan. Zie het als een bedrijf die wedstrijden op zet om hun product te laten kraken. Nou in dit geval heeft Tweakers.net een soort van wedstrijd voor de beste en het meest originele CSS design.
Ik zag namelijk dat men nog op zoek is naar een all round web developer. Dus heb je interesse in een baan en kun je goede websites bouwen en heb je de wenselijke vaardigheid van "Usability testing". Stuur je ontwerp in en solliciteer dan nu bij je meest favoriete website ;)

Ook dit bericht is geen troll, maar een onderbreking van de klachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
Ik vind het helemaal niet zo erg eigenlijk, Wel heb ik dit geinstalleerd voor de achtergrond maar de achtergrond zal binnenkort veranderen dus dan kan de tool ook weer uit :)

En ik heb natuurlijk de Tracker aan staan :D Zonder de Tracker was het wel even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Quad schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:19:

Ik weet het gewoon niet.

Mee eens ja, de FP nodigt niet echt uit om te gaan lezen. En dan doel ik niet op de witte balken op m'n scherm hier, maar op de indeling.

Verder, maar ik zie dat dat al aangehaald is, is de leesbaarheid van het forum echt enorm achteruit gegaan, dit vind ik misschien nog wel het meest erge. Ik mis ook de 'my react' knop, waarmee je direct al de topics voor je gezicht had waarin je recentelijk geparticipeerd had :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
partyondude schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:50:
Ik mis ook de 'my react' knop, waarmee je direct al de topics voor je gezicht had waarin je recentelijk geparticipeerd had :/
Wat je dus eigenlijk wil hebben is het tab balkje van http://gathering.tweakers.net/ altijd zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Waarschijnlijk zijn alle punten al wel een keer genoemd, maar ik doe nog wel even mee in de feedback.

Positief:
Tracker is weg, die gebruikte ik nooit, scheelt ruimte op mijn scherm.
Makkelijker profiel
De plaatjes bij de forums zijn erg leuk bedacht, maar voormalige de kleuren waren ook onbewust goed.
Minimalistische frontpage, lekker overzichtelijk
Het werkt erg fijn op m'n tablet

Minder handig:
"Uit de community" zie ik liever opgesplitst als blokjes aan de rechterkant zoals nu Pricewatch en IT Banen. Blokje tweakblogs, blokje Forum, enz. Zo door elkaar is verwarrend.
Meuk en video's tussen het nieuws, dat software van versie 1.3.4 naar 1.3.5 gaat is niet zo heel boeiend
Geen mobiele stylesheet van de site voor op mijn telefoon?
Het doel van "Uitgelicht" ontgaat me ook een beetje, er staan al vier vakjes met nieuws bovenaan incl pic.

[ Voor 6% gewijzigd door Megaflix op 20-10-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

Wat je dus eigenlijk wil hebben is het tab balkje van http://gathering.tweakers.net/ altijd zichtbaar?
Ik denk dat hij doelt op de link die ik onder m'n huisje heb staan (en blijkbaar ook verstopt is onder het pijltje voor de gebruikersnaam). My React staan voor zover ik kan zien geen topics in waar je zelf in hebt gereageerd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Stukfruit schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat hij doelt op de link die ik onder m'n huisje heb staan (en blijkbaar ook verstopt is onder het pijltje voor de gebruikersnaam). My React staan voor zover ik kan zien geen topics in waar je zelf in hebt gereageerd.
Ah die. Zeg maa vroeg 'op je nick' klikken. Ja, die mis ik ook. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
[...]

In T6 had je ergens links van het midden dat knopje, waarbij de 2e optie als je eroverheen schoof, je 'my react' sectie toonde als je erop klikte?

Misschien heb ik nog niet alle functionaliteiten van het forum ontdekt, maar in mijn perceptie is het nu wat omslachtiger geworden om daar uit te komen waar ik wil, de lijst met topics waar ik aan deelneem :)

En dat is gewoon zonde :'( En irritant ;)

[ Voor 3% gewijzigd door partyondude op 20-10-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
''Mist er hier nog een link? Stuur zeef een DM. :)'' uit de 'Let op'. Wellicht handig om gelijk een link toe te voegen waarmee mensen gelijk een nieuw DM bericht 'openen'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Voor Grease-/Tampermonkey gebruikers heb ik een user-script geschreven die iets meer doet dan de scripts die ik tot nu toe voorbij heb zien komen.

Het script is hier te vinden.

Alle features zijn individueel aan/uit te zetten middels boolean. Alleen getest in Google Chrome.

Features
- Achtergrondkleur Tweakers veranderen middels een RGB-code
- myReact in je profiel links tonen
- Verbergen balk uitgelicht met plaatsje op FP
- Verbergen tabs op FP
- Verbergen notificatie counter
- Forum breedte bijstellen naar breedte website
- Fixeren header van de website, terwijl de zoekbalk wel scrollbaar blijft
- Fixeren tracker aan de linker of rechterkant van de website
- Geïntegreerde topicsearch op in forumtopics

Bekende bugs:
- Bij het openen van de laatste pagina op het forum verdwijnt de zoekbalk
- Bij het fixeren van de tracker dient eerst een keer gerefreshed te worden om de achtergrond van de 'oude' tracker weg te halen
- De lijn onder de header reageert op scrollen ipv op hoogte van de pagina. Daardoor blijft deze staan na een keer scrollen.

Als basis voor dit script is het script van sanderev66 (Verwijderd in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang") gebruikt, de topicsearch is gebaseerd op code van Ramon (Ramon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang").

Edit: De topicsearch ziet eruit als op het onderstaande plaatje. Door op "Zoeken in dit topic" te klikken verandert de standaard zoekbalk in een zoekbalk voor het topic waar je op dat moment inzit.
Afbeeldingslocatie: http://test.woutervandijk.net/topicsearch.png

[ Voor 8% gewijzigd door WoBaDijk op 20-10-2012 16:14 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Misschien dat hij dat niet bedoelde, maar ik eerder wel! :*)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamstra schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:11:
Ik zou het wellicht een verbetering kunnen vinden, ware het niet dat ik instant koppijn krijg van de brightness.

En nee, ik ga niet voor Tweakers speciaal mijn brightness omlaag schroeven.

Ik wil gewoon een donkerder theme kunnen kiezen.

Meh.
ik als migraine patient kan gewoon niet in de avond lekker rustig lezen
als het noet ga maar een andere alternatieve zoeken
jammer maar het waren mooie en leuke dagen op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb een prima idee hierover:
1.) Zet Tweakers 7 zoals het nu is in de public beta fase die we als community nooit gehad hebben op beta.tweakers.net of 7.tweakers.net
2.) Zet de backup van Tweakers 6 zoals die 2 dagen terug gegarandeerd gemaakt is opnieuw in productie, zonder aanpassingen, met code-freeze (wellicht alleen ff overzetten van de nieuwsposts van de afgelopen 2 dagen, maar dat kan het werk niet zijn).

Problem solved:
1.) je kunt met hulp van de community verder doorwerken aan een functionele Tweakers 7.
2.) je userbase is weer tevreden. Ook in de maanden dat er nog doorgewerkt wordt aan Tweakers 7.
3.) je inmiddels zeer waarschijnlijk overwerkte (en vermoedelijk ondertussen zelfs 'lichtelijk' gefrustreerde) devvers kunnen weer naar adem happen.
4.) Er staat 'live' data in de betaversie, dus ruimte tot testen/proberen/spelen naar ieders heart's content.
5.) Er gaat geen user-generated content uit de afgelopen 2 dagen verloren... die staat nu alleen in beta (en als users willen zetten ze die zelf wel over).

Contingency plan 1-0-1. Win-win-win. For everyone.
Er is veels te veel om te verbeteren en te fixen om de site in afzienbare tijd ook maar enigzins op het niveau van Tweakers 6 te krijgen. Als je alleen al de buglist en feature-requests van verdwenen of kapotte features bekijkt... :/

Ik hoop echt niet dat jullie van plan zijn de community maandenlang met een gehandicapte site te laten zitten terwijl we nog een perfectly good copy van Tweakers 6 van slechts 2 dagen oud hebben. Nieuwsposts overzetten, weer live brengen, Tweakers 7 naar beta, en presto.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 20-10-2012 17:19 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Wat is de frontpage verschrikkelijk zeg. @Tweakers: graag weer terug naar de oude frontpage. Die was veel en veel beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

[...]

Die wil ik wel graag. ajb..dankjewel.. :D

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Na een dagje wennen ben ik nog steeds maar matig enthousiast. Alhoewel het op de tablet wel echt beter is, is het op mijn (toch vrij standaard) 1920*1080 desktop een verslechtering ten opzichte van T6.

De zonnebril voor het verblindende wit zal binnenkort niet meer nodig zijn begrijp ik dus het alleropvallendste pijnpunt wordt aan gewerkt wat een pluspunt is (heb custom CSS even geprobeerd maar heeft ook minpunten als adhoc oplossing).

Blijft voor mij toch de vraag waarom men zo graag de frontpage en forum gelijk wil maken. Natuurlijk klinkt het op management niveau erg mooi (maar 1x code te onderhouden, uniformiteit en consistente vormgeving etc), maar ik zie toch duidelijke verschillen in bedoeling van frontpage en forum en veronderstel een verschil in vormgeving tusen die 2 daarom juist logisch? Wel verwacht je een gelijk idee achter de vormgeving van beiden natuurlijk.

De frontpage heeft namelijk nieuwsposten waarbij de nieuwspost belangrijk is en op zichzelf moet kunnen staan, ook al kunnen geinteresseerden erop reageren. Het forum heeft juist niet een opening die opzichzelf staat, maar welke gelijk staat (of zou moeten staan) aan- en samenhang heeft met zijn reacties.
Daarnaast is de Tweaker community ook vooral op het forum aanwezig (naast dat ze natuulijk ook op de frontpage en elders is daar wil ik niets aan afdoen). Dat uit zich in bijvoorbeeld avatars en onderschriften van posters bij hun post wat allemaal de layout beinvloed. Volgens mij is het daarom logisch dat het forum er qua vormgeving iets anders uitziet dan de frontpage en pricewatch etc.

Nog een ander (misschien wat specifiek puntje maar toch): op de frontpage vond en vind ik de tracker altijd wel makkelijk. Ik heb hem daar dus weer lekker aangezet en rechts neergezet. Fijn aldaar, maar als ik dan naar het forum ga dan staat die tracker nog steeds daar rechts en vind ik hem juist niet fijn; hij leidt me dan af van de discussie of whatever er maar in dat topic staat. Graag wil ik dus de tracker alleen op de frontpage, maar niet op het forum alleen die mogelijkheid zie ik niet...?

Als laatste mis ik ook de mogelijk om 'een beetje rond te hangen' op het forum. Ik kan niet makkelijk steeds naar de actieve topics terug als ik reeds in een bepaald topic zit, ik moet dan eerst op forum klikken en dan pas op actieve topics. Ook kun je niet -zoals door anderen al aangegeven- makkelijk naar je myreact gaan om de topics te zien waar je zelf al eerder in hebt gereageerd om te zien of daar alweer nieuwe reacties zijn.

Ik mis vast nog een boel voorbeelden, dit is slecht een reactie uit de losse pols, maar al met al mis ik een beetje het forum gevoel bij het forum...

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rob schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:58:
[...]

Die wil ik wel graag. ajb..dankjewel.. :D
Yep me 2, mét tabje posthistorie. :Y

Maar dat heb ik nu al teveel vermeld, dus hou ik er weer over op :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Cheetah schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:53:
Er is veels te veel om te verbeteren en te fixen om de site in afzienbare tijd ook maar enigzins op het niveau van Tweakers 6 te krijgen. Als je alleen al de buglist en feature-requests van verdwenen of kapotte features bekijkt... :/

Ik hoop echt niet dat jullie van plan zijn de community maandenlang met een gehandicapte site te laten zitten terwijl we nog een perfectly good copy van Tweakers 6 van slechts 2 dagen oud hebben. Nieuwsposts overzetten, weer live brengen, Tweakers 7 naar beta, en presto.
Ik denk dat het goed krijgen - of in ieder geval acceptabel - geen maanden hoef te duren. Ja er is heel veel te doen, tegelijk hebben we ook 10 man beschikbaar om werk te verzetten. Heel veel dingen die gemeld worden zijn relatief minor, en komen vooral neer op missende of onlogisch werkende functionaliteit. Het ontbreken van topicsearch bijvoorbeeld, die functie is er gewoon nog, er is alleen geen searchbox voor 8)7 Dat zijn dingen die in no-time te fixen zijn en zo zijn er nog veel. Er zijn nu een ruime 500 open topics, maar tegelijk hebben we tussen de launch en gistermiddag al zo'n 200 dingen gefixed. Niet alles zal zo snel gaan maar ik ga er van uit dat we tegen het einde van de komende week alle belangrijke zaken hersteld kunnen hebben inclusief de layout zelf. En zo niet dan werken we maar wat harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de forumnavigatie ook weer te geven als je een topic leest ipv alleen op de forumindex? dat maakt het makkelijker om van het topic naar myreact te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10
Ik weet niet of het een bug is, maar als ik niet ben ingelogd op tweakers moet ik echt gigantisch veel scrollen. Als ik wel ben ingelogd valt het nog wel mee.

Ingelogd
http://s12.postimage.org/kn31rh8cs/een.jpg

Niet ingelogd
http://s13.postimage.org/bbuylogg6/twee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Daniel schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:31:
Ik denk dat het goed krijgen - of in ieder geval acceptabel - geen maanden hoef te duren. Ja er is heel veel te doen, tegelijk hebben we ook 10 man beschikbaar om werk te verzetten. Heel veel dingen die gemeld worden zijn relatief minor, en komen vooral neer op missende of onlogisch werkende functionaliteit. Het ontbreken van topicsearch bijvoorbeeld, die functie is er gewoon nog, er is alleen geen searchbox voor 8)7 Dat zijn dingen die in no-time te fixen zijn en zo zijn er nog veel.
Als het in no-time te fixen is waarom werkt de topicsearch twee dagen later dan nog niet?
Er zijn nu een ruime 500 open topics, maar tegelijk hebben we tussen de launch en gistermiddag al zo'n 200 dingen gefixed.
Ik merk er weinig/niets van. Zoiets simpels als het infameuze WIT is er nog steeds (of is onvoldoende veranderd), terwijl ik daarvoor een 'oplossing' m.b.v. Stylish al sinds een beperkt aantal uren nadat versie 7 live ging gebruik.
Niet alles zal zo snel gaan maar ik ga er van uit dat we tegen het einde van de komende week alle belangrijke zaken hersteld kunnen hebben inclusief de layout zelf. En zo niet dan werken we maar wat harder.
"Inclusief de layout zelf"? Welke? Die van versie 6?

Ja graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:22
Ik heb geen klachten, less is more.

Prima uitgangspunt! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:27:
"Inclusief de layout zelf"? Welke? Die van versie 6?

Ja graag. :)
laten we de bal niet op de man spelen ik vind dat t.net een mooie site heeft opgeleverd met wat opleverpuntjes, die waarschijnlijk komende weken worden aangepakt, maar overall is het zeer mooi en goed casco.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 20-10-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wat hebben mensen met autisme hier mee te maken? vind dat zo'n onnozele uitspraak, je brengt het alsof mensen met autisme maar een stel zeikerds zijn. maar het zegt meer over jou als over de mensen hier die terecht kritiek leveren.

[ Voor 124% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 19:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb gelukkig niet voldoende tijd om alle reactie's door te lezen, maar hierbij mijn ervaring:

Ik heb vaak over Tweakers 7 gelezen en had er erg hoge verwachtingen van. Het eerste gevoel wat ik kreeg bij de nieuwe layout is dat het erg simplistisch was. Weinig informatie op een pagina. Veel, maar dan ook veel te veel wit en weinig contrast.

Ik heb het even de tijd gegeven om te wennen, maar ik vind topics op het forum heel slecht te volgen door de nieuwe layout. Ik vind de manier van navigeren over de gehele website veel prettiger, maar het navigeren binnen het forum vind ik veel lastiger. Ook mis de de duidelijke icons voor quoten etc., terwijl de index weer verbetert is met icons.

De icons die gebruikt worden voor topic lijsten vind ik er wat "kinderachtig" uitzien (sorry, kon geen beter woord vinden voor het gevoel wat ik erbij heb). Zeker in combinatie met een stoere grijze steeksleutel in de titelbalk vind ik dit geen gezicht.

Het grootste probleem voor mij is dat ik topics nu lastig kan volgen. Ik hoop dat jullie hier iets aan kunnen doen. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cheetah schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:53:
[...]
Ik heb een prima idee hierover:
1.) Zet Tweakers 7 zoals het nu is in de public beta fase die we als community nooit gehad hebben op beta.tweakers.net of 7.tweakers.net
2.) Zet de backup van Tweakers 6 zoals die 2 dagen terug gegarandeerd gemaakt is opnieuw in productie, zonder aanpassingen, met code-freeze (wellicht alleen ff overzetten van de nieuwsposts van de afgelopen 2 dagen, maar dat kan het werk niet zijn).

Problem solved:
1.) je kunt met hulp van de community verder doorwerken aan een functionele Tweakers 7.
2.) je userbase is weer tevreden. Ook in de maanden dat er nog doorgewerkt wordt aan Tweakers 7.
3.) je inmiddels zeer waarschijnlijk overwerkte (en vermoedelijk ondertussen zelfs 'lichtelijk' gefrustreerde) devvers kunnen weer naar adem happen.
4.) Er staat 'live' data in de betaversie, dus ruimte tot testen/proberen/spelen naar ieders heart's content.
5.) Er gaat geen user-generated content uit de afgelopen 2 dagen verloren... die staat nu alleen in beta (en als users willen zetten ze die zelf wel over).

Contingency plan 1-0-1. Win-win-win. For everyone.

[...]

With ^

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:27:
[...]

Als het in no-time te fixen is waarom werkt de topicsearch twee dagen later dan nog niet?
Is slechts een voorbeeld, ik ben geen developer dus ik kan de hoeveelheid werk die noodzakelijk is voor het netjes integreren van die searchbox niet volledig inschatten. Het _lijkt_ mij weinig werk.
Ik merk er weinig/niets van. Zoiets simpels als het infameuze WIT is er nog steeds (of is onvoldoende veranderd), terwijl ik daarvoor een 'oplossing' m.b.v. Stylish al sinds een beperkt aantal uren nadat versie 7 live ging gebruik.
Wij moeten een default oplossing bouwen die overal goed werkt en geen nieuwe issues introduceert. Dat vergt wat meer tijd. Het anders positioneren van de tracker lijkt mij moeilijk met enkel css op te lossen. Andere optie is nu shortcuts gaan nemen en vervolgens de komende dagen proberen daar weer de scherpe kantjes af te halen. Uiteindelijk maakt dat de site naar de toekomst toe minder goed onderhoudbaar en dat is ook weer niet praktisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 20-10-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Daniel schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:37:
[...]

Is slechts een voorbeeld, ik ben geen developer dus ik kan de hoeveelheid werk die noodzakelijk is voor het netjes integreren van die searchbox niet volledig inschatten. Het _lijkt_ mij weinig werk.

[...]
Maar je kan wel navragen wat de verwachting is van het terug brengen van deze functie? spreken we dan over enkele werkdagen of een week of?
Bedankt alvast! :)

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 18:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
pino85 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Maar je kan wel navragen wat de verwachting is van het terug brengen van deze functie? spreken we dan over enkele werkdagen of een week of?
Bedankt alvast! :)
Nogmaals ik kan niet inschatten hoeveel werk het is maar gezien de enorme vraag ernaar lijkt me eerder een kwestie van dagen, hopelijk (veel) minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

AlainS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:35:
De icons die gebruikt worden voor topic lijsten vind ik er wat "kinderachtig" uitzien (sorry, kon geen beter woord vinden voor het gevoel wat ik erbij heb). Zeker in combinatie met een stoere grijze steeksleutel in de titelbalk vind ik dit geen gezicht.
Die grote blauwe tekstballoons geven mij ook steeds zo'n hinderlijk 'Twittergevoel'. Samen met de versimpelde lay-out dringt de naam 'Teletubby Tweakers' zich steeds aan mij op. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zoals ik al zei, het is misschien te vroeg om echt te oordelen en ik zal de (hopelijk en waarschijnlijk) snelle verbeteringen goed in de gaten houden, maar ik merk nu al een enorm verminderd aantal bezoeken aan de site. Daar waar ik op een dag elk uur wel even de laatste nieuwsitems bekeek, is dat nu slechts een paar keer geweest (naast de keren dat ik op zoek was om iets te doen aan de wat mindere layout).

Uiteindelijk is dat negatief voor de site en dat lijkt me niet de bedoeling natuurlijk. Zoals de site nu is, is het geen site die me constant terug doet komen, daarvoor is de layout te onoverzichtelijk, te kinderlijk en te wit... Maar nogmaals, ik wacht geduldig op de verbeteringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Zo te lezen ben ik in de minderheid, maar ik vind Tweakers 7 toch een duidelijke verbetering. Ik kan me wel vinden in het hele "less is more" principe :)

Het enige waar ik me nog aan erger:
* De tabs op de FP; is er ook maar iemand die daar gebruik van maakt?
* Ik zie het nut van 'Uitgelicht' niet zo (zoals iemand hierboven ook al opmerkte)
* De Tweakblogs vallen een beetje in het niets door ze tussen 'Uit de community' te zetten (waar ik eigenlijk nooit naar kijk)

Voor nu hou ik het maar op:
JavaScript:
1
2
document.getElementById("fp_tabs_container").style.display = "none"
document.getElementById("highlights").style.display = "none"

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Ik merk aan m'n eigen dat ik veel minder posts op het forum lees. Ik wacht het allemaal wel een beetje af wat er in de komende week aan de layout word aangepast.
Daarna ga ik pas de custom css inzetten en zelf het nodige aanpassen...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

In TW6 als je een post op de FP wilde modereren zag je indien een post 48u of ouder is in het moderatie vakje dat het niet gemodereerd kan worden, nu krijg je dus een verschrikkelijk irritante pop up. Er is ruimte genoeg om het daar in aan te passen ipv popups.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Quad schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:14:
In TW6 als je een post op de FP wilde modereren zag je indien een post 48u of ouder is in het moderatie vakje dat het niet gemodereerd kan worden, nu krijg je dus een verschrikkelijk irritante pop up. Er is ruimte genoeg om het daar in aan te passen ipv popups.
Maak daar even een topic van in LD. Dat is de beste plek voor dit soort dingen. Hier valt het waarschijnlijk weg in de discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
deze verandering aan de site vind ik geen verbetering.
zit tegen een 27 inch wit opervlak te staren met hier en daar een regel.
lijkt wel een word document

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dan zou dat ook opmoeten gaan voor jouw bijdragen toch :?
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:43:
[...]

Die grote blauwe tekstballoons geven mij ook steeds zo'n hinderlijk 'Twittergevoel'. Samen met de versimpelde lay-out dringt de naam 'Teletubby Tweakers' zich steeds aan mij op. :F
QFT
Onbekend schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:03:
Ik merk aan m'n eigen dat ik veel minder posts op het forum lees. Ik wacht het allemaal wel een beetje af wat er in de komende week aan de layout word aangepast.
Daarna ga ik pas de custom css inzetten en zelf het nodige aanpassen...
Voor mijn gevoel is er sinds T7 ook veel minder leven in mijn bookmarks waar toch een aantal hardlopers in zitten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:16:
[...]

Maak daar even een topic van in LD. Dat is de beste plek voor dit soort dingen. Hier valt het waarschijnlijk weg in de discussie. :)
[feat] popup moderatiescherm indien reactie 48u of ouder is
Fixed that :9

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

[bug] Wanneer ik in de Instellingen de optie 'deel met social networks' uitzet, begint IE op elke t.net pagina te zeuren over een certificate error. En als ik de optie weer aanzet is de melding weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
lordsnow schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:25:
[bug] Wanneer ik in de Instellingen de optie 'deel met social networks' uitzet, begint IE op elke t.net pagina te zeuren over een certificate error. En als ik de optie weer aanzet is de melding weer weg.
Is dit vergelijkbaar? \[BUG(je)] delen via social media hide links niet. In dat geval wordt het dinsdag gefixt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

SkyStreaker

Move on up!

*knip* zullen we hier gewoon niet op doorgaan?

[ Voor 88% gewijzigd door MueR op 20-10-2012 20:09 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Inderdaad.

Bovendien, om bij een desing overhaul waar minimaal 80% vd gebruikers ongekend negatief over is, deze zelfde gebruikers als autisten af te schilderen doet mij afvragen wat de bijdragen van deze tweaker uberhaupt bijdragen en hoe goed zijn realiteits gevoel ontwikkeld is.

[ Voor 21% gewijzigd door MueR op 20-10-2012 20:10 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit is toch echt het begin van het einde van Tweakers. Heb zelf geen zin meer om deverschillende topicstarts waar ik in ben begon om die uberhaubt nog bij te werken. V6 was goed met een aantal mankementen en V7 is gewoon bar en bar slecht met een paar kleine lichtpuntjes (waaronder de witte achtergrond niet valt.) Ik ga nog wel af en toe kijken of het beter is maar Tweakers als vaste nieuwssite heeft het voor mij wel afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Overigens.... :(
Wiethoofd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

Het stomme is dat 75% van de huidige CSS bugs/stylefouten in de beta al aangekaart zijn maar compleet genegeerd zijn in het beta-to-live proces. En een (of meerdere) designer(s) die te weinig op het forum zit(ten) kunnen de boel prima stylen dat het op een iPad zou werken, maar desktop is drama en heeft ontzettend veel kansloze dingen die fout gaan.

Ik kan een hele lijst maken, maar in LD staan er tig en ik hoop dat er komende week gewoon genoeg gefixt wordt dat er niet nogmaals custom CSS nodig is.

De grootste faal is trouwens de berichtbreedte van 600 (tweakers) naar 652px (_ng) terug naar 642px. En dan ook in de berichtpreview een unlimited breedte (of iig de max breedte van de content met loze witruimte rechts) (verspringende content ffs :X :N :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 19:18
Moest net even iets terug zoeken in Google Play & Androidapps het 18e deel is net van uit, begin er niet eens aan zonder dat ik een zoek functie heb, hier baal ik van, kan niet eens meer normaal iets zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Albert020 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:41:
Moest net even iets terug zoeken in Google Play & Androidapps is het 18e deel net van uit, begin er niet eens aan zonder dat ik een zoek functie heb, hier baal van, kan niet eens meer normaal iets zoeken :(
Wordt hard aan gewerkt. Wij balen net zo. Vandaag is het bijna een gewone werkdag geweest voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 19:18
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:42:
[...]

Wordt hard aan gewerkt. Wij balen net zo. Vandaag is het bijna een gewone werkdag geweest voor de meesten.
Oké, bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
SkyStreaker schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:31:
[...]

Enorm domme, domme uitspraak van je. Je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt en eerlijk gezegd, als licht autistisch iemand vindt ik dit nogal beledigend.
misschien kijkt hij alleen naar de frontpage ;)

Ikzelf hou niet zoveel van overmatig klikken (doe ik al genoeg in Dungeon Keeper 1 die ik nog steeds speel :P )
maar om in T7 een beetje te navigeren (zeker in de V&A ) naar eea (zeker als je niet helemaal zeker bent naar wat je zoekt en daar ook veelvuldig gebruik maakt van categorieen)...

sorteren, waarom staat het gewoon niet rechts boven de prijzen en locaties etc.
Nog iets leuks..
zoek eens naar tv, klik op een willekeurige
probeer eens terug te gaan naar je zoektochten zonder gebruik van backspace of "terugknop" in je browser.
of naar de categorie tv's te gaan.
Wat je ziet: rechts staan onderwerpen : Televisies
Ha! mooie tool, hoef ik niet zo ver te muizen om terug te gaan naar de categorie...
NOT!

Vind het een beetje onlogisch en allesbehalve instinctief.

Mijn gevoel bij T7, beetje W8 , oftewel Tablet georienteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als dit echt zo is dan is dat toch niet positief te noemen, ik ga er van uit dat in een beta test de zake die aangekaart worden niet genegeerd worden maar mee genomen en gefixed voordat iets live gaat.
Maar toch kan ik het me bijna niet voorstellen dat 75% genegeerd werd want dat zou wel amateuristisch zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 19:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 15:53
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet gelukkig ben met de nieuwe frontpage. Mijn eerste gedachte was ook dat ik op een tablet versie was beland door een foutje in de website code. Wat mij vooral stoort is de informatie dichtheid. Op mijn werk heb ik altijd de frontpage als startpagina ingesteld staan, zodat ik in één oogopslag kan zien wat er allemaal op de site en in de ICT-wereld gebeurd. Met de nieuwe frontpage moet ik gewoon teveel handelingen verrichten om aan mijn informatie te komen, met het riscio dat ik nu belangrijke dingen mis. Een vast te pinnen tracker zou al een hele verbetering zijn, maar momenteel heb ik nog niet een scherm in mijn omgeving kunnen vinden die aan de resolutie eisen voldoet. Verder vind ik de witte achtergrond overdag wel meevallen, maar 's avonds met mijn laptop (led-scherm) in het schemerlicht is echt niet fijn.

Overigens ben ik het wel met Daniel eens dat terug naar versie 6 geen optie is, en dat het zeker mogelijk moet zijn om versie 7 de komende tijd acceptabel te verbeteren. De Tweakers crew is een richting ingeslagen met versie 7 waar een grote groep users het gedeeltelijk of helemaal niet mee eens is. Dit is gebeurd, dit hebben ze nu zelf ook wel ingezien, en ze hebben aangegeven er met man en macht aan te werken. Mijn idee is dat we nu gewoon even moeten afwachten waar de devers de komende dagen/weken mee gaan komen, en ze zoveel mogelijk te ondersteunen met user-input.

Wat er nu gebeurd op het forum/frontpage met users die lopen te dreigen dat ze naar een andere site gaan overlopen als versie 6 niet terugkomt, vind ik beneden elk peil. De meeste van deze users hebben jaren lang gebruik gemaakt van de website en het forum, en voordeel gehad van de gratis informatie die er te vinden is. Nu gaat het er keer iets niet goed en meteen laten ze de crew en community vallen, deze users moeten echt eens bij zichzelf gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieuwe schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:47:
Wat er nu gebeurd op het forum/frontpage met users die lopen te dreigen dat ze naar een andere site gaan overlopen als versie 6 niet terugkomt, vind ik beneden elk peil. De meeste van deze users hebben jaren lang gebruik gemaakt van de website en het forum, en voordeel gehad van de gratis informatie die er te vinden is. Nu gaat het er keer iets niet goed en meteen laten ze de crew en community vallen, deze users moeten echt eens bij zichzelf gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.
Magische woorden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ruben0s schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:25:
Ik weet niet of het een bug is, maar als ik niet ben ingelogd op tweakers moet ik echt gigantisch veel scrollen. Als ik wel ben ingelogd valt het nog wel mee.

Ingelogd
http://s12.postimage.org/kn31rh8cs/een.jpg

Niet ingelogd
http://s13.postimage.org/bbuylogg6/twee.jpg
Klopt dit is as-designed. Dit was ook in de vorige versie.
Je kunt dit volgens mij onder je profiel > Mijn voorkeuren > Het aantal threads laten weergeven. Dit staat bij mij op 40 en hierdoor heb ik nu 91 pagina's.
Als je niet bent ingelogd dan staat de standaard veel lager, maar wel hoger dan 5 threads per pagina. hoger zou het moeten zijn, bijvoorbeeld 100 reacties per pagina.
Ik vermoed dat het hier over gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 20-10-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

NMe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:10:
Als jullie nou eerst eens een paar uurtjes met de nieuwe layout werken om eraan te wennen voor je een mening geeft, dan komt de "het is allemaal kut"-kritiek misschien wat serieuzer over. ;)
Ik kan na een paar dagen maar 1 conclusie trekken:
Het is niet kut, maar zwaar klote.

Navigeren is een drama en vergt vele malen meer klikken.
'Leuke' interessante 1-click dingen zijn verdwenen.
Geen informatie op het scherm, vooral leegte.
Het hele karakter van Tweakers is om zeep geholpen en de website is getransformeerd naar de 13-in-een-dozijn.
De dynamiek is eruit en het is een saaie statische site geworden, die olv S. Balmer is geproduceerd.

IMHO is dit de grootste blunder van de WOT Tweakers-redactie OOIT........

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Overigens ben ik het wel met Daniel eens dat terug naar versie 6 geen optie is, en dat het zeker mogelijk moet zijn om versie 7 de komende tijd acceptabel te verbeteren. De Tweakers crew is een richting ingeslagen met versie 7 waar een grote groep users het gedeeltelijk of helemaal niet mee eens is. Dit is gebeurd, dit hebben ze nu zelf ook wel ingezien, en ze hebben aangegeven er met man en macht aan te werken. Mijn idee is dat we nu gewoon even moeten afwachten waar de devers de komende dagen/weken mee gaan komen, en ze zoveel mogelijk te ondersteunen met user-input.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dit dus. _/-\o_ _/-\o_
Geef men de tijd om dingen te fixen, kom ook met suggesties in het LD forum en wie weet kunnen ze toegepast worden. Blijf niet whinen maar onderneem actie om features en bugs te melden, alleen dan kan het beter worden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:42:
[...]

Idee! Misschien moet de Kerst/eindejaarsbonus van de verantwoordelijke beleidsmaker(s) voor de overhaaste overstap naar Tweakers 7 maar verdeeld worden over de devvers die dit met veel overuren weer moeten rechtbreien. ;)

Ho ho ho! Afbeeldingslocatie: http://yoursmiles.org/tsmile/nysanta/t7704.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildewouter
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 10:44
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Idee! Misschien moet de Kerst/eindejaarsbonus van de verantwoordelijke beleidsmaker(s) voor de overhaaste overstap naar Tweakers 7 maar verdeeld worden over de devvers die dit met veel overuren weer moeten rechtbreien. ;)

Ho ho ho! [afbeelding]
Dat vind ik wel een goed idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Ho ho ho! [afbeelding]
Wil je nu serieus femme en daniel hiervoor straffen? Omdat het een keertje wat minder is gegaan? :X :X Naar mijn mening kunnen we al jaren tweaken dankzij deze heren dus niks bonus intrekken ze verdienen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gewoon de versie 7 qua layout laten lijken op de 6. Beetje restylen hier en daar (veel minder wit iig) en dan heb je een goed compromis. Ik zit nu gewoon met een custom css, maar ik blijf tweakers trouw. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Iedereen maakt fouten, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:55:
[...]

Wil je nu serieus femme en daniel hiervoor straffen? Omdat het een keertje wat minder is gegaan? :X :X Naar mijn mening kunnen we al jaren tweaken dankzij deze heren dus niks bonus intrekken ze verdienen het.
Zie je de knipoog in zijn post? ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
pino85 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:44:
[...]

Als dit echt zo is dan is dat toch niet positief te noemen, ik ga er van uit dat in een beta test de zake die aangekaart worden niet genegeerd worden maar mee genomen en gefixed.
Ja, dat is allemaal expres gedaan. En hoe bozer men wordt hoe harder wij lachen. :| :N

Ja, er is het nodige aangedragen in LD en nee, niet alles is gefixt. Ongetwijfeld gaan we dat bij de evaluatie bespreken en ik kan me niet voorstellen dat we voor de toekomst niet gaan besluiten om dat anders doen. Maar... wat heeft het nu voor zin om de hele tijd hierop terug te komen? Het lijkt wel of sommigen er een genoegen in scheppen om maar te blijven peuren in de open wond? Moeten we door blijven gaan met erkennen dat er dingen anders hadden gemoeten? Moeten we even op de grond gaan liggen met de pootjes omhoog? Wil ik best doen hoor. ;) Want het is zo dat er fouten zijn gemaakt, niet alleen bij het design maar ook bij basale zaken. De search had gewoon goed moeten zitten vanaf het begin. Mea culpa.. Mea maxima culpa.

Aan het verleden veranderen we niets meer. Wat we wel kunnen beïnvloeden is de toekomst. Dus laten we nu daar de focus op richten en zorgen dat de grote ergernissen worden geïnventariseerd en aangepakt. Dat lijkt me een stuk belangrijker dan iedere half uur maar roepen hoe kut/dom/fout/stom/zwaar klote/whatever het allemaal is. dat weten we nu wel. Daar los je het probleem imho niet mee op.

Ik bewondering voor de mannen uit Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic Die hebben ook hun twijfels over hoe het is gegaan maar in plaats van blijven klagen en zeuren pakken ze de uitdaging op en gaan Tweakers tweaken. _o_ Terwijl ik dit tik zijn er devvers nog bezig met het maken van fixes. Ja, op zaterdagavond. Als het moet is een werkweek bij tweakers niet op vrijdagmiddag om 17 uur voorbij.

Zo. En nu vooruit. err.. Zin in de toekomst.. uhh.. aan de slag! En weg met dat eeuwige negativisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zeef ik bedoelde het niet om zout in een wond te gooien, als je mijn post verder leest zie je ook staan dat ik het me niet kan voorstellen.. quote dat dan ook want nu komt het een beetje naar over en wellcht had ik het ook anders moeten en kunnen posten dus my bad, ik geloof niet zomaar dat men 75% wat werd aangegeven niet mee nam maar vraag me wel af waarom iemand als wiethoofd dit hier op die manier postte.
Afijn ben het verder wel met je eens dat we voorruit moeten, en met je pootjes omhoog? dat wil ik wel eens zien >:) ;)

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 20-10-2012 20:03 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:57:
Moeten we even op de grond gaan liggen met de pootjes omhoog? Wil ik best doen hoor. ;)
Dat vraagt om een foto :P ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
pino85 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:00:
Zeef ik bedoelde het niet om zout in een wond te gooien, als je mijn post verder leest zie je ook staan dat ik het me niet kan voorstellen, ik geloof niet zomaar dat men 75% wat werd aangegeven niet mee nam maar vraag me wel af waarom iemand als wiethoofd dit hier aankaart.
Er is veel aangekaart in Beta forum maar een aantal designzaken wilden we gewoon proberen. Voor hetzelfde geld was iedereen laaiend enthousiast. Je moet soms ook durven, bij overclocken ga je tenslotte ook over de veilige grens. Tegelijkertijd moet je dan als het fout gaat niet gaan janken maar sorry zeggen en de boel gaan fixen. Hetgeen we nu aan het doen zijn.

75%, tsja, die uitspraak laat ik aan Wiethoofd. Ik zal niet ontkennen dat het vaker genoemd is maar het percentage lijkt mij wel erg hoog. maar dat is het punt helemaal niet. Ook al is het twee keer genoemd, ook al is het niet genoemd (zoals de search, I kid you not), het is iets dat gefixt moet worden. Punt uit.

[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 20-10-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
kan via de 0900 site. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
Ik zou ook graag willen melden dat de nieuwe site op een iPad echt een enorme verbetering is. Ik ben het ook helemaal met de witte-vlakken-op-desktop kritiek maar op een iPad is het echt erg goed. Dus wat mij betreft houden we dit voor de tablets :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Pagina: 1 ... 23 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.