Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Waar zie je die commits dan ?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zie ze op irc voorbij komen in een kanaal dat we afschermen van de users vanwege het taalgebruik in die commits afentoe
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Ik ben blij dat ik het eindelijk even heb aangekaart, en dat een verbetering overwogen wordt. Vooral die inspring-methode bij de reacties is me al zo lang een doorn in het oogKees schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:44:
[...]
Daar moeten we ook iets goeds voor verzinnen imo. Waarbij we meteen de reden dat zulke lange threads ontstaan tackelen (aka, moderatie).
Uiteraard lovenswaardigKees schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:47:
Overigens, nu we hier toch met z'n allen zitten; ik heb de afgelopen 30 minuten al een aantal commits op irc voorbij zien komen van meer dan 4 devvers die op dit tijdstip hun vrije tijd opofferen om nijpende bugs die om eoa reden niet tijdens de testperiode opgemerkt zijn op te lossen.
Voor de duidelijkheid nogmaals:
Volgensmij twijfelt niemand hier aan het commitment van de Crew/Devvers. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat er met de beste intenties en hart en ziel gewerkt is aan T7.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik denk niet dat je daar binnen een paar dagen na release uitspraken over kan doen. Niet iedereen checked elke dag deze site, of heeft er meteen tijd voor de nieuwe site te 'leren'.zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:24:
[...]
De bezoekerscijfers lopen normaal dus ik denk dat de meerderheid gewoon de site zoals 'ie is aan het gebruiken is. Tegelijkertijd zijn de devvers nu bezig om de meest genoemde klachten op te pakken. Dus dit topic wordt niet vergeten.
Check die stats over 3 maanden nog eens.
Verandering is helemaal niet erg, ook niet voor autisten. Het is de verslechtering die storend is, ook voor niet-autisten.Flagg schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:30:
Ik vind de nieuwe layout prima, moest even wennen maar na die 10 seconden was het prima.
Al die autisten hier die zich doodschrikken omdat er iets wordt gewijzigd in hun dagelijkse routine wens ik nog een prettig leven verder, dit gaat namelijk nog heel veel vaker gebeuren en niet alleen op tweakers.
Als er iets, wat dan ook in m'n leven, heel erg veranderd, maar ik ervaar het als positief voor mij, zul je me er echt niet over horen, ook al is het nog zo'n grote verandering. En idd, behalve dat negatieve dingen makkelijker geuit worden, zelfs kleine onbelangrijke veranderingetjes die je als negatief ervaart kunnen een probleem zijn. Laat staan een grote verandering die totaal geen enkele noemenswaardige verbetering heeft (in dit geval met name visueel ontwerp/layout).
Vernieuwing hierin dus niet verwarren met verbetering/verslechtering! 2 feitelijk heel verschillende dingen.
Heel vervelend idd, maar geloof er niks van dat dat persoonlijk bedoeld is.zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:34:
[...]
Die professionals zijn gisteren tot diep in de nacht bezig geweest. In eigen tijd. Omdat ze het belangrijk vinden dat klachten worden aangepakt. Het dedain waarmee in dit topic over mijn collega's wordt gesproken is af en toe stuitend. Dat neem ik maar voor lief omdat ik uitga van de emotie van het moment en de impact die de nieuwe layout heeft op sommigen. Prettig is het inderdaad allerminst voor mijn collega's.
Ziet er al beter uit, maar de regelafstand, met name op het forum, mag van mij echt nog de helft kleiner.Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:22:
Ik heb nu een custom css gekregen van de devboys die denk ik al wat tegemoet komt aan flink wat klachten. Dit wordt dan dus de default. Er moet wel het nodige nog aan gefixed worden (tracker werkt nu niet goed) maar dit is ongeveer de essentie. Belangrijkste wijziging is een grijze achtergrond en het verkleinen van de line height tussen de items. Dit geldt ook in het forum. Verder kijken we waar we nog meer de witruimte kunnen verminderen zonder terug te vallen op het op-elkaar-gepropte van de vorige layout
Verder wordt de klacht dat de tracker alleen vast te zetten is bij hoge resoluties zeker gehoord, daar komt ook een oplossing voor - die is alleen niet zo heel simpel. We moeten een nette manier vinden om de lege ruimte links of rechts (al naar gelang waar je de tracker zet) weg te halen zonder de hele verhouding van de site te slopen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Laat ik zo zeggen, regelafstand moet zodanig zijn dat er met dezelfde lettergrootte geen regel meer tussen kan zonder dat tekst elkaar overlapt.
Da's raar want eerst had ik minder klikken nodig dan nu, omdat je toen met 1 klik in de juiste categorie terecht kwam en daar nu 3 klikken voor nodig zijn. En dat geldt voor elke categorie behalve 'populair'.zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:43:
Het idee is dat je in 95% van de gevallen binnen 3 keer klikken bij je product bent. Daar is ontzettend veel naar gekeken en de indeling is gebaseerd op de meest populaire producten/items
Ik zou graag terug zien dat ik een permanent zichtbaar totaal-overzicht van alle categorieen heb, zoals het in TWK6 was, zodat ik met 1 klik in de juiste cat terecht kom. Dit zal ook zeker voor portablegebruikers (phone/tablet) een grote verbetering zijn, want juist op mobile devices is 'hoe minder klikken hoe beter'. Na elke klik moet er iets geladen worden, en juist op mobile devices is dat tergend traag vergeleken PC/desktop.
Van de hele frontpage is de pricewatch zo ongeveer het enige dat ik gebruikte, dus voor mij persoonlijk is dit een enorme achteruitgang.
Bouw op z'n minst een TWK 5 template/stylesheet, zodat gebruikers dat zelf kunnen kiezen als ze willen, dat mag echt het probleem niet zijn.
Niet mee eens. De "stille meerderheid", waarvan je me echt niet gaat wijsmaken dat dat uberhaupt een 'meerderheid' is, interesseert het duidelijk niet genoeg om uberhaupt maar een reactie te geven. Ik vind dan ook niet dat dat je dat deel van de gebruikers moet meetellen. Immers van degenen die het wel interesseert zie je de reacties hier. En als het je niet interesseert boeit het ook niet of het er als A of als B uit ziet.Harm schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:13:
[...]
En dus? Stel dat het genoemde percentage waar is, dan is er een enorme groep aan gebruikers die niets zegt, nog gewoon de site bezoekt (want bezoekersaantallen zijn niet dramatisch gedaald of gestegen) en het dus blijkbaar wel prima vindt. Prachtig dat er grote groep sprekende gebruikers is, maar de stille meerderheid is er ook en heeft een minstens zo grote stem.
Dus idd, 95% is het er niet mee eens, en zal dan ook echt veranderd moeten worden zodat er nog maar 5% niet mee eens is.
Dat zou pure zelfmoord zijn voor het bestaan van heel Tweakers.net. Het domste dat ze kunnen doen is de oldschool hardcore tweakers in de kou zetten!Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:21:
[...]
Tweakers probeerd al jaren de wat meer mainstream mensen die geintereseerd zijn in de techniek naar zich toe te trekken, zie de aanpassingen van de afgelopen jaren: de channels, de verschuiving van het nieuws, de pricewatch die nu vol met consumentenelektronica staat, allemaal om de gewone burger te bereiken die wel geintereseerd is in techniek maar die geen tweaker is.
De echte diehard tweakers waar het ooit mee begon is niet intressant meer, daar verdienen ze geen dubbeltje aan, de enige oplossing is mainstream worden en mainstream publiek aan te trekken door je zo breed mogelijk op te stellen.
Dat zijn precies de oorzaken waardoor bedrijven vaak over de kop gaan ja. Hoop niet dat ze dat hier ook doen maar het zou zomaar kunnen.ikweetniks schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:46:
Sorry ik moet het toch zeggen.
Zou het komen doordat ze gaandeweg in dure audi's zijn gaan rond rijden, in te dure koopwoningen in nieuwbouw wijken zijn gaan wonen, ipads en iphones hebben, teveel betaald krijgen, te grote bonussen aan het einde van het jaar ontvangen, dat ze ons de tweakers uit het oog zijn verloren.?
Is er uberhaubt over worst case scenarios gedacht? Was er geen management team die zoiets had van nee eerst alles echt goed op orde bijvoorbeeld responsive? Hoeveel heeft deze grapje uiteindelijk wel niet gekost?
Geld zorgt doorgaans bij veel mensen toch $$$tekens in de ogen...
Grote boerderij, helemaal aan het opknappen, flinke lap grond, aantal dikke dure auto's. Iets wat weinig mensen kunnen bezitten.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:00:
Als ik verder de foto`s bekijk van het kot van femme dan heb ik niet de indruk dat hij in een enorme villa of een duur herenhuis te amsterdam woont, het ziet eruit als een doodnormaal appartement.
Daar heb je, juist ja, notepad voor op de PC. Heb die forumonzin nooit gebruikt en ga ik ook nooit gebruiken.Rob schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:53:
[...]
Onwijs handig die notepad. Even een tekstje bewaren of een linkje, PLAK, en overal beschikbaar
Dat het er is vind ik overigens niet erg, voor die enkeling zoals jij die het leuk vindt. Zolang het niet storend is voor de overgrote meerderheid die het niet gebruikt.
"te vol" kan bijna niet, zeker op een tech-site. Het is juist heel belangrijk dat alle oppervlakte goed en nuttig opgevuld wordt. Tekst dus dicht op elkaar en klein lettertype, geen ongebruikte ruimte. Het is dan alleen wel belangrijk om zoals je zegt te groeperen, dus onderdelen/tekstblokken uit elkaar te houden en netjes recht te ordenen voor een strak overzicht en het niet rommelig wordt. Met de oude V5 en V6-layout was dat naar mijn mening perfect.Kees schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:10:
[...]
Terwijl wij daarmee bezig waren wilden we ook graag een nieuwe layout, want de vorige voelde wel heel erg 'vol' aan. En ja, mischien is het wat te wit, en zijn er enkele verkeerde keuzes gemaakt,
Idd, verschillende templates/stylesheets bouwen voor de bestaande site. Beste optie imo.bitshape schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:20:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld, maar het kan ook anders (is nog niet af hoor):
[afbeelding] [afbeelding]
Alleen dien je daarvoor met Custom CSS aan de slag te gaan.
Makkelijker zou zijn als de default template voor Touchscreendevice's is, en een extra template voor desktopgebruik. Zo bedien je beide markten en is het een stuk eenvoudiger te selecteren, dan dat je iedereen het Custom CSS pad opjaagd.
Heel goedKees schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:47:
Overigens, nu we hier toch met z'n allen zitten; ik heb de afgelopen 30 minuten al een aantal commits op irc voorbij zien komen van meer dan 4 devvers die op dit tijdstip hun vrije tijd opofferen om nijpende bugs die om eoa reden niet tijdens de testperiode opgemerkt zijn op te lossen.
[persoonlijke titel] Het inspringen is niet het probleem, je mag prima op andere mensen reageren. Wat wel een probleem is is dat first posts ook bovenaan blijven staan, en jan en alleman daarop reageren om ook bovenaan te komen staan. Daardoor krijgen de eerste paar posts ontzettend veel replies en in plaats van dat mensen een goede reply op het onderwerp zelf plaatsen replyen ze tegen die firstposter.[/]Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:52:
[...]
Ik ben blij dat ik het eindelijk even heb aangekaart, en dat een verbetering overwogen wordt. Vooral die inspring-methode bij de reacties is me al zo lang een doorn in het oog
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Fijne vakantie. Enzo!Bartjeee schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:01:
* Bartjeee checkt uit
Kom over een week of twee nog eens kijken.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Tot morgen!Bartjeee schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:01:
* Bartjeee checkt uit
Kom over een week of twee nog eens kijken.
nozey schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:59:
Deze post kan weg, maar ik zie geen delete knop.
Dit soort zaken horen thuis in Modstatus klachtenloket
Het is hier is niet de plaats om over jou afgenomen rechten te spreken of over het mod systeem imo, als je rechten al meerderen malen zijn afgenomen zal er echt wel een goede reden voor zijn geweest, als je ze aan wilt hebben of er over wilt spreken met de crew leden die er over gaan kan dat in het bovenstaande topic, succes!
Edit: snel je post ge-edit zie ik
[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 23:05 ]
Liefhebber van Tweakers
Heb het bericht gedeleted; en nee, je ziet geen delete knop, dat zag je de afgelopen 14 jaar ook al nietpino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:04:
[...]
offtopic:
Dit soort zaken horen thuis in Modstatus klachtenloket
Het is hier is niet de plaats om over jou afgenomen rechten te spreken of over het mod systeem imo, als je rechten hal meerderen malen zijn afgenomen zal er echt wel een goede reden voor zijn als je het mij vraagt.
Edit: snel je post ge-edit zie ik
Jarpse schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:25:
Sowieso, waarom heet GoT nu 'forum'? Die naam hoorde gewoon bij T.net net als Henk/Tweaky (..het oude logo voor de mensen die écht heel recent zijn). Zo maak je de community wel kapot. Geef nou gewoon een optie voor globaal T.net 6 en de oude forum layouts.

Mee eens!Killjoy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:49:
[...]
Toppie! Die inspanning wordt hier zeer gewaardeerd. Ik schenk nog een rosé'tje voor ze in
Maar misschien beter een glaasje water oid voor de devvers?
Dan houd je de rose over om over tweakers heen te gooien, ben je van het wit af. :-)
Scherp, heel erg scherp!
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Henk! waarom zie ik die niet bij mij....
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
en dat nadat je de hele dag online bent om o.a. dit "forum" in de gaten te houden. Worden deze uren nog gecompenseerd?
ja jullie zijn het allemaal maar ik mis mijn groene symbooltjes
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Net als de devvers die nu bezig zijn kijk ik niet op de klok op dit soort momenten.Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:21:
[...]
en dat nadat je de hele dag online bent om o.a. dit "forum" in de gaten te houden. Worden deze uren nog gecompenseerd?
je antwoord staat hieronder....davidaap123 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:19:
[...]
Henk! waarom zie ik die niet bij mij....
zeef schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:33:
Kijk, alles is aangepakt en daarom Henk ook. Om de test toch een beetje interessant te houden hebben we er wel een zoek element ingebouwd. Niet om te pesten. Alleen om te prikkelen.Maar goed, het is een kwestie van even verder kijken dan je neus lang is. Ik zelf moest ook echt hard zoeken voor ik 'm doorhad. Cool gedaan door de devvers, dat is het dan weer wel. Ok, ik geef nog een hint. Door goed te lezen vind je het antwoord in deze post. Echt waar!
Je hebt geen toegang tot dit forum
Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.
Verwijderd
Bij de first post is het inderdaad vaak het ergst. Maar ook 'later' in een thread komt het steeds vaker voor dat ik een antwoord van één of twee regels zie staan, maar niet meer helemaal terugscroll om te zien waar nu op gereageerd werd, de lijn naar boven is lastig te volgen, zeker als het om meerdere pagina's gaat.Kees schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:55:
[...]
[persoonlijke titel] Het inspringen is niet het probleem, je mag prima op andere mensen reageren. Wat wel een probleem is is dat first posts ook bovenaan blijven staan, en jan en alleman daarop reageren om ook bovenaan te komen staan. Daardoor krijgen de eerste paar posts ontzettend veel replies en in plaats van dat mensen een goede reply op het onderwerp zelf plaatsen replyen ze tegen die firstposter.[/]
Maar ook omdat na de derde keer of zo, er helemaal niet meer ingesprongen wordt, maar alles onder elkaar komt. Omdat er niet gequote kan worden, zie je dan vaak een reactie staan, en je moet maar gokken waar die reactie betrekking of heeft: Is het op reactie A er vlak boven, of reactie B daar weer boven? Zelf quote ik dan in zo'n geval even handmatig de tekst waarop ik reageer, maar helaas doet niet iedereen dat.
Ik weet ondertussen hoe hij te voorschijn zou moeten komen, alleen dat doet hij niet
kom, laat de rest nog ff zoeken
abbo forumKiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:24:
Ik dacht dat ik heel veel rechten had, nu kan ik het mysterie niet ontdekken van de post van Zeef
Je hebt geen toegang tot dit forum
Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 23:26 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
ik zie hetpsy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:21:
waar zie ik nu dat jullie online zijn?
ja jullie zijn het allemaal maar ik mis mijn groene symbooltjes
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nog leuker juist! Usabillity testing is echt gaaf, en een paar van de DYE-Hard Zijkers hier kunnen en doen dat
Technisch testen is dan wel weer 180 graden anders.
Dat botst, en toch moet beide.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Fullscreen browser op een scherm van die resolutieGBTW schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:26:
[afbeelding]
Beetje inherent aan al die blog layouts nu maar jullie kunnen toch wel beter?

[ Voor 4% gewijzigd door Pelle op 19-10-2012 23:33 ]
Ik ga me er persoonlijk hard voor maken dat iedereen die hier heeft gereageerd bij een volgende massa test mee mag doen. Weet niet of ik productteam zo gek krijg maar mijn inzet, die staat.franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:30:
[...]
Nog leuker juist! Usabillity testing is echt gaaf, en een paar van de DYE-Hard Zijkers hier kunnen en doen dat![]()
Technisch testen is dan wel weer 180 graden anders.
Dat botst, en toch moet beide.
schuldig!
[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 23:32 ]
dat kost je minimaal 1 zak chokotofs..zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:32:
[...]
Ik ga me er persoonlijk hard voor maken dat iedereen die hier heeft gereageerd bij een volgende massa test mee mag doen. Weet niet of ik productteam zo gek krijg maar mijn inzet, die staat.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

ik zat in 1998 al op 1600x1200, waar is de vooruitgang in monitoren.. ik had minimaal een 8k resolutie nu willen hebben,,
Hoewel ik niks moet hebben van de nieuwe layout (dacht dat het aan mij lach, hou niet zo van nieuw) bleek mij later dat het ook gewoon écht minder werkte en gellukig was ik niet de enige die dat dacht
[ Voor 0% gewijzigd door Rubén89 op 19-10-2012 23:35 . Reden: typo's ]
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
maar je gaat mij toch niet serieus vetellen dat je site zo statisch maakt dat alleen boven en onderbalk zich uit rekken. dat is dikke fail we leven in 2012, beetje dynamische site in meerdere kolommen mag wel.

Met name het weghalen van usericon's op de FP geeft veel rust aangezien niet alle usericons FP waardig zijn (waaronder die van mij
En de witte achtergrond erger je je daar niet aan, ik vindt het nouja, zo enorm witGrooV schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:35:
Ik vind ook wel dat T6 aan vernieuwing toe was maar ik had toch liever een evolutie gezien ipv een remake. Ik heb dmv van een custom css mijn eigen T7 gemaakt en ben er erg blij mee, misschien dat er iets van overgenomen kan worden
[afbeelding]
Met name het weghalen van usericon's op de FP geeft veel rust aangezien niet alle usericons FP waardig zijn (waaronder die van mij)
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
Die is nu bijna t zelfde als bij T6, daar was ie ook witRubén89 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:36:
[...]
En de witte achtergrond erger je je daar niet aan, ik vindt het nouja, zo enorm wit
Met paniekvoetbal schiet niemand wat op, maar ondermaats werk proberen te verdedigen is schier kansloos. Erken de misgeslagen plank en herintegreer het beste van Tweakers 6.Kees schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:41:
[...]
Ik wil niet heel vervelend doen, maar we hebben honderden bezoekers de gelegenheid gegeven te testen, inclusief vele hardcore gebruikers; Het is onmogelijk om elke bezoeker het te laten testen anders dan het online te zetten en dan de grootste pijnpunten te fixen. Het 'nadeel' van de testers is dat ze wisten dat ze een volledig nieuwe layout gingen testen, en er dus meer op voorbereid waren waardoor ze de nieuwe layout de kans gaven om zich te bewijzen, en in the end een stuk minder negatief waren (uitzonderingen daargelaten) dan de doorsnee bezoeker. En tja, wij leren hier ook van, en we zullen ook zeker dingen aanpassen/verbeteren, maar laten we aub geen paniekvoetbal spelen en fa banque de layout weer overhoop gooien
Nog zo'n vaag voorbeeld: Pricewatch > Games > Games > Games ... huhwat?
Super!zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:32:
[...]
Ik ga me er persoonlijk hard voor maken dat iedereen die hier heeft gereageerd bij een volgende massa test mee mag doen. Weet niet of ik productteam zo gek krijg maar mijn inzet, die staat.
Is m'n schermpje dan aan 't door draaien of ik? of zie ik iets over het hoofd????GrooV schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:37:
[...]
Die is nu bijna t zelfde als bij T6, daar was ie ook wit
Ik heb het idee dat ik sneeuwblind wordt met de nieuwe site maar wellicht licht dat aan mij dan ofzo....
Edit
Heb de oude site er even bijgepakt en die lijkt me echt wat minder wit, wellicht draagt het feit dat T7 nog meer witruimte heeft, hieraan bij.
[ Voor 17% gewijzigd door Rubén89 op 19-10-2012 23:42 ]
Het lijkt ook witter maar ik zag vandaag iemand die 5,6 en 7 vergeleek en daar waren ze even witRubén89 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:38:
[...]
Is m'n schermpje dan aan 't door draaien of ik? of zie ik iets over het hoofd????
Ik heb het idee dat ik sneeuwblind wordt met de nieuwe site maar wellicht licht dat aan mij dan ofzo....
Gaan we fixen.Sgreehder schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:37:
[...]
Met paniekvoetbal schiet niemand wat op, maar ondermaats werk proberen te verdedigen is schier kansloos. Erken de misgeslagen plank en herintegreer het beste van Tweakers 6.
Nog zo'n vaag voorbeeld: Pricewatch > Games > Games > Games ... huhwat?
Op een resolutie van 2560x1600 ziet de nieuwe site er inderdaad (op de lege vlakken na) best goed uit.
Misschien is het een goede tip om voor alle devvers een betaalbare monitor aan te schaffen? Kan je nu juist heel goed invoeren omdat het crisis is en doordat ze dan gebruik maken van een normale resolutie wordt het design ook bruikbaar voor puny humans met een max van 1600xnogwat pixeltjes.
Deal?
De bespaarde kosten mogen jullie uiteraard gratis en voor niets op mijn rekening storten voor het helpen verbeteren van de site en jullie ontwikkelteam.
Dat zit wel Schnorr.
Ik gebruik een tablet en naar mijn weten heb ik de afgelopen week niets aan de settings veranderd en uiteraard ken ik alleen de site tweakers.net om dit te testen.
Bug, feature of userfailure?
Discriminatie!Stukfruit schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:42:
Oke, ik ga mijn mening bijstellen.
Op een resolutie van 2560x1600 ziet de nieuwe site er inderdaad (op de lege vlakken na) best goed uit.
Misschien is het een goede tip om voor alle devvers een betaalbare monitor aan te schaffen? Kan je nu juist heel goed invoeren omdat het crisis is en doordat ze dan gebruik maken van een normale resolutie wordt het design ook bruikbaar voor puny humans met een max van 1600xnogwat pixeltjes.
Deal?
De bespaarde kosten mogen jullie uiteraard gratis en voor niets op mijn rekening storten voor het helpen verbeteren van de site en jullie ontwikkelteam.
Mij een puny human noemen omdat ik op een lappie werk met 1600x900
Daar houden we je aan in de loop der jaren hahazeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:32:
[...]
pino gaat zijn bed op zoeken, succes met de verdere discussie en tot morgen
[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 23:46 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Yep. Die post zet ik in m'n bookmarks. Ow wachtpino85 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:44:
[...]
Daar houden we je aan in de loop der jaren haha![]()
pino gaat zijn bed op zoeken, succes met de verdere discussie en tot morgen
Ik dan met mijn X220 met 1366 x 768.... super IPS scherm maar die resolutieRubén89 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:43:
[...]
Discriminatie!
Mij een puny human noemen omdat ik op een lappie werk met 1600x900

Ik heb hem nog steeds niet durven aan te zetten.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Per persoon?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Wat ik wel jammer vind zijn de pagina's op de FP met reacties. Ik vond het heerlijk om een gigantisch lange lijst met reacties te hebben en die dan door te lezen
Haha ja dat bedoel ik laptops hebben wat dat betreft nog een hele inhaal slag te maken, fabrikanten zijn inmiddels goed onderweg met de Asus UX31A en de MBP retina, maar mainstream is het allemaal nog lang niet....psy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:47:
[...]
Ik dan met mijn X220 met 1366 x 768.... super IPS scherm maar die resolutie![]()
Ik heb hem nog steeds niet durven aan te zetten.
Wat ik raar vindt is dat zelfs voor de X230 768p de max is....
P.S.
Ik zou een moord doen voor een IPS-paneel in m'n lappie maargoed ga enigzins oftopic nu...
De bookmark per post is nog niet onder de levenden.Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:48:
bookmark staat gewoon bovenin je pagina... please check and correct me if I'm wrong. Sinds een uur of 14.00 is dit gefixed.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Ook afzonderlijke posts? Want met meer dan 2000 reacties is het hele topic bookmarken niet zo handigKiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:48:
bookmark staat gewoon bovenin je pagina... please check and correct me if I'm wrong. Sinds een uur of 14.00 is dit gefixed.
maar ik maakte maar een grapje, itt. topics, bookmark ik maar zelden afzonderlijke posts.
Verwijderd
Dat kun je toch instellen: voorkeuren -> Threadlimiet?Beroemdheid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:48:
Wat ik wel jammer vind zijn de pagina's op de FP met reacties. Ik vond het heerlijk om een gigantisch lange lijst met reacties te hebben en die dan door te lezen
Bookmarken op een post doe ik ook niet inderdaad, als een post belangrijk genoeg is dan bookmark ik die ene link wel, maar dat is maar 1 keer voorgekomen sinds ik op Tweakers zit en dat was toevallig vandaag. Een bookmark over de zoekinstellingenVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:51:
[...]
Ook afzonderlijke posts? Want met meer dan 2000 reacties is het hele topic bookmarken niet zo handig
maar ik maakte maar een grapje, itt. topics, bookmark ik maar zelden afzonderlijke posts.
please do share?GrooV schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:35:
Ik vind ook wel dat T6 aan vernieuwing toe was maar ik had toch liever een evolutie gezien ipv een remake. Ik heb dmv van een custom css mijn eigen T7 gemaakt en ben er erg blij mee, misschien dat er iets van overgenomen kan worden
[afbeelding]
Met name het weghalen van usericon's op de FP geeft veel rust aangezien niet alle usericons FP waardig zijn (waaronder die van mij)
als je dit echt in puur CSS hebt gedaan wil ik daar graag custom CSS voor aanzetten en dit gebruiken!
echo c > /proc/sysrq-trigger
Verwijderd
Ik bewaar tegenwoordig alle voor mij belangrijke troep van minder dan één pagina in Evernote. Het is me net iets te vaak voorgekomen dat ik de bookmark nog wel had, maar het origineel inmiddels verdwenen wasKiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:56:
[...]
Bookmarken op een post doe ik ook niet inderdaad, als een post belangrijk genoeg is dan bookmark ik die ene link wel, maar dat is maar 1 keer voorgekomen sinds ik op Tweakers zit en dat was toevallig vandaag. Een bookmark over de zoekinstellingenHelaas heb ik deze met FF op mijn werklaptop gemaakt, waardoor ik die nu niet kan bekijken.
Ik krijg nu 2 plaatjes naast elkaar. Daar onder 1 plaatje. Daar onder weer 2, enz, enz. Lijkt mij niet de bedoeling.
Ja, maar alleen bij fotoalbum bekijken, niet bij bewerken.PilatuS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:01:
Nog meer mensen last van dat het fotoalbum niet meer klopt ?
Ik krijg nu 2 plaatjes naast elkaar. Daar onder 1 plaatje. Daar onder weer 2, enz, enz. Lijkt mij niet de bedoeling.
Ik heb het expres nog niet gemeld, omdat de devvers imho nu wel betere dingen te doen hebben...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Zou je een paar voorbeelden kunnen noemen van de bewuste linkjes en wat voor tablet gebruik je? probeer ik het hier ook even.Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:43:
Ligt het aan mijn tablet of worden links de ene keer in een nieuw tabblad geopend en de andere keer in hetzelfde scherm. Hetzelfde geldt ook voor het geven van een reply. De ene keer ververst het in hetzelfde scherm en de andere keer keer je terug via een ander tabblad.
Ik gebruik een tablet en naar mijn weten heb ik de afgelopen week niets aan de settings veranderd en uiteraard ken ik alleen de site tweakers.net om dit te testen.
Bug, feature of userfailure?
Bewerken verspringt bij mij ook enorm. Tot 4 foto's gaat het goed, daarna wordt het een zooitje.yannickie111 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:09:
[...]
Ja, maar alleen bij fotoalbum bekijken, niet bij bewerken.
Ik heb het expres nog niet gemeld, omdat de devvers imho nu wel betere dingen te doen hebben...
Edit:

Normaal.

Bewerken.
[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 20-10-2012 00:18 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

http://userstyles.org/sty...kers-net-6-5?r=1350685867
In the window.
Zie digital GrooV: Mijn custom CSSMMaI schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:57:
[...]
please do share?
als je dit echt in puur CSS hebt gedaan wil ik daar graag custom CSS voor aanzetten en dit gebruiken!
Ja, had ik ook wel verwacht! 1.5TB SSD-geheugen enzofranssie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:21:
maar op twitter zag ik een gave server voorbij surfen, die is nu letterlijk onder gesneeuwd? leek me wel gave bak en had 'm nu wel ergens verwacht? FP bijvoorbeeld?
Waarschijnlijk is er wel een nieuwsitem over, alleen is hij niet te vinden door de lage informatiedichtheid
Ik gebruik de zoekfunctie wel even om te zoeken, ow wacht....

Edit:
Bekijken is bij mij hetzelfde. Dat moet inderdaad nog gefixt worden (maar heeft imho niet echt prioriteit.)PilatuS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:14:
[...]
Bewerken verspringt bij mij ook enorm. Tot 4 foto's gaat het goed, daarna wordt het een zooitje.
Edit:
[afbeelding]
Normaal.
[afbeelding]
Bewerken.
Bij bewerken is het bij mij redelijk (in alle mappen).
Plaatjes verspringen niet echt, maar echt mooi uitgelijnd zijn ze ook niet. Dus ook dit kan nog wat fine-tuning gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door yannickie111 op 20-10-2012 00:46 ]
Ik heb me vorig jaar van de frontpage teruggetrokken omdat ik niet kon leven met de moderatie, maar Cheetah´s reactie verdient een reactie.
Ook al post ik dan niet meer, ik lees de fp nog wel en als diehard tweaker schrok ik van de nieuwe layout.
Nu weet ik dat bejaarden niet van verandering houden, dus ik heb het bewust even aangezien. Als de krant zijn lettertje aanpast is de wereld voor de vaste lezzers ook te klein.
Het went echter niet. Ik kijk per dag toch wel tien keer op tweakers en idem voor een tiental andere sites. Ik schrik iedere keer omdat de hoeveelheid wit me wegblaast. Chrome heeft helaas geen side-tabs optie meer en dus is mijn browser scherm de volle 24" omdat ik veel tabs gebruik.
Tweakers was een van de best leesbare sites onder die omstandigheden en nu lijkt het alsof ik een 24" flashlight app heb. Die paar regels tekst met een net iets te grote interlinie voor het lettertype zwevend in een smalle kolom op een verder wit scherm zijn haast niet leesbaar.
Het verband tussen de reacties is ook niet verbeterd doordat ze te ver van elkaar af staan. De inspringlijnen die het reactieniveau zouden moeten aangeven, helpen nauwelijks, mede omdat er van mijn horizontale HD resolutie haast niets gebruikt wordt.
Ik heb gisteren het plan gelezen en begreep de overwegingen om een tablet vriendelijke, beter navigeerbare en stylistisch zowel als taxonisch beter geintegreerd geheel. Allemaal zinnige doelen, maar de uitvoering maakt de desktop gebruiker inderdaad tot het slachtoffer.
Het is niet dat we iets moeten inleveren terwille van het hogere doel, de site is nagenoeg onbruikbaar. De resolutie die mijn desktop heeft wordt niet gebruikt om elementen als de moderatie score te schalen naar een normaler formaat, de interlinie is te hoog, het gebrek aan een achtergrondkleur maakt dat de tekst zweeft in een veld vol wit en alleen de +3 gemodereerde commentaren vormen nog een enigszins leesbare tekst omdat ze een achtergrond krijgen.
Daniel en Femme, is er wel een typograaf betrokken geweest bij deze make-over? Zelfs binnen alle gemaakte keuzes is het toch vrij eenvoudig om de leesbaarheid flink te verhogen door een ander lettertype, de x-hoogte in balans te brengen met de enorme interlinie etc.
Tot slot: de breedte van de ingesprongen commentaren is nu wel heel beperkt dus een lang commentaar zoals dat van Cheetah of de mijne wordt een belachelijk smal kolommetje. Dit allemaal om het reactieniveau in beeld te brengen met het meest primitieve middel: het inspringen.
Kijk dit is een goed onderbouwde post van een usabillity tester, iets wat toch gemist lijkt te zijn. Uitnodigen voor de volgende re-haul zeg ik!
niet om te zeuren, lekker in mijn vrije tijd aan het testen (en ik haaaaaat testen)
En een reden om nog even wakker te blijven tot het zaterdag wordt
[ Voor 67% gewijzigd door franssie op 20-10-2012 01:04 ]
Het is bij mij inmiddels al zaterdag hoor. Al meer dan een uur.franssie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:01:
Datum op FP react klopt niet in NL LT
niet om te zeuren, lekker in mijn vrije tijd aan het testen (en ik haaaaaat testen)
En een reden om nog even wakker te blijven tot het zaterdag wordt
Wat me doet realiseren dat ik in een andere browser moet gaan testen, de leesbaarheid problemen zijn in deze browser al voor 80% opgelost.
Zelfde geldt ook voor de regelafstand bij de opsomming van de fora, de hoofdbladzijde lijkt door de regelmarges ongeveer 3x zo lang als de oude forumindex.
2. Een iets donkere kleur zou ook prettig zou qua leesbaarheid, het is allemaal wel heel erg wit nu.
[ Voor 21% gewijzigd door Sebastiaan op 20-10-2012 01:33 ]
Zoeken in topics gaat niet meer (of wel maar is niet toegankelijk)
Geen verschillende kleur meer voor forum categorieën. Dat was een klein iets, eigenlijk nooit gemerkt, maar nu mis ik het en ben ik snel verdwaald in de lange lijst met categorieën
Op de frontpage kan ik de lijst met nieuwe items niet snel scannen. Lastig uit te leggen, maar waar ik normaal even op de frontpage kijk naar wat er nieuw is, is het nu een puzzel. Te veel wit? Te ver uit elkaar? Te onopvallende tekst? Eigenlijk lijkt me dat sterk. Wat het is weet ik niet maar om een of andere reden dringt niet tot me door wat er staat en moet ik aandachtig telkens alle headers lezen terwijl ik vroeger in een oogopslag zag of er een interessant topic tussen zat, Wat mij opvalt, en waarschijnlijk invloed heeft, tov de oude layout is dat geen enkel item meer een samenvatting heeft op de frontpage, de belangrijkste items hebben slechts een grote kop en een nietszeggend plaatje. De gekleurde blokjes zijn weg zodat ik niet meer snel de categorie zie. En, misschien het meest belangrijk: ik kan niet snel zien waar titel eindigt en tijdsaanduiding begint; ik lees dus "Belgacom gaat webwinkelsoftware als dienst aanbieden 7 uur geleden" dan denk ik rare zin, dan denk ik, ah het is "Belgacom gaat webwinkelsoftware als dienst aanbieden"
En twee oude dingen die terugkomen:
Nog een puntje van kritiek, wat ik al in het oude forum forum had. Forum categorieën met subcategorieën met daaronder meer subcategorieën hebben geen breadcrum naar de hoofd categorie. Bijvoorbeeld Android Tablets is een subcategorie van Tablets en Tablets een subcategorie van Tablets en telefoons. In de breadcrum in een willekeurig topic in Android Tablets (Home » Forum » Tablets » Android Tablets) is Tablets en telefoons niet terug te vinden. Dat is lastig als je browed tussen twee subcategorieën (in mijn geval android tablets en telecomproviders voor info over de nexus 7 en info over de verkrijgbaarheid) en elke keer de gehele forum index voor je neus krijgt. (Meer vervelend nu, nu ook de kleuren per hoofdcategoruie weg zijn en het dus lastig is snel de juiste categorie te vinden)
En een nog minder aan de nieuwe lay-out gerelateerde suggestie: Bij urls die door een urlshortener gehaald (bijv http://goo.gl/6MEgY) wordt al als title de werkelijke url meegegeven. Misschien kan dat nog duidelijker? Iets als http://goo.gl/6MEgY [gathering.tweakers.net/fo ... 0976] of simpelweg gathering.tweakers.net/fo ... 0976 *. De laatste tijd lijkt het een populaire grap (lmgtfy, hahaha) (niet alleen op tweakers) om de meest onnozele links te posten en deze te cloaken via een dergelijke shortener service wat irritatie opwekt.
Maar verder, geweldig clean design. Als ik uit een rij templates zou moeten kiezen en de oude en nieuwe site stonden ertussen, ging ik voor de nieuwe. Alleen is op een of andere de gebruikservaring soms een beetje brak.
Ik hoop juist dat jij als Tweaker er zelf wat mee gaat doen, een eigen CustomCSS is ook Tweaken.barcawinner schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:48:
[...]
Hoop dat Tweakers hier wat mee doet, goeie layout!
Je kan in onderstaand topic bijna alles vinden om de layout aardig naar je hand te zetten:Sebastiaan schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:30:
1. Is het mogelijk om posts op elkaar aan te laten sluiten zonder witruimte tussen elke post? Elk topic is nu een stuk langer qua scrollwerk, qua leesbaarheid zie ik de posts liever aansluitend.
Zelfde geldt ook voor de regelafstand bij de opsomming van de fora, de hoofdbladzijde lijkt door de regelmarges ongeveer 3x zo lang als de oude forumindex.
2. Een iets donkere kleur zou ook prettig zou qua leesbaarheid, het is allemaal wel heel erg wit nu.
[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'
[ Voor 58% gewijzigd door bitshape op 20-10-2012 01:50 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
komt zsmNorjee schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:39:
Drie dingen zijn niet prettig (die vast wel eerder genoemd zijn).
Zoeken in topics gaat niet meer (of wel maar is niet toegankelijk)
Weet niet of dat terugkomt. Veel mensen boeide het niet toen het er was (volgens enquêtes etc. etc.) maar nu het weg is mist er iets.Geen verschillende kleur meer voor forum categorieën. Dat was een klein iets, eigenlijk nooit gemerkt, maar nu mis ik het en ben ik snel verdwaald in de lange lijst met categorieën
Helpt dit : http://tweakers.net/nieuws/zoeken/[i]Op de frontpage kan ik de lijst met nieuwe items niet snel scannen.
Maak voor die oude dingen even een [feat] topic aan in LD. Geen garantie op realisatie maar daar inventariseren we alle wensen.[/i]Lastig uit te leggen, maar waar ik normaal even op de frontpage kijk naar wat er nieuw is, is het nu een puzzel. Te veel wit? Te ver uit elkaar? Te onopvallende tekst? Eigenlijk lijkt me dat sterk. Wat het is weet ik niet maar om een of andere reden dringt niet tot me door wat er staat en moet ik aandachtig telkens alle headers lezen terwijl ik vroeger in een oogopslag zag of er een interessant topic tussen zat, Wat mij opvalt, en waarschijnlijk invloed heeft, tov de oude layout is dat geen enkel item meer een samenvatting heeft op de frontpage, de belangrijkste items hebben slechts een grote kop en een nietszeggend plaatje. De gekleurde blokjes zijn weg zodat ik niet meer snel de categorie zie. En, misschien het meest belangrijk: ik kan niet snel zien waar titel eindigt en tijdsaanduiding begint; ik lees dus "Belgacom gaat webwinkelsoftware als dienst aanbieden 7 uur geleden" dan denk ik rare zin, dan denk ik, ah het is "Belgacom gaat webwinkelsoftware als dienst aanbieden"
En twee oude dingen die terugkomen:
Nog een puntje van kritiek, wat ik al in het oude forum forum had. Forum categorieën met subcategorieën met daaronder meer subcategorieën hebben geen breadcrum naar de hoofd categorie. Bijvoorbeeld Android Tablets is een subcategorie van Tablets en Tablets een subcategorie van Tablets en telefoons. In de breadcrum in een willekeurig topic in Android Tablets (Home » Forum » Tablets » Android Tablets) is Tablets en telefoons niet terug te vinden. Dat is lastig als je browed tussen twee subcategorieën (in mijn geval android tablets en telecomproviders voor info over de nexus 7 en info over de verkrijgbaarheid) en elke keer de gehele forum index voor je neus krijgt. (Meer vervelend nu, nu ook de kleuren per hoofdcategoruie weg zijn en het dus lastig is snel de juiste categorie te vinden)
En een nog minder aan de nieuwe lay-out gerelateerde suggestie: Bij urls die door een urlshortener gehaald (bijv http://goo.gl/6MEgY) wordt al als title de werkelijke url meegegeven. Misschien kan dat nog duidelijker? Iets als http://goo.gl/6MEgY [gathering.tweakers.net/fo ... 0976] of simpelweg gathering.tweakers.net/fo ... 0976 *. De laatste tijd lijkt het een populaire grap (lmgtfy, hahaha) (niet alleen op tweakers) om de meest onnozele links te posten en deze te cloaken via een dergelijke shortener service wat irritatie opwekt.
Maar verder, geweldig clean design. Als ik een rij templates zou moeten kiezen en de oude en nieuwe site stonden ertussen, ging ik voor de nieuwe. Alleen is op een of andere de gebruikservaring soms een beetje brak.
Al eerder gepost maar die conclusie uit de enquete-data halen is een stap te ver als je het mij vraagt ik me de enquete goed herinner. Voor zover ik me kan herinneren werd er gevraagd of mensen wisten waar die kleuren voor stonden. Ik heb "neen" ingevuld omdat ik echt niet weet of paars nou het een of het ander was. Die kleuren gebruikte ik echter wel om door de forumlist te scrollen. Als ik naar Games wilde moest ik stoppen bij groen. Niet dat ik als je me 's nachts wakker zou maken ineens zou kunnen oplepelen dat groen Games was maar die ene vlek was wel waar ik moest zijn om bij het Roleplaying forum te eindigen. Vergelijk met muscle memory: als je blind typt gaat het feilloos, vraagt iemand boven welk cijfer de ^ gevonden kan worden dan is dat een uitdaging (voor mij in ieder geval).zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:49:
[...]
Weet niet of dat terugkomt. Veel mensen boeide het niet toen het er was (volgens enquêtes etc. etc.) maar nu het weg is mist er iets.
Het kan zijn dat ik vragen vergeten ben over of die kleuren moesten blijven of niet. Ook kans dat ik toen ingevuld had dat ze wel weg mochten. Maar vraag het me nu nog een keer en ik roep volmondig "houden die kleurtjes!"
Tot de nieuwe layout had ik niet door dat ik het ook echt gebruikte. Ik heb me nooit aan de kleurtjes gestoord, vond het juist een identiteit geven aan verschillende categorieën.zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:49:
[...]
komt zsm
[...]
Weet niet of dat terugkomt. Veel mensen boeide het niet toen het er was (volgens enquêtes etc. etc.) maar nu het weg is mist er iets.
Veel en veel beter!. En jammergenoeg een stuk minder clean, eigenlijk past die lijst niet in de nieuwe layout
Ok, morgen komt dat topic. Beide niet super belangrijk, maar dingetjes waar ik de laatste tijd tegen aanliep. Met name van de breadcrumbs had ik eigenlijk verwacht dat met een nieuw design dat dat verholpen zou zijn. Kennelijk valt het niet veel mensen op.zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:49:
Maak voor die oude dingen even een [feat] topic aan in LD. Geen garantie op realisatie maar daar inventariseren we alle wensen.
Zoek even in LD of er een topic is en laat je daar horen. Dat is imho het meest effectief.Bundin schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:01:
[...]
Al eerder gepost maar die conclusie uit de enquete-data halen is een stap te ver als je het mij vraagt ik me de enquete goed herinner. Voor zover ik me kan herinneren werd er gevraagd of mensen wisten waar die kleuren voor stonden. Ik heb "neen" ingevuld omdat ik echt niet weet of paars nou het een of het ander was. Die kleuren gebruikte ik echter wel om door de forumlist te scrollen. Als ik naar Games wilde moest ik stoppen bij groen. Niet dat ik als je me 's nachts wakker zou maken ineens zou kunnen oplepelen dat groen Games was maar die ene vlek was wel waar ik moest zijn om bij het Roleplaying forum te eindigen. Vergelijk met muscle memory: als je blind typt gaat het feilloos, vraagt iemand boven welk cijfer de ^ gevonden kan worden dan is dat een uitdaging (voor mij in ieder geval).
Het kan zijn dat ik vragen vergeten ben over of die kleuren moesten blijven of niet. Ook kans dat ik toen ingevuld had dat ze wel weg mochten. Maar vraag het me nu nog een keer en ik roep volmondig "houden die kleurtjes!"
Dit vind ik vreemd; ik dacht dat de kleuren juist geïntroduceerd waren om extra duidelijkheid en overzicht te scheppen?zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:49:
Ik ga er vanuit dat er screen reading bedoeld wordt, niet zoeken an sich, ik heb hetzelfde.Helpt dit : http://tweakers.net/nieuws/zoeken/
Ik begrijp dat niet alles implementeerbaar is op de korte termijn, maar kan me ook niet voorstellen dat we als gebruiker het moeten (gaan) doen met minder features dan T6 had. Dan heb ik liever T6 terug, daar was niets mis mee (al werkte het voor mobile devices wellicht wat minder, maar daar is toch de Tweakers app voor in het leven geroepen?Maak voor die oude dingen even een [feat] topic aan in LD. Geen garantie op realisatie maar daar inventariseren we alle wensen.
[small]Disclaimer: Ik kom nu misschien wat bot over en lijk ik het nu op de man te spelen, maar zo is deze reactie totaal niet bedoeld. Ik wil alleen maar wat dingen aangeven
EDIT:
Net even de /nieuws/zoeken pagina bekeken, die maakt het inderdaad makkelijker voor screen reading, maar waarom is er dan niet een zelfde opzet gebruikt zónder het zoekformulier? Al kan ik er niet echt een vinger op leggen waarom ik die zoekpagina fijner vind lezen.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2012 02:17 ]
Ook wil ik dat de website liever zwart word, 1) scheelt een hoop energie (voor ons gebruikers) en bovendien doet het pijn aan mijn ogen, dat lichte.
@zeef,
zo zeef, nu genoeg gezeefd. op naar bed?

[ Voor 55% gewijzigd door Frozen op 20-10-2012 02:16 ]
Hier irriteer ik me dus aan.bitshape schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:42:
Ik hoop juist dat jij als Tweaker er zelf wat mee gaat doen, een eigen CustomCSS is ook Tweaken.
Dus om een site leesbaar te krijgen moet ik eerst karma verzamelen om hem daarna zelf aan te passen?
Ik begrijp dat participatie belangrijk is, al helemaal op een site als tweakers. Maar als iemand ervoor kiest om dit niet te doen valt hij maar buiten de boot?
Verwijderd
Je kunt gewoon Stylish voor FF gebruiken dit is een add-on. Zoiets zal ook vast bestaan voor Opera en Chrome.Joost.van.Dijck schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:16:
[...]
Hier irriteer ik me dus aan.
Dus om een site leesbaar te krijgen moet ik eerst karma verzamelen om hem daarna zelf aan te passen?
Ik begrijp dat participatie belangrijk is, al helemaal op een site als tweakers. Maar als iemand ervoor kiest om dit niet te doen valt hij maar buiten de boot?
Hier wil ik even op reageren:Joost.van.Dijck schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:16:
[...]
1. betreffende user loopt al wat langer mee op Tweakers, en zal dus al wat Karma opgebouwd hebben.
2. CustomCSS werkt ook in je webbrowser, daarnaast zijn er verschillende plug-ins te vinden die dit mogelijk maken. Geen Karma nodig dus.
Tevens heb ik zelf altijd wat CustomCSS nodig gehad, de basic layout is in mijn jaren van gebruik van de site nooit fijn bevonden, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ook in de Beta is er veel, nee, heel veel aangegeven dat er teveel Wit is. Maar doel van de Beta was bughunten en funktionaliteiten testen, voor zover dat mogelijk is met een site die niet Live draait.
Of de devvers een aangepaste default-Template maken op de user-input van nu, ik denk het wel. Even geduld dus nog. Er is immers in één dag een enorme sloot aan Feedback gegeven.
Persoonlijk zou ik graag een scheiding zien van een default-Touchscreen layout en een, vanuit het profiel als optie te selecteren, Desktop layout. Best of Both Worlds!
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik heb het genoteerd.CptChaos schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:13:
[...]
Dit vind ik vreemd; ik dacht dat de kleuren juist geïntroduceerd waren om extra duidelijkheid en overzicht te scheppen?Ook ben ik wel benieuwd onder hoeveel (en wat voor) gebruikers die enquête gehouden is. Ik heb er zelf niets van gezien en had graag er aan mee gewerkt, om problemen zoals deze, maar ook de te contrasterende achtergrond te voorkomen.
Het idee wat ik hoorde is die pagina koppelen aan de datum/dag bovenaan, net als vroeger. Daar moet nog naar gekeken worden dus geen garantie op realisatie.Ik ga er vanuit dat er screen reading bedoeld wordt, niet zoeken an sich, ik heb hetzelfde.
[...]
Ik begrijp dat niet alles implementeerbaar is op de korte termijn, maar kan me ook niet voorstellen dat we als gebruiker het moeten (gaan) doen met minder features dan T6 had. Dan heb ik liever T6 terug, daar was niets mis mee (al werkte het voor mobile devices wellicht wat minder, maar daar is toch de Tweakers app voor in het leven geroepen?
[small]Disclaimer: Ik kom nu misschien wat bot over en lijk ik het nu op de man te spelen, maar zo is deze reactie totaal niet bedoeld. Ik wil alleen maar wat dingen aangeven
EDIT:
Net even de /nieuws/zoeken pagina bekeken, die maakt het inderdaad makkelijker voor screen reading, maar waarom is er dan niet een zelfde opzet gebruikt zónder het zoekformulier? Al kan ik er niet echt een vinger op leggen waarom ik die zoekpagina fijner vind lezen.
Joost.van.Dijck schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:16:
[...]
We gaan er wat mee doen. Maar dan wel op een goede manier. Er wordt actief getest op dit moment.Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:19:
[...]
Je kunt gewoon Stylish voor FF gebruiken dit is een add-on. Zoiets zal ook vast bestaan voor Opera en Chrome.
strak planfranssie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:16:
en nu even slapen voor de crew? De morgen heeft meer wijsheid dan de avond, tenslotte.

We gebruiken hele normale regelafstanden voor beeldschermweergave (regelafstand 1.6). Dit is nauwelijks meer dan het voorheen was. De lettergrootte van reacties en forumposts is gelijk aan die in de oude site. De kleinere 11 pixel letter heb ik wel zoveel mogelijk vermeden.max3D schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:45:
Daniel en Femme, is er wel een typograaf betrokken geweest bij deze make-over? Zelfs binnen alle gemaakte keuzes is het toch vrij eenvoudig om de leesbaarheid flink te verhogen door een ander lettertype, de x-hoogte in balans te brengen met de enorme interlinie etc.
We hebben ervoor gekozen om de reacties door te laten lopen in dezelfde kolom als het artikel die nu een stuk breder is als voorheen. In de oude site zaten de reacties in een kolom die de breedte had van de gehele layout. Als de rechterkolom erg lang was kon er grote witruimte ontstaan tussen het artikel en de reacties omdat de reacties omlaag werden gedrukt door de lange rechterkolom. Dat hebben we nu niet meer ten koste van wat breedte voor de reacties.Tot slot: de breedte van de ingesprongen commentaren is nu wel heel beperkt dus een lang commentaar zoals dat van Cheetah of de mijne wordt een belachelijk smal kolommetje. Dit allemaal om het reactieniveau in beeld te brengen met het meest primitieve middel: het inspringen.
We kunnen het heroverwegen, hangt een beetje af van de gemiddelde lengte van de rechterkolom in de praktijk. Die is wel wat korter geworden omdat we daar minder informatie tonen.
De belangrijkste reden voor de afgenomen scanbaarheid is denk ik toch het verdwijnen van de gekleurde bullets, eventueel in combinatie met het afgenomen contrast van de tekst door de blauwe linkkleur.Norjee schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:39:
Op de frontpage kan ik de lijst met nieuwe items niet snel scannen. Lastig uit te leggen, maar waar ik normaal even op de frontpage kijk naar wat er nieuw is, is het nu een puzzel. Te veel wit? Te ver uit elkaar? Te onopvallende tekst? Eigenlijk lijkt me dat sterk.
Ik denk dat 't voor een flink deel de enorme regelafstand is. Ik heb die in m'n custom css (die ik trouwens gisteren voor het eerst gebruikt heb) omlaag gebracht en dat scheelt al aardig. Plus dat er nu allerlei informatie door elkaar staat (downloads, .plan, video's hoewel dat geloof ik al zo was) en de icoontjes daarvan allemaal niet snel te onderscheiden zijn omdat ze allemaal grijs zijn.Femme schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:41:
[...]
De belangrijkste reden voor de afgenomen scanbaarheid is denk ik toch het verdwijnen van de gekleurde bullets, eventueel in combinatie met het afgenomen contrast van de tekst door de blauwe linkkleur.
Overigens, de regelafstand van de artikeltekst zelf vind ik prima leesbaar. Het probleem is de afstand tussen de nieuwsitems op de fp he.
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2012 03:11 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dit topic is gesloten.
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Zoeken in topicsDONE
Night mode (donkere achtergrond)DONE (zie hieronder)
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker isDONE
Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)DONE, wordt nog aan gesleuteld
- Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
-
Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen!DONE
- Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
-
Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden')DONE
-
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaanDONE
-
link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpageDONE
-
categoriekleuren in de nieuwslistingDONE
-
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)DONE
- Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.