Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 18 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Waarom een nieuwe site maken als niemand klaagt dat de huidige niet goed werkt? Als er maar weinig mensen klagen verbeter je je site beter gwn in plaats van helemaal opnieuw te beginnen...

Natuurlijk krijgen wij T.net (6) niet terug :+. Die mensen hebben 2 jaar gewerkt eraan gewerkt. :-(

Gisteren zat ik 1 uurtje op T7 en ik kreeg al hoofdpijn van al dat wit(eken). Ik voel me persoonlijk aangevallen. Tijd voor een nickchange :s?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
Mijn oordeel over t7 is echt een slechte implementatie. Mijn scherm is 1440x900, maar de invulling van de ruimte is slecht. Het idee van een clean pagina vind ik daarentegen helemaal niet verkeerd... Maar dat moet toch echt anders op papier komen... Dit topic gaat trouwens hard ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Brantje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:14:
Hoe zit het met de bezoekers aantallen na de nieuwe layout?
Zijn ze gestegen of zijn ze als een baksteen gekelderd?
Ben wel benieuwd, want bezoekers aantallen kunnen veel zeggen over het nieuwe design.
Helemaal de convertie rate....
Fiks aantal nieuwe accounts en qua traffic niet heel bijzonder : http://tweakers.net/stats...erver=&colServers=LoadAvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ook ik ben het hier absoluut niet mee eens!

Ik ben sinds 2001 van de partij en heb me aan geen enkele nieuwe versie geërgerd zoals nu. Ja ok, er waren altijd wat kleine puntjes, maar niet zoals nu.

Vooral het eindeloos moeten scrollen ben ik inmiddels al helemaal beu, dusdanig dat ctrl- en - overuren draait in firefox. om maar wat meer tekst in beeld te krijgen. Ook op m'n SGSIII veeg ik me suf.

Maar ook bijvoorbeeld het simpelweg bladeren door het nieuws van de afgelopen dagen (meer dan 1 of 2) is een crime geworden. En ik zal het nog maar niet hebben over het ontbrekende totaaloverzicht van categorien in de pricewatch.

Al met al hoop ik dat er nog heel wat verbeterd gaat worden want in mijn ogen is voor de vaste bezoeker (toch de motor achter de site als ik het zo mag zeggen) het geheel veel te ver vereenvoudigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Lang leve custom css.... vandaag maar eens geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

En waar is de nette uitlijning van de nieuwsberichten links en rechts :( ?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:57

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

Niet elke verandering is een verbetering, geef mij 6 maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
PW Hmmm, hij maakt er ook geen PW linkje van, zelf maar ingekort.

Wel jammer dat de aanbevolen monitoren met hoge resoluties zo duur zijn. :/
Ik weet dat de tracker aangepast wordt, maar zelfs op een scherm als in de PW link is halfscreen mode niet voldoende om de tracker in beeld te krijgen

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuzige
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2023

deuzige

2nd best person ever!!

Ik denk dat ik nog een weekje moet wennen voor ik een oordeel kan geven. Eerste indruk is dat het niet zo'n succes is. Ik vond dat je in de vorige versie in een oogopslag, of muisscroll, meer van de op de site beschikbare content kreeg te zien. Op grote resolutie had je zelfs lekker alles bereikbaar in een screen. Dit heb ik bij deze niet. ik moet echt veel scrollen en zoeken om een overzicht te krijgen van alles, zeker om te zien wat er nieuw is vergeleken met vorige bezoek....

Spawned from the awesomeness of deuZige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Het enige positieve wat me tot nu toe is opgevallen is de navigatiebalk bovenaan de FP dat is een verbetering tov de oude navigatiebalk (naast de verbeteringen onder de oppervlakte).

En op zich vind ik andere secties er prima uitzien (er dienen her en der nog wel wat aanpassingen gedaan te worden, maar toch). Het forum moet nog veel aan gebeuren, maar daar wordt nog hard aan gewerkt (met als belangrijkste feature de zoekfunctie die momenteel ontbreekt).
Alleen de FP is er gewoon erg hard op achteruit gegaan en laat dat nu juist de pagina zijn waar je je het vaakst bevindt..

Ik mis:

• overzicht van alle nieuwsitems van de dag in 1 oogopslag zonder te moeten scrollen
• de kleuren voor de nieuwsitems die het soort nieuws aanduidt
• de tijdsaanduidingen bij de nieuwsitems
• de link naar het nieuwsarchief
• de poll
• de meuktracker
• de populaire producten in de pricewatch (populaire categorieën is totaal nutteloze info)
• de productreviews van gebruikers
• de tracker (die nu standaard verborgen is en op kleinere schermen niet getoond kan worden)
• de grijze achtergrond (nu koppijn door het overmatig wit gebruik)

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 19-10-2012 16:53 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Umbrah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

In dat geval: kom ik niet terug.

Nou... misschien. In ieder geval minder vaak.

Begrijpelijk. Erg begrijpelijk zelfs, gezien de investering. Helaas moeten jullie, na zo'n grote hoeveelheid feedback van zowel "betalende" users als betalende users (die CSS hebben) dat er een golf onvrede ontstaat. Dat is voor bestaande bezoekers het geval, maar zeker ook voor nieuwe bezoekers. Waarom?
  • Wit is niet slecht voor een eerste impressie maar voor een frequente site is alleen wit misschien ietsie te veel van het goede.
  • De site is aantrekkelijk in eerste opzicht, maar de algemene bruikbaarheid is laag. In de vroege opzet waren twee "sticky" newsitems zichtbaar op een grafisch overtuigende manier, terwijl het nu slechts een klein objectje is, waar de ad + review carrousel dominant zijn. Jullie zijn een goede review site, maar de kracht komt voor een flink deel toch van user reviews en nieuws! De balans is nu echter de andere kant op gegaan.
  • De site is enorm resolutie onvriendelijk. Ja... ik heb het over m'n werklaptop met een 768 pixels hoog scherm. Indien er geen top-ad is zie ik nog steeds welgeteld, in eerste opzicht, onder Chrome, EEN nieuwsartikel. Gevolg: zodra ik op de site kom is mijn eerste actie: scroll down. Hebben jullie dat ook ge-heatmapped? Is er eigenlijk een eye-tracking onderzoek gedaan bij deze nieuwe site? Vanuit de wetenschap van UEX valt er redelijk wat te zeggen over jullie technisch hoogstaande werk... de manier van artikelen en replies voelt ook wat clunky aan
  • Op m'n drie tablets (iPad, Acer iconia A500, en een die ik niet mag zeggen) doet de site het goed. Touch vriendelijk, hoewel de informatie-leesbaarheid wat laag blijft.
  • Touch vriendelijk werkt goed, dit zou een enorm verbeterde site zijn voor Profile B! (waar is de devicedetect pagina eigenlijk heen?). Voor een desktop echter past zelfs Windows 8 het een en ander aan in de weergave... ik moet nu op dingen klikken waar ik eerst alleen hoefde te hoveren. Voorbeeld van wat ik vaak doe: Ik help graag mensen, dus volg ik veel GOT topics en check ik mijn posts op nieuws artikelen of er gereageerd is. Ik drukte vaak op "MyT.net", en was dan gelijk in mijn profiel, waar ik kon drukken op "laatste posts" en "laatste forum artikelen". Twee klikken om naar een van beide te gaan. Dat is nu meer klikken. Hot-op-GOT is ook wat lastiger te vinden nu.
  • Het kan aan mij liggen maar ik mis de topic-report status. Tekst-mode knopjes bovenaan is meer noob-vriendelijk die de iconen niet kon associeren aan een actie, maar ik mis eigenlijk de status die icoontjes weer kunnen geven!
  • Ik mis de on-frontpage poll en een-opzicht meuktracker.
Ik kan wel even door gaan, maar dit somt mijn bijna-twee-dagen Tweakers op. Ik neig nu naar externe apps om jullie content weer te geven en wat minder op de in-depth te zoeken. Ik heb een drukke baan, en het gemak + de dichtheid van jullie site voor tijdens kantoor uren vond ik juist ideaal -- thuis ga ik wel lekker op de bank aan een touch interface. Helaas moet ik zeggen dat ik nu misschien wat minder vaak naar T.Net ga voor een snelle-peek naar ongelezen artikelen (yay weer een paar HR sheets klaar en dan staan er weer 5 rooie artikelen), even aan de hand van de titel een paar middel-klikken in nieuwe tabs, klikken op mijn profile, middelklikken op forum + posts of ik replies heb, en weer verder werken.

Externe CSS? TSja, plug-ins heb ik de tijd niet voor of de wil (werk werk werk), en er voor betalen... ik betaal al zo veel aan andere bronnen, en heb nooit adblock gebruikt... als er nou een sanoma-overkoepelend abo was...

Over de resolutie: dit is de frontpage op mijn werk-laptop:
[afbeelding]

Zeef: even persoonlijk, je hebt me in het verleden persoonlijk te woord gestaan, en ik heb enorm veel respect voor tweakers -- en doe graag wat terug. Alleen heb ik er de tijd gewoon niet voor! Ik snap dat 6 niet terug komt, maar ik zal wel hopen op 7.5 -- snel. Ik zal komende maand m'n ouwe pa even voor de eye-tracker zetten met wat use-cases om te kijken hoe hij tweakers7 behandeld, maar ik vrees uit een eerste oogopslag... dat het niet heel erg goed zal gaan.
Er wordt hard aan gewerkt om een aantal van je punten te fixen de komende dagen. Tegelijkertijd is 7.0 pas een begin. Een aantal dingen zoals 't forum moeten nog op de schop worden genomen. En tussen 7.0 en 7.5 zitten nog 7.1 t/m 7.4 en voor die versies staan al zaken op de roadmap.

Kijk het gewoon even aan de komende tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Is er ook een openbare roadmap of implementatie van features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:50:
Is er ook een openbare roadmap of implementatie van features?
Nee. :) Komt die er? Dat denk ik niet. Maar let op de .plan's voor dit soort info.

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:49:
PW Hmmm, hij maakt er ook geen PW linkje van, zelf maar ingekort.

Wel jammer dat de aanbevolen monitoren met hoge resoluties zo duur zijn. :/
En dan schiet je nog niks mee op :( . Op m'n SGS3 zie ik 2 regels meer dan op m'n 27" TFT 8)7 . En ik weiger zelf met css aan de gang te gaan om iets wat een ander verkloot heeft weer bruikbaar te maken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Misschien een domme vraag, maar weet iemand hoe je tegenwoordig binnen een forum topic kunt zoeken? Dit was een functionaliteit die ik bijna dagelijks gebruik, maar de zoekbalk bovenin laat mij alleen in het gehele forum zoeken in niet meer in het topic zelf.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor de 2008 layout, topic gevonden (search werkt in dat opzich wel aardig, met een minpuntje, maar daar moet ik dan nog een [bug]/[feat] van maken :P):
Nieuwe layout

Grappig, zelfs toen wilde ik al een directe MyReact:
Vond de oude 'my react' knop makkelijk om snel naar overzicht van forum te gaan (posts en active posts), maar schiet ik nu iets tever door met de muis zit ik opeens in het pricewatch/community gedeelte.
(al zat deze er nog steeds in, maar door hover menu schoot je nog wel eens door, zeker mobiel)

[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 19-10-2012 16:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:12:
Gotta admit, deze is wel erg origineel. ;)
'piloot verblind door nieuwe layout Tweakers'
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:51:
[...]

Nee. :) Komt die er? Dat denk ik niet. Maar let op de .plan's voor dit soort info.
Vraag 2: komt zoiets wel? Het is wel fijn om een beetje inzicht te hebben in wat ons te wachten staat.

Lol
Stiekem geëdit...

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 19-10-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Hmm.. als je features gaat schrappen, dat niet van te voren meldt en ook niet wil vertellen of/wanneer de features terug gaan komen dan moet je imho niet raar opkijken dat er gemord wordt.

Wisten jullie niet dat er het een en ander ging ontbreken aan features beschikbaar in v7 tov v6 of is dat bewust niet verteld?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
flikker de site op tweakers.mobi en geef ons tweakers.net terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Er wordt hard aan gewerkt om een aantal van je punten te fixen de komende dagen. Tegelijkertijd is 7.0 pas een begin. Een aantal dingen zoals 't forum moeten nog op de schop worden genomen. En tussen 7.0 en 7.5 zitten nog 7.1 t/m 7.4 en voor die versies staan al zaken op de roadmap.

Kijk het gewoon even aan de komende tijd. :)
Dus je werkt 2 jaar aan een nieuwe site, lanceert de boel om vervolgens binnen 24u te melden dat het forum nog op de schop moet.

Ben ik de enige die dat raar vindt? Als het blijkbaar nog niet af was, waarom de lancering dan niet gewoon uitstellen? En ja, ik snap dat bug fixing erbij hoort, maar "op de schop nemen" is niet hetzelfde als bug fixen.

Als dat daadwerkelijk klopt dan had je imo de hele lancering uit moeten stellen en niet een v0.91 moeten lanceren maar een 1.0.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

kamstra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:55:
[...]

Dus je werkt 2 jaar aan een nieuwe site, lanceert de boel om vervolgens binnen 24u te melden dat het forum nog op de schop moet.

Ben ik de enige die dat raar vindt? Als het blijkbaar nog niet af was, waarom de lancering dan niet gewoon uitstellen? En ja, ik snap dat bug fixing erbij hoort, maar "op de schop nemen" is niet hetzelfde als bug fixen.

Als dat daadwerkelijk klopt dan had je imo de hele lancering uit moeten stellen en niet een v0.91 moeten lanceren maar een 1.0.
als ze alles hadden willen lanceren tegelijk dat was dat pas in Q4 2014, en mensen klagen nu al dat 2 jaar lang is ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
boesOne schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:53:
[...]

Hmm.. als je features gaat schrappen, dat niet van te voren meldt en ook niet wil vertellen of/wanneer de features terug gaan komen dan moet je imho niet raar opkijken dat er gemord wordt.

Wisten jullie niet dat er het een en ander ging ontbreken aan features beschikbaar in v7 tov v6 of is dat bewust niet verteld?
Er is bij bijvoorbeeld de prefs gekeken naar hoeveel mensen een bepaalde pref aan hadden staan. Of hoe vaak een feature werd gebruikt 9als dat meetbaar was). Andere dingen die er niet meer of anders zijn, dat is voortgekomen uit de designkeuze. Als je iets mist dan zou ik een [feat] topic in LD openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SinergyX schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:52:
Voor de 2008 layout, topic gevonden (search werkt in dat opzich wel aardig, met een minpuntje, maar daar moet ik dan nog een [bug]/[feat] van maken :P):
Nieuwe layout

Grappig, zelfs toen wilde ik al een directe MyReact:

[...]

(al zat deze er nog steeds in, maar door hover menu schoot je nog wel eens door, zeker mobiel)
Goh, dat topic is toch een stuk positiever.
Ik heb toen wel gelijk het voorgaande forum aangezet (toen kon dat nog... lang leve vooruitgang :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

[...]

Pstt, mag ik een hint waar die tegenwoordig dan staan. ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Petertje750 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:54:
flikker de site op tweakers.mobi en geef ons tweakers.net terug
+1 ze hadden er mee moeten kappen toen ze al die slechte reacties over W8 hadden gelezen ;).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

witeken schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:58:
[...]

+1 ze hadden er mee moeten kappen toen ze al die slechte reacties over W8 hadden gelezen ;).
Dit design is voor Metro/W8 gemaakt ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wie was er dan aan het klagen dat tweakers al 2 jaar lang hetzelfde eruit zag? Kan me niet voorstellen dat dat veel mensen waren. Dus nog 2 jaar doorwerken zodat ook het forum gerestyled is, is helemaal geen probleem.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

KroontjesPen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:58:
[...]
Bekend probleem ;) Vooralsnog zijn ze het beste te vinden via de tracker (indien je .plans daarin toont), maar als het goed is wordt het probleem met de vindbaarheid buiten de tracker om, ook opgelost. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb, dus pin me er niet op vast.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

[...]

Euh het klinkt dom... maar ik ben nu wel wat nieuwsgierig, maar waar vind ik de .Plan's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
kamstra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:55:
[...]

Er is nog wel meer dat gedaan moet worden. Op een gegeven moment kun je blijven toevoegen aan de scope en in 2014 releasen. Er is voor gekozen om dat niet te doen. Als forumcoördinator had ik dat natuurlijk graag anders gezien maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Het 'voordeel' is dat we nu voor het forum nog een aantal zaken kunnen meenemen. Ik wil graag een profiel overhaul zodat je niet én FP prefs én react prefs meer hebt. Dat we nog wat andere sociale netwerken kunnen toevoegen dan ICQ (:X) en MSN (:X :X).

Dus nogmaals : we kunnen we terug blijven kijken en klagen over hoe slecht het allemaal wel niet is. Dat lijkt mij verspilde energie. Beter kijken we vooruit naar hoe het beter kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

Er is bij bijvoorbeeld de prefs gekeken naar hoeveel mensen een bepaalde pref aan hadden staan. Of hoe vaak een feature werd gebruikt 9als dat meetbaar was). Andere dingen die er niet meer of anders zijn, dat is voortgekomen uit de designkeuze. Als je iets mist dan zou ik een [feat] topic in LD openen.
Nja, het meeste wat ik mis is al 100 x langsgekomen. Ik was gewoon benieuwd hoe het proces gegaan was. Designkeuzes dus. Okee. Ik hoop dat de designers nu weer even terug in hun hok gaan en dat de nerds weer aan de macht komen.. Daniels screenies stemmen hoopvol: geen wit en minder padding tussen de nieuwsitems. Vast even slikken voor de designers.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
KroontjesPen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:58:
[...]
Rapapapaaaaa rapapapapaaaaaa tromgeroffel.... http://tweakers.net/plan/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:01:
[...]

Er is nog wel meer dat gedaan moet worden. Op een gegeven moment kun je blijven toevoegen aan de scope en in 2014 releasen. Er is voor gekozen om dat niet te doen. Als forumcoördinator had ik dat natuurlijk graag anders gezien maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Het 'voordeel' is dat we nu voor het forum nog een aantal zaken kunnen meenemen. Ik wil graag een profiel overhaul zodat je niet én FP prefs én react prefs meer hebt. Dat we nog wat andere sociale netwerken kunnen toevoegen dan ICQ (:X) en MSN (:X :X).

Dus nogmaals : we kunnen we terug blijven kijken en klagen over hoe slecht het allemaal wel niet is. Dat lijkt mij verspilde energie. Beter kijken we vooruit naar hoe het beter kan. ;)
Ok helder :)

Blijf het een foute beslissing vinden vanuit het MT, maar soit...that's life :)

MSN en ICQ, bestaat dat uberhaupt nog? :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
witeken schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:58:
[...]

:) Er kan wel eens een kern van waarheid in je reactie zitten. Ik heb moeite met Windows 8 omdat ik het gevoel heb dat MS mij dwingt een compleet nieuw OS te leren gebruiken, enkel omwille van een wijziging in hun bedrijfsstrategie (meer cross-platform consistentie), en niet omdat Windows 8 nu zoveel beter is dan Windows 7.

Heb nu met Tweakers 7.0 een beetje hetzelfde gevoel. Hij is er niet gekomen omdat 6 zo slecht was, maar meer omdat er bij bepaalde partijen het idee leeft dat als je niet af en toe iets verandert, je achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

davidaap123 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:00:
Weet ik, daarom zei ik dat ze hadden moeten kappen ermee toen ze al die slechte reacties over W8 hadden gelezen. Met iets totaal nieuws beginnen als niemand klaagt is sowieso ontzettend dom...

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
davidaap123 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:00:
[...]

Je zou er bijna een poll tegenaan gooien. De een roept 'Apple!!!1111' en de ander 'Metro/W8!!!111'. Welke is 't nou? :+

Uit betrouwbare bron kan ik melden dat zowel Apple als MS er niets mee te maken hebben anders dan dat hun producten door diverse devvers worden gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zit nu in Vraag en Aanbod opzoek naar core 2 quads... maar waar is de selectie voor Intel CPU's gebleven? Ik krijg nu alle CPU's te zien, maar ik heb het vermoeden dat AMD dingen toch niet op mijn huidige moederbord gaan passen... Dit is wel erg jammer hoor. Straks gaan we op zoek naar processoren en zien we houten kasten ook tussen de zoekresultaten. Ik wil graag enigzins relevante resultaten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind echt sociale netwerken en hoe je profielpagina semi los ingesteld moet worden voor FP en forum wel de lowest priority op dit moment. FB en Twitter kunnen mij vooral nu gestolen worden. Ook ben ik het niet eens met de redenatie dat <5% (random getal) een optie niet gebruikt, deze wel eruit gesloopt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:04:
[...]

Je zou er bijna een poll tegenaan gooien. De een roept 'Apple!!!1111' en de ander 'Metro/W8!!!111'. Welke is 't nou? :+

Uit betrouwbare bron kan ik melden dat zowel Apple als MS er niets mee te maken hebben anders dan dat hun producten door diverse devvers worden gebruikt. ;)
neenee, Femme is Apple-fanboy dus jullie hebben gewoon alles van Apple :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:42

sir serial

Eeuwige Noob

Totaal iets anders misschien maar zou er ook iets ingebouwd kunnen worden als een soort (of gewoon) een friendslist?
Dit zie je op heel veel sites en kan erg prettig zijn als je bijv. vaak zaken doet in V&A of snel contact wil leggen zonder de naam te hoeven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

[...]

Het is gebaseerd op Win8 dat op een Apple draait. Duh.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Moet zeggen dat ik het juist wel een mooie vernieuwing vind. Kan prima de weg vinden en het strakke doeltreffende ontwerp spreekt me aan! Daarnaast heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je had in V5 in ieder geval buddies. Ik heb de NG template incidenteel gebruikt (en telkens terug gevlucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Amanoo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:05:
Ik zit nu in Vraag en Aanbod opzoek naar core 2 quads... maar waar is de selectie voor Intel CPU's gebleven? Ik krijg nu alle CPU's te zien, maar ik heb het vermoeden dat AMD dingen toch niet op mijn huidige moederbord gaan passen... Dit is wel erg jammer hoor. Straks gaan we op zoek naar processoren en zien we houten kasten ook tussen de zoekresultaten. Ik wil graag enigzins relevante resultaten kunnen krijgen.
Gewoon bovenaan in de search 'core 2 quad' tikken en dan krijg je dit. #amazing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:05:
Ik vind echt sociale netwerken en hoe je profielpagina semi los ingesteld moet worden voor FP en forum wel de lowest priority op dit moment. FB en Twitter kunnen mij vooral nu gestolen worden. Ook ben ik het niet eens met de redenatie dat <5% (random getal) een optie niet gebruikt, deze wel eruit gesloopt kan worden.
Soms letterlijk 5 personen..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Ik vind Tweakers 7 wel oké. Het ziet er gewoon allemaal net uit. :) Wennen, ja, maar dat is met alles dat nieuw is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Giant87 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:06:
Moet zeggen dat ik het juist wel een mooie vernieuwing vind. Kan prima de weg vinden en het strakke doeltreffende ontwerp spreekt me aan! Daarnaast heerlijk snel.
Al eens in de pricewatch geweest? Die zee van wit stoort je niet? Je forumprofiel al eens willen wijzigen? De laatste video's en meuk al eens willen bekijken? etcetc

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
sir serial schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:05:
Totaal iets anders misschien maar zou er ook iets ingebouwd kunnen worden als een soort (of gewoon) een friendslist?
Dit zie je op heel veel sites en kan erg prettig zijn als je bijv. vaak zaken doet in V&A of snel contact wil leggen zonder de naam te hoeven zoeken.
We hebben al de buddylist voor GoT maar ik vind het een nuttig idee voor de profieloverhaul. Dus maak een [feat] topic in LD, geef me de link en ik zal daar (naast Fipo!!!111) roepen dat het een goed idee is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:06:
[...]

Gewoon bovenaan in de search 'core 2 quad' tikken en dan krijg je dit. #amazing :+
Daar horen gewoon specificeerknopjes voor. Zelfs marktplaats heeft dat en dat is een van de meest vervuilde V&A websites die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Rannasha schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:06:
[...]

+1 :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, 24,95 voor een jaar op oude Henkie template. Deal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rannasha schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:06:
[...]

De ontwerper is overgelopen naar MS voor Win8. Duh :P Hij was alleen vergeten de FP af te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:01:
[...]

Er is nog wel meer dat gedaan moet worden. Op een gegeven moment kun je blijven toevoegen aan de scope en in 2014 releasen. Er is voor gekozen om dat niet te doen. Als forumcoördinator had ik dat natuurlijk graag anders gezien maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Toch vind ik niet dat je die keuze altijd hebt. Je stapt nu van een zeer complete en overzichtelijke site naar één met minder functionaliteit en informatie.

Heel overdreven gezegd kun je het vergelijken met als MS een nieuwe Office uitbrengt waar de knip-en-plak functionaliteit nog niet inzit, omdat ze er nog even geen tijd voor hadden. Dat zou niemand accepteren, en dat doen de bezoekers aan deze site dus blijkbaar ook niet.

Vervelende is ook dat er nu een enorme druk op het dev-team komt om op zeer korte termijn vrij veel aanpassingen/toevoegingen te maken, waar men anders in alle rust aan een stabiele omgeving had kunnen werken.

En het voordeel dat jullie t.o.v. 'reguliere' software-developers hebben hadden: er zit veel minder druk achter de ontwikkeling. Bijna niemand wist van de update, er was geen enorme beweging die riep om een nieuwe site omdat 6 ruk zou zijn. Er was helemaal geen druk van buitenaf, enkel de druk die jullie jezelf oplegden. Maar nu is er een immense druk van buitenaf bijgekomen terwijl je een enigszins gehandicapte site op zo kort mogelijke termijn dezelfde functionaliteit als de oude moet zien te geven.

Ik vind het allemaal zo onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Amanoo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:08:
[...]

Daar horen gewoon specificeerknopjes voor. Zelfs marktplaats heeft dat en dat is een van de meest vervuilde V&A websites die ik ken.
Je mist de filters, ik snap 'm. Het idee is dat de search dat gaat overnemen. Daardoor ben je vrijer in het zoeken. Vul er maar in bij trefwoord en het zou automatisch moeten terugfilteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
alexbl69 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:10:
[...]

Toch vind ik niet dat je die keuze altijd hebt. Je stapt nu van een zeer complete en overzichtelijke site naar één met minder functionaliteit en informatie.

Heel overdreven gezegd kun je het vergelijken met als MS een nieuwe Office uitbrengt waar de knip-en-plak functionaliteit nog niet inzit, omdat ze er nog even geen tijd voor hadden. Dat zou niemand accepteren, en dat doen de bezoekers aan deze site dus blijkbaar ook niet.

Vervelende is ook dat er nu een enorme druk op het dev-team komt om op zeer korte termijn vrij veel aanpassingen/toevoegingen te maken, waar men anders in alle rust aan een stabiele omgeving had kunnen werken.

En het voordeel dat jullie t.o.v. 'reguliere' software-developers hebben hadden: er zit veel minder druk achter de ontwikkeling. Bijna niemand wist van de update, er was geen enorme beweging die riep om een nieuwe site omdat 6 ruk zou zijn. Er was helemaal geen druk van buitenaf, enkel de druk die jullie jezelf oplegden. Maar nu is er een immense druk van buitenaf bijgekomen terwijl je een enigszins gehandicapte site op zo kort mogelijke termijn dezelfde functionaliteit als de oude moet zien te geven.

Ik vind het allemaal zo onzinnig.
Waarvan akte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:42

sir serial

Eeuwige Noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 07:31
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:11:
[...]

Je mist de filters, ik snap 'm. Het idee is dat de search dat gaat overnemen. Daardoor ben je vrijer in het zoeken. Vul er maar in bij trefwoord en het zou automatisch moeten terugfilteren.
Dus we gaan terug naar een CLI? Vind ik persoonlijk niet zo veel mis mee, maar de meeste mensen vinden een GUI toch een stuk praktischer ivm typefouten en namen die je niet precies meer weet.

[ Voor 5% gewijzigd door wjvds op 19-10-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:11:
[...]

Het operationele risico daarvan is: typefouten - zowel bij de invoer als bij de selectie. Zie bijvoorbeeld ebay die dat systeem aanhangt en je een term op 3 manieren om spellen om het totaal aanbod te vinden. Vind ik persoonlijk vwb gebruiksvriendelijkheid geen vooruitgang. Wel makkelijker te onderhouden voor het PW - team natuurlijk en het kan daarom een keus zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het design van Windows Metro en de uitvoering van Apple Maps :+ Ik kan het bijna niet laten liggen om te zeggen 'Het slechtste van twee werelden', maar da's flauw; ik wacht vol verwachting de komende verbeteringen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

Het operationele risico daarvan is: typefouten - zowel bij de invoer als bij de selectie. Zie bijvoorbeeld ebay die dat systeem aanhangt en je een term op 3 manieren om spellen om het totaal aanbod te vinden. Vind ik persoonlijk vwb gebruiksvriendelijkheid geen vooruitgang. Wel makkelijker te onderhouden voor het PW - team natuurlijk en het kan daarom een keus zijn.
De hele reden waarom ik de meest obvious dingen nooit op Ebay kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

wjvds schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

Dus we gaan terug naar een CLI? Vind ik persoonlijk niet zo veel mis mee, maar de meeste mensen vinden een GUI toch een stuk praktischer.
In de PW staan wel die filters. #raar Ik zal 't eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik moet zeggen dat het forum er op mijn Nexus 7 wel redelijk uit ziet. Alleen de witte ruimte rechts (door de eventuele tags bovenin, waardoor de boel iets links van het midden centreerd) is dan weer jammer. Het zo mooier zijn dat het forum zelf gecentreerd op de pagina staat in plaats van iets naar links. Dat kijkt rustiger op een tablet en op een normaal scherm. Zet de tags dan eventueel boven en/of onderaan de pagina neer.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor de mensen die een 'officiële respons' zoeken, die is inmiddels hier geplaatst:

plan: Een dag met Tweakers 7 :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kom erachter dat ik niet meer kan klikken op "donderdag 18 oktober" om van die dag nog alle nieuwsberichten snel langs te kunnen gaan. Deed ik vroeger ook nog best wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat zoeken via de CLI: Is er wellicht ergens een overzicht welke 'URL-commando's' je allemaal kan ingeven? Want ik heb het gevoel dat dat er meer zijn, dan mogelijk is in de GUI. Bv. filteren of sorteren op aantal reacties e.d. Als dat via de URL mogelijk is dan maakt het mij persoonlijk verder niet zoveel uit, ik typ dat dan wel zelf in, of maak er een bookmark van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Amanoo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:21:
Ik kom erachter dat ik niet meer kan klikken op "donderdag 18 oktober" om van die dag nog alle nieuwsberichten snel langs te kunnen gaan. Deed ik vroeger ook nog best wel eens.
Probeer eens http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ We gaan de 'klik op de dag' waarschijnlijk wel weer terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Daniel biedt zijn excuses aan voor de slecht vallende veranderingen.. nou nou .. en verder komt er vandaag dus geen grijze achtergrond.. want het ziet er niet zo goed uit op sommige pagina's.. uhuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18

Bestla

Kvinne

Dat scrollen is nog het ergste vind ik. Ik zou bijna een 27" scherm kopen en die verticaal gebruiken om dit een beetje..........

Laat maar, ik koop geen scherm dus ik moet het met een 15 inch laptop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:23:
Zie het als een ingewikkeld verkeersplein waar je dagelijks komt. Jij weet de weg, weet hoe het werkt. Een toerist raakt hopeloos verdwaald. Tussen die twee partijen balanceren we. :)
Maar als je zoveel bezoekers trekt dan jaagt je vormgeving en functionaliteit dus blijkbaar de mensen niet weg. Zou het tegendeel zelfs mogelijk kunnen zijn? Dat die vormgeving en functionaliteit de mensen eigenlijk wel bevalt en aantrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Vond t eigenlijk ook wel nodig om te melden dat ik ontevreden ben met de nieuwe layout.
Jammer dat het forum ook een stuk onoverzichtelijker is geworden. Heel onlogisch lezen nu.
Kom al 10 jaar op tweakers, en dit is de eerste keer dat ik na het lezen meteen weer weg klik in plaats van te blijven hangen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:23:
[...]

Probeer eens http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ We gaan de 'klik op de dag' waarschijnlijk wel weer terugbrengen.
+1 ik mis het ook heel erg!

Als dan ook nog in het overzicht alle meuk en reviews etc ook worden mee genomen zoals nu op de FP en niet alleen het nieuws ben ik alweer helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hands-ons, reviews en driver-updates tussen de nieuwsberichten T_T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
boesOne schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:25:
Daniel biedt zijn excuses aan voor de slecht vallende veranderingen.. nou nou .. en verder komt er vandaag dus geen grijze achtergrond.. want het ziet er niet zo goed uit op sommige pagina's.. uhuh..
Erg jammer inderdaad dat er vandaag niet al wat aan de kleur gedaan word.
@Zeef, is het niet mogelijk de CSS te krijgen zoals een Admin hier plaatste welke hij van de devvers heeft gehad? Sorry voor de onduidelijke verwoording maar ik kan helaas dit topic even niet meer doorzoeken naar het specifieke bericht.

Voor mij zou dit erg fijn zijn, om nu alle user gemaakte CSS stylesheets te doorzoeken gaat me wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18

Bestla

Kvinne

FP kom ik nooit :X VA ook niet. Als ik FF opstart , ben ik direct op het forum. Het was een beetje naar beneden scrollen om te kijken of er al activiteit ergens was.

Verstuur is een knop, Toon Voorbeeld ineens niet meer ? Beetje raar als ik het mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Perkouw
Ik neem aan dat je Daniel in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang" bedoeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

boesOne schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:25:
Nou dat kan ook wel wat minder vind ik.
Uit dit stuk blijkt overduidelijk dat ze zich het wel degelijk aantrekken en dat alle punten worden meegenomen. De achtergrond + de witte vlakken, de navigatie, de informatiedichtheid en de zoekfunctie wordt allemaal genoemd. En dat zijn ook eigenlijk de 'enige' dingen die er mis nog niet helemaal goed zijn aan de nieuwe lay-out.

Ik liep gisteren in het begin ook te schreeuwen, en m'n punten zijn ook nu nog onveranderd maar we mogen wel een beetje dimmen nu. Ze zijn er duidelijk mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Jammer dat je woordkeuze hier een beetje in de weg staat van je eigenlijke punt (wellicht onbedoeld, maar echt bijzonder cru, je zou maar borstkanker hebben). Maar dat eigenlijke punt staat wel als een huis. :)
Je kunt niet met alle gevoeligheden rekening die bij een heel kleine groep bestaan rekening houden. Het is uiteraard vanuit het positieve genot dat je met borsten kunt hebben bedoeld.
Het lijkt me duidelijk dat ik uiteraard niet van zins was deze kleine groep die een zwaar leed hebben voor het hoofd te stoten!!
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:12:
[...]

We zijn wel wat gewend hoor. ;)
Daar zouden jullie van geleerd moeten hebben. ;)
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

het liefst heb ik Pietje en Klaasje én Marietje en Ahmedje en Henkie en Wesleytje (en ook Jan-Julius en Valentijn) als tevreden gast. Helaas is de realiteit dat zoiets bijna niet te realiseren is. Dat wil niet zeggen dat we afscheid willen nemen van Pietje en Klaasje want die hebben op soms 'indringende' wijze uiting gegeven van hun ongenoegen. Daar doen we dan ook wat aan en zoals Daniel al eerder vertelde zullen vandaag nog enkele dingen veranderd worden. Als begin. We blijven schaven, schuren en poleisten tot vlak voor Tweakers 8. Zo is het bij 1 t/m 6 gegaan en zo zal het altijd blijven.
Ook dit getuigt imho van zelfingenomenheid en disrepect voor jullie users.

Het is zeer duidelijk dat enorm veel van de kritiek en frustatie voorkomen had kunnen worden door een andere benadering te kiezen.

Jullie hebben niet geleerd van T5 > T6.

Allemaal prima maar jullie vergeten dat T een succes is vanwege de enorme hoeveelheid knowledgeable gebruikers die content genereren EN het feit dat er in NL geen serieuze concurrentie is.
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

De bezoekerscijfers lopen normaal dus ik denk dat de meerderheid gewoon de site zoals 'ie is aan het gebruiken is. Tegelijkertijd zijn de devvers nu bezig om de meest genoemde klachten op te pakken. Dus dit topic wordt niet vergeten. :)
Verkeerde conclusie. Er is geen concurrentie in NL. Men moet wel. Een denkfout die op den duur heel desastreus kan uitpakken.

Als ik bijv. HWI was zou ik kijken en leren en providen.
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:34:
[...]

Die professionals zijn gisteren tot diep in de nacht bezig geweest. In eigen tijd. Omdat ze het belangrijk vinden dat klachten worden aangepakt. Het dedain waarmee in dit topic over mijn collega's wordt gesproken is af en toe stuitend. Dat neem ik maar voor lief omdat ik uitga van de emotie van het moment en de impact die de nieuwe layout heeft op sommigen. Prettig is het inderdaad allerminst voor mijn collega's.
Ik vind dat je ook hier weer een grote denkfout maakt. Imo begrijpen de meeste mensen hier dat iedereen met de beste intentie gewerkt heeft om van T7 een groot success te maken.

De users begrijpen ook dat het niet leuk is om na twee jaar hard werken topics terug te vinden van >1500 positngs waarin letterlijk 97% negatief is.

De reden waarom dit uitgelopen is op één grote shitstorm zijn de keuzes die gemaakt zijn qua organisatie feedback en bijbehorende zelfingenomen implementatie.

Zie mijn eerdere post. Wees een vent, steek je hand in eigen boezem en leer nu eens keer van je fouten en doe het een volgende keer beter.

Het is gewoon belachelijk dat een site met één van de best opgeleide, knowledgeable usergroup deze niet vroegtijdig betrekt bij zo'n majeure verandering.
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:43:
[...]

Toevallig had ik het daar vanochtend met Daniel over. En we waren beiden verbaasd dat dat niemand van de testers is opgevallen, inclusief onszelf.

Uiteraard wordt dit zsm gefixt. Complicerende factor is dat de search op de rest van de site op een niveau zit maar op het forum op 3 niveau's (forum/sub forum/topic). Daar moeten we nog wat op verzinnen. Het heeft aandacht en prio.
Dit is natuurlijk ook hilarisch. De zoekfunctie op GOT is notorisch slecht maar desalniettemin wordt het wel gebruikt want toch noodzakelijke en functioneel bij gebrek aan beter.. Een vreemde gedacht om hem dan maar uit te schakelen met het oog op implementait over een paar maanden. Van slecht naar niet bestaand.
boesOne schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:46:
Dat er zoveel geklaagd wordt kan je ook zien als een compliment. Als de Volkskrant of nu.nl een redesign doet kan me dat jeuken. Met Tweakers heb ik een band. Het is mijn nummer 1 online hangout. Als die ''zomaar'' verandert dan komt er een reactie. Wees er maar blij mee als crew dat jullie zoveel kunnen losmaken bij mensen.
Dit is naast gebrek aan concurrentie de redding van tweakers en het bestaansrecht. Veel users steken al hun kennis en passie in tweakers wat uberhaupt de belangrijkste bron van value is.
[...]

Helaas niet meer zo makkelijk te vinden.... :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Nee, helaas. Hij gaf specifiek aan in zijn bericht dat hij het van de devvers had gehad en plaatste daarbij ook twee screenshots. Wel bedankt voor de moeite Cloud.

Website overbelast ? Krijg errors en hij laad niet tot traag.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
We hebben al wel een aantal kleinere aanpassingen doorgevoerd, zoals het verkleinen van de witruimte tussen de nieuwsheadlines op de frontpage, maar een structurele oplossing vergt meer tijd.
Merk ik hier echt helemaal niks van.
We hebben Tweakers 7 uitgebreid doordacht en getest, en hoopten uiteraard op een positievere ontvangst. Tegelijkertijd is de praktijk de beste leerschool en juist door de continue input van gebruikers zijn we in staat deze site steeds te blijven verbeteren en vernieuwen. Tweakers blijft de beste community die er is; waar anders vind je een groep die tientallen custom stylesheets maakt om de site naar wens aan te passen en suggesties te doen voor verbeteringen? Blijf dus ook vooral commentaar leveren, in de reacties op het lanceerartikel of op het forum, dat helpt ons alleen maar om een betere site neer te zetten.
Had dit van te voren aan een grote groep voorgelegd i.p.v. 150 mensen. Je voert iets in omdat het af is of bijna af is. Gebruik de community die je zo de hemel in prijst.. want 80% van die community is nu behoorlijk over de zeik met dit nieuwe ontwerp. Zou het proces wat vooraf is gegaan eens nader bestuderen om zo'n grandiose fout in de toekomst niet nogmaals te herhalen.
Waar ik me nog het meest om verbaas is :
Veel mensen geven in de reacties en op het forum aan dat ze behoefte hebben aan een donkerder achtergrond en meer informatie per pagina. Deze behoefte hebben we in het ontwerpproces onderschat, maar een oplossing is helaas niet zo eenvoudig. Er zijn namelijk ook veel mensen die het nieuwe design erg waarderen en we willen niet dezelfde fouten en problemen die in de oude site zaten opnieuw introduceren.
Flinke onderschatting ja. Kleine poll houden was voldoende geweest. En wat betreft de kleur achtergrond; hier hebben jullie 2 jaar aan gewerkt.. de devs hebben geen staar of blindheid opgelopen??
Dit doet gewoon pijn aan je ogen joh. Een slechtere keuze hadden jullie niet kunnen maken.
En veel mensen vinden deze layout goed? Poll uitslag gezien? Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Deze behoefte hebben we in het ontwerpproces onderschat, maar een oplossing is helaas niet zo eenvoudig
Zeker wel, gewoon terug naar Tweakers.net 6 en opnieuw naar de tekentafel.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
T-net is ook weer erg traag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:31:
[...]

Nou dat kan ook wel wat minder vind ik.
Uit dit stuk blijkt overduidelijk dat ze zich het wel degelijk aantrekken en dat alle punten worden meegenomen. De achtergrond + de witte vlakken, de navigatie, de informatiedichtheid en de zoekfunctie wordt allemaal genoemd. En dat zijn ook eigenlijk de 'enige' dingen die er mis nog niet helemaal goed zijn aan de nieuwe lay-out.

Ik liep gisteren in het begin ook te schreeuwen, en m'n punten zijn ook nu nog onveranderd maar we mogen wel een beetje dimmen nu. Ze zijn er duidelijk mee aan de gang.
Zo bedoel ik het niet. Ik ben best onder de indruk dat Head Honcho er een artikel aan wijdt. Ik vind het ook erg goed dat men de meest gehoorde klachten aan gaat pakken en gaat verbeteren. Men neemt ons wel serieus dus.

Echter een tintje grijs kan je altijd wel doorvoeren imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens moet je dit is op een oude samsung 2232BW scherm bekijken.. alleen maar wit :F
En over dat het niet prachtig zou staan bij sommige pagina's, wit dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:39:
[...]

Ik ben bang dat er niet in een getest roll-back script is voorzien, houden IT-ers niet zo van is mijn ervaring (want het gaat toch nooit fout).
Wat ze wel kan, nogmaals, is een tweede template beschikbaar maken voor grijs, de afstand nog verder terugschroeven en de vaste breedte eruit slopen. Dan is het iig leesbaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Perkouw schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:33:
[...]

Nee, helaas. Hij gaf specifiek aan in zijn bericht dat hij het van de devvers had gehad en plaatste daarbij ook twee screenshots. Wel bedankt voor de moeite Cloud.

Website overbelast ? Krijg errors en hij laad niet tot traag.
Deze ? Daniel in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

Hoge CPU load op een van de servers, zo hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Exact die inderdaad! Daar zou ik wel graag de CSS van krijgen. :)
De site lijkt nu ook weer normaal te werken, schrok al!

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Met wat custom CSS ben ik nog een heel eind gekomen, maar ik heb nog 1 groot verzoek.
Als ik op mijn werklaptop de FP bekijk dan zie ik welgeteld 4 nieuwsitems van vandaag. De rest wordt opgevuld door plaatjes die mij niet zoveel interesseren en een zoekbalk die ik niet gebruik.
Ik wil meteen zien wat er voor nieuws is vandaag, nu moet ik meteen beginnen met scrollen. Dit ook vanaf mijn iPad welke ik 9 van de 10 keer in landscape mode gebruik.

Ik zou ook graag zien dat het duidelijker wordt om te zien wat je al gelezen hebt en wat niet qua nieuws items. Het kost je nu veel tijd om uit te zoeken waar je nu gebleven bent met nieuws lezen. Dat gaat namelijk de hele dag door om t half uur of zo. Ik gebruikte ook vaak het tijdstip van posten van een artikel om te herkennen waar ik was gebleven qua lezen, maar dat is nu vervangen door "x minuten geleden geplaatst". Aangezien dat bij voorbaat een relatief iets is kun je het niet gebruiken om een overzicht te houden van waar je bent gebleven met lezen.

Oh en mogen alstublieeeeeeeeeft de kleurcodes van nieuws items weer terug? *pretty please?*

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
GAIAjohan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:39:
[...]

Ik blijf het maar herhalen : dat gaat niet. Tweakers 7 is onder de motorkap dermate anders opgezet dat er wat dat betreft geen weg meer terug is. Nu kunnen we daar nog honderden posts aan gaan besteden maar dat lijkt me zonde van de tijd en moeite. Ik kijk liever vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Meekoh schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:52:

Oh en mogen alstublieeeeeeeeeft de kleurcodes van nieuws items weer terug? *pretty please?*
En de categoriekleurtjes op het forum/active topics-list ook? :Y

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 19-10-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:22
Najah na 1 dag en wat customizing aan de tracker ben ik eindelijk gewend en vind ik het "acceptabel". Maar ik mis vooral de kleurtjes her en der. Beetje grijs, grauw en wittig soms. Maar er wordt hard aan gewerkt :-) . Keep it up :)

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha89 op 19-10-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 16:46
Erg, op mijn laptop krijg ik dit te zien: http://www.ceeke.be/devnull/tweakers.png tof hoor... Ik zou nog addblock gaan gebruiken in de hoop dat ik meer ruimte krijg.

Ik hoop dan ook van harte dat er met alle (negatieve) commentaar rekening wordt gehouden om dit juweeltje van een site verder te doen opblinken. (Neen niet witter dan wit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Help!!!! schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:32:
Dit is natuurlijk ook hilarisch. De zoekfunctie op GOT is notorisch slecht maar desalniettemin wordt het wel gebruikt want toch noodzakelijke en functioneel bij gebrek aan beter.. Een vreemde gedacht om hem dan maar uit te schakelen met het oog op implementait over een paar maanden. Van slecht naar niet bestaand.
Helemaal mee eens dat de GoT search ons forum geen recht doet. Daarom wordt de oude search ook ingeruild voor de nieuwe search die nu als op FP & PW draait. Tot die tijd is het wel handig om in ieder geval iets te hebben waarmee je in het topic kan zoeken en dat moet op korte termijn gefixt zijn. Inderdaad niet de meest charmante oplossing maar mooier kan ik het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:59:
[...]

Helemaal mee eens dat de GoT search ons forum geen recht doet. Daarom wordt de oude search ook ingeruild voor de nieuwe search die nu als op FP & PW draait. Tot die tijd is het wel handig om in ieder geval iets te hebben waarmee je in het topic kan zoeken en dat moet op korte termijn gefixt zijn. Inderdaad niet de meest charmante oplossing maar mooier kan ik het niet maken.
daarover gesproken, hoe kon je ook alweer alle posts op 1 pagina zetten om te zoeken? " http ://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1520976/all "werkt dus niet maar het kon toch wel?

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 19-10-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:27:
[...]

Erg jammer inderdaad dat er vandaag niet al wat aan de kleur gedaan word.
@Zeef, is het niet mogelijk de CSS te krijgen zoals een Admin hier plaatste welke hij van de devvers heeft gehad? Sorry voor de onduidelijke verwoording maar ik kan helaas dit topic even niet meer doorzoeken naar het specifieke bericht.

Voor mij zou dit erg fijn zijn, om nu alle user gemaakte CSS stylesheets te doorzoeken gaat me wat ver.
Een site waar je zelf je css "moet" aanpassen om het enigzins aangenaam te maken= fail
Rsi van te scrollen, downloads tussen nieuwsitems, overbemeten marges... nee, doe mij de vorige versie maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:42

SkyStreaker

Move on up!

Hoe kan ik nu in vredesnaam makkelijk mijn eigen reacties vinden in dit topic? Dit deed ik altijd met de zoekfunctie - nergens kan ik nu ook de FAQ vinden die over de nieuwe zoekfunctie gaat. Helaas raak ik het zo helemaal kwijt hier.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Wat een lelijke :r, witte :N, contrastarme 8) layout. Zo, dat is er uit. :'(

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SkyStreaker schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:02:
Hoe kan ik nu in vredesnaam makkelijk mijn eigen reacties vinden in dit topic? Dit deed ik altijd met de zoekfunctie - nergens kan ik nu ook de FAQ vinden die over de nieuwe zoekfunctie gaat. Helaas raak ik het zo helemaal kwijt hier.
Dit werkt waarschijnlijk voor nu. Maar het verdiend zeker niet de schoonheidsprijs: http://gathering.tweakers...ind/poster/57096/messages
scorpionv schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:03:
Wat een lelijke :r, witte :N, contrastarme 8) layout. Zo, dat is er uit. :'(
wil je een zakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
I'm feeling ignored here.

[ Voor 85% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 18:05 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.