Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 19 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

plan: Een dag met Tweakers 7

Op zich gewaardeerd.

Maar wat lees ik:
De belangrijkste conclusie na circa dertig uur met de nieuwe site is dat lang niet iedereen gelukkig is met de nieuwe layout, waarbij de kritiek zich voornamelijk richt op de grote witruimtes en de lagere informatiedichtheid.
Feitelijk 95% van de mensen die gereageerd hebben is negatief.
Met name veel verstokte en trouwe gebruikers vinden de nieuwe site geen verbetering. Om te beginnen bieden we aan deze gebruikers onze excuses aan: jullie zijn de kern van Tweakers en jullie commentaar weegt zwaar voor ons.
Dat is bemoedigend en correct.
Er zijn namelijk ook veel mensen die het nieuwe design erg waarderen en we willen niet dezelfde fouten en problemen die in de oude site zaten opnieuw introduceren.
:?

Ik denk dat het uiteindelijk goed gaat komen. T kan ook niet anders na deze ongekende shitstorm die nog vele malen intenser is dan bij T5>T6.

Ik geloof in T7 omdat onderhuids urgente zaken zijn aangepakt die nodig zijn voor de toekomst, de look frisser is en de meeste kritiekpunten mij redelijk makkelijk te pareren lijken.

Deze opzet lijkt me al veel beter:
Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:22:
Ik heb nu een custom css gekregen van de devboys die denk ik al wat tegemoet komt aan flink wat klachten. Dit wordt dan dus de default. Er moet wel het nodige nog aan gefixed worden (tracker werkt nu niet goed) maar dit is ongeveer de essentie. Belangrijkste wijziging is een grijze achtergrond en het verkleinen van de line height tussen de items. Dit geldt ook in het forum. Verder kijken we waar we nog meer de witruimte kunnen verminderen zonder terug te vallen op het op-elkaar-gepropte van de vorige layout
Verder wordt de klacht dat de tracker alleen vast te zetten is bij hoge resoluties zeker gehoord, daar komt ook een oplossing voor - die is alleen niet zo heel simpel. We moeten een nette manier vinden om de lege ruimte links of rechts (al naar gelang waar je de tracker zet) weg te halen zonder de hele verhouding van de site te slopen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Het belangrijkste blijft: Leer van je change proces. Betrek je gebruikers eerder en kom uit je ivoren toren. Scheelt hoop frustatie en gebroken reputaties.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Kan iemand het bitje om zetten om de hele site weer te zien? Het is wel een erg lege witte vlakte geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Wil jij ook een zakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Huh ?
Ik vroeg alleen iets m.b.t. CSS, jij had het juiste bericht gevonden waar ik weer op reageerde en toen was het stil. Bedoelde er verder niets mee hoor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik de .plan`s tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00
My 2cent:

- Main pagina stuk onoverzichtelijker ondanks minder informatie/cm2. Alles staat nu door elkaar..vreemd genoeg wordt dit zelfs als feature verkocht in de video. Ik vond het juist handig erg handig dat bijv. reviews en softare updates een eigen koptje hadden. Deze dingen stop je toch niet tussen nieuwsberichten??

+ Verbeteringen aan PW en zoekfunctie zijn natuurlijk wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:05:
En dus? Stel dat het genoemde percentage waar is, dan is er een enorme groep aan gebruikers die niets zegt, nog gewoon de site bezoekt (want bezoekersaantallen zijn niet dramatisch gedaald of gestegen) en het dus blijkbaar wel prima vindt. Prachtig dat er grote groep sprekende gebruikers is, maar de stille meerderheid is er ook en heeft een minstens zo grote stem.
Ik denk dat het uiteindelijk goed gaat komen. T kan ook niet anders na deze ongekende shitstorm die nog vele malen intenser is dan bij T5>T6.
Ik geloof dat ik die ook heb meegemaakt (hell, volgens mij heb ik ongeveer elke update meegemaakt na WoT), maar net als op andere sites wordt er bij elke verandering altijd gepiept, gesteund en gekreund (Facebook en Timeline, anyone?).
Het belangrijkste blijft: Leer van je change proces. Betrek je gebruikers eerder en kom uit je ivoren toren. Scheelt hoop frustatie en gebroken reputaties.
Dat ben ik met je eens, maar dat is een continu proces en geldt niet alleen nu.

For the record, ik vind het een prachtige verbetering. Witruimte vind ik heerlijk en van een lichtkanon heb ik geen enkele last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik wil T.net 6. T 7 is 1 grote misluke trollage.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Harm schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:13:
Ik geloof dat ik die ook heb meegemaakt (hell, volgens mij heb ik ongeveer elke update meegemaakt na WoT), maar net als op andere sites wordt er bij elke verandering altijd gepiept, gesteund en gekreund (Facebook en Timeline, anyone?).
Precies. Verschrikkelijk die timeline. Sindsdien kijk ik never nooit meer gewoon op een wall van iemand, hoogstens een beetje in een foto-album af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal mensen wat gereageerd heeft, is misschien op zijn hoogst 10 procent van het totale aantal gebruikers al denk ik zelf dat het wel eens rond de 5 procent kan liggen.

T.net heeft zich aangepast op een nieuwe doelgroep die ze al sinds t.net6 proberen aan te spreken en met succes en daar passen de diehard verstokte tweakers niet in het is aanpassen of exit naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
Ik vind "waardeloos" wat extreem, maar een verbetering vind ik het niet. Veel minder informatie op de FP, absurde margins overal, enorme contrast tussen achtergrond en tracker, mengelmoes van nieuws en meuk (yuk) en het forum lijkt meer op een chat applicatie dan een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:18:
[...]

T.net heeft zich aangepast op een nieuwe doelgroep die ze al sinds t.net6 proberen aan te spreken en met succes en daar passen de diehard verstokte tweakers niet in het is aanpassen of exit naar mijn idee.
Dat lijkt mij heel sterk. Dan zouden ze wel gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

[...]

En dus? Stel dat het genoemde percentage waar is, dan is er een enorme groep aan gebruikers die niets zegt, nog gewoon de site bezoekt (want bezoekersaantallen zijn niet dramatisch gedaald of gestegen) en het dus blijkbaar wel prima vindt. Prachtig dat er grote groep sprekende gebruikers is, maar de stille meerderheid is er ook en heeft een minstens zo grote stem.
De stille meerderheid is niet per defenitie blij als ze nog wel blijven komen maar niks zeggen. Dus het blijkbaar wel prima vinden lijkt me wat kort door de bocht.
Zolas Help!!!! al aangaf is er eigenlijk geen concurentie voor T.net. Je kan nergens heen. Dit lijkt me een betere verklaring voor de niet dalende bezoekersaantallen dan blijheid over het nieuwe design.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:19:
[...]

Dat lijkt mij heel sterk. Dan zouden ze wel gek zijn.
Tweakers probeerd al jaren de wat meer mainstream mensen die geintereseerd zijn in de techniek naar zich toe te trekken, zie de aanpassingen van de afgelopen jaren: de channels, de verschuiving van het nieuws, de pricewatch die nu vol met consumentenelektronica staat, allemaal om de gewone burger te bereiken die wel geintereseerd is in techniek maar die geen tweaker is.

De echte diehard tweakers waar het ooit mee begon is niet intressant meer, daar verdienen ze geen dubbeltje aan, de enige oplossing is mainstream worden en mainstream publiek aan te trekken door je zo breed mogelijk op te stellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Even m'n eigen mening, veel is al gezegd, maar toch nog paar puntjes :)

Goede punten:
+het nieuwe hoofdmenu is veel beter
+zoekbalk is beter (maar neemt wel relatief veel schermruimte in )
+snel
+minder onnodige prul

Minder goed:
-te wit en te veel witruimte
-weinig variatie tussen font-groottes (bv gerelateerde content mag wel wat kleiner)
-de nieuwsartikelen staan veel te laag op de FP en er is veel witruimte tussen de links, wat zorgt voor veel scrollen en minder overzichtelijk is.
-te weinig contrast, vroeger had je een beter contrast tussen hoofd en bijzaken.
-comments zijn echt onaangenaam om te lezen door dat felle wit en al die witruimte
-waarom is er bv niet gekozen om het midden van de pagina 'licht te maken' (maar nog altijd iets donkerder als dat felle wit nu) en de zijkanten waar niets staat grijs (beetje zelfde concept als tweakers 6)?
-beetje spijtig dat de kleurtjes van de forum categorieën verdwenen zijn, die waren handig om rap te vinden wat je wil. + de forum hoofdpagina is 3 keer zo lang als vroeger door de witruimte :p

Ik zal maar snel eens wat Karma verzamelen zodat ik weer Custom CSS kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:21:
[...]

Tweakers probeerd al jaren de wat meer mainstream mensen die geintereseerd zijn in de techniek naar zich toe te trekken, zie de aanpassingen van de afgelopen jaren: de channels, de verschuiving van het nieuws, de pricewatch die nu vol met consumentenelektronica staat, allemaal om de gewone burger te bereiken die wel geintereseerd is in techniek maar die geen tweaker is.
Zal prima zo zijn, maar het is altijd geweest 'voor en door Tweakers'. Zonder de 'harde kern' is deze site toch bijna nergens meer? In ieder geval het forum niet meer.

Iedereen die een probleem met computers heeft, hard- of software, kan hier z'n antwoord vinden. Er is altijd iemand die het weet, of die je op het juiste spoor kan zetten.

Als ze dat wegjagen/laten vallen, ja, dan zouden ze echt wel gek zijn imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Chaoto
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik ben erg ontevreden over de FP , de oude is echt 1000% beter, ik vind de nieuwe uitstraling niet tweakers
waardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:21:
[...]

Aan de andere kant moet je niet vergeten dat er steeds minder mensen die hun CPU overclocken, waterkoeling installeren, of zelf aan het solderen slaan. Daarentegen is casemodden weer wat populairder en is klooien met custom roms nu erg populair. Daarbij hebben we in de pricewatch veel productinformatie en een mondige bezoekersgroep die je haarfijn kan uitleggen waar iets goed of &*$&_#&* is. ;)

De markt veranderd, de bezoekers veranderen en wij veranderen mee.
witeken schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:14:
[...]

Ik wil T.net 6. T 7 is 1 grote misluke trollage.
Tweakers 6 komt echt niet meer terug. Omdat we in de basis een compleet nieuwe site hebben sluit Tweakers 6 daar niet meer op aan. We hebben waar het kon altijd de oude templates laten meedraaien maar dat ging nu echt niet meer.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:11:
Waar vind ik de .plan`s tegenwoordig?
http://tweakers.net/plan
Perkouw schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:10:
[...]

Huh ?
Ik vroeg alleen iets m.b.t. CSS, jij had het juiste bericht gevonden waar ik weer op reageerde en toen was het stil. Bedoelde er verder niets mee hoor. :(
Oh, dan is 't goed. ;) Bedoel je deze? Daniel in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:23:
[...]

Zal prima zo zijn, maar het is altijd geweest 'voor en door Tweakers'. Zonder de 'harde kern' is deze site toch bijna nergens meer? In ieder geval het forum niet meer.

Iedereen die een probleem met computers heeft, hard- of software, kan hier z'n antwoord vinden. Er is altijd iemand die het weet, of die je op het juiste spoor kan zetten.

QFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Dus "wie zwijgt stemt toe"?? Zo werkt het niet he...
De conclusie dat de zwijgende meerderheid het allemaal wel best vind is meestal een stevige misvatting. Dat iemand geen mening uit (of niet goed kan vinden waar deze te uiten) wil niet zeggen dat hij geen mening heeft, laat staan dat die mening positief is.
Daarnaast moet je het als community juist hebben van je reagerende en betrokken users, niet van de zwijgende meerderheid. Schoffeer die betrokken users voldoende, en je graaft vanzelf je eigen graf als bedrijf.

Als men het echt wil weten gooi deze poll dan op de frontpage. Dan zullen we nog wel eens zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 19-10-2012 18:30 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Moet zeggen dat de CSS compo echt een goed iniatief is, ik denk dat de crew dit ook de nodige goede style's zal gaan opleveren, mooi voorbeeld van hoe gebruik te maken van de know how van je community. :)
Toch weer even een positief puntje. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 18:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Erkenning van het probleem vind ik al voldoende. Oplossing komt dan vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Cheetah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:27:
[...]
De conclusie dat de zwijgende meerderheid het allemaal wel best vind is een stevige misvatting. Daarnaast moet je het als community juist hebben van je reagerende en betrokken users, niet van de zwijgende meerderheid. Schoffeer die betrokken users voldoende, en je graaft vanzelf je eigen graf als bedrijf.
Als je goed leest, dan verwijs ik niet alleen naar de zwijgende meerderheid, maar ook naar getalletjes die laten zien dat er vooralsnog geen daling te zien is in pageviews om maar wat te noemen. Blijkbaar worden er nog steeds veel pagina's bezocht en blijkbaar weet men content nog steeds te vinden. Dát is mijns inziens wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable_son
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 20:01
De layout vind ik wel mooi, maar dat wit, dat doet me zeer aan de ogen.
Na 15 minuten in de schemer, wat post te hebben gelezen, zie je niets anders meer.

Cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Harm schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:31:
[...]

Als je goed leest, dan verwijs ik niet alleen naar de zwijgende meerderheid, maar ook naar getalletjes die laten zien dat er vooralsnog geen daling te zien is in pageviews om maar wat te noemen. Blijkbaar worden er nog steeds veel pagina's bezocht en blijkbaar weet men content nog steeds te vinden. Dát is mijns inziens wat telt.
Dat mensen hun weg vinden en nog steeds de site gebruiken in dezelfde getallen als voorheen zegt dan ook helemaal niets over wat ze er van vinden. Dat is de strekking van zijn verhaal.

Misschien is het van die getallen nog steeds gelijk omdat er niets anders in Nederland online wat ook maar enigzins kan tippen aan Tweakers.net. Met of zonder mooie site.

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 19-10-2012 18:34 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:23:
[...]

Je zegt het zo mooi, dat is de verandering van de markt, "tegenwoordig kan iedereen" vroeger was dat niet zo, toen was t.net iets bijzonders en was je bijna bang om een vraag te stellen want dan sloot een moderator je topic met als antwoord je hebt een domme vraag gesteld en die ga je maar op fok! stellen wij zijn er alleen voor de creme de la creme de semi-professionals, en langzaam is dat meer en meer verbreed en werden ze minder streng, wat geleid heeft tot een nieuwe groep mensen die hier komen vragen en antwoorden(naar mijn inziends met te makkelijke vragen) krijgen, en die een andere soort site en opzet verlangen dan een echte tweaker, ik betwijfel of de echte tweakers nog de harde kern zijn of dat jullie steeds meer naar jullie eigen fora`s worden geduuwd(ao de fora`s die zeef op noemt) en de rest word overgenomen door de new generation.

@ zeef ik bedoelde het niet negatief, ik vind het een mooie website en vind het mooi om te zien dat jullie aan het verruimen zijn en dat we nieuwe leden welkom kunnen heten.

Met mijn vraag over de .plan`s bedoelde ik eigenlijk waar vind ik de .plan`s nog in het navigatiemenu? vroeger hadden ze een eigen knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Het aantal mensen wat gereageerd heeft, is misschien op zijn hoogst 10 procent van het totale aantal gebruikers al denk ik zelf dat het wel eens rond de 5 procent kan liggen.

Ik denk dat de waarde die de Lurkers toekennen aan tweakers voor het overgrote deel gevonden kan worden in de knowledgeable input van de 'verstokte tweakers' in de Pricewatch, Shopreviews het forum etc.. :)

Want wat is anders het verschil met Computer totaal/HWI. En waarom doet Tweakers het tot nu toe zoveel beter.
boesOne schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:19:
[...]

De stille meerderheid is niet per defenitie blij als ze nog wel blijven komen maar niks zeggen. Dus het blijkbaar wel prima vinden lijkt me wat kort door de bocht.
Zolas Help!!!! al aangaf is er eigenlijk geen concurentie voor T.net. Je kan nergens heen. Dit lijkt me een betere verklaring voor de niet dalende bezoekersaantallen dan blijheid over het nieuwe design.
Dit dus.
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:24:
[...]

Aan de andere kant moet je niet vergeten dat er steeds minder mensen die hun CPU overclocken, waterkoeling installeren, of zelf aan het solderen slaan. Daarentegen is casemodden weer wat populairder en is klooien met custom roms nu erg populair. Daarbij hebben we in de pricewatch veel productinformatie en een mondige bezoekersgroep die je haarfijn kan uitleggen waar iets goed of &*$&_#&* is. ;)

De markt veranderd, de bezoekers veranderen en wij veranderen mee.
Ja en het is diezelfde mondige groep die jullie niet voldoende betrokken hebben bij deze change.
[...]

Tweakers 6 komt echt niet meer terug. Omdat we in de basis een compleet nieuwe site hebben sluit Tweakers 6 daar niet meer op aan. We hebben waar het kon altijd de oude templates laten meedraaien maar dat ging nu echt niet meer.
Is imo ook niet nodig. Er zijn ook veel dingen goed aan T7. Zolang er maar geluisterd wordt en niet zo eigenwijs gehandeld wordt..
Dit is toegezegd dus het zal goedkomen.

Doe het de volgende keer in eerder stadium en het zal veel makkelijker gaan.

Presenteer bijvoorbeeld jullie design idee, pas het vervolgens aan obv breedgedragen feed back en laat de community vervolgens kiezen tussen jullie idee en het aangepaste idee. Maar dat is waarschijnlijk te eng en te weinig controle voor jullie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

C-dude schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:56:
Erg, op mijn laptop krijg ik dit te zien: http://www.ceeke.be/devnull/tweakers.png tof hoor... Ik zou nog addblock gaan gebruiken in de hoop dat ik meer ruimte krijg.
Even voor de klagers die het bovenstaande plaatje te zien krijgen.

Ik ken dit fenomeen niet, ik gebruik Tweakers.net op Firefox (op mijn werk was dit zonder add-ons) en ik gebruik het op mijn Android tablet (standaard browser), ook hierop geen irrtante banner zichtbaar.

Welke pre-aged browser gebruiken jullie!!??

Ik heb overigens geen abonnement van tweakers, maar ik heb wel "verberg banners" uitstaan. Banners zouden pas uit mogen staan als ik hiervoor betaal.
Is dit een bug of gebruik ik precies de juiste browsers?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:54:
[...]

Ik blijf het maar herhalen : dat gaat niet. Tweakers 7 is onder de motorkap dermate anders opgezet dat er wat dat betreft geen weg meer terug is. Nu kunnen we daar nog honderden posts aan gaan besteden maar dat lijkt me zonde van de tijd en moeite. Ik kijk liever vooruit.
Load of BS. Het gaat mensen om de stylesheet. Niks technisch onder de motorkap. Nu vindt ik meer dan alleen de achtergrondkleur achteruit gegaan, maar de kleur alleen al is een mega simpele aanpassing. En ja, ook al maakt het ander dingen 'minder mooi' (in de ogen van de mensen die dit ook mooi vinden zo??) betekent niet dat je de belangrijkste content lelijk moet laten!!!

Ennuh, boe boe voor de designers... Het is hun vak en hand in eigen boezem als wij het niks vinden ze zijn er schijnbaar gewoon slecht in. Deal with it! Dát is profesionalisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 15:47
Ik heb gevonden dat ik al veel minder op willekeurige nieuws links klik. Met de vorige layout las ik de text beter dan donker blauw op wit (donker blauw op grijs voor mij die gebruik maakt van Usable Tweakers 7 js). Het verschil is erg duidelijk vergeleken met versie 6 voor mij. De kleuren, de compactere hot topic die altijd bovenaan stond, de tracker, etc...die vond ik allemaal best goed zitten in T6. Waarom moeten er grote witte balken aan de rechter en linker kant nu zijn?

edit: eerste keer dat ik op de forum kom. daar voor had ik niet echt reden voor.

edit2: T6 was iets onduidelijk bij de pricewatch maar in T7 ziet het er veel beter uit. De site is nu wel veel meer "up to date" qua design.

[ Voor 19% gewijzigd door s0larus op 19-10-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:34:
[...]
Je zegt het zo mooi, dat is de verandering van de markt, "tegenwoordig kan iedereen" vroeger was dat niet zo, toen was t.net iets bijzonders en was je bijna bang om een vraag te stellen want dan sloot een moderator je topic met als antwoord je hebt een domme vraag gesteld en die ga je maar op fok! stellen
Soms kreeg je inderdaad dat gevoel, maar het klopte wel altijd. Je kunt zelf heel veel Google-en. En als de zoekfunctie op dit forum 5 jaar geleden al beter geweest zou zijn, waren er ook minder 'domme' topics geweest.

Met iedereen bedoel ik dan ook iedereen. Van 'n00bs' tot 'nerds'.
wij zijn er alleen voor de creme de la creme de semi-professionals, en langzaam is dat meer en meer verbreed en werden ze minder streng, wat geleid heeft tot een nieuwe groep mensen die hier komen vragen en antwoorden(naar mijn inziends met te makkelijke vragen) krijgen, en die een andere soort site en opzet verlangen dan een echte tweaker, ik betwijfel of de echte tweakers nog de harde kern zijn of dat jullie steeds meer naar jullie eigen fora`s worden geduuwd(ao de fora`s die zeef op noemt) en de rest word overgenomen door de new generation.
Volgens mij is dat nog niet zo minder streng hoor. Zie bijna dagelijks topics gesloten worden vanwege die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen moeten eens leren dat dit soort website`s niet bestuurd worden door haar leden en dat het enige stemrecht van lid is: blijf ik of meld ik mij af.

Dit soort website`s moeten geld verdienen, er moet een redactie betaald worden, er moet winst gemaakt worden, en na mijn idee kun je dan geen dorpspolitiek gaan voeren door je leden uitgebreid te laten kiezen.

Zoals danny(van ons klein broertje) ooit zei "fok! is een dictatuur, het is mijn geld wat erin zit en daar heeft niemand een kont over te zeggen, als je iets wil zeggen dan mag je ook delen in de kosten"een prachtig citaat omdat ik mij meer en meer verbaas over het feit dat mensen op internet stemrecht eisen terwijl ze gebruik maken van een gratis site, of een site voor heel weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Help!!!! schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:34:
[...]
Ja en het is diezelfde mondige groep die jullie niet voldoende betrokken hebben bij deze change.

[...]

Is imo ook niet nodig. Er zijn ook veel dingen goed aan T7. Zolang er maar geluisterd wordt en niet zo eigenwijs gehandeld wordt..
Dit is toegezegd dus het zal goedkomen.

Doe het de volgende keer in eerder stadium en het zal veel makkelijker gaan.

Presenteer bijvoorbeeld jullie design idee, pas het vervolgens aan obv breedgedragen feed back en laat de community vervolgens kiezen tussen jullie idee en het aangepaste idee. Maar dat is waarschijnlijk te eng en te weinig controle voor jullie.
Het laatste wat ik daarover ga zeggen is dat ik door dit topic 575 nieuwe bètatesters heb genoteerd voor een volgende keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:42:
Mensen moeten eens leren dat dit soort website`s niet bestuurd worden door haar leden en dat het enige stemrecht van lid is: blijf ik of meld ik mij af.

Dit soort website`s moeten geld verdienen, er moet een redactie betaald worden, er moet winst gemaakt worden, en na mijn idee kun je dan geen dorpspolitiek gaan voeren door je leden uitgebreid te laten kiezen.

Zoals danny(van ons klein broertje) ooit zei "fok! is een dictatuur, het is mijn geld wat erin zit en daar heeft niemand een kont over te zeggen, als je iets wil zeggen dan mag je ook delen in de kosten"een prachtig citaat omdat ik mij meer en meer verbaas over het feit dat mensen op internet stemrecht eisen terwijl ze gebruik maken van een gratis site, of een site voor heel weinig geld.
Vergeet niet dat tweakers erg veel user generated content heeft. Denk bijvoorbeeld aan de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:43:
[...]

Vergeet niet dat tweakers erg veel user generated content heeft. Denk bijvoorbeeld aan de reviews.
Waar sommige mensen nog voor betaald willen krijgen ook. 8)7 8)7

Desondanks bestaat dit omdat andere mensen er geld in steken en naar mijn mening kan een review echt niet op tegen de enorme kosten(en de winst die daar uit voortvloeit.) die de persgroep draagt.

Heel lullig gezegd je mag bij albert heijn toch ook niet meebeslissen welk merk pindakaas er in de schappen liggen? bevalt het je niet dan moet je naar jumbo of de lidl. business is business en heeft niks met democratie of dorpspolitiek te maken.

Kennelijk is er naar lang onderzoek uitgekomen dat dit de beste website is om het mainstream volk nog meer hier naar toe te krijgen en te houden en tja dat botst met de oude garde, zie het als de indiannen en de amerikanen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Sorry ik moet het toch zeggen.

Zou het komen doordat ze gaandeweg in dure audi's zijn gaan rond rijden, in te dure koopwoningen in nieuwbouw wijken zijn gaan wonen, ipads en iphones hebben, teveel betaald krijgen, te grote bonussen aan het einde van het jaar ontvangen, dat ze ons de tweakers uit het oog zijn verloren.?

Is er uberhaubt over worst case scenarios gedacht? Was er geen management team die zoiets had van nee eerst alles echt goed op orde bijvoorbeeld responsive? Hoeveel heeft deze grapje uiteindelijk wel niet gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:46:
[...]

Desondanks bestaat dit omdat andere mensen er geld in steken en naar mijn mening kan een review echt niet op tegen de enorme kosten(en de winst die daar uit voortvloeit.) die de persgroep draagt.

Heel lullig gezegd je mag bij albert heijn toch ook niet meebeslissen welk merk pindakaas er in de schappen liggen? bevalt het je niet dan moet je naar jumbo of de lidl. bussiness is bussiness en heeft niks met democratie of dorpspolitiek te maken.
Nee, ho, wacht even. Het was puur even ter aanvulling op je stukje, meer niet. En ik stel dus ook niet dat het opweegt tegen de kosten of wat dan ook. Nogmaals puur ter aanvulling, er is een vrij grote club tweakers die echt toegevoegde waarde leveren aan de website. (degelijke) reviews zijn hier maar een voorbeeld van.
ikweetniks schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:46:
Sorry ik moet het toch zeggen.

Zou het komen doordat ze gaandeweg in dure audi's zijn gaan rond rijden, in te dure koopwoningen in nieuwbouw wijken zijn gaan wonen, ipads en iphones hebben, teveel betaald krijgen, te grote bonussen aan het einde van het jaar ontvangen, dat ze ons de tweakers uit het oog zijn verloren.?

Is er uberhaubt over worst case scenarios gedacht? Was er geen management team die zoiets had van nee eerst alles echt goed op orde bijvoorbeeld responsive? Hoeveel heeft deze grapje uiteindelijk wel niet gekost?
Ik heb geen idee wat voor auto's ze rijden en in wat voor huizen ze wonen laat staan wat ze betaald krijgen en als devices hebben op de zaak. Is dit een niet ietwat grove aanname van je of weet jij gewoon meer dan ik ?

[ Voor 44% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:42:
Dat neemt toch niet weg dat gebruikers hun mening er over mogen geven?! En veel gebruikers doen dan ook, in de hoop dat het er beter van wordt en ze zich niet af hoeven melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
waarom is tweakers 7 niet in 'beta' gegaan, waarbij de users vooraf al alle ondingen eruit hadden kunnen filteren ˆ_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_pizzaboer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 21:30
Is het toevallig geen idee om de sidebar mee te laten scrollen met de pagina? Hier door krijg je minder leegte naast de reacties op een artikel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik zou graag deze poll op de FP willen zien.
Ik vind de nieuwe layot(Tweakers 7) 3x niks.

Zonder kleuren(alleen wit,wit,wit) Forum topic zoeken is bijna onmogelijk,Pricewatch niet meer gebruikers vriendelijk(hetzelfde geldt ook voor de V&A gedeelte) etz etz.
Spelling check werkt ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 18:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

TonyA schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:50:
waarom is tweakers 7 niet in 'beta' gegaan, waarbij de users vooraf al alle ondingen eruit hadden kunnen filteren ˆ_^
lees de thread is voor dat je post, ja er is een crew beta en later abbo beta geweest :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
davidaap123 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

lees de thread is voor dat je post, ja er is een crew beta en later abbo beta geweest :)
en nog wat anderen. Uiteindelijk rond de 150 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ik weet niet of dit al voorgelegd is (lastig zoeken, laatste 2 pagina's niet iig) , of dat ik de enige ben die zich er aan stoort, maar waarom is Tweakers voor het logo zonder hoofdletter geschreven? Het doet naar mijn idee af als slecht nederlands (en een beetje kinderlijk). Tweakers is een naam en het logo bevat ook de hoofdletter T en niet een kleine t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het gedeeltelijk met je eens:
alles mag gezegd worden naar mijn idee
dat ze ons de tweakers uit het oog zijn verloren.?
tuurlijk naar mijn idee hebben ze dat bewust gedaan en dat is vrij logisch, aan het oude tweakers was geen droog brood te verdienen, de enige manier om een website succesvol maken is door je breed op te stellen en zo mainstream mogelijk, en daar passen de steeds kleiner wordende groep "nerd idioten" niet meer in, logisch.
Zou het komen doordat ze gaandeweg in dure audi's zijn gaan rond rijden, in te dure koopwoningen in nieuwbouw wijken zijn gaan wonen, ipads en iphones hebben, teveel betaald krijgen, te grote bonussen aan het einde van het jaar ontvangen.
Naar mijn inziens is dat een logisch gevolg, als je een mainstream website succesvol maakt tja dan verdien je er ook goed mee, en naar mijn mening is dat hun goed recht ik kan me namelijk niet voorstellen dat de femme de eerst 5 tot 8 jaar echt er geld aan verdiend heeft, eerder er op bijgelegd.

Als ik verder de foto`s bekijk van het kot van femme dan heb ik niet de indruk dat hij in een enorme villa of een duur herenhuis te amsterdam woont, het ziet eruit als een doodnormaal appartement.
Ik denk dat als je kijkt vanuit de ogen van de mainstream publiek dat deze juist erg is geslaagd en het een succes is, dus de vraag is deelt het mt de mening dat dit geen succes is? ik denk van niet met oog op de nieuwe doelgroep.

Wat er nodig is, is een mentaliteitsverandering bij de oude bezoekers, ze moet eens accepteren dat het huidige mt er met recht op een andere manier naar kijkt, en vooral met een andere gedachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:43:
[...]

Het laatste wat ik daarover ga zeggen is dat ik door dit topic 575 nieuwe bètatesters heb genoteerd voor een volgende keer. ;)
Count me in!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
[...]

Heel lullig gezegd je mag bij albert heijn toch ook niet meebeslissen welk merk pindakaas er in de schappen liggen? bevalt het je niet dan moet je naar jumbo of de lidl. business is business en heeft niks met democratie of dorpspolitiek te maken.

Kennelijk is er naar lang onderzoek uitgekomen dat dit de beste website is om het mainstream volk nog meer hier naar toe te krijgen en te houden en tja dat botst met de oude garde, zie het als de indiannen en de amerikanen.
Bij de AH kan ik kiezen uit weetikveel soorten (=stylesheets), zonder andere kennis daarvoor aan te wenden. Voor de pindakaas met nootjes hoef ik niet zelf nootjes te malen en door de pot te roeren (=custom CSS).
Hier heb ik maar 1 standaard keuze.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.van.Dijck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:06
[...]

Ok, Nu ga ik toch eens posten.

Ik kom al jaren op Tweakers (sinds 2008), en ik lurk er constant op los. Een profiel heb ik pas recent gemaakt, daar ik een reply wilde plaatsen.

Maar ik kwam JUIST naar Tweakers vanwege de hoge informatiedichtheid. Twee maal aan scrollwieltje draaien en ik was weer op de hoogte.

De silent majority is met deze versie van tweakers.net onderschat. Ik begrijp waar ze heenwillen (tablets en dat soort onzin), maar zo schiet het voor de bezoekers die de vele pageviews genereren (en dus inkomsten) niet op. En om dan als organisatie met woorden als "verstokt" te gaan gooien vind ik dan ook een beetje onbeleefd.

Edit: Geen karma, dus geen css voor mij. Alleen pijnlijke ogen en een verlaten gevoel.

[ Voor 3% gewijzigd door Joost.van.Dijck op 19-10-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:02:
[...]

Bij de AH kan ik kiezen uit weetikveel soorten (=stylesheets), zonder andere kennis daarvoor aan te wenden. Voor de pindakaas met nootjes hoef ik niet zelf nootjes te malen en door de pot te roeren (=custom CSS).
Hier heb ik maar 1 standaard keuze.
Nouja ik vind dit pure dorpspolitiek naar mijn inziends moet je maar gaan mee investeren in t.net(dat kan natuurlijk niet maar toch) of zelf een site opzetten en het beter doen, eens kijken wat jij zegt als allerlei mensen gaan vertellen wat ze met jouw geld willen doen, als er 1400 mensen jouw geld figuurlijk gaan uitgeven.

Dit is geen sp site waar alles zullen we eerlijk delen en iedereen mag beslissen de norm is, hier dienen knaken verdiend te worden, mensen betaald te worden, en vrouw/man en kinderen gevoed te worden, daar past enige dorpspolitiek of andere betweterigheid naar mijn idee niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

Het operationele risico daarvan is: typefouten - zowel bij de invoer als bij de selectie. Zie bijvoorbeeld ebay die dat systeem aanhangt en je een term op 3 manieren om spellen om het totaal aanbod te vinden. Vind ik persoonlijk vwb gebruiksvriendelijkheid geen vooruitgang. Wel makkelijker te onderhouden voor het PW - team natuurlijk en het kan daarom een keus zijn.
wjvds schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

Dus we gaan terug naar een CLI? Vind ik persoonlijk niet zo veel mis mee, maar de meeste mensen vinden een GUI toch een stuk praktischer.
Het verhaal is alsvolgt. Als je de PW filters inzet in V&A dan worden via die filters alleen advertenties gevonden van spullen die in de PW staan. Wat niet in de PW heeft gestaan of staat wordt niet gevonden met de filters. Daarmee duperen we verkopers van enigszins exotische zaken. Via de search kun je wel alles vinden, als de adverteerder maar geen tikfouten maakt.

Mijn voorstel is om het gewoon eens een maand te proberen op deze manier. Werkt het nou echt niet dan moeten we kijken of er iets anders gemaakt moet worden. Maar om dat nou op basis van 24 uur meteen af te schieten lijkt me geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost.van.Dijck schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:06:
En om dan als organisatie met woorden als "verstokt" te gaan gooien
Ik zal later inhoudelijk reageren maar ik wil heel duidelijk zeggen dat ik NIET tot de t.net organisatie behoor, de mensen niet persoonlijk ken en GEEN deel uitmaak van de crew of andersinds en nooit daar toe behoord heb, ik ben dus net als jij een normaal lid, die zijn mening geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:09:
[...]

Ik zal later inhoudelijk reageren maar ik wil heel duidelijk zeggen dat ik NIET tot de t.net organisatie behoor, de mensen niet persoonlijk ken en GEEN deel uitmaak van de crew of andersinds, ik ben dus net als jij een normaal lid, die zijn mening geeft.
Verstokt staat in het bericht op de frontpage. plan: Een dag met Tweakers 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:08:
[...]

[...]

Het verhaal is alsvolgt. Als je de PW filters inzet in V&A dan worden via die filters alleen advertenties gevonden van spullen die in de PW staan. Wat niet in de PW heeft gestaan of staat wordt niet gevonden met de filters. Daarmee duperen we verkopers van enigszins exotische zaken. Via de search kun je wel alles vinden, als de adverteerder maar geen tikfouten maakt.

Mijn voorstel is om het gewoon eens een maand te proberen op deze manier. Werkt het nou echt niet dan moeten we kijken of er iets anders gemaakt moet worden. Maar om dat nou op basis van 24 uur meteen af te schieten lijkt me geen goed idee.
Ik was het niet aan het afschieten, ik wees alleen op het risico van dingen niet of deels kunnen vinden door de vrije invoer. Ben er zeker niet tegen om het te proberen, ben alleen bang voor exotische benoemingen van standaard termen. Nu heeft de adverteerder zichzelf daar alleen maar mee dus hopenlijk valt het mee!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Beetje genept zijn we toch wel: vorige maand de verkiezing voor website van het jaar en dan dit...
Stem al uitgebracht, wat nu?
/troll mode off ;-)

Ik kan me aansluiten bij de rest; te wit en op mijn 11"netbookje geen side tracker meer=jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Joost.van.Dijck schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:06:
[...]

Ok, Nu ga ik toch eens posten.

Ik kom al jaren op Tweakers (sinds 2008), en ik lurk er constant op los. Een profiel heb ik pas recent gemaakt, daar ik een reply wilde plaatsen.

Maar ik kwam JUIST naar Tweakers vanwege de hoge informatiedichtheid. Twee maal aan scrollwieltje draaien en ik was weer op de hoogte.

De silent majority is met deze versie van tweakers.net onderschat. Ik begrijp waar ze heenwillen (tablets en dat soort onzin), maar zo schiet het voor de bezoekers die de vele pageviews genereren (en dus inkomsten) niet op. En om dan als organisatie met woorden als "verstokt" te gaan gooien vind ik dan ook een beetje onbeleefd.

Edit: Geen karma, dus geen css voor mij. Alleen pijnlijke ogen en een verlaten gevoel.
We hebben je gehoord. We gaan wat doen aan de ogen (wit) en de informatiedichtheid. Zie plan: Een dag met Tweakers 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:11:
[...]

whoops, sorry, ik had het woord een aantal posts boven hem gebruikt en dacht dat hij op mij doelde, excuses moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:11:
[...]

Ik was het niet aan het afschieten, ik wees alleen op het risico van dingen niet of deels kunnen vinden door de vrije invoer. Ben er zeker niet tegen om het te proberen, ben alleen bang voor exotische benoemingen van standaard termen. Nu heeft de adverteerder zichzelf daar alleen maar mee dus hopenlijk valt het mee!
Eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.van.Dijck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:09:
[...]

Ik zal later inhoudelijk reageren maar ik wil heel duidelijk zeggen dat ik NIET tot de t.net organisatie behoor, de mensen niet persoonlijk ken en GEEN deel uitmaak van de crew of andersinds en nooit daar toe behoord heb, ik ben dus net als jij een normaal lid, die zijn mening geeft.
MrAcid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:11:
[...]

Dit dus. Mijn excuses voor de verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Sommige mensen overdrijven hier zeer: 'o jee het design is anders en ik vind het niet meer mooi en ik kom hier jaren en jullie houden geen rekening met mij en omdat ik het niet mooi vind blijf ik weg en jullie zijn stom'... maar ja, zo lees ik het dan :)

Als je wat wil toevoegen: kom met goeie punten, onderbouw ze, want daar wordt zeker wat mee gedaan

Mijn puntjes: de pagina nummers waar je op kan klikken: de gekozen pagina heeft een mooi gekleurd vierkantje er om heen, geef de andere pagina nummers ook een vierkantje er omheen met een lichtgrijs kleurtje, daardoor lijkt de nummering minder chaotisch.

En de 'Bekijk bericht'-knop mag ook wel een bordertje hebben :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:00:
tuurlijk naar mijn idee hebben ze dat bewust gedaan en dat is vrij logisch, aan het oude tweakers was geen droog brood te verdienen, de enige manier om een website succesvol maken is door je breed op te stellen en zo mainstream mogelijk, en daar passen de steeds kleiner wordende groep "nerd idioten" niet meer in, logisch.
Met alle respect : waar haal je de onzin vandaan? Het voornoemde is niet geheel correct. Sinds 2002 commercieel en in de beginjaren was het best moeilijk maar al snel een stabiele en winstgevende onderneming. Ook in oude dagen van weleer (zeg 2003 en verder) waren we een gezond bedrijf. Weliswaar met minder capaciteit dan nu maar daar hebben we 't niet over.

Ik vind de discussie over auto's, huizen en ipad's echt te bizar voor woorden. Ik hoop niet dat je daar een serieuze reactie op verwacht.
Ik denk dat als je kijkt vanuit de ogen van de mainstream publiek dat deze juist erg is geslaagd en het een succes is, dus de vraag is deelt het mt de mening dat dit geen succes is? ik denk van niet met oog op de nieuwe doelgroep.

Wat er nodig is, is een mentaliteitsverandering bij de oude bezoekers, ze moet eens accepteren dat het huidige mt er met recht op een andere manier naar kijkt, en vooral met een andere gedachten.
We hebben de business zien veranderen en zoals het goede ondernemers betaamd verander je dan mee. Onze roots zijn we daarbij niet vergeten. Het 'mt' bestaat sinds 2008 niet meer, maar dat terzijde. :+ Onze 'oude' Tweakers zijn ons zeker dierbaar. Daarom zijn we van alles en nogwat aan het fixen en aanpassen om gehoor te geven aan de klachten en opmerkingen van jullie. Zoals we dat altijd hebben gedaan, ook bij de vorige introducties.

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52

RayNbow

Kirika <3

Waar ik zelf over struikel is de ruimte die de Google Ads, de Quickreply en de footer gezamenlijk innemen op het forum. Hier op GoT navigeer ik redelijk vaak naar de laatste pagina van een topic en druk vervolgens op End om naar de laatste paar posts te springen. Met de nieuwe layout zie ik op m'n laptop echter niet zo veel meer.

Wat imho wel een gave feature is in Tweakers 7 is de mogelijkheid om nieuw-geplaatste berichten te tonen zonder de gehele pagina te hoeven refreshen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Heb niet alle posts doorgelezen omdat de meeste toch niet echt ergens over gaan ;), maar als je de tracker terug zet dan ziet de homepage er ongeveer zo uit als voorheen

http://imgur.com/no8Lh

Enig probleem, in het forum wil ik die tracker niet zien! Kunnen jullie een optie maken om de tracker niet te tonen in het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

RayNbow schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:24:
Waar ik zelf over struikel is de ruimte die de Google Ads, de Quickreply en de footer gezamenlijk innemen op het forum. Hier op GoT navigeer ik redelijk vaak naar de laatste pagina van een topic en druk vervolgens op End om naar de laatste paar posts te springen. Met de nieuwe layout zie ik op m'n laptop echter niet zo veel meer.

Wat imho wel een gave feature is in Tweakers 7 is de mogelijkheid om nieuw-geplaatste berichten te tonen zonder de gehele pagina te hoeven refreshen.
Dat kon al een tijdje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mrFoce schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:24:
Heb niet alle posts doorgelezen omdat de meeste toch niet echt ergens over gaan ;), maar als je de tracker terug zet dan ziet de homepage er ongeveer zo uit als voorheen

http://imgur.com/no8Lh

Enig probleem, in het forum wil ik die tracker niet zien! Kunnen jullie een optie maken om de tracker niet te tonen in het forum?
Die hebben we vaker gehoord en staat op het wensenlijstje bij de trackerupdate. :)
En het kan nog steeds. It's a miracle!!!111 :+

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De knoppen Verstuur bericht en Bekijk bericht onder de quickreply zijn links-rechts van plaats verwisseld, de tracker is default van links naar rechts verplaatst... en de filterkolom in de PW is van rechts naar links gegaan.

Wie heeft dit bedacht? De BOFH of zoiets? Tweakertje pesten of zo? Wat is dat voor iets onzinnigs toch? Elke logica schijnt hier overboord te zijn gegooid. Iedereen is vele jaren aan die posities gewend dus... gaan we het allemaal omwisselen?

Ehhhhh.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52

RayNbow

Kirika <3

Oh... dan ligt het aan mij. Ik draaide tijdens Tweakers v6 nog een oudere GoT layout. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

NMe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Kijk voor de grap eens naar de stortvloed aan kritiek die kwam toen het NG-design en het design daarvoor geïntroduceerd werd. Er gingen net zo veel hakken in het zand toen het paarse monster vervangen werd als nu...
Stortvloed aan kritiek bij NG, heb je een link van dat topic? Ik ben heel benieuwd.
[...]

[...]

Cheetah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:27:
[...]
De conclusie dat de zwijgende meerderheid het allemaal wel best vind is meestal een stevige misvatting. Dat iemand geen mening uit (of niet goed kan vinden waar deze te uiten) wil niet zeggen dat hij geen mening heeft, laat staan dat die mening positief is.
Daarnaast moet je het als community juist hebben van je reagerende en betrokken users, niet van de zwijgende meerderheid. Schoffeer die betrokken users voldoende, en je graaft vanzelf je eigen graf als bedrijf.

Als men het echt wil weten gooi deze poll dan op de frontpage. Dan zullen we nog wel eens zien.
@Cheetah
Precies, als Tweakers ballen heeft plaatsen ze gewoon een poll over de nieuwe look op de FP. Dan kunnen de argumenten van Harm en racingweirdo ook meteen de prullenbak in.
Harm schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:31:
[...]

Ja gek he als er geen vergelijkbaar alternatief is. Ik bekijk de nieuwsitems voorlopig maar via de Tweakers app op m'n smartphone, totdat de FP er (hopelijk snel) weer fatsoenlijk uitziet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:26:
Ja gek he als er geen vergelijkbaar alternatief is. Ik bekijk de nieuwsitems voorlopig maar via de Tweakers app op m'n smartphone, totdat de FP er (hopelijk snel) weer fatsoenlijk uitziet.
Ik vind dit eerlijk gezegd best een kinderachtige opmerking. De FP werkt gewoon goed, ziet er iets anders uit maar je infomatie is er goed uit te halen. Maar jij gaat liever op je mobiele telefoon berichtjes zitten lezen...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:25:
De knoppen Verstuur bericht en Bekijk bericht onder de quickreply zijn links-rechts van plaats verwisseld, de tracker is default van links naar rechts verplaatst... en de filterkolom in de PW is van rechts naar links gegaan.

Wie heeft dit bedacht? De BOFH of zoiets? Tweakertje pesten of zo? Wat is dat voor iets onzinnigs toch? Elke logica schijnt hier overboord te zijn gegooid. Iedereen is vele jaren aan die posities gewend dus... gaan we het allemaal omwisselen?

Ehhhhh.... :?
+10000000

[ Voor 6% gewijzigd door witeken op 19-10-2012 19:41 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Rob schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:31:
[...]

Ik vind dit eerlijk gezegd best een kinderachtige opmerking. De FP werkt gewoon goed, ziet er iets anders uit maar je infomatie is er goed uit te halen. Maar jij gaat liever op je mobiele telefoon berichtjes zitten lezen...
Ik snap wel dat je de toon kinderachtig vind. Maar ik vind het op mijn telefoon ook makkelijker om te lezen, goed het gaat me wat te ver als ik achter de pc zit om dat te doen maar het is wel zo. Er staat niet allerhande meuk tussen van downloads/video's en allemaal van die ongein.

Resumerend: Ik snap zijn opmerking wel maar de toon is wellicht wat kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Onzin. Als AH bepaalde producten prima verkoopt aan trouwe klanten halen ze die echt niet zomaar uit het schap, zeker niet als ze weten het risico te lopen daarmee juist hun loyale klantenbase te vervreemden.
Je redenatie klinkt alsof je niet veel kaas hebt gegeven van commercie.
Het grote verschil is dat de oude garde hier meerwaarde bied en de mainstream niet of nauwelijks. Als men Tweakers tot een mainstream Fok 2.0 i.p.v. een site voor professionals wil maken: be my guest, maar dan is het vrij rap bekeken met al 12 jaar loyale aanwezigheid en bijdragen hier, en ik hoor vergelijkbare geluiden van meer regulars.
De tweakers community bestaat uit regulars, die bijdragen aan die community. Niet uit de veelal lurkende (of vaak zelfs onzin postende) mainstream. En de meerwaarde voor die mainstream wordt - zeker op het forum - voor een belangrijk deel geboden door regulars die bijdragen aan de community, niet door mainstream.

Het verbijstert mij daarnaast hoeveel waarde men intussen blijkbaar hecht aan aantallen pageviews. En aan die getalletjes worden dan allerlij (onzin)conclusies aan verbonden ala "we hebben ongeveer evenveel pageviews dus de mainstream vind het wel prima". En die "conclusies" zijn blijkbaar even belangrijk of zelfs belangrijker dan dat >80% van de reagerende regulars hierover struikelt?

Tweakers heeft de mazzel dat ze momenteel geen hele serieuze concurrentie heeft op de Nederlandse markt als techsite voor professionals. Maar dat is een identiteit waarvan ze zich steeds verder lijken te vervreemden - daarmee de professionals van zich vervreemdend - om de Fok en Viva users te pleasen. Dat is een keuze. Maar ik betwijfel sterk of het een verstandige keuze is. Want zonder die professionals is het snel gedaan met de community hier... en zonder de community mag Tweakers de concurrentie aan met Fok, nu.nl, Kieskeurig and the like. Good luck with that.
Bovendien: concurrentie is er vandaag wellicht nog niet, maar kan er morgen wel zijn...

Lees maar eens het Digg<>Reddit verhaal ter ondersteuning van bovenstaand: klik
Digg deed ook lekker arrogant waar ze zin in hadden in de jacht naar "mainstream" worden en meer pageviews, en zag vervolgens hun professionals in rap tempo verdwijnen richting Reddit. Einde Digg.
Digg and Reddit were like warring siblings a few years back. Digg was the charming older brother, sending out millions of hits to stories that hit its front page with a lovely web 2.0 design. Reddit was its scraggly younger sibling, a confusing wall of white text and blue links that sent out far fewer hits.

But over time, Digg changed. Redesign after redesign unnerved loyal users. Finally, one new version, v4, was so atrocious that there was a mass exodus from the site altogether. The new site was a disaster both visually and content-wise, as “sponsored links” were thrust onto the front page and users felt like they were being packaged and sold to companies.

Where did this exodus lead? Paul asks. To reddit.
Ergo, reddit killed Digg.

But this misses Paul’s very own point: the failure of Digg was all its own. Reddit didn’t do anything. They chose a different path and it was successful. If they hadn’t, surely someone else would have stepped in and filled the void.

Reddit was just lucky that whoever was calling the redesign shots over at Digg was doing such an extremely bad job going about it.

Reddit didn’t kill Digg, Digg killed itself.

[ Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 19-10-2012 19:51 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:26:
[...]

Stortvloed aan kritiek bij NG, heb je een link van dat topic? Ik ben heel benieuwd.
plan: Tweakers.net lanceert vernieuwde site en Nieuwe layout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zelfs toen was active topics al een issue voor me :7 :+ LuNaTiC in "Nieuwe layout"

en nu is het alleen maar erger geworden ;(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Met mijn 24" scherm (met full hd resolutie) kan ik twee of drie reacties lezen van dit topic.
Ik ben me rot geschrokken vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:07:
[...]

Nouja ik vind dit pure dorpspolitiek naar mijn inziends moet je maar gaan mee investeren in t.net(dat kan natuurlijk niet maar toch) of zelf een site opzetten en het beter doen, eens kijken wat jij zegt als allerlei mensen gaan vertellen wat ze met jouw geld willen doen, als er 1400 mensen jouw geld figuurlijk gaan uitgeven.

Dit is geen sp site waar alles zullen we eerlijk delen en iedereen mag beslissen de norm is, hier dienen knaken verdiend te worden, mensen betaald te worden, en vrouw/man en kinderen gevoed te worden, daar past enige dorpspolitiek of andere betweterigheid naar mijn idee niet bij.
Met deze instelling kan je GoT wel sluiten, veel te lastig al die betweterige users... :w Zonder users heb je geen Tweakers, DAT is onze bijdrage. En doe het zelf dan beter schoolplein reacties lijken mij dan ongepast. Ik ben bv werkzaam in een heel ander vakgebied, dus ik kan het niet. Maar ik heb net als vele anderen mijn mening over de recente ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Bedankt voor de links :) ik zie alleen geen stortvloed aan kritiek. Over het algemeen wordt er namelijk positief gereageerd. Hiermee zijn dus meteen de argumenten ontkracht dat er bij elke verandering een hoop kritiek is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die kritieken zijn veel minder heftig. Ingreep was ook veel minder in de site. Globaal bleef veel wel hetzelfde en was het meer evolutie.

Trouwens, zeef, je had het over schrappen van niet gebruikte functies. Wat doet die maffe notepad er nog dan? Of waren dat die 5 users. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:51:
[...]

Die kritieken zijn veel minder heftig. Ingreep was ook veel minder in de site. Globaal bleef veel wel hetzelfde en was het meer evolutie.

Trouwens, zeef, je had het over schrappen van niet gebruikte functies. Wat doet die maffe notepad er nog dan? Of waren dat die 5 users. ;)
Onwijs handig die notepad. Even een tekstje bewaren of een linkje, PLAK, en overal beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Geen zin/tijd om alle reacties door te nemen, maar wil toch even mijn mening ventileren:

Overall, een mooie update! Functioneel en intuitief! Echter een ding bedreft de pret voor mij... Op mijn full-hd RGB-led scherm ben ik constant aan het knijpen met mijn ogen... Mijn inziens veel te wit. Is daar wat aan te doen? Bederft de pret voor de rest van de mooie updates.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Tweakers 7, nieuw, nu net zo ruk als Windows 8...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
kan gvd niks veranderen aan mijn inventaris, hoe hatelijk :s .
Alles via een enorm omslachtige manier, hoe kan ik producten die niet ingeschakeld zijn in een inventaris weer inschakelen? Hoe verwijder ik producten?

Voor de rest: Tweakers 7 is niks.
Waarom heet het 7, net alsof het windows 7 moet zijn ;( .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:43
tw_eek schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:43:
Met mijn 24" scherm (met full hd resolutie) kan ik twee of drie reacties lezen van dit topic.
Ik ben me rot geschrokken vandaag.
Geeft niet en het ligt niet aan je pc. Nu moet je alleen meer knijpen met je ogen.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Garrett schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:01:
Tweakers 7, nieuw, nu net zo ruk als Windows 8...
Bedankt voor je constructieve bijdrage aan dit topic.
Animal_X schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:00:

Op mijn full-hd RGB-led scherm ben ik constant aan het knijpen met mijn ogen... Mijn inziens veel te wit. Is daar wat aan te doen? Bederft de pret voor de rest van de mooie updates.
Iets wat als tijdelijke oplossing werkt is de volgende:

Je klikt op je account naam, en dan op 'Mijn voorkeuren'

Dan klik je op 'Persoonlijke stylesheetinstellingen gebruiken'

Als je die nog niet hebt kan je hem unlocken in de Karmastore (je hebt wel 500 karmapunten nodig om dat te doen)

Je hebt wel een breed scherm nodig (of een hogere resolutie gebruiken, anders valt de trackerlijst weg)

Vervolgens kun je de vogende CSS in het tekstvak zetten (en opslaan)

body {background-color:#252525; min-height: 100%; position: relative;}
#layout {min-width: 1346px; width: 1346px; margin-right: auto; margin-left: auto; background-color:#DDDDDD;}
#contentArea{margin: 0 auto; width: 980px; left: 173px; }
#top {min-width: 1346px; width: 1346px;}
#bottom {min-width: 1346px; width: 1346px;}
#menubar {background: linear-gradient(#262828, #1C1E1E) repeat scroll 0 0 #444444; min-width: 1346px; width: 1346px;}
#tweakbase {background: none repeat scroll 0 0 #EDEEEE; }
.trackerPopup {background: none repeat scroll 0 0 #404040;}
.fpaItem div.textContainer {background-color:#444444;}
.fpaItem:hover .imageContainer {opacity:0.85}
.reactie, .articleColumn {line-height: 1.2}
table.highlights td {padding: 3px}
.reactie .topBorder {background: none}
.popup trackerPopup {display: block; width: 252px; left: -272px;}
reactie, .articleColumn {line-height: 1.2}
table.highlights td {padding: 3px}
.reactie .topBorder {background: none}

Verder werkt de crew aan een oplossing zodat het wat minder wit oogt maar wanneer deze klaar is? geen idee, meer informatie zie:

Je kan natuurlijk ook als je bv firefox hebt via de instellingen de kleur weergave bv aanpassen als ik me niet vergis, ook dat is een optie.
En last but not least kan je als je firefox hebt gedownload ook het programma stylish downloaden en dan bv dit gebruiken:
http://userstyles.org/styles/76816/tweakers-old-background

Succes!

[ Voor 103% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 20:19 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Onwijs handig die notepad. Even een tekstje bewaren of een linkje, PLAK, en overal beschikbaar
En precies op die manier zullen veel van de geschrapte functies voor weer anderen ook 'onwijs handig' geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alaintje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:01:
Alles via een enorm omslachtige manier, hoe kan ik producten die niet ingeschakeld zijn in een inventaris weer inschakelen? Hoe verwijder ik producten?

Hoe hadden ze het dat moeten noemen? Tweakers Vista? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Animal_X schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:00:
Geen zin/tijd om alle reacties door te nemen, maar wil toch even mijn mening ventileren:

Overall, een mooie update! Functioneel en intuitief! Echter een ding bedreft de pret voor mij... Op mijn full-hd RGB-led scherm ben ik constant aan het knijpen met mijn ogen... Mijn inziens veel te wit. Is daar wat aan te doen? Bederft de pret voor de rest van de mooie updates.
Oplossing: je browser niet fullscreen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:04:
[...]

En precies op die manier zullen veel van de geschrapte functies voor weer anderen ook 'onwijs handig' geweest zijn ;)
Dat is ook mijn punt. Ik had altijd de quick reply verborgen, maar die optie heeft de Tweakers7-feature-Idols niet overleefd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:08:
[...]

Hoe hadden ze het dat moeten noemen? Tweakers Vista? :P
Tweakers 7 klinkt helemaal niet leuk.
Tweakers 2.0 [twee punt nul]? haha

Ik mis mijn inventaris functies! Hoe kan ik nu fatsoenlijk computers samenstellen :( !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:09:
[...]

Dat is ook mijn punt. Ik had altijd de quick reply verborgen, maar die optie heeft de Tweakers7-feature-Idols niet overleefd. :P
Ik deel dan ook jouw punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
alaintje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:01:

Het is een soort Windows 8 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Op de frontpage moet ik *horizontaal* scrollen op een 1680x1050 monitor. Op mij laptop 1280x800 zie ik helemaal maar een halve pagina breedte. Kun je ergens de breedte van de layout aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik weet wel bijna zeker toch dat tweakers 7 terug gedraaid wordt naar onze oude tweakers?
Ik zie er nu gewoon van af om nog op Tweakers.net te komen. Het is dat ik uit gewenning gewoon meteen naar Tweakers toe ga als startpagina's. Maar dit vind ik echt 3x niks geworden :( :( !.
Sorry alle harde devvers hier voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

alaintje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:19:
Ik weet wel bijna zeker toch dat tweakers 7 terug gedraaid wordt naar onze oude tweakers?
Ik zie er nu gewoon van af om nog op Tweakers.net te komen. Het is dat ik uit gewenning gewoon meteen naar Tweakers toe ga als startpagina's. Maar dit vind ik echt 3x niks geworden :( :( !.
Terug draaien zal niet gebeuren, is al meerdere malen aan gegeven door de crew.
Maar treur niet men heeft wel door dat er zaken aangepakt moeten worden zie bv:

Dus geef het even wat tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 19-10-2012 20:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

alaintje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:19:
Als je niet roept wát je dan slecht vindt is dit commentaar ook 3x niks. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alaintje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:10:
[...]

Tweakers 7 klinkt helemaal niet leuk.
Tweakers 2.0 [twee punt nul]? haha

Ik mis mijn inventaris functies! Hoe kan ik nu fatsoenlijk computers samenstellen :( !!!!
Ik wilde eigenlijk ook een nieuwe computer samenstellen, maar ik zit er serieus over te denken om het nog even uit te stellen, zó belangrijk is die pricewatch voor mij. Ik heb er nog niet veel naar gekeken, maar ik begreep uit dit topic dat veel filter- en sorteermogelijkheden er niet meer zijn. Dat was voor mij juist één van de meest onmisbare functies van de pricewatch. Zo zonde als dit echt is verdwenen, dan voel ik me echt opgeofferd, om de nieuwe groep 'simpeler' denkende gebruikers het naar de zin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvandeK
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe layout van Tweakers mooi vind, het is een stuk rustiger geworden. Tegelijkertijd is er meer informatie verdwenen van de frontpage wat snel en eenvoudig toegang gaf tot onderliggende onderdelen.

Zo moet ik nu tussen de nieuwsupdates zoeken naar nieuwe downloads, dat vind ik nu nog vreemd, straks ben ik er waarschijnlijk aan gewend. Ik geef het graag een kans.

Persoonlijk vind ik het jammer dat mensen zo hard schreeuwen dat ze het niets vinden, je hebt hier alle recht toe, maar probeer ze ook een kans te geven om het aan te passen.

Het is een grote update voor Tweakers.

Fotografie voor beginners | Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haleluja_nl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-07 23:17
Ik heb er nu een tweetal dagen mee gewerkt, maar ik vind het uiterlijk een flinke achteruitgang.
- Er is veel te veel wit, wat al irritant is op een pc-monitor, maar het is desastreus op een klein scherm van een smartphone. (zonder app dan). De helft van het scherm lijkt niet gebruikt door de mega ruimtes overal tussen. En niet enkel op frontpage dus.
- Filteren in de pricewatch is.... onhandig om het dan maar te noemen? :?
- De overgang tussen nieuwsposts van dag tot dag is niet goed meer gescheiden, het is een wit vlak wat maar doorloopt..

Het missen van de kleurtjes tussen de catagorien is iets waar ik aan moest wennen, en zou ik liever terug zien.
Voor de rest is het wennen, maar het teveel wit maakt het gebruik een stuk slechter op een pc/notebook/smartphone imho. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyll
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 13:51
Terug draaien kan altijd dit kost alleen een grote community effort wat ik eerlijk gezegd niet zie gebeuren, maar aangezien tweakers commercieel is draait het om winst en hits op de paginas, als de community spontaan abbo's opzegt en de bezoekers aantallen drastisch dalen moet je kijken hoe snel iets terug gedraaid kan worden.
Maar zoals gezegd dit zie ik niet zo snel gebeuren.

Grootste ergernis aan de nieuwe site vind ik het nieuws op de front page, een grote brij tekst, icoontjes die schijnbaar een categorie aangeven.
Ik heb het hier al eerder gezegd maar ik lees niet eens wat er aan nieuws staat, en ik heb toch geen lees problemen of iets dergelijks, het nieuws dringt gewoon niet door, terwijl hetzelfde nieuws dat in de tracker staat me wel opvalt.
De complete site is voor mij persoonlijk terug gebracht tot het forum en het geen wat er in de tracker staat de rest van de site.... sorry kan het niks vinden vind het niet mooi en niet makkelijk.

Dat je moet wennen aan deze opzet snap ik ook, maar hetgeen wat ik nu zie op de site is het nieuws de rest wat er staat boeit me eigenlijk niet en het nieuws wat mij dus wel boeit pik ik niet meer op.
kortom het nut van de front page is voor mij persoonlijk verdwenen, maak wel een snelkoppeling naar het forum de rest is voor mij nutteloos geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
  • Laatst online: 06-06 21:56
Kunnen ze niet een knop maken met de oude layout? :(

Ik vond tweakers echt zoveel beter en interresanter, ik vind dit veel te kaal, te veel omwegen, windows 8 idee, te licht, EN vooral inventaris...

Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Haleluja_nl schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:37:
Ik heb er nu een tweetal dagen mee gewerkt, maar ik vind het uiterlijk een flinke achteruitgang.
- Er is veel te veel wit, wat al irritant is op een pc-monitor, maar het is desastreus op een klein scherm van een smartphone. (zonder app dan). De helft van het scherm lijkt niet gebruikt door de mega ruimtes overal tussen. En niet enkel op frontpage dus.
- Filteren in de pricewatch is.... onhandig om het dan maar te noemen? :?
- De overgang tussen nieuwsposts van dag tot dag is niet goed meer gescheiden, het is een wit vlak wat maar doorloopt..

Het missen van de kleurtjes tussen de catagorien is iets waar ik aan moest wennen, en zou ik liever terug zien.
Voor de rest is het wennen, maar het teveel wit maakt het gebruik een stuk slechter op een pc/notebook/smartphone imho. ;(
Ik heb ook gehoord dat de website omgedoopt wordt van Tweakers.net naar Tablets.net. :9~
Pagina: 1 ... 19 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.