In dat geval: kom ik niet terug.
Nou... misschien. In ieder geval minder vaak.
Begrijpelijk. Erg begrijpelijk zelfs, gezien de investering. Helaas moeten jullie, na zo'n grote hoeveelheid feedback van zowel "betalende" users als betalende users (die CSS hebben) dat er een golf onvrede ontstaat. Dat is voor bestaande bezoekers het geval, maar zeker ook voor nieuwe bezoekers. Waarom?
- Wit is niet slecht voor een eerste impressie maar voor een frequente site is alleen wit misschien ietsie te veel van het goede.
- De site is aantrekkelijk in eerste opzicht, maar de algemene bruikbaarheid is laag. In de vroege opzet waren twee "sticky" newsitems zichtbaar op een grafisch overtuigende manier, terwijl het nu slechts een klein objectje is, waar de ad + review carrousel dominant zijn. Jullie zijn een goede review site, maar de kracht komt voor een flink deel toch van user reviews en nieuws! De balans is nu echter de andere kant op gegaan.
- De site is enorm resolutie onvriendelijk. Ja... ik heb het over m'n werklaptop met een 768 pixels hoog scherm. Indien er geen top-ad is zie ik nog steeds welgeteld, in eerste opzicht, onder Chrome, EEN nieuwsartikel. Gevolg: zodra ik op de site kom is mijn eerste actie: scroll down. Hebben jullie dat ook ge-heatmapped? Is er eigenlijk een eye-tracking onderzoek gedaan bij deze nieuwe site? Vanuit de wetenschap van UEX valt er redelijk wat te zeggen over jullie technisch hoogstaande werk... de manier van artikelen en replies voelt ook wat clunky aan
- Op m'n drie tablets (iPad, Acer iconia A500, en een die ik niet mag zeggen) doet de site het goed. Touch vriendelijk, hoewel de informatie-leesbaarheid wat laag blijft.
- Touch vriendelijk werkt goed, dit zou een enorm verbeterde site zijn voor Profile B! (waar is de devicedetect pagina eigenlijk heen?). Voor een desktop echter past zelfs Windows 8 het een en ander aan in de weergave... ik moet nu op dingen klikken waar ik eerst alleen hoefde te hoveren. Voorbeeld van wat ik vaak doe: Ik help graag mensen, dus volg ik veel GOT topics en check ik mijn posts op nieuws artikelen of er gereageerd is. Ik drukte vaak op "MyT.net", en was dan gelijk in mijn profiel, waar ik kon drukken op "laatste posts" en "laatste forum artikelen". Twee klikken om naar een van beide te gaan. Dat is nu meer klikken. Hot-op-GOT is ook wat lastiger te vinden nu.
- Het kan aan mij liggen maar ik mis de topic-report status. Tekst-mode knopjes bovenaan is meer noob-vriendelijk die de iconen niet kon associeren aan een actie, maar ik mis eigenlijk de status die icoontjes weer kunnen geven!
- Ik mis de on-frontpage poll en een-opzicht meuktracker.
Ik kan wel even door gaan, maar dit somt mijn bijna-twee-dagen Tweakers op. Ik neig nu naar externe apps om jullie content weer te geven en wat minder op de in-depth te zoeken. Ik heb een drukke baan, en het gemak + de dichtheid van jullie site voor tijdens kantoor uren vond ik juist ideaal -- thuis ga ik wel lekker op de bank aan een touch interface. Helaas moet ik zeggen dat ik nu misschien wat minder vaak naar T.Net ga voor een snelle-peek naar ongelezen artikelen (yay weer een paar HR sheets klaar en dan staan er weer 5 rooie artikelen), even aan de hand van de titel een paar middel-klikken in nieuwe tabs, klikken op mijn profile, middelklikken op forum + posts of ik replies heb, en weer verder werken.
Externe CSS? TSja, plug-ins heb ik de tijd niet voor of de wil (werk werk werk), en er voor betalen... ik betaal al zo veel aan andere bronnen, en heb nooit adblock gebruikt... als er nou een sanoma-overkoepelend abo was...
Over de resolutie: dit is de frontpage op mijn werk-laptop:
Zeef: even persoonlijk, je hebt me in het verleden persoonlijk te woord gestaan, en ik heb enorm veel respect voor tweakers -- en doe graag wat terug. Alleen heb ik er de tijd gewoon niet voor! Ik snap dat 6 niet terug komt, maar ik zal wel hopen op 7.5 -- snel. Ik zal komende maand m'n ouwe pa even voor de eye-tracker zetten met wat use-cases om te kijken hoe hij tweakers7 behandeld, maar ik vrees uit een eerste oogopslag... dat het niet heel erg goed zal gaan.