Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 17 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

SinergyX schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Weet iemand nog het linkje naar het oude topic van 6? Toch eens kijken of ik echt zo'n hielentrapper ben :X
Google is zo vervuild met posts dat mensen tweakers 6 terug willen dat ik niet zo 1,2,3 kan terug vinden.
Bestaat dat topic nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zie een foutje: de nieuwe forumposts staan niet tussen de nieuwsberichten :+
Dat is zo ongeveer het enige dat er niet meer tussen staat. Video's, reviews, nieuwsberichten en driver updates lopen dwars door elkaar heen. Hoewel het onder de nieuwsberichten (of kan ik beter zeggen, onder alles behalve GoT) plaatsen van forum-updates er behoorlijk bij in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb nu een custom css gekregen van de devboys die denk ik al wat tegemoet komt aan flink wat klachten. Dit wordt dan dus de default. Er moet wel het nodige nog aan gefixed worden (tracker werkt nu niet goed) maar dit is ongeveer de essentie. Belangrijkste wijziging is een grijze achtergrond en het verkleinen van de line height tussen de items. Dit geldt ook in het forum. Verder kijken we waar we nog meer de witruimte kunnen verminderen zonder terug te vallen op het op-elkaar-gepropte van de vorige layout
Verder wordt de klacht dat de tracker alleen vast te zetten is bij hoge resoluties zeker gehoord, daar komt ook een oplossing voor - die is alleen niet zo heel simpel. We moeten een nette manier vinden om de lege ruimte links of rechts (al naar gelang waar je de tracker zet) weg te halen zonder de hele verhouding van de site te slopen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Prxz3bHPDCExmD1qtrS12RCO/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7qwdqIA51dmIxsYfFgbUgs87/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Cheetah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:18:
[...]
Sorry, maar ik heb nog nooit zo unaniem zo veel kritiek gezien. En ik ben erbij sinds ongeveer Tweakers 1.
Content advertising.. Volgens mij ging het toen helemaal loos.. Briljante 1 april grap trouwens. Helaas is het nu geen april.. Winter is coming.. Misschien daarom die witte vlakte.. :|

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Laat maar...

[ Voor 94% gewijzigd door Cactusjack op 19-10-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Maar is dat de site zelf of komt het gewoon omdat er veel minder op de frontpage staat? Dan laat een site toch sowieso sneller in?
Een groot aspect is ook hoe de website is geschreven. Tweakers 7 is geschreven volgens de nieuwste webstandaarden, en is ook nog eens heel efficient geschreven. Je ziet bij websites met evenveel informatie als Tweakers 7 vaak ook dat er elementen zijn die het laden nog 'traag' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
yannickie111 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:50:
[...]

Ja, dat met een testpanel van 150-200 man :9

Maar dat is imho niet het grootste gemis.
Als je even terugkijkt naar de lay-out van de frontpage in Tweakers 6, was alles in 1 oogopslag te zien. Nieuws in het midden, rechts reviews en video's, en in de tracker userreviews, vraag en aanbod en forumtopics.
Nu zie je een groot wit vlak met een kolom linkjes :/ Het idee van de informatiedichtheid verlagen snap ik niet? Het lettertype op de verkeersborden van de anwb is ook zo ontworpen dat er zoveel mogelijk op past. De frontpage is imho nu juist het tegenovergestelde (en het forum ook).

Ik ben echt voor verandering hoor, maar dan moet het wel in (bijna/zoveel mogelijk) opzichten beter zijn, en het mag duidelijk zijn dat tweakers 7 dit niet is....
Het enige dat echt beter is zijn de pricewatch en de zoekfunctie over de hele site.
Zie het als een ingewikkeld verkeersplein waar je dagelijks komt. Jij weet de weg, weet hoe het werkt. Een toerist raakt hopeloos verdwaald. Tussen die twee partijen balanceren we. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:22:
Ik heb nu een custom css gekregen van de devboys die denk ik al wat tegemoet komt aan flink wat klachten. Dit wordt dan dus de default. Er moet wel het nodige nog aan gefixed worden (tracker werkt nu niet goed) maar dit is ongeveer de essentie. Belangrijkste wijziging is een grijze achtergrond en het verkleinen van de line height tussen de items. Dit geldt ook in het forum. Verder kijken we waar we nog meer de witruimte kunnen verminderen zonder terug te vallen op het op-elkaar-gepropte van de vorige layout
Verder wordt de klacht dat de tracker alleen vast te zetten is bij hoge resoluties zeker gehoord, daar komt ook een oplossing voor - die is alleen niet zo heel simpel. We moeten een nette manier vinden om de lege ruimte links of rechts (al naar gelang waar je de tracker zet) weg te halen zonder de hele verhouding van de site te slopen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Oeh, me like!
Gimme that code! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nu nog de meuktracker terug naar de rechterkant, evenals het niet gebruiken van reviews als headlines (reviews dus ook naar de rechterkant) en ik kan ermee leven. Persoonlijk heb ik graag een tracker die breder wordt als ik mijn muis eroverheen gooi. En nog steeds is het afzichtelijk. Wat is dit, Facebook?

[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 19-10-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:23:
[...]

Zie het als een ingewikkeld verkeersplein waar je dagelijks komt. Jij weet de weg, weet hoe het werkt. Een toerist raakt hopeloos verdwaald. Tussen die twee partijen balanceren we. :)
Balanceerden we....
Zoals de FP en forum er nu uitzien is het geen balans meer. Ik heb het gevoel alsof ik door een weiland fiets in plaats van over de A2 knal. :)

Ennuh: @daniel: Care to share? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij welke resolutie gaat de tracker fix werken?

Hopelijk toch bij elke!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Omdat mensen de zoekknop missen en we hopelijk 3 pagina's verlost blijven van deze vraag:

Fiber in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

Bedankt voor de update bovenin de pagina. Het is nu weer mogelijk om snel te bookmarken. Deze mag ook weer van het to-do lijstje worden gehaald ;)
Verder nog een pluspuntje voor het modereren, het is met een touchscreen in ieder geval makkelijker om direct het juiste cijfer te geven voor een reactie.

Waar is trouwens de optie gebleven om typo's in nieuwsberichten aan te geven? Vroeger was hij lastig te vinden en werden typefouten gewoon in de berichten gezet, maar nu is het helemaal weg. Wat is daar de reden van? Part of design of is dit een foutje?

(Het gaat hier om een direct link naar Geachte Redactie als je een fout ziet in een nieuwsbericht.)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]
Tracker uitlijnen naar de bovenkant van de ankeilers misschien, maar begint inderdaad de goede kant uit te gaan. Zolang het inderdaad ook bij normale resoluties vast te zetten valt ja. De notebook en het netbook zijn nog steeds in gebruik tegenwoordig ten slotte.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

het liefst heb ik Pietje en Klaasje én Marietje en Ahmedje en Henkie en Wesleytje (en ook Jan-Julius en Valentijn) als tevreden gast. Helaas is de realiteit dat zoiets bijna niet te realiseren is. Dat wil niet zeggen dat we afscheid willen nemen van Pietje en Klaasje want die hebben op soms 'indringende' wijze uiting gegeven van hun ongenoegen. Daar doen we dan ook wat aan en zoals Daniel al eerder vertelde zullen vandaag nog enkele dingen veranderd worden. Als begin. We blijven schaven, schuren en poleisten tot vlak voor Tweakers 8. Zo is het bij 1 t/m 6 gegaan en zo zal het altijd blijven.
Lijkt mij een prima en werkbaar uitgangspunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Stukfruit schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:21:
[...]

Tweakers v6 met alle verbeteringen ja.

Jammer dat die fout steeds weer wordt gemaakt.
Nouja, des te meer reden om vooruit te kijken aar TWK 7.x dan terug naar 6.9. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Bij welke resolutie gaat de tracker fix werken?

Hopelijk toch bij elke!!!!!!!!
Nouja we hebben hoe dan ook bepaalde ruimte nodig voor alle layout-elementen dus ergens houdt het een keer op. We willen in ieder geval niet terug naar de schalende layout met verschillende weergaves van in essentie dezelfde elementen naarmate de horizontale resolutie wisselde. Dat wordt pas weer interessant bij volledig responsive design - dat ook nog komt.

css:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
/* layout_v3.css */
table.highlights td {
   padding: 8px 0 7px 0;
}

/* Headings op gelijke hoogte krijgen met bovenkant rand Pricewatch-kader. 25 pixels marge tot border-bottom van eventuele bovenliggende lijst */
.fpItem#news h2, .fpItem#community h2, .fpItem#highlights h2 {
   margin-top: -4px;
}

/* forum.css */
table.listing td, table.listing th {
   padding: 9px 5px 8px 5px;
}

.eenReactie {
   margin-top: 12px;
}
.reactieBody.informative, .reactieBody.spotlight {
   margin-bottom: 18px;
}

div#contentArea {
  background-color: #FFF;
  padding-left: 56px;
  padding-right: 56px;
  border-left: #dddede 1px solid;
  border-right: #dddede 1px solid;
  border-top: #dddede 1px solid;
  border-radius: 1px 1px 0 0;
}
div#top {
  border-bottom: #000 0px solid;

}
#bottom div.hr {
  display: none;
}
html {
  background-color: #edeeee;

}

.pageTabs li.active {
   border-color: #d0d0d0;
}

#top .thumb {
      border: 1px solid #D8D8D8;
}

[ Voor 47% gewijzigd door Daniel op 19-10-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
yannickie111 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Balanceerden we....
Zoals de FP en forum er nu uitzien is het geen balans meer. Ik heb het gevoel alsof ik door een weiland fiets in plaats van over de A2 knal. :)

Ennuh: @daniel: Care to share? :D
A2? *FLITS* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46

[afbeelding]

[afbeelding]
SUPER!
De tracker wordt niet standaard vastgezet bij hogere resoluties neem ik aan? Die valt namelijk wel heel er op, dat terwijl het minder zichtbaar maken van de tracker juist het belangrijkste onderdeel was van Tweakers.net 6.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Waar maakt iedereen zich in godesnaam druk over? Het is toch logisch dat een website die al lang draaide en was gevormd op basis van input van duizenden mensen beter draait dan een website die één dag oud is? Wacht gewoon even af, ik durf te wedden dat er over een week al weer veel dingen zijn veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Merk nu al op dat ik minder op de frontpage zit omdat het een stuk minder fijn leest.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Nouja we hebben hoe dan ook bepaalde ruimte nodig voor alle layout-elementen dus ergens houdt het een keer op. We willen in ieder geval niet terug naar de schalende layout met verschillende weergaves van in essentie dezelfde elementen naarmate de horizontale resolutie wisselde. Dat wordt pas weer interessant bij volledig responsive design - dat ook nog komt.
Hoezo ik kan toch in en uitzoemen op bv mijn iPhone.
Dit werkte ook prima bij v6 dus dat mag technisch toch geen belemmering zijn.

Ik werk erg veel via mijn telefoon en daar is v7 een ramp qua alles selecteren.
Vandaar dat de tracker daar zo ideaal is. Daar staat alles up to date wat ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 23:46
Beatboxx schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:31:
Waar maakt iedereen zich in godesnaam druk over? Het is toch logisch dat een website die al lang draaide en was gevormd op basis van input van duizenden mensen beter draait dan een website die één dag oud is? Wacht gewoon even af, ik durf te wedden dat er over een week al weer veel dingen zijn veranderd
Juist omdat iedereen zich zo drukt maakt, veranderd er binnen een week weer veel dingen. Als iedereen zijn mond houd, zitten we over een half jaar nog steeds met precies dezelfde layout. Wees dus blij dat iedereen zo mondig is!
Al mag het natuurlijk vaak best iets minder/vriendelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Nouja, des te meer reden om vooruit te kijken aar TWK 7.x dan terug naar 6.9. ;)
Nouja... er is het bekende gezegde "don't fix it if it ain't broken" :+ Nu wil ik niet zeggen dat je nooit wat moet veranderen en het idee achter T.net 7 vind ik ook mooi, maar een hele reeks dingen zijn ineens weg (misschien bug) of zijn dusdanig geplaatst dat het erg onnatuurlijk werkt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasfire
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-09 17:39
"If It Ain't Broke, Don't Fix It" IMHO :)

Ik vond de oude layout handig en prettig, alles in één oogopslag. Dit mis ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik lees allerlei dingen over dat de nieuwe layout beter zou zijn voor tablets en mobiele apparaten maar in moet zeggen dat de site zowel in Google Chome mobile als de native Android 4.1.2 browser echt totaal onbruikbaar is. (Google Galaxy Nexus)
Letters zijn te klein en de balk aan de rechterkant en bovenkant is waardeloos
tweakers.mobi (pda.tweakers.net) werkt wel aardig maar kan ook wel een update gebruiken.
Voor de desktop vind ik hem best aardig, strak en een beetje 'Google' achtig, alleen zou er wel wat meer in te stellen mogen zijn (zodat je zelf een indeling van nieuws en/of meuk kan maken)

[ Voor 3% gewijzigd door hellbringer op 19-10-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rasfire schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:35:
"If It Ain't Broke, Don't Fix It" IMHO :)

Ik vond de oude layout handig en prettig, alles in één oogopslag. Dit mis ik nu.
T6 had zeker tekortkomingen naar bepaalde platformen toe en zeker niet elke optie/feature was evengoed uitgewerkt, T6 had zeker ruimte voor verbetering.

Neemt niet weg dat ze in T7 op aantal puntjes toch iets té ver zijn doorgeschoten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wit, meer dan de helft van mijn breedbeeld is nu wit, kan 's-avonds het licht wel dimmen als ik tweakers' forumberichten lees. Kortom, vind het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Ik vind het nog steeds moeilijk om de argumentatie te begrijpen om niet het wiel op termijn telkens te moeten uitvinden, en om als prioritaire insteek responsive design te nemen. Ik begrijp de uitdaging ja, maar nu zal op een aantal punten structurele aanpassingen toch als redelijk groot project weer ondernomen moeten worden, in plaats van de basis bij te werken voor raamwerk vorm en inhoud.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Waarom kun je niet meer op de dag klikken, zodat je alle artikelen van die dag in zijn geheel te zien krijgt?
Waarom kun je niet meer op je naam klikken op GoT zodat je direct al je topics ziet?
Waarom vergeet de pricewatch na een 'back' actie in welke categorie je zat?
Waarom is de pricewatch uberhaupt in een onnodig onoverzichtelijke wizzard onderverdeeld?
Waarom kan de Android browser de text niet meer wrappen op GoT?
(Waarom zoveel wit?)

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 19-10-2012 15:39 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Menesis schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:38:
Waarom kun je niet meer op de dag klikken, zodat je alle artikelen van die dag in zijn geheel te zien krijgt?
Op de dag kan (nog) niet. Dus je zal het even met http://tweakers.net/nieuws/zoeken/ moeten doen.
Waarom kun je niet meer op je naam klikken op GoT zodat je direct al je topics ziet?
Omdat je in de rest van de wereld als je op de naam klikt in het profiel komt. Persoonlijk vind ik het ook onhandig dus er zal zeker nog over gesproken worden
Waarom vergeet de pricewatch na een 'back' actie in welke categorie je zat?
Geen idee. Maak even een [Bug] [PW] topic aan in LD.
Waarom is de pricewatch uberhaupt in een onnodig onoverzichtelijke wizzard onderverdeeld?
Het idee is dat je in 95% van de gevallen binnen 3 keer klikken bij je product bent. Daar is ontzettend veel naar gekeken en de indeling is gebaseerd op de meest populaire producten/items
(Waarom zoveel wit?)
Gratis licht! Witte pixels zijn goedkoper dan zwarte. :+ Geniet er nog even van want het feest is straks voorbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Witte pixels zijn veel duurder, op mijn telefoon fikken er dan drie subpixels op vol gas in plaats van dat ze uitstaan. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

boesOne schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:22:
Content advertising.. Volgens mij ging het toen helemaal loos..
Kan inderdaad zijn, maar dat is niet echt inhoudelijke kritiek i.m.o. Dat er behoorlijk geadverteerd ging worden om de site gratis maar tegelijk winstgevend te houden mocht duidelijk zijn: voor niets gaat de zon op. Tweakers is al lang geen zolderkamer-hobbyprojectje meer en moet gewoon geld opbrengen. Plus er was daar een directe oplossing voor: bannerfree abbo afsluiten -> wil je geen reclame, dan moet je op een andere manier betalen. Zeer faire oplossing wat mij betreft.

Dat is tevens 1 van de redenen waarom ik aangaf bereid te zijn te betalen voor een "Tweakers 6"-mode. Ofwel: te betalen voor een professionele lay-out i.p.v. dit jip-en-janneke verhaal, waar ik ala Tweakers 6 snel en effectief kan vinden wat ik nodig heb en efficient informatie kan consumeren.
Dumbing down for the masses prima, whatever, jip en janneke moeten blijkbaar ook gelukkig gemaakt worden en dit maakt ze schijnbaar gelukkig... fine... alleen geef mij dan wel mijn professional-mode. Desnoods met een slim stylesheet dat selecteerbaar wordt. En zelfs betaald indien serieus aangepakt en onderhouden.
Ik hoop echt serieus dat dit in overweging genomen wordt.
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:23:
Zie boven ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:43:
[...]
Het idee is dat je in 95% van de gevallen binnen 3 keer klikken bij je product bent. Daar is ontzettend veel naar gekeken en de indeling is gebaseerd op de meest populaire producten/items
[...]
Gratis licht! Witte pixels zijn goedkoper dan zwarte. :+ Geniet er nog even van want het feest is straks voorbij. ;)
Elders werd geopperd dat het was om tweakers die altijd achter de pc zitten ook een gezond kleurtje te bruinen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Menesis schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:38:
Waarom kan de Android browser de text niet meer wrappen op GoT?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2012-10-19-15-44-12.png

Werkt prima hier :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:43:
Als jij een linkje hebt naar het onderzoek hiervan, ben ik nog wel bereid om hierop te reageren :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit ziet er al een stuk beter uit :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SinergyX schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:46:
[...]

Als jij een linkje hebt naar het onderzoek hiervan, ben ik nog wel bereid om hierop te reageren :P
Je moet geen (AM)OLED of Plasma hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:48:
"Tweakers, nieuw en verbeterd. Wast uw phone helder wit en schoon!"

Gesponsord door The LCD Corporation ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Of CRT ;)
onderaan de pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
filenox schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:01:
[...]

Met een posttotaal van 30 posts op 6 jaar zal je daar niet veel last van hebben denk ik ;)
Ik zit niet vaak op het forum nee maar bezoek de site wel bijna dagelijks. Dat ik nu helemaal de moeite heb genomen om op het forum te gaan kijken wat men er zoal over te zeggen heeft zegt toch meer vooral vanwege het beperkt aantal posts.
Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:01:
Endemion: Spelcheck ff aanvinken in FF. Werkt voor mij zonder problemen.
p.s. met je rechter muisknop naar de talen gaan en spellcheck/ spellingscontrole aanzetten.
Thnx, heb dat pas 1x eerder meegemaakt dat ik dat apart moest aanvinken. En dus nu niet aan gedacht.

[ Voor 29% gewijzigd door endemion op 19-10-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
klopt het dat je niet meer kan zoeken in een topic?...als ik nu een zoekactie doe in het forum gaat hij zoeken in het hele forum inplaats van alleen in topic waar ik op dat moment in zit...of zie ik iets over het hoofd?

searchengine van het forum is nog steeds niet al te best...gaan hier ook veranderingen in komen?

verder is de frontpage even wennen maar dat heb ik met alle veranderingen van tweakers.dus zal in de loop van de tijd wel prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Cheetah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:45:
[...]
Kan inderdaad zijn, maar dat is niet echt inhoudelijke kritiek i.m.o. Dat er behoorlijk geadverteerd ging worden om de site gratis maar tegelijk winstgevend te houden mocht duidelijk zijn: voor niets gaat de zon op. Tweakers is al lang geen zolderkamer-hobbyprojectje meer en moet gewoon geld opbrengen. Plus er was daar een directe oplossing voor: bannerfree abbo afsluiten -> wil je geen reclame, dan moet je op een andere manier betalen. Zeer faire oplossing wat mij betreft.

Dat is tevens 1 van de redenen waarom ik aangaf bereid te zijn te betalen voor een "Tweakers 6"-mode. Ofwel: te betalen voor een professionele lay-out i.p.v. dit jip-en-janneke verhaal, waar ik ala Tweakers 6 snel en effectief kan vinden wat ik nodig heb en efficient informatie kan consumeren.
Dumbing down for the masses prima, whatever, jip en janneke moeten blijkbaar ook gelukkig gemaakt worden en dit maakt ze schijnbaar gelukkig... fine... alleen geef mij dan wel mijn professional-mode. Desnoods met een slim stylesheet dat selecteerbaar wordt. En zelfs betaald indien serieus aangepakt en onderhouden.

[...]
Zie boven ;)
Tweakers 6 komt niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Misschien ook à la Tom-Tom, een dag- en een nachteditie maken.

Koppelen aan de tijdzone van de gebruiker, compenseren voor wintertijd/zomertijd.

Of even de camera laten meten hoveel licht er in de ruimte is. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Michel242186 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:57:
klopt het dat je niet meer kan zoeken in een topic?...als ik nu een zoekactie doe in het forum gaat hij zoeken in het hele forum inplaats van alleen in topic waar ik op dat moment in zit...of zie ik iets over het hoofd?

searchengine van het forum is nog steeds niet al te best...gaan hier ook veranderingen in komen?

verder is de frontpage even wennen maar dat heb ik met alle veranderingen van tweakers.dus zal in de loop van de tijd wel prima zijn.
Je ziet niets over het hoofd, dit is op het moment helaas nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:58:
[...]

We hoeven ook alleen maar de layout terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Te snel uit de Beta gehaald dus? Ik denk dat dit wel bezoekers gaat kosten, die Tweakers.net dagelijks gebruiken of als openingspagina hebben staan. Ik had dit ook, maar inmiddels een andere oplossing gevonden (totdat dit hersteld is). Jammer hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Michel242186 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:57:

Het klopt niet maar het is helaas waar. Zie ook zeef in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

... en dus gaan wij zelf wel tweaken met custom CSS via browser plugins :)

Maar het lijkt erop dat er al hard gewerkt wordt aan stijlfixes, dus ik zal Stylish binnenkort eens uitzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Zwijntjesdrecht schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:59:
[...]

Te snel uit de Beta gehaald dus? Ik denk dat dit wel bezoekers gaat kosten, die Tweakers.net dagelijks gebruiken of als openingspagina hebben staan. Ik had dit ook, maar inmiddels een andere oplossing gevonden (totdat dit hersteld is). Jammer hoor...
Als het al bezoekers kost dan denk ik dat dit van tijdelijk aard is als je ziet hoeveel er al verbeterd/aangepast is.
Dat had ik een paar posts boven je ook al gemeld :P
Check je DM-inbox! :P

[ Voor 25% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
Perkouw schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:00:
[...]

Als het al bezoekers kost dan denk ik dat dit van tijdelijk aard is als je ziet hoeveel er al verbeterd/aangepast is.
Laten we het hopen... Kijk dat het anders is oké, maar in de huidige vorm vind ik Tweakers.net niet zo fijn werken meer. En nog maar te zwijgen op een scherm van 2560x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Onzin, ik zit hier al sinds 2000 en nog nooit meegemaakt dat men zo massaal viel over een verandering. Ik heb welgeteld één keer eerder mijn beklag gedaan en dat betrof de nieuwe "fancy" imageviewer met draaiend carrousel (nog steeds een verschrikkelijk iets) en daar is gelukkig de "classic" versie als alternatief te kiezen (voor de mensen die niet weten wat ik hiermee bedoel, dat is de imageviewer die als layover verschijnt zodra je op een plaatje klikt onder een artikel op de FP).
Cheetah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:45:
[...]

+1

Of een grootmeester-mode, dat zodra je minimaal die status hebt bereikt wel de optie hebt om een bijpassende layout te gebruiken. Kunnen de nieuwe gebruikers fijn gebruik blijven maken van de uitgeklede website.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 22:16

epic_gram

undercover moderator

Hoe kan ik een topic doorzoeken? Ik zie alleen de zoekbalk bovenin, maar die doorzoekt het hele forum en niet binnen een topic. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
epic_gram schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:05:
Hoe kan ik een topic doorzoeken? Ik zie alleen de zoekbalk bovenin, maar die doorzoekt het hele forum en niet binnen een topic. :)
Nog niet mogelijk, lees een paar posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 13-09 12:15

Rick-Jan

always connected

paar posts boven je....
misschien handig om in de TS even de huidige stand van zaken aan te passen, wat er dus al verbeterd is?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Op m'n mobiele telefoon en tablet is Tweakers mijn startpagina. Bekeek die en vergrootte dan even de tracker die links stond en opende op de achtergrond alle leuke nieuwe onderwerpen. Nu is uiteraard de Tracker weg maar die komt weer terug echter sowieso niet meer op mijn telefoon heb ik begrepen (te lage resolutie).

Heel misschien nog wel op de tablet (in landscape mode alleen I guess) maar dan zou ik wel heel graag willen dat het maximale aantal entries in een Tracker-onderwerp (véél) hoger kan dan 10. Da's voor mij echt een extreem zinloos laag aantal. Heb maar 2 categoriën open dus die moeten echt veel meer entries kunnen hebben :)

Zeker op de pc (2560x1440 scherm) is nu de linker rand vrijwel geheel onbenut (met de Tracker op die plek actief). Kunnen veel en veel meer onderwerpen onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Misschien moet de searchvraag maar even toegevoegd worden aan het replyvenster als waarschuwing? Dan kan men dat hier wegplukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 22:16

epic_gram

undercover moderator

haha sorry :$

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoe kan ik zoeken in de pricewatch op fabrikant? Ik wil alleen de sd kaarten van Sandisk zien, maar er zijn een hoop sorteeropties verdwenen...Mr_gadget gaat een andere prijsvergelijker gebruiken ;w

Edit:
Hier kan het wel:
http://tweakers.net/categ...media-geheugen/producten/

Maar zo niet:
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=sd

[ Voor 29% gewijzigd door Mr_gadget op 19-10-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Mr_gadget schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:07:
Hoe kan ik zoeken in de pricewatch op fabrikant? Ik wil alleen de sd kaarten van Sandisk zien, maar er zijn een hoop sorteeropties verdwenen...Mr_gadget gaat een andere prijsvergelijker gebruiken ;w
http://tweakers.net/merk/1008/sandisk/ ?

Of

Sandisk als fabrikant en dan gestorteerd op multimediageheugen en keyword SD http://tweakers.net/merk/...t8c1PSQWKpKZklmTm5xUr1QIA

Zie ook: http://tweakers.net/merk/

Maar echt een handige optie om er te komen zie ik eigenlijk ook niet. Nu doe ik het via allerhande omwegen.

[ Voor 33% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Onzin, ik zit hier al sinds 2000 en nog nooit meegemaakt dat men zo massaal viel over een verandering. I
Voor mij hetzelfde, ik heb elke nieuwe tweakers versie met open armen ontvangen omdat het alleen maar beter werd. Met tweakers7 is het helaas anders en wil ik ook terug naar 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
ik mis eigenlijk 2 zaken in de nieuwe layout

allereerst de hele banen banner, het zal wel iets commercieels zijn, maar mag wat mij betreft helemaal van de FP verdwijnen of onder het "meer" kopje komen te hangen.

Verder vind ik het jammer dat het niet meer mogelijk is om op de rode tekst "Vrijdag 19 oktober" te klikken om een opengeklapt nieuwsoverzicht van de dag te zien. het werkt voor 1 dag maar niet als je dat van gisteren en eergisteren wil zien.

De meuk tracker zit naar mijn gevoel net iets te ver weggestopt in de menu's terwijl de updates weer in het nieuwsoverzicht staan. Ook zie je de meuk updates van de dag niet in het opengeklapt nieuws overzicht van de dag waardoor je die weer mist. zelfde geld trouwens ook voor de andere dingen zoals reviews en video's.

[ Voor 13% gewijzigd door sweetdude op 19-10-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Daar zijn we mee bezig. Er is een workaround, die staat hier : pedorus in "[Feat] Zoeken in Topics"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Daar zijn we mee bezig. Er is een workaround, die staat hier : pedorus in "[Feat] Zoeken in Topics"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ha dubbelpost door zeef :D Bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Daar komt je koelkast! :>
Afbeeldingslocatie: http://www.beabo.nl/upload/biedingen/4487b1c1c35a8e5ae906a3c9e6823c1d.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door DennusB op 19-10-2012 16:11 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Ik kreeg net een klacht van mijn manager, het viel mijn collega's op dat er in mijn (normaal donkere) kamertje heel veel licht af kwam. Terwijl ik me normaal gesproken alleen met donkere programma's en websites/portals werk.

Hierdoor heb ik moeten bekennen dat dit niet mijn schuld is, maar door de nieuwe versie van Tweakers.net.
Mijn manager was het er niet mee eens, vanaf nu mag ik helaas niet meer te vaak in mijn-baas-z'n tijd naar Tweakers.net gaan.
Hierbij gaf ik al aan dat er in mijn functieomschrijving stond dat ik mijn IT kennis up-to-date moest houden. Mijn manager bekeek de site even en gaf aan dat je helemaal geen informatie "op kon zoeken" op de site. Door deze laatste woorden kon ik niets anders doen, dan mijn manager gelijk te geven en zal ik de site voorlopig alleen nog maar in mijn vrije tijd gaan bekijken...

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Vul hem dan tenminste ook op zijn Amerikaans. Monster Energy Drink! Haha.
Kiswum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:11:
Ik kreeg net een klacht van mijn manager, het viel mijn collega's op dat er in mijn (normaal donkere) kamertje heel veel licht af kwam. Terwijl ik me normaal gesproken alleen met donkere programma's en websites/portals werk.

Hierdoor heb ik moeten bekennen dat dit niet mijn schuld is, maar door de nieuwe versie van Tweakers.net.
Mijn manager was het er niet mee eens, vanaf nu mag ik helaas niet meer te vaak in mijn-baas-z'n tijd naar Tweakers.net gaan.
Hierbij gaf ik al aan dat er in mijn functieomschrijving stond dat ik mijn IT kennis up-to-date moest houden. Mijn manager bekeek de site even en gaf aan dat je helemaal geen informatie "op kon zoeken" op de site. Door deze laatste woorden kon ik niets anders doen, dan mijn manager gelijk te geven en zal ik de site voorlopig alleen nog maar in mijn vrije tijd gaan bekijken...
Gotta admit, deze is wel erg origineel. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Not sure if serious or just trolling... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je weet dat zeef zo'n beetje de Chuck Norris van deze hele website is hé? Dat de dubbelpostbescherming niet getriggerd werd bij zijn tweede post is gedaan uit zelfbehoud van de software waar ze zo hard aan gewerkt hebben.

:+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer

hellbringer

Weeeeeeee!

Geniaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand, hoe kan ik nu verder dan 2 dagen terug in het nieuws? Ik kan niet meer klikken op de dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Hoe zit het met de bezoekers aantallen na de nieuwe layout?
Zijn ze gestegen of zijn ze als een baksteen gekelderd?
Ben wel benieuwd, want bezoekers aantallen kunnen veel zeggen over het nieuwe design.
Helemaal de convertie rate....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Brantje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:14:
Hoe zit het met de bezoekers aantallen na de nieuwe layout?
Zijn ze gestegen of zijn ze als een baksteen gekelderd?
Ben wel benieuwd, want bezoekers aantallen kunnen veel zeggen over het nieuwe design.
Helemaal de convertie rate....
Hetzelfde als voorheen als ik Zeef mag geloven. ;)
Helaas kan ik niet zoeken in dit topic anders had ik de betreffende post er even bij gepakt voor je.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 19-10-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Huh? Volgens mij is het zoeken nu juist enorm verbeterd. Je kan veel makkelijker op merken of producten zoeken. Wel leuk verhaal (of niet natuurlijk... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Laatst online: 13-09 14:46

Zorro

Z

Perkouw schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:14:
[...]

Ongeveer hetzelfde als ik Zeef mag geloven. ;)
Dat is uit nieuwsgierigheid of er inmiddels veranderingen zijn.
Na een maand is het waarschijnlijk drastisch lager.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hopelijk wordt het binnenkort mogelijk om de tracker ook vast te pinnen bij lagere resoluties (vanaf 1366 x 768 ofzo)
Mis de tracker toch wel heel erg op m'n laptoppie namelijk!

[ Voor 20% gewijzigd door edgarf28 op 19-10-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Je weet dat zeef zo'n beetje de Chuck Norris van deze hele website is hé? Dat de dubbelpostbescherming niet getriggerd werd bij zijn tweede post is gedaan uit zelfbehoud van de software waar ze zo hard aan gewerkt hebben.

Ja, als hij dat was, was hij allang hierheen gekomen op mijn gezicht op m'n key434 234kl 32v 3kavdf f vklav dsjfpemw vmvkpnrv rni opve;as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Zorro schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:15:
[...]

Dat is uit nieuwsgierigheid of er inmiddels veranderingen zijn.
Na een maand is het waarschijnlijk drastisch lager.
Zo'n gevoel heb ik dus ook.
Wanneer ik nu op de frontpage kom heb ik niet meer het gevoel dat ik op een tech site zit.
Eerder iets van flair.nl of libelle.nl (om het zwart/wit af te schilderen).
De site straalt een stuk minder professionaliteit uit, wat voorheen echt niet het geval was.

Overigens, als het een 'premium feature' wordt om tweakers 6 terug te krijgen, dan ben ik meteen van de partij...
SinergyX schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:17:
[...]

Ja, als hij dat was, was hij allang hierheen gekomen op mijn gezicht op m'n key434 234kl 32v 3kavdf f vklav dsjfpemw vmvkpnrv rni opve;as

+1

[ Voor 17% gewijzigd door Brantje op 19-10-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
edgarf28 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:17:
Hopelijk wordt het binnenkort mogelijk om de tracker ook vast te pinnen bij lagere resoluties (vanaf 1366 x 768 ofzo)
Ik hoop dan weer op 1280 pixels aangezien het anders alsnog bakken is op de tablet :/

Gaat er maar niet van uit, scheelt weer irritaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankspijker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02 09:50
Ik stem niet want ik heb er gemixte gevoelens over. En is het gewoon niet even wennen en de nieuwe Tweakers leren kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
...zat net ff in de pricewatch te kijken maar daar begrijp ik dus ook helemaal niets meer van. Het begint met een soort memoryspelletje waar je je product moet selecteren, en als je dan bijv bij moederborden uitgekomen bent en wat handige kolommen wilt aanvinken, krijg je een dropdown met veelzeggende termen als:
"Bus"
"Uit"
"Type"
"FF"
"Interf"
enz.

Dat wordt ook weer flink memorytrainen voordat je uit je hoofd weet wat daar nou allemaal mee bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial
  • Laatst online: 10-09 23:42

sir serial

Eeuwige Noob

eensch met David..ik was iets aan het zoeken en wou het op prijs gesorteerd hebben kon vanalles kiezen (wat je zelden tot nooit gebruikt) behalve prijs..hoog/laag (edit: al!! gevonden)

[ Voor 6% gewijzigd door sir serial op 19-10-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

[...]

In dat geval: kom ik niet terug.

Nou... misschien. In ieder geval minder vaak.

Begrijpelijk. Erg begrijpelijk zelfs, gezien de investering. Helaas moeten jullie, na zo'n grote hoeveelheid feedback van zowel "betalende" users als betalende users (die CSS hebben) dat er een golf onvrede ontstaat. Dat is voor bestaande bezoekers het geval, maar zeker ook voor nieuwe bezoekers. Waarom?
  • Wit is niet slecht voor een eerste impressie maar voor een frequente site is alleen wit misschien ietsie te veel van het goede.
  • De site is aantrekkelijk in eerste opzicht, maar de algemene bruikbaarheid is laag. In de vroege opzet waren twee "sticky" newsitems zichtbaar op een grafisch overtuigende manier, terwijl het nu slechts een klein objectje is, waar de ad + review carrousel dominant zijn. Jullie zijn een goede review site, maar de kracht komt voor een flink deel toch van user reviews en nieuws! De balans is nu echter de andere kant op gegaan.
  • De site is enorm resolutie onvriendelijk. Ja... ik heb het over m'n werklaptop met een 768 pixels hoog scherm. Indien er geen top-ad is zie ik nog steeds welgeteld, in eerste opzicht, onder Chrome, EEN nieuwsartikel. Gevolg: zodra ik op de site kom is mijn eerste actie: scroll down. Hebben jullie dat ook ge-heatmapped? Is er eigenlijk een eye-tracking onderzoek gedaan bij deze nieuwe site? Vanuit de wetenschap van UEX valt er redelijk wat te zeggen over jullie technisch hoogstaande werk... de manier van artikelen en replies voelt ook wat clunky aan
  • Op m'n drie tablets (iPad, Acer iconia A500, en een die ik niet mag zeggen) doet de site het goed. Touch vriendelijk, hoewel de informatie-leesbaarheid wat laag blijft.
  • Touch vriendelijk werkt goed, dit zou een enorm verbeterde site zijn voor Profile B! (waar is de devicedetect pagina eigenlijk heen?). Voor een desktop echter past zelfs Windows 8 het een en ander aan in de weergave... ik moet nu op dingen klikken waar ik eerst alleen hoefde te hoveren. Voorbeeld van wat ik vaak doe: Ik help graag mensen, dus volg ik veel GOT topics en check ik mijn posts op nieuws artikelen of er gereageerd is. Ik drukte vaak op "MyT.net", en was dan gelijk in mijn profiel, waar ik kon drukken op "laatste posts" en "laatste forum artikelen". Twee klikken om naar een van beide te gaan. Dat is nu meer klikken. Hot-op-GOT is ook wat lastiger te vinden nu.
  • Het kan aan mij liggen maar ik mis de topic-report status. Tekst-mode knopjes bovenaan is meer noob-vriendelijk die de iconen niet kon associeren aan een actie, maar ik mis eigenlijk de status die icoontjes weer kunnen geven!
  • Ik mis de on-frontpage poll en een-opzicht meuktracker.
Ik kan wel even door gaan, maar dit somt mijn bijna-twee-dagen Tweakers op. Ik neig nu naar externe apps om jullie content weer te geven en wat minder op de in-depth te zoeken. Ik heb een drukke baan, en het gemak + de dichtheid van jullie site voor tijdens kantoor uren vond ik juist ideaal -- thuis ga ik wel lekker op de bank aan een touch interface. Helaas moet ik zeggen dat ik nu misschien wat minder vaak naar T.Net ga voor een snelle-peek naar ongelezen artikelen (yay weer een paar HR sheets klaar en dan staan er weer 5 rooie artikelen), even aan de hand van de titel een paar middel-klikken in nieuwe tabs, klikken op mijn profile, middelklikken op forum + posts of ik replies heb, en weer verder werken.

Externe CSS? TSja, plug-ins heb ik de tijd niet voor of de wil (werk werk werk), en er voor betalen... ik betaal al zo veel aan andere bronnen, en heb nooit adblock gebruikt... als er nou een sanoma-overkoepelend abo was...

Over de resolutie: dit is de frontpage op mijn werk-laptop:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jXPKB9dZsB1xkvr2gnUJ4lOk/full.png

Zeef: even persoonlijk, je hebt me in het verleden persoonlijk te woord gestaan, en ik heb enorm veel respect voor tweakers -- en doe graag wat terug. Alleen heb ik er de tijd gewoon niet voor! Ik snap dat 6 niet terug komt, maar ik zal wel hopen op 7.5 -- snel. Ik zal komende maand m'n ouwe pa even voor de eye-tracker zetten met wat use-cases om te kijken hoe hij tweakers7 behandeld, maar ik vrees uit een eerste oogopslag... dat het niet heel erg goed zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
Brantje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:18:

Zo'n gevoel heb ik dus ook.
Wanneer ik nu op de frontpage kom heb ik niet meer het gevoel dat ik op een tech site zit.
Eerder iets van flair.nl of libelle.nl (om het zwart/wit af te schilderen).
De site straalt een stuk minder professionaliteit uit, wat voorheen echt niet het geval was.
Inderdaad en dat dan in tablet uitvoering. Er wordt inderdaad gedacht aan tablet readers, maar ik dacht altijd dat deze website in het leven was geroepen voor echte Tweakers. Misschien een website EchteTweakers.net beginnen? ;)
Overigens, als het een 'premium feature' wordt om tweakers 6 terug te krijgen, dan ben ik meteen van de partij...
Tja, denk dat dat het meerendeel daarvoor niet wil betalen en nieuwe bezoekers helemaal niet. Die zien de layout nu en denken van klik 'X' en weg... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Jammer dat Tweakers.net versie 7 overduidelijk ontwikkeld is voor tablets en smartphones, hoewel veel tweakers die gadgets hebben is het ook zo dat thuis vaak gewoon de PC wordt aangeslingerd.

Versie 7 is ideaal als mobiele site, veel beter dan de mobiele site van versie 6 op mijn Asus eee pad transformer tf101 is dat duidelijk merkbaar.
Thuis als ik mijn PC aanzet en dus geen datalimiet heb op internet, ziet de site er toch hetzelfde uit, deze oogt saaier en ik mis de linker sidebar welke ik vaak gebruikte voor het navigeren naar de voor mij interessante topics.

Versie 6 had verbeteringen ten opzichte van versie 5, namelijk de integratie van GoT maar de FP van versie 7 is voor mij verre van verbeterd. De FP van versie 7 is in mijn ogen verslechterd, Pricewatch heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik op dit moment even voldoende ben voorzien van gadgets en mijn PC op dit moment voldoet voor wat ik ermee doe.

Ik kijk uit naar versie 8 welke van mij dan weer mag lijken op versie 6.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Misschien toch de optie van skin v6 doorvoeren voor betaalde gebruikers :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kunnen die download dingetjes ook uit de homepage gefilterd worden? Mij interesseert het helemaal niks dat er weer een update voor de NEX7 is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 18:53
Vidra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:27:
Misschien toch de optie van skin v6 doorvoeren voor betaalde gebruikers :)
Gebeurt waarschijnlijk niet.
Volgens mij is het gewoon te veel werk om die optie beschikbaar te maken voor zo'n kleine groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Wat een bout FP zeg.
kan ik me weer het lazures zoeken naar alles.
had eerst mooi rechts software updates staan en firmware/driver upates en aan de linkerkant
shopsurvey en pricewatch en forum.
mooi allemaal in 1 oogopslag te bekijken.
nu dus niet meer :(
zijn er nog andere sites die het een beetje hebben zoals het hier eerst was ?
forum is gelukkig nog hetzelfde met paars blauw geel .

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwijntjesdrecht schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

Tja, denk dat dat het meerendeel daarvoor niet wil betalen en nieuwe bezoekers helemaal niet. Die zien de layout nu en denken van klik 'X' en weg... ;(
ik dacht juist.

Shut up and take my money!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer

hellbringer

Weeeeeeee!

mcDavid schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:19:
...zat net ff in de pricewatch te kijken maar daar begrijp ik dus ook helemaal niets meer van. Het begint met een soort memoryspelletje waar je je product moet selecteren, en als je dan bijv bij moederborden uitgekomen bent en wat handige kolommen wilt aanvinken, krijg je een dropdown met veelzeggende termen als:
"Bus"
"Uit"
"Type"
"FF"
"Interf"
enz.

Dat wordt ook weer flink memorytrainen voordat je uit je hoofd weet wat daar nou allemaal mee bedoeld wordt.
Goh inderdaad dat was me niet een opgevallen nog, dan heb je zoveel lege ruimte en dan ga je dit soort dingen afkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Mr_gadget schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:07:
Dit is nou een van de zaken die ze in mij ogen heel mooi verbeterd hebben. De Pricewatch is IMO een heel stuk beter geworden.

Tja... Ik vind eigenlijk heel Tweakers 7 wel een hele verbetering. Het is even wennen omdat sommige dingen niet meer op dezelfde plek zitten maar over het algemeen ben ik er toch heel tevreden mee.
Moest aan de introductie van de nieuwe lay-out voor nu.nl denken van vorig jaar, toen kwam er ook een enorme storm van kritiek, maar nu hoor je er niemand meer over omdat het eigenlijk veel fijner werkt. Ik denk dat 't hier ook wel zo zal gaan.

Het devteam is nog steeds druk bezig (zie bijvoorbeeld Daniel in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"), dus ik denk dat binnenkort de meeste irritante zaken er wel uit zijn (zoals dat zoeken in GoT nog niet helemaal werkt).

En het grootste deel is natuurlijk dat je eraan moet wennen. Tweakers 6 had een menubalk waar alles in stond, maar 80% van die opties gebruikte ik helemaal nooit. Nu is dat veel cleaner.
Ik vind het op zich wel mee vallen met de hoeveelheid wit, het is wat meer dan eerst, maar het valt volgens mij ook meer op doordat de site ruimer is opgezet (meer ruimte tussen elementen) en dat de zijbalk(en) zijn opgeschoond. Daar stond in versie 6 een hoop nutteloze informatie.
Ik ben sowieso wel voor minimalistisch design, hoewel sommige mensen (en bedrijven zoals Microsoft met Windows 8 ) daar te ver in doorschieten. Maar Tweakers heeft dat prima gedaan, ik ben het er niet mee eens dat de site er minder professioneel uitziet. Op de frontpage staat nog steeds een hoop informatie en ik mis er eigenlijk maar weinig (misschien alleen de meuktracker, vind ik toch iets fijner dan in de artikellijst. Maar dat soort dingen komen vast wel als optie, denk ik)

Bij artikelen vond ik de witte achtergrond altijd al vervelend, maar dat soort dingen kun je prima met Custom CSS oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Oei, op mijn netbook hoef ik het dus niet eens te proberen (gelukkig al wel 13xx*7xx). Kleinere netbooks met een 600 hoog scherm zien dus niet eens de nieuwsitems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Leuk dat het even getest was of dit uberhaupt in de smaak zou vallen. Goed gedaan! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:36:
[...]

Oei, op mijn netbook hoef ik het dus niet eens te proberen (gelukkig al wel 13xx*7xx). Kleinere netbooks met een 600 hoog scherm zien dus niet eens de nieuwsitems.
Op mijn laptop (1366x768, zoals 75% van de laptops) zie ik ook alleen maar banners en plaatjes op de FP hoor, je moet sowieso eerst doorklikken voordat je iets nuttigs tegenkomt.

Als ik op mijn werk de browser fullscreen zet komen er helemaal onder in beeld wel wat niewsitems tevoorschijn, maar die zijn toch overbodig, want op dit megascherm kan de tracker aan en die is veel overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Senor Sjon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:36:
[...]
Klopt, ik vind het nogal optimistisch om te denken dat iedereen achter een Full HD scherm zit. Er zijn nog genoeg (zakelijke) bezoekers van deze site die op bijvoorbeeld 1280x800 of nog kleiner werken, dan moet je flink scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woei!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:57
Ik word een beetje duizelig van al dat wit en scrollen om info te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er tot op heden nog geen officiele reactie van Tweakers overigens? Na zoveel stemmen en posts is meer dan driekwart negatief, dat moet toch tot actie aanzetten?

Zelfs op Fok! heb ik dat nog nooit meegemaakt, en Danny is daar ettelijke keren de grond in getrapt omdat hij dingen door de strot duwde, maar met een dag was 90% van de kritiek verstompt. Hier lijkt het met het uur meer te worden?
Pagina: 1 ... 17 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.