Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.956 views

Onderwerpen

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Redbull moet gauw kijken of ze George Russel kunnen krijgen .. da's ook geen stumper!! :o

o.a.
Bron: Wikipedia: George Russell (autocoureur)

GP3
In 2017 maakte Russell de overstap naar de GP3 Series, waarin hij uitkwam voor het team ART Grand Prix. Tevens werd hij, naast Pascal Wehrlein en Esteban Ocon, opgenomen in het opleidingsprogramma van het Formule 1-team van Mercedes. Hij won races op de Red Bull Ring, Silverstone, Spa-Francorchamps en het Autodromo Nazionale Monza. Tijdens het voorlaatste raceweekend in Jerez werd hij uitgeroepen tot kampioen in deze klasse, nadat hij genoeg punten verzamelde zodat zijn titelrivaal en teamgenoot Jack Aitken hem niet meer in kon halen in de eindstand.

Formule 2
In 2018 maakte Russell de overstap naar de Formule 2, waar hij, net als Jack Aitken, zijn samenwerking met ART Grand Prix voortzette. Hij won in totaal zeven races op het Baku City Circuit, het Circuit de Barcelona-Catalunya, het Circuit Paul Ricard, de Red Bull Ring, het Autodromo Nazionale Monza, het Sochi Autodrom en het Yas Marina Circuit. In vier andere races stond hij ook op het podium, waardoor hij in de voorlaatste race in Yas Marina gekroond werd tot kampioen in de klasse. Met 287 punten had hij 68 punten voorsprong op Lando Norris, de nummer twee in de eindstand.
d:)b

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alfa90_Buttje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:09:

Redbull moet gauw kijken of ze George Russel kunnen krijgen .. da's ook geen stumper!! :o

o.a.

[...]

d:)b
ART is beetje de Mercedes van de F1.
Notable ART drivers include Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Stoffel Vandoorne, Lucas di Grassi, Jamie Green, Olivier Pla, Adrian Sutil, Paul di Resta, Jules Bianchi, Esteban Gutiérrez and Jack Harvey.
Bedoel, genoeg namen zijn toch wel weer bekend :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:45

Vuvuzela

My spire is forming

naitsoezn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:58:
[...]
Nee, we hadden het over De Vries en F2, niet over Hamilton en F1 :? . De F2 is een spec-klasse, F1 verre van. Bovendien is het team waar De Vries zit niet het beste team. Zelfs niet het één na beste team. Je moet me geen woorden in de mond leggen en/of conclusies trekken op basis van niet-gezegde dingen :>
Bekijk eens wie er bij ART allemaal kampioen zijn geworden. Dat is zo een beetje HET team..

Dat Nyck de beste F2 rijder zou zijn als hij kampioen wordt is gewoon geen goede conclusie.. hij heeft al wat jaren F2 ervaring en nu bij ART staat hij op 1 maar alsnog niet overtuigend.
Een rookie die bij een minder team matig begint maar gedurende het jaar beter en beter wordt heeft meer kans om een F1 team te overtuigen.

I served in a company of heroes.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vuvuzela schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:20:
[...]
Dat Nyck de beste F2 rijder zou zijn als hij kampioen wordt is gewoon geen goede conclusie..
Prima dat jij dat vindt d:)b Had je ook direct kunnen zeggen ipv mij woorden in de mond proberen te leggen over Hamilton en F1 :>

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:04

Martinspire

Awesomeness

Vuvuzela schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Bekijk eens wie er bij ART allemaal kampioen zijn geworden. Dat is zo een beetje HET team..

Dat Nyck de beste F2 rijder zou zijn als hij kampioen wordt is gewoon geen goede conclusie.. hij heeft al wat jaren F2 ervaring en nu bij ART staat hij op 1 maar alsnog niet overtuigend.
Een rookie die bij een minder team matig begint maar gedurende het jaar beter en beter wordt heeft meer kans om een F1 team te overtuigen.
Toch wil ik het even voor Nyck opnemen: ART is een goed team maar ook niet zo heel consistent. Verder hadden voorgangers vaak iemand om zich aan op te trekken. Dit jaar zit ie met Mazepin en vorig jaar met Gelael. Beiden echt backmarkers met rijke ouders. Dan kun je je nergens aan op trekken. Dan mis je de data van een concurrent waar je wel alles van kunt zien. Dan mis je wat hij aan setup doet wat net wat sneller is dan wat jij hebt.

Wat Nyck zijn grote probleem is, is vooral consistentie en dat ie qua setup niet altijd lekker uitkomt waardoor ie minder presteert. Wat dat betreft is ie meer als Grojean die op een goede dag echt puike wedstrijden rijdt, maar als het qua setup niet werkt of hij heeft zijn dag niet, dan zit het er ook gewoon niet in.

We moeten verder niet doen alsof ie vorig jaar ver van de rest afzat qua prestatie. Hij zat er ook gewoon tussen maar heeft uiteindelijk veel punten laten liggen. 4x uitgevallen en 2x ver achterin gefinisht, dat is meer dan de rest toen. Met wat meer geluk was ie toen 2e geëindigd. Russell zat er ver voor maar het verschil met Norris en Albon was echt niet groot.
Russell zat naast Jack Aitken, ook geen slechte rijder. Albon zat naast Latifi, idem als Aitken gewoon een prima rijder. En Norris zat naast Sérgio Sette Câmara, welke ook gewoon goed reed. Aitken werd 11e, Latifi 9e en Sette Camara werd 6e. Gelael werd met mazzel in Monaco 2e, waardoor ie alsnog 15e in het kampioenschap was, maar zonder die race was dat al bijna laatste.
In 2017 zat ie gewoon niet in goede teams, wisselt ie aan het eind ook nog eens en heeft ie aardig wat verschillende teamgenoten gehad (wederom nutteloze data dus).

Kortom ik denk dat ie best aardig kan sturen. Wellicht geen WDC materiaal, maar zeker wel snel genoeg om bv een Kubica, Stroll, Grojean, Magnussen of Gasly/Kvyat te vervangen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:02:
BoP is ook een zwaar bekritiseerd systeem.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, bijvoorbeeld een team met een V8 wordt extra geknepen om het team met een 4 cilinder ook een kans te geven. En waarom zou je innoveren en je nieuwe auto sneller maken als je vervolgens toch extra gewicht erbij krijgt... en toch werkt het!! Eigenlijk liggen alle auto's heel dichtbij, kijk naar de Blancpain. Misano was super spannend afgelopen weekend!

Heb je voorbeelden van zware kritiek? Ik ben wel benieuwd en wil er wel meer over lezen.
(je begrijpt ook dat 110 kg een rijder 6 seconde per rondje kost?)
Zal best, geen idee, als je meer gewicht doet zul je sneller de uitschieters weer bij het veld hebben en bij mindere prestaties gaat het gewicht er weer af. Het kan ook wel met minder gewicht maar dan duurt het langer voordat de prestatie bijtrekken en zal een team langer zijn voordeel behouden.

Maar als dat het enige is waar je over nadenken moet t.o.v. alle regeltjes nu, dan weet ik het wel.
Bovendien kun je zaken als cilinder inhoud, aantal cilinders dan vrijlaten. Laat het ene team een V6 gebruiken en een andere een V10, als ze dat leuk vinden, prima.. werkt in de GT3 ook en de auto's krijgen elk een eigen karakter en geluid, prachtig toch? :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:06
Kijk bijvoorbeeld naar Ferrari midden jaren '90.
Gebruikten al jaren een V12 die, ondanks 2 cilinders meer, minder vermogen gaf dan de 3.0 V10s van Renault.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:47
XyritZz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Als het andersom was geweest dan had Verstappen het een belachelijke actie gevonden en zegt Leclerc in elk interview dat hard racen bij de sport hoort.

Vond zelf de reactie van Binotto nog wel het mooiste; hij gaf eerlijk toe dat dit een vorm van racen is die iedereen graag wil zien in de sport maar dat het volgens hem met de huidige regelgeving niet is toegestaan en dat ze zich daarom verplicht voelen dit aan te kaarten bij de wedstrijdleiding.
Haha die reactie van Binotto vond ik juist zo slap. Het is echt al jaren zo dat de auto die aan de binnenkant zit bij het uitkomen naar buiten mag komen, zelfs als je daarmee de auto naast je de ruimte ontneemt. Daar wordt ook al tijden consequent over beslist door de stewards. Dit jaar in China nog, Vettel die Verstappen net effe naar buiten duwt:
Niet helemaal vergelijkbaar, maar er zijn genoeg voorbeelden van. Vond Verstappen gewoon een prima actie van Vettel trouwens hoor.

Door dan nu voor de camera te doen alsof een inhaalactie waarbij je de ander het recht op de racelijn afpakt, eigenlijk hetzelfde is als iemand wegduwen na een een unsafe return to the track, en dat regels nou eenmaal regels zijn, echt wat een onzin. Je kan niet de éne race zeggen dat de stewards de coureurs moet laten racen en dan een paar weken erna voor een veel minder erg vergrijp toch maar weer bij de stewards aankloppen. Ik snap dat ie het doet, de belangen zijn gigantisch, maar volgens mij geloofde ie het zelf niet eens hoor.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Nibbz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:05:
[...]

Hahaha, wat een duo zijn die 2 ook! Zeker de moeite waard om te kijken!
Hmm, heb hem net ook gekeken, maar vond het persoonlijk maar niks en daarnaast verspreiden ze wat mij betreft gewoon een soort van fake info (over de engine mode, die gebruiken ze al een hele tijd en was echt niet speciaal voor deze race ofzo, als je dit kijkt heb je het idee van wel).

Verder volg ik F2 ook niet echt, maar twee keer een 3e plek lijkt me ook niet echt iets om over naar huis te schrijven (bedoel, leuk voor de vries, maar als je echt goed bent dan win je en word je niet 2x 3e ondanks het probleem dat ze lieten zien).

Kreeg een beetje het typische wij Nederlanders promoten even de Nederlanders gevoel erbij. Verder nog even het fake drinken erbij, met als topper het lege glaasje dat Doornbos op het eind even meepakt, tsjah. Je moet ervan houden I guess.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:59

ricardo246

Life's what you make it!

Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:31:
[...]

Hmm, heb hem net ook gekeken, maar vond het persoonlijk maar niks en daarnaast verspreiden ze wat mij betreft gewoon een soort van fake info (over de engine mode, die gebruiken ze al een hele tijd en was echt niet speciaal voor deze race ofzo, als je dit kijkt heb je het idee van wel).

Verder volg ik F2 ook niet echt, maar twee keer een 3e plek lijkt me ook niet echt iets om over naar huis te schrijven (bedoel, leuk voor de vries, maar als je echt goed bent dan win je en word je niet 2x 3e ondanks het probleem dat ze lieten zien).

Kreeg een beetje het typische wij Nederlanders promoten even de Nederlanders gevoel erbij. Verder nog even het fake drinken erbij, met als topper het lege glaasje dat Doornbos op het eind even meepakt, tsjah. Je moet ervan houden I guess.
http://www.fiaformula2.com/
Meneer de Vries staat wel op 1 in het huidige kampioenschap. ;-)
Dus meneer de Vries is ondanks 2 maal 3e nog steeds nummer 1.
Dit is tweakers he, beetje inlezen mag wel. Werd ook nog netjes gemeld in de video. :z :z

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Snowdog
  • Nu online
ricardo246 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:40:
[...]

http://www.fiaformula2.com/
Meneer de Vries staat wel op 1 in het huidige kampioenschap. ;-)
Dus meneer de Vries is ondanks 2 maal 3e nog steeds nummer 1.
Dit is tweakers he, beetje inlezen mag wel. Werd ook nog netjes gemeld in de video. :z :z
Ja, dat werd ook gezegd in de video idd, da's ook mooi voor hem, maar ik zie voor een nummer 1 in het kampioenschap 2 3e plaatsen niet echt als zo'n geweldig resultaat. Ik volg F2 verder niet, maar ik neem aan dat iemand die gewoon goed is ook daar veel races wint en niet 1e wordt omdat 'ie af en toe wat podium plekjes weet te pakken en de rest inconsistent is.

edit: ok na wat resultaten van de afgelopen jaren bekeken te hebben is het geen geweldig resultaat, maar ook niet zo slecht. De winnaars van het kampioenschap zijn echter ook geen echte toppers, dus ik weet niet precies hoeveel waarde je daaraan moet hechten. Alsnog heb ik het gevoel dat ze die 2 derde plekken een beetje ophemelen (wat mij niet helemaal terecht lijkt), but that could just be me.

[ Voor 21% gewijzigd door Snowdog op 01-07-2019 21:52 ]

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:45:
[...]

Ja, dat werd ook gezegd in de video idd, da's ook mooi voor hem, maar ik zie voor een nummer 1 in het kampioenschap 2 3e plaatsen niet echt als zo'n geweldig resultaat. Ik volg F2 verder niet, maar ik neem aan dat iemand die gewoon goed is ook daar veel races wint en niet 1e wordt omdat 'ie af en toe wat podium plekjes weet te pakken en de rest inconsistent is.
Wat is dit voor een gezever?
Hij is op weg om WDC van F2 te worden, scoort 2 keer een 3e plek, en meneer snowdog vindt dit maar middelmatig?
Je bent natuurlijk Mercedes wins gewend in F1, non-stop, back to back, maar ook die scoren wel eens een 3e en 5e plek :X
Als je het verder niet volgt, je niet inleest, doe mij dan een lol, en move on naar iets waar je wel wat energie uithaalt. De Vries is imho the next VER / LEC / NOR... Die gast heeft al zoveel titels binnen geharkt....

• Snowdog
  • Nu online
ricardo246 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:56:
[...]

Wat is dit voor een gezever?
Hij is op weg om WDC van F2 te worden, scoort 2 keer een 3e plek, en meneer snowdog vindt dit maar middelmatig?
Je bent natuurlijk Mercedes wins gewend in F1, non-stop, back to back, maar ook die scoren wel eens een 3e en 5e plek :X
Als je het verder niet volgt, je niet inleest, doe mij dan een lol, en move on naar iets waar je wel wat energie uithaalt. De Vries is imho the next VER / LEC / NOR... Die gast heeft al zoveel titels binnen geharkt....
Nouja, zoals mijn edit al aangeeft heb ik wat info opgezocht en ik zie daar namen die in de F1 wereld geen potten breken die zoiets in een minder weekend presteren. We zullen zien of De Vries het inderdaad klaar gaat spelen in de toekomst, alsnog vind ik 2 derde plaatsen gewoon niet iets om over naar huis te schrijven. Hij heeft gewoon enigszins geluk dat zijn achtervolgers het nog slechter doen datzelfde weekend. Maar inderdaad misschien ben ik teveel gewend aan F1 en is het daar gewoon niet hetzelfde. Wellicht had ik daar geen commentaar op moeten geven.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Nouja, zoals mijn edit al aangeeft heb ik wat info opgezocht en ik zie daar namen die in de F1 wereld geen potten breken die zoiets in een minder weekend presteren. We zullen zien of De Vries het inderdaad klaar gaat spelen in de toekomst, alsnog vind ik 2 derde plaatsen gewoon niet iets om over naar huis te schrijven. Hij heeft gewoon enigszins geluk dat zijn achtervolgers het nog slechter doen datzelfde weekend. Maar inderdaad misschien ben ik teveel gewend aan F1 en is het daar gewoon niet hetzelfde. Wellicht had ik daar geen commentaar op moeten geven.
Ik blijf je even achtervolgen,
De vries heeft 152 punten in het F2 WDC, en is daarmee nummer 1, de eerst volgende staat er met 37 punten achter (115 punten dus). Hoe dan is dit slecht? Hoe dan?

Edit: Je weet dat uit ART grandprix ook Nico Rosberg en Lewis Hamilton zijn voortgekomen?

[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 01-07-2019 22:15 ]

• Snowdog
  • Nu online
ricardo246 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:11:
[...]

Ik blijf je even achtervolgen,
De vries heeft 152 punten in het F2 WDC, en is daarmee nummer 1, de eerst volgende staat er met 37 punten achter (115 punten dus). Hoe dan is dit slecht? Hoe dan?
Ja en als hij 2 x was uitgevallen stond 'ie alsnog 1e, was dat dan ook een geweldig weekend? Zij maken ervan dat hij een geweldig weekend heeft gehad, ik betwijfel dat enigszins. Dus ja, als hij 2x was uitgevallen stond hij nog 1e en dan had jij omdat hij 1e staat in het kampioenschap dat nog een geweldig weekend genoemd of eh?

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:14:
[...]

Ja en als hij 2 x was uitgevallen stond 'ie alsnog 1e, was dat dan ook een geweldig weekend? Zij maken ervan dat hij een geweldig weekend heeft gehad, ik betwijfel dat enigszins. Dus ja, als hij 2x was uitgevallen stond hij nog 1e en dan had jij omdat hij 1e staat in het kampioenschap dat nog een geweldig weekend genoemd of eh?
Geweldig weekend gezien de omstandigheden, ook effe luisteren. Als je Pit limiter aangaat mid race, dan verkloot dat je race behoorlijk, en dan nog 3e worden is echt goed.
Zoek je even op waarom hij die andere race 3e was geworden?
Context.

• Snowdog
  • Nu online
ricardo246 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:17:
[...]

Geweldig weekend gezien de omstandigheden, ook effe luisteren. Als je Pit limiter aangaat mid race, dan verkloot dat je race behoorlijk, en dan nog 3e worden is echt goed.
Zoek je even op waarom hij die andere race 3e was geworden?
Context.
Nouja, anti-stall is ook geen pretje hoor en dat in een iets competitievere sport.

Ik zal er maar even een edit bijzetten: het maakt me verder niet zoveel uit. Alle info is in mijn eerdere posts te vinden. Ik weet niks van F2, het boeit me ook niet zoveel, maar van wat ik aan de oppervlakte kan zien (wikipedia e.d.) en wat ze in de uitzending lieten zien leek het mij niet geweldig (die 2 derde plekken). En dan nog met hakken over de sloot 3e in de race die ze lieten zien. Woohoo. Als ze zouden willen dat je meer tijd investeert in de sport moeten ze misschien wat meer dan 10 seconden van de race laten zien. Ik heb in ieder geval nu niet die drang.

[ Voor 39% gewijzigd door Snowdog op 01-07-2019 22:38 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:06
Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Nouja, anti-stall is ook geen pretje hoor en dat in een iets competitievere sport.

Ik zal er maar even een edit bijzetten: het maakt me verder niet zoveel uit. Alle info is in mijn eerdere posts te vinden. Ik weet niks van F2, het boeit me ook niet zoveel, maar van wat ik aan de oppervlakte kan zien (wikipedia e.d.) en wat ze in de uitzending lieten zien leek het mij niet geweldig (die 2 derde plekken). En dan nog met hakken over de sloot 3e in de race die ze lieten zien. Woohoo. Als ze zouden willen dat je meer tijd investeert in de sport moeten ze misschien wat meer dan 10 seconden van de race laten zien. Ik heb in ieder geval nu niet die drang.
Volgens jouw logica is Sainz dan een slechte coureur, die reed van P20 naar P8 maar is nooit in beeld geweest.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Snowdog
  • Nu online
Maarten_E schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:34:
[...]

Volgens jouw logica is Sainz dan een slechte coureur, die reed van P20 naar P8 maar is nooit in beeld geweest.
Soortgelijke analogie hebben we al gehad. Maar laten we hier verder niet op in gaan, want hier gaat helemaal niks uitkomen. Zinloze discussie, toch mooi geprobeerd :)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:58
De Vries domineert niet, maar heeft wel z'n beste jaar tot nu toe en lijkt 'iets' beter te zijn met bandenmanagement dan voorheen. Blijft toch wel een issue ergens.

Hij is wat mij betreft op dit moment op het niveau van bijvoorbeeld Palmer. Wel GP2 / F2 kampioen, maar niet goed genoeg voor F1.

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-11 13:19
De Vries rijdt gewoon ontzettend goed, al jarenlang. Ik snap al dat gemopper niet. Autosport is heel concurrerend, er doen veel coureurs mee en er is gewoon al van jongs af heel veel competitie. Hoe het ook zij: het is een sport waarin voor veel velen niet alles zonder slag of stoot gaatt. We zijn gewend geraakt door Max, maar zo presteren is zeker geen vanzelfsprekendheid.
Daarnaast: de Formule 2 wagen zijn specs, dus de verschillen worden gemaakt door de afstelling en de kwaliteiten van de coureur. Het gebeurt bovendien regelmatig dat het wel even duurt voordat je geaard bent in de Formule 2, een aantal seizoenen is zeker geen uitzondering. Trouwens: aan het presteren van Mazepin (zijn ploeggenoot) zie je dat het zeker niet vanzelfsprekend is dat je met een ART zo een riante voorsprong opbouwt in het kampioenschap. Anderen die hoog staan, zoals Latifi en Sette Camara, doen ook al jaren mee.
Nu staat De Vries bovenaan. Hij is snel, consistent (maakt weinig fouten) en is ook nog eens aardig en vriendelijk. Ik weet niet of hij dat Formule 1 gaat halen, maar: kampioen worden in de Formule 2 is (ik denk) wel één van de mooiste visitekaartjes die je kunt afgeven. Ik hoop dat 'ie afgetekend kampioen wordt, zodat ze niet meer om hem heen kunnen. Ook de sponsors niet, want ik heb niet het idee dat hij op dit moment erg veel geld in het laatje kan leggen. Het schijnt dat Frits van Eerd hem, als hij zo blijft presteren, naar de Formule 1 wil helpen. Dat zou heel mooi zijn.
En trouwens: deze jongen heeft ook laten zien dat 'ie om kan gaan met tegenslag. Als hij dezelfde attitude als enkelen van hier zou hebben, het koppie zou laten hangen, was 'ie allang ten onder gegaan. You go Nyck!

• Loekoe
Snowdog schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:14:
[...]

Als je de Formule 2 wel zou volgen, zou je zien dat dit inderdaad een knappe prestatie is. Het gaat in deze raceklasse niet om alles winnen, maar consistent zijn. Doordat de verschillen zo enorm klein zijn, is het ondoenlijk om iedere wedstrijd te winnen. Maakt de raceklasse overigens enorm leuk om naar te kijken.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Loekoe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:30:
De Vries rijdt gewoon ontzettend goed, al jarenlang. Ik snap al dat gemopper niet. Autosport is heel concurrerend, er doen veel coureurs mee en er is gewoon al van jongs af heel veel competitie. Hoe het ook zij: het is een sport waarin voor veel velen niet alles zonder slag of stoot gaatt. We zijn gewend geraakt door Max, maar zo presteren is zeker geen vanzelfsprekendheid.
Daarnaast: de Formule 2 wagen zijn specs, dus de verschillen worden gemaakt door de afstelling en de kwaliteiten van de coureur. Het gebeurt bovendien regelmatig dat het wel even duurt voordat je geaard bent in de Formule 2, een aantal seizoenen is zeker geen uitzondering. Trouwens: aan het presteren van Mazepin (zijn ploeggenoot) zie je dat het zeker niet vanzelfsprekend is dat je met een ART zo een riante voorsprong opbouwt in het kampioenschap. Anderen die hoog staan, zoals Latifi en Sette Camara, doen ook al jaren mee.
Nu staat De Vries bovenaan. Hij is snel, consistent (maakt weinig fouten) en is ook nog eens aardig en vriendelijk. Ik weet niet of hij dat Formule 1 gaat halen, maar: kampioen worden in de Formule 2 is (ik denk) wel één van de mooiste visitekaartjes die je kunt afgeven. Ik hoop dat 'ie afgetekend kampioen wordt, zodat ze niet meer om hem heen kunnen. Ook de sponsors niet, want ik heb niet het idee dat hij op dit moment erg veel geld in het laatje kan leggen. Het schijnt dat Frits van Eerd hem, als hij zo blijft presteren, naar de Formule 1 wil helpen. Dat zou heel mooi zijn.
En trouwens: deze jongen heeft ook laten zien dat 'ie om kan gaan met tegenslag. Als hij dezelfde attitude als enkelen van hier zou hebben, het koppie zou laten hangen, was 'ie allang ten onder gegaan. You go Nyck!
Ik betwijfel of de Nederlandse markt groot genoeg is voor 2 F1 coureurs, de organisatie zal ook veel liever coureurs uit grote groeimarkten willen.
Aan de andere kant trekt Max zoveel extra kijkers dat er misschien wel wat kruimels overblijven, zeker als hij uitvalt. Max begint ook aardig de 'slechterik' van de F1 te worden, dus misschien ligt daar ook nog wat ruimte.

Het zou voor de Nederlandse kijkers wel weelde zijn, mits Nyck niet in een Williams hoeft te rijden natuurlijk. :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loekoe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Als je de Formule 2 wel zou volgen, zou je zien dat dit inderdaad een knappe prestatie is. Het gaat in deze raceklasse niet om alles winnen, maar consistent zijn. Doordat de verschillen zo enorm klein zijn, is het ondoenlijk om iedere wedstrijd te winnen. Maakt de raceklasse overigens enorm leuk om naar te kijken.
Vergeet ook de reversed grid niet.

Denk dat De Vries inderdaad niet het niveau Max/Hamilton/Ricciardo haalt bijvoorbeeld.
Maar een Grosjean/Kubica/Giovinazzi moet ie toch de baas kunnen lijkt me.

• Requiem19
MikeyMan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Vergeet ook de reversed grid niet.

Denk dat De Vries inderdaad niet het niveau Max/Hamilton/Ricciardo haalt bijvoorbeeld.
Maar een Grosjean/Kubica/Giovinazzi moet ie toch de baas kunnen lijkt me.
Mits hij de F1 Pirelli's heel kan houden...

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:48
Stel dat de Vries kampioen wordt en men wil hem naar de F1... Waar dan?
Mercedes - No go. Fabrieksteam. Hebben goede rijders/potentiële kandidaten.
Ferrari - No go. Fabrieksteam. Hebben goede rijders/potentiële kandidaten.
RBR - No go. Hebben goede rijders/potentiële kandidaten.
McLaren - No go. Fabrieksteam (met klantenmotor). Daar is hij al weggestuurd. Wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet terug kan komen.
Renault - No go. Fabrieksteam. Hebben goede rijders/potentiële kandidaten.
Alfa Romeo - Misschien. Hebben goede rijders/potentiële kandidaten. Sauber heeft ook een junior programma opgezet. Daarom denk ik dat het eigenlijk een no go is.
Racing Point - Misschien. Mits hij genoeg geld mee kan brengen, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
STR - Misschien. Hebben goede rijders/potentiële kandidaten. Kan toch zijn dat ze hem een jaar de kans geven als KVY of ALB naar RBR moet komend jaar.
Haas - Misschien. GRO gaat vast een keer weg daar en ik weet eigenlijk niet of ze een junior programma of iets dergelijks hebben. De vraag is wel hoeveel geld hij mee zou moeten nemen en kan nemen?
Williams - Misschien. Zelfde opmerking als Racing Point en Haas; Kan hij genoeg geld meenemen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Loekoe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:46:
[...]
Ik volg (o.a.) deze klasse ook al jaren en jaren, en zoals eerder al gezegd, de Vries is een hele snelle rijder. Zijn bandenmanagement is buiten twijfel zijn grootste zwakte in deze klasse, al zolang als ie erin rond rijdt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet voldoende zou zijn om het net zo goed te kunnen doen dan menig ander rijder die nu in de F1 vertoeft, maar dat iemand hem op het niveau Hamilton/Verstappen/topcoureur plaatst, dat gaat toch tamelijk ver.

Ik kan me nu geen F1 team voor de geest halen waar hij meer zou kunnen brengen dan de rijders die er nu al zitten, uitgezonderd Kubica dan, maar daar zouden ze dan eerder Ocon het stoeltje geven (als ie dat ook zou willen).

Testing, one, two ...

• Loekoe
hardware-lover schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Ik volg (o.a.) deze klasse ook al jaren en jaren, en zoals eerder al gezegd, de Vries is een hele snelle rijder. Zijn bandenmanagement is buiten twijfel zijn grootste zwakte in deze klasse, al zolang als ie erin rond rijdt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet voldoende zou zijn om het net zo goed te kunnen doen dan menig ander rijder die nu in de F1 vertoeft, maar dat iemand hem op het niveau Hamilton/Verstappen/topcoureur plaatst, dat gaat toch tamelijk ver.

Ik kan me nu geen F1 team voor de geest halen waar hij meer zou kunnen brengen dan de rijders die er nu al zitten, uitgezonderd Kubica dan, maar daar zouden ze dan eerder Ocon het stoeltje geven (als ie dat ook zou willen).
Precies, je verwoordt het heel duidelijk denk ik.
Ik kan me inderdaad ook niet zo een team voor de geest halen waar hij echt heel veel toe kan voegen. Toch, ik denk niet dat hij heel veel minder is (of zelfs beter) dan een Hulkenberg, Perez, Grosjean, etc. Maar daar ben ik niet zeker van.
Hij kan de Formule 1 redden, maar moet hij het eigenlijk wel willen? Wereldkampioen wordt 'ie denk ik niet, terwijl hij in andere klassen voor de knikkers mee kan doen (Formule E bv.)
Afijn, het is veel geld verdienen. Zou mooi zijn als het lukt.
Blijft opmerkelijk dat McLaren hem te licht heeft bevonden. Dat is op zich (met alle data die ze hebben), inderdaad niet zo'n goed teken.

• Requiem19
Loekoe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Precies, je verwoordt het heel duidelijk denk ik.
Ik kan me inderdaad ook niet zo een team voor de geest halen waar hij echt heel veel toe kan voegen. Toch, ik denk niet dat hij heel veel minder is (of zelfs beter) dan een Hulkenberg, Perez, Grosjean, etc. Maar daar ben ik niet zeker van.
Hij kan de Formule 1 redden, maar moet hij het eigenlijk wel willen? Wereldkampioen wordt 'ie denk ik niet, terwijl hij in andere klassen voor de knikkers mee kan doen (Formule E bv.)
Afijn, het is veel geld verdienen. Zou mooi zijn als het lukt.
Blijft opmerkelijk dat McLaren hem te licht heeft bevonden. Dat is op zich (met alle data die ze hebben), inderdaad niet zo'n goed teken.
Die waren alle 3 wel echt iets indrukwekkender in GP2 vond ik.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Ik vind het een beetje een raar seizoen in de Formule 2. Het is allemaal erg wisselvallig en de Vries is gemiddeld de beste coureur op dit moment. Maar gemiddeld is niet goed genoeg voor een F1 stoeltje lijkt mij, of hij moet veel geld meebrengen en dan kom je tercht bij achterhoede teams zoals Williams (helaas). Ik zie meer een toekomst voor de Vries in b.v. de Le Mans series, endurance racing of Blancpain GT. Dus, b.v. vergelijkbaar met Renger van der Zande en Jeroen Bleekemolen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voor de liefhebbers, het weekend van 13/14 juli is Blancpain GT in Zandvoort, komen nog wat andere mooie racesklasses mee dat weekend.

Blancpain GT World Challenge Europe
GT4 European Series
Lamborghini Super Trofeo
Supercar Challenge powered by Hankook
Mazda MX5 Cup
Ford Fiesta Sprint Cup NL
Ford Fiesta Sprint Cup BE

https://www.circuitzandvo...t-world-challenge-europe/

Zelf gisteren een ticket gekocht voor de zaterdag, dan heb je de 4 leukste raceklasses achter elkaar voorbij komen:
12:50-13:50 GT4 European Series
14:35-15:35 Blancpain GT World Challenge
16:05-16:55 Lamborghini Super Trofeo
17:20-18:20 Supercar Challenge

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Dat is hetzelfde weekend als Euro NASCAR op Raceway Venray. Hier ga ik kijken.

Gisteren heeft de SRO de entry list voor de 24 uur van Spa gepubliceerd, met daarop een record aantal van 72 entries!

Er zijn ongeveer 30 auto's in de PRO klasse en er staan heel veel goede line-ups.
https://sportscar365.com/...ecord-24h-spa-entry-list/

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 03-07-2019 10:16 ]

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:57
Het BMW Procar Championship maakte in 1979 en 1980 deel uit van het voorprogramma van de Formule 1, waarin ook diverse wereldkampioenen een optreden in kende. In 2019 rijden de klassiekers een race in het voorprogramma van de DTM op de Norisring. Zo zal Jan Lammers tussen 5 en 7 juli het stuur ter hand nemen van de snelle sportwagen en hiermee oude tijden doen herleven.
Link: https://www.autosport.nu/...orisring-met-jan-lammers/

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ondanks virtueel gaat Max Verstappen de 24 uurs van Le Mans rijden, misschien in de nabije toekomst in het echt?

https://www.facebook.com/...699400272/?type=3&theater

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Loekoe
Slavy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:47:
Ondanks virtueel gaat Max Verstappen de 24 uurs van Le Mans rijden, misschien in de nabije toekomst in het echt?

Ik verwacht het zeker, wellicht wel met Frits van Eerd. :D

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35

Edd

Slavy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:47:

In een Red Bull Aston Martin Valkyrie in 2021 misschien?
https://nl.motorsport.com...hypercar-le-mans/4474096/

-

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Ik heb ergens vernomen (sorry, weet niet meer wie/wat/waar) dat Max interesse heeft om de 24 uur van Le Mans te doen met zijn vader.

Samen met Frist van Eerd zou vrij logisch zijn, als ze in de pro/am (LMP2) klasse gaan rijden. Als het met Aston Martin zou zijn, met de nieuwe hypercar, dan verwacht ik niet dat Jos mee rijdt.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 03-07-2019 15:55 ]

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50

SuBBaSS

-has Ryzen

Het is weer tijd voor The Goodwood Festival of Speed. *O*

[YouTube: Goodwood Festival of Speed 2019 Live Stream #FOS]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
PatrickC schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:43:
Ik vind het een beetje een raar seizoen in de Formule 2. Het is allemaal erg wisselvallig en de Vries is gemiddeld de beste coureur op dit moment. Maar gemiddeld is niet goed genoeg voor een F1 stoeltje lijkt mij, of hij moet veel geld meebrengen en dan kom je tercht bij achterhoede teams zoals Williams (helaas). Ik zie meer een toekomst voor de Vries in b.v. de Le Mans series, endurance racing of Blancpain GT. Dus, b.v. vergelijkbaar met Renger van der Zande en Jeroen Bleekemolen.
Inderdaad, ik vind De Vries op dit moment ook niet goed genoeg. Hij heeft zichzelf ten opzichte van vorig jaar wel verbeterd, maar het banden managen (zoals al meermaals geroepen in dit topic) gaat hem gewoon nog steeds niet goed af en op die manier redt je het niet in de F1. Als hij de banden goed leert managen, dan komt hij er wel, maar de vraag is of dat er na al die seizoenen nog in zit. Je kan ook niet voor altijd in de F2 blijven rijden.

• B-Real
  • Laatst online: 11:01
Als Nyck de Vries verstandig is sluit hij de deur naar de F1 niet helemaal, maar laat deze op een kier staan. Als ik hem was zou ik mij focussen op het WEC, hij doet het prima bij Racing for Holland en kan zomaar opgepikt worden door een fabrieksteam met wat geluk.

Dan heeft hij een prima toekomst lijkt mij.

Sowieso vraag ik mij af waarom zoveel van die jonge jongens perse naar de F1 willen terwijl ze al weten dat dat er niet in zit. Kijk eens naar o.a. Jeroen Bleekemolen, Renger v/d Zande, Indy Dontje, Robin Frijns etc etc.
Allemaal jongens die vrijwel elk weekend ergens in een toffe klasse racen met topmateriaal. In één maand tijd de 24H Le Mans én de 24H Nurburgring rijden ipv 1x een doodsaaie F1 race op Paul Ricard. Ik zou het wel weten....

Oh en dan hebben we Rinus van Kalmthout nog. Die heeft heel bewust niet het pad richting de F1 gekozen maar presteert nu erg goed in de VS, die komt er ook wel :)

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
We zijn van plan om met 3 man een weekend naar de 24u van Spa te gaan, hebben jullie nog campingtips? Een grasveldje zo dicht mogelijk bij het circuit is al prima, we hebben geen elektra nodig.

Ticketprijzen zijn trouwens echt te geef (vergeleken met F1), wat dat betreft zeker een aanrader. :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Robertdj schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:02:
We zijn van plan om met 3 man een weekend naar de 24u van Spa te gaan, hebben jullie nog campingtips? Een grasveldje zo dicht mogelijk bij het circuit is al prima, we hebben geen elektra nodig.

Ticketprijzen zijn trouwens echt te geef (vergeleken met F1), wat dat betreft zeker een aanrader. :)
Deze weilanden / bossen worden vaak gebruikt als camping:
https://goo.gl/maps/GANwHKwcaeSxh1LZA
Dit is overigens ook de officiele route langs de parkeerplaatsen als je vanuit Francorchamps komt, linksaf op de eerste rotonde voor het circuit en dan rijd je er vanzelf langs op.

Vorig jaar kwam ik toevallig vanuit het zuiden van Duitsland en dus kwam ik van de andere kant richting het circuit, toen stond ik hier in een weiland geparkeerd wat ook werd gebruikt als camping: https://goo.gl/maps/VtKPahonQFvskJ2QA

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[b]B-Real in "Algemeen race topic Deel 2"Sowieso vraag ik mij af waarom zoveel van die jonge jongens perse naar de F1 willen terwijl ze al weten dat dat er niet in zit. Kijk eens naar o.a. Jeroen Bleekemolen, Renger v/d Zande, Indy Dontje, Robin Frijns etc etc.
Allemaal jongens die vrijwel elk weekend ergens in een toffe klasse racen met topmateriaal. In één maand tijd de 24H Le Mans én de 24H Nurburgring rijden ipv 1x een doodsaaie F1 race op Paul Ricard. Ik zou het wel weten....
Omdat F1 het pinnacle van de autosport is. Om diezelfde reden willen alle motorrijders in MotoGP en voetballers in Engelse, Italiaanse of in de Spaanse hoofdklasse spelen.
F1/MotoGP is waar alle media over schrijven. Ik moet echt op zoek om iets te lezen over WEC, IMSA of Superbikes.

iRacing Profiel

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Homeland schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:56:
Voor de liefhebbers, het weekend van 13/14 juli is Blancpain GT in Zandvoort, komen nog wat andere mooie racesklasses mee dat weekend.

Blancpain GT World Challenge Europe
GT4 European Series
Lamborghini Super Trofeo
Supercar Challenge powered by Hankook
Mazda MX5 Cup
Ford Fiesta Sprint Cup NL
Ford Fiesta Sprint Cup BE

https://www.circuitzandvo...t-world-challenge-europe/

Zelf gisteren een ticket gekocht voor de zaterdag, dan heb je de 4 leukste raceklasses achter elkaar voorbij komen:
12:50-13:50 GT4 European Series
14:35-15:35 Blancpain GT World Challenge
16:05-16:55 Lamborghini Super Trofeo
17:20-18:20 Supercar Challenge
Ik denk dat, dat een heel strak plan is :) .. mede omdat we dan zondag de Formule 1 LIVE kunnen kijken :P

*schopt @-Sander- O-)

btw 1 week later DTM op Assen .. lijkt mij ook wel fun om eens IRL te zien!

*schopt @Marius191185 O-)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Niellie41 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:10:
Dat is hetzelfde weekend als Euro NASCAR op Raceway Venray. Hier ga ik kijken.

Gisteren heeft de SRO de entry list voor de 24 uur van Spa gepubliceerd, met daarop een record aantal van 72 entries!

Er zijn ongeveer 30 auto's in de PRO klasse en er staan heel veel goede line-ups.
https://sportscar365.com/...ecord-24h-spa-entry-list/
Jeuh, Molina en Davide Rigon doen weer samen mee voor SMP racing in de 488 *O*

grmpf .. waarom doet Toni Vilander nou weer niet mee aan de Pro klasse .. die gast is steengoed! O+

Mirko Bortolotti is ook altijd een genot om in actie te zien. Die is zó f*cking snel (y)

Dries Vanthoor weer in de Audi is ook altijd genieten! .. dat die nog geen Platinum is maar Gold. :?
afgelopen ADAC TOTAL 24h nog gewonnen en bij de top 4 snelste rijders!

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-07-2019 17:00 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Goodwood Festival of Speed...
[YouTube: Goodwood Festival of Speed 2019 Live Stream #FOS]

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 04-07-2019 18:48 ]

"When you grow up your heart dies"

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zit Frijns ook niet mee de laatste tijd, in geen enkele klasse. Zo goed zijn start was in beide klassen, zo beroerd gaat het de laatste races.

Edit: Voeg daar een teleurstellend NL resultaat voor de Duitse Porsche supercup aan toe 😯

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 06-07-2019 16:07 ]

Testing, one, two ...

• PatrickC
Beitske Viser heeft wederom een podium (2e plek) op de Norisring gescoord in de W series. Chadwick is als 3e geëindigd, dus Beitske loopt weer wat in in het kampioenschap. Jammer dat deze W series achter het betaalde Ziggo Racing kanaal zit in NL, waardoor live streams op FB en Twitter in NL niet kunnen worden bekeken.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@PatrickC, de W-series heeft zijn eigen topic 😉

Testing, one, two ...

• Fuelke
  • Laatst online: 26-11 22:29

Fuelke

Forza Ferrari

Om 19h55 is het weer tijd voor IMSA, met de Michelin Pilot Challenge race vanop Mosport.

https://imsatv.imsa.com/ (Stream zou moeten beginnen om kwart voor acht)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

hardware-lover schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:00:
@PatrickC, de W-series heeft zijn eigen topic 😉
Dus mag het hier niet besproken worden?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gé Brander schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:30:
[...]
Dus mag het hier niet besproken worden?
Wat is dat nu weer voor een offtopic vraag? De W-Series hebben hun eigen topic, that's it!

W-series Seizoen 2019 - Deel 1

Testing, one, two ...

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:47
B-Real schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:55:
Als Nyck de Vries verstandig is sluit hij de deur naar de F1 niet helemaal, maar laat deze op een kier staan. Als ik hem was zou ik mij focussen op het WEC, hij doet het prima bij Racing for Holland en kan zomaar opgepikt worden door een fabrieksteam met wat geluk.
Zomaar een ideetje:
Als Nyck de F2 wint zetten we hem in de Toro Rosso volgend jaar. RBR heeft toch al een talenten tekort.
Kan hij met zijn le Mans ervaring mooi meteen instappen in de Valkyrie in 2020.

Misschien dat Jos en Max dan ook nog willen instappen :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Fuelke schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:22:
Om 19h55 is het weer tijd voor IMSA, met de Michelin Pilot Challenge race vanop Mosport.

Rechtstreekse link naar de officiële stream: https://imsadomestic.akam...a_domestic/master_07.m3u8

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Fuelke schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:22:

En om 19h05 beginnen de heren en dames van het main IMSA kampioenschap aan hun race van 2 uur 40 minuten. Officiële stream: https://imsaintl.akamaize...ernational/master_07.m3u8

[ Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 07-07-2019 19:02 ]

• enchion
  • Niet online
NascarCup is net begonnen op Daytona. (was uitgesteld van gisteren)

How do you save a random generator ?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:44
Wat is de LMP2 klasse toch geslonken bij IMSA. Rijden er nog maar 2 rond.....

• Edd

Edd

Iemand nog Nascar aan het kijken? ;)
Leuke crash net..

-

• enchion
  • Niet online
Edd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:59:
Leuke crash net..
Idd fantastische slomo`s weer. :9

How do you save a random generator ?

• Edd

Edd

Beeld van The Big One..

Nu code rood ivm bliksem in de regio. Nu is het nog maar de vraag of ze verdergaan of niet..

-

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ook code rood in Mosport, na een harde crash van de #50 Juncos Cadillac, piloot zag er gelukkig gezond uit, zat rechtop in de ambulance / brancard.

De auto zag er iets minder gezond uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S0rMmkULUVoQMCXgvbqcHaKc/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Fuelke op 07-07-2019 21:33 ]

• alexbl69
  • Nu online
Edd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:59:
Leuke crash net..
Kwam blijkbaar door een spotter die niet oplette... netcode dus :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Wanneer je niet één, maar twee teamgenoten uit de race kegelt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou Ten Voorde de bocht wel gehaald hebben zonder de duw in de rug?

Testing, one, two ...

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Zou Ten Voorde de bocht wel gehaald hebben zonder de duw in de rug?
Gezien de snelheid waarmee beiden inlopen op P1 voor het eerste contact denk ik dat ze beide al ruim te laat waren met remmen.

iRacing Profiel

• Edd

Edd

Robin Frijns rijd volgend seizoen ook in de Formule E,
Hij blijft bij Envision Racing

Autocoureur Frijns ook volgend seizoen actief in Formule E

Ik ben benieuwd of hij zijn plek in de DTM kan behouden.

-

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Edd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:25:
Ik ben benieuwd of hij zijn plek in de DTM kan behouden.
Zo hot is DTM toch niet meer? Ik zou verder kijken als ik hem was

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:08:
[...]
Zo hot is DTM toch niet meer? Ik zou verder kijken als ik hem was
Envision Racing gebruikt Audi krachtbron. 1+1 = :+

Testing, one, two ...

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Onderweg naar Zandvoort Blancpain GT3 *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.blancpain-gt-series.com/images/events/A3_GTWC-Zandvoort_BBFV1-page-001.jpg

.. maar geen enkele Porsche of Bentley -O-

Entry List

Weet iemand waar die uithangen??

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 18:44

basvn

Breezand - NHN

Klaar voor een nieuwe F3 race!
Met Vips op pole! kijken hoe dat gaat lopen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Harrie
  • Laatst online: 26-11 21:36

Harrie

NederVlaming

basvn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:21:
Klaar voor een nieuwe F3 race!
Met Vips op pole! kijken hoe dat gaat lopen
Veel actie in deze race! Ook om de eerste plaats.

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is inderdaad een leuke race. We zien er verder niets van, maar in het achterveld met Viscaal en Verschoor gebeurt er ook van alles.

• TheBrut3
Netjes, dat is het eerste Wilhelmus dit weekend.
Ohw niet, dacht dat het een Nederlander was :+

[ Voor 33% gewijzigd door TheBrut3 op 13-07-2019 11:13 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Mooie race! en goed gedaan door Vips! hele race aan de leiding gelegen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Blije Dr. Helmut Marko! hopen dat Vips wel blijft bij het Junior programma. en volgend jaar hopelijk naar F2

• Harrie
  • Laatst online: 26-11 21:36

Harrie

NederVlaming

We zagen al een blije Helmut Marko :Y)

Edit: ah ja, de F1 tv stream loopt wat achter :+

[ Voor 40% gewijzigd door Harrie op 13-07-2019 11:16 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Om 12:30 start de volgende VLN race weer.

[YouTube: VLN Race 4 | Nürburgring int. Livestream]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

En klaar voor de F2 race!

Zou Nyck wat kunnen bereiken vanaf P7?
zonder zijn banden kapot te rijden :X

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42:
Ik heb dit seizoen de F2 wat meer geprobeerd te volgen, maar dat zogenaamde bandenmanagement-probleem van De Vries is ook een beetje een eigen leven gaan leiden en wordt te pas en te onpas erbij gehaald om z'n prestaties te downplayen.Hij is geen bandenfluisteraar, maar dit seizoen is het imho (helemaal in vergelijking met z'n concurrenten en alle overige F2-rijders) best wel binnen de perken. Vooral in vergelijking met heel veel andere coureurs in het veld :X

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42:
En klaar voor de F2 race!

Zou Nyck wat kunnen bereiken vanaf P7?
Niet dus... Hij vreet weer z'n banden op :X

En dat terwijl ie de hele race al achter de feiten aan liep qua tempo.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2019 17:34 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

naitsoezn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:15:
[...]

Ik heb dit seizoen de F2 wat meer geprobeerd te volgen, maar dat zogenaamde bandenmanagement-probleem van De Vries is ook een beetje een eigen leven gaan leiden en wordt te pas en te onpas erbij gehaald om z'n prestaties te downplayen.Hij is geen bandenfluisteraar, maar dit seizoen is het imho (helemaal in vergelijking met z'n concurrenten en alle overige F2-rijders) best wel binnen de perken. Vooral in vergelijking met heel veel andere coureurs in het veld :X
Toch waren ze er aan :X
en scheelde niet veel, of hij was zijn 6e plek ook nog kwijt.. 0.4s op DEL

• TheBrut3
+1 plek en ook zijn banden kapot gereden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maini denkt hem even achterin te parkeren bij Mazepin :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:40:
[...]

Toch waren ze er aan :X
en scheelde niet veel, of hij was zijn 6e plek ook nog kwijt.. 0.4s op DEL
+1 plaats winst, in een weekend waar het al niet top gaat. Tuurlijk zijn z'n banden eraan, heb je de banden van de anderen gezien? :X

• basvn

basvn

Breezand - NHN

naitsoezn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:42:
[...]

+1 plaats winst, in een weekend waar het al niet top gaat. Tuurlijk zijn z'n banden eraan, heb je de banden van de anderen gezien? :X
Maar Nyck verloor serieus tijd vergeleken de rest.. Eerst al de plek kwijt raken aan Aitken, en daarna weer bijna een plek.

Gat tussen Nyck en Aitken was ook al opgelopen tot 5.2s

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:43:
[...]

Maar Nyck verloor serieus tijd vergeleken de rest.. Eerst al de plek kwijt raken aan Aitken, en daarna weer bijna een plek.

Gat tussen Nyck en Aitken was ook al opgelopen tot 5.2s
M'n punt was (en is): Tijdverlies van De Vries kan (blijkbaar) alleen maar aan z'n bandenmanagement liggen.

Hij heeft ooit een stigma gekregen, de angst wordt uitgesproken, hij verliest tijd / posities tijdens de race -> Dus: Angst is waar en stigma bevestigd. De hele tijd. Elke race. Vermoeiend ;)

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 13-07-2019 18:04 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:02:
[...]

M'n punt was (en is): Tijdverlies van De Vries kan (blijkbaar) alleen maar aan z'n bandenmanagement liggen.

Hij heeft ooit een stigma gekregen, de angst wordt uitgesproken, hij verliest tijd / posities tijdens de race -> Dus: Angst is waar en stigma bevestigd. De hele tijd. Elke race. Vermoeiend ;)
Dan ben ik benieuwd naar waarom hij in de laatste ronden zoveel tijd verloor. Bij de meeste rijders die dat overkomt zijn de banden het probleem. Dus waarom denk je dat dat hier niet het geval is?

(en stigma of niet, we hebben het dit seizoen al eerder gezien.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vandaag een Fantastische GT3 race gezien op Zandvoort! _O_

Maar een koud windje, brrrr... arme dames in hun rokjes :>

Maar wat stom, dan worden de rijders geïnterviewd, voor de race, na de race.. moet je denken dat je dat daar op de speakers hoort.... Niet dus, wat geblaat van een Nederlander en wat matige muziek... Wtf, ik wil horen wat ze te zeggen hebben, doh... 't lijkt Assen wel :')

Maar TOP race d:)b

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Weer F3! Kan vips het weer flikken?

• RoD
  • Niet online

RoD

ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:07:
[...]

Dan ben ik benieuwd naar waarom hij in de laatste ronden zoveel tijd verloor. Bij de meeste rijders die dat overkomt zijn de banden het probleem. Dus waarom denk je dat dat hier niet het geval is?

(en stigma of niet, we hebben het dit seizoen al eerder gezien.)
Het is hoe dan ook altijd hetzelfde patroon: in de tweede helft van de race ineens vrij fors tijd verliezen. Het maakt niet veel uit waar het door komt (althans, ik hoop dat de De Vries zelf weet wat ie moet verbeteren), maar wat wel duidelijk is, is dat het een probleem is als je aan de top wil komen.

De F3-race is nog niet heel spectaculair, maar Lawson houdt het beter vol dan ik dacht :)

Edit: en terwijl ik dat zeg vliegt Piquet eraf :P

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 14-07-2019 10:13 ]

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 17:02

CoronelHimself

Division Brabant

Er klappen net voor mijn neus een paar GT4's op elkaar bij de rollende start @ Zandvoort. :o

Wel goed geluid, zeker de Camaro's.

Steam - PTR83

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:15
CoronelHimself schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:36:
Er klappen net voor mijn neus een paar GT4's op elkaar bij de rollende start @ Zandvoort. :o

Wel goed geluid, zeker de Camaro's.
Flinke klapper! Die gast in die zwarte Mercedes zwiept ineens helemaal van links naar rechts, die mag wel even zn racelicentie inleveren. Geluk dat iedereen zonder verwondingen lijkt weg te komen

• TheBrut3
Mooie race, knappe overwinning van Aitken. Hopelijk het enige Britse volkslied vandaag.

• PatrickC
Nick de Vries P3 en pakt toch weer 4 punten terug op Latifi. Puntjes sprokkelen, maar echt overtuigend is het allemaal niet.

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Totaal verliest de Vries 4 punten op Latifi dit weekend, maar Ghiotto en Sette Camera (3 en 4 van het kampioenschap) scoren helemaal niet in de sprint race. Soms is de Vries onverslaanbaar, soms heeft ie van die weekenden waar hij echt niet gaat.
Wel jammer dat er in Hockenheim geen F2 is, weet iemand waarom?

• RoD
  • Niet online

RoD

Gezien het gat dat De Vries heeft is het opzich geen slecht weekend. Het zat er dit weekend niet in, en dan is dit geen slechte uitslag.

• TheBrut3
Erapaz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:46:
Wel jammer dat er in Hockenheim geen F2 is, weet iemand waarom?
Geen geld.

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Balen, het bijprogramma bij de Duitse GP is niet fantastisch. Hoewel Mick Schumacher gaat wel een demo geven met de F2004.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erapaz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:46:
Totaal verliest de Vries 4 punten op Latifi dit weekend, maar Ghiotto en Sette Camera (3 en 4 van het kampioenschap) scoren helemaal niet in de sprint race. Soms is de Vries onverslaanbaar, soms heeft ie van die weekenden waar hij echt niet gaat.
Mja hij heeft gewoon niemand om zich aan op te trekken. Mazepin rijdt telkens buiten de punten dus daar heb je gewoon niks aan qua setup e.d.

Gister zag je het ook, #1 en #3 hoorde bij elkaar, net als #2 en #4. Zit er ergens iets fout in je setup en je hebt geen teammaat om dit bij te controleren, dan is het lastiger te herstellen. We zien dit al enkele jaren bij deze serie. Schumacher heeft ook niks aan Galael (al reed die nu niet mee volgens mij).

Pagina: 1 ... 74 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.