Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 15
Acties:

Onderwerpen

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:50
Mede-auteur:
  • Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:11

Niellie41

Algemeen race topic

Dit topic is bedoeld voor alle race klasses buiten de Formule 1

Waarom dit topic?

Enige tijd geleden is er in een F1 of Le Mans topic geopperd om een algemeen race topic te starten, waarin alles besproken kon worden wat met racen te maken had, behalve F1. Dit omdat F1 door meerdere mensen gevolgd wordt en er al een topic over loopt.

Bestaan er dan nog andere klasses buiten Formule 1?

Buiten de Formule 1 bestaan er zeker nog meer klassen. Sommige zijn (als je naar het gehele plaatje kijkt) zeker interessanter dan de Formule 1, maar smaken verschillen natuurlijk.

Welke klasses bestaan er dan nog buiten Formule 1?

We kunnen de klasses in meerdere subklasses onderverdelen:

Sports cars

World Endurance Championship (WEC)

Het FIA WEC is het wereldkampioenschap endurance racen dat sinds 2012 bestaat. De races zijn minimaal 6 uur lang en het hoogtepunt van het jaar is uiteraard de 24 uur van Le Mans.

Deze competitie heeft 4 klassen die tegelijk op de baan racen:
LMP1 - Dit is de snelste klasse en is meer voor de fabrieksteams (Audi, Toyota, Porsche (2014))
LMP2 - In deze klasse zitten voornamelijk privé teams.
LMGTE PRO - GT auto's met voornamelijk fabrieksteams en professionele rijders.
LMGTE AM - GT klasse met voornamelijk 'amateur' rijders.
Meer informatie over de verschillende klassen is hier te vinden.
http://www.fiawec.com/
Kalender 2014

Waar te zien?
FIA WEC is te zien op Motors TV. Geen Motors TV? Niet getreurd, want de WEC streamt de races ook live via het internet in HD, met commentaar van Radio Le Mans.
De link wordt volgend jaar geplaatst

Tudor United Sports Car Championship (TUSCC)

American Le Mans Series (ALMS) en Grand-AM (GA) zijn vanaf 2014 samengevoegd in één groot sports car serie, de TUDOR United Sports Car Championship. TUSCC doet alle grote races in de VS aan. 24 uur van Daytona, 12 uur van Sebring, Petit Le Mans, 6 uur van Watkins Glen en veel meer.

Deze nieuwe serie heeft 4 klassen en is als volgt:
P (Prototype) - Dit is de snelste klasse met P2 auto's, Grand-AM Prototype auto's en de DeltaWing. De auto's zijn even snel gemaakt.
PC - Prototype Challenge is een klasse waar alle auto's identiek zijn. Deze zijn langzamer dan de P klasse.
GTLM (GT Le Mans) - Dit is de GTE klasse van de ALMS en deze blijft ongewijzigd. Deze auto's mogen ook rijden op Le Mans.
GTD (GT Daytona) - Dit is de oude GTC van ALMS en de GT en GX klasse van Grand-AM. Nieuw is dat ze in deze klasse nu ook GT3 auto's accepteren.

Meer informatie over de klassen is hier te vinden.
http://www.imsa.com/
Kalender 2014

E.V.A
European Le Mans Series
Asian Le Mans Series

Openwheel

Deze auto's lijken het meeste op de Formule 1 wagens, omdat de wielen niet afgedekt worden door wielkassen. Hier vallen de volgende series onder:
Indycar

IZOD Indycar is het hoogste niveau in de VS als het om single seaters gaat. Zij rijden op ovals, straten en permanente circuits. Op de ovals worden heel hoge snelheden behaald van over 300 km/h en de grootste race van het jaar is uiteraard de Indianapolis 500.
http://www.indycar.com/
Kalender 2014

Waar te zien?
RTL7 zend af en toe een Indycar race uit. Helaas zijn deze races niet live. Hoogstwaarschijnlijk zullen zij de Indy 500 weer live uitzenden.
Er zijn wel een aantal streams op het internet die Indycar uitzenden, maar deze zijn niet officieel en daarom plaatsen wij deze niet hier.

E.V.A.:
En Vele Andere:
- Auto GP (een Italiaanse versie van F3000, waar men oa rijdt met de Lola A1GP wagens)
- Formula Nippon (Japans kampioenschap)
- Formule 2
- Indy Lights (Opstap klasse naar Indycar)
- GP3 (de klasse onder de GP2, zij rijden alleen in Europa)
En er zijn nog veel meer open wheel kampioenschappen in de wereld.

Toerwagens

Toerwagens zijn eigenlijk gewoon de straatwagens die flink gepimpt zijn om mee te racen. Deze auto's lijken het meest op hun straat versies.
V8 Supercars

V8 Supercars is een van de meest spectaculaire toerwagen series in de wereld. Deze serie ontzettend populair 'down under', maar wordt steeds populairder in de rest van de wereld. In deze competitie zijn er vier fabrikanten, Ford en Holden uiteraard en sinds 2013 doen ook Nissan en Mercedes mee.
V8 Supercars heeft alles door het jaar heen. Sprint races, endurance races met meerdere coureurs per team, straten circuits, normale circuits en heel mooie auto's. Één race is de belangrijkste en de grootste race van het jaar: de Bathurst 1000.
http://www.v8supercars.com.au/
Kalender 2014

Waar te zien?
V8 Supercars wordt uitgezonden op MotorsTV. Niet alle races zijn live, maar ze zenden in het weekend wel de hele race uit. De organisatie biedt de races ook live en on demand aan op internet. Hiervoor moet wel voor worden betaald. Een season pass voor het heel het seizoen (61 races in totaal) voor $ 45 AU (Australian Dollars). Omgerekend is dat €29,-.

WTCC

Waar DTM heel erg leunt op het "vetter" maken van de wagens leunt WTCC meer op wat standaard straat wagens en die meer tunen. Je zou kunnen zeggen dat je met wat "standaard aanpassingen aan je eigen wagen eerder aan de WTCC kunt mee doen, dan aan een DTM race.
Nederlander in WTCC: Tom Coronel
http://www.fiawtcc.com/

Waar te zien?
Het FIA WTCC wordt live uitgezonden op Eurosport en Eurosport 2.

DTM

De DTM is een toerwagen klasse waar veel "geleund" wordt op zware wagens: Mercedes Benz C Klasse, BMW M3 en Audi A4.
http://www.dtm.com/
Kalender 2014

Waar te zien?
DTM is te zien op het Duitse ARD. Wanneer je niet zo van Duits houdt, niet getreurd. DTM heeft ook live streams op YouTube voor de internationale kijker.

E.V.A.
- BTCC (British Touring Car Championship)
- BTCS (Belgium Touring Car Series)
- DSC (Dutch Supercar Challenge)
- Continental Tire Sports Car Challenge
En nog veel meer.

Oval racing

Oval racing is heel populair in de VS. Het is een tak van racen dat hier in Europa door velen niet begrepen wordt. Oval racen is altijd heel erg close, spannend en de strategie in de pits kan allesbepalend zijn. De meest populaire oval serie is uiteraard de NASCAR Sprint Cup Series.
NASCAR Sprint Cup Series (NSCS)

Dit is de hoogste klasse van NASCAR. Hier zitten de grootste NASCAR coureurs. Deze auto's hebben 874 PK's en wegen bijna 1500 kg. De Cup races zijn een soort endurance races waarbij de baan door de race heen veranderd. NASCAR rijdt op heel veel verschillende ovals. Super Speedways als Daytona en Talladega, maar ook op heel kleine ovals van minder dan 1 mile zoals Martinsville en Bristol. NASCAR rijdt niet alleen op ovals, maar ze rijden af en toe ook nog op road courses.
http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series.html
Kalender 2014

Waar te zien?
De NSCS zelf is helaas niet op TV te zien. Er zijn wel een aantal onofficiële streams op het internet, maar die kunnen hier niet geplaatst worden.
De Nationwide Series wordt wel uitgezonden. Op MotorsTV. Deze races zijn meestal live op de zaterdag avond of nacht.

E.V.A.
NASCAR Nationwide Series (NNS) (opstap serie voor de NSCS)
NASCAR Camping World Truck Series (NCWTS)

Rally

WRC

WRC is het officiële FIA wereldkampioenschap voor rally.
http://www.wrc.com/
Kalender 2014

E.V.A.
Er zijn ook nog vele andere rally series zoals IRC.
De laatste tijd wordt rallycross steeds populairder. Bij rallycross rijden de coureurs niet in hun eentje om de beste tijd, maar rijden ze direct tegen elkaar.

E.V.A.

Natuurlijk zijn de bovenstaande klasses niet alles waar in gereden wordt. Denk ook eens aan de motoren, vrachtwagens, en andere. Racen wordt eigenlijk op alles gedaan wat een paar banden heeft en een motor.

Wat komt er eigenlijk in dit topic?

eigenlijk alles wat minimaal 2 wielen heeft, een motor en geen F1. (Natuurlijk als je iets wilt vergelijken met F1 mag, maar een F1 vraag hoort in zijn eigen topic thuis. That's it.

De topic start klopt niet of ik heb extra info:

Het kan natuurlijk zijn dat ik iets fout opgeschreven heb, ik ga er zelfs vanuit. Maar stuur me een PM dan pas ik het aan.

Niellie41 wijzigde deze reactie 02-01-2014 10:34 (120%)

• Niellie41

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Topicstarter
Kwam vandaag een mooi filmpje tegen:

Een leuke foto van de Audi R18 E-Tron quattro.

Niellie41 wijzigde deze reactie 12-10-2012 19:17 (46%)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ge-flopt
Wat krijg je als je offroad truck weg haalt uit hun normale terein en se op een baan met safalt zet en de wagens eigenlijk verder niet aangepast zijn?
Stadium Super Trucks!! :D
(En gooi er ook wat water bij!!)

En hoe schrijf je een Super GT goed af?

Als je het een beetje vlug bekijkt dan is het net de tarzan bocht op zandvoort, met wat meer grindbak.

ge-flopt wijzigde deze reactie 04-06-2014 23:25 (28%)

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Iemand hier toevallig de race 3 gezien van de V8 Supercars afgelopen weekend?
Any how het begon te regenen en als de baan opdroogt zoek je de natte plekken om je regenbanden te koelen. Shane van Gisbergen vond de baan te droog, dan zoeken we toch het gras op met 200km/u + 8)7 :)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Tim Pappas & Black Swan Racing Look To IMSA In 2016 With New GT3 Porsche & Nicky Catsburg.
http://www.dailysportscar...e-and-nicky-catsburg.html

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:45

Martinspire

Awesomeness

quote:
Tackleberry schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:
De straf had nog wel zwaarder uit kunnen vallen, denk dat Audi hier nog goed mee wegkomt.
Is ook, maar ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk prima vindt. Niet te zwaar, niet te licht. Genoeg om Audi pijn te doen, maar niet genoeg om ze uit de DTM te jagen. Want laten we wel wezen, juist de strijd zorgt ervoor dat de DTM weer wat in populariteit gewonnen heeft.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Groeten vanaf de Ring!

Niellie41 wijzigde deze reactie 28-08-2015 12:21 (11%)

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:49

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
ge-flopt schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:13:
Wat is de IndyCar dit jaar toch snel klaar? Vandaag de laatste race van het seizoen zie ik nu. Vorig jaar ook zo trouwens en in 2013 pas in oktober. Waarom is dat? Heeft het met het herfst/winter seizoen oid te maken?
NFL. Ze zijn namelijk bang dat veel fans niet meer naar Indycar kijken omdat NFL op het punt staat van beginnen.

Niellie41 wijzigde deze reactie 30-08-2015 21:18 (14%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Als je de bezoekersaantallen op de wiki bekijkt, komt er ook geen hond meer op af: Wikipedia: Masters of Formula 3

http://www.gpupdate.net/n...ters-of-formula-3-bekend/

Dit jaar met ADAC GT en vrij laat in het jaar. Dus of het nog het hoofdprogramma is...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:57
quote:
Tleilaxu schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:49:
Wat is er eigenlijk gebeurt met de Marlboro MastersMasters of Formula 3?
In mijn herinnering was dat eerder altijd een hoog aangeschreven evenement, met veel toekomstige F1 rijders, maar volgens mij was het vorig jaar al een beetje een troosteloze race met maar 10 auto's op de baan. Ook voor dit jaar kan ik er nog weinig over vinden?
Vorig jaar was inderdaad een beetje jammer, het lage aantal deelnemers werd veroorzaakt doordat de auto's uit de Euroseries niet meer mochten racen op een circuit waar in de reguliere kalender ook al geracet wordt (tijdens DTM weekend dus). Hierdoor konden veel toppers niet meedoen.

Max Verstappen reed tijdens de Masters dan ook niet met zijn eigen Van Amersfoort auto, maar met een Motopark auto uit het Engels kampioenschap.

De echte status van topevenement is er ondertussen inderdaad wel een beetje van af, maar goed... het blijft wel een mooi evenement :)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Dit weekend worden ook de 24H van Barcelona gereden, live stream zal je hier vinden: http://www.24hseries.com/live/live-broadcast

Op dit moment is er reeds een sessie bezig.

Friday 4 September 2015
18:00 – 18:45 Qualifying 1 (Classes SP2, 997 and A6)
19:00 – 19:45 Qualifying 2 (All classes, except SP2, 997 and A6)
20:45 – 22:15 Night practice

Saturday 5 September 2015
12:00 Start 24H BARCELONA

Sunday 6 September 2015
12:00 Finish 24H BARCELONA 2015

Fuelke wijzigde deze reactie 04-09-2015 19:50 (48%)

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Start is goed gegaan en publiek zit goed vol maar m'n plekje is prima :)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:43
Wauw mijn planning voor vandaag was helemaal omgegooid.
NASCAR ging niet door om de regen. GP2/GP3 tijden veranderd.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:56
dit weekend ook 6 uur van shanghai (WEC)!

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• Spoetnik385
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:58
Beetje duwen en trekken is leuk, maar dit ging toch ff te ver.

www.steamloco.info

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:54
Leuke film over Max! Veel oud materiaal met karting en dergelijke. Ook wat recenter materiaal!

Wellicht al voorbij gekomen, maar wilde hem jullie niet onthouden!

Loondijke wijzigde deze reactie 12-11-2015 11:22 (50%)

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:47

Rivanov

Apple freak

24 uur van Dubai staat op punt van beginnen! :) Pre-race is nu bezig. Motors TV zend het uiteraard uit maar ook de livestream op de website. (die is tenminste HD ;))

http://www.24hseries.com/live/live-broadcast

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01:33
quote:
ge-flopt schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:44:
Hoe komt het toch dat ik de Deltawing een lelijk ding vind, maar toch hoop dat hij het goed doet?
Haha, ik vind het ook een achterlijk ding. Maar het is leuk om te zien dat dat ding nu mee kan komen met de andere P auto's. Hopelijk is hij nu ook '24 uurs betrouwbaar' :D

Leuke battles momenteel in meerdere klassen 8)

Mijn YouTube

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Het is zeker vermakelijk, mooi duel tussen die BMW en die Corvette, gewoon een gevecht van meerdere ronden, dat zie je niet meer bij F1, daar is het push to pass en het "gevecht" is over.

Ah, weer iemand die midden op de weg staat, gaan we 'm weer raken?

En weer full course yellow, vraag me af hoelang het duurt voor alleen een gespinde auto.

RobinHood wijzigde deze reactie 31-01-2016 02:31 (30%)

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01:33
De 12 uur van Bathurst is dit weekend. Een beetje lastig te volgen door het tijds verschil, maar ik ga proberen zo veel mogelijk er van te volgen :P

http://www.timeanddate.co...0160207T0545&p1=240&p2=16

Volgens de timezone converter start het hier zaterdag avond om 19:45 en eindigt het dus 12 uurtjes later op de zondag ochtend.

Main Page: http://www.bathurst12hour.com.au/
Schedule: http://www.bathurst12hour.com.au/event-info/schedule
Stream: http://www.bathurst12hour.com.au/stream-int

De Quali start een aantal uurtjes eerder, zoals op de Stream pagina ook al aangegeven.
Gaat wel fun worden voor iedereen die wakker kan blijven haha :)

Mijn YouTube

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:15
quote:
ge-flopt schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:55:
De entries van de de 24 uur van le mans zijn bekend gemaakt:
http://sportscar365.com/l...mans-entry-list-revealed/

Heeft iemand iets meer info op de garage 56 entry?
Garage 56
84 – STR41 by OAK Racing – Morgan Nissan – Frederic Sausset
Zeer zeker, via Onroak.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

1080p stream van Nismo i.p.v. die officiele crap SD stream. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Camden Trasher was ook op Daytona ...

De volledige galerij: http://www.camden-thrasher.com/blog/?p=6120

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De IMSA stream voor VLC en dergelijke: https://dl.dropboxusercon...766493/shared/sebring.m3u

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Elke keer als de Ford van achter zie, dan zie ik het varken van Angry Birds.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Remember Camden Trasher ?

De volledige galerij: http://www.camden-thrasher.com/blog/?p=6237

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
Fuelke schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:53:
Klaar voor de eerste WEC race van het seizoen, heb Eurosport Player opstaan + Radio Le Mans er bij.
Ik heb het abonnement genomen via de WEC app (exclusief Le Mans) voor €25. Voor Le Mans gebruik ik de Eurosport Player.

Heel veel zin in het nieuwe WEC seizoen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Zo, dat was een flinke klap voor die twee Porsches. Lijkt mij een fout van de LMP coureur, die kwam echt uit het niets voor die 911.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• nazuzed
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-04 17:41
F3 2nd round Hungaroring – Livestream and Livetiming.

Race 2 is om 15:00 uur (Race 3 morgen om 11:15 uur). Race 1 was best wel vermakelijk, hopen dat race 2 dat ook weer is.

http://www.fiaf3europe.com/live/

Formula E race 16:00 uur ITV4

https://www.filmon.com/group/uk-live-tv

nazuzed wijzigde deze reactie 23-04-2016 13:21 (24%)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Wie de Indycar Light race wil zien kan zich reppen naar de Indycar Youtube pagina.

Fuelke wijzigde deze reactie 23-04-2016 19:43 (56%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 13-07 14:06
quote:
Ithric schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:20:
[...]

Wow, dat had ik dus niet echt verwacht van Audi.
Het wordt wel een spannend seizoen denk ik, al vermoed ik dat Porsche wederom sterker zal zijn dan Audi en misschien zelfs Toyota.

Mijn voorspelling is Porsche 1, Audi 2 en Toyota 3 dit jaar wederom.
Le Mans is nog niet echt te zeggen nu, dat kan alle kanten op met crashes etc.
Dat zou best eens kunnen, als de rijders geen stomme onnodige fouten meer maken ;)

Ben er in Spa bij, kaartjes gekregen en slapen in Epen. Niet al te dicht bij maar toch dichter dan ik woon. Heb er zin in! lang geleden dat ik nog een race heb bijgewoond. Dat was de laatste race van het WTCC in Pau Frankrijk. Waar Engstler? achterop die safety car reed. |:( (niet geheel zijn fout) Maar een 'wow' moment als je op die tribune zit.

Gaan er meer tweakers naar Spa? Lekker kijken en af en toe eens op een andere plaats gaan zitten. aanbevelingen voor toffe plaatsen? Natuurlijk als je kunt bij eau-rouge. Maar Les combes is ook een mooi punt als ze zo snel naderen en die chicane moeten nemen. Zeker eerste rondes lijkt me dat wel een mooi punt om te zitten. Hopen dat het weer ook een beetje meezit ^^

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

quote:
Daniel_Elessar schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:58:
Waar die safety car op Engstler reed.
Fixed that for you :P

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Entry van Rivage is ook een heel mooie plek. Je ziet daar de auto én coureur heel goed werken. Verder Raidillon natuurlijk! Zeker in de schemering is die plek hypnotiserend/rust gevend. Je ziet de auto's van La Source naar beneden komen, dan weer omhoog door Eau Rouge. Het geluid van de auto's. Geweldig!

Dit jaar ga ik ook weer.

Niellie41 wijzigde deze reactie 27-04-2016 08:51 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
Race liefhebbers opgelet:
Vandaag en morgen 6 uur van spa WEC
Over 5 minuten FP3 (niet uitgezonden)
Vandaag 16:05 qualy GTE en 16:40 LMP
Morgen de race om 14:30

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:38

TommyGun

Stik er maar in!

Morgen lekker de WEC 6 uurs race kijken @ Spa :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ryur
quote:
RobinHood schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:34:
Bah, Motors TV zend niet de hele race uit. Zit een gat van 1.5 uur in.

Waarom kunnen ze het niet gewoon zoals de Amerikaanse endurance races gratis in goede kwaliteit streamen?
Waarom zit je te klagen over die 6 euro?
De FIA WEC heeft niet het geld om het zelf te laten streamen zonder kosten.
Vind de (betaalde) stream van FIA WEC ook betere kwaliteit dan de IMSA stream.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Wat was 6h Spa een heerlijke en Dramatische race! Goed besteed geld voor de kaartjes. Heerlijk weer, al was ik er goed op voorbereidt. Die eerste uren met porsche/Audi en Toyota, heerlijke gevechten. Jammer dat je als je ergens ander langs het circuit zit waar geen schermen staan je toch niet alles volgt. Ja ze roepen om in verschillende talen. Radio le mans heb ik niet geprobeerd, had oordoppen in. Jezus wat een geluid. Was even geleden dat ik naar een race geweest ben(Historische GP Monaco paar jaar geleden) Maar die GT's _/-\o_ Vooral die van Ford/Aston Martin gaan door merg en been. En dan heb je ook nog die Ferrari's die hoger schreeuwen. Daartussen hoor je helemaal niks van die lmp1 Audi :D Die zoeft stilletjes voorbij, moeite om die op camera te krijgen want je had hem ineens in beeld.

Die crash van die Aston zagen we gebeuren, wilden net opstappen naar een andere plek. Erg heftige wel. Maar die Ford was mega. Stonden toen wel een stuk verder langs het rechte stuk maar ondanks de oordoppen hoorde je het de klap. En als ik zo de beelden terug zag later hebben ze geluk gehad dat die andere nog konden ontwijken. Natuurlijk Gele vlag dus van je gas af. Maar dat moet toch schrikken zijn als je zo omhoog gaat en daar ineens een auto op de lijn staat.

Heerlijk weekend gehad overall. Kaartjes voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriendin. Die was zelf mee en vond het ook wel tof. De start en eerste stuk, daarna vond ze het minder totdat ik haar het uitgeprinte 'car spotterguide' gaf. En de livetiming van de website. Kon ze daar zien welke auto wat was en wie er reed. Ze vond 6h wel erg lang. En volgende keer toch betere schoenen aan want voelde mijn voeten wel!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ge-flopt
Gisteren de WTCC racezitten kijken. Mooi dat Coronel weer eens heeft kunnen winnen! :D Het enige wat me dit jaar opvalt is dat de Citroens niet meer zo oppermachtig zijn als vorig jaar. Weet iemand of dat er iets gewijzigd is ten opzichte van vorig jaar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
De VLN race gaat zo ook van start.
http://vln.de/de/live/features.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:29
Wat een fijne race weer op Dover, er blijven er weer niet veel over :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:50

Egocentrix

Parttime zeurkous

quote:
Pyr0_ schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:36:
Je maakt me nieuwsgierig: video materiaal van?
Meestal staat de livestream van de race na afloop op het Blancpain-youtubekanaal YouTube: GTWorld. Die van vandaag alleen (nog) niet :'(. Jammer, want ik heb hem vanmiddag moeten missen.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Pyr0_ schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:36:
Je maakt me nieuwsgierig: video materiaal van?
Heb helaas geen linkjes die noemenswaardig zijn maar als er ergens een full race is:
spoiler:
skip naar 40 minuten van het einde en kijk maar rustig verder voor de SC

Xbox Live: OctagonQontrol

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iichel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xbox Live: OctagonQontrol

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Ryur schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:31:
[...]

Erna bedoel je ;) De Coke 600 is ongeveer 2 of 3 uurtjes NA Indy500
Uh ja je hebt gelijk. |:(
Ik ga het in iedergeval proberen vanaf de bank, GP van Monaco, Indy 500 en de Coke 600. 8)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:50

Damic

Afwezig soms

quote:
u_nix_we_all schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Die demo van die 787B was geweldig idd, zo'n wankel is nergens mee te vergelijken.
Die Panozzen met hun 6 liter Ford die voelde je gewoon langskomen, en hoorde je nog een kilometer verderop.
Ik heb heel dicht bij de 767B gestaan *O* <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

nog dichter ok dan

nog dichter mmmh ok geen probleem
<3 <3 <3 <3 <3 *O* *O* *O* *O* *O*

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ge-flopt
Weer wat ander interessant nieuws:
Er wordt gewerkt aan een soort Formula 5000.
http://www.speedcafe.com/...a-5000-category-launched/

En Tom Coronel doet in de eerste race van het Benelux TCR mee:
http://www.autosport.be/n...ie-jason-vandenbalck.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Eerder deze week gebracht door UPS 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-08 12:35

Martin0

Live And Die By The Blade

quote:
gambieter schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:42:
De GP2 is gewonnen door Markelov vanaf P15, die de gele band veel verder wist te laten gaan dan verwacht, en de snelste man was, maar op oude banden. Zijn de banden van GP2 hetzelfde als F1? Dan zou dat wel eens interessant voor de strategie kunnen zijn.

Waar Markelov onder de VSC opeens 20 seconden vandaan haalde, dat is wel de vraag :p
DAt is vrij duidelijk uit te leggen, Afstand onder de helft van de snelheid duurt 2x zo lang dus worden de tijden ook 2x zo lang, betekent andersom natuurlijk als de vsc weg is dat dit ook weer terugloopt.

|| LOL IGN: Barukkumun || X-box live: KillLikeaSir || Steam: Barukkumun ||

Acties:
  • +3Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Vandaag op de brickyard geweest voor carb day. Indy lights gezien, closest finish ever :p, 0.002 sec verschil. Vrije training van de indycars was ook heel indrukwekkend. Ben benieuwd naar zondag, indy 500 is compleet uitverkocht, moet 400000 man komen. Kort om, groeten uit Indianapolis :)

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:01
Official livestream van de 24uur van Nurburgring!

Altijd een mooie race.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

18:00 race.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Andere officiele kanalen staan hier gemeld.

http://www.getyourfixture...otorsports/anyCompetition

Makkelijker zoeken naar een stream hiermee denk ik, ook zoeken in reddit werkt makkelijk.

enchion wijzigde deze reactie 29-05-2016 17:26 (9%)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:36
Gaan ze daar nog racen of is het één grote musical?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:08
Zo, Rossi naar de winst.. :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Wat een einde ! geweldig!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 23:30
Zo rij je bij manor, zo win je de indy 500 zonder brandstof... prachtfinish.

erutangis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:59

Mystikal

It never hurts to help

Wow wat een race!!! Echt top!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
Heeft niet echt met de F1 te maken maar toch ook wel.

Alexander Rossi (vorig jaar voor Manor gereden) heeft net de Indy500 gewonnen!

Señor Sjon wijzigde deze reactie 30-05-2016 13:30 (138%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoyden
quote:
Marc3l schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:40:
[...]

Idd hoorde vandaag ook bij de F1 dat ze hem terug willen halen (geruchten dan).
Wellicht als HAR niet meer kan betalen. Rossi is ook nog verbonden aan Manor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Elk jaar in Januari denk je is indycar wel leuk dit jaar.

Dan kijk je de eerste aantal races en kom je tot de conclusie dat het idd weer leuk is om te kijken.

Dan krijg je de hype voor de Indy 500 en denk je tja zal het echt wel zo geweldig worden.

En vervolgens (elk jaar) zie je de beste/grootste race van het jaar waar elke andere raceserie jaloers op moet zijn.

maw Wow wat een geweldige race, en jammer dat ik weer een jaar moet wachten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel_Elessar
quote:
enchion schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:45:
Elk jaar in Januari denk je is indycar wel leuk dit jaar.

Dan kijk je de eerste aantal races en kom je tot de conclusie dat het idd weer leuk is om te kijken.

Dan krijg je de hype voor de Indy 500 en denk je tja zal het echt wel zo geweldig worden.

En vervolgens (elk jaar) zie je de beste/grootste race van het jaar waar elke andere raceserie jaloers op moet zijn.

maw Wow wat een geweldige race, en jammer dat ik weer een jaar moet wachten.
Andere series jaloers op moeten zijn? Goh; Het is anders. Ik denk dat Le mans 24h ook een behoorlijke prestige heeft wat Drama etc betreft. Die race doet net onder voor dit. Maar het is een andere discipline in racen. Rally van Monaco/Finland is ook erg tof om te zien.
Dit is natuurlijk Super Amerikaans met de show eromheen. E dat het eigenlijk pas na ronde 150 echt eens leuk word. Vind ik dan persoonlijk. :)

Ik weet van de Nascar 600 maar nee, morgen weer vroeg op :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
quote:
Daniel_Elessar schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:51:
[...]
Ik weet van de Nascar 600 maar nee, morgen weer vroeg op :+
Ik heb een 36 uurs contract, normaal heb ik op vrijdag vrij. Maar deze week expres dus morgen vrij genomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:58

fynrd1

Fooled by Randomness

quote:
Ryur schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:41:
Heeft niet echt met de F1 te maken maar toch ook wel.

Alexander Rossi (vorig jaar voor Manor gereden) heeft net de Indy500 gewonnen! Als Rookie!
Dit was echt heel erg onverwacht, maar in de laatste twee ronden begon ik het te geloven en te hopen. Dat je dan rollend, zonder brandstof, als eerste start/finish passeert is echt geweldig. Ik ben benieuwd hoe zijn carriere er nu uitgaat zien. Omdat hij hier toch min of meer The American Dream vertegenwoordigd, zal hij wel serieuze sponsors achter zich gaan krijgen. Doornbos had het over de geruchten dat hij Haryanto in de loop van het seizoen zou gaan vervangen, vraag me af tot in hoeverre het voor hem verstandig is om hier op in te gaan.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:42

Phydomir

Dennis

Was inderdaad een heerlijke race. Super weertje (behoorlijk verbrand) en een mooie overwinning. De echte publiek favorieten zijn duidelijk Castroneves en Kanaan (ook mijn persoonlijke favoriet). Toen die twee aan de leiding gingen ging het publiek compleet uit zijn dak. Maar je merkt heel erg dat die Amerikanen het fantastisch vinden als er dan een underdog en rookie de race wint en op wat voor een manier. Hij kwam in zijn uitloop ronde tot turn 4 en moest naar victory circle worden getrokken.

Ik was er in 2013 bij toen Kanaan zijn eerste Indy 500 won en tegen het einde dacht ik wel even "het zal toch niet" maar net niet genoeg brandstof.

Al met al weer een heerlijke dag.

Phydomir wijzigde deze reactie 30-05-2016 03:15 (15%)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel_Elessar
quote:
enchion schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:02:
[...]

LeMans is een constructeurs race, wat imho niet dezelfde lading heeft als een direct gevecht tussen de rijders. (F1 is eigenlijk ook een constructeurs race)

Het leuke aan Indy is juist (waarom ik het ook als kijker zo episch vind) dat wie er aan het begin leidt weinig zegt over wie er aan het einde over de finish komt. (wat erg weinig race events in zich hebben)
Het is echt een strijd tussen snelle mannen en slimmeriken.

btw voor de Charlotte 600 ga ik ook maar een russisch torrentje pakken morgen, ook geen zin hier om de hele nacht op te blijven.
Ja, dat is inderdaad constructeurs. Bij Indy is dat inderdaad net iets anders. Maar als je naar de 24h Nurburgring kijkt zijn er ook veel kleinere teams. Natuurlijk de grote merken zijn er ook. Maar dat zijn toch speciale races. Le Mans valt daar voor mij ook zeker onder gezien ook daar zo veel kan mis gaan. Zeker in de nacht en naar het einde toe. Daar kun je ook echt niet zeggen dat iemand die aan het begin aan de leiding rijdt ook wint. Bij F1 is dat toch ook niet zo. Natuurlijk is dat in Monaco vaak een uitzondering. Maar zo zie je maar dat een slechte pitstop de kans op overwinning verkleint.

Het maakt ook eigenlijk niet uit, gewoon genieten van mooie races! En hopen dat er dan 'gekke' dingen gebeuren zoals deze overwinning van Rossi d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
De hagelbui van afgelopen zaterdag op de Ring 0o!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Als iemand zich afvraagt waarom er geen Le Mans posts zijn, ze staan hier >> Le Mans 2016

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:51
quote:
sjaool schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:31:
[...]

In de F1 zijn ze iets rustiger dus verwacht niet teveel van dit soort acties. ;)
De GP2 hebben gisteren een proof run gedaan en zijn toegesproken door race leiding en team leiding , heeft eigenlijk niet veel geholpen lol

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 08:43
quote:
LOL. De huidige leider is gestart op P18

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
quote:
Mooie!
Dat is ook wel heel lang geleden, is denk ik Spa 2015 geweest?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:01
quote:
koli-man schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:35:
Het lijkt erop dat Frijns een uitstapje gaat maken naar de indy car.
https://twitter.com/RFrijns/status/751332583565295616
Ik ben benieuwd of hier iets beters uit gaat volgen voor hem dan formule-e.
Hij maakt het niet echt waar, had er stiekem meer van verwacht inderdaad. Maar de F-E is een rare klasse dus wie weet dat Indycar hem beter afgaat.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:45
quote:
Wom schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:43:
[...]

Hij maakt het niet echt waar, had er stiekem meer van verwacht inderdaad. Maar de F-E is een rare klasse dus wie weet dat Indycar hem beter afgaat.
Vergeet niet dat hij in de Formule E met een auto met oude aandrijflijn reed. Dat zegt niet zo heel veel dus.

Nee, merp!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Wom schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:43:
[...]

Hij was zo'n beetje de best presterende en meest constante puntenscoorder met de oude auto.

Edit:
http://motorsports.nbcspo...ith-andretti-at-mid-ohio/

Vooralsnog een test.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 08-07-2016 10:52 (17%)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:01
Dat punt heb ik dus gemist, dat hij in een oude auto reed. Pure scorebordjournalistiek van mijn kant, I stand corrected :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:38

TommyGun

Stik er maar in!

Gaan er nog mensen van hier naar de 24hr (Blancpain GT) van Spa?

Weersvoorspellingen zijn niet echt super...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Marc_22
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:04
Zonder regen is het geen echte endurance race in Spa :9

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Het weer zal zaterdag wel beter zijn dan vorig jaar :P

Overigens om 19h45 is het tijd voor de eerste kwalificatie:

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ik heb echt zin in de race. Morgenmiddag vertrek ik richting Spa. Morgenavond is er blijkbaar een hardloop sessie en kan je een rondje rennen. Lijkt me wel leuk om te doen. :D (Misschien dat ik er na afloop op terug kom)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 18-08 21:16
En nu gaat het los, wow die regen. En dat nog als toegift!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Was vandaag dus aanwezig op Spa als gast bij AF Corse Ferrari. Prachtige dag gehad. Nog even in de pitboxen geweest tijdens de race. :)
Rondlopen in het paddock is altijd fijn op een dergelijke racedag. En wat een heerlijke geluiden maken die GT3's toch ook. 8)

Ook nog even op het 'oude' pitgebouw gestaan en daar de volgende filmpjes gemaakt.

Pit Stop Team # 26 Sainteloc Racing. Toevallig stonden wij er precies boven op dat moment. :)

Sowieso een heerlijke plek om ze Eau Rouge op te zien knallen! 8)

Rivanov wijzigde deze reactie 31-07-2016 22:12 (37%)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

En we zijn live in Spa voor de ELMS race.

Fuelke wijzigde deze reactie 25-09-2016 14:08 (7%)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Morgen start op Canvas een documentaire reeks "Asfalt". Er zijn zes afleveringen, drie ervan hebben een link met racen.

In de eerste aflevering volgens we Laurens Vanthoor tijdens de 24H van Spa, later kijken we ook mee met een aantal karters en een tweetal dat wegwedstrijden op de motor doet.

De afleveringen worden niet enkel op tv uitgezonden, maar zijn normaal gezien ook te zien online.

https://www.canvas.be/asfalt

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Frits van Eerd en Jan Lammers willen volgend jaar samen met voormalig F1-coureur Rubens Barrichello deel gaan nemen aan de 24 uur van Le Mans. Onder de naam “Racing Team Nederland” heeft het team zich ingeschreven voor de 24 uur van Le Mans en de European Le Mans Series.

http://www.rtlgp.nl/item/...rijft_zich_in_voor_le_man

Rivanov wijzigde deze reactie 16-11-2016 14:54 (7%)

• Hoyden
Fia Action of the Year, stemmen op je favoriete actie:

http://www.fia.com/action-of-the-year-2016

Max staat er ook weer tussen..

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
Hoyden schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:46:
Fia Action of the Year, stemmen op je favoriete actie:

http://www.fia.com/action-of-the-year-2016

Max staat er ook weer tussen..
Die actie van Kevin Eriksson is anders ook lekker hoor. _/-\o_

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Frits van Eerd pakt het goed aan. Zal de nodige centen kosten, maar nu hij gestopt is met Dakar kan er geld naar een andere hobby natuurlijk :)

Ik verwacht eigenlijk gewoon een herhaling van een paar jaar terug toen van Merkensteijn hetzelfde heeft gedaan. Voor enorm veel geld een goede auto kopen, top team opzetten en goede coureurs aantrekken.

Ook gaaf dat ze Barrichello hebben weten te strikken :)

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:04:
Frits van Eerd pakt het goed aan. Zal de nodige centen kosten, maar nu hij gestopt is met Dakar kan er geld naar een andere hobby natuurlijk :)

Ik verwacht eigenlijk gewoon een herhaling van een paar jaar terug toen van Merkensteijn hetzelfde heeft gedaan. Voor enorm veel geld een goede auto kopen, top team opzetten en goede coureurs aantrekken.

Ik verwacht niet dat ze net als Merkensteijn zomaar naar de overwinning rijden. LMP2 veld is veel competitiever tegenwoordig, Jan Lammers is een held, maar niet meer zo snel als menig jonge coureur die je er tegenwoordig vindt. Frits zal ook geen ronderecords gaan breken :p en Barrichello is ook even afwachten. Die heeft sinds hij weg is uit de indycars ook niet zo veel tracktime meer gehad volgens mij.
Een podium op Le Mans zou al een buitengewoon knappe prestatie zijn IMHO. Ik denk dat hun kansen meer in de ELMS liggen.

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01:39
quote:
B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:04:

Dat kan niet meer. In de tijd van v. Merksteijn was er in de LMP2 nog een vrije auto en motorkeuze, en dan is een fabrieks Porsche in een klasse met vooral kleine prive teams en auto's natuurlijk bijna een kwestie van succes kopen. Echte autofabrikanten zijn al een paar jaar verboden in de LMP2 en vanaf komende maandag is de vrije auto en motorkeuze in de LMP2 ook over.
Dan rijdt iedereen in het WEC en dus Le Mans (In Amerika hebben ze meer vrijheid en ELMS heeft nog een overgangsjaar met oude/nieuwe auto's) met een standaard Gibson motor en mag er alleen nog maar met een Dallara, Oreca, Ligier of Riley chassis gereden worden. Riley en Dallara bouwen voor het eerst een LMP2 dus als je dan voor enorm veel geld (wat ook niet meer mogelijk is, want er is een maximum prijs wat een LMP2 mag kosten om te kopen en te runnen) een auto zou kopen, is een Oreca of Ligier de meest logische optie. Die hebben al jaren ervaring.
Sowieso was een Ligier veel logischer geweest, aangezien Davytec het technische deel van het team op zich gaat nemen. En laat Davytec nou net de Amerikaanse tak van Ligier op zich nemen. Die kunnen voordat de definitieve homologatie in december plaats vind dus mooi nog even op het gemak onder het bodywork bij concurrent Dallara kijken :+

LMP2 is de laatste jaren al close, maar met de standaard motor en veel dezelfde chassis' verwacht ik het allemaal nog dichter bij elkaar. Je bent zo sterk als je zwakste schakel, als bronze coureur zou v. Eerd dat moeten zijn. Maar wat mij betreft is v. Eerd wel iets meer dan een amateur. Dus ik geloof wel dat het een sterk trio coureurs is.

Gelukkig ben ik er sowieso op Spa en Le Mans weer bij. Leuk om weer eens voor een Nederlands team te kunnen juichen _/-\o_

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• UTwizard
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:28
quote:
Klopt, ik zie van Eerd ook geregeld voorbij komen als ik langs de rally-paden sta en sturen kan hij zeker. Maar geen idee of hij bijv een night-stint op Le Mans zou kunnen rijden?

Ik hoop alleen dat we op Le Mans meer dan 4 of 5 LMP1 auto's gaan zien maar ben er bang voor...

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
De laatste WEC race van het seizoen staat op het punt van beginnen en daarmee ook de laatste race van Audi in LMP1. ;(
Ook de laatst de race voor Mark Webber. Ondanks hij een korte tijd heeft mee gereden, is hij wel een ontzettend goede ambassadeur voor de WEC. Zijn mentaliteit past heel goed bij endurance racing.

Zo veel mooie gebaren vanuit de organisatie en ook de rivalen!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Mooi afscheid voor Audi. Eind van een tijdperk. Audi, bedankt _/-\o_

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:29
Zo, toch weer een spannend einde aan het NASCAR seizoen. Jimmie Johnson van p40 naar de winst en voor de 7e keer kampioen. :)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Het was inderdaad een spannend einde! Het was ook goed om te zien dat de 4 titelkandidaten steeds dicht bij elkaar zaten. De restart van Logano na de rode vlag was ongelooflijk. Johnson heeft Logano goed afgehouden bij de allerlaatste restart.

Ik vind het wel jammer voor Larson, want hij reed weer ontzettend sterk. Ik hoop hem snel weer in victory lane te zien. :)

oh ja, en:

Niellie41 wijzigde deze reactie 21-11-2016 13:36 (16%)

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18:30
quote:
Rivanov schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:23:
Lekkere opwarmer nu met GP2 finale. Ook 12 punten verschil tussen Gasly (219) en Giovinazzi (207)
Gasly start vanaf P8 en Giovinazzi vanaf P4.
Zo spannend vind ik het niet. Gio moet winnen en dan mag Gasly nog 5e worden of 6e met de snelste ronde.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Wat een misselijk hoofd heeft Gasly ook eigenlijk. :+

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Cadillac heeft de eerste renders van hun DPi gepubliceerd.

http://www.roadandtrack.c...dpi-v-r-exclusive-photos/

Pagina: 1 2 3 ... 15

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True