Ik vind dat juist niet vet. Zoveel mensen om de auto voor 4 bandjes, ze hoeven niet eens te tanken. Dan zie ik liever hoe het gaat bij Indycar/Nascar.Hippocampus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:19:
Hoe vet het is om die strakke bandenwissels bij de formule 1 te zien
Die verschillende pitstops hebben ieder hun eigen charme. Ik ben zelf niet zo'n fan van de F1 pitstops. Het is wel ontzettend snel, maar ze hebben ook veel man rondom de auto. Je hebt zelfs twee personen om de auto te vast te houden.
Ik vind zelf de NASCAR pitstops een van de gaafste om te zien. Met relatief zo weinig man, zo snel een pitstop uitvoeren. De man met de wheel gun gaat de vijf moeren langs in 1.1 seconde! Deze crew zijn ook allemaal atleten, meestal oud american football spelers van de universiteit.
De pitstops bij endurance races (ELMS, WEC (vanaf komend seizoen weer), Blancpain) vind ik ook wel cool. Daar mag je geen banden wisselen wanneer de auto tankt. Dus kiezen teams er soms voor om geen banden te wisselen om zo tijd te winnen. Daarbij vind ik de choreografie van het rennen rondom de auto wel mooi om te zien. Verschillende teams hebben verschillende manieren.
Bij de N24 moet men een normale pomp gebruiken om te tanken. Dat vind ik zo apart om te zien, dat het weer cool is.
Ik vind zelf de NASCAR pitstops een van de gaafste om te zien. Met relatief zo weinig man, zo snel een pitstop uitvoeren. De man met de wheel gun gaat de vijf moeren langs in 1.1 seconde! Deze crew zijn ook allemaal atleten, meestal oud american football spelers van de universiteit.
De pitstops bij endurance races (ELMS, WEC (vanaf komend seizoen weer), Blancpain) vind ik ook wel cool. Daar mag je geen banden wisselen wanneer de auto tankt. Dus kiezen teams er soms voor om geen banden te wisselen om zo tijd te winnen. Daarbij vind ik de choreografie van het rennen rondom de auto wel mooi om te zien. Verschillende teams hebben verschillende manieren.
Bij de N24 moet men een normale pomp gebruiken om te tanken. Dat vind ik zo apart om te zien, dat het weer cool is.
En we zitten weer klaar voor de F3 race! 30 auto´s op de grid, dus een hoop verwacht spectakel!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Jinxed thatbasvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:19:
En we zitten weer klaar voor de F3 race! 30 auto´s op de grid, dus een hoop verwacht spectakel!
haha jep.. is in iedergeval close racing! veel overtakes. dus dat is al fijn!
voordeel van allemaal dezelfde auto hebben
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De Red Bull Ring biedt ongeacht de klasse altijd wel spektakel. Hell, dit is zoveel beter dan Paul Ricard 
/Edit; @TinusTegengas, mijn nederige excuses
/Edit; @TinusTegengas, mijn nederige excuses
[ Voor 21% gewijzigd door DaMarcus op 29-06-2019 10:47 ]
Zoveel wat?DaMarcus schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:44:
De Red Bull Ring biedt ongeacht de klasse altijd wel spektakel. Hell, dit is zoveel dan Paul Ricard
Edit @DaMarcus Nergens voor nodig
[ Voor 8% gewijzigd door TinusTegengas op 29-06-2019 10:51 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Mooi gedaan door Vips!
De Vries vanaf pole, eens kijken of hij de plek kan behouden
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En door naar F2!
Hopen dat Nyck zijn plek kan vasthouden
Hopen dat Nyck zijn plek kan vasthouden
Pit start voor SCHU dus (als ze dat optijd nog lukt)
Ok, haal die Italiaan van het Engelse kanaal af zeg
Hoop rook bij de auto van Nyck..
Lijkt wel aardig te lopen dat ding.basvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:50:
Hoop rook bij de auto van Nyck..
zeker! hopen dat hij alleen zn banden een beetje kan sparen.. dat is nog wel een ding geweest bij hem.
In Frankrijk ging dat goed in race 1.basvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:52:
[...]
zeker! hopen dat hij alleen zn banden een beetje kan sparen.. dat is nog wel een ding geweest bij hem.
En nu kan ie z'n eigen tempo rijden gelukkig.
Wat een knuppel in die warm up lap...
Hé... De wagen waar O'Ward in zit kan dus wel rondjes rijden op racesnelheid
Dat is die auto niet gewend...
OWA mooi van P17 naar P13 toe! in zijn eerste F2 raceTheBrut3 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:55:
Hé... De wagen waar O'Ward in zit kan dus wel rondjes rijden op racesnelheidDat is die auto niet gewend...
LAT is ook lekker bezig
[ Voor 14% gewijzigd door basvn op 29-06-2019 16:57 ]
Latifi achterstevoren. Niet ongunstig voor de Vries .
P8 inmiddels, maar iets met pitstopsbasvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:56:
[...]
OWA mooi van P17 naar P13 toe! in zijn eerste F2 race
-
⚠️ TIME PENALTY ⚠️
— Formula 2 (@Formula2) 29 juni 2019
Sette Camara is hit with a five second penalty for giving Latifi the birthday bumps#AustrianGP 🇦🇹 #F2 pic.twitter.com/9HK1WOT454
Hoop dat de Vries nu niet te hard van stapel loopt. In principe zou een gat van 1,2 voldoende zijn. Maar zit nu al op 2,5.
Jawel, ze hebben hun verplichte pitstop al gehad.MikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:10:
Deze banden gaan toch niet mee tot het eind? Ziet er niet uit bij Matsushita.
De top 4 moet nog pitten, maar zijn volgens mij op de softs gestart en moeten dan nog naar een zachtere compound.
-
met dat tempo wat nyck maakt, ben ik er ook bang voor.. misschien toch 2 stopper? 6 seconden voorsprong op MAT ondertussenMikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:10:
Deze banden gaan toch niet mee tot het eind? Ziet er niet uit bij Matsushita.
Ja dat is de theorie... Of ze het ook halen met 1 stop is vraag 2.Edd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:13:
[...]
Jawel, ze hebben hun verplichte pitstop al gehad.
De top 4 moet nog pitten, maar zijn volgens mij op de softs gestart en moeten dan nog naar een zachtere compound.
Hoewel de banden van de Vries er goed uit zien. En inmiddels 6s voorsprong op matushita.
Oostenrijk is een baan die weinig slijtage geeft op de banden. Als ze een 2-stopper doen, doen ze iets verkeerd.MikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:15:
[...]
Ja dat is de theorie... Of ze het ook halen met 1 stop is vraag 2.
Hoewel de banden van de Vries er goed uit zien. En inmiddels 6s voorsprong op matushita.
-
Hoe langer ze blijven doorrijden, hoe beter voor DEV. Aangezien er dan minder tijd is om hem in te halen met betere banden 
Edit: Nick nu zelfs bijna2e mét pitstop (tegenover een 1e en 2e 3e zonder)
Edit: Nick nu zelfs bijna2e mét pitstop (tegenover een 1e en 2e 3e zonder)
[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 29-06-2019 17:22 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Volgens mij had hij last van verkeerMikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:18:
De Vries verliest nu wel tijd op mazepin...
@Edd de supersport ging anders snel stuk. Wellicht ook door de temperatuur, maar slijten doet het zeker wel.
Sowieso willen ze altijd snel af van de supersofts..
Volgens mij is een pitstop iets van 23 seconden. Dus die vallen wel terug in het achterveld..naitsoezn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:20:
Hoe langer ze blijven doorrijden, hoe beter voor DEV. Aangezien er dan minder tijd is om hem in te halen met betere banden
Edit: Nick nu zelfs bijna 2e mét pitstop (tegenover een 1e en 2e zonder)
-
30 zelfs! (in F2 moeten ze met minder mensen banden verwisselen)Edd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:22:
[...]
[...]
Volgens mij is een pitstop iets van 23 seconden. Dus die vallen wel terug in het achterveld..
Met Latifi en Aitken zo laag in de ranking kan De Vries goede zaken doen voor het kampioenschap....Kijken of ie de laatste 10 rondes kan overbruggen met deze bandjes
[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 29-06-2019 17:30 ]
Nyck DRS op MAZ.
dus hopen dat die nog wat kan betekenen voor devries
Mwah.. Viel tegen.basvn schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:32:
Nyck DRS op MAZ.
De Vries gaat dit niet houden, vrees ik.
-
nyck hem de laatste ronde maar terug pakken
Nyck heeft zijn bandjes al weer opgestookt
met nog 5 ronden te gaan
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Die drs detectie is echt kansloos zo...
En die Italiaan irriteert me echt mateloos...
Geluk voor de Vries dat latifi weg is.
En die Italiaan irriteert me echt mateloos...
Geluk voor de Vries dat latifi weg is.
Precies de reden waarom hij niet in de F1 zit. Snelheid heeft hij wel, maar inzicht, tactiek en verstand ontbreekt.u_nix_we_all schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:34:
Nyck heeft zijn bandjes al weer opgestooktmet nog 5 ronden te gaan
Ik snap hier echt niks van. In Frankrijk rijdt ie de snelste ronde In de laatste ronde. En dan ditTheBrut3 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:36:
[...]
Precies de reden waarom hij niet in de F1 zit. Snelheid heeft hij wel, maar inzicht, tactiek en verstand ontbreekt.
kijken hoe snel HUB, hem voorbij is..
1sec per ronde sneller
1sec per ronde sneller
[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 29-06-2019 17:37 ]
Omdat hij daar achter de safety car zijn banden kon sparen ?MikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:36:
[...]
Ik snap hier echt niks van. In Frankrijk rijdt ie de snelste ronde In de laatste ronde. En dan dit
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Denk dat hij 5e wordt. Misschien 4e voor de straf van SET.
Je zou denken/verwachten dat het team hem hier toch in coached? En aangeeft of hij langzamer/sneller moet rijden met de bandenslijtage?
-
Neuh, komt wel goed.TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:39:
Denk dat hij 5e wordt. Misschien 4e voor de straf van SET.
Geluk dat sete Canada aansluit bij Hubert.
Hoewel ie er wel snel voorbij is
Edit; Jezus dit is wel echt slecht zeg
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 29-06-2019 17:41 ]
Heel vreemd idd.. want het is elke keer hetzelfde bij DEVEdd schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:39:
Je zou denken/verwachten dat het team hem hier toch in coached? En aangeeft of hij langzamer/sneller moet rijden met de bandenslijtage?
I served in a company of heroes.
Het team weet dit toch ook dat de Vries slecht omgaat met zijn banden? Lijkt me een één tweetje om hem een iets langere eerste stint te laten rijden zolang hij nog dezelfde rondetijden rijd als zijn tegenstanders.
PSN-id: Chrasher
Anyway, voor Latifi en Aitken
Bizar, maar maar de huidige banden in F1 zou het bijna geen probleem hoeven te zijn
Edit: Met de progress van Matsushita zie ik hem volgend seizoen wel in een STR plaats nemen trouwens... Honda die een Japanner in de F1 wil enzo
Bizar, maar maar de huidige banden in F1 zou het bijna geen probleem hoeven te zijn
Edit: Met de progress van Matsushita zie ik hem volgend seizoen wel in een STR plaats nemen trouwens... Honda die een Japanner in de F1 wil enzo
[ Voor 37% gewijzigd door naitsoezn op 29-06-2019 17:44 ]
Ja en zorgen dat je het gat niet oprekt tot 6s waar 2s genoeg isChrasher schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:41:
Het team weet dit toch ook dat de Vries slecht omgaat met zijn banden? Lijkt me een één tweetje om hem een iets langere eerste stint te laten rijden zolang hij nog dezelfde rondetijden rijd als zijn tegenstanders.
Heeft Matsu al genoeg puntjes om Gasly te vervangen ?
Tsjah, ik zag 'm veel te hard wegrijden bij de start. Hij pushed z'n banden te hard en betaald daarvoor later de prijs. Zijn linkerachter band was helemaal kapot.
Hij had z'n stop misschien later kunnen maken; maar die softs hebben ook een hele snelle drop off. Kijk maar naar Galeal; die stopte in ronde 25 en probeerde maarliefst 15 ronden op de soft te rijden. Die werd een kansloze actie en hij eindigde buiten de top-16. Terwijl hij vanaf ronde 6 aan de leiding reed.
Hij had z'n stop misschien later kunnen maken; maar die softs hebben ook een hele snelle drop off. Kijk maar naar Galeal; die stopte in ronde 25 en probeerde maarliefst 15 ronden op de soft te rijden. Die werd een kansloze actie en hij eindigde buiten de top-16. Terwijl hij vanaf ronde 6 aan de leiding reed.
Hij is wel een Honda rijder, er is ooit van gesproken dat hij wellicht een RBR-junior zou worden, maar blijkbaar nog nietu_nix_we_all schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:47:
Heeft Matsu al genoeg puntjes om Gasly te vervangen ?
Je hebt zijn pitstop niet gezien?Luckeh schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:49:
Kijk maar naar Galeal; die stopte in ronde 25 en probeerde maarliefst 15 ronden op de soft te rijden. Die werd een kansloze actie en hij eindigde buiten de top-16. Terwijl hij vanaf ronde 6 aan de leiding reed.
Dat koste hem ongeveer 3-4s extra? Hij eindigde nét voor Calderon op P17 met bijna een ronde achterstand.
Prachtige battle in de laatste minuten van de sportscar race op Watkins Glen (imsa.tv)
Zijn we weer! F3, en over iets meer als een uur F2
Kijken wat Vips en Verschoor voor elkaar kunnen krijgen
Kijken wat Vips en Verschoor voor elkaar kunnen krijgen
[ Voor 37% gewijzigd door basvn op 30-06-2019 09:33 ]
Echt krankzinnig dat Verschoor daar een 5 sec penalty krijgt voor een beetje wheelbangen. Ik vind sowieso dat ze al veel te snel straffen uitdelen, maar dit slaat echt alles.
Edit: ik neem nu aan dat Schwarzman ook z'n overwinning kwijt is voor dat tikje...
Edit: ik neem nu aan dat Schwarzman ook z'n overwinning kwijt is voor dat tikje...
[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 30-06-2019 10:14 ]
lijkt me wel ja. hij tikt met zijn voorvleugel de achterband van armstrong aan.RoD schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:13:
edit : jep 5 seconden
winnaar is Hughes!
[ Voor 7% gewijzigd door basvn op 30-06-2019 10:16 ]
Lekker bezig die van hetzelfde team.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En de straf is al gegeven, fijn dat ze dat in ieder geval voor de podiumceremonie doen
Hopen dat de Vries wat beter voor zijn banden kan zorgen deze race.
De start is al goed!
De start is al goed!
[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 30-06-2019 11:04 ]
Goede start van de Vries. Van P6 naar P3
Nu zelfs P2!
kijken hoe of hij die banden een beetje heel houdt..
kijken hoe of hij die banden een beetje heel houdt..
Denk aan je bandjes de Vries!!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
gat van 2 seconden is genoeg Nyck..
wow, lekker bezig zeg
Hopen dat hij het nu wel kan managen tot het einde.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Op 6 nu wtf
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nyck weer p6..
Wtf heeft de Vries gedaan? Nu weer P6
Ineens op P6! Hij riep iets van zijn pit limiter volgens mij.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Oops, hij deed een Coronelletje. Die ging vorige week ook per abuis op de pit limiter op het laatste rechte stuk en verloor ook iets van 6 plekken.
Wellicht handiger om dat ding zo te programmeren dat hij enkele onder een bepaalde snelheid geactiveerd kan worden?
En Nyck z'n bandjes zijn, zoals door velen voorspeld, compleet af.
Knap dat Hubert met die halve voorvleugel nog bij kan blijven.
Knap dat Hubert met die halve voorvleugel nog bij kan blijven.
Hoppa die gaat er hard af.
Schumacher op het podium? SET & GHI zijn te ver weg voor de Vries en Schumacher lijkt veel snelheid te hebben.
De Vries moet echt eens met Max gaan praten over hoe om te gaan met banden.
Jammer van het foutje, maar toch netjes P3
Netjes van Nyck! 2x P3 in 1 weekend.
en lekker uitgelopen op LAT. die met zijn P6 maar een paar punten krijgt
en lekker uitgelopen op LAT. die met zijn P6 maar een paar punten krijgt
Jammer dat ze in de F2 zo weinig banden hebben, zo laat in de race nieuwe banden hebben i.c.m. de safety car had je aardig wat plekken kunnen opleveren. Hubert had ook z'n vleugel kunnen vervangen, deed hij niet en eindigde in het achterveld.
Heeft gewoon met kosten te maken. Een extra set moeten huren van Pirelli kost gewoon veel meer.Luckeh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:49:
Jammer dat ze in de F2 zo weinig banden hebben, zo laat in de race nieuwe banden hebben i.c.m. de safety car had je aardig wat plekken kunnen opleveren. Hubert had ook z'n vleugel kunnen vervangen, deed hij niet en eindigde in het achterveld.
De FIA heeft gekozen om F2 nog redelijk goedkoop (relatief gezien natuurlijk) te houden, door de spec auto's, weinig teamleden en dus ook weinig banden.
En ook dat F2 meestal 'in de buurt' racet.
Gelukkig begint het echte mannenracen straks weer om 21u... Nascar!
Niks geen uren ouwehoeren of het een straf is of niet
Niks geen uren ouwehoeren of het een straf is of niet
-
Ik vroeg mij dit weekend al af wat Nyck de Vries kan doen mocht hij de F2 winnen. In mijn ogen zijn er maar 3 opties:arbraxas schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:52:
Met een oranje bril,
Nyck de Vries misschien een kans geven bij RB. Gasley zit gewoon geen progressie in. Ondanks het verbij laten van Max is het verschil wel erg groot.
- Williams in plaats van Kubica (die heeft zijn beste tijd toch echt wel gehad)
- Toro Rosso in plaats van Kvyat (die is nu gewoon opvulling voor Toro Rosso, denk ik)
- Haas in plaats van 1 van de beide coureurs
Het zou kwalijk zijn als de F1 de kampioen (hij moet het nog maar even worden) van de F2 niet opneemt .
Geen gek idee. Althans voor Nyck dan, die zou nog aardig wat van Max kunnen leren qua bandenmanagement.arbraxas schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:52:
Met een oranje bril,
Nyck de Vries misschien een kans geven bij RB. Gasley zit gewoon geen progressie in. Ondanks het verbij laten van Max is het verschil wel erg groot.
Nyck doet het dit jaar aardig, maar ik zie er geen F1 materiaal in eigenlijk. Wellicht een jaartje, m.b.v. een flinke zak geld, bij een middenmoot team. Nyck moet gewoon kampioen worden in de F2, top presteren met Racing for Holland in het WEC en hopen dat hij daar wordt opgepikt door een fabrieksteam.
Volgens mij heeft Nyck de Vries zaterdag in de feature race juist weer eens bewezen waarom hij geen F1 stoeltje verdient (zie ook het algemeen race-topic)
Nick is een snel coureur, maar het o zo belangrijke bandenmanagement heeft ie (na 3 jaar GP2/F2), nog steeds niet goed onder controle, dat is zijn achilleshiel. Dat ie nu eerste staat in het klassement is meer een gevolg van kwaliteit in die F2 klasse (het gebrek aan bedoel ik overduidelijk).arbraxas schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:52:
Met een oranje bril,
Nyck de Vries misschien een kans geven bij RB. Gasley zit gewoon geen progressie in. Ondanks het voorbij laten van Max is het verschil wel erg groot.
Testing, one, two ...
Waarom zou dat kwalijk zijn? Volgens mij is Nyck de Vries gewoon net niet goed genoeg. Ja, hij staat nu bovenaan, maar het is intussen ook al zijn 3e F2 seizoen. Hij kan nog steeds niet heel erg overtuigen.demo31051987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:56:
[...]
Ik vroeg mij dit weekend al af wat Nyck de Vries kan doen mocht hij de F2 winnen. In mijn ogen zijn er maar 3 opties:
- Williams in plaats van Kubica (die heeft zijn beste tijd toch echt wel gehad)
- Toro Rosso in plaats van Kvyat (die is nu gewoon opvulling voor Toro Rosso, denk ik)
- Haas in plaats van 1 van de beide coureurs
Het zou kwalijk zijn als de F1 de kampioen (hij moet het nog maar even worden) van de F2 niet opneemt .
Er zal ook een reden zijn waarom Nyck uit het McLaren Development Driver Program gezet is.
Volgens mij was dat destijds ivm te weinig progressie.
Volgens mij was dat destijds ivm te weinig progressie.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De Vries had moeite met bandenmanagement, maar heeft dat getuige zijn huidige seizoen prima onder de knie. Maar het is do or die voor hem dit seizoen om in de F1 te komen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Beetje off-topic hier, maar als je f2-kampioen wordt, dan ben je dus beter dan alle anderen die meededen in het kampioenschap. Geen idee hoe je dan kunt vinden dat die anderen alsnog meer geschikt zijn om naar de f1 te promoveren
Daarmee zeg je dus ook dat je Hamilton de beste coureur vind van de afgelopen jaren?naitsoezn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:57:
Beetje off-topic hier, maar als je f2-kampioen wordt, dan ben je dus beter dan alle anderen die meededen in het kampioenschap. Geen idee hoe je dan kunt vinden dat die anderen alsnog meer geschikt zijn om naar de f1 te promoveren
Nee, want Formule 2 is een spec klasse, Formula 1 is dat niet.Vuvuzela schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:59:
[...]
Daarmee zeg je dus ook dat je Hamilton de beste coureur vind van de afgelopen jaren?
Ik pof de reactie maar even hier neer. Gezien hetgeen al voorbij gekomen is aan races dit seizoen, is er één race geweest waar hij de banden wel onder controle leek te hebben, dat was bij de hoofdrace in Frankrijk.Wom schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:57:
De Vries had moeite met bandenmanagement, maar heeft dat getuige zijn huidige seizoen prima onder de knie. Maar het is do or die voor hem dit seizoen om in de F1 te komen.
Ik zie niet welk team de Vries in zou willen lijven? Mogelijk wel als reserve/simulator coureur, daar is ie zelfs misschien uitermate geschikt voor, gezien hij echt wel snel is, echter vaak niet tot het einde van een volle race.
Testing, one, two ...
Spec klasse of niet. Het helpt enorm om bij een goed team te zitten.alex3305 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:01:
[...]
Nee, want Formule 2 is een spec klasse, Formula 1 is dat niet.
Het punt is vooral dat winnaar zijn niet het hele verhaal verteld. Nyck wordt evt kampioen maar heeft de F1 teams echt niet overtuigd (nog).
Probleem is dat de Vries niet consistent genoeg is. Snelheid over 1 ronde is er wel gezien zijn pole positions.
In de feature race in Frankrijk was hij behoorlijk dominant en zetten in de laatste ronde ook nog eens de snelste raceronde neer. In de sprintrace ging het dan weer waardeloos qua bandenmanagement.
Feature race Oostenrijk hetzelfde probleem qua bandenmanagement. Sprintrace was erg sterk, alleen door een probleem met de pit limiter (eigen schuld of niet dat heb ik nog niet gehoord) viel hij 5 plaatsen terug. Wist gelukkig nog wel op het podium te eindigen.
On topic: Gelukkig uiteindelijk geen straf voor Max en één van zijn sterkste races tot nu toe.
Hopen dat hij in Silverstone ook weer wat kan laten zien, maar verwacht eigenlijk wel weer 2 zilveren auto's vooraan. Wellicht dat hij met de Ferrari's verder kan knokken
In de feature race in Frankrijk was hij behoorlijk dominant en zetten in de laatste ronde ook nog eens de snelste raceronde neer. In de sprintrace ging het dan weer waardeloos qua bandenmanagement.
Feature race Oostenrijk hetzelfde probleem qua bandenmanagement. Sprintrace was erg sterk, alleen door een probleem met de pit limiter (eigen schuld of niet dat heb ik nog niet gehoord) viel hij 5 plaatsen terug. Wist gelukkig nog wel op het podium te eindigen.
On topic: Gelukkig uiteindelijk geen straf voor Max en één van zijn sterkste races tot nu toe.
Hopen dat hij in Silverstone ook weer wat kan laten zien, maar verwacht eigenlijk wel weer 2 zilveren auto's vooraan. Wellicht dat hij met de Ferrari's verder kan knokken
Nee, we hadden het over De Vries en F2, niet over Hamilton en F1Vuvuzela schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:59:
[...]
Daarmee zeg je dus ook dat je Hamilton de beste coureur vind van de afgelopen jaren?
[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 01-07-2019 15:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.