Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:

Onderwerpen

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Mede-auteur:
  • Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:43

Niellie41

Algemeen race topic

Dit topic is bedoeld voor alle race klasses buiten de Formule 1

Waarom dit topic?

Enige tijd geleden is er in een F1 of Le Mans topic geopperd om een algemeen race topic te starten, waarin alles besproken kon worden wat met racen te maken had, behalve F1. Dit omdat F1 door meerdere mensen gevolgd wordt en er al een topic over loopt.

Bestaan er dan nog andere klasses buiten Formule 1?

Buiten de Formule 1 bestaan er zeker nog meer klassen. Sommige zijn (als je naar het gehele plaatje kijkt) zeker interessanter dan de Formule 1, maar smaken verschillen natuurlijk.

Welke klasses bestaan er dan nog buiten Formule 1?

We kunnen de klasses in meerdere subklasses onderverdelen:

Sports cars

World Endurance Championship (WEC)

Het FIA WEC is het wereldkampioenschap endurance racen dat sinds 2012 bestaat. De races zijn minimaal 6 uur lang en het hoogtepunt van het jaar is uiteraard de 24 uur van Le Mans.

Deze competitie heeft 4 klassen die tegelijk op de baan racen:
LMP1 - Dit is de snelste klasse en is meer voor de fabrieksteams (Audi, Toyota, Porsche (2014))
LMP2 - In deze klasse zitten voornamelijk privé teams.
LMGTE PRO - GT auto's met voornamelijk fabrieksteams en professionele rijders.
LMGTE AM - GT klasse met voornamelijk 'amateur' rijders.
Meer informatie over de verschillende klassen is hier te vinden.
http://www.fiawec.com/
Kalender 2014

Waar te zien?
FIA WEC is te zien op Motors TV. Geen Motors TV? Niet getreurd, want de WEC streamt de races ook live via het internet in HD, met commentaar van Radio Le Mans.
De link wordt volgend jaar geplaatst

Tudor United Sports Car Championship (TUSCC)

American Le Mans Series (ALMS) en Grand-AM (GA) zijn vanaf 2014 samengevoegd in één groot sports car serie, de TUDOR United Sports Car Championship. TUSCC doet alle grote races in de VS aan. 24 uur van Daytona, 12 uur van Sebring, Petit Le Mans, 6 uur van Watkins Glen en veel meer.

Deze nieuwe serie heeft 4 klassen en is als volgt:
P (Prototype) - Dit is de snelste klasse met P2 auto's, Grand-AM Prototype auto's en de DeltaWing. De auto's zijn even snel gemaakt.
PC - Prototype Challenge is een klasse waar alle auto's identiek zijn. Deze zijn langzamer dan de P klasse.
GTLM (GT Le Mans) - Dit is de GTE klasse van de ALMS en deze blijft ongewijzigd. Deze auto's mogen ook rijden op Le Mans.
GTD (GT Daytona) - Dit is de oude GTC van ALMS en de GT en GX klasse van Grand-AM. Nieuw is dat ze in deze klasse nu ook GT3 auto's accepteren.

Meer informatie over de klassen is hier te vinden.
http://www.imsa.com/
Kalender 2014

E.V.A
European Le Mans Series
Asian Le Mans Series

Openwheel

Deze auto's lijken het meeste op de Formule 1 wagens, omdat de wielen niet afgedekt worden door wielkassen. Hier vallen de volgende series onder:
Indycar

IZOD Indycar is het hoogste niveau in de VS als het om single seaters gaat. Zij rijden op ovals, straten en permanente circuits. Op de ovals worden heel hoge snelheden behaald van over 300 km/h en de grootste race van het jaar is uiteraard de Indianapolis 500.
http://www.indycar.com/
Kalender 2014

Waar te zien?
RTL7 zend af en toe een Indycar race uit. Helaas zijn deze races niet live. Hoogstwaarschijnlijk zullen zij de Indy 500 weer live uitzenden.
Er zijn wel een aantal streams op het internet die Indycar uitzenden, maar deze zijn niet officieel en daarom plaatsen wij deze niet hier.

E.V.A.:
En Vele Andere:
- Auto GP (een Italiaanse versie van F3000, waar men oa rijdt met de Lola A1GP wagens)
- Formula Nippon (Japans kampioenschap)
- Formule 2
- Indy Lights (Opstap klasse naar Indycar)
- GP3 (de klasse onder de GP2, zij rijden alleen in Europa)
En er zijn nog veel meer open wheel kampioenschappen in de wereld.

Toerwagens

Toerwagens zijn eigenlijk gewoon de straatwagens die flink gepimpt zijn om mee te racen. Deze auto's lijken het meest op hun straat versies.
V8 Supercars

V8 Supercars is een van de meest spectaculaire toerwagen series in de wereld. Deze serie ontzettend populair 'down under', maar wordt steeds populairder in de rest van de wereld. In deze competitie zijn er vier fabrikanten, Ford en Holden uiteraard en sinds 2013 doen ook Nissan en Mercedes mee.
V8 Supercars heeft alles door het jaar heen. Sprint races, endurance races met meerdere coureurs per team, straten circuits, normale circuits en heel mooie auto's. Één race is de belangrijkste en de grootste race van het jaar: de Bathurst 1000.
http://www.v8supercars.com.au/
Kalender 2014

Waar te zien?
V8 Supercars wordt uitgezonden op MotorsTV. Niet alle races zijn live, maar ze zenden in het weekend wel de hele race uit. De organisatie biedt de races ook live en on demand aan op internet. Hiervoor moet wel voor worden betaald. Een season pass voor het heel het seizoen (61 races in totaal) voor $ 45 AU (Australian Dollars). Omgerekend is dat €29,-.

WTCC

Waar DTM heel erg leunt op het "vetter" maken van de wagens leunt WTCC meer op wat standaard straat wagens en die meer tunen. Je zou kunnen zeggen dat je met wat "standaard aanpassingen aan je eigen wagen eerder aan de WTCC kunt mee doen, dan aan een DTM race.
Nederlander in WTCC: Tom Coronel
http://www.fiawtcc.com/

Waar te zien?
Het FIA WTCC wordt live uitgezonden op Eurosport en Eurosport 2.

DTM

De DTM is een toerwagen klasse waar veel "geleund" wordt op zware wagens: Mercedes Benz C Klasse, BMW M3 en Audi A4.
http://www.dtm.com/
Kalender 2014

Waar te zien?
DTM is te zien op het Duitse ARD. Wanneer je niet zo van Duits houdt, niet getreurd. DTM heeft ook live streams op YouTube voor de internationale kijker.

E.V.A.
- BTCC (British Touring Car Championship)
- BTCS (Belgium Touring Car Series)
- DSC (Dutch Supercar Challenge)
- Continental Tire Sports Car Challenge
En nog veel meer.

Oval racing

Oval racing is heel populair in de VS. Het is een tak van racen dat hier in Europa door velen niet begrepen wordt. Oval racen is altijd heel erg close, spannend en de strategie in de pits kan allesbepalend zijn. De meest populaire oval serie is uiteraard de NASCAR Sprint Cup Series.
NASCAR Sprint Cup Series (NSCS)

Dit is de hoogste klasse van NASCAR. Hier zitten de grootste NASCAR coureurs. Deze auto's hebben 874 PK's en wegen bijna 1500 kg. De Cup races zijn een soort endurance races waarbij de baan door de race heen veranderd. NASCAR rijdt op heel veel verschillende ovals. Super Speedways als Daytona en Talladega, maar ook op heel kleine ovals van minder dan 1 mile zoals Martinsville en Bristol. NASCAR rijdt niet alleen op ovals, maar ze rijden af en toe ook nog op road courses.
http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series.html
Kalender 2014

Waar te zien?
De NSCS zelf is helaas niet op TV te zien. Er zijn wel een aantal onofficiële streams op het internet, maar die kunnen hier niet geplaatst worden.
De Nationwide Series wordt wel uitgezonden. Op MotorsTV. Deze races zijn meestal live op de zaterdag avond of nacht.

E.V.A.
NASCAR Nationwide Series (NNS) (opstap serie voor de NSCS)
NASCAR Camping World Truck Series (NCWTS)

Rally

WRC

WRC is het officiële FIA wereldkampioenschap voor rally.
http://www.wrc.com/
Kalender 2014

E.V.A.
Er zijn ook nog vele andere rally series zoals IRC.
De laatste tijd wordt rallycross steeds populairder. Bij rallycross rijden de coureurs niet in hun eentje om de beste tijd, maar rijden ze direct tegen elkaar.

E.V.A.

Natuurlijk zijn de bovenstaande klasses niet alles waar in gereden wordt. Denk ook eens aan de motoren, vrachtwagens, en andere. Racen wordt eigenlijk op alles gedaan wat een paar banden heeft en een motor.

Wat komt er eigenlijk in dit topic?

eigenlijk alles wat minimaal 2 wielen heeft, een motor en geen F1. (Natuurlijk als je iets wilt vergelijken met F1 mag, maar een F1 vraag hoort in zijn eigen topic thuis. That's it.

De topic start klopt niet of ik heb extra info:

Het kan natuurlijk zijn dat ik iets fout opgeschreven heb, ik ga er zelfs vanuit. Maar stuur me een PM dan pas ik het aan.

Niellie41 wijzigde deze reactie 02-01-2014 10:34 (120%)

• Niellie41

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Topicstarter
Kwam vandaag een mooi filmpje tegen:

Een leuke foto van de Audi R18 E-Tron quattro.

Niellie41 wijzigde deze reactie 12-10-2012 19:17 (46%)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• ge-flopt
Kom net het volgende filmpje tegen van de GreenGT H2 wagen. Dit is de zogenaamde 56th entry bij le mans voor 2013. de 56th entry was afgelopen editie de Nissan aangedreven deltawing.

Ikl vind het geluid wel een beetje een geroggel (anders kan ik het niet omschrijven)

Ik kan er 2 plaatjes over vinden:
Plaatje 1 (getest een dag na Le mans 2012)

Plaatje 2 (Concept plaatjes):

Als ze met nummer 2 aankomen op Le Mans 2013 dan wordt het wel een bruut bakkie. De voorkant lijkt een beetje op de Audi R15.

Overigens mag de Deltawing volgend jaar meedoen met de ALMS:
http://www.alms.com/artic...-racing-forward-2013-alms

ge-flopt wijzigde deze reactie 13-10-2012 23:08 (15%)
Reden: extra info

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
L1nt schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:39:
Ding gaat wel heel makkelijk op de zij door die tik trouwens. En de rijder lijkt ook vreselijk dicht bij de grond te komen met de helm. Vooral als ie door het gras gaat.
Dat is omdat die zo smal is aan de voorkant. Als het een gewone LMP of GT auto was, dan was die gewoon gespind en niet over de kop geslagen.

Een foto na het ongeluk, let op de handgebaren van beide coureurs :+

Niellie41 wijzigde deze reactie 18-10-2012 17:58 (17%)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Streskip
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-05 10:41

Streskip

Carlos

Was een leuke race! Jammer dat Muscle Milk het de Rebellion niet even lastig kon maken maar wel leuk voor allebei. Rebellion de race en Muscle Milk de titel. Ik mistte ook wel wat geroffel van een Aston Martin, maar de Viper was dan wel weer leuk. Dikke bak in deze livery! 8)

Vind die Rebellion er trouwens wel ontzettend dik uitzien! Jammer dat ie zich niet kan meten aan de Toyota en Audi, maar die deden dan ook weer niet mee :+ Zo jammer dat die LMP1 klasse eigenlijk saai is zonder Toyota en Audi, ben benieuwd of die klasse komend jaar nog wat betekend.. En doen ze wel mee is het alsnog weinig spanning want de overige LMP1's kunnen ze niet bijhouden :/

Heb in totaal 8 uur van de race gezien, toen de uitzending stopte op MotorsTV ben ik naar werk gegaan en hier verder gekeken via de ALMS livestream. Op naar de 6 uur van Shanghai :9~

Ook kicke dat die Delta Wing de race heeft uitgereden _/-\o_ Wel wéér een oeps momentje voor de groene Porsche, dit keer zat ie wel duidelijk fout. Over de eerste keer ben ik er nog niet helemaal op uit, lijkt erop dat die Porsche al tegenstuurt voordat ie uberhaupt contact maakt met die Delta Wing.

Maar goed, op naar Shanghai! Eens zien op die rijstkokers de Audi's weer voor kunnen blijven.

Streskip wijzigde deze reactie 21-10-2012 03:42 (14%)

The squeeky wheel gets the grease.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
SuBBaSS schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:15:
[...]

Na die fly-over komt een scherpe bocht naar links, daar wil je liefst rechts aankomen om in te sturen. Vrij apart dat de Porsche stijf links zit en die Nissan er alsnog voorbij wil. Had die Porsche hem in die zin niet voor moeten laten aangezien de Nissan op "de lijn" zat?
Na die brug is een bocht naar rechts.

Je moet juist in het midden/rechts van de baan rijden met een GT auto, want de baan valt onder de auto weg terwijl die naar rechts gaat. Als je dan links rijdt in een GT auto, rijdt je na de hobbel naast de baan.

Niellie41 wijzigde deze reactie 21-10-2012 17:51 (7%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Ik vind de LMP1 het grootst, machtigste wat er is. Daar gaat zoveel techniek in, dat wil ik gewoon niet missen. Maar je hebt gelijk hoor, het kostenplaatje is te groot. Daarom weer extra balen voor teams die dat wel hadden, zoals Rebellion. Wat gaan die doen? Alleen WEC rijden? Sponsoren zullen er ook niet zo blij mee zijn.

Zou het eigenlijk helemaal te gek vinden als die Audi's en Toyota's ook eens op Petit Le Mans gaan rijden. Maar die deur lijkt nu dus voor goed dicht gegooid te zijn :/

(gloeiende remmetjes O+ )
Zeg nou zelf, niks mis mee zo'n LMP1 auto :9~

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
ge-flopt schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:57:
Waar ik wel weer naartoe zou willen voor de LMP1 en LMP2 is dat het weer cabrio's worden. Met die kap over hen heen zijn het net gewoon auto's. Maar ja dat is smaak natuurlijk. :D
Nee man...Dit moet juist de reincarnatie van de group C worden

:9~ O+

Player1S: Mixer

• ge-flopt
Helaas heeft de Canadese JV de BMW al in de poeier gereden:

Het chassis is blijkbaar krom. Dus ze denken dat ze het niet zullen redden.

http://www.verstappen.nl/nieuws/8095.html

• Streskip

Streskip

Carlos

ALMS 2013 schedule

March 16 – Sat. Sebring International Raceway
April 20 - Sat. Long Beach Grand Prix Circuit
May 11 - Sat. Mazda Raceway Laguna Seca
July 6 - Sat. Lime Rock Park
July 21 - Sun. Canadian Tire Motorsport Park
Aug. 11 - Sun. Road America
Aug. 31 - Sat. Grand Prix of Baltimore Circuit
Sept. 21 - Sat. Circuit of The Americas
Oct. 5 - Sat. VIRginia International Raceway
Oct. 19 - Sat. Road Atlanta

ELMS 2013 schedule

12/13 April Silverstone GBR
17/18 May Imola ITA
19/20 July Red Bull Ring AUT
13/14 September Hungaroring HUN
27/28 September Paul Ricard FRA

Ik weet niet hoe groot je het topic wilt maken, maar heb anders nog wel een paar onderwerpen :*)

[Foto op vriendelijk verzoek 'verwijderd']
FIA GT1 World Championshp
- Het FIA GT1 WC zag in 2010 voor het eerst de geblokte vlag, nadat het 'verzonnen' is door SRO ( = Stéphane Ratel Organisation = motorsport origanisers) en gesteund door de FIA. Een echt succes kunnen we dit niet noemen want in 2011 was er amper nog belangstelling voor de GT1 auto's, ze probeerden interesse te wekken voor GT2 maar dat lukte ook niet. Voor 2012 stonden de regels vast als GT3. Het kampioenschap was een merken wedstrijd, 1 merk per team. Rijdt er dus een team met Ferrari, moet jij een ander merk kiezen. Na problemen voor de 2013 kalender en veel te hoge kosten hebben ze dit kampioenschap opgeheven.

FIA GT3 European Championship
- Het FIA GT3 EC zag in 2006 het licht. Ook 'verzonnen' door SRO en gesteund door de FIA, is dit nog wel een groot succes. Dit kampioenschap is voornamelijk bestemd voor amateur rijders, die op deze manier in productie auto's het tegen elkaar opnemen. De auto's (of rijders) hebben een handicap, die wordt bepaald door je vorige prestaties. Zo krijgt de nummer 1 van vorige week meer gewicht mee dan de nummer 2 etc. De teams kunnen ook nog voor verschillende banden kiezen, je kan je ei kwijt bij Pirelli, Michelin of Dunlop. De volgende auto's doen mee: Aston Martin DBRS9, Aston Martin Vantage N-24 GT3
Audi R8 LMS Ultra, BMW Z4 GT3, Chevrolet Camaro GT, Ferrari 458 Italia GT3, Ford GT GT3, Lamborghini Gallardo LP600 GT3, Mercedes-Benz SLS AMG GT3, Porsche 911 GT3 R, McLaren MP4-12C GT3 en de Nissan GT-R Nismo GT3.

Blancpain Endurance Series
- De Blancpain Endurance Series is een kampioenschap 'verzonnen' door de SRO, gesteund door de RACB ( = Royal Automobile Club of Belgium) en de FIA. Het kampioenschap houdt de GT3 en GT4 auto's thuis en probeert zich als Endurance series te plaatsen. Blancpain is een Zwitserse horloge maker die hiernaast (de BES) ook nog een Lamborghini Super Trofeo serie erop na houdt.

Kan nog wel even doorgaan als je wilt? :9 Bovenstaande is uit de eigen duim gezogen dus als je iets kan corrigeren moet je dat doen.

How it's made - Ferrari motor

Turbo

ARTA NSX Tsukuba Time Attack met de dorifto master himself

Streskip wijzigde deze reactie 09-12-2012 18:21 (72%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Nog een foto van de Altima

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Nog een foto van de Nissan V8 Supercar in actie. Het ziet er niet heel verkeerd uit.

De laatst aflevering van Midweek Motorsport is ook online. Mooie podcast voor het laatste nieuws over al het motorsport nieuws.
http://radiolemans.0157.org/aggregator/sources/1

Niellie41 wijzigde deze reactie 02-11-2012 09:45 (26%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Ik moet mijn uitspraak terug nemen, ik vind 'm zo wel leuk eigenlijk.

Niemand heeft wat tegen oude goede foto's toch? If so:

Heb er nog veel meer maar moet wel animo voor zijn.. :9

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Zeker gaaf. Dit is mijn favoriet:

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Las net dat er in de ELMS geen GT Cup cars worden gebruikt zoals dit jaar, maar daarvoor in de plaats komen GT3 auto's.

De klassen voor komend jaar worden:
LMP2
LMPC
GTE PRO
GTE AM
GT3

Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat lopen nu ze in ELMS ook GT3 auto's toestaan. Want er zijn teams die in meerdere competities mee doen met hun GT3 auto's (WRT bijvoorbeeld). Zij rijden in het FIA GT1 en BES.
Zullen er teams zijn die volgend jaar ook ELMS gaan rijden in combinatie met FIA GT1/3 of BES? Er zijn nu heel veel (misschien te veel) series waar je met een GT3 auto kan mee doen.

Tom Coronel is derde geworden in race 2 nadat Yvan Muller een tijdstraf heeft gekregen na een ongeluk.
https://twitter.com/TomCoronel/status/265053463392698370

Ik ben meer van de huidige generatie :P

Niellie41 wijzigde deze reactie 04-11-2012 12:55 (42%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
Wow! :9~ _/-\o_ Misschien dat ik die wel op een klein canvasje zet :*)
quote:
Niellie41 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:19:
Las net dat er in de ELMS geen GT Cup cars worden gebruikt zoals dit jaar, maar daarvoor in de plaats komen GT3 auto's.

De klassen voor komend jaar worden:
LMP2
LMPC
GTE PRO
GTE AM
GT3

Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat lopen nu ze in ELMS ook GT3 auto's toestaan. Want er zijn teams die in meerdere competities mee doen met hun GT3 auto's (WRT bijvoorbeeld). Zij rijden in het FIA GT1 en BES.
Zullen er teams zijn die volgend jaar ook ELMS gaan rijden in combinatie met FIA GT1/3 of BES? Er zijn nu heel veel (misschien te veel) series waar je met een GT3 auto kan mee doen.
Ja zijn wel erg veel klasses nu, maar het is ook wel een erg populaire klasse en best toegankelijk.. Volgens mij kost zo'n auto gemiddeld 3 ton, geen idee wat een team kost maar met 2 rijders inclusief sponsoring is het wel te doen.

Eerste 3 foto's zijn nice! Ik gooi er nog wat ouds tegen aan :*)

:9~

Streskip wijzigde deze reactie 05-11-2012 00:38 (78%)

• Sagaris
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-03 09:00
Ik heb dit altijd een hele gave gevonden: :D

Systeem specificaties | Steam: Sagarise | Smartphone: LG Nexus 5 | Netbook: Samsung Series 5 Chromebook 3G

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:23

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Hmm, leuke fotootjes, ik heb ook nog wel wat, zoals op Spa:

Ben gek op oud spul :P
dingen zoals een Honda V12 dwarsgeplaatst:

Of een platte Ferrari

Of een 4wd F1 apparaat :>

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Streskip

Streskip

Carlos

Vette pics u_nix! Blijft een apart gezicht zo'n dwars liggend blok.. En gaaf die foto van Eau Rouge, maar goed dat Stewart (die op t bordje staat?) wat aan de safety gedaan heeft.

En kijk eens wat ik vandaag in Den Haag tegen kwam:

Voorbeeld01 by Carlos van Wijk, on Flickr

Mag ik meer pics posten? (zelf gemaakt)

Als ik geen nee hoor ga ik rustig door >:)

(vanaf fb dus lage kwaliteit, uploaden naar flickr duurt echt eeuwen :'( )

Streskip wijzigde deze reactie 09-11-2012 19:03 (16%)

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Wauw, ik ben even weg en er wordt gelijk met fantastische foto's gegooid. :Y

Persuader of bytes.

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
Camacha schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:24:
Wauw, ik ben even weg en er wordt gelijk met fantastische foto's gegooid. :Y

[afbeelding]
Nou vooruit maar :+

http://tweakers.net/ext/f/qGEoxK0H1BgAiZ3NJtnXHgul/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/qruHYBmetVXfjkSv55tYTPA1/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/bHWRVqwz2Ux8z1M7zFdCSoEM/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/pbxTNnFPdrulW8T4uIRt4S6Q/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/ecXVHMn30vPtskwgFAbTxHZ8/thumb.jpg

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Streskip

Streskip

Carlos

Zeker al afgelopen inmiddels? Die vechtpartij zal nog wel op YT komen te staan :D

^ Die garage 8)7 :o :9~ _/-\o_

8)

• TheBleeder
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:48:
Hill sr. denk... met zn roeispanen op de helm
Zou best eens kunnen. En lijkt me de Nürburgring in 1969.
Op de pagina van Jochen Rindt op de formule 1 website staat deze foto:

Bij de discription staat: Nurburgring, August 1969: The Lotus 49B of Jochen Rindt takes flight during the German Grand Prix. Having started third on the grid, the Austrian went on to retire from the race with ignition problems.

De helm is anders, dus moet het Graham Hill zijn. En de rest van de foto lijkt verdacht veel op elkaar (achtergrond etc), dus lijkt het me de Nürburgring.

Graham Hill - Lotus 49B - Nürburgring 1969

Anyway, thanks

• u_nix_we_all
  • Niet online

Graham Hill, Spa 1964, BRM P261

Jochen Rindt, Brabham BT11 , GP Oostenrijk 1964

8)

Oh wacht:

Jochen Rindt, 1970 British GP, Brands Hatch. Lotus 72C :9

Overigens, de laatste foto in deze post is ook Jochen Rindt, in een Cooper T81, op Spa, 1966

En de bonus:

In een Cooper T81, 1966, Monza (parabolica)

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 14-11-2012 11:24 (45%)

• TheBleeder
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Deze vind ik ook wel mooi: (als we toch met old school pics bezig zijn :9~ )

Jim Clark, Lotus 43, Brands Hatch 1967

TheBleeder wijzigde deze reactie 14-11-2012 18:01 (17%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
De nieuwe Porsche 991 GT3 R is gespot!

quote:
The 2012 motorsport season has nearly finished and Porsche is hard at work for the new season. Here we have the first spy shots of the all-new 2013 Porsche 911 GT3 R captured during recent testing.
The 911 GT3 R is based on the new 991 platform and has a completely new design in front and rear plus a dual air intakes in the hood. The Porsche 911 GT3 R is a race car for customer sport based on the international FIA GT3 regulations. First cars will be delivered to the teams in 2013.

As you can see from the photos, the new 991 GT3 R has an ultra-wide stance and freatures RSR style air intakes in front of the rear wheels and a newly designed rear bumper cover. No word yet on what’s under the hood, be we suspect a worked 4 liter version of the Cup engine.
http://www.9magazine.com/...gt3-r-caught-testing.html

Porsche is ook bezig met een nieuwe GTE auto die ook gebaseerd is op de 991. Wanneer die precies komt is nog niet bekent, maar sowieso niet volgend jaar.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
WTCC

Tom Coronel is in het laatste weekend van 2012 6e geworden in race 1 en uitgevallen in race 2.

Rob Huff is kampioen geworden. Tom is uiteindelijk 5e geworden.
De complete stand

Ik hoop dat het WTCC volgend jaar leuker gaat worden dan dit jaar. Want met maar één fabrieksteam was er niets aan.

update 0:22
NASCAR
Brad Keselowski is 2012 Sprint Cup champion!

Met ongeveer 40 ronden te gaan, viel Jimmie Johnson uit door technische problemen.
Teamgenoot (van JJ) Jeff Gordon wint de race.

Niellie41 wijzigde deze reactie 19-11-2012 00:29 (40%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Audi Sport postte deze foto vandaag op Facebook
quote:
This is a picture you do not see every day: The winning cars of the 2012 Bathurst 12 Hours, Zolder 24 Hours, Le Mans 24 Hours, Spa 24 Hours and Nürburgring 24 Hours. Audi - master of endurance racing 2012
Best indrukwekkend en het zal lastig worden om dat te evenaren.

Chevrolet heeft net zijn 2013 auto onthult voor de NASCAR Sprint Cup Series.
Vergeleken met de Ford is die wel een beetje saai ja. Maar ik vind hem helemaal niet verkeerd :D

Ziet er niet verkeerd uit!

Dit zijn de auto's voor volgend jaar in het NSCS:
Ford

Toyota

En Chevy

De Ford vind ik het het mooiste van de 3!

Niellie41 wijzigde deze reactie 29-11-2012 19:15 (51%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
L1nt schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:15:
En de Trucks gaan naar Eldora volgend jaar.... dirt track :D

[video]
En dan een race hierop? :o

Streskip wijzigde deze reactie 30-11-2012 15:31 (16%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Volkswagen heeft hun WRC auto voor volgend jaar gepresenteerd.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Er is vandaag een nieuw sportscar team gepresenteerd:
RAM Racing.

https://www.facebook.com/RamRacingCom

Zij gaan in de ELMS meer rijden in de GTE klasse en met een GT3 auto willen ze aan verschillende races mee doen, zoals de 24 uur van Dubai.

En een leuk filmpje van WRT over hun seizoen van 2012:

Niellie41 wijzigde deze reactie 12-12-2012 20:10 (19%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Mooie foto's gevonden :)

Oud en nieuw

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Jeroen Bleekemolen start met zijn team vanaf pole morgen. Zij crashten gisteren nog zwaar en hebben vandaag nog een nieuwe auto moeten bouwen.

De twee GT Acadamy auto's starten in hun klasse van positie 1 en 2.

Onze Racing Diva's starten van de 2e plek, achter een of andere auto met Münnich, Basseng en Winkelhock als rijders :P

De uitslag van de kwalificatie is hier te vinden
http://www.24hseries.com/...ned%20-%20per%20class.pdf

De race start morgen om 11:00 onze tijd.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
nero355 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 01:06:
Huh :? Ik dacht dat hij dit jaar wat anders ging doen ?? Er was sprake van overstappen naar WTCC of DTM geloof ik ... ?!
Hij rijdt nu nog een paar rally races dit jaar. Er gingen geruchten dat hij WTCC zou doen.
Maar hij gaat dit jaar in de FIA GT Series rijden met zijn eigen team (2 Mclarens MP4-12C GT3)

en hij heeft ook nog zijn eigen endurance team die in de ELMS rijdt.
Dat is een LMP2 Oreca 03.
Nicolas Marroc, Nicolas Minassian en Stephane Sarrazin zullen in die auto rijden.

Niellie41 wijzigde deze reactie 17-01-2013 10:38 (29%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Voormalig WTCC coureur en nu DTM coureur Andy Priaulx gaat volgend weekend mee rijden in de 24 uur van Daytona.
Hij zal in de BMW van Turner Motorsport rijden samen met onder andere Maxime Martin (nieuwe fabrieksrijder voor BMW in de ALMS).

en deze Audi's rijden dit weekend ook rond

Lekker agressieve livery!

edit
Hier is de entry list voor de Rolex 24.
http://www.grand-am.com/s...etail.aspx?eid=3463&sid=1
Steeds meer bekende (oud F1, WEC, GT) die mee doen! Ik dacht maak een lijstje, maar er zijn gewoon te veel !
Jeroen Bleekemolen zal ook mee doen. Hij rijdt in de #23 Porsche.

Anthony Davidson zal weer racen sinds zijn ongeluk op Le Mans afgelopen jaar.

Hopelijk krijgen weer momenten als dit:

Niellie41 wijzigde deze reactie 21-01-2013 17:51 (73%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
ALMS
Audi gaat 2 auto's inzetten in de 12 uur van Sebring.
In een Audi e-tron quattro zullen Marcel Fässler, Oliver Jarvis en Benoît Tréluyer gaan rijden
en in de andere Lucas di Grassi, Tom Kristensen en Allan McNish.

http://www.planetlemans.c...-quattro-cars-at-sebring/

Loeb heeft de Monte Carlo Rally gewonnen, geheel onverwacht :+
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105217

Niellie41 wijzigde deze reactie 21-01-2013 17:52 (15%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Niemand die de 24 uur van Daytona gaat volgen? :S

Nick Heidfeld krijgt een full-time zitje bij Rebellion racing en zal daarmee in de ALMS en WEC gaan rijden.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105240

Audi is ook hun nieuwe auto aan het testen in Abu Dhabi.

Wat meteen opvalt is de extra verticale rand aan de achterkant zoals Toyota vorig jaar ook had.

2013

2012

Meer uitleg hier:
http://www.mulsannescorner.com/newsjan13.html

Niellie41 wijzigde deze reactie 23-01-2013 09:59 (148%)

• ge-flopt
Inmiddels is bekend geworden dat we een extra nederlander in de Daytona 24 uurs race hebben. Op het laatste moment is Dennis van de Laar toegevoegd aan het TRG race team.

Hij heet alleen in Amerika ineens Ronald ipv Dennis. :P

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Dat is inderdaad een no-brainer als je vader belt :D
Gaaf hoor.

Het Belgische GT team Team WRT rijdt komend jaar ook weer gewoon mee met de Blancpain Endurance Series en FIA GT Series.
In de BES gaan zij hun back-to-back kampioenschap verdedigen.

http://www.endurance-info.com/version2/news-focus-15454.html

Ik ben blij dat ze mee doen. Ze hebben altijd heel mooie filmpjes van de races en die auto's zien er zo mooi uit :D

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
Mhehe, aansteller. Die is vast niet bij de 2001 24Hr Le Mans geweest. * kan meepraten

:P

Edit:
Spa was dit jaar idd ook wel lachen, ik heb ze zelfs achter de SC, op het rechte stuk zien spinnen :>

En dat is knap :+

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 06-02-2013 17:21 (21%)

• Streskip

Streskip

Carlos

REGEN >:) :D :o

Edit;
Ze gingen serieus niet harder dan 40mph, van Gisbergen lag een ronde achter en net voordat de SC kwam haalde hij de leider in, mooi z'n ronde terug gepakt!

http://www.v8supercars.co...aunches-a-new-era-for-fpr
The Pepsi Max Crew FPR has been unveiled at a high-profile launch party in Melbourne where the new relationship between Ford Performance Racing and Pepsi Max was presented for the first time ahead of the 2013 V8 Supercars season.

Zat even op Wiki om wat over Winterbottom te lezen, best knap:
Visited America on a family holiday and heard about a major Karting event taking place close by – so a last minute decision was made to rent a kart locally and compete. Mark then won the Knoxville State Championship Title race.

Streskip wijzigde deze reactie 10-02-2013 07:48 (156%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
De finish van de race heb ik helaas niet meer gezien. Lag nog te slapen :P
Had tot half 3 vannacht gekeken.
Het is ontzettend een gave baan :D

edit:
Nog voordat het F1 seizoen is begonnen hebben we al 60 uur aan endurance racing (24H Dubai, Rolex 24H, 12H Bathurst) achter rug. Dat is al 2 keer zo veel racen dan in een héél F1 seizoen!

NASCAR Nationswide Series
Oud F1 coureur Nelson Piquet Jr. krijgt een full time ride in de NASCAR Nationwide Series (NNS) bij Turner Scott Motorsports in de #30. Vorig jaar had hij al een NNS overwinning op Road America en in de Camping World Trucks Series deed het al best goed.

Bron: nascar.com

Ook Travis Pastrana gaat dit jaar full time in de NNS rijden. Hij rijdt in de #60 voor Roush Fenway Racing, het grootste team van Ford in NASCAR.

Bron: nascar.com

ELMS
De ELMS is terug van het kerkhof! De ELMS heeft dit jaar een veld van 29 auto's verdeeld over 4 klassen.
11 LMP2 auto's
3 LMPC
10 GTE
en 5 GTC (GT3) wagens.

bron: autosport.com
motorsport.com
http://www.europeanlemansseries.com/

Niellie41 wijzigde deze reactie 10-02-2013 13:56 (5%)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Nog 4,5 maand aftellen ...

Fuelke wijzigde deze reactie 11-02-2013 20:10 (13%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Nog meer BMW nieuws.
BMW heeft de GTE versie van de Z4 onthuld.

Ik weet niet wat ik er van vind...
De GT3 versie is vele malen mooier

• ge-flopt
Even een vraagje. kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de Seat Leon WTCC en de Seat Leon Super Copa?

Supercopa:

WTCC

Ik ben met name op zoek wat de visuele verschillen zijn, tussen de modellen. Dit omdat ik een paar wil gaan gebruiken voor zogenaamde ombouw van model wagens.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
Streskip schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:28:
[...]
Lijkt meer geluid te maken dan voorheen, klinkt best goed! Je hoort die turbo ook goed spoelen.

Die Z4 ziet er sowieso niet uit :+ , ik heb dat wit op BMW's nu wel weer genoeg gezien. Dit is veel mooier: http://www.bmwblog.com/wp...oads/24-hr-spa-bmw-05.jpg
Bedoel je met turbo de KERS? Wat je hoort is het vliegwiel gaan spinnen bij het aan remmen en bij het accelereren wordt die energie weer naar de voorwielen gestuurd.

De Marc VDS auto's zien er altijd goed uit!

Niellie41 wijzigde deze reactie 13-02-2013 16:39 (4%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Als hij voor de 2e keer voorbij komt, bij 0;20, hoor je 'm 'toef' doen bij het schakelen. En je hoort ook een soort spoel als hij op het gas gaat, leek mij de turbo.. Kan me vergissen natuurlijk.

Dat is idd een mooiere livery, die onthoud je tenminste. Over liveries gesproken:

En waar ik met smart op zit te wachten:

oOo

• seninha
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10-05 14:41

seninha

god's right foot

Pitwalk zou gaaf zijn. Zou graag weer wat foto's willen schieten zoals tijdens de ADAC 24hr's:

Both MINI Motorsport Mini Cooper coupe's on the grid by Seninnha, on Flickr

Rowe Racing Mercedes Benz SLS GT3 Nr 46 waiting on the grid by Seninnha, on Flickr

iRacing Profile Flickr

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Toyota heeft de 2013 versie van de TS030 gepresenteerd.

Het stuk voor de voorbanden vind ik heel raar uitzien.
2012 versie

Toyota heeft de dubbele verticale rand bij de achtervleugel dit jaar weer weg gehaal. Audi heeft wel dat juist wel op de auto gezet.

Niellie41 wijzigde deze reactie 19-02-2013 16:33 (8%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
nero355 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:45:
[...]

Hij heeft al vorig jaar wat rally's gewonnen dus dat gaat prima :D
Potentieel kampioen denk ik wel!

*O*
quote:
Dome are actively preparing to return in 2014 with a prototype that meets the new regulations. Seen occasionally in La Sarthe since 1979, the manufacturer often produces competitive machines, although the S102 was not as successful as its potential foreshadowed when it was released in 2008.

Hiroshi Fushida (Dome Cars Limited) : "We have completed initial wind tunnel tests with current S102.5 model (ex-Pescarolo) and the substantial wind tunnel test program will commence within a month with a new model comply with 2014 regulations. We would hope that we could release images of a new LMP1/2 car within three months or so. DOME will be more than happy to supply LMP1/2 cars to teams, DOME's own participation in 2014 would be depends on our corporate sponsors."
http://www.24h-lemans.com...return-in-2014-_9892.html

Als ze met een fabrikant in zee kunnen zou dat wel mooi zijn! Misschien met een Nederlands tintje..

Ideetje wat ik ergens las;
quote:
Here's an interesting question- What if they stepped up and wanted to be a test bed for say, Mercedes, when the time comes for the 1.6 Turbos. F1 teams could use them as just a really long reliability test, and in turn, throw handfuls of money at Dome.

Streskip wijzigde deze reactie 22-02-2013 07:44 (45%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Ja he :D

Meer Dome:
Hiroshi Fushida : "Regarding DOME LMP sports car project, we have completed initial wind tunnel tests with current S102.5 model and the substantial wind tunnel test program will commence within a month with a new model complying with 2014 regulations.
We'll be working on wind tunnel program as well as design work for both LMP1 and LMP2.
We would hope that we could release images of a new LMP1 car within three months or so.
DOME is now working on LMP1 & 2 projects and we'll be more than happy to supply LMP cars to teams."

En grotere plaatjes van die Porker;

Streskip wijzigde deze reactie 22-02-2013 12:17 (19%)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Goed begin voor de Ducati Pani :)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:21

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Wat een zware crash net op Daytona in de Nascar Nationwide series:

De voledige voorkant van de auto ging door het hek heen. De coureur kon goed uitstappen, maar waarschijnlijk meerdere zwaar gewonden in het publiek.

:(

Een van de wielen in het pubiek:

Wrak van de auto van Larson:

SnowDude wijzigde deze reactie 23-02-2013 23:02 (25%)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:39
quote:
Je ziet ook gewoon een wiel tussen het publiek liggen :X

:X

McBoom wijzigde deze reactie 24-02-2013 10:41 (10%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
Gixxer17 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:08:
Zondag sta ik weer op het circuit voor de Final 4 van het WEK, ik hoop dat er dit keer wat meer dan 16 auto's aan de start staan, normaal zijn het er rond de 25-30.
Niet dat het saai is dan hoor, ik blijf genoeg to doen hebben als marshal.
Veel plezier!!

Mooie poster:

• ge-flopt
De deltawing is onthuld, althans de livery. Wat meteen duidelijk is, is dat de overstap gemaakt is van Michelin naar Bridgestone:

Het lijkt erop dat er aan de body weinig is gewijzigd.

ge-flopt wijzigde deze reactie 04-03-2013 21:31 (10%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Het spul komt aan op Sebring

:)

• Streskip

Streskip

Carlos

Stukje geschreven door Bleekemolen

http://racen.nl/blog/130/...n-volle-gang#.UT7O7xwvTl4

Streskip wijzigde deze reactie 12-03-2013 08:03 (9%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
Former grand prix driver Kamui Kobayashi has joined Ferrari's factory World Endurance Championship campaign.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105958

*O*

Streskip wijzigde deze reactie 12-03-2013 11:19 (16%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Als ik zo thuis ben ga ik t ff kijken! :*) Nu eerst piccie time!

En nog veeeeeeeeeeeeeeel meer HIER _/-\o_

• Streskip

Streskip

Carlos

Nog meer leuke piccies!

^ Echt super vet in die nieuwe kleuren _/-\o_ :9~

Go Bleekemolen! 8)

• ge-flopt
Coupe versie van de deltawing:

Zo te zien hebben ze er wel iets aan moeten verbouwen om het raam erin te krijgen. Ben zelf meer voorstander van open prototypes, dus ben hier niet kapot van.

• ge-flopt
Hier is er nog een :'( :r

Lijkt wel of ze de kap van een Lola B12/66 afgezaagd hebben en met stop verf erop gezet hebben:

Hier slaan ze de plank toch flink mee mis.

Is de eigenaar van Lola ook niet de eigenaar van de deltawing?!

Ze hebben zelfs de zaag al in het apparaat gezet:

[qoute]Cooling issues? Drastically enlarged radiator inlet (1) and new exit duct with gurney to draw air out (2). Martin W Spetz copyright.[/]

ge-flopt wijzigde deze reactie 14-03-2013 22:40 (78%)

• Streskip

Streskip

Carlos

:*)

• Streskip

Streskip

Carlos

• Streskip

Streskip

Carlos

Misschien dat ik die van Zandvoort wel pak..

Hoop in ieder geval dat ik vrij krijg voor WEC op Spa, want tot nog toe moet ik 's ochtends werken. :/

Streskip wijzigde deze reactie 24-03-2013 04:55 (25%)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Het regende vanmorgen al flink in Monza, dat beloofd voor de WTCC-races deze namiddag. Flinke klapper reeds gezien vanmorgen in F3 Europe race.

http://www.dailymotion.co...formula-3-europe-at-monza

Fuelke wijzigde deze reactie 24-03-2013 13:09 (98%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Is 1 april vroeg dit jaar?
DTM test nu ook een DRS systeem :F

Als auto's DRS nodig hebben om in te halen, dan is er iets mis met de auto.

Ondertussen zijn ze op Paul Ricard aan het testen voor het WEC en ELMS.

Niellie41 wijzigde deze reactie 27-03-2013 10:38 (21%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Indrukwekkend! Ik vind het sowieso gaaf om te zien dat steeds meer vrouwen het goed doen in de autosport!
In de IMSA GT3 Cup in de VS rijdt er ook een meisje (22 jaar) mee die het goed doet.

Vandaag heeft Porsche de nieuwe 911 RSR gepresenteerd:

Ik vind hem heel mooi :D

• LangTall
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-04 15:26

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Hmmja, de eerst geruchten op het circuit waren al dat er op veel plaatsen langs de baan (waar je nu dus vrij kan kamperen) grandstands gebouwd gaan worden. Dan wordt in het in de ogen van de Sebringfans al een stuk minder 'voor de fans'. 'Wij' bouwen toch graag elk jaar zelf het onderstaande op:

Wordt een beetje lastig daar ineens een tribune staat....

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Dacuuu
quote:
Niellie41 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:45:
Dit weekend wordt weer een leuk autosport weekend!
Grand-AM op Barber Motorsport Park
WTCC in Marrakech
NASCAR op Martinsville.
Je vergeet er een paar :)

• Streskip

Streskip

Carlos

10 of 11 uur dacht ik Niel..

Kan niet wachten tot volgende week _/-\o_

Streskip wijzigde deze reactie 05-04-2013 15:55 (9%)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

quote:
u_nix_we_all schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:22:
Een goed begin voor Stoffel van Doorne in de WSR. Wel ff billenknijpen met een voorband waar de vellen bijhingen ....

Fuelke wijzigde deze reactie 06-04-2013 21:03 (62%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
nero355 schreef op zondag 14 april 2013 @ 02:56:
[...]

Grappig hoe iedereen andere verwachtingen heeft : Ik hoop stiekem eigenlijk wel op regen, want dat levert leukere foto's op ook al ben ik dan zelf helemaal doorweekt :+
Ik had vorig jaar regen in de trainingen voor Le Mans, ideaal :P Als ik voor de buis zit vind ik regen sowieso wel leuk, of liever nog zo'n heftig buitje wat maar heel eventjes duurt maar alle tactieken in de soep gooit >:)
Dus niet zoals gisteren bij de ELMS op Silverstone :( (Als iemand dat nog gekeken heeft..?)

En als we t toch over regenfoto's hebben, hoereer ik er 1tje van mij :9

Gisteren een videocam gekocht, probeer nu nog een shotgun (?) microfoon te scoren. Op m'n Dslr zit een film functie, en vorig jaar op Le Mans was ik zo blown away vanj die geluiden dat ik het nu echt op bewegend beeld thuis moet hebben :D Dus als iemand ervaringen heeft met het filmen op circuit met een microfoon dan hoor ik je heel graag :*)

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:12
Nieuwe speeltje voor Loeb...

paragon wijzigde deze reactie 16-04-2013 11:06 (28%)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

quote:
Niellie41 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:54:
Het zijn nog geruchten, maar die geruchten hangen wel al een tijdje in de lucht. Helaas is het nog nergens bevestigd.
Ik zou Webber graag in de LMP1 auto van Porsche zien rijden op Le Mans.
Moet hij wel nog zijn vliegangst op Le Mans overwinnen ;)

Fuelke wijzigde deze reactie 16-04-2013 14:19 (15%)

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:21

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
Wat een monster (in positieve zin!) Dat wordt knallen voor Loeb op Pikes Peak. Ik hoop alleen dat er een tomtom in zit, want hij is niet gewend om zonder navigator te rijden :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
nero355 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 02:03:
[...]

CLK GTR is dat ;)

IMHO de leukste Mercedes ooit gemaakt d:)b

De Viper erachter mag er ook wezen :Y Toen was die nog lekker bruuuuut !!
Nee dat is echt de CLR hoor! De CLK-DTM is een andere auto, die er gewoon heel erg op lijkt :9
De CLR:

CLK GTR:

Overigens heeft de Porsche GT1 ook al vliegles gehad, dus dat wordt leuk..

En nog een CLR die over de kop gaat :P

Streskip wijzigde deze reactie 17-04-2013 02:29 (43%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
nero355 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 02:42:
[...]

:$ Wat slecht van mij... al die jaren dacht ik dus dat het een CLK GTR was :F

Gelukkig is de Porsche GT1 wat makkelijker te onthouden dus die ken ik ook nog wel :+
CLK GTR was er ook eerder, de CLR stamt uit '99. Is min of meer een doorontwikkeling van de CLK LM wat eigenlijk gewoon de CLK GTR was maar met een V8 blok en wat aero aanpassinkjes.. :9

Kwam deze nog tegen:

De drie grote Duitsers zijn allemaal achterover gegaan :X Maar de CLR toch wel het meest, 3 keer 8)7

Foto dump tijd :)

(Group 5 BMW M1, Le Mans 1981)

(MSA Spec Ferrari 512BB, Le Mans 1983)

Marcos LM600, Le Mans 1996

• Streskip

Streskip

Carlos

(The Richard Lloyd Racing team (probably the most innovative Porsche team - building a carbonfibre chassised 962 and fitting rear wheel spats a la Jaguar))

(IMSA spec Group 44 Jaguar XJR5s at Le Mans, 1984)

(TWR Jaguar XJR6 at Brands Hatch, 1985)

(TWR Jaguar XJR6 takes first victory at Silverstone, 1986)

(Sauber-Mercedes C8 first run at Silverstone in 1986)

_/-\o_

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Die Mazda spuwde trouwens wel flink vuur in de Villeneuve chicane iedere keer op zondag. Jammer dat je daar iedere keer het hek in de weg hebt.

Alweer een leuke zondag gehad op een circuit :)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:19

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
DutchDevil79 schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:19:
Trouwens vond ik het geluid van de Fia GT hard zat en in die Supercar Challenge was alleen die Vette die echt meer lawaai maakte volgens mij.
Dat komt omdat de FIA GT eigenlijk de oude GT3 wagens zijn, maar dan nog stiller :'(

Toen vroeger de Maserati MC12 of wat later de Lamborghini Murcielago met zijn V12 langs vloog in de GT1 klasse en de F430 ook ergens in de buurt reed uit de GT2 dan zat je echt te :9~ van het geluid wat daar uit kwam :D

Nu kan je nog een heel klein beetje daarvan genieten met de DCSS, maar echt zo leuk als vroeger zal het niet meer worden ;(

Ik heb net effe snel een leuke wallpaper in voor jullie uitgezocht :

Verder was het een hele leuke dag wat mij betreft met heerlijk weer en voldoende actie op de baan :Y

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ge-flopt
Heb net de opname zitten kijken van de ALMS op Long Beach. Wat is dier BMW Z$ toch een brute bak!

Over het algemeen zijn de Mercedes en de BMW qua silhouette vergelijkbaar, maar vind die BMW er toch echt een stuk beter uit zien.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Nog meer beelden van Audi op Monza

Ho Pin Tung gaat op Le Mans rijden dit jaar.
quote:
Chinese driver Ho Pin Tung will compete at this year's Le Mans 24 Hours with the KC Motorgroup squad.

The 30-year-old will replace Hong Kong driver Jim Ka To for the round-the-clock race.

To was part of a three-man team that finished 12th overall, and sixth in the LMP2 class, in this year's Silverstone World Endurance Championship opener.

Alex Imperatori and Matt Howson both retain their seats and will line up alongside Tung at Le Mans.

Tung, the first Chinese driver to enter the Indianapolis 500 in 2011, said he was looking forward to making history as part of the first Chinese team to race at Le Mans.

"I am thrilled having been invited to join KCMG and compete in the world's most appealing racing event," he said.

"KCMG will be the first Chinese team ever to join the Le Mans 24 Hours race and I consider being part of this history in making, this June, as a great honour.

"I have raced in the streets of Monaco and at Indianapolis. To complete the magic three is the dream of every racing driver."

KCMG owner and managing director Paul Ip hailed Tung's arrival, saying: "He has proven himself dexterous in different areas of motorsport and has emerged as one of Asia's most talented drivers. I believe that he will be a great addition to the team.

"We haven't stopped working since the last event at Silverstone. Currently, we are in the process of strategising to ensure that our Le Mans outing will be impeccable."

Tung will continue his commitments in the Porsche Carrera Cup Asia and the Asian Le Mans Series, which has been trimmed to four races, alongside making his Le Mans bow.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107036

Edit:

Teaser van het Nissan LMP1 programma.

Niellie41 wijzigde deze reactie 25-04-2013 13:51 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Audi #1 start morgen vanaf pole position op Spa.
De long-tail Audi (#3) start vanaf P2.
Volledige resultaten hier

In de NASCAR Nationwide Series heeft Travis Pastrana (bekend van Nitro Circus) pole position gehaald voor de race morgen op Talladega.
Ik vind het super om te zien dat Pastrana het goed doet in zijn eerste jaar als full-time NASCAR coureur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
Niellie41 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Ja het was super! Lekker weer, mooie auto's en een leuke race!
QFT. Ik heb ook genoten van weer eens een lekker zonnig dagje Spa, dat was al een tijdje geleden.

bonusplaatje van de winnaar (klikbaar)

Edit: Wel gaaf dat ze die nr3 die al Le Mans spec aero heeft de "langheck" noemen :P

Edit2, ach, what the heck :P ook maar een plaatje van doen dan. Zoek de verschillen :)

Meh. Ik dacht dat ze op RTL7 riepen dat ze alle DTM races live zouden doen. De eerste race van het seizoen is net gestart, dus RTL7 gaat of een deel missen, of vertraagd uitzenden. Ik verwacht dat laatste, dus is niet handig om de live timing al te bekijken :(

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 05-05-2013 13:37 (46%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Streskip

Streskip

Carlos

Maar die langheck is dus netzo lang als die van Toyota..?

De uitgevallen #7 :'(

En waarom staat deze man dit te doen? (Is geen prijsvraag :P)

Heb ook nog wat filmpjes gemaakt, de leukste upload ik nog wel..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-05 22:21
Even een nieuwsberichtje uit het WRC, het geopperde idee deed mijn hoofd bijna ontploffen.
quote:
"Imagine the excitement at the end of the rally," said Capito, "when a guy jumps out of the car and he's won the event in a real final-stage shoot-out; it's a great story.

"The only way this thing works is if these drivers become global stars and we need to do something to build them up into that. And what we need to do is to build the show.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/107281

God no, please stop it. Dan ook nog eens Gronholm downplayen (of all people), waar gaat dit over? Wat doet die baas in de WRC? Heeft hij wat te veel Monster Enegery op misschien?

Er zijn gelukkig ook tegenstanders, Hirvonen spreekt onder andere.
quote:
Citroen's Mikko Hirvonen said: "That sounds really stupid. What's the point of doing three days rallying if you can decide the result in the final stage?
Nou maar hopen dat dit ballonnetje niet tot uitwerking komt. Waar heb je anders al die special stages voor om het uiteindelijk allemaal te verliezen in de laatste proef? Ik snap dat ze meer exposure willen voor het WRC, maar niet op een manier die de sport teniet doet. Kunnen ze het net zo goed tot één dags evenement ombouwen met een parcour zoals de race of champions.

Hot Wheels filmpjes ][ D3200 - 35/1.8G 4real!

• V3g3ta
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:16

V3g3ta

Fueled by Games!

PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
Ik zit de 24 uur te kijken via deze sport 1 link
Kreeg wel een melding dat ik geen duits IP adres had, dus mocht niks zien. Dus heb nu maar even mijn VPN aangeslingerd en een duits IP gepakt. >:)

Lekkere mist daar op sommige stukken.

Dacuuu wijzigde deze reactie 17-05-2013 19:47 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
Ja!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
En een ongelukje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
Even mamma tweeten dat ik wat later kom voor het eten.

Dacuuu wijzigde deze reactie 20-05-2013 09:29 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
A long-time supporter of endurance racing, the ACO and the 24 Hours of Le Mans, the Japanese DOME company has begun development of its latest generation prototype, the S103.

The car, a scale version of which is shown here, will be built in compliance to 2014 regulations and will be for both the LMP1 and LMP2 categories. The basic layout and CFD analysis have been completed, and DOME is now undertaking a substantial wind tunnel test programme before releasing images of the car’s final form.
quote:
The company plans to keep its future customers, fans and interested parties up to date with the project’s progress via its website or its official Facebook page.
Ander nieuws:
quote:
“The FIA Endurance Commission plays a key role in finding the right balance between the technical rules, the issues of safety and the right level of entertainment, so as to encourage this world championship to operate within the right framework and encourage more competitors to participate.”
Meer hier. Of in het kort; benzine auto's in de LMP1 klasse mogen 3 liter brandstof meer mee nemen.

quote:
Note that the Rolex badges were either removed, or... is this a GTE-spec Aston? I couldnt tell, and thought that it didnt have nearly enough witchery going on around the side exhaust. I did find it odd, however, that it appears to be sitting on a set of Pirellis...

So someone else make the call, but if ti DOES turn about to be the TRG GTE car, you heard it here first.

Streskip wijzigde deze reactie 31-05-2013 12:03 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Caterham gaat ook aan de 24 uur van Le Mans mee doen. Helaas niet in een eigen ontwikkelde wagen, maar in een Zytek Nissan. Jammer, maar volgens mij rijdt het hele veld inmiddels met deze combo en is het niet een zelf ontwikkelde wagen.

Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=50043

In de LMP2 klasse begint alles een beetje op elkaar te lijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
LMP2 zijn vooral teams die chassis en motoren kopen van fabrikanten als Zytek, Lola, Oreca, Morgan, Nissan of HPD etc. Daar is die klasse voor bedoeld. Het is een klasse voor privé teams.
LMP1 is bedoelt voor fabrieksteams met een eigen ontworpen auto.
quote:
Le Mans Prototypes are either open or closed cockpit cars with no production minimum required. Generally produced specially for the 24 Hours du Mans, but also for FIA WEC Endurance Championship / ELMS / ALMS races, these cars are developed exclusively for on-track competitions, fulfilling the requirements of the Automobile Club de l’Ouest technical regulations. Because of their performances and level of technological development, they have a star status within Endurance Racing.

Prototypes are divided into two categories :

LMP1 - destined more to Manufacturers
LMP2 - destined only to teams independent of manufacturers and/or engine suppliers.
http://www.fiawec.com/cha...ll-on-endurance-auto.html

Dit gedrocht gaan we gelukkig niet zien op Le Mans :D
Hij wordt vervangen door een Prospeed Porsche (GTE AM).

Niellie41 wijzigde deze reactie 03-06-2013 22:02 (68%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Verkeerde hoek.

Zo'n Garage 56 voor nieuwe technologie is inderdaad zeer interessant, maar dan moet het wel werken.
Tot een paar weken geleden was er totaal geen nieuws over de auto en of ze het gingen halen. Het werd duidelijk dat het niet ging gebeuren.

De DeltaWing daarentegen, was wel goed uitgevoerd en zij hebben bewezen dat dat concept werkt.
In 2014 of 2015 wilt Nissan terug komen naar Garage 56 met een volledig elektrische auto en daar zijn ze nu al aan begonnen. Die zie ik wil op de start grid staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
quote:
Niellie41 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:58:
LMP2 zijn vooral teams die chassis en motoren kopen van fabrikanten als Zytek, Lola, Oreca, Morgan, Nissan of HPD etc. Daar is die klasse voor bedoeld. Het is een klasse voor privé teams.
LMP1 is bedoelt voor fabrieksteams met een eigen ontworpen auto.
Had dan zelf iets gebouwd en onder gebracht bij een team, mijn mening dan. LMP2 is mijn favoriete klasse, maar de combinatie Zytek Nissan is wel heel erg aanwezig. Hoop dat Morgan (Aka OAK, aka Pescarolo) of de HPD iets moois kunnen laten zien.

Overigens niet in deze kleuren combi:

Bron: http://auto-racing.speedt...ak-lm24-art-car-revealed/
Waarom doen ze dat toch elk jaar wl 1 auto aan. Andere jaren was het altijd een BMW, maar dit jaar een mooie LMP2. :( ;(

ge-flopt wijzigde deze reactie 04-06-2013 10:05 (21%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Grappige vergelijkings tabel van Jalopnik.

Niellie41 wijzigde deze reactie 05-06-2013 19:18 (43%)

Pagina: 1 2 3 4 5

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True