Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:13
Er1k989 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Flinke klapper! Die gast in die zwarte Mercedes zwiept ineens helemaal van links naar rechts, die mag wel even zn racelicentie inleveren. Geluk dat iedereen zonder verwondingen lijkt weg te komen
Hier te zien...

Werkelijk onvoorstelbaar wat die gast wilde doen 8)7 |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ja wat wilde hij eigenlijk doen? Haaks rechtsaf, dwars door de pitmuur voor een pitstop?

Wat een mafklapper zeg 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:52

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

... Verkeerd topic. 8)7

Quad wijzigde deze reactie 14-07-2019 15:34 (89%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:03
Een kleine heads-up voor de geïnteresseerde onder ons..
Vanavond om 21:30 op Ziggo Sport Extra is de Indy Car race te zien in Toronto.

Daarnaast heb je om 21:55 de laatste Formule E race van het seizoen op Ziggo 14/Select/Racing. Om 21:00 begint de voorbeschouwing op het Racing kanaal.

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:53

Martinspire

Awesomeness

Jaguar i-pace in het voorprogramma van Formule E? Apart om die dingen te zien racen haha. Waarom niet meteen BMW i8 :9

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Heerlijk, Robert Wickens die het veld leidt en de magische woorden mag zeggen. Mooi applaus van het publiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-08 19:17

Nox

Noxiuz

B-Real schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:21:
Ja wat wilde hij eigenlijk doen? Haaks rechtsaf, dwars door de pitmuur voor een pitstop?

Wat een mafklapper zeg 8)7
Team-order? "Pietje mag beslist niet finishen!" :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

DTM regen race in Assen!! oOo *O*

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 20-07-2019 13:27 (79%)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Lekker weer daar in Assen. Hopelijk wel snel de SC de pit is.

Toch nog een leuke race geworden.

JohanKupers wijzigde deze reactie 20-07-2019 14:33 (24%)

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Frijns eruit -O-

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

2 prima vrije trainingen en daarna ging het mis.

A smile a day....

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Ja niet te geloven zo'n pech.. ook al deed ie dit uiteindelijk zelf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:40:
Ja niet te geloven zo'n pech.. ook al deed ie dit uiteindelijk zelf
Vandaag heeft ie opnieuw niet erg sterk gereden (vind ik). Hoewel heel aardig gestart, té vasthoudend na zijn pitstop en daardoor misschien wel zijn kansen op een hogere klassering weggegooid.

Misschien geeft een "thuisrace" teveel het gevoel van moeten presteren i.p.v. het hoofd wat koel houden en kijken naar kansen later in de race? Al helemaal als je na je stop de race mag vervolgen met een nieuwe set banden?

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

@hardware-lover banden waren helemaal op... Ongelofelijk... Jammer ;(
Bron: Facebook Robin Frijns
Its been a difficult weekend. With only problems on saturdays race I had all positive eyes on todays race. Qualy went well with P1 in first run. Unfortunately I dropped back to P5 as we didn’t do a 2nd outing and saved the set for the race instead. After good start I was P3 I felt strong but after the pitstop with a new set it was clear for me it will be a difficult end which it turned out to be. Dropped back to P6 with no tyres left at all. Not result I wanted. The pure pace is for sure there just doesn’t go in to my way this season. Even though hope you all enjoyed the show. Thank you all for the big support in my home race! 🇳🇱 #dtm #dtmassen @ TT Circuit Assen

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 21-07-2019 19:16 (87%)

• DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16-08 14:57

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Gisteren prima vermaakt op het TT circuit. De eerste race van de dag, Formule W, was wat mij betreft het mooist. Die reversed grid moeten ze vaker doen. Ze gingen er ook echt voor ondanks dat het niet voor kampioenschap was.

Tom Coronel zat ook op de tribune met een aantal vrienden. Zie ook zijn twitter. Ben benieuwd welke mening hij heeft gevormd over de DTM op Assen.

Ondanks dat het mooi is om te zien is Assen gewoon niet echt een heel erg lekker circuit om in te halen voor vierwiel aangedreven voertuigen.

[PSN: DeTjuK] [Join our Discord!] [YouTube] [psnracing.nl] [Facebook]

• JohanKupers
  • Niet online
DeTjuk schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:03:
Gisteren prima vermaakt op het TT circuit. De eerste race van de dag, Formule W, was wat mij betreft het mooist. Die reversed grid moeten ze vaker doen. Ze gingen er ook echt voor ondanks dat het niet voor kampioenschap was.

Tom Tim Coronel zat ook op de tribune met een aantal vrienden. Zie ook zijn twitter. Ben benieuwd welke mening hij heeft gevormd over de DTM op Assen.

Ondanks dat het mooi is om te zien is Assen gewoon niet echt een heel erg lekker circuit om in te halen voor vierwiel aangedreven voertuigen.
Tom zit op Bali (zie zijn Twitter), Tim was bij de DTM. :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 16-08 14:57

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

JohanKupers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:24:
[...]
Tom zit op Bali (zie zijn Twitter), Tim was bij de DTM. :p
Doh! Toch door elkaar gehaald haha.

Gerhard Berger is in ieder geval enthousiast over Assen. Snapt niet dat de F1 daar niet worden gehouden, maar ja, hij praat natuurlijk wel in zijn eigen straatje...

[PSN: DeTjuK] [Join our Discord!] [YouTube] [psnracing.nl] [Facebook]

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

*O*

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:34

CoronelHimself

Division Brabant

72 wagens gelijktijdig bij de kwalificatie! Filevorming op het circuit i.p.v. naar het circuit :+

Steam - PTR83

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

@CoronelHimself en dan leggen ze hem ook nog om ieder wissewasje stil met code rood zodat de hele file ineens de baan op moet :P

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Herbie heeft ook een upgrade gehad :+

Meer info: http://www.momeprom.com/R...porsche-met-keverlooks-1/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Allemachtig, 72 wagens, de top 30 binnen 1,1 seconde :o

vanavond 19:00 Super Pole, top 20 shootout oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Imbus-sleutel in Tbird

Blijf het fraai vinden dat ze bij Blancpain gewoon alles uitzenden via Youtube. Gratis voor een ieder. Zal ze als organisatie wel een bak met geld kosten, maar de fans kunnen het zo wel zien.

CPU's en GPU's ontleed!

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Luckeh schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:33:
Blijf het fraai vinden dat ze bij Blancpain gewoon alles uitzenden via Youtube. Gratis voor een ieder. Zal ze als organisatie wel een bak met geld kosten, maar de fans kunnen het zo wel zien.
De Blanpain draait volgens mij volledig op rijke lui die het als hobby hebben, zelfde voor onder andere de Lamborghini Super Trofeo die ze als support race hebben. Veel publiek komt er namelijk niet op af.

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Luckeh schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:33:
Homeland schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:40:
De Blanpain draait volgens mij volledig op rijke lui die het als hobby hebben, zelfde voor onder andere de Lamborghini Super Trofeo die ze als support race hebben. Veel publiek komt er namelijk niet op af.
tja .. je kunt het ook zien als investering om naamsbekendheid te krijgen. Je ziet Blancpain ieder jaar verder groeien. Ik bekeek de laatste race op Zandvoort in 2015 .. maar daar was totaal geen bekijks, en ook maar een klein veld van 18 auto's :/

.. afgelopen race was het gezellig druk en waren er 28 auto's! _/-\o_

Wieweet gooien ze het volgend jaar achter een betaalmuur .. maar denk het niet, dan is het ook zo weer over met de belangstelling. ;)

Het heeft ook zijn nadeel .. in 2018 konden we @-Sander- nog gewoon stijf achter de pitboxen langslopen en liepen we o.a. Marcus Winkelhock tegen het lijf met nog wat coureurs. Nu was het echt afgescherm tussen de boxen onderling en moest je vanaf de truck zijde steeds per box komen aanlopen, maar hadden ze halverwege tussen de trailers terrasjes gemaakt en voelde het niet goed om daar doorheen te lopen.

Maar wat mij betreft heeft Blancpain wel de potentie om de DTM voorbij te streven en ik zie niet waarom ze zelfs de F1 niet zouden kunnen evenaren. Ze hebben er knallers van rijders tussen zitten (Mirko Bortolotti, Dries Vanthoor, Raffaele Marciello o.a.), ze rijden met alleen maar dikke vooraanstaande merken, het is zeer competitief veld met vrij goede BoP, veel actie op de baan, bezoeken veel landen, ook Asië en Amerika.

Het enige wat een vrij groot verschil is, dat F1 echt om de rijder draait .. en met Blancpain iedere wagen met minimaal 2, 3 of zelfs 4 rijders bestuurd wordt. Wie is dan je held? Bij Max/Vettel/Hamilton is dat vrij zwart/wit

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 26-07-2019 14:22 (25%)

• UTwizard
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:19
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:12:
[...]

[...]

tja .. je kunt het ook zien als investering om naamsbekendheid te krijgen. Je ziet Blancpain ieder jaar verder groeien. Ik bekeek de laatste race op Zandvoort in 2015 .. maar daar was totaal geen bekijks, en ook maar een klein veld van 18 auto's :/
[YouTube: Blancpain Sprint Series - Zandvoort - Main Race 2015]

.. afgelopen race was het gezellig druk en waren er 28 auto's! _/-\o_
[YouTube: RACE 2 - ZANDVOORT - BLANCPAIN GT WORLD CHALLENGE 2019 - ENGLISH]

Wieweet gooien ze het volgend jaar achter een betaalmuur .. maar denk het niet, dan is het ook zo weer over met de belangstelling. ;)

Het heeft ook zijn nadeel .. in 2018 konden we @-Sander- nog gewoon stijf achter de pitboxen langslopen en liepen we o.a. Marcus Winkelhock tegen het lijf met nog wat coureurs. Nu was het echt afgescherm tussen de boxen onderling en moest je vanaf de truck zijde steeds per box komen aanlopen, maar hadden ze halverwege tussen de trailers terrasjes gemaakt en voelde het niet goed om daar doorheen te lopen.

Maar wat mij betreft heeft Blancpain wel de potentie om de DTM voorbij te streven en ik zie niet waarom ze zelfs de F1 niet zouden kunnen evenaren. Ze hebben er knallers van rijders tussen zitten (Mirko Bortolotti, Dries Vanthoor, Raffaele Marciello o.a.), ze rijden met alleen maar dikke vooraanstaande merken, het is zeer competitief veld met vrij goede BoP, veel actie op de baan, bezoeken veel landen, ook Asië en Amerika.

Het enige wat een vrij groot verschil is, dat F1 echt om de rijder draait .. en met Blancpain iedere wagen met minimaal 2, 3 of zelfs 4 rijders bestuurd wordt. Wie is dan je held? Bij Max/Vettel/Hamilton is dat vrij zwart/wit
Het klopt wel dat het sowieso groeit, maar het heeft ze in ieder geval niet meegeholpen dat ze in de laatste paar jaar al 4 keer van naam zijn veranderd:

FIA GT Series
Blancpain Series
Blancpain GT Series
Blancpain GT World Challenge Europe (World Challenge Europe? Really?)

Veel mensen kennen het daardoor ook gewoon niet. Ik ken best wel mensen die autoracen ook wel actief volgen, maar die werkelijk geen idee hebben wat voor soort auto's er rijden als je zegt dat je naar de "Blancpain GT Series 24 Hours of Spa Francorchamps" gaat :P

Ik vind het zelfs zelf af en toe nog wel verwarrend met de verschillende GT klassen (GT3, SP9 GTE, GTLM, GTD).

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

UTwizard schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41:
Het klopt wel dat het sowieso groeit, maar het heeft ze in ieder geval niet meegeholpen dat ze in de laatste paar jaar al 4 keer van naam zijn veranderd:

FIA GT Series
Blancpain Series
Blancpain GT Series
Blancpain GT World Challenge Europe (World Challenge Europe? Really?)
Blancpain GT World Challenge Europe
Blancpain GT World Challenge Asia
Blancpain GT World Challenge America

;)
Ik ken best wel mensen die autoracen ook wel actief volgen, maar die werkelijk geen idee hebben wat voor soort auto's er rijden als je zegt dat je naar de "Blancpain GT Series 24 Hours of Spa Francorchamps" gaat :P
ik had zelf ook eventjes niet in de gaten dat het de Blancpain 24h was .. ik dacht even LMP wagens en GT4 klasse te gaan zien, totdat ik besefte dat die al geweest was en er idd Blancpain over het voorruit stond :+
Ik vind het zelfs zelf af en toe nog wel verwarrend met de verschillende GT klassen (GT3, SP9 GTE, GTLM, GTD).
Nou, alleen wat betreft Le Mans bijvoorbeeld die de GTE spec kent welke afwijkt van GT3, maar vraag mij niet hoe. Die andere klasses zeggen mij ook niets. GTLM klinkt als GT(E) voor Le Mans.

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 26-07-2019 15:18 (29%)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:20
UTwizard schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:41:
[...]
En dan nog vreemder: je hebt nu GT4 (zeer succesvolle klasse), maar je hebt nu dus ook GT2: begint in 2020 volgens mij, en ligt volgens mij tussen GT4 & GT3 in.

Dus qua 'kracht' van de auto's heb je alleen qua cijfers alleen al (van laag naar hoog):
- GT4
- GT2
- GT3

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Ryur schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:17:
[...]

En dan nog vreemder: je hebt nu GT4 (zeer succesvolle klasse), maar je hebt nu dus ook GT2: begint in 2020 volgens mij, en ligt volgens mij tussen GT4 & GT3 in.

Dus qua 'kracht' van de auto's heb je alleen qua cijfers alleen al (van laag naar hoog):
- GT4
- GT2
- GT3
Van oudsher is GT4 de gentlemen's klasse, dus minder vermogen en meer af-fabriek.
GT3 is sneller maar kent nog wel ABS en traction control. GT2 kent geen elektronische hulpmiddelen en dan zal GT1 wel helemaal hardcore mesjokke zijn .. turbo's en 1000pk enzo

• Ryur
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Van oudsher is GT4 de gentlemen's klasse, dus minder vermogen en meer af-fabriek.
GT3 is sneller maar kent nog wel ABS en traction control. GT2 kent geen elektronische hulpmiddelen en dan zal GT1 wel helemaal hardcore mesjokke zijn .. turbo's en 1000pk enzo
Wat jij zegt was de 'oude' (FIA) GT2.
De "nieuwe" SRO-GT2 zit tussen FIA-GT3 & SRO-GT4 in.

Denk dat de oude FIA GT2 & GT1 nooit meer terugkomt, die waren gewoon te snel en te gevaarlijk.
Vind de GT3 soms al iets te snel bij sommige banen (met name Macau)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Ryur schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:24:
[...]

Wat jij zegt was de 'oude' (FIA) GT2.
De "nieuwe" SRO-GT2 zit tussen FIA-GT3 & SRO-GT4 in.
heb ik dan even gemist :o
Denk dat de oude FIA GT2 & GT1 nooit meer terugkomt, die waren gewoon te snel en te gevaarlijk.
eensch
Vind de GT3 soms al iets te snel bij sommige banen (met name Macau)
Nordschleife gaat anders ook mal .. die komen bij Pflanzgarten ook met 4 wielen los! :P
(Flugplatz is al afgezwakt)

slecht voorbeeld, heb in de TOTAL 24h stream betere beelden gezien ;)

Owjah, dat is geen Blancpain 8)7

Laguna Seca vind ik een te krap baantje .. net als ze wat vaart beginnen te krijgen ben je alweer bij een bocht. En met een GT3 door the Corkscrew is ook maf :P

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 26-07-2019 15:32 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
"This new GT2 series plays to the gentleman racer who wants to race something that is fast and flashy, but without the tricky dynamics of full aero downforce. So GT2 fits somewhere between GT4 and GT3, and all of them are slower than GTE, so it’s as clear as mud."

Wat ik zo lees hebben ze dus wel meer PK's, maar flink minder downforce, dus algehele lap time wordt denk ik langzamer dan GT3 (afhankelijk van circuit natuurlijk).
https://jalopnik.com/audi...bout-something-1836165152

En ik denk ook dat SRO de GT2 klasse gebruikt om mogelijk eens de FIA buiten spel te kunnen zetten. Als SRO alleen GT2 & GT4 (beide van hun) omarmen, en de GT3 laten 'doodbloeden' dan heeft de SRO veel meer 'macht' dan dat ze nu hebben.
De SRO organiseert nu de wedstrijden, maar over de auto's zelf hebben ze weinig te zeggen omdat de FIA daarover gaat.

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Ik wens ze succes om de GT3 te laten doodbloeden .. dat is de dikste klasse met nog zeer veel potentieel imho. In racegames ook steevast het meest gereden, en ze hebben met ACC een dedicated game gekregen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:19
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:45:
Ik wens ze succes om de GT3 te laten doodbloeden .. dat is de dikste klasse met nog zeer veel potentieel imho. In racegames ook steevast het meest gereden, en ze hebben met ACC een dedicated game gekregen.
Ik ben zelf groot fan van de GT3 raceklasse, maar ik moet toch wel eerlijk toegeven dat langzaam de diversiteit en vernieuwing wel minder begint te worden. Juist een van de charmes van de GT3 vond ik in het verleden dat "iedereen" een competitieve raceauto kon bouwen op het platform zoals zij dat zelf wilden. Daardoor waren er in de beginjaren van de GT3 wel echt bijzondere merken die een GT3 auto hadden (Morgan, Venturi, Ascari om er een paar te noemen).

Ondertussen hebben we dan wel een 24 uurs race op Spa met een recordaantal van 72 deelnemers, maar hoeveel diversiteit zit daar nog in? Audi en Lamborghini hebben nagenoeg hetzelfde platform. Aston Martin die een heel groot gedeelte baseert de auto van Mercedes. De laatste 10-15 jaar zijn allemaal gewonnen door een van de Duitse merken.

Ik probeer niet zuur over te komen (zoals gezegd, ik ben zelf weg van de GT3 klasse en de Spa 24 in het bijzonder), maar ik denk dat we de hoogtijdagen van de GT3 ondertussen echt wel achter ons hebben liggen.

Dat gezegd hebbende, ik ga mij morgen 100% zeker weer prima vermaken op Spa :)

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Zo had ik het nog niet bekeken. Ben het zelf eig nog steeds aan het ontdekken... ieder jaar wat meer herkenning. Dit jaar weer Zandvoort maar ook de Nordschleife aangedaan voor de TOTAL 24h

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:45:
De FIA heeft in het verleden regelmatig andere series die de populariteit van de F1 bedreigde, effectief de nek omgedraaid.

Group B rally (begin jaren 80), de onveiligheid had makkelijk opgelost kunnen worden door extra aanvullende veiligheidseisen aan de wagens en door niet meer in Zuid-Europa te racen. :+
Group C sport cars (eind jaren 80) wijzigingen aan het motorregelement waardoor het onbetaalbaar werd voor de kleine teams betekende een einde binnen 2 jaar.
UTwizard schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:11:
[...]

Ik ben zelf groot fan van de GT3 raceklasse, maar ik moet toch wel eerlijk toegeven dat langzaam de diversiteit en vernieuwing wel minder begint te worden. Juist een van de charmes van de GT3 vond ik in het verleden dat "iedereen" een competitieve raceauto kon bouwen op het platform zoals zij dat zelf wilden. Daardoor waren er in de beginjaren van de GT3 wel echt bijzondere merken die een GT3 auto hadden (Morgan, Venturi, Ascari om er een paar te noemen).

Ondertussen hebben we dan wel een 24 uurs race op Spa met een recordaantal van 72 deelnemers, maar hoeveel diversiteit zit daar nog in? Audi en Lamborghini hebben nagenoeg hetzelfde platform. Aston Martin die een heel groot gedeelte baseert de auto van Mercedes. De laatste 10-15 jaar zijn allemaal gewonnen door een van de Duitse merken.

Ik probeer niet zuur over te komen (zoals gezegd, ik ben zelf weg van de GT3 klasse en de Spa 24 in het bijzonder), maar ik denk dat we de hoogtijdagen van de GT3 ondertussen echt wel achter ons hebben liggen.

Dat gezegd hebbende, ik ga mij morgen 100% zeker weer prima vermaken op Spa :)
Ik snap precies wat je bedoeld, ik was op Zandvoort dit jaar op en 40% was Audi. Dat is gewoon jammer ik wil juist zoveel verschillende wagens. Vroeger waren er inderdaad ook een hoop privateers die zelf een wagen ombouwde naar GT3 specs, maar met de toenemende populariteit komt ook een verdere professionalisering van de klasse. Dat zie je niet alleen in bij de coureurs maar ook bij de teams en zeker bij de fabrikanten. Als sportief merk kun je eigenlijk niet zonder GT3-auto en dat zorgt voor een betere auto's, maar die worden daardoor ook weer makkelijker te besturen -> minder spektakel en fouten op de baan.

Wat dat betreft heeft GT4 veel meer diversiteit bijvoorbeeld de kleine Alpine met zijn 1.8 liter 4-cilinders versus de Chevy Camaro met 6.2 liter V8.

Dat gezegd hebbende zie ik momenteel geen enkele raceserie momenteel de F1 bedreigen.
-GT3 is redelijk populair, maar ook verdeeld over heel veel verschillende raceseries, waarvan de Blancpain zeker de meest professionele is. Maar daardoor niet perse de meest leuke serie om te bekijken, in de Super Trofeo of de Ferrari variant daarvan rijden nog echte rijke amateurs die blij zijn als ze de wagen op de baan houden, dus altijd spectaculair 8)
-DTM rijdt helaas al lang met "nep" auto's, de reden is duidelijk maar alles zie er zo hetzelfde uit.
-TCR, lijdt een beetje aan hetzelfde probleem als de GT3. De fabrikanten nemen het veld over, sommige bedrijven schrijven gewoon 4x dezelfde wagen in onder andere namen (VAG)
-LMP1 is dood :(
-Hypercars, dit heeft zeker wel de potentie om zeer populair te worden, aansprekende wagens in ieder geval.
-Formule E, a.k.a. electric bumper cars hier zijn ook alle privateers overgenomen door fabrikanten, die er nauwelijks geld tegenaan hoeven te gooien want iedereen is toch gelijk. Maar blijkbaar hebben ze toch het idee dat ze erbij moeten zijn. Mocht dit ooit eens populair gaan worden (zullen ze wel op fatsoenlijke banen moeten gaan rijden), dan veranderen ze F1 naar electrische motoren.

Ik hoop vooral dat we nog lang met ICE mogen racen, want dat geluid langs de baan is de helft van het plezier als je er live bij bent.

Steam - PTR83

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Regen race @Spa :o :o :o

edit: Nikki Thiim heeft 39 plaatsen gewonnen :o :o :o

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 27-07-2019 18:00 (62%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Voor mensen die de officiële stream niet weten te vinden: https://www.blancpain-gt-series.com/watch-live

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:30
Frijns straks aan de leiding!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 12:52

Amphiebietje

In de blubber

24h van Spa is stilgelegd wegens aanhoudende zware regen:

https://sporza.be/nl/2019...francorchamps-stilgelegd/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Update at 11:30 CEST

whuttt -O-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ryur
Ja ik snap het niet hoor!

Eigenlijk belachelijk dat Spa24h niet rijdt nu, desnoods rijden ze maar stapvoets en diegene die sneller dan stapvoets durft te rijden wint dus enorm veel plek.

Het is een endurance race, tegen de auto/coureurs & de natuur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Dat zeg ik ook altijd. Hoewel ik het in de nacht wel begrijp als het dan te hard regent... maar het is allang weer licht nu. Wtf..
of ze zijn bang geen auto's over te houden :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Topicstarter
Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:02:
Dat zeg ik ook altijd. Hoewel ik het in de nacht wel begrijp als het dan te hard regent... maar het is allang weer licht nu. Wtf..
of ze zijn bang geen auto's over te houden :')
Ryur schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:59:
[...]

Ja ik snap het niet hoor!

Eigenlijk belachelijk dat Spa24h niet rijdt nu, desnoods rijden ze maar stapvoets en diegene die sneller dan stapvoets durft te rijden wint dus enorm veel plek.

Het is een endurance race, tegen de auto/coureurs & de natuur
:')

Het heeft geen zin om verder te rijden wanneer men links en rechts eraf vliegen door (kies één of meerdere):
- Geen zicht door de spray.
- Aquaplaning door stilstaand water.
- Geen temperatuur in de banden door de vele FCY's.

Wanneer men in deze omstandigheden wel zou "racen" is dat vragen voor problemen. Niet alleen voor de coureurs, maar ook de marshals. Want zelfs op "lage snelheden" kunnen ongelukken voorkomen.

Iedereen wilt natuurlijk racen, inclusief de wedstrijdleiding. Zij hebben meer informatie dan wij als kijkers. Race control had bijvoorbeeld ook een meeting met alle team managers.

"11:15 Pit lane open"

Niellie41 wijzigde deze reactie 28-07-2019 10:46 (8%)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik kwam uit bed en gelijk de live stream aan gezet, maar de race lag stil dus -O-

Jammer, want het leek vanuit dat vaste camera standpunt niet eens heel hard (meer) te regenen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Niellie41 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:41:
Het heeft geen zin om verder te rijden wanneer men links en rechts eraf vliegen door (kies één of meerdere):
- Geen zicht door de spray.
- Aquaplaning door stilstaand water.
- Geen temperatuur in de banden door de vele FCY's.

Wanneer men in deze omstandigheden wel zou "racen" is dat vragen voor problemen. Niet alleen voor de coureurs, maar ook de marshals. Want zelfs op "lage snelheden" kunnen ongelukken voorkomen.
Tja snap het aan de ene kant wel, maar niemand verplicht ze om >200km/u te gaan. Met de andere 24h werd er zelfs met lichte sneeuw en hagel gereden toen de temperatuur om het vriespunt lag. Uiteindelijk ook een paar keer stilgelegd, maar naar verhouding ging dat veel langer door. Nu is het licht, 18 graden en het regent een beetje..
Wat ik ook jammer vind, is dat als iemand ernaast vliegt de race over is. Bij de TOTAL 24H van de Nürburgring gaan ze door no matter what, zolang de vlag niet gezwaaid wordt, worden de auto's teruggebracht, zelfs over openbare weg, en worden ze gerepareerd. Alles voor de eer, want Nordschleife _/-\o_ O+
Dat mis ik hier wel....

:'( O+

Ik snap dan ook niet waarom ze Spa de beste race van de wereld noemen... Zelfs met de LMP1 op Spa blijft de 24H vd Nürburgring verreweg mijn favoriet oOo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

We rijden weer *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Topicstarter
Alfa90_Buttje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:12:
[...]
Ik snap dan ook niet waarom ze Spa de beste race van de wereld noemen... Zelfs met de LMP1 op Spa blijft de 24H vd Nürburgring verreweg mijn favoriet oOo
Iets met "wij van WC eend..." ;)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-08 00:36
Helemaal vergeten, was er geen Formule 2 en 3 dit weekend?

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-08 22:54
Luxicon schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:08:
Correct. Alleen Porsche SuperCup..(met debuut Van Buren)

Hoyden wijzigde deze reactie 28-07-2019 20:09 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-08 00:36
Hoyden schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Correct. Alleen Porsche SuperCup..(met debuut Van Buren)
Oke bedankt

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Straks nog IndyCar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Imbus-sleutel in Tbird

Luxicon schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:08:
Nee, alleen Formule 2004 met Mick Schumacher.

CPU's en GPU's ontleed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000

franssie

Save the albatross

Ik kijk nu die indycar 200 en dat is ook wel treintje rijden geworden, of ben ik te laat ingeschakeld?

edit: het is wel wat meer Karten dan de F1 - de laatste ronden waren wel vermakelijk.

franssie wijzigde deze reactie 28-07-2019 23:50 (16%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:28

basvn

Breezand - NHN

Nyck toch weer een pole te pakken! zelfs in de regen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Bloodclot
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-08 22:29

Bloodclot

Jawier!

Derde pole nick alweer dit seizoen inderdaad. Goede start van het weekend
http://www.fiaformula2.com/Results/

• pro_6or
  • Laatst online: 16-08 14:20

pro_6or

amateur_60r

Hup Nyck, boppe!

een treffende spreuk

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:52

Pierre

Zucht

Geen regen nu.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• TheBrut3
  • Nu online
Wat een domme start van de Vries. Zenuwen? Hij was goed weg, maar geeft gratis de leidende positie weg. Hij hoefde helemaal niet de verdedigende lijn te rijden.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:44

sjaool

Every life should have 9 cats

TheBrut3 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:15:
Wat een domme start van de Vries. Zenuwen? Hij was goed weg, maar geeft gratis de leidende positie weg. Hij hoefde helemaal niet de verdedigende lijn te rijden.
Teveel wielspin bij de start en daarna remde gewoon veel te diep in.

"When you grow up your heart dies"

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:48
Hij moest wel, anders had Ghiotto ook nog binnendoor gekomen. Daarna remde hij inderdaad iets te agressief.

System | Racing is in my Blood

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Hubert gaat ook lekker op de medium band!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• sjaool

sjaool

De Vries gaat voor de undercut...

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Vroege stop van De Vries

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• TheBrut3
  • Nu online
GHI zat te ver om binnendoor te kunnen komen.
DEV pit, hopen dat hij niet te vroeg gaat.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
DEV moest wel, pace ging na de eerste ronden behoorlijk eraan. Hopelijk kan hij op de medium een betere stint neerzetten.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nu gaan er veel naar binnen
De vries groen in S3, dus banden gaan lekker

basvn wijzigde deze reactie 03-08-2019 10:25 (48%)

• Barfman
Hij heeft ook een mooi gat van 10 sec voor zich.

• sjaool

sjaool

Latifi > pit

• AGee
  • Niet online

AGee

Nu inhalen met warmere banden en dan hopen dat ie hem op het einde niet alsnog om z'n oren krijgt.

AGee wijzigde deze reactie 03-08-2019 10:27 (10%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt er niet in te zitten, helaas. Gat loopt nu op naar >1sec.

• AGee
  • Niet online

AGee

Die rode banden gingen er wel snel aan trouwens; blijft die gele band de resterende rondjes wel goed of krijgen we nog een 2e stop?

• TheBrut3
  • Nu online
DEL en zijn championship? Hij staat 110 punten achter...

• Barfman
Waardeloze regie zeg.

• sjaool

sjaool

He he, eindelijk DEV in beeld.

• AGee
  • Niet online

AGee

De Vries settled voor 2e

• TheBrut3
  • Nu online
DEV moet zorgen dat hij zijn banden niet naar de klote rijdt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Voorsprong op Aitken loopt overigens snel terug, en gezien het feit dat de rest daarachter ook weer sneler is, heeft ie niet zo'n beste pace. Hopelijk hebben ze dit gewoon zo uitgerekend.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

1.5s langzamer als AIT.. hoop dat dit gepland is

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:13
En afgelopen...

iRacing Profiel

• basvn

basvn

Breezand - NHN

zal wel een VSC of SC worden dit. dus is de race klaar

• AGee
  • Niet online

AGee

Jammer; King had nog wel een paar kunnen pakken :-(

• TheBrut3
  • Nu online
Hij staat in een binnenbocht... Kom op zeg, laat King lekker 4e worden.

• RoD
  • Niet online

RoD

basvn schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:09:
1.5s langzamer als AIT.. hoop dat dit gepland is
Dat is wel erg langzaam, kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling was. Helaas had DEV de hele race al niet de pace en leek hij weer problemen met de banden te hebben. Hij was ook de eerste die de soft versleet.

Die SC komt niet zo heel gek uit...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nyck schoot ver door! zal genoeg troep liggen dus..

• TheBrut3
  • Nu online
FIA verpest de spanning, dat kunnen ze goed!

• AGee
  • Niet online

AGee

King nog een tijdstraf :S

/ zo'n tijdstraf is nog wel extra naaierij als je finisht achter de SC trouwens |:(

AGee wijzigde deze reactie 03-08-2019 11:19 (63%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo, nu met de F1-training is goed te zien wat voor oliespoor er is achtergelaten. Verbaast me niet dat DEV eraf schoot.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

en we zitten weer klaar voor de F3 race :)

• BernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:17
Veel F3 plezier!

• TheBrut3
  • Nu online
Drugovich train :+

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Piquet has been handed a 10 second stop/go penalty for overtaking while yellow flags were displayed

Zware straf..

• TheBrut3
  • Nu online
3 minuten later; Joh de voorvleugel is kapot.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

die rijd straks over zn eigen voorneus heen..

• TheBrut3
  • Nu online
Man die commentator mist veel. Eerst de voorvleugel van SHW en nu die van LAW.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nou kijken hoe snel CAL en RAG weer op p19 en p20 staan..

• TheBrut3
  • Nu online
Tijdstraf voor King en Ghiotto gisteren teruggedraaid.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• TheBrut3
  • Nu online
basvn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:24:
nou kijken hoe snel CAL en RAG weer op p19 en p20 staan..
Nu :+
Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True