Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.956 views

Onderwerpen

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:04

Martinspire

Awesomeness

Het valt me wel op dat Mazepin er de laatste races iets beter bij zit dan voorheen. Sure hij haalt geen podiums, maar hij is niet meer de pay-driver als voorheen. Hij lijkt zich wel te verbeteren en wellicht dat De Vries er eindelijk ook wat meer aan heeft nu. Het is nog steeds geen F1 materiaal, maar geen veldvulling meer volgens mij. Matsuchita gaat ook beter de laatste races....

Ben benieuwd of Schumacher het kan volhouden

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2019 11:43 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Beetje saaie race nu in de F2. Iedereeen is aan het bandensparen zo lijkt het. Eens kijken wie daar het best mee om kan gaan.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nog 12 rondjes...en de Vries begint weer terug te vallen. Ik hoop dat hij Latifi achter zich kan houden.

Ik vrees met droog weer een complete optocht na bocht 3 in F1.

iRacing Profiel

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:48
Het is gewoon jammer dat zowel F1 als 2 als 3 draait om banden sparen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zeldzaam saaie race dit. DEV zag er het minst sterk uit van de top 8, hij kon het weer niet volhouden.

Maargoed, al met al heeft hij de schade beperkt gehouden dit weekend.

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 13:53
Mooie eerste winst van Schumacher, blijft jammer dat we niet weten of pa Michael er iets van mee krijgt

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dit biedt weinig hoop voor de F1 race later vandaag. Maar blij dat Mick z'n overwinning te pakken heeft. Ook mooi om te zien dat er aardig wat Ferrari mensen onder het podium stonden. Dat zal wel een drukke persco worden vermoed ik.

Over het hele weekend gezien loopt Latifi maar één schamel puntje in de Vries.

iRacing Profiel

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tosemime schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:16:
Mooie eerste winst van Schumacher, blijft jammer dat we niet weten of pa Michael er iets van mee krijgt
Vanmiddag tijdens de voorbeschouwing van de F1 hadden ze het ook kort daarover. Van wat men zei, lijk je te mogen aannemen dat hij het wel meekrijgt.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
ralph075 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:47:
[...]

Vanmiddag tijdens de voorbeschouwing van de F1 hadden ze het ook kort daarover. Van wat men zei, lijk je te mogen aannemen dat hij het wel meekrijgt.
Jean Todt heeft gezegd dat hij inderdaad weer de races kijkt

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

Edd

Als toetje vandaag...
Nascar op Watkins Glen International. Nu op Ziggo Racing.

Weer eens dat ze met die bakbeesten over een normaal circuit gummen ;)

-

• Fuelke
  • Laatst online: 22:29

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Edd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:04:
Als toetje vandaag...
Nascar op Watkins Glen International. Nu op Ziggo Racing.

Weer eens dat ze met die bakbeesten over een normaal circuit gummen ;)
En nog best vermakelijk ook, beetje duwen en trekken zo :P

• Edd

Edd

Hippocampus schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:15:
[...]

En nog best vermakelijk ook, beetje duwen en trekken zo :P
Ik vond het zeker een vermakelijke race.
Vooral omdat Kyle Busch een aantal nieuwe vrienden heeft gemaakt :P

-

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Dit zou afgelopen week op Zandvoort zijn gebeurd en eerlijk gezegd heb ik met verbazing naar de reakties van de overige rijders en baco's zitten kijken

(Een dubbele gele vlag geeft aan dat er gevaar op de racelijn is, coureurs moeten nog langzamer rijden en bereid zijn te stoppen. )

[ Voor 41% gewijzigd door leekers op 08-08-2019 07:52 ]

"Beautiful Clean Coal"

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 12:21

Tijn96

In speed we trust

leekers schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:49:
Dit zou afgelopen week op Zandvoort zijn gebeurd en eerlijk gezegd heb ik met verbazing naar de reakties van de overige rijders en baco's zitten kijken

(Een dubbele gele vlag geeft aan dat er gevaar op de racelijn is, coureurs moeten nog langzamer rijden en bereid zijn te stoppen. )

[Streamable: Huge crash at Zandvoort]
Werkelijk schandalig wat hier gebeurt. Dit is echt licentie inleveren en opnieuw proberen

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

leekers schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:49:

[Streamable: Huge crash at Zandvoort]
Dubbele vlag is mooi, maar hoe ver van tevoren gingen ze die nog meer zwaaien? Want je komt daar wel van een redelijk snel stuk af en het is net na de heuvel (oftewel: niet te zien). Al hadden ze wel wat meer mogen remmen ja...

Daarnaast had dit toch gewoon rood moeten zijn? Op zijn kant, op de baan, vlammen erbij. Dan wil je er helemaal geen auto's omheen.

Ik zie verder ook die coureur niet uitstappen, dus waarom doet iedereen zo nonchalant? En ook al zo'n vage race. Een formule auto hangt hem in de muur, dan nog zo'n vaag ding erachter en verder donkervoorts. Was het een open dag of zo?

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2019 09:30 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41
Martinspire schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:28:
[...]

Dubbele vlag is mooi, maar hoe ver van tevoren gingen ze die nog meer zwaaien? Want je komt daar wel van een redelijk snel stuk af en het is net na de heuvel (oftewel: niet te zien). Al hadden ze wel wat meer mogen remmen ja...
Het vertekend op het filmpje misschien, maar deze baanpost bij Scheivlak staat bovenop de bult en je rempunt is zelfs nog iets voorbij die baanpost. Als je hier helemaal inzoomt op het midden zie je de desbetreffende baanpost:
https://www.google.nl/map...Lg1Bbg!2e0!7i13312!8i6656
"niet te zien" gaat hier dus definitief niet op, de coureurs die daar volle vaart aan komen vliegen zijn gewoon niet aan het opletten of geven er (bewust?) geen gehoor aan.
Ik zie verder ook die coureur niet uitstappen, dus waarom doet iedereen zo nonchalant? En ook al zo'n vage race. Een formule auto hangt hem in de muur, dan nog zo'n vaag ding erachter en verder donkervoorts. Was het een open dag of zo?
Dit lijkt mij de Superlight klasse van de DNRT als ik het zo moet inschatten. Dus wel een officieel kampioenschap waar je ook een racelicentie voor nodig hebt.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

UTwizard schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:39:
[...]

Het vertekend op het filmpje misschien, maar deze baanpost bij Scheivlak staat bovenop de bult en je rempunt is zelfs nog iets voorbij die baanpost. Als je hier helemaal inzoomt op het midden zie je de desbetreffende baanpost:
https://www.google.nl/map...Lg1Bbg!2e0!7i13312!8i6656
"niet te zien" gaat hier dus definitief niet op, de coureurs die daar volle vaart aan komen vliegen zijn gewoon niet aan het opletten of geven er (bewust?) geen gehoor aan.

[...]

Dit lijkt mij de Superlight klasse van de DNRT als ik het zo moet inschatten. Dus wel een officieel kampioenschap waar je ook een racelicentie voor nodig hebt.
Ok duidelijk. Maar je bent het hopelijk wel met me eens dat het gewoon rood had moeten zijn?

• UTwizard
Martinspire schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Ok duidelijk. Maar je bent het hopelijk wel met me eens dat het gewoon rood had moeten zijn?
Absoluut, ik bedoelde alleen te zeggen dat de achteropkomende coureurs in het filmpje minstens zo fout bezig zijn.

Aan de andere kant kun je zeggen, als de rijders al te laat zijn met reageren op dubbel geel, waren ze waarschijnlijk ook te laat geweest met reageren op rood, dus of dat voor deze specifieke situatie veel had uitgemaakt?

Het was een bizarre samenloop van omstandigheden gelukkig ging het goed, maar het had mij ook niet verbaasd als een van de rijders achterop de sleepwagen was geknald.

• leekers
Martinspire schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Zeker had het code rood moeten zijn op het moment dat hij op zijn kop midden op de baan belande .

Verder verbaast me een beetje het zoeken naar brandblussers door de baco's en ik begrijp helemaal niets van het parkeren van een pickup van de baco's midden op de baan om die auto te beschermen die op zijn kop ligt .

Hebben we dan niets geleerd van jaren ongelukken en dat het op de baan zetten van een pickup van minstens 1500 kilo fatal is voor een open raceauto die erop zou knallen ?

"Beautiful Clean Coal"

• Robertdj
  • Niet online
Dat had echt donker rood moeten zijn, zou toch zeggen dat Zandvoort inmiddels het zekere voor het onzekere neemt wanneer er vuur in het spel is? |:( Dit had echt heel slecht af kunnen lopen, die gast hing daar bizar kwetsbaar, stel dat er nog een formule auto op z'n helm was geklapt? ;(

Rempunt daar is ook naar, je wilt niet bovenop de heuvel in de ankers gaan. Van Slotemaker tot Scheivlak is sowieso tricky wat balans betreft. Volgens mij heeft men in iedere raceklasse moeite met het volgen van (gele) vlaggen. Dus alle twijfel bij coureurs wegnemen en de boel afvlaggen, of op z'n minst code 60?

DNRT is overigens wel een leuke klasse om te kijken, veel toegankelijker wordt circuitracen niet. Echt een aanrader om daar een dagje voor naar Zandvoort te gaan.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:37

Niellie41

[object Object]

Topicstarter

:9

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

leekers schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Zeker had het code rood moeten zijn op het moment dat hij op zijn kop midden op de baan belande .

Verder verbaast me een beetje het zoeken naar brandblussers door de baco's en ik begrijp helemaal niets van het parkeren van een pickup van de baco's midden op de baan om die auto te beschermen die op zijn kop ligt .

Hebben we dan niets geleerd van jaren ongelukken en dat het op de baan zetten van een pickup van minstens 1500 kilo fatal is voor een open raceauto die erop zou knallen ?
Mja dat het een pickup is blijf ik ook wel wat raar vinden. Bij elke andere auto krijg je een relatief normale crash maar bij een pickup kun je eronder schieten. Sowieso moet de F1 een beter voorbeeld zijn op dit vlak. Ik vind ze ook daar veel te hard rijden bij geel/dubbel geel/rood.

Ik vind verder dat ze ala Formule E ook race control moeten laten praten over de radio naar alle rijders. Geel/dubbel geel/rood moet gewoon globaal aangegeven worden. Die info heeft voorrang op de rest van de info die teams kunnen geven. Ook herstarts e.d. worden dan duidelijker met minder rijders die liggen te slapen en een gat laten waar de rijders erachter niet meer makkelijk mee kunnen doen.

En races als van deze video moeten ook gewoon via de radio doorkrijgen dat het gebeurt. Overigens bedenk ik me net dat een marshal-post niet rood mag vlaggen, dat moet de wedstrijdleiding bepalen.

• UTwizard
Martinspire schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:46:
[...]

Mja dat het een pickup is blijf ik ook wel wat raar vinden. Bij elke andere auto krijg je een relatief normale crash maar bij een pickup kun je eronder schieten.
Het tegenargument daarvoor is weer dat Zandvoort geen asfalt uitloopstroken heeft, als een auto van de baan af raakt staat deze 9 van de 10 keer ook meteen tot de assen vast in het grind. Ik geloof dat ze 2 of 3 pickups hebben die eigenlijk overal goed en snel kunnen komen. Een normale auto zou vast komen te staan in datzelfde grind en kranen zullen niet alleen te langzaam op locatie zijn bij een crash, ze zullen ook vele malen duurder zijn (en alsnog kunnen de auto's daar klem onder komen te zitten).

• leekers
UTwizard schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

Het tegenargument daarvoor is weer dat Zandvoort geen asfalt uitloopstroken heeft, als een auto van de baan af raakt staat deze 9 van de 10 keer ook meteen tot de assen vast in het grind. Ik geloof dat ze 2 of 3 pickups hebben die eigenlijk overal goed en snel kunnen komen. Een normale auto zou vast komen te staan in datzelfde grind en kranen zullen niet alleen te langzaam op locatie zijn bij een crash, ze zullen ook vele malen duurder zijn (en alsnog kunnen de auto's daar klem onder komen te zitten).
Misschien druk ik me wat ongelukkig uit maar wat doet een niet raceauto op de baan tijdens een race ?
De enige auto die tijdens een race op de baan mag komen is een pacecar .

Trouwens het rode vlag tonen is kwestie van racecontrole en daar hebben ze camera's dus geen reden om niet in te grijpen .

Als ik denk aan F1 hier op Zandvoort en eraan denkend dat dat 3x zo hard gaat dan begin ik meer en meer te denken dat ik helemaal gelijk had en het circuit absoluut niet geschikt is en gaat zijn voor F1 wedstrijden .

"Beautiful Clean Coal"

• UTwizard
leekers schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Misschien druk ik me wat ongelukkig uit maar wat doet een niet raceauto op de baan tijdens een race ?
De enige auto die tijdens een race op de baan mag komen is een pacecar .
Ah, dan begreep ik je verkeerd. Normaal gesproken zou de pacecar de groep op moeten pikken, maar dit is halverwege de baan en volgens mij was de auto die de muur in de ging de auto die op P1 reed. Wat betekent dat het hele veld eerst langs deze crash komt voordat ze door de pacecar opgepikt worden. Dat ze ervoor kiezen om deze rijder dan te beschermen door hun auto ervoor te zetten, kan ik wel begrijpen, ook al gaat het dan niet helemaal volgens protocol.
Als ik denk aan F1 hier op Zandvoort en eraan denkend dat dat 3x zo hard gaat dan begin ik meer en meer te denken dat ik helemaal gelijk had en het circuit absoluut niet geschikt is en gaat zijn voor F1 wedstrijden .
Ik ben ook van mening dat de F1 niet op Zandvoort hoort. Ik kom geregeld op Zandvoort om races te bekijken maar ook om met eigen auto te rijden, en vanaf de eerste geruchten ben ik al van mening dat Zandvoort niet geschikt is. Pitboxen, tribunes, toiletten, eten en drinken, parkeergelegenheid / bereikbaarheid, alles is gewoon te klein / te oud / te amateuristisch. Daarnaast is de baan zelf niet echt geschikt voor de F1, niet zozeer door de snelheid (want ook andere klasses rijden er -serieus- hard), maar naar mijn mening is er voor een F1 auto heel weinig mogelijkheid om in te halen. Zelfs start-finish is maar relatief kort vergeleken met andere banen en het "rechte" stuk naar de Audi S is nog veel korter. Sommige bochten zijn krap en bij de overige bochten kom je er gewoon niet naast (want racelijn, auto's te breed, etc).

Verwijderd

er stond een reactie van een van de marshalls op dumpert die het een en ander uit legde.

Kwam er kort op neer:
-Rode vlag gaat via race control
-Dubbel geel werd massaal genegeerd
-Brand blusser is volgens procedure gebruikt (test shots voor inzet)

We moeten niet vergeten dat de marshalls in Nederland tot een van de beste behoren ter wereld ze staan ook op LeMans met de 24h en volgens mij assisteren ze ook bij F1 Spa en nog een paar F1 weekenden.

Dat ze op een gegeven moment besluiten om de pickup op de baan te zetten achter de gecrashte wagen is dan mogelijk niet volgens protocol. Dat coureurs onder dubbel geel niet afremmen is ook niet volgens protocol...

Het schijnt wel volgens andere bronnen dat bij dit evenement niet alle marshall posts bezet waren waardoor coureurs pas vrij laat de vlaggen zagen.

En vergeet niet dat F1 allemaal communicatie middelen heeft en ook de VSC. Het lijkt erop dat bij dit evenement er geen sprake was van een VSC ondersteuning waarmee je de snelheid volledig uit de race kon halen. En een rode vlag is einde wedstrijd / sessie.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:31:
er stond een reactie van een van de marshalls op dumpert die het een en ander uit legde.

Kwam er kort op neer:

We moeten niet vergeten dat de marshalls in Nederland tot een van de beste behoren ter wereld ze staan ook op LeMans met de 24h en volgens mij assisteren ze ook bij F1 Spa en nog een paar F1 weekenden.

Dat ze op een gegeven moment besluiten om de pickup op de baan te zetten achter de gecrashte wagen is dan mogelijk niet volgens protocol. Dat coureurs onder dubbel geel niet afremmen is ook niet volgens protocol...

Het schijnt wel volgens andere bronnen dat bij dit evenement niet alle marshall posts bezet waren waardoor coureurs pas vrij laat de vlaggen zagen.

En vergeet niet dat F1 allemaal communicatie middelen heeft en ook de VSC. Het lijkt erop dat bij dit evenement er geen sprake was van een VSC ondersteuning waarmee je de snelheid volledig uit de race kon halen. En een rode vlag is einde wedstrijd / sessie.
Mja ik vind dit ook niet helemaal aan Zandvoort aan te rekenen, maar vind dat ze wel mogen leren. Sowieso moet het gewoon mogelijk zijn om elke auto uit te voeren met een radio waar race control hun waarschuwingen kan geven. F1 mag daarin best pionieren en rijders ook strenger straffen als ze geel negeren.

De regel is nu overigens dat men 40% moet afremmen, maar zelfs dat is vaak nog veel te hard. Bij dubbel geel moet dat gewoon 80% zijn. En dan dat zwaaien zolang er mensen langs de baan staan. Bovendien moet duidelijk worden dat posities niet tellen zodra er geel is, dus is er ook totaal geen reden om harder te blijven rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2019 23:55 ]

• leekers
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:31:

Kwam er kort op neer:

]We moeten niet vergeten dat de marshalls in Nederland tot een van de beste behoren ter wereld ze staan ook op LeMans met de 24h en volgens mij assisteren ze ook bij F1 Spa en nog een paar F1 weekenden.

Het was in dit geval niet te zien dat ze behoren tot de beste ter wereld of het niveau in de wereld moet op het moment erg laag zijn .

Een auto op de baan zetten is nooit te excuseren en een beslissing die nooit gemaakt mag worden door een baco !

Als het werkelijk zo is dat niet alle baanposten bezet waren en er dus niet voldoende baco's waren hadden de races gecanceld moeten worden zo simpel is het !

Als ik er nog eens goed overnadenk en de video bekijk is dit het soort amateuristische gedoe waardoor mensen een onnodig risico lopen !
Het toont perfekt aan dat Zandvoort wat betreft de baan , organisatie en layout van de baan (veel te smal waardoor auto's terug op de baan komen) totaal niet klaar is om een evenement te organiseren .

Het is te hopen dat de veiligheidscommissie van de F1 eens goed naar alles gaat kijken en de boel afkeurt voordat er doden vallen op een baan die totaal ongeschikt is voor F1 !

Even terzijde Assen is daar ook niet geschikt voor (layout) en ik ben van mening dat voor iedereen de beste oplossing is om op Spa te racen ipv in Nederland .

"Beautiful Clean Coal"

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Nu is een club evenement niet echt te vergelijken met een F1 weekend. Het kost klauwen met geld wanneer men voor elke klein evenement en/of track day alle posten volledig gaan bezetten.

Bij een internationale test (bijv. Monza) van WEC zie je ook nauwelijks marshals. Dat kan je heel goed zien bij filmpjes van Bozzy op YouTube.

Daarnaast moet men ook niet vergeten dat alle marshals vrijwilligers zijn!

Het is niet zo zwart en wit als sommigen zeggen. Er zit ook veel grijs tussen en er zijn vast redenen waarom ze races houden zoals ze dat doen. Wij hebben niet alle informatie en er wordt nu moord en brand geschreeuwd op basis van een uniek ongeluk op een filmpje. Het lijkt net de commotie van EasyJet. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 09-08-2019 08:32 ]

Verwijderd

@leekers
Dus doei Monaco. Doei baku. Doei Australië. En zo nog wel een aantal races waar de baan smal is en auto's terug de baan op komen bij een crash.

Beetje erg kort door de bocht niet? Ow Nee dat gaat al helemaal niet in Monaco...

Dat de auto de baan op rijden niet door een baco besloten mag worden lijkt me logisch. Maar wij weten nog geen 10% van wat hier wel of niet besproken is en de toetsenbord ridders zijn ook hier weer in grote getalen aanwezig.

Ik hoop niet dat elke fout die jij op je werk maakt ook zo groot op internet wordt gezet want denk dat je dan ook heel veel kritiek te verduren krijgt van alle andere toetsenbord ridders.

Er zal echt wel gekeken worden na deze situatie en hoe dit de volgende keer te voorkomen. Kleinschalige evenementen hebben nu eenmaal niet de capaciteit en vereisten als de groot Schalige zoals de f1.

Zandvoort is een oldskool baan met veel grindbakken dus een fout wordt echt keihard afgestraft.

• Loekoe
  • Laatst online: 25-11 13:19
Er is gisteren wel wat bijzonders gebeurd: Rinus van Kalmthout heeft hij de IndyCar-test gisteren laten zien wat voor ongelooflijk talent hij is: hij heeft achter Rossi en Hunter-Reay (niet de minsten!) de derde tijd gereden, en daarnaast 140 succesvolle rondes afgelegd. Ed Carpenter is heel enthousiast over hem.
Het ziet er m.a.w. heel goed uit. Er is zeker een kans aanwezig dat we volgend jaar een Nederlander in de IndyCar zien rijden. Die kans was er al, gezien zijn eerder prestaties, maar is na gisteren zeker groter geworden. Gaaf! Nog meer redenen om naar deze klasse overzee te (blijven) kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Loekoe op 09-08-2019 10:59 ]

• leekers
Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:48:
@leekers
Dus doei Monaco. Doei baku. Doei Australië. En zo nog wel een aantal races waar de baan smal is en auto's terug de baan op komen bij een crash.

Dat de auto de baan op rijden niet door een baco besloten mag worden lijkt me logisch. Maar wij weten nog geen 10% van wat hier wel of niet besproken is en de toetsenbord ridders zijn ook hier weer in grote getalen aanwezig.

Zandvoort is een oldskool baan met veel grindbakken dus een fout wordt echt keihard afgestraft.
Inderdaad praten over veiligheid en dat soort banen racen gaat nu eenmaal niet samen dus Monaco , Baku dergelijk soort banen gewoon stoppen ipv aan geld denken .
We leven niet meer in de middeleeuwen waar banen als Zandvoort en Monaco gewoon waren .

Toetsenbord ridders tja misschien zijn die er maar je vergeet totaal dat dit internet is en je dus totaal niet ziet wie er typt en hoeveel ervaring die persoon heeft .

Wat er op die video staat is gewoon fout en zijn geen excuses voor en behalve dat Zandvoort (logistiek als plaats en baan en waar totaal geen voorzieningen zijn niet geschikt is) hebben we ook nog eens te maken met een layout die totaal ongeschikt is voor F1 .

"Beautiful Clean Coal"

Verwijderd

volgens mij kan niemand zelfs experts niet vanaf achter hun computer scherm zien hoe het gelopen is ten tijden van dit incident.

Wie heeft besloten de auto de baan op te sturen? welke situatie was er gaande, welk overleg, zoveel factoren die meespelen.

En zandvoort niet geschikt, de moraalridders roepen het al vanaf dag 1 maar we weten het pas als het 2 of 3x georganiseerd is of dat dit echt een probleem is. Er zijn meer banen welke nog slechter te bereiken zijn dan zandvoort.

Het pessimisme straalt van veel mensen af in de hedendaagse maatschappij. Maar vergeet niet wat er mogelijk is als alle gezichten wel eens de goede kant op staan. Hoeveel mensen hebben geroepen dat de mens nooit zou kunnen vliegen? Of dat een wiel niet rond kan zijn....

Alleen als we het proberen weten we het echte antwoord, tot die tijd weet niemand zelfs niet de vele theoretische onderzoekers hoe het echt gaat lopen.

Dus lekker eerst eens even afwachten allemaal voordat we gelijk onze meningen allemaal op het net gooien over dat het toch allemaal k*t is en nooit gaat werken.

Kritiek uiten is 1, maar wees dan wel een vent en denk mee in oplossingen en niet alleen in problemen.

• TheBrut3
Wat een commotie en vergelijkingen weer zeg.
De schande ligt in dit geval gewoon bij de coureurs die dubbel geel zo negeren, want ze kunnen dit al ruim op tijd zien. Rode vlag is geen call van de marshals, dubbel geel is het "zwaarste middel" wat zij hebben. De race is wel gewoon stilgelegd. Niemand hier weet ook die de pickup de baan op heeft gestuurd, allemaal aannames. Die marshals doen wat ze moeten doen. Ze zien een formule wagen op z'n op gaan en in brand vliegen, alle hens aan dek dus. Verder schermt de pickup de gecrashte wagen af en ook de marshals die er aan gaan werken, goede zaak dus. Als een coureur eigenwijs volle bak voorbij wil komen rijdt hij hooguit zichzelf dood en niet het slachtoffer van de crash en een aantal marshals.

Verder een vergelijking met F1? Kom op zeg... Als de F1 ergens rijdt zijn er veel meer mensen met de veiligheid bezig en zijn er veel meer hulpmiddelen. Dat is onbetaalbaar voor elke raceklasse, ik mag hopen dat dat duidelijk is.

En buiten dat alles; Racen is racen en daar zit nou eenmaal een risico aan verbonden, een horrorcrash kan altijd.

[ Voor 39% gewijzigd door TheBrut3 op 09-08-2019 14:22 ]

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 12:21

Tijn96

In speed we trust

Nu race ik zelf ook en ook met enige regelmaat op zandvoort en dubbel geel zie je, ook als je zwaar in gevecht bent, daar op tijd hangen. Je hebt dan gewoon de tijd om netjes af te remmen voor het ongeluk. De marshallwagen welke de baan op komt heeft ook brandblussers bij zich. Dat het niet de meest handige call was om deze meteen de baan op te sturen ben ik het mee eens maar de coureurs zijn in deze, in mijn ogen, de enige die écht wat fout hebben gedaan.

Als je als coureur het dubbel geel niet ziet of niet volgt dan ben je in mijn ogen je racelicentie niet waardig. Zeker op dit niveau is het voor IEDEREEN een hobby, dus ook voor de marshalls. Het belangrijkste is dat iedereen aan het eind van de dag veilig naar huis kan.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Robertdj
  • Niet online
Tijn96 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:26:
Nu race ik zelf ook en ook met enige regelmaat op zandvoort en dubbel geel zie je, ook als je zwaar in gevecht bent, daar op tijd hangen. Je hebt dan gewoon de tijd om netjes af te remmen voor het ongeluk. De marshallwagen welke de baan op komt heeft ook brandblussers bij zich. Dat het niet de meest handige call was om deze meteen de baan op te sturen ben ik het mee eens maar de coureurs zijn in deze, in mijn ogen, de enige die écht wat fout hebben gedaan.

Als je als coureur het dubbel geel niet ziet of niet volgt dan ben je in mijn ogen je racelicentie niet waardig. Zeker op dit niveau is het voor IEDEREEN een hobby, dus ook voor de marshalls. Het belangrijkste is dat iedereen aan het eind van de dag veilig naar huis kan.
Mwa, er hangt iemand op z'n kop te braden met niets tussen zijn helm en het aankomende verkeer. Op zo'n moment vind ik alles geoorloofd om die persoon te redden.

Vroeg me nog af, was code 60 nog een mogelijkheid? Of kan dat ook alleen vanuit racecontrol?

• Edd

Edd

Loekoe schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:57:
Er is gisteren wel wat bijzonders gebeurd: Rinus van Kalmthout heeft hij de IndyCar-test gisteren laten zien wat voor ongelooflijk talent hij is: hij heeft achter Rossi en Hunter-Reay (niet de minsten!) de derde tijd gereden, en daarnaast 140 succesvolle rondes afgelegd. Ed Carpenter is heel enthousiast over hem.
Het ziet er m.a.w. heel goed uit. Er is zeker een kans aanwezig dat we volgend jaar een Nederlander in de IndyCar zien rijden. Die kans was er al, gezien zijn eerder prestaties, maar is na gisteren zeker groter geworden. Gaaf! Nog meer redenen om naar deze klasse overzee te (blijven) kijken.
Nog meer IndyCar nieuws..

McLaren doet dus in 2020 mee met een volledig seizoen i.s.m. Arrow SPM en Chevrolet. Het staat er natuurlijk nog niet bij, maar mijn voorgevoel zegt dat we dan iig Alonso een aantal races (of misschien het hele seizoen) gaan zien.

EDIT:
Officiële berichtgeving van McLaren:
https://www.mclaren.com/r...torsports-chevrolet-2020/

[ Voor 7% gewijzigd door Edd op 09-08-2019 15:16 ]

-

• UTwizard
Robertdj schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Vroeg me nog af, was code 60 nog een mogelijkheid? Of kan dat ook alleen vanuit racecontrol?
Code 60 is volgens mij sowieso niet bij alle klassen een "erkende vlag", maar aangezien een code 60 ook de gehele baan betreft, lijkt het mij dat ook deze beslissing vanuit racecontrol moet komen.

• leekers
Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:58:
volgens mij kan niemand zelfs experts niet vanaf achter hun computer scherm zien hoe het gelopen is ten tijden van dit incident.

Wie heeft besloten de auto de baan op te sturen? welke situatie was er gaande, welk overleg, zoveel factoren die meespelen.

En zandvoort niet geschikt, de moraalridders roepen het al vanaf dag 1 maar we weten het pas als het 2 of 3x georganiseerd is of dat dit echt een probleem is. Er zijn meer banen welke nog slechter te bereiken zijn dan zandvoort.

Het pessimisme straalt van veel mensen af in de hedendaagse maatschappij. Maar vergeet niet wat er mogelijk is als alle gezichten wel eens de goede kant op staan. Hoeveel mensen hebben geroepen dat de mens nooit zou kunnen vliegen? Of dat een wiel niet rond kan zijn....

Alleen als we het proberen weten we het echte antwoord, tot die tijd weet niemand zelfs niet de vele theoretische onderzoekers hoe het echt gaat lopen.

Dus lekker eerst eens even afwachten allemaal voordat we gelijk onze meningen allemaal op het net gooien over dat het toch allemaal k*t is en nooit gaat werken.

Kritiek uiten is 1, maar wees dan wel een vent en denk mee in oplossingen en niet alleen in problemen.
De oplossing geef il al eerder aan namelijk Spa !
Voorlopig kan er gewoon nog helemaal niet met F1 geraced worden op Zandvoort tot op dit moment is er geen enkele vergunning aangevraagd en zodra dat wordt gedaan zal er bezwaar worden gemaakt dus we zullen het zien .

"Beautiful Clean Coal"

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Klaar voor de DTM race 1, met typisch Engels weer.

Edit: Toch geen regen, maar een mooie vierde plek voor Frijns.

[ Voor 39% gewijzigd door JohanKupers op 10-08-2019 15:31 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mooi raceweekendje :)

Vandaag
ADAC GT Masters @ Zandvoort race 1
DTM @ BrandsHatch race 1

Zondag
ADAC GT Masters @ Zandvoort race 2
DTM @ BrandsHatch race 2
W-Series finale ! _O_

Wie de eerste 2 gemist heeft ..

Super race! _/-\o_

^even VPN'ettje op Engels instellen ;)

Jammer van die drive-through voor Di Resta, ik zag niks verkeerds aan de start .. hij zat imho keurig op het doven en spoot 3 man voorbij! _/-\o_ jammerjammer.. :'(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 18:15
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:45:
Mooi raceweekendje :)

Vandaag
ADAC GT Masters @ Zandvoort race 1
DTM @ BrandsHatch race 1

Zondag
ADAC GT Masters @ Zandvoort race 2
DTM @ BrandsHatch race 2
W-Series finale ! _O_
En niet vergeten:

Zaterdag
NASCAR Trucks (Michigan) 19:00 FS1
NASCAR Xfinity (Mid-Ohio, een Road course) 21:00 Trackpass & NBC

Zondag
NASCAR Cup @ Michigan 21:00 Ziggo Sport Racing (en Trackpass)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ryur schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

En niet vergeten:

Zaterdag
NASCAR Trucks (Michigan) 19:00 FS1
NASCAR Xfinity (Mid-Ohio, een Road course) 21:00 Trackpass & NBC

Zondag
NASCAR Cup @ Michigan 21:00 Ziggo Sport Racing (en Trackpass)
Als je daar van houdt ;)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Zware auto’s met veel pk en de aero van een baksteen op een road course? Ja graag!

• Ryur
Niellie41 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:22:
Zware auto’s met veel pk en de aero van een baksteen op een road course? Ja graag!
Vind Mid-Ohio niet zo leuk.

Over 2 weken gaat Xfinity naar Road America. Daar heb ik zin in!
Ben benieuwd of er coureurs mee gaan doen die standaard niet in NASCAR Xfinity doen (zoals Hawksworth deze week)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Road America is inderdaad wat interessanter, met de grote remzones.

Mid-Ohio is toch wat klein. Ze kunnen in NASCAR wel makkelijker hun auto gebruiken iemand een klein zetje te geven. :+ In Indycar is dat toch wat lastiger.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Alleen maar geel sinds ik aan het kijken ben. :X

How do you save a random generator ?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Leuk voor Frijns. Toch werkt DTM zo voor mij niet helemaal. Halverwege het seizoen al met stalorders gaan werken.

Als je, zoals op dit circuit, zo dominant bent met één merk, dan valt er weinig eer meer te behalen voor de coureurs die in hetzelfde merk hun rondjes draaien en lager in het kampioenschap staan. Ik weet wel dat het in andere klassen ook zo gaat, maar het valt nu extra op omdat het enkel maar tussen Audi en BMW gaat tot nu toe en deze race eigenlijk alleen maar tussen de Audi's.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2019 17:32 ]

Testing, one, two ...

• Comp User
  • Laatst online: 17-11 22:36
hardware-lover schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:31:
Leuk voor Frijns. Toch werkt DTM zo voor mij niet helemaal. Halverwege het seizoen al met stalorders gaan werken.

Als je, zoals op dit circuit, zo dominant bent met één merk, dan valt er weinig eer meer te behalen voor de coureurs die in hetzelfde merk hun rondjes draaien en lager in het kampioenschap staan. Ik weet wel dat het in andere klassen ook zo gaat, maar het valt nu extra op omdat het enkel maar tussen Audi en BMW gaat tot nu toe en deze race eigenlijk alleen maar tussen de Audi's.
Dat de Astons niet mee kunnen komen is - voor mij dan toch - geen verrassing.

Vwb de "teamorders" - eigenijk constructeurs orders - ik ben er groot tegenstander van - dat is helaas aan de orde van de dag binnen de DTM, zeker als het seizoen - nog 3 weekenden te gaan - op z'n eind loopt.

Vaste locatie, vast netwerk.

• TheBrut3
Ben wel benieuwd hoe ze het tegen de Super GT auto's gaan doen.
Zou voor de toekomst wel leuk zijn als ze aan elkaar zijn gewaagd en Lexus, Honda of Nissan gaat een team inzetten binnen de DTM.

• Comp User
  • Laatst online: 17-11 22:36
TheBrut3 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:44:
Ben wel benieuwd hoe ze het tegen de Super GT auto's gaan doen.
Zou voor de toekomst wel leuk zijn als ze aan elkaar zijn gewaagd en Lexus, Honda of Nissan gaat een team inzetten binnen de DTM.
Eind november zullen we het weten.

Nog een bron.

Vaste locatie, vast netwerk.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Team Nederland lmp2 heeft blijkbaar een goede test gedaan.
https://www.motorsport.co...ier-lmp2/4509950/?nrt=205

Kan alleen niet meer terug vinden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

YakuzA schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:13:
Team Nederland lmp2 heeft blijkbaar een goede test gedaan.
https://www.motorsport.co...ier-lmp2/4509950/?nrt=205

Kan alleen niet meer terug vinden.
Is dat niet de prologue op Barcelona geweest? Daar hebben ze goede tijden gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanKupers op 17-08-2019 08:59 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JohanKupers schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:53:
[...]

Is dat niet de prologue op Barcelona geweest? Daar hebben ze goede tijden gehaald.
Tnx. Was dus een soortvan komkommertijd artikel :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met een paar minuten LIVE, GT3 en een regen race ?! :9

Go Mirko! *O*

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 17:02

CoronelHimself

Division Brabant

Nou Mirko kan alweer naar huis...

Hier onder de race met engels commentaar.

Steam - PTR83

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@CoronelHimself Ja werkelijk.... Uitglijder van Engelhart geloof ik :'( :'(

Dank voor de link, kon hem zojuist nog niet vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-08-2019 13:27 ]

• TheBrut3
Pocono vanavond voor de IndyCar helden. Hopen op een mooie race, zonder een horrorcrash zoals vorig jaar.

Aardige startcrash, gelukkig ging alles goed! Gelijk een paar grote namen er uit.

[ Voor 28% gewijzigd door TheBrut3 op 18-08-2019 20:53 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:33
Alonso dus hoogstwaarschijnlijk met Toyota naar de Dakar Rally deze winter. Die man heeft wat dat betreft toch wel geluk met zijn status hoor, dat opent wel wat deuren.
Want vanuit het niets bij het fabrieksteam van Toyota kunnen instappen met als navigator een absolute Dakar legende in de vorm van Marc Coma.

Wat dat betreft staat Alonso/Coma niets in de weg om een goed resultaat te behalen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

B-Real schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:35:
Alonso dus hoogstwaarschijnlijk met Toyota naar de Dakar Rally deze winter. Die man heeft wat dat betreft toch wel geluk met zijn status hoor, dat opent wel wat deuren.
Want vanuit het niets bij het fabrieksteam van Toyota kunnen instappen met als navigator een absolute Dakar legende in de vorm van Marc Coma.

Wat dat betreft staat Alonso/Coma niets in de weg om een goed resultaat te behalen.
Ben benieuwd of Sainz Sr nog wat deuren voor hem geopend heeft. Die kennen elkaar vast en Sainz heeft wat meer connecties in de rallywereld

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Alonso weet veel deuren te openen en die slaan allemaal naar verloop van tijd telkens heel hard dicht.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 11:35

TrekDr0p

QR niet scannen

B-Real schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:35:

Ach ja hij is ook gewoon gekoppeld aan Toyota in de LMP1, dus dat bruggetje is snel gemaakt zonder tussenkomst van andere personen.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:33
Martinspire schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Ben benieuwd of Sainz Sr nog wat deuren voor hem geopend heeft. Die kennen elkaar vast en Sainz heeft wat meer connecties in de rallywereld
Ik vind Sains Sr in de Dakar rally schromelijk overrated, die heeft jaar op jaar topmateriaal onder z'n kont gehad bij diverse teams en meervaals/te vaak vroegtijdig al een grote, onnodige, klapper gemaakt waardoor hij uitviel.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe hij in het WRC reed, maar als hij daar op eenzelfde manier reed dan snap ik niet hoe hij zo'n rally held heeft kunnen worden.
TrekDr0p schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Ach ja hij is ook gewoon gekoppeld aan Toyota in de LMP1, dus dat bruggetje is snel gemaakt zonder tussenkomst van andere personen.
Dat bruggetje is heel logisch inderdaad, dat verbaasd me ook niets, maar ik vind het toch bijzonder dat Toyota (en McLaren) nog zoveel geld aan hem spenderen.
24H van LeMans was, ondanks dat het een knappe prestatie blijft, gewoon een toertocht van 24 uur. Indy avontuur heeft veel geld gekost, maar daar is toch gebleken dat ook in Alonso niet zomaar mee doet met de top en je je materiaal ook goed voor elkaar moet hebben.
Ik zie Alonso dan ook niet zomaar de Dakar winnen, volgens mij heb je in de woestijn niet zo heel veel aan je F1 talent. Als hij/ze hem wel winnen dan is dat meer aan de navigatie kwaliteiten van Coma te danken!

Kortom, dat Alonso van alles en nog wat mag doen voor Toyota en McLaren is, naast zijn race capaciteiten, ook vooral een heel groot stuk marketing.

En nee, ik zeg hiermee niets over de kwaliteiten van Alonso. Wat ik alleen probeer te zeggen is dat een F1 coureur geen Indy coureur of rallyrijder is en vice versa

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 11:35

TrekDr0p

QR niet scannen

B-Real schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:08:
[...]
*knip*
[...]

Dat bruggetje is heel logisch inderdaad, dat verbaasd me ook niets, maar ik vind het toch bijzonder dat Toyota (en McLaren) nog zoveel geld aan hem spenderen.
24H van LeMans was, ondanks dat het een knappe prestatie blijft, gewoon een toertocht van 24 uur. Indy avontuur heeft veel geld gekost, maar daar is toch gebleken dat ook in Alonso niet zomaar mee doet met de top en je je materiaal ook goed voor elkaar moet hebben.
Ik zie Alonso dan ook niet zomaar de Dakar winnen, volgens mij heb je in de woestijn niet zo heel veel aan je F1 talent. Als hij/ze hem wel winnen dan is dat meer aan de navigatie kwaliteiten van Coma te danken!

Kortom, dat Alonso van alles en nog wat mag doen voor Toyota en McLaren is, naast zijn race capaciteiten, ook vooral een heel groot stuk marketing.

En nee, ik zeg hiermee niets over de kwaliteiten van Alonso. Wat ik alleen probeer te zeggen is dat een F1 coureur geen Indy coureur of rallyrijder is en vice versa
Misschien dat het voor Toyota nog een gevalletje Honda pesten is?
Kijk wij krijgen Alonso wel aan de overwinning.
En McLaren heeft misschien nog een contract wat ze uit moeten dienen met Alonso, of een afspraak?

En natuurlijk is het ook een beetje marketing.

• UTwizard
TrekDr0p schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:06:
[...]

Misschien dat het voor Toyota nog een gevalletje Honda pesten is?
Kijk wij krijgen Alonso wel aan de overwinning.
En McLaren heeft misschien nog een contract wat ze uit moeten dienen met Alonso, of een afspraak?

En natuurlijk is het ook een beetje marketing.
Ik denk niet dat Toyota probeert bij Honda de ogen uit te steken. Honda heeft zich in veel verschillende raceklassen echt wel bewezen. De afgelopen jaren vond iedereen dat ze zich moesten bewijzen vanwege hun F1 problemen, daar zijn ze nu al jarenlang stinkend hard voor aan het werken en dat gaat ze dit seizoen erg goed af, zowel bij de Red Bulls als de Toro Rossos.

Bij Toyota kun je zeggen dat ze Le Mans alleen konden winnen doordat er verder geen grote teams meededen, en hun WRC titels zijn afgepakt omdat jaren later bleek dat hun auto's gebruik maakten van technieken / onderdelen die niet toegestaan waren. Toyota moet zich meer bewijzen dan Honda in mijn optiek.

Ik verwacht zelf dat het verhaal omgekeerd is, omdat Alonso met Toyota verbonden is heeft hij misschien een Dakar stoeltje geëist? Toyota heeft keuze genoeg uit hele grote rally-rijders, wat hebben zij (naast marketing) te winnen door iemand in zo'n auto te zetten die nog nooit een rally heeft gereden?

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Toch wel een beetje kippenvel van deze aftermovie van de Spa 24H.

• Ryur
Afbeeldingslocatie: https://dutchnascarfans.nl/wp-content/uploads/2019/08/Loris-xfinity.jpg
Morgen op Road America een 'historische' NASCAR (Xfinity) race!
Voor de eerste keer doet er een Nederlander mee aan een NASCAR National serie (Cup, Xfinity of Trucks).

Loris Hezemans (bekend van GT Racing & NASCAR Whelen Euro Series) doet mee in #99 Koolbox Camaro #99 van BJ McLeod. Zo tof om zijn avontuur te volgen!
https://dutchnascarfans.n...s-debuut-op-road-america/

En daarnaast is er een andere Nederlander, Jeroen Bleekemolen, die ook een uitstapje naar een Regionale NASCAR klasse gaat maken. Hij gaat dit weekend naast Virginia International Raceway (VIR) aan het Michelin GT Challenge-kampioenschap, ook een uitstapje maken tijdens de NASCAR Pro Late 100 op South Boston Speedway.
https://dutchnascarfans.n...op-south-boston-speedway/

Leuke tijd als NASCAR fan!

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 23-08-2019 20:53 ]

• TheBrut3
Nu DTM race 1 op de Lausitzring road course.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wellicht offtopic, maar op Netflix is inmiddels hyperdrive te zien, een gameshow met voornamelijk drift kampioenen om een parcours zo snel mogelijk af te leggen.

Mocht je even zonder races zitten, dan is het nog wel te pruimen

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Zometeen (om 20h15) is het tijd voor de Michelin Pilot Challenge race, de "Virginia Is For Racing Lovers Grand Prix" vanop VIR, nog tot 22h15.

Officiële livestream hier

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 24-08-2019 20:14 ]

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 11:08
Om 13:15 DTM race 2. Race 1 van gisteren was een leuke race om te kijken met een mooie 2de plek voor Frijns, ook het kapioenschap is weer "spannend" geworden door het uitvallen van Rast.

//EDIT: Voor de mensen die niet in NL zitten is de kans groot dat je live kunt kijken via de DTM site:
https://www.dtm.com/en/live-experience
In NL niet toegankelijk vanwege een deal met Ziggo Sport.

In DE ook live te kijken via de stream van Sat1: https://www.sat1.de/livestream

[ Voor 43% gewijzigd door BernardV op 25-08-2019 12:16 ]

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

En het is tijd voor GTLM en GTD actie in Virginia: https://imsaintl.akamaize...ernational/master_07.m3u8

Nog tot 22h15.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:22
RIP Jessi Combs :’(

Was altijd leuk om naar haar te kijken op Discovery en haar video’s op YT

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Formule2 quali is nu bezig. Livetiming is hier te volgen. De Vries lijkt goed op weg.

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En pole voor de Vries. Hij was (veruit) de snelste van de toppers voordat Sean Gelael 'm in de muur parkeerde en de rode vlag uitging. Grootste concurent in kampioenschap Latifi start vanaf P11. Sette Camara (P3 kampioenschap) start achter de Vries op P2.

Race #1 start morgen om 16:45.

[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 30-08-2019 17:37 ]

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De Vries heeft vorig jaar de hoofdrace gewonnen, misschien lukt dat dit jaar ook weer. 🙏

Testing, one, two ...

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 18:44

basvn

Breezand - NHN

Zal Vips er nog iets van gaan bakken deze race?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, Verschoor maakt er ook niks moois van zo... Tempo is echt slecht momenteel helaas...

Moet overigens zeggen dat de commentator wel erg weinig toevoegt.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 31-08-2019 11:08 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

MikeyMan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:00:
Nou, Verschoor maakt er ook niks moois van zo... Tempo is echt slecht momenteel helaas...

Moet overigens zeggen dat de commentator wel erg weinig toevoegt.
nope.. goede start! nog een tijd p6 gelegen.. maar banden zijn gewoon helemaal op..
dat blijft wel een dingetje in F2 en F3..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Verschoor P17..
starte voor Lundgaard, die P4 heeft gepakt..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

nope.. goede start! nog een tijd p6 gelegen.. maar banden zijn gewoon helemaal op..
dat blijft wel een dingetje in F2 en F3..
Mjah, ik weet het niet.
Hij verloor vanaf de herstart al een halve seconde per rondje op wat er achter zat.

Hij zal die banden toch niet in een halve ronde opgerookt hebben.

Wel een paar hele mooie acties zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 31-08-2019 11:21 ]

• TheBrut3
Ziggo mag wel beginnen. Warmup is bezig.
Toch niet, vertraging :+ Zijn outlaps.

[ Voor 33% gewijzigd door TheBrut3 op 31-08-2019 16:47 ]

• Edd

Edd

TheBrut3 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:45:
Ziggo mag wel beginnen. Warmup is bezig.
Toch niet, vertraging :+ Zijn outlaps.
Ah vandaar.. Ik vond het al zo vreemd dat het camerastandpunt vast stond en er geen commentaar is.. :+
Schakel net in namelijk.

-

• TheBrut3
Staat rechts in beeld een flinke tribune, ben benieuwd wat daar te doen is.
Jammer ook dat er zoveel mensen al weglopen, Formule 2 is normaal gesproken een aantrekkelijke en snelle klasse. Over 7km zijn ze "maar" 14 seconde langzamer in de kwalificatie dan de F1, in de race nog minder.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

live timing op de site van F2 werkt niet :/

• TheBrut3
Woooooow

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij moet wel snel een gaatje trekken. Drs wil je hier niet hebben...

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Holy fuck...daar zitten zwaargewonden bij!

iRacing Profiel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meerdere auto's clean in two.... :X

[ Voor 56% gewijzigd door MikeyMan op 31-08-2019 17:09 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

zoo. dat was een klap..

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Vreselijke crash in F2, heel erg naar om te zien, meteen buikpijn....

• Edd

Edd

F*ck.. Wat een klapper.. Auto's die gewoon in stukken liggen.

-

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Er waren al drie auto's ervoor die een onbalans hadden in Eau Rouge. Deze race wordt echt niet meer herstart.

iRacing Profiel

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tjeez, dat was een klapper.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tosemime
  • Laatst online: 23-11 13:53
Holy shit, hopen dat de coureurs oké zijn!

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 18:21
Luckeh schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:09:
Er waren al drie auto's ervoor die een onbalans hadden in Eau Rouge. Deze race wordt echt niet meer herstart.
dat is mijn vermoeden ook wel, met een beetje pech overleeft iemand die crash niet.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het gaat om Correa en Hubert, Correa hing ondersteboven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 76 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.