Ik vind Sains Sr in de Dakar rally schromelijk overrated, die heeft jaar op jaar topmateriaal onder z'n kont gehad bij diverse teams en meervaals/te vaak vroegtijdig al een grote, onnodige, klapper gemaakt waardoor hij uitviel.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe hij in het WRC reed, maar als hij daar op eenzelfde manier reed dan snap ik niet hoe hij zo'n rally held heeft kunnen worden.
Dat bruggetje is heel logisch inderdaad, dat verbaasd me ook niets, maar ik vind het toch bijzonder dat Toyota (en McLaren) nog zoveel geld aan hem spenderen.
24H van LeMans was, ondanks dat het een knappe prestatie blijft, gewoon een toertocht van 24 uur. Indy avontuur heeft veel geld gekost, maar daar is toch gebleken dat ook in Alonso niet zomaar mee doet met de top en je je materiaal ook goed voor elkaar moet hebben.
Ik zie Alonso dan ook niet zomaar de Dakar winnen, volgens mij heb je in de woestijn niet zo heel veel aan je F1 talent. Als hij/ze hem wel winnen dan is dat meer aan de navigatie kwaliteiten van Coma te danken!
Kortom, dat Alonso van alles en nog wat mag doen voor Toyota en McLaren is, naast zijn race capaciteiten, ook vooral een heel groot stuk marketing.
En nee, ik zeg hiermee niets over de kwaliteiten van Alonso. Wat ik alleen probeer te zeggen is dat een F1 coureur geen Indy coureur of rallyrijder is en vice versa