Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 120 Laatste
Acties:
  • 368.990 views

Onderwerpen

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 18:18
kevz schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:05:
Het zal waarschijnlijk gaan regenen overgens, dus er kan nog van alles gebeuren. De race is nog niet voorbij voor Toyota :P
Niet waarschijnlijk! Het gaat regenen. Sowieso het laatste uur (5-6 uur), maar misschien nog wel eerder. Er is al 'drizzel' geregistreerd bij Pitlane.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Audi draait nu een low drag versie daarom zijn ze een stuk sneller op de rechte stukken in vergelijking met Porsche. Op Silverstone kon je heel goed zien dat Audi enorm veel downforce had en in de bochten heel veel sneller was, en Porsche ging dan weer enorm veel sneller op de rechte stukken door lagere downforce + meer horsepower.
Het zal waarschijnlijk gaan regenen overgens, dus er kan nog van alles gebeuren. De race is nog niet voorbij voor Toyota :P
Precies die continue inhaalacties waren wel de twee uitersten.
Audi #3 en #4 hebben een andere voorkant. Maar hoe zit dat precies qua reglement? Waarom doet/mag Audi het wel en doet de rest het niet?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Voorbereiding voor Le Mans..

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:38
Aardige endurance race op Spa! Kom maar op met Le Mans :D

oh en waar was de regen heen? wat een relatief nette Spa race zeg :+

[ Voor 39% gewijzigd door kevz op 02-05-2015 20:53 ]

Mijn YouTube

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Weer een erg mooie race, mooi dat Audi Porsche vooral te slim af was, had eerlijk gezegd verwacht dat Porsche wel minimaal plaats 1 en 2 ging pakken, maar Porsche blijkt toch wel erg gevoelig voor oude bandjes.

People as things, that’s where it starts.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:36

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Audi draait nu een low drag versie daarom zijn ze een stuk sneller op de rechte stukken in vergelijking met Porsche.
Zelfs met de Le Mans spec van Audi was Porsche nog veel sneller op het rechte stuk.
Het was een mooie dag op Spa!

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 02-05-2015 22:30 ]

• Ryur
Hoeveel uur hebben jullie gezien van de WEC race eig?
Ik heb echt de hele race gekeken; best wel erg!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik kwam er een uurtje na de start achter dat het vandaag was, dus 5 uur gekeken, Spa is toch wel een van mijn favo circuits om te zien.

Van Le Mans hoop ik toch wel minimaal de helft te zien, vorig jaar alleen de eerste 2 uur en laatste 2 uur kunnen kijken jammer genoeg.

People as things, that’s where it starts.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ryur schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:36:
Hoeveel uur hebben jullie gezien van de WEC race eig?
Ik heb echt de hele race gekeken; best wel erg!
Ik heb het op de achtergrond aangehad. Ik baal enorm dat Toyota van wereldkampioen is gezakt naar de laatste plek. Dat Porsche in hun tweede jaar al beter is... :/

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-11 19:59
Ik was met meerdere andere op het Circuit voor de volledige duur van de race.
(Merkte wel hoeveel ik op tv let op de randzaken (vooral m.b.t. de pitstops (Hoelang op een tank/banden wissel of niet))

Dus toen we de laatste 2 uur (ongeveer) op het scherm keken, wist ik niet direct de stand van zaken en dacht nadat Porsche Audi voorbij ging dat die ging winnen, maar niks bleek minder waar.

Vooral de actie van Lotterer op de Porsche einde straight was echt gaaf en gedurfd vond ik.
Tevens heel veel mensen klappen toen Porsche Audi inhaalde en aan het eind Audi Fans die nog harder klapte toen 45min. later Audi won. (priceless)

Heb me goed vermaakt in iedergeval.

iRacing Profiel

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:26
Viper® schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:19:
Wie ging er nog meer naar de 24 adac's in mei ?
Ik ben het wel van plan! Het is alleen nog een beetje vaag hoe het met parkeren zit. En of je nou een kaartje moet hebben voor een plaats langs de Nordschleife. Ook al zou er controle zijn, loop je er naar mijn idee nog zo langs.....

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 00:10

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ithric schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:12:
Ik was met meerdere andere op het Circuit voor de volledige duur van de race.
(Merkte wel hoeveel ik op tv let op de randzaken (vooral m.b.t. de pitstops (Hoelang op een tank/banden wissel of niet))

Dus toen we de laatste 2 uur (ongeveer) op het scherm keken, wist ik niet direct de stand van zaken en dacht nadat Porsche Audi voorbij ging dat die ging winnen, maar niks bleek minder waar.

Vooral de actie van Lotterer op de Porsche einde straight was echt gaaf en gedurfd vond ik.
Tevens heel veel mensen klappen toen Porsche Audi inhaalde en aan het eind Audi Fans die nog harder klapte toen 45min. later Audi won. (priceless)

Heb me goed vermaakt in iedergeval.
Ik volg veel via twitter op zo'n dag. Dan heb je vrij snel in de gaten wat de actuele stand van zaken was, daarop werd al voorspeld dat de Audi waarschijnlijk een kortere stop kon maken. Live timing erbij in je browser (app crashte steeds) en je zit er redelijk warmpjes bij.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Ryur
iOS zeker? Oplossing daarvoor was de landinstellingen op alles anders dan Nederland of Duitsland zetten.
Ik had op UK en het ging goed.

Was een 'fix' waar ze de ochtend voor de race mee kwamen.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

Fuelke

Forza Ferrari

mannetje19 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:58:
[...]

Ik ben het wel van plan! Het is alleen nog een beetje vaag hoe het met parkeren zit. En of je nou een kaartje moet hebben voor een plaats langs de Nordschleife. Ook al zou er controle zijn, loop je er naar mijn idee nog zo langs.....
De meeste plaatsen langs de Nordschleife hebben betalende parkings, 5€ per dag. Je kan op een aantal plaatsen wel vrij parkeren langs de weg, maar dat is meestal op eigen risico.

Toegangscontrole is er overal, zowel op GP Strecke als op de Nordschleife. Ik heb maar weet van één plaats waar geen controle is, dat is een tunneltje onder de piste tussen Metzesfeld en Kallenhard. Moet er wel bijzeggen dat je vlak bij een marshall post uitkomt.

En zomaar langs controleposten lopen, dat mag je vergeten hoor :P Er wordt altijd gekeken naar de polsbandjes. Of je moet op zondagnamiddag komen aanwandelen, dan zijn ze wel wat soepeler.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:12:
[...]

Ik volg veel via twitter op zo'n dag. Dan heb je vrij snel in de gaten wat de actuele stand van zaken was, daarop werd al voorspeld dat de Audi waarschijnlijk een kortere stop kon maken. Live timing erbij in je browser (app crashte steeds) en je zit er redelijk warmpjes bij.
Ik heb daar gewoon de radio van de PA. Helaas heeft Spa geen frequentie met RLM.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ryur schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:33:
[...]

iOS zeker? Oplossing daarvoor was de landinstellingen op alles anders dan Nederland of Duitsland zetten.
Ik had op UK en het ging goed.

Was een 'fix' waar ze de ochtend voor de race mee kwamen.
Ah, die miste ik even. Maar dan moet je je hele iPhone op Engels zetten dus? Lijkt me ook niet echt een handige oplossing...Nou ja, met de website ging de live timing ook prima, sterker nog: ik vind het veel handiger ingedeeld dan de app, qua kolommen.

• Ryur
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:05:
[...]

Ah, die miste ik even. Maar dan moet je je hele iPhone op Engels zetten dus? Lijkt me ook niet echt een handige oplossing...Nou ja, met de website ging de live timing ook prima, sterker nog: ik vind het veel handiger ingedeeld dan de app, qua kolommen.
Nope. Ik zei regio-instellingen, niet de taal ;). Als je taal op Nederlands had en Regio instellingen op Nederland crashed de app (ook op Duits-Duits hoorde ik van een vriend trouwens).
FIA WEC zei zelf dat het aan een bug van Apple lag, op dat moment geloofde ik het niet; maar ik als iOS-ontwikkelaar ben zelf er 3 dagen later tegenaan gelopen.

Taal was bij mij 'gewoon' Nederlands (sommige vervloeken mij daarin), en regioinstellingen (hoe de datum geformateerd worden, punt of komma voor getallen) waren op UK/US.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 08-05-2015 08:11 ]

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik ga op reis en neem mee ...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8vsZZjbu196xqJWHBSEUD0IB/full.jpg

• Martin90
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 11:50
Tof!! :) Have fun!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Ik ga zaterdag pas naar de Ring. Het wordt voor mij de eerste 24h Rennen. Ik ben heel benieuwd en ik heb er onwijs veel zin in!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Veel plezier! En dat voor de prijs van een hamburger bij F1.

Maakt er nog iemand een LeMans topic eigenlijk?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:15:
Veel plezier! En dat voor de prijs van een hamburger bij F1.

Ik wil dit best doen in de komende weken.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:15:
En hij is aangemaakt: 24 uur van Le Mans 2015

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Veel plezier Niel, waar ga je kijken zaterdag / zondag?

Ik weet niet hoe het op TV overkomt maar trackside is WTCC een verkeerde keuze geweest vind ik. Met zo'n lang circuit sta je lang te wachten eer er een wagen langskomt tijdens de sessies. Porsche Carrera Cup Deutschland staat er ook alleen voor en heeft dus hetzelfde probleem. Ik mis hier nog een extra serie die de pistes en dus ook de sessies zou kunnen delen met de Porsches en / of het WTCC. In het verleden is hier wel eens Porsche cup / Renault Clio Cup te gast geweest, en hun qualify en free practice vonden tegelijk plaats.

Over gebrek aan verkeer zal morgen vanaf 16h geen sprake zijn ;)

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Waar kun je de wtcc race eigenlijk live kijken vandaag?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Live op Eurosport.

* Fuelke op weg naar het circuit nu :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben er al.
Rij om half 1 mee in de nismo Pace lap

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:14
Er is toch ieder jaar een livestream? Via de officiële website is alleen een stream beschikbaar van Sport1 maar dan moet je inwoner van Duitsland zijn.

Hoe kijken jullie dit jaar?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Fuelke schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:46:
Live op Eurosport.

* Fuelke op weg naar het circuit nu :)
Volgens de gids niet. Race is toch vandaag?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Rivanov
Eurosport zendt Le Mans uit, niet de Nurburgring. Ook MotorsTV niet.. we zijn toegewezen aan Livestreams.

http://www.nurburgring.org.uk/n24.php

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• mannetje19
Stream van Eurosport 2 UK.

• Rivanov
Waar is die te zien?

• mannetje19
Dit lijkt me geen legale bron.

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 16-05-2015 14:11 ]

• Rivanov

• Rivanov
Woei! Zie net dat Sport 1 ook de race uitzend! Vanaf 15:30 op Sport 1 Extra 2. 8)

/edit: zijn nu live. Zonder commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EE7l4RU.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mCR0krl.png

[ Voor 52% gewijzigd door Rivanov op 16-05-2015 15:36 ]

• kevz
Hier nog een stream: https://www.youtube.com/v/0gea-66qvh0

Sport1 Extra2 heeft op het moment ook wat draaien, ik geloof dat ze allemaal 't zelfde laten zien

Dus ^ stream op HD zetten en de officiele stream de audio gebruiken :P

timing: https://livetiming.tracktime.info/nurburgring#screen-results
entry list: http://www.dailysportscar.../04/NR24-2015-Entry-1.pdf

#114 Subaru wrx sti onboard: http://www.subaru.jp/nbr24h/

[ Voor 20% gewijzigd door kevz op 17-05-2015 00:26 ]

Mijn YouTube

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11 10:46
Op het Reddit verzameltopic nog meer keus wat betreft streams.

ook een IRC Chatroom van het WEC subreddit in de comments te vinden.

• Rivanov
Heb in 1 tab de officiele stream opstaan die het commentaar van Radio Le Mans gebruikt en in een andere tab heb ik de Vodafone HD stream opstaan met het geluid gemute (en het beeld op fullscreen).. beelden van die twee streams lopen gelijk dus commentaar klopt gewoon.

'Helaas' gooit de Vodafone stream er ook extra onboard video / pitstraat content doorheen waardoor je soms wat race actie mist waar de commentatoren het op dat moment over hebben.

• Ryur
Wauw, net de NASCAR All-star sprint gekeken. Was een vroegertje (3 uur uit bed), maar wat heb ik genoten!
Eerste keer dat ik 's nachts NASCAR had gekeken (alle andere races heb ik later gekeken), maar het was zo tof dat ik het vaker ga doen.

Volgende week Indy500 & Coca Cola 600! :D (En GP Monaco maar dat is een ander topic)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Die formats met zo'n 20 auto's vind ik iets minder leuk. Gewoon de sprint cup is wel mooi met 43 auto's.
Vorige week ook trucks gekeken maar dat was ook niet heel spannend eigenlijk.
Deze versie (All-star) had ik ook nog niet gezien. Wel weer eens wat anders die 4x25 rondjes segmenten en dan nog ff vlammen. Apart trouwens dat de winnaar van het eerste segment daarna eigenlijk niet meer zo goed meekwam.

• Ryur
Hippocampus schreef op zondag 17 mei 2015 @ 05:44:
Deze versie (All-star) had ik ook nog niet gezien. Wel weer eens wat anders die 4x25 rondjes segmenten en dan nog ff vlammen. Apart trouwens dat de winnaar van het eerste segment daarna eigenlijk niet meer zo goed meekwam.
Wat ik zo hoorde (wie was ook alweer de winnaar van eerste segment?) had hij een aanpassing gedaan dat verkeerd uitviel. Zo kon je bijv duidelijk zien dat Logano (mijn 'favorite') in de eerste segment slecht was -> aanpassingen gedaan en toen redelijk goed.

Ik vond het wel leuk, maar je hebt gelijk met 43 auto's is het leuker.

Waar kijk jij Trucks dan? die worden niet op Sport1 uitgezonden :( (waar ik dus NASCAR kijk)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ryur schreef op zondag 17 mei 2015 @ 05:57:
Wat ik zo hoorde (wie was ook alweer de winnaar van eerste segment?) had hij een aanpassing gedaan dat verkeerd uitviel. Zo kon je bijv duidelijk zien dat Logano (mijn 'favorite') in de eerste segment slecht was -> aanpassingen gedaan en toen redelijk goed.

Ik vond het wel leuk, maar je hebt gelijk met 43 auto's is het leuker.

Waar kijk jij Trucks dan? die worden niet op Sport1 uitgezonden :( (waar ik dus NASCAR kijk)
Was dat niet Kasey Kahne ? Naja, boeit verder ook niet. Ik kijk ook via sport1(go), daar kwam dat vorige week ergens voorbij, live. (Dat was de Spongebob Squarepants 400)

• kevz
De ELMS 4 uur van Imola is ook gestart, voor de multitaskers onder ons :P

http://www.europeanlemansseries.com/en/live

edit; En nog 1 uur te gaan in de 24u van Nurburgring!

[ Voor 19% gewijzigd door kevz op 17-05-2015 15:00 ]

Mijn YouTube

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Afgelopen weekend was het mijn eerste keer bij de 24h Rennen en op de Nordschleife. Wow, wat een evenement. De sfeer is echt geweldig. Toen ik bij Pflanzgarten en Brünchen aan kwam, stond ik versteld van hoe steil de baan is op bepaalde punten. Net zoal bij Eau Rouge op Spa, kan je op geen foto of video zien hoe steil de weg loopt. Dit kan je alleen in het echt zien.

Ik kwam net ook nog dit filmpje tegen van Agusto Farfus op de Nordschleife. Misschien wel de beste standpunt die er mogelijk is.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De eerste twee ronden van de race, onboard met de Falken Porsche.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:56

Erw

Indy 500 niet meer bij RTL7 ?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Ryur
Erw schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:11:
Indy 500 niet meer bij RTL7 ?
Zou mij niks verbazen nu Sport1 de rechten heeft.
Volgens mij is het zo dat als een Nationale zender de rechten heeft de andere nationale zenders de rechten niet mogen hebben.

Note: Je kan Indy500 & NASCAR CocaCola 600 voor 3,99 euro bestellen (dus twee races voor de prijs van 1)

[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 22-05-2015 22:31 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Dit weekend is de NASCAR Whelen Euro Series op Raceway Venray. De races worden live gestreamd op Fans Choice TV.
Het schema voor het weekend is hier te vinden.

Verwijderd

Kijk nu gp2 maar binnen 4 bochten liggen er al zeker 4 auto's uit.

• Ryur
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:15:
Kijk nu gp2 maar binnen 4 bochten liggen er al zeker 4 auto's uit.
Vond de race zelf verder wel saai.
Gister was hij leuker!

Wel een leuke winnaar, ik gun het Stanaway echt! Hoop ook dat hij straks de Le Mans in zijn klasse gaat winnen :)

• Ryur
Zo, maar even een nieuw item:

Wie heeft Indy 500 gekeken?
Ik zat op het puntje van mijn stoel! :D

• kevz
Jaaaaa holy shit wat een opbouw! Hoe dichter bij de finish hoe hoger de hartslag :P

Wat een battle met de top, en gelukkig geen 'finish under caution' :D

Mijn YouTube

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Wat een gave paar ronden zeg! Ook heel cool dat Montoya hem wint! :D

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

Was erg mooi idd. Ik blijf toch maar even op voor NASCAR denk ik :)

I am the great Cornholio!

• Ryur
MetaFrame schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:53:
Was erg mooi idd. Ik blijf toch maar even op voor NASCAR denk ik :)
Ja hier ook. Alleen mijn ogen beginnen wel dicht te vallen.
Als ik de hele wedstrijd wil zien wordt nog een latertje (of vroegertje).

Tips om wakker te blijven?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Koffie, redbull en rechtop blijven zitten. Met name dat laatste sleept mij door een saaie nachtdienst. Zo nu en dan ff staan en lopen helpt ook echt. En anders ff een powernap doen van max 30 min.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

12 uur begint nascar toch?

• Ryur
Jep. Tot 4:30 staat in de gids.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat word een latertje idd, maar t scheelt dat ik morgen de nachtdienst in ga dus zit ik direct in het ritme.

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-11 11:40
Indy 500 was erg gaaf. Montoya kwam zelfs vrij "vroeg" aan de leiding (lap 197), maar het bleef spannend. De afgelopen jaren was er steeds een nog latere wisseling van koppositie.
Ik begin oval-racing toch wel steeds fascinerender te vinden, veel wisselingen, pitstops die als race op zich gezien worden, verschillende lijnen, de kracht van luchtstromingen wordt bijna direct zichtbaar.

Ook mooi: een rijder met hartslagmeter die 2-300 meter voor hem een crash ziet: hartslag blijft constant en neemt eerder af. Cool.

www.steamloco.info

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Was een fantastische race van begin tot eind, genoeg spanning en lekker close op het eind (ook al viel dat mee voor Indy standaarden) Hoewel ik al best lang ovalracing volg was die info over het windvaantje voor mij iets nieuws, tof om te zien hoe iets simpels zo samenkomt in het racen. Alle Kudos aan Monotya!

Op naar Le Mans voor het volgende grote evenement! (waar eigenlijk mensen als Monotya weer zouden moeten instappen, want die triple crown haalt niemand meer tegenwoordig! {Villeneuve had een goede try, dat wel))

• Ryur
Ik volg pas vanaf dit jaar Oval racings (begon met NASCAR, en dit is mijn eerste Indy500 geweest). Weet nog lang niet alles ervan, blijf het ook vreemd vinden hoe ze nog kunnen inhalen.

Maar vind het wel leuk :D

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:06
Geweldige race van Montoya! Ik zat met een hartslag boven de 150 op de bank!

Maar 3 keer gestart in de Indy 500 en twee keer winnen _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
De laatste 15 ronden vanuit JPM's auto, met spotter. Helaas zonder motor geluid.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GihW476vjfU]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weer even wat anders, dit mag hopelijk ook hier in dit topic?

Gemoved uit F1-topic

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2015 22:03 ]

Testing, one, two ...

• SnowDude
Heeft iemand nog wat gehoord over die 2 monteurs die aangereden werden tijdens de Indy 500?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• kevz
SnowDude schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:25:
Heeft iemand nog wat gehoord over die 2 monteurs die aangereden werden tijdens de Indy 500?
Ik dacht dat er later in de race al werd gezegd dat 1 monteur even naar de spoedhulp ging maar kort daarna al weer kon gaan. Wat hij precies had weet ik niet, maar leek op een gebroken enkel/been. Die andere had alleen last van blauwe plekken :P

Mijn YouTube

• SnowDude
kevz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Ik dacht dat er later in de race al werd gezegd dat 1 monteur even naar de spoedhulp ging maar kort daarna al weer kon gaan. Wat hij precies had weet ik niet, maar leek op een gebroken enkel/been. Die andere had alleen last van blauwe plekken :P
Thanks dat had ik even gemist. Ik zat aan het einde alleen maar op Montoya te letten :)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klopt, daar is er 1tje wel iets minder van aan toe. Dat been stond in een vreemde hoek.

• kevz
Hankook 12 uur van Zandvoort gaat zo van start! (Of eigenlijk 3u + 9u van Zandvoort :P )

vrijdag 1600-1900u en zaterdag 0843-1745u

http://www.24hseries.com/live

Stream kwaliteit is wat matig. Wel 90% kans op regen rond 6 uur, dus kan een interessante 3 uurtjes worden vandaag :)

[ Voor 26% gewijzigd door kevz op 29-05-2015 15:57 ]

Mijn YouTube

• Ryur
Oke, dit weekend Formule 3 is beetje gek.

Veel SC, veel crashes.
Gister race 2 rode vlag (teveel ongelukken).
Vandaag Race 3: te laat begonnen, en nu rode vlag met de tekst "Race is under investigation". Vreemd.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ryur schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:59:
Oke, dit weekend Formule 3 is beetje gek.

Veel SC, veel crashes.
Gister race 2 rode vlag (teveel ongelukken).
Vandaag Race 3: te laat begonnen, en nu rode vlag met de tekst "Race is under investigation". Vreemd.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/119247

• SnowDude
Indycar was gisteren ook spectaculair. Aan het einde een half natte baan en iedereen die overstapte op slicks. Het viel me wel op dat in de meest tricky omstandigheden Bourdais, Sato en Montoya voor aan reden.

• Ithric
Vond overigens de finish van de United Sports Cars wel echt bizar, het regende een beetje en een aantal crashte nog over S/F leek het wel.

Volgens mij zelfs een Marshal geraakt en zeker 4 auto's in de bandenstapel, plus een geraakte marshal auto.

Verder was het op zich wel een vermakkelijke race als je alle FCY eruit haalt/doorspoeld.

Helaas voor Jeroen, maar machts vertoon van Van der Zande zeg. (gewoon 3-4s sneller per rondje en soms nog meer).

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter

• SnowDude

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Viebahn and Daskalov went to hospital for final checks. They are OK after the huge crash in the final corner of the race.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EctVaDd4Y5w]

:X Marshalls en publiek komen ook goed weg.

In ander autosportnieuws, de Belg Anthony Kumpen gaat nog 4 extra Amerikaanse races rijden dit seizoen
July 17 - K&N Pro Series - East Granite State 70 at New Hampship Motor Speedway
August 1 - NASCAR XFINITY Series - US Cellular 250 at Iowa Speedway
November 14 - NASCAR XFINITY Series - Series Phoenix 200 at Phoenix International Raceway
November 21 - NASCAR XFINITY Series - Ford Ecoboost 300 at Homestead-Miami Speedway

[ Voor 64% gewijzigd door Fuelke op 07-06-2015 19:54 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
Heel gaaf voor Anthony! Ook gewoon een paar races in de XFINITY Series. d:)b

Verwijderd

Blancpain GT (Sprint) Series komt met de Finaleraces 10/11 oktober naar Zandvoort in plaats van Baku.
Om 'economische' redenen zo blijkt, wat ik best opvallend vind aangezien ze de eerste Europese spelen en volgend jaar F1 hosten.
Lijkt sterk op een gevalletje "Wij hebben nu F1 dus laat die GT's maar zitten".

Uiteindelijk is er samen met teams unaniem besloten om de laatste race van het jaar op Zandvoort te racen

Heel mooi nieuws vind ik het wel, niet in de minste plaats omdat ik marshal op Zandvoort ben. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 10:43 ]

• Ithric
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:33:
Blancpain GT (Sprint) Series komt met de Finaleraces 10/11 oktober naar Zandvoort in plaats van Baku.
Om 'economische' redenen zo blijkt, wat ik best opvallend vind aangezien ze de eerste Europese spelen en volgend jaar F1 hosten.
Lijkt sterk op een gevalletje "Wij hebben nu F1 dus laat die GT's maar zitten".

Uiteindelijk is er samen met teams unaniem besloten om de laatste race van het jaar op Zandvoort te racen

Heel mooi nieuws vind ik het wel, niet in de minste plaats omdat ik marshal op Zandvoort ben. :)
Dat is wel gaaf, ga zeker overwegen daar heen te gaan. (30 minute rijden maar ofsow)
Vind het echt een leuke race serie om te volgen in iedergeval, met NL/BE succes erin. 8)

iRacing Profiel

• kevz
Dit weekend: Le Mans 24 uur!

Free Practice: Wed 10th Jun - 16h00
Qualifying Practice: Wed 10th Jun - 22h00
Qualifying Practice: Thu 11th Jun - 19h00
Qualifying Practice: Thu 11th Jun - 22h00
Warm-Up: Sat 13th Jun - 09h00
Race: Sat 13th Jun - 15h00

Mijn YouTube

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kevz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:46:

Qualifying Practice :Thu 11th Jun - 22h00
Warm-Up :Sat 13th Jun - 09h00
Yes! Ik ben er zaterdag en zondag bij! Ik heb er weer zin in!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

kevz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:46:

Qualifying Practice :Thu 11th Jun - 22h00
Warm-Up :Sat 13th Jun - 09h00
Vergeet ons niet, we zitten in 24 uur van Le Mans 2015 :w ;)

• kevz
Lol, inderdaad vergeten dat er een los topic voor was. Dus ik zal daar gaan lurken ipv hier :P

Mijn YouTube

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We plaatsen deze uit voorzorg maar direct in het algemene race-topic. Persoonlijk vind ik het de moeite waard om nog eens aan te horen. Hoewel ik inmiddels redelijk gewend raak aan het V6 turbo geluid (kan er ook geen zak aan veranderen), mogen ze wat mij betreft volgende week direct de handel omwisselen. Als ze daarbij niet genoeg hebben aan die 100Kg brandstof dan vallen ze maar eerder stil of korten de race maar in. Wat zou dit lekker klinken daar in dat dal tussen die bergen :)

Testing, one, two ...

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:53
hardware-lover schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:46:
We plaatsen deze uit voorzorg maar direct in het algemene race-topic. Persoonlijk vind ik het de moeite waard om nog eens aan te horen. Hoewel ik inmiddels redelijk gewend raak aan het V6 turbo geluid (kan er ook geen zak aan veranderen), mogen ze wat mij betreft volgende week direct de handel omwisselen. Als ze daarbij niet genoeg hebben aan die 100Kg brandstof dan vallen ze maar eerder stil of korten de race maar in. Wat zou dit lekker klinken daar in dat dal tussen die bergen :)

[video]
Neee dan gewoon een grotere tank en knallen met die zooi 8)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Heeft er iemand ervaring met de 24hr van Spa? We gaan waarschijnlijk zaterdagochtend en blijven dan tot zondag laat maar is het dan de moeite om een camping te boeken of kun je net zo goed met je ligstoel en tentje naast de baan gaan zitten? Voor zover ik weet ben je op Spa vrij om te gaan en staan waar je wilt (binnen de regels uiteraard), maar qua faciliteiten (wc's en zo) ben je dan wel vrij beperkt. 's Nachts is wel het mooiste imho dus ik vind het zonde om dan op de camping te zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 18-06-2015 11:28 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Topicstarter
hardware-lover schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:46:

[video]
BOSS GP serie is toevallig dit weekend op Zolder!

Ik lees net dat Honda met een LMP2 auto mee gaat doen aan Pikes Peak!
http://sportscar365.com/i...04b-to-run-at-pikes-peak/

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die hadden ze kennelijk nog in een hoekje van de garage staan nadat ESM overstapte naar de Ligier.

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 11:18
TommyGun schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:27:
Heeft er iemand ervaring met de 24hr van Spa? We gaan waarschijnlijk zaterdagochtend en blijven dan tot zondag laat maar is het dan de moeite om een camping te boeken of kun je net zo goed met je ligstoel en tentje naast de baan gaan zitten? Voor zover ik weet ben je op Spa vrij om te gaan en staan waar je wilt (binnen de regels uiteraard), maar qua faciliteiten (wc's en zo) ben je dan wel vrij beperkt. 's Nachts is wel het mooiste imho dus ik vind het zonde om dan op de camping te zijn...
Als je toch niet van plan bent (veel) te gaan slapen is een tentje langs het circuit volgens mij wel mogelijk ja, heb het genoeg mensen zien doen, maar het is dan ook alweer een jaar of 10 geleden dat ik daar voor het laatst geweest ben voor de 24 uur. De campings zijn meestal wel vrij gezellig, zeker als je niet vies bent van een paar biertjes >:)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Campings zijn niet van hoog niveau maar wel vlak aan het circuit, dus in dat opzicht hoef je het niet te laten. Langs het circuit: ik zie ze daar vlak voor Stavelot wel vaak staan, volgens mij is dat gewoon toegestaan.

Ik ga meestal op zaterdag, en blijf dan tot 'laat', zeg 1u of zo. Dan terug rijden, lig je ook om 3u in je bedje.

[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-06-2015 13:13 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:13:
Ik ga meestal op zaterdag, en blijf dan tot 'laat', zeg 1u of zo. Dan terug rijden, lig je ook om 3u in je bedje.
Dat lijkt me op zich wel een optie ja, ga ik overwegen / bespreken met de rest :).

Sowieso ben ik erg laat, vrijwel alles is vol (hotels in de buurt, chalets op de camping). Of er nog ruimte is op het tentenveld bij Camping L'Eau Rouge weet ik niet, niet naar geïnformeerd, maar eerlijk gezegd heb ik dar weinig zin in.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Da's niet 's werelds mooiste camping inderdaad ;)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Heb vaak genoeg mensen zien parkeren in de buurt van het Racing Hotel aan La Source (voor de rotonde en het Total tankstation) die op datzelfde grasveld ook nog hun tentje opzetten op zaterdagavond.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vorig jaar heb ik in de bossen rondom Spa langs de N62 honderden of misschien wel duizenden tentjes en campers gezien. Zelf ben ik op en neer gereden naar het hotel maar volgens mij kun je prima ergens je tentje neerzetten. Op de parkeerplaats waar je tegen Eau Rouge aanloopt staat een gebouwtje (hier) waar je naar de WC kunt en kunt douchen, maar ik weet niet of die 's avonds ook nog open is?

Ook viel me op dat er 's avonds geen parkeerwachters meer zijn en je zo de parkeerplaats op kunt rijden, scheelt je weer 10 euro :+

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Het is vandaag de derde race van het Blancpain Endurance Championship, de 6 uur van Paul Ricard.

Race is daarnet om 17h gestart, te volgen op Motors TV of via de officiële livestream

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11 21:06
24h Le Mans ben ik er altijd de hele week met de caravan. Dit jaar ben ik van plan om voor het eerst naar de 24h Spa te gaan. Ik ben eigenlijk gewoon van plan om met een slaapzak een paar uur achter in de auto te gaan liggen (lang leve de stationwagons _/-\o_ ).
De race begint zaterdag pas om 16:30, dus je ziet maar een klein stukje race als je die avond nog naar huis gaat.

Het voordeel hiervan is ook dat ik geen camping oid hoef te reserveren en dus af kan wachten wat voor het wordt :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Verwijderd

Als ik naar Spa ga voor de 24 uur dan kom ik alleen zaterdag, trek ik door tot een uur of twee en lig ik half vijf thuis in m'n bed.
Ik ga 'm ook nog wel eens vlaggen want er zijn zat marshals vanuit Zandvoort die daar ook naar toe gaan.
Dit jaar doe ik echter BTCC op Snetterton als enige buitenlandse trip als marshal. Moet er niet teveel vakantiedagen aan opmaken :)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Iemand hier die TCR volgt? Moet zeggen dat ik het een leuke race klasse vind met gevechten dicht bij elkaar, met meer straat tourwagens dan het WTCC is, waar de gevechten dit jaar ook wat beter zijn dan vorig jaar.

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:53
ge-flopt schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:09:
Iemand hier die TCR volgt? Moet zeggen dat ik het een leuke race klasse vind met gevechten dicht bij elkaar, met meer straat tourwagens dan het WTCC is, waar de gevechten dit jaar ook wat beter zijn dan vorig jaar.
Vond de BTCC ook wel leuk om te volgen. Kijk het al een tijdje niet meer maar zeker die filmpjes van vroegah zijn erg leuk.
Pagina: 1 ... 28 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.