[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 94 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Pogi keek en was vol doorgereden.

Dat is immers ook het doel in de afdaling, de ander onder druk zetten zodat hij een fout maakt.

Dat Vinegaard hem laat terugkomen is of een beetje naief, of het is een poging om te laten zien aan Pogi 'ik vind het prima om je terug te laten komen, want bergop kun je me er toch niet af rijden'.

Prima psychologische oorlogsvoering ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Voor onpartijdig commentaar... moet je geen NOS kijken/luisteren. :P

Maar, zou WvA voor de bolletjestrui gaan?
Dat zou wat zijn zeg. (geen idee of dat nog mogelijk is.)
Staat op 17 punten van Geschke en er zijn nog 20 punten te verdienen op de slotklim. Maar Pinot pakt ook de bollen als die 2de word.
Dan is het ook afwachten of Vingegaard of Pogacar nog 3de of 4de word want die staan ook dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:51:
Voor onpartijdig commentaar... moet je geen NOS kijken/luisteren. :P
Ik wordt ook gek van steeds maar dat ‘Pogie’ ipv Pogacar. is dat iets wat de NOS verzonnen heeft?

Oh..Ik. zie het al… hij heet Tadej Pogačar Pogi

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 21-07-2022 16:56 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:08

Spotmatic

Ken sent me

Nu ineens weer 3 tegen 1 voor Pogi, 4 als je Thomas meetelt... dit is voor hem niet ideaal.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
Makkelijk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Als ik dat gravel zie... de GP5000SII waar veel recreanten maar volgens mij ook pro's in deze tour mee rijden kan daar prima mee overweg. Het straalt ook niet goed af op Pirelli dit, in Slovenië hebben Majka en Poga die branden flink afgefakkeld tegen elkaar en een beetje Googlen geeft de recreant die het zou moeten kopen ook geen vertrouwen. In het downhillen is het inmiddels gebruikelijk dat er met banden zonder logo's wordt gereden omdat bijna iedereen op Maxxis wil rijden, ook als ze gesponsord worden door een componenten of fietsmerk die banden leveren. Op de weg zag je op een bepaald moment dat iedereen met van logo's ontdane Fizik zadels reed.
Ik geloof ook zeker dat de banden een rol spelen in deze val, maar je ziet hoe Pogacar die bocht ingaat en hoe Vingegaard nét wat verder naar buiten zit, en die daardoor de bocht haalt. Ik geloof best dat die banden onderdeel van het probleem zijn, maar het begint bij het fout aansnijden van de bocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
tommerd_ schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Ik geloof ook zeker dat de banden een rol spelen in deze val, maar je ziet hoe Pogacar die bocht ingaat en hoe Vingegaard nét wat verder naar buiten zit, en die daardoor de bocht haalt. Ik geloof best dat die banden onderdeel van het probleem zijn, maar het begint bij het fout aansnijden van de bocht.
Exact, dit had niks te maken met de banden. Nouja, misschien dat deze banden niet zo goed werken offroad.

Pogacar kwam verkeerd uit de vorige bocht en kon de linkerbocht niet goed aansnijden. Dan kom je vanzelf uit aan de buitenkant.

De problemen in de ronde van Slovenie waren in de regen volgens mij en totaal niet op het droge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
tommerd_ schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Dat is helemaal waar. Als deze tour ons een ding heeft geleerd is het dat ze allemaal op les moeten. Vergeleken met Pidcock kunnen ze allemaal geen bochten aansnijden.
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Ik wordt ook gek van steeds maar dat ‘Pogie’ ipv Pogacar. is dat iets wat de NOS verzonnen heeft?
Nee, de halve wereld. En Pogi is leuk dus Pogi is prima. Poga ook :D Iedereen weet dat namen van drie lettergrepen sowieso te lang zijn. Vingegaard moet ook gewoon Jonas zijn of Vingo.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:37
Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:54:
Pogi keek en was vol doorgereden.

Dat is immers ook het doel in de afdaling, de ander onder druk zetten zodat hij een fout maakt.

Dat Vinegaard hem laat terugkomen is of een beetje naief, of het is een poging om te laten zien aan Pogi 'ik vind het prima om je terug te laten komen, want bergop kun je me er toch niet af rijden'.

Prima psychologische oorlogsvoering ;).
Het haalt ook een beetje de angel uit het risico nemen in de afdaling. Pogi zal niet opnieuw weer volop risico nemen, omdat hij nu ook zou moeten wachten bij een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 19:30
Waarom rijd TJV op kop in groepje Vingegaard/Pogacar? Wat er achter zit is toch niet belangrijk.. Laat Pogi het werk maar opknappen + meer ruimte voor Van Aert…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
3dav0d3 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:02:
Waarom rijd TJV op kop in groepje Vingegaard/Pogacar? Wat er achter zit is toch niet belangrijk.. Laat Pogi het werk maar opknappen + meer ruimte voor Van Aert…
verschil groter maken, TJV heeft overwicht, wachten na die val is 1, maar nu kunnen ze het nekje van Pogi, op een faire manier, omdraaien

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dit is wat mij betreft ook weer een dag waar WvA laat zien dat hij klassementsambities kan gaan hebben als hij dat graag wil in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:05:
Dit is wat mij betreft ook weer een dag waar WvA laat zien dat hij klassementsambities kan gaan hebben als hij dat graag wil in de toekomst.
Gewoon de beste renner ter wereld, komt alleen nog iets te kort in het hooggebergte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
CynicRelief schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:05:
[...]

verschil groter maken, TJV heeft overwicht, wachten na die val is 1, maar nu kunnen ze het nekje van Pogi, op een faire manier, omdraaien
Zeker, maar ik geloof niet dat Pogi uberhaupt >2 min goed kan maken in de TT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik verwacht nog een aanval van Vingo. ;)

Dan heb je die marge maar bij de tijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06
CynicRelief schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:05:
[...]

Of ze rijden hem zo naar een nieuwe etappe overwinning

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
3dav0d3 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Zeker, maar ik geloof niet dat Pogi uberhaupt >2 min goed kan maken in de TT. ;)
dat dacht TJV in 2019 ook … verschil is wel groter nu dacht ik, maar dat spookt vast door de koppen daar

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
CynicRelief schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:10:
[...]

dat dacht TJV in 2019 ook … verschil is wel groter nu dacht ik, maar dat spookt vast door de koppen daar
Ofc, maar je kan hem ook uitroken door hem proberen het werk te laten doen. Achja, het maakt mij ook geen bal uit, maar zou niet mijn keuze geweest zijn als ik ploegleider van TJV was.

Anyway, wie weet heeft WvA wel geen hulp nodig van achter.. Wat een beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Vingegard gaat er een klap op geven zo, morgen een’rustdag’ voor de toppers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

WvA gaat zo niet meer de ritzege pakken tenzij hij er nog een klap op geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mooie etappe hoor, ongekende strategische luxe voor TJV.

En ik blijf het mooi vinden om de groene trui vooraan te zien, zie je zelden.

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 21-07-2022 17:20 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Lijkt de TT van Assen wel met al die motoren…

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Mooie acties van WVA, maar vraag me af of het verstandig is. Hij moet een beetje sparen voor die tijdrit...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Wout hoeft niet te sparen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
morgen ‘rustdag’, komt goe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Zo gaat Pogacar gewoon weer een etappe winnen… of zou hij de wacht actie van Vingegaard terugbetalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Groen, geel, wit op kop, waar zit de bollen man dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Exocet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:08:
[...]

Gewoon de beste renner ter wereld, komt alleen nog iets te kort in het hooggebergte
Hij komt volgens mij juist niet te kort, hij heeft juist iets teveel gewicht :P.

Hij is 78kg en Martinez bijvoorbeeld 62.

Als ze allebei 6 w/kg rijden is het 372 watt voor Martinez tegenover 468 voor WvA. Bijna 100 watt verschil (!).

Als WvA 3-4kg verliest wordt hij een stuk minder explosief, maar kan hij wel een gedegen ronderenner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
koppeltijdritje bergop, WvA de rit en de bollen, Vinnie iets meer tijd/bonis, of andersom, kan ook, wat een weelde

[ Voor 20% gewijzigd door CynicRelief op 21-07-2022 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dav0d3
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:23:
Groen, geel, wit op kop, waar zit de bollen man dan :P
De bollenman wordt een van hen. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Wat een etappe en ontknoping. _O_

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Afgelopen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
BYE POGI!!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:22:
Zo gaat Pogacar gewoon weer een etappe winnen… of zou hij de wacht actie van Vingegaard terugbetalen?
Of toch niet… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Pogi geeft op!

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Pogi ziet groen en geel!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Kom Jonas geef Wout de etappe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat een stunt… ik neem aan dat Wout ‘m nu mag winnen ook vanwege de Bollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zou geweldig zijn.
Maar het is nog 4 km!

@PatrickC ze zeiden net dat Vingegaard met een 2e plek ook de bollen zou krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 21-07-2022 17:27 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:27
Wat een beest is Wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Keuzes. Bonificatieseconden Vingegaard, of bolletjestrui voor Van Aert?

Ah, Van Aert gedropt.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 21-07-2022 17:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PatrickC
Wout is voor mij de beste man van deze Tour…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
vooral verschil maken nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:11

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Wout rolt momenteel achteruit Hautacam af
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:27:
Wout is voor mij de beste man van deze Tour…
Zeer goed allround, alleen niet helemaal gemaakt voor het allerzwaarste klimwerk

[ Voor 38% gewijzigd door tuinïnen op 21-07-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nou Vingegaard, ga als een echte gele trui drager de tour beslissen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Lol Van Aert helemaal kapot, staat stil. 20 seconden later gewoon inpikken bij Pogi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
tuinïnen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:28:
Zeer goed allround, alleen niet helemaal gemaakt voor het allerzwaarste klimwerk
Precies.. zijn lichaamsbouw is ongeschikt voor een klassementsrenner, maar daar kan hij verder niets aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ahh dat gekke publiek.

Gelukkig laatste 2km hekken.

[ Voor 42% gewijzigd door Quad op 21-07-2022 17:32 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Moet het vandaag met de blog doen, maar zo te zien is Vinegaard een waardige winnaar.

Mooie strijd met Pogacar en met respect.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
De spanning voor de tijdrit is zo helaas wel weg, maar Vingegaard en TJV hebben ‘m gewoon verdiend deze Tour, zelfs met tegenslag met Roglic en Kruijswijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Het zit hier nu helemaal vol in de camping bar (Frankrijk) met de Tour op twee grote schermen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CynicRelief
tweakduke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:32:
Moet het vandaag met de blog doen, maar zo te zien is Vinegaard een waardige winnaar.

Mooie strijd met Pogacar en met respect.
ja, Pogacar doet wat ie beloofd heeft, maar geknokt en verloren, hoed af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
TJV heeft wel geleerd van de fouten… gewoon in de aanval om het verschil groter te maken ipv destijds consolideren met Roglic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wel jammer dat we nooit zullen weten of dit komt omdat Pogacar viel in de afdaling, of dat Vinegaard gewoon sterker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Indrukwekkend van Vingegaard en goed gespeeld van TJV.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:35:
Wel jammer dat we nooit zullen weten of dit komt omdat Pogacar viel in de afdaling, of dat Vinegaard gewoon sterker was.
Naja Vingegaard heeft het asfalt ook wel gekust deze tour. Dus wellicht had het nog groter kunnen zijn? We zullen het nooit weten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Kijk nu al uit naar de Tour docu van TJV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Die kop van WvA. :D

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Geweldig Wout! :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
wachten op, en duimen voor, Fabio nu, maar minder kritisch dan gisteren denk, dus zal wel lukken zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Wat een geweldige tour is dit eigelijk. Enkel de vlakke sprints in Denemarken waren vrij saai maar voor de rest werd er elke dag kei hard geknald.
Ook geen saaie bedoening voor het algemene klassement. Tnx Pogi hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:42:
Wat een geweldige tour is dit eigelijk. Enkel de vlakke sprints in Denemarken waren vrij saai maar voor de rest werd er elke dag kei hard geknald.
Ook geen saaie bedoening voor het algemene klassement. Tnx Pogi hiervoor
Thx Pogi vanaf het moment dat hij het geel verloren had, maar vergeet de etappe niet waarin hij hem verloor; die blijft mij echt bijstaan!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
CynicRelief schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:41:
wachten op, en duimen voor, Fabio nu, maar minder kritisch dan gisteren denk, dus zal wel lukken zeker
Lijkt me te lukken. Er is een peleton van 34 renners die als laatste rijden met 7 minuten voor de tijdslimiet.
https://racecenter.letour.fr/en/livetracking/18
Ze moeten nog 5.4km klimmen

[ Voor 3% gewijzigd door Chelseamarre123 op 21-07-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:47:
[...]

Lijkt me te lukken. Er is een peleton van 34 renners die als laatste rijden met 7 minuten voor de tijdslimiet.
https://racecenter.letour.fr/en/livetracking/18
Ze moeten nog 5.4km klimmen
de sporza motor is eerder uit koers genomen, dus geen nieuws vandaaruit, radio tour wellicht? aja, livetracker thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jakobsen binnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Vingegaard doet de hele tour totaal niet onder voor pogocar, gewoon duidelijk verdiend in de gele trui.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
ja! 2 rustdagen voor de sprinters, want hoewel morgen ‘vlak’, de analisten analyseerden de rit van morgen niet echt als sprintetappe

[ Voor 33% gewijzigd door CynicRelief op 21-07-2022 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:22
Rivanov schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:38:
Kijk nu al uit naar de Tour docu van TJV.
Netflix volgend jaar! :9

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:10:
[...]

Vingegaard doet de hele tour totaal niet onder voor pogocar, gewoon duidelijk verdiend in de gele trui.
Eens. Bovendien, op het scherpst van de snede worden de kleinste foutjes fataal, dat hoort er gewoon bij.

Dan kun je niet zeggen, “als die niet was gevallen, dan..”.

In Parijs staat altijd de verdiende winnaar op het hoogste podium.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U42TNmK-v-jwRJgQTLriIl3399c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDA3h0ioTAOKPqbb1ggl8eZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
Die foto geeft het verschil in persoonlijkheid tussen die twee wel mooi weer! Als je niet beter weet zou je denken dat Pogacar de winnaar is.

Maar wat een rit weer vandaag. WvA weer aan het stunten, maar uiteindelijk was de tank van de brommer toch eindelijk een keertje leeg.

En weer mooi vuurwerk tussen de twee jeugdige kemphanen. Sportief dat Jonas wachtte na de val. Tour lijkt me wel besloten nu, tenzij we een Roglic 2.0 krijgen...

En Fabio ook nog op tijd binnen, dus dan wordt het in Parijs ook nog leuk!

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 21-07-2022 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ie daar zoveel last van hebben gehad? Schaafwonden zijn kut, maar dat is vooral voor het herstel de komende dagen. Volgens mij was de tank gewoon leeg aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:18:

En weer mooi vuurwerk tussen de twee jeugdige kemphanen. Sportief dat Jonas wachtte na de val. Tour lijkt me wel besloten nu, tenzij we een Roglic 2.0 krijgen...
Op een 40 km vlakke tijdrit kan je nooit zoveel rijd verliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 22:58
Morrar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:18:
Mja Roglic had in 2020 als ik het me goed herinner maar een krappe minuut voorsprong. Vingegaard heeft nu 3:26, als die gewoon op zijn fiets blijft de komende 3 dagen moet dat altijd voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:38:
[...]

Op een 40 km vlakke tijdrit kan je nooit zoveel rijd verliezen.
Paar keer op je plaat gaan zoals Bissinger in de openingstijdrit... :p

Maar eens, onder normale omstandigheden is de buit gewoon binnen en heeft TJV het eindelijk gesjeft. Het is ze ook wel gegund na al die jaren en ze hebben het knap gespeeld deze keer.

[ Voor 26% gewijzigd door Morrar op 21-07-2022 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Och... Mentsjov en Rasmussen weten ook nog wel iets te vertellen over een afsluitende tijdrit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Morrar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:15:
[...]

Paar keer op je plaat gaan zoals Bissinger in de openingstijdrit... :p
Deed Rasmussen ook niet eens twee keer onderuit gaan in het geel?

Wat @MikeyMan zegt dus :o

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 21-07-2022 20:21 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
volgend jaar, TJV met Kelderman als superknecht: WvA over de hoogste hobbels naar het Geel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
CynicRelief schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:29:
volgend jaar, TJV met Kelderman als superknecht: WvA over de hoogste hobbels naar het Geel?!
Onmogelijk, dan moet ie eerst flink wat kilo's kwijt en dat kan niet zo maar in een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Exocet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:34:
[...]
Onmogelijk, dan moet ie eerst flink wat kilo's kwijt en dat kan niet zo maar in een jaar.
Ik weet ook niet of het slim is.
Dan is hij het gewicht en explosiviteit kwijt en het risico dat hij in zo’n gat valt dat ie geen etappes meer pakt en ook niet goed genoeg is om rondes te winnen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
YakuzA schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:52:
[...]

Ik weet ook niet of het slim is.
Dan is hij het gewicht en explosiviteit kwijt en het risico dat hij in zo’n gat valt dat ie geen etappes meer pakt en ook niet goed genoeg is om rondes te winnen.
maar met superknechten als Kelderman, en wat doen we met Roglic? de scherpe kantjes, lees: hooggebergte, eraf halen, en dan zn ding doen als nn echte WvA?! WvA was over de linie, eensch met wat eerder gezegd werd hier, de sterkste, die moet voor GC

[ Voor 8% gewijzigd door CynicRelief op 21-07-2022 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48

Jebus4life

BE User

De tranen van Geschke, doodjammer voor hem, maar eerlijk is eerlijk, toch echt niet genoeg klimmer om een winnaar van de bollen te rechtvaardigen...

(misschien daarom zo doodjammer, zo'n kans krijgt hij in principe nooit meer...)

Maar ik gunde hem het eigenlijk wel, verhaal van de underdog

[ Voor 14% gewijzigd door Jebus4life op 21-07-2022 23:00 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Jebus4life schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:58:
De tranen van Geschke, doodjammer voor hem, maar eerlijk is eerlijk, toch echt niet genoeg klimmer om een winnaar van de bollen te rechtvaardigen...

(misschien daarom zo doodjammer, zo'n kans krijgt hij in principe nooit meer...)

Maar ik gunde hem het eigenlijk wel, verhaal van de underdog
vanzelf dat ie teleurgesteld is, maar hoeft zich niet te schamen, heeft zich laten zien en voor de bollen gevochten, maar moest het afleggen tegen de toppers, die, voorspelbaar in eindstrijd, veel bollenpunten gaan oprapen; petje af, hij dwingt met zn, zij het, zijdelingse, strijd, respect af, in een waanzinnige Tour; en mja, over dat doodjammere, ik zou denken dat de meerderheid van zelfs WorldTour renners hiervoor zouden tekenen, je weet waar je aan begint, mag ik hopen

[ Voor 16% gewijzigd door CynicRelief op 21-07-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48

Jebus4life

BE User

Exocet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:34:
[...]

Als WvA een Fransman was, won hij binnen dit en 3 jaar de Tour; heb ik weinig twijfels over tbh.
Máár, dat is dan omdat Prudhomme het parcours zou aanpassen aan de kwaliteiten van Van Aert. Erbij gezegd, als Wout aangeeft dat hij er voor wilt gaan, zie ik het nog gebeuren dat Prudhomme het sowieso doet (ze hebben het voor Wiggins tenslotte ook gedaan).

Nu moet ik wel toegeven dat de Wiggins-Tour naast op zijn maat gemaakt, ook net in een moment was dat het algemene niveau gewoon net wat lager lag. (Van Den Broeck, Van Garderen, Rolland & Brajkovic in de top-10... ), maar toch denk ik dat het kan. Maar, als je het scenario wilt uittekenen van een Tourzege voor Van Aert heb je dus een parcours a la Indurain/beginjaren Armstrong nodig. Met dus misschien een parcours zoals 2012/2013 dat voldoende is.

Grootste obstakel is dat je met Pogacar en nu Vingegaard 2 renners hebt die er absoluut bovenuit steken, daar moest Wiggins niet tegenop botsen (die had enkel Nibali (en dus Froome) als tegenstand). Dus misschien is het dus toch niet realistisch. Maar op zich heb ik nog wel eens zin in een jaren 90 Tour met 200 tijdritkilometers waarna de klimmers maar een bergrit of 4 hebben om de boel om te draaien :P

Vraag blijft: moet je het willen als WvA zijnde?

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 22-07-2022 09:41 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:22
Jebus4life schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Grootste obstakel is dat je met Pogacar en nu Vingegaard 2 renners hebt die er absoluut bovenuit steken, daar moest Wiggins niet tegenop botsen (die had enkel Nibali (en dus Froome) als tegenstand). Dus misschien is het dus toch niet realistisch. Maar op zich heb ik nog wel eens zin in een jaren 90 Tour met 200 tijdritkilometers waarna de klimmers maar een bergrit of 4 hebben om de boel om te draaien :P

Vraag blijft: moet je het willen als WvA zijnde?
Dit inderdaad. Met deze 2 mannen op dit niveau is het voor WvA niet realistisch, hij pakt dan in de tijdritten (zeker als hij ook nog lichter moet worden) niet voldoende winst om het in de bergen vol te houden.

Het zou heel interessant zijn als hij het zou proberen, maar ik raad het hem niet aan. Denk dat hij op deze manier een veel leuker leven leidt de komende paar jaar. :) . Daarnaast kan hij nu ook het hele jaar op een geweldige manier koersen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 17:30
GerbenBK schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Dit inderdaad. Met deze 2 mannen op dit niveau is het voor WvA niet realistisch, hij pakt dan in de tijdritten (zeker als hij ook nog lichter moet worden) niet voldoende winst om het in de bergen vol te houden.

Het zou heel interessant zijn als hij het zou proberen, maar ik raad het hem niet aan. Denk dat hij op deze manier een veel leuker leven leidt de komende paar jaar. :) . Daarnaast kan hij nu ook het hele jaar op een geweldige manier koersen.
Eens met wat je hier benoemt.
Hij kan alles goed, maar is in de bergen geen absolute top vergeleken met een Pogi/jonas/Rogi. Dus waarom zou je het doen? Hij kan in zijn huidige staat/vorm de Tour als z'n speeltuin gebruiken. Ik denk niet dat er iemand is die meer heeft genoten van deze Tour. Waarom die unieke situatie opofferen voor een doel dat je wellicht niet gaat redden OF niet kan combineren met het voorjaar/de klassiekers.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor wat het waard is: zin coach heeft er ook een mening over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:33:
Duidelijk verhaal
“Er zit ongeveer 0,6 watt per kilogram lichaamsgewicht verschil tussen Wouts drempel en de drempel van de beste klassementsrenners”, vervolgt Lamberts. “Dat is erg veel. Bovendien heeft Wout geen vetreserve, dus daar kan je het ook niet gaan halen.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Sjonge weeral protest actie. Ze bereiken hier net het tegenovergestelde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Vroege vlucht al gegrepen op 120km van het einde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53

Kluus

Gang is alles

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:02:
Sjonge weeral protest actie. Ze bereiken hier net het tegenovergestelde mee.
Het waren geen protestanten maar de pub-maten van Bradley Wiggins die kwamen feesten. :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
Wat een heerlijke finale zeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
3dav0d3 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:07:
Wat een heerlijke finale zeg! :)
Echt fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Jebus4life schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:40:
Maar, als je het scenario wilt uittekenen van een Tourzege voor Van Aert heb je dus een parcours a la Indurain/beginjaren Armstrong nodig. Met dus misschien een parcours zoals 2012/2013 dat voldoende is.
Die twee gingen wel met de beste klimmers mee naar boven. Natuurlijk pakte ze lekker tijd in de tijdrit, maar dat moet je ook weer niet overdrijven want Rominger kon ook wel een beetje tijdrijden en Der Jan toch ook wel. Het verschil werd toch met klimmen gemaakt en dat konden zij ook echt wel.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:53
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:33:
Ik heb er weinig verstand van maar als hij vermogen per kg tekort komt zoals zijn coach zegt, hoe kan het dan dat hij donderdag op de Hautacam Pogacar eraf reedt?

Dan zou ik toch denken dat ie blijkbaar prima meekan berg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
Pistachenootje schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:14:
[...]

Ik heb er weinig verstand van maar als hij vermogen per kg tekort komt zoals zijn coach zegt, hoe kan het dan dat hij donderdag op de Hautacam Pogacar eraf reedt?

Betekend eerder dat Pogi zijn waarde niet haalde…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:57

JCS

[...]

Het klassement in de Tour wordt bepaald op wie er het snelste bij de finish is niet wie er op bepaalde stukken de hoogste snelheid had. Dat van Aert tijdelijk sneller bergop rijdt dan Pogacar zegt daarom weinig, na die korte en zware inspanning rijdt Pogacar van Aert uiteindelijk gewoon voorbij en komt een minuut eerder aan op de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Omdat hij maar een deel van de klim zo hard moest gaan.

Uiteindelijk kwam hij op een minuut van Pogacar binnen. WvA kan ook prima mee met de besten, alleen op de allerbeste klimmers op lange, steile cols moet hij passen. En daar wordt de Tour toch vaak beslist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

WvA begon die klim ongeveer 1 minuut 30 voor Pogacar en hij eindigde 1 minuut achter Pogacar.

Het gemiddelde vermogen van WvA was dus veel lager dan Pogacar, laat staan ivm Vinegaard.

Als hij als klassementerenner gaat rijden begint hij gelijk met Vinegaard en Pogacar aan de klim en komt hij 2-4 minuten later boven.

Pogacar zal een omslagpunt hebben van ongeveer 6.0 w/kg. Dat komt met zijn 66kg uit op 396 watt omslagpunt ong.

WvA is 78 kg, die zou dan 468 watt moeten trappen en dat is wel echt heel hoog qua omslagpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Regie mist achtereenvolgens de snelste doorkomst van Mollema en van Aert…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Fisico schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Die twee gingen wel met de beste klimmers mee naar boven. Natuurlijk pakte ze lekker tijd in de tijdrit, maar dat moet je ook weer niet overdrijven want Rominger kon ook wel een beetje tijdrijden en Der Jan toch ook wel. Het verschil werd toch met klimmen gemaakt en dat konden zij ook echt wel.
Het was in de jaren 80 en 90 wel zo dat je niet de allerbeste klimmer hoefde te zijn. Volgen en dan af en toe op de slotklim wat verliezen was genoeg. In de jaren 90 had iemand als Dumoulin in goede doen de Tour een keer gewonnen. Anno nu niet.

Het wachten is op een goede Franse tijdrijder om het aantal tijdritkilometers weer wat omhoog te zien gaan. Want waar er in de tijd van Hinault teveel tijdritten waren is het aantal km nu wel karig.

Ps.
Waarom kan Mollema plots tijdrijden? Dat had van pas gekomen in de tijden dat hij nog voor het klassement streed....
Pagina: 1 ... 94 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21