cbr600f4i schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:17:
Kan dit programma missen als kiespijn maar dat is mijn persoonlijke mening en vanwege het voorhanden zijn van genoeg alternatieven:
- Vive le Velo
- The Move podcast ook voor de Femmes deze week op youtube.
- Live Slow Ride Fast heeft volgens mij deze week ook speciale aandacht voor de vrouwen, en ook op youtube.
Ik kan dus niet naar de meeste van deze programma's luisteren.
Vive le Velo heb ik (per ongeluk) vorige week een aflevering van geluisterd. De etappe waar Pogacar het vuur aan de schenen lag van Vingegaard en Pogi de rit won, en een dag later de uitgekiemde aanval van van Aert waarin Jonas de genadeklap uitdeelde. Er werd echter de hele aflevering gepraat over of Wout de Tour winnen kan. Ik ben fan, maar als niet-Belg deed het gewoon pijn aan mijn oren en moest de aflevering gewoon afzetten omdat het gewoon te ver ging met volwassen mannen die over elkaar heen duikelen om op te hemelen.
The Move is soms wel oké. Lance -de rat en pathologische leugenaar die het is- kan ik als sportman nog steeds wel waarderen, maar zijn podcast is veelal een schreeuw om aandacht. Hij roept vaak ook maar gewoon iets om sensatie te zoeken en gequote te worden, terwijl zijn analyses en inbreng (zonder die uitschieters) wel oké zijn.
LSRF heb ik me al vaker over uitgelaten. Luister ongeveer nog de helft van de afleveringen (met plezier), maar voor een Podcast die is begonnen met alles over wat met fietsen te maken heeft behalve de profkoers, merk je dat ze het erbij doen voor de commercie. Ze nemen regelmatig niet eens de moeite om de etappe te kijken. Luister vooral nog voor Thomas Dekker en de gasten, maar tussen alle commercie door begin ik wel af te haken.
Wielerflits is soms nog wel oké, maar leggen altijd de vragen in de mond van de geinterviewde die vervolgens alleen nog maar kan bevestigen. Die gasten zijn misschien wel weer téveel fan van wielrennen om goed verslag te kunnen doen, maar vind ze vaak wel scherp.
De leukste/beste analist is voor mij Lantern Rouge. Snel, kort, to the point, met beeld en power data erbij, nodige dosis humor in de beelden die hij selecteert en doet ook verslag van de gehele Tour de France Femmes: