[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 95 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
D-e-n schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:43:
[...]

Het was in de jaren 80 en 90 wel zo dat je niet de allerbeste klimmer hoefde te zijn. Volgen en dan af en toe op de slotklim wat verliezen was genoeg. In de jaren 90 had iemand als Dumoulin in goede doen de Tour een keer gewonnen. Anno nu niet.

Het wachten is op een goede Franse tijdrijder om het aantal tijdritkilometers weer wat omhoog te zien gaan. Want waar er in de tijd van Hinault teveel tijdritten waren is het aantal km nu wel karig.

Ps.
Waarom kan Mollema plots tijdrijden? Dat had van pas gekomen in de tijden dat hij nog voor het klassement streed....
Mollema rijdt al jaren puike tijdritten, maar idd wel zo’n beetje nadat hij z’n klassementambities ietwat heeft laten varen de laatste jaren; geeft wel aan dat hij een fantastische klasbak is, want hij is meer een klimmer/puncher, niet zozeer een tijdrijderspostuur

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Superwout! _O_

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
de hulk uit Herentals, WOWt van Aert, wat een beest, dat ie dit er nu nog uit kan persen

[ Voor 26% gewijzigd door CynicRelief op 23-07-2022 17:06 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59
WvA is echt absurd sterk deze tour... Wereldkampioen Ganna op ongeveer een minuut eraf. Ben benieuwd of iemand daar nog onder gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Morrar schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:09:
WvA is echt absurd sterk deze tour... Wereldkampioen Ganna op ongeveer een minuut eraf. Ben benieuwd of iemand daar nog onder gaat komen.
Blijkbaar rijd de top 3 op dit moment sneller dan Wout na een minuut of 10.

Misschien was Ganna ook niet zo sterk vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Jonas. _O_
Gelukkig geen herhaling van Rogliç.

[ Voor 65% gewijzigd door Rivanov op 23-07-2022 17:16 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:10:
[...]

Blijkbaar rijd de top 3 op dit moment sneller dan Wout na een minuut of 10.

Misschien was Ganna ook niet zo sterk vandaag.
Ik lees 't ook net op het livenblog (geen tv op het strand)... Dus dat is idd ook een optie. Benieuwd of ze dat volhouden.

WvA ook de super strijdlust toegekend zag ik.

Edit; net ff kunnen kijken naar Pogi en Jonas, maar blijf erbij: WvA is absurd sterk deze tour :)

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 23-07-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In zo'n tijdrit in de laatste week gaat het volgens mij ook om fitheid. En ik kan voorstellen dat renners uit de top drie en jongens als van Aert wat beter in hun vel zitten dan anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Spannend zeg, iedereen kan nog winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Wat een risico van de gele man, nergens voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Phew, Vingegaard nam teveel risico.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
ik hoop dat ie mijn schreeuw van ontzetting gehoord heeft … nja, het kwam goed en het is mooi, mooie tijdrit!

[ Voor 29% gewijzigd door CynicRelief op 23-07-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 19:30
Heerlijk toch, nog even op ‘t randje in de TT. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
nee Renaat, morgen wint Fabio, omdat dat moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:15:
Jonas. _O_
Gelukkig geen herhaling van Rogliç.
Gelukkig niet.
Wel even een heel naar bochtje in die laatste afdaling maar hij herstelt zoiets goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
CynicRelief schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:54:
nee Renaat, morgen wint Fabio, omdat dat moet
Ik ga voor Philipsen, hoe die gisteren iedereen los sprintte. Ook fris uit de bergen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
3 weken snelkookpanpressure, en de relief en emoties komen er nu uit … dat is wielrennen, de hardste, en mooiste sport - en fenomenaal mooie Tour de France

[ Voor 13% gewijzigd door CynicRelief op 23-07-2022 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bauke 6e ITT :)F

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:01:
[...]

Ik ga voor Philipsen, hoe die gisteren iedereen los sprintte. Ook fris uit de bergen gekomen.
dat de rapste mag winnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ondertussen in a galaxy far far away: Alaphilippe komt goed terug van zijn blessure en wint op dde Muur van Hoei. Ik heb hem gemist deze Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:09:
Ondertussen in a galaxy far far away: Alaphilippe komt goed terug van zijn blessure en wint op dde Muur van Hoei. Ik heb hem gemist deze Tour.
Mooi dat ie weer terug is; ook vaak een smaakmaker inderdaad.

Gelukkig wel meer dan genoeg vuurwerk in deze Tour te zien geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12

Fuelke

Forza Ferrari

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:01:
[...]

Morgen wint Caleb :+

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:22
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:09:
Nu al zin in het WK straks....Alaphilippe, Vd Poel, Wout, Evenmerckx, Girmai, Pidcock...de oude garde die weer een beetje op komt zetten met Sagan en Matthews en de Denen en Slovenen... :9 :9

Hopelijk blijft iedereen fit.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Hopelijk is MvdP ook weer in echt goede vorm... Vond zijn optreden in deze Tour nog niet echt hoopgevend.

Geen berichten dat de rug weer aan het opspelen was gelukkig, maar wat er dan wel mis was; hoogte stage verkeerd gevallen wellicht of toch wat anders...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Morrar schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:05:
Hopelijk is MvdP ook weer in echt goede vorm... Vond zijn optreden in deze Tour nog niet echt hoopgevend.

Geen berichten dat de rug weer aan het opspelen was gelukkig, maar wat er dan wel mis was; hoogte stage verkeerd gevallen wellicht of toch wat anders...
Zonder basis uit de winter gekomen, wonder boven wonder fantastisch gereden in het voorjaar.
Daarna gewoon foute keuze om de Giro (uit) te rijden en ook nog eens in de tour te willen schitteren.
Gezien zijn winter had die best de giro laten schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Doet Lorena Wiebes mee vandaag? Anders schrijf ik Marianne Vos op voor de 1e etappe. Double Jumbo Combo.

Bij de hombres, WvA.

[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 24-07-2022 12:51 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Zo, nou de doping aantijgingen naar TJV gaan weer helemaal los op de (sociale) media... Dat zal toch altijd wel een zweem blijven bij uitzonderlijke prestaties. Misschien dat (verplichte) openheid over getrapte vermogens en hartslagen dat zou kunnen verminderen?

[ Voor 25% gewijzigd door Morrar op 24-07-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Lol. Ze lachen zich kapot met z’n drieën.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 24-07-2022 16:47 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wat een belachelijk begin dit. _O-

Ik hoor op oordoppen, maar het commentaar hoor ik alleen rechts op de NOS stream.

[ Voor 55% gewijzigd door Quad op 24-07-2022 16:52 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Morrar schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:15:
Zo, nou de doping aantijgingen naar TJV gaan weer helemaal los op de (sociale) media... Dat zal toch altijd wel een zweem blijven bij uitzonderlijke prestaties. Misschien dat (verplichte) openheid over getrapte vermogens en hartslagen dat zou kunnen verminderen?
Zo gek is dat toch niet met het verleden in de sport. Ben zelf ook wel volledig overtuigd dat TJV(en vast andere ploegen ook) vast aan de doping zitten. Maar dan ongetwijfeld (nog) legaal. Ploegen zullen altijd dingen proberen te vinden die legaal zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Zo gek is dat toch niet met het verleden in de sport. Ben zelf ook wel volledig overtuigd dat TJV(en vast andere ploegen ook) vast aan de doping zitten. Maar dan ongetwijfeld (nog) legaal. Ploegen zullen altijd dingen proberen te vinden die legaal zijn
Huh?
Legale doping? Als het legaal is, is het geen doping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
TheekAzzaBreek schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:51:
[...]

Huh?
Legale doping? Als het legaal is, is het geen doping.
Sorry prestatiebevorderende middelen dan, had moeten weten dat online je precies moet zijn omdat de mierenneukers anders toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Sorry prestatiebevorderende middelen dan, had moeten weten dat online je precies moet zijn omdat de mierenneukers anders toeslaan.
in de vorm van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Ik neem dit persoonlijk ook allemaal met een korrel zout. Ze rijden de tour uit met het hoogste gemiddelde ooit, sneller dan in het epo tijdperk.
Bahrein die plots deze tour na alle beschuldigingen geen pakje boter meer bij mekaar fietst vind ik ook wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Pijnstillers zijn al prestatiebevorderend. Dus elke ploeg zal van alles gebruiken wat niet verboden is, waaronder vast wel iets wat in de toekomst doping zal zijn. Logisch ook, want het is momenteel legaal.
Naief om te denken dat wielrenners volledig zonder iets rijden. Zo zijn er ook buitenproportionele aantallen asthma gevallen in de topsport, maar zo lang het legaal is maakt het ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:06:
[...]

Pijnstillers zijn al prestatiebevorderend. Dus elke ploeg zal van alles gebruiken wat niet verboden is, waaronder vast wel iets wat in de toekomst doping zal zijn. Logisch ook, want het is momenteel legaal.
Naief om te denken dat wielrenners volledig zonder iets rijden. Zo zijn er ook buitenproportionele aantallen asthma gevallen in de topsport, maar zo lang het legaal is maakt het ook niet uit.
Maar dat is altijd al zo geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
milotic schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:10:
[...]

Maar dat is altijd al zo geweest :)
Precies, dat was ook mijn punt. TJV zal op dit moment ook echt wel de beste supplementen hebben, maar gezien het verleden in de sport ben je toch altijd weer bang dat het toch ooit doping zal blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:13:
[...]

Precies, dat was ook mijn punt. TJV zal op dit moment ook echt wel de beste supplementen hebben, maar gezien het verleden in de sport ben je toch altijd weer bang dat het toch ooit doping zal blijken te zijn.
Zolang iedereen (wat ik wel denk) wat gebruikt zal het verder een worst wezen, maar over het algemeen gebruikt iedereen altijd hetzelfde.

Voetballers doen trouwens ook gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Waarom draagt Geschke nog steeds de bolletjestrui? Alleen omdat Vingegaard hem niet kan dragen?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
allez, tis koers!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Spotmatic schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:17:
Waarom draagt Geschke nog steeds de bolletjestrui? Alleen omdat Vingegaard hem niet kan dragen?
Jup, een combinatietrui is er altijd nog niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:06:
[...]

Dan heb je het over middelen die verboden zijn, tenzij je een attest van de dokter hebt dat geaccepteerd is door de UCI.
TJV is open over het aantal attesten (naar journalisten toe tenminste) en dat schijnt laag te liggen. Bij b.v. UAE krijg je niets (bron: In het Wiel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:17:
Ik zag hem net in beeld en dacht hoe zuur het moet zijn dat je die bollen nog moet dragen als je hem op 10 meter [waarschijnlijk] hebt verloren.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
LoneRanger schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Ik zag hem net in beeld en dacht hoe zuur het moet zijn dat je die bollen nog moet dragen als je hem op 10 meter [waarschijnlijk] hebt verloren.
daarom mocht ie net ook dat ene puntje oprapen, als waardering en respect voor de getoonde inzet, ondanks dus net niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De laatste tour van Ducrot. Ik neem er een biertje op. Ben benieuwd wie de vervanger wordt en of Dijkstra blijft.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
FirePuma142 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:17:
De laatste tour van Ducrot. Ik neem er een biertje op. Ben benieuwd wie de vervanger wordt en of Dijkstra blijft.
ik mocht Ducrot altijd graag horen, maar de Cauwer is wat gemoedelijker en, tegelijkertijd, iets scherper in de analyses, en meer gedreven; Dijkstra is OK, JvdB beetje te … Stef Clement heeft ook prima babbel imho, ook inhoudelijk als analist

[ Voor 11% gewijzigd door CynicRelief op 24-07-2022 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Prachtig dit van Pogi, jammer zonder echt weg te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:39:
Prachtig dit van Pogi, jammer zonder echt weg te geraken.
laat staan 3+min. … maar wel mooi idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

3km, op naar een massasprint, Nederlands succes?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Helaas, Philipsen wint ijzersterk.

Mooie beelden TJV.

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 24-07-2022 19:46 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Snelste man deze tour, staan weer niet op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
Fabio komt niet eens in het verhaal voor (buiten de top 10). Daarvoor ploeter je dan al die cols over in de Alpen en Pyreneeën. Wel uitermate knap natuurlijk dat hij Parijs heeft gehaald.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:48:
Snelste man deze tour, staan weer niet op de foto.
ja mooie sprint, sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Groenewegen kwam gewoon veel te vroeg op kop en was in feite de leadout voor Philipsen, anders had hij zeker qua snelheid kunnen winnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CynicRelief
mooie, wat zeg ik, WEERGALOOS mooie Tour gezien; morgen, de dag na de Tour, zwarte maandag, wat is het leven zonder Tour … blij dat de agenda vol zit, en over 4 weken: de Vuelta! tot voor deze Tour de op-1-na mooiste meerdaagse koers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Er is nog een week tour... :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Tour-des-femmes doel je op, je hebt helemaal gelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
ik ga klappen voor de witte trui

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Maakt mij niet uit wie hem vervangt zolang Dijkstra vdB blijft.

Als je daar de flauwe woordspelingen en ieder fokking detail uit de toeristenfolder van aftrekt, blijft er alleen nog wat onzin over. Niet te harden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
TheekAzzaBreek schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:30:
[...]

Maakt mij niet uit wie hem vervangt zolang Dijkstra blijft.

Als je daar de flauwe woordspelingen en ieder fokking detail uit de toeristenfolder van aftrekt, blijft er alleen nog wat onzin over. Niet te harden.
dan is Joris echt een vooruitgang idd, lees de ‘cynic’ in mn nick …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
het moment dat topsporters het meeste haten … de winners-speech … en het geeft niks, want de winnaar heeft altijd gelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
PatrickC schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:54:
Fabio komt niet eens in het verhaal voor (buiten de top 10). Daarvoor ploeter je dan al die cols over in de Alpen en Pyreneeën. Wel uitermate knap natuurlijk dat hij Parijs heeft gehaald.
Het schijnt dat zijn ketting eraf lag vlak voor de massasprint, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
Team Jumbo Visma laat het afweten bij de Avondetappe… maar ja, er deed dan ook maar één Nederlander mee… :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 21:14
Chelseamarre123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Ik neem dit persoonlijk ook allemaal met een korrel zout. Ze rijden de tour uit met het hoogste gemiddelde ooit, sneller dan in het epo tijdperk.
Bahrein die plots deze tour na alle beschuldigingen geen pakje boter meer bij mekaar fietst vind ik ook wel opmerkelijk.
Gemiddelde snelheid zegt helemaal niets. Dit jaar hebben ze bijna elke dag wind mee gehad en waren er geen saaie wandeletappes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56

Rhapsody

In Metal We Trust

Wel jammer dat er geen Avondetappe is voor de Tour de Femmes...

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Rhapsody schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:04:
Wel jammer dat er geen Avondetappe is voor de Tour de Femmes...
Kan dit programma missen als kiespijn maar dat is mijn persoonlijke mening en vanwege het voorhanden zijn van genoeg alternatieven:
- Vive le Velo
- The Move podcast ook voor de Femmes deze week op youtube.
- Live Slow Ride Fast heeft volgens mij deze week ook speciale aandacht voor de vrouwen, en ook op youtube.

[ Voor 10% gewijzigd door cbr600f4i op 24-07-2022 21:18 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

cbr600f4i schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:17:
[...]

Kan dit programma missen als kiespijn maar dat is mijn persoonlijke mening en vanwege het voorhanden zijn van genoeg alternatieven:
- Vive le Velo
- Live Slow Ride Fast heeft volgens mij deze week ook speciale aandacht voor de vrouwen, en ook op youtube.
ik begrijp wat je bedoeld maar het zou ze sieren als daar ook evenveel aandacht aan zou worden besteedt. Er zijn tenslotte veel Nederlandse dames die daar op het hoogste niveau presteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Heeft-ie eigenlijk nog excuses gemaakt voor zijn rant over Roglic's terugtrekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Dit soort opmerkingen mag je achterwege laten, de 'woke' discussie past sowieso niet in SPRT

[ Voor 80% gewijzigd door Outerspace op 25-07-2022 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
knip

[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 25-07-2022 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
CynicRelief schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:22:
[...]

ik mocht Ducrot altijd graag horen, maar de Cauwer is wat gemoedelijker en, tegelijkertijd, iets scherper in de analyses, en meer gedreven; Dijkstra is OK, JvdB beetje te … Stef Clement heeft ook prima babbel imho, ook inhoudelijk als analist
De enige van dat stel die niet OK is, is Zijkstra, de man die in elke zin 3 open deuren weet in te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Veel valpartijen in de vrouwen-tour vandaag zeg... Vooral Frain ene die nog even vol bovenop de stapel al gevallen fietsen & rijders inreed sloeg echt helemaal nergens op :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Chakotay schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:49:
Veel valpartijen in de vrouwen-tour vandaag zeg... Vooral Frain ene die nog even vol bovenop de stapel al gevallen fietsen & rijders inreed sloeg echt helemaal nergens op :X
Cavalli is nu ook uit de TDF-F door deze valpartij :(.

Bizar, die Frain (?) reed gewoon met 60 op een valpartij in. Wat mij betreft mogen ze haar uit koers nemen voor gevaarlijk rijgedrag. Begreep ook dat ze al eerder bij een valpartij betrokken was?

Hier de beelden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Op 1:27 zie je haar terugkomen in een groepje en de renster voor haar vloog links het veld in. Ik denk dat omdat ze aan het terugkomen waren dat ze net met het hoofd naar beneden aan het koersen waren. Het is toch net even anders dan het lijkt als je het van bovenaf ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Werd daar even een rode loper voor mevrouw Vos uitgelegd zeg. Mooie laatste kilometer ook. Die valpartijen hoeven van mij niet maar dat ze daar een spektakel van weten te maken bij de dames is onbetwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
LoneRanger schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:19:
Op 1:27 zie je haar terugkomen in een groepje en de renster voor haar vloog links het veld in. Ik denk dat omdat ze aan het terugkomen waren dat ze net met het hoofd naar beneden aan het koersen waren. Het is toch net even anders dan het lijkt als je het van bovenaf ziet.
Tsjaa, je ziet een opstropping. Fietsen liggen overal en ze remt gewoon niet maar wilt er tussen slalommen aan hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:51:
[...]

Tsjaa, je ziet een opstropping. Fietsen liggen overal en ze remt gewoon niet maar wilt er tussen slalommen aan hoge snelheid.
Dat geloof ik niet, op 1:31 rijdt ze nog achter haar voorganster en had ze heel weinig zicht. 2 a 3 seconden later vloog ze er overheen. Alleen het feit dat de renster voor haar voor de linker berm koos geeft al aan dat er niet meer tijdig te remmen viel. Zij zag het nog later en kon niks anders dan bidden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
LoneRanger schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:19:
Op 1:29 zie je al dat iedereen daarvoor afremt en de benen stil houdt.

Onderdeel van rijden in een peloton is goed opletten en niet alleen naar je Garmin kijken. Ze reageren beiden niet terwijl het enkele secondes daarvoor al duidelijk was.

Deze incompetentie was levensgevaarlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wow, dus ze zag het wel maar besloot niet te remmen omdat ze een gaatje zag met 60 per uur. Ook lekker laconiek in het interview, totaal geen besef :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Er zijn kennelijk op dit niveau toch ook nog vrouwen die gewoon ervaring missen...
Jammer, maar bij elk incident leer je bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

[...]

- Vive le Velo

[YouTube: THEMOVE: 2022 Tour de France FEMMES Stage 1]
bedankt voor je tips, Vive Le Velo is wel leuk!

Was wel erg chaotisch vandaag zeg, wat een valpartijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 21:14
De transcontinental is gisteren ook weer begonnen, erg leuk en bijzonder om te volgen. Ooit overwogen om mee te doen @DDX? Lijkt me dat je daar zelfs voor de winst mee zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Dat soort dingen lijkt mij gewoon niet gezond als je meedoet voor de winst.
Meer een wedstrijd wie het minst slaapt zegmaar...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:25:
[...]

Wow, dus ze zag het wel maar besloot niet te remmen omdat ze een gaatje zag met 60 per uur. Ook lekker laconiek in het interview, totaal geen besef :X
Mag van mij gewoon uit koers genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Na het zien van haar reactie, vooral de gelatenheid en het lachje, deel ik die mening inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Rhapsody schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:36:
[...]
bedankt voor je tips, Vive Le Velo is wel leuk!

Was wel erg chaotisch vandaag zeg, wat een valpartijen...
Volgens mij rijden ze ook best wel over krappe B-weggetjes (in vergelijking met de mannen). Beetje zijwind erbij en dan heb je al snel dit soort taferelen.

Die crash was wel absurd hard; compleet verkeerde inschatting van de situatie. Lijkt me niet dat ze het echt opzettelijk deed (ze had zelf ook makkelijk haar nek kunnen breken), maar alles behalve verstandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Wel strak gereden van Balsamo en Longo Borghini zeg.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Niet alleen dat, tijdelijk schorsen.
Ga eerst maar eens een examen 'opletten in het peloton' volgen ofzo. Dit is gewoon een gevaar op de weg zo.
Ein-de-lijk gaat die gast weg, misschien dat ik nu eindelijk een keer niet de Belg of Eurosport op hoef te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Morrar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Volgens mij rijden ze ook best wel over krappe B-weggetjes (in vergelijking met de mannen). Beetje zijwind erbij en dan heb je al snel dit soort taferelen.

Die crash was wel absurd hard; compleet verkeerde inschatting van de situatie. Lijkt me niet dat ze het echt opzettelijk deed (ze had zelf ook makkelijk haar nek kunnen breken), maar alles behalve verstandig...
viel me ook op ja. Daarnaast ook best wel wat zand her en der aan de rand van die smalle weggetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Was er niet ook wat regen geweest na langere tijd warm & droog? Dan krijg je ook van die spekgladde schuimbende op de weg soms.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:23
- Vive le Velo
Ik kan dus niet naar de meeste van deze programma's luisteren.

Vive le Velo heb ik (per ongeluk) vorige week een aflevering van geluisterd. De etappe waar Pogacar het vuur aan de schenen lag van Vingegaard en Pogi de rit won, en een dag later de uitgekiemde aanval van van Aert waarin Jonas de genadeklap uitdeelde. Er werd echter de hele aflevering gepraat over of Wout de Tour winnen kan. Ik ben fan, maar als niet-Belg deed het gewoon pijn aan mijn oren en moest de aflevering gewoon afzetten omdat het gewoon te ver ging met volwassen mannen die over elkaar heen duikelen om op te hemelen.

The Move is soms wel oké. Lance -de rat en pathologische leugenaar die het is- kan ik als sportman nog steeds wel waarderen, maar zijn podcast is veelal een schreeuw om aandacht. Hij roept vaak ook maar gewoon iets om sensatie te zoeken en gequote te worden, terwijl zijn analyses en inbreng (zonder die uitschieters) wel oké zijn.

LSRF heb ik me al vaker over uitgelaten. Luister ongeveer nog de helft van de afleveringen (met plezier), maar voor een Podcast die is begonnen met alles over wat met fietsen te maken heeft behalve de profkoers, merk je dat ze het erbij doen voor de commercie. Ze nemen regelmatig niet eens de moeite om de etappe te kijken. Luister vooral nog voor Thomas Dekker en de gasten, maar tussen alle commercie door begin ik wel af te haken.

Wielerflits is soms nog wel oké, maar leggen altijd de vragen in de mond van de geinterviewde die vervolgens alleen nog maar kan bevestigen. Die gasten zijn misschien wel weer téveel fan van wielrennen om goed verslag te kunnen doen, maar vind ze vaak wel scherp.

De leukste/beste analist is voor mij Lantern Rouge. Snel, kort, to the point, met beeld en power data erbij, nodige dosis humor in de beelden die hij selecteert en doet ook verslag van de gehele Tour de France Femmes:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

+1 voor Lantern Rouge. By far de beste d:)b

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Niets mis met LSRF toch, niet elke aflevering is even goed, maar over het algemeen maken ze echt wel mooie wieler content. Ik stoor mij niet zo aan die commercie.

Ik zou het jammer vinden als ze ermee zouden stoppen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
Ypuh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Vive le Velo heb ik (per ongeluk) vorige week een aflevering van geluisterd. De etappe waar Pogacar het vuur aan de schenen lag van Vingegaard en Pogi de rit won, en een dag later de uitgekiemde aanval van van Aert waarin Jonas de genadeklap uitdeelde. Er werd echter de hele aflevering gepraat over of Wout de Tour winnen kan. Ik ben fan, maar als niet-Belg deed het gewoon pijn aan mijn oren en moest de aflevering gewoon afzetten omdat het gewoon te ver ging met volwassen mannen die over elkaar heen duikelen om op te hemelen.
Kan me hier goed in vinden. Los van de podcasts kijk ik ook nog steeds liever de koers op de Belg en Eurosport dan op NPO1. Maar ik had niet verwacht dat het na Wuyts nóg chauvinistischer kon worden. Ik denk dat ik dit zelfs als Belg niet meer zou trekken. Tuurlijk snap ik dat je het de lokale helden gunt, maar als je als journalist een klein beetje afstand en objectiviteit kunt bewaren maak je het volgens mij alleen maar mooier doordat je meer facetten van de sport kunt belichten dan alleen maar winst voor iemand uit je eigen land.

[ Voor 0% gewijzigd door GerbenBK op 26-07-2022 11:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Er zijn godzijdank duizend keuzes tegenwoordig.

'Vroeger' mocht je blij zijn als je uberhaupt bijv de Giro kon zien. Er waren jaren dat die niet live op tv uitgezonden werd en je het met streams moest doen.

Nu kun je bijna altijd kiezen uit 3 zenders met verschillend commentaar en dan hebben we het nog niet eens gehad over de nu veel professionelere streams waarbij je ook zelf vaak nog het commentaar kan kiezen.

Kies vooral zelf wat je fijn vind zou ik zeggen. Het constante afgeven op commentaar snap ik echt niets van. 1 druk op de knop van je afstandsbediening en je hoort iemand anders bij dezelfde beelden.

Zelfde voor de podcasts, luister lekker wat je zelf leuk en interessant vindt. Er is tegenwoodig mega mega veel keuze.

Persoonlijke favoriet nog: 'De grote plaat' van Blaudzun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Requiem19 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:07:
Er zijn godzijdank duizend keuzes tegenwoordig.

'Vroeger' mocht je blij zijn als je uberhaupt bijv de Giro kon zien. Er waren jaren dat die niet live op tv uitgezonden werd en je het met streams moest doen.

Nu kun je bijna altijd kiezen uit 3 zenders met verschillend commentaar en dan hebben we het nog niet eens gehad over de nu veel professionelere streams waarbij je ook zelf vaak nog het commentaar kan kiezen.

Kies vooral zelf wat je fijn vind zou ik zeggen. Het constante afgeven op commentaar snap ik echt niets van. 1 druk op de knop van je afstandsbediening en je hoort iemand anders bij dezelfde beelden.

Zelfde voor de podcasts, luister lekker wat je zelf leuk en interessant vindt. Er is tegenwoodig mega mega veel keuze.

Persoonlijke favoriet nog: 'De grote plaat' van Blaudzun.
Gaat me niet om constant afgeven, maar om opbouwende kritiek. Tuurlijk verder ieder zn mening en voorkeur blablabla, maar dan hoeven we dit topic ook niet op te houden toch? ;)

Ik heb bijvoorbeeld in de eerste seizoenen echt genoten van LSRF en doe dat nu nog maar zelden en dat vind ik jammer. Ze reageren er zelf trouwens ook wel op hoor. Je merkte een tijd dat ze minder insider jokes gingen maken en er echt op letten dat ze elkaar wat uit lieten spreken etc.

ps. Over welke professionele streams heb jij het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
GerbenBK schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Gaat me niet om constant afgeven, maar om opbouwende kritiek. Tuurlijk verder ieder zn mening en voorkeur blablabla, maar dan hoeven we dit topic ook niet op te houden toch? ;)

Ik heb bijvoorbeeld in de eerste seizoenen echt genoten van LSRF en doe dat nu nog maar zelden en dat vind ik jammer. Ze reageren er zelf trouwens ook wel op hoor. Je merkte een tijd dat ze minder insider jokes gingen maken en er echt op letten dat ze elkaar wat uit lieten spreken etc.

ps. Over welke professionele streams heb jij het dan?
Eurosportplayer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Requiem19 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:02:
[...]

Eurosportplayer bijvoorbeeld.
Ah die. Ik heb dit jaar een abo op Discovery + dus kan op die manier reclameloos naar de koers op Eurosport kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ypuh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Ik heb de programma's meestal ook op de 'achtergrond'. Als ik ze allemaal tegen het licht ga houden dan kom ik denk ik met mezelf in conflict en heb ik waarschijnlijk wel wat beters te doen ;) En dat is dan ook nog eens afgezet tegenover al die andere wielerprogramma's en podcasts. Wat ik vandaag goed vind kan ik morgen niet meer horen en andersom. Gelukkig hebben we veel keuze.

Pagina: 1 ... 95 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21