[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 96 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:06

Jebus4life

BE User

Over de commentaren op Sporza gesproken: de weg naar de Vuelta is ingezet, al goed dat het een ploegentijdrit ipv een individuele tijdrit is in Utrecht, anders stond Evenepoel waarschijnlijk in het rood te blinken na dag 1 en zouden ze bij Sporza helemaal niet meer weten waar ze het hebben :+

Ben wel écht benieuwd of hij daar ook effectief iets kan bereiken.
Door zijn val in Lombardije duurde het toch lang voor hij terug op niveau geraakte (en was de vraag zelfs of dat nog zou lukken), maar na zijn raid in Luik ben ik toch écht benieuwd of er een rondewinnaar in hem zit.
(zelf denk ik van niet, ik vind hem nogal inconsistent: fantastisch de ene dag, pover de volgende, een slechte dag is dan veel te dodelijk)

Nuja, het zou voor het eerste in jaren wel eens een relatief zwak bezette Vuelta kunnen worden, dus ik ben benieuwd. (Nuja, "zwak", met Quintana, Carapaz en Hindley staan er wel zeker 3 winnaars van grote ronden aan de start die gaan strijden om het podium)

[ Voor 15% gewijzigd door Jebus4life op 27-07-2022 09:49 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Ik ben benieuwd of Roglic nog mee gaat doen.

Ik ga wel proberen om langs het parcours te gaan staan. Is er bij de Vuelta ook nog een reclamekaravaan?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Jebus4life schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:45:
Door zijn val in Lombardije duurde het toch lang voor hij terug op niveau geraakte (en was de vraag zelfs of dat nog zou lukken), maar na zijn raid in Luik ben ik toch écht benieuwd of er een rondewinnaar in hem zit.
(zelf denk ik van niet, ik vind hem nogal inconsistent: fantastisch de ene dag, pover de volgende, een slechte dag is dan veel te dodelijk)
Ik denk het wel. Hij wil graag, waardoor hij te diep gaat. Maar dat deed Poga deze tour ook, Simon Yates kan er ook wat van trouwens.. Als hij reserves over heeft, dan is het natuurlijk meteen een ander verhaal. En niet iedereen moet een grote ronde winnen op z'n 22e, Bernal en Pogacar hebben het algemeen beeld van pieken als ronderenner een beetje vertroebeld wat dat betreft.

Vraag me alleen af of hij ooit helemaal bovenop die blessure komt. Gebroken heupen lijken op basis van het verleden toch wel een paar definitieve procentjes van je prestaties te kosten. Zelfs bij Mercx, al won hij op 95% nog steeds alles :P.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
Jebus4life schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:45:
Over de commentaren op Sporza gesproken: de weg naar de Vuelta is ingezet, al goed dat het een ploegentijdrit ipv een individuele tijdrit is in Utrecht, anders stond Evenepoel waarschijnlijk in het rood te blinken na dag 1 en zouden ze bij Sporza helemaal niet meer weten waar ze het hebben :+

Nuja, het zou voor het eerste in jaren wel eens een relatief zwak bezette Vuelta kunnen worden, dus ik ben benieuwd. (Nuja, "zwak", met Quintana, Carapaz en Hindley staan er wel zeker 3 winnaars van grote ronden aan de start die gaan strijden om het podium)
De renners die echt vanuit het rijdrijden komen, of in ieder geval goed zijn in een inspanning van 20-50 minuten, zoals bijvoorbeeld ook Yates, hebben vaak toch moeite om consistent te zijn dag in dag uit in een grote ronde.

Hetzelfde lijkt wel een beetje te gelden voor Evenepoel. Doorgaans goed, maar heeft toch wel vaak een grotere of kleinere offday.

De meer aerobe renners zijn wat stabieler in hun prestaties gedurende drie weken...

Ik wil nu dus al best voorspellen dat Evenepoel een goede Vuelta gaat rijden, maar zeker 1 of 2x een paar minuten gaat verliezen in een moeilijke rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:13
Requiem19 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:12:
[...]

Hetzelfde lijkt wel een beetje te gelden voor Evenepoel. Doorgaans goed, maar heeft toch wel vaak een grotere of kleinere offday.
Niet vergeten dat hij nog steeds maar 22 is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:28:
[...]

Of hij nu 22 of 35 is, z'n fysiologie's basis zal altijd hetzelfde blijven.

Dat betekent in zijn geval dat hij sterk is door een goede mix van aerobe en anaerobe kwaliteiten. Dit type renner heeft het simpelweg moeilijker om 3 weken lang constant te zijn (zelfs Roglic is hier een voorbeeld van en die is geen 22 meer :)).

Neemt niet weg dat hij dit onderdeel kan verbeteren, maar het zal nooit z'n kernkwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Of hij nu 22 of 35 is, z'n fysiologie's basis zal altijd hetzelfde blijven.

Dat betekent in zijn geval dat hij sterk is door een goede mix van aerobe en anaerobe kwaliteiten. Dit type renner heeft het simpelweg moeilijker om 3 weken lang constant te zijn (zelfs Roglic is hier een voorbeeld van en die is geen 22 meer :)).

Neemt niet weg dat hij dit onderdeel kan verbeteren, maar het zal nooit z'n kernkwaliteit zijn.
Ik vind dat je dat moeilijk kan beweren nu al. Hij heeft 1 grote ronde gereden die hij niet had mogen rijden. Was veel te vroeg na zijn val en had geen ideale voorbereiding.
Bernal had het volgens mijn herinnering ook knap lastig in de derde week die giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Ik vind dat je dat moeilijk kan beweren nu al. Hij heeft 1 grote ronde gereden die hij niet had mogen rijden. Was veel te vroeg na zijn val en had geen ideale voorbereiding.
Bernal had het volgens mijn herinnering ook knap lastig in de derde week die giro.
Het gaat niet om die ene grote ronde, het gaat om Evenepoel's sterke kanten: zeer goed in tijdrijden, goed in kortere zwaardere inspanningen (LBL!).

Dat geeft inzicht in zijn fysiologie: een mix van sterk aeroob maar ook zeker sterk anaeroob. Dat is simpelweg een nadeel voor 3 weken rondes.

Roglic is vrij vergelijkbaar (denk aan zijn sprints aan het einde van etappes etc) en die heeft meerdere vuelta's gewonnen. Dat kan Evenepoel wellicht ook, maar consistentie is vanuit zijn fysiologische basis niet zijn sterkste punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Chelseamarre123 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:28:
[...]

Uiteraard, ik lees mijn opmerkingen (en ook die hierboven) absoluut niet als kritiek, maar gewoon een discussie over waar de limieten van Evenepoel als renner liggen. En naar mijn gevoel lijkt hij als pure klimmer tekort te komen, (of lijkt hij me niet consistent genoeg), maar misschien is hij nog altijd niet helemaal terug na zijn val.

Die Giro van 21 was hij duidelijk niet klaar voor; maar in Zwitserland (wat toch een doel was dit jaar) had ik toch meer verwacht, aan de andere kant won hij (voor zijn val in Lombardije) een hele sterkbezette Ronde van Burgos, dus dan kan je een serieus stukje bergop rijden.

Gezien de Vuelta echt HET doel van het najaar is, hoop ik voor hem dat hij kan tonen dat hij het kan. Ik denk dat top-5 fantastisch zou zijn. Top-10 zou je toch op moeten mikken als je echt als doelstelling hebt ronderenner te worden (waarmee ik bedoel: als je geen top-10 kan rijden in een Vuelta waarnaar je echt toeleeft, ben je dan je focus niet verkeerd aan het leggen als je wel eendagswedstrijden als Luik kan winnen...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
het opmerkelijke van Evenepoel is dat hij met 19 overkwam van de junioren en meteen op het allerhoogste profniveau meekon, waar anderen een jaar of 3 over doen, deed hij in enkele maanden.
Ik heb het idee dat hij amper gegroeid is sinds 2,5 jaar, een heel hoog niveau maar nauwelijks verbeterd.
Hij lijkt alles mee te hebben om een grote ronde te winnen, maar dat moet nog altijd een keer gebeuren.
De Vuelta zal misschien wat duidelijkheid brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Requiem19 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:56:
[...]
Het gaat niet om die ene grote ronde, het gaat om Evenepoel's sterke kanten: zeer goed in tijdrijden, goed in kortere zwaardere inspanningen (LBL!).

Dat geeft inzicht in zijn fysiologie: een mix van sterk aeroob maar ook zeker sterk anaeroob. Dat is simpelweg een nadeel voor 3 weken rondes.
CUT
Een half tot een heel uur uur solorijden/tijdrijden kan je bezwaarlijk anaeroob noemen, ik zie bij Evenepoel geen grote anaerobe capaciteit.
Dat hij na een lange , harde koers nog hard kan rijden is gewoon gebaseerd op zijn enorme aerobe vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:49

Klik op linkje voor filmpje. Leuk ritje voor de dames vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Keezx schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:07:
[...]

Een half tot een heel uur uur solorijden/tijdrijden kan je bezwaarlijk anaeroob noemen, ik zie bij Evenepoel geen grote anaerobe capaciteit.
Dat hij na een lange , harde koers nog hard kan rijden is gewoon gebaseerd op zijn enorme aerobe vermogen.
Een inspanning van een half uur tot een uur is ook niet anaeroob. Maar er is wel een bijdrage van het anaerobe systeem. Zie bijvoorbeeld https://www.frontiersin.o...89/fspor.2021.695052/full.

De bijdrage van het anaerobe systeem bij dergelijke inspanningen verschilt enorm per persoon, gelet op Evenepoel's prestaties is mijn indruk vrij sterk dat in zijn geval de bijdrage relatief groot is.

Zodra een dergelijke wielrenner minder goed herstelt en zijn anaerobe capaciteit niet voldoende kan aanvullen, valt een gedeelte van zijn prestaties weg. Dergelijke wielrenners zijn veel beter in een etappe maximaal gaan, en dan de volgende etappe wat rustiger aan doen. Een veel duidelijker voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Van der Poel, maar dit zie je ook wel terug bij WvA etc.

Wellicht zullen we in de Vuelta zien of Evenepoel 3 weken stabiel kan presteren in zware ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:46:
[Twitter]
Klik op linkje voor filmpje. Leuk ritje voor de dames vandaag...
Als dat filmpje vandaag of gisteren gemaakt is dan wens ik de vrouwen veel succes. Wat een ongelofelijk idiote strook is dat zeg. En er zijn al zoveel valpartijen geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

De TFF is echt spektakel maar wel op de verkeerde manier met alle lekke banden op de stenen en ploegleiders die hun eigen renners aanrijden. Er lijkt echt veel onervarenheid in de groep te zitten.

Wat SDWorx doet is mij ook een raadsel. Ze kunnen van Vleuten op achterstand rijden en doen niets en gisteren rijden de renners achter elkaar aan.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Het niveau van de uitzending is wel een stuk lager dan bij de TFM. Veel minder motorcamera's lijkt het, waardoor er vaak geen beelden zijn van renners die op achterstand rijden.

Alsof de ASO toch even flink minder budget heeft voor de productie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
Zojuist het laatste uurtje van de vrouwentour bekeken en waar ik de laatste jaren dacht dat de vrouwentop breder werd, viel; me hier weer op dat het toch wel erg snel uit elkaar viel op een paar gravelstukken en wat onnozele heuveltjes.
Best het aanzien waard trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Garcia aangereden door haar eigen ploegleider. Een dommere val kan ik me niet herinneren. Ze was ook flink beschadigd, een val op gravel. eeeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Was toch een mooie mountainbikerit vandaag. Serieus, dit soort onzin zou je toch zelf ook niet opzoeken met je racefiets.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Ik heb er ook niks mee, maar het is wel in de mode....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:36:
Garcia aangereden door haar eigen ploegleider. Een dommere val kan ik me niet herinneren. Ze was ook flink beschadigd, een val op gravel. eeeks.
Ik zou het toch eerder andersom noemen, ze rijdt zelf steeds verder naar rechts tot ze die wagen raakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:55
toolkist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Ik zou het toch eerder andersom noemen, ze rijdt zelf steeds verder naar rechts tot ze die wagen raakt
Maar als ploegleider moet je dit kunnen inschatten, zelfs ik zie zoiets in de wagen als een fietser voor mij begint te driften...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
toolkist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Zij kan de auto niet zien vanuit haar positie. De rensters voor haar gaan naar rechts, dan gaat zij ook naar rechts om uit de wind te blijven.

In een wielerwedstrijd zie je nooit iemand over z'n schouder kijken om te zien of ze wel of niet naar rechts kunnen. In dit geval was het de verantwoordelijkheid van de ploegleider om ruimte te geven (wat ook de conclusie was van iedereen). Alleen leek het erop dat hij in de auto net een bidon aanpakte en niet oplette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 21:22
Ging 'lekker' net

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xveu1xbLsHnhLBe9CTcjL8jSuOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vqaQPxbb6kfTDP8xsdkITWhY.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Er wordt wat afgecrashed daar bij die vrouwen. Lijkt wel een afvalrace onderhand.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Bij de mannen liggen ze toch ook wel veel op de grond. En het zijn niet perse de minder ervaren renners, want vandaag was het DSM en SDWorx. Al weet je nooit of die niet moesten uitwijken voor iemand die minder goed kan sturen. Ik weet ook niet of de kleinere teams nog uit maken. Wel denk ik dat de top wel heel smal is bij de vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Nou Demi, je mag best eens overnemen, dat geeft wat glans aan een eventuele overwinning.

Ah, ze staat lichtjes op breken.

[ Voor 16% gewijzigd door cbr600f4i op 30-07-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Is Evenepoel nu zo goed?
Rijdt gewoon alles uit het wiel en lijkt gewoon niet te ademen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 22:42

Roozzz

Plus ultra

Ik geloof dat Van Vleuten zich weer beter voelt. Kijken of ze dit de laatste klim ook volhoud, dan is de eindoverwinning praktisch binnen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Jebus4life schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:11:
Is Evenepoel nu zo goed?
Rijdt gewoon alles uit het wiel en lijkt gewoon niet te ademen?
Het nieuwe wielrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Heerlijk nummertje weer van Evenepoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Roozzz schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:21:
Ik geloof dat Van Vleuten zich weer beter voelt. Kijken of ze dit de laatste klim ook volhoud, dan is de eindoverwinning praktisch binnen.
Je kan zien dat ze heel diep gaat dit stuk. Het lijkt soms alsof ze trillend op de fiets zit, ongelofelijk.
En die Vollering leek net ook misselijk te kijken. Waarschijnlijk was dat niet zo, maar met al dat opbouwende zuur momenteel zou het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Inderdaad, echt heel knap. Zelfs met een iets beheerster tempo loopt ze uit op iedereen. Klasse apart.

Vollering lijkt helemaal stuk te gaan om haar voorsprong op de achtervolgers een beetje in stand te houden. Ik ben benieuwd of ze daarvan hersteld voor morgen... Ik zie het nog wel gebeuren dat die moet gaan knokken voor het podium morgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Roozzz op 30-07-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mooi in beeld gebracht… ongelofelijk wat een regie… dat kan toch niet!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56

Rhapsody

In Metal We Trust

Wat een prachtige prestatie van Van Vleuten vandaag. Begin van de week nog ziek en dan zo het klassement opschudden!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Op basis van data-analyses van Thijs lijkt het dat van Vleuten (en daarmee Vollering ook) echt bijna op hun max vermogen hebben gereden op de beide klimmen. Als je daarna nog een vallei en nog een berg moet is de pijp denk ik wel echt leeg. Jammer dat een groot deel niet te zien was en de NOS ook gelijk afhaakte. De verschillen zijn toch wel heel groot in bij de vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Echt data-analyse was het niet, ik zie tenminste geen vermogensdata op Strava. Hij zegt zelf zich te baseren op inschattingen van statistici op twitter. Die zullen vast heel aardig in de buurt komen, maar als je uitspraken doet op het niveau van enkele honderdsten van een W/kg heb je wel een bewijslast aan je broek hangen.

Thijs z'n conclusie dat ze straal kapot zat op de laatste klim omdat ze daar lagere vermogens trapte is ook aanvechtbaar. Zo vond ik het er ook uitzien, maar dat is gevoel, geen data. Ze zou ook kunnen sparen, wat geen onlogische strategie is met een ruime 3 minuten voorsprong in het AK en een zware slotetappe.

Neem niet weg dat Thijs in z'n podcasts meer dan pruimbaar is, en Annemieks Strava entry voor vandaag boeiend. Zijn zulke hoge trapfrequenties normaal in het vrouwenwielrennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:49:
Echt data-analyse was het niet, ik zie tenminste geen vermogensdata op Strava. Hij zegt zelf zich te baseren op inschattingen van statistici op twitter. Die zullen vast heel aardig in de buurt komen, maar als je uitspraken doet op het niveau van enkele honderdsten van een W/kg heb je wel een bewijslast aan je broek hangen.

Thijs z'n conclusie dat ze straal kapot zat op de laatste klim omdat ze daar lagere vermogens trapte is ook aanvechtbaar. Zo vond ik het er ook uitzien, maar dat is gevoel, geen data. Ze zou ook kunnen sparen, wat geen onlogische strategie is met een ruime 3 minuten voorsprong in het AK en een zware slotetappe.

Neem niet weg dat Thijs in z'n podcasts meer dan pruimbaar is, en Annemieks Strava entry voor vandaag boeiend. Zijn zulke hoge trapfrequenties normaal in het vrouwenwielrennen?
De vermogensinschattingen zijn gebaseerd op de klimmen. Als je het aantal hoogtemeters weet en de tijd weet, kun je de VAM vaststellen, Vertical Ascent Meters (per hour);

VAM/gradient factor/100 = VAMw/kg

Zie bijv https://help.trainingpeak...us/articles/204071754-VAM.

Dit is aardig precies, maar houdt geen rekening met wind mee of tegen, staat van het asfalt, in het wiel rijden of niet etc. Ondanks dit gebrek zal het bijvoorbeeld niet snel 0.5w/kg schelen met de echte power data.

Van Vleuten is overigens 59 kg, dus dan heeft ze de eerste 2 klimmen ongeveer opgefietst met 325 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Heeft er iemand duiding bij dat verhaal van Van Vleuten dat haar concurrenten gewoon nog een paar jaar langer moeten trainen?
Bij de mannen komen we er de laatste jaren toch juist achter dat dat irrelevant is?

En dat je eerder in de week nog heel erg ziek bent geweest en aan het eind van de week alsnog straatlengtes beter bent dan alle anderen voor wie wel alle puzzelstukjes goed lagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Jesse schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:14:
Heeft er iemand duiding bij dat verhaal van Van Vleuten dat haar concurrenten gewoon nog een paar jaar langer moeten trainen?
Bij de mannen komen we er de laatste jaren toch juist achter dat dat irrelevant is?

En dat je eerder in de week nog heel erg ziek bent geweest en aan het eind van de week alsnog straatlengtes beter bent dan alle anderen voor wie wel alle puzzelstukjes goed lagen?
Van Vleuten creëert een narratief om uit te leggen waarom ze zoveel beter is. Slim, zo probeert ze vragen voor te zijn die TJV bijv over doping kreeg.

De meeste vrouwen lijken vooral qua training/bouw(?) te focusen op explosiviteit. Vollering kan bijv ook gewoon sprints winnen in uitgedunde pelotons.

Van Vleuten focused maximaal op duurvermogen en is relatief erg matig op explosief werk.

Dat de meeste vrouwen focussen op explosiever werk is ook wel logisch, zoveel meerdaagse koersen met lange klimmen zijn er niet in het vrouwen wielrennen. Gisteren was ook ‘maar’ 3000hm, terwijl de mannen wel 4500+hm’s doen en veel meer klimwerk in grote rondes.

Heeft het met V Vleutens trainingsjaren te maken? Ik denk het niet, wel met haar enorme focus op duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:57
Slim misschien, maar had ook wel het gevoel dat er een zekere bescheidenheid / aanmoediging in doorklonk? Eigenlijk reed ze eigenhandig het hele peleton aan gort terwijl ze herstellende was van maagproblemen.

Dat kan best demotiverend zijn voor de rest en volgens mij probeerde ze daarom uit te leggen hoe het verschil zo groot kan zijn. Althans dat was het gevoel dat ik erbij kreeg.

Verder eens met je analyse dat bij vrouwen het slim is om op korte, meer explosieve inspanningen te trainen. Wel interessant dat het nu wellicht gaat veranderen met langere en zwaardere koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
@Morrar Maar als het echt zo is hoe ze het uitlegt, hoe verklaren we dat dan met wat we de laatste jaren bij de mannen zien in de grote rondes?
Of anders, hoe we het succes van Roglic en Bernal (een paar jaar geleden) en nu Pogacar en Vingegaard verklaren?

(Ook bij de dames staan er al jaren diverse meerdaagse wedstrijden op het programma, met de Giro Donne voorop.)

[ Voor 51% gewijzigd door Jesse op 31-07-2022 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Jesse schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:08:
@Morrar Maar als het echt zo is hoe ze het uitlegt, hoe verklaren we dat dan met wat we de laatste jaren bij de mannen zien in de grote rondes?

Ook bij de dames staan er al jaren diverse meerdaagse wedstrijden op het programma, met de Giro Donne voorop.
Ik zeg niet dat het klopt he, maar denk wel dat ze het zelf zo ziet. Maar lijkt me wel duidelijk dat Annemiek echt absurd lang en zwaar traint op duurvermogen vergeleken met de rest en ook vaak samen met de mannen. Haar bouw is ook wel van een klimster / duursporter. Bij de mannen is het naar mijn mening veel meer uitgekristalliseerd; daar heb je altijd meerdere toptalenten in iedere categorie.

Tot slot denk ik dat ervaring en mentaal ook een grote rol speelt. Volgens mij kan Annemiek ongelooflijk hard voor zichzelf zijn en weet ze precies waar de grens ligt tussen keihard werken en jezelf over de kop werken.

P.S. En die Giro heeft ze ook gewonnen, dus ook daar steekt ze boven de rest uit... Zou me niks verbazen als ze de Vuelta ook nog pakt en zo haar ultieme doel haalt voordat ze stopt.

P.P.S. Doping zou ik overigens bij haar echt niet verwachten, omdat ze toch vooral graag zichzelf uitdaagt / tegen zichzelf rijdt. Maar goed het blijft wielrennen.

[ Voor 27% gewijzigd door Morrar op 31-07-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Als Anna vdB nog zou rijden dan zouden we een strijd hebben gezien tussen Annemiek en haar. Nu moeten we het doen met Annemiek en de rest, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
cbr600f4i schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:49:
Als Anna vdB nog zou rijden dan zouden we een strijd hebben gezien tussen Annemiek en haar. Nu moeten we het doen met Annemiek en de rest, zo simpel is het.
Maar hoe is dit dan te verklaren? Is Annemiek de enige echte ronderenner bij de vrouwen? Is de top toch nog zo smal? Is het omdat ze fitter is doordat ze al jarenlang veel traint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@TheekAzzaBreek ook helemaal waar, dat was toen met Jim over de waarden van MvdP veel meer het geval. Maar die jongen deelt dan ook alles. Het was nu gevoel met wat cijfertjes erbij. Je zou denk ik ook terug kunnen rekenen vanaf Arensman. Als hij 6,0 w/kg rijdt en Annemieke is zo'n 10% langzamer dan is die 5,4 w/kg helemaal niet zo gek.

Jarenlang trainen met de mannen, er wel vrij vroeg afwaaien op de klim, en hoogtestages maken haar duurvermogen wel echt heel groot. In de relatief korte vrouwenwedstrijden met vaak een sprint in een groepje heb je ook veel aan een goede sprint. Dus ik snap de keuze van de dames van TREK en SD Worx in hun trainingsopbouw wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Jesse schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Maar hoe is dit dan te verklaren? Is Annemiek de enige echte ronderenner bij de vrouwen? Is de top toch nog zo smal? Is het omdat ze fitter is doordat ze al jarenlang veel traint?
Wat een verklaring zou kunnen zijn is dat ze vooral naar een ander doel traint: hoog vermogen lang vol kunnen houden vs explosiviteit. En ja, de top is heel smal bij de vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wat een vertoning met de fiets van Annemiek, benieuwd wat de reden daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Jesse schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Ik denk in verhouding met de mannen dat het allemaal in de breedte wel overeenkomt, vandaar als iemand als Anna er zomaar mee stopt dan is het wel logisch. Als je dan andere toppers uit het recente verleden ziet die leggen zich ook nog eens toe op de andere disciplines zoals mountainbiken (PFP/JNeff) of gaan 'een paar jaar' met zwangerschapsverlof. Nog een reden is denk ik de beloning in het algemeen, tot hoever ga je om hetzelfde te kunnen bereiken als Annemiek.

[ Voor 9% gewijzigd door cbr600f4i op 31-07-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 19:30
Van Vleuten. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

https://twitter.com/LeTou...&t=6f7gtT6uPD0CkBId4SFAPg

Alle truien voor NL rensters plus de prijs voor de strijdlust. _/-\o_

Zou er volgend jaar weer een Tour Femmes zijn?
;)

ik krijg de twitterfoto niet fatsoenlijk gedeeld hier via mijn telefoon...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Punkrocker schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:31:
https://twitter.com/LeTou...&t=6f7gtT6uPD0CkBId4SFAPg

Alle truien voor NL rensters plus de prijs voor de strijdlust. _/-\o_

Zou er volgend jaar weer een Tour Femmes zijn?
;)

ik krijg de twitterfoto niet fatsoenlijk gedeeld hier via mijn telefoon...
Tour du Pays Bas! Wel mooi hoor en toont aan dat NLse vrouwenwielrennen het hoogste niveau is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Morrar schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Tour du Pays Bas! Wel mooi hoor en toont aan dat NLse vrouwenwielrennen het hoogste niveau is.
Of dat het niveau van het vrouwenwielrennen in het algemeen niet hoog is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morrar
Chelseamarre123 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Of dat het niveau van het vrouwenwielrennen in het algemeen niet hoog is.
Iets met glas halfvol of halfleeg... Tot voor kort was het vaak nog een hobby naast je gewone baan voor vrouwen, dus geef het wat tijd. Wat meer media aandacht en sponsoring en dan komt het vanzelf goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Tsja, geef t gewoon tijd. Alles moet tegenwoordig a la minute anders hebben we een crisis of zijn we te dominant. Het vrouwenwielrennen maakt een ongekende groei door momenteel en de vraag naar goede rensters is groot. De markt van vraag en aanbod komt vanzelf op gang maar dat is niet even met het knippen van de vingers geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Er zijn heel veel jonge meisjes die op lager niveaus fietsen , maar voordat er wat op het hoogste niveau opduiken en doorgroeien kost gewoon tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Morrar schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:59:
[...]

Iets met glas halfvol of halfleeg... Tot voor kort was het vaak nog een hobby naast je gewone baan voor vrouwen, dus geef het wat tijd. Wat meer media aandacht en sponsoring en dan komt het vanzelf goed ;)
Er zijn nog steeds een heleboel dames die er iets naast moeten doen om rond te kunnen komen.
Er is nu volgens mij gelukkig een basis/minimale loon wat de teams uit moeten betalen.

Nu alleen nog meer coverage en organisatoren die ook een dameskoers opzetten en doorpakken (ja dooddoener) op wat er nu leeft.

Waar is de Jumbo reclame met een vrouw in een wielrenpakje die even een klein boodschapje doet om maar is wat te noemen..

Daarnaast..Wat was er met Vollering aan de hand? Ik begin daar zo'n raar gevoel bij te krijgen.. als het een keertje niet goed gaat geeft die zo ongeveer huilend een interview..

van Vleuten gaf qua training ook een mooi statement, zij kan het aan, maar dat wil niet zeggen dat het de holy grail is voor alle dames, en zeker niet voor de hele jongedames.

Had ik al gezegd dat ze bij mij op school zat vroeger? :D

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Interview niet gezien, maar ik denk dat er best wel heel veel druk op Vollering staat als degene die het moet gaan maken van "de volgende generatie".

En misschien is het iemand die daar moeite mee heeft en zich snel zorgen maakt als dingen niet lukken (oh jee ben ik wel echt goed genoeg?). Wat dat betreft zou ze wel wat zen kunnen gaan lenen bij Annemiek; die is meesteres in het laten varen van zaken waar ze geen controle over heeft :)

Persoonlijk vond ik Demi best goed rijden in de TdFF. Maar de taktiek van haar team vond ik vrij onnavolgbaar. En ze kwam duidelijk te kort ten opzicht van van Vleuten, maar wie niet... Daarnaast wel wat lelijke opmerkingen op socials dat ze maar een wieltjesplakker is; tja wat zou je zelf doen als iemand duidelijk overschot heeft...

[ Voor 27% gewijzigd door Morrar op 02-08-2022 09:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

McMiGHtY schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

Daarnaast..Wat was er met Vollering aan de hand? Ik begin daar zo'n raar gevoel bij te krijgen.. als het een keertje niet goed gaat geeft die zo ongeveer huilend een interview..
[...]
Je doelt op de rit over de Grand Ballon? Volgens mij zat Vollering daar gewoon compleet stuk. Dan heb je niet zo veel controle meer over alle emoties. Als ik zag hoe die het laatste stuk op de fiets zat, heeft ze zeker een uur lang niets meer meegekregen van de buitenwereld. Die leek me daar dieper te gaan dan wie dan ook in het peloton. Ze heeft haar grens verlegd, ik vond het best knap.

Die rit levert haar effectief plek twee in het klassement en de bolletjestrui op, maar tegelijkertijd ben je gedeclasseerd door van Vleuten. Terwijl ze ongetwijfeld dé hoop van de ploeg was met alle druk die daarmee gepaard gaat. Enerzijds mag ze supertrots zijn, anderzijds was ze waarschijnlijk diep teleurgesteld. Conflicterende emoties zonder remming levert dit soort plaatjes op.

Ik heb daar niet zoveel moeite mee zolang het 'echt' aandoet. Van de finish van Sonny Colbrelli (Parijs-Roubaix) kreeg ik dan weer kromme tenen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het misschien niet goed is om wat lesjes bij van Vleuten of een sportpsycholoog te nemen. Dat maakt haar leven waarschijnlijk ook makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Ik zag trouwens op de socials langsflitsen dat ze gisteren met de familie ook een stukje is gaan fietsen. Met de hele familie in bolletjestruien. Vollering ook, onder lichte dwang van haar vader. Iets zegt me dat hier heel bewust een succes gevierd wordt en dat ze zelf waarschijnlijk behoorlijk kritisch is op zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:05:
[...]
Er is nu volgens mij gelukkig een basis/minimale loon wat de teams uit moeten betalen.
Alleen in de World Tour is er een minimumloon (van 30k).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Roozzz schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Je doelt op de rit over de Grand Ballon? Volgens mij zat Vollering daar gewoon compleet stuk. Dan heb je niet zo veel controle meer over alle emoties. Als ik zag hoe die het laatste stuk op de fiets zat, heeft ze zeker een uur lang niets meer meegekregen van de buitenwereld. Die leek me daar dieper te gaan dan wie dan ook in het peloton. Ze heeft haar grens verlegd, ik vond het best knap.

Die rit levert haar effectief plek twee in het klassement en de bolletjestrui op, maar tegelijkertijd ben je gedeclasseerd door van Vleuten. Terwijl ze ongetwijfeld dé hoop van de ploeg was met alle druk die daarmee gepaard gaat. Enerzijds mag ze supertrots zijn, anderzijds was ze waarschijnlijk diep teleurgesteld. Conflicterende emoties zonder remming levert dit soort plaatjes op.

Ik heb daar niet zoveel moeite mee zolang het 'echt' aandoet. Van de finish van Sonny Colbrelli (Parijs-Roubaix) kreeg ik dan weer kromme tenen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het misschien niet goed is om wat lesjes bij van Vleuten of een sportpsycholoog te nemen. Dat maakt haar leven waarschijnlijk ook makkelijker.
Vollering, Van Vleuten en Longo Borgini reden die dag alle 3 echt enorme stukken solo.

Voor wie zelf fietst weet dat het een groot verschil is of je de hele training rustig fietst en dan 1 berg hard op fietst, of gewoon de hele dag beetje rond threshold loopt te trappen. Van dat laatste raak je echt helemaal leeg. In Vollering's geval kon ze ook niet goed eten zei ze in een interview, omdat ze in het tussenstuk per se aero wilde zitten, maar het lastig was om in die houding haar eten te verteren. In een peloton gaat dat een stuk makkelijker.

Het was gewoon een beeld van iemand die volledig leeg gereden was, a la Fabio Jakobsen in de Pyreneen etappe. Dan liggen de emoties ook meer aan de oppervlakte.

Vollering was de sterkste vrouw in koers na VV en maakte het ook waar (itt Moolman, die uit het niets last had van iets, volgens haar een infectie).

Ze deed het super goed imo. En overigens zit ze VELE malen mooier op de fiets dan VV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Morrar schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:27:
[...]

NL heeft het idd zeer goed gedaan, maar is ook maar net welk snapshot je neemt, als je de top 10 van de 6e etappe bekijkt (https://racecenter.letourfemmes.fr/en/rankings/6/ite) zou je ook zo kunnen denken dat de Italianen aardig dominant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Coocoocachoo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:12:
[...]

NL heeft het idd zeer goed gedaan, maar is ook maar net welk snapshot je neemt, als je de top 10 van de 6e etappe bekijkt (https://racecenter.letourfemmes.fr/en/rankings/6/ite) zou je ook zo kunnen denken dat de Italianen aardig dominant zijn.
Goh ja in een sprintersritje.

Van de 8 ritten gereden zijn er 6 door Nederland gewonnen. Alle klassementen gingen naar Nederland ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ondertussen in Polen en Burgos weer zware valpartijen.

Deze is van in Burgos, schandalige weg vind ik in laatste kilometers.
https://twitter.com/jakja...ZW2yOb53TDLgNZ4Uz-qw&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 21:14
Chelseamarre123 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:03:

Wel weer 1,2,3 Jumbo Visma. Ben benieuwd of ze door hadden wat er gebeurde wat ze gingen wel juichend over de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:22

Aiaiai! Ja ongelofelijk dat ze dat in het parcours leggen.David Dekker zag de drempel niet en zn stuur sloeg uit zijn handen volgens mij.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Owios schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:13:
[...]

Wel weer 1,2,3 Jumbo Visma. Ben benieuwd of ze door hadden wat er gebeurde wat ze gingen wel juichend over de finish.
Haha ja zag het ook, ze moeten toch wel ergens vermoeden dat er een valpartij was als je met 3 man zo wegrijd
Bij het drietal van Jumbo-Visma waren ze zich schijnbaar van geen kwaad bewust, Timo Roosen maakte nog een (misplaatst) zegegebaar na een sprintje.

"Ik had de crash niet gezien", verontschuldigde de Nederlandse ritwinnaar zich al snel. "Natuurlijk wil ik niet dat een koers op deze manier eindigt. Hopelijk stelt iedereen het wel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
Het algemeen niveau van de mannen is toch niet meer wat het geweest is. Enkel in de tour echte professionals :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:20

Er staan wel aan weerszijden van de weg seingevers die het aangeven. Maar ik denk dat ze te snel reden om dat op te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Commonwealth games toch ook wel leuk om te zien, Rohan Dennis goud in de tijdrit. Helaas het mountainbiken gemist maar ook daar mooie winnaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Nou Marianne, handjes aan het stuur voortaan...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
HeleBoel schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:55:
[...]

Er staan wel aan weerszijden van de weg seingevers die het aangeven. Maar ik denk dat ze te snel reden om dat op te merken.
Al dan nog, als je inhoud raak je je plekje kwijt. Het is belachelijk om zoiets op te nemen op zo'n punt in het parcours.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Punkrocker schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:42:
Nou Marianne, handjes aan het stuur voortaan...
Beetje onzinnig zware straf voor zo'n miniem vergrijp, maar kennelijk willen ze er graag een punt van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Morrar schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:57:
[...]

Beetje onzinnig zware straf voor zo'n miniem vergrijp, maar kennelijk willen ze er graag een punt van maken.
Wat een punt ook weer. Ik heb zware crashes gezien met drempels, gevaarlijke bochten en dranghekken puur door een incompetente UCI. Maar ze zien iemand volledig ongevaarlijk even de handjes op een werkelijk totaal ongevaarlijke manier en bam, DQ, gelijk het zwaarste middel er tegenaan. Ja, regels zijn regels, daar verschuilen we ons dan toch simpelweg achter. 2022 in een notedop.

Ik ben er klaar mee. De sport wordt geregeerd door een stel... vul zelf maar in. cbr600f4i out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
cbr600f4i schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:59:
[...]

Wat een punt ook weer. Ik heb zware crashes gezien met drempels, gevaarlijke bochten en dranghekken puur door een incompetente UCI. Maar ze zien iemand volledig ongevaarlijk even de handjes op een werkelijk totaal ongevaarlijke manier en bam, DQ, gelijk het zwaarste middel er tegenaan. Ja, regels zijn regels, daar verschuilen we ons dan toch simpelweg achter. 2022 in een notedop.

Ik ben er klaar mee. De sport wordt geregeerd door een stel... vul zelf maar in. cbr600f4i out.
Tja, als Vos er zelf geen probleem van maakt, is het dan zo'n slechte regel?
Wat als ze zo op haar stuur ligt net voor een drempel, dan kunnen de gevolgen een stuk groter zijn.
Is het net een strook met "bitumineuze voegvullingsmassa" (zoals Renaat Schoote het noemt), kan je in de problemen komen met je handen mooi aan het stuur, laat staan als je op je stuur ligt.
En zeker richting jongeren die interesse krijgen voor de koers door dergelijke wedstrijden. Het goede voorbeeld en zo

Maar neemt niet weg dat het een zeer zware straf is voor iets dat precies meer een vergetelheid was dan bewuste fout

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:23
De UCI is en blijft vaak onnavolgbaar. Zal nooit weer vergeten hoe ze Eekhoff de wereldtitel ontnomen hebben bij de beloften. Vervolgens minimaal 100x hetzelfde gezien zonder gevolgen. Idem voor de valpartijen en gevaarlijke sprints bergafwaarts, mede oorzaak wat Groenewegen 9 maanden schorsing bezorgd heeft of vele onzinnige boetes in het peloton.

Ik ben nog niet eens zozeer tegen de straffen, maar de inconsistentie is onbegrijpelijk. Iets met een splinter en een balk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Ypuh Als je Vos niet bestraft dan schep je sowieso een precedent want ze was gewoon vol in beeld en in de aanval. Ik ben even z'n naam kwijt maar die renner werd uit koers genomen omdat hij vol in beeld een bidon weggooide buiten de zone toen die regel net was ingevoerd. Als je dat dan onbestraft laat krijg je een hoop commentaar dat de UCI haar eigen regels niet naleeft. Je kunt iemand die het buiten het beeld doet in een minder prominente situatie afdoen met een waarschuwing maar vol in beeld natuurlijk niet.

Parcours vind ik een heel andere discussie en daar mogen renners ook best de hand in eigen boezem steken. Nog steeds zie je ze wel eens een stoepje of fietspad meepakken en in Noorwegen vond iemand het zelfs noodzakelijk om af te steken via een pompstation. Het is nu eenmaal zo dat met name in steden, maar ook dorpjes, er steeds meer "meubilair" wordt neergezet om snelheid van verkeer te beperken naast de hype van rotondes. Natuurlijk zou er meer gebruik gemaakt moeten worden van seingevers. Ik vraag me wel af of de UCI verantwoordelijk is voor de veiligheid op het parcours of de organisator.

Inconsequentie is er in elke sport waar het op scheidsrechters/ wedstrijdleiding /jury aankomt, het is een stukje interpretatie. Kijk maar hoe vaak we het hier over diverse zaken niet eens zijn. 10 mensen 10 meningen. Zelfs de var zit nog wel eens mis bij voetbal.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat parcours betreft vind ik ook wel dat de renners / ploegen vooraf best eens wat meer lawaai mogen maken. De parcoursen worden door de ploegen steeds beter voorbereid (zeker in de grotere rondes), daar moeten bepaalde passages toch wel opvallen.

Zo reed ik onlangs nog door Elst (Rijksstraatweg), waar binnenkort een Vuelta etappe passeert. Als je dan ziet hoeveel objecten daar op en om de weg liggen en staan, dan vraag ik me wel af hoe ze dat veilig gaan passeren. Met name die witte randjes zoals hier rechtsonder ligt het daar vol mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6DmsoGz.jpg

Even verderop staat het vol met paaltjes, en kort daarna ligt er een bolling als middellijn van de weg.

Ben benieuwd of hier dranghekken geplaatst gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Kenhas schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Tja, als Vos er zelf geen probleem van maakt, is het dan zo'n slechte regel?
Vos kijkt wel uit. Die heeft er ook niks mee te winnen. Met zo'n palmares hield ik ook de eer aan mezelf.
Wat als ze zo op haar stuur ligt net voor een drempel, dan kunnen de gevolgen een stuk groter zijn.
Is het net een strook met "bitumineuze voegvullingsmassa" (zoals Renaat Schoote het noemt), kan je in de problemen komen met je handen mooi aan het stuur, laat staan als je op je stuur ligt.
En zeker richting jongeren die interesse krijgen voor de koers door dergelijke wedstrijden. Het goede voorbeeld en zo

Maar neemt niet weg dat het een zeer zware straf is voor iets dat precies meer een vergetelheid was dan bewuste fout
Ik snap de redenering en het goede voorbeeld en meer van dat. Echter, het is buiten alle proporties, dat is wat me stoort. Ik zie dagelijks de enorme valpartijen en reken maar dat 99,9% daarvan niet door een hondepootje a 3 seconden op een open stuk asfalt komt.

Op de werkelijke oorzaak van de enorme valpartijen zou de UCI zich beter kunnen richten maar dan wordt het ingewikkeld en dan moet je echt gaan kijken wat iemand uitvoert in het peloton en dat is moeilijk, dus cherrypicken ze erop los en kunnen ze altijd terugvallen op hoe strict en goed ze wel niet bezig zijn. Er wordt geen enkele valpartij door voorkomen en er is geen toekomstige wielrenner die er z'n gedrag op zal aanpassen. Ze zouden nog beter het eten en drinken verbieden op de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
BreadFan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:25:
Zo reed ik onlangs nog door Elst (Rijksstraatweg), waar binnenkort een Vuelta etappe passeert. Als je dan ziet hoeveel objecten daar op en om de weg liggen en staan, dan vraag ik me wel af hoe ze dat veilig gaan passeren. Met name die witte randjes zoals hier rechtsonder ligt het daar vol mee.

[Afbeelding]

Even verderop staat het vol met paaltjes, en kort daarna ligt er een bolling als middellijn van de weg.
Tja de automobilist wordt steeds hufteriger en egoïstischer, dus als je geen drempels en randjes neerlegt dan zijn de overige weggebruikers de klos...

Drempels is het enige wat helpt om de snelheid eruit te halen. Vluchtheuvels geven met name ouderen nog een kans om over te steken. En je hebt minder ongelukken op afgescheiden fietspaden.

Laatst weer van de weg gereden door een BMW (altijd dat merk, maar dat terzijde) die gewoon schijt heeft aan de rode strook... Dus ja, meubilair is effectief tegen automobilisten maar voor wielerwedstrijden is het minder prettig. Je kan je ook afvragen of racen op de openbare wegen zo'n goed idee is of dat je eigenlijk op de baan / een circuit moet gaan rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenhas
Morrar schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

Tja de automobilist wordt steeds hufteriger en egoïstischer...
Denk dat je het woordje "automobilist" ook wel kan vervangen door "fietser". Je kan natuurlijk niet alle fietsers over dezelfde kam scheren, net als je dat niet kan met automobilisten maar het verkeer in het algemeen is er niet op vooruit gegaan. Als ik ga fietsen, hebben ik meestal een groter probleem met het gedrag van andere fietsers dan met het weggedrag van automobilisten.

Maar het kan natuurlijk ook iets luchtiger op zo'n warme dag:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
Wordt er hier ook nog naar baanwielrennen gekeken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Hoor net, tijdens de uitzending op Sporza, dat Nairo Quintana geschrapt wordt uit de uitslag van de Ronde van Frankrijk wegens een (ondertussen) verboden product. Was wel heel tussendoor dat het even vermeld werd dus veel details weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kenhas schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:14:
Hoor net, tijdens de uitzending op Sporza, dat Nairo Quintana geschrapt wordt uit de uitslag van de Ronde van Frankrijk wegens een (ondertussen) verboden product. Was wel heel tussendoor dat het even vermeld werd dus veel details weet ik niet
https://www.wielerflits.n...catie-uit-tour-de-france/
De uitslagen van Nairo Quintana in de Tour de France 2022 zijn geschrapt. De kopman van Arkéa-Samsic – die zesde werd in de Tour – is gediskwalificeerd, omdat bij bloedtests tijdens de Ronde van Frankrijk sporen van tramadol zijn aangetroffen bij de Colombiaan. Het gebruik van tramadol in competitie is sinds 2019 verboden door de UCI.
Het is een pijnstiller, geen doping. Maar wel verboden vanwege 'rider safety'.

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 17-08-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Requiem19 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:16:
[...]

https://www.wielerflits.n...catie-uit-tour-de-france/

[...]

Het is een pijnstiller, geen doping. Maar wel verboden vanwege 'rider safety'.
Weet niet of Tramadol wijd verspreid is maar als renner zal je toch beetje opletten met wat je neemt.
Verder heeft deze "betrapping" geen andere gevolgen, net omdat het geen doping betreft

Mededeling van UCI: https://www.uci.org/press...as/7DIAQXAGCJPfb3Axi6BW3W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
In Nederland wordt tramadol ook veel gebruikt, vaak zonder juiste indicatie.
In begin mag je er ook niet mee autorijden bijvoorbeeld.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je van dit middel beter gaat rijden.
Eventuele pijntjes zijn misschien wel minder.

[ Voor 31% gewijzigd door Megupe op 17-08-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Tramadol is een dubbele. Je kan er duizelig en slaperig van worden( veel valpartijen werden in het verleden hierdoor veroorzaakt door mindere alertheid)
Maar het is een heel sterke pijnstiller waardoor je pijngrens dus anders is en je dus dieper kan gaan.

Wel bijzonder dat Quintana dit zomaar gebruikt tot 2x toe zelfs in een bergrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Dat werkt beetje zoals het aloude amfetamine, er is dus weinig nieuws onder de zon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
BreadFan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:25:
Wat parcours betreft vind ik ook wel dat de renners / ploegen vooraf best eens wat meer lawaai mogen maken. De parcoursen worden door de ploegen steeds beter voorbereid (zeker in de grotere rondes), daar moeten bepaalde passages toch wel opvallen.

[Afbeelding]

Ben benieuwd of hier dranghekken geplaatst gaan worden.
Ik ben hier vanochtend doorheen gefietst en toen waren ze inderdaad bezig met het plaatsen van dranghekken. Opvallend was dat er bij elk paaltje 2 a 3 hekken stond, dan weer een stukje open tot de volgende, etc. Ik mag hopen dat ze dat nog wel dichtgooien. Anders krijg ik Wout van Aert tijdrit-crash flashbacks.
Zelfde voor die witte randjes.

Ik kwam vanuit de Vuelta-route gezien (Rhenen -> Amerongen) van de andere kant (Amerongen -> Rhenen). Die bolling kwam ik dus eerst tegen, toen zag ik nog niet dat ze bezig waren. Ik ben inderdaad benieuwd hoe ze dat oplossen. Er uit halen?
Dat hebben ze in ieder geval bij de Traaij in Driebergen met heel wat paaltjes en volgens mij ook bollingen gedaan bij wegversmallingen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
TJV ruim in de groene cijfers … Gesink in ‘t rood?!
mooi man! Robert Gesink in de rode trui, loon naar werken, en morgen in het rood door eigen land, ik ga misschien toch even naar de Grebbeberg morgen

[ Voor 62% gewijzigd door CynicRelief op 19-08-2022 20:26 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wat wordt die finish dramatisch in beeld gebracht… pas vaak na de finish de tijd in beeld.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Slim hoor die Evenepoel, een gat slaan tussen je ploegmaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:15:
Slim hoor die Evenepoel, een gat slaan tussen je ploegmaten
God en zijn volgelingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Zit er al 1 van Jumbo ('23) in de hotseat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cbr600f4i
Gesink!!!

De Condor in het rood. El cóndor rojo.

[ Voor 78% gewijzigd door cbr600f4i op 19-08-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
morgen de gevreesde montana de Amerongen … Tjallingii@Posbank-achtige taferelen?!

[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 19-08-2022 21:02 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

PatrickC schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:12:
Wat wordt die finish dramatisch in beeld gebracht… pas vaak na de finish de tijd in beeld.
Wel vaker dat in koersen de finish bij een bocht is waardoor je niets aan de vaste camera hebt. Ik zou die camera toch als uitgangspunt nemen.

Pagina: 1 ... 96 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21