[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 97 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:36
Gesink de prijs voor de strijdlust 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:15:
Slim hoor die Evenepoel, een gat slaan tussen je ploegmaten
Amateuristisch (of slecht gecoached).

Als je sterker bent dan de rest in een ploegentijdrit rij je langere aflossingen dan de rest, niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:03:
[...]

Amateuristisch (of slecht gecoached).

Als je sterker bent dan de rest in een ploegentijdrit rij je langere aflossingen dan de rest, niet sneller.
Evenepoel zou, bij afspraak, niet als eerste finishen; ze wisten inmiddels wel hoe het zat met TJV, en dus maakte het niet zoveel meer uit

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gesink, wat mooi! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Een hele mooie opening, een ploegenrit, maar je krijgt er wel een heel idioot GC van.

Wel een half peloton op een minuut van het rood. Dat belooft agressieve koers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 19:30
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:06:
Een hele mooie opening, een ploegenrit, maar je krijgt er wel een heel idioot GC van.

Wel een half peloton op een minuut van het rood. Dat belooft agressieve koers. :P
Totale dominantie van TJV: plek 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, en 8 in het AK!! ;)

Gaan er vandaag nog mensen langs de kant staan? Ik stap later vandaag op de fiets en ga ergens tussen Doorn en Amersfoort staan denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:13
Wat is dat met dat publiek? Zoveel mensen op de baan, wachten tot er eentje een renner raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 21:22
3dav0d3 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:36:
[...]

Gaan er vandaag nog mensen langs de kant staan? Ik stap later vandaag op de fiets en ga ergens tussen Doorn en Amersfoort staan denk ik. :)
Net ook even geweest, woon in Leusden en daar kwamen ze doorheen. Aardig wat kijkers maar plek zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

Fuelke

Forza Ferrari

In de laatste km was er ook wel een eng moment waarop renners dicht langs iemand reden die op de baan stond toe te kijken.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:58
Hele stomme vraag wellicht gezien ik niet per se een wielerliefhebber ben maar het zo nu en dan eens volg qua grote rondes:

Is er een (legale uiteraard) optie waarbij je de gehele etappe vanaf het vertrek kunt kijken? De NOS schakelde vandaag pas over op live beelden na ruim 30-35 kilometer van de start.

Gezien de Vuelta morgen door de regio komt waar ik zelf ook regelmatig een rondje doe (omgeving Chaam/Gilze) wil ik dit graag kijken. Maar als de NOS morgen hetzelfde doet dan zijn de renners die locatie al ruimschoots gepasseerd gezien dit vrij vroeg in de etappe is.

[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 20-08-2022 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
!mark schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:51:
Hele stomme vraag wellicht gezien ik niet per se een wielerliefhebber ben maar het zo nu en dan eens volg qua grote rondes:

Is er een (legale uiteraard) optie waarbij je de gehele etappe vanaf het vertrek kunt kijken? De NOS schakelde vandaag pas over op live beelden na ruim 30-35 kilometer van de start.

Gezien de Vuelta morgen door de regio komt waar ik zelf ook regelmatig een rondje doe (omgeving Chaam/Gilze) wil ik dit graag kijken. Maar als de NOS morgen hetzelfde doet dan zijn de renners die locatie al ruimschoots gepasseerd gezien dit vrij vroeg in de etappe is.
eurosport was vandaag het eerst met de live-beelden; zag net dat ze morgen vanaf 12u uitzending hebben met 3e etappe

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 22:42

Roozzz

Plus ultra

@!mark het wisselt een beetje per etappe en de evt andere programmering wanneer de zender inschakelt. De nos is vaak vrij laat. Op de Belg of Eurosport kan je vaak al eerder kijken. Vandaag op Eurosport vanaf de start geloof ik. Daar is de prio voor wielrennen kennelijk wat hoger. Maar ook daar wisselt het aanzienlijk, dus dat zou je moeten checken voor de etappe van morgen.

Een andere optie is via de GCN app. Daarmee kan je bijna iedere koers ter wereld van begin tot eind kijken. Maar voor een enkele rit is dat misschien net iets te gek.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Eurosport inderdaad. Maar let op: ze zenden tussendoor veel en vaak reclame uit!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 19:30

Ik kijk via Discovery+, die zenden vrijwel elke koers ter wereld van begin tot eind uit zonder reclame. Daarnaast kan je ook kiezen voor de taal van het commentaar (of geen). Wat mij betreft de €60/pj meer dan waard. :)

Volgensmij is Discovery+ hetzelfde als GCN+ voor wielrennen, maar heeft Discovery+ ook nog vele andere sporten (bijv. vele livestreams tijdens EKs, WKs en OS). Je kunt je afvragen of dat de €20/pj meer waard is (GCN+ is €40/pj).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Wielerflits houdt een overzichtje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Wint Primoz daar maar even een etappe die helemaal voor REV is gebouwd en op 't lijf was geschreven. Had wel gedacht dat REV daar even 2 minuten zou pakken gezien zijn verleden maar ook verwachtingen van kenners.

1 tegenvaller waar ik meer van verwacht had, Jay Vine. Hopelijk lukt 't 'm nog een bergetappe op z'n naam te schrijven. Sowieso, de hele Zwift winnaars line-up lijken me allemaal niveau knecht. Zoveel verwachtingen van maar als je dan ziet wat ze presteren.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
cbr600f4i schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:17:
Wint Primoz daar maar even een etappe die helemaal voor REV is gebouwd en op 't lijf was geschreven. Had wel gedacht dat REV daar even 2 minuten zou pakken gezien zijn verleden maar ook verwachtingen van kenners.

1 tegenvaller waar ik meer van verwacht had, Jay Vine. Hopelijk lukt 't 'm nog een bergetappe op z'n naam te schrijven. Sowieso, de hele Zwift winnaars line-up lijken me allemaal niveau knecht. Zoveel verwachtingen van maar als je dan ziet wat ze presteren.
Je zou bijna gaan denken dat wattages trappen op Zwift en wattages trappen "in het echt" anders zijn. Op zich vind ik het overigens ook wel opvallend, toen ik de afleveringen keek omtrent Zwift Academy, zag je toch best wel wat sterke renners in mijn ogen, maar het blijkt dat de echte toppers toch nog wel een stapje er boven zitten (Maud en Alex zitten veelal in middenmood, maar aan de andere kant kunnen ze gezien hun leeftijd nog wel wat tijd hebben).

Ik begrijp overigens niets van al het commentaar op TJV en het doorgeven van de rode trui. Dit is toch gewoon wat je krijgt bij een ploegentijdrit en daarna sprintetappes? Als hier een ander team (met uitzondering van QST, want REV, en die zou nooit zijn trui afstaan heb ik zo het idee) had gewonnen, had je het zelfde effect kunnen hebben.

Ik gebruik trouwens GCN+, fijne app (was aan het begin nog wat bagger) en site, en vorig jaar natuurlijk heel mooi in de prijs. Nu een stukje minder gunstig, dus denk dat ik volgend jaar toch ook naar Discovery ga kijken.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023

CUT
Dat roept de vraag op hoe jij aan je "kennis"van wielrennen komt....
Geen enkele kenner zal verwacht hebben dat welke klassementsrenner dan ook in de etappe van gisteren serieuze winst zou (willen) boeken.
Er is maar 1 soort etappe die Remco op het lijf is geschreven: de individuele tijdrit en voor de rest is het aanklampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123

Hoezo zou dat een rit voor Evenepoel zijn geweest? Sinds wanneer wint die op zo'n muurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je LBL en San Sebastian kunt winnen kun je wel wat meer dan alleen aanklampen. Ik denk ook dat daar op gedoeld wordt/werd mbt tot de etappe van gister als je naar het profiel kijkt. Om REV af te doen als tijdrijder en aanklamper vind ik nou ook niet echt getuigen van "kennis" maar hij moet het allemaal natuurlijk nog wel bevestigen in grote rondes. Ik vermoed, ken hem natuurlijk niet persoonlijk, dat zijn "hoofd" zijn grootste tegenstander is. Tot zover mijn "kennis". ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Rev gaat voor een klassement dan ga je niet in de rit van gisteren aanvallen op afstand in de eerste week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
LoneRanger schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:01:
Als je LBL en San Sebastian kunt winnen kun je wel wat meer dan alleen aanklampen. Ik denk ook dat daar op gedoeld wordt/werd mbt tot de etappe van gister als je naar het profiel kijkt. Om REV af te doen als tijdrijder en aanklamper vind ik nou ook niet echt getuigen van "kennis" maar hij moet het allemaal natuurlijk nog wel bevestigen in grote rondes. Ik vermoed, ken hem natuurlijk niet persoonlijk, dat zijn "hoofd" zijn grootste tegenstander is. Tot zover mijn "kennis". ;)
Als er iemand denkt dat in etappe 4 van een grote ronde met wat heuvels een hardrijder wel even een flinke tijdwinst gaat boeken, tsja , dan snap je toch niet veel van wielrennen de laatste 50 jaar....
Een eendagswedstrijd is is is niet te vergelijken met 3 weken zo weinig mogelijk tijd verliezen (daar komt het tegenwoordig toch wel op aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Waar ik op doel is inderdaad met enorme overmacht San Sebastian winnen om hier vervolgens 'op achterstand' gereden te worden. De man voerde ook nog een showtje op tijdens het tijdrijden. Wat snap je dan niet aan wielrennen, nou dat niet. Ik loop al een tijdje mee hoor, het is dan bewust volgen nog net geen 50 jaar maar om nou denigrerend te doen hoeft niet m.i.

[ Voor 9% gewijzigd door cbr600f4i op 24-08-2022 10:28 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Het probleem met heel veel ,mensen is dat ze denken dat wielrennen hard fietsen is , maar er komen meestal zoveel meer dingen bij lijken zoals:
-Stalorders, ik weet zeker dat Remco van de ploegadviseurs heeft vernomen dattie in week 1 vooral geen alles of niets aanvallen moet doen en zich gewoon op de vlakte moet houden en meerijden.
-Doseren , renners die 1 dag "knallen"redden het meestal niet over drie weken
Het levert vaak wel leukere sport op, maar er is meer dan alleen sportief leuk dat het verloop van grote ronden bepaalt.
Toen Merckx in 1969 in de Pyreneeen aan z'n monstersolo begon probeerde z'n ploeggleider hem zeer waarschijnlijk tegen te houden en het resultaat was historisch....
Ik vermoed dat Remco niet uit dat hout is gesneden en gewoon als klimmer tekortschiet voor zulke exercities.
Hij kan misschien de Vuelta wel winnen, maar dan moet hij vooral niet zich opblazen op dag 4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12
Ik had ook niet verwacht dat Evenepoel aan een solo zou doen, maar had wel verwacht dat hij iets beter mee kon in de laatste KM gelet op hoe hij oa wegreed in de CSS waar niemand hem kon volgen.

Hij is uiteraard niet zo explosief als Roglic, maar dat hij achter oa Mas finisht deze rit viel mij wel erg op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Requiem19 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:07:
Ik had ook niet verwacht dat Evenepoel aan een solo zou doen, maar had wel verwacht dat hij iets beter mee kon in de laatste KM gelet op hoe hij oa wegreed in de CSS waar niemand hem kon volgen.

Hij is uiteraard niet zo explosief als Roglic, maar dat hij achter oa Mas finisht deze rit viel mij wel erg op.
Hij zat toch gewoon fout gepositioneerd of heb ik dat fout? Hij maakte juist flink wat goed op het laatste stuk...ik zeg absoluut niet dat hij gewonnen had van Roglic (de beste/een van de beste ter wereld op zulke aankomsten) maar hij had er wel dichterbij gezeten als hij beter gepositioneerd was...

Overigens snap ik de felheid in de reacties als het om Evenepoel nooit zo goed (niet alleen hier overigens) maar dat zal persoonlijk zijn :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Requiem19 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:07:

Hij is in goede doen, die conclusie mag je zeker trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:27:
Waar ik op doel is inderdaad met enorme overmacht San Sebastian winnen om hier vervolgens 'op achterstand' gereden te worden. De man voerde ook nog een showtje op tijdens het tijdrijden. Wat snap je dan niet aan wielrennen, nou dat niet. Ik loop al een tijdje mee hoor, het is dan bewust volgen nog net geen 50 jaar maar om nou denigrerend te doen hoeft niet m.i.
Hij is toch helemaal niet op achterstand gereden? 8e in dezelfde tijd en hij zat heel slecht gepositioneerd op die smalle muur. Hij kwam ook heel fris over de finish vond ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Chelseamarre123 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

Hij is toch helemaal niet op achterstand gereden? 8e in dezelfde tijd en hij zat heel slecht gepositioneerd op die smalle muur. Hij kwam ook heel fris over de finish vond ik
Vandaar tussen quotes gezet. Ik vind de tijdswaarneming ook van een aparte orde maar misschien heb ik het verkeerd. Er zat duidelijk een gat tussen nummer 1 en 2. De laatste massasprint of was het de 1e sprint kwamen de eerste renners duidelijk tegelijk binnen en stonden de nummer 2 en 3 op 1 seconde. Misschien is dat later gecorrigeerd.

In ieder geval, voor zijn status zat ie te ver en vond ik 'm niet te fris, ik had het zelf andersom verwacht in vergelijk met Primoz die mij nog een stuk frisser overkomt. Het laconieke - ik heb maar 27 seconden achterstand - zie ik REV dan nog niet zo snel wegwerken.

Misschien moet ik eerst nog 60 worden om met de grote mannen mee te mogen praten ;) maar ik had zelf verwacht dat ie gisteren sowieso een nummertje zou opvoeren met minimaal een eindschot voor het peloton uit. Maakt ook allemaal niet uit, we voegen het toe aan onze kennisbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
cbr600f4i schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:08:
[...]

Vandaar tussen quotes gezet. Ik vind de tijdswaarneming ook van een aparte orde maar misschien heb ik het verkeerd. Er zat duidelijk een gat tussen nummer 1 en 2. De laatste massasprint of was het de 1e sprint kwamen de eerste renners duidelijk tegelijk binnen en stonden de nummer 2 en 3 op 1 seconde. Misschien is dat later gecorrigeerd.

In ieder geval, voor zijn status zat ie te ver en vond ik 'm niet te fris, ik had het zelf andersom verwacht in vergelijk met Primoz die mij nog een stuk frisser overkomt. Het laconieke - ik heb maar 27 seconden achterstand - zie ik REV dan nog niet zo snel wegwerken.

Misschien moet ik eerst nog 60 worden om met de grote mannen mee te mogen praten ;) maar ik had zelf verwacht dat ie gisteren sowieso een nummertje zou opvoeren met minimaal een eindschot voor het peloton uit. Maakt ook allemaal niet uit, we voegen het toe aan onze kennisbank.
komt zowaar overeen met de doelen die ze zichzelf gesteld hebben deze keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Chelseamarre123 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

Heeft natuurlijk wel beetje tijd verloren met de bonificaties en zo. Het is natuurlijk niet zoveel maar als je alles samentelt, ga je al richting de halve minuut (denk ik).

Denk dat het gisteren ook wel een gelukskwestie was. Ik vond het een zeer chaotische laatste (twee) kilometer. En als je dan net geblokkeerd zit, kan je geen kant meer uit.

En dat frisse zal er zeker wel geweest zijn na zijn ijsbad na de finish ;) Vond ik toch maar raar beeld zo midden op de straat

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vergelijk het even met de tour, toen won Pogacar ook op al die muurtjes seconden en stond die ook met een halve minuut vooraan voor er een eerste col gereden was en was de Tour ook al gereden.
Roglic is nu eenmaal al jaren 1 van de explosiefste types op zo'n finish in dit peleton.

Madrid is nog lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Madrid is nog lang maar die andere Sloveen rijdt niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Laatst online: 09:52
Uit een boek van/over Geraint Thomas: iedere renner heeft in een grote ronde een bepaald aantal 'kogels'. En op die 'kogels' moet je zuinig zijn want als ze op zijn is het over en uit. Dus iedere renner die voor een eindklassement gaat zal zijn 'kogels' zoveel mogelijk willen sparen, en pas bewust 'afschieten' als dat echt nodig is, en dat is wat REV gisteren denk ik ook gedaan heeft.

Ik vond het wel een mooie metafoor, die 'kogels'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Keezx en @Requiem19 dat jullie elkaar niet kunnen pruimen af en toe is tot daar aan toe, maar vecht dat lekker uit in een DM ipv hier op het forum

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

HeleBoel schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:31:
Uit een boek van/over Geraint Thomas: iedere renner heeft in een grote ronde een bepaald aantal 'kogels'. En op die 'kogels' moet je zuinig zijn want als ze op zijn is het over en uit. Dus iedere renner die voor een eindklassement gaat zal zijn 'kogels' zoveel mogelijk willen sparen, en pas bewust 'afschieten' als dat echt nodig is, en dat is wat REV gisteren denk ik ook gedaan heeft.

Ik vond het wel een mooie metafoor, die 'kogels'.
En Alberto ze maar in het luchtledige schieten na de finish, ook wel zonde.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Laatst online: 09:52
Fisico schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:49:
[...]

En Alberto ze maar in het luchtledige schieten na de finish, ook wel zonde.
:D _/-\o_

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

cbr600f4i schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:08:
[...]

Gezien hij niet aan de start staat met als doel de Vuelta te winnen (of uberhaupt het podium) snap ik wel dat hij voorlopig tevreden is... Zijn Giro vorig jaar startte hij veel te hevig en met veel te veel ambitie, gezien zijn gebrek aan ritme kon dat toen absoluut niet goedkomen.

Deze keer heeft hij zijn les geleerd en houdt hij de druk veel slimmer af. Top-10 en een ritzege (een goede Evenepoel heeft in principe enkel Roglic te vrezen in de tijdrit) lijkt me een gezonde ambitie. Dat je zelf misschien toch hoopt op een top-5 of beter kan en mag natuurlijk.

Maar mensen die denken dat hij "simpelweg" even podium gaat rijden onderschatten toch zeer schromelijk het deelnemersveld, dat is gewoon ijzersterk deze Vuelta...

Er staat 5 ex-winnaars van grote ronden aan de start,
Roglic (3 Vuelta's), Yates (1 Vuelta), Hindley (1 Giro), Carapaz (1 Giro), Hart (1 Giro) * Ik tel even de favorieten, de Valverde's, Nibali's & Froomes tel ik niet mee. En dan heb je met Kelderman, Landa, Chaves, Pinot, Carthy, López & Mas er nog een stuk of 6-7 die podia gereden hebben... (en dan heb ik ook nog de O'Connors, Almeida's & Higuita's van deze wereld niet meegeteld).

Dat zijn al 15 namen... Neem dan een Evenepoel, Meintjes, Arensman en een tweetal verdwaalde Spanjaarden die een goede Vuelta rijden (of zo'n Pacher bij FDJ nu) en we hebben er 20 die allemaal denken "Goh, top-10 zal wel lukken..."

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Best sterke kopgroep die weg is, zouden wel weg kunnen blijven... Padoen, Meurisse, Brenner, Cataldo, Oliveira...

• Keezx
Ik verwacht vandaag toch wel de eerste serieuze krachtmeting tussen de klassementsrijders op de slotklim...

• Nutterd

Nutterd

God himself gaat ervoor!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En Roglic eraf

• Nutterd

Nutterd

lekkere etappe zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Wie waren hier de criticasters dat Evenepoel toch wat teleurstelde voorlopig, amai... Gewoon vanop de kop alles kapotbeuken...

[ Voor 19% gewijzigd door Jebus4life op 25-08-2022 17:00 ]

• Exocet
  • Niet online
Evenepoel gaat de Vuelta winnen

• Nutterd

Nutterd

Eerst zien dan geloven...maar ik zou het hem zeer zeker gunnen! Lefevre iets minder maarja dat nemen we dan maar voor lief :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 21:14
Mooie etappe. Valt mij wel op dat Roglic vaak minder goed is wanneer het nat/koud is.

• CynicRelief
Madrid is nog ver!

lekker zomerregentje daar, doe ons es wat hier

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ayuso trouwens ook wel een ferme stoot, het Spaanse wielrennen heeft dan toch een opvolger van Valverde

***EDIT***
Vine _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Jebus4life op 25-08-2022 17:04 ]

• Nutterd

Nutterd

gat loopt nu wel heel hard op richting de top favorieten! Mas zie ik persoonlijk niet als een bedreiging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Raar dat Roglic alles moet doen in de groep. Evenepoel is waarschijnlijk de grootste concurrent. Vandaag toont aan dat Roglic nog niet 100% is

• Chelseamarre123
Exocet schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:12:
Raar dat Roglic alles moet doen in de groep. Evenepoel is waarschijnlijk de grootste concurrent. Vandaag toont aan dat Roglic nog niet 100% is
Roglic is al veel langer minder dit seizoen. Over zijn top denk ik. Dauphiné en Parijs Nice was die ook al niet meer best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Exocet schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:12:
Klopt, Bora en Ineos zitten daar met een pak volk en deden bitter weinig werk

• CynicRelief
Vine niet in beeld als eerste door de mist, maar dat zal em wel aan zn derriere oxideren neem ik aan, mooie overwinning

• CynicRelief
de Belgen lezen de pers even de les, en terecht, geef die mannen wat ruimte

• Chelseamarre123
Meteen rode trui. Hij moet eigenlijk vanaf nu gewoon volgen. Benieuwd hoeveel die uitbreid in de tijdrit volgende week van 30km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Wat dacht je van de komende 3 dagen....met nog 2 aankomsten bergop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Stevige kost inderdaad. Het is een Vuelta voor kloeke kerels... De volgende 9 koersdagen 5 aankomsten boven en de tijdit 8)7

Evenepoel is een enorme klasbak, maar heeft me gisteren toch enorm verrast. Als Belg hoop ik dus dat we eindelijk een opvolger voor De Muynck krijgen (Giro 78, de laatste Belgische winaar in een grote Ronde 8)7), maar je kan je deze Vuelta absoluut geen slechte dag permitteren

Stel je voor dat hij het doet, dán gaan we in Vlaanderen naar 10 jaar lang complete hype voor de Tour in de hoop dat we een opvolger voor Van Impe (76) krijgen...

[ Voor 70% gewijzigd door Jebus4life op 26-08-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hoge snelheid van Quickstep. Benieuwd of Remco weer eens gaat versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Vine gaat die Corvette binnenslepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Roglic niet zo scherp als voorheen, anders had hij dat sprintje wel gewonnen. Evenepoel in een zetel.
Maar, Madrid is nog ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Megupe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:39:
Roglic niet zo scherp als voorheen, anders had hij dat sprintje wel gewonnen. Evenepoel in een zetel.
Maar, Madrid is nog ver.
Lijkt zeker de sterkste, wordt vooral de vraag hoe zijn derde week gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
TJV eigenlijk de hele dag niet gezien, morgen, zware etappe voor de rustdag, all-in? Quickstep toch ferme werkdag vandaag, tempo goed hooggehouden, en morgen te lastig voor Cavagna … benieuwd!

[ Voor 39% gewijzigd door CynicRelief op 27-08-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Tja , wie moet dat vandaag dan gaan doen?
Het zou me niet verbazen als J. Vine voor nr 3 gaat op die steile muur en houdt Remco stand ....tot nu toe waren het "lopers"maar dit is andere koek...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Een loper?
Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/ve22-e8-fancuoya-1/12859/0:0,924:1208-960-0-70/1200c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Beetje vaart meenemen en op de macht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Exocet schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:40:
[...]
Lijkt zeker de sterkste, wordt vooral de vraag hoe zijn derde week gaat zijn
Madrid is nog ver.
Evenepoel heeft nog niet eerder een 3e week zo hard hoeven rijden vziw. Voorlopig ziet het er nog wel erg goed uit, maar een slechte dag loop je zo op.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Remco solo! Heerlijke leider, gewoon zelf versnellen en niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
Mooi… Evenepoel lijkt een slag te slaan vandaag… Roglic mag de komende jaren gaan knechten voor TJV als je het mij vraagt. 8)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Monsterlijk sterk. Nog even een 45-60 seconden bijpakken en dan dinsdag écht de sloophamer bovenhalen in de tijdrit
Exocet schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:22:
Aan de ene kant leuk, een nieuwe rondewinnaar, aan de andere kant is de spanning nu wel weg. Er is gewoon geen concurrentie
Als Belg kan me dat voor 1 keer weinig schelen. We hebben lang genoeg gewacht _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Jebus4life op 28-08-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Aan de ene kant leuk, een nieuwe rondewinnaar, aan de andere kant is de spanning nu wel weg. Er is gewoon geen concurrentie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Exocet schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:22:
Bekijk het langs de andere kant, binnenkort meer concurrentie in de Tour: Pogi, Vingegaard en deze man.
Misschien nog een herboren Bernal erbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Als de gemiddelde amateur omhoog rijdt moet hij best wat stukjes lopen :+

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:49
Lekker bezig die Remco, had ik zelf eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zo omhoog zou knallen. Ben benieuwd of hij het 3 weken lang vast kan houden.

Wat is die Arensman trouwens een uitermate vreemde vogel. Zit mee in de ontsnapping en laat zich dan met misbaar weer zakken. En dan achteraf een raar interview waarin hij vier keer zegt, we besloten het als een team. Afgelopen Giro had hij ook al zo’n rare streek. Ik vind het echt een mega talent, maar qua mentale sterkte valt er nog heel veel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

In de Giro heeft DSM tegen hem gezegd dat hij in de toekomst "dit hebben we samen besloten" moest zeggen. Ik dat dat het herhallen van hem wel laat zien dan Ome Iwan weer aan de knoppen heeft gezeten.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
doomtech schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:10: Ik vind het echt een mega talent, maar qua mentale sterkte valt er nog heel veel te halen.
Mentale sterkte afbreken is de grootste kwaliteit van Iwan Spekenbrink :+

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Als hij dit volhoudt, djeezes, een orkaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:08:
:)B :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hopelijk gaan volgend jaar meer klassementsrenners vol voor de Vuelta ipv het als een noodzakelijk kwaad te zien na een mislukte Giro/Tour.

Arensman valt echt heel erg tegen trouwens in de tijdrit.

[ Voor 17% gewijzigd door Exocet op 30-08-2022 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Exocet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:15:
Hopelijk gaan volgend jaar meer klassementsrenners vol voor de Vuelta ipv het als een noodzakelijk kwaad te zien na een mislukte Giro/Tour.

Arensman valt echt heel erg tegen trouwens in de tijdrit.
Als ik de top 10 snel bekijk zie ik eigelijk alleen Roglic hoor en eventueel Mas?
Veel hebben de tour niet gereden of met andere bedoelingen dan een topklassement.

Vele zakken gewoon door het ijs, zo'n Carapaz staat bijvoorbeeld al op een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Mas heeft voor zijn doen een sterke tijdrit gereden en wordt gewoon op 2 minuten gezet... Dat moet toch aankomen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:30

Punkrocker

Mostly harmless

Jebus4life schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:08:
Ik gun het hem wel.

Ik gun het alleen Lefevre niet.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
We zouden zomaar een een nieuwe grote ronde winnaar kunnen hebben.

Het is niet mijn favoriet, maar ik gun het hem wel. Sterk nummer alleszins al.

Het valt me ook op dat hij heel matuur overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Roglic valt niet tegen, Evenepoel (zoals verwacht) erg sterk. Maar we zijn bijna halverwege, er komt nog wel wat aan. Het is nog niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Megupe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:15:
Maar we zijn bijna halverwege, er komt nog wel wat aan. Het is nog niet over :)
Gezien het aantal uitvallers lijkt het sowieso een tombola wie de eindstreep haalt. Yates zal vandaag ook niet meer starten vanwege een positieve coronatest.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Een voorbereiding die volledig kon afgewerkt worden zoals gepland, levert blijkbaar toch wel goede resultaten voor Evenepoel. Knap nummertje gisteren (en de dagen ervoor).

Ben, zoals de rest van de wereld, benieuwd of die off day er komt in deze Vuelta.

Mas heeft ook wel mooie tijdrit afgewerkt. Had misschien net iets meer verwacht van Roglic. Gedacht dat die dichter ging eindigen. Maar zoals hierboven ook gezegd, het zal niet zijn dat Roglic slecht is maar Evenepoel die er nu bovenuit steekt

Vandaag dus een sprintersetappe. Ben benieuwd. Dacht dat er maar een handjevol (of twee) sprinters meer in het peloton zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:23
Het gaat wel echt heel hard met de uitvallers nu. Sivakov, Bennett, Hayter, Yates, Einhorn, Vendrame, Arndt, Affini etc.

• Kenhas
Even schrikken voor evenepoel. Zo zie je maar dat het ongeluk in klein hoekje schuilt.
Volgens hem door motoren die stil stonden. Motoren heb ik niet gezien, wel dat ie de bocht veel scherper nam

• cbr600f4i
Waarom rijdt/reed Jumbo voorop? Je kan toch gewoon freewheelen achter Quickstep?

• CynicRelief
Roglic dealtje doen met Movistar zou ik zeggen, ongeveer zoals in die Vuelta met z’n allen tegen Dumoulin

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:22
cbr600f4i schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:57:
Waarom rijdt/reed Jumbo voorop? Je kan toch gewoon freewheelen achter Quickstep?
Waarschijnlijk om te zien of ze God konden isoleren. Niet gelukt. |:(

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• CynicRelief
cbr600f4i schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:57:
omdat ze Evenepoel onder druk willen/moeten zetten, ze staan achter en moeten tijd goed maken/winnen

maar hij is te sterk, hij zweet niet eens … komend weekend dan maar, morgen ‘rustdag’

[ Voor 13% gewijzigd door CynicRelief op 01-09-2022 17:18 ]

• cbr600f4i
Ik denk dat aan REV weinig te doen is, of Roglic moet ergens deze ronde nog wat uit z'n hoge hoed toveren maar ik denk dat de strijd over is zoals die nu rondrijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
cbr600f4i schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:18:
Ik denk dat aan REV weinig te doen is, of Roglic moet ergens deze ronde nog wat uit z'n hoge hoed toveren maar ik denk dat de strijd over is zoals die nu rondrijdt.
Deze conclusie had je ook meermaals over Yates kunnen neerpennen halverwege een drieweekse etappekoers.

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:18:
Corona word de grootste vijand.

• Exocet
  • Niet online
Ook mijn idee, of Evenepoel(of zijn hele team) krijgt corona, of hij wint hem.

• cbr600f4i
Smultie schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:20:
[...]

Deze conclusie had je ook meermaals over Yates kunnen neerpennen halverwege een drieweekse etappekoers.
Yates? Nee, althans nu sowieso niet meer. En voorheen was dat een bekend gegeven. De koninginne etappe moet nog en dan weten we meer maar REV lijkt me te sterk. Laat ik het iets nuanceren, de rest is niet in topvorm en ik denk dat dat het voordeel is voor REV. Bij een TDF Pogacar, Vingegaard en WvA was REV een top tien kandidaat wellicht en misschien had ie dan z'n etappes uitgekozen door op achterstand te rijden.

• Megupe
Heeft Kelderman al zijn overwinning binnen?...

• CynicRelief
Megupe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:29:
Heeft Kelderman al zijn overwinning binnen?...
nee, hij is nog onderweg …

(naar z’n eerste WT overwinning in grote ronde bedoel ik)

maar hij was dichtbij vandaag, maar tegen Carapaz was niks te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Het leek wel een zondagswandeling hoe Evenepoel die laatste helling omhoog reed. Zo op zijn gemakje op kop. Ademde precies bijna niet.
Had ergens een prestige sprintje verwacht gisteren maar ofwel kon de rest niet meer ofwel hadden ze er gewoon geen zin in.

Maar denk dat alles zal afhangen van zondag. Als hij die kan overleven, dan ziet het er wel goed uit.

En weer net niet voor Kelderman. Weet niet of ik het goed onthouden heb maar dacht dat ze gisteren zeiden dat hij nu al een 150 top-10 plaatsen zat zonder overwinning. En als ik het juist onthouden heb, kan het natuurlijk een verkeerd getal zijn dat ze zeiden

Pagina: 1 ... 97 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21