[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 93 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:08:
En wat betreft Kelderman… welke Nederlandse renners had TJV moeten halen dan?
Prima dat ze Kelderman halen… mits hij gewoon voor het klassement mag rijden ipv knechten voor Roglic of Vingegaard.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Patrick4 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:20:
[...]

Groenewegen is weggegaan omdat bij de ambitie voor gele trui (ongeacht wie) geen plek is in de tour voor een pure sprinter (ongeacht wie).
Staat dat ergens zwart op wit? Volgens mij was het voor zowel TJV als Groenewegen (marketingtechnisch) het beste om uit mekaar te gaan vanwege de kwestie Fabio. Negatieve reclame in dit geval is niet goed. TJV doet echt niet zomaar een topsprinter als Groenewegen de deur uit, ook niet voor een gele trui.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:12:
[...]

Prima dat ze Kelderman halen… mits hij gewoon voor het klassement mag rijden ipv knechten voor Roglic of Vingegaard.
Hij zal de Giro / Vuelta mogen proberen.

Hij gaf zelf aan niet meer geïnteresseerd te zijn in alleen een top 10 of top 5 plek in het eindklassement, dus hij zal ambitieus zijn om nog een stap te maken bij TJV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:09:
[...]
Wat betreft Vingegaard vs Pogacar en de etappewinst vind ik gewoon dat Vingegaard deze sprints tegen Pogacar niet slim aanpakt. Niet geleerd van de laatste keer dat hij verslagen werd door Vingegaard.
Ik vond het best slim om eerst te gaan vanuit de tweede positie. Pogacar had het er nog best even zwaar mee. Uiteindelijk is Poga veel explosiever en is geen extra tijd verliezen belangrijker dan die rit en 4 boni's. In het interview achteraf zie je dat Jonas daar ook wel vrede mee heeft.

Ben benieuwd vandaag, voor mijn gevoel ziet Poga er wat frisser uit. Aan de ene kant gun ik het TJV en heb ik ook wel wat Nederlandse trots, aan de andere kant is het moeilijk om niet van Poga te houden :P.

Op de tijdrit kunnen toch nog weleens flinke verschillen worden gemaakt ook, is een serieuze tijdrit... lijkt biljartvlak maar toch nog 430 hoogtemeters.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
[...]
Welke klassieker heeft WvA al gewonnen dan? Antwoord: NUL. Dylan heeft daar dus een streepje voor.
Milaan-San Remo of telt die niet als klassieker? Is nochtans 1 van de 5 grote monumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RigolleM schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:24:
[...]

Milaan-San Remo of telt die niet als klassieker? Is nochtans 1 van de 5 grote monumenten.
Shame on me, die was ik al weer vergeten :X.

Staat nochtans een stukje lager dan Parijs Roubaix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:09:
[...]

Kruijswijk is de Tour gestart als knecht volgens mij, want met Vingegaard, Roglic en Van Aert heeft JV al 3 kopmannen.

Wat betreft Vingegaard vs Pogacar en de etappewinst vind ik gewoon dat Vingegaard deze sprints tegen Pogacar niet slim aanpakt. Niet geleerd van de laatste keer dat hij verslagen werd door Vingegaard.

We zullen zien vandaag. Hopelijk kan Pogacar wat tijd terugpakken op Vingegaard zodat we een spannende tijdrit krijgen. Of Vingegaard die juist in de aanval gaat… zou ik ook mooi vinden. Maar weer samen naar de finish rijden en pas op het einde van de bergen aanvallen zoals gisteren, daar hoop ik niet op.
Pogacar is echt veel veel explosiever. 9 van de 10 sprintjes zal hij winnen van Vinegaard.

Vinegaard kan alleen winnen als hij de laatste km’s heel hard maakt. Met het risico dat Pogacar erover heen klapt en tijd wint.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
cbr600f4i schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:12:
[...]

Staat dat ergens zwart op wit? Volgens mij was het voor zowel TJV als Groenewegen (marketingtechnisch) het beste om uit mekaar te gaan vanwege de kwestie Fabio. Negatieve reclame in dit geval is niet goed. TJV doet echt niet zomaar een topsprinter als Groenewegen de deur uit, ook niet voor een gele trui.
Dat geloof ik niet direct. Groenewegen is gewoon het type sprinter dat een hele ploeg om zich nodig heeft. Jumbo en Ineos zijn de enige twee ploegen waar dat niet kan. Daarnaast is het voor Groenewegen alleen de Tour die telt, en laat dat nou de ronde zijn waar Jumbo niet experimenteert en alleen voor geel gaat. Last but not least; toen ze hem de laatste keer naar de Giro stuurde presteerde hij totaal niet. Een 4e plek als beste resultaat en toen DNF.

Groenewegen was daarmee gewoon klaar, net als dat je nu een beetje bij Teunissen ziet gebeuren. Olav Kooij en David Dekker staan gereed als opvolgers en WvA rijdt ook massasprints. Voor de rest heeft Jumbo de visie dat de beste Nederlandse renners bij de ploeg moeten rijden, maar Dylan was (tijdelijk) gewoon niet goed genoeg en kost dus teveel (in de zin van aantal renners in de ploeg) om zijn optimale rendement te halen.

Ik vind/vond het overigens een prachtige stap. Biko-Jayco is veel meer een sprintersploeg. Matthews was een tijd lang niet op niveau en nu hebben ze een hele ploeg vol leadouts met 2 kopmannen die het af kunnen maken. Voor NL maakt het niet uit of Dylan met een andere ploeg wint en Jumbo kan zich zo focussen op het klassement. Ik zie alleen maar winnaars. De 2 beste sprinters die hun ritjes winnen met andere ploegen en Jumbo als grote ploeg voor de eindoverwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:12:
[...]

Het doel van iedere ploeg is aan het eind van de rit een man in het geel onder de Eifeltoren, ongeacht de nationaliteit van die renner. Roglic en Vingegaard zijn beter dan Kelderman. Dan is het toch logisch dat ze een Kelderman in de TdF niet voor eigen succes laten rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:06
[...]

Welke klassieker heeft WvA al gewonnen dan? Antwoord: NUL. Dylan heeft daar dus een streepje voor.

Van Baarle zal echt geen knecht worden in de klassiekers die hem liggen. In de tour misschien wel, maar dat is ook prima.
WVA is over de breedte sterker dan van Baarle, maar bij wielrennen heeft de sterkste man in koers niet altijd de grootste kans om te winnen. Er wordt namelijk altijd naar hem gekeken. Als schaduwkopman kan je er dan tussenuit piepen terwijl de rest naar de kopman kijkt. Eigenlijk zoals Kwiatkowski dit jaar de Amstel won terwijl iedereen naar Pidcock kijkt (in achtervolgende groep).

Ik denk dat van Baarle dus een prima plekje heeft naast WvA.

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick4 op 21-07-2022 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Makkelijk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:21:
[...]

Op de tijdrit kunnen toch nog weleens flinke verschillen worden gemaakt ook, is een serieuze tijdrit... lijkt biljartvlak maar toch nog 430 hoogtemeters.
Even gekeken in deTime Trials races die ze samen gereden hebben:

- TdF 1 dit jaar: Vinegaard +8 seconden achter Pogacar op 13km
- Tirreno 2022: Vinegaard + 35 seconden op 13,9km
- TdF laatste TT vorig jaar: Vinegaard - 25 seconden op 30.8km
- TdF eerste TT vorig jaar: Vinegaard + 27 seconden op 27,2km
- Ronde Baskenland 2021: Vinegaard - 10 seconden op 13,9km
- UAE 2021: Vinegaard + 19 seconden op 13km
(er zijn ook wat ritten uit 2019 en eerder, maar die laat ik buiten beschouwing)

Conclusies:

- Gemiddeld verliest Vinegaard 0,42 seconden per kilometer op Pogacar
- Pogacar heeft 3 van de 4 kortere tijdritten gewonnen van Vinegaard
- Langere tijdritten zijn relatief in het voordeel van Vinegaard
- Op de twee langere tijdritten van rond de 30km is het 1-1, waarbij de tijdsverschillen niet groter zijn geweest dan 27 seconden

Geextrapoleerd naar de tijdrit van zaterdag kunnen we voorspellen dat:

- Vinegaard in normale omstandigheden op zo'n lange tijdrit maximaal 40 seconden verliest (1 seconde per kilometer)
- In de slechtste H2H verloor Vinegaard 2,5 seconde per km (Tirreno dit jaar, korte tijrdit). Als je dit extrapoleert naar de 40km van zaterdag komt dat uit op 2:30. Dit lijkt mij niet representatief echter vanwege de lengte van de tijdrit.

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 21-07-2022 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Gok dat Roglic niet nóg een keer voor de Tour mag. Dat is nu gewoon 100% Vingegaard. Roglic krijgt de Vuelta en rondes van een week, die liggen hem een stuk beter. Kelderman is voor mij synoniem met de Giro.

Vind Kelderman een prima aankoop, begrijp Jumbo alleen beter dan Wilco. Hij lijkt me niet het type dat heel goed om gaat met de druk van een grote ploeg. Bij Jumbo zal hij in de Giro omringt worden door mannen als Bouwman, Leemrijze en Kooij. Wat dat betreft wel goede bliksemafleiders, maar daarmee ga je niet het AK winnen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Patrick4 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:27:
[...]

WVA is over de breedte sterker dan van Baarle, maar bij wielrennen heeft de sterkste man in koers niet altijd de grootste kans om te winnen. Er wordt namelijk altijd naar hem gekeken. Als schaduwkopman kan je er dan tussenuit piepen terwijl de rest naar de kopman kijkt. Eigenlijk zoals Kwiatkowski dit jaar de Amstel won terwijl iedereen naar Pidcock kijkt (in achtervolgende groep).

Ik denk dat van Baarle dus een prima plekje heeft naast WvA.
WvA is een veel completere renner dan Van Baarle met veel meer wapens. Sprint, tijdrit, punch, bergop. Maar Van Baarle is wel sterker in echt lange harde wedstrijden waarin je WvA (net als VdP) wat ziet afbotten hoe langer de wedstrijd duurt. WvA heeft bijvoorbeeld nog nooit echt meegedaan voor de winst in PR en ook in de Ronde van Vlaanderen was hij maar 1x echt goed.

In die echt lange zware klassiekers zullen ze samen kopman zijn lijkt me en kan het voor Van Baarle zelfs beter uitpakken dan bij Ineos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Even gekeken in deTime Trials races die ze samen gereden hebben:

- TdF 1 dit jaar: Vinegaard +8 seconden achter Pogacar op 13km
- Tirreno 2022: Vinegaard + 35 seconden op 13,9km
- TdF laatste TT vorig jaar: Vinegaard - 25 seconden op 30.8km
- TdF eerste TT vorig jaar: Vinegaard + 27 seconden op 27,2km
- Ronde Baskenland 2021: Vinegaard - 10 seconden op 13,9km
- UAE 2021: Vinegaard + 19 seconden op 13km
(er zijn ook wat ritten uit 2019 en eerder, maar die laat ik buiten beschouwing)

Conclusies:

- Gemiddeld verliest Vinegaard 0,42 seconden per kilometer op Pogacar
- Pogacar heeft 3 van de 4 kortere tijdritten gewonnen van Vinegaard
- Langere tijdritten zijn relatief in het voordeel van Vinegaard
- Op de twee langere tijdritten van rond de 30km is het 1-1, waarbij de tijdsverschillen niet groter zijn geweest dan 27 seconden

Geextrapoleerd naar de tijdrit van zaterdag kunnen we voorspellen dat:

- Vinegaard in normale omstandigheden op zo'n lange tijdrit maximaal 40 seconden verliest (1 seconde per kilometer)
- In de slechtste H2H verloor Vinegaard 2,5 seconde per km (Tirreno dit jaar, korte tijrdit). Als je dit extrapoleert naar de 40km van zaterdag komt dat uit op 2:30. Dit lijkt mij niet representatief echter vanwege de lengte van de tijdrit.
Kun je die berekening ook nog even met terugwerkenders kracht maken tussen Pogacar en Roglic? ;) Een tijdrit aan het einde van de Tour kan wel eens erg verrassend uitpakken, net als destijds. En vorig jaar moest Pogacar een voorsprong verdedigen tov Vingegaard. Nu moet hij, waarschijnlijk, een achterstand goedmaken in de tijdrit. Dan ga je zo’n rit in met een andere instelling (meer aanvallend/risico).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
autje schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Het doel van iedere ploeg is aan het eind van de rit een man in het geel onder de Eifeltoren, ongeacht de nationaliteit van die renner. Roglic en Vingegaard zijn beter dan Kelderman. Dan is het toch logisch dat ze een Kelderman in de TdF niet voor eigen succes laten rijden?
Ik snap dat dat het doel is van Team JV, maar dat hoeft natuurlijk niet te matchen met wat ik graag zou zien… een Nederlander in de Tour die mag gaan voor het podium. Dat Kelderman zo dadelijk kopman in de Giro of Vuelta is… mooi… maar de Tour is waar het wat mij betreft echt om draait in het wielrennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Eerst vandaag maar even afwachten, maar ik verbaas me wel een beetje over het sentiment in de praatprogramma's en podcasts over Vingegaard. Ik hoor veel dat hij zo rustig en kalm oogt en dat hij alles onder controle heeft en dat het daarom dús niet mis zal gaan bij de tijdrit. En misschien is dat wel zo, maar men lijkt de paniek die er was bij Vingegaard in de eerste week toen hij een probleem had met de ketting dan toch wel vergeten te zijn. Ik hoop dat de tijdrit (en vandaag) goed gaat voor Vingegaard, maar ik zou niet verbaasd zijn als er een "Rasmussen doet een tijdrit met kans op het eindpodium"-situatie ontstaat waarbij 1 ding dat misgaat compleet uit de klauwen escaleert tot een reeks van paniekmomenten.
YouTube: Michael Rasmussen in slottijdrit Tour 2005

Ik hoop echt dat dit niet gebeurt bij Vingegaard.

Over de "Nederlander" discussie. Ik vind het ook leuk als een Nederlander het goed doet, maar juist bij wielrennen kan ik ook erg genieten van goede prestaties van niet-Nederlandse renners en kan ik ook fan zijn van sympathieke en/of mooie renners. Als Roglic in de finale tegen een Nederlander koerst zal ik bijvoorbeeld de Nederlander aanmoedigen, maar in alle andere gevallen al gauw Roglic (als voorbeeld). En ook menig Belgische renner gun ik een mooi resultaat.

Ik vond het gisteren overigens een zeer leuke etappe en ergerde me kapot aan de commentator die de etappe maar bleef afzeiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Wyke op 21-07-2022 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:04:
[...]

Ik snap dat dat het doel is van Team JV, maar dat hoeft natuurlijk niet te matchen met wat ik graag zou zien… een Nederlander in de Tour die mag gaan voor het podium. Dat Kelderman zo dadelijk kopman in de Giro of Vuelta is… mooi… maar de Tour is waar het wat mij betreft echt om draait in het wielrennen.
Uiteraard, maar ik vind niet dat je TJV mag verwijten dat zij niet doen wat jij graag zou zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
PatrickC schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Kun je die berekening ook nog even met terugwerkenders kracht maken tussen Pogacar en Roglic? ;) Een tijdrit aan het einde van de Tour kan wel eens erg verrassend uitpakken, net als destijds. En vorig jaar moest Pogacar een voorsprong verdedigen tov Vingegaard. Nu moet hij, waarschijnlijk, een achterstand goedmaken in de tijdrit. Dan ga je zo’n rit in met een andere instelling (meer aanvallend/risico).
https://www.procyclingsta...j-pogacar/tt-same-results

Je ziet in de resultaten van Pogacar een interessante trend: voor 2020 scoorde hij veel slechter in tijdritten (14, 21, 11).

Vanaf 2020 waren zijn resultaten 1, 1, 5, 1, 3.

De 'voorspelling' in 2020 dat Roglic hem zou verslaan in de tijdrit was gebaseerd op verouderde data. Men wist simpelweg nog niet dat Pogacar enorm verbeterd was in tijdritten. Als je de tijdritten bekijkt vanaf 2020 heeft Pogacar Roglic 4 keer verslagen en Roglic heeft maar 1x van Pogacar gewonnen.

Als je de tijdritten vanaf 2020 vergelijkt tussen Roglic en Pogacar, wint Pogacar ongeveer 1.5 seconde per kilometer op Roglic. Dat getal is relatief hoog door de Planche des Belles Filles tijdrit, waarin Roglic 3.2 seconde per kilometer verloor.

Elimineren we die tijdrit, dan is het verschil nog maar 0,32 seconde per kilometer in het voordeel van Pogacar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Wyke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:16:
Eerst vandaag maar even afwachten, maar ik verbaas me wel een beetje over het sentiment in de praatprogramma's en podcasts over Vingegaard. Ik hoor veel dat hij zo rustig en kalm oogt ...
Is dat enkel De Avondetappe? Ik hoor/lees alleen maar dat hij er versuft, uitgeput en afwezig uitziet en als een verschrompelde wielrenner zijn interviewtjes afwerkt.

Zelf denk (hoop) ik dat hij het redt, maar ik zie geen man a la Pogacar die vertrouwen en kracht uitstraalt. Op de fiets wel, maar daarnaast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Nou en, karakters verschillen.

Ik weet alleen niet of hij er verstandig aan doet alleen te volgen in de bergen nu hij een voorsprong heeft.

Maargoed, vandaag nog een mogelijke aanval, Kuss is gisteren gespaard. Van Aert leek ook iets over te proberen te houden.

2 minuten in een tijdrit over 40km is niet veel. Pogacar heeft een sterker lichaam, Vignegaard is echt wat tengerder gebouwd. Zijn voordeel is juist tijdens het klimmen.

Ik vrees weer voor het Roglic scenario.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Ypuh schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Is dat enkel De Avondetappe? Ik hoor/lees alleen maar dat hij er versuft, uitgeput en afwezig uitziet en als een verschrompelde wielrenner zijn interviewtjes afwerkt.

Zelf denk (hoop) ik dat hij het redt, maar ik zie geen man a la Pogacar die vertrouwen en kracht uitstraalt. Op de fiets wel, maar daarnaast niet.
Ik kijk bijna alle Avondetappes, af en toe Vive le Velo en luister regelmatig de LSRF podcasts. Volgens mij heb ik het in alle drie die programma's voorbij horen komen, maar het kan ook zijn dat ik het Dione nu zo vaak heb horen zeggen dat ik het automatisch ook op de andere programma's betrek ;)

Ben het met je eens dat hij inderdaad geen vertrouwen en kracht uitstraalt, daarom vrees ik ook een Rasmussen scenario als er ook maar 1 ding misgaat. Dus hopen dat er helemaal niets misgaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Wyke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:16:
Eerst vandaag maar even afwachten, maar ik verbaas me wel een beetje over het sentiment in de praatprogramma's en podcasts over Vingegaard. Ik hoor veel dat hij zo rustig en kalm oogt en dat hij alles onder controle heeft en dat het daarom dús niet mis zal gaan bij de tijdrit. En misschien is dat wel zo, maar men lijkt de paniek die er was bij Vingegaard in de eerste week toen hij een probleem had met de ketting dan toch wel vergeten te zijn. Ik hoop dat de tijdrit (en vandaag) goed gaat voor Vingegaard, maar ik zou niet verbaasd zijn als er een "Rasmussen doet een tijdrit met kans op het eindpodium"-situatie ontstaat waarbij 1 ding dat misgaat compleet uit de klauwen escaleert tot een reeks van paniekmomenten.
YouTube: Michael Rasmussen in slottijdrit Tour 2005

Ik hoop echt dat dit niet gebeurt bij Vingegaard.

Over de "Nederlander" discussie. Ik vind het ook leuk als een Nederlander het goed doet, maar juist bij wielrennen kan ik ook erg genieten van goede prestaties van niet-Nederlandse renners en kan ik ook fan zijn van sympathieke en/of mooie renners. Als Roglic in de finale tegen een Nederlander koerst zal ik bijvoorbeeld de Nederlander aanmoedigen, maar in alle andere gevallen al gauw Roglic (als voorbeeld). En ook menig Belgische renner gun ik een mooi resultaat.

Ik vond het gisteren overigens een zeer leuke etappe en ergerde me kapot aan de commentator die de etappe maar bleef afzeiken.
Die paniek met die ketting geeft juist aan hoeveel geloof hij heeft in zijn eigen kansen. Hij zag zijn tour daar al in het water vallen. Iets dat vele favorieten al is overkomen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

https://www.strava.com/activities/7501654770

Absurde powerwaardes, kan je mooi verschil zien tussen zelf leuk kunnen fietsen en een prof.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Qua tijdrijden heeft Vingegaard Pogacar al een paar keer verslagen volgens mij. Ik denk niet dat hij beter is en wel wat tijd gaat verliezen, maar het is geen Bardet of Pinot die het helemaal niet kan.

Hetzelfde gold natuurlijk voor Roglic die na zijn 'inzinking' nog wel goud pakte op de Olympische ITT, maar deze tijdrit is gewoon zo vlak als een dubbeltje en daarmee veel beter te pacen, iets waar Jumbo het aller beste in is.

Als er nog iets gaat gebeuren dan is het vandaag, de zwaarste Pyreneeen rit. Ik verwacht geen grote tijdverschillen, maar ze kunnen elkaar wel kapot rijden. Mocht Pogi hem dan in de TT nog wel pakken dan is dat ook gewoon dik verdiend.

@DDX Lol, 378w voor een uur en dat is incl. een afdaling van een col.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 21-07-2022 11:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Ik ben geen fan van Jumbo Visma. Is zogenaamd een NL ploeg, maar waar zijn al die Nederlanders dan in de Tour? En als ze al rijden bij JV, dan in dienst van een kopman. En dan gaat Kelderman volgend jaar waarschijnlijk ook nog knechten voor Vingegaard of Roglic?
Rare discussie vind ik dit toch.

De sport is internationaal geworden, landen teams zijn er al heel lang niet meer. In die lijn doorgedacht zou Ajax z'n buitenlandse spitsen moeten vervangen door nederlandse. Kan natuurlijk, maar dan moet je niet verwachten op internationaal niveau mee te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DDX schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:19:
https://www.strava.com/activities/7501654770

Absurde powerwaardes, kan je mooi verschil zien tussen zelf leuk kunnen fietsen en een prof.
Ik zie in de Strava Segmenten power waardes van rond de 400watt op de klimmen. Met 69kg lichaamsgewicht is 5,79 w/kg.

Dat lijkt me niet heel uitzonderlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

TheekAzzaBreek schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:22:
[...]

De sport is internationaal geworden, landen teams zijn er al heel lang niet meer. In die lijn doorgedacht zou Ajax z'n buitenlandse spitsen moeten vervangen door nederlandse. Kan natuurlijk, maar dan moet je niet verwachten op internationaal niveau mee te kunnen.
Maar als Nederlander vind ik het niet gek dat je in een, van origine, Nederlandse ploeg ook graag een Nederlandse renner als een Kelderman als kopman zou zien.

Ik hoop dat als TJV deze tour met Vingegaard pakt, dat dat dan het volgende doel wordt; de tour winnen met een Nederlander.

Ik heb zelf ook een beetje die onverklaarbare voorkeur voor TJV, omdat het een Nederlandse ploeg is. Ik kan het zelf niet goed verklaren....
Maar ik hoop dus dat dit succes een stimulans is en dat er straks een Nederlandse kopman komt die mee kan strijden om de winst.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Rhapsody schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:26:
[...]
Maar als Nederlander vind ik het niet gek dat je in een, van origine, Nederlandse ploeg ook graag een Nederlandse renner als een Kelderman als kopman zou zien.

Ik hoop dat als TJV deze tour met Vingegaard pakt, dat dat dan het volgende doel wordt; de tour winnen met een Nederlander.

Ik heb zelf ook een beetje die onverklaarbare voorkeur voor TJV, omdat het een Nederlandse ploeg is. Ik kan het zelf niet goed verklaren....
Maar ik hoop dus dat dit succes een stimulans is en dat er straks een Nederlandse kopman komt die mee kan strijden om de winst.
Het is vooral jammer dat het ze niet gelukt is Arensmans vast te leggen. Kelderman is natuurlijk eerder in het 2e deel van z'n carriere dan in het begin. Hij heeft ook nooit een worldtour koers gewonnen (!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:23:
[...]

Ik zie in de Strava Segmenten power waardes van rond de 400watt op de klimmen. Met 69kg lichaamsgewicht is 5,79 w/kg.

Voor als je een prof bent niet.

Als amateur vind ik het bijna onvoorstelbaar na goed 3 uur. Lukt mij ook, voor een minuutje of twee en dan moet ik uithijgen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:23:
[...]

Ik mag blij zijn als ik een klim op fiets met 4,8w/kg dus vandaar dat ik zeg mooi vergelijk tussen iemand die leuk kan fietsen en een prof.
En er konden gisteren weinig mensen volgen dus zelfs voor profs is het vrij pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DDX schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Ik mag blij zijn als ik een klim op fiets met 4,8w/kg dus vandaar dat ik zeg mooi vergelijk tussen iemand die leuk kan fietsen en een prof.
En er konden gisteren weinig mensen volgen dus zelfs voor profs is het vrij pittig.
Met bijna 5 w/kg zou je misschien Jakobsen nog leuk kunnen helpen op de steilere beklimmingen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Roozzz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Voor als je een prof bent niet.

Als amateur vind ik het bijna onvoorstelbaar na goed 3 uur. Lukt mij ook, voor een minuutje of twee en dan moet ik uithijgen :+
Ja zeker waar. Ik kan me ook niet goed voorstellen hoe dit voelt voor de profs. Als ik 400 watt trap voel ik echt al echt heel snel de verzuring enorm toenemen in m'n benen.

Zou het fietsen rond FTP voor een prof hetzelfde voelen als rond FTP fietsen voor een amateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Als ik zie hoe Jakobsen over de finish komt, of hoe sommige knechten zichzelf leegrijden op een klim en dan geparkeerd staan als ze van kop af gaan.
Ik krijg dat niet voor elkaar om mezelf zo leeg te rijden, best knap.

Volgens mij voelt dat dus nog net ff iets zwaarder dan wat je als amateur doet met jezelf leegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Rhapsody schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:26:
[...]

Echt?

Liever de Tour ingaan met een Nederlandse kopman (en dan misschien heel knap derde worden) dan strijden om de winst met de beste klassementsrijder die je kan vinden? Bijzonder.

Ik ben in ieder geval blij dat TJV daar anders over denkt, anders hadden we een paar heel saaie weken achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

TheekAzzaBreek schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Echt?

Liever de Tour ingaan met een Nederlandse kopman (en dan misschien heel knap derde worden) dan strijden om de winst met de beste klassementsrijder die je kan vinden? Bijzonder.

Ik ben in ieder geval dat TJV daar anders over denkt, anders hadden we een paar heel saaie weken achter de rug.
Nou wel met een Nederlandse kopman die om de winst mee kan strijden natuurlijk. En als dat dan een derde plaats wordt, dan kan dat ook heel mooi zijn.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Rhapsody schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Nou wel met een Nederlandse kopman die om de winst mee kan strijden natuurlijk. En als dat dan een derde plaats wordt, dan kan dat ook heel mooi zijn.
Vorig jaar is Kelderman 5e geworden in de TdF.

Daar was echt weinig moois aan. Aanklampen bergop, nooit aanvallen. Gelost worden als Vinegaard, Pogacar en Carapaz aangingen.

Als je dit topic naleest zie je volgens mij ook dat dit voor weinig beleving zorgde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:05:
[...]
Staat nochtans een stukje lager dan Parijs Roubaix.
Lager dan wat? Denk dat het moeilijker is om MSR te winnen dan PR. PR is kwestie van eens geluk (weinig pech) te hebben, aanzetten vanaf 50km van de meet, zoals alle groten het gedaan hebben (Museeuw, Boonen, Cancellara,...).

RvV had WvA dit jaar gewoon gewonnen, mocht hij geen corona besmetting gehad hebben... Is nog maar 28, heeft nog wat tijd.. om die minstens 1x te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Die discussie is toch al een paar keer voorbij gekomen in de Avondetappe volgens mij. ;) En mijn ‘probleem’ is ook meer dat bepaalde NL ronderenners doordat ze bij JV rijden, nu niet meer te zien zijn in de Tour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:37
Welke ronderenners mis je dan? Want de enige Nederlanders die op de payroll staan bij JV zijn allemaal het niveau knecht en zouden, mits ze volledig voor het klassement zouden gaan, hoogstens top-20 halen in de Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RigolleM schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:20:
[...]

Lager dan wat? Denk dat het moeilijker is om MSR te winnen dan PR. PR is kwestie van eens geluk (weinig pech) te hebben, aanzetten vanaf 50km van de meet, zoals alle groten het gedaan hebben (Museeuw, Boonen, Cancellara,...).

RvV had WvA dit jaar gewoon gewonnen, mocht hij geen corona besmetting gehad hebben... Is nog maar 28, heeft nog wat tijd.. om die minstens 1x te winnen.
MSR is een kwestie van geluk inderdaad omdat bijna iedereen de Poggio overkomt (inclusief iemand als Cavendish).

PR filtert vanzelf de beste coureurs door de hardheid van de koers. MSR winnen staat voor de meeste wielrenners een flinke trede lager dan Parijs Roubais of de Ronde van Vlaanderen.

En of WvA dit jaar gewonnen zou hebben in de Ronde van Vlaanderen zullen we natuurlijk nooit weten. Ik verwacht ook wel dat WvA hem 1 gaat winnen overigens. Maar tot nu toe is z'n palmares in klassiekers een stuk minder dan z'n palmares in bijvoorbeeld de Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ypuh schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:21:
Hetzelfde gold natuurlijk voor Roglic die na zijn 'inzinking' nog wel goud pakte op de Olympische ITT, maar deze tijdrit is gewoon zo vlak als een dubbeltje en daarmee veel beter te pacen, iets waar Jumbo het aller beste in is.
Valt wel mee hoor, het is constant glooiend tussen 150m en 300m. Ik geef WVA meer kans dan Ganna.

Hierboven worden tijdritten vergeleken maar dan hebben we het over vlakke en klimtijdritten. Een tijdrit als deze is niet vergelijkbaar met de planche. Dat was een uitzonderlijk zware tijdrit natuurlijk. Kan me voorstellen dat Jonas echt wel wat verliest op deze glooiende tijdrit. Ben wel benieuwd, denk dat Van Aert en Poga de rest nog weleens zouden kunnen verpletteren op deze rit.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 21-07-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Echt?

Ik ben in ieder geval blij dat TJV daar anders over denkt, anders hadden we een paar heel saaie weken achter de rug.
Echt?
Hoe moeilijk is het te begrijpen dat er mensen zijn met een andere mening. Er zijn zat mensen die eerder fan zijn van een renner dan van een ploeg, bij wielrennen helemaal niet gek in tegenstelling tot andere sporten.

TJV zorgt er voor met hun doelstelling om Nederlanders te halen dat de Nederlanders ondergeschikt zijn aan de buitenlanders, beetje tegenstrijdig. Ik snap dat de ploeg het zo goed mogelijk wil doen en dat is ook hun goed recht, maar om dan de beste Nederlanders te halen om te gaan knechten voor buitenlanders is gewoon raar. Haal dan niet bewust de beste Nederlanders, maar gewoon knechten. Nu willen ze doen voorkomen dat het beste voor hebben met het Nederlandse wielrennen, maar doen ze het tegenovergestelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Terranova schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:33:
[...]*knip*

TJV zorgt er voor met hun doelstelling om Nederlanders te halen dat de Nederlanders ondergeschikt zijn aan de buitenlanders, beetje tegenstrijdig. Ik snap dat de ploeg het zo goed mogelijk wil doen en dat is ook hun goed recht, maar om dan de beste Nederlanders te halen om te gaan knechten voor buitenlanders is gewoon raar. Haal dan niet bewust de beste Nederlanders, maar gewoon knechten. Nu willen ze doen voorkomen dat het beste voor hebben met het Nederlandse wielrennen, maar doen ze het tegenovergestelde.
TJV is wel bij uitstek een ploeg waar renners goed tot hun recht komen. Als er nu een Nederlander was geweest met de kwaliteiten van Tadej of Jonas, dan was de kans dat die Nederlander dat ook waarmaakt bij TJV waarschijnlijk het grootste. De huidige Nederlandse toppers gaan echt niet in een keer de tour winnen als ze morgen kopman mogen zijn bij Movistar of FDJ ofzo.

Overigens vindt ik het zeker jammer dat TJV dit jaar maar één Nederlander in de tourselectie had, maar ik kan het TJV niet kwalijk nemen dat ze met de (op dat moment) beste selectie aan de start willen staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
Wat een non discussie imo. Er zijn 3 top ronde renners: Roglic en Vinegaard rijden toevallig voor TJV.
Volgens mij is er geen andere Nederlander dat momenteel top 5 of zelfs top 10 zou kunnen rijden in deze tour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
Jesse schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:51:
[...]

TJV is wel bij uitstek een ploeg waar renners goed tot hun recht komen. Als er nu een Nederlander was geweest met de kwaliteiten van Tadej of Jonas, dan was de kans dat die Nederlander dat ook waarmaakt bij TJV waarschijnlijk het grootste. De huidige Nederlandse toppers gaan echt niet in een keer de tour winnen als ze morgen kopman mogen zijn bij Movistar of FDJ ofzo.

Overigens vindt ik het zeker jammer dat TJV dit jaar maar één Nederlander in de tourselectie had, maar ik kan het TJV niet kwalijk nemen dat ze met de (op dat moment) beste selectie aan de start willen staan.
De ploeg fiets (al dan niet onder andere namen) al tientallen jaren mee en nog nooit/al tientallen jaren niet een tour gewonnen. Als het team dat nu wel voor elkaar krijgt en er zitten wat minder Nederlanders bij, dan is dat wat mij betreft vergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:03:
Wat een non discussie imo. Er zijn 3 top ronde renners: Roglic en Vinegaard rijden toevallig voor TJV.
Volgens mij is er geen andere Nederlander dat momenteel top 5 of zelfs top 10 zou kunnen rijden in deze tour.
Top-10 nog wel hoor. Denk dat zowel Bauke, Tom, Wilco als Tijmen wel top-10 zouden kunnen rijden, vanuitgaande dat ze hun hele seizoen daarop inrichten en dezelfde ondersteuning krijgen als Vingegaard. Die zie ik niet onderdoen voor een Enric Mas of Louis Meintjes.

Ik denk alleen dat niemand daar echt op zit te wachten. Een plek 8 of 9 is verre van een prijs en iemand als van Aert of Kuss gaan niet knechten voor de 8e plek. Je ziet het Movistar, Astana of FDJ nog wel doen, met een Jorgensen of Pinot die af en toe een vrije rol krijgt, maar uiteindelijk sta je met lege handen en heb je een kleurloze tour gereden.

Succes trekt succes aan, dat zie je met Roglic, Vingegaard, van Aert etc. Ik vind wat TJV doet nu top en we moeten gewoon accepteren dat er geen echte Nederlandse klassementsrenners zijn op dit moment. Voor de rest is het een gouden generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:23:
[...]

Top-10 nog wel hoor. Denk dat zowel Bauke, Tom, Wilco als Tijmen wel top-10 zouden kunnen rijden, vanuitgaande dat ze hun hele seizoen daarop inrichten en dezelfde ondersteuning krijgen als Vingegaard. Die zie ik niet onderdoen voor een Enric Mas of Louis Meintjes.

Ik denk alleen dat niemand daar echt op zit te wachten. Een plek 8 of 9 is verre van een prijs en iemand als van Aert of Kuss gaan niet knechten voor de 8e plek. Je ziet het Movistar, Astana of FDJ nog wel doen, met een Jorgensen of Pinot die af en toe een vrije rol krijgt, maar uiteindelijk sta je met lege handen en heb je een kleurloze tour gereden.

Succes trekt succes aan, dat zie je met Roglic, Vingegaard, van Aert etc. Ik vind wat TJV doet nu top en we moeten gewoon accepteren dat er geen echte Nederlandse klassementsrenners zijn op dit moment. Voor de rest is het een gouden generatie.
Bwa denk enkel Kelderman misschien maar. Mollema is al jaren geen ronderenner meer en lijkt me ook wat over zijn top heen. Deze tour was die helemaal niet goed, toen die is in de ontsnapping zat werd die er helemaal afgereden. Dumoulin stopt ermee en we hebben afgelopen Giro toch gezien dat het op is?
Wie bedoel je met Tijmen?

Over het overige geef ik je helemaal gelijk. Uiteindelijk telt enkel het podium in de tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Bwa denk enkel Kelderman misschien maar. Mollema is al jaren geen ronderenner meer en lijkt me ook wat over zijn top heen. Deze tour was die helemaal niet goed, toen die is in de ontsnapping zat werd die er helemaal afgereden. Dumoulin stopt ermee en we hebben afgelopen Giro toch gezien dat het op is?

Over het overige geef ik je helemaal gelijk. Uiteindelijk telt enkel het podium in de tour.
Thymen Arensman lijkt nog een mooie toekomst in het verschiet te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Man man man. Wat een amateurisme weer bij die versmalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Poeh Bauer klapt op UAE auto die moest remmen voor gevallen Eekhof.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Rivanov schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:37:
Poeh Bauer klapt op UAE auto die moest remmen voor gevallen Eekhof.
Dat viel wel mee. Eekhoff viel tegelijk met Bauer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Robkazoe schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Dat viel wel mee. Eekhoff viel tegelijk met Bauer.
Eekhoff viel inderdaad pas net iets later. Opmerkelijke situatie.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
Ze vielen allebei door een motor volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:42:
Ze vielen allebei door een motor volgens mij
Yep. Motor remde te laat zodat het kleine gaatje wat nog naast die auto overbleef geblokkeerd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:50
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:07:
[...]

Yep. Motor remde te laat zodat het kleine gaatje wat nog naast die auto overbleef geblokkeerd werd.
Vind het toch ook wel een fout van Bauer. Eekhoff valt, waarop de volgauto precies bij die versmalling moet remmen. De motor kan er gewoon niet langs en remt ook af, terwijl Bauer in het wiel van de motor mee zit te liften. En op het moment dat de volgauto stopt en de motor afremt, besluit Bauer om er bij die wegversmalling voorbij te gaan waar geen ruimte (meer) is. Je kan het onhandig van de motor vinden om daar op dat moment te rijden, maar volgens mij is dit ook een inschattingsfout van Bauer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:37
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:07:
[...]

Lol volgens mij was dat de motor waar Maarten Vangramberen (VRT) op zat.

Vanuit de studio schakelden ze over naar hem “Ja, we zagen Jack Bauer opeens langsvliegen zonder fiets”. Ook geen flauw benul dat het hun fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doomtech schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:17:
[...]

Lol volgens mij was dat de motor waar Maarten Vangramberen (VRT) op zat.

Vanuit de studio schakelden ze over naar hem “Ja, we zagen Jack Bauer opeens langsvliegen zonder fiets”. Ook geen flauw benul dat het hun fout was.
Klopt, de commentator zei het ook, om nog aan te vullen dat ze er niks aan kon doen.
Nou, dat vond ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
KlaasjeNL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:16:
[...]

Vind het toch ook wel een fout van Bauer. Eekhoff valt, waarop de volgauto precies bij die versmalling moet remmen. De motor kan er gewoon niet langs en remt ook af, terwijl Bauer in het wiel van de motor mee zit te liften. En op het moment dat de volgauto stopt en de motor afremt, besluit Bauer om er bij die wegversmalling voorbij te gaan waar geen ruimte (meer) is. Je kan het onhandig van de motor vinden om daar op dat moment te rijden, maar volgens mij is dit ook een inschattingsfout van Bauer.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100036558_80a4827e

Op de NOS kwam iets later ook de motorverslaggever aan het woord die er net achter zat. Die gaf aan dat zij bewust NIET met een auto rechts door de versmalling heen zouden gaan rijden. Dat die andere motor waar Jack Bauer mee in de knel kwam dat wel deed, was "niet hun keuze geweest".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:18:
[...]

Klopt, de commentator zei het ook, om nog aan te vullen dat ze er niks aan kon doen.
Nou, dat vond ik wel
De motor is uit koers genomen, wordt nu gemeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Mollema heeft natuurlijk al de Giro gereden dit jaar, en traint niet meer als klassementsrenner. Dat hij het niet meer kan geloof ik niet, maar hij wil het gewoon niet meer. Blijft een renner die zelden door de ondergrens zakt (zoals Pidcock en Yates gister weer).

Dumoulin idem. Is gewoon niet meer in vorm, leeft er niet meer voor, kan zich niet motiveren voor een 7e plek, maar een half goede Dumoulin is nog steeds een klasse beter dan Gaudu, Meintjes en Mas. Het lichaam kan het nog, dat weet ik zeker.

Tijmen = Thymen. The next best thing. Heeft geen ploeg/ondersteuning, maar op de plek van Vingegaard nu zie ik hem vrij eenvoudig top-10 rijden. Dat is er eentje die het nog wel wil, maar dezelfde vraag; willen Kuss, Foss, van Aert, Roglic etc. wel voor hem knechten?

Zou er zelf ook totaal geen trek in hebben om te monnikenleven te leiden (lijden) als een Tour-winnaar en dan 5e, 6e, of 9e te worden, maar het talent is er zeker. Ik ging 10x liever proberen om Luik-Bastenaken-Luik te winnen als ik Dumoulin of Kelderman was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Lekker, TJV is zeker van groene trui, als WvA op zn fiets blijft zitten tenminste.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Pyreneeen zijn wel erg mooi, die helicoptershots zijn fraai.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45
Heerlijk dit! En er komt nog een heuveltje van de buitencategorie aan :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Pogi sloopt nu vooral zichzelf?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Wat een snelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdGLCnGRRWWmI6vSHnjPSoD5cIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hBe37XxiyC4EEhYVjFWZkd2I.png?f=fotoalbum_large

Ik ben erachter wat Vingegaard bij zich heeft.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een fantastische renner is Pogi toch.
Wel geen moment van zwakte van Vingegaard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Alles of niks, hij hoopt dat Vingegaard dit niet aan kan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Haha lol, WVA voor de bollen. Als die de etappe wint heeft hij die trui ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:42
Indrukwekkend maar hopelijk wint Vinnie de Tour!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 08:06
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:36:
Haha lol, WVA voor de bollen. Als die de etappe wint heeft hij die trui ook.
Worden toch geen punten gegeven op de finish voor de bollentrui deze tour?

Geen dubbele punten, wel punten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door ikmattie op 21-07-2022 16:53 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Daar ging bijna de tour zege met een val! Wat een risico's nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oioi wat een spannende afdaling. En wat is Pogi genadeloos goed in dalen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:40:
Daar ging bijna de tour zege met een val! Wat een risico's nu
De dood of de gladiolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oof, dat was bijna een Kruiswijkje....(Giro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:45
Wat is Wout van Aert precies van plan? Groen heeft ie al gewonnen, kan die niet beter meerijden met Vingegaard om hem te helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Quad schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:40:
Oioi wat een spannende afdaling. En wat is Pogi genadeloos goed in dalen.
Tot zover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Rijden rijden!!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Pistachenootje schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:40:
Wat is Wout van Aert precies van plan? Groen heeft ie al gewonnen, kan die niet beter meerijden met Vingegaard om hem te helpen?
WvA staat op standby en kan elk moment zich laten zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
ikmattie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:38:
[...]

Worden toch geen punten gegeven op de finish voor de bollentrui deze tour?
Aankomst boven is 20 punten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Hopen dat Pogi er weer bijkomt...deze tour moet niet in de afdaling beslist worden!

/edit:

Als Vingegaard hem wel maar wint _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Nutterd op 21-07-2022 16:42 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Oké maar waarom dan niet gewoon krachten sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Of WvA stopt even, deed hij van de week ook al.

PVOutput☀️

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Heerlijke sportiviteit van Vingegaard. Nu hopelijk zonder risico's naar beneden. Zou zonde zijn moest er 1 van de 2 uitvallen bergaf door een val.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Klasse van Jonas. Als dit ‘m maar niet opbreekt uiteindelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Liever op deze manier winnen, dan vanwege een val.
Erg netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Jonas voelt zich ook duidelijk goed genoeg dat hij niet vreest voor de laatste klim

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Slim van Vingegaard. Als er nu nog iets zou gebeuren met hem in de afdaling dan kan Pog niet anders dan ook stoppen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Rivanov schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:43:
Klasse van Jonas. Als dit ‘m maar niet opbreekt uiteindelijk.
Maar Pogi is nu wel gehavend. Dat helpt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Klasse, zeker. Maar voor hetzelfde geld kostte die actie je een gele trui.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Nu zien we het als sportiviteit. Straks misschien als naïviteit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
wontcachme schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:44:
Slim van Vingegaard. Als er nu nog iets zou gebeuren met hem in de afdaling dan kan Pog niet anders dan ook stoppen.
Jawel hoor, die kan ook gewoon doorrijden :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkXH3uevKHizoE8KIxdlvPRHB9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6leoszLjUECGVdyQJV9VNIBS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Pistachenootje schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Oké maar waarom dan niet gewoon krachten sparen?
Bergaf kost het weinig kracht. De voorsprong heeft hij nodig zodat hij nog nuttig kan zijn voor Vinegaard later op de berg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Spotmatic schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Maar Pogi is nu wel gehavend. Dat helpt niet.
Val viel wel mee. Wachten was een goeie actie. Als je op je 25e de nieuwe Nibali wilt worden moet je je realiseren dat dat je nog 10 jaar achtervolgt. Zeker als het niet eens per se nodig is omdat je 2:18 voor staat.

Actie van Poga leek niet zo handig, maar ik vraag me toch af... Pirelli heeft vrijwel nooit een goeie objectieve review gehad qua fietsbanden. Ik zou dit contract vernietigen en op echte banden gaan rijden (Conti of Vittoria)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
Makkelijk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Actie van Poga leek niet zo handig, maar ik vraag me toch af... Pirelli heeft vrijwel nooit een goeie objectieve review gehad qua fietsbanden. Ik zou dit contract vernietigen en op echte banden gaan rijden (Conti of Vittoria)
Vraag me af of het nou echt aan de banden lag, voor mijn gevoel snijdt die de bocht niet goed aan (zat al te ver aan de binnenkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Bij de NOS zeggen ze dat Pogi kijkt en Vingegaard ziet vallen maar ik zie het niet hoor...beetje stemming maken!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nutterd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:49:
Bij de NOS zeggen ze dat Pogi kijkt en Vingegaard ziet vallen maar ik zie het niet hoor...beetje stemming maken!
Voor onpartijdig commentaar... moet je geen NOS kijken/luisteren. :P

Maar, zou WvA voor de bolletjestrui gaan?
Dat zou wat zijn zeg. (geen idee of dat nog mogelijk is.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
tommerd_ schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:49:
[...]

Vraag me af of het nou echt aan de banden lag, voor mijn gevoel snijdt die de bocht niet goed aan (zat al te ver aan de binnenkant)
Als ik dat gravel zie... de GP5000SII waar veel recreanten maar volgens mij ook pro's in deze tour mee rijden kan daar prima mee overweg. Het straalt ook niet goed af op Pirelli dit, in Slovenië hebben Majka en Poga die branden flink afgefakkeld tegen elkaar en een beetje Googlen geeft de recreant die het zou moeten kopen ook geen vertrouwen. In het downhillen is het inmiddels gebruikelijk dat er met banden zonder logo's wordt gereden omdat bijna iedereen op Maxxis wil rijden, ook als ze gesponsord worden door een componenten of fietsmerk die banden leveren. Op de weg zag je op een bepaald moment dat iedereen met van logo's ontdane Fizik zadels reed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Nutterd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:49:
Hij keek wel hoor. Alleen heel snel, dus of ie het echt gezien heeft blijft de vraag.
Pagina: 1 ... 93 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21