[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 92 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
enchion schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Dat betekent dat je of te dicht op degene voor je rijdt, of teveel met andere zaken bezig bent zoals op je meter kijken.
Of een ander doet wat geks?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jumbo verwelkomt Wilco Kelderman iets te enthousiast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
BreadFan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:53:
Jumbo verwelkomt Wilco Kelderman iets te enthousiast...
Hij past er wel goed bij ja :+

Misschien de hoogte stage jaartje overslaan voor een downhill / MTB stage ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 17-07-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vos schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Of een ander doet wat geks?
Als ik nu iets geks doe, hoeveel last heb jij daar dan nu van ?

Geen, want jij houdt nu genoeg afstand.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
enchion schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:33:
[...]

Afstand houden? In een peloton? Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:15
Lekker stayeren achter die motor? Ach ja… het is dan ook een Fransman voorop…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
PatrickC schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:44:
Lekker stayeren achter die motor? Ach ja… het is dan ook een Fransman voorop…
Zo kan ik ook wel 1e worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mooie sprint

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Pijnlijk voor de ploeg van Groenewegen, al die moeite en hij doet niet eens mee met de sprint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Wout weer 2e :)B

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Dik verdiende zege. Ongelooflijk veel ereplaatsen al behaalt in de tour dit jaar en vorig jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
enchion schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:33:
[...]

Is dit een serieuze reactie? Je bent net zo afhankelijk van anderen in een peleton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:31

Jebus4life

BE User

Pfff Morkov, ganse koers doorgebeten, maar toch (ruim) buiten tijd.
Wat mij betreft hadden ze hem de prijs van de strijdlust gegeven vandaag...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tja het is niet echt een lekkere tour voor de pure sprinters...

Maar vandaag wel weer mooie winst voor Philipsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Een rustdag in de Tour en wat dan als alternatief nou misschien dit https://tickets.bnnvara.n...en-avond-met-mart-smeets/ intussen wel uitverkocht. Heb er wel zin in :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Zeer jammer voor Morkov. Respect dat ie het geprobeerd heeft maar ja, denk dat het al redelijk duidelijk was dat het niet ging lukken.

Ik heb ook wel het gevoel dat het al lang geleden is dat iemand nog een tour gereden heeft zoals Van Aert die nu rijdt. Vol gaan voor groen maar ondertussen ook je kopman(nen) door alles sleuren. Sagan zag je vroeger ook wel regelmatig in beeld maar herinner me niet dat die naast zijn "groene trui"-dagtaak nog kopmannen moest beschermen.

Ook wel knap van Philipsen. Eindelijk de kans om te tonen hoe snel hij is, zelfs licht gehinderd.

Maar heb toch een vraagje over de sprint. Ik gun het Philipsen maar toch viel me iets op en dat is hoe hij achter en onder zijn zadel hing tijdens de sprint.
Er zijn dus regels ingesteld dat je, tijdens het dalen, niet meer "op de buis" mag zitten en dat je achterwerk dus nooit onder het zadelvlak mag komen. Telt dat enkel tijdens het dalen? Ik dacht eigenlijk dat het altijd zo was. Maar tijdens de sprint hing hij duidelijk onder zijn zadel voor de laatste jump.
Mag dat dan wel nog?
Ik veronderstel dat het wel nog mag want ik heb er geen woord over gehoord. Maar ik vroeg het me gewoon af. Heb eens proberen de reglementen op te zoeken maar ik geraak er niet aan uit. En zo heel belangrijk is het nu ook niet

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Pierre schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:59:
Een rustdag in de Tour en wat dan als alternatief nou misschien dit https://tickets.bnnvara.n...en-avond-met-mart-smeets/ intussen wel uitverkocht. Heb er wel zin in :)
Nice! Had ik ook wel bij willen wonen. Maar zit in Frankrijk. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Kenhas Telt enkel voor het dalen, jumpen voor de finish en a danseuse klimmen mag nog gewoon waar je het hebt over niet in het zadel zitten. Sprinten doe je ook niet zittend.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
LoneRanger schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:39:
@Kenhas Telt enkel voor het dalen, jumpen voor de finish en a danseuse klimmen mag nog gewoon waar je het hebt over niet in het zadel zitten. Sprinten doe je ook niet zittend.
Ik heb ook niet over zitten. Tuurlijk dat je tijdens het klimmen en sprinten niet moet blijven zitten. Je mag met je achterwerk altijd boven het zadelvlak uitkomen.
Maar de uitleg die verteld werd toen de nieuwe regel werd aangekondigd was dat je achterwerk niet meer onder het zadelvlak mocht uitkomen, zoals bij het "op de buis dalen". Maar ik herinner met niet dat er toen specifiek werd gezegd "tijdens het dalen". Is er eigenlijk een definitie van "dalen"? Weet dat er een definitie was voor "klimmen" (en de onderverdeling in klasses) maar is dat er ook voor afdalingen? Moet dat een minimum percentage zijn? Anders kan je tijdens een sprint licht bergaf (wat zelden of nooit voorkomt maar toch) discussiëren.

Dus de vraag is "mag je, in het algemeen (dus niet enkel een afdaling), met je achterwerk onder het zadelvlak komen?".
Toen Philipsen zijn jump plaatste, lag hij met zijn torso op zijn zadel.
Het is beetje mierenneuken, ik geef het toe.

Ik volg redelijk wat koers maar moest vorige week toch ook opzoeken hoe het zat met de 1seconde regel en 3seconden regel voor het bepalen van tijdsverschillen. En nu vroeg ik me dit ook af. Ik probeer maar bij te leren :+

Nog zoiets. Je moet rijden met een rugnummer of een kaderplaatje. Philipsen had geen rugnummers dus had ie van fiets moeten wisselen, zat ie in de problemen. Nu dacht ik dat het "maar" een geldstraf was maar toch.

[ Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 18-07-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zitvlak altijd boven het zadel kan ik mij niet herinneren.

De amendementen zoals aangekondigd door de UCI:

Position on the bicycle
Riders must observe the standard position as defined by article 1.3.008. Sitting on the
bicycle’s top tube is prohibited. Furthermore, using the forearms as a point of support on
the handlebar is prohibited except in time trials.

De UCI regels stellen:

Position
1.3.008 The rider shall normally assume a sitting position on the bicycle. This position requires
that the only points of support are the following: the feet on the pedals, the hands on the
handlebars and the seat on the saddle.

De regel omtrent positie op de fiets is dus totaal niet van toepassing op sprinten, want er wordt bij het naar voren gooien van de fiets niet gesteund op het zadel (zou ook niet zo prettig zijn voor de renner evenals de kijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
2 man licht assymptomatisch positief. Ze moeten een dag in afzondering en dan word beslist of ze morgen mogen starten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45

JCS

Chelseamarre123 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:41:
2 man licht assymptomatisch licht positief. Ze moeten een dag in afzondering en dan word beslist of ze morgen mogen starten. 8)7
Goed nieuws! Wellicht heeft de warmte ook nog een positief effect in het indammen van de verspreiding in het peleton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
Pimorez schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:50:
Zitvlak altijd boven het zadel kan ik mij niet herinneren.

De amendementen zoals aangekondigd door de UCI:

Position on the bicycle
Riders must observe the standard position as defined by article 1.3.008. Sitting on the
bicycle’s top tube is prohibited. Furthermore, using the forearms as a point of support on
the handlebar is prohibited except in time trials.

De UCI regels stellen:

Position
1.3.008 The rider shall normally assume a sitting position on the bicycle. This position requires
that the only points of support are the following: the feet on the pedals, the hands on the
handlebars and the seat on the saddle.

De regel omtrent positie op de fiets is dus totaal niet van toepassing op sprinten, want er wordt bij het naar voren gooien van de fiets niet gesteund op het zadel (zou ook niet zo prettig zijn voor de renner evenals de kijker).
Het "zitvlak boven het zadel" zal een uitleg geweest zijn voor de "simpele zielen" gelijk ik. Gisteren "steunde" hij tijdens zijn jump wel met zijn torso op het zadel. Maar zoals gezegd, dit is mierenneuken. Ben al blij dat ik weet wat de regel nu juist is.
Chelseamarre123 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:41:
2 man licht assymptomatisch positief. Ze moeten een dag in afzondering en dan word beslist of ze morgen mogen starten. 8)7
Bij de start van de tour is gezegd dat besmetting niet automatisch uitsluiting betekent. Er wordt met de ploegarts geval per geval bekeken. Dacht dat dit enkel was als het rustdag was.

Even beetje nieuws in de rand van het fietsen
De voorbije twee weken viel er al zo’n 600.000 euro aan prijzengeld te rapen op Deense en Franse wegen. Grote slokop is Jumbo-Visma, dat al 111.350 euro verzamelde, waarvan 62.930 euro dankzij Wout van Aert. Een bedrag dat hij verdiende via zijn twee ritzeges, vier tweede plaatsen, een hele reeks tussenspinten en zijn verzameling gele en groene truien. Niemand kwam de voorbije twee weken in de buurt. Straffer nog: was Van Aert een ploeg dan zou hij in zijn eentje het klassement met prijzengeld aanvoeren
...
Astana verdiende in deze Tour bijvoorbeeld nog maar 2.340 euro aan prijzengeld. Pijnlijk als je weet dat de ploeg ook al ongeveer 2.400 euro aan boetes moest betalen. Voor Lotto-Soudal is de Tour evenmin een vetpot: als 21ste en voorlaatste team verzamelden zij tot nu toe 6.070 euro, tien keer minder dan ‘de ploeg-Van Aert’.
Astana maakt dus voor het ogenblik verlies op hun deelname aan de tour qua prijzengeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Kenhas op 19-07-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nu is het wel nadelig dat je team opgeblazen is aan blessures.
Vingegaard had Kruiswijk en Roglic goed kunnen gebruiken.
Kuss doet wat hij kan.

Pogi valt nu aan in afdaling, dat wordt kiele kiele.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 19-07-2022 16:00 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vinegaard pareert de aanvallen tot zover makkelijk.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
tweakduke schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:15:
Vinegaard pareert de aanvallen tot zover makkelijk.
Snap persoonlijk niet zo goed waarom Pogacar het hier probeert in zo'n etappe. Er zitten wat steile stukken bij maar met zo'n 27 kilometer dalen is dat amper vol te houden in je eentje. Vooral als er in de achtervolgende groep met FDJ, Ineos of TJV een paar goede dalers zitten die bij de wat vlakkere delen kop over kop gaan rijden. Daar blijf je toch nooit van weg.

Als ik Pogacar zou zijn, zou ik een cirkel in de agenda zetten op de volgende twee dagen. Vooral de beklimming van morgen richting Peyragudes is niet heel lang maar vooral zwaar in de laatste 3 kilometer. Denk dat Pogacar dat vooral moet liggen. Hautacam is iets minder steil qua einde maar moet je als je vroeg aanvalt wel genoeg minuten goed kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ff de beentjes van de gele trui testen lijkt me. Misschien heeft ie een slechte dag en kun je wat tijd winnen. Niet heel waarschijnlijk na een rustdag, maar heb ook niet het idee dat Pogi er zelf heel veel energie in stak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Sluit toch wel weer veel aan. Gaudu, Ineos weer aangesloten. Majka is wel de l*l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Oei wat gebeurde daar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Heeft toch wel wat gezelligs, die afdaling. Allemaal caravans aan de zijkant. Geen complete debielen. Dit mag wel vaker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Historische ritzege voor een Canadees.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Quad schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:06:
Opgedragen aan zijn overleden broer, mooie emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
De 2de zege ooit na Bauer in 1988 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Denk dat niemand dit een slechte uitslag gaat vinden voor deze etappe. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het zag er uit als een gebroken ketting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Pierre schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:16:
[...]

Opgedragen aan zijn overleden broer, mooie emotie.
Nadat ie vorige keer net op de meet geklopt werd. Mooie overwinning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik had in mijn hoofd zitten dat Woods ook wel een etappe had gepakt ooit, maar die heeft alleen een paar Vuelta etappes op zijn naam toen ik het opzocht :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Gisteren snoepte Nils Eekhoff drie punten af van Wout van Aert aan de tussensprint van de 16e rit. De groene trui reageerde wat verbaasd, maar Eekhoff vond er niets mis mee, zo zegt hij een dag later. "Ik snap niet waarom niet meer renners sprinten aan de tussensprint?"

Opvallend beeld gisteren in Lavelanet: Wout van Aert leek zonder problemen de tussensprint te "winnen", maar plots kwam Nis Eekhoff als een duveltje uit een doosje om de groene trui drie punten af te snoepen.

Wat denkt Nils Eekhhoff van het moment, een dag later? "Ik kreeg 50 kilometer van de sprint te horen dat daar geld te rapen lag. Dat kunnen we wel gebruiken." "Veel renners weten dat niet, ik ook niet. Ik ben er dan maar vol voor gegaan. Wout was een beetje verrast en heeft wat te lang gewacht, denk ik."

Wat zei de groene trui achteraf? "Hij zei een beetje cynisch: chapeau. Ik snap dat wel, maar de sprint ligt er niet voor niets. Volgens mij mag daar dan ook gesprint worden. Ik zou het sowieso opnieuw doen, het is iedereen zijn recht. Het verbaast me wel dat er niet meer renners sprinten, iedereen kan de centen gebruiken."
Ik snap de "verbazing" van Van Aert ergens wel, simpelweg omdat het de trend in het peleton is je er niet mee te bemoeien als je er niets mee te maken hebt. Maar op zich heeft Eekhhoff gewoon gelijk dat hij zich daar positioneert, ik snap dat de meeste coureurs er niet mee bezig zijn, maar €1500 in de pot is toch fijn meegenomen?

Vroeger had ik begrepen dat het prijzengeld dat een team bij elkaar haalt gewoon op een hoop gaat en dat ze na de Tour de boel verdelen onder de renners/artsen/personeel... Paar tussensprintjes en een aantal top-5/10's in een rit telt dan toch wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Is gewoon not done en gaat die zoals José De Cauwer gisteren zei in de uitzending ooit eens terugbetaalt krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:19

Spotmatic

Ken sent me

Chelseamarre123 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:21:
Is gewoon not done en gaat die zoals José De Cauwer gisteren zei in de uitzending ooit eens terugbetaalt krijgen.
Al die ongeschreven regels... Net als dat op de laatste Tour-dag, in Parijs, niet om het geel gestreden mag worden. M'n rug op met die onzin! Als Vingegaard of Pogacar tijd verliest bij de tijdrit, waarom zou je dat dan niet goed willen maken op de laatste dag?

Rot op met je traditie. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Spotmatic schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Al die ongeschreven regels... Net als dat op de laatste Tour-dag, in Parijs, niet om het geel gestreden mag worden. M'n rug op met die onzin! Als Vingegaard of Pogacar tijd verliest bij de tijdrit, waarom zou je dat dan niet goed willen maken op de laatste dag?

Rot op met je traditie. ;)
Omdat je in de rit in Parijs nooit niet genoeg tijd pakt om. Sprinters ploegen gaan altijd rijden voor een sprint en de ploeg van de eerste gaat nooit de 2de laten rijden.

Zag er gewoon lullig uit van Eeckhof en zo iets word niet in dank afgenomen vrees ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:21:
Het is prima done.

Het is not done dat WvA denkt dat hij van iedereen gratis alle tussensprintjes mag winnen.

Dat is best arrogant en ook flink naief. Maar hij heeft nu z'n lesje geleerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Maika geeft op, knie bezeerd bij die kettingbreuk.
Moet nou wel heel raar lopen wil Pogacar Vingegaard inhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:45
Volgende keer, iedereen die wil sprinten bij Wout langs om toestemming te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:24
WvA vond het volgens mij prima als hij ervoor had moeten sprinten, maar ging er blijkbaar vanuit dat dat niet nodig zou zijn.

"Ik heb Nils wel verteld dat ik het geapprecieerd zou hebben als hij vooraf had gezegd dat hij wilde sprinten. Dan konden we dat echt doen."

"Nu gooide hij zijn wiel voor mij en dat vond ik een beetje sneu. Ik denk dat ze bij DSM de kassa nog wat willen spijzen."

https://sporza.be/nl/2022...t-wel-sneu~1658233315440/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Philipsen klopt van WvA bij de tussensprint! :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:38:
Philipsen klopt van WvA bij de tussensprint! :D
ik hoop wel dat Philipsen dit netjes vooraf heeft aangemeld bij WvA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
schilderstape schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:22:
WvA vond het volgens mij prima als hij ervoor had moeten sprinten, maar ging er blijkbaar vanuit dat dat niet nodig zou zijn.

"Ik heb Nils wel verteld dat ik het geapprecieerd zou hebben als hij vooraf had gezegd dat hij wilde sprinten. Dan konden we dat echt doen."

"Nu gooide hij zijn wiel voor mij en dat vond ik een beetje sneu. Ik denk dat ze bij DSM de kassa nog wat willen spijzen."

https://sporza.be/nl/2022...t-wel-sneu~1658233315440/
Wat een arrogantie zeg :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Pinot in een vroege vlucht.
Dat wordt weer genieten van heroïsch falen. Geen stervende zwaan zo mooi als die van Pinot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat is ook weer wat overdreven.

Ben het wel met je eens dat er gewoon voor gesprint mag worden, 1500 euro is een mooi bedrag gezien het overige prijzengeld.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Sowieso, heeft van Aert niet inmiddels genoeg punten om al zeker te zijn van de groene trui in het eindklassement? Hij staat ruim 200 punten voor...

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 20-07-2022 15:09 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 19:30
Tja, natuurlijk heeft Eekhoff het volste recht er voor te sprinten (en met een verassingsaanval te komen), maar slim is het waarschijnlijk niet; de eerst komende keer kan die zeker niet op samenwerking met WvA (zoniet TJV) rekenen. Lijkt mij dat een beetje goodwill meer waard is dan die 1500 euro, maar Eekhoff vindt van niet en dat is zijn goed recht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Rhapsody schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Dat is ook weer wat overdreven.

Ben het wel met je eens dat er gewoon voor gesprint mag worden, 1500 euro is een mooi bedrag gezien het overige prijzengeld.
Overdreven? Niet echt, hij brengt het zelf in de media. Had totaal niet gehoeven. Nu komt hij echt erg arrogant over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Chakotay schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:09:
Sowieso, heeft van Aert niet inmiddels genoeg punten om al zeker te zijn van de groene trui in het eindklassement? Hij staat ruim 200 punten voor...
Technisch gezien kan hij nog ingehaald worden. Maar zodra de nummer 2 één punt mist of Wout pakt nog ergens één punt en dan kan hij het groen niet meer ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:00:
Pinot in een vroege vlucht.
Dat wordt weer genieten van heroïsch falen. Geen stervende zwaan zo mooi als die van Pinot :)
Ik gun hem wel eens een succes(je). Ik voel wel wat sympathie voor Pinot en ook de Fransen lopen met hem weg.

Hij heeft wel een beetje het 'net-niet-syndroom'. Ook dit zal wel weer zelfmoord zijn. Maar afijn... :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Chakotay schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:09:
WvA gaat mathematisch de groene trui een dezer dagen al winnen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Van Aert is eraf, de beste man is toch menselijk. Gelukkig maar :) Laat het vuurwerk maar beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:56
Vingegaard geïsoleerd, sneller dan gehoopt door TJV waarschijnlijk. Spannend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

McNulty, talk about stepping up... 8)7 Gewoon iedereen helemaal kapot gereden

[ Voor 33% gewijzigd door Jebus4life op 20-07-2022 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Terranova schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Overdreven? Niet echt, hij brengt het zelf in de media. Had totaal niet gehoeven. Nu komt hij echt erg arrogant over.
Hij reageert op een vraag van een journalist voor de start, is wat anders als het in de media gooien. 8)7

Maar wat een ettape weer, is dit nog normaal wat McNulty doet? Rolt alles op en lijkt niet stuk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Chelseamarre123 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:12:
[...]

Hij reageert op een vraag van een journalist voor de start, is wat anders als het in de media gooien. 8)7

Maar wat een ettape weer, is dit nog normaal wat McNulty doet? Rolt alles op en lijkt niet stuk te gaan.
McNulty was in dat opzicht redelijk onzichtbaar de hele tour dus die zal wel flink hebben zitten sparen. Beetje hetzelfde als Kuss van TJV. En McNulty moet dit wel kunnen. Maar nu wachten op de laatste 3 kilometer. Vooral km 3 en km 1 voor de top zijn de pittige stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
McNulty nog steeds op kop en blijft uitlopen, hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Exocet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:34:
McNulty nog steeds op kop en blijft uitlopen, hoe dan?
Valt toch wel mee, blijft rond 1:20 hangen met Thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:34:
[...]

Valt toch wel mee, blijft rond 1:20 hangen met Thomas.
Bovenop de klim was het nog 1 minuut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Zo slecht is McNulty toch ook weer niet? Het voordeel van niet voor het klassement te hoeven gaan is dat je ook gewoon dagen kan hebben dat je je kan sparen. Gister was Majka de knecht voor Pogacar, vandaag weer McNulty, die zal nu wel wat frisser zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Gaat er nog wat gebeuren of wordt het een sprint a deux en gaat het alleen om de bonificatie seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Robkazoe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:42:
Gaat er nog wat gebeuren of wordt het een sprint a deux en gaat het alleen om de bonificatie seconden?
Dat lijkt me zonde van de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Hopelijk maakt Pogacar het zo dadelijk af in de laatste tijdrit, want met die bergetappes gebeurt er toch niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:54
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:50:
Hopelijk maakt Pogacar het zo dadelijk af in de laatste tijdrit, want met die bergetappes gebeurt er toch niets.
Heb je wel gekeken deze Tour? Verschil werd gemaakt in bergetappe... :)

Twee minuten gaat ie trouwens denk ik niet terugpakken in die tijdrit.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hopelijk?
Bidden voor Vingegaard, leuk als een ander een keer wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
bovendien, wie gaat Pogacar morgen helpen? McNulty is moe; morgen toch grotere verschillen vermoed ik

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ja, echt koersen doen ze niet he 8)7

Yates stort in door het vroege geweld, Pidcock weggereden, Thomas op 2 minuten, Bardet zwalpend over de streep op 2m30. De rest nog een stuk verder.

Maar spektakel zien we niet in de bergritten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Exocet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Hopelijk?
Ik hoop ook Pogacar, niet omdat het Pogacar is, maar omdat ik liever een Nederlander in de top 10 heb dan als knecht voor iemand anders die hoger staat. Vrees ook erg dat Kelderman moet gaan knechten voor Vingegaard als die de tour wint. Zo ontzettend zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Fantastische koers! Echt een hoop goede mannen eraf gereden door de twee toppers. :)

Pogi is vandaag de winnaar, maar Vingegaard de morele winnaar. Ik denk dat Pogacar in de tijdrit best een hoop tijd goed kan maken, maar het gat is wel erg groot. Dan zou Vingegaard morgen echt moeten knakken of pech moeten hebben.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
kom op Fabio!!! oefff, net op tijd binnen

[ Voor 46% gewijzigd door CynicRelief op 20-07-2022 17:25 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
GerbenBK schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Heb je wel gekeken deze Tour? Verschil werd gemaakt in bergetappe... :)

Twee minuten gaat ie trouwens denk ik niet terugpakken in die tijdrit.
Ja, in één bergetappe tot nu toe. :+ En Jumbo heeft zich al eerder een keer rijk gerekend met nog maar een tijdrit te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Exocet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Hopelijk?
Ik ben geen fan van Jumbo Visma. Is zogenaamd een NL ploeg, maar waar zijn al die Nederlanders dan in de Tour? En als ze al rijden bij JV, dan in dienst van een kopman. En dan gaat Kelderman volgend jaar waarschijnlijk ook nog knechten voor Vingegaard of Roglic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:30
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Ik ben geen fan van Jumbo Visma. Is zogenaamd een NL ploeg, maar waar zijn al die Nederlanders dan in de Tour? En als ze al rijden bij JV, dan in dienst van een kopman. En dan gaat Kelderman volgend jaar waarschijnlijk ook nog knechten voor Vingegaard of Roglic?
Is dit ook niet omdat er op het moment eigenlijk geen goede Nederlandse klassementsrenners zijn? Kelderman is denk ik nog de beste, maar ook niet iemand die tot de topfavorieten voor een ronde hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:11:
[...]

Ja, in één bergetappe tot nu toe. :+ En Jumbo heeft zich al eerder een keer rijk gerekend met nog maar een tijdrit te gaan.
Ik gun het Jonas heel erg, maar gun het TJV nog meer na wat er 2 jaar geleden en toch vooral vorig jaar gebeurd is... maar hoe leuk zou het zijn als het in de tijdrit zaterdag toch nog spannend gaat worden. })
Hoewel het profiel van de etappe en het resultaat van de tijdrit door Kopenhagen niet veel hoop geeft, mochten ze met 2'18-ish verschil de tijdrit in gaan. -O-
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Ik ben geen fan van Jumbo Visma. Is zogenaamd een NL ploeg, maar waar zijn al die Nederlanders dan in de Tour? En als ze al rijden bij JV, dan in dienst van een kopman. En dan gaat Kelderman volgens jaar waarschijnlijk ook nog knechten voor Vingegaard of Roglic?
Hoezo moeten het per se Nederlandse renners zijn?
Achter de schermen genoeg Nederlanders, je krijgt ze op TV bijna nooit te zien, hooguit af en toe wat ploegleiders aan het woord in interviews, maar achter de schermen zijn er nog zo veel meer... zonder hen zijn die renners niets. Wat dat betreft is het leuk om de teams ook op sociale media te volgen en ben ik benieuwd naar die Drive to Survive versie voor deze TDF. Of bijvoorbeeld de NOS docu over Bau en Lau.

Benieuwd hoeveel Emirati er achter de schermen van UAE werken en wanneer een Emirati voor UAE de Tour gaat winnen... idem dito met IPT en in mindere mate AQT.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ParaDroid2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:48:
[...]

Is dit ook niet omdat er op het moment eigenlijk geen goede Nederlandse klassementsrenners zijn? Keldermans is denk ik nog de beste, maar ook niet iemand die tot de topfavorieten voor een ronde hoort.
Kruijswijk zou best een goed klassement kunnen rijden als hij niet zou hoeven knechten en met rijders als Sam Oomen heb je ook nog een rijder die een klassement kan rijden of een bergetappe winnen. En Mike Teunissen reed een paar jaar terug nog in het geel en mocht voor etappe zeges gaan. Helaas is het niet gelukt met Tom, maar waarom heeft die nooit zijn draai gevonden in dat team?

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 20-07-2022 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
TheTinusNL schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Achter de schermen genoeg Nederlanders, je krijgt ze op TV bijna nooit te zien, hooguit af en toe wat ploegleiders aan het woord in interviews, maar achter de schermen zijn er nog zo veel meer... zonder hen zijn die renners niets. Wat dat betreft is het leuk om de teams ook op sociale media te volgen en ben ik benieuwd naar die Drive to Survive versie voor deze TDF. Of bijvoorbeeld de NOS docu over Bau en Lau.

Benieuwd hoeveel Emirati er achter de schermen van UAE werken en wanneer een Emirati voor UAE de Tour gaat winnen... idem dito met IPT en in mindere mate AQT.
Zo gek is het toch niet dat mensen fan zijn van renners ipv ploegen? Zoals ik hiervoor ook postte, ik heb liever een Nederlander die mee doet voor een top 10 plek dan moet knechten voor een niet Nederlander, ook al is het voor een Nederlandse ploeg.

Ik ben vooral tegen Jumbo nu omdat ze pretenderen voor Nederlands succes te zijn, maar vervolgens wel een Kelderman en ook Van Baarle binnen te halen om te gaan knechten voor buitenlanders.

Edit: Groenewegen is ook al weggegaan omdat alles moest wijken voor Roglic. Jumbo sloopt het Nederlandse wielrennen eerder dan dat ze het beter maken

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 20-07-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
TheTinusNL schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:51:
Goed punt, maar ik vind het gewoon een slechte zaak dat een NL ploeg met zo weinig NL renners in deze Tour rijdt. Vorige week in de Avondetappe zaten er drie… waren op trainingskamp nu ipv in de Tour en aan hun non-verbale communicatie was duidelijk te zien dat ze daarvan baalden, maar hardop zeggen deden ze dat natuurlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Goed punt, maar ik vind het gewoon een slechte zaak dat een NL ploeg met zo weinig NL renners in deze Tour rijdt. Vorige week in de Avondetappe zaten er drie… waren op trainingskamp nu ipv in de Tour en aan hun non-verbale communicatie was duidelijk te zien dat ze daarvan baalden, maar hardop zeggen deden ze dat natuurlijk niet.
Ze zijn helaas gewoon niet goed genoeg. Die ploeg wil de Tour winnen sinds ze daarvoor kandidaten hebben en selecteren dan gewoon de beste renners / renners die het best in vorm zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Tja Nederlandse renners of niet, bij TJV draait alles om geel. Ze willen per se laten zien dat ze op het hoogste podium meedoen. Goed voor het budget en de marketing, maar verder misschien niet altijd even attractief.

Ook het spelletje van meerdere kopmannen tegen elkaar uitspelen (Dumoulin vs Roglic, Roglic vs Vingegaard) heeft wel een keerzijde... Legt nogal veel druk op die renners en bij Dumoulin heeft dat alvast niet gewerkt. Ben benieuwd hoe Roglic straks kijkt naar zijn toekomst bij TJV. En Kelderman, is hem beloofd dat hij ook mag gaan mede-kopmannen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Ik vond de finish van de laatste man vandaag haast nog mooier dan die van de eersten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
GerbenBK schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:21:
[...]

Ze zijn helaas gewoon niet goed genoeg. Die ploeg wil de Tour winnen sinds ze daarvoor kandidaten hebben en selecteren dan gewoon de beste renners / renners die het best in vorm zijn.
Is dat zo? Kruijswijk was in 2019 nog 3e in de Tour en werd hierna knecht van Roglic en Vingegaard. En ik zie liever een Nederlander 3e worden dan een Solveen of Deen 1e. En die Sloveen heeft nu al een paar keer gefaald in de Tour en die Deen heeft ‘m dit jaar ook nog niet zomaar gewonnen. Ook vandaag liet hij het weer liggen, want die etappe had hij natuurlijk moeten winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Is het niet logischer als Kelderman dan samen met bijvoorbeeld Oomen de Vuelta of de Giro rijdt? En dan voor het klassement?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Kruijswijk zou best een goed klassement kunnen rijden als hij niet zou hoeven knechten en met rijders als Sam Oomen heb je ook nog een rijder die een klassement kan rijden of een bergetappe winnen. En Mike Teunissen reed een paar jaar terug nog in het geel en mocht voor etappe zeges gaan. Helaas is het niet gelukt met Tom, maar waarom heeft die nooit zijn draai gevonden in dat team?
Ik denk dat Tom in het algemeen zijn draai niet (meer) kon vinden, of dat nou bij TJV was, of stel dat hij was gebleven bij Sunweb/DSM of naar een ander team was gegaan.
Terranova schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Zo gek is het toch niet dat mensen fan zijn van renners ipv ploegen? Zoals ik hiervoor ook postte, ik heb liever een Nederlander die mee doet voor een top 10 plek dan moet knechten voor een niet Nederlander, ook al is het voor een Nederlandse ploeg.

Ik ben vooral tegen Jumbo nu omdat ze pretenderen voor Nederlands succes te zijn, maar vervolgens wel een Kelderman en ook Van Baarle binnen te halen om te gaan knechten voor buitenlanders.

Edit: Groenewegen is ook al weggegaan omdat alles moest wijken voor Roglic. Jumbo sloopt het Nederlandse wielrennen eerder dan dat ze het beter maken
Natuurlijk kun je fan zijn van een renner, maar zoals ik in mijn vorige reactie al zei: een renner is helemaal niets zonder zijn team en juist achter de schermen is waar TJV veel Nederlanders heeft die ontzettend veel (veelal onzichtbaar) werk verrichten.
Daar mag TJV, in tegenstelling tot mijn eerder genoemde teams en vergeet TBV niet, best trots op zijn.
Als je dan een renner/renster wilt supporten enkel omdat diegene de Nederlandse nationaliteit heeft, snap ik niet hoe je om louter diezelfde reden tegen een team kunt zijn.

Groenewegen moest niet alleen wijken voor Roglic, Groenewegen moest vooral wijken voor van Aert. Met Wout hebben ze al een sprinter die bewijst dat hij nog veel meer kan dan alleen sprinten. Wout heb je veel meer aan dan Dylan als je voor de gele trui gaat, dan snap ik wel dat Dylan koos voor een ander team.
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Ze zullen ongetwijfeld genoeg (vermogens)data hebben waaruit ze hun optimale team samenstellen.
Stellen ze 5,6,7 of zelfs 8 Nederlanders op, dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat "we" gaan zeuren dat TJV niet competitief is (ik denk niet voor top 10) en dan is het weer niet goed.
Morrar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:23:
Tja Nederlandse renners of niet, bij TJV draait alles om geel. Ze willen per se laten zien dat ze op het hoogste podium meedoen. Goed voor het budget en de marketing, maar verder misschien niet altijd even attractief.

Ook het spelletje van meerdere kopmannen tegen elkaar uitspelen (Dumoulin vs Roglic, Roglic vs Vingegaard) heeft wel een keerzijde... Legt nogal veel druk op die renners en bij Dumoulin heeft dat alvast niet gewerkt. Ben benieuwd hoe Roglic straks kijkt naar zijn toekomst bij TJV. En Kelderman, is hem beloofd dat hij ook mag gaan mede-kopmannen?
Tot en met de de Alpe d'Huzes was het dit jaar nog attractief en ook de vorige twee TdF's vond ik een stuk attractiever dan de jaren daarvoor met Sky dominantie.

Nogmaals, ik denk dat Tom zijn eigen probleem was, niet zozeer de druk vanuit TJV. Het gedeelde kopmanschap lijkt gewoon goed te werken, zie de Galibier/Granon etappe. Benieuwd hoe de Tour de nu voor stond als Primoz niet gehavend was... Ik had voorafgaand een 1. Vingegaard 2. Roglic 3. Pogacar voorspeld en werd voor gek verklaard :+
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:18:
[...]
Is dat zo? Kruijswijk was in 2019 nog 3e in de Tour en werd hierna knecht van Roglic en Vingegaard. En ik zie liever een Nederlander 3e worden dan een Solveen of Deen 1e. En die Sloveen heeft nu al een paar keer gefaald in de Tour en die Deen heeft ‘m dit jaar ook nog niet zomaar gewonnen. Ook vandaag liet hij het weer liggen, want die etappe had hij natuurlijk moeten winnen.
Roglic gefaald?
In 2020... mwoah. Ik vond het eerder collectief falen van TJV ten opzichte van Pogacar voorafgaand aan die beroemde/beruchte tijdrit. Primoz rijdt daar gewoon een nette vijfde tijd op slechts 35 seconden (op net geen uur) van nummer 2 Tom.
In 2021 en 2022 grote smakkerds buiten zijn eigen schuld.
Waar heeft Primoz als individu precies gefaald?
Hij wint drie jaar op rij de Vuelta, tegen mannen als Mas, Adam Yates, Bernal, Carapaz en Valverde.
Ik denk dat hij de Tour kon en nog steeds kan winnen zonder buitenproportionele hoeveelheid pech.

Vingegaard die het vandaag liet liggen?
Het zou dom zijn als hij zelf ging, dan heb je daarna McNulty achter je aan met Tadej in zijn wiel.
Haalt Jonas het, afijn, leuk zo'n etappezege, maar we hebben gezien hoe Tadej in de eerste week al met zijn krachten heeft gespeeld en welk effect dat in de tweede week had.
Word Jonas ingehaald dan is hij leeg, heeft Tadej een mooie knecht, daarna een springplank en voor je het weet heeft Jonas ook 3 minuten aan zijn broek.
Jonas had vandaag maar één doel en dat was het wiel van Tadej houden, niets laten liggen dus.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
TheTinusNL schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:40:
[...]

Jonas had vandaag maar één doel en dat was het wiel van Tadej houden
Ook het recept voor morgen. Laat de rest maar doen. Met een beetje geluk kan ie nog wat tijd op Tadej pakken ook.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:05
Even een n00b vraag, waarom is het een tactiek om je eigen team het peloton op een lint laten trekken, maar als een ander team het doet, is het zwaar? Je zit toch nog steeds in een wiel?

Een quote van Van Aert: “Het eerste uur was heel zwaar, door het werk van UAE. Het is knap hoe zij vandaag reden", doelde hij op de ploeg van Pogacar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:10
Terranova schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Je slaat de plank mis zo ver dat ik mij afvraag of je aan het trollen bent.

Kelderman is de beste Nederlandse klassementsrenner die bij TJV wil rijden (Arensman wil niet, gaat naar Ineos) en wordt kopman in de giro en/of Vuelta.

Van Baarle is na MVDP de beste Nederlandse klassieker renner en wordt naast WVA gewoon kopman in de klassiekers.

Ze zullen vast ook moeten knechten maar dat moeten Roglic en WVA ook, zoals deze tour te zien, dat is wielrennen.

Groenewegen is weggegaan omdat bij de ambitie voor gele trui (ongeacht wie) geen plek is in de tour voor een pure sprinter (ongeacht wie).

De grootste bijdrage van TJV voor het Nederlandse wielrennen is het hebben van een jeugdopleiding / development team. Daar zijn ze geloof ik de enige in, binnen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
ejet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:47:
Even een n00b vraag, waarom is het een tactiek om je eigen team het peloton op een lint laten trekken, maar als een ander team het doet, is het zwaar? Je zit toch nog steeds in een wiel?
Het blijft even zwaar, wie er ook op dat moment op kop rijdt. Wat het interessant maakt: wie rijdt er op kop en waarom?
Een quote van Van Aert: “Het eerste uur was heel zwaar, door het werk van UAE. Het is knap hoe zij vandaag reden", doelde hij op de ploeg van Pogacar.
Ja.

Bjerg en McNulty zijn ver boven zich uit gestegen. Bjorg was toch vaak een vroeger losser, McNulty een solide tweede man voor Maika. Nu reed Bjorg de meeste renners er af en ging McNulty daarna zo hard dat ook de laatste twee geen echte aanval maar konden plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
ejet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:47:

Sterker nog, het is zwaarder om je team op kop te laten rijden.

Je team op kop laten rijden maakt het voor iedereen zwaar en werkt goed om je tegenstander te isoleren. Ook werkt deze strategie het beste als je het beste / friste team hebt. Bjerg en Mcnulty waren super goed vandaag, wellicht omdat ze dag(en) hiervoor niet alles hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Voordeel van je eigen team op kop vs dat van een ander, is wel dat je dan zelf kunt aangeven hoe hard er gereden wordt en op welke momenten. Als je een team met (voornamelijk) grote punchers hebt, is het best naar als een ander team met kleine klimmetjes keihard gaat lopen beuken op elke helling...

Verder over Nederlandse klassementsrenners; over het algemeen zijn Nederlanders vrij lang en groot, dus dat is ook een reden dat we er niet zoveel produceren (eerder sprinters en puncheurs) . Nog bovenop het feit dat we natuurlijk een klein rot landje zijn. Al hebben we wel een behoorlijk goede fietscultuur natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 21-07-2022 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:05
Ja precies, die etappe waar Vingegaard 2 minuten pakt snap ik, met 3 aanvallers waar Pogacar elke keer moet meegaan. Eigenlijk is het de strategie van “als wij zo hard mogelijk gaan, kan waarschijnlijk niemand er nog overheen”….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Morrar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:35:
Voordeel van je eigen team op kop vs dat cam een ander, is wel dat je dan zelf kunt aangeven hoe hard er gereden wordt en op welke momenten. Als je een team met (voornamelijk) grote punchers hebt, is het best naar als een ander team met kleine klimmetjes keihard gaat lopen beuken op elke helling...
Als jouw team te langzaam gaat, neemt een ander team het gewoon over als ze dat willen.

Precies wat UAE vandaag deed bij TJV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Patrick4 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:20:
[...]

Je slaat de plank mis zo ver dat ik mij afvraag of je aan het trollen bent.

Kelderman is de beste Nederlandse klassementsrenner die bij TJV wil rijden (Arensman wil niet, gaat naar Ineos) en wordt kopman in de giro en/of Vuelta.

Van Baarle is na MVDP de beste Nederlandse klassieker renner en wordt naast WVA gewoon kopman in de klassiekers.

Ze zullen vast ook moeten knechten maar dat moeten Roglic en WVA ook, zoals deze tour te zien, dat is wielrennen.

Groenewegen is weggegaan omdat bij de ambitie voor gele trui (ongeacht wie) geen plek is in de tour voor een pure sprinter (ongeacht wie).

De grootste bijdrage van TJV voor het Nederlandse wielrennen is het hebben van een jeugdopleiding / development team. Daar zijn ze geloof ik de enige in, binnen NL.
Ik ben absoluut niet aan het trollen. TJV doet er voorlopig weinig aan om Nederlandse renners te laten slagen, alles moet wijken voor de buitenlanders. Je gaat toch niet denken dat Van Baarle echt een kans krijgt als van Aert mee doet. Vanuit het team logisch dat ze het doen, maar dat betekent niet dat ze goed bezig zijn voor het Nederlandse wielrennen.
Ik heb geen zin om te moeten kijken naar een wielerwedstrijd waar mijn favoriete renners opeens moeten knechten voor buitenlanders terwijl ze hiervoor zelf een (kleine) kans hadden. Daarom ben ik dus totaal geen fan van Jumbo. Deze tour doet mij ook vrij weinig, hij staat aan en ik vermaak er mij er wel mee, maar het boeit mij weinig wie waar finished. Beetje zonde.

Maar goed dat is mijn mening, zat mensen die wel fan zijn van een team ipv van een renner, die zullen vast blij zijn met Jumbo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:18:
[...]

Ja dat is zo. Dat jij liever Nederlanders als kopman ziet en teleurgesteld bent als dat niet zo is, is natuurlijk oke. Maar dat is iets van jou persoonlijk waar Jumbo Visma niets mee hoeft. Kruijswijk heeft lang genoeg de tijd gehad en z'n 3e plaats was het allerbeste dat hij kon. Met Roglic en nu Vingegaard kunnen ze de Tour daadwerkelijk winnen en dat is hun doel.

Overigens is Kruijswijk gewoon geselecteerd voor deze Tour. Dus als hij beter was geweest dan z'n 2 ploeggenoten dan waren ze wel voor hem gaan knechten.

Je opmerking over 'die Deen' snap ik niet helemaal. Hij rijdt tegen de beste ronderenner van de afgelopen jaren en dan 'liet hij het weer liggen en had hij natuurlijk moeten winnen'? Hoe kom je daar bij. :?

[ Voor 9% gewijzigd door GerbenBK op 21-07-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Terranova schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:46:
[...]

Ik ben absoluut niet aan het trollen. TJV doet er voorlopig weinig aan om Nederlandse renners te laten slagen, alles moet wijken voor de buitenlanders. Je gaat toch niet denken dat Van Baarle echt een kans krijgt als van Aert mee doet. Vanuit het team logisch dat ze het doen, maar dat betekent niet dat ze goed bezig zijn voor het Nederlandse wielrennen.
Ik heb geen zin om te moeten kijken naar een wielerwedstrijd waar mijn favoriete renners opeens moeten knechten voor buitenlanders terwijl ze hiervoor zelf een (kleine) kans hadden. Daarom ben ik dus totaal geen fan van Jumbo. Deze tour doet mij ook vrij weinig, hij staat aan en ik vermaak er mij er wel mee, maar het boeit mij weinig wie waar finished. Beetje zonde.

Maar goed dat is mijn mening, zat mensen die wel fan zijn van een team ipv van een renner, die zullen vast blij zijn met Jumbo
Welke klassieker heeft WvA al gewonnen dan? Antwoord: NUL- Edit: MSR natuurlijk :9 . Dylan heeft daar dus een streepje voor.

Van Baarle zal echt geen knecht worden in de klassiekers die hem liggen. In de tour misschien wel, maar dat is ook prima.

En wat betreft Kelderman… welke Nederlandse renners had TJV moeten halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
GerbenBK schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:52:
[...]

Dat jij dat liever ziet is natuurlijk prima, maar Kruijswijk heeft lang genoeg de tijd gehad en z'n 3e plaats was het allerbeste dat hij kon. Met Roglic en nu Vingegaard kunnen ze hem daadwerkelijk winnen.

Overigens is Kruijswijk gewoon geselecteerd voor deze Tour. Dus als hij beter was geweest dan z'n 2 ploeggenoten dan waren ze wel voor hem gaan knechten.

Je opmerking over 'die Deen' snap ik niet helemaal. Hij rijdt tegen de beste ronderenner van de afgelopen jaren en dan 'had hij natuurlijk moeten winnen'? Hoe kom je daar bij. :?
Kruijswijk is de Tour gestart als knecht volgens mij, want met Vingegaard, Roglic en Van Aert heeft JV al 3 kopmannen.

Wat betreft Vingegaard vs Pogacar en de etappewinst vind ik gewoon dat Vingegaard deze sprints tegen Pogacar niet slim aanpakt. Niet geleerd van de laatste keer dat hij verslagen werd door Vingegaard.

We zullen zien vandaag. Hopelijk kan Pogacar wat tijd terugpakken op Vingegaard zodat we een spannende tijdrit krijgen. Of Vingegaard die juist in de aanval gaat… zou ik ook mooi vinden. Maar weer samen naar de finish rijden en pas op het einde van de bergen aanvallen zoals gisteren, daar hoop ik niet op.

Pagina: 1 ... 92 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21