Op dat minder steile tussenstuk kan tjv Pogacar juist opblazen denk ik.Requiem19 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:05:
Ik heb m'n Scorito geld vandaag - toch - op Pogacar gezet.
Reden:
- Hij wil gisteren rechtzetten, ultra gemotiveerd
- Gisteren had hij - denk ik - een relatief slechte dag
- Pogacar heeft nooit 2 slechte dagen achter elkaar
- De laatste klim staat op het routeboek als 16kilometer, maar eigenlijk is het maar een klim van 2.5 km
- Kilometer 12 tot 14.5 is enige steile stuk (10+)
- Kilometer 7 tot 11 is tussen de 3 en 4%
- Pogacar kan op dat stuk prima herstellen en heeft genoeg explosiviteit voor de het laatste steile stuk
Ben benieuwd of deze theorie enigszins hout gaat snijden, of dat Vinegaard Pogacar al vernietigend lost op de Tourmalet.
[Afbeelding]
Dan gaat Pogacar lekker in het wiel zitten. De snelheid op dat soort stukken ligt hoog genoeg om voordeel van de draft te hebben.cordonbleu schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:07:
[...]
Op dat minder steile tussenstuk kan tjv Pogacar juist opblazen denk ik.
Vorig jaar, weet niet meer welke etappe het was, verloor Pogacar de tour juist met zo'n soort klim. Tjv demareerde toen om de beurten op het vals platte, waardoor Pogacar steeds mee moest springen.Requiem19 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:09:
[...]
Dan gaat Pogacar lekker in het wiel zitten. De snelheid op dat soort stukken ligt hoog genoeg om voordeel van de draft te hebben.
Ja, dat kwam omdat het Roglic én Vingeaard waren die aan het demareren waren én Pogacar die toen geen teamgenoten meer bij zich had.cordonbleu schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Vorig jaar, weet niet meer welke etappe het was, verloor Pogacar de tour juist met zo'n soort klim. Tjv demareerde toen om de beurten op het vals platte, waardoor Pogacar steeds mee moest springen.
Dit jaar heeft TJV geen 2e renner die kortgenoeg staat in het klassement (Kelderman is al flink weggevallen). Dit jaar hoeft Pogacar zich alleen maar op Vinegaard te richten en kan hij alle andere TJV's lekker laten rijden.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben bang dat de pols opspeelde.
Als Tadej voluit gaat gaat hij staan en trekt hij hard aan z'n stuur. Het lijkt er op dat hij dat niet kon. Als dat door een dipje kwam kan hij er overheen komen maar zo'n pols wordt niet beter tijdens een Tour.
Als Tadej voluit gaat gaat hij staan en trekt hij hard aan z'n stuur. Het lijkt er op dat hij dat niet kon. Als dat door een dipje kwam kan hij er overheen komen maar zo'n pols wordt niet beter tijdens een Tour.
Zou kunnen dat hij echt last heeft van z'n pols, maar daar was de 1e 2 ritten echt niets van te zien. Ook gisteren deed hij weer een sprintje in de groep waarin hij finishte.TheekAzzaBreek schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:23:
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben bang dat de pols opspeelde.
De reden dat hij niet ging staan toen Vinegaard wegreed lijkt me eerder dat hij al op de limiet zat. Als je al vol in de verzuring zit met max hr, heeft staan geen zin meer. Dan blaas je jezelf echt op en moet je daarna temporiseren en nóg meer tijd verliezen.
Z'n probleem lijkt me vooral dat je binnen niet zo moeilijk 5-6 uur trainingen doet en duur wat basis duurvermogen mist voor bergritten met veel hoogtemeters.
Was nooit een serieuze optie imo. Heeft Pogacar en Vingegaard nooit kunnen volgen in andere rittenkoersen.
rijd nu op 3 minuten.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Hop daar gaat Pogi. Zoals verwacht.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:35
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Alleen blijft het verschil klein. Vingegaard herpakt zich.Quad schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:16:
Hop daar gaat Pogi. Zoals verwacht.
Requiem19 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:05:
Reden:
- De laatste klim staat op het routeboek als 16kilometer, maar eigenlijk is het maar een klim van 2.5 km
- Pogacar kan op dat stuk prima herstellen en heeft genoeg explosiviteit voor de het laatste steile stuk
Ben benieuwd of deze theorie enigszins hout gaat snijden, of dat Vinegaard Pogacar al vernietigend lost op de Tourmalet.
[Afbeelding]
Toch richting 30 seconden zo lijkt het.tweakduke schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:18:
[...]
Alleen blijft het verschil klein. Vingegaard herpakt zich.
TJV heeft zichzelf mooi opgerookt ten gunste van Pogacar. Klasbak.
[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 06-07-2023 17:21 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wow, zo dicht zit ik er vooraf niet vaak bij
.
Requiem19 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:05:
Reden:
[Afbeelding]
ik meld me volgend jaar wel weer in dit topic! Sorry voor bovenstaande negativiteitNutterd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:09:
[...]
ja maar Jumbo heeft nu bloed geroken, als ze slim zijn maken ze het dan morgen af in een nog zwaardere rit! misschien ben ik te negatief maar ik ben bang dat de tour voor het klassement "afgelopen" is als er geen gekke dingen gebeuren...
/edit: Ik denk namelijk niet dat er iemand is die Vingegaard eraf kan rijden...zeker als hij alleen nog maar hoeft te volgen en met alleen boni's gaat Pogi het niet meer goed maken...
overigens hoop ik dat ik ongelijk heb laat dat duidelijk zijn

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
de Tour begint terug! (voor de Sporza-kijkers, mooie uitdrukking)
[ Voor 60% gewijzigd door CynicRelief op 06-07-2023 17:26 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:35
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Inderdaad het is toch wat meer geworden. Blijft het mooi dicht bij elkaar voor de rest van de tourQuad schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:20:
[...]
Toch richting 30 seconden zo lijkt het.
TJV heeft zichzelf mooi opgerookt ten gunste van Pogacar. Klasbak.
Pogacar kon vandaag mooi in het wiel blijven en was na gisteren de betere.
Fantastisch aanvallende tour weer in de bergen. Gewoon volle gas en gaan.
Ik had gelukkig ongelijk. Prachtige demarrage en: en dansant.Requiem19 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:33:
[...]
Zou kunnen dat hij echt last heeft van z'n pols, maar daar was de 1e 2 ritten echt niets van te zien. Ook gisteren deed hij weer een sprintje in de groep waarin hij finishte.
Prachtige Tour to zover.
anderzijds, de verschillen in de top-10 lopen al in de 5 minuten, dat is, als ik me juist herinner, veel voor een eerste week, dat gaat niet minder worden; wordt het nu controle-spel tussen UAE en TJV?
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Lekkere cliffhanger zo want volgens mij pas volgende week vrijdag weer serieus klimwerk en tot die tijd wat sprintwerk en overgangetappes.
Only fools are enslaved by time and space.
met 2 overgangsetappes voor de boeg, slimme inspanning van Pogacar idd, en zou je denken, was wel slim geweest voor Vingegard om datzelfde te doen … maar, je moet maar kunnen vanzelfExocet schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:49:
Als Pogocar op zo een klim al beter is, dan ziet het er goed voor hem uit.
Zondag finisht de rit op de Puy de Dome (13 km a 7,7%). Wel serieus klimwerk dus op het eind, maar verder heeft het veel weg van een overgangsetappe.LoneRanger schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:57:
Lekkere cliffhanger zo want volgens mij pas volgende week vrijdag weer serieus klimwerk en tot die tijd wat sprintwerk en overgangetappes.
Be yourself, no matter what they say ...
zo op het oog wel, maar met een rustdag voor de boeg, en 2 ‘rustdagen’ daarvoor …voske schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:00:
[...]
Zondag finisht de rit op de Puy de Dome (13 km a 7,7%). Wel serieus klimwerk dus op het eind, maar verder heeft het veel weg van een overgangsetappe.
Ik had dat even gemist in de gauwigheid maar daar heb ik deze week een beetje een handje van.
Je bent zo goed als in je laatste rit. Gisteren waren er heel andere geluiden. Morgen is er weer een dag.Exocet schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:49:
Als Pogocar op zo een klim al beter is, dan ziet het er goed voor hem uit.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
waarom planned de UCI deze etappe op een werkdag, en de volgende twee ‘rustdagen’ in het weekend … ???
(waarsch. omdat heel veel menschen/wielerfans al vakantie genieten op dit moment … maar ik nog niet
)
(waarsch. omdat heel veel menschen/wielerfans al vakantie genieten op dit moment … maar ik nog niet
Pogacar speelt ermee, zo lijkt het; wist hij gisteren tijdens de rit dat z’n vriendin een zware val in de Giro Donne had, en was em daarom enigzins uit het lood geslagen … ?Spotmatic schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:09:
[...]
Je bent zo goed als in je laatste rit. Gisteren waren er heel andere geluiden. Morgen is er weer een dag.
Gek genoeg begint de zomervakantie in Frankrijk pas morgen.CynicRelief schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:14:
waarom planned de UCI deze etappe op een werkdag, en de volgende twee ‘rustdagen’ in het weekend … ???
(waarsch. omdat heel veel menschen/wielerfans al vakantie genieten op dit moment … maar ik nog niet)
Voor wie het niet gezien heeft: In het Wiel heeft er een paar dagen Marcel Kittel bij.
Aanrader.
Aanrader.
Dat was toch tot vanmorgen.TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:08:
Voor wie het niet gezien heeft: In het Wiel heeft er een paar dagen Marcel Kittel bij.
Aanrader.
In ieder geval was het zeker een goede en leuke toevoeging.
Ik lag dubbel om de term steintaktik
https://www.wielerflits.n...ppen-wegens-hartklachten/
Sep moet stoppen helaas. Hij was een renner met vaak teveel pech of net te kort komen.
Sep moet stoppen helaas. Hij was een renner met vaak teveel pech of net te kort komen.
Nou, als ze hier allemaal gaan rechtblijven straks, mag het een wonder heten..
Laatste kilometers lijken wel op verkeerswerken
https://sporza.be/nl/2023...-hart-vast~1688728048930/
Laatste kilometers lijken wel op verkeerswerken

https://sporza.be/nl/2023...-hart-vast~1688728048930/
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Weer Philipsen… de Max Verstappen van de huidige sprinters…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zo zonde voor Cav! Zo dichtbij.
Maar organisatie mag zich weer schamen, wat een idiote laatste 3km, wegenwerken en zo smal. Als bij wonder geen valpartij
Maar organisatie mag zich weer schamen, wat een idiote laatste 3km, wegenwerken en zo smal. Als bij wonder geen valpartij
Philipsen is de snelste zonder twijfel...als je daar dan van der Poel voor zet kan het bijna niet fout gaan!PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:11:
Zat wel te juichen voor Cav overigens
proest ja, ik zat ook te juichen voor Cav, maar petje af voor team AlpecinNutterd schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:13:
[...]
Philipsen is de snelste zonder twijfel...als je daar dan van der Poel voor zet kan het bijna niet fout gaan!
Zat wel te juichen voor Cav overigens
Ben nu al Philipsen moe eigenlijk.PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:11:
Uiteraard zeer netjes gedaan weer, maar met van der poel voor je kan het bijna niet mislukken lijkt het wel.
Lijkt ook alsof alpecin het als enige voor elkaar krijgt een knappe leadout te doen.
Als in dat ie alles wint, of als in dat ie er allerlei mensen reglementair bij afsnijdt, die dan moeten afremmen?PatrickC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:11:
erutangiS
Ik heb het schijnbaar gemist maar waarom is de groene trui niet meer echt groen zoals voorheen? Veel minder herkenbaar op deze manier.
Echt heel lelijk gewordenLoneRanger schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:22:
Ik heb het schijnbaar gemist maar waarom is de groene trui niet meer echt groen zoals voorheen? Veel minder herkenbaar op deze manier.
Moeten de kleuren van Skoda voorstellen, sponsor...LoneRanger schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:22:
Skoda sponsort al jaren de groene trui.Anton.net schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:26:
[...]
Moeten de kleuren van Skoda voorstellen, sponsor...
Velopack publiceerde een foto van die nieuwe trui en die ziet er wat soberder uit. Het groen is nu veel donkerder en de mouwen, col en sponsornaam kleuren fel lichtgroen. Op de trui wordt uiteraard nog het teamlogo geprint van de renner die hem mag dragen. De kledingsponsor is overigens niet meer Le Coq Sportif, maar het Italiaanse Santini, dat ook de leiderstruien voor de Vuelta maakt.
Verandering is niet altijd goed.
over truitjes gesproken, ik vind de merkenloze nationale kampioentrui van Madouas wel chique, geeft toch wat extras om in zo’n nationale trui rond te rijden en verdient wmb navolging
Ja toch? Nu Girmay weer uit een wiel geduwd en klemgezet tegen de boarding...MrOleo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:20:
[...]
Als in dat ie alles wint, of als in dat ie er allerlei mensen reglementair bij afsnijdt, die dan moeten afremmen?
Aankomst was echt een schande deze keer, maar gelukkig geen valpartijen.
Die is erg mooi idd en datzelfde geldt ook voor de Amerikaanse trui. Kan ik gelijk even kenbaar maken dat ons vieze witte shirtje met een vage oranje gloed ook weer vervangen mag worden door een oranjere oranje.CynicRelief schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:36:
over truitjes gesproken, ik vind de merkenloze nationale kampioentrui van Madouas wel chique, geeft toch wat extras om in zo’n nationale trui rond te rijden en verdient wmb navolging
Paar keer gekeken, maar toch wel een beetje vies afsnijden................MrOleo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:20:
[...]
Als in dat ie alles wint, of als in dat ie er allerlei mensen reglementair bij afsnijdt, die dan moeten afremmen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/opdTckhLAbCEb6Zs51Bq42fY.jpg?f=user_large)
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik krijg de indruk dat Philipsen vooral lomp onhandig is. Ook na de opmerking van Van Poppel bij de valpartij van Jakobsen na een aanvaring met Philipsen van de week ("hij weet af en toe niet helemaal wat hij doet"). De intentie doet er overigens niet toe, een illegale manoeuvre is een illegale manoeuvre.aveenhuysen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:20:
[...]
Paar keer gekeken, maar toch wel een beetje vies afsnijden................
[Afbeelding]
Eerst zitten ze met vd Poel rechts op de weg, dan gaan ze al helemaal naar links met zijn 2-en, waarbij een lidl-renner (pedersen?) in het gedrang komt, ok, kan gebeuren, maar dan vervolgens weer helemaal naar rechts gaan en dan die renner (Girmay?) ook wegdrukken. Het is wat veel.aveenhuysen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:20:
[...]
[Afbeelding]
erutangiS
Ik heb het nog even teruggekeken, maar zie het toch anders.
Philipsen dook in het wiel van Cavendish, waar Girmay eerst zat, maar die kon het wiel niet houden. Daarna dreef Cavendish naar rechts, met Philipsen nog steeds strak in het wiel, en bleef er rechts geen ruimte over. Echt afsnijden vond ik het niet.
Girmay liet zich vrij simpel uit het wiel drukken. Misschien heeft hij wat meer branie nodig maar hij leek Cav ook gewoon niet bij te kunnen houden.
Philipsen dook in het wiel van Cavendish, waar Girmay eerst zat, maar die kon het wiel niet houden. Daarna dreef Cavendish naar rechts, met Philipsen nog steeds strak in het wiel, en bleef er rechts geen ruimte over. Echt afsnijden vond ik het niet.
Girmay liet zich vrij simpel uit het wiel drukken. Misschien heeft hij wat meer branie nodig maar hij leek Cav ook gewoon niet bij te kunnen houden.
Ik heb 't ook een paar keer gekeken en de commentaren van diverse podcasts en uitzendingen meegenomen in mijn verdict.aveenhuysen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:20:
[...]
Het valt wel mee, de finish loopt weer eens in een flauwe bocht naar rechts, Philipsen pakt gewoon het wiel van Cav terwijl Girmay dat zelf had kunnen afdwingen door niet aan de rechterkant te zitten. Ja, als we puur en alleen kijken naar iedereen mag niet van de lijn afwijken dan kunnen we nog wel meer kanttekeningen plaatsen bij diverse renners.
Al met al heb ik massasprints gezien waarbij 30 man tegelijk op de finish afging waarbij ik mijn hart vasthield. In dat opzicht heb ik hier uiteindelijke een aardig cleane sprint gezien van 3-4-5 man. Als Cav, Girmay en Philipsen naast mekaar hadden gesprint had Philipsen deze ook gewonnen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
De kortse weg naar de finish is een rechte lijn, maar hou wel een beetje rekening met de rest.
Als je dan toch zo goed bent had dan links gebleven met alle ruimte vandien en gewoon volgas naar de streep.
Nu parkeert er ene aan de zijkant en Cav had pech met zijn versnellingen. Fijn merk versnellingen dan ook................
Als je dan toch zo goed bent had dan links gebleven met alle ruimte vandien en gewoon volgas naar de streep.
Nu parkeert er ene aan de zijkant en Cav had pech met zijn versnellingen. Fijn merk versnellingen dan ook................
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Cav is slim, waar de Alpacin-trein min of meer rechtdoor de buitenbocht in rijdt pakt hij de kortere route van ver en probeert te verassen. Philipsen ziet dat en steekt schuin over en op het moment dat hij naast Girmay zit gaat Cav nog iets meer naar de binnenkant zonder iemand te hinderen en gaat Philipsen mee in zijn wiel waarmee hij Girmay weldegelijk hindert/knijpt. Als je de laatste 300meter van de ene kant naar de andere kant van de weg beweegt kun je niet spreken van een rechte lijn en als je daarbij ook nog iemand hindert is het voor mij vrij duidelijk dat hij gedeclasseerd had moeten worden. Iets van je lijn afwijken is een maar van de ene kant oversteken naar de andere kant is teveel van het goede. Overigens Duwt Groenewegen Bauhaus Jordi Meeus ook behoorlijk opzij, kan ook eigenlijk niet.
Het zijn niet zozeer de aankomsten die gevaarlijk zijn het is gewoon het gedrag van renners. Als je dit soort dingen niet bestraft dan veranderd er niets aan het gedrag.
@aveenhuysen Als Cav aangaat zijn er 2 soort van zebrapaden en vlak na die 2e zit een "gat", kun je ook wel zie aan de gele streep. Daar komt Cav zelfs iets los van de grond. Kijk het maar eens op 0.25 snelheid op youtube. Geen idee of dat de reden kan/mag zijn maar zijn fiets krijgt daar een behoorlijke klap.
Het zijn niet zozeer de aankomsten die gevaarlijk zijn het is gewoon het gedrag van renners. Als je dit soort dingen niet bestraft dan veranderd er niets aan het gedrag.
@aveenhuysen Als Cav aangaat zijn er 2 soort van zebrapaden en vlak na die 2e zit een "gat", kun je ook wel zie aan de gele streep. Daar komt Cav zelfs iets los van de grond. Kijk het maar eens op 0.25 snelheid op youtube. Geen idee of dat de reden kan/mag zijn maar zijn fiets krijgt daar een behoorlijke klap.
Bedankt voor de uitleg en zal eens kijken naar die slomo van Cav, jammer dat ie het niet haalde....LoneRanger schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:51:
Cav is slim, waar de Alpacin-trein min of meer rechtdoor de buitenbocht in rijdt pakt hij de kortere route van ver en probeert te verassen. Philipsen ziet dat en steekt schuin over en op het moment dat hij naast Girmay zit gaat Cav nog iets meer naar de binnenkant zonder iemand te hinderen en gaat Philipsen mee in zijn wiel waarmee hij Girmay weldegelijk hindert/knijpt. Als je de laatste 300meter van de ene kant naar de andere kant van de weg beweegt kun je niet spreken van een rechte lijn en als je daarbij ook nog iemand hindert is het voor mij vrij duidelijk dat hij gedeclasseerd had moeten worden. Iets van je lijn afwijken is een maar van de ene kant oversteken naar de andere kant is teveel van het goede. Overigens Duwt Groenewegen Bauhaus Jordi Meeus ook behoorlijk opzij, kan ook eigenlijk niet.

<tekst verplaatst>
Mijn excuses
Mijn excuses
[ Voor 94% gewijzigd door Harribo op 08-07-2023 16:30 ]
Je zit in het verkeerde topic, er is een ander wielren ervaring topic.Harribo schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:02:
Ik heb een vraag:
Is er ook een goede Android navigatie app voor wielrenners die de asfaltwegen selecteert voor een route?
Ik was gisteren aan het wielrennen en moest gewoon uitzoeken ( in Drenthe) waar ik langs moest om niet over klinkerwegen of grintwegen te hoeven rijden met mijn dunne bandjes.
Ik ontkwam er helaas niet helemaal aan.
Ik beken dat ik niet dit hele topic heb doorgespit op zoek naar een antwoord.
@Harribo Denk dat het handiger is je vraag te stellen in het aparte fietscomputer topic dan in een topic over professioneel wielrennen
Wat een sneu einde voor Cavendish in de Tour
Ah, gevallen.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:47:
Wat een sneu einde voor Cavendish in de Tour
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Asgreen met een typische Chasse patat.
Waarom niet van der Poel proberen in die sprint vandaag ipv Philipsen?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Groen primeertPatrickC schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:58:
Waarom niet van der Poel proberen in die sprint vandaag ipv Philipsen?
Wout spreekt bij de pers over 'de Tour van net niet', maar voorlopig is het eigenlijk eerder 'het jaar van net niet' aan het worden.
Hij doet overal volop mee, maar het lukt niet echt om het af te maken.
Eigenlijk begon dat al tijdens het veldritseizoen, waar hij domineerde, maar die WK-trui uiteindelijk toch naar MVDP ging..
Hopelijk kan Van Aert toch nog zijn ritje meepakken deze Tour, kansen komen er nog..
Hij doet overal volop mee, maar het lukt niet echt om het af te maken.
Eigenlijk begon dat al tijdens het veldritseizoen, waar hij domineerde, maar die WK-trui uiteindelijk toch naar MVDP ging..
Hopelijk kan Van Aert toch nog zijn ritje meepakken deze Tour, kansen komen er nog..
Mannen een beginnende fietser hier (nee niet een van die mensen die begint omdat de tour op tv is) met hopelijk een makkelijke vraag voor jullie. Ik heb 2 schoenen en 2 pedalen maar heb nog 2 plaatjes nodig waarmee ik in het pedaal kan klikken. Ik heb het idee dat dit niet met een onderdeeltje kan en ik wat meer nodig heb. :strip_exif()/f/image/erhVBZrGQWHLfuqzSmro3ftk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6IBBQEWUiIkIjCWzjQUPmeDf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf heb ik dit gevonden maar weet niet zeker of dit goed is en volgens mij heb ik dan nog iets nodig.
https://www.12gobiking.nl...e-dCRkrzETRcaAvjEEALw_wcB
Maar misschien kan dit handiger, wie kan mij helpen?
Alvast bedankt
:strip_exif()/f/image/erhVBZrGQWHLfuqzSmro3ftk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6IBBQEWUiIkIjCWzjQUPmeDf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf heb ik dit gevonden maar weet niet zeker of dit goed is en volgens mij heb ik dan nog iets nodig.
https://www.12gobiking.nl...e-dCRkrzETRcaAvjEEALw_wcB
Maar misschien kan dit handiger, wie kan mij helpen?
Alvast bedankt
Dit is een beter topic voor je vraag: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Denk dat van det Poel de tour gewoon gebruikt als trainingsblok en zonder overwinning naar huis gaat! Alles op het WK voor hem en tijdens het trainen Philipsen aan het groen helpen! (Of ben ik dan teveel fanboy?)
Die overwinning voor Wout komt nog wel als de baby blijft zitten, was vandaag veruit de sterkste en was er bij een iets betere positionering vol overheen gekomen!
Die overwinning voor Wout komt nog wel als de baby blijft zitten, was vandaag veruit de sterkste en was er bij een iets betere positionering vol overheen gekomen!
in het interview aan wielerflits zei die dat ze gewoon vol voor groen gingen, en dat ze geen punten willen laten liggen. Denk dat mvdp toch niet helemaal lekker die sprint had kunnen winnen hoor. of dat Philipsen mindere dag had geen idee, maar ze gingen snoeihard en Philipsen is toch nog wat sneller.
Denk dat jumbo ook een serieuze knecht verliest voor vinnegaard als zijn vrouw ineens volgende week op de bevaltafel ligt
Denk dat jumbo ook een serieuze knecht verliest voor vinnegaard als zijn vrouw ineens volgende week op de bevaltafel ligt
geeft niks, fiets ze!appelflap1992 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:19:
Mijn excuses.
Volgens mij heeft zijn vader een tijdje terug aangegeven dat de tour ook een training voor MvP is om 2 a 3% beter te worden.Nutterd schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:42:
Denk dat van det Poel de tour gewoon gebruikt als trainingsblok en zonder overwinning naar huis gaat! Alles op het WK voor hem en tijdens het trainen Philipsen aan het groen helpen! (Of ben ik dan teveel fanboy?)
BlaBlaBla
Voor die iets betere positionering zal Jumbo wel moeten voorkomen dat alle ondersteuning 7 km voor de finish al opgerookt is, zodat ze hem werkelijk in een.behoorlijke positie kan afzetten. Ik vond het er niet heel handig uit zien, van Aert moest het in de echte finale zelf maar uitzoeken.Nutterd schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:42:
Sorry voor de kletskoek. Laporte zat er in de laatste km nog bij.
[ Voor 4% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 08-07-2023 22:03 ]
het leek of Laporte een mankement had, hij keek even naar beneden en viel compleet stil, aldus Van Aert blokkendTheekAzzaBreek schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:03:
[...]
Voor die iets betere positionering zal Jumbo wel moeten voorkomen dat alle ondersteuning 7 km voor de finish al opgerookt is, zodat ze hem werkelijk in een.behoorlijke positie kan afzetten. Ik vond het er niet heel handig uit zien, van Aert moest het in de echte finale zelf maar uitzoeken.
Mag ik het zeggen, ja ik mag het zeggen. Ik zei van de week nog na 1 x avondetappe te hebben gekeken, (met tranen in de ogen, wat een armoede), was Mart er nog maar... en wat wil nu het geval.. Ik vind het mooi:
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
prettige kennismaking met Jorgenson (voor mij dan toch), toekomstige aanwinst voor TJV naar verluidt, en als ie wint, neem ik een hap uit mn teenslipper - twee wedstrijden voor de prijs van 1!
het mag, zo vroeg in de Tour en vlak voor de rustdag met alle plichtplegingen enzo, maar net niet denk ikExocet schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:08:
Pogocar dus beter, die gaat geel pakken
edit: lang niet dus, 17”
[ Voor 22% gewijzigd door CynicRelief op 09-07-2023 18:18 ]
Bizar dat ze dat niet vaker doen met zo'n achtergrond.CynicRelief schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:23:
schitterend podium, vooral ook die background … de Puy de Dome mag snel terug wmb
goh ja, dit gebied leent zich hier wel voor, er zijn zelfs mooiere vistas, bij de minder bekende vulcanen, zo vaak komt de Tour hier ook niet, gek genoegChelseamarre123 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:26:
[...]
Bizar dat ze dat niet vaker doen met zo'n achtergrond.
Dit is wellicht de reden dat het niet zo vaak gebeurt.
https://www.trouw.nl/spor...geen-disneyland~b0ad1219/Maar de aankomst is omstreden. De Puy de Dôme is een Natura 2000-gebied. Tegelijkertijd is de vulkaan als onderdeel van de ‘Chaine des Puys’ (de keten van vulkanen in de Auvergne) sinds vijf jaar Unesco-werelderfgoed. De Tour met alle volgers en festiviteiten komt langs op een van de meest beschermde stukken natuur in Frankrijk. En dus is er kritiek.
ja, is wel een dingetje vanzelf, onlangs zat er een ecoloog in de avondetappe die nog maar eens benadrukte dat er atm meer fosiel gemotiriseerd verkeer rondrijdt in de Tour dan fietsen, zogezegdPistachenootje schreef op zondag 9 juli 2023 @ 19:45:
Dit is wellicht de reden dat het niet zo vaak gebeurt.
[...]
https://www.trouw.nl/spor...geen-disneyland~b0ad1219/
de Tour lijkt nog niet zover zogezegd, en het zal me wat, maar de Tour heeft wellicht een voorbeeldfunctie
denk dat het grotere geldgewin vooralsnog opweegt tegen vermeend milieugewin
[ Voor 16% gewijzigd door CynicRelief op 09-07-2023 21:02 ]
Evenepoel kondigt net aan dat hij naar de Vuelta gaat om zijn titel te verdedigen
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Lijkt me een zeer logische keuze!Jebus4life schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:38:
Evenepoel kondigt net aan dat hij naar de Vuelta gaat om zijn titel te verdedigen
Toch zou het cool zijn geweest als Remco ook was gestart in de Tour, gewoon puur voor ritoverwinningen.
Hij kon vandaag of morgen eventueel al afstappen...
Die ritten in het Baskenland waren iets voor hem, of de etappe van gisteren.. dat zou legendarisch zijn geweest in de regenboogtrui
Waarom laat Vingegaard zich nou terug zakken? Laat Bora maar het gat dicht fietsen zodat ze van Aert weer met een ontsnapping mee kunnen laten zitten Laat, maar achterhaald......
[ Voor 10% gewijzigd door ST10©DE op 11-07-2023 13:50 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wat een heerlijke start weer. Continu demmarages, alles uit mekaar
Dat wordt Evenepoel vs Roglic en dat gaat Evenepoel niet winnen.Jebus4life schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:38:
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Aan het begin van de Tour werd gesteld wat-doe-je-als-sprinter-eigenlijk-in-deze-tour.
Na al 5 massasprints kan ik nog 3 etappes in een massaprint zien eindigen, dan zijn het er in totaal 8, volstrekt hetzelfde probleem als altijd dus, als het zelfs niet meer is.
Na al 5 massasprints kan ik nog 3 etappes in een massaprint zien eindigen, dan zijn het er in totaal 8, volstrekt hetzelfde probleem als altijd dus, als het zelfs niet meer is.
How do you save a random generator ?
Fabio stapt uit de Tour. Erg jammer maar begrijpelijk: https://www.wielerflits.n...gaat-niet-meer-van-start/
Ik heb geen glazen bol maar ik denk het ook gesteld dat beiden in topvorm verkeren. Evenepoel heeft zich dit voorjaar al een paar keer in de kaarten laten kijken en de combi Jumbo/Roglic gaat daar op sturen.Dinictus208 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:44:
[...]
Dat wordt Evenepoel vs Roglic en dat gaat Evenepoel niet winnen.
Als ik een ranking moet opstellen gebaseerd op de geschiedenis (alle grote rondes en hooggebergte, behoorlijke stijgingspercentages) denk ik het volgende:
1. Pogacar
2. Vingegaard
3. Roglic
4. Evenepoel
1 en 2 kan natuurlijk nog omgedraaid worden maar dat weten we pas over anderhalve week
[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 13-07-2023 23:13 ]
Ook al ben ik véél meer Roglic-fan, ik zou Evenepoel daar met het WK en 2x LBL toch boven plaatsen. Roglic is op de weg terug en Evenepoel nog volop in ontwikkeling. Het gemak waarmee Remco zijn koersen ook wint is ook ongekend, in de recente geschiedenis heeft alleen Pogacar dat zo laten zien.
Vingegaard heb ik ook wel hoog zitten, maar dat lijkt me eerder dat hij een pure grote ronde renner is en Pogacar wint gewoon ff de Ronde van Vlaanderen aan het begin van het jaar en Lombardije aan het einde.
Als ik objectief een ranking zou maken zou die er zo uit zien:
1) Evenepoel
2) ...
3) ...
4) ...
5) Pogacar/Vingegaard
Vingegaard heb ik ook wel hoog zitten, maar dat lijkt me eerder dat hij een pure grote ronde renner is en Pogacar wint gewoon ff de Ronde van Vlaanderen aan het begin van het jaar en Lombardije aan het einde.
1) Evenepoel
2) ...
3) ...
4) ...
5) Pogacar/Vingegaard
Zolang je geen tour zege hebben. Laat staan een keer uit hebt gefietst.Ypuh schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:33:
Ook al ben ik véél meer Roglic-fan, ik zou Evenepoel daar met het WK en 2x LBL toch boven plaatsen. Roglic is op de weg terug en Evenepoel nog volop in ontwikkeling. Het gemak waarmee Remco zijn koersen ook wint is ook ongekend, in de recente geschiedenis heeft alleen Pogacar dat zo laten zien.
1) Evenepoel
2) ...
3) ...
4) ...
5) Pogacar/Vingegaard
Sta je niet boven een 2 voudige winnaar + 10 ritzeges of een enkel voudig tourwinnaar.
Pogacar, heeft 2 keer lombardije gewonnen, luik en vlaanderen, waalse pijl.
Als die niet viel in Luik dit jaar had hij ook 2x luik gewonnen.
Pogacar staat mijlenver boven de rest.
Evenepoel heeft nog ECHT heel veel te bewijzen, vooral in de grote rondes.
Hij heeft 1x de makkelijkste grote ronde gewonnen terwijl z'n grote concurrent geblesseerd uitviel en de second best challenger Enric Mas was (ehem).
Hij heeft 1x de makkelijkste grote ronde gewonnen terwijl z'n grote concurrent geblesseerd uitviel en de second best challenger Enric Mas was (ehem).
Roglic op weg terug? Hij heeft net de giro gewonnen he…Ypuh schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:33:
1) Evenepoel
2) ...
3) ...
4) ...
5) Pogacar/Vingegaard
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Tja, Pogacar deed ook zijn eerste grote ronde als 22 jarige in de Vuelta en finischte daar achter een 39-jarige Valverde als 3e en had nog nauwelijks een palmares. Ik denk dat je pas kunt vergelijken en dingen op waarde schatten als Evenepoel de Tour een keer gereden heeft. Daar komt, behalve v/d Poel, niemand om te trainen maar om te pieken en natuurlijk de grote stress. Kijk nu al uit naar een Tour met 3 ipv 2 top favorieten.
Was Roglic niet (alweer) hard ten val gekomen in diezelfde Giro?Dinictus208 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:34:
[...]
Roglic op weg terug? Hij heeft net de giro gewonnen he…
Kleine correctie voor de mede-cijferfetisjisten: Pogi finishte die betreffende Vuelta een week voor zijn 21e verjaardag en won het jaar daarna, op zijn 21e dus, zijn eerste tour.LoneRanger schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:34:
Tja, Pogacar deed ook zijn eerste grote ronde als 22 jarige in de Vuelta en finischte daar achter een 39-jarige Valverde als 3e en had nog nauwelijks een palmares. Ik denk dat je pas kunt vergelijken en dingen op waarde schatten als Evenepoel de Tour een keer gereden heeft. Daar komt, behalve v/d Poel, niemand om te trainen maar om te pieken en natuurlijk de grote stress. Kijk nu al uit naar een Tour met 3 ipv 2 top favorieten.
In de TdF van volgend jaar is Evenepoel "al" 24,5.
Informaticus of vakkundig Googler?
Wat is er objectief aan die ranking?Ypuh schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:33:
1) Evenepoel
2) ...
3) ...
4) ...
5) Pogacar/Vingegaard
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Haha inderdaad. Evenepoel boven Pogacar plaatsen.
Er is momenteel 1 renner duidelijk de beste van de wereld en dat is Pogacar. Ja misschien wint Vingegaard de tour, maar dat is dan misschien omdat hij een beter team heeft, of net een betere grote ronde renner is. Niet omdat hij een betere renner is overall.
Mijn top 5:
1. Pogacar
2. Van Aert
3. Vingegaard
4/5. Evenepoel/Roglic
Durf zelf niet te zeggen wie momenteel beter is van Roglic of Evenepoel.
En dan hebben we nog Philipsen die op een specifiek gedeelte van wielrennen gewoon de beste van de wereld is. En MvdP moet ook nog ergens genoemd worden.
Er is momenteel 1 renner duidelijk de beste van de wereld en dat is Pogacar. Ja misschien wint Vingegaard de tour, maar dat is dan misschien omdat hij een beter team heeft, of net een betere grote ronde renner is. Niet omdat hij een betere renner is overall.
Mijn top 5:
1. Pogacar
2. Van Aert
3. Vingegaard
4/5. Evenepoel/Roglic
Durf zelf niet te zeggen wie momenteel beter is van Roglic of Evenepoel.
En dan hebben we nog Philipsen die op een specifiek gedeelte van wielrennen gewoon de beste van de wereld is. En MvdP moet ook nog ergens genoemd worden.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21