[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 111 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
UnderAVoidSky schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:33:
Triestige vertoning van Jumbo, moment dat Lafay daar aanzet moet je erachter. Vond ook dat WvA in de tussenfase einde afdaling/begin vlak ook veel werk moest opknappen om het gat niet té groot te laten worden, om dan uiteindelijk nog voor een ritwinst te moeten gaan.

Kan iemand zoals Kelderman, die met dit soort werk geen ervaring heeft, weinig kwalijk nemen natuurlijk.
Als Belg zijnde luister is zelden naar Jose/Renaat, maar eerder naar de commentaar op GCN.
echt? wij (of ik dan) Hollanders luisteren graag naar de commentatoren van Sporza, zeker nestor Jose de Cauwer; maar ze zijn partijdig, dat wel, en dat mag ook wmb, maar het kleurt het commentaar wat teveel wellicht (maar dat beseffen ze zelf ook wel, toch een pluim naar Lafay); Jeroen en Karsten op Eurosport vind ik ook goed te pruimen, maar die doen het commentaar nu (nog?) niet; Bobbie ook OK, Jan Hermsen iets teveel ‘eh’ in zn zinnen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:27:
Hier staat Jumbo wel echt voor paal.
Maar wat een knal gaf Lafay! Daar gaan we nog veel plezier aan beleven.
Ja, zit echt in een wereldvorm, niet normaal hoe sterk hij ook gisteren was.
Rijdt eigenlijk al het hele jaar best goed, dus lijkt een laatbloeier (al won hij wel ooit die Giro rit).
CynicRelief schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:44:
[...]

echt? wij (of ik dan) Hollanders luisteren graag naar de commentatoren van Sporza, zeker nestor Jose de Cauwer; maar ze zijn partijdig, dat wel, en dat mag ook wmb, maar het kleurt het commentaar wat teveel wellicht (maar dat beseffen ze zelf ook wel, toch een pluim naar Lafay); Jeroen en Karsten op Eurosport vind ik ook goed te pruimen, maar die doen het commentaar nu (nog?) niet; Bobbie ook OK, Jan Hermsen iets teveel ‘eh’ in zn zinnen
Ik snap de frustratie van José wel, Benoot & Kelderman hadden het gewoon niet meer, maar als Vingegaard iets of wat rijdt in de laatste 8 kilometer is de kans gewoon groot dat ze sprinten voor de zege, maar elke inspanning die hij niet moet doen, wil hij niet doen (en dat zal zo afgesproken zijn binnen de ploeg).

[ Voor 52% gewijzigd door Jebus4life op 02-07-2023 17:50 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:34
CynicRelief schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:44:
[...]

De enige keer dat ik naar Sporza kijk is als 't nergens anders op TV is. Verschrikkelijk gekleurd commentaar. Heeft niet mijn voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:13
Kansloos die Vingegaard om niet even een kopbeurt te doen. Alsof je daar de tour mee gaat verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:08:
Kansloos die Vingegaard om niet even een kopbeurt te doen. Alsof je daar de tour mee gaat verliezen.
Wat dacht je wat dat met het moraal doet als je gister geel pakt of vandaag die overwinning met Wout? Nu heb je 2 dagen hard gewerkt in de finale en sta je met lege handen. Zeker vandaag hadden 1 of 2 kopbeurten van 500 meter heel wat kunnen uitmaken. Het zal wederom een weloverwogen tactische beslissing zijn geweest om het niet te doen. :+

Ik denk dat Yates straks wel een paar procent harder of langer kan werken.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
LoneRanger schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:13:
[...]

Wat dacht je wat dat met het moraal doet als je gister geel pakt of vandaag die overwinning met Wout? Nu heb je 2 dagen hard gewerkt in de finale en sta je met lege handen. Zeker vandaag hadden 1 of 2 kopbeurten van 500 meter heel wat kunnen uitmaken. Het zal wederom een weloverwogen tactische beslissing zijn geweest om het niet te doen. :+

Ik denk dat Yates straks wel een paar procent harder of langer kan werken.
Klopt,

Zo'n gat rijden bv Van Aert, VDP, Evenepoel of Pogi wel gewoon toe als ze een ploegmaat zouden kunnen laten winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Terranova schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:18:
Blijft zo zonde dat Kelderman moet knechten voor een buitenlander in een ploeg die zogenaamd zo belangrijk is voor het Nederlandse wielrennen.
Vind dit zo'n kromme opmerking.
Er kunnen maar 2 renners in vorm de tour winnen en dat zijn Vingegaard en Pogacar.
Jumbo is niet het nationaal team van Nederland he? Die willen gewoon de tour winnen met een Sloveen vroeger of nu een Deen.
Kelderman is gewoon een prima top knecht, kwam net te kort als kopman en heeft nu een prima rol gezien zijn leeftijd en kwaliteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02:13
Ze reden mijns inziens iets te snel het gaatje dicht op de eerdere ontsnappers. Een eenling moet je 5 km op 10 seconden laten zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet zo chic van Pogi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Chelseamarre123 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Vind dit zo'n kromme opmerking.
Er kunnen maar 2 renners in vorm de tour winnen en dat zijn Vingegaard en Pogacar.
Jumbo is niet het nationaal team van Nederland he? Die willen gewoon de tour winnen met een Sloveen vroeger of nu een Deen.
Kelderman is gewoon een prima top knecht, kwam net te kort als kopman en heeft nu een prima rol gezien zijn leeftijd en kwaliteiten.
Hoezo krom. Bij Jumbo hebben ze vaak genoeg gezegd dat ze zo belangrijk zijn voor het Nederlandse wielrennen om vervolgens de beste Nederlandse renners tot knecht te maken. Prima als ze voor de winst met buitenlanders willen gaan, maar dan moet je niet zo hypocriet zijn. Ik kan in iig niet wachten tot Jumbo niet meer de sponsor is, dan kunnen ze ophouden met die onzin dat ze voor hjet Nederlandse wielrennen zijn.

Ik heb liever een 5e - 10e plek van Kelderman dan een overwinning van Vingegaar of Roglic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:36:
[...]

Hoezo krom. Bij Jumbo hebben ze vaak genoeg gezegd dat ze zo belangrijk zijn voor het Nederlandse wielrennen om vervolgens de beste Nederlandse renners tot knecht te maken. Prima als ze voor de winst met buitenlanders willen gaan, maar dan moet je niet zo hypocriet zijn. Ik kan in iig niet wachten tot Jumbo niet meer de sponsor is, dan kunnen ze ophouden met die onzin dat ze voor hjet Nederlandse wielrennen zijn.

Ik heb liever een 5e - 10e plek van Kelderman dan een overwinning van Vingegaar of Roglic.
Landenploegen zijn al lang afgeschaft, ergens in de jaren 50 meen ik.

Dan kan je nog steeds een ploeg samenstellen met renners uit één land, alleen ga je daar de Tour niet mee winnen. Dat je zulke ploegen vrijwel niet ziet op het topniveau heeft een reden.

Ik heb zelf overigens nooit begrepen waarom liefde voor een sport zo met chauvinisme samenhangt. Ik kijk sport voor mooie strijd, niet om 'onze' jongens en meisjes te zien winnen. Maar dat is persoonlijk, en geen populair standpunt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:51:
[...]

Dan kan je nog steeds een ploeg samenstellen met renners uit één land, alleen ga je daar de Tour niet mee winnen. Dat je zulke ploegen vrijwel niet ziet op het topniveau heeft een reden.

Ik heb zelf overigens nooit begrepen waarom liefde voor een sport zo met chauvinisme samenhangt. Ik kijk sport voor mooie strijd, niet om 'onze' jongens en meisjes te zien winnen. Maar dat is persoonlijk, en geen populair standpunt O-)
Waarom hebben ze het bij de NOS dan altijd over die Nederlandse ploeg en zijn zo ‘blij’ als ze weer een ‘Nederlandse’ etappe overwinning is van die ploeg?

Kelderman in een vrije rol zou best een top 10 klassering kunnen rijden in de Tour, mits hij wel op de fiets blijft zitten, want het valt nog wel eens.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:56:
[...]

Waarom hebben ze het bij de NOS dan altijd over die Nederlandse ploeg en zijn zo ‘blij’ als ze weer een ‘Nederlandse’ etappe overwinning is van die ploeg?

Kelderman in een vrije rol zou best een top 10 klassering kunnen rijden in de Tour, mits hij wel op de fiets blijft zitten, want het valt nog wel eens.
Omdat ze daar niet aan sportjournalistiek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:00:
[...]

Omdat ze daar niet aan sportjournalistiek doen.
Dat is helemaal waar! :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:51:
[...]

Ik zeg toch niet dat het een landploeg moet zijn, ik zeg alleen dat het zonde is dat ze zo nodig de beste Nederlandse ronderenner moesten terug halen(en 1 van de beste klassiekerrenners) om te gaan knechten, puur omdat ze zo graag de beste Nederlanders moeten hebben.

Maar sowieso is het misschien moeilijk om je voor te stellen dat er ook mensen zijn die fan zijn van individuele wielrenners ipv ploegen. Dit is geen voetbal, dit is wielrennen, niet iedereen is alleen maar fan van een bepaalde ploeg en verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:22:
[...]

Ik zeg toch niet dat het een landploeg moet zijn, ik zeg alleen dat het zonde is dat ze zo nodig de beste Nederlandse ronderenner moesten terug halen(en 1 van de beste klassiekerrenners) om te gaan knechten, puur omdat ze zo graag de beste Nederlanders moeten hebben.

Maar sowieso is het misschien moeilijk om je voor te stellen dat er ook mensen zijn die fan zijn van individuele wielrenners ipv ploegen. Dit is geen voetbal, dit is wielrennen, niet iedereen is alleen maar fan van een bepaalde ploeg en verder niet.
Zeker niet, ik ben er ook zo een.

Maar waarom zou Wilco voor Jumbo kiezen in plaats van een ploeg waar hij kopman kan zijn, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:20:
[...]

Maar waarom zou Wilco voor Jumbo kiezen in plaats van een ploeg waar hij kopman kan zijn, denk je?
$$$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:20:
[...]

- Omdat Wilco kopman zijn geprobeerd heeft en gewoon mislukt is?
- Hij al 32 is
- Soms is het mentaal beter om knecht te zijn dan kopman.
- Geld
- Misschien niemand hem nog als kopman zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07
Bij dit soort sprints vraag ik mezelf direct af of Vingegaard niet genoeg over heeft om zelf nog een flinke aanzet te geven. Nu lijkt het er een beetje op dat hij wacht op de ritten waar hij kan uitblinken in de bergen.

Maakt verder ook niet uit mooi dat Lafay het gewoon ging proberen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 07:53
Betwijfel zeer of Vingegaard heel veel voor Wout had kunnen betekenen. Ging van bergaf over in vlak en Vingegaard is natuurlijk niet echt een sprintend powerhouse...

Maar goed, voor TJV wel een beetje een afgang als je met zo'n overmacht zit en niet de rit pakt. Van Lafay wel een prachtige stunt en daar houden we toch van als wieler liefhebber?

Maar Parijs is nog ver, dus er kan nog vanalles gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:22
Begrijp de teleurstelling van de Belgen dat Wout niet won, maar goh het is toch wel allemaal heel eenzijdig en niemand die ook even wat tegengas geeft als commentator of bij vive le velo. Dat is toch wel jammer.

Wout sprint gister niet mee om mogelijk de boni's van Pogi af te pakken. Vorig jaar kreeg Wout een tijdrit kado. Wout die Vingegaard lost en niet even paar seconden wacht maar doorgast (naar een overigens prachtige) overwinning. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45
Als ik de (harde en uitgesproken) reacties hier zo lees, kunnen we niet anders concluderen dat we een heerlijk openingsweekend gezien hebben. Kan me niet herinneren dat de Tour zo leuk begon en met Lafay en A. Yates twee prachtige winnaars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:52
Waarom zou WvA überhaupt deze rit moeten winnen?

Was juist een mooie kans voor 1 van de 4 Jumbo’s om weg te rijden uit het groepje zodra het stilviel en dan de rest te laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Ypuh schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:33:
Als ik de (harde en uitgesproken) reacties hier zo lees, kunnen we niet anders concluderen dat we een heerlijk openingsweekend gezien hebben. Kan me niet herinneren dat de Tour zo leuk begon en met Lafay en A. Yates twee prachtige winnaars.
Er zijn hele mooie verassingen geweest met de winnaars, en die 2 hebben dat ook heel goed gedaan.
Dus totaal ander openingsweekend dan gebruikelijk in grote rondes, en dat is heel mooi.
Maar de etappes zelf vond ik beide tot boven op de laatste klim wel saai, bijna soort van sprintersritten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Heerlijk die Lafay. Gewoon even op 5 kilometer voor de tussensprint wegspringen en even doorknallen om dat groen nog een dagje te proberen houden.

Zaterdag meekunnen met Vingegaard & Pogi, gisteren zijn heerlijke uitval en dan vandaag dit. Ik word fan >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Jebus4life op 03-07-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jebus4life schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:10:
Heerlijk die Lafay. Gewoon even op 5 kilometer voor de tussensprint wegspringen en even doorknallen om dat groen nog een dagje te proberen houden.

Zaterdag meekunnen met Vingegaard & Pogi, gisteren zijn heerlijke uitval en dan vandaag dit. Ik word fan >:)
Ik ben wellicht wat cynisch, maar ik vind het wel erg opvallend hoe goed Lafay vrijwel uit het niets is. 27 jaar oud en tot op heden weinig verheffends gedaan sinds 2017. 3 overwinningen hiervoor sinds 2017, waarvan 1x opvallend in de Giro in 2021, maar verder echt geen bijzondere uitslagen.

En dan ineens nu met echt super benen bijna op niveau van Pogacar en Vinegaard..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ja, opvallend dat hij nu voor eigen kansen mag gaan, terwijl hij in het verleden hoofdzakelijk moest knechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
TheekAzzaBreek schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:46:
Ja, opvallend dat hij nu voor eigen kansen mag gaan, terwijl hij in het verleden hoofdzakelijk moest knechten.
Idd, want als je zo goed bent als Lafay nu is, dan rijdt je zelfs al knechtend de voltallige Cofidis selectie eraf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:49
Was trouwens wel verbaasd toen ik gisteren hoorde dat dit de eerste ritoverwinning in de tour was voor Cofidis in 15(!) jaar

[ Voor 3% gewijzigd door Anton.net op 03-07-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weet iemand welke ploegleiders/teambazen er allemaal in de Tour zitten?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Op het oog een lelijke move van Philipsen in de laatste 30 meter: ging van het midden van de weg helemaal naar rechts. Heeft iemand daar helikopterbeelden van gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
TheekAzzaBreek schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:11:
Op het oog een lelijke move van Philipsen in de laatste 30 meter: ging van het midden van de weg helemaal naar rechts. Heeft iemand daar helikopterbeelden van gezien?
Hij bleef wel in de lijn van de wegmarkeringen fietsen. De muur bochte naar binnen uit op de plek waar ze dicht bij elkaar kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Tja een bocht leggen in de eindsprint is natuurlijk ook niet het toppunt van parcourbouw... Wanneer gaat men nou eens inzien dat die laatste 1 a 2 km gewoon recht moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 22:33
Morrar schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:26:
Tja een bocht leggen in de eindsprint is natuurlijk ook niet het toppunt van parcourbouw... Wanneer gaat men nou eens inzien dat die laatste 1 a 2 km gewoon recht moet zijn.
Nooit. Zelfs als een renner, zoals Jakobsen, bijna komt te overlijden wordt er nog niks veranderd aan de aankomsten. Dus wat gaat dan wel genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:11:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
cordonbleu schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:29:
[...]

Nooit. Zelfs als een renner, zoals Jakobsen, bijna komt te overlijden wordt er nog niks veranderd aan de aankomsten. Dus wat gaat dan wel genoeg zijn?
Ja precies.... Nu gaat alle aandacht weer uit naar Philipsen, terwijl de discussie gewoon (ook) over het parcours zou moeten gaan. Men is er sinds Jakobsen wel meer mee bezig, maar geloof niet dat we er zo erg veel mee opgeschoten zijn.

Persoonlijk vond deze actie dubieus, maar als je de beelden van boven ziet is het onoverzichtelijk met de hekken en de lijnen op de weg. Dus ja, lastig oordelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 03-07-2023 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Als Van Aert had gevallen en niet had ingehouden dat er misschien wel een diskwalificatie was geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:49
Philipsen gaat hier toch in de fout hoor.
Hij begint de sprint in het midden van de baan en aan de finish zit hij tegen de rechterkant. Kijk ook naar de 2 andere mannen in zijn wiel, die wel rechtdoor sprinten.

Ja die bocht is een fout van de organisatie, maar dat verklaart het uitwijkmanoeuvre van Philipsen nog niet vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Randgeval. Hij doet niet écht de deur toe, maar hij hindert Van Aert wel natuurlijk, opmerking hierboven is inderdaad juist, als Van Aert niet inhoudt en toch in dat gat kruipt (en valt), of ostentatiever klaagt dan diskwalificeren ze hem in principe wel...

Maar uiteindelijk moet je de fout gewoon bij de organisatie zoeken, als je de sprint in de bocht legt, dan weet je dat de ideale lijn simpelweg de koord houden is, en dan zoek je gewoon problemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:30
Precies, hoe dat nog/weer mogelijk is, is mij een raadsel. Ook snap ik niet waarom we nog steeds ouderwetse dranghekken zien en niet de veiligere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
3dav0d3 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:22:
Precies, hoe dat nog/weer mogelijk is, is mij een raadsel. Ook snap ik niet waarom we nog steeds ouderwetse dranghekken zien en niet de veiligere optie.
Dat is geen raadsel, dat is de ASO die zo min mogelijk doet om zo veel mogelijk geld te verdienen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Anton.net schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:28:
Philipsen gaat hier toch in de fout hoor.
Hij begint de sprint in het midden van de baan en aan de finish zit hij tegen de rechterkant. Kijk ook naar de 2 andere mannen in zijn wiel, die wel rechtdoor sprinten.

Ja die bocht is een fout van de organisatie, maar dat verklaart het uitwijkmanoeuvre van Philipsen nog niet vind ik.
Iedereen gaat naar rechts hoor. Op het einde van de sprint gaan ze dan terug naar het midden van de weg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPS3Ipp_J-qzO6Wq75UMWfB_8BQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sLSEptqLDeebD095Ksb0Hz7H.png?f=user_large

Als er een bocht naar rechts is, gaat iedereen automatisch naar de binnenkant van de bocht. Als de afsluiting dan nog eens niet recht staat, dan zie je dit soort zaken.

Mijn idee was ook van "da lijkt me toch niet helemaal correct" maar uiteindelijk niet veel aan de hand, lijkt me. Ook Van Aert heeft (volgens mij) nooit gesproken over Jasper die van zijn lijn afwijkt. Na contact met Jasper en met het publiek is hij gestopt met trappen.

Je kunt argumenteren dat Jasper een bepaalde afstand moest houden van de afsluiting. Maar als die afsluiting dan opeens verspringt, kan je dan verwachten dat een renner ook opeens nog een meter (naar links) opzij springt?

Hoorde net het start interview van Van Aert "de sprint was discutabel maar vooral het parcours was discutabel". Mooi samengevat ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Girmay zit duidelijk nog niet in het app groepje van de grote 6. Matje zet hem gewoon aan de kant (wat mij betreft nog net binnen de lijntjes) en Girmay staat niet meer op de kaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO_drKR5a-RWIzmK-qOwqbLZTew=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/y7zuFQAsTmtCapwj6dRVkTtP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWziQ__lc2VvsGug_Nb_d-hjURE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fVf8WXPmHj7j1jgtqpmuRFTi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RsISs9xlp_RJNnYHK56eDmw4gA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2BrrsgcoO3X1oLjliyhUJ8Qr.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 68% gewijzigd door Ypuh op 04-07-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Aso zal blij zijn, veel valpartijen op een race circuit. Zal zeker veel views opleveren in de volgende netflix docu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Wat een bende weer vandaag die sprint... Extreem zenuwachtige aanloop op dat circuit.

Wel gouden combi, Philipsen en van der Poel. Zo'n lead out wil iedereen wel. Hoeveel watt zou er door die cranks gaan bij de eerste aanzetten :)

[ Voor 46% gewijzigd door Morrar op 04-07-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Lag deze keer niet alleen aan het parcours. Relatief brede weg en nog een valpartij op het rechte stuk. Bij de laatste valpartij, op het rechte stuk, leek het erop dat de wielen aan de poten van het hek bleven haken. Heb het nog niet goed terug kunnen kijken.

Jumbo reed ook nog lang op kop. Leek bijna alsof Vingegaard zelf wilde gaan sprinten. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 04-07-2023 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Van der Poel gedeclasseerd 😅😅 zullen ze erg treurig om zijn :X

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Nutterd schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:01:
Van der Poel gedeclasseerd 😅😅 zullen ze erg treurig om zijn :X
En terecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Dan moet je je ook de vraag stellen. Als m'n beslist de lead-out te declasseren, moet je dan de sprinter ook niet declasseren?

Niet dat je Philipsen iets kan verwijten, maar je doet dit toch voor de veiligheid? Dan wil je toch een ontradend effect creëren? VdP doet dit volgende keer gewoon opnieuw, want voor hem is er geen enkel nadeel aan verbonden

(ik zeg niet dat dit moet, ik maak me enkel de bedenking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Sprint nog eens herbekeken. Philipsen gaat ook weer heel schuin meteen. Begon in het midden en ging meteen naar de rechterkant en hield daar wel zijn lijn.
Hekken stonden ook weer niet recht naast mekaar, onbegrijpelijk imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik zie net de sprint opnieuw op vive le vélo.

Wat doe Zingle daar in hemelsnaam nog (de tweede man van Cofidis). Op 300 meter zit die achter Coquard en kan he-le-maal niets meer betekenen en raakt daardoor betrokken bij die val. Don't get me wrong, hij kan niets doen aan die val, maar hij hoort dat gewoon niet meer te zitten.

Ik heb het al eerder geschreven, ze moeten gewoon echt een aantal regels maken voor ritten waar m'n een massasprint verwacht... Ik schrijf hieronder maar iets neer als brainstorm, maar je gaat me toch niet vertellen dat de mannen in het peleton daar niet 10 keer meer inzicht op hebben hoe ze zoiets moeten organiseren?

Alvast top dat de 3-kilometer regel bestaat, wat mij betreft kunnen we die optimaliseren.
Gewoon vaststellen op 5 (of zelfs meer) kilometer dat er geen tijdsverschillen meer zijn en dat iedereen die niets met een sprint te maken hebben moeten oprotten.

En wie zijn dan die renners? Laat elke ploeg voor een vlakke rit 3 man aanwijzen die vanaf de laatste 3 kilometer vooraan mogen zitten. Die koersen tot de streep voor de zege; de rest bolt gewoon rustig naar de streep.

(net als ik dit aan het typen ben maken ze in Vive Le Velo een vergelijkbare opmerking)

[ Voor 8% gewijzigd door Jebus4life op 04-07-2023 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Jebus4life schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:16:
Dan moet je je ook de vraag stellen. Als m'n beslist de lead-out te declasseren, moet je dan de sprinter ook niet declasseren?
Tis geen jury-sport. Waar leg je dan de grens? Op een km of 5 van de aankomst worden er ook volop beuken uitgedeeld die van grote invloed kunnen zijn op de positie van sprinters en leadout mannen. Dan zou je dat ook allemaal terug moeten gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Jebus4life schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:42:

Alvast top dat de 3-kilometer regel bestaat, wat mij betreft kunnen we die optimaliseren.
Gewoon vaststellen op 5 (of zelfs meer) kilometer dat er geen tijdsverschillen meer zijn en dat iedereen die niets met een sprint te maken hebben moeten oprotten.

(net als ik dit aan het typen ben maken ze in Vive Le Velo een vergelijkbare opmerking)
Niki Terpstra reageerde tijdens de Giro bij de podcast In het Wiel op een vergelijkbaar voorstel met de opmerking dat dat richting koersvervalsing gaat. Als je volgens hem de beste wil zijn over 3 weken, kan het niet zo zijn dat je dan van alle vlakke etappes de finale rustig aan kunt doen, terwijl de leadout mannen en sprinters wel gevaar lopen. Hij pleitte voor afschaffing van de 3km regel :)

https://www.ad.nl/giro/po...egel-afschaffen~af7409fe/

Giro etappe 6 op een minuut of 18.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Niellie41 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:24:
Lag deze keer niet alleen aan het parcours. Relatief brede weg en nog een valpartij op het rechte stuk. Bij de laatste valpartij, op het rechte stuk, leek het erop dat de wielen aan de poten van het hek bleven haken. Heb het nog niet goed terug kunnen kijken.
De Avondetappe heeft goed beeld @15:55.

Gast kijkt naar links en stuurt naar rechts en knalt tegen een collega aan (die daar inderdaad niets te zoeken had). Hek had geen pootjes.
Voor die val was er maar een verantwoordelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik heb het al eerder geschreven, ze moeten gewoon echt een aantal regels maken voor ritten waar m'n een massasprint verwacht.
Als we nou eens beginnen met de regels die er zijn gewoon consequent te handhaven, voordat we allerlei nieuwe gaan bedenken?
  • geen bochten in de laatste 500m
  • geen (massa) aankomsten in dalende lijn
  • geen finish kort na een afdaling
  • afwijken van je lijn in sprint -> gedeklasseerd
Daar kom je al een heel eind mee.

Nieuwe regels verzinnen heeft niet niet zo veel nut als je de handhaving niet op orde hebt.

Regel dat eerst: onafhankelijke jurering in alle pro koersen. Bizar dat dat niet allang bestaat. Pas als je dat op orde hebt kan je gaan kijken of er meer of andere regels nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Wanneer (hoeveel km) gaf MvP precies een beuk, is mij niet opgevallen.

Hopelijk heeft niemand in de massa sprint is overhouden aan de valpartij. Ik vond het eigenlijk wel mooi dat ze een circuit als finish hadden uitgekozen, lekker breed.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Strider schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:44:

Hopelijk heeft niemand in de massa sprint is overhouden aan de valpartij. Ik vond het eigenlijk wel mooi dat ze een circuit als finish hadden uitgekozen, lekker breed.
Beuk is een groot woord, ze raakten elkaar mogelijk niet.
Maar Matthieu week wel duidelijk van zijn lijn af waardoor Grimay moest uitwijken en kansloos werd voor de sprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:33

Hupske

AFCA

Strider schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:44:

Rond de 650-750m voor de finish. Wanneer die een weg vrij maakt voor zijn lead-out met Philipsen achter zich. Daar kwakt die Girmay opzij. Al vond in het nog niet heel heftig om te zien. Op 2-3km voor de finish zie ik vaak grotere beuken uitgedeeld worden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Eigenlijk kun je na iedere etappe wel het klaagbandje opzetten, want 8 van de 10keer is het toch allemaal commentaar van de renners op (vooral) het parcours.

Als het allemaal zo slecht is, moeten ze vooraf eens flink commentaar geven. Ze kennen allemaal het parcours bijna een jaar vooraf. Als het niet voldoet, moeten ze dat laten weten (zoals Adam Hansen dat nu gedaan heeft voor de twee bergritten later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Behlave MvP, zijn de renners die de valpartijen veroorzaakt hebben ook bestraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
pdukers schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:20:
Behlave MvP, zijn de renners die de valpartijen veroorzaakt hebben ook bestraft?
Ik zou niet weten wie?

Er gebeurde vanalles, maar volgens mij hadden ze de valpartijen vooral aan zichzelf te danken. MvdP heeft Girmay ook niet geraakt en Girmay heeft ook geen klacht ingediend. Waarom Alpecin nu wel gestraft werd en een paar dagen terug voor die situatie bij Philipsen op van Aert niet, lijkt voor de buhne.

Vond het beide wel vermakelijke sprints, maar tevens een bewijs dat het niet meer werkt als de belangen hoog zijn en er 8 ploegen met treintjes meedoen. Denk uiteindelijk niet dat het veel invloed had op de uitslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Wel een terecht punt. Mvdp zoekt de ruimte op en geeft daarbij een schouderduw en wordt bestraft. Maar die gast die om kijkt en daarme een crash veroorzaakt (en dus iemand anders ook mee trekt), die wordt onbestraft gelaten. Misschien moeten ze ook dat soort acties achteraf wel wat harder bestraffen.

Ah ik lees dat die gasten ook bestraft zijn :) Ik heb niks gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Michaelg op 05-07-2023 09:21 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hupske schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 07:53:
[...]

Rond de 650-750m voor de finish. Wanneer die een weg vrij maakt voor zijn lead-out met Philipsen achter zich. Daar kwakt die Girmay opzij. Al vond in het nog niet heel heftig om te zien. Op 2-3km voor de finish zie ik vaak grotere beuken uitgedeeld worden.
Thanks.
Jammer van dat beukje, aan de andere kant is het wel weer knap dat MvP als lead-out het nu ook weer voor elkaar krijgt om na zijn actie veilig naar links weg te kunnen sturen. Hij positioneert zich zo dat hij daar de ruimte ook voor heeft en ik denk dat hij ook aanvoelt dat er links van hem geen renners zijn, anders zou hij die zo omver kwakken.

Vanzelfsprekend is dit niet, want dit gaat dus fout bij de lead-out rechts van hem, die merkt na zijn actie te laat dat er rechts van hem nog een renner zit en knalt daardoor zo de hekken in.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tCnVXWHn/MvP.png

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:59
Strider schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Thanks.
Jammer van dat beukje, aan de andere kant is het wel weer knap dat MvP als lead-out het nu ook weer voor elkaar krijgt om na zijn actie veilig naar links weg te kunnen sturen. Hij positioneert zich zo dat hij daar de ruimte ook voor heeft en ik denk dat hij ook aanvoelt dat er links van hem geen renners zijn, anders zou hij die zo omver kwakken.

Vanzelfsprekend is dit niet, want dit gaat dus fout bij de lead-out rechts van hem, die merkt na zijn actie te laat dat er rechts van hem nog een renner zit en knalt daardoor zo de hekken in.

[Afbeelding]
Het scheelt ook dat MvP zo verschrikkelijk hard doortrekt dat er al bijna geen sprinter meer over is die nog naast hem kan zitten.
Die Spanjaard die de laatste valpartij veroorzaakt komt juist veels te vroeg aan kop en wordt aan alle kanten voorbij gereden op het moment dat hij uitstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:25:
[...]

De Avondetappe heeft goed beeld @15:55.

Gast kijkt naar links en stuurt naar rechts en knalt tegen een collega aan (die daar inderdaad niets te zoeken had). Hek had geen pootjes.
Voor die val was er maar een verantwoordelijk.
Ik heb het net terug gekeken en inderdaad, hij kijkt naar links, blijft dan ergens aan haken en botst tegen de renner met het witte shirtje aan.

Al heeft het hek wel uitstekende pootjes, heel klein maar net genoeg. Het voorwiel blijft aan zo'n poot hangen, of klimt er overheen, waardoor de fiets ineens springt. Voor die tijd hing die rode renner aan de boarding. En dan hebben we het nog niet over hoe schots en scheef de hekken stonden.

Ik zeg niet dat die UnoX renner niet schuldig is, maar de hekken hebben niet geholpen met het voorkomen van de val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123

Ik heb het al eerder geschreven, ze moeten gewoon echt een aantal regels maken voor ritten waar m'n een massasprint verwacht... Ik schrijf hieronder maar iets neer als brainstorm, maar je gaat me toch niet vertellen dat de mannen in het peleton daar niet 10 keer meer inzicht op hebben hoe ze zoiets moeten organiseren?

En wie zijn dan die renners? Laat elke ploeg voor een vlakke rit 3 man aanwijzen die vanaf de laatste 3 kilometer vooraan mogen zitten. Die koersen tot de streep voor de zege; de rest bolt gewoon rustig naar de streep.

Wou net zeggen in Vive Le velo zat Phillipe Gilbert die ook in de rennersvakbond CPA zit/zat.
Hij zei dat er voorstel is om zoiets te realiseren en dat veel renners hier voorstander van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:11
Pfff Simmons van Lidl- Trek flink geschaafd door valpartij. Dat gaat pijnlijke rit nog worden en komende dagen...

Hopelijk gaat Fabio het redden vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
De achterstand van Jakobsen is al flink en zo snel in de rit.. Ik heb er een hard hoofd in helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:01

Phydomir

Dennis

ParaDroid2 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:24:
De achterstand van Jakobsen is al flink en zo snel in de rit.. Ik heb er een hard hoofd in helaas.
Hij is inmiddels wel terug in het peloton. Maar als je op het eerste beste hupje al zo moet af zien, dan heb ik er een hard hoofd in met wat nog gaat komen vandaag.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Oh dat had ik even gemist, ik kijk zonder geluid en met een schuin oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Dan zijn het nog altijd ~50 man die elkaar kwakjes, ellebogen en kopstootjes geven en in gaten duiken die er niet zijn. Die renners gaan echt niet minder risico's nemen. Bijkomend nadeel is dat je eigenlijk gewoon een sterke trein nodig hebt en niet 15 kleine treintjes die elkaar in de wielen rijden. Het ligt echt puur aan de renners met bovenstaand gedrag en zich gewoon door het midden laten afzakken.

Die 3km [of 5 zoals je suggereert] maakt het allemaal erger want je hebt nu 2 nerveuse aankomsten. Ik ga er niet vanuit dat de 3 man die WvA naar de sprint moeten brengen dezelfde renners zijn als die Vingegaard voorin moeten houden tot de 3km lijn. Doe dat keer 10 teams en je krijgt een enorme chaos met afzakkende renners en renners die elkaar en gaten zoeken.

Wat dan wel weet ik ook niet maar die 3km regel heeft ook niet geholpen. Het is gewoon gedrag en ik ben bang dat je dat niet gaat veranderen aangezien de belangen gewoon te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:11
Phydomir schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:28:
[...]

Hij is inmiddels wel terug in het peloton. Maar als je op het eerste beste hupje al zo moet af zien, dan heb ik er een hard hoofd in met wat nog gaat komen vandaag.
In de bus binnenkomen is het doel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Deze is wel leuk om te bestuderen:

Ik heb hem gelinkt op 1:17 waar ze het circuit op gaan. Veel on-bike camerawerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Het gaat nu al los!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Sow, niet verwacht dat Pogacar in deze mini bergrit al een minuut aan het verliezen is na 1 aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:03:
Sow, niet verwacht dat Pogacar in deze mini bergrit al een minuut aan het verliezen is na 1 aanval.
Verschil is niet zo heel groot lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Exocet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:05:
[...]
Op de top daarnet was het verschil 36 seconden. Dat kan Pogacar vast wel goedmaken...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Exocet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:05:
[...]

50 seconden zeggen ze op sporza, handgeklokt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Spotmatic schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Op de top daarnet was het verschil 36 seconden. Dat kan Pogacar vast wel goedmaken...
ja maar Jumbo heeft nu bloed geroken, als ze slim zijn maken ze het dan morgen af in een nog zwaardere rit! misschien ben ik te negatief maar ik ben bang dat de tour voor het klassement "afgelopen" is als er geen gekke dingen gebeuren...

/edit: Ik denk namelijk niet dat er iemand is die Vingegaard eraf kan rijden...zeker als hij alleen nog maar hoeft te volgen en met alleen boni's gaat Pogi het niet meer goed maken...

overigens hoop ik dat ik ongelijk heb laat dat duidelijk zijn :+

[ Voor 22% gewijzigd door Nutterd op 05-07-2023 17:12 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ergens is dit ook gewoon logisch. Pogacar heeft toch een vervelende blessure aan zijn hand. (Heb dit zelf ook gehad en de kracht is toch voor langere tijd weg)
Paar weken niet optimaal kunnen trainen hierdoor, terwijl Vingegaard al een jaar hiermee bezig is en Pogi ook nog eens alle klassiekers vol meedeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Waarom helpen ze Vingegaard niet ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Exocet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:15:
Waarom helpen ze Vingegaard niet ?
omdat ze geen Jumbo shirt aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nutterd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:09:
[...]

ja maar Jumbo heeft nu bloed geroken, als ze slim zijn maken ze het dan morgen af in een nog zwaardere rit! misschien ben ik te negatief maar ik ben bang dat de tour voor het klassement "afgelopen" is als er geen gekke dingen gebeuren...

/edit: Ik denk namelijk niet dat er iemand is die Vingegaard eraf kan rijden...zeker als hij alleen nog maar hoeft te volgen en met alleen boni's gaat Pogi het niet meer goed maken...

overigens hoop ik dat ik ongelijk heb laat dat duidelijk zijn :+
Helaas denk ik dat je gelijk hebt.

Pogacar is van nature al iets minder op de echt lange klimmen. En daarnaast kun je op de indoorfiets minder goed lange duurtrainingen doen, dan mis je gewoon een wat bredere basis. Op kortere klimmen is de inspanning meer anearoob / hoog aeroob, maar zodra het echt een aerobe inspanning wordt gaat Pogacar het moeilijk blijven hebben deze Tour.

Dit is ook niet iets waar je beter in wordt in de loop van de Tour... enige wat we kunnen hopen is dat Vinegaard dan maar iets minder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Requiem19 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:16:
[...]

Dit is ook niet iets waar je beter in wordt in de loop van de Tour... enige wat we kunnen hopen is dat Vinegaard dan maar iets minder wordt.
hopen kan altijd, maar dit is dus juist datgene wat ik niet zie gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nutterd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:16:
[...]

In de groep erachter helpen ze pogocar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nutterd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:17:
[...]

hopen kan altijd, maar dit is dus juist datgene wat ik niet zie gebeuren...
Nee ik ook niet.

Maar gelukkig heeft de Tour toch vaak wel een verrassing in petto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:04
Nutterd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:16:
[...]
Als ze vanaf het begin hadden meegedraaid hadden ze iig nog goede kans op de rit gehad. Nu gaan ze straks sprinten om de tweede plek.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:20:
[...]

Als ze vanaf het begin hadden meegedraaid hadden ze iig nog goede kans op de rit gehad. Nu gaan ze straks sprinten om de tweede plek.
Gewoon vreemd, je kunt nu tijd winnen. Nu ga je niets doen om hooguit tweede te worden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

VidaR-9 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:20:
[...]

Exocet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:21:
[...]

Gewoon vreemd, je kunt nu tijd winnen. Nu ga je niets doen om hooguit tweede te worden
Buchmann is een ploegmaat van Hindley, Ciccone van Skjelmose en Gall van O'Connor.
Waarom zou je dan Vingegaard helpen je kopman tijd aan te smeren?

[ Voor 67% gewijzigd door Jebus4life op 05-07-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Requiem19 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:16:
[...]

Helaas denk ik dat je gelijk hebt.

Pogacar is van nature al iets minder op de echt lange klimmen. En daarnaast kun je op de indoorfiets minder goed lange duurtrainingen doen, dan mis je gewoon een wat bredere basis. Op kortere klimmen is de inspanning meer anearoob / hoog aeroob, maar zodra het echt een aerobe inspanning wordt gaat Pogacar het moeilijk blijven hebben deze Tour.

Maar Vingegaard heeft meer kilometers in z'n benen dan Pogacar. Pogacar moet nog op gang komen, Vingegaard is het al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:05
Exocet schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:21:
[...]

Wat hebben ze aan tijd? De rest van die groep rijdt daar niet voor een klassement.

Ze benadelen hun kopman zelfs als ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:04
Jebus4life schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:28:
[...]

Buchmann is een ploegmaat van Hindley, Ciccone van Skjelmose en Gall van O'Connor.
Waarom zou je dan Vingegaard helpen je kopman tijd aan te smeren?
Dat begrijp ik. Vooral Buchmann uiteraard.

Maar die kopmannen gaan toch nooit serieuze concurrentie zijn voor Vingegaard, dat vind ik wel erg ambitieus gedacht. Ciccone leek zelf ook wel te willen.

Een potentieel dagsucces zou ik toch meer waarde aan hechten dan straks op 30 seconde meer/minder in het klassement eindigen.

Edit: al snap ik het natuurlijk ook wel weer dat het weinig zin heeft om als enige wél mee te draaien, dan leg je het alsnog af in de sprint.

[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 05-07-2023 20:07 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:30
Nutterd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:09:
[...]
misschien ben ik te negatief maar ik ben bang dat de tour voor het klassement "afgelopen" is als er geen gekke dingen gebeuren...
Je bent zelfs te positief, Parijs is nog ver.. en er kan nog vanalles gebeuren... één val en dan mag hij van geluk spreken dat hij nu wat voorsprong heeft... Ik zou vandaag mijn geld niet durven zetten op Jonas Vingegaard als eindwinnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

RigolleM schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:41:
[...]

Je bent zelfs te positief, Parijs is nog ver.. en er kan nog vanalles gebeuren... één val en dan mag hij van geluk spreken dat hij nu wat voorsprong heeft... Ik zou vandaag mijn geld niet durven zetten op Jonas Vingegaard als eindwinnaar.
Met gekke dingen bedoel ik vallen! Ik hoop dat het nog heel spannend word maar niet door een valpartij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RigolleM schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:41:
[...]

Het zou vreemd zijn als je na vandaag niet je geld op Vingegaard zou zetten, op wie dan wel?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:30
Strider schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:00:
[...]

Het zou vreemd zijn als je na vandaag niet je geld op Vingegaard zou zetten, op wie dan wel?
Bij wijze van spreken, ik zet nergens mijn geld op, maar dat het na vandaag en/of morgen al is beklonken, daarvoor is het nu te vroeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Parijs is nog ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:55
Strider schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:00:
[...]
Hindley?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb m'n Scorito geld vandaag - toch - op Pogacar gezet.

Reden:

- Hij wil gisteren rechtzetten, ultra gemotiveerd
- Gisteren had hij - denk ik - een relatief slechte dag
- Pogacar heeft nooit 2 slechte dagen achter elkaar
- De laatste klim staat op het routeboek als 16kilometer, maar eigenlijk is het maar een klim van 2.5 km
- Kilometer 12 tot 14.5 is enige steile stuk (10+)
- Kilometer 7 tot 11 is tussen de 3 en 4%
- Pogacar kan op dat stuk prima herstellen en heeft genoeg explosiviteit voor de het laatste steile stuk

Ben benieuwd of deze theorie enigszins hout gaat snijden, of dat Vinegaard Pogacar al vernietigend lost op de Tourmalet :D.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.touretappe.nl/images/tour-de-france/2023/etappe-6-le-cambasque.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 06-07-2023 13:05 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21