[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 113 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
Buitenspel schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:11:
Haha inderdaad. Evenepoel boven Pogacar plaatsen.

Er is momenteel 1 renner duidelijk de beste van de wereld en dat is Pogacar. Ja misschien wint Vingegaard de tour, maar dat is dan misschien omdat hij een beter team heeft, of net een betere grote ronde renner is. Niet omdat hij een betere renner is overall.

Mijn top 5:
1. Pogacar
2. Van Aert
3. Vingegaard
4/5. Evenepoel/Roglic

Durf zelf niet te zeggen wie momenteel beter is van Roglic of Evenepoel.

En dan hebben we nog Philipsen die op een specifiek gedeelte van wielrennen gewoon de beste van de wereld is. En MvdP moet ook nog ergens genoemd worden.
Zal dan op basis van prestaties zijn, maar niet op overwinningen, want Van Aert heeft enkel MSR op zak, voor de rest wat Vlaamse klassiekers, AGR en ritten in TdF, daarom zou ik Van Aert onderaan zetten. Maar Van Aert hoort sowieso niet in het lijstje want geen ronderenner. MvP staat hoger gerangschikt qua overwinningen, maar is verre van een ronderenner, zelfs geen klimmer (zoals Van Aert soms kan uitpakken). Let op, ik ben grote fan van Van Aert... en ik hoop echt dat hij eens wat monumenten kan pakken de komende jaren...

We hebben nog niks gezien van Evenepoel, tegen de huidige top.. LBL was een kans, maar Pogi viel uit dus lag de baan vrij voor Evenepoel. Ik denk dat we moeten wachten tot volgend jaar als de 3 samen TdF gaan rijden, en hopelijk geen 2 tijdritten want dan weet ik waar ik mijn geld ga op zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
RigolleM schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:16:
[...]

Zal dan op basis van prestaties zijn, maar niet op overwinningen, want Van Aert heeft enkel MSR op zak, voor de rest wat Vlaamse klassiekers, AGR en ritten in TdF, daarom zou ik Van Aert onderaan zetten. Maar Van Aert hoort sowieso niet in het lijstje want geen ronderenner. MvP staat hoger gerangschikt qua overwinningen, maar is verre van een ronderenner, zelfs geen klimmer (zoals Van Aert soms kan uitpakken). Let op, ik ben grote fan van Van Aert... en ik hoop echt dat hij eens wat monumenten kan pakken de komende jaren...

We hebben nog niks gezien van Evenepoel, tegen de huidige top.. LBL was een kans, maar Pogi viel uit dus lag de baan vrij voor Evenepoel. Ik denk dat we moeten wachten tot volgend jaar als de 3 samen TdF gaan rijden, en hopelijk geen 2 tijdritten want dan weet ik waar ik mijn geld ga op zetten :+
Procyclingstats heeft twee ratings. PCS rating en UCI rating. Zelf vind ik die redelijk goed omschrijven hoe het er momenteel voor staat.

UCI world zegt:
1. Pogacar
2. Evenepoel
3. Van Aert
4. Vingegaard
5. Roglic

PCS zegt:
1. Pogacar
2. Evenepoel
3. Vingegaard
4. Van Aert
8. Roglic

En ik vind dat je een klassieke renner nog wel kan vergelijken met ronde renners. Sprinters zijn wel echt losse klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:54
vingegaard staat zo hoog door 1 tourzege, super belangrijk natuurlijk als renner maar echt veel gewonnen heeft die nou natuurlijk ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
Sprinters horen m.i. niet thuis in de lijsten met top-renners. Van Aert vs. Pogacar en Evenepoel valt over te discussieren.

Iemand als Philipsen zou een stuk lastiger geweest zijn als hij Parijs-Roubaix gewonnen had, maar is tot op heden vooral een massasprinter. MvdP is veruit mijn favoriet maar haalt het denk ik net niet tot de top-5, al moet van Aert ook opletten dat hij er niet uitvalt. Die heeft het afgelopen jaar bijzonder weinig gewonnen voor de klasse die hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Ypuh schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:18:
Sprinters horen m.i. niet thuis in de lijsten met top-renners. Van Aert vs. Pogacar en Evenepoel valt over te discussieren.

Iemand als Philipsen zou een stuk lastiger geweest zijn als hij Parijs-Roubaix gewonnen had, maar is tot op heden vooral een massasprinter. MvdP is veruit mijn favoriet maar haalt het denk ik net niet tot de top-5, al moet van Aert ook opletten dat hij er niet uitvalt. Die heeft het afgelopen jaar bijzonder weinig gewonnen voor de klasse die hij heeft.
Van Aert wint recent niet zoveel inderdaad, maar als je weer ziet hoe hij rijdt in de tour, is hij wel echt bizar.

Zou ook niet weten welke andere renner zijn plek in de top 5 kan afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Er wordt de laatste tijd veel gesproken over 'De Grote 6'
- Pogacar
- Vingegaard
- Roglic
- Evenepoel
- Van Aert
- MvdP

Vlak daaronder zitten nog wat mannen als Pedersen, Alaphilippe, Philipsen, Pidcock, Ganna en misschien tegenwoordig ook wel Laporte maar die horen om duidelijke redenen (nog) niet thuis in de top-6. De PCS rankings gaan daar ook mank met namen als Groenewegen en Kooij die relatief hoog staan door veel ereplaatsen en kleinere koersen te winnen.

Gevoelsmatig zou ik MvdP niet boven van Aert plaatsen, ook al wint Mathieu meer. Het voelt ook een beetje stom om WvA een completere renner te noemen terwijl MvdP het WK veldrijden wint en wereldbekerwedstrijden in het mountainbiken, maar WvA wordt o.a. 2e op het WK tijdrijden en wint bergetappes in de Tour.

P.s. Ik hoop dat Bernal er weer bij komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Buitenspel schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:22:
[...]

Van Aert wint recent niet zoveel inderdaad, maar als je weer ziet hoe hij rijdt in de tour, is hij wel echt bizar.

Zou ook niet weten welke andere renner zijn plek in de top 5 kan afnemen?
Misschien is dat ook wel de reden dat hij niet zoveel meer wint, hij smijt met z'n krachten, ook op momenten dat het niet hoeft of weinig zin heeft. Hij rijdt bijna elke etappe alsof het z'n laatste kan zijn. Ik zie het nut niet van die lijstjes, er zijn geen duidelijke regels en v/d Poel en van Aert draaien meestal ook nog een half veldrit seizoen en voorheen mountainbike. Wout heeft b.v. maar 1 monument op z'n palmares Mathieu 4.

Op gevoel:

1. Pogi
2. van Aert
2. v/d Poel
3. Evenepoel.

Dat zijn alle 4 uitzonderlijke talenten en daarna komt een hele tijd niets. Evenepoel staat metname op 4 vanwege zijn nog jonge carrière. Moet hem nog wel echt duels zien uitvechten met de andere 3.

Vignegaard en Roglic vind ik persoonlijk toch net een ander niveau waar de eerste ook relatief net komt kijken.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:06
Beide rankings slaan ook nergens op, hoe staat Van Aert boven VDP die 2 monumenten won en 2de in een ander monument terwijl Van Aert geen klassieker won dit seizoen.

Gewoon genieten van alle 6, allemaal kanjers op hun eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
Als sprinter vind ik dat je wel thuis hoort in een lijstje van top-renners. Of je nu als sprinter 3 etappes pakt in een grote ronde, als puncher of als klassementrenner, het is een etappe overwinning. Natuurlijk is het vanuit het perspectief van velen zo, dat een etappe overwinning op bijvoorbeeld de Colombier, mooier is dan een sprintoverwinning in Moulins (en daar ben ik het ook helemaal mee eens). Maar beide vragen hun eigen aanpak en tactiek.

Met dat in gedachte is van Aert wat mij betreft uitzonderlijk. Klassiekers, een etappe gewonnen op de Ventoux, tijdritten en de groene trui pakken in de tour. Maar dat is all-round wielrennen gezien. Als je MTB er ook bij gooit komt Pidcock weer naar voren. Wat wielrennen bertreft komen alleen Pogacar en misschien Evenepoel mogelijk in de buurt (waarbij Evenepoel wat mij betreft nog wel iets meer resultaten mag boeken). Dat zie ik Vingegaard of van der Poel niet doen. Als ik alleen kijk naar de grotere rondes dan hoort een Yates of Thomas bijvoorbeeld ook weer in dat rijtje thuis.

Puur om naar te kijken is het voor mij eenvoudiger, van der Poel, Pogacar, van Aert, en Pidcock hebben mijn voorkeur. Vingegaard vind ik persoonlijk een saaie renner, Evenepoel kreeg ik een beetje een "te veel geprezen" gevoel bij (kan ook komen door Lefevre).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Raznov schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:56:
Als sprinter vind ik dat je wel thuis hoort in een lijstje van top-renners. Of je nu als sprinter 3 etappes pakt in een grote ronde, als puncher of als klassementrenner, het is een etappe overwinning. Natuurlijk is het vanuit het perspectief van velen zo, dat een etappe overwinning op bijvoorbeeld de Colombier, mooier is dan een sprintoverwinning in Moulins (en daar ben ik het ook helemaal mee eens). Maar beide vragen hun eigen aanpak en tactiek.

Met dat in gedachte is van Aert wat mij betreft uitzonderlijk. Klassiekers, een etappe gewonnen op de Ventoux, tijdritten en de groene trui pakken in de tour. Maar dat is all-round wielrennen gezien. Als je MTB er ook bij gooit komt Pidcock weer naar voren. Wat wielrennen bertreft komen alleen Pogacar en misschien Evenepoel mogelijk in de buurt (waarbij Evenepoel wat mij betreft nog wel iets meer resultaten mag boeken). Dat zie ik Vingegaard of van der Poel niet doen. Als ik alleen kijk naar de grotere rondes dan hoort een Yates of Thomas bijvoorbeeld ook weer in dat rijtje thuis.

Puur om naar te kijken is het voor mij eenvoudiger, van der Poel, Pogacar, van Aert, en Pidcock hebben mijn voorkeur. Vingegaard vind ik persoonlijk een saaie renner, Evenepoel kreeg ik een beetje een "te veel geprezen" gevoel bij (kan ook komen door Lefevre).
Ben het met je eens. Al denk ik als Vingegaard wat meer zou vechten en mengen hij wel echt een uitzonderlijke renner is. Maar hij rijdt saai en puur voor klassement.

Ik ben ook een enorm fan van Pidcock, mijn lievelingsrenner wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:54:
Beide rankings slaan ook nergens op, hoe staat Van Aert boven VDP die 2 monumenten won en 2de in een ander monument terwijl Van Aert geen klassieker won dit seizoen.

Gewoon genieten van alle 6, allemaal kanjers op hun eigen manier.
Er zijn nog andere wedstrijden behalve die monumenten, ik noemde ze vooral om dat v/d Poel niet in die top5 lijstjes [uci punten etc.] voorkomt en van Aert wel b.v. Voor mij staan die 2 op gelijke hoogte, het ene moment wint de een wat meer op een ander moment heeft de ander een wat andere rol. Pogi staat daar gewoon nog net boven en Evenepoel nog net onder. Ik vind niet dat Vingegaard en Roglic in dat rijtje thuishoren van uitzonderlijke talenten. Oh, ik val in herhaling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zo… weer een verloren dag waar bijna niets noemenswaardigs gebeurd is.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:15:
Wel duidelijk dat Pogocar iets sterker is dan Vingegaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Exocet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Ik had er meer van verwacht. UAE heeft wel lekker met de krachten gesmeten.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Exocet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Als hij eerder gaat wint hij meer tijd volgens mij.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Als hij eerder gaat wint hij meer tijd volgens mij.
Of hij stort in omdat hij alleen nog energie heeft voor 1 krachtsexplosie.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
de hele dag UAE aan het werk, kroniek van een aangekondigde eindsprint; zondag meer vuurwerk verwacht ik, aankomst bergop met rustdag erna

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
Ik hoop echt dat Pidcock nog #3 wordt. Maar weet niet of dat zijn doel is. Hindley hield het goed vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Buitenspel schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:20:
Ik hoop echt dat Pidcock nog #3 wordt. Maar weet niet of dat zijn doel is. Hindley hield het goed vandaag.
Ik hoop dat Pidcock roemloos faalt in zijn klassementsambities en weer een leuke renner wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:25
PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:15:
Volgens mij hebben we vrij weinig te klagen deze tour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Dubbeldooier schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Volgens mij hebben we vrij weinig te klagen deze tour
Tot nu toe vind ik er niet veel aan… alle sprints gewonnen door Philipsen, Nederlanders spelen een bijrol (zelfs onze beste wielrenner is knecht tegenwoordig). De strijd tussen Pogacar en Vingegaard is wel boeiend, masr dat is vaak alleen maar op het laatste stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij was er behoorlijk wat controverse in een aantal sprint dus heel saai waren die sprints niet. We hebben Vingegaard Pogacar succesvol zien aanvallen dat we dachten dat de Tour eigenlijk al gedaan was en ging Pogacar een aantal keer in de aanval waardoor het verschil nu een tiental seconden is. We hebben tweelingbroers zien aanvallen en 1 en 2 worden. Cofidis voor het eerst in 15 jaar zien winnen en gelijk ook een 2e keer. De controverse of Vingegaard van Aert had moeten helpen, teveel om op te noemen en ik vermaak me prima.

Niet uit deze Tour maar wat een artiest deze man:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubbeldooier
PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:26:
[...]

Tot nu toe vind ik er niet veel aan… alle sprints gewonnen door Philipsen, Nederlanders spelen een bijrol (zelfs onze beste wielrenner is knecht tegenwoordig). De strijd tussen Pogacar en Vingegaard is wel boeiend, masr dat is vaak alleen maar op het laatste stukje.
Als je meer verwacht als wat we nu krijgen dan zijn je verwachtingen denk ik onrealistisch hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Dubbeldooier schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Als je meer verwacht als wat we nu krijgen dan zijn je verwachtingen denk ik onrealistisch hoog.
Jakobsen niets gewonnen en naar huis door de val, Groenewegen die steeds net tekort komt, van der Poel nog niets gewonnen, Kelderman niet best, Wout Poels niet best, rest van de Nederlanders, tsja… ik verwachtte toch iets meer van de Nederlanders in de Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:26:
[...]

Kijk eens de start van zo'n overgang/bergrit. Gisteren en eergisteren was het echt genieten. Koers van de bovenste plank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Dit is echt een briljante Tour.

Kan me niet voorstellen dat we de Giro (tot laatste rit) vergeten zijn. Dat was minder leuk dan gras zien groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:13:
[...]

Jakobsen niets gewonnen en naar huis door de val, Groenewegen die steeds net tekort komt, van der Poel nog niets gewonnen, Kelderman niet best, Wout Poels niet best, rest van de Nederlanders, tsja… ik verwachtte toch iets meer van de Nederlanders in de Tour.
Tja, realistisch gezien hadden we misschien 1 of 2 etappes kunnen pakken als Nederland. Maar die vallen dan net niet. Verpest dat dan de tour?

Los van de Nederlanders is iedereen redelijk unaniem dat we een fantastische eerste week hebben gezien. De tweede week is dan iets minder spectaculair maar ik denk dat de komende twee dagen dat helemaal goed gaan maken.

Onder aan de streep hebben we een hele mooie twee strijd voor het geel, spektakel en drama, Nederlanders die belangrijk zijn in de koers en dichtbij hebben gezeten en ook belangrijk nog meer dan een week koers voor de boeg.

Weinig te klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Objectief en/of neutraal gezien is het natuurlijk een mooie, spannende en interessante Tour.

Ook mooi om te zien hoe ploegen als UAE en Jumbo met krachten smijten, alles of niets, alsof het een junioren wedstrijd is. Het enige wat ze achteraf hoeven te zeggen is iets in de trant van 'gegokt en verloren' of 'het was de juiste tactiek' :)

[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 15-07-2023 12:27 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, dat is een aardige valpartij, mannetje of 30 en de koers stilgelegd.

Resultaat: Abandon Meintjes, Pedrero, Chaves, Bardet, Shaw.

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2023 14:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Goede beslissing om de koers stil te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Al zes uitvallers vandaag en dan moeten de echte bergen nog beginnen. Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een rit weer, benieuwd wat Vingegaard kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenspel
Wat een moordend tempo weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Haha… UAE gaat gewoon op kop rijden… je ziet die blikken bij TJV. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
En daar is Wout… maar voor hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik zet mijn geld op Pogacar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hopen dat alles goed gaat in die technische afdaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buitenspel
Het lijkt er toch echt op dat Pogacar de sterkste is dit jaar. Als hij het al zo doet op zo'n lange klim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
PatrickC schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:10:
Haha… UAE gaat gewoon op kop rijden… je ziet die blikken bij TJV. 8)
Ik zag Pogacar erg ontspannen bergop gaan, terwijl TJV verbeten op kop reed. En kan nu net even niet kijken, maar dit bericht verbaasd me dan niks.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Bah bah die motoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Stelletje amateurs die motorrijders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Die motoren kostten Pogacar 6 seconden…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
motoren maar ook het publiek, dat publiek blijft toch vaak een probleem vormen doordat ze de weg zo smal maken dat ook de motoren het dan weer versperren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
toolkist schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:40:
icm dat publiek, dat wel, er waren nog geen touwen daar

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou toch gewoon een statement moeten maken als renners nu?
Fiets neerzetten en gewoon op de grond gaat zitten en niet meer verder gaan.

Keer op keer weer zo'n motor of auto die de boel verpest of nog erger, renners in gevaar brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
CynicRelief schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:41:
[...]

icm dat publiek, dat wel, er waren nog geen touwen daar
Dan maar geen beelden of publiek omver...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

toolkist schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:40:
Wat voor keuze hadden die? Enkele toeschouwers doodrijden?

Dit is simpelweg overmacht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:42:
[...]

Gewoon met zo'n ouderwetste koets die ze in het colosseum gebruikten met spikes aan de zijkant.
Deze voor de renners laten uitrijden.

Dan leren ze het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
toolkist schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:42:
[...]

meer touwen/nadars, of zoals ze dat bij de Giro doen, van die hele strenge, kordate agenten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Eigenlijk zou de organisatie hier mogen tussenkomen en deze bonificatieseconden gewoon schrappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ze zouden zo'n grote sneeuwschuiver voorop moeten laten rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
maar motoren maken ook wel de weg vrij, maar het waren er twee naast elkaar nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anton.net schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:43:
Eigenlijk zou de organisatie hier mogen tussenkomen en deze bonificatieseconden gewoon schrappen...
De organisatie is zelf fout. Je doet wat een stukje touw doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anton.net schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:43:
Of gewoon de hele etappe neutraliseren en niet meetellen in de uitslag/klassement, als compensatie voor Pogacar.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2023 17:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:43:
[...]

Afstand nemen, en niet met 2 naast mekaar zitten als je weet dat er een aanval gaat komen voor de bonificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
overmacht en/of inschattingsfout, dat lijkt me ook, maar beslist fout

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:45:
[...]

Afstand nemen, en niet met 2 naast mekaar zitten als je weet dat er een aanval gaat komen voor de bonificaties
Dan had je daarna weer kunnen klagen dat Pogacar niet in de motor reed, maar in een toeschouwer. Met alle gevolgen van dien....

Die motoren vegen namelijk de weg schoon.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een ontzettend gekke afdaling ook weer. Gelukkig allemaal veilig beneden geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Hele dag werken… één seconde winst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PatrickC schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:53:
Hele dag werken… één seconde winst!
Dat maakt de Tour imho nu juist zo mooi, zulke kleine verschillen. Beter dan dat ze elkaar nu al op 5 minuten zetten, want dan worden de komende etappes dodelijk saai.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:47:
[...]

Dan had je daarna weer kunnen klagen dat Pogacar niet in de motor reed, maar in een toeschouwer. Met alle gevolgen van dien....

Die motoren vegen namelijk de weg schoon.
Toeschouwers gaan sneller opzij dan zo'n motor. Waarom ook 2 motoren?
Daarna ook gewoon weer opstropping met Rodriguez en Yates die terugkwamen.

Ze zouden ook gewoon radars/ touwen zetten.
Is gewoon koersvervalsing dit, waarschijnlijk wint Rodriguez de rit hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 19:30
Tja hekken zou beide problemen oplossen (zowel bij aanval Pogacar als bij terugkomen Rodriguez).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:43:
[...]

Afstand houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:56:
[...]

Dan moeten we misschien deze etappe helemaal schrappen uit de uitslag, en niet mee laten tellen voor het klassement.

Als Pogacar het écht hard wil spelen moet hij misschien zelfs aangifte tegen de organisatie doen wegen koersvervalsing?

Alternatief is dat we niet overal te zwaar aan tillen. Ja, het is vervelend, maar dit is geen opzet, gewoon overmacht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:56:
[...]

Toeschouwers gaan sneller opzij? Gaat vaak genoeg net goed.

Ben het met @wildhagen eens dat het kiezen tussen twee kwaden was. Motoren in de weg of toeschouwers op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
het zal niet de eerste keer zijn dat daar twee motoren rijden, op die plek; sterker nog, gebeurt altijd; nu, icm publiek, en geen nadars of touwen, overmacht/inschattingsfout

maar wel een reden om dit soort situaties nog eens onder de loep te hemen door de betrokken organisaties, dit kan beter

[ Voor 26% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2023 18:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3dav0d3
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:59:
[...]

Dan moeten we misschien deze etappe helemaal schrappen uit de uitslag, en niet mee laten tellen voor het klassement.

Als Pogacar het écht hard wil spelen moet hij misschien zelfs aangifte tegen de organisatie doen wegen koersvervalsing?

Alternatief is dat we niet overal te zwaar aan tillen. Ja, het is vervelend, maar dit is geen opzet, gewoon overmacht.
Overmacht gegeven de gecreëerde situatie. Maar dat is precies wat er mis gaat; de organisatie laat het na om het op een professionele manier te organiseren (lees: hekken op cruciale plekken). Mocht dat gebeurd zijn is er niets aan de hand (en ben je bovendien niet afhankelijk of gekke/dronken toeschouwers zich wel gedragen/voldoende afstand houden etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

3dav0d3 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:03:
[...]

Overmacht gegeven de gecreëerde situatie. Maar dat is precies wat er mis gaat; de organisatie laat het na om het op een professionele manier te organiseren (lees: hekken op cruciale plekken). Mocht dat gebeurd zijn is er niets aan de hand (en ben je bovendien niet afhankelijk of gekke/dronken toeschouwers zich wel gedragen/voldoende afstand houden etc.)
Als je vele kilometers aaj hekken wil zetten langs de hele beklimming heb je heel wat meer hekken nodig dan er vermoedelijk in heel Frankrijk te vinden zijn, en heb je een aardig aantal 747's nodig om die allemaal te transporteren.

Vaak worden de laatste paar kilometer afgezet met hekken, en heb je wel eens gezien hoe krankzinnig veel hekken men dáár al voor nodig heeft? Dat mag je dan nog vele malen vermenigvuldigen.

Af en toe kan het geen kwaad om even realistisch te blijven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Pogacar had ook even kunnen wachten met aanzetten tot binnen de touwen, ofwel parcoursekennis/oortjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dav0d3
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:06:
[...]

Als je vele kilometers aaj hekken wil zetten langs de hele beklimming heb je heel wat meer hekken nodig dan er vermoedelijk in heel Frankrijk te vinden zijn, en heb je een aardig aantal 747's nodig om die allemaal te transporteren.

Vaak worden de laatste paar kilometer afgezet met hekken, en heb je wel eens gezien hoe krankzinnig veel hekken men dáár al voor nodig heeft? Dat mag je dan nog vele malen vermenigvuldigen.

Af en toe kan het geen kwaad om even realistisch te blijven.
Het zou al een heel stuk schelen als het de laatste kilometer is. Een dranghek is 2.5 meter, dat betekent 400 dranghekken per kant, dus 800 in totaal. Als je ziet wat er elke keer omhoog wordt gesleep (zie bijv. filmpje NOS over ik weet niet hoeveel kg finishboog), dan stellen 800 dranghekken toch geen drol voor? Het gaat hier om 's werelds grootste wielerevenement; volgens deze bron maakt de ASO 71.2 miljoen winst waarvan 60% van de TdF, naja dat zou dus een goede 40 miljoen euro zijn, kunnen best een paar dranghekken vanaf. Plak er nog wat sponsors op en het is peanuts op de gehele begroting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch na al die voorspellingen voor de Tour, dat dit een hele aanvallende willekeurige tour zou worden, lijkt het na zelfs vreemde situaties gewoon een much-ado-about-nothing te worden.

Weinig ontsnappingen en in de bergen een sprintje in de laatste 500 meter van de etappe. (soort van elke etappe eindigt in een sprint of het is een sprinter of het is een kopman.)

Het is net alsof ik naar Indurain/Banesto tegen Armstrong/USPostal aan het kijken ben.

Klassieker renners en klassementsrijders moeten imho eigenlijk verboden worden te werken voor een kopman.

FYI: MvanderPoel en vanAart doen Mee aan deze wedstrijd !!! (ik zie ze liever als Pinot en AlaPhilippe voor eigenbelang rijden.)

De spanning die overal gesuggereerd wordt, ik voel hem niet deze tour.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CynicRelief
Jose de Cauwer raakt niet uitgeraasd over de motoren, en dat snap ik niet zo goed; die motorrijders in de grote koersen zijn geen koekebakkers en hebben veel ervaring, ook in dit soort situaties; nee, Jose, het was de combi publiek en wellicht inschattingsfout van twee motoren; denk eerder overmacht, meestal plooit het wel ineen, maar als 1 van de motoren ineens nergens heen kon vanwege iemand langs de kant en te ver op de weg; mogelijk gaan we nog eens andere beelden hiervan zien; ik zou vooralsnog denken dat ‘de schuld’ meer bij die enkele gekken in het publiek ligt, dan bij de motoren

[ Voor 37% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2023 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

3dav0d3 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:10:
[...]

Het zou al een heel stuk schelen als het de laatste kilometer is
En dan gebeurt het op 1.5 kilometer van de finish? Wat dan? Dan hebben die hele dranghekken precies 0,0 zin gehad.

Als je de laatste 2 km vol zet, gebeurt het op 2.5 km voor de finish.

Misschien moeten we gewoon eens leren accepteren dat je niet elk risico af kunt dekken in de praktijk en dat er zoiets ala overmacht bestaat?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
enchion schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:10:
Toch na al die voorspellingen voor de Tour, dat dit een hele aanvallende willekeurige tour zou worden, lijkt het na zelfs vreemde situaties gewoon een much-ado-about-nothing te worden.

Weinig ontsnappingen en in de bergen een sprintje in de laatste 500 meter van de etappe. (soort van elke etappe eindigt in een sprint of het is een sprinter of het is een kopman.)

Het is net alsof ik naar Indurain/Banesto tegen Armstrong/USPostal aan het kijken ben.

Klassieker renners en klassementsrijders moeten imho eigenlijk verboden worden te werken voor een kopman.

FYI: MvanderPoel en vanAart doen Mee aan deze wedstrijd !!! (ik zie ze liever als Pinot en AlaPhilippe voor eigenbelang rijden.)

De spanning die overal gesuggereerd wordt, ik voel hem niet deze tour.
Bijzonder, dot was de zoveelste legendarische etappe deze tour.

Valt mij sowieso op dat het hele topic alleen maar kan gaan over de motorrijders vandaag. Dit was een briljante rit! Vinegaard op 3 seconden minutenlang, helemaal stuk gaan en dan toch terugkomen.

Ik kan mij niet druk maken over het mislukte bergsprintje (was nog 700m mensen..). Dit is de tour, dit is wielrennen. Dat gaat nooit zo vlekkeloos zijn als een F1 race op een afgesloten circuit.

Ik vind iedereen maar verwend en boos doen, ipv genieten van briljante tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:14:
[...]

En dan gebeurt het op 1.5 kilometer van de finish? Wat dan? Dan hebben die hele dranghekken precies 0,0 zin gehad.

Als je de laatste 2 km vol zet, gebeurt het op 2.5 km voor de finish.

Misschien moeten we gewoon eens leren accepteren dat je niet elk risico af kunt dekken in de praktijk en dat er zoiets ala overmacht bestaat?
Het lijkt mij niet dat je het probleem verplaatst, want er zijn plekken waar dit soort situaties sneller voor kunnen komen vandaar ook mijn opmerking "hekken op cruciale plekken". Dan heb ik het bijv. over de laatste x (k)m voor een bergsprint of juist op de steilste flanken van de beklimming (want meeste kans op meerenners, veel publiek etc.). Een paar knappe koppen inhuren die dit goed bestuderen (er is natuurlijk genoeg historisch materiaal..) en met vervolgens "hekken op cruciale plekken" haal je al een groot deel van het gevaar weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Genoten van de koude oorlog tussen Jumbo en UAE en vooral het moment tussen Majka en van Aert. Ook het duel tussen Pogacar en Vingegaard was van erg hoog niveau.

Benieuwd waarom Vingegaard temporiseerde toen hij terug kwam bij Pogacar... Had hij alles gegeven om terug te komen en kon hij simpelweg niet doortrekken of was het toch een karaktertrek / bang om in een mes te lopen als hij door trok.

Gezien het verdere verloop (en achteraf dus) wel de beste keuze denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Requiem19 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:16:
[...]

Bijzonder, dot was de zoveelste legendarische etappe deze tour.

Valt mij sowieso op dat het hele topic alleen maar kan gaan over de motorrijders vandaag. Dit was een briljante rit! Vinegaard op 3 seconden minutenlang, helemaal stuk gaan en dan toch terugkomen.

Ik kan mij niet druk maken over het mislukte bergsprintje (was nog 700m mensen..). Dit is de tour, dit is wielrennen. Dat gaat nooit zo vlekkeloos zijn als een F1 race op een afgesloten circuit.

Ik vind iedereen maar verwend en boos doen, ipv genieten van briljante tv.
Mee eens.

Ik volg de Tour al sinds eind jaren 80. Zeg maar de tijd Greg LeMond / Laurent Fignon (RIP) zeg maar en hun seconden-strijd.

Ook toen gebeurde dit soort dingen al, kan ik je vertellen. Sterker nog, toen gebeurde dit soort zaken véél vaker dan het nu gebeurt. Elke Tour minstens 3-4 keer.

Kan het beter? Natuurlijk kan het altijd beter. Maar je kan NOOIT alle risico's uitsluiten, zelfs niet als je het halve parcours met rubberen tegels gaat beleggen kan ik je garanderen dat het af en toe nóg fout zal gaan.

Dat heet nu eenmaal Murphy's law: alles wat fout kan gaan, zal fout gaan. En alles wat niet fout kan gaan, zal een manier vinden om toch fout te gaan. En Murphy was een optimist.

Nu was het Pogacar die onbedoeld gehinderd werd. Morgen is het Vingegaard, en overmorgen Rodriguez. Learn to live with it, and continue with your live.

En ook dat hoort bij de charme van de sport. Net als dat je de renners bij wijze van spreken kan aanraken, dat maakt deze sport zo mooi.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CynicRelief schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:12:
Jose de Cauwer raakt niet uitgeraasd over de motoren, en dat snap ik niet zo goed; die motorrijders in de grote koersen zijn geen koekebakkers en hebben veel ervaring, ook in dit soort situaties; nee, Jose, het was de combi publiek en wellicht inschattingsfout van twee motoren; denk eerder overmacht, meestal plooit het wel ineen, maar als 1 van de motoren ineens nergens heen kon vanwege iemand langs de kant en te ver op de weg; mogelijk gaan we nog eens andere beelden hiervan zien; ik zou vooralsnog denken dat ‘de schuld’ meer bij die enkele gekken in het publiek ligt, dan bij de motoren
Was het ook niet een beetje een fout van Pogacar? Hij kan toch zien dat de motoren geen ruimte hebben om ineens op het gas te gaan. Hij reed er vlak achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:30:
[...]

Mee eens.

Ik volg de Tour al sinds eind jaren 80. Zeg maar de tijd Greg LeMond / Laurent Fignon (RIP) zeg maar en hun seconden-strijd.

Ook toen gebeurde dit soort dingen al, kan ik je vertellen. Sterker nog, toen gebeurde dit soort zaken véél vaker dan het nu gebeurt. Elke Tour minstens 3-4 keer.

Kan het beter? Natuurlijk kan het altijd beter. Maar je kan NOOIT alle risico's uitsluiten, zelfs niet als je het halve parcours met rubberen tegels gaat beleggen kan ik je garanderen dat het af en toe nóg fout zal gaan.

Dat heet nu eenmaal Murphy's law: alles wat fout kan gaan, zal fout gaan. En alles wat niet fout kan gaan, zal een manier vinden om toch fout te gaan. En Murphy was een optimist.

Nu was het Pogacar die onbedoeld gehinderd werd. Morgen is het Vingegaard, en overmorgen Rodriguez. Learn to live with it, and continue with your live.

En ook dat hoort bij de charme van de sport. Net als dat je de renners bij wijze van spreken kan aanraken, dat maakt deze sport zo mooi.
ik ben het hier op zich helemaal mee eens, maar ik zag vandaag een meeloper al moonend meerennen … het wordt steeds gekker wat dat betreft; in de Tour zijn dat denk veelal vakantiegangers op een dol en dronken dagje uit, in de Giro en de Vuelta zie je dat gelukkig veel minder, want buiten her zomervakantieseizoen; gedraag je als toeschouwer zou ik zeggen, maar voor een aantal kan het kennelijk niet gek genoeg …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
MikeyMan schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:35:
[...]

Was het ook niet een beetje een fout van Pogacar? Hij kan toch zien dat de motoren geen ruimte hebben om ineens op het gas te gaan. Hij reed er vlak achter.
ja, of hij rekende erop dat het wel goed zou komen met die motoren, want die rijden er altijd, en het plooit zich meestal wel ineen, maar nu ging het een keer fout

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:35:
[...]

Het is geen fout van een renner als hij wil aanvallen, het is pas fout als hij dit niet wil.

Overal op de koers hoort het mogelijk te zijn om aan te vallen, daar hoort de ASO voor te zorgen. (Er was gewoon betere afscherming nodig)

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 15-07-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CynicRelief schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:37:
[...]

ik ben het hier op zich helemaal mee eens, maar ik zag vandaag een meeloper al moonend meerennen … het wordt steeds gekker wat dat betreft; in de Tour zijn dat denk veelal vakantiegangers op een dol en dronken dagje uit, in de Giro en de Vuelta zie je dat gelukkig veel minder, want buiten her zomervakantieseizoen; gedraag je als toeschouwer zou ik zeggen, maar voor een aantal kan het kennelijk niet gek genoeg …
Ook die gekken heb je inderdaad, maar ook in de jaren 90 had je die, dat is ook al niet nieuw.

Ik kan me herinneren dat Miguel Indurain op die manier ook ooit eens bijna onderuit is gegaan ergens medio jaren 90, die kon hem nog maar net ontwijken.

Sterker nog, in de jaren 70 had je dit ook al. Eddy Merckx verloor zijn 6e Tour-overwinning door een klap van een toeschouwer op de Puy de Dome.... dan heb je het over 1975!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:42:
[...]

Ook die gekken heb je inderdaad, maar ook in de jaren 90 had je die, dat is ook al niet nieuw.

Ik kan me herinneren dat Miguel Indurain op die manier ook ooit eens bijna onderuit is gegaan ergens medio jaren 90, die kon hem nog maar net ontwijken.

Sterker nog, in de jaren 70 had je dit ook al. Eddy Merckx verloor zijn 6e Tour-overwinning door een klap van een toeschouwer op de Puy de Dome.... dan heb je het over 1975!

[YouTube: The PUNCH that cost MERCKX the 6th Tour - 1975 TOUR de FRANCE.]
mja, de leverklap, dat was nog wel wat anders dan iemand die met zn puisterige bleke aarsch op tv wil (mag hopen dat social media wel raad weet met die sukkel :+ ), leverklap was naar uiteindelijk bleek een iets te enthousiaste fan van de tegenpartij; maar idd, het blijft een heikel geven en nemen, dat bijna kunnen aanraken van je sportidolen, en het in de weg zitten van diezelfde aanraakbare sportidolen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:56:
[...]

Dat maakt de Tour imho nu juist zo mooi, zulke kleine verschillen. Beter dan dat ze elkaar nu al op 5 minuten zetten, want dan worden de komende etappes dodelijk saai.
Als Pogacar of Vingegaard een minuut zou verliezen, dan zouden ze in een volgende etappe aanvallender moeten rijden om dit weer terug te pakken. Nu is het eind het einde steeds wat speldenprikjes. Dat is ook wel mooi, maar ik zou het mooier vinden als één van de twee eerder zou aanvallen. Maar zo zie je maar weer, iedereen kijkt anders aan tegen wat een mooie Tour is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
PatrickC schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Als Pogacar of Vingegaard een minuut zou verliezen, dan zouden ze in een volgende etappe aanvallender moeten rijden om dit weer terug te pakken. Nu is het eind het einde steeds wat speldenprikjes. Dat is ook wel mooi, maar ik zou het mooier vinden als één van de twee eerder zou aanvallen. Maar zo zie je maar weer, iedereen kijkt anders aan tegen wat een mooie Tour is.
zo makkelijk als dat vroeger was in de dopage-periode, dag in dag uit aanvallen, dat is tegenwoordig natuurlijk anders; het is vooral een energiebalans-over-drie-weken vraagstuk; wat dat betreft vond ik de inspanning vandaag nogal gewaagd, ik had die pas morgen verwacht (maar gelukkig zat ik er weer eens helemaal naast :+ ); iedereen is ong. even moe nu, maar morgen, finish bergop en rustdag in verschiet, toch wat grotere verschillen?!

[ Voor 16% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2023 19:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chelseamarre123
CynicRelief schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:01:
[...]

zo makkelijk als dat vroeger was in de dopage-periode, dag in dag uit aanvallen, dat is tegenwoordig natuurlijk anders; het is vooral een energiebalans-over-drie-weken vraagstuk; wat dat betreft vond ik de inspanning vandaag nogal gewaagd, ik had die pas morgen verwacht (maar gelukkig zat ik er weer eens helemaal naast :+ ); iedereen is ong. even moe nu, maar morgen, finish bergop en rustdag in verschiet, toch wat grotere verschillen?!
Uiteindelijk vallen ze nu ook gewoon alle dagen aan en rijden ze rapper de cols op dan in de jaren 90/00 :)

Gelukkig zijn ze aan mekaar gewaagd, anders krijg je sky/ us postal taferelen dat de tour in zijn plooi ligt na de eerste bergrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
wildhagen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:30:
[...]

Mee eens.

Dit is natuurlijk een "vals dilemma". Hiermee suggereer je dat als we niet alle risico's kunnen uitsluiten, er geen enkele reden is om enige maatregelen te nemen. Hoewel het waar is dat volledige zekerheid onmogelijk is en risico's altijd aanwezig zijn, betekent dit niet dat er helemaal geen maatregelen genomen dienen te worden. In plaats daarvan is het verstandig om proportionele en redelijke maatregelen te nemen die de kans op negatieve gevolgen kunnen verminderen, zelfs als ze deze niet volledig kunnen elimineren. Het is net een leercurve (in het begin het steilst), maw. de eerste maatregelen zijn het meest effectief, daarna moeten er steeds grotere maatregelen genomen worden om hetzelfde effect te sorteren. Momenteel kan je moeilijk spreken van enige maatregelen/vooruitgang. Waarom worden deze dranghekken bijv. nog niet gebruikt? 8)7

Wat betreft dat het de "charme van de sport is"; dat is jouw mening, maar ik geniet erg niet erg van om inmiddels per etappe 5 blote reten te zien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 16:28
[...]

We hebben toch al aanvallen van grote afstand gezien in de eerste week? 1x toen vingegaard geel pakte 1x toen pogi counterde? Ze zijn gewoon bizar aan elkaar gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
[...]

temporijden was het devies vandaag, wellicht met het idee de directe tegenstander ‘dood te knijpen’, maar die bleek vandaag nog te sterk; daarachter, nummer 3m stond op 2.5 minuut, nu al bijna onoverbrugbare 5 minuten; minder zorgen daarom dus, missie, deels, geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Pogacar viel aan met 4km te gaan op de laatste klim.

Hoeveel eerder had hij of Vinegaard moeten gaan, bij de voet van de Joux Plane?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:13:

Het tijdstip/moment was eindelijk goed (was echt blij wanneer hij ging), maar weer jammer dat het weer een soort dooie mus werd wat lichtjes beinvloed was door organisatie, maar eerlijk gezegd denk ik eigenlijk niet dat Pogacar weg was gekomen in de situatie met de motoren.

Het ergste wat ik imho vind in de tours de laatste jaren is dat je renners niet meer echt kapot ziet gaan, maar gaan budgetteren en ongelimiteerd ziet bijeten waardoor die echte hongerklop nooit komt.
Het is meer plakken totdat de plakband iets loskomt en dat is het dan. (of volledig loskomt maar dan is het in de laatste km)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:13:

Terwijl je juist zo verwachten dat dat de plek was waar Vingegaard zou aanvallen. Mooie move!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

enchion schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:40:
[...]

Het is geen fout van een renner als hij wil aanvallen, het is pas fout als hij dit niet wil.

Overal op de koers hoort het mogelijk te zijn om aan te vallen, daar hoort de ASO voor te zorgen. (Er was gewoon betere afscherming nodig)
Het is een fout van de renner om aan te vallen als het niet kan. Hij rijdt er nota bene direct achter. Die dingen verdwijnen niet ineens in het niets.

Het is de fout van de ASO dat dat hier niet kon. De motoren zijn m.i. niets te verwijten.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
enchion schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:27:
[...]

Het tijdstip/moment was eindelijk goed (was echt blij wanneer hij ging), maar weer jammer dat het weer een soort dooie mus werd wat lichtjes beinvloed was door organisatie, maar eerlijk gezegd denk ik eigenlijk niet dat Pogacar weg was gekomen in de situatie met de motoren.

Het ergste wat ik imho vind in de tours de laatste jaren is dat je renners niet meer echt kapot ziet gaan, maar gaan budgetteren en ongelimiteerd ziet bijeten waardoor die echte hongerklop nooit komt.
Het is meer plakken totdat de plakband iets loskomt en dat is het dan. (of volledig loskomt maar dan is het in de laatste km)
er gaan nog steeds veel renners stikkapot hoor, zag je Caleb Ewan gisteren? maar in de top zijn de verschillen zo klein tegenwoordig (anders dan in het verleden, hetzij omdat je Merkcx was of omdat je de middellen juist gebruikte …); het is veelal de energiebalans over 3 weken, renners die wat dat betreft weten wat ze al of niet moeten trappen (think Froome, die alleen maar naar zn wattmetertje keek); het is wmb veel eerlijker geworden dus, en ik vermaak me kostelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:10
MikeyMan schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:51:
[...]
Het is de fout van de ASO dat dat hier niet kon. De motoren zijn m.i. niets te verwijten.
"De twee motards die de aanval van Tadej Pogačar hinderden op de Col de Joux Plane zijn door de wedstrijdjury flink gestraft. Een tv-motor van France Télévisions en een motard met een fotograaf van L’Équipe zijn uit koers gehaald. De straf geldt voor de etappe van zondag naar Saint-Gervais. Daarnaast moeten ze ieder een boete van 500 Zwitserse Frank betalen."

Staat nu op wielerflits. Schending van het pers reglement.

Ik vind het echt mega amateuristisch allemaal. De lokale wielerronde bij mij in het dorp is beter afgezet dan een van de grootste sportevents ter wereld. Vandaag weer tig blote reten gezien en een hoop andere mongolide figuren. Kennelijk kan het allemaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Casual Ruud hadden ze het ravijn in moeten rijden dan? Of een paar toeschouwers plat rijden?

Eigen straatje schoon vegen m.i.

[ Voor 39% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2023 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:48:
@Casual Ruud hadden ze het ravijn in moeten rijden dan? Of een paar toeschouwers plat rijden?

Meer the Ministry dat de Ministry bestraft.

ASO en FranceTelevisions krijgen waarschijnlijk grote subsidies en rechten, vrijspel van de Franse regering om Frankrijk als vakantieland op de kaart te zetten/houden (en de Tour daarvoor gebruiken) waar alle partijen baat bij hebben.

ASO werkt voor TV die weer werkt voor de firma France, enzzz...

Sigaar gejat uit eigen doos wat dat betreft. (schijnpolitiek)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:10
MikeyMan schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:48:

Goed, ik vind dat echt een onzinnige discussie zo. Het heeft er niks mee te maken of ze in het ravijn moeten of mensen dood moeten rijden. Ze rijden daar met tweeën naast elkaar vlak voor top op nagenoeg het smalste stuk. Ze rijden daar in de weg punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Casual Ruud schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:23:
[...]

Goed, ik vind dat echt een onzinnige discussie zo. Het heeft er niks mee te maken of ze in het ravijn moeten of mensen dood moeten rijden. Ze rijden daar met tweeën naast elkaar vlak voor top op nagenoeg het smalste stuk. Ze rijden daar in de weg punt.
Nee niet dus.
Ze rijden in de weg omdat ze geen kant op kunnen door het publiek. Hell, voor de demarrage dienden ze zelfs nog een doel; het creëren van ruimte in het publiek.

Ze reden pas in de weg toen Pogacar op de pedalen ging staan. Op een plek zonder ruimte dus.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 21:14
CynicRelief schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:55:
[...]
(anders dan in het verleden, hetzij omdat je Merkcx was of omdat je de middellen juist gebruikte …)
Merkcx gebruikte ook gewoon hoor. Ik stoor mij altijd mateloos aan de Merkcx verheerlijking en de hypocrisie die erbij komt kijken.
Pagina: 1 ... 113 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21