Ff reageren op statements als "Grinden is voor een casual player ook geen optie, als je +/- 1 uur per dag speelt".
Ik speel gemiddeld 10 - 15 u/wk D3, zonder gebruik Ah (alleen om iets te verkopen) - met 1 uitzondering van de aanschaf van een 2H boog. Met mijn DH doe ik coop SK inferno runs en idem met mn WD.
Drops: meestal heb je daar niets aan, zoals bekend. Maar vorige week dropte er een rare boog 995 dps met socket en dex. Deed minder total damage dan mijn magic boog, dus ik kijk op de AH. 10 - 20 miljoen gold.
Huh? Insane. Je moet het natuurlijk altijd wel verkocht krijgen; vraagprijzen zeggen niets. Kort en goed: boogje verkocht voor 10 mln. Lekker moeder.
Met slechts die casual runs zijn m'n DH stats als volgt (het lukt me niet om printscreens in mn folder te krijgen. Scheve bitjes...?!):
Dex: 1523
Vit:960
Armor 2022
damage per second 90k (met Sharpshooter on)
att./sec 1.61
chd: 250%
avg. ress 240
life: 35.9k health
life on hit: 300
Magic boogje 1024 dps
Quiver 15% met IAS, chc 7,5% en 130 dex
Natalya's chest (dropte van de SK

).
Rest gear: niet echt bijzonder.
Geen superstats, maar ik kan er alleszins goed mee terecht t/m act 2 inferno (idem solo). Ik doe die casual grindruns ongeveer 5 weken nu en je kunt er dus echt wel wat mee krijgen.
Ja, het duurt wat langer. Maar waar hebben we het nu helemaal over? De game is slechts 2 maanden oud, en ik zie nu al heel veel mensen 'klagen' over de inferno-muur.
Nu zal ik niet over 'vroegah' beginnen, maar wil slechts kwijt dat voldoening iets te maken heeft met inspanning.
Als je alles op max wil hebben binnen enkele maanden, kun je denk ik beter een ander spel spelen.
Diablo is m.i. een grind spel, met nog meer werkbare talent-combi's dan ik meestal voorbij zie komen.
De lol voor mij zit er meer in om zoveel mogelijk zelf te proberen, af en toe andere talents uitproberen.
Zo heb ik die grenades uitgeprobeerd, maar ik werd er niet warm of koud van.
Nu stoei ik wat met acrobatics, maar ik blijf het een beperkt (situationeel) bruikbare skill vinden.
Op m'n WD heb ik de rain of toads build, iets van 16k dps / 35k health en 1500 life on hit. Alleen mn armour is wat te laag nog (2800). Desondanks zit ik verder ermee (solo en coop) dan mn DH.
Hoe dan ook, ik vind het een leuk spel. Enig minpuntje tot nog toe vind ik dat het spel wat te donker is af en toe. Ik zie soms nauwelijk het pad op de minimap
Als laatste een vraagske: af en toe loopt D3 bij mij vast. Ik speel of coop of solo (maakt niet uit), en plotseling hoor ik een repeterend staccato geluid. Game bevriest. Soms hangt mn PC ook, soms niet.
Heb m'n geluidsinstellingen nagelopen (vanilla Windows 7), instellingen voor mn koptelefoon idem.
Maar het mag niet baten. Af en toe blijft Diablo 'hangen'. Iemand nog een tipje hiervoor?