Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

chrisO schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Als je dan ook nog even de bron ervan had vermeld:
http://us.battle.net/d3/en/game/guide/items/equipment#magic-find

dan ziet men meteen dat je het niet uit je duim zuigt :)

[...]
Waarom zouden mensen denken dat hij het uit zijn duim zuigt? Iedereen roept hier al wekenlang dat MF je niet meer items laat vinden maar in plaats daarvan, betere items.

En een ilvl61 met 4 affixes is een ilvl61 met 4 affixes, de affixes worden niet opeens beter met MF, je hebt gewoon meer kans op meer affixes en een hogere ilvl.

Oftewel: MF heeft geen effect op de kwaliteit van de affixes! alleen op de hoeveelheid en op het ilvl.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:24
kaluro2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:05:
[...]

Waarom zouden mensen denken dat hij het uit zijn duim zuigt? Iedereen roept hier al wekenlang dat MF je niet meer items laat vinden maar in plaats daarvan, betere items.

En een ilvl61 met 4 affixes is een ilvl61 met 4 affixes, de affixes worden niet opeens beter met MF, je hebt gewoon meer kans op meer affixes en een hogere ilvl.

Oftewel: MF heeft geen effect op de kwaliteit van de affixes! alleen op de hoeveelheid en op het ilvl.
Het heeft geen effect op het ilvl. Enkel op de hoeveelheid affixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middnight
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03-2013
Phaex schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:13:
[...]

Het heeft geen effect op het ilvl. Enkel op de hoeveelheid affixes
Als magic find gear enkel maar invloed heeft op de hoeveelheid affixes en niet op het ilvl of de potentiele waarde van een affix, dan is magic find gear toch serieus overrated momenteel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socrus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
kaluro2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:05:
[...]

ik ben het hiermee eens. MF heeft invloed op ilvl. Hoeveel affixes je krijgt op een item is puur random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:35
Nou hoe meer MF hoe hogere stats je krijg.
Ik baseer dit op zeker 2 weken spelen met 200 MF. (broertje)
Meeste items hebben 4 of 6 stats en die hebben elk vaak 100 of meer op elke stat.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

voor zover ik begrepen heb werkt MF zo.
er droppen 5 items uit een champion. de kwaliteit (dus kleur!) van de items word beinvloed door je MF. (dus legendary of set 6/5/4 property rare/ blauw/wit/grijs).
dus heb je 0 mf, krijg je 2 witte, 2 blauwe en 1 gele. heb je hogere mf, krijg je 1 witte, 2 blauwe, 2 gele. heb je ziek veel mf, krijg je geen witten, 2 blauwe en 2 gele.
(dit is een voorbeeld)

Het heeft geen invloed op hoe hoog/welke de stats zijn! dat is een andere roll, waar mf niets mee te maken heeft. 6props zijn als stuk sneller beter dan 4prop rares, dus misschien dat het daardoor lijkt alsof de items beter zijn (is natuurlijk ook wel zo, maar je moet naar de hoeveelheid stats kijken, niet naar welke stats het precies zijn. van de 6props is de kans erg groot dat het betere stats zijn, simpele kansberekening :P )

zie ook dit filmpje
YouTube: How Magic Find Works

[ Voor 29% gewijzigd door TepelStreeltje op 18-07-2012 12:36 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 10:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Raoul.TLS schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:28:
Meeste items hebben 4 of 6 stats en die hebben elk vaak 100 of meer op elke stat.
Nogmaals, MF heeft NIX maar dan ook NIX met stats (range) te maken.
Het feit dat het voor jou misschien LIJKT dat het hogere stats heeft, is doordat dezelfde affix 2x of meer gerolld is. Dat verhoogt de stats wel :)
Zo kan het dus zijn dat een Rare weapon met 6 affixes dropt, en alle 6 de affixes +Damage.
Dan LIJKT het mogelijk op een 1 affix rare.

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Laatst online: 17-09 13:34
Raoul.TLS schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:28:
Doordat je hogere ilvls items tegenkomt, kan dit inderdaad zo lijken, zo werkt het echter niet.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat is eigenlijk de maximum MF die je kan hebben?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datajuggler
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 18:45
Sinds gisteren heb ik op HC m'n eerste lv60 character: een witch doctor. Act 3 Hell net voor siegebreaker zit ik.

Ik moet wel toegeven dat HC een echte uitdaging is en op een ander niveau zit dan SC. In die zin dat je ten allen tijde bewust moet zijn dat het je laatste gevecht kan zijn. Sterven is geen optie dus teamen met anderen verloopt volwassen en met -power-spelers. Doelstelling is toch wel om Diablo op Hell te clearen en -voorzichtig- aan inferno te beginnen

Vraagje aan mensen die witch doctor spelen: welke build/stats raden jullie aan dat een leuke mix biedt van survivability en damage? Momenteel gebruik ik http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#aZUXQf!ZXV!aaZYbc als build in team; ik vervang big bad voodoo door gargantuan solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
Naluh! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:50:
Wat is eigenlijk de maximum MF die je kan hebben?
Volgens deze link http://www.diablofans.com...nd-gear-analysis-446-max/ is het 446.

Ik weet echter niet of dat met of zonder NV is.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik denk dat de manier waarop het werkt als volgt is:

Maak iets dood (bij voorkeur geel of blauw gloeiend)

De Dobbelstenen gaan rollen:

1) Bepaal items (Random, niet beinvloed door MF)
2) Bepaal ilvl (X% kans, niet beinvloed door MF)
3) Bepaal kwaliteit (X% kans, wel beinvloed door MF: (<Magic{1,2,3,4 affix}<Rare{1,2,3,4,5,6 affix}<Legendary)
4) Bepaal affix type (Random(Behalve Legendary en items zoals quivers), niet beinvloed door MF)
5) Bepaal affix waarde (Random(Behalve Legendary en items zoals quivers), niet beinvloed door MF)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan1981 op 18-07-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zethiel schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Doordat je hogere ilvls items tegenkomt, kan dit inderdaad zo lijken, zo werkt het echter niet.
Precies. Puur de kwaliteit van het items (dus magic, rare, legendary, etc) heeft MF invloed op. En, sinds de nieuwe info, weten we dat daar wat rolls tussenzitten waar MF ook invloed op heeft (aantal affixes).

Maar doordat er meer hogere kwaliteit items droppen (meer blauw/geel met meer affixes ipv wit bijvoorbeeld) lijkt het alsof er meer/beter dropt, maar dat is niet het geval.

MF heeft dus juist méér waarde gekregen en Act 1 farmen met veel MF is interessanter geworden dan voorheen met de oudere info.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zethiel schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:07:
Gisteren m'n eerste Hardcore character verloren :'( ik was Belial een beetje aan het farmen voordat ik verder ging naar act3, echter deze keer was ik iets minder aan het focussen aangezien het elke keer zo makkelijk ging en kreeg ik de volle lading.

Nou ja, wel een goede les en de nieuwe monk is alweer gestart :p
Ah jammer, die fout heb ik ook gemaakt, alleen heb ik het wel net overleefd. Was Zulle aan het xp-farmen voor de 20e keer. En aangezien alles random is in diablo, kun je dan de pech hebben dat je net dan toevallig lang geen health globes krijgt, dat revenge (healing) niet proct, en dat de whirlwinds van Zulle net blijven hangen op jouw karakter. Ging 19 keer goed zonder noemenswaardige damage, en de 20e keer sprong ik verschrikt weg toen het scherm opeens rood werd. Holy sh*t.. dan schrik je wel!

Niet opletten bij HC is inderdaad dodelijk, hoe simpel het soms ook lijkt.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
[battle.net Magig Find]
...
When a monster drops an item, Diablo III randomly determines the item’s quality from a chart that includes item quality and the number of affixes present. The game randomly "rolls" on each property in the chart to determine which affixes your item will get. Your magic find score is applied as a bonus to these rolls.

For example, if a monster has a 4% chance to drop a 6-affix rare item and you have +50% magic find, it now has a 6% chance to drop that item.

Item quality is checked in the following order:

Legendary
6-affix rare
5-affix rare
4-affix rare
2-affix rare
1-affix rare
magic item

....
Waar zou in het bepalen van de drop het bepalen van het itemlevel zitten?
Volgens bovenstaande heeft MFhier geen invloed op.

Ik vermoed in het stuk bepalen of een item dropt.

Dus aflopen:
1. Dropt item (volgens chart mob / difficulty)
2. Chance op item level (ook chart mob / difficulty)
3, Bepaal soort volgens bevondestaande quote.

Wat denken jullie?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Peter2_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:12:
[...]

Waar zou in het bepalen van de drop het bepalen van het itemlevel zitten?
Volgens bovenstaande heeft MFhier geen invloed op.

Ik vermoed in het stuk bepalen of een item dropt.

Dus aflopen:
1. Dropt item (volgens chart mob / difficulty)
2. Chance op item level (ook chart mob / difficulty)
3, Bepaal soort volgens bevondestaande quote.

Wat denken jullie?
iLvl droprates staan vast per Act. Punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Zie 3 posts terug lol maar ik denk zelf ook dat het ilvl niet beinvloed wordt door MF, die waardes staan vast en zijn in verscheidene patch tabellen naar buiten gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:14:
[...]

iLvl droprates staan vast per Act. Punt ;)
Dus elke mob in een bepaalde act heeft dezelfde kans op bepaalde itemlevels?

Volgens mij hangt het ook nog af van het gebied, anders zou je al "hoog level" items (ilvl 10+) aan het begin van act 1 normal kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
_Peter2_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:16:
[...]
anders zou je al hoog level items aan het begin van act 1 normal kunnen krijgen.
Wat ook gewoon mogelijk is.

EDIT: Whoops, iets te snel met reageren.
De dropkansen waar mensen het nu over hebben heeft te maken met Inferno, niet met normal.

[ Voor 44% gewijzigd door Arachnan op 18-07-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

_Peter2_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Dus elke mob in een bepaalde act heeft dezelfde kans op bepaalde itemlevels?

Volgens mij hangt het ook nog af van het gebied, anders zou je al "hoog level" items (ilvl 10+) aan het begin van act 1 normal kunnen krijgen.
Edit: Lezen 8)7 . Ja hee, normal/nightmare/hell & inferno hebben wel een range. De kans op hogere levels staat in een tabel en vanaf act 3 hell (als ik me niet vergis) is er dus idd een kans om ilvl63 te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Ryan1981 op 18-07-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
De waardes zijn wel ook van belang.
Ok is leuk dat je een Level 63 62 61 of 60 item heb.
Maar wat belangrijker is dat je mooi 200 to dex en 250 Vita en alles 200 erbij heb.
Dat maakt een item Super goed neem ik aan.
Item level leuk maar niet zo van belang.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brama schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:11:
[...]

Ah jammer, die fout heb ik ook gemaakt, alleen heb ik het wel net overleefd. Was Zulle aan het xp-farmen voor de 20e keer. En aangezien alles random is in diablo, kun je dan de pech hebben dat je net dan toevallig lang geen health globes krijgt, dat revenge (healing) niet proct, en dat de whirlwinds van Zulle net blijven hangen op jouw karakter. Ging 19 keer goed zonder noemenswaardige damage, en de 20e keer sprong ik verschrikt weg toen het scherm opeens rood werd. Holy sh*t.. dan schrik je wel!

Daar doe je het toch voor ;) beetje extra adrenaline ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
Vandread schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:20:
[...]

Daar doe je het toch voor ;) beetje extra adrenaline ^^
Inderdaad, ik keek wel even geschrokken naar m'n scherm maar ben gelijk weer met een nieuwe begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
brama schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:11:
[...]

Hardcore zou echt niks voor mij zijn. :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Peter2_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:27:
Toch heb ik het idee dat ik pas 2e tier items (sabers, class specific zoals wands e.d.) zie droppen nadat je de blacksmith quest hebt gedaan. In act 1 normal. (Vooral op normal is dit goed merkbaar).

Verder is er een maximum iLvl geknoopt aan een act, maar staat er ook een minimum iLvl vast?
Er is - volgens mij - niets bekend over minimum Ilvls.
Al zal het wel bestaan (want ik zie geen lvl10 items droppen in bv act1 inferno)

Als je levelt zie ik trouwens ook geen/zeer zelden items droppen die een veel hogere requirement hebben.
Al kan het natuurlijk zijn - ben er eigenlijk zeker van - dat ik een trage grinder ben (clear vaak een heel gebied - niet de snelste weg)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Toch heb ik het idee dat ik pas 2e tier items (sabers, class specific zoals wands e.d.) zie droppen nadat je de blacksmith quest hebt gedaan. In act 1 normal. (Vooral op normal is dit goed merkbaar).

Verder is er een maximum iLvl geknoopt aan een act, maar staat er ook een minimum iLvl vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De discussies gaan hier primair over Inferno, op normal zal het vast wel verbonden zijn aan een aantal factoren zoals je eigen level etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Vandread schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:29:
De discussies gaan hier primair over Inferno, op normal zal het vast wel verbonden zijn aan een aantal factoren zoals je eigen level etc.
Eens, vooral op inferno is het interessant, maar zou de methode voor het bepalen van drops per difficulty verschillen?

Mijn idee is dat er een min / max level per deel van een act is ingesteld (met kansen per ilvl), maar dat het max vanaf act 1 inferno op 63 is gezet (en de kans erop gelijk)

[ Voor 19% gewijzigd door _Peter2_ op 18-07-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
_Peter2_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:31:
[...]

Eens, vooral op inferno is het interessant, maar zou de methode voor het bepalen van drops per difficulty verschillen?

Mijn idee is dat er een min / max level per deel van een act is ingesteld (met kansen per ilvl), maar dat het max vanaf act 1 inferno op 63 is gezet (en de kans erop gelijk)
Tijdens het levelen krijg je soms weleens items die net 1 of 2 levels hoger zijn dan je eigen level, maar het gross is voor jouw level of lager. Wat feitelijk hetzelfde is als Inferno, alleen omdat je in act 1 inferno hetzelfde level bent als in act 4 inferno kunnen ze alleen maar met de dropkansen van items gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat er dus concreet op neerkomt dat je, net als in D2, area levels hebt.
Wat dus ook impliceert dat er bepaalde area's betere items droppen - alvast meer kans hebben op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raoul.TLS schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:20:
De waardes zijn wel ook van belang.
Ok is leuk dat je een Level 63 62 61 of 60 item heb.
Maar wat belangrijker is dat je mooi 200 to dex en 250 Vita en alles 200 erbij heb.
Dat maakt een item Super goed neem ik aan.
Item level leuk maar niet zo van belang.
iLvl is juist daarom van belang ;)

Hoe hoger je iLvl, hoe meer kans op hogere stats.

Als bijvoorbeeld een level 60 item een INT-waarde van 20-100 kan rollen, zal dit voor een level 63 item 50-200 zijn. (disclaimer: waarden totaal uit de lucht gegrepen als wijze van voorbeeld)
[...]

Heel fijn dat dat jouw idee is, maar Blizzard heeft gewoon aangegeven wat de iLvl droprates zijn PER ACT.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Heb genoeg L63 items maar stats zijn Creapy
Heb liever een L62 Item met hele hoge stats dan een L63 item met creapy stats.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:38:
[...]

iLvl is juist daarom van belang ;)

Hoe hoger je iLvl, hoe meer kans op hogere stats.

Als bijvoorbeeld een level 60 item een INT-waarde van 20-100 kan rollen, zal dit voor een level 63 item 50-200 zijn. (disclaimer: waarden totaal uit de lucht gegrepen als wijze van voorbeeld)

[...]

Heel fijn dat dat jouw idee is, maar Blizzard heeft gewoon aangegeven wat de iLvl droprates zijn PER ACT.
Dat is nou precies de reden dat ik A1 nooit doe. Ja je killt mobs snel, maar gemiddeld is het aantal ilvl63 items zo laag dat ALS je een keer een item hebt met goede statsroll (gemiddeld genomen: primaire stat+vit+allres etc), dat ze te laag zijn, en je item nog steeds niets waard is. Zoals hierboven staat, je vindt op een run in A1 misschien 5-6 items van 63, en de kans dat deze dan ook nog eens goede stats heeft is dus niet zo groot.
In 2/3 dropt veel minder 61 min spul, en dus heb je ook veel meer kans op een aardig item. Dat heeft dan gemiddeld ook hogere stats omdat je geen items "verkwist" die ilvl 60 zijn maar WEL net die goeie stats hebben. Leuk dat je dan met 250MF veel rares krijgt, als je 99 van de 100 weg kunt gooien omdat OF de stats niet interessant zijn, OF ze het wel zijn maar weer te laag, effectief ga je zo niet snel die hele dikke 5+M items vinden.

Magoed to each is own, beetje afwisselen kan soms ook geen kwaad he :+
Raoul.TLS schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:43:
Natuurlijk, dat is ook de reden dat een ilvl60 niet per direct naar de vendor hoeft, ALS het de goede stats zijn, en de stats zijn ook nog eens hoge rolls, is ie natuurlijk interessant. Echter, de kans dat een ilvl 60 dezelfde waardes krijgt als een hogere is veel minder hoog omdat het domein aan waardes veel lager is.

[ Voor 15% gewijzigd door porn* op 18-07-2012 13:48 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:38:
Heb je hiervan de officiële link?

Ik vind wel lijstjes met aanpassing van drop rate n.a.v. patch 1.0.3, maar niets officieels dat informatie geeft over normal t/m hell act 2.

Verder is hetgeen ik zeg ook niet tegenstrijdig met de geposte lijsten van droprates per act.

De lijsten geven de drop rates per act, maar zeggen niet dat er alleen maar drop rates zijn per act.

[ Voor 9% gewijzigd door _Peter2_ op 18-07-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raoul.TLS schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:43:
Natuurlijk.
L63 heeft gewoon een betere KANS op betere stats
Kans is geen GARANTIE op betere items

Het is niet omdat je 6 lottotickets koopt dat je de lotto zal winnen.
(en de week erna met 1 misschien wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Daar staat dus dat de drop rates voor bepaalde acts is verhoogd, met ilvls erbij, nergens staat daar dat de drop rate door de hele act hetzelfde is.
The drop rates for high-end items (items level 61-63) have been increased for Acts III and IV of Hell difficulty and Acts I – IV of Inferno difficulty:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porn* schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:46:
[...]In 2/3 dropt veel minder 61 min spul, en dus heb je ook veel meer kans op een aardig item. Dat heeft dan gemiddeld ook hogere stats omdat je geen items "verkwist" die ilvl 60 zijn maar WEL net die goeie stats hebben. Leuk dat je dan met 250MF veel rares krijgt, als je 99 van de 100 weg kunt gooien omdat OF de stats niet interessant zijn, OF ze het wel zijn maar weer te laag, effectief ga je zo niet snel die hele dikke 5+M items vinden.
Even mierenneuken: er droppen net meer L61 en L62 en L63 items (kijk naar de tabel - kan niet linken, werk blokt access)
Er dropt gewoon minder <L60 items

De rest van je redenering klopt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
porn* schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:46:
[...]

Dat is nou precies de reden dat ik A1 nooit doe. Ja je killt mobs snel, maar gemiddeld is het aantal ilvl63 items zo laag dat ALS je een keer een item hebt met goede statsroll (gemiddeld genomen: primaire stat+vit+allres etc), dat ze te laag zijn, en je item nog steeds niets waard is. Zoals hierboven staat, je vindt op een run in A1 misschien 5-6 items van 63, en de kans dat deze dan ook nog eens goede stats heeft is dus niet zo groot.
In 2/3 dropt veel minder 61 min spul, en dus heb je ook veel meer kans op een aardig item. Dat heeft dan gemiddeld ook hogere stats omdat je geen items "verkwist" die ilvl 60 zijn maar WEL net die goeie stats hebben. Leuk dat je dan met 250MF veel rares krijgt, als je 99 van de 100 weg kunt gooien omdat OF de stats niet interessant zijn, OF ze het wel zijn maar weer te laag, effectief ga je zo niet snel die hele dikke 5+M items vinden.

Magoed to each is own, beetje afwisselen kan soms ook geen kwaad he :+
Tuurlijk heb je daar helemaal gelijk in. Uiteindelijk draait het om "aantal level 62/63 items per uur" bijvoorbeeld, ongeacht op welke act je die haalt.

Over het algemeen geldt op het moment dat je meer haalt met 250% MF door Act 1 racen, dan met minder op lager tempo door een hogere act. Maar dat staat natuurlijk los van wat je zelf leuk vindt om te doen en wat je gear toelaat :)
_Peter2_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:53:
[...]

Daar staat dus dat de drop rates voor bepaalde acts is verhoogd, met ilvls erbij, nergens staat daar dat de drop rate door de hele act hetzelfde is.

[...]
Als ze zeggen dat de droprate voor Act 1 van 5 naar 10% is verhoogd, om maar weer een fictief aantal te noemen, mag je inderdaad aannemen dat dat voor de hele act gelijk is...

Daarnaast is dit ook wat de praktijk uitwijst overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Kan nu wel zeggen dat Act 1 redelijk al mijn neus uit begint te komen qua farmen met mijn WD. De randomness is nou niet echt jovel te noemen. Wellicht toch maar eens de stap gaan wagen naar Act 2 met 500 all res.

Het viel gisteren trouwens mij en m'n farmpartner (wizard) op dat de champion/rare packs tegenwoordig veel vaker de shield-affix hebben.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Even mierenneuken: er droppen net meer L61 en L62 en L63 items (kijk naar de tabel - kan niet linken, werk blokt access)
Er dropt gewoon minder <L60 items

De rest van je redenering klopt wel
In 2/3 dropt veel minder 61 min spul
Met andere woorden: veel meer 61 en hoger :P
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Tuurlijk heb je daar helemaal gelijk in. Uiteindelijk draait het om "aantal level 62/63 items per uur" bijvoorbeeld, ongeacht op welke act je die haalt.

Over het algemeen geldt op het moment dat je meer haalt met 250% MF door Act 1 racen, dan met minder op lager tempo door een hogere act. Maar dat staat natuurlijk los van wat je zelf leuk vindt om te doen en wat je gear toelaat :)

[...]

Als ze zeggen dat de droprate voor Act 1 van 5 naar 10% is verhoogd, om maar weer een fictief aantal te noemen, mag je inderdaad aannemen dat dat voor de hele act gelijk is...

Daarnaast is dit ook wat de praktijk uitwijst overigens.
Wat mijn probleem met A1 is dat je dus ook al heb je 250MF, je toch maar een paar ilvl63 items hebt op een volledige run. Nou, de kans dat die net goeie stats heeft (voor een chest dus vit/allres en dan str/dex of int en dan wellicht nog een res, life regen of whatever), EN dat de rolls van die stats ook nog eens hoog zijn, is erg klein. Aan 2-3 A1 runs hou ik vaak geen goede items over (als in: ik heb het gevoel dat die minimaal 500K opbrengen).
Als ik dan een beetje in A2 en met name A3 ga rondhobbelen, heb ik veel meer van dat soort items. En per saldo is A3 champs killen misschien factor 2 trager dan A1 (minder zonder MF gear misschien) maar je krijgt WEL een leuke set items die wat opleveren (gemiddeld 3-8 per voor een paar uur max farmen). Sterker nog; ik heb zo al een paar blues gevonden en voor 1M verkocht (dex/vit shoulders meestal). Nou als ik 2 uur A1 farm mag ik al erg blij zijn als ik 4 items vind die ik SAMEN voor 1M kan verkopen...
Daarnaast word ik tbh schijtziek van de enorme shitload aan crap rare items <60 die je steeds weer moet gaan verkopen (droppen kan ook maja dat vind ik dan weer zonde :) ). Blues laat ik sowieso liggen anders kun je 't nauwelijks nog farmen noemen dan :P Alleen wapens en de ilvl 62 blues check if ff snel en pak ze op als ik denk "hmm kan veel waard zijn" (laatst bijv. een flinke str/vit/390 LoH blue neck gevonden).

Wat dat betreft is A2 Vault of the Assassin een leuke middenmoot: champs zijn weer een stukkie makkelijker dan die in A3 en de loot is toch stukken beter dan in A1. Met name goede ringen en amuletten vind je in A1 gewoon niet, max level is al 62 en uit A1 krijg ik nooooit een goede, altijd van die <59 rommel. Soms zitten daar aardige stats op, maar echt goed KUNNEN die bijna niet zijn. M.i. zonde van de farmtijd dus maar ik zei al... to each his own :)

[ Voor 75% gewijzigd door porn* op 18-07-2012 14:22 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Kan merken dat het lang geleden is dat ik Diablo 3 heb gedaan. Begonnen met een Demon Hunter, en zit net in begin van Act II.. en ga alleen maar dood :'). (lv.14 xD)

[ Voor 3% gewijzigd door Metian op 18-07-2012 14:09 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
_Peter2_ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:47:
[...]

Heb je hiervan de officiële link?

Ik vind wel lijstjes met aanpassing van drop rate n.a.v. patch 1.0.3, maar niets officieels dat informatie geeft over normal t/m hell act 2.

Verder is hetgeen ik zeg ook niet tegenstrijdig met de geposte lijsten van droprates per act.

De lijsten geven de drop rates per act, maar zeggen niet dat er alleen maar drop rates zijn per act.
http://us.battle.net/d3/e...une_Updated_612-6_13_2012

Hell – Act III and Act IV
Lvl 61: 13.9%, up from 9%
Lvl 62: 3.45%, up from 1.9%
Lvl 63: 0% (no change)

Inferno – Act I
Lvl 61: 23.9%, up from 17.7%
Lvl 62: 12.6%, up from 7.9%
Lvl 63: 4.8%, up from 2.0%

Inferno – Act II
Lvl 61: 23.3%, up from 18.6%
Lvl 62: 18.6%, up from 12.4%
Lvl 63: 9.3%, up from 4.1%

Inferno – Act III and Act IV
Lvl 61: 27.1%, up from 24.1%
Lvl 62: 21.7%, up from 16.1%
Lvl 63: 16.3%, up from 8.0%

Het item level wordt niet bepaald door MF maar door bovenstaande stats. Een Lvl61 drop betekend dus niet een yellow of legendary drop maar gewoon een wit/grijs item met L61. Als jij veel MF hebt dan wordt de kans dat dit L61 item een blauw item wordt groter. Als jij nog meer MF hebt wordt de kans nog groter dat dit een geel L61 item wordt en als je nog meer MF hebt wordt de kans nog groter dat het een Legendary L61 item wordt. Dit wil niet zeggen dat er geen gele items voor je vallen als je geen MF hebt. De Kans dat dit gebeurd wordt alleen kleiner

Dit L61 item wordt niet ineens een L62 of L63 item. Deze hebben hun eigen kans om te vallen. Dit is van te voren al bepaald welk item gaat vallen. Dat kunnen wij niet zien maar zo werkt het. Zo werkt het ook bijv in WoW. Dus zodra jij het spel start is er voor elke vijand (waarschijnlijk in het gebied waar je zit) bepaald dat ze een bepaald item (level) gaan droppen gebaseerd op de percentages. Dus mob X dropt 1 iLvl 62 en een health potion maar mob Y dropt 1 iLvl55 en 125gold etc.

Voorbeeld voor bijv een boss. je gaat een boss doen met 0%MF en er is besloten door de generator dat dit gaat om
3x Lvl 56
2x Lvl 58
1x Lvl 60
1x Lvl 61
1x Lvl 63
Doordat je geen MF hebt komt daar bijv het volgende uit
3x Lvl 56 waarvan 1 blue en 2 white
2x Lvl 58 waarvan 1 yellow en 1 white
1x Lvl 60 waarvan 1 white
1x Lvl 61 waarvan 1 blue
1x Lvl 63 waarvan 1 white

Nu doe je dezelfde boss met zeg 200MF en toevallig heeft de random generator gebaseerd op bepaalde percentages bepaald dat dezelfde item Levels voor jou droppen als eerst. Echter heb je nu veel MF en de kans dat je dus een beter item vind wordt groter (dus meer blauw ipv wit en meer geel ipv blauw etc). Zegt verder helemaal absoluut nog niets over de stats op dit item.
3x Lvl 56 waarvan 1 yellow, 1 blue en 1 white
2x Lvl 58 waarvan 1 yellow en 1 blue
1x Lvl 60 waarvan 1 blue
1x Lvl 61 waarvan 1 blue
1x Lvl 63 waarvan 1 yellow
Je ziet dat je dezelfde item Lvl's hebt maar je hebt meer gekleurde items.

Echter, de kleur van een item OF het Item Level willen niet garanderen dat dit item dus BETER is. Het blijft een kans en de kans dat een L60 beter is dan een L59 is groter en de Kans dat een yellow item beter is dan een blauw item van hetzelfde I level is groter.
Daarom zie je het zo vaak gebeuren dat je bijv een L63 belt vind met 100 int en 75 vit en 50 all ress terwijl een L62 belt 130 int, 100 vit en 60 all ress heeft. De roll voor de L62 was gewoon beter. Echter in Potentie kan je L63 belt een max halen van 200 int en 200vit en 80 all ress terwijl dit voor het L62 item bijv max 150 int, 150 vit en 60 all ress is.

De reden dat je geen goede items vind is omdat het een kans op kans op kans op kans op kans is. Je moet dus eerst een yellow item krijgen tov een blauw of wit item. Dan moet je 6 affixes krijgen ipv 2. Dan moeten dit ook nog eens nuttige affixes zijn zoals VIT/INT/ALL RESS/CHC etc ipv poison resist, pick up range en level requirement. Dan moet nog eens voor elke affix de roll zo uitpakken dat jij tegen het max aan komt te zitten. Dus de VIT rol zit bijv tussen de 75 en 200 voor jou item. Kleine kans dat je dus 180-200 rolt. En dit moet dan voor alle (nuttige) affixes zo gaan.

Hoop dat het een klein beetje duidelijk wordt zo :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Duidelijk verhaal, maar hij heeft het over act 1 normal tot act 2 hell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Arachnan schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:10:
Duidelijk verhaal, maar hij heeft het over act 1 normal tot act 2 hell ;)
Het principe is overal hetzelfde.

Er is per gebied/level een item range ingesteld. Bijv
ACT I Normal 1-10
ACT II Normal 3-16
ACT III Normal 7-20
ACT IV Normal 12-25
ACT I Hell 14-28
ACT II Hell 17-32
etc
etc
etc

[ Voor 30% gewijzigd door thewizard2006 op 18-07-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
thewizard2006 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:14:
[...]

Het principe is overal hetzelfde
Dat denk ik ook, maar het staat nergens zo zwart-wit op papier als voor inferno. Dat is denk ik het beetje het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porn* schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:03:
[...]
In 2/3 dropt veel minder 61 min spul
Met andere woorden: veel meer 61 en hoger :P
Oeps. Minder mierenneuken, meer/beter lezen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

thewizard2006 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:09:
[...]

Dus zodra jij het spel start is er voor elke vijand (waarschijnlijk in het gebied waar je zit) bepaald dat ze een bepaald item (level) gaan droppen gebaseerd op de percentages. Dus mob X dropt 1 iLvl 62 en een health potion maar mob Y dropt 1 iLvl55 en 125gold etc.
Dus van te voren is bepaald wat er gaat droppen gebaseerd op je tabelletje. Echter je MF zorgt ervoor dat je meer kans hebt op een betere 'kleur' item. Het lijkt in je verhaal net alsof dat ook van te voren bepaald is, wanneer je een game aanmaakt. Dan zou MF swappen geen zin hebben in een game.... ik neem aan dat je dat niet bedoeld?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Naluh! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Hardcore zou echt niks voor mij zijn. :D
Als je *wel* oplet, dan spring je al weg als je ziet dat je health harder naar beneden zakt als je verwacht had :) Je gaat er normaal gesproken veel meer op letten. Vantevoren al bedenken waar je heen gaat rennen als de poep de ventilator raakt, je health beter in de gaten houden, frozen orbs beter detecteren.

Het is alleen lullig als je door rubberbanding/lag komt te sterven, maar dat is een ingecalculeerd risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

brama schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:20:
[...]

Als je *wel* oplet, dan spring je al weg als je ziet dat je health harder naar beneden zakt als je verwacht had :) Je gaat er normaal gesproken veel meer op letten. Vantevoren al bedenken waar je heen gaat rennen als de poep de ventilator raakt, je health beter in de gaten houden, frozen orbs beter detecteren.

Het is alleen lullig als je door rubberbanding/lag komt te sterven, maar dat is een ingecalculeerd risico.
Valt naar mijn mening niet veel te calculeren aan lag en rubberbanding. Ik zit met een paar vrienden regelmatig D3 te spelen (SC wel te verstaan) en we gaan allemaal geregeld dood door dikke lag of rubberbanding of wat dan ook. Het is simpelweg niet te speelbaar op HC mode omdat je hoe dan ook dood gaat aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:23:
[...]

Valt naar mijn mening niet veel te calculeren aan lag en rubberbanding. Ik zit met een paar vrienden regelmatig D3 te spelen (SC wel te verstaan) en we gaan allemaal geregeld door door dikke lag of rubberbanding of wat dan ook. Het is simpelweg niet te speelbaar op HC mode omdat je hoe dan ook dood gaat aan lag.
Ik vraag me wel eens af; hoe voorkom je dat je doodgaat aan die arcane beams die je niet ziet (en andere van die onzichtbare klotecrap)? Ik kom regelmatig een hoekje om en ben dood voordat ik zie dat daar een beam ligt - de engine tekent hem pas als ik al DOOR de deur ben en dat is te laat (DH = oneshot zelfs met 35k hp en 400 allres :P ).

Laatst nog iets leuks bijv.: zo'n stomme champion dwerg die onder de grond gaat (niet die hagedissen), dat ding bleef me maar hitten terwijl hij niet bovenkwam. Erg fijn als je HC speelt met een glass cannon? Ik zou serieus aggressief worden van dat soort crappy bugs als ik dood zou gaan :P

Outrunning... fail na 5 kamers hit ie me nog. Outdamage... lol hij pakt geen dmg waar ik ook schiet met m'n homing arrows. GG?

[ Voor 23% gewijzigd door porn* op 18-07-2012 14:27 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
porn* schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Ik vraag me wel eens af; hoe voorkom je dat je doodgaat aan die arcane beams die je niet ziet? Ik kom regelmatig een hoekje om en ben dood voordat ik zie dat daar een beam ligt - de engine tekent hem pas als ik al DOOR de deur ben en dat is te laat (DH = oneshot zelfs met 35k hp en 400 allres :P ).
Ja of als dat bolletje precies onder je voeten ligt. Wizard 35k HP en 800 all res is ook bijna instant death. Gelukkig hebben wij nog teleport :)

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onder je voeten is erg kut maar je eigen schuld, moet je maar blijven lopen :+
Als DH is dat natuurlijk makkelijk gezegd wij stuttersteppen vrijwel altijd :P

Doodgaan doordat ik slack vind ik geen punt, doodgaan doordat ik geraakt word door iets dat ik niet eens kan zien vind ik totale bullshit en dan ga ik door het lint... Nog ff geen HC dus :P

[ Voor 37% gewijzigd door porn* op 18-07-2012 14:29 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
FloydRaalte schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:20:
[...]

Dus van te voren is bepaald wat er gaat droppen gebaseerd op je tabelletje. Echter je MF zorgt ervoor dat je meer kans hebt op een betere 'kleur' item. Het lijkt in je verhaal net alsof dat ook van te voren bepaald is, wanneer je een game aanmaakt. Dan zou MF swappen geen zin hebben in een game.... ik neem aan dat je dat niet bedoeld?
Nee dat bedoel ik niet :)
Als jij bijv niet zou swappen dan zou je "gewoon" een iLvl 58 of iLvl 61 krijgen. Echter als je wel swapt dan dropt nog steeds dit iLvl 58 of iLvl61 echter is de kans dat dit een blauw of geel items wordt groter geworden dan zonder je swap. Betekend echter niet dat je gegarandeerd een geel item krijgt of dat je nooit een geel item krijgt als je niet swapped. De kans wordt echter alleen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

porn* schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:28:

Doodgaan doordat ik slack vind ik geen punt, doodgaan doordat ik geraakt word door iets dat ik niet eens kan zien vind ik totale bullshit en dan ga ik door het lint... Nog ff geen HC dus :P
Ik word regelmatig met een welgemikte vortex of nightmarish recht met mijn donder op zo'n bolletje gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29

Ik ben daar vaak te lui voor :P, daarom speel ik Wizard. Ben ook begonnen met een barb, maar al dat geklik... :)

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah, HC ga je ook niet spelen met een one-shot-build lijkt me :P

En dan heb je dus altijd de mogelijkheid als het gebeurt om je oh-shit-escape-skill te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Iemand enig idee wat dit gaat betekenen voor korte farm runs?

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6079782166

Loop ik straks het risico dat als ik b.v. een game herstart omdat de watchtower er niet is ik gelocked wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Ryan1981 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:40:

Loop ik straks het risico dat als ik b.v. een game herstart omdat de watchtower er niet is ik gelocked wordt?
Ja, lijkt me logisch toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan

Zat er aan te komen natuurlijk. Net zoals in WoW toen mensen massaal Scarlet Monastry aan het farmen waren en constant een nieuwe instance aan maakten. Waarschijnlijk mag je x aantal keer per uur een nieuwe quest starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Dat is irritant dan :S Ik begin mijn farm run altijd met de watchtower maar die spawned niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ryan1981 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Dat is irritant dan :S Ik begin mijn farm run altijd med de watchtower maar die spawned niet altijd.
Nou, ik verwacht niet dat de limit op 2 of 3 ligt, maar eerder wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ryan1981 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Dat is irritant dan :S Ik begin mijn farm run altijd met de watchtower maar die spawned niet altijd.
Always look at the bright side of life: goeie anti bot regeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

ActualFantasy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:44:
[...]

OK,

Kunnen ze geen Captcha invoeren ofzo lol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

ActualFantasy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:44:
[...]

Precies, die limiet zal sowieso boven de 10 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ormagon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:38:
[...]

Ik word regelmatig met een welgemikte vortex of nightmarish recht met mijn donder op zo'n bolletje gedrukt.
Jij speelt geen ranged gok ik, wij hebben (als we het goed doen) geen last van Vortex/Nightmarish.
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:40:
[...]

En dan heb je dus altijd de mogelijkheid als het gebeurt om je oh-shit-escape-skill te gebruiken.
Mja build... ik vraag me af of het mogelijk is een DH zo te gearen dat je dat soort shit overleeft, volgens mij sowieso niet zonder er een bak gold/euros tegenaan te knallen. Heeft bij mij qua gear even geduurd voor ik in A2 of later inferno kleine hits begon te overleven (paar M aan gear minimaal).
Smokescreen is leuk maar als je geen +disc gear hebt sta je toch wel af en toe ff met je broek naar beneden :P

Lijkt me wel. In WoW zit ook zoiets, kun je max 5 nieuwe games per uur maken geloof ik. Denk dat het een aardige bescherming is tegen bots, tenzij het een erg geavanceerde is.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Ryan1981 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:45:
[...]

OK,

Kunnen ze geen Captcha invoeren ofzo lol?
Mensen die inloggen en binnen 5 mins een treasure goblin spot checken, uitloggen en weer een nieuwe game maken belasten de servers erger dan mensen die "normaal" spelen.
Dit is niet alleen tegen bots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Wat een enkele cave rushen ook voor normale spelers dus alsnog onmogelijk maakt...
Wat me weer een positief iets lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Wat een enkele cave rushen ook voor normale spelers dus alsnog onmogelijk maakt...
Doe je er nog een cave achteraan :), zie sowieso het nut niet van een enkele cave rushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ormagon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:48:
[...]

Doe je er nog een cave achteraan :), zie sowieso het nut niet van een enkele cave rushen.
Zoals de cave waar we het eerder over hadden. Als ik als speler dat wil doen moet dat toch kunnen?

Dan moeten ze niet een game zo ontwerpen dat dit kan (in normaal spel, geen exploit/cheat) en vervolgens overal alsnog regeltjes aan gaan verbinden..

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:49:
[...]

Zoals de cave waar we het eerder over hadden. Als ik als speler dat wil doen moet dat toch kunnen?

Dan moeten ze niet een game zo ontwerpen dat dit kan en vervolgens overal alsnog regeltjes aan gaan verbinden..
Lijkt me meer dat je als speler maar te accepteren hebt wat Blizzard wil wat je doet. Zij maken het spel.

Dat is natuurlijk onzin, Er waren toch ook eerst auto's, en daarna pas regels over hoe hard je mag, en die worden nog dagelijks aangepast....

[ Voor 14% gewijzigd door ActualFantasy op 18-07-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:49:
[...]

Dan moeten ze niet een game zo ontwerpen dat dit kan en vervolgens overal alsnog regeltjes aan gaan verbinden..
Tjah, natuurlijk is het niet ideaal. Maar als je botters wil tegenhouden zijn dit soort maatregelen bijzonder effectief. En die verpesten de economie zo ontzettend momenteel dat het wat mij betreft een kleine opoffering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Lijkt me meer dat je als speler maar te accepteren hebt wat Blizzard wil wat je doet. Zij maken het spel.
En dat is precies wat me een beetje de neus uit begint te komen ;)

Zij maken het spel, maar ze vergeten dat wij het moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ormagon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:51:
[...]

Tjah, natuurlijk is het niet ideaal. Maar als je botters wil tegenhouden zijn dit soort maatregelen bijzonder effectief. En die verpesten de economie zo ontzettend momenteel dat het wat mij betreft een kleine opoffering is...
Maar het blijven lapmiddelen en symptoombestrijding. De werkelijke reden is de gefaalde RMAH en daaraan gekoppelde crappy drop/loot-systeem, maar daar doen ze niks aan, want dat snijdt hen ipv de speler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:52:
[...]

Maar het blijven lapmiddelen en symptoombestrijding. De werkelijke reden is de gefaalde RMAH en daaraan gekoppelde crappy drop/loot-systeem, maar daar doen ze niks aan, want dat snijdt hen ipv de speler..
Wat is er gefaald aan de RMAH ?

Hij werkt toch goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datajuggler
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 18:45
Daar gaat het powerlevelen: geen ZK-runs meer, geen meteor-runs meer, ... Verkapte fix voor iets wat niet te fixen valt. Botten valt op andere manieren te bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

sander.devos schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:53:
Daar gaat het powerlevelen: geen ZK-runs meer, geen meteor-runs meer, ... Verkapte fix voor iets wat niet te fixen valt. Botten valt op andere manieren te bestrijden.
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:23
ActualFantasy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:53:
[...]

Hij werkt toch goed ?
Het principe van zo'n systeem faalt al gewoon, net als het gewone AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:40:
[...]

Precies..mijn HC barb kan de source van een beam wel een aantal seconden hebben voor 'ie van full health dood neervalt. Desondanks doe ik natuurlijk mijn uiterste best om er zover mogeljk vandaan te blijven. Overigens betekent dit ook dat ik zeer hard voor inferno vrees, dan moet je dus echt supergoede gear hebben. Gelukkig zijn de prijzen niet zo extreem absurd als in SC. Maar je zal wel heel veel meer moeten farmen met veel MF vermoed ik.. tot nu toe rag ik makkelijk t/m hell act3 heen. Ik heb slechts 1 keer een echt 'OEPS!!!' moment gehad toen een pack net achter elkaar frozen orbs spawnde terwijl er ook een laser lag. Toen zat ik voor 2 frozen orbs bevroren in die beam, en ik kon ik nog maar net op tijd wegspringen..

..en dan begin je weer opnieuw als dat mislukt :P Nu ik hell act 3 makkelijk aankan, ga ik eerst maar eens even wat saldo opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Laten we allemaal eerst even rustig afwachten wat de echte implementatie is van deze maatregel voordat we allemaal conclusies gaan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:53:
[...]

Hij werkt toch goed ?
Diablo 3 is ontworpen rond de RMAH en het hele loot-systeem is gebaseerd op het bestaan van een (RM)AH. Dat is het verdienmodel van D3 geweest vanaf het begin.

En DAT concept is ontploft in hun gezicht, want het heeft botters vrij spel gegeven en de endgame verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wimploo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:54:
[...]

Ik snap je probleem niet ? Heb je zon aversie van een AH dat je vind dat het mislukt is ? Ik verkoop nog dagelijk spullen, en zo hoort het toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:44
Wimploo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:54:
[...]

Ga nou niet liggen wenen.

Iedereen wist lang voor de release van dit spel dat AH erin ging zitten, al dat gemelk erover. De botters zijn een groter probleem dan AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:55:
[...]

Diablo 3 is ontworpen rond de RMAH en het hele loot-systeem is gebaseerd op het bestaan van een (RM)AH. Dat is het verdienmodel van D3 geweest vanaf het begin.

En DAT concept is ontploft in hun gezicht, want het heeft botters vrij spel gegeven en de endgame verziekt.
Het is voornamelijk vervelend voor ons. Waarom is het ontploft in het gezicht van Blizzard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lyca schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:55:
[...]

Ga nou niet liggen wenen.

Iedereen wist lang voor de release van dit spel dat AH erin ging zitten, al dat gemelk erover. De botters zijn een groter probleem dan AH.
Het ontwerp van de AH en bijbehorend loot-systeem, en het bestaan van botters gaat hand in hand, voor het geval je het nog niet doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
[...]

Zonder een AH had er net zoveel gebot worden, en had je zelfs meer kans gehad om gescammed te worden door mensen. Dit is een veel beter oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
ActualFantasy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:55:
[...]

Ik snap je probleem niet ? Heb je zon aversie van een AH dat je vind dat het mislukt is ? Ik verkoop nog dagelijk spullen, en zo hoort het toch ?
Het is droevig dat je een AH nodig is in een spel dat niet eens een mmo is. Het is weer het gevolg van een fout looting systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
[...]

Het principe van RMAH is voor Blizzard perfect gelukt, zij passen loot drops aan en gaan prijzen bepalen. Dat er botters tussen zitten die alles kapot farmen gaat blizzard zich weinig van aantrekken ze nemen er overal een % op als het via RMAH gaat.
Blizzard bant de botters gewoon voor de publieke opinie en voor hun eigen prijs nog eens door te duwen, hence de massive banwave net voor gold op RMAH kwam, ze zullen dit nog wel meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wimploo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:57:
[...]

Het is droevig dat je een AH nodig is in een spel dat niet eens een mmo is. Het is weer het gevolg van een fout looting systeem.
Waarom niet ? Dit maakt het toch veel makkelijker om te handelen ? Ipv op weet ik wat voor forum je item moeten gaan aanbieden en dan maar een afspraak moeten maken om te hopen dat je tegelijk online kan zijn om een item uit te wisselen en dan maar hopen dat je niet afgemaakt wordt, of niet het jusite item krijgt of te weinig geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het lootsysteem is juist ontworpen met een AH in het achterhoofd. Het zijn geen losstaande keuzes, maar onderdeel van het concept en verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

[...]

Absoluut niet nodig. Zonder de AH is hell pittig maar prima te doen. En dat is het spel. Inferno is er als extra extreme uitdaging in geplaatst die ons minstens een half jaar bezig zou moeten houden. En dat doet het ook zonder de AH!

En als je wel met de AH speelt, ja, dan vind je weinig upgrades en lijken de drops allemaal heel kut. Maar dan haal je de upgrades ook uit de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
[...]

Wat hebben AH & fout looting systeem met elkaar gemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
ormagon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:59:
[...]

Absoluut niet nodig. Zonder de AH is hell pittig maar prima te doen. En dat is het spel. Inferno is er als extra extreme uitdaging in geplaatst die ons minstens een half jaar bezig zou moeten houden. En dat doet het ook zonder de AH!

En als je wel met de AH speelt, ja, dan vind je weinig upgrades en lijken de drops allemaal heel kut. Maar dan haal je de upgrades ook uit de AH.
Het gaat me niet lukken om zonder AH voorbij Ghom te komen in inferno act 3.
En juist het systeem van moeten onderhandelen via een forum of andere spelers bepaald juist de sfeer voor een deel. Ipv zo'n crappy AH waar een groot aantal mensen scripts inzetten om in de laatste secondes te bieden zonder dat je ook maar een idee hebt van wie je iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Lyca schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:59:
Wat hebben AH & fout looting systeem met elkaar gemeen?
Drop rates zijn ziek laag, maar met alle spelers bij elkaar wordt alles wel een keer gevonden. Via de AH kan je dan kopen wat je nodig hebt. Qua model klopt het perfect, alleen is er als speler gewoon niks aan.

Uiteindelijk snijdt Blizzard zichzelf hiermee in de vingers, want D3 loopt al enorm leeg.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clay schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:02:
[...]

Drop rates zijn ziek laag, maar met alle spelers bij elkaar wordt alles wel een keer gevonden. Via de AH kan je dan kopen wat je nodig hebt. Qua model klopt het perfect, alleen is er als speler gewoon niks aan.

Uiteindelijk snijdt Blizzard zichzelf hiermee in de vingers, want D3 loopt al enorm leeg.
Thanks, iemand die het snapt :P

En zonder AH is het voor botters ook een stuk lastiger om geld te verdienen (echt geld via RMAH of indirect door eenvoudig items om te zetten naar gold). De AH (en indirect dus het crappy lootmodel) is de werkelijke oorzaak van het overmatige botten.

Maar daar zal Blizzard niet zo snel wat aan doen, want dat is hun bron van inkomsten. Dan krijgen ze ruzie met Activision :+

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach zo'n limit is geen probleem, dat is voor botters een nieuwe spot uitzoeken waar ze langer kunnen farmen. Verwacht dat Core of Arreat verlengt gaat worden met een paar stukken en dan kapot gefarmed gaat worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ActualFantasy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:58:
[...]

Waarom niet ? Dit maakt het toch veel makkelijker om te handelen ? Ipv op weet ik wat voor forum je item moeten gaan aanbieden en dan maar een afspraak moeten maken om te hopen dat je tegelijk online kan zijn om een item uit te wisselen en dan maar hopen dat je niet afgemaakt wordt, of niet het jusite item krijgt of te weinig geld krijgt.
Het idee van een Auction House is ook prima en niets mis mee. Kijk maar bijv naar World of Warcraft. Die is ook prima in balans en gaat goed. Het punt is dat hij nu zo is gemaakt dat je ook met echt geld kan betalen. Dit verstoort de hele balans ingame gold en echt geld. De ratio is helemaal zoek. Ten minste, voor de casual gamer that is. Als jij per dag 3-8 uur speelt en kan spelen is er weinig aan de hand :)

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 18-07-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

thewizard2006 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:03:
[...]

Het idee van een Auction House is ook prima en niets mis mee. Kijk maar bijv naar World of Warcraft. Die is ook prima in balans en gaat goed. Het punt is dat hij nu zo is gemaakt dat je ook met echt geld kan betalen. Dit verstoort de hele balans ingame gold en echt geld. De ratio is helemaal zoek.
Waarom? Er komt geen goud bij, er verschuift enkel goud. Het is een middel voor mensen die niet graag grinden maar wel graag op hun stats geilen om iemand te betalen voor urenlang grinden.
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging